Ik heb deze: https://www.marington.nl/...2vZQI1EAQYASABEgKntvD_BwE
Niet super duur, wel praktisch. Blij mee!
Niet super duur, wel praktisch. Blij mee!
[ Voor 5% gewijzigd door Grin op 24-04-2019 10:37 ]
Die van mij kwam destijds bij de Bijenkorf vandaan (Hugo Boss) met minimale aanpassingen nodig. Je kan ook eens kijken bij van Tilburg.Montaner schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:47:
Iemand tips voor een goede zaak om een (trouw)pak aan te laten meten rondom Eindhoven, met een prijs tot max 1000 euro? Ik heb inmiddels een aantal zaken langs geweest, met een prijzen variërend van 1700-2100 euro. Nu is de prijs "op zich" geen probleem, maar ik vind het wel ontzettend veel geld en zou me tegen houden om het pak wat vaker uit de kast te trekken.
Kwaliteit en zorgvuldigheid zijn natuurlijk heel belangrijk, maar ik zou verwachten dat je dit rond de 1000 euro ook wel moet kunnen vinden.. het is niet alsof dat ineens weinig geld is voor een pak m.i.
Mijn gevoel gaat uit naar volledig op maat, maar hiervoor heb ik geen onderbouwing. Ik denk dat een confectiepak op maat laten bijstellen minder mooi zal zijn. Heb zelf altijd wel redelijk moeite om bv. een passende blouse te vinden, omdat schouders wat meer zijn dan de taille, lengte van de mouwen, etc.
Het hoeft voor mij dus ook niet perse een trouwpak te zijn.Waar ik zelf aan zit te denken; the society store, suitsupply,... maar dit zijn allemaal wel bekende ketens. Iemand nog wat pareltjes? Of welke "keten" raden jullie dan juist wel aan?
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Eens. Voor mijn eigen pakken word ik daar altijd netjes geholpen. Ze nemen flink de tijd voor je en nemen direct je pak in zodat het lekker mooi zit. Laat je niet afschrikken als je in eerste instantie niks leuks ziet, je moet pakken echt aanzien/aantrekken om daar iets over te kunnen zeggen merk ik.Grin schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:37:
Twee woorden: Suit Supply. Ga je een prima pak krijgen voor dat geld.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Wat je niet moet doen is bij de trouwpakken winkels naar binnen gaanMontaner schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:47:
Iemand tips voor een goede zaak om een (trouw)pak aan te laten meten rondom Eindhoven, met een prijs tot max 1000 euro? Ik heb inmiddels een aantal zaken langs geweest, met een prijzen variërend van 1700-2100 euro. Nu is de prijs "op zich" geen probleem, maar ik vind het wel ontzettend veel geld en zou me tegen houden om het pak wat vaker uit de kast te trekken.
Verwijderd
I can't wait to shoot!
als je een trouwpak wil; met zo'n aparte stropdas die tig-x is rondgedraaid dan ben je aangewezen op Roka.Montaner schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:47:
Kwaliteit en zorgvuldigheid zijn natuurlijk heel belangrijk, maar ik zou verwachten dat je dit rond de 1000 euro ook wel moet kunnen vinden.. het is niet alsof dat ineens weinig geld is voor een pak m.i.
Mijn gevoel gaat uit naar volledig op maat, maar hiervoor heb ik geen onderbouwing. Ik denk dat een confectiepak op maat laten bijstellen minder mooi zal zijn. Heb zelf altijd wel redelijk moeite om bv. een passende blouse te vinden, omdat schouders wat meer zijn dan de taille, lengte van de mouwen, etc.
Het hoeft voor mij dus ook niet perse een trouwpak te zijn.Waar ik zelf aan zit te denken; the society store, suitsupply,... maar dit zijn allemaal wel bekende ketens. Iemand nog wat pareltjes? Of welke "keten" raden jullie dan juist wel aan?
De trouwfotografen die ik ken gaan gewoon in een nette jeans en t-shirt of overhemd met korte mouwen. Je wil als fotograaf zo veel mogelijk bewegingsvrijheid om goede creatieve foto's te kunnen maken.the mod man schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:01:
Beetje een last minute vraag. Ik loop nooit in pak dat ten eerste. Nu heb ik vrijdag een bruiloft waar ik ingehuurd ben als fotograaf en deze mensen verwachten mij uiteraard in nette kleding. Echter is het vrijdag volgens de voorspellingen 36 graden (of meer) nu zoek ik dus last minute een hele luchtige optie voor een pantalon en evt overhemd. Ik woon in Amsterdam (gelukkig in deze) en zoek dus een winkel waar ik nog snel lang zou kunnen gaan. Iemand tips?
[ Voor 10% gewijzigd door Flozem op 26-07-2019 12:36 ]
Ja deed ik vroeger (voorgaande jaren) ook. Goeie chino of donkere jeans en overhemd. Nu ff wat beter uitgepakt. Linnen pantalon bij van Gils gescoord (C&A uitverkocht) bijpassende sneakers en riem gehaald en het overhemd uit de kast gepakt. (had ik al een goeie van wegens een andere klus)Flozem schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:18:
[...]
De trouwfotografen die ik ken gaan gewoon in een nette jeans en t-shirt of overhemd met korte mouwen. Je wil als fotograaf zo veel mogelijk bewegingsvrijheid om goede creatieve foto's te kunnen maken.
Ik heb zelf ooit een trouwvideo gemaakt voor wat later een high-society bruiloft bleek te zijn. Er keek niemand vreemd van op... Sterker nog: ik werd een jaar later door de getuige gecontacteerd om zijn bruiloft te filmen.
Spaar je die moeite en dat geld.
I can't wait to shoot!
...
De Lazio heeft toch ook (lichte) schoudervulling? Havana en sienna weer niet.G33st schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 09:47:
Per december ga ik starten bij een nieuwe werkgever. Hier zal ik minimaal 4 dagen in pak verschijnen.
Na het lezen van dit topic heb ik diverse winkels bezocht. Ik ben mijn zoektocht begonnen met de gedachte: het meest goedkope pak kan mij passen. Waarbij ik een budget van 200 tot 300 in gedachten had.
Bij het bezoeken van de eerste winkels (Jac Henzen en Piet Zoomers) bleek al snel dat dit budget i.c.m. mijn relatief brede schouders en smalle taille dat hem dit niet ging worden. Na het verlaten van de Piet Zoomers was ik in de veronderstelling dat ik voor onder een prijs van de 700 euro, ik nooit ging slagen.
Vervolgens nog een poging gedaan bij de Suit Supply, waar ze voor een vanaf prijs van 380 euro pakken verkopen zonder schoudervulling. Wat een uitvinding!
Uiteindelijk voor 427 euro (inclusief 47 euro vermaakkosten) de Lazio Navy Suit aangeschaft. Donderdag gepast, vrijdag al gereed om op te halen.
Uiteraard heb ik aan een pak helaas niet voldoende. Zijn er naar jullie weten nog andere winkels welke ook pakken zonder schoudervulling voor een wat lagere prijs aanbieden?
De SuitSupply was ik zonder dit topic nooit binnen gelopen, mijn verwachting was namelijk dat de prijzen vele malen hoger zouden liggen. Dank voor jullie hulp.
Ik koop meestal Van Gils of Hugo Boss. Van Gils heeft zat in de range <300,- Deze kan je vaak bij de Bijenkorf krijgen en via hun eigen website.G33st schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 09:47:
Per december ga ik starten bij een nieuwe werkgever. Hier zal ik minimaal 4 dagen in pak verschijnen.
Na het lezen van dit topic heb ik diverse winkels bezocht. Ik ben mijn zoektocht begonnen met de gedachte: het meest goedkope pak kan mij passen. Waarbij ik een budget van 200 tot 300 in gedachten had.
Bij het bezoeken van de eerste winkels (Jac Henzen en Piet Zoomers) bleek al snel dat dit budget i.c.m. mijn relatief brede schouders en smalle taille dat hem dit niet ging worden. Na het verlaten van de Piet Zoomers was ik in de veronderstelling dat ik voor onder een prijs van de 700 euro, ik nooit ging slagen.
Vervolgens nog een poging gedaan bij de Suit Supply, waar ze voor een vanaf prijs van 380 euro pakken verkopen zonder schoudervulling. Wat een uitvinding!
Uiteindelijk voor 427 euro (inclusief 47 euro vermaakkosten) de Lazio Navy Suit aangeschaft. Donderdag gepast, vrijdag al gereed om op te halen.
Uiteraard heb ik aan een pak helaas niet voldoende. Zijn er naar jullie weten nog andere winkels welke ook pakken zonder schoudervulling voor een wat lagere prijs aanbieden?
De SuitSupply was ik zonder dit topic nooit binnen gelopen, mijn verwachting was namelijk dat de prijzen vele malen hoger zouden liggen. Dank voor jullie hulp.
Heb ik ook (gehad), geloof ik. Met als minpuntje dat één mouw na 1 jaar 'versleten' was: rafelde in de lengte helemaal uiteen. Ik hoop dat dat toeval was, want heb nog een aantal pakken van Suit Supply.[b]G33st in "[Pakken] Over het pak, de das, de schoen en de etiquette II"
[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 10-12-2019 20:34 ]
Nee... Zo werkt het niet/zo eenvoudig is het niet. Dit is m.i. deelvraag, het antwoord is veel holistischer.LA-384 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 14:33:
[...]
Ik heb er een paar besteld, maar nou vroeg ik me af hoe ver de schouder mag "uitsteken".
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door defusion op 07-12-2019 16:29 ]
[ Voor 8% gewijzigd door LA-384 op 10-12-2019 20:35 ]
[ Voor 58% gewijzigd door MikeyMan op 07-12-2019 19:28 ]
Kom op, beetje flair mag wel.peakrever schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:39:
Oude jasje is echt te kort aan de onderkant en heeft ielige revers. Lengte van je nieuwe jasjes is veel beter. Mouwen wel laten innemen.
Ik zou zelf eerlijk gezegd deze jasjes terugsturen en een wat rustiger jasje halen bij Suitsupply.
Ik hoef m'n adem niet in te houden, maar ik voel dat het wat wringt in de taille bij knoopje vast. Los valt het prettig, zonder dat de "flappen" wijd gaan staan. Ielige revers ben ik het mee eens, maar toch gaat deze em worden als de andere twee te groot zijn.defusion schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:21:
Inderdaad wel ielige revers en te kort, waardoor het er m.i. optisch wel te klein uit ziet.
Taille ziet er ook beste uit van deze 3, maar mocht misschien net een cm meer ruimte hebben.
Als je hiervoor je adem in moet houden, dan misschien nog iets losser.
Ik weet dat de etiketten dat sowieso voorschrijven, maar ik kan eigenlijk met alle jasjes prima zitten wanneer de knoop dicht is.Ik moet m'n smartphone nog net kwijt kunnen in de binnenzak zonder dat het gaat trekken, dan is het wat mij betreft perfect.
Als je gaat zitten moet het knoopje sowieso los. Als dat niet nodig is, is het te groot/los.
Ik heb het eens opgemeten, ik zit op 43 à 44cm. Onlangs een super slim fit overhemd van profuomo gekocht (mt 38) en afgezien van de mouwen zit die perfect. Borstomtrek is daarvan 102cm en taille 89cm.pro-tip: suitsupply heeft korte maten, daarvan zijn de mouwen standaard al een stukje korter, en zijn sowieso mogelijk beter op jouw lichaamsbouw afgestemd.
Ik ben nu trouwens benieuwd hoeveel wij elkaar schelen.
Zou je eens de schouders van een (in de schouders) goed passend overhemd willen meten?
[Afbeelding: schouders]
met goed passend bedoel ik dat de naad precies op het uiteinde van het bot zit.
Ik zit op 45cm overigens, en heb bij suitsupply maat 24 in de slim fit maten als lazio en havana, en 23 in de napoli. Dat zijn de korte varianten van de 48 en 46.
Huidige jasje zou ik echt niet aantrekken. Is echt veel te kort en ziet er gewoon te strak uit. Jasje B vind ik best aardig opzich als de mouwen wat worden ingenomen.LA-384 schreef op zondag 8 december 2019 @ 11:09:
[...]
Ik hoef m'n adem niet in te houden, maar ik voel dat het wat wringt in de taille bij knoopje vast. Los valt het prettig, zonder dat de "flappen" wijd gaan staan. Ielige revers ben ik het mee eens, maar toch gaat deze em worden als de andere twee te groot zijn.
[...]
Ik weet dat de etiketten dat sowieso voorschrijven, maar ik kan eigenlijk met alle jasjes prima zitten wanneer de knoop dicht is.
[...]
Ik heb het eens opgemeten, ik zit op 43 à 44cm. Onlangs een super slim fit overhemd van profuomo gekocht (mt 38) en afgezien van de mouwen zit die perfect. Borstomtrek is daarvan 102cm en taille 89cm.
Het jasje wat ik al heb is maat 36R, wat volgens mij de Amerikaanse maat 46 is.
Je hebt dan denk ik net een maatje kleiner dan mij nodig in alles.LA-384 schreef op zondag 8 december 2019 @ 11:09:
[...]
Ik hoef m'n adem niet in te houden, maar ik voel dat het wat wringt in de taille bij knoopje vast. Los valt het prettig, zonder dat de "flappen" wijd gaan staan. Ielige revers ben ik het mee eens, maar toch gaat deze em worden als de andere twee te groot zijn.
[...]
Ik weet dat de etiketten dat sowieso voorschrijven, maar ik kan eigenlijk met alle jasjes prima zitten wanneer de knoop dicht is.
[...]
Ik heb het eens opgemeten, ik zit op 43 à 44cm. Onlangs een super slim fit overhemd van profuomo gekocht (mt 38) en afgezien van de mouwen zit die perfect. Borstomtrek is daarvan 102cm en taille 89cm.
Het jasje wat ik al heb is maat 36R, wat volgens mij de Amerikaanse maat 46 is.
Die maattabellen miste ik bij m'n eerdere aankoop. Helaas lijken die jasjes enkel aan een 3-tal (online) winkels in NL geleverd te zijn, geen enkele heeft maattabellen. Nou heb ik ze zelf even nagemeten, maar ik twijfel of dat wel helemaal klopt met wat er in een maattabel staat. Zo zou de mouwlengte van jasje B het kortst zijn, maar die valt toch duidelijk verder over m'n hand dan jasje C. Zal uiteraard combi mouwlengte en schouderlengte zijn bedenk ik me nu. In dat opzicht zou maat 42 het best overeenkomen met een pak wat ik destijds ooit heb aangeschaft en heb laten vermaken, maar die is zeer waarschijnlijk weer te krap in de borst en taille (waar ik dan geen cm speling heb).defusion schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:21:
[...]
Je hebt dan denk ik net een maatje kleiner dan mij nodig in alles.
Bijv. suitsupply lazio in mijn maat, 24, heeft volgens de tabel precies schouders van 45 en borst van 107. In mijn best passend overhemd heb ik 45 en 106.
Maat 23 heeft borstomvang 103cm,schouders van 44cm en taille 90cm. Ik vermoed dat voor jou perfect zal zitten, gelet op je metingen.
Ik zou kijken of je ergens maattabellen kunt vinden van wat je wilt kopen, dan kun je een redelijke inschatting maken of het gaat passen.
Waarschijnlijk wordt het een slim fit 46 of 23, of een reguliere fit 44 (22 heb ik nog nooit ergens gezien).
Ik gebruik al jaren Saphir Médaille d'Or naar volle tevredenheid, maar dan wel de wax en niet de crème.rolandos582 schreef op zondag 8 december 2019 @ 11:32:
Gezien dit topic ook over schoenen gaat, ben ik wel benieuwd. Wat doen jullie met schoen onderhoud / poetsen van je schoenen? Hebben jullie een bepaald merk? Tot nu toe altijd SAPHIR MÉDAILLE D'OR gebruikt maar ben wel benieuwd naar opties!
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Gebruik je blanco wax voor alle kleuren schoenen? Gebruik nu wel vaker de blanco creme voor mijn schoenen maar eigenlijk nooit de wax. Gebruik je ook hun borstels of heb je daar andere voor?g0tanks schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:59:
[...]
Ik gebruik al jaren Saphir Médaille d'Or naar volle tevredenheid, maar dan wel de wax en niet de crème.
Interessant! Wat bieden ze zoal aan bij deze vestiging? Is dat vooral de collectie van eerdere jaren, of is het hetzelfde aanbod als de reguliere winkels? Ben zelf vooral op zoek naar pakken uit hun contemporary lijn, maar de stoffen die mij het meeste aantrekken bieden ze niet meer aan op hun website.MikeyMan schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:42:
@LA-384
Vandaag de jaarlijkse trip naar Batavia stad gemaakt. Twee pakken en drie shirts voor 440 euro gescoord... Met wat leuke prints allebei
De eerste paar poetsbeurten gebruik ik inderdaad de blanco wax omdat de eigen kleur dan nog mooi is. Naar verloop van tijd ga ik over op een passende kleur.rolandos582 schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:23:
[...]
Gebruik je blanco wax voor alle kleuren schoenen? Gebruik nu wel vaker de blanco creme voor mijn schoenen maar eigenlijk nooit de wax. Gebruik je ook hun borstels of heb je daar andere voor?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Hmm dat is niet gek inderdaad! Ik gebruik de schoenspanners van DD. Ik zal die borstels eens proberen!g0tanks schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:51:
[...]
De eerste paar poetsbeurten gebruik ik inderdaad de blanco wax omdat de eigen kleur dan nog mooi is. Naar verloop van tijd ga ik over op een passende kleur.
Ik gebruik deze borstels van paardenhaar en doeken.
Hmm, dat klinkt nog eens interessant... Bij welke winkel was dat (en weet je ook of die de wat raardere maten hebben)?MikeyMan schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:42:
[...]
Vandaag de jaarlijkse trip naar Batavia stad gemaakt. Twee pakken en drie shirts voor 440 euro gescoord... Met wat leuke prints allebei
Ik gebruik af en toe Saphir Lotion tussendoor, maar ging ervan uit dat alleen de wax voldoende voedend zou zijn. Komt vooral omdat ik bij de Saphir Pate de Luxe ook lees dat er oliën in zitten en dat het verzorgend is. Misschien toch maar een potje crème bestellen dus?Grin schreef op zondag 8 december 2019 @ 16:31:
Wax...
Wax gebruik je alleen op bepaalde delen van de schoen, evt. voor een spit shine. Voor iedereen die schoenen poetsen niet als hobby heeft zou ik wax zelfs afraden. Een goede verzorging van het leer is vele malen belangrijker. Gebruik een goede leer lotion - voor voeding en verwijderen van oude wax/creme - en daarna een goed verzorgende crème. Wax is echt optioneel, het doet weinig voor je leren schoen behalve glimmen en ietwat bescherming tegen vocht/vuil.
Het meeste vuil borstel ik er af. Als dat niet werkt gebruik ik een vochtig doekje. Wel eerst goed laten drogen voordat je gaat poetsen.rolandos582 schreef op zondag 8 december 2019 @ 16:11:
[...]
Hmm dat is niet gek inderdaad! Ik gebruik de schoenspanners van DD. Ik zal die borstels eens proberen!
Jij gebruikt dus https://www.distinctly-di...te-de-luxe-was-100ml.html deze? Stel je schoenen zijn vies, met dit weer krijg je dat nogal snel. Waar maak je ze dan mee schoon?
Hmm, welke creme raad je dan aan? Gewoon kleurloze creme voor al je schoenen? Bijvoorbeeld https://www.theroyaltreatment.nl/nl/product/shoe-cream/ of https://saphir.com/product/creme-1925/ ?Grin schreef op zondag 8 december 2019 @ 19:34:
Absoluut een crème bestellen. Nogmaals, wax is optioneel en zet je doorgaans alleen op de neus, ver voor de gebruikelijke looprimpels. Wax kan zich daar gaan ophopen, dat wil je niet. Wordt een gore troep. Wax heb je ook maar héél weinig van nodig, het geheim van wax zit hem in meerdere lagen. Wax aanbrengen, oppoetsen met druppel water, wax aanbrengen, oppoetsen met druppel water, enz. enz. Daarmee creëer je de zgn. mirror shine. Daarvoor gebruik je wax.
Nee is echt geen goede deal. Bij Munro in de Oger winkels heb je voor >€600 normaliter ook zo'n pak. Zijn dezelfde pakken en ook MTM.g0tanks schreef op zondag 8 december 2019 @ 20:05:
Ik zag een 'made to measure sale' van OGER langskomen met o.a. 2 maatpakken van €2000 voor €1299.: https://www.oger.nl/maatwerk
Oger is natuurlijk een prima merk, maar heeft iemand ervaring met deze actie? Is het echt een goede deal?
[ Voor 14% gewijzigd door peakrever op 08-12-2019 20:54 ]
Haha dan zit je wel verkeerd man, ik heb blauwe van bommels, daar heb ik wel wat moeite mee. Ik vind een 3 op 1 verhouding wel een goede tip.Grin schreef op zondag 8 december 2019 @ 21:03:
Saphir en Royal Threatment zijn beide meer dan goede crèmes. De kleur voor een crème hangt sterk af van de patina van de schoenen. Is het een egale kleur of een schakering van kleur/gradiënt. Bij een lichtblauw schoen gebruik ik bijvoorbeeld een 3 op 1 verhouding: drie keer poetsen met een neutrale crème, één keer donkerblauw. Het ene pigment is het andere ook niet; een rood pigment is bijvoorbeeld veel lastiger goed te houden dan een blauw pigment. Maar ik verwacht hier niemand met rode schoenen, blauw waarschijnlijk al niet.
Hmm, klinkt niet zo bijzonder dus. Even kijken of ik aankomend weekend tijd heb om te gaan kijken.peakrever schreef op zondag 8 december 2019 @ 20:53:
[...]
Nee is echt geen goede deal. Bij Munro in de Oger winkels heb je voor >€600 normaliter ook zo'n pak. Zijn dezelfde pakken en ook MTM.
Kan me de actie van vorig jaar herinneren, bleek bovenstaande te zijn.
Wanneer het echt om een "sartoriale" pak gaat, kan het wel de moeite waard zijn natuurlijk.
[ Voor 23% gewijzigd door Grin op 08-12-2019 23:25 . Reden: Nu met inspiratieplaatjes ;) ]
[ Voor 21% gewijzigd door rolandos582 op 09-12-2019 10:17 ]
Voor kerst sowieso maar kan ook prima zo. Grijze pantalon, zwart overhemd/koltrui en evt zwart jasje. Mooi maar wel wat gedurfd!Grin schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:39:
Hehehe de Berluti patina's zijn behoorlijk geavanceerd, kan me heel goed voorstellen dat je daar niet snel mee wilt rondlopen.
Paardenharenborstel voor elke kleur 1. Zo duur zijn die borstels niet, veel schoenen hebben ook hun eigen borstel. Ik ga geen schoenen lopen verpesten door een borstel van 5 euro...
Lakschoenen, binnenkort een gala/promotie?
[ Voor 8% gewijzigd door LA-384 op 10-12-2019 20:37 ]
Hij heeft schijnbaar een hekel aan passen in de winkel, maar dat zou wel echt veel tijd schelen.Niku schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:01:
Zou je niet gewoon naar een speciaalzaak gaan en daar advies vragen?
Maar wel 36 foto's van zichzelf op internet knalleng0tanks schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:02:
[...]
Hij heeft schijnbaar een hekel aan passen in de winkel
Mijn mening? Geen geblokt overhemd, geen pochet, en geen antraciet jasje op een donker overhemd. Pasvorm van beide jasjes prima, behalve de mouwen, die zijn van beide te lang.LA-384 schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:56:
Nou, ik weet het niet meer. Hoewel het jasje van suitsupply qua maat (23) prima lijkt, vind ik het niet mooi vallen, plooien in de schouders (want geen vulling) en de taille is maar weinig ingesneden. Hoewel het jasje tot op het kruis valt, lijkt het veel langer door gebrek aan vorm. Bovendien kleurt het niet goed bij de broek en het overhemd wat ik er bij wil dragen.
Dan blijft over;
Het jasje wat ik al had, volgens sommigen veel te kort, maar ik denk dat de eerdere spijkerbroek een lager kruis had, dus wellicht iets minder te kort, maar wel te lange mouwen (kan ik niet meer op tijd laten aanpassen).
[Afbeelding]
Of;
Een antracietkleurig jasje, wat wellicht minder vloekt met het donkere blauw met de toevoeging van een zwarte riem en zwarte schoenen? Pochet gaat er uit.
[Afbeelding]
Of;
Geen jasje, maar dat heeft niet mijn voorkeur.
Maar voor mij wel om er te komen, de dichtstbijzijnde zit op een dik uur rijden en is niet buiten mijn werktijden geopend. Ik ga op een later moment nog wel eens naar een winkel, maar voor nu is het om deze reden online op goed geluk aankopen.saviour schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:18:
Dat is bij Suitsupply doorgaans geen probleem.
Dat kan lekker buiten kantooruren en zo kan ik op m'n gemak oordelen en laten beoordelen door mensen die er geen belang bij hebbenNiku schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:40:
Maar wel 36 foto's van zichzelf op internet knallen
En @MikeyMan & @rolandos582 thanks, dan wordt het dat.Edit: pasvorm van het tweede jasje is trouwens beter, wat langer.
foto's werken niet bij mij.LA-384 schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:56:
Nou, ik weet het niet meer. Hoewel het jasje van suitsupply qua maat (23) prima lijkt, vind ik het niet mooi vallen, plooien in de schouders (want geen vulling) en de taille is maar weinig ingesneden. Hoewel het jasje tot op het kruis valt, lijkt het veel langer door gebrek aan vorm. Bovendien kleurt het niet goed bij de broek en het overhemd wat ik er bij wil dragen.
Dan blijft over;
Het jasje wat ik al had, volgens sommigen veel te kort, maar ik denk dat de eerdere spijkerbroek een lager kruis had, dus wellicht iets minder te kort, maar wel te lange mouwen (kan ik niet meer op tijd laten aanpassen).
[Afbeelding]
Of;
Een antracietkleurig jasje, wat wellicht minder vloekt met het donkere blauw met de toevoeging van een zwarte riem en zwarte schoenen? Pochet gaat er uit.
[Afbeelding]
Of;
Geen jasje, maar dat heeft niet mijn voorkeur.
Ik heb ze idd weggehaald omdat ik eruit ben. Het wordt een effen antracietgrijs jasje wat ik nog had hangen van een pak.
Haha, dat zei ikLA-384 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:33:
[...]
Het wordt een effen antracietgrijs jasje wat ik nog had hangen van een pak.
Holy moly ik wist niet eens dat zulke dingen bestaan!g0tanks schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:38:
Wat is jullie ervaring met shirt stays? Werkt zo'n riem net zo goed als garters?
UitgespeeldGrin schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:56:
Berluti - Andy loafer (limited edition)
[Afbeelding]
De laatste ken ik wel van m'n vrouw...g0tanks schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:38:
Wat is jullie ervaring met shirt stays? Werkt zo'n riem net zo goed als garters?
Als je vaak uit bijvoorbeeld een auto stapt komt het voor. Niet dat het hele shirt eruit hangt, maar het zit niet echt strak en netjes meer.MikeyMan schreef op woensdag 11 december 2019 @ 22:08:
[...]
. Maar ik heb eerlijk gezegd echt nooit dat mijn shirt uit m'n broek raakt...
Het is meer subtieler dan dat:MikeyMan schreef op woensdag 11 december 2019 @ 22:08:
[...]
De laatste ken ik wel van m'n vrouw...
De eerste kende ik wel. Maar ik heb eerlijk gezegd echt nooit dat mijn shirt uit m'n broek raakt...
Ik ben vandaag langsgeweest om te kijken wat je kon krijgen in die mtm-sale en het viel inderdaad tegen. Het ging om de 'custom made' half canvas pakken en voor full canvas zou je nog eens 150 euro per pak extra betalen.peakrever schreef op zondag 8 december 2019 @ 20:53:
[...]
Nee is echt geen goede deal. Bij Munro in de Oger winkels heb je voor >€600 normaliter ook zo'n pak. Zijn dezelfde pakken en ook MTM.
Kan me de actie van vorig jaar herinneren, bleek bovenstaande te zijn.
Wanneer het echt om een "sartoriale" pak gaat, kan het wel de moeite waard zijn natuurlijk.
SuitSupply is hier wel veel besproken, dus even topic doorbladeren. Kun je prima slagen voor een goede prijs.YinYang schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:24:
Hallo,
Ik wil mijn eerste pak kopen ivm een nieuwe baan waar ik deze voor nodig heb. Nu wil ik naar van Tilburg in Nistelrode of naar SuitSupply.
Iemand ervaring met deze 2 winkels? En welke van de 2 raden jullie mij dan aan?
Ha, weer wat geleerdg0tanks schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:38:
Mwah zo gek is het nou ook weer niet hoor. Op Amazon hebben die producten honderden reviews. Shirt stays zijn vaak ook standaardonderdeel van militaire uniformen.Raymond schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:57:
[...]
Stel dat ik een ongeluk krijg en in het ziekenhuis kom: Leg het dan maar eens uit!
Nog even dit topic doorgelezen en ik ga inderdaad binnenkort maar eens bij SuitSupply Zaltbommel kijken! Ook erg goede recensies van die winkel zie ik!rolandos582 schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:50:
[...]
SuitSupply is hier wel veel besproken, dus even topic doorbladeren. Kun je prima slagen voor een goede prijs.
Een andere discussie, ik gebruik zelf al jaren Saphir Médaille d'Or mede omdat mijn huidige schoenmaker deze verkocht, nu verkoopt hij deze niet meer maar een volledig ander merk. Hoe is de kwaliteit verhouding tegenwoordig tussen Saphir Médaille d'Or & andere random merken. Zit daar daadwerkelijk merkbaar verschil tussen?
Klopt die online outlet is heel chill voor overhemden. Ik had vorig jaar 9 overhemden voor 250 euro ofzo. Was rond de 30 per overhemd. Geen geld! Hopelijk weer in Januari. Haal ik gelijk weer een aantal en een paar blazers! Maar als je een pak nodig hebt, zou ik daar niet op wachten, je hebt al pakken vanaf 300/350 dacht ikdefusion schreef op zondag 15 december 2019 @ 23:16:
Suitsupply doet vrijwel niet aan aanbiedingen. Wat mij betreft is dat een indicatie dat ze standaard al nette prijzen hanteren voor de geboden kwaliteit.
Eens in de zoveel tijd hebben ze wel online outlet, met beperkte voorraad en beperkte maten. Wat ik in mijn mailbox terug kan vinden in de periode 2016 t/m 2019 eens per jaar: juli 2016, januari 2017, juli 2018, januari 2019.
Als ze die logica blijven volgen wordt het juli 2020.
Ik meen wel dat er ergens een outlet winkel is, maar daar nog nooit geweest.
[ Voor 32% gewijzigd door YinYang op 16-12-2019 09:23 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Grin op 29-12-2019 15:10 ]
100% dit. Zo'n das verwacht je hooguit op een verkleedfeestje.Sanction schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:41:
Bijzonder ongepast en uitermate onprofessioneel.
Ik vind hem ongepast in een zakelijke omgeving. Bij sollicitaties is bij de organisatie passende kleding het beste - wat per definitie enigszins onopvallend voor de gespreksleider zal zijn. Het zou wel weer kunnen als je bij de Ziggodome of Mojo solliciteert op een kantoorbaan, overigens.O88088 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:38:
Wat vinden jullie van deze das voor een zakelijke setting/sollicitaties? Ik vind hem zelf erg gaaf maar ik kan me ook voorstellen dat sommigen hem ongepast zullen vinden.
[Afbeelding]
[ Voor 20% gewijzigd door Grin op 07-01-2020 21:47 ]
Lekker doen, als iemand al struikelt over zo'n doodshoofdje op een das moet je je afvragen of je daar wil werken is mijn mening... Ik vind die gekleurde sokken een paar posts hoger erger...O88088 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:38:
Wat vinden jullie van deze das voor een zakelijke setting/sollicitaties? Ik vind hem zelf erg gaaf maar ik kan me ook voorstellen dat sommigen hem ongepast zullen vinden.
[Afbeelding]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq