Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Pakken] Over het pak, de das, de schoen en de etiquette II Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 27-01 20:25

Grin

Ride si sapis.

Ticket pocket inderdaad. Leuk detail vooral als je wat langer bent - 1.80 en langer (dus bijna elke NL man) - en een goed figuur hebt. En met goed bedoel ik lang en slank, niet te dik of te gespierd. Breekt dat saai vlak aan de linkerkant, rechts heeft nog een pochet, de linkerkant is bij lange slanke mensen best wel 'saai'.
Vereiste is wel dat de zakken ietwat schuin worden gezet (zoals op jouw foto), dat zet de taille nog wat extra aan en geeft weer wat meer spanning/lijn. M2C.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Niku
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 05:53

Niku

Alagaesii

Ik vind het dan weer helemaal niks.

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

• peakrever
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09:15
Twee vraagjes:
Ik zie mensen vaak gewoon in hun overcoat rondlopen wanneer het regent, en hun jassen lijken dan ook helemaal niet nat te zijn. Is er net zoals bij suède schoenen ook een anti-rain spray voor overjassen? Ik heb zelf een kasjmieren overjas en wanneer het regent trek ik die dus nooit aan omdat ik er bang voor ben dat ik hem dan sloop.
Nog een ander vraagje: ik heb dus een zwarte overjas, en las ergens op internet dat dat eigenlijk niet kan. Nou weet ik dat zwarte pakken notdone zijn, maar is dat ook zo met overjassen? Zie namelijk redelijk frequent mannen in zwarte overjas rondlopen en ben ook wel blij met deze (fit is perfect, mooie stof, en krijg er vaak complimenten over).

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08:54
Ik zie net dit topic en bedenk me dat ik geen reactie meer heb gegeven. Een paar maanden terug was ik op zoek naar een passend pak voor het bijwonen van een bruiloft. Met de tips die gegeven zijn was ik uitgekomen op een antracietkleurig pak (reeds in mijn bezit), met wit overhemd, middenblauwe stropdas en wit pochet. Pak en overhemd netjes volledig op maat laten verstellen.

Het was op zich een geslaagde combinatie, kreeg ook complimenten van onder andere het bruidspaar zelf, ze stelde het zeer op prijs. Funfact was echter dat het uitgerekend die dag 35 graden moest zijn en de helft van de aanwezigen een korte broek en shirtje aan had. Sta je dan in je wollen pak, peentjes te zweten :+

Iedereen die me geholpen had, nogmaals bedankt hiervoor. Ik ben een mooie combinatie rijker, die vast nog wel eens uit de kast gehaald wordt.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Roobje
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 16-01 19:22
Voor mijn trouwerij volgend jaar ben ik mij een beetje aan het orienteren naar trouwpakken. Vorige week was ik op een trouwbeurs waarbij één kledngzaak de volgende aanbieding heeft:

https://www.kuhn-masskonf...chzeit/premium-paket.html

Maatpak + maatoverhemd + chillete + stropdas + insteekdoek + machetteknopen en onze namen met datum gestikt voor 899 €.

Lijkt me een atrekkelijke aanbieding, is dat ook zo?
quote:
LA-384 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:02:
[...]

Funfact was echter dat het uitgerekend die dag 35 graden moest zijn en de helft van de aanwezigen een korte broek en shirtje aan had. Sta je dan in je wollen pak, peentjes te zweten :+

[...]
Korte broek, daar moeten mijn gasten niet mee komen, die mogen dan direct weer naar huis. (Trouwens ook met sneakers onder een pak)

Roobje wijzigde deze reactie 09-11-2017 21:14 (34%)

Nikon D7100 - Nikkor 35mm f/1,8G - Nikkor AF-S DX VR 55-200mm f/4-5.6G IF-ED - Nikon SB700 - Zoom H2n - Røde Video Mic Go

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08:54
Wat mij overigens opviel is dat overhemd maten mij niet goed lijken te liggen. Normaal casual overhemd heb ik meestal in maat S en dat zit perfect. Zakelijk overhemd was echt drama. Normale fit was standaard te groot in alle opzichten. Ik moest al gaan voor slimfit of extra slimfit. Dan paste maat 37 goed in de taille, maar was de hals echt nauw, maat 38 was weer te ruim.

Als ik het goed heb zijn die maten, halsmaten. Is die halsmaat bij elk merk exact gelijk? Of zitten daar ook onderlinge verschillen in? Ik heb nu echt 10 overhemden moeten passen voor ik er een had die vrij goed zat. Zijn er tips om dit eenvoudiger te maken? Of is het toch een kwestie van kijken welke lengtes de fabrikant opgeeft bij de betreffende maat?

@Roobje
Viel mij eerlijk gezegd ook een beetje tegen. Naast het bruidspaar en directe familie, was ik een van de weinigen die een volledig pak aan had en de enige waarbij het ook goed passend was. De dag was er voor het bruidspaar niet minder geslaagd door, maar ik had toch wel meer van de gasten verwacht.

LA-384 wijzigde deze reactie 09-11-2017 21:24 (17%)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Roobje
quote:
LA-384 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:20:
Wat mij overigens opviel is dat overhemd maten mij niet goed lijken te liggen. Normaal casual overhemd heb ik meestal in maat S en dat zit perfect. Zakelijk overhemd was echt drama. Normale fit was standaard te groot in alle opzichten. Ik moest al gaan voor slimfit of extra slimfit. Dan paste maat 37 goed in de taille, maar was de hals echt nauw, maat 38 was weer te ruim.

Als ik het goed heb zijn die maten, halsmaten. Is die halsmaat bij elk merk exact gelijk? Of zitten daar ook onderlinge verschillen in? Ik heb nu echt 10 overhemden moeten passen voor ik er een had die vrij goed zat. Zijn er tips om dit eenvoudiger te maken? Of is het toch een kwestie van kijken welke lengtes de fabrikant opgeeft bij de betreffende maat?
Exact gelijk zullen ze niet zijn, maar de halsmaat is standaard de omvang van je nek. Elke merk heeft een andere pasvorm en vele merken hebben alles van wide fit tot body fit. Eventueel ook met lange armen etc. Ik geloof wel dat je iets kan vinden. Anders zijn maatgemaakte de (duurdere) oplossingen

Nikon D7100 - Nikkor 35mm f/1,8G - Nikkor AF-S DX VR 55-200mm f/4-5.6G IF-ED - Nikon SB700 - Zoom H2n - Røde Video Mic Go

• Purehz
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 23:09
quote:
Roobje schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:03:
Voor mijn trouwerij volgend jaar ben ik mij een beetje aan het orienteren naar trouwpakken. Vorige week was ik op een trouwbeurs waarbij één kledngzaak de volgende aanbieding heeft:

Maatpak + maatoverhemd + chillete + stropdas + insteekdoek + machetteknopen en onze namen met datum gestikt voor 899 €.

[...]

Korte broek, daar moeten mijn gasten niet mee komen, die mogen dan direct weer naar huis. (Trouwens ook met sneakers onder een pak)
Wat is er mis met sneakers onder een pak? 8)
Afgelopen juni getrouwd met witte sneakers onder m'n pak.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
quote:
Purehz schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:21:
[...]

Het ziet er naar mijn idee vrij kansloos uit. Een net pak aan willen met sneakers? :/ Dat staat echt voor geen meter.

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:14
quote:
Purehz schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:21:
[...]

Typisch Nederlands, nooit eens 'netjes' durven zijn. Moet je verder zelf weten maar ik vind het (ook) geen gezicht.

• Roobje
quote:
Tsurany schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:25:
[...]

Het ziet er naar mijn idee vrij kansloos uit. Een net pak aan willen met sneakers? :/ Dat staat echt voor geen meter.
AMEN!

• Purehz
quote:
hmmmmmmmmmpffff schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:27:
[...]

Typisch Nederlands, nooit eens 'netjes' durven zijn. Moet je verder zelf weten maar ik vind het (ook) geen gezicht.
Was ook niet de bedoeling om netjes te zijn. Zo ben ik niet dus dan ga ik niet dat wel ineens doen als show voor 1 dag.
Maar zal eens kijken of ik een foto kan vinden.
quote:
Tsurany schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:25:
[...]

Niet de intentie om netjes te willen zijn. Anders had ik wel mooie Giorgio's e.d. eronder gedaan.

• Roobje
quote:
hmmmmmmmmmpffff schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:27:
[...]

In Nederland heb ik het nog niet zo vaak gezien, maar in Zweden doen alle hipsters het. Tijdens diplomauitreikingen helemaal inpak inclusief insteekdoek en manchetteknopen, maar dan wel met Nike of All-Stars. Voor mij is het alles of niks.
quote:
Purehz schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:31:
[...]

Was ook niet de bedoeling om netjes te zijn. Zo ben ik niet dus dan ga ik niet dat wel ineens doen als show voor 1 dag.

[...]

Niet de intentie om netjes te willen zijn. Anders had ik wel mooie Giorgio's e.d. eronder gedaan.
Waarom had je dan überhaupt een pak aan?

Roobje wijzigde deze reactie 10-11-2017 09:33 (31%)

• Tsurany
  • Niet online
quote:

Wat is dan wel de intentie? Het hele idee achter het dragen van een pak is dat je er net bij wilt lopen in een goed op elkaar afgestemde outfit.

• hmmmmmmmmmpffff
quote:
[...]

[...]

Doe dan ook geen pak aan. ;)

• Purehz
Brand maar los :P

https://i.imgur.com/K1nOA8a.jpg
quote:
Tsurany schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:32:
[...]

Wat is dan wel de intentie? Het hele idee achter het dragen van een pak is dat je er net bij wilt lopen in een goed op elkaar afgestemde outfit.
De vrouw die toch netjes wil. Daar heb ik mn eigen draai aangegeven.

Purehz wijzigde deze reactie 10-11-2017 09:35 (76%)

• Tsurany
  • Niet online
quote:
Je hebt in ieder geval geen pak aan, dat scheelt :)

• hmmmmmmmmmpffff
quote:
Purehz schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:34:
Brand maar los :P

https://i.imgur.com/K1nOA8a.jpg

[...]

De vrouw die toch netjes wil. Daar heb ik mn eigen draai aangegeven.
Nja, je baard is mooi.

• Dirtbiter
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 25-01 12:41
quote:
Roobje schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:03:

Zoiets was ik ook kwijt voor dezelfde combinatie, maar dan met gewoon hemd (iets vermaakt) in plaats van maathemd, maar pak en gilet wel op maat. Dat was geen aanbieding maar de normale prijs.
Manchetknopen heb ik er nog los bij gekocht.

Dus ja, het lijkt me een nette prijs, mits de kwaliteit goed is.

• Terrie
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20-12-2019
Binnenkort naar Thailand voor 4 weken met mijn opleiding. Hierbij gaan we veel zakelijke afspraken plannen en zal ik ook volledig in pak moeten. Heb gelukkig laatst een pak op maat laten maken, maar ik merk dat ik daar nu al weer uit groei. Kreeg het advies om in Thailand een pak op maat te laten maken, iemand hier ervaring mee?

• Roobje
quote:
Terrie schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:13:
Binnenkort naar Thailand voor 4 weken met mijn opleiding. Hierbij gaan we veel zakelijke afspraken plannen en zal ik ook volledig in pak moeten. Heb gelukkig laatst een pak op maat laten maken, maar ik merk dat ik daar nu al weer uit groei. Kreeg het advies om in Thailand een pak op maat te laten maken, iemand hier ervaring mee?
M'n zwager heeft het ook gedaan in zijn tijd in Thailand. Zijn van zeer hoge kwaliteit (bij de juiste) en zeer goedkoop. Ook na bestellen is makkelijk als je maat gelijk is gebleven.

• peakrever
quote:
Arthur-M. schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:06:
Twee vraagjes:
Ik zie mensen vaak gewoon in hun overcoat rondlopen wanneer het regent, en hun jassen lijken dan ook helemaal niet nat te zijn. Is er net zoals bij suède schoenen ook een anti-rain spray voor overjassen? Ik heb zelf een kasjmieren overjas en wanneer het regent trek ik die dus nooit aan omdat ik er bang voor ben dat ik hem dan sloop.
Nog een ander vraagje: ik heb dus een zwarte overjas, en las ergens op internet dat dat eigenlijk niet kan. Nou weet ik dat zwarte pakken notdone zijn, maar is dat ook zo met overjassen? Zie namelijk redelijk frequent mannen in zwarte overjas rondlopen en ben ook wel blij met deze (fit is perfect, mooie stof, en krijg er vaak complimenten over).
Is er niemand die hier over kan zeggen? :)

• Daniel_Elessar
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10-09-2019
quote:
Roobje schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:31:
[...]

In Nederland heb ik het nog niet zo vaak gezien, maar in Zweden doen alle hipsters het. Tijdens diplomauitreikingen helemaal inpak inclusief insteekdoek en manchetteknopen, maar dan wel met Nike of All-Stars.
Nikes, nee. All-Stars ja maar dan ook een Sonic screwdriver in je zak 8)

Ik ga volgend jaar ok, trouwen maar ben niet van plan om er 800 euro aan te geven. Het kost Al veel te veel. De twee kostuums die ik heb kopen van suit supply en daarvan vind ik de prijs kwaliteit prima, zeker als ze het ook op je maat aanpassen. Ik denk dat ik zoiets zal doen. Al zal ik er wel nette schoenen onder dragen. Het wordt een tuinfeest in augustus dus dat zal goed komen :*)
quote:
Arthur-M. schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:56:
[...]

Is er niemand die hier over kan zeggen? :)
Vaak is het niet zwart maar heel donker blauw. Het kan best hoor, zie het zelf ook in Brussel bijvoorbeeld.

Het waterdicht maken. Ja er zijn suède schoenen dienbijvoorbeeld waterdicht gemaakt zijn maar ik zou het met zo’n jas ook niet proberen.
Zag vorig jaar een hele mooie jas was alleen 1000 euro en ook suède, nee niet voor mij :D ik moet een nieuwe overjas hebben, die ik nu heb is niet meer mooi. Wat met iets koeler weer nog kan is er een bodywarmer over je pak heen te dragen en daarover je overjas.

Daniel_Elessar wijzigde deze reactie 11-11-2017 17:13 (30%)
Reden: Aanvulling met antwoord op overjas.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Grin

Grin

Ride si sapis.

quote:
Arthur-M. schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:06:
Twee vraagjes:
Wol moet je NIET gaan besproeien met (chemische) vloeistoffen of ander zaken. Kasjmier al helemaal niet; veel te delicaat! Het enige wat ik doe met m'n kasjmier mantels/overjassen is borstelen met een speciale kasjmierborstel (google maar eens), verder doe ik er niks aan. Eens in de 3-4 jaren naar een goede dryclean en dat is het wel. Goed uithangen en alleen droog weghangen(!), uiteraard in een koele droge kast voorzien van cederhouten elementen (tegen motten) en in een goede kledingzak tegen stof.
In tegenstelling tot veel andere (grovere) wol, kan Kasjmier maar zeer beperkt tegen water. Eigenlijk moet je dergelijk mantels alleen dragen bij droog weer - van je huis naar de auto, en van je auto naar je bestemming. Ik spring er zeker niet mee op de fiets! :)
Zwarte overjas kan prima maar het wordt al snel de look van een leedaanzegger, overjassen zijn van zichzelf al een massief/groot kledingstuk, als dat dan ook nog eens zwart is... Dan moet zwart je wel heeeel goed staan - zeg maar: Hugo Boss model goed. Zelf hou ik het bij bruin, blauw en grijs. Combineert veel makkelijker met een casual look/jeans.
Zwarte jas tip: gooi er een antraciet/zwarte gemengde shawl bij, wordt het al een stuk vriendelijker richting je gezicht. Of een rood/zwart gemengde shawl.

• peakrever
quote:
Grin schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:52:
[...]

Wol moet je NIET gaan besproeien met (chemische) vloeistoffen of ander zaken. Kasjmier al helemaal niet; veel te delicaat! Het enige wat ik doe met m'n kasjmier mantels/overjassen is borstelen met een speciale kasjmierborstel (google maar eens), verder doe ik er niks aan. Eens in de 3-4 jaren naar een goede dryclean en dat is het wel. Goed uithangen en alleen droog weghangen(!), uiteraard in een koele droge kast voorzien van cederhouten elementen (tegen motten) en in een goede kledingzak tegen stof.
In tegenstelling tot veel andere (grovere) wol, kan Kasjmier maar zeer beperkt tegen water. Eigenlijk moet je dergelijk mantels alleen dragen bij droog weer - van je huis naar de auto, en van je auto naar je bestemming. Ik spring er zeker niet mee op de fiets! :)
Zwarte overjas kan prima maar het wordt al snel de look van een leedaanzegger, overjassen zijn van zichzelf al een massief/groot kledingstuk, als dat dan ook nog eens zwart is... Dan moet zwart je wel heeeel goed staan - zeg maar: Hugo Boss model goed. Zelf hou ik het bij bruin, blauw en grijs. Combineert veel makkelijker met een casual look/jeans.
Zwarte jas tip: gooi er een antraciet/zwarte gemengde shawl bij, wordt het al een stuk vriendelijker richting je gezicht. Of een rood/zwart gemengde shawl.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. :)

Ik fiets altijd gewoon met mijn overjas door de stad als het droog is buiten. Dat is toch niet schadelijk hoop ik? Ik doe het al een jaar namelijk...

Heb je misschien een voorbeeld van een mooie antraciete sjaal die mooi past bij een zwarte overjas voor rond de 100€?
Zou zoiets bijvoorbeeld mooi staan?
https://www.debijenkorf.n...Fsjaals-hoeden%2F__grijze

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Graag gedaan!
Fietsen kan uiteraard prima met zo'n jas, was alleen om aan te geven dat je er niet mee door weer en wind kan. Een shawl is net als een stropdas; je moet wel een hele bijzondere smaak hebben wanneer je daarmee de 'fout' in wil gaan. Die shawl die jij linkt kan dus vast prima (Ik ken de jas net).
Waar ik in mijn vorige post echter op doelde was een gemêleerde shawl, dus niet in één effen kleur maar met een (duidelijk) patroon. Een patroon met een beetje kleur gaat dat zwarte vlak echt opbreken.
Wanneer je een avatar hebt van een van de duurste schrijfwarenmerken van deze planeet, en we praten over Kasjmir overjassen - dat zijn doorgaans kledingstukken vanaf 1.000 euro, en dan heb echt je nog een koopje. Dan ga ik geen shawl linken van 100 euro, dus daar is m'n favoriete shawl merk weer... Sorry (nee, ik heb geen aandelen hiervan) ;)
Keuze 1
Keuze 2 (Donker paars; iets gewaagder, maar zeker nog safe)

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08:01

mark-k

AKA markkNL

quote:
Grin schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:32:
Graag gedaan!
Fietsen kan uiteraard prima met zo'n jas, was alleen om aan te geven dat je er niet mee door weer en wind kan. Een shawl is net als een stropdas; je moet wel een hele bijzondere smaak hebben wanneer je daarmee de 'fout' in wil gaan. Die shawl die jij linkt kan dus vast prima (Ik ken de jas net).
Waar ik in mijn vorige post echter op doelde was een gemêleerde shawl, dus niet in één effen kleur maar met een (duidelijk) patroon. Een patroon met een beetje kleur gaat dat zwarte vlak echt opbreken.
Wanneer je een avatar hebt van een van de duurste schrijfwarenmerken van deze planeet, en we praten over Kasjmir overjassen - dat zijn doorgaans kledingstukken vanaf 1.000 euro, en dan heb echt je nog een koopje. Dan ga ik geen shawl linken van 100 euro, dus daar is m'n favoriete shawl merk weer... Sorry (nee, ik heb geen aandelen hiervan) ;)
Keuze 1
Ok toen ik het verhaal las dacht ik '100 euro voor een sjaal is ook wel vrij veel idd', en vervolgens link je naar sjaals van 250 euro :o

Als je die twee sjaals koopt ben je meer geld kwijt dan mijn eerste auto gekost heeft :X

• Grin

Grin

Ride si sapis.

quote:
mark-k schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:36:
[...]

Ok toen ik het verhaal las dacht ik '100 euro voor een sjaal is ook wel vrij veel idd', en vervolgens link je naar sjaals van 250 euro :o

Als je die twee sjaals koopt ben je meer geld kwijt dan mijn eerste auto gekost heeft :X
Zie het in de context die ik schets. En verder ben ik het 100% met je eens, 250 euro is krankzinnig voor een shawl, punt. Maar 800 euro voor een GPU is ook krankzinnig. In de context van een ultieme game PC is zoiets echter prima te verdedigen. Zie het ook zo met een Kasjmir overjas, dat zijn extreem dure jassen, dan is 250 euro om het 'af te maken' (prima) te verdedigen.

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08:01

mark-k

AKA markkNL

quote:
Grin schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:49:
[...]

Zie het in de context die ik schets. En verder ben ik het 100% met je eens, 250 euro is krankzinnig voor een shawl, punt. Maar 800 euro voor een GPU is ook krankzinnig. In de context van een ultieme game PC is zoiets echter prima te verdedigen. Zie het ook zo met een Kasjmir overjas, dat zijn extreem dure jassen, dan is 250 euro om het 'af te maken' (prima) te verdedigen.
Nou zit er natuurlijk wel functioneel verschil tussen een GPU van 200 en een GPU van 800 euro, maar zul je waarschijnlijk vrij weinig verschil merken tussen een sjaal van 50 of een sjaal van 250 euro, maar ik snap je punt wel ja. Ik zeg ook niet dat er geen markt is voor zo'n dure sjaals, maar zelf zou ik het geld er nooit aan uitgeven ;)

• peakrever
quote:
Grin schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:32:
Graag gedaan!
Keuze 1
wederom bedankt voor je antwoord, wordt gewaardeerd :)

Ik heb verder niet een hele bijzondere cashmere overjas hoor, gewoon eentje van Van Gils van 400€ van wol cashmere. Deze is het: http://www.vangils.eu/nl/jassen/jas-zwart-dinal. Volgens mij heb ik wol cashmere door elkaar gehaald met 100% cashmere. Maar dan nog zoek ik een mooie sjaal die goed te combineren valt met een zwarte jas :P. Etro vind ik écht een stapje te duur, maar ik vind paisley wel mooi. Zat nog naar een Ted Baker paisley sjaal te kijken, maar die vond ik in het echt niet je-van-het.
Ik vind die groene sjaal op de productfoto van mijn jas wel mooi staan, maar die is niet meer leverbaar.
Waarom is het zo moeilijk om gewoon iets moois te vinden dat niet meteen meer dan 130€ is? :P

Overigens is die Montblanc pen er eentje die ik naar alle waarschijnlijkheid nog m'n hele leven ga gebruiken en een sjaal of jas vervang ik wel om de x jaar. Dan kan ik de prijs nog wel verantwoorden voor een MB.

peakrever wijzigde deze reactie 12-11-2017 15:30 (5%)

• Grin

Grin

Ride si sapis.

quote:
mark-k schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:58:
[...]

Nou zit er natuurlijk wel functioneel verschil tussen een GPU van 200 en een GPU van 800 euro, maar zul je waarschijnlijk vrij weinig verschil merken tussen een sjaal van 50 of een sjaal van 250 euro, maar ik snap je punt wel ja. Ik zeg ook niet dat er geen markt is voor zo'n dure sjaals, maar zelf zou ik het geld er nooit aan uitgeven ;)
Agree. Maar geloof me wanneer ik zeg dat je als liefhebber zeker wel een verschil ziet en voelt(!) tussen een shawl van Etro of iets van 30 Euro. Echte Kasjmir overjassen zijn absoluut een buitencategorie, in dat licht bezien is 250 Euro te verantwoorden. Maar de laatste post van Arthur zet alles in een iets ander licht. ;)
Probeer iets te zoeken met een rustig motief wat zowel bij jouw jas past, als bij je gezicht. Probeer dat zwarte vlak iets op te breken en je zit geramt, ook met een zwarte overjas! Een goede shawl is als een mooie lijst om een schilderij; onderschat de shawl niet...

• Weysboy
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22-01 08:46
Heeft iemand ervaring met merken die overjassen verkopen met vrij lange mouwen, ik kan ze lastig vinden. Ik ben 207cm met bijbehorende lange armen.

Ik zie op deze pagina toevallig ook al het één en ander voorbij komen over jassen in combinatie met regen. Wat voor een overjassen zijn wel voor regen geschikt en welke niet?
Ik kom pas net kijken in de wereld van pakken, dus ik moet er nog even aan wennen dat er jassen zijn die niet tegen regen kunnen.

• Dirtbiter
quote:
Weysboy schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:58:
Heeft iemand ervaring met merken die overjassen verkopen met vrij lange mouwen, ik kan ze lastig vinden. Ik ben 207cm met bijbehorende lange armen.

Ik zie op deze pagina toevallig ook al het één en ander voorbij komen over jassen in combinatie met regen. Wat voor een overjassen zijn wel voor regen geschikt en welke niet?
Ik kom pas net kijken in de wereld van pakken, dus ik moet er nog even aan wennen dat er jassen zijn die niet tegen regen kunnen.
Ben je hier al eens gaan kijken?

http://www.ggspecialsizes.com/

• Weysboy
quote:
Het ligt allemaal net niet in de buurt, maar ik ga wel een keer kijken. Bedankt.

• Roobje
quote:
Weysboy schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:41:
[...]

Het ligt allemaal net niet in de buurt, maar ik ga wel een keer kijken. Bedankt.
Welke steden liggen dan wel in de buurt, misschien handig dat je het vermeld zodat we een idee krijgen welke winkels we kunnen voorstellen.

• Weysboy
quote:
Roobje schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:13:
[...]

Welke steden liggen dan wel in de buurt, misschien handig dat je het vermeld zodat we een idee krijgen welke winkels we kunnen voorstellen.
Ik woon in Den Haag. Rotterdam is ook goed te doen.

Weysboy wijzigde deze reactie 22-11-2017 09:59 (5%)

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 05-12-2019

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Tijdje terug bij een nieuw zaakje in Dordrecht een pak gekocht voor € 150,00 incl. op maat gemaakt, zeer tevreden over, het zit goed, kwaliteit is prima en verkoper denkt goed mee over hoe het pak het beste valt. (pijpen bij mij wat smaller gemaakt omdat ik niet van die dikke benen heb.).

Avba heet die zaak, ze schijnen nog een aantal vestigingen te hebben. Als iemand in de buurt woont/werkt zou ik er zeker een keertje langs gaan.

Een collega is op advies van mij langs gegaan en heeft er ook met tevredenheid een pak opgehaald.

Mad-Matt wijzigde deze reactie 22-11-2017 10:02 (10%)

D3 Profile D3 XP Ladder

• Roobje
quote:
Weysboy schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:59:
[...]

Ik woon in Den Haag. Rotterdam is ook goed te doen.
Jac Hensen heeft een vestiging in Dordrecht, zie ik op de website. Zij hebben ook meestal een assortiment aan outfits voor lange mannen. Verder ken ik niet zo veel in die regio wat dat betreft.

• Niku

Niku

Alagaesii

Afspraak gemaakt bij shirbyhand. Zeer benieuwd!

• peakrever
Heb met black friday een mooi pak gekocht voor het kerstgala van school voor volgende week.

Volgens mij is de fit wel prima (het is een maat 44), maar de mouwen lijken me net iets te kort of kan het net?
De mouwen heb ik al met een centimeter langer laten maken.

Hier met een ander overhemd met wat kortere mouwen:

En kan deze das / overhemd combinatie of is dat te druk?

peakrever wijzigde deze reactie 09-12-2017 14:16 (25%)

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 08:49
Das overhemd kan prima. Ziet er goed uit.

• peakrever
quote:
DiedX schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:31:
Das overhemd kan prima. Ziet er goed uit.
Thanks. Wat denk je over de mouwen?

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Lastig om dat zo te zien, wanneer iemand anders de foto maakt (dan jijzelf) dan krijg je een betere indruk van de pasvorm. Op het eerste gezicht zijn de mouwen een klein beetje te kort maar niet onoverkomelijk. In de tweede foto zie je een goed aangezette taille - spleetje tussen je gestrekte arm en het jasje, geeft goede hoop m.b.t. de snit. Pochet d'r bij, een iets meer gesoigneerde knoop (oefening --> kunst) in je das en you're good to go! :)

• peakrever
quote:
Grin schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:21:
Lastig om dat zo te zien, wanneer iemand anders de foto maakt (dan jijzelf) dan krijg je een betere indruk van de pasvorm. Op het eerste gezicht zijn de mouwen een klein beetje te kort maar niet onoverkomelijk. In de tweede foto zie je een goed aangezette taille - spleetje tussen je gestrekte arm en het jasje, geeft goede hoop m.b.t. de snit. Pochet d'r bij, een iets meer gesoigneerde knoop (oefening --> kunst) in je das en you're good to go! :)
Bedankt voor je uitgebreide antwoord :)
Das knopen moet ik inderdaad nog even oefenen, maar dat komt wel goed denk ik.
Wat betreft het pochet: gewoon een wit pochet erbij doen?

• Niku

Niku

Alagaesii

quote:
Arthur-M. schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:51:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord :)
Das knopen moet ik inderdaad nog even oefenen, maar dat komt wel goed denk ik.
Wat betreft het pochet: gewoon een wit pochet erbij doen?
Ik zou voor een gala alleen wel kiezen voor een vlinderdas (strik), verder ziet het er goed uit.

• peakrever
quote:
Niku schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:16:
[...]

Ik zou voor een gala alleen wel kiezen voor een vlinderdas (strik), verder ziet het er goed uit.
Het is meer een "gala", gewoon een schoolfeest rond kerst dus daarom noemen ze het een kerstgala.
Aangezien ik geen smoking heb ga ik gewoon in een pak en ik vind een das daar mooier bij staan dan een strik. Doe het al drie jaar en krijg altijd complimenten dat ik een das om heb :P
Meeste jongens lopen in een zwart pak met strik die niet mooi zit en een enkeling in smoking.
Vind mijn combi toch wel een stuk mooier ook al is het misschien niet zoals de dresscode, maar daar houdt toch bijna niemand zich aan.

Zal deze week nog even een wit pochet halen om het af te maken :)

• vooghel
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

vooghel

Cunning linguist

Doe in dat geval een donkere effen das om. Dan ziet het er nog iets meer als 'avondkleding' uit, zonder propellor onder je kin :P.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• peakrever
quote:
vooghel schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:14:
Doe in dat geval een donkere effen das om. Dan ziet het er nog iets meer als 'avondkleding' uit, zonder propellor onder je kin :P.
Ik heb helaas geen effen das in een donkere kleur en heb ook geen zin om een nieuwe das te moeten kopen die ik toch nooit ga dragen. Effen dassen vind ik er zo saai uitzien... :P
Ik denk dat ik de setup gewoon zo laat, want ik vind het er mooi uitzien en er is toch niemand die de "etiquette" goed kent en/of zich er aan houdt.
Ik ga er wel nog een wit pochet aan toevoegen.
ik post vrijdag nog wel ff een fotootje wat het wordt

• peakrever
Niet helemaal het juist topic maar bij gebrek aan een ander topic:

Kan je zo'n broek aan doen als je in 18 bent en op de middelbare school (laatste jaar gymnasium) zit:

Vind dit wel een mooie outfit maar ipv een wollen broek heb ik gewoon een chino onder mijn pullover nu, maar ik vind zo'n wollen broek juist wel mooi.

Uiteraard wel met andere schoenen dan.

• Tsurany
  • Niet online
Het kan maar houd er rekening mee dat sommigen je niet serieus zullen nemen. En let er op dat deze broeken wat meer aandacht nodig hebben.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

quote:
Arthur-M. schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:47:

Kan je zo'n broek aan doen als je in 18 bent en op de middelbare school (laatste jaar gymnasium) zit:

[afbeelding]
Vind dit wel een mooie outfit maar ipv een wollen broek heb ik gewoon een chino onder mijn pullover nu, maar ik vind zo'n wollen broek juist wel mooi.

Je geeft (gelukkig) zelf het antwoord al: "Vind dit wel een mooie outfit". Dus ja!
Tassel loafers is idd vers twee - voor iemand van 18, die tijd komt nog wel (of niet) - maar zo'n broek kan prima. Draag 't met een casual hemd of t-shirt met lange mouwen en een stel nette leren sneakers om het af te maken. Ohja, en een mooi paar sokken, een dergelijke broek moet je dragen zonder accordeon bij je enkels(!). Strak boven (0,5cm) de voet vallen.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 09:09
quote:
Arthur-M. schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:47:

[afbeelding]

Vind ik het passen bij een middelbare scholier? Nee.

Is dat een reden om het niet te dragen? Nee.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hij zit bruto nog 6 maanden op een middelbare school, netto blijft daar waarschijnlijk ~4 van over. Een eerste start voor de garderobe voor een volgende levensfase (student) lijkt me prima op z'n plaats. En daarbuiten is het een wollen broek, die kan je bv. ook zeer casual maken met je overige kledingstukken. Inspiratieloze blauwe jeans zie je overal al...

• peakrever
Ga er nog even over nadenken. Vind het wel een mooie broek namelijk.
Jammer dat het als jongen al snel opvalt als je zo'n broek draagt. De dames dragen namelijk regelmatig zulke broeken bij mij op school.

• Mauritio
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-01 17:09
quote:
Arthur-M. schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:02:
Jammer dat het als jongen al snel opvalt als je zo'n broek draagt. De dames dragen namelijk regelmatig zulke broeken bij mij op school.
Gewoon doen, vooral als je er zelf van gecharmeerd bent (Trek niet teveel aan van wat anderen van je vinden, stijl is iets persoonlijks)! Ik vind die broek juist perfect passen bij iemand die wat jonger is als je het combineert met een mooie pullover. Op de hogeschool/uni maak je zeker de blitz (ik spreek uit ervaring). Goed geklede mannen worden zeer gewaardeerd!

Disclaimer, ik ben net 26 en zit dit te typen met een wollen donker grijze broek + waistcoat. :+

Mauritio wijzigde deze reactie 08-02-2018 09:52 (5%)

• Grin

Grin

Ride si sapis.

quote:
Arthur-M. schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:02:
Als man is het opvallend ('minder geaccepteerd'?) wanneer je een broek draagt die lichter van kleur is; dus niet blauw, (donker)grijs, bruin, zwart, etc.
Ik heb bv een donkerpaarse (donker aubergine) broek die ik nog wel eens aantrek met een (donker)blauw overhemd/trui; prima combo. Maar de opmerkingen(allemaal positief) zijn niet van de lucht... Terwijl wanneer ik in een (donker)blauwe broek loop met een (donker)paars hemd, dan kijkt niemand op. :?
Draai de kleurencombo om en men praat d'r over. Dat blijf ik vreemd vinden... Broeken moeten in NL vooral conservatief zijn, overhemden/truien zijn we gelukkig wat vrijer in.

• peakrever
Kwam vandaag toevallig met m'n moeder langs de Bijenkorf dus we gingen ff kijken naar wat dingetjes.
Kwam deze broek tegen bij Van Gils en we vonden 'm wel leuk dus gekocht.

Wat denken jullie er van?
Zit ook een mooie omslag aan de onderkant.

• KW25
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 08:37
Prima broek! Ook goed met die omslag.

 MBPr 13" 2015 256GB  iPhone 8 64GB

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Niks meer aan doen.

• Lulukai
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58

Lulukai

God's gift to women

Wat is er aan de hand met Stijlforum? Al meer dan een week offline.

.

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 08:49
quote:
Lulukai schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:51:
Als dat dezelfde stijlforum is als dat google aangeeft, dan zit er óf een fout in de webserver, óf de domeinnaam is gekaapt. Ik kwam op een gaysite uit...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Lente. De jasjes kunnen weer aan. Waar ik al jaren heel blij mee ben: een kledingroller! 30 plakvellen per rol, je hebt 1-2 vellen nodig per kledingstuk. Pluisjes, stof, haren en andere meuk blijft er aan plakken zonder dat je je kleding naar de knoppen trekt. Nog geen twee euro voor onderstaand setje (met drie rollen):

• Lulukai
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58

Lulukai

God's gift to women

quote:
Lulukai schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:51:
Het is nu al drie weken onbereikbaar

.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:28
Is er behoefte aan een topic specifiek over het delen van merken die wel de kwaliteit leveren maar niet de enorme prijzen vraagt?

https://naadam.co/pages/aboutus voor cashmere bijvoorbeeld.
https://www.aurelien-online.com/smart-luxury.php schoenen/kleding. Nederlands bedrijf die het laat maken in italië.
https://www.everlane.com/about kleding/tassen. Verstuurd alleen niet naar nederland.
https://theordinary.com/about voor huidproducten (niet echt kleding gerelateerd)

Maar zulke bedrijven in ieder geval. Die vaak niet een enorm marketing budget hebben. Lijkt me wel handig om een plek te hebben waar iedereen ze kan delen.

(Wel echt bedrijven die ook kunnen onderbouwen waarom ze kwaliteit leveren. Anekdotes over een bepaalde shirt wat lang mee ging heb ik liever niet.)

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 09:09
Ik heb onlangs een overhemd gekocht van Egyptisch katoen dat bijzonder snel kreukt en ook moeilijk glad te strijken is.

Ik heb het idee om stijfsel te gebruiken. Iemand hier ervaring mee en enig idee of het werkt?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09:25
Heeft iemand nog een goede suggestie waar ik schoenspanners kan kopen? Voorkeur regio Haarlem.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

vooghel

Cunning linguist

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
quote:
Goldman schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 21:50:
Heeft iemand nog een goede suggestie waar ik schoenspanners kan kopen? Voorkeur regio Haarlem.
Schoenmaker? Vrijwel elke schoenmaker heeft ze wel liggen in de winkel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

quote:
Tsurany schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:49:
[...]

Schoenmaker? Vrijwel elke schoenmaker heeft ze wel liggen in de winkel.
Moet je wel de goede hebben en niet dit soort meuk (springveer rommel die je hak vernield). Je wilt zo'n soort schoenspanner, dan blijf je hele schoen netjes. Hier heb ik al vele malen wat besteld en ben er erg tevreden over. Bij een verkeerde maat doen ze niet moeilijk en lossen ze alles snel en netjes op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
quote:
Grin schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 23:44:
[...]

Moet je wel de goede hebben en niet dit soort meuk (springveer rommel die je hak vernield). Je wilt zo'n soort schoenspanner, dan blijf je hele schoen netjes. Hier heb ik al vele malen wat besteld en ben er erg tevreden over. Bij een verkeerde maat doen ze niet moeilijk en lossen ze alles snel en netjes op.
Inderdaad, maar veel schoenmakers hebben juist dat tweede model staan :) althans die hier in de buurt wel.

• Goldman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09:25
quote:
Grin schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 23:44:
[...]

Nou...funny story, ik liep bij de lokale sleutelboer naar binnen om een duplicaat te laten maken van mijn huissleutel, vervolgens zie ik, exact dit model, daar ook liggen. Ietsjes duurder, 32,50, maar dat vond ik geen probleem. Meegenomen en gelijk in mijn schoentjes gestopt! d:)b

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dirtbiter
quote:
Ik ben hier tevreden over: https://www.distinctly-di...-care/schoenspanners.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Besottedorb
  • Laatst online: 24-01 23:20
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik zoek een aantal nette/zakelijke, betaalbare overhemden. Heeft iemand suggesties?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
quote:
Besottedorb schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:00:
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik zoek een aantal nette/zakelijke, betaalbare overhemden. Heeft iemand suggesties?
Ik ben zelf wel tevreden over de Olymp strijkvrije overhemden. Ze zijn echt strijkvrij zonder dat ze er gekreukeld uit zien. Prima kwaliteit ook, goede pasvorm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Besottedorb
quote:
Tsurany schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:17:
[...]

Ik ben zelf wel tevreden over de Olymp strijkvrije overhemden. Ze zijn echt strijkvrij zonder dat ze er gekreukeld uit zien. Prima kwaliteit ook, goede pasvorm.
Bedankt!

Welke fit overhemden heb jij? Ik zie dat ze nog al een aantal verschillende smaken hebben :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
quote:
Wat voor budget? Ik koop alleen maar Emanuele Maffeis, die zijn écht perfect.

https://www.oger.nl/onlin...erhemden?brand_group=1645

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Besottedorb
quote:
Sanction schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:34:
[...]

Wat voor budget? Ik koop alleen maar Emanuele Maffeis, die zijn écht perfect.

Maximaal 80 euro vind ik wel een mooie prijs(ik zoek er 2 á 3), 250 euro is me iets te gek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
quote:
Besottedorb schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:28:
[...]

Bedankt!

Welke fit overhemden heb jij? Ik zie dat ze nog al een aantal verschillende smaken hebben :+
Volgens mij slim fit. Zou gewoon wat smaken bestellen en even passen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Eton heeft ook fijne hemden, veel keuze en een goede online winkel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 08:57
quote:
Overhemden van ctshirts zijn niet slecht. Zeker niet voor die prijs.

• Russel88
  • Laatst online: 08:57
quote:
Bexley heeft soms kortingen die echt de moeite waard zijn.

• R.van.M
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 27-01 15:00
Ik ben zelf lang en dun/normaal. Ik heb slim fit met extra lange mouw van Profuomo. Er zit wel kwaliteitsverschil in de stoffen die zij hebben.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Koop de maat die het beste bij je lichaamsbouw past. Als je net in slim fit past: kies regular fit en laat deze vermaken bij de lokale kleermaker (6-9 Euro voor één hemd). Te weinig stof kan je vrijwel niet meer passend maken, een te veel aan stof kan je laten innemen.

• Roobje
Het ligt helemaal aan je figuur. Ik koop graag de overhemden van heteigenmerk-line van Jac Hensen: Nils. Zeker de overhemden met langere mouwen passen goed bij mijn figuur. 1,94 meter normaal postuur. Kwaliteit is goed en de prijs ook.

• Kobus Post
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 07:58
quote:
Roobje schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:25:
Het ligt helemaal aan je figuur. Ik koop graag de overhemden van heteigenmerk-line van Jac Hensen: Nils. Zeker de overhemden met langere mouwen passen goed bij mijn figuur. 1,94 meter normaal postuur. Kwaliteit is goed en de prijs ook.
Deze heb ik ook en bevallen prima (1,98 en dun)
Verder een maatpak met 2 op maat gemaakte overhemden, zitten heerlijk en zijn van degelijke stof gemaakt. Volgens mij waren die toen 2 voor 150, dus niet vreselijk duur.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 09:01
quote:
Kobus Post schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:48:
[...]

Deze heb ik ook en bevallen prima (1,98 en dun)
Verder een maatpak met 2 op maat gemaakte overhemden, zitten heerlijk en zijn van degelijke stof gemaakt. Volgens mij waren die toen 2 voor 150, dus niet vreselijk duur.
Maatoverhemd voor 75€??? Waar dan :o

• peakrever
quote:
nino_070 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:54:
[...]

Bij susu heb je ook al voor iets van 100€ een overhemd op maat gemaakt.

• Kobus Post
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 07:58
quote:
[...]

Geen idee of ik hier mag linken, maar heb ze hier vandaan https://www.bartsandersmaatpakken.nl ooit eens tegengekomen op een beurs en toen eens langsgekomen. Overhemden staan op z’n site voor 85ps. Die 75ps was een aanbieding bij aankoop van een pak.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• marcieking
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 27-01 20:15

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

quote:
[...]

O.a. bij Luxire, maar dan is het vinden van de goede maat wel je eigen verantwoordelijkheid.

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin

• peakrever
Kan ik een seersucker overhemd onder een navy pak dragen met een das?
Kan wel toch. Vind het er prima uitzien maar als het echt niet kan dan doe ik gewoon een normaal overhemd aan.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

quote:
Arthur-M. schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:02:
Kan ik een seersucker overhemd onder een navy pak dragen met een das?
Kan wel toch. Vind het er prima uitzien maar als het echt niet kan dan doe ik gewoon een normaal overhemd aan.
Sure, het is niet gebruikelijk maar zie geen beletsel. Zeker niet met wat hogere temperaturen. Zou nog wel even nadenken over de das: seersucker icm een das botst wel een beetje(formeel vs casual). Maar met een gebreide das kan het bijvoorbeeld weer uitstekend...
Heb toevallig enkele weken gelden m'n eerste seersucker kledingstuk gekocht, scheelt weer een item om te strijken!

Edit: das kan prima, my bad.

Grin wijzigde deze reactie 12-07-2018 10:55 (2%)
Reden: Seersucker kan prima met een das

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 05-12-2019

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Heeft iemand nog tips voor winkels waar je voor een schappelijke prijs overhemden kan kopen (fysieke winkel regio Rotterdam)?

En met schappelijk bedoel ik tot zo'n € 50,00

D3 Profile D3 XP Ladder

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 09:01
quote:
Mad-Matt schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:32:
Heeft iemand nog tips voor winkels waar je voor een schappelijke prijs overhemden kan kopen (fysieke winkel regio Rotterdam)?

En met schappelijk bedoel ik tot zo'n € 50,00
Ik vind die van de Society shop altijd prima. 2 voor 100€ van Profuomo

Edit: oh excuus, dat zit dus in elke grote stad behalve Rotterdam :+

nino_070 wijzigde deze reactie 26-08-2018 14:51 (9%)

• peakrever
Heb een broek gewassen nadat er wat vlekken op zaten. Behandeld met vanish maar volgens mij heeft de broek iets te lang lopen weken in de Vanish.
Haal m uit de wasmachine en er zitten opeens witte vlekken op de broek.

Kan er nog iets aan gedaan worden? Stomerij misschien? Of is het gewoon jammer en zijn de vlekken blijvend?

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 07:39
Ik heb het volgende probleem. Op zich kan ik genoeg shirts vinden in mijn maat, maar vaak is het stuk bij mijn ellenboog te krap, waardoor dit na een tijdje kapot gaat en ik met een gat in mijn mouw zit. Zou dit op te lossen zijn door een handgemaakte blouse waarbij ze de mouw wat breder maken?

SR+ midnight grey, black / 18"

• Sanction
  • Niet online
Ja hoor, ga naar Oger en kijk naar de hemden van Emanuele Maffeis, die koop ik ook altijd en Oger past ze aan naar smaak, pasvorm en overige wensen. Prima service. Wel fysiek de winkel bezoeken.

Sanction wijzigde deze reactie 26-08-2018 15:45 (6%)

• Jeroenneman
  • Laatst online: 27-01 19:03

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

quote:
Sanction schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:45:
Ja hoor, ga naar Oger en kijk naar de hemden van Emanuele Maffeis, die koop ik ook altijd en Oger past ze aan naar smaak, pasvorm en overige wensen. Prima service. Wel fysiek de winkel bezoeken.

Heb je nu twee keer dezelfde link gepost naar overhemden van richting de 300 euro?

Die moeten dan wel gemaakt zijn van mitrhil ofzo, want anders kan ik me weinig inbeelden waarin een overhemd van 300 euro significant beter is dan een goede van 80 of 90 euro.

Elke fatsoenlijke mannenwinkel zal je goed kunnen helpen, en die kunnen ook alles vermaken. Welk overhemd je ook koopt, als je het niet laat vermaken, dan kun je een fortuin uitgeven en alsnog een slecht zittend model te pakken hebben.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Sanction
  • Niet online
Je hebt er duidelijk geen verstand van.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Arthur-M. al met een droge borstel geprobeerd ?
lijkt mij gewassen met te weinig water/teveel wasmiddel.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Jeroenneman
  • Laatst online: 27-01 19:03

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

quote:
Sanction schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:20:
Je hebt er duidelijk geen verstand van.
Dit soort replies heb je dus niets aan. Probeer uit te leggen waarom je dingen linkt van 300 euro, of geef toe dat je ook in de "duurder is beter" val trapt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True