[Pakken] Over het pak, de das, de schoen en de etiquette II Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05 12:42

Grin

Ride si sapis.

Het heeft dan ook niets met verstand te maken.
Dergelijke overhemden zijn voor de liefhebber die het leuk vindt. Ben je gek op echte parelmoer knopen, wil je de juiste millimeter stiksels (ipv centimeter), initialen, een keus uit tig verschillende boorden en mouwen, mooi geweven kwaliteitsstof, etc etc enz enz. Ik heb zelf ook een kast vol Borelli maathemden maar dat is niet voor iedereen. En dat hoeft ook niet. Ik weet wat het is en ik zie in één oogopslag wanneer iemand in een Borelli maathemd loopt. Dat betekend niet dat hemden die geen 300-900 euro kosten minder zijn; en wat is minder? Mijn maathemden zijn door mij samengesteld, voor mijn lijf, met details die ik waardeer. Prima.
Dat een hemd van 90 euro niet dezelfde is als een maathemd van honderden euro's is wiedes. Dat niet iedereen dat wil uitgeven aan een maathemd is net zo wiedes. En ik wil zelfs nog wel beweren dat er hele volksstammen zijn die het niet opvalt en/of geen verschil zien met reguliere hemden. Prima.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Jeroenneman schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:30:
[...]

Dit soort replies heb je dus niets aan. Probeer uit te leggen waarom je dingen linkt van 300 euro, of geef toe dat je ook in de "duurder is beter" val trapt.
Kwaliteit, materiaal, pasvorm. flexibiliteit, ga zo maar door. Het is geen rocket science.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:23
Bedankt! Volgend weekend zal ik oger in Antwerpen eens bezoeken.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Grin schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:57:
Het heeft dan ook niets met verstand te maken.
Dergelijke overhemden zijn voor de liefhebber die het leuk vindt. Ben je gek op echte parelmoer knopen, wil je de juiste millimeter stiksels (ipv centimeter), initialen, een keus uit tig verschillende boorden en mouwen, mooi geweven kwaliteitsstof, etc etc enz enz. Ik heb zelf ook een kast vol Borelli maathemden maar dat is niet voor iedereen. En dat hoeft ook niet. Ik weet wat het is en ik zie in één oogopslag wanneer iemand in een Borelli maathemd loopt. Dat betekend niet dat hemden die geen 300-900 euro kosten minder zijn; en wat is minder? Mijn maathemden zijn door mij samengesteld, voor mijn lijf, met details die ik waardeer. Prima.
Dat een hemd van 90 euro niet dezelfde is als een maathemd van honderden euro's is wiedes. Dat niet iedereen dat wil uitgeven aan een maathemd is net zo wiedes. En ik wil zelfs nog wel beweren dat er hele volksstammen zijn die het niet opvalt en/of geen verschil zien met reguliere hemden. Prima.
Kijk, hier heb je wat aan. Het zit hem dus in de detailafwerking en de customizability.

Merk je nog veel verschil tussen de stofkeuzes die je maakt? Ik kan me namelijk voorstellen dat je dan overhemden hebt liggen per weertype. Luchtige stof voor warme dagen en wat dikkere stof voor kouder weer.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Jeroenneman schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:09:
[...]

Kijk, hier heb je wat aan. Het zit hem dus in de detailafwerking en de customizability.

Merk je nog veel verschil tussen de stofkeuzes die je maakt? Ik kan me namelijk voorstellen dat je dan overhemden hebt liggen per weertype. Luchtige stof voor warme dagen en wat dikkere stof voor kouder weer.
We're here to help; graag gedaan! :)
Het zijn idd details waar je plezier uit moet kunnen halen, anders ga je niet dergelijke bedragen uitgeven aan een (maat)hemd. Wat ik bijvoorbeeld waardeer zijn de 'pofjes' bij de schouderinzet, jaartal+seizoen onderaan (143 voor: herfst 2014, 142 voor: zomer 2014) en een verzameling van verschillende stoffen (voor warme/koude dagen) . Van linnen/lichtere weefsels tot lekker dikke winterhemden, uiteraard met dito kleuren. Stofkeuze? Wat bedoel je precies? Wat ik merk is dat hemden van de betere merken (Eton(groot fan van voor confectie!), IGN Joseph (duur maar goed, zijn geld bijna waard), Kenzo (funky), Paul & Shark(behouden), Paul Smith (kleuren++), Ted Baker(patronen++), Etro (patronen en kleuren++) etc) zich beter houden dan de Mexx hemden die ik voorheen nog wel eens kocht.
Maakt dit het geld waard? Nee. Wordt ik er toch een beetje blij van als ik ze aantrek en zie dat ze nog perfect zijn? Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Hackus schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:27:
@Arthur-M. al met een droge borstel geprobeerd ?
lijkt mij gewassen met te weinig water/teveel wasmiddel.
Vrees idd dat er teveel wasmiddel en te weinig water was. Niets meer aan te doen dus? Of helpt een stomerijbeurt misschien nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jeroenneman schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:09:
Dan koop je in feite een overhemd voor het half uurtje lunchpauze. Want op elk modern kantoor is het 365 dagen per jaar hetzelfde klimaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Arthur-M. schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:40:
[...]

Vrees idd dat er teveel wasmiddel en te weinig water was. Niets meer aan te doen dus? Of helpt een stomerijbeurt misschien nog?
spoelen i je machine, of met droge borstel verwijderen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Tsurany schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:40:
[...]

Dan koop je in feite een overhemd voor het half uurtje lunchpauze. Want op elk modern kantoor is het 365 dagen per jaar hetzelfde klimaat.
Behoorlijk ongenuanceerd zonder de situatie te kennen.
Wie zegt dat ik op kantoor zit en mocht dat wel zo zijn: daarbuiten geen hemden draag?

[ Voor 18% gewijzigd door Grin op 26-08-2018 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Tsurany schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:40:
[...]

Nou, zelfs bij een steady kantoorbaan kun je je met het verkeerde overhemd kapot zweten in de auto of het OV, of je bevriest als je een keertje een lunchwandeling maakt. Ik snap wel waarom mensen dan een andere stof overhemd kiezen.

En natuurlijk werkt niet iedereen in een AC kantoor. ;)

Ben wel benieuwd wat dan hét grote selling point is voor een écht maatoverhemd, of een confectiehemd zoals Eton maar dan goed vermaakt. Bij een pak snap ik dat nog wel, maar een maatoverhemd lijkt me vooral handig voor mensen die vanwege maten écht niet in een confectie klasse passen.
Misschien heb ik gewoon veel geluk met de vermaakskills van Hoogenboom tot nu toe, maar die zitten super, en het enige wat ze hoeven te doen is de taille een beetje innemen en de mouwen wat langer te laten. Niet zo'n moeilijke bouw schijnbaar.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Same here, ik pas doorgaans uitstekend in slim-fit confectie. Met maathemden kan je iets extra doen of laten aanpassen aan specifieke wensen. Maar dan moet dat dus wel de moeite zijn!
Voor mij is het vaak een specifieke kleur en/of patroon wat ik dan WIL hebben. Dat kan voor een gelegenheid zijn of gewoon omdat ik dat eens wil proberen. Soms is het een specifiek hemd voor een das, of met dubbel manchet (ben ik dol op), of met een formele kraag zonder das, of button down, of een hele lichte/dunne stof, of juist dik en stevig, of of of of
Mijn laatste maathemden waren bijvoorbeeld voor een trouwerij: één met dubbel manchet, en één variant met contrastboord en dubbel manchet (blauw hemd, witte boord+manchetten)
Maar wanneer je deze eisen niet (of veel minder) hebt en het 'gewoon' een hemd moet zijn... Confectie is tegenwoordig prachtig en van goede kwaliteit. Maar wanneer je een hemd zoekt met dubbel manchet en contrast... Good luck with that. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

heel andere vraag: Ik heb een erg mooi hemd (vind ik :) ) in mijn kast hangen met dubbel manchet. Dit heb ik ooit op maat laten maken. Ik draag nu vrijwel geen pakken meer naar mijn werk en draag ook het hemt bijna niet, ik vind een dubbel manchet alleen onder een pak mooi.

Heeft iemand ervaring met het veranderen van een dubbel naar een enkel manchet door een kleermaker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ervaring mee, zowel van enkel naar dubbel als van dubbel naar enkel. Voor bijna elke kleermaker geen enkel probleem. Bij veel maathemden bestel ik zelfs losse dubbel (of enkel) manchet voor het geval ik wil wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Grin schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:26:
Ervaring mee, zowel van enkel naar dubbel als van dubbel naar enkel. Voor bijna elke kleermaker geen enkel probleem. Bij veel maathemden bestel ik zelfs losse dubbel (of enkel) manchet voor het geval ik wil wisselen.
Tnx voor het antwoord! ik had natuurlijk naar een kleermaker kunnen gaan om het te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:54
Hoi, Ik heb nu een pak van de LIV collectie van de V&D. Het jasje bestaat uit bovenstof met 50% polyester en 50% wol en een voering van 100% polyester. Ik vind het behoorlijk warm om dit te dragen icm een ondershirt en blouse. Het lijkt mij het beste om wat nieuws te kopen? Maar moet ik dan gelijk gaan voor een geheel nieuw pak? (Dit pak is wel oud, maar ook maar enkele keren gedragen) En waar kan ik wat van goede kwaliteit krijgen voor een mooie prijs? Ik heb hier gelezen dat de suit supply goede prijs-kwaliteit levert. Maar is er een specifiek materiaal/pak wat in dit geval is aan te raden?

[ Voor 13% gewijzigd door AMD1800 op 28-08-2018 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 21:36

vooghel

Cunning linguist

Sowieso geen kunstvezel (polyester) maar wol. En dan hangt het van de overige eisen en budget af of je (vermaakte) confectie of maatwerk neemt, en waar je dat koopt. Maar blijf *altijd* weg van (deels) polyester pakken.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Laatst online: 20-05 11:55
AMD1800 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:28:
Hoi, Ik heb nu een pak van de LIV collectie van de V&D. Het jasje bestaat uit bovenstof met 50% polyester en 50% wol en een voering van 100% polyester. Ik vind het behoorlijk warm om dit te dragen icm een ondershirt en blouse. Het lijkt mij het beste om wat nieuws te kopen? Maar moet ik dan gelijk gaan voor een geheel nieuw pak? (Dit pak is wel oud, maar ook maar enkele keren gedragen) En waar kan ik wat van goede kwaliteit krijgen voor een mooie prijs? Ik heb hier gelezen dat de suit supply goede prijs-kwaliteit levert. Maar is er een specifiek materiaal/pak wat in dit geval is aan te raden?
Hoeveel wil je uitgeven en hoe vaak/waarvoor ga je het dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Laatst online: 07:54
Wouterkaas schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:37:
[...]

Hoeveel wil je uitgeven en hoe vaak/waarvoor ga je het dragen?
Qua budget zat ik rond de 300€ te denken. Ikal het pak dragen wanneer dit nodig is voor mijn toekomstige werk. Ik weet nog niet hoevaak dit is, maar ik ga uit van 2/3 dagen per week. Maar voor nu wil ik vooral iets kopen waar ik me ook goed in voel tijdens sollicitaties. Mijn huidige pak is veel te warm.

[ Voor 7% gewijzigd door AMD1800 op 29-08-2018 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
Voor dat geld moet het wel lukken om een mooi wollen pak te kopen. Ik zou mikken op een confectiepak en dat eventueel laten vermaken, wat vaak via de winkel kan. Ik weet niet waar je woont en wat daar qua zaken zit, maar ik ga het liefst naar een (speciaal)zaak waar je goed geholpen wordt en je een ruime keuze hebt uit stoffen en kleuren. Dan kun je je een beetje laten adviseren en rustig kijken wat je lekker vindt zitten en waar je je goed in voelt.

Ik denk dat je bij SuitSupply met jouw budget re-de-lijk uit de voeten kunt. Zelf kom ik uit Utrecht en ik ga daar graag naar Thom Broekman, veel keuze en fijne service. Kijk vooral rond in verschillende winkels. Soms hebben ook gewone kledingzaken zoals WE best mooie pakken voor relatief weinig geld hangen en bij o.a. de Bijenkorf hebben ze vaak een erg breed (qua variatie én prijs) assortiment, wat handig kan zijn om je te oriënteren. En wellicht loop je in een winkel tegen een mooie sale aanbieding aan. Zo heb ik al meerdere malen voor rond de 100 euro een mooi wollen pak gekocht.

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Grin schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:26:
Helaas, iets te vroeg gejuicht. De eerste kleermaker waar ik ben geweest gaf aan het wel te kunnen maar dat er dan nog steeds manchetknopen gebruikt moeten worden. En daar wil ik juist vanaf. Is dat ook jouw ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 23-05 06:57

bonzz.netninja

Niente baffi

Een korte gewetensvraag. Button down hemden onder een pak (met das). Kan dat inmiddels al of blijft het te informeel.

Ik heb vandaag een bruiloft in het buitenland maar heb eigenlijk 3 net niet lekker opties bij mij. Button down, een nieuw hemd met nog wat vouwen uit de verpakking of een wat ouder wit hemd met kleine gele aanslag in de kraag. :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Button down vind ik eigenlijk nooit kunnen. Beetje in dezelfde categorie als borstzakken en korte mouwen.

[ Voor 42% gewijzigd door Sethro op 01-09-2018 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-05 20:13

Niku

Alagaesii

Sethro schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 10:00:
Button down vind ik eigenlijk nooit kunnen. Beetje in dezelfde categorie als borstzakken en korte mouwen.
Ik vind button down alleen prettig als ik een overhemd onder een trui draag, anders geen gezicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Niku schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:36:
[...]

Ik vind button down alleen prettig als ik een overhemd onder een trui draag, anders geen gezicht.
Dat zou de uitzondering kunnen zijn die de regel bevestigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gewoon nieuwsgierig maar is het pak niet langzamerhand aan het verdwijnen of in ieder geval de das (ik heb het dan over zakelijk) . In het verleden bij Fortis facilitair gewerkt nooit een pak, zat meestal tussen ITers maar ook op de hoofdkantoren in Rotterdam was er niet echt een pakken cultuur. Wel bij de bankers klant contact maar verder was er doe maar gewoon cultuur.
Daarna nog bij ABN AMRO gezeten in een rol met alleen interne klanten kreeg ik toch al snel te horen dat een pak wel verwacht werd (wat een ballentent!) Nu werk ik bij een webshop en was er van het zomer een korte broeken cultuur oh wat fijn zeg.
Persoonlijk vindt ik dat je je altijd representabel moet kleden en ook naar de omstandigheden. Tevens liever net casual smaakvol dan een zwaar gedateerd pak die zijn tijd gehad heeft.
Hoe kijken jullie ertegen aan?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

thejoker80 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 06:14:
[...]

Helaas, iets te vroeg gejuicht. De eerste kleermaker waar ik ben geweest gaf aan het wel te kunnen maar dat er dan nog steeds manchetknopen gebruikt moeten worden. En daar wil ik juist vanaf. Is dat ook jouw ervaring?
Nee niet echt, hij zou het moeten kunnen dichtnaaien en een knoop d'r opzetten? Die van mij vindt het geen probleem in ieder geval.
bonzz.netninja schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:36:
Een korte gewetensvraag. Button down hemden onder een pak (met das). Kan dat inmiddels al of blijft het te informeel.

Ik heb vandaag een bruiloft in het buitenland maar heb eigenlijk 3 net niet lekker opties bij mij. Button down, een nieuw hemd met nog wat vouwen uit de verpakking of een wat ouder wit hemd met kleine gele aanslag in de kraag. :)
Button down met een das? Zou ik niet doen. Vind ik er al snel een beetje kinderachtig uitzien. Bij een mooie das zou ik ook een 'volwassen' boord doen. Daarbij geeft een boord, zoals bv. een zgn. wide spread, direct een frame rond je kaaklijn/gezicht. Onderschat niet wat dat met de vorm van je gezicht kan doen; zie het als een schilderij met een goede lijst.
Button down is inderdaad leuk voor onder een trui of vest, verder zie ik ook niet zo snel waar je button down voor zou kunnen inzetten.
Frogmen schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:55:
Gewoon nieuwsgierig maar is het pak niet langzamerhand aan het verdwijnen of in ieder geval de das (ik heb het dan over zakelijk) . In het verleden bij Fortis facilitair gewerkt nooit een pak, zat meestal tussen ITers maar ook op de hoofdkantoren in Rotterdam was er niet echt een pakken cultuur. Wel bij de bankers klant contact maar verder was er doe maar gewoon cultuur.
Daarna nog bij ABN AMRO gezeten in een rol met alleen interne klanten kreeg ik toch al snel te horen dat een pak wel verwacht werd (wat een ballentent!) Nu werk ik bij een webshop en was er van het zomer een korte broeken cultuur oh wat fijn zeg.
Persoonlijk vindt ik dat je je altijd representabel moet kleden en ook naar de omstandigheden. Tevens liever net casual smaakvol dan een zwaar gedateerd pak die zijn tijd gehad heeft.
Hoe kijken jullie ertegen aan?
Pakken zijn bij veel NL bedrijven op hun retour, een nette broek en een hemd, evt. met das, is veelal goed genoeg.
Uiteraard kan je beter goed gekleed gaan - casual of wat dan ook - dan rondlopen in een slecht zittend pak. Gedateerd heb ik dan weer minder moeite mee, als het een ouder pak is kan het nog prima zitten. Ja... ik zie verschil tussen een gedateerd pak en een slecht zittend pak. Dat eerste kan er uitstekend uitzien, dat laatste is gewoonweg onnodig en doet niemand goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Misschien een rare vraag, maar ik stel hem toch.

Kort geleden heb ik een overhemd besteld bij OLYMP, na het passen bleek deze te groot, ik wil het dus retouneren. Het probleem is dat het overhemd zo netjes geleverd werd (opgevouwen, met speldjes e.d. om het op zijn plaats te houden) dat ik het met geen mogelijkheid weer zo netjes opgevouwen in het plastic zakje kreeg. :+ 8)7

Ik heb het overhemd nu 'normaal' opgevouwen en de toebehoren in de doos gedaan. Heeft iemand ervaring met het retouneren naar OLYMP? Zal dit problemen opleveren met de terugbetaling?

[ Voor 23% gewijzigd door BroWohsEdis op 14-09-2018 17:32 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Wat zeiden ze toen je contact met ze opnam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:51

CeesKees

I rest my Kees

BroWohsEdis schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:28:
Misschien een rare vraag, maar ik stel hem toch.

Kort geleden heb ik een overhemd besteld bij OLYMP, na het passen bleek deze te groot, ik wil het dus retouneren. Het probleem is dat het overhemd zo netjes geleverd werd (opgevouwen, met speldjes e.d. om het op zijn plaats te houden) dat ik het met geen mogelijkheid weer zo netjes opgevouwen in het plastic zakje kreeg. :+ 8)7

Ik heb het overhemd nu 'normaal' opgevouwen en de toebehoren in de doos gedaan. Heeft iemand ervaring met het retouneren naar OLYMP? Zal dit problemen opleveren met de terugbetaling?
Maakt geen snars uit. Die retour gezonden hemden worden samples, gaan in de sale of worden volledig opnieuw verpakt.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Sanction schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:27:
Wat zeiden ze toen je contact met ze opnam?
Nog geen reactie gekregen.
CeesKees schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:41:
[...]

Maakt geen snars uit. Die retour gezonden hemden worden samples, gaan in de sale of worden volledig opnieuw verpakt.
Gelukkig. Bedankt voor het antwoord!

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Welke sokken dragen jullie pakkendragers allemaal? :) Ik ben zelf wel fan van Burlington sokken maar die dingen zijn snel 13 tot 15 euro per paar. En ze slijten toch ook wel redelijk snel. En op sites zoals debijenkorf.nl kom je al snel uit bij die superdure merkproducten waar je vooral voor de naam betaalt en niet voor de kwaliteit.

Dus: Wat zijn fijne, naadloze, goed ademende, en kwalitatief goede sokken voor een prijs tot 10 euro per paar? Of als het iets duurder wordt, welke sokken zijn absoluut het geld waard?

Ik heb zo'n 200 euro beschikbaar om mijn sokkenlade weer eens uit te roeien en te vervangen met een nieuwe lichting. Maar ik wil kwaliteit. Liever 15 paar topkwaliteit dan 20 paar van matige ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-05 07:13
Ik heb altijd HEMA-sokken gebruikt maar sindskort (ook voor m'n bruiloft) Falke gekocht, duitse sokken kwaliteit. Ben daar zeer tevreden over en ze hebben vele soorten en kleurtjes.

En Happy Socks, maar dat vooral omdat ze vrolijker zijn. Dat de patronen erin geweven zijn rechtvaardig de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Merino wol sokken van joemerino.com, superfijn. Wel iets aan de lange kant maar merino wol is de bomb. Het ademt en pakt minder snel geur op.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• desmond
  • Niet online
Chiron schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:22:
Merino wol sokken van joemerino.com, superfijn. Wel iets aan de lange kant maar merino wol is de bomb. Het ademt en pakt minder snel geur op.
De standaard sokken van Joe Merino zijn behoorlijk dik. Ze hebben dunne wollen in de shop die voor onder een pak beter passen naar mijn mening, maar die zijn niet altijd voorradig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 22:32
Ik heb even gezocht maar kon het niet zo snel vinden.

Hoe gaan jullie om met het strijken van overhemden? Ik zou graag weer wat vaker overhemden aan willen doen maar dan heb ik weer die stapel van +15 overhemden die gestreken moeten worden. Dan pak ik maar een polo of een t-shirtje uit luiheid.

Hoe doen de mensen die dagelijks overhemden aandoen dit?

Ik ben met 1 overhemd 5 tot 10 minuten bezig met mijn stoomstrijkijzer. Het resultaat is ook niet helemaal denderend. Uiteraard baart oefening wel kunst, maar staan jullie echt per week zo n 1 uur te strijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-05 10:21
com2,1ghz schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:35:

Hoe gaan jullie om met het strijken van overhemden? Ik zou graag weer wat vaker overhemden aan willen doen maar dan heb ik weer die stapel van +15 overhemden die gestreken moeten worden. Dan pak ik maar een polo of een t-shirtje uit luiheid.

Ik ben met 1 overhemd 5 tot 10 minuten bezig met mijn stoomstrijkijzer. Het resultaat is ook niet helemaal denderend. Uiteraard baart oefening wel kunst, maar staan jullie echt per week zo n 1 uur te strijken?
De oplossing is simpel: sla een vrouw aan de haak /s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
nino_070 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:36:
[...]

De oplossing is simpel: sla een vrouw aan de haak /s
Heb je gelijk in, echter sinds een klein jaartje is er ook een kleine bij gekomen waardoor de backlog aan overhemden nogal gegroeid is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

5 overhemden van de afgelopen week strijk je in 20 minuten wel weg met een beetje oefening. Als je een voorraad van 15 hebt liggen, heb je als je het bijhoudt echt geen issue. Of 2,95 per stuk bij de AH Stomerij.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-05 15:55

Naar de stomerij a 1.50 per stuk? ;). Ik weet niet of je na één dag dragen een overhemd gelijk de wasmand in gooit, maar zo niet dan heb je voor 22.5 euro per maand nette overhemden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Panini schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:44:
[...]

Naar de stomerij a 1.50 per stuk? ;). Ik weet niet of je na één dag dragen een overhemd gelijk de wasmand in gooit, maar zo niet dan heb je voor 22.5 euro per maand nette overhemden.
1,50? Wat voor magische prijs is dat?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-05 15:55
FirePuma142 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:46:
[...]

1,50? Wat voor magische prijs is dat?
Voor te zekerheid even nagekeken, had een iets te laag bedrag in gedachte :X.
Prijs voor het stomen is 2 euro, alsnog geen hoog bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouterkaas

Ik trek er altijd een half uur tot een uur voor uit en dan zet ik gewoon een leuke playlist op en dan zie ik wel hoe ver ik kom. Altijd beginnen met je favoriete shirts, die andere kun je dan evt laten liggen.

Eerlijk gezegd vind ik strijken op die manier best wel rustgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Uiteraard baart oefening wel kunst, maar staan jullie echt per week zo n 1 uur te strijken?
Ik hou de tijd niet bij maar ik ben er elke week wel even mee bezig. Niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-05 15:43

Garyu

WW

De huishoudelijk hulp is er elke week een half uurtje mee bezig hier O-).

Overigens geen 15 hemden per week hopelijk? Hier max. 5...

[ Voor 34% gewijzigd door Garyu op 08-10-2018 12:06 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Één woord: strijkpop! :)
Ik wil niet meer zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:40
Met hierboven: oefening baart kunst, en de tijd zou je door moeten komen als je ondertussen de tv oid aanhebt. Daarnaast: ook hier geldt dat goed materiaal het halve werk is. Een fatsoenlijke strijkplank en stevig stoomapparaat zou het moeten doen om de kreukels eruit te halen. Eventueel strijken nadat ze vers uit de wasmachine komen of nog goed vochtig zijn, kunnen ze ook niet gekreukt opdrogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:41
Wat betreft wastips: lage toeren, maximaal een halve trommel, op een goede hanger laten drogen en inderdaad eventueel strijken als ze licht vochtig zijn. Of wasverzachter nog verschil maakt weet ik niet. Gebruik ik al járen niet meer.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:40
Uit ervaring durf ik overigens te zeggen dat het bonuspunten scoren is als je zelf je hemden strijkt. Dubbele punten als je de blouse van je vriendin/partner gelijk even meeneemt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Grin schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:08:
Één woord: strijkpop! :)
Ik wil niet meer zonder.
Krijgen we die dame van de demonstratievideo er ook bij? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Maar voor de tijd dat zij er onhandig mee bezig is, kun je net zo goed zelf blijven strijken als je het eenmaal door hebt.

Hoe lang doen jullie eigenlijk met jullie kleding voor het echt gewassen/gestoomd moet worden?
Ik doe meestal twee dagen met een overhemd en dan is die nog schoon, maar niet meer strak/vers gestreken. Mijn witte basics onder t-shirts doe ik bij warm weer één dag en met al het andere weer en niet amper zweten twee dagen. Colbert heb ik zeker niet dagelijks aan en gaat ook echt veel veel langer goed mee.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

T-shirts: 1 dag
Hemden: 2-3 dagen.
Ondershirts: elke dag een schone.
Broeken: 4-5 dagen.
Truien: was ik 1-2 keer per jaar.
Jassen: was ik 1-2 keer per jaar.
Colberts: eens per jaar bekijken of stomerij noodzakelijk is.
Sokken: elke dag een schoon paar.
Ondergoed: 1-2 keer per jaar een schone aantrekken (elke dag versch uiteraard O-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Op zich heb ik best een luxe stoomgenerator(Tefal GV5245). Ik ga er wat mee oefenen dan.
Ik moet gewoon voorkomen dat er een hele stapel ontstaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
com2,1ghz schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:57:
Op zich heb ik best een luxe stoomgenerator(Tefal GV5245). Ik ga er wat mee oefenen dan.
Ik moet gewoon voorkomen dat er een hele stapel ontstaat :P
Op zondag besluit ik via een lossy FIFO welke drie hemden er aan de beurt zijn. Er is een heel verschil in strijkbaarheid van hemden. Ik heb erbij die nauwelijks strak te trekken zijn. Terug op je vraag: strijkvrije hemden maakt veel verschil in benodigde tijd. Ik manage mijn hemden graag zelf en draag geen ondershirt. Ondershirt doet hemd minder goed zitten en ik vind het oncomfortabel. Het wordt ook als historisch onverantwoord beschouwd door de puristen onder ons, aangezien overhemden een doorontwikkeling van onderhemden zijn. (je zou je colbert dan ook nooit uittrekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Ik draag wel een mouwloos onderhemd(trouwens goedkoop te vinden bij de Wibra) tegen zweetplekken. Tevens zie je ook je buik niet tussen de gaatjes van je knoopjes. Zal ook uitmaken of je wat dikker bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Strijkvrije overhemden, als je die op 400 toeren centrifugeert en direct nat ophangt komen ze er prima en kreukvrij uit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Tsurany schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:07:
Strijkvrije overhemden, als je die op 400 toeren centrifugeert en direct nat ophangt komen ze er prima en kreukvrij uit.
Druipt dat niet? Heb namelijk laminaat op de zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

com2,1ghz schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:25:
[...]

Druipt dat niet? Heb namelijk laminaat op de zolder
Geen last van gehad, ook op 400 toeren gaat het meeste vocht er gewoon uit. En overhemden houden sowieso niet heel veel vocht af. Anders voor de zekerheid even een goedkoop vloerkleedje of badmat er onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Laatst online: 13:16
Hebben jullie nog een tip voor een merk/type overhemden waar de mouwen verhoudingsgewijs wat korter zijn? Ik heb vorig jaar een aantal overhemden op maat laten maken en die zijn fantastisch maar prijzig. Maar kost wel meer moeite. Stof uitkiezen, keer passen. Terwijl veel overhemden zo uit de verpakking mij prima passen, behalve de mouwen! Altijd te lang. Hebben jullie een aantal tips qua merken? Prijs range 80-100€.

Merken die afvallen: Hugo Boss, CK, Esprit, Cavallaro (tegen extra kosten kan worden ingekort), Strellson, eigenlijk zo een beetje alles wat bij de Bijenkorf hangt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-05 08:07
Mijn overhemden gooi ik in de wasmand en hangen dan wat later gewassen en gestreken in de kast.
Ik heb deze wasmand:
https://www.coppenswarenh...mJJwUtatbARxoC_TsQAvD_BwE

Toen ik nog bij mijn ouders woonde werkte het ook zo, weet niet meer welke wasmand we toen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Koop gewoon de hemden die je leuk/mooi vindt. Dan even naar je lokale kleermaker, die maakt de mouwen voor een prima prijsje een beetje korter. Die van mij rekent me nog geen 10 Euro per hemd; gaat nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-05 23:18
Al een tijdje ben ik op zoek naar overhemden die mij goed passen, maar helaas ben ik tot nu toe nog geen confectie overhemden tegengekomen die mij goed passen (behalve die van de Zara, echter is de kwaliteit erg bagger)

Zelf ben ik zeer actief bezig met sporten en daardoor heb ik ook niet de gemiddelde lichaamsbouw waar al die confectie overhemden voor worden gemaakt. Ik heb een grote borstomvang, brede schouders, dunne middel en grote armen.

Zowat iedere overhemden merk wat er te koop is bij de Bijenkorf, past mij niet.

Ik ben daarom op zoek naar een partij waar ik maat overhemden kan laten maken voor een schappelijke prijs. Bij SuitSupply heb je maat overhemden voor een vanaf prijs van 120 euro. Dit vind ik nogal een grote sprong aangezien ik voorheen alleen maar Zara overhemden heb van 20-40 euro.

Heeft iemand voor mij de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb er laatst eentje bij moderntailor (chinees bedrijf) laten maken.

Aanbieding van $20 (+12 shipping) voor een online MTM shirt viel me best mee.
Heb overigens wel zelf de maten van het hemd doorgegeven, NIET de lichaamsmetingen.
Ik heb een hemd wat redelijk past gemeten, en bepaalde maten iets getweaked.

Voor dat geld mag je niet de beste kwaliteit stof verwachten natuurlijk, maar ging mij er meer om om eens te kijken of het concept werkt. En dat doet het! Best passende hemd dat ik ooit heb gehad. Alles klopt gewoon.

Jammer genoeg is via de site niet heel duidelijk welke stoffen ze gebruiken en hoe ze er precies uit zien, dus dat is een beetje een gok. De meeste zitten namelijk zo rond de $60-$70, en als je het niet echt terug kunt sturen is dat wat lastig.

Volgende keer ben ik van plan bij tailorstore te bestellen. (Europees bedrijf)
Daar kun je goedkoop samples bestellen om de stoffen eerst in het echt te zien, en de rendering engine en de foto's van de stoffen zien er op de site ook véél beter uit dan die van moderntailor.
Daarnaast bieden ze een 'perfect fit' garantie. Zelfs als JIJ een fout maakt doen ze schijnbaar niet moeilijk. Prijzen zijn ook zeer schappelijk voor MTM.
edit: Ze hebben zelfs enkele stoffen in de aanbieding voor 29 euro. Alleen voor je eerste shirt.

[ Voor 3% gewijzigd door defusion op 29-10-2018 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:41
Helaas heeft tailorstore geen strijkvrije overhemden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Ik zag wel 'easy iron', en vraag me af of dat niet gewoon hetzelfde is maar iets veiligere marketing.

Ik heb ook non-iron shirts van andere merken en die hebben soms ook wat hulp nodig.

edit: Ik heb ze er eens over gemaild. Ze zeggen inderdaad dat het vergelijkbaar is wat andere fabrikanten "non-iron" noemen. Als je ze op de juiste manier wast en ophangt zouden er geen/amper kreukels moeten zijn.

Denk dat het dus vooral is dat ze niet willen garanderen dat je nooit hoeft te strijken.

[ Voor 46% gewijzigd door defusion op 29-10-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 19:28
ndthien schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:09:
Al een tijdje ben ik op zoek naar overhemden die mij goed passen, maar helaas ben ik tot nu toe nog geen confectie overhemden tegengekomen die mij goed passen (behalve die van de Zara, echter is de kwaliteit erg bagger)

Zelf ben ik zeer actief bezig met sporten en daardoor heb ik ook niet de gemiddelde lichaamsbouw waar al die confectie overhemden voor worden gemaakt. Ik heb een grote borstomvang, brede schouders, dunne middel en grote armen.

Ik ben daarom op zoek naar een partij waar ik maat overhemden kan laten maken voor een schappelijke prijs.

Ongeveer dezelfde vraag hier. Ik ben iemand die normaal alleen een effen tshirt draagt maar ivm werk nu aan een meer fancy dresscode moet gaan doen. Nu wil het zo dat het postuur ongeveer somalische hardloper is en ik voor mijn gevoel altijd teveel stof over heb bij een overhemd :+
Waar zou ik als totale fashion noob terecht kunnen voor nette overhemden die dan ook iets worden ingenomen, die niet meteen meer dan 100eu per stuk gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:41
Wat is een fancy dresscode?
Confectie van de reguliere shops passen dus niet goed?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 23-05 21:36

vooghel

Cunning linguist

leecher schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:08:
[...]

Ongeveer dezelfde vraag hier. Ik ben iemand die normaal alleen een effen tshirt draagt maar ivm werk nu aan een meer fancy dresscode moet gaan doen. Nu wil het zo dat het postuur ongeveer somalische hardloper is en ik voor mijn gevoel altijd teveel stof over heb bij een overhemd :+
Waar zou ik als totale fashion noob terecht kunnen voor nette overhemden die dan ook iets worden ingenomen, die niet meteen meer dan 100eu per stuk gaan kosten?
Koop overhemden die bij de hals en armen goed passen, en laat een kleermaker ze innemen bij je torso. Dan kun je zelf kijken welke bij je smaak en je budget passen.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-05 20:13

Niku

Alagaesii

Ik ben daarom op zoek naar een partij waar ik maat overhemden kan laten maken voor een schappelijke prijs. Bij SuitSupply heb je maat overhemden voor een vanaf prijs van 120 euro. Dit vind ik nogal een grote sprong aangezien ik voorheen alleen maar Zara overhemden heb van 20-40 euro.

https://www.shirtbyhand.nl/heren-overhemden/
Kan deze van harte aanbevelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:21
Vraag: zijn outlets (Bataviastad/Rosada) het waard qua aanbod/prijsverschil? Ik wil binnenkort m'n eerste nette pak kopen voor sollicitatiegesprekken, dus ik zoek een simpel blauw (en/of grijs) pak. Uiteraard is goedkoper fijner.

Beide outlets zijn ongeveer een uur rijden dus als ze daar vijf pakken hebben, in verkeerde pasvormen en met opvallende patroontjes voor 10 euro goedkoper dan elders dan schiet het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

O88088 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 00:19:
Vraag: zijn outlets (Bataviastad/Rosada) het waard qua aanbod/prijsverschil? Ik wil binnenkort m'n eerste nette pak kopen voor sollicitatiegesprekken, dus ik zoek een simpel blauw (en/of grijs) pak. Uiteraard is goedkoper fijner.

Beide outlets zijn ongeveer een uur rijden dus als ze daar vijf pakken hebben, in verkeerde pasvormen en met opvallende patroontjes voor 10 euro goedkoper dan elders dan schiet het niet op.
Als je nog geen pak hebt, waarom denk je het nu nodig te hebben? Afhankelijk van de gewenste functie is een pak helemaal niet nodig, als het nodig is voor de functie en je hebt tot nog toe geen pak ben ik benieuwd naar je situatie.

Outlet kan de moeite waard zijn, maar daar ben je altijd afhankelijk van de waan van de dag/week dus bespaar je de moeite als je ver moet reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Laatst online: 05:25

...

Ik koop zelf steevast de modern fit overhemden van Marvelis. Goede kwaliteit, 100% katoen, strijkvrij en zitten me perfect.

Als je wat kortere mouwen nodig hebt, kun je ook bij Cornalli terecht. Die zitten net zo goed, alleen zijn de mouwen me net wat te kort. Nadeel is dat daarin deels synthetische materialen zijn verwerkt, maar daar staat tegenover dat ze wat meer conventionele dessins hebben. Ideaal om met kostuum te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-05 23:18
Flozem schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:49:
[...]

Ik koop zelf steevast de modern fit overhemden van Marvelis. Goede kwaliteit, 100% katoen, strijkvrij en zitten me perfect.

Als je wat kortere mouwen nodig hebt, kun je ook bij Cornalli terecht. Die zitten net zo goed, alleen zijn de mouwen me net wat te kort. Nadeel is dat daarin deels synthetische materialen zijn verwerkt, maar daar staat tegenover dat ze wat meer conventionele dessins hebben. Ideaal om met kostuum te dragen.
Bedankt voor de tip. Zelf ben ik nu overgegaan op Charles Tyrwhitt overhemden. Bij hun kan je de mouwlengte en kraagmaat kiezen en deze laat ik dan tailleren bij de lokale kleermaker. Overhemden zijn m.i. van goede prijs-kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
[...]

Nadeel is dat daarin deels synthetische materialen zijn verwerkt
[...]
Niet aan beginnen. Blijf bij katoen, linnen, misschien modal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:33
O88088 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 00:19:

Wat hierboven is aangegeven, voor de meeste sollicitaties is een pak niet nodig. Maar die afweging kan je het beste zelf maken.

Een mooie nette spijkerbroek, wit overhemd en net jasje ben je er vaak al.

Iemand nog tips waar je goede schoenen kan kopen? Ik rij ook veel auto dus een beetje "kreukvast" haha. Ik kan nu na een half jaar / jaar de schoenen bij wijze van spreken weg gooien.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Laatst online: 13:16
Goldman schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:25:
[...]

Iemand nog tips waar je goede schoenen kan kopen? Ik rij ook veel auto dus een beetje "kreukvast" haha. Ik kan nu na een half jaar / jaar de schoenen bij wijze van spreken weg gooien.
Als je schoenen te snel 'kreuken' en daardoor kapot gaan. Dan koop je de verkeerde schoen, namelijk een voor een hoge wreef terwijl je, waarschijnlijk, een lage wreef voet hebt. Dus vaak kan je de Hollandse en Duitse merken overslaan.

Plus altijd schoenspanners gebruiken die reduceert het kreuken ook flink.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Geef je schoenen voldoende rust: na één dag dragen minimaal één dag rusten.
Passende, goede schoenspanners zijn een must. Daarnaast hoogwaardige onderhoudsproducten, de beste zijn: TRT of Saphir. Al het andere is minder(waardig). Als toppunt schoensmeer die je niet hoeft op te poetsen; dat is de grootste rotzooi die je kopen kan.

Wanneer je deze tips ter harte neemt dan komt het helemaal goed met je schoenen. Ik heb menig paar die ouder zijn dan 7 jaren. Wanneer ik die nu aantrek dan denken velen nog dat ze maar een paar maanden oud zijn. Nu begrijp ik dat niet iedereen ruim twee uren met één paar gladlederen schoenen bezig wil/kan zijn 8)7 maar zo hou je goede schoenen als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 03-05 21:41

Bio

Heeft iemand tips waar ik een pak zou kunnen kopen?

Budget <=300 en harde max op 350.

Het probleem is dat ik vrij lang ben 1.97, maar vooral voor mijn lengte ook nog eens lange armen heb. Ik heb al een pak van suit supply in een lengtemaat, maar eigenlijk is dit geen zicht omdat de mouwen meer dan 5cm te kort zijn en er dus veel te veel overhemd te zien is (die heb ik wel op maat ;)).

SuitSupply kan dit niet vermaken omdat zij met functioning button holes werken, zou je de mouw teveel verlengen dan komen die natuurlijk ergens halverwege je arm te zitten.

Mijn budget is eigenlijk te laag voor echt goed maatwerk, dus volgens mij heb ik twee opties:

* een gokje wagen met goedkoop maatwerk ondanks gemengde reviews (itailor, hockerty of indochino bijvoorbeeld). Zijn er hier mensen met ervaringen en aan/afraders?

* een kwalitatief goed pak zonder functioning button holes, misschien lastig te vinden, maar dit zou mij de kans geven de mouwen hopelijk beter op maat te krijgen. Ik vind deze alleen nog niet zo makkelijk, dus tips zijn ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Oger heeft een eigen merk dat volgens mij wel zo'n beetje in die prijsklasse valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Bio schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:47:

Het probleem is dat ik vrij lang ben 1.97, maar vooral voor mijn lengte ook nog eens lange armen heb. Ik heb al een pak van suit supply in een lengtemaat, maar eigenlijk is dit geen zicht omdat de mouwen meer dan 5cm te kort zijn en er dus veel te veel overhemd te zien is (die heb ik wel op maat ;)).

SuitSupply kan dit niet vermaken omdat zij met functioning button holes werken, zou je de mouw teveel verlengen dan komen die natuurlijk ergens halverwege je arm te zitten.

Mijn budget is eigenlijk te laag voor echt goed maatwerk, dus volgens mij heb ik twee opties:

* een gokje wagen met goedkoop maatwerk ondanks gemengde reviews (itailor, hockerty of indochino bijvoorbeeld). Zijn er hier mensen met ervaringen en aan/afraders?

* een kwalitatief goed pak zonder functioning button holes, misschien lastig te vinden, maar dit zou mij de kans geven de mouwen hopelijk beter op maat te krijgen. Ik vind deze alleen nog niet zo makkelijk, dus tips zijn ook welkom!
Ik ben zelf niet groot, dus heb er geen ervaring mee, maar ik weet dat ze bij Barsoi ook een lijn hebben voor hele lange mensen. Of hiervan de mouwen lang genoeg te maken zijn zou je bij hen moeten vragen. Het zijn niet de beste pakken, maar een goedkoper pak dat perfect zit vind ik mooier dan een duur pak met te korte mouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Bio schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:47:

Dit budget zou kunnen volstaan wanneer je een makkelijke maat hebt maar met 1.97 en buitengewoon lange armen wordt het erg lastig.
Wanneer het ook maar enigszins mogelijk is zou ik uitstellen en verder sparen tot 500-700 Euro. In dat segment gaat er een wereld voor je open wanneer je zo buiten de gangbare maten valt. Met jouw budget en de specifieke en noodzakelijk aanpassingen, krijg je geen goed pak voor dat geld. Goed is uiteraard aan smaak/perspectief onderhevig, maar neem van mij aan: verdubbel je budget en je krijgt een ^2 beter pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:56

g0tanks

Moderator CSA
Heeft er iemand ervaring met schoenen van de Society Shop? Ik twijfel of ik gebruik wil maken van hun 2 voor 1 actie, waarbij ik dan voor €230 een paar monks en een paar veterschoenen kan kopen.

Of dat ik voor hetzelfde bedrag één paar Van Bommels wil kopen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-05 18:22
He grappig een pakken topic. Ik snap nog steeds niet waarom zelfstrikkers een faux pas is. Ik vind vlinderdasjes juist wel leuk.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-05 19:42
[...]

Met carnaval draag je een kostuum "pekske" ; dit heet een Pak.

En synthetische materialen is absoluut een no-go. 100% katoen of linnen voor een shirt, en wol/linnen voor een pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Laatst online: 05:25
Len020 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:04:
[...]

En synthetische materialen is absoluut een no-go. 100% katoen of linnen voor een shirt, en wol/linnen voor een pak.
Altijd gedacht dat pakken voor paupers zijn... blij dat je mij even corrigeert. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Len020 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:04:
[...]

Kostuum is gewoon een pak. Voordat de “yup” massaal het woord pak als mainstream bestempelde werd het woord kostuum zelfs meer gebruikt dan pak in deze context. Sla maar eens een oude krant open op kb.nl. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
Paganstars schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:10:
He grappig een pakken topic. Ik snap nog steeds niet waarom zelfstrikkers een faux pas is. Ik vind vlinderdasjes juist wel leuk.
Wie zegt dan dat een zelfstrikker een faux pas is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Wouterkaas schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:42:
[...]

Wie zegt dan dat een zelfstrikker een faux pas is?
@Paganstars over wat voor setting heb je het dan?

Een vlinderdas bij een feest of gala is niks mis mee, maar zelf zou ik er nooit een aan doen naar een zakelijke aangelegenheid.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-05 18:22
g0tanks schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:52:
[...]

@Paganstars over wat voor setting heb je het dan?

Een vlinderdas bij een feest of gala is niks mis mee, maar zelf zou ik er nooit een aan doen naar een zakelijke aangelegenheid.
Nou dat laatste bijvoorbeeld. Zakelijk met een Gilet vind ik een zelfstrikker altijd wel gaaf staan.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Huh?
Een vlinderdas is prima, maar idd niet voor alledag/naar kantoor. Bij een smoking, gala, etc is een zelfstrikker de enige juiste neklap. Voorgeknoopte strikken zijn pas een 'faux pas', voor zover je daar nog van mag spreken.
Bij een normaal pak zou ik niet snel(lees: nooit) een vlinderdas strikken, m.i. heeft alleen een smoking een vlinderdas. Uiteraard nachtblauw of zwart, afhankelijk van de smoking/drager.

[ Voor 29% gewijzigd door Grin op 26-03-2019 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:19
Even een vraagje... Ik heb een bruiloft van m`n zus en wil daarvoor een pak kopen. Als ik 2 keer per jaar een pak draag dan is het veel... Ik heb er 0 verstand van en lees veel horrorverhalen over polyester in pakken: ademt niet, te warm, gaat bobbelen als het terugkomt van de stomerij. Het grote voordeel van polyester is natuurlijk de prijs... maar ik geef liever 100 euro meer uit aan kwaliteit dan beknibbelen.

Stel ik koop een pak van 100% wol met 100% polyester-voering, koop ik dan een kat in de zak?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Yofresh ik zou er gewoon eentje huren, veel praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Ik zou gewoon één goed (passend) pak in een tijdloze kleur kopen. Dan doe je er waarschijnlijk vele jaren mee.

Dat bobbelen van de stomerij kan trouwen ook aan de fabricagemethode liggen. Veel goedkopere pakken zijn gelijmd, ook al zijn ze van wol. Dat wil je niet.

Ik ben iig fan van suitsupply. Ze hebben m.i. zeer goede value-for-money. Goede materialen, op een fatsoenlijke manier (=niet gelijmd) in elkaar gezet, en (persoonlijk) pasvorm af-fabriek is erg goed.
Mijn ervaringen met de hulp in de winkel is overigens ook goed, maar dat kan natuurlijk sterk verschillen per medewerker/vestiging.

Wel even kijken welk model je het beste past. Dat het pak goed past is uiteindelijk het belangrijkst. Een napoli heb je vanaf € 299, de lazio en havana zijn over het algemeen net wat duurder, sienna nog een stapje hoger, etc.

Reserveer ook een paar tientjes voor klein verstelwerk. Als de schouders op het jasje maar kloppen, en de mouwlengte niet teveel afwijkt, moet dat goed komen. Ik laat altijd de broekspijpen wat afslanken, en natuurlijk de broek op de juiste lengte brengen. Misschien jasje beetje innemen. Meer moet je niet willen doen, dan kun je beter kijken voor iets dat beter past.
Dat soort werk doet susu overigens in-house voor (m.i.) nette prijzen.

Afhankelijk van het feestje hoef je een goed wollen pak overigens ook helemaal niet vaak te laten reinigen. Wol heeft een zelfreinigende werking. Polyester gaat een stuk sneller stinken, en moet je waarschijnlijk iedere keer laten reinigen. (moet je met een wollen pak natuurlijk wel doen als er bier/wijn/eten overheen is gegaan, wat niet geheel onwaarschijnlijk is op de gemiddelde bruiloft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 22:09
Ik doe ook mee :)

Het wordt tijd mijn collectie C&A vlaggetjesweken overhemden eens rustig aan te gaan vervangen door wat betere. Het blijft m'n werkkleding, dus hoeft/mag niet teveel kosten.

Op basis van berichten hier eens een overhemd van Charles Tyrwhitt besteld, ben benieuwd hoe die gaat passen en bevallen. Ze hebben een leuke collectie en in de sale erg betaalbaar.

Ik zal nog een paar winkels proberen (hemdvoorhem zie ik weleens voorbij komen) en dan rustig aan in de loop van het jaar de kledingkast een update geven :)

Leuke tips hier, ik lees met plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Enigszins gerelateerd hieraan: met wat voor laptoptas/ aktetas lopen jullie rond?

Ik heb nu een bruine leren Castelijn & Beerens en ben wel toe aan iets nieuws. Twijfel tussen een zwarte leren Castelijn & Beerens of een Tumi van ballistisch nylon.

De Tumi is waarschijnlijk slijtvaster en qua indeling een stuk praktischer, maar toch ook minder stijlvol en duurder. Iemand die er wat over kan zeggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
@g0tanks ik vind die Tumi er niet meer “premium” uitzien dan een Wenger tas van 100€.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Tumi is echt top, heb twee werktassen van ze: rugzak voor alledag. Ballistisch nylon en is nog als nieuw. Daarnaast nog een leren Tumi Arrivé wanneer het netter moet en toch praktisch. Goedkoop kunnen aanschaffen in Hong Kong, 800-900 euro voor die rugzak is me namelijk te gortig.
Ik ben echt fan van dit merk, super sterk, blijft er als nieuw uitzien. De dagelijkse rugzak is 4 jaren oud: echt als nieuw. De chique Arrivé kan zo weer de etalage in; bizar goede rugzakken.

Voor de 'hip' heb ik nog wat messenger tassen, die gebruik ik echter zelden/nooit voor m'n werk. Zijn ook niet van Tumi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ben altijd wel fan van Mont Blanc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Mont Blanc is qua tassen een modemerk met prachtige spullen, echter een andere categorie dan Tumi.
Als je in die categorie/budget wilt shoppen dan starten we een andere discussie. Dan zou ik bijvoorbeeld eerder kiezen voor een Bottega Veneta of een Berluti, ook modemerken maar dan echt gespecialiseerd in tassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
@g0tanks s heeft geen budget opgegeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Sanction op 06-04-2019 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Zou zelf niet snel meer dan 500 euro uitgeven, maar ben zeker benieuwd naar waar de rest mee loopt. Ook al is het in een hoger segment. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hoger segment vind ik voor kantoor niet zo praktisch. Veel te fragiel wanneer je het een beetje netjes wilt houden. Wanneer ik sjouw met een 15" MacBook Pro, broodtrommel, papieren, boeken, muis, tobo, laptopstand, laders etc, dan wil ik een stevige en degelijke rugzak. Het is uiteraard geen excuus om er als een boswachter bij te lopen, beetje design is prima. Maar ik ga niet naar kantoor met een modetas, in de IT ook niet echt gewaardeerd - gelukkig lekker nuchtere branche. Jaren terug liep ik nog regelmatig met messenger tassen maar ze staan nu al tijden in de 'koude opslag'. Best wel jammer eigenlijk...

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste