• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Roos79 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:01:
[...]

Geen ecg en geen o2 en geen always on heeft de SE ook niet
Ik kan de specs prima vergelijken. Die features gebruik ik niet dus voor mij geen meerwaarde. Daarom de twijfel of 160€ extra uitgeven enkel voor quick charge het waard is.

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:20
XeNeRgY schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:03:
[...]

Ik kan de specs prima vergelijken. Die features gebruik ik niet dus voor mij geen meerwaarde. Daarom de twijfel of 160€ extra uitgeven enkel voor quick charge het waard is.
Waarom stel je dan je vraag hier?

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
XeNeRgY schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:58:
[...]

Ik snap dat je dat niet snapt, logisch klinkt het ook niet :+

Ik verkocht de 7 omdat ik een Garmin heb maar uiteindelijk beviel die toch niet voldoende. Ik had liefst weer een 7 genomen maar die zijn slecht verkrijgbaar en rond de 400€ waardoor de 8 nu maar een paar tientjes meer kost.

Voor mij is de SE overigens niet echt minder, behalve quick charge.
Behalve de al eerder genoemde verschillen heeft de SE ook nog een “kleiner” scherm door de grotere bezels

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
[...]

Vergeet ook niet dat een Series 7 een iets groter scherm heeft dan een SE, een SE is echt een instapmodelletje.

Desktop: NZXT H1 2022 (AMD Ryzen 7 5700X / AMD 7900 XTX) -  MBP 16 2021 (M1 Max//64GB/8TB) - S23 Ultra White -  iPad Pro 2021 12.9

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-06 12:46
[...]

Vergeet ook niet dat de SE een tweedegeneratie hartsensor heeft en de AW8 een derde generatie.

RicohGRIII, X-S10, XF23mm 1.4 LM WR, XC 50-230, AW8, Model 3

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:18
Roos79 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:29:
[...]

Waarom stel je dan je vraag hier?
Om zichzelf moed in te praten om de AW8 te kopen :+

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 23:37:
[...]

Om zichzelf moed in te praten om de AW8 te kopen :+
Gelukt :+

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ok, first time AW user.

Wat zijn een de gangbare tips om batterij te besparen zonder in te leveren op functionaliteit. Always on is wat mij betreft essentieel, ik wil namelijk vanuit m'n ooghoek kunnen zien hoe laat het is. Maar heb bijvoorbeeld wel een watchface met zo veel mogelijk zwart in gesteld.

Ik heb 'm nu namelijk 1,5 uur om en er is al 7% af. Hebben jullie bijvoorbeeld backgroud refresh uitgezet?

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 18:49
Ronwiel schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:49:
Ok, first time AW user.

Wat zijn een de gangbare tips om batterij te besparen zonder in te leveren op functionaliteit. Always on is wat mij betreft essentieel, ik wil namelijk vanuit m'n ooghoek kunnen zien hoe laat het is. Maar heb bijvoorbeeld wel een watchface met zo veel mogelijk zwart in gesteld.

Ik heb 'm nu namelijk 1,5 uur om en er is al 7% af. Hebben jullie bijvoorbeeld backgroud refresh uitgezet?
Nipe, ik he alles aan (behalve AoD) omdat ik graag de functionaliteit wil. De dag houdt-ie makkelijk vol, maar elke dag laden moet nou eenmaal.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-06 11:56
Ok, first time AW user.

Een nieuwe Apple device gebruikt in het begin vaak meer energie omdat op de achtergrond van alles gebeurt. Nu weet ik niet of dat dat als je compleet nieuw start dit ook zo is.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:18

Ik zet background app refresh gedeeltelijk uit. Voor sommige apps (navigatie, mail, health app) vind ik het wel een toegevoegde waarde. Voor al die andere (in mijn ogen) onbelangrijke apps zet ik het uit. Geen idee of het helpt, maar kan geen kwaad.

Always On Display heb ik sinds kort uitstaan. In de praktijk merk ik zelf dat ik mijn pols naar mezelf toe draai als ik de tijd wil zien. Gewoon zoals je dat vroegâh ook deed. Scherm springt dan vanzelf aan. Als je het écht graag aan wil laten staan, dan prima natuurlijk. Het bespaart je een klap batterij in ieder geval. Bij mij van één dag naar twee dagen.

• RoRoRo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-03 16:54
Vraag: Ik heb zelf muziekalbums op mijn watch gezet via de watchapp op de iphone.

In mijn iphone watch-app onder "Muziek" zie ik deze vervolgens *niet* terug - ik wil een album verwijderen ... vroeger zag je dan een lijstje met albums op de watch.

Zo'n lijstje, is dat bij jullie wel te zien en hoe krijg ik dat weer in beeld? ( Alle apps en OS = nieuwste versie.) Dank alvast voor jullie hulp!

• XeNeRgY
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:26:
[...]
Ik zet background app refresh gedeeltelijk uit. Voor sommige apps (navigatie, mail, health app) vind ik het wel een toegevoegde waarde. Voor al die andere (in mijn ogen) onbelangrijke apps zet ik het uit. Geen idee of het helpt, maar kan geen kwaad.
Hier ook AOD uit omdat het opladen anders niet te doen is voor mij. Toch verbaast het mij hoe snel een AW leeg is als je het vergelijkt met diverse andere merken horloges met een amoled scherm (Amazfit, Huawei, Garmin etc.).

Dat heeft ongetwijfeld te maken met het verschil in features alleen gebruik ik er niks van. Ik krijg maximaal 6 notificaties per dag en kijk ongeveer 15x de tijd per dag. Verder gaat 1x per dag de wekker en heb ik standaard health tracking. Feitelijk doet de AW dus de hele dag vrijwel niks maar is toch leeg einde dag. Dan had ik van een partij als Apple wel veel grotere optimalisaties verwacht bij idle.

Low power mode is een uitkomst maar die kan ik (?) niet automatisch inplannen als opdracht om in/uit te schakelen.

[Voor 10% gewijzigd door XeNeRgY op 02-03-2023 16:50]

• Gr4mpyC3t
XeNeRgY schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:49:
[...]

Feitelijk doet de AW dus de hele dag vrijwel niks maar is toch leeg einde dag.
Vreemd, want ik heb op zich vergelijkbaar gebruik. Ik heb nog ongeveer 50% over na 24 uur.

Wil je eens een screenshot delen van je AW met het batterijverbruik? Je kunt een grafiekje vinden door op je AW naar Instellingen -> Batterij te gaan.

• XeNeRgY
  • Niet online
@Gr4mpyC3t bij mij met AOD uit ook 48 uur, ik doelde op 24 met AOD aan. Dat is alsnog geen vergelijk met andere merken.

• Tomas_
XeNeRgY schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:49:
[...]

Hier ook AOD uit omdat het opladen anders niet te doen is voor mij. Toch verbaast het mij hoe snel een AW leeg is als je het vergelijkt met diverse andere merken horloges met een amoled scherm (Amazfit, Huawei, Garmin etc.).

Dat heeft ongetwijfeld te maken met het verschil in features alleen gebruik ik er niks van. Ik krijg maximaal 6 notificaties per dag en kijk ongeveer 15x de tijd per dag. Verder gaat 1x per dag de wekker en heb ik standaard health tracking. Feitelijk doet de AW dus de hele dag vrijwel niks maar is toch leeg einde dag. Dan had ik van een partij als Apple wel veel grotere optimalisaties verwacht bij idle.

Low power mode is een uitkomst maar die kan ik (?) niet automatisch inplannen als opdracht om in/uit te schakelen.
Ik kom van een Amazfit waarvan ik de batterijduur van 10 a 11 dagen perfect was. Health tracking, notificaties en de tijd gebruikte ik het meeste en daarnaast tracking van mijn trainingen/fiets routes met GPS. Eigenlijk perfect voor jou.

Ik ben overgestapt omdat ik 2 agenda's op mijn AW heb staan (ik vergat altijd meetings) Gebruik mijn AW als sleutel en bediening voor mijn Tesla, gebruik de komoot app voor wandelingen, home automation met homekit en ga zo maar door.

Kortom, ik ben juist naar de AW gegaan voor de features. Ik draag niet s nachts dus dan kan ik prima laden.

Als ik jou zo lees, zou jij juist met een ander merk beter uit de voeten kunnen. Genoeg opties lijkt mij met lange batterij duur. Wat betreft batterijduur geen enkel probleem voor mij, aangezien ik s nachts laad. meestal heb ik 30 a 40% over elke dag. ik was verder erg blij met de Amazfit GTS 2. Inmiddels zijn ze op versie 4.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Tomas_ schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:40:
[...]

Ik kom van een Amazfit waarvan ik de batterijduur van 10 a 11 dagen perfect was. Health tracking, notificaties en de tijd gebruikte ik het meeste en daarnaast tracking van mijn trainingen/fiets routes met GPS. Eigenlijk perfect voor jou.

Ik ben overgestapt omdat ik 2 agenda's op mijn AW heb staan (ik vergat altijd meetings) Gebruik mijn AW als sleutel en bediening voor mijn Tesla, gebruik de komoot app voor wandelingen, home automation met homekit en ga zo maar door.

Kortom, ik ben juist naar de AW gegaan voor de features. Ik draag niet s nachts dus dan kan ik prima laden.

Als ik jou zo lees, zou jij juist met een ander merk beter uit de voeten kunnen. Genoeg opties lijkt mij met lange batterij duur. Wat betreft batterijduur geen enkel probleem voor mij, aangezien ik s nachts laad. meestal heb ik 30 a 40% over elke dag. ik was verder erg blij met de Amazfit GTS 2. Inmiddels zijn ze op versie 4.
Toevallig heb ik gisteren de GTS4 besteld en binnen gekregen om eens te vergelijken met mijn AW8. Eerste indruk is heel goed. Grootste minuten van de vorige versies waren nauwkeurigheid van GPS en van hartslag. Bij de 4 is er nu dual band gps en je kunt een externe hartslag sensor (borstband) koppelen. Ik ga eens kijken welke van de 2 ik houd. Thx voor de tip.

• Gr4mpyC3t
XeNeRgY schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:27:
@Gr4mpyC3t bij mij met AOD uit ook 48 uur, ik doelde op 24 met AOD aan. Dat is alsnog geen vergelijk met andere merken.
Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen! Goed om te horen dat mijn constatering (50% batterij per dag zonder AOD) ook bij jou aan de orde is.

• labmuisfrl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:59
Ik heb momenteel een samsung watch icm een iphone 14 maar hier komen de notificaties met horten en stoten binnen (vertraging, niet etc)

Gaat dit icm een apple watch wel goed (niet dat je eerst de telefoon voelt trillen en 10 seconden later je watch bijvoorbeeld)

Graag jullie ervaring.

[Voor 4% gewijzigd door labmuisfrl op 03-03-2023 15:03]

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 12:29
labmuisfrl schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:03:
Ik heb momenteel een samsung watch icm een iphone 14 maar hier komen de notificaties met horten en stoten binnen (vertraging, niet etc)

Gaat dit icm een apple watch wel goed (niet dat je eerst de telefoon voelt trillen en 10 seconden later je watch bijvoorbeeld)

Graag jullie ervaring.
Misschien dat het een instelling is, maar bij mij komende meldingen alleen op de watch binnen als ik 'm om heb.
De telefoon laat dan niets zien of horen. Persoonlijk vind ik dat prima.

Notificaties komen er net zo snel als op mijn telefoon.
Overigens heb ik geen esim geactiveerd, dus ik kan niets zeggen over een telefoon-loze connectie.
Maar het lijkt mij dat dat ook goed gaat.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

Graag jullie ervaring.
Dan zet je telefoon de Samsung watch plugin en/of Samsung accessory app in slaapstand en duurt het langer. Op mijn Android telefoon had ik hetzelfde probleem en sinds ik deze twee apps heb uitgesloten van batterij optimalisatie krijg ik de notificaties direct binnen.

• XeNeRgY
  • Niet online

Graag jullie ervaring.
Ik geloof dat een Watch 4 of 5 niet (goed) werkt op een iPhone. Heb je toevallig zo’n versie?

• labmuisfrl
  • Registratie: December 2007
@XeNeRgY Nee gaat om een watch 3.

@cordonbleu Volgens mij heb ik die optie niet op een iphone (of ik kan hem niet vinden :-))
Voorheen gebruikte ik hem icm met een android device en dat ging wel goed(nooit deze problemen gezien iig)

Ik ben voornemens een apple watch 8 te halen maar wou even uitsluiten dat daar dezelfde problemen mee spelen als dat ik nu heb.

@freshy98 dus als ik het goed begrijp krijg je (op het moment dat je het horloge om hebt) enkel notificaties op de watch binnen ? dat is wel relaxed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gr4mpyC3t

Graag jullie ervaring.
Standaard worden notificaties één-op-één doorgegeven vanaf iPhone naar de Apple Watch. Je kunt naar eigen inzicht ook notificaties uitschakelen voor specifieke applicaties.

Als extra feature kun je ook focusprofielen configureren op iPhone waarmee je kunt bepalen wat je wel of niet wil zien op de Apple Watch.

Ik ervaar nooit problemen met vertraging of niet binnenkomende meldingen.

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 12:29
labmuisfrl schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:37:
@XeNeRgY Nee gaat om een watch 3.

@cordonbleu Volgens mij heb ik die optie niet op een iphone (of ik kan hem niet vinden :-))
Voorheen gebruikte ik hem icm met een android device en dat ging wel goed(nooit deze problemen gezien iig)

Ik ben voornemens een apple watch 8 te halen maar wou even uitsluiten dat daar dezelfde problemen mee spelen als dat ik nu heb.

@freshy98 dus als ik het goed begrijp krijg je (op het moment dat je het horloge om hebt) enkel notificaties op de watch binnen ? dat is wel relaxed.
Klopt. Er zal ongetwijfeld een instelling zijn zodat je het op beiden kan krijgen.
Heb ik niet naar gekeken, ik vind het wel goed zo.
Overigens, als je het horloge niet om hebt dan krijg je het op beiden.
Of iig een alarm.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 04:31
Zojuist een Apple Watch Ultra besteld met multi sim van T-Mobile. Scheelde een boel in de aanschaf van de Ultra ook zeg. Doel is om mijn telefoon steeds vaker in de kast te krijgen om al het nutteloze scrollen uit te bannen en mijn schermtijd omlaag te brengen.

Plus het is gewoon een vet horloge!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Denk dat ik de switch ook ga maken. Ben dik tevreden met mijn Fenix 6, maar dat horloge heeft nu nog enige restwaarde. Wil het wel eens proberen. Mijn vrouw heeft sinds drie dagen de 8 en in de winkel zag die Ultra er gewoon gelikt uit.

Pluspunt lijken voor mij ook de bandjes te zijn, met die sluitingen aan de buitenkant. Mijn huid wil nog wel eens reageren op die sluitingen.

PSN: bollsie

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:43
Vraag aan andere ultra gebruikers:

Als ik op mijn Ultra een explorer/wegwijzer heb gekozen als wijzerplaat, dan kan je met de Crown naar de nachtstand (Rood). Bij mij voel je dan meestal 1 klik in de Crown, maar soms voel je er meerdere (bij elke kleine stap). Dat laatste voelt beter aan.

Bij andere onderdelen en watchplates (de apps, de wereldbol etc) van het horloge komen wel meerdere kliks.

Herkent iemand dit (het lijkt me een software probleem)

• XeNeRgY
  • Niet online
ChillPascal schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:36:
De laatste tijd merk ik dat mijn AWU (icm WOD) de activiteiten (hardlopen) ca. 1-2% korter zijn dan dezelfde activiteit van mede-lopers. Dit lijkt niet veel, maar vertaalt zich toch terug in onjuiste tempo’s en afstanden. Ook bij de afgelopen wedstrijden zit ik telkens 1-2% onder de daadwerkelijke afstand.

Wat zijn jullie ervaringen met de kalibratie van Apple?
Of zijn er wellicht andere tips?
Herkenbaar. Het scheelt al snel 100m op 10km is mijn ervaring met de 7 en 8. De 6 had dat iets minder. Vergeleken met diverse Garmin en Polar horloges. Kalibratie heeft bij mij niks opgeleverd. Je kunt in WOD nog wat spelen met pace via GPS of (uit mijn hoofd) accelerometer maar dat loste bij mij het probleem ook niet op. Heb het uiteindelijk maar geaccepteerd.

• markschilder11
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-03 11:09
Weet iemand waar ik het beste een Apple Watch kan kopen? Het liefst een website met een goede aanbieding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:40
markschilder11 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:04:
Weet iemand waar ik het beste een Apple Watch kan kopen? Het liefst een website met een goede aanbieding.
Echte aanbiedingen zijn er bijna niet. Het is doorgaans maximaal tientjes werk. Maar houd de Pricewatch in de gaten en stel een alert in.

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55
Ik krijg een beetje het gevoel dat de hartslag steeds slechter gelezen wordt op mijn AW8. Nou was hier recent ook al wat over gezegd. Ik heb zelf het idee dat het nog minder goed is geworden. Meer mensen die dat opvalt?

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

Phoolie schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:34:
Ik krijg een beetje het gevoel dat de hartslag steeds slechter gelezen wordt op mijn AW8. Nou was hier recent ook al wat over gezegd. Ik heb zelf het idee dat het nog minder goed is geworden. Meer mensen die dat opvalt?
Que? :?
Kan je dat toelichten met voorbeelden of anderszins? Hoezo heb je dat gevoel? Je kan best gelijk hebben hoor maar ik begrijp je gewoon niet. :)

Ik heb ook een AW8 en heb dat idee (totaal) niet.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Phoolie schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:34:
Hier hetzelfde. Ik heb zelf het idee dat het met de buitentemperatuur te maken heeft. Bij binnen sporten heb ik er namelijk geen last van, alleen buiten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55
Grin schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:39:
[...]

Que? :?
Kan je dat toelichten met voorbeelden of anderszins? Hoezo heb je dat gevoel? Je kan best gelijk hebben hoor maar ik begrijp je gewoon niet. :)

Ik heb ook een AW8 en heb dat idee (totaal) niet.
Zie de reactie onder je en hieronder nog wat voorbeelden:
svenn15 in "[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
Zapato in "[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
Kawa in "[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
JimmyJoness in "[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
Zapato schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:46:
[...]

Hier hetzelfde. Ik heb zelf het idee dat het met de buitentemperatuur te maken heeft. Bij binnen sporten heb ik er namelijk geen last van, alleen buiten.
Dat zou best wel kunnen, al had ik van de week in de sportschool ook wel dat hij een paar minuten nodig had. Maar buiten lijkt het idd langer te duren en vaker voor te komen.

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:23
Kennis van me wilt graag een Apple Watch maar hij heeft wel hele forse polsen. Zijn er hier ook mensen met een dikkere pols die wat ervaringen willen delen?

XBL gamertag StayingPow3r

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 23:23

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Apple Watch Ultra, het grote bandje kiezen, en welkom in dit topic :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:23
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 15:20:
Apple Watch Ultra, het grote bandje kiezen, en welkom in dit topic :)
Die is veel te duur voor 'm. Hij wilt een SE. Jammer genoeg heb ik alleen nog maar korte bandjes, want zelf niet van die dikke polsen dus. Ik koop wel een el cheapo L bandje ergens en dan moet ie die maar passen met mijn Watch, helaas is hij nogal aan huis gebonden zeg maar en woont ie niet in de buurt.

XBL gamertag StayingPow3r

• Redondo1982
Mr. Freeze schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:15:
[...]

Die is veel te duur voor 'm. Hij wilt een SE. Jammer genoeg heb ik alleen nog maar korte bandjes, want zelf niet van die dikke polsen dus. Ik koop wel een el cheapo L bandje ergens en dan moet ie die maar passen met mijn Watch, helaas is hij nogal aan huis gebonden zeg maar en woont ie niet in de buurt.
Ja, en je moet het ook maar mooi/comfortabel vinden zo'n iPad om je pols haha. Ik heb al vanaf Series 0 een AW en uiteraard ook de Ultra besteld, maar dat vond ik echt enorm tegenvallen om de pols. Het is ook gewoon een echt sport/duik/survival ding en geen casual watch. Dus teruggestuurd, want ik ga niet alleen een klokje kopen voor de sport. Niet voor het geld, maar alleen al dat bij houden van allerlei apparaten.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 23:23

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Redondo1982 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:44:
[...]

Ja, en je moet het ook maar mooi/comfortabel vinden zo'n iPad om je pols haha. Ik heb al vanaf Series 0 een AW en uiteraard ook de Ultra besteld, maar dat vond ik echt enorm tegenvallen om de pols. Het is ook gewoon een echt sport/duik/survival ding en geen casual watch. Dus teruggestuurd, want ik ga niet alleen een klokje kopen voor de sport. Niet voor het geld, maar alleen al dat bij houden van allerlei apparaten.
Aan de andere kant, als ik er niet mee zou sporten, zou ik waarschijnlijk niet eens een Apple Watch gekocht hebben. Dus voor mij was dat wel de primaire aankoopmotivatie. Dat hij er daarnaast ook keurig uit ziet in dagelijks gebruik is mooi meegenomen. Ik vind hem ook mooier dan de Ultra.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Redondo1982
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 18:34:
[...]

Aan de andere kant, als ik er niet mee zou sporten, zou ik waarschijnlijk niet eens een Apple Watch gekocht hebben. Dus voor mij was dat wel de primaire aankoopmotivatie. Dat hij er daarnaast ook keurig uit ziet in dagelijks gebruik is mooi meegenomen. Ik vind hem ook mooier dan de Ultra.
Ja, dat is ook zo. Sporten is ook eerste insteek, alleen mooi meegenomen dat het high tech allemaal is en je er verder alles mee kan bedienen. Daar sta ik wel van versteld nog zo nu en dan. Ik was altijd pro klassieke klokjes, maar nu draag ik dat niet meer.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik gebruik al jaren een Apple Watch maar krijg binnenkort ivm werk een 2e iPhone… Hoe gaan mensen in een zelfde situatie om met twee iPhones en één Apple Watch?

Multi-Sim overwogen maar ik krijg van anderen te horen twee telefoons handiger is om zakelijk/privé gescheiden te houden..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:02
Met twee telefoons moet je kiezen welke gekoppeld is met je AW. Die andere telefoon communiceert dan niet direct met de AW. Alleen met duo-SIM krijg je berichten en oproepen van beide nummers en gekoppelde apps

Scheiding privé/werk is inderdaad makkelijker/praktischer met twee telefoons. Met 1 telefoon moet je dan echt even nadenken over bijv. het verdelen van privé en werk apps over meerdere schermen. WhatsApp moet je 2 apps voor gebruiken bijv. (normaal en business). En als je in het weekend je werk SIM uit wil zetten moet je niet op maandag vergeten deze weer aan te zetten O-) . Dat vergat ik zo vaak dat ik het nu maar aan laat staan. Het kan echter vast geautomatiseerd worden.

[Voor 53% gewijzigd door Radiodurans op 12-03-2023 09:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:29
D-Ed schreef op zondag 12 maart 2023 @ 08:59:
Ik gebruik al jaren een Apple Watch maar krijg binnenkort ivm werk een 2e iPhone… Hoe gaan mensen in een zelfde situatie om met twee iPhones en één Apple Watch?

Multi-Sim overwogen maar ik krijg van anderen te horen twee telefoons handiger is om zakelijk/privé gescheiden te houden..
Ik heb ook een zakelijke iPhone er naast. Volledig gescheiden met ander Apple account. Als ik dan zonder privé iphone de deur uitga dan kan ik mijn Watch via de WiFi hotspot van de zakelijke iPhone verbinden. iMessage berichten ontvangen werkt dan bijvoorbeeld wel, maar notificaties vanaf mijn privé iPhone die ik dan niet bij me heb werken niet.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06 22:17
Ok, nog nooit meegemaakt: September 2022 de Apple Watch Ultra besteld bij Amazon.co.uk, krijg ik een mail dat ik €171 terug krijg. Reden : export fee reduced.
Ik dacht eerst dat het om een spam mail ging maar inmiddels staat het geld op mn rekening.
Als ik nu kijk is mijn invoice ook aangepast en is het totaal bedrag aangepast naar £711. Best eerlijk en vriendelijk van Amazon

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Redondo1982
Radiodurans schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:06:
Met twee telefoons moet je kiezen welke gekoppeld is met je AW. Die andere telefoon communiceert dan niet direct met de AW. Alleen met duo-SIM krijg je berichten en oproepen van beide nummers en gekoppelde apps

Scheiding privé/werk is inderdaad makkelijker/praktischer met twee telefoons. Met 1 telefoon moet je dan echt even nadenken over bijv. het verdelen van privé en werk apps over meerdere schermen. WhatsApp moet je 2 apps voor gebruiken bijv. (normaal en business). En als je in het weekend je werk SIM uit wil zetten moet je niet op maandag vergeten deze weer aan te zetten O-) . Dat vergat ik zo vaak dat ik het nu maar aan laat staan. Het kan echter vast geautomatiseerd worden.
Ik heb heel lang getwijfeld en uiteindelijk juist gekozen voor een extra e-sim in mijn iPhone. Ik heb een werkbare situatie ervan gemaakt, zodat ik maar één iPhone nodig heb. Ik ben wel ondernemer en ben niet in loondienst, bij dat laatste zou ik absoluut twee telefoons nemen. Whatsapp heb ik ook beide (business en consument) en het vergeten aan te zetten heb ik ook al meermaals gehad haha. Daar is nog geen automatische oplossing voor en dat zou ik ook graag toegevoegd zien worden. Ik denk dat ik nu maar gewoon een herinnering in mijn agenda ga zetten om welke tijd die aan moet.

Mbt de AW (waar de vraag ook over gaat): het ligt er wel aan of je een LTE hebt. Ik ben met mijn AW onderweg wel bereikbaar op mijn T-Mobile abo, maar dus niet op mijn Vodafone abo. Bovendien laat de AW geen twee sims tegelijk toe, dus ook dat zou verbeterd kunnen worden. Ik ben van plan over te stappen naar KPN (vanaf Vodafone) en hoop dan ook dat het snel gaat gebeuren, zodat ik op beide nummers bereikbaar ben zonder telefoon.

Om een lang verhaal kort te maken: er wordt gezegd dat je bereikbaar bent op één AW met twee nummers als je een dubbel nummer hebt op je iPhone. Maar dat is dus alleen zo als je je iPhone en AW tegelijk bij je draagt. Ga je alleen met de AW (LTE) weg dan ben je alleen bereikbaar op één nummer, het nummer dat gekoppeld staat dmv multi-sim (alleen KPN of T-Mobile) op je AW.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
DvD77 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:04:
Ok, nog nooit meegemaakt: September 2022 de Apple Watch Ultra besteld bij Amazon.co.uk, krijg ik een mail dat ik €171 terug krijg. Reden : export fee reduced.
Ik dacht eerst dat het om een spam mail ging maar inmiddels staat het geld op mn rekening.
Als ik nu kijk is mijn invoice ook aangepast en is het totaal bedrag aangepast naar £711. Best eerlijk en vriendelijk van Amazon
Zeer netjes, maar als je zo'n groot bedrijf bent en je wilt dat alles klopt dan handel je dit zo af. Dit zou ook moeten als je een klein bedrijf bent, maar daar wil het nog weleens fout gaan ;)

• QoY_
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-03 23:31
Ik heb gisteren mijn vervangende Apple Watch ontvangen (express service) en heb de oude ontkoppeld waarbij ik ook het mobiel abonnement heb verwijderd. Nu wil ik op de vervangende Apple Watch mijn mobiel netwerk weer koppelen, maar hij blijft onderstaande foutmelding geven. Iemand enig idee?

• Werkhoven
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
QoY_ schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:45:
Ik heb gisteren mijn vervangende Apple Watch ontvangen (express service) en heb de oude ontkoppeld waarbij ik ook het mobiel abonnement heb verwijderd. Nu wil ik op de vervangende Apple Watch mijn mobiel netwerk weer koppelen, maar hij blijft onderstaande foutmelding geven. Iemand enig idee?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je had bij het ontkoppelen het mobiele abonnement volgens mij moeten behouden. Dan zou dat in de gemaakte reservekopie hebben gezeten en worden teruggezet bij herstellen.
Ik denk dat je best even contact opneemt met T-Mobile.

• QoY_
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-03 23:31
Werkhoven schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:25:
[...]

Je had bij het ontkoppelen het mobiele abonnement volgens mij moeten behouden. Dan zou dat in de gemaakte reservekopie hebben gezeten en worden teruggezet bij herstellen.
Ik denk dat je best even contact opneemt met T-Mobile.
Thanks, dat heeft geholpen!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-03 19:49
Voor het beginscherm zoek ik nog handige/mooie complications. Ik wil de Infograaf face gaan gebruiken maar heb dan nog lege plekjes over. Zelf gebruik ik:
Temperatuur van het weer.
Batterij % van de AW.
Berichten knop om naar iMessage te gaan.
Spotify knop om snel muziek te kunnen afspelen.
Huidige datum met agenda planning.

Ik zou graag wat nieuwe handige willen gebruiken en ben daarom benieuwd welke jullie hebben ingesteld en waarvoor!

[Voor 4% gewijzigd door thekvnz op 17-03-2023 14:24]

Acties:
  • +2Henk 'm!
thekvnz schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:24:
Voor het beginscherm zoek ik nog handige/mooie complications. Ik wil de Infograaf face gaan gebruiken maar heb dan nog lege plekjes over. Zelf gebruik ik:
Temperatuur van het weer.
Batterij % van de AW.
Berichten knop om naar iMessage te gaan.
Spotify knop om snel muziek te kunnen afspelen.
Huidige datum met agenda planning.
[Afbeelding]

Ik zou graag wat nieuwe handige willen gebruiken en ben daarom benieuwd welke jullie hebben ingesteld en waarvoor!
Buitenkant:
Temperatuur
Regen
Wind
Activiteit

Binnenkant:
Datum
Zon op/onder
Hoogte
Geluid

Mijn Watch face wisselt aan de ‘binnenkant’ met de focus die ik ingesteld heb.

Werk:
Datum
Apple Music
Podcast
Rekenmachine

Autorijden:
Datum
Apple Music
Podcast
Kaarten

Thuis:
Datum
Opdrachten
Woning
Zon op/onder

©2004

• Jixreme
  • Laatst online: 04-05 18:21
Zijn er meer mensen waarbij de cijfers over slaap niet kloppen in de weergave “6 maanden” in de Health-app?

Op welke periode ik de maandweergave ook zet, de gemiddelde tijd in slaap komt nooit hoger dan 8 uur uit (wat klopt). Echter, in de 6m-weergave is ie ruim een uur langer - alsof ik gemiddeld bijna 9 uur per nacht slaap (wat zeker niet klopt). Hij lijkt in de 6m weergave de vroegste tijd in slaap tot de laatste tijd in slaap per week te nemen, en dan te suggereren dat dat “gemiddeld” is voor die week.

Hebben meer mensen dit probleem? Of hanteert Apple hierbij andere logica?

• Kassad
Jixreme schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:39:
Zijn er meer mensen waarbij de cijfers over slaap niet kloppen in de weergave “6 maanden” in de Health-app?

Op welke periode ik de maandweergave ook zet, de gemiddelde tijd in slaap komt nooit hoger dan 8 uur uit (wat klopt). Echter, in de 6m-weergave is ie ruim een uur langer - alsof ik gemiddeld bijna 9 uur per nacht slaap (wat zeker niet klopt). Hij lijkt in de 6m weergave de vroegste tijd in slaap tot de laatste tijd in slaap per week te nemen, en dan te suggereren dat dat “gemiddeld” is voor die week.

Hee wat raar, dat heb ik ook, een uur extra bij beide..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Hier ook!

©2004

• Tomas_

Foutje in de winter/zomertijd?

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00
Tomas_ schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:54:
[...]

Foutje in de winter/zomertijd?
Daar zat ik ook net aan te denken.

• Jixreme
Dank voor de reacties en het meedenken! Zomer- / wintertijd vind ik een goed idee, maar dan nog is het aan de hoge kant. Als ik de maanden doorscroll kom ik overall op zo’n 7:30-7:40 uur gemiddeld uit, waar bij de 6m weergave 8:53 staat. Dus in mijn geval komt het dan alsnog niet overeen. Hoe is dat bij jullie?

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:40
Jixreme schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:08:
Dank voor de reacties en het meedenken! Zomer- / wintertijd vind ik een goed idee, maar dan nog is het aan de hoge kant. Als ik de maanden doorscroll kom ik overall op zo’n 7:30-7:40 uur gemiddeld uit, waar bij de 6m weergave 8:53 staat. Dus in mijn geval komt het dan alsnog niet overeen. Hoe is dat bij jullie?
Winter/zomer uur gaat niet ineens voor een periode van 6 maand alles veranderen. Dat is maar 1 uurtje op 1 dag tijd.
Bij mij is het overigens ook fout, op elke maand nooit hoger dan 7:30 gemiddeld maar bij 6 maand toch iets meer dan 9 uur.

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:29

Heb je ook echt over die 6 maanden resultaten van de watch als slaap tool (gekleurde balkjes in blauw en rood) of zit er ook data tussen van toen je nog niet met de watch sliep (donkergroene balkjes)? Het verschil zit 'm namelijk in dat de watch kan registeren van de hoeveel tijd je in bed lag je ook daadwerkelijk geslapen hebt en de data die van je iPhone afkomt dat niet kan en alles als "slaap" registreert.

[Voor 3% gewijzigd door Myrdhin op 20-03-2023 13:02]

• Jixreme
Myrdhin schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:01:
[...]

Heb je ook echt over die 6 maanden resultaten van de watch als slaap tool (gekleurde balkjes in blauw en rood) of zit er ook data tussen van toen je nog niet met de watch sliep (donkergroene balkjes)? Het verschil zit 'm namelijk in dat de watch kan registeren van de hoeveel tijd je in bed lag je ook daadwerkelijk geslapen hebt en de data die van je iPhone afkomt dat niet kan en alles als "slaap" registreert.
Ik heb mijn Watch sinds 5 januari dit jaar, en sindsdien is er voor elke nacht data van de Watch. Er is geen data van m’n iPhone m.b.t. slaap; voor 5 januari is er niks te zien in de grafiek en ook bij “alle gegevens” gaat het niet verder terug dan die datum. Voordat ik m’n Watch had, had ik op m’n iPhone ook nog geen slaapfocus ingeschakeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4acesNL
  • Laatst online: 12:24
In eerste instantie was ik een beetje teleurgesteld in de Apple Watch Ultra. De batterij ging sneller leeg dan mijn SE. Het oranje bandje is cool, maar past bij weinig kleding. Maar nu ben ik een blije gebruiker.
Ik heb de leren Apple link bandje gekocht en die past er ècht geweldig bij. De batterijduur staat nu op 3 dagen bij normaal gebruik. Ik vond het vreemd waarom de Ultra eerst binnen twee dagen leeg was. Maar dit kwam dus door de Wayfinder watch face. Heb nog geen onderzoek gedaan naar welke functie het doet. Maar ik heb nu een Nike face die alleen de tijd laat zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:02
4acesNL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:51:
Ik heb de leren Apple link bandje gekocht en die past er ècht geweldig bij.
Foto’s? :9
4acesNL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:51:
In eerste instantie was ik een beetje teleurgesteld in de Apple Watch Ultra. De batterij ging sneller leeg dan mijn SE. Het oranje bandje is cool, maar past bij weinig kleding. Maar nu ben ik een blije gebruiker.
Ik heb de leren Apple link bandje gekocht en die past er ècht geweldig bij. De batterijduur staat nu op 3 dagen bij normaal gebruik. Ik vond het vreemd waarom de Ultra eerst binnen twee dagen leeg was. Maar dit kwam dus door de Wayfinder watch face. Heb nog geen onderzoek gedaan naar welke functie het doet. Maar ik heb nu een Nike face die alleen de tijd laat zien. [Afbeelding]
Ook met de wayfinder Watchface merk ik geen grote drain hoor. Doe ik zo ook 2 a 3 dagen. Valt of staat met hoeveel workouts ik heb gedaan en of ik veel mijn telefoon heb thuisgelaten :)

©2004

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 4acesNL
[

De foto’s doen het niet echt recht aan imo. Maar het voelt voor mij als stijlvol mid century modern deze combi.

• 4acesNL
Nou, ik Hebert wat hoor met mijn Apple Watch Ultra. Ik kan geen apps meer installeren. Ik heb het volgende geprobeerd:
- Watch app afgesloten/ herstart
- Airplane mode aan voor een tijdje en weer uit
- Apple Watch herstart
- iPhone Herstart
- losgekoppeld opnieuw gekoppeld aan iPhone.
- netwerk instellingen een reset gegeven.

ik kan er ook niet echt meer over vinden. Heel bijzonder weer.

- edit - Hahahaha! De VPN stond aan. Sukkel wat ik er ben. 🙈😂

[Voor 8% gewijzigd door 4acesNL op 25-03-2023 09:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:45

• PeaceNlove
meesje schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:24:
[...]

Hopelijk wordt mijn AW4 nog ondersteund.
Volgens mij zijn ze met AW4 overgestapt op een 64bit SOC, en er is ook voldoende opslag. AW3 was de laatste met 32bit SOC en had ook te weinig opslag voor updates, dat was echt niet gebruiksvriendelijk. Dus dat ze AW3 hebben laten vallen in de support is logisch, maar voor de 4 kan ik geen technische reden bedenken. Maar je weet het pas bij Apple op WWDC

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Wie gebruikt zijn Watch hier tijdens het fysieke(re) werk? Bijvoorbeeld installatieberoepen etc. Gebruiken jullie dan een extra case of dragen jullie hem niet vanwege veiligheidsredenen?Je kunt natuurlijk nogal eens ergens achter blijven hangen.

PSN: bollsie

sjufke schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:04:
Wie gebruikt zijn Watch hier tijdens het fysieke(re) werk? Bijvoorbeeld installatieberoepen etc. Gebruiken jullie dan een extra case of dragen jullie hem niet vanwege veiligheidsredenen?Je kunt natuurlijk nogal eens ergens achter blijven hangen.
Ik tijdens het klussen. Ik doe er dan een zweetbandje oid om. Net als met de voetbal (recreatief). Voor dat ik mijn Ultra had, gebruikte ik een case van spigen + een zweetbandje. Nu alleen een zweetbandje dus.

©2004

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
meesje schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:24:
[...]

Hopelijk wordt mijn AW4 nog ondersteund.
Ik hoop het ook, mijn AW4 is de eerste en laatste smartwatch.
Zal als deze stuk gaat ook geen nieuwe meer kopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
NoSugar schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:59:
[...]

Ik hoop het ook, mijn AW4 is de eerste en laatste smartwatch.
Zal als deze stuk gaat ook geen nieuwe meer kopen.
Bij mij komt er tzt ooit een nieuwe. Heerlijk om te gebruiken tijdens het hardlopen icm offline muziek.

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:28
Hoe gaan jullie om met het volgende.

Veel mensen ervaren het als asociaal wanneer ik op m’n horloge kijk naar een bericht. Men krijgt het idee dat ik haast heb of er niet bij ben.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

Acties:
  • +4Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:55
alexhooven schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:30:

Veel mensen ervaren het als asociaal wanneer ik op m’n horloge kijk naar een bericht. Men krijgt het idee dat ik haast heb of er niet bij ben.
Vind op een watch kijken een stuk minder asociaal dan op mijn telefoon kijken; wat vrijwel iedereen doet.
verder boeit het mij totaal niet wat anderen ervan denken. Non-issue voor mij.

• PeaceNlove

Als ik ergens in gezelschap ben en ik krijg te veel notificaties, dan zet ik soms een niet storen modus aan. Maar dat is met name voor mezelf, want ik wil dan gewoon niet afgeleid worden en de focus op het gezelschap hebben.

• Redondo1982

Blijkbaar zijn de anderen dan niet interessant genoeg. Zou een teken aan de wand kunnen zijn voor de anderen ;)

• Kassad

Ik behandel berichten hetzelfde ongeacht het apparaat waar ik ze op bekijk, niet als ik in gesprek ben met iemand. Ik vind het zelf ook vrij onbeleefd als iemand een bericht leest in een gesprek. Maakt dan niet uit op welk apparaat je het leest, het gaat erom dat je het bericht voorrang geeft boven het gesprek waar je in zit en daarmee je gesprekspartner minder belangrijk maakt. Kijk, als je een erg belangrijk bericht verwacht en je geeft dat aan voor het gesprek vind ik het wat anders maar appjes/mailtjes etc bekijk ik na een gesprek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

Zo belangrijk ben ik niet.
Als ik met iemand in gesprek ben dan kunnen berichten wel even wachten.
Apparaten staan gewoon op stil. Als ik wat 'mis' dan is dat maar zo, wat ik al zei: zo belangrijk ben ik niet en mijn berichten al helemaal niet.
Mocht dat toch een keer anders zijn dan gewoon even zeggen dat je een 'belangrijk' telefoontje/berichtje verwacht.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gr4mpyC3t

Ligt een beetje aan de situatie. Wanneer je in een fysiek overleg zit met meerdere personen en je neemt niet actief deel aan het gesprek dan stoor ik me er niet zo veel aan. Doe het immers zelf ook (soms).

Maar één op één gesprekken waar iemand überhaupt iets anders zit te doen wanneer je iets aan het vertellen bent is gewoon niet sociaal. Maakt niet uit of het dan je smartwatch, smartphone of whatever is.

Dus, op welke momenten kijk je dan naar die berichten en krijg je er commentaar op?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:58
Is ook niet nieuw. Op analoge horloges gaan mensen het ook niet in dank afnemen als je daar vaak op kijkt. Het geeft het gevoel alsof je haast hebt, je een andere afspraak hebt of dat het je allemaal te lang duurt.

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:28
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:59:
[...]

Ligt een beetje aan de situatie. Wanneer je in een fysiek overleg zit met meerdere personen en je neemt niet actief deel aan het gesprek dan stoor ik me er niet zo veel aan. Doe het immers zelf ook (soms).

Maar één op één gesprekken waar iemand überhaupt iets anders zit te doen wanneer je iets aan het vertellen bent is gewoon niet sociaal. Maakt niet uit of het dan je smartwatch, smartphone of whatever is.

Dus, op welke momenten kijk je dan naar die berichten en krijg je er commentaar op?
Ja tijdens een sollicitatiegesprek staat die uit bijvoorbeeld. Maar gewoon chit chat met collega’s. Door de Apple Watch kijk ik wel echt vaak op m’n horloge. Zelfs onbewust merk ik. Dat laatst is t m. Heb t soms niet eens meer door. Ff snel dat appje lezen of kijken wie er mailt. Etc.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

• Gr4mpyC3t
alexhooven schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:49:
[...]

Ja tijdens een sollicitatiegesprek staat die uit bijvoorbeeld. Maar gewoon chit chat met collega’s. Door de Apple Watch kijk ik wel echt vaak op m’n horloge. Zelfs onbewust merk ik. Dat laatst is t m. Heb t soms niet eens meer door. Ff snel dat appje lezen of kijken wie er mailt. Etc.
Denk toch dat het erg afhankelijk is van je werkomgeving en de cultuur die daar heerst. De meeste collega's waar ik mee samenwerk hebben ook wel zo'n ding om hun pols. Kan me echt niet boeien.

Helemaal als je in een loos momentje met elkaar staat te kletsen kan ik me er echt niet aan ergeren. Wie weet is dat berichtje wel relevant voor je werk en moet je aan de slag.. Maar ja, je merkt het al weer, iedereen kijkt daar toch weer anders naar. :9

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Redondo1982
Ja, het is toch gewoon per situatie verschillend. Inderdaad even een babbeltje met een bekende dan kijk je gewoon even tussendoor op je AW of je iPhone. Ben ik in gesprek met een relatie (debiteur of crediteur) van me dan doe ik dat natuurlijk niet. Dan zet ik de meeste dingen ook op stil of niet storen.

Dat we hier zoveel berichten aan wenden is eigenlijk al teveel haha. Iedereen doet het anders, maar uiteindelijk zal het te maken hebben met de urgentie en prioriteit van je gesprek.

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-06 22:23
Hi, ik probeer via de Action Button mijn Albert Heijn bonuscard te openen via Stocard. Ik gebruik hier een simpele Shortcut voor:

Indien ik deze open op mn iPhone krijg ik direct de barcode te zien. Indien ik deze echter via de action button probeer te openen, krijg ik een foutmelding:

Ik heb Stocard uiteraard ook op mn Apple Watch (Ultra) geinstalleerd, en indien ik deze open krijg ik ook gewoon de barcode te zien:

Weet iemand of deze op te roepen is via de Action Button? En zoja, hoe?

[Voor 0% gewijzigd door bob-nwk op 08-04-2023 18:44. Reden: typo]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sushieffer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:47
bob-nwk schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:43:
Hi, ik probeer via de Action Button mijn Albert Heijn bonuscard te openen via Stocard. Ik gebruik hier een simpele Shortcut voor:

[Afbeelding]

Indien ik deze open op mn iPhone krijg ik direct de barcode te zien. Indien ik deze echter via de action button probeer te openen, krijg ik een foutmelding:
[Afbeelding]

Ik heb Stocard uiteraard ook op mn Apple Watch (Ultra) geinstalleerd, en indien ik deze open krijg ik ook gewoon de barcode te zien:
[Afbeelding]

Weet iemand of deze op te roepen is via de Action Button? En zoja, hoe?
Ik heb m’n bonuskaart via de app Pass4Wallet in m’n Wallet gekregen waardoor deze netjes naast mijn betaalpassen in Apple Pay staan. Werkt super.

Think Different

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:57
sushieffer schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 21:49:
[...]

Ik heb m’n bonuskaart via de app Pass4Wallet in m’n Wallet gekregen waardoor deze netjes naast mijn betaalpassen in Apple Pay staan. Werkt super.
Mooi, dan kunnen anderen ook van de kortingen gebruik maken zoals bv Premium abonnement.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:15
Heeft spotify een update gehad ofzo voor de Apple Watch? Andere lay-out, kan niets meer downloaden naar de Watch om hard te lopen zonder iPhone. Meer mensen last van? Deed dit altijd zonder mokken. 3 puntjes aanklikken, downloaden naar Apple Watch en klaar. Nu dus niet meer.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-05 22:00
pdavie2311 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:01:
Heeft spotify een update gehad ofzo voor de Apple Watch? Andere lay-out, kan niets meer downloaden naar de Watch om hard te lopen zonder iPhone. Meer mensen last van? Deed dit altijd zonder mokken. 3 puntjes aanklikken, downloaden naar Apple Watch en klaar. Nu dus niet meer.
Idem!!

Bij mij werkt het opstarten bij je iPhone en dan overschakelen naar de Watch. dit werkt bij mij

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

• Jovano
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-06 13:35
Hey Tweakers!

Ik heb een series 4 vanaf de launch en op wat beschadigingen na werkt die nog super, maar de batterij conditie is 78% en dat merk ik vooral op de dagen dat ik sport.

Wat zouden jullie doen als jullie mij waren? Zou ik het geluk hebben dat als ik mijn batterij wil laten vervangen dat ik dan een nieuwere Apple Watch terug krijg of zal ik een series 8 kopen? Apple care is 2 jaar geleden al verlopen en met de huidige batterij conditie levert de Watch mij denk ik nog weinig op.

• Haga
  • Niet online
Jovano schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:06:
Hey Tweakers!

Ik heb een series 4 vanaf de launch en op wat beschadigingen na werkt die nog super, maar de batterij conditie is 78% en dat merk ik vooral op de dagen dat ik sport.

Wat zouden jullie doen als jullie mij waren? Zou ik het geluk hebben dat als ik mijn batterij wil laten vervangen dat ik dan een nieuwere Apple Watch terug krijg of zal ik een series 8 kopen? Apple care is 2 jaar geleden al verlopen en met de huidige batterij conditie levert de Watch mij denk ik nog weinig op.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou beide doen.

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 18:19
Vandaag zag ik onderstaande bericht voorbij komen. Ik maak me dan ook zorgen over mijn privacy en wat Apple allemaal kan/mag doen met mijn data. Hoe denken jullie hierover?
https://www.rtlnieuws.nl/...ingdienst-voor-gezondheid

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:41
Vic83 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:25:
Vandaag zag ik onderstaande bericht voorbij komen. Ik maak me dan ook zorgen over mijn privacy en wat Apple allemaal kan/mag doen met mijn data. Hoe denken jullie hierover?
https://www.rtlnieuws.nl/...ingdienst-voor-gezondheid
Wil je ook aangeven waarom jij je hier zorgen om maakt? Ik kan niet bedenken waarom dit nadelig voor mij zou kunnen zijn…

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 18:19
Drials schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:30:
[...]

Wil je ook aangeven waarom jij je hier zorgen om maakt? Ik kan niet bedenken waarom dit nadelig voor mij zou kunnen zijn…
Zeker wil ik dat! :-) Apple wordt op deze manier zo machtig… Wat kunnen ze allemaal met die data doen? Als ik het bericht goed lees, proberen ze ook gebruikers te sturen…

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik gebruik maar zeer weinig apps op mijn Watch, maar Petey gebruik ik met regelmaat!

Meet Petey, the AI assistant app for the iPhone & Apple Watch! With this app, you can now talk with ChatGPT right on the go.

https://petey-assistant.com/

Aanrader!

• meesje
MrAcid schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:03:
Ik gebruik maar zeer weinig apps op mijn Watch, maar Petey gebruik ik met regelmaat!

Meet Petey, the AI assistant app for the iPhone & Apple Watch! With this app, you can now talk with ChatGPT right on the go.

https://petey-assistant.com/

Aanrader!
Waarom zou deze app kopen terwijl je ook met een Siri Shortcut een verbinding kunt leggen met OpenAI?

• Gr4mpyC3t
Vic83 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:37:
[...]

Zeker wil ik dat! :-) Apple wordt op deze manier zo machtig… Wat kunnen ze allemaal met die data doen? Als ik het bericht goed lees, proberen ze ook gebruikers te sturen…
Kan de bron even niet vinden, maar ik meen dat de ‘Apple Dagboek’ app er ook aan zit te komen. Volgens de geruchten wordt de data daarvan ook enkel lokaal verwerkt en opgeslagen.

Dat zie ik ook wel met deze nieuwe functie gebeuren. Apple heeft sowieso al wat online staan over het opslaan van medische gegevens.

En je hoeft deze diensten natuurlijk niet te gebruiken he.. is ook een mogelijkheid! :)
Vic83 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:37:
[...]

Ik denk dat ze gebruikers proberen te helpen met coaching. Dat is wat anders dan sturen. Ik vermoed op dezelfde manier als met de activiteitsringen. Dan krijg je ook een melding van bijvoorbeeld ‘het kan nog net’. Dat kan aan de hand van lokale data prima op het toestel plaatsvinden middels berekeningen. Ik zou mij niet teveel zorgen hierom maken.

©2004

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:13:
[...]

Waarom zou deze app kopen terwijl je ook met een Siri Shortcut een verbinding kunt leggen met OpenAI?
Wist ik niet, thanks. Meerwaarde is dat je voor een paar euro een mooie interface hebt en geen omkijken naar het beheren van API keys en eventuele limieten.

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06:05
Deze middag op 6 minuten na 60uur met de batterij en gewoon gebruik.
Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee