[Pakken] Over het pak, de das, de schoen en de etiquette II Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Ik ben getuige op de bruiloft van een vriend, en moet daarvoor een pak hebben. Vandaag even een kijkje genomen bij C&A en H&M om te kijken of er een goedkope oplossing is. Door het sporten heb ik iets bredere schouders, met een smalle taille. Het zat daardoor eigenlijk allemaal voor geen meter. Trekkend bij de schouders/borst en wijd bij de taille. Van de kwaliteit was ik ook niet bepaald onder de indruk, overigens - maar het kost dan ook niets.

Is er een bepaald merk dat beter zit met een bredere lichaamsbouw, of moet ik echt voor een maatpak gaan? Of met zo'n goedkoop pak langs een kleermaker?

[ Voor 10% gewijzigd door hershel op 20-04-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:43
Vooral kijjken naar slimfit jasjes, die zitten veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:35
Kijk ook eens bij WE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waar kopen jullie je sokken eigenlijk? Die van de HEMA zijn goedkoop maar vrij rampzalig. Falke doen het op zich goed, maar zijn erg duur, zeker gezien de beperkte levensduur. Iemand tips voor betaalbare, maar goede sokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 13:21
hershel schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:04:
Ik ben getuige op de bruiloft van een vriend, en moet daarvoor een pak hebben. Vandaag even een kijkje genomen bij C&A en H&M om te kijken of er een goedkope oplossing is. Door het sporten heb ik iets bredere schouders, met een smalle taille. Het zat daardoor eigenlijk allemaal voor geen meter. Trekkend bij de schouders/borst en wijd bij de taille. Van de kwaliteit was ik ook niet bepaald onder de indruk, overigens - maar het kost dan ook niets.

Is er een bepaald merk dat beter zit met een bredere lichaamsbouw, of moet ik echt voor een maatpak gaan? Of met zo'n goedkoop pak langs een kleermaker?
Een pak van 100 euro zit bijna nooit mooi.

Ik weet niet of goedkoop uit zijn noodzaak of een wens is, maar als het dat laatste is, ga dan eens kijken bij suit supply. Die hebben best veel keuze tot 300 euro, dan heb je echt een veel mooier pak, waarschijnlijk beter advies, en kunnen ze het pak in die winkel desnoods nog wat vermaken als het nodig is.

Bij een pak geldt toch vaak dat je krijgt waar je voor betaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Poetsen jullie je bruine schoenen met een middeltje in kleur, of kleurloze creme/wax?

Bijvoorbeeld dit soort schoenen, waar toch wat 'tekening' in zit (geen 100% egale kleur):
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/5n6wau.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-05 15:10
Dirtbiter schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:23:
Poetsen jullie je bruine schoenen met een middeltje in kleur, of kleurloze creme/wax?

Bijvoorbeeld dit soort schoenen, waar toch wat 'tekening' in zit (geen 100% egale kleur):
[afbeelding]
Ik poets mijn bruine schoenen met kleurloze wax. Zo blijft het lang de oorspronkelijke kleur houden. Als die kleur echt niet meer mooi is ga ik pas over op bruine schoensmeer.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-05 19:58
MikeyMan schreef op donderdag 20 april 2017 @ 17:38:
Waar kopen jullie je sokken eigenlijk? Die van de HEMA zijn goedkoop maar vrij rampzalig. Falke doen het op zich goed, maar zijn erg duur, zeker gezien de beperkte levensduur. Iemand tips voor betaalbare, maar goede sokken?
Beste sokken vindt ik persoonlijk pantherella
Paar aardig goede sokkenmerken van Nederlandse bodem die beetje anders zijn als gemiddeld zijn button right en alfredo Gonzales
Ik zelf vindt buton right wel aardig in de alfredo zit wat meer stretch.
Cavallaro bied ook goede prijs/kwaliteit
Sokken van suit supply zijn wel leuk en mooie stofjes maar pilt wel vrij snel en ik krijg er onwijs zweetvoeten in.

Cavallaro is voor mij net de sweetspot wat betreft prijs en kwaliteit.

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dirtbiter schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:23:

[afbeelding]
Ik gebruik altijd wax en creme in kleur. Gebruik zelf Medaille d'Or welke in veel verschillende kleuren verkrijgbaar is. Bij twijfel pak ik een tint donkerder.

Wat betreft sokken loopt het bij mij nogal uiteen. Heb ervaring met:
- Charles Tyrwitt: Voor de prijs prima, maar verliest snel zijn elasticiteit;
- Uniqlo: Kostte geen drol, kwaliteit naargelang;
- Falke: Wisselende ervaringen mee. De Tiago lijn zit beter, maar Airport gaat langer mee. Slijten inderdaad snel. Neem ze alleen mee tijdens aanbiedingen, volle pond niet waard;
- Burlington: Waardeloos. Na één keer wassen al vol pluizen en slijten ook snel door;
- Suit supply: Tot op heden tevreden mee, maar nog niet lang ervaring mee.

[ Voor 34% gewijzigd door Melniek op 21-04-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05 17:33

Grin

Ride si sapis.

Schoenen met een tekening/vlam patina onderhoudt je met een crème in de lichtse kleur van de patina, nooit de donkerste! Kleurloze crème is voornamelijk ter voeding van t leer, niet ter onderhoud vh schilderwerk. Een goede crème met kleur geniet dus duidelijk de voorkeur.
Bijna alle crème die je kan kopen in reguliere brick/mortar stores zijn hooguit matig, veel zelfs zwaar onvoldoende. Ik ken maar 2 goede: Saphir en The Royal Threatment, met een duidelijke voorkeur voor de laatste. Dat is iig het enige dat ik op m'n Corthay's smeer...
Goede sokken: Effio, ik heb daar ~2 jaren een 40-50 tal van. Veelal plain donker/licht blauw of knalrood, ~20 met een patroon(voor bij een specifieke schoen/broek).

[ Voor 16% gewijzigd door Grin op 22-04-2017 20:12 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-05 15:10
Heeft er iemand ervaring met pakken van New Tailor, www.newtailor.nl?

Ziet er veelbelovend uit en het bestaat ook al een tijdje, dus het lijkt met niet onverdienstelijk.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:30

Garyu

WW

Ik ben op zoek naar een beetje betaalbare "tailor-made" pakken. Met mijn 1.95m en ca. 80kg ben ik vrij 'lang en dun', maar dus geen enkel passend confectiepak te vinden. Of te kort in de broekspijpen en mouwen, of (veel) te ruim om de heupen. Maatje 102 is ongeveer de goede maat voor taille (al is het al vrij ruim), mijn jeans zijn 32/36 zeg maar.

Nou kan ik wel een pak of wat op maat laten maken, maar dat gaat nogal in het geld zitten. Ik heb één pak van Peter van Holland dat me toevallig als aangegoten zit, maar dat was puur toeval. Pakken werden bij Setpoint verkocht, maar ja, dat bestaat al een jaartje of wat niet meer.

Bestaan er nog van die online tailors waar (half) op maat gemaakte pakken verkocht worden voor een beetje een acceptabele prijs?

Newtailor doet voor zijn goedkoopste maatpak bijvoorbeeld "vanaf 699", wat toch al best een fikse prijs is, zeker als je 2 - 3 pakken wil hebben :P

Heb bijvoorbeeld deze wel online gevonden:
https://www.tailor4less.com
https://www.tailorstore.nl
https://www.itailor.nl/

[ Voor 15% gewijzigd door Garyu op 26-04-2017 17:35 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-05 07:13
Garyu schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:31:
Ik ben op zoek naar een beetje betaalbare "tailor-made" pakken. Met mijn 1.95m en ca. 80kg ben ik vrij 'lang en dun', maar dus geen enkel passend confectiepak te vinden. Of te kort in de broekspijpen en mouwen, of (veel) te ruim om de heupen. Maatje 102 is ongeveer de goede maat voor taille (al is het al vrij ruim), mijn jeans zijn 32/36 zeg maar.

Nou kan ik wel een pak of wat op maat laten maken, maar dat gaat nogal in het geld zitten. Ik heb één pak van Peter van Holland dat me toevallig als aangegoten zit, maar dat was puur toeval. Pakken werden bij Setpoint verkocht, maar ja, dat bestaat al een jaartje of wat niet meer.

Bestaan er nog van die online tailors waar (half) op maat gemaakte pakken verkocht worden voor een beetje een acceptabele prijs?

Newtailor doet voor zijn goedkoopste maatpak bijvoorbeeld "vanaf 699", wat toch al best een fikse prijs is, zeker als je 2 - 3 pakken wil hebben :P

toon volledige bericht
Ik heb het zelfde probleem gehad, ben heel tevreden geweest bij Jac Hensen, pak van de plank, goed aangemeten en aangepast voor ca. 300 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:09

vooghel

Cunning linguist

toon volledige bericht
Voor (semi-)maatwerk moet je toch echt naar een winkel om je maten te laten nemen; online is niet aan te raden. En het klinkt in dit topic misschien als een kapotte langspeelplaat, maar voor een betaalbaar maatpak is SuitSupply altijd de eerste tip.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:30

Garyu

WW

* Garyu kent helaas geen winkels hier in de buurt :(.
En aangezien ik niet in (de buurt van) Nederland woon, lijkt me ook niet dat ik daarvoor advies op Tweakers ga krijgen ;). Vandaar de vraag naar de online tailors. Suitsupply heb ik natuurlijk al vaak in dit topic langs zien komen, maar er zijn er vast meer, zoals die drie die ik hierboven al aangaf. Niemand daar ervaring mee?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-05 17:00

mark-k

AKA markkNL

toon volledige bericht
Weet je zeker dat je naar de juiste maten kijkt? Je zegt dat 102 goed is qua taille, maar ook vrij ruim, dus welke van de twee is het?

Zelf weeg ik nog n kg of 10 minder met dezelfde lengte en ik pas best prima in een (slim fit) 94, dus misschien gewoon een maat (of meer) kleiner kijken in de (slim fit) lengtematen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Vandaag nog bij SuitSupply geslaagd voor een zomers (linnen) pak. Incl. vermaakkosten ong. 345,- kwijt.

Probleem bij mij is dat ik klein ben (171 cm) en wat kilo'tjes ben aangekomen die er nu weer af moeten. Jasje zat meteen goed in mijn maat maar de taille van de broek moest wel uitgelegd worden. Verder de pijpen ingekort en wat ingenomen onderin zodat het beter aansluit.
Al met al vrij ruime keus, redelijk tot goede kwaliteit voor een degelijke prijs en service. Tweede pak nu van SuitSupply en ook al eens een colbertje gekocht daar :)
mark-k schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:13:
Weet je zeker dat je naar de juiste maten kijkt? Je zegt dat 102 goed is qua taille, maar ook vrij ruim, dus welke van de twee is het?

Zelf weeg ik nog n kg of 10 minder met dezelfde lengte en ik pas best prima in een (slim fit) 94, dus misschien gewoon een maat (of meer) kleiner kijken in de (slim fit) lengtematen?
Wow, vergeleken bij jou voel ik me wel heel dik, haha. Ben een paar kilo'tjes te zwaar misschien maar jij zegt dus 195cm en 70kg? No offense, maar dat lijkt me haast onmogelijk :P

[ Voor 36% gewijzigd door remzor op 26-04-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:57
Een maatpak kan best meevallen in prijs. Het hangt nogal sterk van de stof af.
Voor een goede 700€ heb ik er recent nog een besteld bij Roosen in Leuven. Café costume zit in Antwerpen en draait rond dezelfde prijs.
Het comfort van een vest die perfect zit is onbeschrijflijk, en de basisstoffen zijn beter dan de goede confectiekostuums.

Als je goed past in standaard maten is Roy Robson ook een goede keuze. In een winkel die zijn best doet zou je ook een vest en broek van verschillende maat moeten kunnen kopen.

Hemden bestel ik online bij Bivolino. Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit, en de maat is perfect via hun online module gebaseerd op lengte, leeftijd en gewicht.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

remzor schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:14:
Vandaag nog bij SuitSupply geslaagd voor een zomers (linnen) pak. Incl. vermaakkosten ong. 345,- kwijt.

Probleem bij mij is dat ik klein ben (171 cm) en wat kilo'tjes ben aangekomen die er nu weer af moeten. Jasje zat meteen goed in mijn maat maar de taille van de broek moest wel uitgelegd worden. Verder de pijpen ingekort en wat ingenomen onderin zodat het beter aansluit.
Al met al vrij ruime keus, redelijk tot goede kwaliteit voor een degelijke prijs en service. Tweede pak nu van SuitSupply en ook al eens een colbertje gekocht daar :)

[...]

Wow, vergeleken bij jou voel ik me wel heel dik, haha. Ben een paar kilo'tjes te zwaar misschien maar jij zegt dus 195cm en 70kg? No offense, maar dat lijkt me haast onmogelijk :P
Tja, ben misschien een paar cm kleiner maar sws groter dan 1.90m. Nooit n zwaargewicht geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ben 1.90m en ~80ish kilo maar dat zijn juist goede maten om confectie te kopen, zeker de slimfit van tegenwoordig. het scheelt wel welke stijl je hebt, mijn jeans zijn zeker geen 36 lengtemaat , eerder 32. Ik heb confectie jasjes van suitsupply die echt heel goed zitten, maat 50 (ook afhankelijk welk model je koopt, daar zit echt verschil in.). Vermaken in de lengte en breedte van broekspijpen is altijd mogelijk, uitleggen ook. Bij een jasje is het iets moeilijker, daar zie je sneller als het (flink) vermaakt is. In sommige winkels kan je een andere maat jas dan broek kopen, dat helpt soms ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Met die cijfers zou ik -zoals gezegd- eerder kijken naar de lengtematen. 102 slimfit lijkt me dan een goed beginpunt.
Ik ben zelf 1m98 met een sportieve 100 kilo. 106 slim fit gaat net, afhankelijk van het merk.

[ Voor 35% gewijzigd door MikeyMan op 27-04-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:35
remzor schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:14:
Is er een actie of is dat de normale prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Maf hé? Met de colberts van Hilfiger Tailored heb ik maat 54, met die van Morgan Stanley (Piet Zoomers) draag ik maat 50.

Ik zie hier veel mensen kiezen voor Suit Supply, of beter: Oger. Ik draag sinds vorig jaar in principe alleen Hilfiger (van casual kleding tot nette overhemden en colberts, geen pak), nadat ik daarvoor vooral van de C&A, V&D en (tijdens de sale) van Piet Zoomers kocht. Is Suit Supply zoveel beter? Oger kan ik mij wat bij voorstelen, maar die vragen (voor de luxe klasse) veelal +/- €5.000 voor een mooi pak of €1.200/+ voor een (casual) colbert, wat ik, als student, alleen tijdens colleges draag. Beetje overkill. :P

Kortom: wie draagt er nog meer Hilfiger Tailored en zo niet, waarom? Thanks! :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-05 19:58
iApp schreef op donderdag 27 april 2017 @ 10:47:
Maf hé? Met de colberts van Hilfiger Tailored heb ik maat 54, met die van Morgan Stanley (Piet Zoomers) draag ik maat 50.

Ik zie hier veel mensen kiezen voor Suit Supply, of beter: Oger. Ik draag sinds vorig jaar in principe alleen Hilfiger (van casual kleding tot nette overhemden en colberts, geen pak), nadat ik daarvoor vooral van de C&A, V&D en (tijdens de sale) van Piet Zoomers kocht. Is Suit Supply zoveel beter? Oger kan ik mij wat bij voorstelen, maar die vragen (voor de luxe klasse) veelal +/- €5.000 voor een mooi pak of €1.200/+ voor een (casual) colbert, wat ik, als student, alleen tijdens colleges draag. Beetje overkill. :P

Kortom: wie draagt er nog meer Hilfiger Tailored en zo niet, waarom? Thanks! :)
Suit supply is niet bijzonder veel kwaliteit voor weinig geld, het is meer dat het modieus is en goede marketing doet.
Ikzelf ben zeer te spreken over de kwaliteit van cavallaro zowel casual als pakken.

Mijn broer heeft altijd tommy pakken gedragen en hij was er zeer te spreken over, ikzelf heb nog nooit een tommy pak of colbert gehad omdat er in de winkel voor mij altijd een beter alternatief was.

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Garyu schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:56:
* Garyu kent helaas geen winkels hier in de buurt :(.
En aangezien ik niet in (de buurt van) Nederland woon, lijkt me ook niet dat ik daarvoor advies op Tweakers ga krijgen ;).
Ah, dat had ik even gemist.
Vandaar de vraag naar de online tailors. Suitsupply heb ik natuurlijk al vaak in dit topic langs zien komen, maar er zijn er vast meer, zoals die drie die ik hierboven al aangaf. Niemand daar ervaring mee?
iTailor ken ik alleen van hun overhemden, maar ik zou er zeker niet snel een pak bestellen. Het is echt niet mogelijk om jezelf goed te meten, dus een (semi-)maatpak online bestellen is niet aan te raden. Ik zou dan een betaalbaar confectiepak bestellen in een maat die de jouwe benadert, en die evt. door de plaatselijke kleermaker laten vermaken waar nodig. Of retourneren als het echt niet past.
zoepersooi schreef op donderdag 27 april 2017 @ 11:34:
[...]

Suit supply is niet bijzonder veel kwaliteit voor weinig geld, het is meer dat het modieus is en goede marketing doet.
Ikzelf ben zeer te spreken over de kwaliteit van cavallaro zowel casual als pakken.

Mijn broer heeft altijd tommy pakken gedragen en hij was er zeer te spreken over, ikzelf heb nog nooit een tommy pak of colbert gehad omdat er in de winkel voor mij altijd een beter alternatief was.
Het verschil is dat Suit Supply made-to measure aanbiedt, wat nagenoeg altijd een betere pasvorm heeft dan (vermaakte) confectie.

[ Voor 24% gewijzigd door vooghel op 27-04-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
NeutraleTeun schreef op donderdag 27 april 2017 @ 10:43:
[...]

Is er een actie of is dat de normale prijs?
Geen actie, normale prijs pak was 299,-. Viel dus best mee, is ook linnen dus meestal iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Euh... linnen is veelal een van de duurdere stoffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Grin schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 06:02:
Euh... linnen is veelal een van de duurdere stoffen :)
...maar wel een waardeloze stof. M'n 50% linnen trui is 1x in de 40º graden was terecht gekomen, hij is nu nog hard, na 10x in de wollen was in de woolite te hebben geweken. Jammer, dat krijg je nooit meer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Waarschijnlijk ligt dat dan aan de andere 50%, en niet aan de linnen. Vaak zie je goedkopere/mindere linnen in een mengvorm met bv elastaan-achtigen om het soepeler te maken, linnen is namelijk tamelijk stijf.
Linnen kent vele vormen en kwaliteit, de pure stof is veelal uitstekend en kan jaren mee. Ik heb bv een 100% linnen broek van Kenzo en die gaat al zeker 6-7 jaren mee; nog zo goed als nieuw. Linnen bij voorkeur met de handwas en een zijde(zacht) wasmiddel. Heb je d'r op warme dagen vele jaren plezier van.

[ Voor 36% gewijzigd door Grin op 28-04-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb binnenkort een bruiloft, hiervoor heb ik een lila (bloem) reversspeld gekocht (lila is de kleur van de dag) voor mijn colbert. Maar wat is nou de correcte manier om deze te dragen?
Ik zie voornamelijk deze 2 manieren; de manier dat je alleen de speld/object (in dit geval, een bloem) ziet, maar ook de manier waar je ook de 'speldeknop' ziet, zoals hieronder afgebeeld:
Afbeeldingslocatie: https://www.trendhim.nl/media/catalog/product/cache/5/image/1600x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/0/10982-lapelpin/paarse-paardenbloem-reversspeld-trendhim.jpg

(en dan nog een variatie waarbij je een gedeelte van de speld 'steel' ziet, om het zo maar eens te noemen).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Als het zo'n lange steel heeft zal hij toch nog wel ergens door je lapel moeten lijkt me, anders kan hij ronddraaien en zie je die steel aan de zijkant uitsteken. Dat uiteinde nog zien ljkt mij iets van personal preference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrammetje
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Enigszins wanhopig wend ik mij tot jullie, want ik geloof één van de laatste dingen gevonden te hebben waar het internet geen antwoord op heeft: stijfsel. Zelfs moeders noch oma konden me meer vertellen.

Enige tijd geleden wilde ik mijn overhemden strijken met stijfsel; gewoon eens proberen. Ik vond een receptje (2 el maizena op halve liter water) en ik vond de HG. Beiden geven me een moeilijk onder woorden te brengen idee dat de overhemden daadwerkelijk prettiger dragen en strakker lijken te vallen.

So far so good. Wat ik echter niet heb weten te vinden, is hoe je het spul nou eigenlijk goed gebruikt dus ik doe maar wat. Wat dan? Uitgaande van de Maizena (HG is niet veel anders);

1. Overhemd wassen
2. Overhemd laten drogen
3. Overhemd op een hanger met een pompdrukvernevelaar besproeien tot het enigszins vochtig is
4. Strijken met stoomstrijkijzer (stoomfunctie ingeschakeld)
5. Done, draag, repeat.

Maar ik heb dus géén idee of het na iedere wasbeurt moet, en of ik het überhaupt goed doe zo. Ik doe eigenlijk maar wat. Dus voor de stijfselstrijkers onder ons; deel je ervaringen en je stijfselrecepten. Hoe gebruiken jullie het spul, hoeveel en hoe vaak. Ik ben in elk geval reuze benieuwd!

Zelf e-liquid mengen? -> www.MaakjeSmaak.nl!
Geef ook eens E-liquid cadeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Geen idee, die van mij zijn nogal prijzig, dus ik laat het altijd doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-05 14:13
Ik heb wat advies nodig, ik begin op de leeftijd te komen dat er steeds vaker gelegenheden komen waar ik een pak kan/wil dragen. In het verleden heb ik een broek en jasje geleend, gecombineerd met een blouse van mezelf.

Echter heb ik één probleem met deze gelaagde kleding: ik zweet enorm snel. Het begint onder mijn oksels, maar uiteindelijk heb ik er ook op mijn onderrug/borst en hoofd last van. Het ergste ervan is dat ik na 2 uur gewoon een blouse en jasje heb die zeiknat van het zweet zijn.

Heeft er iemand advies, of ervaring met dit probleem?

[ Voor 13% gewijzigd door ImmortalSoul op 15-05-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
ImmortalSoul schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:57:
Ik heb wat advies nodig, ik begin op de leeftijd te komen dat er steeds vaker gelegenheden komen waar ik een pak kan/wil dragen. In het verleden heb ik een broek en jasje geleend, gecombineerd met een blouse van mezelf.

Echter heb ik één probleem met deze gelaagde kleding: ik zweet enorm snel. Het begint onder mijn oksels, maar uiteindelijk heb ik er ook op mijn onderrug/borst en hoofd last van. Het ergste ervan is dat ik na 2 uur gewoon een blouse en jasje heb die zeiknat van het zweet zijn.

Veel hangt ook af van de stoffen die je draagt, een wollen of god betert, een polyester pak in de zomer is geen feestje :+ Beter kan je dan kijken voor iets van katoen of linnen...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@ImmortalSoul Je hebt ondershirts die dit opvangen zodat het niet door lekt tot je overhemd en jasje. Combineer dit met goede kwaliteit overhemden en kwaliteitspakken (geen polyester, ademt totaal niet) en het zou goed moeten komen. Eventueel kan je nog anti transpirant proberen. Als ik een gelegenheid hebt waar ik kan verwachten te gaan zweten gebruik ik de nacht ervoor altijd Odorex Extra Dry om zweten onder de oksels en op het voorhoofd te voorkomen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
Chiron schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:58:
[...]

Veel hangt ook af van de stoffen die je draagt, een wollen of god betert, een polyester pak in de zomer is geen feestje :+ Beter kan je dan kijken voor iets van katoen of linnen...
Mijn overhemd was wel van katoen, ik ga even onderzoek doen naar het jasje.
Tsurany schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:37:
@ImmortalSoul Je hebt ondershirts die dit opvangen zodat het niet door lekt tot je overhemd en jasje. Combineer dit met goede kwaliteit overhemden en kwaliteitspakken (geen polyester, ademt totaal niet) en het zou goed moeten komen. Eventueel kan je nog anti transpirant proberen. Als ik een gelegenheid hebt waar ik kan verwachten te gaan zweten gebruik ik de nacht ervoor altijd Odorex Extra Dry om zweten onder de oksels en op het voorhoofd te voorkomen.
Die ondershirts had ik ook al gevonden (waarbij je oksels extra padding hebben). Ik heb ze nog niet geprobeerd maar ik twijfel hoe dat gaat als ik nóg een extra kleding laag draag en daardoor zweet op andere plekken (onderrug bijv).

Die oderex ga ik een keer proberen, ik had al ooit Deoleen geadviseerd gekregen maar die hielp niet.

[ Voor 17% gewijzigd door ImmortalSoul op 15-05-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 21:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Of van die hardloop-achtige shirts als onderlaag dragen? Bij Bever weten ze alles over laagjes. Daar hebben ze geen pakken natuurlijk, maar ze kunnen je misschien wel op het juiste spoor zetten.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

ImmortalSoul schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:57:

Misschien een shirt dragen ipv een blouse, aangezien die voor vrouwen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
mark-k schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:16:
[...]

Misschien een shirt dragen ipv een blouse, aangezien die voor vrouwen zijn ;)
Zelf goede ervaring met anti transparant zoals Odorext en Odaban. Daarbij is het allerbelangrijkste het materiaal wat je draagt, zoals hierboven meermaals gezegd. Ik zou zeggen probeer dat eens uit en je komt er snel genoeg achter wat voor jou werkt.

Tip: bij tweedehands merkkleding winkels hebben ze kwaliteitsspul voor een prikkie, daar zul je geen buil aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Interessant topic, topic meteen helemaal doorgelezen. Ik heb na het lezen nog wel een paar vragen.
Ik zelf ben helemaal onbekend met pakken maar het lijkt me handig om toch iets nets te hebben, ook voor solliciteren en eventueel op werk. Al vraagt ICT minder om pakken.

Mijn voorkeur gaat uit naar een blauw pak niet te licht en niet te donker. Schoenen wordt zwart voor aangeraden, bruin kan eventueel mits pak niet te donker. Zwart zou beter zijn zelf spreekt bruin met meer aan net iets minder hard.

Zou deze ook meekunnen naar een begrafenis of kan ik dan beter een goedkoop zwart pak €100 erbij kopen en dito schoenen?

Horloge heb ik nog een quarz (dus dun) model Fredrique Constant of toch beter die Seiko's die hier werden genoemd THN57 ofzo
Schoenen/riem moet ik nog kiezen en ik heb een lichtblauw overhemd gekocht (Profumuo Origial en die bevalt me wel al zat het €100 model veel beter en had ik deze beter kunnen nemen). Volgende hemd wordt een wit model erbij.

Trouwens wat betreft schoenen als ik die vroeger liet verzolen gingen ze minstens een 1 a 2 jaar langer mee tegenwoordig 2 maanden door veel te zachte zolen. Kan dat ergens beter?

Boekje over etiquette besteld kan nooit kwaad

Probleem wordt wel pak denk ik. Het zit zo ben pas behoorlijk ziek geweest geen sport meer gedaan en 15 kg zwaarder op 2m. Ik zou wat moeten afvallen maar of dat nog gaat gezien mijn lichaam en ziekte ...
Ik wacht 9 maanden maar als het niet lukt heb ik 9 maanden niets net om aan te trekken
of ik koop nu een pak kopen maar het afvallen lukt wel, dan kan ik over 9 maanden het pak weggooien en een nieuwe kopen, want denk niet dat dat te vermaken is he?

Andere vraag ik heb relatief lange benen spijkerbroeken altidj probleem moet naar speciale zaak voor lange mensen. Als ik een pak koop denk aan SuSu kan ik dan ene langere broek krijgen bij het jasje of hoort bij een jasje maar xx altijd broek yy maw moet ik alvast op duur maatwerk rekenen of kom ik uit met een €350 model?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Bruine schoenen zijn inderdaad meer casual, maar dat is iets wat ik zelf (20j) graag wil. Zit je in het bedrijfsleven, dan is zwart de 'veiligste' keuze. Zorg er wel voor dat je in de outlet (medio augustus begint het weer) naar dure schoenen (bijvoorbeeld van Bommels, van Lier kan eigenlijk niet) zoekt. Ik zie meteen als iemand Bugatti's draagt, zó zonde.

Voor een begrafenis zal ik nooit, maar dan ook nooit een blauw pak dragen. En het liefst ook geen goedkoop zwart C&A pak. Maar goed, dit is gelukkig niet iets dat je jaarlijks meemaakt; een donkerblauw pak zal dan voor nu een prima aanschaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Die schoenentip zal ik meenemen die kende ik nog niet.

Begrafenissen heb ik hoogstens 1 x in de 6 jaar en dan vind ik het wat prijzig daar een pak voor te halen. Maar ik zou eventueel kunnen huren bedenk ik me net voor die ene keer. Een goedkoop en slecht zittend pak is ook geen reclame voor jezelf.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Sowieso doe je zelfs op begrafenissen geen zwart pak aan, tenzij je er werkzaam bent als 'kraai'. Antraciet/donkergrijs is de gepaste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:04
vooghel schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:38:
Sowieso doe je zelfs op begrafenissen geen zwart pak aan, tenzij je er werkzaam bent als 'kraai'. Antraciet/donkergrijs is de gepaste optie.
Jawel hoor, ook nooit klachten of opmerkingen gehad van het feestvarken de overledene. Zwart of krijtstreep staat me beter met een kist in de nek op de schouder dan mijn reguliere blauwtinten collectie. Kom ook regelmatig overdressed op begrafenissen tegenwoordig lijkt het wel 8)7 , vind het zelf altijd wel zo fatsoenlijk om in een net pak te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-05 20:53
Ik draag ook gewoon een zwart pak bij uitvaarten. Wit hemd, zwarte das, zwarte schoenen (uiteraard).

Valt mij ook op Erwin, steeds meer mensen komen in spijkerbroek naar een begrafenis. Maar goed, datzelfde zie je ook bij bruiloften. Komt denk ik ook door die rare dresscodes als "feestelijk chique" . Het is mij nog steeds volstrekt onduidelijk wat dat betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

De meeste bruiloften tot nu toe waren in jacquet of in pak, slecht één keer was de dress code 'smart italian' 8)7, toen heb ik maar een middenblauw linnen pak aangetrokken en dat paste eigenlijk precies bij het idee van het bruidspaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:51
Over bruiloften gesproken, over een maand mag ik er weer een bijwonen. Inmiddels heb ik de leeftijd bereikt dat een pak bij mij past zonder vreemde blikken te krijgen, dus wil ik ook in pak verschijnen. Ik heb enkele jaren terug eens een pak gekocht voor congressen (ik dacht antraciet). Uiteindelijk heb ik dat slechts 1x naar een congres gedragen en 1x naar een begrafenis.

Mijn vraag is eigenlijk, bepaald vooral de kleur van het pak de geschiktheid voor gelegenheden, of zijn er wezenlijke verschillen in congrespakken (als zoiets al bestaat) en feestelijke pakken?

Ik twijfel er namelijk over of ik het antraciet pak aan kan doen, of misschien beter een nieuw pak kan kopen. Bij nieuw dacht ik aan licht tot mid-grijs, wat mij beter bij de zomer lijkt te passen. Nou heb ik enkele pantalons en colberts besteld bij zalando (mid-grijs en mid blauw), maar 2 minuten nadat de ideal transactie rond was, had ik er al spijt van. Ik kijk even hoe het past, maar waarschijnlijk gaat het retour en koop ik een pak in de winkel.

Het betreffende pak (foto's niet zo scherp, klik voor groter):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s47XjMMMUaOhz77S8MvItiiz/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iIZAh4ul.jpg
Ik ben niet zo groot en zeker niet breed, m'n BMI is wel gestegen en het lijkt wel alsof de taille nu wat te nauw lijkt. De mouwen hebben welgeteld 5 knopen, welke een beetje over elkaar liggen.
Ik twijfel nog over een lichtblauw of een wit overhemd.

[ Voor 22% gewijzigd door LA-384 op 08-12-2019 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Een goed pak zie ik als een persoonlijk uniform. Je kan het nagenoeg altijd dragen, een goed pak draagt ook iets van jouw stijl; het geeft iets en het neemt iets. Een goed pak is meer dan alleen een technisch goed in elkaar gezet pak, het doet jouw persoon/voorkomen ook goed. Mijn beste pakken kan ik dragen op een begrafenis en op een trouwfeest, uiteraard met andere details - schoenen, das, hemd, pochet, horloge, etc - maar de basis - broek, gilet, jasje - zou hetzelfde kunnen zijn. Een goed pak is dus tijdloos en zou je altijd moeten kunnen dragen. Gelegenheidspakken - feest, begrafenis, congres, etc - zijn maar zelden (nooit?) goede pakken.
Daarom is een goed pak ook zo moeilijk; het vereist een persoonlijke stijl, smaak en vanzelfsprekendheid die de buitenwereld als natuurlijk/passend zou moeten ervaren. Zodra het een aangemeten 'iets' wordt verval je in een gelegenheidsstuk wat je in de praktijk maar weinig zal dragen.
Mijn vraag is eigenlijk, bepaald vooral de kleur van het pak de geschiktheid voor gelegenheden,
Je gaat niet in een azuurblauw linnen pak naar een begrafenis, maar je kan zonder meer naar een begrafenis in een goed blauw/bruin/grijs/antraciet/zwart pak. Datzelfde goede pak kan ook prima naar een congres, of wat dan ook. Schoenen, das, hemd, pochet, etc doen heel veel voor je complete verschijning, er is meer dan alleen het goede pak(!). Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Wellicht off-topic, maar ik vraag het toch: op kantoor loopt iedereen in pak. Is een pak dragen dan nog wel 'leuk'? Wil je niet iets unieks dragen, wat dat dan ook mag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

iApp schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:36:
Wellicht off-topic, maar ik vraag het toch: op kantoor loopt iedereen in pak. Is een pak dragen dan nog wel 'leuk'? Wil je niet iets unieks dragen, wat dat dan ook mag zijn?
Ik heb zelf absoluut niet de behoefte om iets 'unieks' te dragen, waarom heb je die behoefte? Overigens kan op een kantoor waar iedereen een pak draagt genoeg ruimte om je te onderscheiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
iApp schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:36:
Ook in het dragen van een pak kan je je onderscheiden. Dit kan je doen door iets gewaagdere kleuren toe te voegen aan je garderobe. 70 tot 80% van de pakken die ik zie zijn of grijs of zwart, maar een beige pak is net zo luxe.

Soms als ik zelf een beetje wil opvallen om wat voor reden dan ook wel eens een koninklijk blauw pak met een roze blouse. Dit zie je niet vaak en het is toch luxe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Uniek zijn met je pak - i.e. broek, jasje, gilet - zou ik mee oppassen, zoek het in de details: een mooie das, pochet, hemd (bv. met dubbel manchet/manchetknopen), schoenen, riem, horloge, sokken. Een pak is het fundament, dat moet een solide basis zijn. Zie mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
jelveen schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:17:
Valt mij ook op Erwin, steeds meer mensen komen in spijkerbroek naar een begrafenis. Maar goed, datzelfde zie je ook bij bruiloften. Komt denk ik ook door die rare dresscodes als "feestelijk chique" . Het is mij nog steeds volstrekt onduidelijk wat dat betekend.
Grappig dat je dat zegt, want dat was precies de dresscode op onze bruiloft. Ik had niet verwacht dat dat als zo onduidelijk ervaren zou worden.

De bedoeling was heren in pak (liefst met das), dames in jurk. Maar niet te stijf en oubollig.

Tenue de ville komt daar nog het dichtst bij in de buurt, als de juiste variant met pantalon en colbert in 1 kleur gekozen wordt, en niet de beige pantalon + blauw colbert. We gaan immers niet zeilen/poloën. ;)
Alleen is tenue de ville voor de dames veel te conservatief en truttig voor wat wij voor ogen hadden.

Casual chic was niet chique genoeg (spijkerbroeken voor mannen).
Gala is té, een smoking was dan weer niet de bedoeling.

Achteraf bekeken had 'cocktail' gekund, maar dat is voor veel mannen onduidelijk, al klopt hij wel.

Wij dachten dat met 'feestelijk chique' mensen daar wel een invulling aan konden geven, en het anders even zouden vragen.
Het resultaat was uiteindelijk prima. Ik ga ook niemand boos aankijken als hij echt geen pak aan wil, dan niet. Er bestond wel wat verwarring, en sommigen hebben het gevraagd.

Hoe had je onze wens in een dresscode benoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:32
Het oogt misschien wat minder mooi, maar ik zou gewoon letterlijk benoemen wat je wil, dus man in pak en dames in cocktail. De fijnproevers vinden dat mogelijk dubbelop, maar het gros zou dan redelijk geholpen moeten zijn om een beeld te hebben van jullie verwachtingen.

Tekstvoorbeeldje: "Wij zouden het waarderen als de dames als dresscode cocktail aanhouden en de heren in pak komen[, om bij te dragen aan de feestelijke sfeer]. "

[ Voor 23% gewijzigd door Trenchdog op 08-06-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Laatst online: 23-05 20:53
Helemaal eens met Trenchdog. Etiquette is bedoeld om onduidelijkheden en misverstanden te voorkomen volgens mevrouw Groskamp ten Have. Door het te doen zoals hij het omschrijft is het voor iedereen glashelder wat er van je verwacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Grin schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:56:
Een goed pak zie ik als een persoonlijk uniform. Je kan het nagenoeg altijd dragen, een goed pak draagt ook iets van jouw stijl; het geeft iets en het neemt iets. Een goed pak is meer dan alleen een technisch goed in elkaar gezet pak, het doet jouw persoon/voorkomen ook goed. Mijn beste pakken kan ik dragen op een begrafenis en op een trouwfeest, uiteraard met andere details - schoenen, das, hemd, pochet, horloge, etc - maar de basis - broek, gilet, jasje - zou hetzelfde kunnen zijn. Een goed pak is dus tijdloos en zou je altijd moeten kunnen dragen. Gelegenheidspakken - feest, begrafenis, congres, etc - zijn maar zelden (nooit?) goede pakken.
Daarom is een goed pak ook zo moeilijk; het vereist een persoonlijke stijl, smaak en vanzelfsprekendheid die de buitenwereld als natuurlijk/passend zou moeten ervaren. Zodra het een aangemeten 'iets' wordt verval je in een gelegenheidsstuk wat je in de praktijk maar weinig zal dragen.

Je gaat niet in een azuurblauw linnen pak naar een begrafenis, maar je kan zonder meer naar een begrafenis in een goed blauw/bruin/grijs/antraciet/zwart pak. Datzelfde goede pak kan ook prima naar een congres, of wat dan ook. Schoenen, das, hemd, pochet, etc doen heel veel voor je complete verschijning, er is meer dan alleen het goede pak(!). Succes! ;)
Bedankt voor je bijdrage!

Dat maakt het nogal ingewikkeld. Mijn omgeving (en ook het betreffende aanstaande bruidspaar) draagt normaal gesproken geen pakken en ziet het als iets chiques bij speciale gelegenheden, niet als een kledingkeuze. Persoonlijk denk ik dat het onderscheid tussen een italiaans maatpak en een confectiepak voor vele aanwezigen niet eens zo duidelijk gaat zijn (anders dan dat het wel of niet acceptabel past), laat staan dat ze naar het aantal knoopjes en dergelijke gaan kijken.

Als ik het dus goed begrijp is een pak de basis en bepaal je met attributen de geschiktheid voor de betreffende gelegenheid. Nu heb ik destijds geen gilet gekocht, enkel een pantalon en bijbehorend colbert. Kun je hier eenvoudig een gilet aan toevoegen? of is dat net zo lastig als een losse pantalon met colbert, i.v.m. kleur- en patroon verschillen. Een gilet lijkt mij wel wat, omdat je er dan ook strak uitziet zonder colbert of open colbert. Stropdas weet ik nog niet of dat em gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Dat maakt het nogal ingewikkeld.
Je moet er niet te zwaar aan tillen, die woorden van mij. Voor mij is het wellicht een grote 'hobby' dan voor jou, niks mis mee, ieder zijn ding/prioriteit. Het gaat er in eerste instantie om dat jij je goed voelt in een pak, als dat zo is dan breng je dat automatisch over naar de buitenwereld en heb je het grootste deel van het 'gevecht' al gewonnen.
Je hebt m'n vorige relaas idd aardig goed samengevat/begrepen. Je kan er een gilet aan toevoegen maar dat zou ik niet aanraden, o.a. vanwege de setting die jij schets: "Mijn omgeving (en ook het betreffende aanstaande bruidspaar) draagt normaal gesproken geen pakken en ziet het als iets chiques bij speciale gelegenheden, niet als een kledingkeuze." Driedelig maakt het allemaal nog wat formeler, ik maak uit jouw woorden op dat dit niet de voorkeur geniet. En dat is prima, jij moet je d'r goed in voelen!
Daarnaast vind ik een gilet beter passen bij een 2.5 knoops jasje dan bij 2, gilet en revers werken dan mooier samen <-- mening(!).

Een mooie das doet echt heel veel voor het aangezicht, de juiste das haalt je gezicht op, maakt (daarmee) de connectie naar je kleding en kan het pak - als geheel - binden. Idd nogal wat blabla maar er zit echt een kern van waarheid in...
De foto's die je hier laat zien missen helaas wat contrast maar ik zou nog even naar de broek kijken, die kan allicht wat korter. Verder ziet het er - voor zover ik kan zien - aardig uit, er zit vorm in het jasje, mouwen lijken op lengte te zijn, net als het shirt. Om de Wouter Bos look definitief te verbannen: alleen nog een das! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Grin schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:06:
Je kan er een gilet aan toevoegen maar dat zou ik niet aanraden, o.a. vanwege de setting die jij schets: "Mijn omgeving (en ook het betreffende aanstaande bruidspaar) draagt normaal gesproken geen pakken en ziet het als iets chiques bij speciale gelegenheden, niet als een kledingkeuze." Driedelig maakt het allemaal nog wat formeler, ik maak uit jouw woorden op dat dit niet de voorkeur geniet. En dat is prima, jij moet je d'r goed in voelen!
Daarnaast vind ik een gilet beter passen bij een 2.5 knoops jasje dan bij 2, gilet en revers werken dan mooier samen <-- mening(!).
Laat ik het zo zeggen, er staat geen dress-code op de uitnodiging, maar ik hoorde van een paar andere vrienden dat ze in pak wilde gaan. Hoe uitgebreid ze dat zien, durf ik zo niet te zeggen, dat moet ik dan even navragen.
Een mooie das doet echt heel veel voor het aangezicht, de juiste das haalt je gezicht op, maakt (daarmee) de connectie naar je kleding en kan het pak - als geheel - binden. Idd nogal wat blabla maar er zit echt een kern van waarheid in...
De foto's die je hier laat zien missen helaas wat contrast maar ik zou nog even naar de broek kijken, die kan allicht wat korter. Verder ziet het er - voor zover ik kan zien - aardig uit, er zit vorm in het jasje, mouwen lijken op lengte te zijn, net als het shirt. Om de Wouter Bos look definitief te verbannen: alleen nog een das! :)
Ik heb even nieuwe foto's gemaakt en meteen het pak van Zalando ernaast gezet. De kleur bevalt me wel goed, maar de pasvorm is niet je-van-het zo lijkt het. De mouwen zijn te lang (maar dat lijkt ook in mindere mate voor het antracieten pak te gelden). Het jasje lijkt ook aan de lange kant, maar kan misschien nog net. De broeken moeten inderdaad korter. Is de pasvorm van het blauwe pak slecht?
Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/LA-384/1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/LA-384/3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/LA-384/2.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Het blauwe pak lijkt iets beter te zitten. Van beide pakken moeten de mouwen nog iets korter worden, zodat je net het overhemd ziet. Broeken kunnen korter maar hoeft niet.
Tips:
• Niet je handen in je zakken met je jasje dicht
• De split achteraan het blauwe jasje lijkt nog dichtgestikt, die moet nog opengemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Bedankt voor je snelle reactie. Blauw zelfs beter ja? Dan ben ik toch uit het antraciet pak gegroeid zeker :D
Split moet idd open, maar ben er nog niet uit of het terug gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Uiteindelijk toch voor het antracieten pak gekozen. Hoewel ik aanvankelijk erg enthousiast was over het blauwe pak, leek me dit toch teveel werk om aan te passen. De schouders waren namelijk ook net iets te wijd.

De mouwen en de broekspijpen zijn inmiddels versteld en vallen nu mooi.
Na heel wat proberen ook een passend wit overhemd gevonden. De mouwen worden op lengte gemaakt. Door de beperkte ruimte bij de oksels kon ik helaas geen perfecte mouwlengte krijgen (het colbertje trekt de mouwen enkele cm's terug), maar ik heb gekozen voor een goed zittend overhemd zonder colbert ipv de perfecte witte rand met colbert.

Nu zit ik met de stropdas. Ik had al begrepen dat elke kleur mogelijk is bij deze combinatie, maar ik las ook dat je met een smal postuur, beter een smalle stropdas kunt nemen. Wat is jullie mening hierover? Ik ben naast smal ook nog vrij klein (1.70). Als ik voor een smalle stropdas ga (6cm) dan is de keuze wel wat beperkter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Geen Pim Fortuin das/knoop inderdaad, hou het een beetje rank. Maar maak niet de 'fout' door een al te hip exemplaar te kopen, gebreide smalle dassen die meer op een veter lijken... Maar ieder z'n ding, je moet een zeer bijzondere smaak hebben om met een das in de 'fout' te gaan; komt vast goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:21
Met een stropdas kan er weinig fout gaan, als het niet past/goed zit, kleurencombi niet in orde is zie je het zelf heel snel. Hier hoef je geen mode expert voor te zijn. Als je pak + overhemd goede combi heeft, kan je (bijna) elke das dragen.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:09
Als je niet zo vaak pakken draagt en niet een enorme verschijning bent (je zegt zelf dat je relatief klein en smal bent), wees dan niet te onderscheidend in je das. Kies voor een mooie das in een neutrale kleur zonder al te opvallend motief en je kan moeilijk fout gaan. Profuomo heeft bijvoorbeeld mooie dassen en goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik dacht zelf aan een marineblauwe das met wit/zilveren stippen of streep. Maar twijfel of dat niet te saai is voor een bruiloft. Iemand raadde een Paisley print aan, maar dat zie ik niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
LA-384 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:40:
Ik dacht zelf aan een marineblauwe das met wit/zilveren stippen of streep. Maar twijfel of dat niet te saai is voor een bruiloft. Iemand raadde een Paisley print aan, maar dat zie ik niet zitten.
Marineblauw vind ik zelf nogal donker bij antraciet, maar weet natuurlijk niets over hoe je er verder uitziet. Kijk eens naar koningsblauw of lichterblauw met een klein werkje erin. Paisley kan redelijk heftig zijn ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Paisley is leuk als je een Etro fan bent - ik heb enkele tientallen kledingstukken van dat merk - maar ik zou 't niet snel aanraden voor anderen. Paisly is in mijn ogen voor velen: too much & too advanced. Hou het rustig, tenzij paisley echt je ding is: hou gepaste afstand(!). ;)

Zo'n das kan leuk zijn met een paar bijpassen sokken en/of een pochet. Paisley is een mooie twist maar moet passen bij de persoon - anders wordt het al snel een (goedkoop) kermis item. Goede paisley is daarnaast ook nog eens bijzonder prijzig...

Hier is een leuke configurator (kan je zelfs de kleur van het hemd selecteren) en ze hebben honderden dassen die je als voorbeeld kan bekijken. Het gaat even puur om de configurator, ik neem aan dat je geen 165 Euro voor een das gaat uitgeven... ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Grin op 27-06-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik heb wat met photoshop gespeeld, maar ben nog niet echt iets tegengekomen van wauw. Koningsblauw leek aanvankelijk wel mooi, maar in de photoshop springt het er echt uit en schreeuwt die kleur om aandacht.

Ik kijk nog even verder, maar weet nu iig iets beter waar te zoeken.
Bedankt voor alle info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrammetje
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik merk dat ik mijn pantalons minder vaak naar de stomerij breng dan ik zou willen; zowel wegens kosten als wegens het ongemak. Daarom overweeg ik een broekenpers aan te schaffen, zoiets; http://www.dressboys.nl/b...0-walnoot-corby?cat_id=92

(Echte) ervaringen zijn alleen lastig te vinden. Hebben jullie ervaringen met broekenpersen, de resultaten en waar op te letten bij aanschaf?

Zelf e-liquid mengen? -> www.MaakjeSmaak.nl!
Geef ook eens E-liquid cadeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
LA-384 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:46:
Ik heb wat met photoshop gespeeld, maar ben nog niet echt iets tegengekomen van wauw. Koningsblauw leek aanvankelijk wel mooi, maar in de photoshop springt het er echt uit en schreeuwt die kleur om aandacht.

Ik kijk nog even verder, maar weet nu iig iets beter waar te zoeken.
Bedankt voor alle info!
Een van deze drie misschien iets?

https://nl.tommy.com/zijden-stropdas-tt0tt00410602

https://nl.tommy.com/zijden-stropdas-tt0tt00410428

https://nl.tommy.com/zijden-stropdas-tt0tt00410616

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Bedankt voor het meezoeken. Ik heb er reeds een besteld bij de bijenkorf.
https://cdn-1.debijenkorf..._01_1108_1528_1801242.jpg

Ik moet nog kijken of het past qua breedte, deze is 6cm breed. Maar denk het wel, het colbert heeft ook smalle revers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een pak van ongeveer 8 jaar oud. Heb 'm toentertijd mogelijk een 5-tal keren gedragen. En ik had een iets anders postuur in die tijd (toen: 1.83m/95kg, nu: 1.83m/80kg). Dus ik moet het pak wat laten verstellen :) Maar kan iedere Turkse kledingmaker dit? Of is dat echt vakwerk? Het was een best duur pak wat er nog altijd erg netjes uitziet. Maar ik heb geen flauw idee waar ik dit nou eigenlijk naartoe zou moeten brengen.

De Turkse kledingmaker om de hoek is vast niet zo bedreven als een bedrijf in de stad (Amsterdam) waar ze daadwerkelijk pakken verkopen.

Gouden Schaar e.a. zijn gewoon goede keuzes denk ik zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Bel voor een afspraak bij de winkel waar je hem hebt gekocht, ze verstellen hem vast tegen een vriendelijk prijsje; jij hebt het pak daar immers ook gekocht.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat vinden jullie van net iets te korte broeken?
Heb net een blog gelezen hierover dat alle broeken net iets boven de schoen mogen zijn, niet alleen in pak maar ook casual.

Maar niet zo extreem als dit:

Afbeeldingslocatie: https://blog.houseofeinstein.nl/app/uploads/2015/07/Schermafbeelding-2015-07-21-om-09.20.58.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Soldaatje schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:15:
De zgn. 'Jort Kelder' broeken, weinig mis mee. Heeft wel enkele voorwaarden: onberispelijk gepoetste schoenen, nette sokken of blote voeten (in de zomer), goede/strakke snit van de broek. Eigenlijk kan je deze 'fout' alleen maken wanneer de rest van je outfit nagenoeg perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederick2016
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-02-2023
De uitverkoop van bijv. Bijenkorf dan zit je eigenlijk altijd heel goed voor een uitstekende prijs. Als het voor een enkele gelegenheid is of voor 1 seizoen dan kan je echt heel goed bij Zara terecht.
Als je echt gaat voor een mooi pak dan zijn er vele maatpakleveranciers tegenwoordig. Vind ik nog mooier dan bijv. Oger, hoewel je daar altijd wel trefzeker bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
Ik heb even jullie mening nodig. Komende vrijdag heb ik een bruiloft waar ik getuige ben.

Er is geen officiële dresscode, alleen wordt er verwacht dat je niet in je spijkerbroek en shirt komt. Ik weet dat de bruidegom in een grijs pak komt met paarsachtige stropdas.

Nu heb ik al een marineblauw pak, wit onderhemd en bruine schoenen eronder, alleen vind ik dat misschien net iets te simpel en overweeg ik om er een donkerrode/bordeauxrode stropdas bij te doen. Een vriendin zegt dat met en zonder stropdas beide mooi zijn, alleen dat een stropdas misschien té gekleed is ...

Wat denken jullie van deze situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-05 20:13

Niku

Alagaesii

ImmortalSoul schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:24:
Ik heb even jullie mening nodig. Komende vrijdag heb ik een bruiloft waar ik getuige ben.

Er is geen officiële dresscode, alleen wordt er verwacht dat je niet in je spijkerbroek en shirt komt. Ik weet dat de bruidegom in een grijs pak komt met paarsachtige stropdas.

Nu heb ik al een marineblauw pak, wit onderhemd en bruine schoenen eronder, alleen vind ik dat misschien net iets te simpel en overweeg ik om er een donkerrode/bordeauxrode stropdas bij te doen. Een vriendin zegt dat met en zonder stropdas beide mooi zijn, alleen dat een stropdas misschien té gekleed is ...

Wat denken jullie van deze situatie?
Ik zou wel voor een stropdas kiezen in jouw situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Niku schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:26:
[...]

Ik zou wel voor een stropdas kiezen in jouw situatie.
Helemaal als je getuige bent zou ik zeker voor een das gaan. Zonder das is, naar mijn mening, prima voor het feest, maar tijdens de ceremonie mag het wel wat netter.

Hoe staan de mensen hier tegenover 'alternatieve' knopen in de das? Ik was onlangs te gast bij de huwelijksceremonie en -feest van een goede vriend, en heb de hele dag met een Eldredge rondgelopen. Uiteraard niet geschikt voor formele gelegenheden, maar in dit geval heb ik er best wat complimenten op gekregen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik ben op zoek naar een mooie Paisly sjaal voor onder mijn zwarte overcoat. Budget is ongeveer 100€. Heb al bij de Bijenkorf gekeken, maar heb daar niets gevonden.

Kwam deze Ted Baker sjaal tegen: http://www.tedbaker.com/n...-scarf-Navy/p/139024-NAVY

Iemand nog mooie alternatieven? Etro kan ik niet betalen :P

En nog andere mooie sjaalen (dus geen Paisley patroon)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Arthur-M. schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:07:
Ik ben op zoek naar een mooie Paisly sjaal voor onder mijn zwarte overcoat. Budget is ongeveer 100€. Heb al bij de Bijenkorf gekeken, maar heb daar niets gevonden.

Kwam deze Ted Baker sjaal tegen: http://www.tedbaker.com/n...-scarf-Navy/p/139024-NAVY

Ja leuk. Joe Merino heeft ook mooie sjaals, qua stof, maar effen qua print. http://joemerino.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
desmond schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:21:
[...]

Ja leuk. Joe Merino heeft ook mooie sjaals, qua stof, maar effen qua print. http://joemerino.com
Thanks, kende ik nog niet. Ik ga er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:23

aerofreak

Steve Jobs

desmond schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:21:
[...]

...en hele mooie truien en een super service :Y

*maar daar gaat dit topic niet over

[ Voor 9% gewijzigd door aerofreak op 10-10-2017 16:15 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-04 11:01
Soldaatje schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:15:
Heb net een blog gelezen hierover dat alle broeken net iets boven de schoen mogen zijn, niet alleen in pak maar ook casual.

Maar niet zo extreem als dit:

[afbeelding]
Het is niet zo extreem. Dat wordt een "driekwart" broek genoemd.
Ik heb er enkele, draag ze in tussenseizoenen, als ik fiets. Broek is net te kort om tegen de ketting te komen, en een kortere broek is wat te koud voor de knieen.

http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Wormaap schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:42:
[...]
Hoe staan de mensen hier tegenover 'alternatieve' knopen in de das?
Prima maar maak er geen kermisattracties van.
Doorgaans pak ik de Plattsburgh of de Balthus wanneer ik wat meer tijd heb. Je moet dan wel ietwat langere dassen hebben anders zit je met deze knopen 5-10cm boven de riem. Doodzonde, een das raakt op een haar na je riem (uiteraard wanneer je rechtop staat).
Arthur-M. schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:07:

Die Ted Baker lijkt mij een prima paisley shawl, mooi ding. Helemaal bij een zwarte nette jas kan het echt een knaller worden!
Je linkt naar de blauwe variant maar je koopt uiteraard de zwarte versie, toch...? O-)

Etro is inderdaad het eindstation qua paisley; higher one cannot go. Farfetch en Polyvore hebben echter altijd wel wat leuks in de aanbieding. Ik koop die zooi echt niet voor het volle pond - naja... meestal niet... Hierzo zit best wat leuks tussen voor 100 Euro, have fun! :)
De laatste twee jaren is Etro behoorlijk goedkoper geworden met de shawls, eerst had je amper iets voor sub 300 en zat je zo op 700-800 Euro...

[ Voor 17% gewijzigd door Grin op 10-10-2017 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yptisem
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-07-2021
Wat is jullie mening over dit van Gils pak? http://www.vangils.eu/nl/pakken/pak-blauw-uni-travel
Vind het persoonlijk een erg mooie kleur en een mooie uitbreiding op mijn standaard garderobe. Ook zeer vriendelijk geprijsd. Wil het pak voornamelijk zakelijk dragen bij een B4 kantoor.

Heb nu 1 licht grijs pak, 1 antraciet en 1 donkerblauw met een zeer licht krijtstreepje.!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Prima kleur, ben zelf niet kapot van die opgestikte zakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:34
Ik vind het mooi, maar weet niet of het zou passen bij een B4.

That said: fuck the world. Daar kunnen we nog altijd krijtstreep dragen :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

B4?
Leuk casual pak, kek kleurtje. Ik zeg casual vanwege de opgestikte zakken en de 'om en om' stiksels op revers, zakken, schouders etc. Mooi wit hemd en pochet d'r bij; weinig meer aan doen. Antraciet of zwarte schoenen en you're done. Dubbele split is een grote pré. Hier kan je weinig fout mee doen, sterker nog; je komt al snel verzorgd en fris voor de dag met zo'n pak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
De grootste accountantsorganisaties zijn de 'Grote Vier' (big four): Deloitte, PwC, Ernst & Young, en KPMG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Yptisem schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:28:
Wat is jullie mening over dit van Gils pak? http://www.vangils.eu/nl/pakken/pak-blauw-uni-travel
Vind het persoonlijk een erg mooie kleur en een mooie uitbreiding op mijn standaard garderobe. Ook zeer vriendelijk geprijsd. Wil het pak voornamelijk zakelijk dragen bij een B4 kantoor.

Heb nu 1 licht grijs pak, 1 antraciet en 1 donkerblauw met een zeer licht krijtstreepje.!
Wel mooi, ga je hem wel nog op maat laten maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Dirtbiter schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:52:
[...]

De grootste accountantsorganisaties zijn de 'Grote Vier' (big four): Deloitte, PwC, Ernst & Young EY, en KPMG.
FTFY :P

On topic:
Bij de Big4-firma waar ik werk ligt het er ook voor een deel aan waar in NL je werkt en in welke discipline. Bedrijfsadviseurs zijn meestal wat minder conservatief gekleed dan accountants en belastingadviseurs, en in Amsterdam is het ook wat minder conservatief dan daarbuiten. Ook zijn jongere medewerkers doorgaans wat minder conservatief gekleed en geschoeid dan de ouderen.

[ Voor 43% gewijzigd door vooghel op 23-10-2017 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
Thnx d:)b

Doe je Wikipedia dan ook gelijk even? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Dirtbiter op 24-10-2017 09:04 . Reden: Wiki link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Dirtbiter schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:40:
[...]

Thnx d:)b

Doe je Wikipedia dan ook gelijk even? ;)
offtopic:
Al lang gedaan jonguh! Wikipedia: EY :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yptisem
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-07-2021
Dank voor alle reacties.

Vandaag pak binnengekregen en zit als gegoten zag zelf niet 123 wat er aan vermaakt moest worden. Ook langs mijn kleermaker geweest met deze vraag maar die gaf zelfs aan dat hij er niks aan zou aanpassen.

Had nog een mooi setje blauwe Profuomo bretels liggen inclusief knoopjes denk dat ik die op dit pak laat zetten voor de afwisseling. Weet niet of ik de bretels al naar kantoor aandurf maar tijdens een etentje waar een pak gewenst is vind ik het wel een erg leuk detail.

Ik weet alleen niet of ik de riemlussen ook van het pak moet halen als ik deze incombinatie met bretels draag?

Mijn collega’s bij de B4 zijn gelukkig niet allemaal grijze muizen wat betreft de kledingsmaak. Alhoewel sommige hier ook helemaal de mist mee ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-05 20:13

Niku

Alagaesii

Ik had altijd Ledub overhemden, maar vorige week ook eens hemden van Tommy Hilfiger en Olymp besteld. De eerste beviel me prima (Tailored), de tweede eigenlijk totaal niet. Vind het gewoon niet zo'n lekkere pasvorm en geen hele fijne stof, meer mensen daar last van bij Olymp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Niku schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:55:
Ik had altijd Ledub overhemden, maar vorige week ook eens hemden van Tommy Hilfiger en Olymp besteld. De eerste beviel me prima (Tailored), de tweede eigenlijk totaal niet. Vind het gewoon niet zo'n lekkere pasvorm en geen hele fijne stof, meer mensen daar last van bij Olymp?
Olymp heeft diverse stofsoorten die ze gebruiken voor hun overhemden. Sommige zijn wat aangenamer dan anderen. Wellicht heb je net de verkeerde te pakken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Laatst online: 20-05 10:21
Niku schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:55:
Ik zweer bij de bodyfit Olymp overhemden :)

Iets anders: wat vinden jullie van de jasjes waar twee zakken aan één kant zitten?

Zeg maar, zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://a.suitsupplycdn.com/image/upload/c_pad,dpr_1.0,h_1386,q_auto,w_770/v1/products/Suits/default/P5247_1.jpg

Ik vind persoonlijk dit best wel storend, met name als iemand een beetje een buikje heeft wat hierdoor meer zichtbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Dat bovenste zakje wordt ook wel 'ticket pocket' genoemd. Ik vind het juist wel een leuk detail.

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste