• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-01 17:01
Iemand enig idee hoe ik het keyboard weer terug kan krijgen op de AWU ?

Ben van de ene naar de andere Iphone gegaan en dan moet je de hele bende weer opnieuw instellen (man man, wat een partij werk !)
Werkt prima maar als ik een bericht wil tikken heb ik de dicteer functie (die ik te vaak matig vind werken) en zie het keyboardje niet meer, erg irritant.

Swipen van onder naar boven werkt niet.

Mis ik iets ?

• Bomberman71
amphora schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:26:
[...]

Er zijn ook mensen die een Rolex van 20k kopen voor een paar dagen per jaar gebruik.
Niets is zonde, zolang je ervan geniet.
Als je alles rationeel gaat bekijken dan kan je heel veel zaken wel weg gaan doen.
Als je het kan betalen, gewoon dat doen wat jou blij maakt !

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 16:33
Bomberman71 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 18:43:

Ben van de ene naar de andere Iphone gegaan en dan moet je de hele bende weer opnieuw instellen (man man, wat een partij werk !)
Werkt prima maar als ik een bericht wil tikken heb ik de dicteer functie (die ik te vaak matig vind werken) en zie het keyboardje niet meer, erg irritant.

Mis ik iets ?
In de watch app naar ‘algemeen’ -> ‘taal en regio’ en dan ‘Engels VK’ toevoegen (je kunt nog even zorgen dat de voorkeur voor Nederlands is door die bovenaan te slepen). Daarna kun je van onderen naar boven swipen in de berichten app op je watch en staat de toetsenbord optie ertussen.

[Voor 5% gewijzigd door talkatoo op 31-12-2022 19:10]

• Bomberman71
talkatoo schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 19:09:
[...]

In de watch app naar ‘algemeen’ -> ‘taal en regio’ en dan ‘Engels VK’ toevoegen (je kunt nog even zorgen dat de voorkeur voor Nederlands is door die bovenaan te slepen). Daarna kun je van onderen naar boven swipen in de berichten app op je watch en staat de toetsenbord optie ertussen.
Dat was het hele eieren eten. Mijn bloeddruk stuurt je de hartelijke groeten.

Btw mbt tot mijn post van een 5 weken geleden mbt het niet kunnen invoeren van een toegangscode.
Was idd MDM .... Even een andere iphone gepakt en MDM eraf gehaald en de AWU gekoppeld en bij het installen komt de pincode voorbij en werkt feilloos.

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:27
talkatoo schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 19:09:
[...]

Het klopt toch dat het Nederlandse toetsenbord (nog) niet beschikbaar is voor watchOS 9.x?

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:42
Kaspers schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:14:
[...]

Het klopt toch dat het Nederlandse toetsenbord (nog) niet beschikbaar is voor watchOS 9.x?
Klopt! ben benieuwd of het gaat komen!

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 00:15
Zijn er personen hier die hun slaap tracken met de AW (Ultra). Zo ja, wat is bij jullie gemiddeld de diepe slaap. Bij mij is deze namelijk steevast tussen de 50-60 minuten. Kijk net bij een maat, alhoewel met een smartwatch van een andere fabrikant, en daar is het gemiddelde zo’n 2 uur.

Dank alvast. :)

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:32

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Davidas schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 23:08:
Zijn er personen hier die hun slaap tracken met de AW (Ultra). Zo ja, wat is bij jullie gemiddeld de diepe slaap. Bij mij is deze namelijk steevast tussen de 50-60 minuten. Kijk net bij een maat, alhoewel met een smartwatch van een andere fabrikant, en daar is het gemiddelde zo’n 2 uur.

Afgelopen maand gemiddeld 57 minuten :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:37
Zijn er personen hier die hun slaap tracken met de AW (Ultra). Zo ja, wat is bij jullie gemiddeld de diepe slaap.
Deep sleep average 52 mins afgelopen maand.

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-01 06:43
Zijn er personen hier die hun slaap tracken met de AW (Ultra). Zo ja, wat is bij jullie gemiddeld de diepe slaap.
Ja, afgelopen maand 51 minuten.

Gemiddeld 24 minuten😕

ik denk wel dat je in het verkeerde topic zit :)

[Voor 6% gewijzigd door hk12nl op 07-01-2023 07:28]

©2004

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:08

42 minuten per nacht voor mij de afgelopen maand. Maar ik zet een beetje mijn vraagtekens bij die fases, er wordt bijvoorbeeld wel eens slaap gemeten wanneer ik weet dat ik wakker ben en vice versa.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:45

jefjef

learning by doing

Ineens wil mijn AWU niet meer opladen. Na een half uur nog steeds op 80% pas wanneer ik een koude restart doen dan laad deze weer op. Iemand meer dit tegen gekomen? En zo ja wat tegen te doen?

• wardjj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:08
jefjef schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:04:
Ineens wil mijn AWU niet meer opladen. Na een half uur nog steeds op 80% pas wanneer ik een koude restart doen dan laad deze weer op. Iemand meer dit tegen gekomen? En zo ja wat tegen te doen?
Klinkt als Geoptimaliseerd opladen.

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:45

jefjef

learning by doing

Ja stom heb het net terug gelezen
Dank je

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier meer mensen met een Series 7 waarbij de originele Apple lader niet wil laden? Ik heb hem altijd op zo'n Belkin 3-in-1 dock hangen maar wilde nu het snelladen van de Series 7 lader ff gebruiken. Waar ik hem ook in doe (MacBook Pro adapter met USB-C, MacBook zelf, iPhone Lader), de Watch gaat niet laden

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:30

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik heb nog 4 dagen om eventueel Apple Care af te sluiten voor mijn Ultra. Veel mensen die dat hebben gedaan hier voor de Ultra?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Radiodurans
Heb deze week voor het eerst een beschadigde AWU gezien; collega was gevallen van de fiets. De hele bovenkant rondom het glas zat onder de krassen, het glas zelf was nog perfect. Best indrukwekkend dus hoe sterk dat glas is! Ik vond het gekraste titanium nog best een mooie patina hebben :*)

Dus ja, dat kan gebeuren met je AWU. Ik heb geen Apple Care afgesloten. Volgens mij krijg je ook geen nieuwe AWU in bovenstaand geval, de Watch functioneerde nog perfect.

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 00:15
pdavie2311 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:10:
Ik heb nog 4 dagen om eventueel Apple Care af te sluiten voor mijn Ultra. Veel mensen die dat hebben gedaan hier voor de Ultra?
Nee, ik deed dat al niet met de normale AW series dus nu voor de Ultra al helemaal niet met al het sterke materiaal.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:31
pdavie2311 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:10:
Ik wel. Maar ik heb Apple Care+ op al mijn apparaten. Heb het gelukkig nog niet nodig gehad voor de AWU, maar het lijkt me dat als ‘ie flink kapot gaat, je voor de reparatiekosten beter een nieuwe had kunnen kopen.

Zo denk ik, maar het staat je vrij een andere keuze te maken. :)

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:42
Ik krijg de meldingen netjes binnen op mijn AWU. Echter pas op het moment dat het scherm aangaat. Heel vaak draai ik mijn pols en gaat het scherm niet aan. Nog meer mensen hier last van?
Als ik de meldingen zou zien is dat niet erg maar hij laat dan ook de meldingen pas zien als het scherm aanspringt. In de instellingen heb ik dit wel aan staan.. iemand een idee?

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-01 11:07
Zijn er meer mensen die klant zijn bij De Volksbank (SNS, ASN) en deze apps op hun AW gebruiken om hun saldo te checken? Hier werken ze vaker niet dan wel; ofwel het laadwiel blijft spinnen of er is melding van een "onbekende fout". Vervolgens krijg ik dezelfde foutmelding op mijn telefoon wanneer ik daar de bankieren-app open, terwijl dit zonder gebruik van de AW-app wel gewoon werkt.

[Voor 8% gewijzigd door Jixreme op 14-01-2023 16:18]

• Tomba

Tomba

Jixreme schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:57:
Zijn er meer mensen die klant zijn bij De Volksbank (SNS, ASN) en deze apps op hun AW gebruiken om hun saldo te checken? Hier werken ze vaker niet dan wel; ofwel het laadwiel blijft spinnen of er is melding van een "onbekende fout". Vervolgens krijg ik dezelfde foutmelding op mijn telefoon wanneer ik daar de bankieren-app open, terwijl dit zonder gebruik van de AW-app wel gewoon werkt.
Yes, werkt gewoon eigenlijk nooit bij mij dus heb m weer verwijderd.

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30
@Jixreme Ik gebruik de SNS app op mijn AW nooit. Staat erop, ja, maar gebruik hem nooit. Gebruik mijn Watch alleen om te betalen. Saldo checken doe ik wel op mijn iPhone.

Maar inderdaad, het openen van de SNS app op mijn AW7 geeft de melding van een onbekende fout en dat ik met de bank contact zou moeten opnemen. Daar heb ik geen zin in 😊.

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:55
@Jixreme Ik zit zelf al ruim twee jaar niet meer bij de SNS, maar in de vele jaren dat ik daarvoor bij de SNS zat heeft de SNS App op de AW nooit echt gewerkt.
Wij zijn uiteindelijk overgestapt naar de Rabobank na de jarenlange belofte van Apple Pay bij SNS maar zonder status daarvan. Inmiddels ondersteunt SNS wel Apple Pay, maar wij gaan niet meer terug naar SNS.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een vraag: ik heb nu een Series 6 44mm en kan voor 469,- een nieuwe Series 8 45mm krijgen. Nu twijfel ik of dit zinvol is. Eigenlijk is alleen het groter scherm vernieuwend (en prettiger). Ik kan via inruil of verkoop nog zo'n 175 euro krijgen, dus dan zou ik netto 300 euro betalen.

Ik verwacht van Series 9 niet heel veel vernieuwends als ik de laatste geruchten lees. Daarnaast is het wel te verwachten dat ook daarvan de prijzen gaan stijgen (ook al zijn ze met de Series 8 al flink gestegen).

Wat is wijsheid om te doen? :)

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-01 21:35
THE_BASE schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:17:
Een vraag: ik heb nu een Series 6 44mm en kan voor 469,- een nieuwe Series 8 45mm krijgen. Nu twijfel ik of dit zinvol is. Eigenlijk is alleen het groter scherm vernieuwend (en prettiger). Ik kan via inruil of verkoop nog zo'n 175 euro krijgen, dus dan zou ik netto 300 euro betalen.

Ik verwacht van Series 9 niet heel veel vernieuwends als ik de laatste geruchten lees. Daarnaast is het wel te verwachten dat ook daarvan de prijzen gaan stijgen (ook al zijn ze met de Series 8 al flink gestegen).

Ik zou wachten. Verschillen worden steeds kleiner per jaar, ik vind mijn series 7 nu echt nog prima en ga ook bij de 9 nog niet overstappen. De stap van series 2 naar 4 heb ik wel gemaakt, maar nu zou ik dat echt niet meer doen.

• Tomba

Tomba

Enige echte upgrade is denk ik het scherm. Ik zou daar geen 300€ voor over hebben maar kan niet in jouw portemonnee kijken ;)

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:41:
[...]

Ik zou wachten. Verschillen worden steeds kleiner per jaar, ik vind mijn series 7 nu echt nog prima en ga ook bij de 9 nog niet overstappen. De stap van series 2 naar 4 heb ik wel gemaakt, maar nu zou ik dat echt niet meer doen.
Ik heb de stap gemaakt van Series 1 naar Series 3 en naar Series 6. Nu dacht ik dat er toch iets meer verschil naar Series 6 zou zijn dan alleen een iets groter scherm.
Tomba schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:43:
[...]

Enige echte upgrade is denk ik het scherm. Ik zou daar geen 300€ voor over hebben maar kan niet in jouw portemonnee kijken ;)
True, en ben het met je eens. De portemonnee is het probleem niet, maar of het zinvol is zeker wel. Nog maar een nachtje over slapen dan. ;)

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-01 21:35
THE_BASE schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:48:
[...]

Ik heb de stap gemaakt van Series 1 naar Series 3 en naar Series 6. Nu dacht ik dat er toch iets meer verschil naar Series 6 zou zijn dan alleen een iets groter scherm.
Verschil is dat bij de eerste generaties de jaarlijkse ontwikkelingen veel groter waren. Bovendien is ook qua software een hoop geleerd wat er wel en niet werkt op zo'n smartphonescherm. Sinds series 5 vind ik de jaarlijkse upgrade eigenlijk maar matig, vanaf nu ga ik dus eens per 3 jaar overstappen (tenzij er echt iets wezenlijks komt bij Series 9 natuurlijk :9 )

• Kassad

Ik ben van een 5 naar een 7 gegaan en ben echt blij met het grotere scherm en de snellere soc. nou koste het mij netto €150 maar dat was het mij wel waard.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Jixreme
  • Laatst online: 15-01 11:07
RicoK schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:29:
@Jixreme Ik gebruik de SNS app op mijn AW nooit. Staat erop, ja, maar gebruik hem nooit. Gebruik mijn Watch alleen om te betalen. Saldo checken doe ik wel op mijn iPhone.

Maar inderdaad, het openen van de SNS app op mijn AW7 geeft de melding van een onbekende fout en dat ik met de bank contact zou moeten opnemen. Daar heb ik geen zin in 😊.
Herkenbaar! Waarschijnlijk helpt het contacten ook niet omdat het probleem niet herkenbaar en niet eerder gemeld is…
don spike schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:03:
@Jixreme Ik zit zelf al ruim twee jaar niet meer bij de SNS, maar in de vele jaren dat ik daarvoor bij de SNS zat heeft de SNS App op de AW nooit echt gewerkt.
Wij zijn uiteindelijk overgestapt naar de Rabobank na de jarenlange belofte van Apple Pay bij SNS maar zonder status daarvan. Inmiddels ondersteunt SNS wel Apple Pay, maar wij gaan niet meer terug naar SNS.
Ah dan is Apple Pay net te laat voor jullie gekomen. In tegenstelling tot de saldo app werkt betalen gelukkig tot nu toe wel probleemloos.

• Tomba

Tomba

Kassad schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 20:41:
[...]

Ik ben van een 5 naar een 7 gegaan en ben echt blij met het grotere scherm en de snellere soc. nou koste het mij netto €150 maar dat was het mij wel waard.
5 naar 7 is een grotere stap dan 6 naar 8. De series 6 heeft dezelfde SOC als de 7 en 8 ;)

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 16:22
Bomberman71 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 18:43:

Mis ik iets ?
Je maakt toch een backup van de oude en doet een restore op de nieuwe?
Dan hoef je niets in te stellen.

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 16:22
Jixreme schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:57:
SNS zakelijk hier, ik moet de app vaak 2 maal starten op de AW.

• RicoK
ASS-Ware schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 22:56:
SNS zakelijk hier, ik moet de app vaak 2 maal starten op de AW.
Ah, check, de 2e keer starten van de app gaf geen foutmelding meer. Toen kreeg ik de melding dat ik saldocheck via de watch aan moet zetten op mijn iPhone. Nu weet ik het weer, ik had deze functie uitgeschakeld. Maar goed, van dé foutmelding is geen sprake meer bij de 2e keer starten van de app.

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-01 09:39
Nog eventjes een update over het batterij-verbruik van de Ultra: eerder in dit topic meldde ik al dat ik aan het trainen was voor een marathon met de Ultra en tien dagen geleden was het zover :)

Ik heb de ruim 42km finaal gelopen in net geen vier en een half uur (zat lang in de pace groep van 4u15, maar heb die in de laatste 10 kilometers moeten laten gaan). Gedurende de 4,5u ook - in verschillende timeslots - voor ruim 3u muziek en podcasts gestreamd naar de AirPods Pro first gen vanop de Watch (muziek & podcasts gedownload op de Watch voor alle duidelijkheid, dus niet via 4G). Begonnen met 100% en op het einde van de rit nog 50% battery life over - ik denk dat dit meer dan behoorlijk is.

De GPS van de Ultra deed het ook behoorlijk: deze klokte af op 42,7km (officiële marathon is net geen 42,2). Sowieso is de officiële afstand gebaseerd op het ideale traject (waarbij je altijd bvb binnenkant van bochten neemt) dus er zal altijd afwijking zijn. Als je hier rekening mee houdt, vind ik de marge van 500 meter op deze afstand zeker aanvaardbaar.

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:29
Meer mensen last van dat de laatste Beta niet te installeren is op de watch (ultra)?

Je zult het altijd zien, na een aantal pogingen gisteren en vanmorgen werkt hij nu ineens wel >:)

[Voor 37% gewijzigd door bing69 op 19-01-2023 08:53]

Bing

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tomba schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 22:51:
[...]

5 naar 7 is een grotere stap dan 6 naar 8. De series 6 heeft dezelfde SOC als de 7 en 8 ;)
De 7 heeft fast charging en de 6 niet. Voor mij was dat een wereld van verschil en een grotere upgrade dan het scherm.

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:43
Vandaag zijn alle mijn behaalde medailles 'verdwenen'. Alleen de maandelijkse zijn nog zichtbaar

• Kassad
Webarcher schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:26:
Vandaag zijn alle mijn behaalde medailles 'verdwenen'. Alleen de maandelijkse zijn nog zichtbaar
Dat gebeurt soms. Komt vanzelf weer terug.

• Tomba

Tomba

XeNeRgY schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:12:
[...]

De 7 heeft fast charging en de 6 niet. Voor mij was dat een wereld van verschil en een grotere upgrade dan het scherm.
Voor mij is dat nu ik een AWU heb pas een echt voordeel. Ik laadde mijn AW6 tijdens douchen/aankleden en dat was voor mij altijd zat.

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben een fervent switcher tussen de AW en Garmin. De enige reden dat ik soms weer terug ga naar Garmin is de geavanceerde trainingsmetrics en het feit dat deze integraal beschikbaar zijn (zeker met de komst van HRV-status en Training Readiness) en je daarmee een goed beeld krijgt van de impact van slaap, stress, inspanning, herstel als integraal geheel. Ondanks dat ik soms twijfels had of het wel werkelijk klopt zit er met Firstbeat een gerenommeerd instituut achter wat vertrouwen geeft.Wat ik handig vind:
- training effect
- training status
- training load (meer focus op anaeroob/aeroob/laag aeroob)
- training readiness
- daily workout suggestions
- recovery time
Eigenlijk de feature set van de Fenix 7/Epix 2/Forerunner 955.

Een goed integraal beeld van herstel vs inspanning krijg ik met de Apple Watch niet. Ik heb het idee dat ik alle tools die beschikbaar zijn inzet maar misschien mis ik iets of kijk ik verkeerd. Hoe doen jullie dat?

1) HRV4Training app --> HRV meting voor dagelijks advies rondom inspanning/herstel
2) Athlytic --> komt in de buurt van Garmin maar ik twijfel of de resultaten kloppen (heb vrijwel altijd 'recovering' over perioden van weken) omdat niks van wat ik doe impact lijkt te hebben. Ook zit er geen wetenschappelijke kennis achter voor zover mij bekend. HRV4Training varieert wel in het advies maar wijkt dan dus af met Athlytic.
3) Training Today --> klopt voor mijn gevoel niet. Heb nu buikgriep en score is 10 (peaking) al 2 dagen lang
4) Runalyze --> super fijne tool maar geeft geen integraal beeld

Hoe ervaren jullie deze tools en de betrouwbaarheid? Gebruiken jullie nog andere opties?

Zelf nadenken is overigens ook geen rocket science maar ik vind dit soort features toch wel erg prettig. Whoop vind ik te duur en Oura lijkt beperkt betrouwbaar (Quantified Scientist) en ik heb een hekel aan ringen. Is er nog een ander platform dat onafhankelijk van een device werkt en deze info geeft?

[Voor 8% gewijzigd door XeNeRgY op 19-01-2023 13:39]

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-01 06:43
XeNeRgY schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:35:
Ik ben een fervent switcher tussen de AW en Garmin. De enige reden dat ik soms weer terug ga naar Garmin is de geavanceerde trainingsmetrics en het feit dat deze integraal beschikbaar zijn (zeker met de komst van HRV-status en Training Readiness) en je daarmee een goed beeld krijgt van de impact van slaap, stress, inspanning, herstel als integraal geheel. Ondanks dat ik soms twijfels had of het wel werkelijk klopt zit er met Firstbeat een gerenommeerd instituut achter wat vertrouwen geeft.Wat ik handig vind:
- training effect
- training status
- training readiness
- recovery time

Een goed integraal beeld van herstel vs inspanning krijg ik met de Apple Watch niet. Ik heb het idee dat ik alle tools die beschikbaar zijn inzet maar misschien mis ik iets of kijk ik verkeerd. Hoe doen jullie dat?

1) HRV4Training app --> HRV meting voor dagelijks advies rondom inspanning/herstel
2) Athlytic --> komt in de buurt van Garmin maar ik twijfel of de resultaten kloppen (heb vrijwel altijd 'recovering' over perioden van weken) omdat niks van wat ik doe impact lijkt te hebben. Ook zit er geen wetenschappelijke kennis achter voor zover mij bekend. HRV4Training varieert wel in het advies maar wijkt dan dus af met Athlytic.
3) Training Today --> klopt voor mijn gevoel niet. Heb nu buikgriep en score is 10 (peaking) al 2 dagen lang

Hoe ervaren jullie deze tools en de betrouwbaarheid? Gebruiken jullie nog andere opties?

Zelf nadenken is overigens ook geen rocket science maar ik vind dit soort features toch wel erg prettig. Whoop vind ik te duur en Oura lijkt beperkt betrouwbaar (Quantified Scientist) en ik heb een hekel aan ringen. Is er nog een ander platform dat onafhankelijk van een device werkt en deze info geeft?
Ik moet zeggen dat ik dit soort informatie ook mis aan de Apple Watch. Ik hoop echt dat ze met de volgende WatchOS hier meer aandacht aan besteden. Dat zou de Apple Watch wel compleet maken. Ik gebruik nu overigens ook Runalyze, en HealthFit om de informatie te delen met o.a. Runalyze. HealthFit geeft overigens ook het e.e.a. informatie.

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
- training effect
- training status
- training readiness
- recovery time

Dit is voor mij precies de reden dat ik de AWU heb teruggestuurd en bij mijn Fenix 7X ben gebleven. Los van de kwaliteit van die losse app's moet je voor sommige ook abonnementen afsluiten (bijv. Athlytic en WorkOutDoors) om uberhaupt bij de sport/outdoor functionaliteiten van de Garmin in de buurt te komen.

Ander punt was dat ik de Fenix 7X volledig kan bedienen zonder touchscreen. Dat werkt een stuk beter in het geval van veel regen/water en sommige type handschoenen .

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01 13:36
- training effect
- training status
- training readiness
- recovery time

Ik gebruik nu ook Athlytic en ben net als jij een regelmatige overstapper van de Apple Watch naar Garmin en vv.
Zowel bij Athlytic als de Garmin neem ik de resultaten met een korreltje zout. Ze geven mij allemaal een indicatie van hoe het ervoor staat.
Bijvoorbeeld min Vo2 max is bij Apple altijd wat lager dan dat het bij Garmin is.
Ik kijk vooral naar de trends die ik zie. Athlytic vind ik zelf wel een mooie toevoeging om alle Apple data een beetje te kunnen interpreteren.
Razr schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:49:
[...]

Dit is voor mij precies de reden dat ik de AWU heb teruggestuurd en bij mijn Fenix 7X ben gebleven. Los van de kwaliteit van die losse app's moet je voor sommige ook abonnementen afsluiten (bijv. Athlytic en WorkOutDoors) om uberhaupt bij de sport/outdoor functionaliteiten van de Garmin in de buurt te komen.

Ander punt was dat ik de Fenix 7X volledig kan bedienen zonder touchscreen. Dat werkt een stuk beter in het geval van veel regen/water en sommige type handschoenen .
Athlytic is inderdaad een abonnement, Workoutdoors koop je eenmalig en geeft bizar veel mogelijkheden om je trainingen te kunnen inrichten.

Blijft altijd een lastige, Apple is als smartwatch veel beter, Garmin is de betere sportwatch.
Maar of Garmin het altijd goed interpreteert weet ik ook niet, als echte sportwatch heet Polar misschien nog wel wat meer ervaring.
Dat waar je de meeste ervaring mee hebt voelt dan vaak ook als "het beste"

[Voor 16% gewijzigd door TR1969 op 20-01-2023 12:53]

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-01 16:19
TR1969 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:49:
Blijft altijd een lastige, Apple is als smartwatch veel beter, Garmin is de betere sportwatch.
Mee eens. En Garmin is ook betaalbaarder en heeft ronde scherm versies.
Ik geef niet zoveel om de echte smartwatch functies, want daar heb ik mijn iPhone wel voor. Wat ik wel als voordeel van een dergelijk horloge zie zijn de meetinstrumenten en dat je kunt sporten zonder een telefoon bij je te dragen, wat toch onhandig is. Dan heb je toch bijvoorbeeld al een goede Garmin voor minder dan een Apple Watch SE, die ook nog eens een stuk langer met de accu doet en die gewoon allways on display heeft.

• Piet Krediet
  • Laatst online: 22:52
De Apple Watch series 8 45mm nu voor €459,- bij de Mediamarkt/Amazon. Heb nu de series 6, dus met inruil bij Apple krijg ik er nog €110,- voor zonder gezeur met MP etc.

Twijfel heel erg of de €349,- het verschil waard is tussen de 6 en 8.

• Haga
  • Niet online
Piet Krediet schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:48:
De Apple Watch series 8 45mm nu voor €459,- bij de Mediamarkt/Amazon. Heb nu de series 6, dus met inruil bij Apple krijg ik er nog €110,- voor zonder gezeur met MP etc.

Je weet dat je bij Apple Trade-In geen geld krijgt maar een tegoed bij Apple of een Apple Gift Card.

• RicoK

Weet je wat? Ik koop de AW6 van je over voor EUR 125.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:53

Grin

Ride si sapis.

Nee joh, lekker dat geld in de zak houden wanneer hij nog goed werkt.
Ik ben van een S4 naar een S8 gegaan en dat is maar amper de moeite... Heb de S8 alleen gekocht vanwege de cellular die nu bij KPN beschikbaar is, anders had ik de S4 nog gehad.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 26-01 18:13
Grin schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:34:
[...]

Nee joh, lekker dat geld in de zak houden wanneer hij nog goed werkt.
Ik ben van een S4 naar een S8 gegaan en dat is maar amper de moeite... Heb de S8 alleen gekocht vanwege de cellular die nu bij KPN beschikbaar is, anders had ik de S4 nog gehad.
Eens. De laatste drie, vier jaar is de Watch in essentie hetzelfde gebleven, met slecht kleine verbeteringen per generatie. Als je een goed werkende S6 hebt zou ik die lekker houden, zeker nu je er maar iets meer dan 100 euro voor terug krijgt bij inruil. Je gaat niet veel verschil merken als je een S8 koopt.

Trouwens, hoe ga je dat doen, inruil bij Apple als je 'm niet bij Apple koopt? Of verkoop je 'm bij Rebuy of zo? Je krijgt daar trouwens wel meer terug voor je Watch dan wanneer je 'm inruilt bij Apple zelf. Apple zelf heeft erg weinig vertrouwen in de waardevastheid van hun producten :P .

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:16

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23:50
Iemand nog een tip voor een goede screen protector voor een Apple Watch SE 2022?

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 11:34
Ik wil mijn eerste Apple Watch aanschaffen, twijfel tussen de aluminium en midnight variant (8). Klopt het dat de midnight variant echt zo'n onwijs blauwe gloed heeft?

Was meer op zoek naar een "space gray" achtige kleur :)

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:59
Protax schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:10:
Ik wil mijn eerste Apple Watch aanschaffen, twijfel tussen de aluminium en midnight variant (8). Klopt het dat de midnight variant echt zo'n onwijs blauwe gloed heeft?

Was meer op zoek naar een "space gray" achtige kleur :)
Beide zijn aluminium enkel de kleur is anders.
En die aluminium is er in drie kleuren zoals je gezien heb.
De RVS is er wel in grijs achtig maar stukje duurder.

[Voor 13% gewijzigd door Roos79 op 21-01-2023 20:27]

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Tweak_ers schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:46:
Iemand nog een tip voor een goede screen protector voor een Apple Watch SE 2022?
Yep: [Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-01 16:34
Vandaag de eerste volledige dag met de Apple Watch Series 8 (en ik kom vanaf een analoog uurwerk). Toch wel een gemak hoor, zowel met domotica bedienen in huis als betalen in de winkel. Superfijn.

Het enige wat ik niet betrouwbaar werkend krijg - of ik weet niet hoe ik het moet gebruiken - is commando's aan Siri geven zonder "Hé Siri" te moeten zeggen. Je moet het kennelijk kunnen doen door je horloge op een bepaalde manier te houden, maar mij lukt het niet. Mis ik iets?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:31
Sebazzz schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:19:
Vandaag de eerste volledige dag met de Apple Watch Series 8 (en ik kom vanaf een analoog uurwerk). Toch wel een gemak hoor, zowel met domotica bedienen in huis als betalen in de winkel. Superfijn.

Het enige wat ik niet betrouwbaar werkend krijg - of ik weet niet hoe ik het moet gebruiken - is commando's aan Siri geven zonder "Hé Siri" te moeten zeggen. Je moet het kennelijk kunnen doen door je horloge op een bepaalde manier te houden, maar mij lukt het niet. Mis ik iets?
Hnnn. Ik beweeg mijn linkerarm naar mijn mond zodat het horloge vlak voor mijn mond zit en praat ertegen. Bij mij activeert ‘ie dan.

• Haga
  • Niet online
Sebazzz schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:19:

Ik gebruik “AssistiveTouch” voor zowel ApplePay als voor Siri.

Hoef mijn horloge dus niet meer aan te raken, maar alles met twee handgebaren (knijpen of vuist maken)

Levert soms wel reacties in winkels of restaurants, werkt wel heel prettig
hk12nl schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:25:
Net even in de Amac geweest om die grote lompe Ultra in het echt te zien en even gepast om te bevestigen dat het niets voor mij is. Helaas is het resultaat dat mijn huidige S7 in de verkoop gaat en er een Ultra gaat komen😅

Viel in het echt erg mee qua ‘lompheid’ en past prima op mijn polsen van 16,5 a 17cm (moest wel even de beveiliging ‘wegdenken’).
Het even geduurd maar gisteren opgehaald in Haarlem:

+ de eerste Apple Watch voor de vrouw (S8).

Ik heb niet al te grote polsen maar ik ben erg blij met de grove robuuste uitstraling. Ik vond mijn S7 ook erg mooi maar soms ook wat iel. Is echt een kwestie van smaak. :)

©2004

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-01 09:39
Of-Aaargh schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 08:47:
[...]

Eens. De laatste drie, vier jaar is de Watch in essentie hetzelfde gebleven, met slecht kleine verbeteringen per generatie. Als je een goed werkende S6 hebt zou ik die lekker houden, zeker nu je er maar iets meer dan 100 euro voor terug krijgt bij inruil. Je gaat niet veel verschil merken als je een S8 koopt.

Trouwens, hoe ga je dat doen, inruil bij Apple als je 'm niet bij Apple koopt? Of verkoop je 'm bij Rebuy of zo? Je krijgt daar trouwens wel meer terug voor je Watch dan wanneer je 'm inruilt bij Apple zelf. Apple zelf heeft erg weinig vertrouwen in de waardevastheid van hun producten :P .
Ik zou het niet beter kunnen zeggen! Vorig jaar ben ik ook overgeschakeld van Series 4 naar Series 8. Eerlijk: ik was ook een beetje 'underwhelmed' met de Series 8, in zoverre zelfs dat ik deze heb geretourneerd en vervangen door een Ultra die nu al een tijdje aan mijn pols hangt.

Klinkt stom, maar uiterlijk was er (op de always on display na) zo goed als geen verschil tussen 4 en 8 en het voelde niet echt alsof ik met een nieuw exemplaar rondliep. Met de Ultra is dat uiteraard wél het geval :)

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ik heb er ook eentje sinds vorige week woensdag, maar heb hem al in de verkoop gezet. Moest mijn Garmin hardloophorloge vervangen, maar ik vind dat gepriegel met schermpjes helemaal niets. Ik wil gewoon drukknopjes. En omdat de rest van alle functies toch een beetje overbodige luxe is, gaat hij mooi weer retour. Begrijp me niet verkeerd: een prachtig horloge, maar voor mij veels te luxe. Volgende keer bij zo 1 grote aanschaf wellicht wat beter nadenken. Maar goed, hoe zo'n schermpje is met hardlopen kun je ook alleen maar ervaren.

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:20
Beschikbaar;

watchOS 9.3 bevat nieuwe functies, verbeteringen en oplossingen voor problemen, en biedt een nieuwe wijzerplaat, Unity-mozaïek, ter ere van de zwarte geschiedenis en cultuur in het kader van de viering van Black History Month.

• Haga
  • Niet online
Mijn vrienden van DHL zijn weer langs geweest 😉

[Voor 21% gewijzigd door Haga op 24-01-2023 14:14]

• Haga
  • Niet online
Met 3D-effect.

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 26-01 18:01
Sinds een weekje ook in het bezit van de AWU. Is ook ineens m'n eerste smartwatch, vond 'm sowieso al supercool toen ik de release op de apple website zag maar toch veel geld, en dan toch maar overstag gegaan. ook een beetje gekocht als back-up voor het duiken mocht m'n vast duikcomputer het niet doet om een of andere reden.

Nemen jullie er applecare+ op? Kost toch weer 119€ ..
Ik was aan het kijken, om eventueel een beschermglaasje, kwam bij us-hoda.com terecht, lijkt me wel ok (iemand een europese website? )
Dus over eventuele bescherming ben ik nog niet uit....

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:30
Haga schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:11:
Mijn vrienden van DHL zijn weer langs geweest 😉
[Afbeelding]
Krijg spontaan de neiging om mijn Ultra te verkopen en weer een AW SS te kopen.

Begin toch een beetje spijt te krijgen dat ik van een AW7 SS naar een Ultra ben gegaan. Ja de accuduur van de Ultra is echt wel heel erg lekker maar een AW SS is toch een heel stuk mooier IMO

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

• Grin

Grin

Ride si sapis.

schumi1986 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:29:
[...]

Krijg spontaan de neiging om mijn Ultra te verkopen en weer een AW SS te kopen.

Begin toch een beetje spijt te krijgen dat ik van een AW7 SS naar een Ultra ben gegaan. Ja de accuduur van de Ultra is echt wel heel erg lekker maar een AW SS is toch een heel stuk mooier IMO
Ik kijk echt met grote verbazing naar de populariteit van de AWU (op dit forum en op vele andere sites). Met ruim 17cm polsen krijg ik hem niet verantwoord, daar komt dan nog bij dat hij niet (comfortabel) te dragen is met overhemden/manchetten. Ik zou ook graag een accuduur hebben van 3-4 dagen, absoluut(!), maar niet ten koste van de draagbaarheid.

• RicoK
Omdat ik 'vroeger', voordat ik de AW4 kreeg (en thans de AW7), toen nog van die grote 'kloenk'-klokken droeg van bijvoorbeeld Fossil vond en vind ik nog steeds de reguliere AW's toch wel erg klein. Om die reden en dat er wel erg mooie en fraaie bandjes bij zitten vind ik de AW Ultra wel een erg fraai apparaat. Ik kan me nog beheersen, maar ik zou toch zo maar (nou ja, spreekwoordelijk gezien dan natuurlijk, want €€€) kunnen gaan overstappen.

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 26-01 18:01
boefje79 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:02:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn nomad is ook binnen en ik vind het juist weer heel mooi matchen. Zo zie je maar weer dat smaak kan verschillen, ieder zijn ding.

Hier wat foto’s, voor wie het zelf wil beoordelen 😇
Welk scherm is dat?
Heb je er een linkje van?
The_Bald_Diver schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:17:
Sinds een weekje ook in het bezit van de AWU. Is ook ineens m'n eerste smartwatch, vond 'm sowieso al supercool toen ik de release op de apple website zag maar toch veel geld, en dan toch maar overstag gegaan. ook een beetje gekocht als back-up voor het duiken mocht m'n vast duikcomputer het niet doet om een of andere reden.

Nemen jullie er applecare+ op? Kost toch weer 119€ ..
Ik was aan het kijken, om eventueel een beschermglaasje, kwam bij us-hoda.com terecht, lijkt me wel ok (iemand een europese website? )
Dus over eventuele bescherming ben ik nog niet uit....
Nee geen Apple care. Heb een buitendedeur verzekering. Die denkt het eea.

Ik heb een spigen glaasje erop. Erg fijn voor mijn gemoedsrust en niemand is het nog opgevallen. Erg tevreden mee.

©2004

Grin schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:38:
[...]

Ik kijk echt met grote verbazing naar de populariteit van de AWU (op dit forum en op vele andere sites). Met ruim 17cm polsen krijg ik hem niet verantwoord, daar komt dan nog bij dat hij niet (comfortabel) te dragen is met overhemden/manchetten. Ik zou ook graag een accuduur hebben van 3-4 dagen, absoluut(!), maar niet ten koste van de draagbaarheid.
Heb je hem wel al eens om gehad? Dit nam bij mij wel de twijfel weg qua grote (heb zelf polsen van 16,5 a 17cm. Ik vind hem vallen in de categorie ‘ruig’ en ‘stoer’. Je moet hier natuurlijk wel van houden. ik hield altijd wel altijd van grote klokken. Maar als je van fijnere klokken houdt dan zal je dit ook meerder mooi vinden, althans zo denk ik :)

Ik heb hier voor jaren een 44/45mm gehad. Prima horloge want er was niets anders. Maar ik stoorde mij heel soms wel eens aan het ‘fijne’ ontwerp en ben nu erg blij met de robuuste uitstraling van de AWU aan m’n arm.

Uiteindelijk is het echt iets persoonlijks denk ik.

©2004

• Grin

Grin

Ride si sapis.

hk12nl schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:52:
[...]

Heb je hem wel al eens om gehad? Dit nam bij mij wel de twijfel weg qua grote (heb zelf polsen van 16,5 a 17cm. Ik vind hem vallen in de categorie ‘ruig’ en ‘stoer’. Je moet hier natuurlijk wel van houden. ik hield altijd wel altijd van grote klokken. Maar als je van fijnere klokken houdt dan zal je dit ook meerder mooi vinden, althans zo denk ik :)

Ik heb hier voor jaren een 44/45mm gehad. Prima horloge want er was niets anders. Maar ik stoorde mij heel soms wel eens aan het ‘fijne’ ontwerp en ben nu erg blij met de robuuste uitstraling van de AWU aan m’n arm.

Uiteindelijk is het echt iets persoonlijks denk ik.
Meerdere keren om gehad, langere sessies (30-40 min gedragen), verschillende overhemden/kleding. Ik blijf het een onmogelijk horloge vinden voor mijzelf. Zelfs geen twijfelgeval, not even close!
Vandaar ook mijn verbazing dat de AWU zo populair is.
Iedereen hoor je over de voordelen maar ik hoor amper iets over de nadelen. Ik vind dat opmerkelijk maar uiteraard is het geen aanval op iets of iemand; enkel wat verbazing/onbegrip. :)

Grin schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:42:
[...]

Meerdere keren om gehad, langere sessies (30-40 min gedragen), verschillende overhemden/kleding. Ik blijf het een onmogelijk horloge vinden voor mijzelf. Zelfs geen twijfelgeval, not even close!
Vandaar ook mijn verbazing dat de AWU zo populair is.
Iedereen hoor je over de voordelen maar ik hoor amper iets over de nadelen. Ik vind dat opmerkelijk maar uiteraard is het geen aanval op iets of iemand; enkel wat verbazing/onbegrip. :)
Ah ok. Nee dan houdt het op😂 Zo las ik het ook hoor en mijn vraag was ook bedoeld puur als interesse :)

Ik vond het bij de presentatie trouwens eerst lelijk en gaan de weg de weken werd hij steeds mooier. De eerste dagen dat ik hem om had moest ik ook wennen maar nu ben ik er helemaal verliefd op. 😄

©2004

• pdavie2311

pdavie2311

De AWU vind ik bij far de mooiste Apple Watch tot nu toe. Hij mag in september wel 51mm worden als het aan mij ligt. 😉 Ook prima zakelijk te dragen, ik draag ook blouses en colberts, prima te doen.

• Coppercoq
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-01 14:12
Hier ook met de presentatie vond ik het een lelijk ding maar na een paar dagen volledig 180 graden gedraaid qua mening. Vergeleken met de AWU lijken de “normale” een beetje als “vrouwenmodellen”.

Qua formaat is 49mm precies goed voor mij, maar met het grootste deel van mijn overhemden is het soms wel strakjes.

• Tomba

Tomba

pdavie2311 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 07:46:
De AWU vind ik bij far de mooiste Apple Watch tot nu toe. Hij mag in september wel 51mm worden als het aan mij ligt. 😉 Ook prima zakelijk te dragen, ik draag ook blouses en colberts, prima te doen.
Same, al kan het ook komen omdat het eindelijk wat anders is dan een zwart blok aan mijn arm ;)
Moest mijn overhemden knoopjes aan de kant waar ik m draag wel 1 gaatje verzetten ;)

• pdavie2311

pdavie2311

Tomba schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 08:11:
[...]

Same, al kan het ook komen omdat het eindelijk wat anders is dan een zwart blok aan mijn arm ;)
Moest mijn overhemden knoopjes aan de kant waar ik m draag wel 1 gaatje verzetten ;)
Soms draag ik mijn overhemd ook achter de Watch. Doe ik de Watch iets losser waardoor deze meer tegen mijn hand komt te liggen.

• bing69
pdavie2311 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 08:15:
[...]

Soms draag ik mijn overhemd ook achter de Watch. Doe ik de Watch iets losser waardoor deze meer tegen mijn hand komt te liggen.
ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik niet meer hoef te werken ;-) en alles mag doen. Vanaf dag 1 de Ultra en ben er dik tevreden mee!

Bing

• turkeyhakan
  • Laatst online: 19:38
bing69 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:40:
[...]

ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik niet meer hoef te werken ;-) en alles mag doen. Vanaf dag 1 de Ultra en ben er dik tevreden mee!
Met pensioen? 8)

De Solo Loop's zijn zo duur helaas.. kan het niet over mijn hart strijken om € 99 uit te geven aan een bandje.
turkeyhakan schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:28:
[...]

Met pensioen? 8)

De Solo Loop's zijn zo duur helaas.. kan het niet over mijn hart strijken om € 99 uit te geven aan een bandje.
MP is your friend. Heb daar een nieuwe vandaan voor de helft van de prijs 🙂

©2004

• turkeyhakan
hk12nl schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:09:
[...]

MP is your friend. Heb daar een nieuwe vandaan voor de helft van de prijs 🙂
Maar hoe weet je of een band nou echt is?

• RicoK
Coppercoq schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 08:06:
Hier ook met de presentatie vond ik het een lelijk ding maar na een paar dagen volledig 180 graden gedraaid qua mening. Vergeleken met de AWU lijken de “normale” een beetje als “vrouwenmodellen”.
Ik heb de Ultra nooit een lelijk ding gevonden. Eerder vind ik de reguliere Watches 'lelijk'. Voor mij had de functie het gewonnen. Maar inderdaad, het zijn, zelfs mijn huidige 45mm AW7, maar 'vrouwenklokjes' ;)

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:21
RicoK schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:17:
[...]

Ik heb de Ultra nooit een lelijk ding gevonden. Eerder vind ik de reguliere Watches 'lelijk'. Voor mij had de functie het gewonnen. Maar inderdaad, het zijn, zelfs mijn huidige 45mm AW7, maar 'vrouwenklokjes' ;)
Destijds na het lezen van het nieuwsbericht over de Pixel Watch kreeg ik snel een ‘vrouwenklokjes’ gevoel. Toen keek ik naar mijn AW(4)…. Zo veel verschilt het niet: rond vs rechthoek met afgeronde hoeken.

Soms vraag ik me wel af van wat is nu mijn ‘business case’ voor een Smartwatch. Ik gebruik deze alleen om af en toe te kijken naar hoe laat het is en voor het scannen van notificaties. Straks in het voorjaar wil ik wel het hardlopen weer oppakken. Daar gebruik(te) ik ‘m dan ook voor, samen met het luisteren naar offline muziek (Apple music). Voor het hardlopen zou een Garmin ook kunnen volstaan, maar dan zou ik denk weer terug moeten naar Spotify voor offline muziek.

• Tomba

Tomba

meesje schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:17:
[...]

Destijds na het lezen van het nieuwsbericht over de Pixel Watch kreeg ik snel een ‘vrouwenklokjes’ gevoel. Toen keek ik naar mijn AW(4)…. Zo veel verschilt het niet: rond vs rechthoek met afgeronde hoeken.

Soms vraag ik me wel af van wat is nu mijn ‘business case’ voor een Smartwatch. Ik gebruik deze alleen om af en toe te kijken naar hoe laat het is en voor het scannen van notificaties. Straks in het voorjaar wil ik wel het hardlopen weer oppakken. Daar gebruik(te) ik ‘m dan ook voor, samen met het luisteren naar offline muziek (Apple music). Voor het hardlopen zou een Garmin ook kunnen volstaan, maar dan zou ik denk weer terug moeten naar Spotify voor offline muziek.
Voor mij sinds Microsoft de Authenticator app om zeep heeft gebracht (man wat was dat top...) meldingen zien, alarms zetten, sport tracking, stopwatch en kookwekkers :P

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:44
Tomba schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:20:
[...]

Voor mij sinds Microsoft de Authenticator app om zeep heeft gebracht (man wat was dat top...) meldingen zien, alarms zetten, sport tracking, stopwatch en kookwekkers :P
Google Keep en meldingen zien, dat is zo'n beetje alles.

Af en toe kijk ik het huidige weer erop en wat mijn hartslag was tijdens "dat ene telefoontje waar ik absoluut geen zin in had".

De eerste maand reageerde ik ook nog weleens via de Watch, maar de Se heeft geen toetsenboord en de andere invoer methodes werken... matig (en ik ga niet tegen mijn klok in het openbaar praten).

Wel bewust voor de SE gekozen destijds, anders was het doodzonde geweest gezien wat ik ermee doe.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:21
Mizgala28 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:48:
[...]

Google Keep en meldingen zien, dat is zo'n beetje alles.

Af en toe kijk ik het huidige weer erop en wat mijn hartslag was tijdens "dat ene telefoontje waar ik absoluut geen zin in had".

De eerste maand reageerde ik ook nog weleens via de Watch, maar de Se heeft geen toetsenboord en de andere invoer methodes werken... matig (en ik ga niet tegen mijn klok in het openbaar praten).

Wel bewust voor de SE gekozen destijds, anders was het doodzonde geweest gezien wat ik ermee doe.
Op dit moment heb ik een AW4. Wanneer ik deze ooit ga vervangen, zal een SE voor mij ook wel voldoen. Ik ga me dan wel van te voren goed verdiepen in de nauwkeurigheid van de GPS. Destijds op een website voor hardlopers diverse reviews gezien en de ontwikkeling van de GPS van AW, AW2, AW3 en AW4. Pas vanaf de AW4 werd de gelopen route aardig weergegeven. Daarvoor had je letterlijk een rondje gelopen ipv een daadwerkelijke vierkant. Het leek echt nergens op. Op dit aspect moet dan bij een SE niet opeens bezuinigd zijn.

Qua model vind ik een Ultra er wel stoer uitzien, maar 1000 euro is voor mijn gebruik gewoon te gek. Ik had overigens wel een nog stoerder/robuuster uiterlijk verwacht toen de eerste geruchten over een outdoor variant verschenen.

O ja, ik gebruik de AW ook wel eens voor het doen van betalingen. Ik merk wel dat ik dit toch vrijwel altijd met mijn iPhone doe. In een rij bij een kassa heb ik vrij snel mijn telefoon even in de hand. Of bij snelscan open ik de AH app voor de bonuskaart. Natuurlijk kun je situaties hebben dat het handig kan zijn. B.v. bij het tanken de telefoon in de auto en dan met je AW betalen. Of met zwemmen je iPhone in een locker en met je AW het eten/drinken betalen.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

meesje schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:17:
[...]

Handig voor notificaties, enkele personen/apps laat ik door op mijn horloge, als hij dan trilt dan weet ik dat ik even 'moet' kijken.
Daarbij gebruik ik hem voor het minderen van het telefoongebruik, ik ga nu vaak op pad zonder de iPhone maar ben toch bereikbaar. Je komt ook niet meer in de verleiding om even op je telefoon te kijken. En verder uiteraard al het andere: betalen, dicteren, smarthome bediening, HR tracking/gezondheid/slaap, weerberichten en de wekker.
Wat ik hier al vaker heb verkondigd: m.i. zijn er geen mooie smartwatches, ook die van Apple niet. De reguliere AW is in mijn ogen de minst lelijke, uiteindelijk wil ik niet zonder het gemak van die dingen.

• bing69
turkeyhakan schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:28:
[...]

Met pensioen? 8)

YES

Bing

turkeyhakan schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:15:
[...]

Maar hoe weet je of een band nou echt is?
Dat is een goeie. Vaak zie ik het wel aan de verpakking of merk ik het aan de communicatie. Tot nu toe altijd goed gegaan maar je weet het idd nooit zeker. Of je moet hem ophalen.

©2004

• Radiodurans
Heb een stuk of 5 AWU bandjes gescoord op MP, vooral toen deze net uit was hadden veel mensen het voor hun verkeerde bandje. Ik vraag altijd om foto's van het doosje en let verder op de manier van communiceren. Alle bandjes die ik zo heb ontvangen zijn van dezelfde kwaliteit dus ik denk dat ze origineel zijn :*) .

Verder, je kunt toch ook gewoon een baan hebben waar je geen pak voor aan hoeft? Sterker nog, mijn baan bestaat uit te vertellen dat anderen vanuit hygiëne géén horloges mogen dragen maar zelf loop ik casual mét AWU >:)

• turkeyhakan
hk12nl schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:01:
[...]

Dat is een goeie. Vaak zie ik het wel aan de verpakking of merk ik het aan de communicatie. Tot nu toe altijd goed gegaan maar je weet het idd nooit zeker. Of je moet hem ophalen.
Ik ben nogal een Apple fanaat en ken iOS e.d redelijk goed. Maar ook de diverse devices. Zo heb ik ooit nieuwe Airpods gekocht en alles zag er origineel uit (doos etc). Zo ook het serienummer gecontroleerd op de website van Apple: allemaal legit. Na thuiskomst bleek niets minder waar: ging om namaak Airpods…..

• john-hendriks
  • Registratie: April 2004
The_Bald_Diver schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:49:
[...]

Welk scherm is dat?
Heb je er een linkje van?
Nieuw scherm na de laatste update.
Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee