[Pakken] Over het pak, de das, de schoen en de etiquette II Overzicht

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

zoenvisje schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:02:
[...]

Lekker doen, als iemand al struikelt over zo'n doodshoofdje op een das moet je je afvragen of je daar wil werken is mijn mening... Ik vind die gekleurde sokken een paar posts hoger erger...
Zo'n das kan zeker opgevat worden als bewust provoceren. De vraag is of je zo wilt overkomen bij je sollicitatie of bij andere zakelijke meetings.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:04

Grin

Ride si sapis.

@zoenvisje
Nu ben ik wel nieuwsgierig vanwege de term: erger. In de trant van 'ongepast' of 'iets wat ik zelf niet snel aantrek', of beide, of iets anders?
Sokken zie je amper, een stropdas met doodshoofd zit meer in het zichtveld.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Tsurany schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:19:
[...]

Zo'n das kan zeker opgevat worden als bewust provoceren. De vraag is of je zo wilt overkomen bij je sollicitatie of bij andere zakelijke meetings.
Ieder zijn mening natuurlijk :) . Ik zou het niet trekken als er over zulke kleine dingen gestruikeld zou worden. Ik zou dit aantrekken zonder er verder bij na te denken.
Grin schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:24:
@zoenvisje
Nu ben ik wel nieuwsgierig vanwege de term: erger. In de trant van 'ongepast' of 'iets wat ik zelf niet snel aantrek', of beide, of iets anders?
Sokken zie je amper, een stropdas met doodshoofd zit meer in het zichtveld.
Vind het clownesk ogen, zeker met die stappers eronder. Maar ik zou iemand niet afwijzen omdat hij zulke sokken aan heeft, dat geldt ook voor een doodshoofdje op een stropdas, een tattoo die ergens onder vandaan piept of een piercing.

Het blijft sowieso natuurlijk afhankelijk van waar je solliciteert of werkt en hoe zwaar je er zelf aan tilt denk ik?

Edit: ik bedoel meer dat als je jezelf graag uit door middel van doodshoofdjes je je dan af moet vragen of je wel op je plek bent ergens waar dat 5 dagen in de week echt niet gewenst is zeg maar. Ik zou dat zelf lastig vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door zoenvisje op 07-01-2020 12:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
zoenvisje schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:02:
[...]

Lekker doen, als iemand al struikelt over zo'n doodshoofdje op een das moet je je afvragen of je daar wil werken is mijn mening... Ik vind die gekleurde sokken een paar posts hoger erger...
In welke wereld leef jij?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Iemand afwijzen om een paar gekleurde sokken? Nee, zeker niet. Ik zou er wellicht een vraag over stellen: ik zie dat je een hobby/interesse hebt?

Wanneer er iemand, bij het solliciteren naar een baan(!), binnenstapt met een dergelijke doodskop op een das, dan zie ik dat als: provoceren in een setting waar dat ongepast is. Tijdens een sollicitatie knoop je geen das met een dergelijke doodskop. Punt. Het feit dat dit überhaupt toelicht moet worden is m.i. zorgwekkend.

Buiten een zakelijke setting/sollicitatie zou ik deze doodskop das absoluut waarderen. Ik hou daar wel van; een eigen stijl. Niet mijn stijl, maar kan het voor een ander wel mooi vinden. Als je het hoofd hebt voor deze das: doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Die sokken zien er gewoon vreselijk uit en zijn naar mijn mening onnodig hip. Die doodskop, dat is echt van de zotte. Hoe je het uberhaupt in je hoofd haalt dit te dragen is mij echt een raadsel.

It's dogged that does it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

O88088 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:38:
Wat vinden jullie van deze das voor een zakelijke setting/sollicitaties? Ik vind hem zelf erg gaaf maar ik kan me ook voorstellen dat sommigen hem ongepast zullen vinden.
[Afbeelding]
Voor een sollicitatie? Veel duidelijker kun je 'ik wil hier niet werken' niet zeggen.
SavageBrother schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:04:
Die sokken zien er gewoon vreselijk uit en zijn naar mijn mening onnodig hip. Die doodskop, dat is echt van de zotte. Hoe je het uberhaupt in je hoofd haalt dit te dragen is mij echt een raadsel.
Die sokken zijn nog veel te rustig en zijn naar mijn mening niet hip genoeg. Kom maar door met Happy Socks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Niku schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:35:
[...]

Voor een sollicitatie? Veel duidelijker kun je 'ik wil hier niet werken' niet zeggen.

[...]

Die sokken zijn nog veel te rustig en zijn naar mijn mening niet hip genoeg. Kom maar door met Happy Socks :+
Persoonlijk vind ik dus dat het idee van gekke/opvallende/andere sokken al niet meer leuk is, sinds dat je happy socks kan kopen. Het is nu te makkelijk een beetje af te wijken.

It's dogged that does it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Gaan we hier nu Happy Socks in één adem noemen met Gammarelli, Bresciani en Mazarin?
Barbaren! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 22:28
Ik heb in ieder geval een eenduidig antwoord gekregen :+ Ik ga wel een andere leuke navy das zoeken te zijner tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:00
Wat dacht je van géén das. Ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

coinman63 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:04:
Precies, heb echt al jaren geen das meer gedragen. Laatste keer was m'n bruiloft.

Overigens wel een vraagje. Heb m'n broek in laten korten, hierbij op aanraden van de kleermaakster de zoomband niet erin laten zetten. Valt iets soepeler, maar ben er niet uit wat nou mooier is... Wat vinden jullie? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
coinman63 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:04:
Al drie keer de dassencollectie uitgedund vanwege in onbruik geraakt. Vooral op een pak vind ik het toch een blotebillen-gezicht zonder das. Maar goed, op de kantoorwerkvloer zou ik overdressed zijn in jas-das. Kleding-etiquette verschilt tussen bedrijven en branches wel, maar mijn opdrachtgevers lopen allen zonder das.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 07:12
Wat vinden jullie van een nette schoen, pantalon, gilet en overhemd/koltrui. Zonder jasje.

Wel een gilet met achterkant en geen blanco variant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Gilet met een koltrui? Wanstaltig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22:16
defusion schreef op zondag 15 december 2019 @ 23:16:
Suitsupply doet vrijwel niet aan aanbiedingen. Wat mij betreft is dat een indicatie dat ze standaard al nette prijzen hanteren voor de geboden kwaliteit.

Eens in de zoveel tijd hebben ze wel online outlet, met beperkte voorraad en beperkte maten. Wat ik in mijn mailbox terug kan vinden in de periode 2016 t/m 2019 eens per jaar: juli 2016, januari 2017, juli 2018, januari 2019.
Als ze die logica blijven volgen wordt het juli 2020.

Ik meen wel dat er ergens een outlet winkel is, maar daar nog nooit geweest.
Bovengenoemde online outlet is op dit moment open (code FIRSTACCESS).
Zat vanmiddag even te kijken maar toen niet de tijd gehad rustig te bestellen. Staat nu al veel minder op in mijn maat, maar nog wel wat shirts en één pak kunnen scoren voor een zeer zachte prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
doomtech schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:53:
[...]

Bovengenoemde online outlet is op dit moment open (code FIRSTACCESS).
Zat vanmiddag even te kijken maar toen niet de tijd gehad rustig te bestellen. Staat nu al veel minder op in mijn maat, maar nog wel wat shirts en één pak kunnen scoren voor een zeer zachte prijs.
Hmm kut... gemist en zie post nu pas. Helaas alweer offline. Wou wel wat shirts en jasjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:55
rolandos582 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:47:
Wat vinden jullie van een nette schoen, pantalon, gilet en overhemd/koltrui. Zonder jasje.

Wel een gilet met achterkant en geen blanco variant.
Nope, nope, nope echt niet doen!

Wat betreft de stropdassen en pakken op kantoor, ik draag geen stropdas als ik op kantoor zit, echter heb ik er wel altijd 1 in mijn tas zitten (gewoon een zwarte) just in case. Ik moet soms op stel en sprong naar een klant en bij sommige klanten (zeker in België/Duitsland/UK) is het een faux-pas om zonder das te verschijnen.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanivano
  • Laatst online: 11-09 08:25
Heren,

Ik had graag jullie advies.
In mei ga ik trouwen, en ik ben dus op zoek naar een (betaalbaar) trouwkostuum, wat ik ook nog voor andere gelegenheden zou kunnen dragen (Ik wil graag onder de 1000 euro blijven, als dat haalbaar is?).
Kunnen jullie me tips geven regio Limburg (België/Nederland - Ik woon zelf in Maasmechelen), waar ik terecht kan voor een mooi kostuum?

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Yanivano op 23-01-2020 11:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:27

vooghel

Cunning linguist

In Maasmechelen zelf zit de Society Shop, dat is een goed startpunt voor dat budget. In Maastricht zit Suit Supply voor als je net iets minder wil besteden. Beide bieden MTM-pakken aan binnen jouw budget (maar ook ver erboven).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Yanivano schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:31:
Heren,

Ik had graag jullie advies.
In mei ga ik trouwen, en ik ben dus op zoek naar een (betaalbaar) trouwkostuum, wat ik ook nog voor andere gelegenheden zou kunnen dragen (Ik wil graag onder de 1000 euro blijven, als dat haalbaar is?).
Kunnen jullie me tips geven regio Limburg (België/Nederland - Ik woon zelf in Maasmechelen), waar ik terecht kan voor een mooi kostuum?

Alvast bedankt!
Maasmechelen? Ik zou eens in het outlet beginnen met kijken. Daar zit iig een Hugo Boss winkel :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Zojuist zijn mijn MTO (made to order) Santoni's binnengekomen, wholecut Oxford met toecap, vetersluiting aan de zijkant, in aubergine(donkerpaars)/zwart. Altijd even afwachten hoe het uitpakt maar ik ben tevreden over het eindresultaat. 8)

Afbeeldingslocatie: https://photos.smugmug.com/photos/i-gX2dVNw/0/f653b5e9/L/i-gX2dVNw-L.jpg

Afbeeldingslocatie: https://photos.smugmug.com/photos/i-hrVMQz7/0/898b279f/L/i-hrVMQz7-L.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
https://eu.suitsupply.com...paign=outlet&ud=D08818246

CODE BIGOUTLET

Zelf 7 overhemden besteld, vind het altijd wel prima kwaliteit en zeker met deze prijzen altijd welkom. Twijfelde nog over een jasje maar uiteindelijk niet gedaan. Vrij snel achter de andere sale aan, had hem niet verwacht. Was ook niet zo uitgebreid als de vorige en aan het begin site 2 uur offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
rolandos582 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 00:18:

CODE BIGOUTLET

Zelf 7 overhemden besteld, vind het altijd wel prima kwaliteit en zeker met deze prijzen altijd welkom. Twijfelde nog over een jasje maar uiteindelijk niet gedaan. Vrij snel achter de andere sale aan, had hem niet verwacht. Was ook niet zo uitgebreid als de vorige en aan het begin site 2 uur offline.
Nice, zitten leuke dingen tussen. Kan ik de pakken in een winkel laten bezorgen en daar laten vermaken?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
g0tanks schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 03:11:
[...]

Nice, zitten leuke dingen tussen. Kan ik de pakken in een winkel laten bezorgen en daar laten vermaken?
Meestal doen ze dat wel, bij mijn winkel dan althans En anders evt. eigen kleermaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

rolandos582 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 00:18:

CODE BIGOUTLET

Thanks! d:)b Mijn oude katoenen jasje van SuSu is >10 jaar oud en was nodig aan vervanging toe, dus net hiermee een nieuwe besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Bij de Suitsupply is er nu een actie waarbij je voor €299 een super 130 half canvas maatpak kan krijgen: https://eu.suitsupply.com...ade-back-to-business.html

Ik heb er net gebruik van gemaakt en er zitten veel leuke opties (stoffen, knopen, etc.) tussen. Ik had van te voren een hele gelimiteerde selectie verwacht. Zelf heb ik nog voor €110 en €89 respectievelijk een extra pantalon en vest bij gedaan.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Tijd om hier te gaan posten.

Na jarenlang op kantoor bandshirts, spijkerbroeken en skate schoenen te hebben gedragen ben ik er wel klaar mee.

Ik zit me nu te orienteren op een andere stijl, en dan:

Nette schoenen in de stijl van https://www.zalando.nl/bu...tml?selectedsizes=47,47.5

Gilet in de stijl van https://www.zalando.nl/be...t-navy-bt522a007-k11.html

en natuurlijk komt daar van alles bij kijken, maar wat is "not done" met dit soort kleding. Waar moet ik op letten? Wat zijn merken die aan te raden zijn?

Van Lier voor schoenen wordt het waarschijnlijk, want schijnbaar kwaliteit.

Maar ik moet hier nog veel van leren. De laatste keer dat ik dit heb gedragen was 2014 tijdens mijn bruiloft. Toen vond ik het al stukken beter zitten, maar helaas is dat beetje buiten beeld gevallen. Nu dus tijd voor wat meer "smart casual"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
corset schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:55:

Na jarenlang op kantoor bandshirts, spijkerbroeken en skate schoenen te hebben gedragen ben ik er wel klaar mee.

[...]

en natuurlijk komt daar van alles bij kijken, maar wat is "not done" met dit soort kleding. Waar moet ik op letten? Wat zijn merken die aan te raden zijn?
Mijn eigen voorkeur is wegblijven van polyester en bij natuurlijke stoffen blijven. ademt veel beter en gevoelsmatig daardoor ook een stuk fijner om te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:16

Freakie1NL

Grote Baas

Beter no branded schoenen kopen, heb ooit de fout gemaakt te denken dat Van Lier kwaliteit is. Nog nooit een paar schoenen gehad die zo snel versleten waren als de Van Lier. Tegenwoordig gewoon anonieme schoenen, gaan ook max een half jaar mee maar kosten nog niet eens een kwart in vergelijking met Van Lier.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Freakie1NL schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:39:
[...]

Beter no branded schoenen kopen, heb ooit de fout gemaakt te denken dat Van Lier kwaliteit is. Nog nooit een paar schoenen gehad die zo snel versleten waren als de Van Lier. Tegenwoordig gewoon anonieme schoenen, gaan ook max een half jaar mee maar kosten nog niet eens een kwart in vergelijking met Van Lier.
Hoeveel loop jij op een dag en zorg je wel goed voor je leren schoenen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hier in elk geval geen probleem met van liers. Draag ze momenteel niet meer heel vaak, maar van de 2 die ik heb heeft één paar ongeveer 2 jaar op het werk gestaan (ik ging iedere dag met de motor; ja ook in de winter) en droeg ze dan toch zeker 4x per week, en zijn echt nog in prima staat. En bij het betreffende werk liep/stond ik zo'n beetje de hele dag.

En dat is met vrijwel geen onderhoud. In die 2 jaar in elk geval geen schoenspanner gezien, en misschien 2-3x wat van die el-cheapo self-polishing schoensmeer.

Overigens wel met rubberen zool. Leren zolen slijten als de ziekte, vooral als ze ook maar een beetje vochtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:16

Freakie1NL

Grote Baas

g0tanks schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:05:
[...]

Hoeveel loop jij op een dag en zorg je wel goed voor je leren schoenen? :?
Niet heel veel, kantoor dus veel zitten. Afhankelijk van klant wel wat stappen (max 10K per dag), redelijk wat auto rijden.

Elke avond laten rusten, volgende ochtend andere paar schoenen aan en paar van vorige dag in spanners zetten.

Toch al binnen 6 maanden versleten. Ja ik sta er ook van te kijken, nog nooit een paar schoenen zo snel versleten.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:53
Mijn ervaring met van lier schoenen is juist goed te noemen. Ze stonden al enige jaren in m'n kast te verstoffen, tot ik afgelopen jaar in de raad van 11 kwam (carnaval). De schoenen hebben in 2 maanden met 3 uitstapjes per weekend heel wat kilometers polonaise, hossen en springen meegemaakt op allerlij ondergronden. Toegegeven, het leer bovenop heeft wel wat geleden, maar de zool is nog steeds prima en ze liepen als goede wandelschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Freakie1NL schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:31:
[...]

Toch al binnen 6 maanden versleten. Ja ik sta er ook van te kijken, nog nooit een paar schoenen zo snel versleten.
Het stomme is: dat was mijn ervaring met Van Lier ook.

Daarentegen heb ik belachelijk lang gedaan met mijn Van Bommel schoenen 8)7

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:39
Twhomp schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:10:
[...]

Het stomme is: dat was mijn ervaring met Van Lier ook.

Daarentegen heb ik belachelijk lang gedaan met mijn Van Bommel schoenen 8)7
Ik heb de zelfde ervaring met van Lier. Ik ben toen naar een goede schoenenwinkel gegaan, en de verkoper wist mij te vertellen dat ik een brede leest had voor van Lier en raadde mij toen van Bommel aan. Ik dus passen en zaten inderdaad als gegoten. Dat is 2 jaar geleden en ik het paar nog steeds. Ik heb zelfs een 2e paar gekocht een jaar later omdat van Bommel leuke printjes en kleurtjes hebben. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
spijkerhoofd schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:21:
[...]
... dat ik een brede leest had voor van Lier ...
Ha, precies hetzelfde bij mij. Ik heb ook een brede leest. Te breed voor Van Lier.

Blijkbaar is het proppen van brede voeten in smalle schoenen dé manier om de schoenen te verslijten :?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online

Ik zit me nu te orienteren op een andere stijl, en dan:

Nette schoenen in de stijl van https://www.zalando.nl/bu...tml?selectedsizes=47,47.5

Maar ik moet hier nog veel van leren. De laatste keer dat ik dit heb gedragen was 2014 tijdens mijn bruiloft. Toen vond ik het al stukken beter zitten, maar helaas is dat beetje buiten beeld gevallen. Nu dus tijd voor wat meer "smart casual"
@corset beter laat dan nooit. Ik ben nog van de generatie die na afstuderen met ouders naar de Society Shop ging voor een pak. De kledinggewoontes zijn de laatste tijd enorm veranderd, i.e. veel minder formeel geworden. Weekend netjes en zakelijk groeien naar elkaar toe. Ik zie bedrijfseigenaren in jeans en sneakers met een overhemd erop. Een chino wordt al behoorlijk netjes gevonden.

Dat neemt niet weg dat er nog steeds ongeschreven regeltjes zijn. De directeur draagt wel de juiste jeans (momenteel Denham), de juiste sneakers en een RVS Rolex om het af te maken. Standaard brogues of oxfords zie je steeds minder, hoewel je gerust op kantoor kunt verschijnen in jeans met mooi overhemd en goeie herenschoenen.

Ik zou zeggen: denk goed na over welke stijl voor langere termijn bij je past. Koop eens een paar fashion bladen voor mannen zoals Esquire om ideeen op te doen. Een gilet lijkt mij snel een 'bepaalde richting' op te gaan, bij iemand die weet wat hij doet qua styling. Start eens met de basics. Goeie schoenen, bijpassende riem, broeken in de juiste maat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

desmond schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:14:
[...]

@corset beter laat dan nooit. Ik ben nog van de generatie die na afstuderen met ouders naar de Society Shop ging voor een pak. De kledinggewoontes zijn de laatste tijd enorm veranderd, i.e. veel minder formeel geworden. Weekend netjes en zakelijk groeien naar elkaar toe. Ik zie bedrijfseigenaren in jeans en sneakers met een overhemd erop. Een chino wordt al behoorlijk netjes gevonden.

Dat neemt niet weg dat er nog steeds ongeschreven regeltjes zijn. De directeur draagt wel de juiste jeans (momenteel Denham), de juiste sneakers en een RVS Rolex om het af te maken. Standaard brogues of oxfords zie je steeds minder, hoewel je gerust op kantoor kunt verschijnen in jeans met mooi overhemd en goeie herenschoenen.

Ik zou zeggen: denk goed na over welke stijl voor langere termijn bij je past. Koop eens een paar fashion bladen voor mannen zoals Esquire om ideeen op te doen. Een gilet lijkt mij snel een 'bepaalde richting' op te gaan, bij iemand die weet wat hij doet qua styling. Start eens met de basics. Goeie schoenen, bijpassende riem, broeken in de juiste maat.
Agree.
Behalve het stukje over denim en de directeur. Wanneer die jeans dragen gaat het doorgaans naar de gevestigde orde: Jacob Cohen, PT05, Corneliani, Borelli of Cucinelli / Brioni voor de lossere fits. Het kabinet zie ik daar ook regelmatig in verschijnen bij informele bijeenkomsten. Rutte bijvoorbeeld doorgaans in Brioni. Uiteraard zijn er ook voldoende eindbazen in een spijkerbroek van de C&A. Niks mis mee, needless to say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
Alleen op casual friday in chino ;) Ik draag eigenlijk door de weeks (als ik op kantoor/ bij de klant ben) business casual, over het algemeen Hugo Boss en Van Gils. Overhemden meestal merkloos, slijt die krengen zo snel... Schoenen eronder van Goodwin and Smith... Of heel uitzonderlijk sneakers, waarbij ik in de zomer linnen met Toms draag.

Casual friday, chino, sneakers en overhemd.

Wat ik wel altijd enorm storend vind, is geen RIEM! echt leer jezelf aan om altijd een riem te dragen, dat breekt de lijnen en zorgt voor wat meer suave!

Ook mag er imho wel meer ringen, armbanden en klokjes gedragen worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:43
Paganstars schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:37:

Ook mag er imho wel meer ringen, armbanden en klokjes gedragen worden...
Ringen: voor de man vind ik twee meer dan genoeg. Ring van partner (trouwring, verlovingsring, vriendschapsring of hoe je het wilt noemen) en familie(zegel)ring / erfstuk. Meer dan genoeg. Zelf ook geen ring-fan, alleen mijn trouwring heb ik dan ook om.

Armbanden: Doe maar niet.

Klokjes: uiteraard is 1 genoeg, maar inderdaad, mooie klokjes mogen gedragen EN gezien worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Inderdaad: een riem!
Hij hoeft nog niet eens echt bij de schoenen te passen maar een goed passende riem - niet op de uiterste gaatjes met een lange overlap/flap - doet al veel goed. Een mooie donkerblauwe suède riem is echt een alleskunner, al heb je neon rode schoenen aan. Suède heeft een speelse textuur: lichte/donkere stukken vanwege de natuurlijke borstelrichting van suède. Daarbij pakt het niet de aandacht (is dof), veel makkelijker dan (glanzend) gladleder.

Armbanden en ringen moet je de persoon voor zijn. Voor mij persoonlijk geldt: horloges en manchetknopen zijn het enige sierraad voor de man. Maar als het bij je past kan ik armbanden en ringen zeker wel waarderen, helaas past het niet bij mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
Wat betreft armbanden en ringen overdaad schaadt, maar in mijn geval draag ik armbanden vanwege mijn tatoeages, kan je eea mee verhullen ;)

@Grin shit nu móét ik een suède riem hebben :')

Oh en manchette knopen; dan wel met double ply! ik vind knopen op een single zo vreemd staan

[ Voor 19% gewijzigd door Paganstars op 30-09-2020 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Paganstars Hehehe let bij een goede riem even op dat je hem netjes op maat kan maken, zonder dat je extra gaatjes hoeft bij te prikken (1 of 2 is nog te doen, NIET meer). Bij de betere riemen kan je ze op maat maken door de buckle los te schroeven en vanaf die kant in te nemen (leer wegknippen). De goedkopere riemen hebben doorgaans een vastgestikte buckle waardoor je hem alleen op maat kan maken door extra gaatjes te prikken. Of direct de juiste lengte te kopen, maar dat zit eigenlijk nooit perfect, moet je geluk hebben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Kon het niet laten.

Afbeeldingslocatie: https://www.oger.nl/media/catalog/product/cache/e4552509c09ef3e5964697909da16813/p/2/p200824143639_oger_torso_2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.oger.nl/media/catalog/product/cache/e4552509c09ef3e5964697909da16813/2/4/2400121051048_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.oger.nl/media/catalog/product/cache/e4552509c09ef3e5964697909da16813/2/4/2400118628048_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.oger.nl/media/catalog/product/cache/e4552509c09ef3e5964697909da16813/2/4/2400122000052_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.oger.nl/media/catalog/product/cache/e4552509c09ef3e5964697909da16813/2/4/2400122006054_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.oger.nl/media/catalog/product/cache/e4552509c09ef3e5964697909da16813/2/4/2400121981055_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik wist niet of dit het juiste topic is, maar goed. Ik loop nu sinds een paar jaar altijd op Giorgio's, vind het erg fijne schoenen. Alleen op de een of andere manier krijg ik het altijd voor elkaar om een deuk in de punt van de neus te krijgen. Hoewel dat trouwens niet alleen bij Giorgio's is, ook bij van Lier en alle andere merken kreeg ik het voor elkaar.

Ik vind 't zonde om de schoenen weg te doen, maar trek ze nu niet meer zo gauw aan omdat ze er niet meer zo mooi uit zien.

Ik had al ergens gevonden om er natte kranten in te doen, maar dat hielp bij mij ook niet echt.

Weet iemand hoe ze die versteviging van de neus er in hebben gekregen? Dat kan me helpen om die deuk er weer uit te krijgen. Of als je gewoon weet hoe je zoiets kunt oplossen ben je ook m'n held :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6rLYlN96bg5R3U7mIFoByErzhc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iTJdWtyddl6Tca1Xf3NKfdxg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNCWMCwmdWiUUbkCrEkRD9d2ftU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ladKMkgbxFl9wBTJ1v1RT14e.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Koehandelaar
Dit kan een teken zijn dat de schoen niet de juiste pasvorm heeft voor jouw voeten. Er zit namelijk te veel ruimte tussen jouw tenen en de punt van de schoen.
Daarom is mijn eerste vraag/tip: hebben de schoenen wel de juiste maat en zijn ze niet een half maatje te groot? Dit lijkt namelijk een buigpunt te zijn voorin de schoen.
Mijn tweede tip zou zijn om een paar goede schoenspanners te kopen, het liefst een paar van cederhout. Bij goede leren schoenen moet je nooit, maar dan ook echt nooit, met natte kranten gaan werken. Water en leer zullen nooit elkaars vrienden worden, een natte krant vernield een goede leren schoen eigenlijk per definitie. Ik heb er nog nooit een goede toepassing voor kunnen bedenken. Mijn persoonlijke standpunt is dan ook om degene die deze tip ooit heeft bedacht te fusilleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
@Grin; qua maat zijn ze perfect, ze zijn zeker niet te groot. Het is ook geen vervorming als gevolg van dragen, maar het ontstaat eigenlijk altijd doordat er mensen (of laatst de hond van de buren a 45 kg :P) op gaan staan, ik er per ongeluk zelf iets op zet en of ergens tegenaan stoot.

Ze hebben er nog niet echt onder geleden wat ik zo zie, maar laat ze normaliter ook altijd goed drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:38
@Grin lijken me schoenen met een spitse neus, waardoor ondanks dat het de perfecte maat is de schoen ruimte heeft aan de voorkant waardoor dus dat vroeger of later gebeurt.
@Koehandelaar Sorry, heb geen oplossing. Heb je dit ook met schoenen zonder spitse punt?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
nadroJ schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:32:
@Grin lijken me schoenen met een spitse neus, waardoor ondanks dat het de perfecte maat is de schoen ruimte heeft aan de voorkant waardoor dus dat vroeger of later gebeurt.
@Koehandelaar Sorry, heb geen oplossing. Heb je dit ook met schoenen zonder spitse punt?
Ja, dat gebeurt ook bij schoenen zonder spitse punt. Alleen dan deuken ze niet in omdat m'n tenen er onder zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@nadroJ Dat bedoel ik dus met pasvorm. Maar inderdaad iets met rondere neuzen zou wellicht beter bij je voeten passen. Maar een hond van 45 kilo op je voeten laten staan is uiteraard niet verstandig. Met deze informatie lijkt mij dit een non-issue. Ik zou namelijk ook last krijgen van ingedeukte neuzen met een hond van 45 kilo... Gewoon beter omgaan met je schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Deze keer kwam volgens mij van dat die hond van vrienden op m'n schoen ging staan, maar ook bij een vrijdagmiddagborrel in de kroeg kan het gebeuren dat er iemand op je tenen gaat staan. Of als 't druk is in de trein bijvoorbeeld. Het is niet zo dat ik niet netjes om ga met m'n schoenen, ze worden regelmatig gepoetst, ik wissel veel van schoenen en ze staan vrijwel altijd in schoenspanners.

Dit heeft echt niets te maken met niet netjes omgaan met je schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Kom je er wel volledig met je handen in?
Wat kan helpen is de schoenen plaatselijk opwarmen met een fohn, en van binnenuit weer in vorm brengen, beetje masseren/corrigeren.

Zo heb ik een paar dat meerdere jaren geen schoenspanner had gezien weer redelijk netjes gekregen. Was alleen niet de neus, maar gewoon de standaard plekken waar een vouw komt. Maar idee is hetzelfde denk ik.

Als je een schoenspanner hebt die zo diep komt helpt dat natuurlijk wel ontzettend om het ook een tijdje vast te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

De sale is weer begonnen. Nu heb ik enkele zwaktes qua kleding en dat valt voornamelijk op: schoenen, jassen en shawls. Mijn favoriete shawlmaker is enkele dagen geleden begonnen met de uitverkoop en was er gelukkig op tijd bij zodat ik deze dubbelzijdige shawl (paisly + ruit) kon bestellen :*)
Ook m'n favoriete schoenmaker had iets in de uitverkoop dit keer, m'n eerste tassel loafer, dan maar gelijk electric blue suède...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glaOY56d4SYZhcTl8Hb1JZcfI9o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/iPs5eOUpmHRMYPtjCi1pljgU.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_94baZImkFP2LHGxgrmDNTtHsA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MbRafIjzwR6zsyIr1UWgk3dR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cE8w1gL26EqU2Q7iEiDS5DdfZ8c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iRr40rUNGeaEkWqZHZHV8prk.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Suitsupply heeft ook weer outlet sinds 2 dagen (code: 2020). Hadden ook wel leuk spul in de aanbieding. Meeste interessante nu wel weg helaas.

Zwarte loafers (€60), merino t-shirt (€30), 2 jasjes en een broek onderweg.
Jasjes en broek even kijken of het bevalt, zijn wat gewaagdere stoffen/kleuren die ik normaal niet snel zou bestellen. Dus even kijken of het me staat / of het combineert met mijn overige kleding. Zo niet, is het snel genoeg weer teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ik zag de kortingscode mail idd ook voorbijkomen @defusion. Ben best wel fan van SS; prima spullen en ze zorgen er doorgaans voor dat het net wat beter zit dan bij veel andere winkels. Beter een iets goedkoper pak dat goed zit, dan een duurder pak dat minder zit. Heb zelf al jaren een double breasted peacoat van ze, ook het enige wat ik van ze heb. Maar ik draag hem regelmatig en ze maken prima spullen!

Zit zelfs weer een jas van ze te overwegen, deze navy check double breasted peacoat lijkt mij ook nog wel wat maar zit te twijfelen. Heb ook nog een andere jas op het oog. Even een paar nachten over slapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Misschien ben ik blind, maar ik zie op de site van SS bij mannen geen outlet? Heb echt de hele site afgezocht. Bij vrouwen zie ik het wel, maar bij mannen niet.

@defusion en @Grin? Ben nog op zoek naar een aantal mooie merino t-shirts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Koehandelaar
Members only: link naar outlet mannen
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Grazi allebei! Ik heb net echt een half uur gezocht maar kon 't maar niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
De ervaring leert dat je er als de kippen bij moet zijn want het gaat vrij snel. Toen ik ‘s ochtends keek twijfelde ik over één pak en die was na 10 minuten weg. Uiteindelijk nog twee pakken op de kop getikt.

Verder is het karig qua overhemden waar ik normaal wel slaag. Als iemand ergens anders mooie overhemdendeals kan vinden houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Jup, die ervaring heb ik ook. Heb tijdje terug een alert ingesteld als er weer eens een mailtje binnen komt, en was er dit keer meteen bij, en binnen 30min na opening e.e.a. besteld. Maar dan nog met een paar dingen net achter het net gevist. De keus was best groot, maar je moet snel zijn.
Overigens vond ik het met de overhemden nog best lang duren, maar dat kan aan de maat liggen natuurlijk. Heb nog getwijfeld wat te bestellen, maar eerlijk gezegd draag ik ze vrij weinig meer. Geen zin om te strijken. Momenteel vooral merino turtlenecks/polo's/crewnecks.

Overigens al de 3e outlet dit jaar als ik het goed zie, dus wie weet over een paar maandjes weer opnieuw kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Toch maar niet deze navy check double breasted peacoat besteld. Na enkele dagen overpeinzing en twee bezoeken aan de SS toch een risico genomen en onderstaande jas online besteld bij Etro. Zat een enorme korting op 40% + 15% black friday - anders was hij echt onbetaalbaar... - en Etro is toch wel even wat bijzonderder dan een jas van SS. Niet dat er iets mis is met de SS uiteraard(!). Vanmiddag naar de coupeuse geweest, na 40 minuten opmeten en afspelden, hij is op 22 december klaar. Ben benieuwd...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYrBmM1u5fa-BK7s_fTGQ_9mWvE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LaG6zLKuOyKLOE3iJlroR7ga.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:19
Topic is alweer even oud, maar hopelijk nog wat actievelingen hier!

In juni ga ik trouwen en we hopen natuurlijk op mooi weer. Ik heb een heel mooi pak met gilet. Als het echt mooi weer is, wil ik wel mijn colbert uit kunnen doen. Icm het gilet loop ik er dan nog steeds netjes bij gelukkig.

Nu is het alleen de vraag, wat draag ik onder mijn overhemd!? Het is een gebroken wit overhemd.

Ivm zweet is het wel fijn om een onderhemd/ondershirt aan te doen. Een wit tshirt geeft zichtbare randen en een mouwloos shirt is weer minder bestendig tegen zweet.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar huidskleur shirt schijnt het beste te werken.
Maar liefst laat ik het gewoon achterwege. Juist als het warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 22:28
crimby schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:47:
Ivm zweet is het wel fijn om een onderhemd/ondershirt aan te doen. Een wit tshirt geeft zichtbare randen en een mouwloos shirt is weer minder bestendig tegen zweet.

Tips?
Misschien okselpads proberen? In principe zou je die niet moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

[...]

Nu is het alleen de vraag, wat draag ik onder mijn overhemd!? Het is een gebroken wit overhemd.

Tips?
Als je per se een t-shirt onder je overhemd wil dragen, is dit wel een goede optie: https://noshirt.nl/pages/invisible-khaki

[ Voor 22% gewijzigd door vooghel op 21-05-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Thanks @defusion @O88088 @vooghel de een zegt wel een ondershirt en de ander niet. Vaak zit een overhemd wat mooier/strakker als je een ondershirt draagt. Daarbij blijft je overhemd dan langer fris.

Normaal vind ik het niet zo erg als je dan je mouwen een beetje ziet en als je overhemd niet wit is maakt het toch sowieso niet uit. Nu wel :-)

Ik dacht ook inderdaad aan noShirt maar geen ervaring :-)
Zal die eens proberen! Kijken hoe het staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Ik draag noshirt al sinds ze op de markt kwamen; eerst de gewone witte 'deep-v', later vooral de invisible khaki in regular- en deep-v. Ze zijn redelijk aan de prijs, maar gemaakt van erg prettige stof die minder hard slijt. Ook draag ik hun boxers; de enige die ik heb geprobeerd waarbij de pijpjes niet opkruipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
vooghel schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:46:
Ik draag noshirt al sinds ze op de markt kwamen; eerst de gewone witte 'deep-v', later vooral de invisible khaki in regular- en deep-v. Ze zijn redelijk aan de prijs, maar gemaakt van erg prettige stof die minder hard slijt. Ook draag ik hun boxers; de enige die ik heb geprobeerd waarbij de pijpjes niet opkruipen.
Thanks! mijn boxers zijn van Under Armour. Die doen dat ook niet, maar "durf" ook niet echt af te stappen omdat er geen ander alternatief lijkt/leek te zijn. Thanks voor de tip! ik ga eens zo'n shirt bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 05:13
Misschien is Labfresh iets voor je? Zijn ook bij Dragon's Den geweest. Zelf geen ervaring mee omdat hun shirtmaten me niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
Topic is alweer even oud, maar hopelijk nog wat actievelingen hier!

In juni ga ik trouwen en we hopen natuurlijk op mooi weer. Ik heb een heel mooi pak met gilet. Als het echt mooi weer is, wil ik wel mijn colbert uit kunnen doen. Icm het gilet loop ik er dan nog steeds netjes bij gelukkig.

Tips?
Liever niets natuurlijk. Het is warmer, en minder mooi. Mijn advies zou zijn ruim voor de bruiloft een test te doen met een tijdelijke switch van deodorant naar anti-transparant. Lees je in over het verschil bij Deoleen. Neem sowieso een parfumloze; niet alleen interfereert die parfum niet met jouw persoonlijke after-shave, maar ook reduceer je de kans op verminderde zaadcelaanmaak door overmatig gebruik van parfums. ;)

Bij ondershirts houd ik van puur natuur, dus liever geen elastaan (of max 5%), en de mooiste en dunste die ik heb is van Mey - en ik vertrouw het hun toe ook hele goede andere stoffenblends in het assortiment te hebben. No Shirt heeft dan weer een te dikke zoom, maar dat kunnen ze sindsdien best verbeterd hebben, en het Nederlandse Ten Cate heeft ook prima basics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:16
De komende periode staan er meerdere bruiloften op de planning dus tijd voor een goed pak. Ik heb nu een goed zittend blauw pak van de WE die ik gekocht heb tijdens mijn studie periode. De komende bruiloften hebben als dress code: Italian chic, en creative black tie. Nu kom ik bij suit supply vandaan en daar het volgende pak gepast. https://suitsupply.com/en...wn-havana-suit/P6215.html Deze staat mooi, ik heb een mooie volle donker rode baard wat het wat meer laat passen naar mijn mening en samen met een dark blue strik werd het ook wat meer creative black tie. De groomsmen heeft zijn akkoord ook gegeven. Maar nu dit mijn eerste volwassen pak is is het wel lastig de keuze te maken om dit bedrag ineens neer te leggen voor zoiets. Wat is jullie advies met een dergelijke situatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Suitsupply is goed, maar je hebt wel meteen een relatief dure stof uitgezocht.
Ik heb iets vergelijkbaars qua kleur/textuur in puur linnen (dan wel excl. gilet), en dat kostte destijds rond de € 300-350, ook van suitsupply.
En het is niet echt universeel.

En nog een pro-tip: mocht je echt volop summersuit willen gaan, zou ik iets zonder lining nemen. Lekker licht/luchtig.

Mocht je voldoende tijd hebben: suitsupply kan dit allemaal made-to-measure maken, zonder lining en met een minder dure stof (zoals vol linnen of een linnen-wol blend) maken. Dat is vermoedelijk nog goedkoper ook.
Ik geef de voorkeur aan vol linnen, maar het kreukt wel. Hoort erbij. Wil je dat liever niet, dan liever een blend.

[ Voor 8% gewijzigd door defusion op 12-06-2021 13:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doomtech
walletje-w schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 13:10:
De komende periode staan er meerdere bruiloften op de planning dus tijd voor een goed pak. Ik heb nu een goed zittend blauw pak van de WE die ik gekocht heb tijdens mijn studie periode. De komende bruiloften hebben als dress code: Italian chic, en creative black tie. Nu kom ik bij suit supply vandaan en daar het volgende pak gepast. https://suitsupply.com/en...wn-havana-suit/P6215.html Deze staat mooi, ik heb een mooie volle donker rode baard wat het wat meer laat passen naar mijn mening en samen met een dark blue strik werd het ook wat meer creative black tie. De groomsmen heeft zijn akkoord ook gegeven. Maar nu dit mijn eerste volwassen pak is is het wel lastig de keuze te maken om dit bedrag ineens neer te leggen voor zoiets. Wat is jullie advies met een dergelijke situatie?
Ligt een beetje aan je situatie, maar dit kun je natuurlijk altijd prima nog gebruiken voor een sollicitatie, presentatie of vergadering met het hogere echelon op het werk. Mik je die waistcoat uit, doe je er een net overhemd onder, ben je ook helemaal het heertje toch? Investering voor de toekomst zou ik zeggen (zo praat ik zelf i.i.g. altijd dure pakken goed voor mezelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:13
Heren, graag wil ik gebruik maken van jullie kennis, smaak en inzicht qua stijl :)

Ik heb vrijdag een bruiloft en ga in pak. Het pak heb ik vorig jaar aan laten meten bij SuitSupply en is donkerblauw met een ruitje in. Zie foto voor het motiefje (excuus voor de slechte foto. heb er even een mugshot van gemaakt voor de coolheid).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Tijdens het uitkiezen/aanschaffen van het pak heb ik alleen niet nagedacht over een passende das. Wat zouden jullie aanraden/zelf dragen? overhemd is wit, rierm zwart leer, schoenen nog geen idee :+ Mijn huidige stropdassen hebben allemaal een motiefje en zijn te druk vind ik persoonlijk, dus een nieuwe moet er sowieso komen. Voorkeur gaat uit naar niet te duur (<50 euro) maar je koopt een das voor een hele lange periode als het goed is (ik draag vrijwel zelden een das maar ben er wel fan van). Suggesties voor een merk zijn ook altijd welkom. Ik ga vanmiddag in ieder geval even langs een goede herenzaak in de buurt met het jasje om advies in te winnen. Maar een denkrichting/suggesties helpt altijd om een goede keuze te maken :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
Stufferdt schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:41:
Ik heb vrijdag een bruiloft en ga in pak. Het pak heb ik vorig jaar aan laten meten bij SuitSupply en is donkerblauw met een ruitje in.
[nu nog een das..]
Ga in ieder geval voor goed materiaal zoals zijde en vermijd kunststof. Ik zou jasje EN overhemd meenemen en in de winkel een aantal dassen erop leggen. Het is mijn ervaring dat een passende zichzelf dan snel aandient.

Zal je het overhemd van de foto dragen? Dat lijkt op een cutaway collar. Dan zou ik een brede knoop leggen, een dubbele Windsor bijvoorbeeld. En een niet te smalle das.
riem zwart leer, schoenen nog geen idee
Riem volgt idealiter schoenkleur en textuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

desmond schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:57:

Riem volgt idealiter altijd schoenkleur en textuur.
Zwarte riem is zwarte schoen, bruine riem is bruine schoen. Eigenlijk is het ook andersom, je kiest je schoen uit op basis van het kostuum en dan komt daar automatisch een bijpassende riem bij.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 11:16
Heren, graag wil ik gebruik maken van jullie kennis, smaak en inzicht qua stijl :)

Ik heb vrijdag een bruiloft en ga in pak. Het pak heb ik vorig jaar aan laten meten bij SuitSupply en is donkerblauw met een ruitje in. Zie foto voor het motiefje (excuus voor de slechte foto. heb er even een mugshot van gemaakt voor de coolheid).

***members only***

Tijdens het uitkiezen/aanschaffen van het pak heb ik alleen niet nagedacht over een passende das. Wat zouden jullie aanraden/zelf dragen? overhemd is wit, rierm zwart leer, schoenen nog geen idee :+ Mijn huidige stropdassen hebben allemaal een motiefje en zijn te druk vind ik persoonlijk, dus een nieuwe moet er sowieso komen. Voorkeur gaat uit naar niet te duur (<50 euro) maar je koopt een das voor een hele lange periode als het goed is (ik draag vrijwel zelden een das maar ben er wel fan van). Suggesties voor een merk zijn ook altijd welkom. Ik ga vanmiddag in ieder geval even langs een goede herenzaak in de buurt met het jasje om advies in te winnen. Maar een denkrichting/suggesties helpt altijd om een goede keuze te maken :)
Een lichte, heldere kleur, rood, lichtblauw? Overigens vind ik het pak dat op op je profielfoto draagt, je véél beter staan!

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
desmond schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:57:
[...]

Ga in ieder geval voor goed materiaal zoals zijde en vermijd kunststof. Ik zou jasje EN overhemd meenemen en in de winkel een aantal dassen erop leggen. Het is mijn ervaring dat een passende zichzelf dan snel aandient.

Zal je het overhemd van de foto dragen? Dat lijkt op een cutaway collar. Dan zou ik een brede knoop leggen, een dubbele Windsor bijvoorbeeld. En een niet te smalle das.

[...]

Riem volgt idealiter schoenkleur en textuur.
Dat is een goede ja, eerst bepalen welk overhemd, hier twijfel ik overigens nog even over: lichtblauw of wit. Bij wit heb ik keuze uit meerdere overhemden, maar heb niet helemaal scherp welke boord(en) dit zijn.

Ik gebruik altijd een dubbele Windsor overigens, de enige die ik kan (aldus docent Hotel(school): enige knoop die je nodig gaat hebben in je leven :) Hij was redelijk van de oude stempel).

Schoenkleur wordt bruin overigens, heb geen zwarte schoenen meer kwam ik net achter, buiten lakschoenen.
Tsurany schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:23:
[...]

Zwarte riem is zwarte schoen, bruine riem is bruine schoen. Eigenlijk is het ook andersom, je kiest je schoen uit op basis van het kostuum en dan komt daar automatisch een bijpassende riem bij.
Helder! Bruine riem is it :)
Bernard0343 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:55:
[...]

Een lichte, heldere kleur, rood, lichtblauw? Overigens vind ik het pak dat op op je profielfoto draagt, je véél beter staan!
Ik vind dat pak ook mooier, denk alleen dat de vrij traditionele bruid + bruidegom het niet kunnen waarderen :+ Als ze al weten wie het is...

Rood en lichtblauw waren ook mijn eerste gedachten, maar beide niet hangen dus daarom ook passen. Kreeg nog lichtgeel als suggestie, maar daar ben ik nog niet weg van. Maar wie weet hoe het als geheel staat :)

Bedankt allen in ieder geval voor de tips en tricks!

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA

***members only***

Dat stofje heb ik ook. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcQH_v_E3Tmcx40uhVVtgjIBxVk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eGxg0TkjAaACPOlXw05JotMF.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Stufferdt
Hermès heeft een hele goede website om te bepalen welke das je zou willen. Goede filters, veel keuze, je kan helemaal los.
Zo kan je vooraf een aantal in gedachte nemen en vragen in jouw zaak naar keuze: hebben jullie zoiets? Dan is jouw smaak/richting hen ook direct duidelijk.

Ohja, hier een leuk plaatje voor eens wat anders dan een dubbele Windsor. Ben zelf groot fan van de Balthus, is ook een aardig comfortabele knoop. De das moet dan wel van een goede kwaliteit zijn, wat volume hebben (5-7 fold) en royaal zijn in lengte. Ohja, de tip van je das moet de riem net kunnen raken; dan zit hij goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2f6TltXFvXUk99Muc1bNhw-cQ2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eRPLhAvh0akro14uTjQh4pub.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Grin op 13-07-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Ik draag tegenwoordig hoogst zelden meer een das, maar toen ik ze nog regelmatig knoopte koos ik doorgaans de dubbele windsor voor dassen van dunne tot gemiddelde dikte, en de four-in-hand voor de dassen van echt dikke stof. Asl ik weer eens een das draag merk ik wel dat het even duurt voor de 'muscle memory' actief wordt, en ik net zo makkelijk een das strik als een schoen; je verleert het niet maar de routine verdwijnt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Grin schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:20:
@Stufferdt
Hermès heeft een hele goede website om te bepalen welke das je zou willen. Goede filters, veel keuze, je kan helemaal los.
Zo kan je vooraf een aantal in gedachte nemen en vragen in jouw zaak naar keuze: hebben jullie zoiets? Dan is jouw smaak/richting hen ook direct duidelijk.

Ohja, hier een leuk plaatje voor eens wat anders dan een dubbele Windsor. Ben zelf groot fan van de Balthus, is ook een aardig comfortabele knoop. De das moet dan wel van een goede kwaliteit zijn, wat volume hebben (5-7 fold) en royaal zijn in lengte. Ohja, de tip van je das moet de riem net kunnen raken; dan zit hij goed.

[Afbeelding]
Mooie stropdassen en inderdaad heel veel keus. Helaas zijn 2 dassen duurder dan m'n pak :+ Maar goede tip, zitten zeker mooie dassen tussen die goed zouden stsaan.

Goed overigens dat je me tagt, helemaal vergeten terugkoppeling te geven hier! Uiteindelijk even wezen buurten bij een lokale herenzaak die goed bekend staat. Assortiment was nogal beperkt in mijn ogen. Ze hadden een zielig hoekje met hooguit 15 stropdassen, waarvan er eigenlijk maar 1 in mijn ogen paste. Gelukkig meteen ook wel wat ik in gedachte had: een zwarte. Er zit een heel fijn diagonaal lijntje in, erg blij mee :) Website wil niet laden, maar ik denk dat het deze is van Profuomo. Zoals hier aangeraden, van zijde.

Geheel tegen mijn gewoonte in (en vloeken in de kerk hier), 'm laten knopen in de winkel Ze konden me niet vertellen welke knoop het was, maar ik vond 'm wel leuk dus maar zo gelaten. Knoop leek op een kruising van een Napolitaanse knoop en een van Wijk. De jongedame in de winkel kon geen andere knopen, dus het kan geen hele complexe knoop zijn geweest. Wellicht een zelffabrikaat :+

Helaas geen foto's gemaakt, dit echt volledig vergeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famas
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-09-2021
Heren, indien interesse via de link vinden jullie o.a. wel wat confectiepakken voor redelijke prijzen. Bestel daar zelf voornamelijk schoenen voor de kinderen maar vandaag eens zot gedaan en mezelf een roy robson gekocht! De site werkt wel op uitnodiging, via mijn werkgever toegang gekregen, "benefits of the job" zeg maar... ;)

Spam is niet toegestaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Ardana op 05-09-2021 23:54 ]

• Trapezoid
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-08 13:23
Ik ben in de markt voor een nieuwe pak. Ik zoek nu een maatpak zodat het echt een beetje mooi zit.

Ik ben aan het zoeken naar lokal winkels hier omdat ik ervan uitging dat dat vaak wat beter is dan de grote ketens zoals suit supply. Klopt dat ook?

Het gaat me niet zozeer om het geld (al vind ik tussen de 500-800 wel een beetje het maximum), maar ik wil gewoon niet teveel betalen als ik hetzelfde resultaat ga krijgen als bij een grote keten. Ik kan me namelijk voorstelen dat kleine winkels gewoon exact hetzelfde doen als de groten winkels maar dan voor meer geld omdat het een air heeft van kwaliteit.

Ik zoek eigenlijk iets in het oosten van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Volgens mij heb je alle opties: er zijn vast fantastische kleine zaakjes die dit heel goed doen. Er zijn ook veel zaken die het niet beter doen, of net als bij veel confectie gewoon heel veel slechter dan Suit Supply, voor dezelfde prijs.

Ik heb na een jaar of 7 nog steeds heel veel plezier van mijn pakken van Suit Supply :)

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 22:39
Vraagje: iemand ervaring met het vermaken door SuitSupply?

Heb daar een mooi pak gezien dat met wat kleine tweaks prima gaat zitten. Nu kan ik het uiteraard daar laten vermaken, maar er zit in de stad ook een gespecialiseerd atelier dat dit ook kan.

Is de kwaliteit van de aanpassingen bij SuitSupply goed genoeg, of zouden jullie ook naar een speciaalzaak gaan daarvoor. Qua kosten scheelt het niet zoveel dat dat een belemmering / overweging is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
Ik laat het in principe altijd doen tijdens het kopen. Koop altijd from the shelf bij SS, maar dan zijn de broeken niet goed op maat voor mij. Vind dat ze altijd redelijk goed advies geven aldaar (alhoewel het natuurlijk allemaal geen rocket science is).
Heb ook wel eens gekeken naar een atelier in de buurt met het idee de kleine ondernemer te steunen en het grootkapitaal een poot dwars te zetten. Prijzen zijn inderdaad hetzelfde, maar het is me toch allemaal net wat teveel moeite om langs twee winkels te moeten. Denk dat het aan de kwaliteit niet te merken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
@cs-tweak bij 'mijn' suitsupply geven ze de dingen die ze niet dezelfde dag nog doen gewoon af aan zo'n lokale zaak, en minstens één werknemer/zzper van die zo'n lokale zaak werkt ook regelmatig bij suitsupply op locatie voor de simpele dingen die direct in de winkel gedaan worden.

Ik moest eens 2 broeken vermaakt hebben, en vroeg toen aan die van SuSu of ze ook die van andere merken deden. Niet dus, maar ik werd toen wel verwezen naar de lokale zaak waar zij zaken mee doen. En als die medewerker toevallig die dag op locatie was geweest had ik het ook daar achter kunnen laten.

Voor de kwaliteit ben je toch afhankelijk van de skills van het individu, niet van de zaak.
Prijsverschil was er overigens amper.

Maar een reden om voor SuSu te kiezen om e.e.a. te vermaken is dat zij als ze het verkloten wel garantie kunnen bieden. Zij kunnen in het ergste geval alles opnieuw laten maken. Zo werd mij geadviseerd door de desbetreffende medewerker van SuSu.

[ Voor 3% gewijzigd door defusion op 01-10-2021 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

cs-tweak schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:11:
Vraagje: iemand ervaring met het vermaken door SuitSupply?

Heb daar een mooi pak gezien dat met wat kleine tweaks prima gaat zitten. Nu kan ik het uiteraard daar laten vermaken, maar er zit in de stad ook een gespecialiseerd atelier dat dit ook kan.

Is de kwaliteit van de aanpassingen bij SuitSupply goed genoeg, of zouden jullie ook naar een speciaalzaak gaan daarvoor. Qua kosten scheelt het niet zoveel dat dat een belemmering / overweging is.
Kans is groot dat je lokale kleermaker het een stuk goedkoper doet, een pakkenzaak geeft dat uiteindelijk ook maar door aan een externe kleermaker en ze rekenen daar nog hun eigen marge over ook.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Borromini schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:50:
[...]

Kans is groot dat je lokale kleermaker het een stuk goedkoper doet, een pakkenzaak geeft dat uiteindelijk ook maar door aan een externe kleermaker en ze rekenen daar nog hun eigen marge over ook.
Niet altijd, SuSu Rotterdam heeft bijvoorbeeld een 'eigen' kleermaker. Hij zit zo'n beetje in de etalage rechts van de ingang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
vooghel schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:11:
[...]

Niet altijd, SuSu Rotterdam heeft bijvoorbeeld een 'eigen' kleermaker. Hij zit zo'n beetje in de etalage rechts van de ingang.
Utrecht ook. Zit een wat knorrige man heel druk z'n ding te doen midden in de winkel. Ik heb er vorig jaar een pak op maat laten maken (er was een hele mooie tijdelijke actie) en bij het ophalen bleek dat de broek verkeerd was opgemeten/ingegeven/gemaakt en dus niet goed zat. Dit werd volgens mij gewoon in de winkel aangepast, want ik kon er diezelfde middag weer omkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 22:39
Wat vinden jullie van een pak dragen zonder riem (uiteraard wel met colbert / net shirt), voor een zakelijke setting.

Ik heb een pantalon die op maat gemaakt is en deze heeft bovendien ook nog een verstelbare taille. Maar daarnaast ook 'riemlusjes'. Het liefst draag ik zelf geen riem, en omdat de broek op maat is gemaakt hoef ik het daar zeker niet voor te doen...

[ Voor 4% gewijzigd door cs-tweak op 03-10-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56
cs-tweak schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:17:
Wat vinden jullie van een pak dragen zonder riem (uiteraard wel met colbert / net shirt), voor een zakelijke setting.

Ik heb een pantalon die op maat gemaakt is en deze heeft bovendien ook nog een verstelbare taille. Maar daarnaast ook 'riemlusjes'. Het liefst draag ik zelf geen riem, en omdat de broek op maat is gemaakt hoef ik het daar zeker niet voor te doen...
Ik vind het altijd wel afkleden in combinatie met nette schoenen, maar dat is ook maar een mening.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Het kan maar het is wel een stijlkeuze.
Ik zou het alleen doen met kortere broekspijpen, goeie (contrasterende) sokken en een stel ranke gesp schoenen of instappers; dit geeft een informele/speelse Italiaanse look.
Een klassieke look zou ik altijd met riem doen; dat ziet er simpelweg gekleder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Laatst online: 07-09 22:19

Als je bereid bent te bluffen dat je er bretels onder draagt. :+ Ik draag mijn pak vaak met bretels en bij sommige pakken gewoon zonder, omdat de broek van zichzelf wat strakker zit. Kan prima en ik vind het persoonlijk mooi staan bij de meeste pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Borromini schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:50:
[...]

De meeste Suit Supply-winkels waar ik ben geweest hebben een kleermaker in de zaak. Zelf geen ervaringen met het laten vermaken van pakken daar, maar wel met een stuk of 6 overhemden en dat was allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:24
Ik ga volgend jaar maart trouwen en ben me aan het oriënteren voor een trouwpak. Ik heb (nu) niet persé een voorkeur voor een maatpak. maar ik wil uiteindelijk in dezelfde stof ook een pak of pantalon laten maken voor mijn zoon van 2.

Een rondje Googlen bracht met name naar "trouw"winkels als een Roka of zaken als SuitSupply, maar vrees dat ik daar niet terecht kan voor de kleine man?

Hebben jullie tips waar ik terecht kan, bij voorkeur in regio Leiden/Gouda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
niels132 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:19:
Ik ga volgend jaar maart trouwen en ben me aan het oriënteren voor een trouwpak. Ik heb (nu) niet persé een voorkeur voor een maatpak. maar ik wil uiteindelijk in dezelfde stof ook een pak of pantalon laten maken voor mijn zoon van 2.

Een rondje Googlen bracht met name naar "trouw"winkels als een Roka of zaken als SuitSupply, maar vrees dat ik daar niet terecht kan voor de kleine man?

Hebben jullie tips waar ik terecht kan, bij voorkeur in regio Leiden/Gouda?
Je zou natuurlijk eens langs kunnen in de winkel, informeren daar en afhankelijk van het antwoord verder kijken. Een SuitSupply heeft wellicht nooit het verzoek gehad, maar een mailtje (of openbare tweet naar ze) wil weleens helpen. Groot bedrijf en qua marketing vast goed ingespannen.

Marketingtechnisch is het wellicht wel interessant voor ze, als beide pakken kunnen worden gebruikt voor een foto op social media (hoef je zelf niet op te staan natuurlijk), enkel het pak alleen al volstaat wellicht. En anders een goede kleermaker zoeken en kijken of je losse stof kan bemachtigen.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste