Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Pakken] Over het pak, de das, de schoen en de etiquette II Overzicht

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

• Niku
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13-12 06:44

Niku

Alagaesii

Ik heb deze: https://www.marington.nl/...2vZQI1EAQYASABEgKntvD_BwE

Niet super duur, wel praktisch. Blij mee!

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:09
Iemand tips voor een goede zaak om een (trouw)pak aan te laten meten rondom Eindhoven, met een prijs tot max 1000 euro? Ik heb inmiddels een aantal zaken langs geweest, met een prijzen variërend van 1700-2100 euro. Nu is de prijs "op zich" geen probleem, maar ik vind het wel ontzettend veel geld en zou me tegen houden om het pak wat vaker uit de kast te trekken.

Kwaliteit en zorgvuldigheid zijn natuurlijk heel belangrijk, maar ik zou verwachten dat je dit rond de 1000 euro ook wel moet kunnen vinden.. het is niet alsof dat ineens weinig geld is voor een pak m.i.

Mijn gevoel gaat uit naar volledig op maat, maar hiervoor heb ik geen onderbouwing. Ik denk dat een confectiepak op maat laten bijstellen minder mooi zal zijn. Heb zelf altijd wel redelijk moeite om bv. een passende blouse te vinden, omdat schouders wat meer zijn dan de taille, lengte van de mouwen, etc.

Het hoeft voor mij dus ook niet perse een trouwpak te zijn.Waar ik zelf aan zit te denken; the society store, suitsupply,... maar dit zijn allemaal wel bekende ketens. Iemand nog wat pareltjes? Of welke "keten" raden jullie dan juist wel aan?

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:18

Grin

Ride si sapis.

Twee woorden: Suit Supply. Ga je een prima pak krijgen voor dat geld.

Grin wijzigde deze reactie 24-04-2019 10:37 (5%)

NewsBlur || My Fujifilm gear

• defusion
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
^^Precies, en wat maakt het nu een 'trouw'pak?
Misschien dat je niet voor standaard grijs of donkerblauw maar een feller kleurtje gaat? Dat kan bij iedere pakkenboer wel.

Of je moet echt al voor een rokkostuum of smoking willen gaan, maar dat draag je daarna waarschijnlijk nooit meer...

• Paganstars
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13-12 11:45
Montaner schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:47:
Iemand tips voor een goede zaak om een (trouw)pak aan te laten meten rondom Eindhoven, met een prijs tot max 1000 euro? Ik heb inmiddels een aantal zaken langs geweest, met een prijzen variërend van 1700-2100 euro. Nu is de prijs "op zich" geen probleem, maar ik vind het wel ontzettend veel geld en zou me tegen houden om het pak wat vaker uit de kast te trekken.

Kwaliteit en zorgvuldigheid zijn natuurlijk heel belangrijk, maar ik zou verwachten dat je dit rond de 1000 euro ook wel moet kunnen vinden.. het is niet alsof dat ineens weinig geld is voor een pak m.i.

Mijn gevoel gaat uit naar volledig op maat, maar hiervoor heb ik geen onderbouwing. Ik denk dat een confectiepak op maat laten bijstellen minder mooi zal zijn. Heb zelf altijd wel redelijk moeite om bv. een passende blouse te vinden, omdat schouders wat meer zijn dan de taille, lengte van de mouwen, etc.

Het hoeft voor mij dus ook niet perse een trouwpak te zijn.Waar ik zelf aan zit te denken; the society store, suitsupply,... maar dit zijn allemaal wel bekende ketens. Iemand nog wat pareltjes? Of welke "keten" raden jullie dan juist wel aan?
Die van mij kwam destijds bij de Bijenkorf vandaan (Hugo Boss) met minimale aanpassingen nodig. Je kan ook eens kijken bij van Tilburg.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• bonzz.netninja
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:21

bonzz.netninja

business analist

Grin schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:37:
Twee woorden: Suit Supply. Ga je een prima pak krijgen voor dat geld.
Eens. Voor mijn eigen pakken word ik daar altijd netjes geholpen. Ze nemen flink de tijd voor je en nemen direct je pak in zodat het lekker mooi zit. Laat je niet afschrikken als je in eerste instantie niks leuks ziet, je moet pakken echt aanzien/aantrekken om daar iets over te kunnen zeggen merk ik.

Ik was er een jaar geleden voor de trouwpak van een vriend. Dat was ook heel fraai.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Geensnor.nl kluswebsite | | Omloop de Snor 2019

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 22:55
Wat je niet moet doen is bij de trouwpakken winkels naar binnen gaan ;) Alles waar trouwen voor/achter staat wordt ineens 3x zo duur.

Ik ben zelf bij Jansen Noy geweest in Sevenum. Fijne winkel met veel keus en goede persoonlijke benadering. Veel keus ook en kunnen ook alles op maat maken. Je moet wel een klein stukje rijden.

Je zou ook bij Van Tilburg in Nistelrode kunnen kijken. Hebben ook veel keus.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Trouwpakken bestaan voor mij niet, een groot en smerig marketingconcept.
Koop een pak wat jij mooi vindt, zorg dat deze goed valt en ga voor iets tijdloos zodat je de foto's zonder schaamte kan terugkijken.
Vanaf 1500-2000 kan je kijken naar de betere pakkenmerken met fraaier binnenwerk, beter (rollend) revers, betere/mooiere stoffen (super 150-220), etc.
Maar bij dat soort aankopen, indien eenmalig en het geen hobby van je is, is het verstandig om iemand mee te nemen die hier ook echt kijk op heeft. Maar deze mensen zitten niet in ieders kennissenkring. :)

• peakrever
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 01:53
Al bij Oger gekeken?

• Alfalva
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 05-06 16:07
Trouwpakkenwinkels :') Toen ik ging trouwen wel eens met aanstaande naar een trouwbeurs geweest. Krijg je een kortingsbon van 100 euro, te besteden bij de Roka, dus voor de grap daar eens gaan kijken. Wat ze je daar voor 800/900 euro proberen aan te smeren is gewoon echt slecht. Slechte kwaliteit, vormeloos in elkaar geplakte hobbezak. Ja, dat jasje konden ze nog wel een beetje innemen.. Yeah, right, succes ermee.

Daarna naar mijn vaste leverancier (SuitSupply) gegaan. Daar een 3-delig pak laten maken, gebruik ik nu nog steeds op kantoor (zonder vestje dan). Kost iets meer, maar niet heel veel meer. Trouwpakkenwinkels zijn gericht op mannen die nooit eerder een pak kochten en dus geen idee hebben wat er te koop is, en voor welke prijs.

• the mod man
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 12-12 23:50

the mod man

iets van beeldmaker

Beetje een last minute vraag. Ik loop nooit in pak dat ten eerste. Nu heb ik vrijdag een bruiloft waar ik ingehuurd ben als fotograaf en deze mensen verwachten mij uiteraard in nette kleding. Echter is het vrijdag volgens de voorspellingen 36 graden (of meer) nu zoek ik dus last minute een hele luchtige optie voor een pantalon en evt overhemd. Ik woon in Amsterdam (gelukkig in deze) en zoek dus een winkel waar ik nog snel lang zou kunnen gaan. Iemand tips?

I can't wait to shoot!

• Paganstars
misschien bij c en a een linnenpak?

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 11-12 10:59

als je een trouwpak wil; met zo'n aparte stropdas die tig-x is rondgedraaid dan ben je aangewezen op Roka.
Wil je een mooi pak wat goed past en comfortabel zit ? dan zou ik naar Suit Supply gaan.

nog een tip voor mooie schoenen : meermin (Spaanse site, duurt wel even voor je ze hebt dus tijdig bestellen !)

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19:06
the mod man schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:01:
Beetje een last minute vraag. Ik loop nooit in pak dat ten eerste. Nu heb ik vrijdag een bruiloft waar ik ingehuurd ben als fotograaf en deze mensen verwachten mij uiteraard in nette kleding. Echter is het vrijdag volgens de voorspellingen 36 graden (of meer) nu zoek ik dus last minute een hele luchtige optie voor een pantalon en evt overhemd. Ik woon in Amsterdam (gelukkig in deze) en zoek dus een winkel waar ik nog snel lang zou kunnen gaan. Iemand tips?
De trouwfotografen die ik ken gaan gewoon in een nette jeans en t-shirt of overhemd met korte mouwen. Je wil als fotograaf zo veel mogelijk bewegingsvrijheid om goede creatieve foto's te kunnen maken.

Ik heb zelf ooit een trouwvideo gemaakt voor wat later een high-society bruiloft bleek te zijn. Er keek niemand vreemd van op... Sterker nog: ik werd een jaar later door de getuige gecontacteerd om zijn bruiloft te filmen.

Spaar je die moeite en dat geld. :)

Flozem wijzigde deze reactie 26-07-2019 12:36 (10%)

• the mod man
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 12-12 23:50

the mod man

iets van beeldmaker

Flozem schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:18:
[...]

De trouwfotografen die ik ken gaan gewoon in een nette jeans en t-shirt of overhemd met korte mouwen. Je wil als fotograaf zo veel mogelijk bewegingsvrijheid om goede creatieve foto's te kunnen maken.

Ik heb zelf ooit een trouwvideo gemaakt voor wat later een high-society bruiloft bleek te zijn. Er keek niemand vreemd van op... Sterker nog: ik werd een jaar later door de getuige gecontacteerd om zijn bruiloft te filmen.

Spaar je die moeite en dat geld. :)
Ja deed ik vroeger (voorgaande jaren) ook. Goeie chino of donkere jeans en overhemd. Nu ff wat beter uitgepakt. Linnen pantalon bij van Gils gescoord (C&A uitverkocht) bijpassende sneakers en riem gehaald en het overhemd uit de kast gepakt. (had ik al een goeie van wegens een andere klus)

Misschien omdat ik er een beetje naar aan het vissen was, kreeg ik wel complimenten.

I can't wait to shoot!

• DennisCle
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 12-12 09:08
Mijn Suitsupply pak is na 10 jaar trouwe dienst versleten bij de elleboog. Tijd voor een nieuw pak voor zo'n 600 euro. Wil een iets minder traditioneel grijs/blauw pak dan voorheen, beetje schwung.

Iemand hier ervaring met L'atelier? Ik vind de stijl op de website wel wat hebben. Eerst hadden ze een aantal pakken staan, maar die zijn nu weg. Weet ook niet precies aan welke prijs ik moet denken.

Anders weer ff kijken bij Oger of Suitsupply

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 10-12 23:03
Mijn Van Bommel schoenzolen (hout) raken na 5 minuutjes op natte ondergrond lopen (natte bakstenen bijv., plassen vermijd ik altijd) helemaal doorweekt. Iemand tips met schoenen die hier beter tegen bestand zijn, voor de winter? :) Liefst niet >200€, dat vind ik een beetje onzin

• defusion
  • Niet online
Alles met een rubberen (bescherm)zool?
Dat bieden de meeste merken wel aan. Bij nette herenschonen is dan meestal alleen de onderste laag rubber, de rest wel leer/hout. Maar je hebt er ook wel met een volledig rubberen zool.

Of een beschermzool laten plaatsen bij je lokale schoenmaker. Dat doe ik eigenlijk standaard met alle leren zolen, vooral vanwege de beroerde grip van leer, maar het helpt ook als directe barriëre tegen vocht.
Zo'n beschermzool is overigens redelijk dun, waardoor je het van de buitenkant haast niet ziet.

Een volledig rubberen zool is natuurlijk het beste, maar ziet er meestal wat lomper uit. Werkt vaak niet met een pak.

Verder heb ik een paar chelsea boots van shoe the bear, zoiets (alleen dan andere kleur): https://www.shoethebear.u...cts/dev-s-chelsea-tobacco

Zij hebben ook een bepaald soort zool dat geen leer is, maar wel een beetje die look heeft, en in mijn ervaring niet als spons werkt (geen idee of het echt waterdicht is, maar ik heb geen last van natte voeten).
Tunit noemen ze het op hun site, geen idee of daar meer schoenen mee te krijgen zijn.
Grip is op de meeste ondergronden beter dan leer, maar minder dan rubber.

Tenslotte heb je nog bepaalde onderhoudsmiddelen die de zool beschermen tegen vocht. Zoiets: YouTube: How to Condition & Waterproof Soles

• G33st
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:45
Per december ga ik starten bij een nieuwe werkgever. Hier zal ik minimaal 4 dagen in pak verschijnen.

Na het lezen van dit topic heb ik diverse winkels bezocht. Ik ben mijn zoektocht begonnen met de gedachte: het meest goedkope pak kan mij passen. Waarbij ik een budget van 200 tot 300 in gedachten had.

Bij het bezoeken van de eerste winkels (Jac Henzen en Piet Zoomers) bleek al snel dat dit budget i.c.m. mijn relatief brede schouders en smalle taille dat hem dit niet ging worden. Na het verlaten van de Piet Zoomers was ik in de veronderstelling dat ik voor onder een prijs van de 700 euro, ik nooit ging slagen.

Vervolgens nog een poging gedaan bij de Suit Supply, waar ze voor een vanaf prijs van 380 euro pakken verkopen zonder schoudervulling. Wat een uitvinding!

Uiteindelijk voor 427 euro (inclusief 47 euro vermaakkosten) de Lazio Navy Suit aangeschaft. Donderdag gepast, vrijdag al gereed om op te halen.

Uiteraard heb ik aan een pak helaas niet voldoende. Zijn er naar jullie weten nog andere winkels welke ook pakken zonder schoudervulling voor een wat lagere prijs aanbieden?

De SuitSupply was ik zonder dit topic nooit binnen gelopen, mijn verwachting was namelijk dat de prijzen vele malen hoger zouden liggen. Dank voor jullie hulp.

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 12-12 08:40
Mijn pak zelf bij Meyer en Meyer gekocht. Later nog wat overhemden en colbertje bij gepakt...prima kwaliteit voor een redelijke prijs.

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• defusion
  • Niet online
G33st schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 09:47:
Per december ga ik starten bij een nieuwe werkgever. Hier zal ik minimaal 4 dagen in pak verschijnen.

Na het lezen van dit topic heb ik diverse winkels bezocht. Ik ben mijn zoektocht begonnen met de gedachte: het meest goedkope pak kan mij passen. Waarbij ik een budget van 200 tot 300 in gedachten had.

Bij het bezoeken van de eerste winkels (Jac Henzen en Piet Zoomers) bleek al snel dat dit budget i.c.m. mijn relatief brede schouders en smalle taille dat hem dit niet ging worden. Na het verlaten van de Piet Zoomers was ik in de veronderstelling dat ik voor onder een prijs van de 700 euro, ik nooit ging slagen.

Vervolgens nog een poging gedaan bij de Suit Supply, waar ze voor een vanaf prijs van 380 euro pakken verkopen zonder schoudervulling. Wat een uitvinding!

Uiteindelijk voor 427 euro (inclusief 47 euro vermaakkosten) de Lazio Navy Suit aangeschaft. Donderdag gepast, vrijdag al gereed om op te halen.

Uiteraard heb ik aan een pak helaas niet voldoende. Zijn er naar jullie weten nog andere winkels welke ook pakken zonder schoudervulling voor een wat lagere prijs aanbieden?

De SuitSupply was ik zonder dit topic nooit binnen gelopen, mijn verwachting was namelijk dat de prijzen vele malen hoger zouden liggen. Dank voor jullie hulp.
De Lazio heeft toch ook (lichte) schoudervulling? Havana en sienna weer niet.

Hoe dan ook, pasvorm is het belangrijkst.
Dus als je eenmaal weet dat een bepaald model je goed past zou ik persoonlijk niet (actief*) verder kijken. Ze bieden genoeg keus, en ieder half jaar weer een nieuwe collectie. Daarnaast nog het 'custom made' programma als je nog wat meer keus uit stoffen wilt hebben, of je kunt volledig made-to-measure gaan met keuze uit 1000+ stoffen.

Ik meen dat als je in de winkel een 'custom made' pak bestelt dat ze bepaalde maten wel al kunnen tweaken. Het is dan weliswaar geen made-to-measure, maar als je tevoren al weet dat je een bepaalde aanpassing moet laten doen kan het al af-fabriek.

* Persoonlijk heb ik de 'pech' dat de meeste jasjes in reguliere maten mij te lang zijn, en suit supply biedt ook zgn. korte maten. Vrijwel niemand doet dat, dus dan moet ik standaard al de mouwen laten inkorten, wat een kostbare operatie is als je het op de goede manier doet, of (als je het bij het uiteinde doet) er niet uit ziet want dan zitten de knopen niet meer op de goede plek. En het jasje zelf moet ingekort. Al met al wordt het er dan niet beter op.
Maar eigenlijk is dat hetzelfde verhaal als met jou; je hebt nu iets gevonden dat goed past, voor een goede prijs, en er is genoeg keus wat stoffen er dergelijke betreft. Waarom zou je de moeite doen verder te zoeken?

• Paganstars
G33st schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 09:47:

Ik koop meestal Van Gils of Hugo Boss. Van Gils heeft zat in de range <300,- Deze kan je vaak bij de Bijenkorf krijgen en via hun eigen website.

• Kwakkel
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13-12 17:11
[b]G33st in "[Pakken] Over het pak, de das, de schoen en de etiquette II"

Heb ik ook (gehad), geloof ik. Met als minpuntje dat één mouw na 1 jaar 'versleten' was: rafelde in de lengte helemaal uiteen. Ik hoop dat dat toeval was, want heb nog een aantal pakken van Suit Supply.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Nu online
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb binnekort een kerstdiner bij m'n nieuwe werk. Tijd voor een nieuw colbertje.
Ik heb er een paar besteld, maar nou vroeg ik me af hoe ver de schouder mag "uitsteken".

Ik heb zelf al een colbertje en die valt vrij klein (C). Vergelijk ik de twee nieuwe daarmee, dan lijken die te groot (A+B). Echter kan het ook prima zijn dat mijn eigen colbertje eigenlijk té klein is en de twee nieuwe juist goed vallen.
Hieronder een photoshop van hoe de schouders van de colbertjes tov m'n eigen schouders vallen;

LA-384 wijzigde deze reactie 10-12-2019 20:34 (9%)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Grin

Grin

Ride si sapis.

LA-384 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 14:33:
[...]
Ik heb er een paar besteld, maar nou vroeg ik me af hoe ver de schouder mag "uitsteken".
[...]
Nee... Zo werkt het niet/zo eenvoudig is het niet. Dit is m.i. deelvraag, het antwoord is veel holistischer.

Schouders (van een jas(je), colbert, etc) bepalen voor een groot deel het silhouet. Wanneer je smalle schouders hebt dan kunnen deze breder worden aangezet met bv. een vulling of andere trucjes (roped shoulder, etc). Er is niet echt goed of fout; het kan allemaal wanneer het met zorg is samengesteld. Wil je een zandloperfiguur creëren en heb je smalle schouders? Dan zal je iets moeten doen waardoor je schouders optisch breder worden en je taille smaller (bijvoorbeeld de zakken iets diagonaal zetten ipv horizontaal). Schouders zijn maar een deel van het verhaal. Ook het formaat van jouw schouderopening in het jasje - waardoor je de armen steekt - is erg bepalend voor het schoudersilhouet. Kleinere opening geeft minder bewegingsruimte maar komt het silhouet ten goede, groter is meer casual maar doet niet veel voor het silhouet.

Gelukkig is in 3 tot 10 seconden te zien of iets goed zit... of niet. ;)

• defusion
  • Niet online
Van die 3 lijkt C mij wel het beste qua silhouet.
Verder is ieder colbert anders. Binnen merken zijn er ook verschillende opties.
Als ik bij suitsupply kijk: de napoli heeft, met dezelfde maat, relatief brede schouders, lazio gemiddeld, en bijv. de sienna valt eerder als een shirt.

Maar ik zou zeker eens een maatje kleiner bestellen van de nieuwe, kijken hoe dat valt.
Als je bereid bent naar een kleermaker te gaan: zolang de schouders goed vallen is de rest vaak wel goed te maken. Mocht het bijv. iets de krap in de borst en/of taille zijn kan dat vaak wel opgelost worden.

defusion wijzigde deze reactie 07-12-2019 16:29 (4%)

• LA-384
  • Nu online
Ah kijk, bedankt voor de reacties, daar kan ik wel wat mee. Voor m'n gevoel oogt het wat onnatuurlijk, maar komt wellicht omdat ik weet dat ik smaller ben. Helaas ben ik klein en heb ik nu maat 46 laten komen. Een kleinere maat was voor deze jasjes niet beschikbaar en er stond geen maattabel bij.

Ja ik weet het, ik kan beter naar een winkel gaan en daar passen, maar dat is zo ongeveer hetgeen waar ik de grootste hekel aan heb ;)

Dit is het jasje dat ik al had;
Voor mijn gevoel valt deze goed, hoewel het rond de taille wat strak zit tegenwoordig. Meestal heb ik het los hangen en dan valt het niet op. De mouwen heb ik al eens laten verstellen. De stof van dit jasje is duidelijk van mindere kwaliteit.

Van de nieuwe vind ik zelf deze het mooist. De mouwlengte is iets aan de lange kant, maar niet dat het storend is. In de taille lijkt het wat wijd, maar misschien moet ik er aan wennen dat het geen slim-fit is? Wat is jullie oordeel?

Deze is wat meer getailleerd, na het loshalen van die stiksels achter zal het beter vallen denk ik. De taille van voor gezien is minder uitgesproken, mogelijk optisch bedrog, omdat de schouders iets minder breed zijn dan van B? De mouwen zijn duidelijk te lang, maar het is voor mij geen probleem dat te laten vermaken (story of my life zo'n beetje :D), maar dan moet de rest wel goed zijn.

LA-384 wijzigde deze reactie 10-12-2019 20:35 (8%)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@LA-384 ik vind je oude jasje je beste vallen. Nieuwe jasjes mogen iets strakker en korter m.i.

Ff langs een goede kleermaker doet wonderen denk ik. Maar vraag is altijd wel, moet het comfortabel of ga je voor de looks. ;)

Vandaag de jaarlijkse trip naar Batavia stad gemaakt. Twee pakken en drie shirts voor 440 euro gescoord... Met wat leuke prints allebei :)

MikeyMan wijzigde deze reactie 07-12-2019 19:28 (58%)

• peakrever
Oude jasje is echt te kort aan de onderkant en heeft ielige revers. Lengte van je nieuwe jasjes is veel beter. Mouwen wel laten innemen.

Ik zou zelf eerlijk gezegd deze jasjes terugsturen en een wat rustiger jasje halen bij Suitsupply.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

peakrever schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:39:
Oude jasje is echt te kort aan de onderkant en heeft ielige revers. Lengte van je nieuwe jasjes is veel beter. Mouwen wel laten innemen.

Ik zou zelf eerlijk gezegd deze jasjes terugsturen en een wat rustiger jasje halen bij Suitsupply.
Kom op, beetje flair mag wel.

Be bold or go home zeg maar ;)

• defusion
  • Niet online
Oude jasje is beste in schouders, maar kan me voorstellen dat het net op de grens zit van wat nog comfortabel is.
Inderdaad wel ielige revers en te kort, waardoor het er m.i. optisch wel te klein uit ziet.
Taille ziet er ook beste uit van deze 3, maar mocht misschien net een cm meer ruimte hebben.
Als je hiervoor je adem in moet houden, dan misschien nog iets losser.
Ik moet m'n smartphone nog net kwijt kunnen in de binnenzak zonder dat het gaat trekken, dan is het wat mij betreft perfect.
Als je gaat zitten moet het knoopje sowieso los. Als dat niet nodig is, is het te groot/los.

De andere zijn allebei te breed in de schouders, maar bij B valt het me het minst op, misschien door de stof.

Allebei zou ik, als je ze wilt houden, laten innemen bij de taille en mouwen laten inkorten.

pro-tip: suitsupply heeft korte maten, daarvan zijn de mouwen standaard al een stukje korter, en zijn sowieso mogelijk beter op jouw lichaamsbouw afgestemd.

Ik ben nu trouwens benieuwd hoeveel wij elkaar schelen.

Zou je eens de schouders van een (in de schouders) goed passend overhemd willen meten?
schouders
met goed passend bedoel ik dat de naad precies op het uiteinde van het bot zit.

Ik zit op 45cm overigens, en heb bij suitsupply maat 24 in de slim fit maten als lazio en havana, en 23 in de napoli. Dat zijn de korte varianten van de 48 en 46.

• G33st
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:45
In navolging op mijn eerdere zoekactie, waar ik uiteindelijk slaagde bij de SuitSupply, heb ik gisteren weer deze winkel bezocht.
(G33st in "[Pakken] Over het pak, de das, de schoen en de etiquette II")

Gisteren verliep het helaas minder soepel. Eigenlijk hadden ze slechts 1 pak, die met een paar aanpassingen wel zou passen. Nadeel was dat de kleur van dit pak mij een beetje flets maakt.

Uiteindelijke conclusie van de verkoper: maatwerk. Mijn schoudermaat verschilt eigenlijk teveel van de broek maat. In de winkel lag het systeem plat, dus zij konden mij verder niet adviseren m.b.t. hun maatwerk opties.

Hebben jullie nog enkele enigszins betaalbare maatwerk opties?
Bij SuitSupply zou ik volgens de verkoper kunnen slagen voor onder de 500 euro.

Online vind ik het heel lastig om de stof te kunnen bepalen.

• LA-384
  • Nu online
defusion schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:21:
Inderdaad wel ielige revers en te kort, waardoor het er m.i. optisch wel te klein uit ziet.
Taille ziet er ook beste uit van deze 3, maar mocht misschien net een cm meer ruimte hebben.
Als je hiervoor je adem in moet houden, dan misschien nog iets losser.
Ik hoef m'n adem niet in te houden, maar ik voel dat het wat wringt in de taille bij knoopje vast. Los valt het prettig, zonder dat de "flappen" wijd gaan staan. Ielige revers ben ik het mee eens, maar toch gaat deze em worden als de andere twee te groot zijn.
Ik moet m'n smartphone nog net kwijt kunnen in de binnenzak zonder dat het gaat trekken, dan is het wat mij betreft perfect.
Als je gaat zitten moet het knoopje sowieso los. Als dat niet nodig is, is het te groot/los.
Ik weet dat de etiketten dat sowieso voorschrijven, maar ik kan eigenlijk met alle jasjes prima zitten wanneer de knoop dicht is.
pro-tip: suitsupply heeft korte maten, daarvan zijn de mouwen standaard al een stukje korter, en zijn sowieso mogelijk beter op jouw lichaamsbouw afgestemd.

Ik ben nu trouwens benieuwd hoeveel wij elkaar schelen.

Zou je eens de schouders van een (in de schouders) goed passend overhemd willen meten?
[Afbeelding: schouders]
met goed passend bedoel ik dat de naad precies op het uiteinde van het bot zit.

Ik zit op 45cm overigens, en heb bij suitsupply maat 24 in de slim fit maten als lazio en havana, en 23 in de napoli. Dat zijn de korte varianten van de 48 en 46.
Ik heb het eens opgemeten, ik zit op 43 à 44cm. Onlangs een super slim fit overhemd van profuomo gekocht (mt 38) en afgezien van de mouwen zit die perfect. Borstomtrek is daarvan 102cm en taille 89cm.

Het jasje wat ik al heb is maat 36R, wat volgens mij de Amerikaanse maat 46 is.

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 00:38

rolandos582

Gaming addict x)

Gezien dit topic ook over schoenen gaat, ben ik wel benieuwd. Wat doen jullie met schoen onderhoud / poetsen van je schoenen? Hebben jullie een bepaald merk? Tot nu toe altijd SAPHIR MÉDAILLE D'OR gebruikt maar ben wel benieuwd naar opties!

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• peakrever
LA-384 schreef op zondag 8 december 2019 @ 11:09:
[...]

Ik hoef m'n adem niet in te houden, maar ik voel dat het wat wringt in de taille bij knoopje vast. Los valt het prettig, zonder dat de "flappen" wijd gaan staan. Ielige revers ben ik het mee eens, maar toch gaat deze em worden als de andere twee te groot zijn.

[...]

Ik weet dat de etiketten dat sowieso voorschrijven, maar ik kan eigenlijk met alle jasjes prima zitten wanneer de knoop dicht is.

[...]

Ik heb het eens opgemeten, ik zit op 43 à 44cm. Onlangs een super slim fit overhemd van profuomo gekocht (mt 38) en afgezien van de mouwen zit die perfect. Borstomtrek is daarvan 102cm en taille 89cm.

Huidige jasje zou ik echt niet aantrekken. Is echt veel te kort en ziet er gewoon te strak uit. Jasje B vind ik best aardig opzich als de mouwen wat worden ingenomen.

• defusion
  • Niet online
LA-384 schreef op zondag 8 december 2019 @ 11:09:
[...]

[...]

[...]

Je hebt dan denk ik net een maatje kleiner dan mij nodig in alles.
Bijv. suitsupply lazio in mijn maat, 24, heeft volgens de tabel precies schouders van 45 en borst van 107. In mijn best passend overhemd heb ik 45 en 106.

Maat 23 heeft borstomvang 103cm,schouders van 44cm en taille 90cm. Ik vermoed dat voor jou perfect zal zitten, gelet op je metingen.

Ik zou kijken of je ergens maattabellen kunt vinden van wat je wilt kopen, dan kun je een redelijke inschatting maken of het gaat passen.
Waarschijnlijk wordt het een slim fit 46 of 23, of een reguliere fit 44 (22 heb ik nog nooit ergens gezien).

• LA-384
  • Nu online
defusion schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:21:
[...]

Je hebt dan denk ik net een maatje kleiner dan mij nodig in alles.
Bijv. suitsupply lazio in mijn maat, 24, heeft volgens de tabel precies schouders van 45 en borst van 107. In mijn best passend overhemd heb ik 45 en 106.

Maat 23 heeft borstomvang 103cm,schouders van 44cm en taille 90cm. Ik vermoed dat voor jou perfect zal zitten, gelet op je metingen.

Ik zou kijken of je ergens maattabellen kunt vinden van wat je wilt kopen, dan kun je een redelijke inschatting maken of het gaat passen.
Waarschijnlijk wordt het een slim fit 46 of 23, of een reguliere fit 44 (22 heb ik nog nooit ergens gezien).
Die maattabellen miste ik bij m'n eerdere aankoop. Helaas lijken die jasjes enkel aan een 3-tal (online) winkels in NL geleverd te zijn, geen enkele heeft maattabellen. Nou heb ik ze zelf even nagemeten, maar ik twijfel of dat wel helemaal klopt met wat er in een maattabel staat. Zo zou de mouwlengte van jasje B het kortst zijn, maar die valt toch duidelijk verder over m'n hand dan jasje C. Zal uiteraard combi mouwlengte en schouderlengte zijn bedenk ik me nu. In dat opzicht zou maat 42 het best overeenkomen met een pak wat ik destijds ooit heb aangeschaft en heb laten vermaken, maar die is zeer waarschijnlijk weer te krap in de borst en taille (waar ik dan geen cm speling heb).

Ik heb bij suitsupply nu een jasje in maat 23 besteld, zou maandag al binnenkomen. Qua mouwlengte is die denk ik wel goed (stuk korter dan wat ik nu in huis heb, maar de schouders zullen net als bij de overige jasjes wat ruimer zijn (volgens maattabel 44cm (en geen vulling zie ik nu |:( ), overige jasjes gemeten; A 45, B 47 en C 44 en pak 44,5). De ruglengte lijkt mij met 71cm ook wel goed te zijn, wanneer ik de andere jasjes meet dan is dat; A 73cm, B 71cm en C 67cm en pak 69cm.

Als dat ook niets is, dan maar zonder jasje. Het gebeuren is a.s. donderdag al :+

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 23:13
rolandos582 schreef op zondag 8 december 2019 @ 11:32:
Gezien dit topic ook over schoenen gaat, ben ik wel benieuwd. Wat doen jullie met schoen onderhoud / poetsen van je schoenen? Hebben jullie een bepaald merk? Tot nu toe altijd SAPHIR MÉDAILLE D'OR gebruikt maar ben wel benieuwd naar opties!
Ik gebruik al jaren Saphir Médaille d'Or naar volle tevredenheid, maar dan wel de wax en niet de crème. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

g0tanks schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:59:
[...]

Ik gebruik al jaren Saphir Médaille d'Or naar volle tevredenheid, maar dan wel de wax en niet de crème. :)
Gebruik je blanco wax voor alle kleuren schoenen? Gebruik nu wel vaker de blanco creme voor mijn schoenen maar eigenlijk nooit de wax. Gebruik je ook hun borstels of heb je daar andere voor?

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• doomtech
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 21:06
MikeyMan schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:42:
@LA-384

Vandaag de jaarlijkse trip naar Batavia stad gemaakt. Twee pakken en drie shirts voor 440 euro gescoord... Met wat leuke prints allebei :)
Interessant! Wat bieden ze zoal aan bij deze vestiging? Is dat vooral de collectie van eerdere jaren, of is het hetzelfde aanbod als de reguliere winkels? Ben zelf vooral op zoek naar pakken uit hun contemporary lijn, maar de stoffen die mij het meeste aantrekken bieden ze niet meer aan op hun website.

• g0tanks
rolandos582 schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:23:
[...]

Gebruik je blanco wax voor alle kleuren schoenen? Gebruik nu wel vaker de blanco creme voor mijn schoenen maar eigenlijk nooit de wax. Gebruik je ook hun borstels of heb je daar andere voor?
De eerste paar poetsbeurten gebruik ik inderdaad de blanco wax omdat de eigen kleur dan nog mooi is. Naar verloop van tijd ga ik over op een passende kleur.

Ik gebruik deze borstels van paardenhaar en doeken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

g0tanks schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:51:
[...]

De eerste paar poetsbeurten gebruik ik inderdaad de blanco wax omdat de eigen kleur dan nog mooi is. Naar verloop van tijd ga ik over op een passende kleur.

Ik gebruik deze borstels van paardenhaar en doeken.
Hmm dat is niet gek inderdaad! Ik gebruik de schoenspanners van DD. Ik zal die borstels eens proberen!

Jij gebruikt dus https://www.distinctly-di...te-de-luxe-was-100ml.html deze? Stel je schoenen zijn vies, met dit weer krijg je dat nogal snel. Waar maak je ze dan mee schoon?

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 01:25

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

MikeyMan schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:42:
[...]
Hmm, dat klinkt nog eens interessant... Bij welke winkel was dat (en weet je ook of die de wat raardere maten hebben)?

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Wax...
Wax gebruik je alleen op bepaalde delen van de schoen, evt. voor een spit shine. Voor iedereen die schoenen poetsen niet als hobby heeft zou ik wax zelfs afraden. Een goede verzorging van het leer is vele malen belangrijker. Gebruik een goede leer lotion - voor voeding en verwijderen van oude wax/creme - en daarna een goed verzorgende crème. Wax is echt optioneel, het doet weinig voor je leren schoen behalve glimmen en ietwat bescherming tegen vocht/vuil.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Gropah @doomtech ik slaag meestal goed bij society shop. Maar er zit ook een suit supply.

Heb zelf een wat aparte maat (106/110) en dat lukt vaak ook nog wel.

MikeyMan wijzigde deze reactie 08-12-2019 18:45 (27%)

• g0tanks
Grin schreef op zondag 8 december 2019 @ 16:31:
Wax...
Wax gebruik je alleen op bepaalde delen van de schoen, evt. voor een spit shine. Voor iedereen die schoenen poetsen niet als hobby heeft zou ik wax zelfs afraden. Een goede verzorging van het leer is vele malen belangrijker. Gebruik een goede leer lotion - voor voeding en verwijderen van oude wax/creme - en daarna een goed verzorgende crème. Wax is echt optioneel, het doet weinig voor je leren schoen behalve glimmen en ietwat bescherming tegen vocht/vuil.
Ik gebruik af en toe Saphir Lotion tussendoor, maar ging ervan uit dat alleen de wax voldoende voedend zou zijn. Komt vooral omdat ik bij de Saphir Pate de Luxe ook lees dat er oliën in zitten en dat het verzorgend is. Misschien toch maar een potje crème bestellen dus?
rolandos582 schreef op zondag 8 december 2019 @ 16:11:
[...]

Hmm dat is niet gek inderdaad! Ik gebruik de schoenspanners van DD. Ik zal die borstels eens proberen!

Jij gebruikt dus https://www.distinctly-di...te-de-luxe-was-100ml.html deze? Stel je schoenen zijn vies, met dit weer krijg je dat nogal snel. Waar maak je ze dan mee schoon?
Het meeste vuil borstel ik er af. Als dat niet werkt gebruik ik een vochtig doekje. Wel eerst goed laten drogen voordat je gaat poetsen. :)

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Absoluut een crème bestellen. Nogmaals, wax is optioneel en zet je doorgaans alleen op de neus, ver voor de gebruikelijke looprimpels. Wax kan zich daar gaan ophopen, dat wil je niet. Wordt een gore troep. Wax heb je ook maar héél weinig van nodig, het geheim van wax zit hem in meerdere lagen. Wax aanbrengen, oppoetsen met druppel water, wax aanbrengen, oppoetsen met druppel water, enz. enz. Daarmee creëer je de zgn. mirror shine. Daarvoor gebruik je wax.

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

Grin schreef op zondag 8 december 2019 @ 19:34:
Absoluut een crème bestellen. Nogmaals, wax is optioneel en zet je doorgaans alleen op de neus, ver voor de gebruikelijke looprimpels. Wax kan zich daar gaan ophopen, dat wil je niet. Wordt een gore troep. Wax heb je ook maar héél weinig van nodig, het geheim van wax zit hem in meerdere lagen. Wax aanbrengen, oppoetsen met druppel water, wax aanbrengen, oppoetsen met druppel water, enz. enz. Daarmee creëer je de zgn. mirror shine. Daarvoor gebruik je wax.
Hmm, welke creme raad je dan aan? Gewoon kleurloze creme voor al je schoenen? Bijvoorbeeld https://www.theroyaltreatment.nl/nl/product/shoe-cream/ of https://saphir.com/product/creme-1925/ ?

Zat te denken om nieuwe https://saphir.com/product/creme-1925/ + https://saphir.com/product/lotion/ te bestellen. Mijn huidige is bijna op en toe aan nieuwe.

• g0tanks
Ik zag een 'made to measure sale' van OGER langskomen met o.a. 2 maatpakken van €2000 voor €1299.: https://www.oger.nl/maatwerk

Oger is natuurlijk een prima merk, maar heeft iemand ervaring met deze actie? Is het echt een goede deal?

• peakrever
g0tanks schreef op zondag 8 december 2019 @ 20:05:
Ik zag een 'made to measure sale' van OGER langskomen met o.a. 2 maatpakken van €2000 voor €1299.: https://www.oger.nl/maatwerk

Oger is natuurlijk een prima merk, maar heeft iemand ervaring met deze actie? Is het echt een goede deal?
Nee is echt geen goede deal. Bij Munro in de Oger winkels heb je voor >€600 normaliter ook zo'n pak. Zijn dezelfde pakken en ook MTM.

Kan me de actie van vorig jaar herinneren, bleek bovenstaande te zijn.
Wanneer het echt om een "sartoriale" pak gaat, kan het wel de moeite waard zijn natuurlijk.

peakrever wijzigde deze reactie 08-12-2019 20:54 (14%)

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Saphir en Royal Threatment zijn beide meer dan goede crèmes. De kleur voor een crème hangt sterk af van de patina van de schoenen. Is het een egale kleur of een schakering van kleur/gradiënt. Bij een lichtblauw schoen gebruik ik bijvoorbeeld een 3 op 1 verhouding: drie keer poetsen met een neutrale crème, één keer donkerblauw. Het ene pigment is het andere ook niet; een rood pigment is bijvoorbeeld veel lastiger goed te houden dan een blauw pigment. Maar ik verwacht hier niemand met rode schoenen, blauw waarschijnlijk al niet. ;)

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

Grin schreef op zondag 8 december 2019 @ 21:03:
Saphir en Royal Threatment zijn beide meer dan goede crèmes. De kleur voor een crème hangt sterk af van de patina van de schoenen. Is het een egale kleur of een schakering van kleur/gradiënt. Bij een lichtblauw schoen gebruik ik bijvoorbeeld een 3 op 1 verhouding: drie keer poetsen met een neutrale crème, één keer donkerblauw. Het ene pigment is het andere ook niet; een rood pigment is bijvoorbeeld veel lastiger goed te houden dan een blauw pigment. Maar ik verwacht hier niemand met rode schoenen, blauw waarschijnlijk al niet. ;)
Haha dan zit je wel verkeerd man, ik heb blauwe van bommels, daar heb ik wel wat moeite mee. Ik vind een 3 op 1 verhouding wel een goede tip.

Deze ga ik ook nog halen :

Maar dat is wel lastig om te poetsen. Je zou dit dus 3x neutraal poetsen om vervolgens met een poets met de kleur van de schoen? En dan poets je dus om te beginnen met lotion, laten drogen en dan een creme? O-)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook present met blauwe Florissen ;)

• g0tanks
peakrever schreef op zondag 8 december 2019 @ 20:53:
[...]

Nee is echt geen goede deal. Bij Munro in de Oger winkels heb je voor >€600 normaliter ook zo'n pak. Zijn dezelfde pakken en ook MTM.

Wanneer het echt om een "sartoriale" pak gaat, kan het wel de moeite waard zijn natuurlijk.
Hmm, klinkt niet zo bijzonder dus. Even kijken of ik aankomend weekend tijd heb om te gaan kijken.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Mooie monkstrap/loafer, bijzonder model, uitstekende kleur: klasse! Blauw is een schoenkleur die nagenoeg overal bij past.
Voor deze schoen (op jouw foto) zou ik waarschijnlijk zelfs een 4 op 1 verhouding gebruiken; deze blauw trekt meer richting aqua (op mijn beeldscherm). Paar mooie blauw/groene sokken, lichte jeans d'r op: super combo. Prachtige kleur, heb zoiets in suede gehad.

Paardenhaar borstel afborstelen, lotion d'r op, afborstelen, crème d'r op, afborstelen/oppoetsen met microvezeldoek. Ohja, schoenspanner, schoenspanner, schoenspanner. Mocht je niet voor ieder paar een schoenspanner hebben: de eerste 3-4 uren zijn cruciaal, dan moet dat ding d'r echt in. Daarna is het iets minder van belang.

Wanneer we dan toch plaatsjes aan het posten zijn van schoenen O-), ter inspiratie drie paar (van de vier :$) van mijn rode schoenen:

Bottega Veneta - Dodger

Berluti - Andy loafer (limited edition)

Berluti - Playtime

Grin wijzigde deze reactie 08-12-2019 23:25 (23%)
Reden: Nu met inspiratieplaatjes ;)

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

@Grin Die Berluti - Andy loafer vind ik nog wel tof maar ik zou zoiets zelf niet zo snel dragen!

Ik moet maar eens op zoek naar nieuwe cremes/lotions. Welke borstels gebruik je zelf? En gebruik je ook voor elke kleur een andere borstel?

Heb zelf net deze ontvangen!

rolandos582 wijzigde deze reactie 09-12-2019 10:17 (21%)

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hehehe de Berluti patina's zijn behoorlijk geavanceerd, kan me heel goed voorstellen dat je daar niet snel mee wilt rondlopen.

Paardenharenborstel voor elke kleur 1. Zo duur zijn die borstels niet, veel schoenen hebben ook hun eigen borstel. Ik ga geen schoenen lopen verpesten door een borstel van 5 euro...

Lakschoenen, binnenkort een gala/promotie?

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

Grin schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:39:
Hehehe de Berluti patina's zijn behoorlijk geavanceerd, kan me heel goed voorstellen dat je daar niet snel mee wilt rondlopen.

Paardenharenborstel voor elke kleur 1. Zo duur zijn die borstels niet, veel schoenen hebben ook hun eigen borstel. Ik ga geen schoenen lopen verpesten door een borstel van 5 euro...

Lakschoenen, binnenkort een gala/promotie?
Voor kerst sowieso maar kan ook prima zo. Grijze pantalon, zwart overhemd/koltrui en evt zwart jasje. Mooi maar wel wat gedurfd!

Borstels van 5 euro? Zeker bij de lokale schoenmaker ofzo? Online iig niet, ben wel benieuwd of er verschil in kwaliteit is!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Zeker, het kan prima. Rood is met heel veel te combineren; zou het zelfs nog wel 'makkelijk combineren' durven te noemen.

Mag ook 2(0)-3(0) euro zijn, geen idee, don't care. :) Ik koop online of offline 10 van die dingen als ik ze nodig heb. Met enige regelmaat zitten ze ook wel bij de (betere) schoenen.
Paardenharen borstels zit nog wel verschil tussen; met name de dichtheid. Maar of goedkopere slechter zijn, geen idee. Die van mijn lokale schoenmaker en The ShoeCare-Shop zijn prima.

• LA-384
  • Nu online
Nou, ik weet het niet meer. Hoewel het jasje van suitsupply qua maat (23) prima lijkt, vind ik het niet mooi vallen, plooien in de schouders (want geen vulling) en de taille is maar weinig ingesneden. Hoewel het jasje tot op het kruis valt, lijkt het veel langer door gebrek aan vorm. Bovendien kleurt het niet goed bij de broek en het overhemd wat ik er bij wil dragen.

Dan blijft over;
Het jasje wat ik al had, volgens sommigen veel te kort, maar ik denk dat de eerdere spijkerbroek een lager kruis had, dus wellicht iets minder te kort, maar wel te lange mouwen (kan ik niet meer op tijd laten aanpassen).

Of;
Een antracietkleurig jasje, wat wellicht minder vloekt met het donkere blauw met de toevoeging van een zwarte riem en zwarte schoenen? Pochet gaat er uit.

Of;
Geen jasje, maar dat heeft niet mijn voorkeur.

LA-384 wijzigde deze reactie 10-12-2019 20:37 (8%)

• Niku

Niku

Alagaesii

Zou je niet gewoon naar een speciaalzaak gaan en daar advies vragen?

• g0tanks
Niku schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:01:
Zou je niet gewoon naar een speciaalzaak gaan en daar advies vragen?
Hij heeft schijnbaar een hekel aan passen in de winkel, maar dat zou wel echt veel tijd schelen.

• LA-384
  • Nu online
Dat ook, en het is nu een last-minute iets. Donderdag moet ik het hebben.

• saviour
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Dat is bij Suitsupply doorgaans geen probleem.

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

Nu halen, vermaken kan in 1 a 2 dagen vaak wel. Maar antraciet jasje is wel leuker idd.

Navy jasje is over het algemeen wel een basic keuze.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je loopt met beiden niet voor lul ofzo hoor. Vind ze allebei prima kunnen.
Eerste jasje meer causal, tweede meer 'hoort bij een pak'.

Bij dat overhemd vind ik het grijze jasje beter passen.

• Niku

Niku

Alagaesii

g0tanks schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:02:
[...]

Hij heeft schijnbaar een hekel aan passen in de winkel
Maar wel 36 foto's van zichzelf op internet knallen :+
LA-384 schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:56:
Nou, ik weet het niet meer. Hoewel het jasje van suitsupply qua maat (23) prima lijkt, vind ik het niet mooi vallen, plooien in de schouders (want geen vulling) en de taille is maar weinig ingesneden. Hoewel het jasje tot op het kruis valt, lijkt het veel langer door gebrek aan vorm. Bovendien kleurt het niet goed bij de broek en het overhemd wat ik er bij wil dragen.

Dan blijft over;
Het jasje wat ik al had, volgens sommigen veel te kort, maar ik denk dat de eerdere spijkerbroek een lager kruis had, dus wellicht iets minder te kort, maar wel te lange mouwen (kan ik niet meer op tijd laten aanpassen).
[Afbeelding]

Of;
Een antracietkleurig jasje, wat wellicht minder vloekt met het donkere blauw met de toevoeging van een zwarte riem en zwarte schoenen? Pochet gaat er uit.
[Afbeelding]

Of;
Mijn mening? Geen geblokt overhemd, geen pochet, en geen antraciet jasje op een donker overhemd. Pasvorm van beide jasjes prima, behalve de mouwen, die zijn van beide te lang.

Edit: pasvorm van het tweede jasje is trouwens beter, wat langer.

• LA-384
  • Nu online
saviour schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:18:
Dat is bij Suitsupply doorgaans geen probleem.
Maar voor mij wel om er te komen, de dichtstbijzijnde zit op een dik uur rijden en is niet buiten mijn werktijden geopend. Ik ga op een later moment nog wel eens naar een winkel, maar voor nu is het om deze reden online op goed geluk aankopen.
Niku schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:40:
Maar wel 36 foto's van zichzelf op internet knallen :+
Dat kan lekker buiten kantooruren en zo kan ik op m'n gemak oordelen en laten beoordelen door mensen die er geen belang bij hebben ;) . Hoe vaak ik wel niet iets aangesmeerd heb gekregen wat achteraf gewoon niet goed was qua maat, zelfs niet na vermaken in de betreffende winkel. M'n vertrouwen in goede hulp is dan ook wat geschaad.
Edit: pasvorm van het tweede jasje is trouwens beter, wat langer.
En @MikeyMan & @rolandos582 thanks, dan wordt het dat.

• peakrever
LA-384 schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:56:

Dan blijft over;
[Afbeelding]

Of;
[Afbeelding]

Of;
foto's werken niet bij mij.

• LA-384
  • Nu online
Ik heb ze idd weggehaald omdat ik eruit ben. Het wordt een effen antracietgrijs jasje wat ik nog had hangen van een pak.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LA-384 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:33:
[...]

Het wordt een effen antracietgrijs jasje wat ik nog had hangen van een pak.
Haha, dat zei ik :+

• g0tanks
Wat is jullie ervaring met shirt stays? Werkt zo'n riem net zo goed als garters?

• vinpower
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 13-12 16:06
g0tanks schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:38:
Wat is jullie ervaring met shirt stays? Werkt zo'n riem net zo goed als garters?
Holy moly ik wist niet eens dat zulke dingen bestaan!

• peakrever
Grin schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:56:

Berluti - Andy loafer (limited edition)
[Afbeelding]
Uitgespeeld _O_

Al moet ik zeggen dat de andere twee paar totaal niet mijn smaak zijn.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

g0tanks schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:38:
De laatste ken ik wel van m'n vrouw...

De eerste kende ik wel. Maar ik heb eerlijk gezegd echt nooit dat mijn shirt uit m'n broek raakt... :?

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 11 december 2019 @ 22:08:
[...]

. Maar ik heb eerlijk gezegd echt nooit dat mijn shirt uit m'n broek raakt... :?
Als je vaak uit bijvoorbeeld een auto stapt komt het voor. Niet dat het hele shirt eruit hangt, maar het zit niet echt strak en netjes meer.

• g0tanks
MikeyMan schreef op woensdag 11 december 2019 @ 22:08:
[...]

De laatste ken ik wel van m'n vrouw...

De eerste kende ik wel. Maar ik heb eerlijk gezegd echt nooit dat mijn shirt uit m'n broek raakt... :?
Het is meer subtieler dan dat:

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

Heb een versie van een andere store, keer of 10 gebruikt. Leuk idee maar uitvoering iets minder.

Je moet hem namelijk behoorlijk strak om doen wil je er iets aan hebben, maar het strak krijgen is het probleem!

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Jammer, ben op zoek naar zoiets.

• g0tanks
peakrever schreef op zondag 8 december 2019 @ 20:53:
[...]

Ik ben vandaag langsgeweest om te kijken wat je kon krijgen in die mtm-sale en het viel inderdaad tegen. Het ging om de 'custom made' half canvas pakken en voor full canvas zou je nog eens 150 euro per pak extra betalen.

Toen ik op een gegeven moment twee stoffen op het oog had, vroeg ik hoeveel het mij zou kosten buiten de sale. Dat zou ongeveer 750 euro per pak zijn, dus die sale voor 1299 euro is lang niet zo'n significante besparing als geschetst.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True