Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 07:25

John

🚀

Kassad schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:26:
[...]

Die wegwijzer heb ik er niet bij dus ga er van uit dat het AWU is?
De "wegwijzer" plaat is inderdaad alleen voor de AWU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gvw18380
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-09 13:02
Radiodurans schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:22:
Heb een stuk of 5 AWU bandjes gescoord op MP, vooral toen deze net uit was hadden veel mensen het voor hun verkeerde bandje. Ik vraag altijd om foto's van het doosje en let verder op de manier van communiceren. Alle bandjes die ik zo heb ontvangen zijn van dezelfde kwaliteit dus ik denk dat ze origineel zijn :*) .

Verder, je kunt toch ook gewoon een baan hebben waar je geen pak voor aan hoeft? Sterker nog, mijn baan bestaat uit te vertellen dat anderen vanuit hygiëne géén horloges mogen dragen maar zelf loop ik casual mét AWU >:)
Waarschijnlijk een domme vraag…..wat is MP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06:25
Gvw18380 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:07:
[...]

Waarschijnlijk een domme vraag…..wat is MP?
Marktplaats

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gvw18380
  • Registratie: Februari 2021
Bestaat er een goedkoper en ook kwalitatief alternatief dan de echte Apple bandjes?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:40
Gvw18380 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:39:
Bestaat er een goedkoper en ook kwalitatief alternatief dan de echte Apple bandjes?
In het verleden heb ik wel eens meerdere niet originele bandjes besteld voor mijn AW, destijds nog de AW4, maar met elk bandje was wel iets. Of de afwerking was het net niet, of de passing op de Watch was het net niet. Na meerdere pogingen houd ik het sindsdien bij de Apple bandjes. Ja, je betaalt wel wat meer, maar de kwaliteit is altijd 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:27
Ik heb de Apple Watch 8 RVS met de originele link bracelet van Apple die ik ongeveer 7 jaar geleden gekocht heb. En tot mijn verbazing ziet die er nog steeds zeer mooi uit. Mag ook wel want dit bandje kost nu nog €449 maar ben er wel verbaasd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-04 13:35
Gvw18380 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:39:
[...]

Aliexpress staat volg... Ik vind de orginele van 99 in elk geval niet 30keer zo goed als die kopieen van 3 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:47
JimmyJoness schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:47:
Ik heb een AW7 met WatchOS 9.1, originele snellader en snellaadkabel.
Sinds een week duurt het +- 4 uur om de Watch volledig op te laden van 10 tot 100%.
Ik heb de puck en Watch al schoongemaakt, de Watch hard gereset etc maar niets helpt. Iemand nog een tip?
Aghanim schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:02:
[...]
Hier sinds vandaag exact hetzelfde probleem met de AW7 op 9.1. Net 4% opgeladen in 15 minuten bij 28% batterij. Ik heb mijn vorige 7 in april geretourneerd door dit gedoe. Daarna bij de nieuwe eigenlijk geen last meer van gehad en nu weer wel.
Hier inmiddels hetzelfde probleem. Voorheen was de Watch (series 8 ) in een half uur weer vol, inmiddels duurt het eerder twee uur. Hoe is dit probleem bij jullie afgelopen? En hebben anderen er ook ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jixreme schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:18:
[...]

[...]

Hier inmiddels hetzelfde probleem. Voorheen was de Watch (series 8 ) in een half uur weer vol, inmiddels duurt het eerder twee uur. Hoe is dit probleem bij jullie afgelopen? En hebben anderen er ook ervaring mee?
Vreemd genoeg heb ik het heel sporadisch. Zo’n 1x in de 2 weken. Ik heb het opgelost door een Fenix 7 te kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:35
RicoK schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 11:59:
[...]

In het verleden heb ik wel eens meerdere niet originele bandjes besteld voor mijn AW, destijds nog de AW4, maar met elk bandje was wel iets. Of de afwerking was het net niet, of de passing op de Watch was het net niet. Na meerdere pogingen houd ik het sindsdien bij de Apple bandjes. Ja, je betaalt wel wat meer, maar de kwaliteit is altijd 100%.
Precies dit traject heb ik ook doorlopen. Uiteindelijk merk ik ook dat ik aan 2 of 3 bandjes genoeg heb.

©2004

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:34

Grin

Ride si sapis.

RicoK schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 11:59:
[...]

Zo'n bandje bepaald in grote mate het comfort, koop iets waar je 100% tevreden mee kan zijn. Als je een 3-4 euro bandje uit China wilt halen, prima. Die bandjes zijn idd niet 10, 20, 100 keer slechter dan die van Apple. Maar al zijn ze maar 1 procent minder dan ben ik er al klaar mee. Ik ga niet lopen pielen voor 50,100, of 300 euro met een product dat je elke dag draagt en je potentieel elke dag plezier van kan hebben. Maar die grens ligt uiteraard voor iedereen anders.
Ik zit nog steeds te kijken naar een Hermes bandje of een ABP Concept, ben d'r nog niet uit, tevens omdat ik zoveel plezier heb van de stalen link bracelet... Wil ik hier nog wel iets bij/naast?
Anyway, liever wat aparts en dan maar wat duurder, dan die Ali handel. You do you.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:07
[...]

[...]

Zo eens een de 1 à 2 weken doet mijn 7 dit ook. Laatste keer was op het moment dat hij wel ff snel vol moest..
Heb het idee dat even loshalen en opnieuw aan de lader leggen wel helpt, of dat denk ik dan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Laatst online: 20:07
Mijn iPhone is voor reparatie even weg en ben nu dus even terug op mijn iPhone 7 met iOS 15. Mijn Watch 7 draait dus stand-alone, want watchOS 9 en iOS 15 gaan niet samen.
Nu loopt mijn Watch wel elke dag te vragen voor de updaten naar 9.3.
Kan ik die gewoon installeren of heb ik dan weer gedoe als ik mijn iPhone terug krijg, die is weggegaan (en gereset) op iOS 16.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 15:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

Grin schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 22:11:
[...]

Zo'n bandje bepaald in grote mate het comfort, koop iets waar je 100% tevreden mee kan zijn. Als je een 3-4 euro bandje uit China wilt halen, prima. Die bandjes zijn idd niet 10, 20, 100 keer slechter dan die van Apple. Maar al zijn ze maar 1 procent minder dan ben ik er al klaar mee. Ik ga niet lopen pielen voor 50,100, of 300 euro met een product dat je elke dag draagt en je potentieel elke dag plezier van kan hebben. Maar die grens ligt uiteraard voor iedereen anders.
Ik zit nog steeds te kijken naar een Hermes bandje of een ABP Concept, ben d'r nog niet uit, tevens omdat ik zoveel plezier heb van de stalen link bracelet... Wil ik hier nog wel iets bij/naast?
Anyway, liever wat aparts en dan maar wat duurder, dan die Ali handel. You do you.
Ik denk er serieus over na om de Link Bracelet ook te halen voor mijn Ultra. Blijft alleen wel veel geld..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:27
pdavie2311 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:04:
[...]

Ik denk er serieus over na om de Link Bracelet ook te halen voor mijn Ultra. Blijft alleen wel veel geld..
Ik heb de originele link bracelet (zwart) al 7 jaar. En de kwaliteit is uitmuntend. Diverse Apple Watches versleten en onder de krassen maar het bandje heeft nog steeds minimale gebruikssporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:29
[...]
Helaas is er ook niet echt een passende titanium variant van Apple, anders had ik die direct gekocht.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[...]

Die van Nomad vind ik beter staan bij de Ultra. Veel lomper/ruiger, past m.i. beter bij de AWU en is ook nog van Ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 18-09 06:39
Grin schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:46:
[...]

Die van Nomad vind ik beter staan bij de Ultra. Veel lomper/ruiger, past m.i. beter bij de AWU en is ook nog van Ti.
Tsja, maar 300 euro voor een niet-merkbandje. Ik blijf het veel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Of-Aaargh schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:56:
[...]

Tsja, maar 300 euro voor een niet-merkbandje. Ik blijf het veel vinden.
Mwoah, Nomad is wel een van de betere(beste?) b-merken.
Echt goede opties buiten Apple zijn er niet voor stalen bandjes, leer/nylon is nog wel te vinden bij a-merken maar staal...
En juist de Ultra vraagt m.i. om een stalen/Ti band, ik zou niet graag met zo'n utility klok rondlopen en elke keer met een zompig bandje zitten zodra hij nat wordt. Verbaasde mij echt dat er destijds, tijdens de keynote van Apple, geen deftige bijpassende Ti band is aangekondigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Grin schreef op zondag 29 januari 2023 @ 17:09:
[...]

Echt goede opties buiten Apple zijn er niet voor stalen bandjes, leer/nylon is nog wel te vinden bij a-merken maar staal...
En juist de Ultra vraagt m.i. om een stalen/Ti band, ik zou niet graag met zo'n utility klok rondlopen en elke keer met een zompig bandje zitten zodra hij nat wordt. Verbaasde mij echt dat er destijds, tijdens de keynote van Apple, geen deftige bijpassende Ti band is aangekondigd...
Jij had geen ultra toch? De band van Apple is goed te polijsten, alleen haal je dan de “ ruige “ structuur uit het bandje. Dan polijst je hem als glad staal en dan past hij minder bij de titanium Ultra ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

pdavie2311 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 17:44:
[...]

Jij had geen ultra toch? De band van Apple is goed te polijsten, alleen haal je dan de “ ruige “ structuur uit het bandje. Dan polijst je hem als glad staal en dan past hij minder bij de titanium Ultra ben ik bang..
Nee, gelukkig heb ik die niet! :)

Maar ik heb wel een Apple Link Bracelet en die is prima te polijsten mocht je dat na verloop van tijd willen doen, zie dit artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Grin schreef op zondag 29 januari 2023 @ 17:52:
[...]

Nee, gelukkig heb ik die niet! :)

Maar ik heb wel een Apple Link Bracelet en die is prima te polijsten mocht je dat na verloop van tijd willen doen, zie dit artikel.
Dat weet ik. Alleen krijg je dan zoals ik hier boven zeg een gladde structuur terwijl de ultra titanium ruwer is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

pdavie2311 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:19:
[...]

Dat weet ik. Alleen krijg je dan zoals ik hier boven zeg een gladde structuur terwijl de ultra titanium ruwer is..
Lees dat gelinkte artikel even:
'Result? The band has been restored to its former brushed look - and a lot of the uneven scratches and nicks have been brushed out. This process renewed that slightly matte look that the Link Bracelet had contrasted with the mirror polished Stainless Steel Apple Watch.'

Wat hij daarbij nog opmerkt:
'The only change I would make in the future is that I would use a slightly coarser 00 Grade pad to give the Link Bracelet a coarser, more defined, brushed look.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 12:51
Vandaag voor het eerst een ‘probleem’ gehad tijdens hardlopen met m’n AWU. Het was 5 graden en tijdens het laatste stuk kon de watch m’n hardslag niet meer meten. Ik zeg expres laatste stuk want wellicht kan de reden zijn dat ik wat minder vocht in mn lijf had en dat mn pols ook wat kouder werd. De wat h draag ik niet onder een mouw. Als ik google lees ik dat dit bij meer mensen voor komt.
Misschien een retorische vraag, maar is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
Betreft bandjes, ik heb alleen extra non apple bandjes behalve de originele die erbij zat. Ze kosten tussen de paar euro en geloof de duurste die 20 euro was. Ik heb ze van diverse webshops waaronder amazon en Ali en ben onder de indruk van de kwaliteit van eigenlijk alle bandjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23:30
Kawa schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:50:
Vandaag voor het eerst een ‘probleem’ gehad tijdens hardlopen met m’n AWU. Het was 5 graden en tijdens het laatste stuk kon de watch m’n hardslag niet meer meten. Ik zeg expres laatste stuk want wellicht kan de reden zijn dat ik wat minder vocht in mn lijf had en dat mn pols ook wat kouder werd. De wat h draag ik niet onder een mouw. Als ik google lees ik dat dit bij meer mensen voor komt.
Ik hardloop ook regelmatig, dus ook de laatste weken met het koudere weer en heb hier geen last van gehad. Heb zelf ook de AWU.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Ik kan je helaas niet helpen maar heb wel een vraag nav je reactie :)

Je zegt ‘de watch draag ik niet onder de mouw’. Zeg je hiermee dat je de watch op je shirt draagt? Kan dat dan? En meet hij evengoed je hartslag? Of begrijp ik het verkeerd?

Ik zag op 1 van de marketing materialen dat ze de AWU ook op een duikpak dragen en ik vroeg mij altijd af waarom ivm de hartslag sensor. Zou wel tof zijn als je de AWU OP een bv thermoshirt kan dragen en dat hij dan toch iets van een hartslag meet..

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Je bloedvaten vernauwen door de kou en dat maakt het moeilijker om je hartslag te meten. Had je de watch om je dominante arm, en droeg je m aan de onderkant van de pols? Hoe en waar je de watch draagt heeft namelijk ook effect op de meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grin schreef op zondag 29 januari 2023 @ 17:09:
[...]

Ik waardeer Nomad echt wel als een A-merk. Die stalen en titanium bandjes zijn top. Vooral de zwarte past mooier bij de zware rvs AW. De zilverkleurige titanium past prima bij de UW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kawa
hk12nl schreef op zondag 29 januari 2023 @ 20:15:
[...]

Ik kan je helaas niet helpen maar heb wel een vraag nav je reactie :)

Je zegt ‘de watch draag ik niet onder de mouw’. Zeg je hiermee dat je de watch op je shirt draagt? Kan dat dan? En meet hij evengoed je hartslag? Of begrijp ik het verkeerd?

Ik zag op 1 van de marketing materialen dat ze de AWU ook op een duikpak dragen en ik vroeg mij altijd af waarom ivm de hartslag sensor. Zou wel tof zijn als je de AWU OP een bv thermoshirt kan dragen en dat hij dan toch iets van een hartslag meet..
Ik las oplossing om je watch onder je mouw te dragen zodat je arm niet teveel afkoelt door de wind enzo. Ik draag hem niet over kleding, dus gewoon direct op de huid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
RepareerDroid schreef op zondag 29 januari 2023 @ 20:19:
[...]
Je bloedvaten vernauwen door de kou en dat maakt het moeilijker om je hartslag te meten. Had je de watch om je dominante arm, en droeg je m aan de onderkant van de pols? Hoe en waar je de watch draagt heeft namelijk ook effect op de meting.
Ik draag hem niet op mn dominante arm. Ik ben rechts en draag hem links en niet echt onderkant pols. De band had ik strak genoeg zodat hij niet kon schuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
[...]

[...]

Al eens een andere lader geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
Commendatore schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:08:
[...]

Al eens een andere lader geprobeerd?
Dat zal ik de volgende laadbeurt eens proberen. Tot nu toe gebruik ik steeds de originele kabel / magneet met een 20W-blok van een iPad, maar ik heb ook nog een 30W-blok liggen (beide origineel van Apple zelf). Zou wel gek zijn als het daaraan ligt, gezien hij het voorheen wel zonder problemen deed.

[ Voor 3% gewijzigd door Jixreme op 30-01-2023 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:56
Jixreme schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:46:
[...]

Dat zal ik de volgende laadbeurt eens proberen. Tot nu toe gebruik ik steeds de originele kabel / magneet met een 20W-blok van een iPad, maar ik heb ook nog een 30W-blok liggen (beide origineel van Apple zelf). Zou wel gek zijn als het daaraan ligt, gezien hij het voorheen wel zonder problemen deed.
Tja, zoals ik vroeger veel in mijn helpdesk functie pleegde te zeggen, een van de eigenschappen van iets dat stuk is, is dat het daarvoor wel nog werkte. Meestal ook zonder problemen :+
(Wat ik overigens niet zei om te kutten (althans niet altijd) maar meer om erop te wijzen dat alles stuk kan en dat je geen onderdeel niet moet testen)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
Kassad schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 06:00:
[...]

Tja, zoals ik vroeger veel in mijn helpdesk functie pleegde te zeggen, een van de eigenschappen van iets dat stuk is, is dat het daarvoor wel nog werkte. Meestal ook zonder problemen :+
(Wat ik overigens niet zei om te kutten (althans niet altijd) maar meer om erop te wijzen dat alles stuk kan en dat je geen onderdeel niet moet testen)
Haha zeker waar. Gisteravond ging ie (met zelfde lader) weer in 45 minuten van 10% naar 100% dus prima. Hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vraagje voor de sporters onder ons. Ik loop sinds kort hard met een AW en zou graag rondjes willen lappen en dan ook daadwerkelijk mijn laptijd direct kunnen zien, evenals de doorlopende overall tijd. Dit is op mijn Garmin een standaard instelling maar tot mijn teleurstelling lukt dit niet standaard op een AW. Welke app gebruiken jullie om dit wel voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:27

ChillPascal

In the end...

Gumball schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:44:
Vraagje voor de sporters onder ons. Ik loop sinds kort hard met een AW en zou graag rondjes willen lappen en dan ook daadwerkelijk mijn laptijd direct kunnen zien, evenals de doorlopende overall tijd. Dit is op mijn Garmin een standaard instelling maar tot mijn teleurstelling lukt dit niet standaard op een AW. Welke app gebruiken jullie om dit wel voor elkaar te krijgen?
WorkOutDoors, echt een must have voor hardlopen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik heb af en toe dat als ik een melding krijg met een voorvertoning (bv whatsapp) dat deze lang blijft staan. Ook als ik mijn pols terug draai. Meer mensen hier ‘last’ van? Of is het een instelling? Ik heb al bij de instelling ‘terug naar klok’ gekeken maar dit heeft volgens mij niet met meldingen te maken.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWgek
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-02-2023
De wekker van mijn slaapmodus gaat niet meer af. Op mijn Apple Watch niet maar ook op mijn iPhone niet, terwijl ik wel het slaapschema met wekker ingeschakeld heb. Iemand enig idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 14:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Haga schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:23:
[...]

Ik gebruik “AssistiveTouch” voor zowel ApplePay als voor Siri.

Hoef mijn horloge dus niet meer aan te raken, maar alles met twee handgebaren (knijpen of vuist maken)

Levert soms wel reacties in winkels of restaurants, werkt wel heel prettig
Heb Assistive Touch maar weer uitgeschakeld. Kreeg steeds vensters te zien met de opmerking om te knijpen om iets te sluiten. Enig idee hoe ik die weg krijg?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LfXl30m6uYbP0H8qDxTOdqDIx7Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wxXNVdQuqz5Qpsoo66ZJLnjv.png?f=user_large

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
MRE-Inc schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:57:
[...]

Heb Assistive Touch maar weer uitgeschakeld. Kreeg steeds vensters te zien met de opmerking om te knijpen om iets te sluiten. Enig idee hoe ik die weg krijg?

[Afbeelding]
Hier ook, ook mijn apple Pay werkt niet meer >:) . Pasje komt netjes te voorschijn maar betaalautomaat reageert niet meer. Wel op de Iphone

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Laatst online: 18-09 17:06
AWgek schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:08:
De wekker van mijn slaapmodus gaat niet meer af. Op mijn Apple Watch niet maar ook op mijn iPhone niet, terwijl ik wel het slaapschema met wekker ingeschakeld heb. Iemand enig idee hoe dat kan?
Telefoon en watch herstarten
bing69 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:56:
[...]

Hier ook, ook mijn apple Pay werkt niet meer >:) . Pasje komt netjes te voorschijn maar betaalautomaat reageert niet meer. Wel op de Iphone
Watch herstarten

PSN: PcDCch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
MRE-Inc schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:57:
[...]

[Afbeelding]
Je hebt knijp “naar voren” en knijp tweemaal “naar achteren” aanstaan. Dus ook bij apps die actief zijn werkt dat, niet alleen bij Apple Pay 😉

Die twee uitzetten en klaar. Kun je Apple Pay en Siri blijven gebruiken met AssistiveTouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Mozart schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:17:
[...]

Telefoon en watch herstarten

[...]

Watch herstarten
Helaas,,,, maar eens ff wachten tot ING weer in de lucht is en kaart weg en weer terug zetten

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 14:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Haga schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:00:
[...]

Je hebt knijp “naar voren” en knijp tweemaal “naar achteren” aanstaan. Dus ook bij apps die actief zijn werkt dat, niet alleen bij Apple Pay 😉

Die twee uitzetten en klaar. Kun je Apple Pay en Siri blijven gebruiken met AssistiveTouch.
Het blijft een hit en miss. Heb nu idd die 2 opties uitgeschakeld (naar voren en achteren) maar nog steeds af en to zo'n venster.

Ook ziet de AW mijn handen, als ze in rust stand zijn en mijn vingers dus iets gebogen, dat aan als knijp/vuist.

Ik heb dus mijn arm langs mijn lichaam hangen in ontspannen stand waardoor mijn vingers wat naar binnen gebogen staan (dus geen vlakke hand). Ik til mijn pols op en Apple Pay wordt geactiveerd.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Sinds kort eigenaar van een AWU en twijfel of ik voor €5 per maand een esim van kpn erbij ga nemen

Ik zou graag zonder telefoon gaan hardlopen of andere sporten maar dan zou ik het liefst muziek via SoundCloud luisteren.

Ik lees her en der wat over DaftCloud maar kan die app niet vinden in de Apple Watch store

Als ik daarvoor alsnog een telefoon mee moet nemen is mijn onderbouwing voor die €5 per maand verdwenen.

Iemand andere tips om SoundCloud via enkel de Watch te luisteren!?

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

cypher21 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:21:
Sinds kort eigenaar van een AWU en twijfel of ik voor €5 per maand een esim van kpn erbij ga nemen

Ik zou graag zonder telefoon gaan hardlopen of andere sporten maar dan zou ik het liefst muziek via SoundCloud luisteren.

Ik lees her en der wat over DaftCloud maar kan die app niet vinden in de Apple Watch store

Als ik daarvoor alsnog een telefoon mee moet nemen is mijn onderbouwing voor die €5 per maand verdwenen.

Kan dat niet met een iets meer mainstream muziekservice?
Is het werkelijk alleen SC wat jou die 5 euro waard is? Dat idee krijg ik namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Grin schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:38:
[...]

Is het werkelijk alleen SC wat jou die 5 euro waard is? Dat idee krijg ik namelijk.
SoundCloud heeft wel een zeer uniek aanbod wat je bij geen enkele andere muziekservice kunt vinden. Zelf stream ik ook bijna uitsluitend van SoundCloud dus ik snap @cypher21 wel

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 14:58

Sinds december bezit ik de SE2 inclsuief esim van KPN. Als (fanatiek) hardloper geen moment spijt van.
Heb ook even voor mijzelf na moeten denken of ik het de moeite waard vindt.
Na ruim 2 maanden kan ik zeggen er geen moment spijt van te hebben. Zonder telefoon rennen is erg prettig inclusief met Apple Music (of welke muziekdienst dan ook) in je oren werkt motiveren.
In het algemeen laat ik mijn telefoon vaker liggen. Het is mentaal ergens een prettige gedachte om te weten dat je bereikbaar bent maar geen apps of dergelijke hoeft te openen.

Ook maak ik soms wat trail runs (alleen) in de bossen en dan is het toch wel een fijne gedachte dat mijn locatie te volgen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:52
Ik zou helemaal niet meer zonder lte kunnen in mijn AW. Snel boodschapje? Telefoon thuis. Hardlopen? Telefoon thuis. Zwemmen? Telefoon thuis. Hond uitlaten? Telefoon thuis.

Maar met de AW en eventueel icm de Airpods ben ik wel bereikbaar en kan ik alles doen wat ik op dat moment nodig heb. Tijdens zwemmen wel de Airpods uitdoen dan, hè?! :+

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
Grin schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:38:
[...]

Wat Tomba al aangeeft. SoundCloud is vrij uniek in het aanbod. Ik luister tijdens het sporten vooral naar livesets of mixes. Zit niet te wachten op hele nummers van spotify of Apple Music met trage intro en saai einde 😅
Dat aanbod heeft volgens mij geen andere aanbieder op dit moment.

De vrijheid om helemaal geen telefoon mee te nemen is wel een prettig idee dus ga dat wel een tijd proberen

Hoop alleen nog een oplossing voor SoundCloud te vinden😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Wat hier al aangegeven wordt en waar ik achter probeerde te komen met mijn vragen: de AW cellular kent meer usecases dan muziek streamen bij het sporten. Ik zou het gewoon een maandje proberen en kijken of het wat voor je is. Mocht je het niet gebruiken dan zeg je na die maand gewoon weer op en heeft het je maar 5 euro gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Grin schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:44:
Wat hier al aangegeven wordt en waar ik achter probeerde te komen met mijn vragen: de AW cellular kent meer usecases dan muziek streamen bij het sporten. Ik zou het gewoon een maandje proberen en kijken of het wat voor je is. Mocht je het niet gebruiken dan zeg je na die maand gewoon weer op en heeft het je maar 5 euro gekost.
Welke usecases zijn dat dan? (want ik zie ze eerlijk gezegd niet :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Tomba schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:48:
[...]

De enige die ik zo zie is geen telefoon mee hoeven nemen voor het winkelen
Ik ga echter altijd naar de Appie en gebruik de appie app op de telefoon voor de zelfscan, die usecase telt dus niet voor mij :)

Heb het abo afgesloten, ga wel eens proberen of ik het nut ervan in zie komende maand. Met hardlopen gaat de telefoon alleen wel mee ben ik bang...
Om nu ook nog youtube music erbij af te sluiten gaat me iets te ver

DaftCloud app is niet beschikbaar in Nederland voor de watch

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 03-02-2023 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

cypher21 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:52:
[...]

Ik ga echter altijd naar de Appie en gebruik de appie app op de telefoon voor de zelfscan, die usecase telt dus niet voor mij :)

Heb het abo afgesloten, ga wel eens proberen of ik het nut ervan in zie komende maand. Met hardlopen gaat de telefoon alleen wel mee ben ik bang...

Zonder telefoon winkelen kan ook met een pinpas :P

Denk dat het het aloude verhaal is, de killer app voor de AW is er al niet laat staan voor LTE erop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Els__
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-04-2023

Is het altijd hetzelfde of altijd iets anders? Ik heb Apple Music en daar een paar albums van gedownload, zo kan ik zonder telefoon toch sporten en muziek luisteren. Ik ben bang dat dit geen oplossing is voor soundcloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Els__
cypher21 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:52:
[...]

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar je kunt ook zelf een 'pasje' maken van je AH bonuskaart en deze op je watch zetten. https://www.iculture.nl/tips/ah-bonuskaart-wallet/ Je zou 'm zelfs kunnen instellen dat ie op locatie automatisch naar voren komt. Ben wel benieuwd of dat ook werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-08 19:48
Els__ schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:18:
[...]

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar je kunt ook zelf een 'pasje' maken van je AH bonuskaart en deze op je watch zetten. https://www.iculture.nl/tips/ah-bonuskaart-wallet/ Je zou 'm zelfs kunnen instellen dat ie op locatie automatisch naar voren komt. Ben wel benieuwd of dat ook werkt!
Ik gebruik al jaren stocard op de iPhone en Watch en natuurlijk ook Apple pay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Mad Wally schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:33:
[...]

Persoonlijk vind ik ApplePay op mijn watch eigenlijk helemaal niet fijn. Draag mijn AWU links en moet dan zo'n spastische draaiing maken met mijn polsen dat ik gewoon mijn telefoon maar pak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Els__
Mad Wally schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:33:
[...]

Nice! Inderdaad nog beter. Maar toch stond ik vanmorgen weer op m'n telefoon de Ah bonuskaart te openen wat ook flink traag is. Heb je een slim trucje hoe je snel de stocard opent? Want via het menu duurt mij te lang ;) Een shortcut kan misschien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Els__ schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:49:
[...]

Nice! Inderdaad nog beter. Maar toch stond ik vanmorgen weer op m'n telefoon de Ah bonuskaart te openen wat ook flink traag is. Heb je een slim trucje hoe je snel de stocard opent? Want via het menu duurt mij te lang ;) Een shortcut kan misschien?
Ik gebruik pass4wallet, dan komt de kaart gewoon in mijn ApplePay te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06:25
[...]

Heb hier met pass4wallet de jumbo pas erin gezet en die staat dan gewoon tussen je betaalpassen van applePay.

@Tomba heeft de ultra minder NFC bereik? kwestie van je arm op z'n kop houden en pakweg 10cm boven de terminal hangen zelfs door m'n jas heen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tinusvolkel schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:55:
[...]

@Tomba heeft de ultra minder NFC bereik? kwestie van je arm op z'n kop houden en pakweg 10cm boven de terminal hangen door m'n jas heen.
Geen idee, vond het zo k. werken met mijn S5 dat ik het daarna nooit meer gebruikt heb :P (heb S6 gehad en nu dus AWU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 18-09 06:39
[...]

Off-topic, maar goed: je kunt een Stocard-widget maken, dan heb je de meest-gebruikte kaarten altijd bij de hand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-08 19:48
[...]

Ik heb Stocard in m’n Watch face complicatie staan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NACJE4zS6lkhJ9R4m8nTDq-4klw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jAldN1KROPLcSGhKlijN1deY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
[...]

Dat je overal bereikbaar bent, zeker op plaatsen en toepassingen waar je geen telefoon bij je mag/kan dragen of het gewoon minder handig is. Voor jou dus niet belangrijk, voor anderen wel. Daarom heb je ook de keus of je het wel of niet neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Tomba schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:57:
[...]

Geen idee, vond het zo k. werken met mijn S5 dat ik het daarna nooit meer gebruikt heb :P (heb S6 gehad en nu dus AWU)
Doe je toch iets verkeerd. Of heb je een ijzeren jas aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
cypher21 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:10:
[...]

Wat Tomba al aangeeft. SoundCloud is vrij uniek in het aanbod. Ik luister tijdens het sporten vooral naar livesets of mixes. Zit niet te wachten op hele nummers van spotify of Apple Music met trage intro en saai einde 😅
Dat aanbod heeft volgens mij geen andere aanbieder op dit moment.

De vrijheid om helemaal geen telefoon mee te nemen is wel een prettig idee dus ga dat wel een tijd proberen

Hoop alleen nog een oplossing voor SoundCloud te vinden😅
Ja, dat is wel balen. Ik had dat met Youtube Music. Ik had zo’n premium abo en dan zit muziek erbij dus voor mij voldoende om Apple Music in te ruilen. Kom ik erachter dat er geen app voor is op de AW die cellular ondersteund. Voor zo’n groot bedrijf zo weinig ondersteuning leveren is echt te gek, evenals WA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Redondo1982 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:43:
[...]
Ja, dat is wel balen. Ik had dat met Youtube Music. Ik had zo’n premium abo en dan zit muziek erbij dus voor mij voldoende om Apple Music in te ruilen. Kom ik erachter dat er geen app voor is op de AW die cellular ondersteund. Voor zo’n groot bedrijf zo weinig ondersteuning leveren is echt te gek, evenals WA.
Dat is, naar mijn overtuiging, een bewuste keuze van het Google / Youtube om de Apple Watch niet te ondersteunen voor YouTube music. Gewoon concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 16:50
[...]

[...]

Mijn belangrijkste use case is valdetectie. Voor mij dé killer-app (of juist niet ;) ). Ik heb hartritmestoornissen en tot nu toe heb ik dat alleen gehad met mensen in de buurt, maar dat kan zomaar anders zijn. Ik ben er zelfs als Google fan voor overgestapt naar het Apple ecosysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Redondo1982 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:39:
[...]

Dat je overal bereikbaar bent, zeker op plaatsen en toepassingen waar je geen telefoon bij je mag/kan dragen of het gewoon minder handig is. Voor jou dus niet belangrijk, voor anderen wel. Daarom heb je ook de keus of je het wel of niet neemt.
Ah zo das wel een goeie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Redondo1982 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:40:
[...]

Doe je toch iets verkeerd. Of heb je een ijzeren jas aan? :)
Gewoon niet zo flexibel meer denk ik hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

RoRoNL schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:01:
[...]

Dat is, naar mijn overtuiging, een bewuste keuze van het Google / Youtube om de Apple Watch niet te ondersteunen voor YouTube music. Gewoon concurrentie.
Eerder andersom, Apple werkt niet erg mee heb ik t idee want voor hen is t interessanter als iedereen Apple Music neemt (al is t in t geval van SoundCloud liefdeloosheid van 2 kanten denk ik want die ondersteunen bv ook geen CarPlay tot mijn grote irritatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Zapato schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:13:
[...]

[...]

Mijn belangrijkste use case is valdetectie. Voor mij dé killer-app (of juist niet ;) ). Ik heb hartritmestoornissen en tot nu toe heb ik dat alleen gehad met mensen in de buurt, maar dat kan zomaar anders zijn. Ik ben er zelfs als Google fan voor overgestapt naar het Apple ecosysteem.
Misschien offtopic, maar als je het juist hebt bij mensen in de buurt; is het dan geen (chronische) hyperventilatie? Wel mooi dat Apple jou op deze manier van dienst kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Tomba schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:35:
[...]

Eerder andersom, Apple werkt niet erg mee heb ik t idee want voor hen is t interessanter als iedereen Apple Music neemt (al is t in t geval van SoundCloud liefdeloosheid van 2 kanten denk ik want die ondersteunen bv ook geen CarPlay tot mijn grote irritatie)
Ja, daar lijkt het wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Redondo1982 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:17:
[...]

Misschien offtopic, maar als je het juist hebt bij mensen in de buurt; is het dan geen (chronische) hyperventilatie? Wel mooi dat Apple jou op deze manier van dienst kan zijn.
Tot nu toe is het gebeurd bij mensen in de buurt, maar een volgende keer kan het ook ergens verlaten zijn. Het is helaas geen hyperventilatie. Het is niet omdat er mensen in de buurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
@Zapato Uit interesse in de werking van de Afib modus (en als je er niet op in wil gaan vanwege privacy dan is dat uiteraard prima): hoe helpt je Apple Watch met jouw probleem? Ik heb Afib modus aan vanwege de meer constante HRV metingen en krijg eens in de zoveel tijd een opmerking ‘er is <2% Afib geconstateerd de laatste tijd’. Er wordt volgens mij dus niet continu gemeten en detecteert dus ook niet elke Afib. Wat heb je er dan aan in wat jij beschrijft als ‘indien het gebeurt en er is niemand in de buurt’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Zapato schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:13:
[...]

[...]

Op mijn leeftijd vind ik dit ook fijn, maar bij het badmintonnen of bv bij het snoeien van takken wil hij nog wel eens vals alarm geven maar beter dat dan niets.

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
Radiodurans schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:36:
@Zapato Uit interesse in de werking van de Afib modus (en als je er niet op in wil gaan vanwege privacy dan is dat uiteraard prima): hoe helpt je Apple Watch met jouw probleem? Ik heb Afib modus aan vanwege de meer constante HRV metingen en krijg eens in de zoveel tijd een opmerking ‘er is <2% Afib geconstateerd de laatste tijd’. Er wordt volgens mij dus niet continu gemeten en detecteert dus ook niet elke Afib. Wat heb je er dan aan in wat jij beschrijft als ‘indien het gebeurt en er is niemand in de buurt’?
Die afib modus heb ik inderdaad niet zo veel aan. Mijn probleem is ventrikel tachycardie, dus sowieso iets anders. Als ik het krijg dan ben ik vrij snel buiten bewustzijn. Een s-ICD moet met shocks het hart weer onder controle brengen. Die valdetectie met bellen naasten en 112 geeft mij een gevoel van veiligheid.

Afib detectie is denk ik juist interessant voor mensen die denken nu geen problemen te ondervinden, als een early warning system. Het kan natuurlijk ook een valse melding zijn, maar een belletje naar de huisarts kan geen kwaad toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annetje86
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 29-03 08:50
Durf te vragen..

ik heb mijn partner 2 weken geleden voor haar verjaardag een Garmin Venu gegeven en ik zie nu hoe leuk deze gadget is. Nu zit ik geregeld te kijken naar een apple watch maar zit in dubio; welke apple watch ga ik kopen..

Mijn budget is beperkt dus de Ultra valt af, echter twijfel ik tussen de SE 2022 of de AW7. Ik zie in de AW8 niet dermate meerwaarde om die erbij te zetten, maar als ik kijk wat nu de vraagprijs is voor een AW7 kun je net zo goed de AW8 kopen.. En is het prijsverschil van +/- 120 euro tussen de SE'22 en de AW7 het waard? Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:38
@Annetje86 Vind je o2 meting en ecg bijvoorbeeld belangrijk?
Wat wil je graag meten met het horloge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annetje86
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 29-03 08:50
Roos79 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:24:
@Annetje86 Vind je o2 meting en ecg bijvoorbeeld belangrijk?
Wat wil je graag meten met het horloge?
O2 geen mutshave en ECG handig om te hebben. Ik ga het met name gebruiken voor dagdagelijks dragen en voor de registratie van het sporten en ook als een stimulans om beweging op te pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 18:33
Annetje86 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:34:
[...]

O2 geen mutshave en ECG handig om te hebben. Ik ga het met name gebruiken voor dagdagelijks dragen en voor de registratie van het sporten en ook als een stimulans om beweging op te pakken.
ECG is alleen maar om te detecteren of je een ritme stoornis hebt. Voor mij een klein beetje meerwaarde want ik heb al een keer of 7 een ritme stoornis gehad de afgelopen 15 jaar.

Waarom een klein beetje? Als ik een ritme stoornis heb voel ik dat wel. Ik heb het eigenlijk alleen om te kijken wanneer ik daarover twijfel, maar ook om mijn omgeving gerust te stellen. Het is altijd: geen ritme stoornis. erg marginaal dus. Ik heb de AW8 maar het always on display, wat niet op de SE zit heb ik uitgezet. De SE2022 is een goede keuze als je dat voor lief neemt. Het toetsenbord wat niet op de SE2022 zit maar wel op de AW7/8 gebruik ik nauwelijks, zal ik niet gemist hebben. Ik heb de AW8 wel bij MM in de aanbieding gekocht voor 460. uiteraard woog dat ook mee.

@Annetje86 kijk ook eens bij vraag en aanbod, er worden veel nieuwe aangeboden.

[ Voor 21% gewijzigd door Tomas_ op 05-02-2023 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Is het mogelijk om een bepaalde app (Flinkgolf) op het scherm actief te houden dmv een instelling?

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Annetje86 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:09:
Durf te vragen..

ik heb mijn partner 2 weken geleden voor haar verjaardag een Garmin Venu gegeven en ik zie nu hoe leuk deze gadget is. Nu zit ik geregeld te kijken naar een apple watch maar zit in dubio; welke apple watch ga ik kopen..

Mijn budget is beperkt dus de Ultra valt af, echter twijfel ik tussen de SE 2022 of de AW7. Ik zie in de AW8 niet dermate meerwaarde om die erbij te zetten, maar als ik kijk wat nu de vraagprijs is voor een AW7 kun je net zo goed de AW8 kopen.. En is het prijsverschil van +/- 120 euro tussen de SE'22 en de AW7 het waard? Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Alleen al voor Always On Display zou ik blind voor de AW7 kiezen. (Heck ik zou de AW6 verkiezen boven de SE)
Op V&A komt er geregeld 1 voor mooi prijsje voorbij en een alert op Pepper wil ook wel helpen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 23:40
Ik heb zelf de AW7 en ik vind dat Always-On zo ‘over-rated’. Ik had het op mijn watch heel even gebruikt, maar vrij snel weer uitgezet. Ja, natuurlijk, het is leuk dat het kan, maar de aanslag op het accuverbruik is wel degelijk merkbaar. Dit woog voor mij niet op tegen de ‘voordelen’. Ik had mijn AW4 juist vervangen door de 7 vanwege de terug gelopen accu van de 4 en dan zou ik met een 7 een nog korte accuduur hebben?

(Deels) Off-topic: Ik heb nu een iPhone 13 Pro Max. Geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken het Always-On van bijvoorbeeld een 14 aan te zetten. Het heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde. Laat zo’n scherm maar lekker discreet zwart zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Annetje86 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:09:
Durf te vragen..

Zoveel mensen, zoveel wensen...
Always on display (AoD) alleen is voor mij al genoeg om 120 euro extra uit te geven. Batterijduur is met AoD zo goed dat het voor mij geen issue meer is. Gewoon elke dag tijdens het douchen even op de snellader; dat is genoeg om hem opgeladen te houden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pa5KFez2IS_pI790lL5kflQutAY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2PDVWoiGTCtFxg3iVEKpVsGZ.png?f=fotoalbum_large

De informatie op het scherm maakt het juist niet zo'n vies zwart hok om de pols, maar een ander noemt dat 'discreet zwart'... Het is maar net hoe je er naar kijkt :)
Hier staan mijn indrukken van de overstap van een horloge zonder AoD (AW4) naar een met AoD (AW8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Grin schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:22:
[...]

Zoveel mensen, zoveel wensen...
Always on display (AoD) alleen is voor mij al genoeg om 120 euro extra uit te geven. Batterijduur is met AoD zo goed dat het voor mij geen issue meer is. Gewoon elke dag tijdens het douchen even op de snellader; dat is genoeg om hem opgeladen te houden.
[Afbeelding]

De informatie op het scherm maakt het juist niet zo'n vies zwart hok om de pols, maar een ander noemt dat 'discreet zwart'... Het is maar net hoe je er naar kijkt :)
Hier staan mijn indrukken van de overstap van een horloge zonder AoD (AW4) naar een met AoD (AW8).
Precies mijn overweging, ik ben ook echt pas ingestapt met de AW5 juist vanwege AOD. Zoals je het zo lekker plastisch omschrijft zat ik er ook in. Ik vind zo’n zwarte bonk om mijn pols er niet uit zien :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tomba schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:20:
[...]

Alleen al voor Always On Display zou ik blind voor de AW7 kiezen. (Heck ik zou de AW6 verkiezen boven de SE)
Dit inderdaad, AOD is op een watch echt een fijne feature.
Al is het alleen al zodat je geen zwarte glas plaat om je pols hebt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CB9Pk8vJAutR6O3gkWm_DZEPRzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uOYzZ1FWtG1ZgN8fvPiHwhjw.jpg?f=fotoalbum_large

Na wat twijfel, toch maar de Ultra aangeschaft. Dit omdat ik geen iPhone mini meer heb, maar een 13 pro Max en dan soms zonder de telefoon de deur uit wil. Maar voor mijn gevoel gaat de batterij erg snel leeg. Met mijn SE deed ik er niet veel korter mee (bijna 2 dagen). En met de Ultra een beetje hetzelfde. Ik ga het even monitoren. Maar dat valt ietwat tegen. Mijn eerste uitstapje zonder telefoon was wel fijn. ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Gefeliciteerd met je aankoop! Beste AW ooit ;) . De batterijduur van de AWU zonder de telefoon in de buurt waardoor die gebruik moet maken van de 4G antenne is inderdaad niet fantastisch, meer in lijn met een oudere kleinere AW. Als je je telefoon bij je hebt voelt het wat mij betreft echt als een bevrijding t.o.v. mijn ‘oude’ AW7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
@Annetje86: voor mij is de AOD echt een meerwaarde en de rede dat ik direct een S5 wilde hebben. Ik zou dit echt niet meer willen missen. Dat zou persoonlijk de meerwaarde zijn maar zoals hierboven al omschreven is dat echt persoonlijk.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Ik heb ook de AWU, bevalt me erg prima! Het is nog wel wennen en er komen geen meldingen binnen als het oad “uit” staat klopt dit? Soms als ik mijn pols draai dan gaat t scherm niet aan en zie ik de melding niet..

Ik zou ook op het homescreen een stappenteller willen iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Radiodurans schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:23:
Gefeliciteerd met je aankoop! Beste AW ooit ;) . De batterijduur van de AWU zonder de telefoon in de buurt waardoor die gebruik moet maken van de 4G antenne is inderdaad niet fantastisch, meer in lijn met een oudere kleinere AW. Als je je telefoon bij je hebt voelt het wat mij betreft echt als een bevrijding t.o.v. mijn ‘oude’ AW7.
Dank! ☺️ Als de batterij zonder telefoon sneller leeg gaat heb ik daar geen problemen mee. Maar nu al binnen 2u naar 90 procent met alleen maar thuis zijn en niets doen. Dat gaat sneller dan mijn SE 😅

Maar verder er wel erg blij mee. Na jaren hetzelfde design is dit een welkome verassing. Ik heb wel eens gemeld dat ik de Ultra lelijk vond. Maar in real life komt ie veel beter tot zijn recht. Hij is niet zo fotogeniek 😅

Verder ga ik er geen extra bescherming op doen, zoals een case of screen protector. Maar is Apple care aan te raden?

En kun je met dit Alpine bandje zwemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
4acesNL schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:35:
[...]
Maar nu al binnen 2u naar 90 procent met alleen maar thuis zijn en niets doen.
Dat is wel te snel voor een AWU. Ik zou nog een paar dagen observeren, dat gaat meestal wel over. Zo niet dan kunnen we analyseren of er een battery drain is.
Maar is Apple care aan te raden?
Deze vraag is regelmatig langsgekomen. Als je zoekt op Apple Care zullen de voors en tegens wel duidelijk worden.
En kun je met dit Alpine bandje zwemmen?
Kan wel, ik vind ‘m niet comfortabel om mee te zwemmen maar het droogt redelijk vlot. Een Trail loop is wat beter maar een Ocean is er speciaal voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ja, ik schreef en dacht.. dit is idd breed uitgemeten in dit topic. Misschien doe ik het wel bij de Ultra.

Ocean bandje wil ik best. Maar is toch weer 99 ekkies. Misschien gewoon een oud sportbandje gebruiken hiervoor. ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

4acesNL schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:56:
Ja, ik schreef en dacht.. dit is idd breed uitgemeten in dit topic. Misschien doe ik het wel bij de Ultra.

Ocean bandje wil ik best. Maar is toch weer 99 ekkies. Misschien gewoon een oud sportbandje gebruiken hiervoor. ☺️
Ik vind de Ocean zo prettig dragen dat het mijn daily driver is en inderdaad heerlijk in t zwembad :)

De Alpine draag ik alleen in zakelijke/nette setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Tomba schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:38:
[...]
Ik vind de Ocean zo prettig dragen dat het mijn daily driver is
Ik vind ‘m te klam aanvoelen in de loop van de dag, net als andere bandjes van plastic. Ik merk dat ik in de winter het meest neig naar de zwarte Trail loop, die vind ik het mooist omdat ‘ie tegelijkertijd neutraal is als opvallend met het oranje lipje, daarnaast is de Trail objectief >:) het meest comfortabel.

In de zomer vind ik de Starlight Alpine het gaafst 8) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Tomba schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:38:
[...]

Ik vind de Ocean zo prettig dragen dat het mijn daily driver is en inderdaad heerlijk in t zwembad :)

De Alpine draag ik alleen in zakelijke/nette setting.
Ah cool! Ik denk dat ik ook weer overstag ga voor een aantal nieuwe bandjes. 😅🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:56
thomas1750 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:28:

Ik zou ook op het homescreen een stappenteller willen iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg???
Ik gebruik daar Steppsapp voor, die heeft een complicatie. Jammer dat dat niet ingebakken zit maar goed.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Pagina: 1 ... 28 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.