“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Update; ik heb tweedehands een AW7 met 100% batterij conditie gekocht voor 250 euro. Helemaal blij mee, er zitten alleen wel krassen op het scherm die ik vast anders zelf ook had gekregen. Iemand nog poetsmiddel tips? Om ze een beetje te maskeren?Annetje86 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:09:
Durf te vragen..
ik heb mijn partner 2 weken geleden voor haar verjaardag een Garmin Venu gegeven en ik zie nu hoe leuk deze gadget is. Nu zit ik geregeld te kijken naar een apple watch maar zit in dubio; welke apple watch ga ik kopen..
Mijn budget is beperkt dus de Ultra valt af, echter twijfel ik tussen de SE 2022 of de AW7. Ik zie in de AW8 niet dermate meerwaarde om die erbij te zetten, maar als ik kijk wat nu de vraagprijs is voor een AW7 kun je net zo goed de AW8 kopen.. En is het prijsverschil van +/- 120 euro tussen de SE'22 en de AW7 het waard? Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Apple Care hangt af van je situatie. Ik heb het wel afgesloten voor mijn AW6 destijds in 2021. Die loopt af ergens juli dit jaar, maar zie verder geen reden om er gebruik van te maken.4acesNL schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:35:
[...]
Dank! ☺️ Als de batterij zonder telefoon sneller leeg gaat heb ik daar geen problemen mee. Maar nu al binnen 2u naar 90 procent met alleen maar thuis zijn en niets doen. Dat gaat sneller dan mijn SE 😅
Maar verder er wel erg blij mee. Na jaren hetzelfde design is dit een welkome verassing. Ik heb wel eens gemeld dat ik de Ultra lelijk vond. Maar in real life komt ie veel beter tot zijn recht. Hij is niet zo fotogeniek 😅
Verder ga ik er geen extra bescherming op doen, zoals een case of screen protector. Maar is Apple care aan te raden?
En kun je met dit Alpine bandje zwemmen?
Ik heb wat krassen op het scherm door dom gebruik (ramen wassen en dan tegen de muur aankomen met je pols). Als ik kijk naar mijn dagelijks gebruik en de eventuele gevaren kijk die ik tegen kan komen, dan is het voor mij zonde geld geweest. Werk voornamelijk thuis en als ik echt ga klussen doe ik de AW af. Als ik elke dag naar mijn werk zou fietsen (met kans om bv aan gereden te worden/ongeval) of een functie zou hebben waarbij de AW best wel in contact zou kunnen komen met andere objecten bv omdat je veel dingen moet optillen etc, dan zou ik het wel weer overwegen, maar ik zit de hele dag achter een buro.
Ik moet nog even uitzoeken hoe het zit met Apple Care+ en de batterijconditie en of daar iets voor bestaat zoals het ook voor een iPhone bestaat want mijn batterijconditie staat op 89% nu. Maar ik heb het vermoeden dat als deze onder de 80% zou komen binnen AC+ garantie dat er vanuit Apple niks mee wordt gedaan.
XBL: MRE Inc
je moet de voorwaarden van Apple Care+ er maar eens bijnemen en kijken of het meerwaarde is... krasjes of kleine scheurtjes die de werking niet beïnvloeden zijn niet gedekt.4acesNL schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:35:
[...]
k 😅
Verder ga ik er geen extra bescherming op doen, zoals een case of screen protector. Maar is Apple care aan te raden?
En kun je met dit Alpine bandje zwemmen?
Het is toch bij 12% (119€) van de aankoopprijs dat je moet dokken voor een verzekering die vrij beperkt is, en waar je ook nog eens 75€ franchise op hebt.
Alpine bandje is prima in het water, is ook supersnel droog. alleen worden ze wel snel vuil, maar even inzepen onder de douche lost dat ook weer op.
Ja is een prima bandje, vergelijkbaar met de Ocean.4acesNL schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:46:
Ah Tnx. Ik zag een ook wat goedkoper oranje band van Nomad. Die lijkt me ook wel wat voor zwemmen.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Ik merk dat het uitschakelen van het AOD heel veel scheelt. Waar ik voorheen 2 dagen kon doen met een volle accu is dat nu zo’n 4 á 5 dagen.4acesNL schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:27:
Tnx. ☺️ Overigens is de batterij van mijn Ultra slechter dan mijn SE. Raar toch? Gisteren geen rare dingen mee gedaan. Gewoon de deur uitgegaan samen met de telefoon. 18:15. En om 11:48u thuis. En weinig mee gedaan dus.
[Afbeelding]
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Meer mensen last van?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Mogelijk veel apps open die op de achtergrond draaien?Mog schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:33:
De batterij van de Apple Watch Series 8 (41mm) van mijn vrouw is sinds een aantal dagen heel snel leeg. 's Ochtends haalt ze hem 100% opgeladen van de lader en met het avondeten heeft hij nog maar 19% batterij. We hebben daarna 2 aflevering op Netflix gekeken en toen was ie nog maar 9%. Haar telefoon ligt gewoon naast haar, Wi-Fi verbinding is goed, ze gebruikt de Watch niet actief.
Meer mensen last van?
Se 2020 hier, sinds laatste Watch OS update ook issues met de batterij.
Gisteren ochtend rond 10 uur watch om met accu vol, rond avondeten (na 18:30) af gedaan met 31% over, en ik was hele dag thuis.
Daarnet ook, pas toen ik de deur uit ging rond 12:30 de Watch met volle accu om gedaan, zit nu op 61% over.
En ik haalde makkelijk 1 a 1,5 dag hiervoor, want de GPS op de Watch gebruik ik niet en ook geen workouts, alleen hart meting en notificaties, keek zelfs nog de settings na daarnet maar niks dat uit stond staat nu aan.
Even een reset gedaan, maar ik betwijfel dat dit helpt (deed het ook nooit met de iPhone als deze issues had)
Lekker lijkt te gaan. Gisteren om 18:05 tot 100 procent opgeladen. En nu op 38 procent. Lijkt me niet okay.
Mog schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:33:
De batterij van de Apple Watch Series 8 (41mm) van mijn vrouw is sinds een aantal dagen heel snel leeg. 's Ochtends haalt ze hem 100% opgeladen van de lader en met het avondeten heeft hij nog maar 19% batterij. We hebben daarna 2 aflevering op Netflix gekeken en toen was ie nog maar 9%. Haar telefoon ligt gewoon naast haar, Wi-Fi verbinding is goed, ze gebruikt de Watch niet actief.
Meer mensen last van?
Mizgala28 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:44:
[...]
Se 2020 hier, sinds laatste Watch OS update ook issues met de batterij.
Gisteren ochtend rond 10 uur watch om met accu vol, rond avondeten (na 18:30) af gedaan met 31% over, en ik was hele dag thuis.
Daarnet ook, pas toen ik de deur uit ging rond 12:30 de Watch met volle accu om gedaan, zit nu op 61% over.
En ik haalde makkelijk 1 a 1,5 dag hiervoor, want de GPS op de Watch gebruik ik niet en ook geen workouts, alleen hart meting en notificaties, keek zelfs nog de settings na daarnet maar niks dat uit stond staat nu aan.
Even een reset gedaan, maar ik betwijfel dat dit helpt (deed het ook nooit met de iPhone als deze issues had)
Heb je het al uit en weer aan gezet? Dat is bijna altijd de oplossing.4acesNL schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:58:
Bij mij is er dus wel iets wat niet helemaal
Lekker lijkt te gaan. Gisteren om 18:05 tot 100 procent opgeladen. En nu op 38 procent. Lijkt me niet okay.
[ Voor 47% gewijzigd door Kassad op 09-02-2023 16:00 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Mijn Watch gaat iedere avond uit, ik draag het niet in bed.Kassad schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:58:
[...]
[...]
[...]
Heb je het al uit en weer aan gezet? Dat is bijna altijd de oplossing.
Dus sinds die update is dat iedere dag gebeurt.
ik hoor wel vaker dat aan en uit zetten vaak helpt, en door de jaren heen heb ik gemerkt dat dit voor mij met alles werkt, behalve met mijn huidige Apple apparaten
Maar misschien ligt het probleem echt aan de software, op Google Keep na draai ik geen apps op de Apple Watch, ik betaal er niet mee, ik doe geen workouts mee ect ect, puur notificaties en hart metingen.
Maar goed, daarnet een reset gedaan zonder de back-up terug te plaatsen, dus ik zie wel of dat helpt.
Want wat mij opvalt sinds dat ik terug bij iOS ben is dat iedere keer als ik ergens issues mee heb, de enige oplossing een update is die de boel oplost.
[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 09-02-2023 16:17 ]
Tja, het valt mij elke keer weer op hoeveel mensen na een update last hebben van extra stroomverbruik. Een reboot of wat geduld (indexering, data hersyncen, etc) helpt bijna altijd, ik kan me de laatste keer dat er echt een software issue was waar iedereen last van had niet heugen. Ik heb echt nooit last van issues bij Apple en ik gebruik het best intensief. Maar reboot ook na een update, en accepteer dat de eerste 1 à 2 dagen het verbruik niet normaal is.Mizgala28 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:16:
[...]
Mijn Watch gaat iedere avond uit, ik draag het niet in bed.
Dus sinds die update is dat iedere dag gebeurt.
ik hoor wel vaker dat aan en uit zetten vaak helpt, en door de jaren heen heb ik gemerkt dat dit voor mij met alles werkt, behalve met mijn huidige Apple apparaten
Maar misschien ligt het probleem echt aan de software, op Google Keep na draai ik geen apps op de Apple Watch, ik betaal er niet mee, ik doe geen workouts mee ect ect, puur notificaties en hart metingen.
Maar goed, daarnet een reset gedaan zonder de back-up terug te plaatsen, dus ik zie wel of dat helpt.
Want wat mij opvalt sinds dat ik terug bij iOS ben is dat iedere keer als ik ergens issues mee heb, de enige oplossing een update is die de boel oplost.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
mijn batterij is van gisteren 08:05 tot nu. Met eigenlijk alleen maar omgehad. En 4g uit nu op 23 procent. Mijn Ultra is nieuw. 1 feb geactiveerd.
[ Voor 69% gewijzigd door 4acesNL op 09-02-2023 17:03 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/Y06mKC0nnJFJLDvle5w8hfWP.png?f=user_large)
4g stond uit. Had hem even om. En wel even gebruikt om mijn weg te vinden. Maar dat was maar zo een 15 minuten. En zat eigenlijk op mijn foon te kijken via Apple Maps.
Dus jouw 8 heeft betere batterij duur als we de twee schermafbeeldingen vergelijken. 🙈
[ Voor 15% gewijzigd door 4acesNL op 09-02-2023 17:06 ]
Sluit al je apps eens op je AW en start deze daarna opnieuw op. Lijkt me heel stug dat het probleem hierna nog speelt.4acesNL schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:05:
Ik zit dus met mijn ultra nu op 32 procent. En gisteren 18:05u opgeladen tot 100 procent.
4g stond uit. Had hem even om. En wel even gebruikt om mijn weg te vinden. Maar dat was maar zo een 15 minuten. En zat eigenlijk op mijn foon te kijken via Apple Maps.
Dus jouw 8 heeft betere batterij duur als we de twee schermafbeeldingen vergelijken. 🙈
:fill(white):strip_exif()/f/image/JK7ylbLj35eHSQ1VdNJObvSG.png?f=user_large)
Sinds Microsoft de authenticator app de nek omgedraaid heeft ook geen enkele niet standaard app er meer op overigens.
Daar ben ik het ook mee eens, maar de WatchOS update is a lang genoeg uit dat dit soort issues (want indexeren enz) al wel voorbij zouden moeten zijn.Kassad schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:38:
[...]
Een reboot of wat geduld (indexering, data hersyncen, etc) helpt bijna altijd, ik kan me de laatste keer dat er echt een software issue was waar iedereen last van had niet heugen. Ik heb echt nooit last van issues bij Apple en ik gebruik het best intensief. Maar reboot ook na een update, en accepteer dat de eerste 1 à 2 dagen het verbruik niet normaal is.
Mijn reset heeft overigens niks uitgehaald zo te zien, maar ik test het morgen wat beter omdat ik de deur uit moet.
Qua iOS issues valt het voor mij tot iOS 16.3 wel mee, hier en daar wat kleine irritaties maar niks ernstigs en ook geen dingen als battery drain zoals ik dat nu met de Watch heb.
Wat het ook kan zijn, schiet me net te binnen, een app die nog niet geoptimaliseerd is voor de update. Na een update komen de developers met updates, goede kans dat dat het probleem oplost. Ik zou me er vooral niet te druk om maken, het lost vanzelf op. Dit is echt altijd zo, met elke update van elk apparaat houden we deze discussies op het forum. Ik word oud denk ikMizgala28 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 00:04:
[...]
Daar ben ik het ook mee eens, maar de WatchOS update is a lang genoeg uit dat dit soort issues (want indexeren enz) al wel voorbij zouden moeten zijn.
Mijn reset heeft overigens niks uitgehaald zo te zien, maar ik test het morgen wat beter omdat ik de deur uit moet.
Qua iOS issues valt het voor mij tot iOS 16.3 wel mee, hier en daar wat kleine irritaties maar niks ernstigs en ook geen dingen als battery drain zoals ik dat nu met de Watch heb.
Het vervuilt de topics gewoon.
youtube.com/@hisrep
Kijk, fijn om te horen! Als je ook nog het Always On Display uitschakelt gaat de accu nog 2 keer zo lang mee.4acesNL schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:50:
@Davidas
Tnx! Dit lijkt geholpen te hebben.
[Afbeelding]
Top. Dit ga ik bij de AWS8 van mijn vrouw ook proberen.Davidas schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:07:
[...]
Kijk, fijn om te horen! Als je ook nog het Always On Display uitschakelt gaat de accu nog 2 keer zo lang mee.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
niet meer vast in de uiteindes, terwijl dezelfde linkjes wel vastklikken in mijn zwarte linked bracelet closure.
Iemand enig idee of en hoe dit te repareren valt?
Het gaat dus om dit ding…
:strip_exif()/f/image/LiwSf5N9dm8J1rFAU0wvOuKm.jpg?f=fotoalbum_large)
My name is Karl. Ich bin expert.
De buitenste schakels zijn stuk, de sluiting zelf doet het nog perfect.Grin schreef op zondag 12 februari 2023 @ 15:25:
Is de vlindersluiting stuk of is een (of meerdere) schakels niet meer goed?
En heb je de low power mode aan voor je workouts ? Hier niet gezien ik ze juist doe (half uurtje buiten stappen, ben al van een zekere leeftijd 😉) om mijn ringen vol te krijgen. Maar voor langere en intensievere workouts zou dit wel helpen.giantgiantus schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:59:
Toch vind ik de batterij nog steeds voor verbetering vatbaar. Ik doe vaak workouts van uur of 6-8. Dan haal ik 2 dagen niet.
Nee. Ik heb een Apple Watch om de functies die dat ding heeft te gebruiken. Dus ik laadt het nu dan maar elke avond op. Maar voor mij zou 2 dagen en nachten met fatsoenlijke workouts goed zijn.Vanishd schreef op zondag 12 februari 2023 @ 20:01:
[...]
En heb je de low power mode aan voor je workouts ? Hier niet gezien ik ze juist doe (half uurtje buiten stappen, ben al van een zekere leeftijd 😉) om mijn ringen vol te krijgen. Maar voor langere en intensievere workouts zou dit wel helpen.
Klopt, maar(de nieuwe) low power mode voor workouts doet niets af aan de functies van je watch. Het verminderd enkel het aantal keren dat je hartslag gemeten wordt (om de 2 min ipv 1 min) en het aantal keren dat hij het gps signaal opvraagt (ook :2) voor de rest blijven alle functies van dat “ding” werken. En deze wijzigingen zijn dan ook enkel maar tijdens een workout.giantgiantus schreef op zondag 12 februari 2023 @ 20:04:
[...]
Nee. Ik heb een Apple Watch om de functies die dat ding heeft te gebruiken. Dus ik laadt het nu dan maar elke avond op. Maar voor mij zou 2 dagen en nachten met fatsoenlijke workouts goed zijn.
Ben ook van een zekere leeftijd (70+) doe elke min een workout van 30 min en vaak 2. Laat hem in de avond tijdens het douchen een kwartier op en hou hem in de nacht om, en een keer in de week laden tot 100%Vanishd schreef op zondag 12 februari 2023 @ 20:01:
[...]
En heb je de low power mode aan voor je workouts ? Hier niet gezien ik ze juist doe (half uurtje buiten stappen, ben al van een zekere leeftijd 😉) om mijn ringen vol te krijgen. Maar voor langere en intensievere workouts zou dit wel helpen.
Heb een opdracht zodat hij tijdens een workout AOD uit gaat en na het stoppen weer aan.
Bing
Kan je deze delen?bing69 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:32:
[...]
Heb een opdracht zodat hij tijdens een workout AOD uit gaat en na het stoppen weer aan.
©2004
Tuurlijk, is heel simpel hoor, onderstaande is om scherm uit te zetten, voor weer aanzetten doe je het omgekeerde.
/f/image/4aW3JAYFeE11AOSieWTaMz2o.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/dYNgFO1JJhUuuMt8UEhCaOCX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Rsm927igR5xn8BTjcrUbHOYG.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door bing69 op 13-02-2023 16:06 ]
Bing
Thx. Ik was zelf al even bezig geweest maar het was mij nog niet gelukt.bing69 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:04:
[...]
Tuurlijk, is heel simpel hoor, onderstaande is om scherm uit te zetten, voor weer aanzetten doe je het omgekeerde.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
©2004
Ik doe vast iets fout, maar ik krijg dit niet geregeld. Ik ga naar opdrachten, dan voeg ik "always on" toe, maar hoe krijg je dit gekoppeld aan het starten van een work-out?bing69 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:04:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In 'Opdrachten' kies je voor 'automatisering' en daarna voor 'persoonlijke automatisering'. Zoek dan naar 'Workout' en als je daarna op 'volgende' drukt zoek je naar de opdracht 'altijd aan'.Phoolie schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:35:
[...]
Ik doe vast iets fout, maar ik krijg dit niet geregeld. Ik ga naar opdrachten, dan voeg ik "always on" toe, maar hoe krijg je dit gekoppeld aan het starten van een work-out?
Dit is in grove lijnen hoe het werkt. Lukt het zo?
©2004
Ik zat bij opdrachten te zoeken, via automatisering lukt het welhk12nl schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:06:
[...]
In 'Opdrachten' kies je voor 'automatisering' en daarna voor 'persoonlijke automatisering'. Zoek dan naar 'Workout' en als je daarna op 'volgende' drukt zoek je naar de opdracht 'altijd aan'.
Dit is in grove lijnen hoe het werkt. Lukt het zo?
Ik zie alleen die optie "Meld indien uitgevoerd" niet.
Dan moet je die andere toggle even omzetten.Phoolie schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:30:
[...]
Ik zat bij opdrachten te zoeken, via automatisering lukt het wel
Ik zie alleen die optie "Meld indien uitgevoerd" niet.
©2004
Dit had ik wellicht ook zelf even kunnen proberenhk12nl schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:46:
[...]
Dan moet je die andere toggle even omzetten.
Maar Ik krijg het helaas niet voor elkaar dat ik op spotify nummers kan downloaden. (ook niet met stappen die ik tot nu toe heb gevonden)
Op de watch blijft ie lopen maar er word niets gedownload ook werkt in spotify het mapje downloads niet dan stopt de app.
Verder kan ik wel mijn JBL connecten via bluetooth maar in spotify niet selecteren als afspeel mogelijkheid zou dit komen omdat de muziek niet op de watch staat ?
zo moet ik nog mijn telefoon meeslepen met sporten...
Tussen de aw8 45mm of de ultra. En waarom de prijs en of de ultra toch net niet te groot is.
Iemand die in hetzelfde dilemma heeft gezeten?
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Jawel, ik reed naar een CB winkel met de intentie om een AW 8 aan te schaffen en ben buiten gekomen met een Ultra. Na het passen was ik overtuigd.sten123 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 23:54:
Oh twijfel en nog eens twijfel.
Tussen de aw8 45mm of de ultra. En waarom de prijs en of de ultra toch net niet te groot is.
Ik ging voor de SE en kocht toch de ultra… gewoon omdat ik m mooi vind (en voor de batterijduur)Vanishd schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 06:14:
[...]
Jawel, ik reed naar een CB winkel met de intentie om een AW 8 aan te schaffen en ben buiten gekomen met een Ultra. Na het passen was ik overtuigd.
Te groot is hij zeker niet, misschien is het wat krapjes met een strakke overhemd maar ik ben niet iemand die dat dagelijks draagt.
Koop je hem bijv. Bij de multisim aanbieders t-mobile of kpn en druk je de slider helemaal naar “in één keer betalen” moet je 870 euro afrekenen (met 4g abo). Dat is heel iets goedkoper dan een S8 met rvs behuizing en een standaard bandje bij apple zelf.
Ik heb de ultra ook gepast en was verkocht. Mijn polsen zijn niet heel groot maar ik vond de robuuste look heel gaaf.sten123 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 23:54:
©2004
Er is maar een echte optie en dat is goed passen en je niet laten lijden door anderen; heeft in dit specifieke geval geen enkele zin.
[ Voor 12% gewijzigd door Grin op 16-02-2023 10:34 ]
Zeker, ik zat echt klaar voor een AW8 Titanium (die uiteindelijk niet eens kwamsten123 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 23:54:
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Met hardlopen pas na 15 min dat hij mijn hartslag vind. En regelmatig wegvallen en dat hij terug moet zoeken
Hier ook. Ik dacht dat het aan mijn hart lag.svenn15 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:18:
Nog mensen problemeb met de workout dat de hartslag gegevens regelmatig weg vallen ?
Met hardlopen pas na 15 min dat hij mijn hartslag vind. En regelmatig wegvallen en dat hij terug moet zoeken
Had ik ook helaas en kwam door de lader. Die is na 3mnd overledenTR1969 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:26:
Mijn AWU wil niet meer opladen, maar eens kijken of het met een ander laadsnoer wel wil.
Jup Kawa in "[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 4"svenn15 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:18:
Nog mensen problemeb met de workout dat de hartslag gegevens regelmatig weg vallen ?
Hier ook. Valt me pas sinds kort op dus weet niet of het aan een update lag.svenn15 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:18:
Namelijk ofwel een fitness tracker (type fitbit, maar dan van apple, dus hoge kwaliteit), ofwel een standaard (eenvoudige, basic) apple watch met een gemakkelijke 4 a 5 dagen batterij duur.
AWU vind ik lelijk. AW ook, maar is goedkoper, en de sensors zijn erg goed ten opzichte van de concurrenten. Dat soort watch, zonder alle poespas, met eventueel een translucent screen en garmin stand-by tijden, zou perfect zijn. Enkel om activiteit te tracken en basic connectivity features...
Ofwel een eenvoudige fitness tracker met dezelfde hoge kwaliteits-sensors als in een apple watch. En 1 week standby tijd. Met biljoenen op de bank zou dit toch gemakkelijk moeten kunnen.
Erg vreemd, ik zit diep in het apple ecosysteem, maar apple producten vallen bij mij ofwel in S-tier, of D-tier. Niets tussenin
Misschien de apple watch 14 of zo.
Ik hoop dat het hier ook zo afloopt. Morgen komt een andere lader.Kawa schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:49:
[...]
Had ik ook helaas en kwam door de lader. Die is na 3mnd overleden
Ik weet dat dit het Apple Watch topic is, maar.... als je niet per se een scherm nodig hebt, maar wel veel data wilt, kun je Whoop overwegen. Werkt met een abonnement, maar als je elke 2 a 3 jaar een nieuwe Apple Watch koopt, is het even duur onder de streep. En het werkt echt heel goed.Amos_x schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:40:
Telkens als ik dit topic zie voorbij komen, denk ik steeds onwillekeurig aan wat ik graag zou zien vanuit apple.
Namelijk ofwel een fitness tracker (type fitbit, maar dan van apple, dus hoge kwaliteit), ofwel een standaard (eenvoudige, basic) apple watch met een gemakkelijke 4 a 5 dagen batterij duur.
AWU vind ik lelijk. AW ook, maar is goedkoper, en de sensors zijn erg goed ten opzichte van de concurrenten. Dat soort watch, zonder alle poespas, met eventueel een translucent screen en garmin stand-by tijden, zou perfect zijn. Enkel om activiteit te tracken en basic connectivity features...
Ofwel een eenvoudige fitness tracker met dezelfde hoge kwaliteits-sensors als in een apple watch. En 1 week standby tijd. Met biljoenen op de bank zou dit toch gemakkelijk moeten kunnen.
Erg vreemd, ik zit diep in het apple ecosysteem, maar apple producten vallen bij mij ofwel in S-tier, of D-tier. Niets tussenin![]()
Misschien de apple watch 14 of zo.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
En ik vermoed dat het een typisch “amerikaans” product is, dus vraag me af hoe de ondersteuning van alle features in Europa verloopt. Maar ik zal nog eens wat informatie opzoeken
Maar idd, een whoop band door Apple moet voor Apple een eitje zijn om te ontwikkelen. Maar dat zal dan wellicht in hun Apple Watch sales snijden, dus zal wel niet overwogen worden.
En ik maar denken dat het aan mij AW6 lagsvenn15 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:18:
[ Voor 89% gewijzigd door Daedalus op 21-02-2023 16:57 ]
https://www.rtlnieuws.nl/...artritmestoornis-beroerte
Pols misschien te koud of te veel in beweging?Zapato schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:19:
[...]
Hier ook. Ik dacht dat het aan mijn hart lag.
Zou ook fijn zijn als meer artsen zich hier wat van aantrekken, helaas te vaak meegemaakt (ook bij anderen) dat bepaalde artsen gewoon zich nergens wat van aantrekken.
Sommige zou ik zelfs nog zeggen dat als je erheen ging en je zag eruit als een lijk (want zo ziek) ze je nog steeds met hooguit wat paracetamol naar huis sturen, en als achteraf bleek dat je echt vreselijk ziek was, en hun "niks doen" het erger heeft gemaakt, je de klassieke "sorry" kreeg waar je niks aan hebt.
en dan kun je 100 keer van een arts wisselen, zolang ze steeds de mening en gegevens van een ander overnemen, blijft het probleem doorgaan
Nou weet ik dat niet iedereen er last van heeft, sommige mensen hebben een goede arts of zijn gezond genoeg om er nooit last van te hebben.
Maar ik wijk af... ik heb te veel slechte dingen in de zorg gezien, en 99% van de tijd was het probleem "niet luisteren naar de patiënt" of "gewoon niks aan doen".
Om het toch een beetje on topic te houden na deze rant van mij (sorry daarvoor, is een gevoelige topic), AW zou ook beter als een hulp middel gebruikt kunnen worden als deze zonder een iPhone kon werken (dus ook niet voor het instellen ervan)
Misschien een idee voor de toekomst, gezien dat Apple wel vaker zich richt op gezondheid en hoe een AW daarin een dagelijkse rol kan spelen.
De laatste tijd (maanden) kan ik niet normaal meer een ECG maken. Elke keer zegt ie dat ie niet strak genoeg om mn pols zit of dat ik niet moet bewegen. Daarvoor nooit last van gehad. Pasgeleden lukte het wel weer een keer. Ik heb het idee dat mijn AW misschien even ingebracht moet worden, want soms komt de hartslagmeter ook wat later op gang. Meer mensen last van? En dan bedoel ik vnl. de ECG.Mizgala28 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:51:
[...]
Zou ook fijn zijn als meer artsen zich hier wat van aantrekken, helaas te vaak meegemaakt (ook bij anderen) dat bepaalde artsen gewoon zich nergens wat van aantrekken.
Sommige zou ik zelfs nog zeggen dat als je erheen ging en je zag eruit als een lijk (want zo ziek) ze je nog steeds met hooguit wat paracetamol naar huis sturen, en als achteraf bleek dat je echt vreselijk ziek was, en hun "niks doen" het erger heeft gemaakt, je de klassieke "sorry" kreeg waar je niks aan hebt.
en dan kun je 100 keer van een arts wisselen, zolang ze steeds de mening en gegevens van een ander overnemen, blijft het probleem doorgaan
Nou weet ik dat niet iedereen er last van heeft, sommige mensen hebben een goede arts of zijn gezond genoeg om er nooit last van te hebben.
Maar ik wijk af... ik heb te veel slechte dingen in de zorg gezien, en 99% van de tijd was het probleem "niet luisteren naar de patiënt" of "gewoon niks aan doen".
Om het toch een beetje on topic te houden na deze rant van mij (sorry daarvoor, is een gevoelige topic), AW zou ook beter als een hulp middel gebruikt kunnen worden als deze zonder een iPhone kon werken (dus ook niet voor het instellen ervan)
Misschien een idee voor de toekomst, gezien dat Apple wel vaker zich richt op gezondheid en hoe een AW daarin een dagelijkse rol kan spelen.
Wel mooie ontwikkeling als dit op gang komt.
I don't have dreams, I have goals!!
Net met mijn AWU er een gemaakt, zonder problemen.Redondo1982 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:44:
[...]
De laatste tijd (maanden) kan ik niet normaal meer een ECG maken. Elke keer zegt ie dat ie niet strak genoeg om mn pols zit of dat ik niet moet bewegen. Daarvoor nooit last van gehad. Pasgeleden lukte het wel weer een keer. Ik heb het idee dat mijn AW misschien even ingebracht moet worden, want soms komt de hartslagmeter ook wat later op gang. Meer mensen last van? En dan bedoel ik vnl. de ECG.
Doe het zelden, maar op 15 december en 1 november ging het ook prima.
Mijn SE heeft geen ECG, maar de hartslag meet hij prima.Redondo1982 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:44:
[...]
De laatste tijd (maanden) kan ik niet normaal meer een ECG maken. Elke keer zegt ie dat ie niet strak genoeg om mn pols zit of dat ik niet moet bewegen. Daarvoor nooit last van gehad. Pasgeleden lukte het wel weer een keer. Ik heb het idee dat mijn AW misschien even ingebracht moet worden, want soms komt de hartslagmeter ook wat later op gang. Meer mensen last van? En dan bedoel ik vnl. de ECG.
Echter de issues die jij noemt heeft mijn partner met de Galaxy Watch 4 ook (die heeft wel ECG).
Hmmm, ga hem maar even inbrengen. Denk al een tijdje dat er wat aan de hand is met mijn AW.freshy98 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:47:
[...]
Net met mijn AWU er een gemaakt, zonder problemen.
Doe het zelden, maar op 15 december en 1 november ging het ook prima.
I don't have dreams, I have goals!!
En hoe wil je een AW instellen op dat priegelig schermpje? En het hangt allemaal veel te hard van de cloud af (wifi paswoorden, bluetooth instellingen overnemen, account instellingen, health data syncen, apps, ...) zodat je ook nog andere apple apparaten nodig hebt om die cloud te voorzien van veelgebruikte 'instellingen'.Mizgala28 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:51:
[...]
AW zou ook beter als een hulp middel gebruikt kunnen worden als deze zonder een iPhone kon werken (dus ook niet voor het instellen ervan)
Een apple watch is een extensie van een iPhone naar de pols, en zal nooit autonoom bruikbaar zijn zoals jij bedoelt. (rond de pols van een bejaarde hangen bvb). Autonoom hoogstens voor korte periodes (weekend, wandeling, lopen) om zonder iPhone wat muziek te downloaden en voor basic messaging/navigeren.
Een app voor Android zou kunnen. Veel leveranciers van smartwatches kunnen dat, ik neem aan Apple ook wel als ze het zouden willen.Amos_x schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:39:
[...]
En hoe wil je een AW instellen op dat priegelig schermpje? En het hangt allemaal veel te hard van de cloud af (wifi paswoorden, bluetooth instellingen overnemen, account instellingen, health data syncen, apps, ...) zodat je ook nog andere apple apparaten nodig hebt om die cloud te voorzien van veelgebruikte 'instellingen'.
Een apple watch is een extensie van een iPhone naar de pols, en zal nooit autonoom bruikbaar zijn zoals jij bedoelt. (rond de pols van een bejaarde hangen bvb). Autonoom hoogstens voor korte periodes (weekend, wandeling, lopen) om zonder iPhone wat muziek te downloaden en voor basic messaging/navigeren.
Maar dan heb je nog steeds een extern apparaat (scherm) voor het instellen. Wat bedoeld werd (denk ik) is echt compleet standalone als medische apparatuur/sensor. En dat gaat 'm denk ik nooit worden.Zapato schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:42:
[...]
Een app voor Android zou kunnen. Veel leveranciers van smartwatches kunnen dat, ik neem aan Apple ook wel als ze het zouden willen.
Eventueel via een mac (zoals je vroeger met iTunes <-> iPod had), maar dan verkoop je weer geen iPhone natuurlijk.
Wordt door het bedrijf waar je werkt afgedwongen middels MDM en de AWU neemt die setting vervolgens, geheel terecht, over omdat je de iPhone kunt ontgrendelen met de AWU (en vice-versa).jefjef schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:33:
Ik heb een AWU en ergens in in het begin bij het instellen had ik een 4 cijferig pincode en tijdens de laatste fw update heb ik een 6 cijferige code moeten invoeren. Deze wil ik nu terugzetten naar een 4 cijferige code. Alleen de opties code uitzetten en code vereenvoudigen naar 4 digits is grijs en niet veranderen. Kan dat komen doordat mijn prive telf oof een zakelijke sim en apps bevat? Of kan ik via een omweg deze veranderen?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dank je!Will_M schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:05:
[...]
Wordt door het bedrijf waar je werkt afgedwongen middels MDM en de AWU neemt die setting vervolgens, geheel terecht, over omdat je de iPhone kunt ontgrendelen met de AWU (en vice-versa).
AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB
Wat zijn jullie ervaringen met de kalibratie van Apple?
Of zijn er wellicht andere tips?
Ik zie bij Tmobile/KPN namelijk enkel de optie voor Multisim maar dat is wat ik niet wil.
Nee, je moet in dat geval een multisim nemen.jhesse schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:34:
Ik wil voor mijn zoon een AW SE cellular kopen. Kan ik voor de AW een esim abbo apart afsluiten?
Ik zie bij Tmobile/KPN namelijk enkel de optie voor Multisim maar dat is wat ik niet wil.
Wonderlijk wel, weet niet zo goed wat deze keer anders was dan anders. Hoop dat het bij 1x blijft.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Iemand dit ook al eens gehad en weet hoe ik dit recht kan trekken?
ja, moet je ff zoeken in dit topic, gebeurt vaker en komt vanzelf weer goed.Phoolie schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:05:
Ik heb iets vreemds. Ik heb sinds een paar weken de AW8 en kom van een AW6. Het viel mij gisteren op dat bij mijn medaille voor mijn maanddoel stond dat ik 6 van de 6 activiteiten heb gehaald, maar de medaille is er nog niet. Kijk ik dan op mijn AW, dan staat er dat ik pas 4 van de 6 activiteiten heb gedaan. Ook ben ik op mijn telefoon de medailles van 100, 365, 500 & 1000 bewegingsdoelen kwijt, al staat er wel dat ik al 1202 dagen mijn bewegingsdoel heb gehaald. Kijk ik op mijn AW, dan staan die missende bewegingsdoel medailles er wel, alleen staat er bij die van 1250 dat ik pas 4 dagen mijn bewegingsdoel gehaald heb.
Iemand dit ook al eens gehad en weet hoe ik dit recht kan trekken?
Dat heb ik gedaan, maar blijkbaar niet goed dusKassad schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:03:
[...]
ja, moet je ff zoeken in dit topic, gebeurt vaker en komt vanzelf weer goed.

Alleen ging de Apple Watch niet direct aan. Pas toen ik deze aan de lader hing kreeg het scherm dat de batterij leeg is.
Is op zich niet gek toch, als deze 1,5 jaar in een magazijn heeft gelegen? Ik weet bijvoorbeeld dat iPads en iPhones maar voor de helft vol zijn geladen.
Edit: ik bedenk me nu dat als de Watch is geladen ik de health kan checken 🤔.
[ Voor 8% gewijzigd door Ronwiel op 28-02-2023 20:25 ]
Nee, lijkt me niet iets om je direct zorgen over te maken. Plus je hebt garantie en ook nog het retourrecht. Komt wel goed joh. Veel plezier met je AW7!Ronwiel schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:23:
Is op zich niet gek toch, als deze 1,5 jaar in een magazijn heeft gelegen?
Have you tried turning it off and on again?
Neig naar de SE….
Nee op de 7 ook nooit gebruikt. Vond het geen meerwaarde en scheelde toch een dag opladen.Ronwiel schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:42:
@Aghanim maar die heeft geen always on toch? Niet handig?
En nu mogen 'wij' gaan raden naar de échte vraag?Ronwiel schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:23:
Vraagje. Heb van de week een Series 7 gekocht nieuw voor een leuke aanbiedingsprijs. Officiële reseller en verpakking is netjes factory sealed met de bekende Apple strips.
Alleen ging de Apple Watch niet direct aan. Pas toen ik deze aan de lader hing kreeg het scherm dat de batterij leeg is.
Is op zich niet gek toch, als deze 1,5 jaar in een magazijn heeft gelegen? Ik weet bijvoorbeeld dat iPads en iPhones maar voor de helft vol zijn geladen.
Edit: ik bedenk me nu dat als de Watch is geladen ik de health kan checken 🤔.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Tsja, de SE is iets slechter dan de AW7 (bijvoorbeeld idd geen quick charge wat de 7 wel heeft), en de AW8 is iets beter dan de 7 (bijvoorbeeld, euh, je menstruatiecyclus bijhouden).Aghanim schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:41:
Vorige week mijn AW7 verkocht en daar toch wel spijt van. Nu twijfel ik tussen een SE en een 8. De enige feature die ik het waard vond is quick charging. Het prijsverschil is wel 160€ wat voor deze feature ook weer behoorlijk is. Wel vond ik de upgrade van de 6 naar de 7 wel echt een verademing.
Neig naar de SE….
Dus inderdaad de beste keuze was geweest je 7 houden. Ik denk dat je het beste een 8 kunt kopen. Geen SE, want dan ga je spijt krijgen, want dat is een fikse stap terug tov de 7, zeker nu je zegt dat je zo'n groot verschil merkte tussen je 6 en de 7.
Je verkoopt je 7 om voor een minder toestel te gaan?Aghanim schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:41:
Vorige week mijn AW7 verkocht en daar toch wel spijt van. Nu twijfel ik tussen een SE en een 8. De enige feature die ik het waard vond is quick charging. Het prijsverschil is wel 160€ wat voor deze feature ook weer behoorlijk is. Wel vond ik de upgrade van de 6 naar de 7 wel echt een verademing.
Neig naar de SE….
Die snap ik niet zo?
Ik snap dat je dat niet snapt, logisch klinkt het ook nietRoos79 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:53:
[...]
Je verkoopt je 7 om voor een minder toestel te gaan?
Die snap ik niet zo?
Ik verkocht de 7 omdat ik een Garmin heb maar uiteindelijk beviel die toch niet voldoende. Ik had liefst weer een 7 genomen maar die zijn slecht verkrijgbaar en rond de 400€ waardoor de 8 nu maar een paar tientjes meer kost.
Voor mij is de SE overigens niet echt minder, behalve quick charge.
Geen ecg en geen o2 en geen always on heeft de SE ook nietAghanim schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:58:
[...]
Ik snap dat je dat niet snapt, logisch klinkt het ook niet![]()
Ik verkocht de 7 omdat ik een Garmin heb maar uiteindelijk beviel die toch niet voldoende. Ik had liefst weer een 7 genomen maar die zijn slecht verkrijgbaar en rond de 400€ waardoor de 8 nu maar een paar tientjes meer kost.
Voor mij is de SE overigens niet echt minder, behalve quick charge.
Dit topic is gesloten.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.