• john-hendriks
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:53
schumi1986 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:59:
[...]

De app op de Garmin is misschien wat minder gebruiksvriendelijk maar als je eenmaal weet hoe het allemaal werkt dan werkt het wel altijd en dat is bij mijn AWU elke keer maar afwachten.

Ik verbind mijn AWU met de Airpods pro in de spotify app (dat gaat soms al wat lastig) vervolgens zet ik muziek op, loop van huis weg muziek begint te kraken en vanaf dat moment kunnen er 2 dingen gebeuren, het kraken stopt en de muziek speelt verder of muziek stopt en is met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.

Ook offline muziek is dan niet af te spelen en ondanks ik een kpn sim heb gekoppeld is ook online muziek niet beschikbaar.

Overstappen naar Apple Music ga ik niet doen, spotify is in mijn geval veel goedkoper en is imo een stuk prettiger tov Apple Music.

Ook ik ben van mening dat mijn AWU voor de rest veruit de betere Smartwatch is maar sport mogelijkheden met muziek is voor mij een belangrijke vereiste voor een smartwatch en daar wint Garmin het wat mij betreft makkelijk van de AWU
Dat kraken als je thuis wegloopt heeft waarschijnlijk te maken met het overschakelen van WiFi naar kpn. Als dat niet helemaal soepel loopt moet je met kpn overleggen. Als de dekking buiten het huis nog niet optimaal is zal de AW een poosje hakkelen of zelfs wegvallen

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:30
john-hendriks schreef op woensdag 14 december 2022 @ 23:33:
[...]

Dat kraken als je thuis wegloopt heeft waarschijnlijk te maken met het overschakelen van WiFi naar kpn. Als dat niet helemaal soepel loopt moet je met kpn overleggen. Als de dekking buiten het huis nog niet optimaal is zal de AW een poosje hakkelen of zelfs wegvallen
Daar zal het idd mee te maken hebben maar dan nog blijft het raar dat de gedownloade liedjes ook niet afspelen..

Heb de AWU vandaag eens gereset en het werkte vandaag zonder problemen, ben benieuwd of en wanneer het probleem terug komt.

Het horloge waar ik naar over wil stappen als dit probleem maar blijft terug komen kost ruim 2x zoveel als mijn AWU, misschien dat ik dan toch eerst nog even Apple Music een kans ga geven aangezien dit wel probleemloos werkt :9

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

• Gvw18380
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-01 10:02
Daar ik via Coolblue een tweedekans SE kan bestellen voor 295 euro is het verschil met 7 Cellular al opgelopen tot 95 ( 390 euro 2 maand oud met originele factuur )Pffff moeilijk kiezen
maar vandaag moet ik beslissen

[Voor 12% gewijzigd door Gvw18380 op 15-12-2022 12:35]

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 13:10
Hoi allemaal,

Nu een maandje in bezit van de Apple Watch S7. Zeer tevreden mee en mooi apparaat.

Nu ben ik vandaag onverhoopt met het glas tegen een steen geraakt… wat heeft gezorgd voor een vrij goed zichtbare kras (nagel kan er achter blijven hangen).

Ik zit nu dus een beetje in dubio wat ik ermee zal doen, ik lees wat over soort opvul/polijstpasta voor glas.

Andere optie is om alsnog AppleCare+ af te sluiten en zodra er nog meer krassen opzitten voor 65€ een nieuw glas te laten plaatsen.

Iemand hier ervaring met het wegwerken van grovere krassen? Met bijvoorbeeld zo’n pasta

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Gvw18380 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:16:
Daar ik via Coolblue een tweedekans SE kan bestellen voor 295 euro is het verschil met 7 Cellular al opgelopen tot 95 ( 390 euro 2 maand oud met originele factuur )Pffff moeilijk kiezen
maar vandaag moet ik beslissen
Dit is eenvoudig: de 7 Cellular.

Verschil is bij een gebruiksduur van 3 jaar slechts 8 cent per dag.

Voor die 8 cent per dag krijg je wel bij de 7 Cellular zoveel meer.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:42
Er komt een update van de Microsoft Authenticator die helaas geen ‘goedkeuren’ meer op de Apple Watch ondersteund. Dat is wel balen. Was juist een zo handige functie.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01 13:36
rimave schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:51:
Er komt een update van de Microsoft Authenticator die helaas geen ‘goedkeuren’ meer op de Apple Watch ondersteund. Dat is wel balen. Was juist een zo handige functie.
Daar heeft vorige week een uitgebreid artikel van op Tweakers gestaan.

nieuws: Microsoft stopt ondersteuning Authenticator-apps voor Apple Watch

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:13
oviMivo schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:43:

Iemand hier ervaring met het wegwerken van grovere krassen? Met bijvoorbeeld zo’n pasta
Geen ervaring, maar ik lees op internet dat het eigenlijk nooit meer wordt zoals het was. Als je daar mee kan leven dan is het een goede optie, anders zou ik voor Apple Care gaan.

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:20
Hoi allemaal,

Nu een maandje in bezit van de Apple Watch S7. Zeer tevreden mee en mooi apparaat.

Nu ben ik vandaag onverhoopt met het glas tegen een steen geraakt… wat heeft gezorgd voor een vrij goed zichtbare kras (nagel kan er achter blijven hangen).

Ik zit nu dus een beetje in dubio wat ik ermee zal doen, ik lees wat over soort opvul/polijstpasta voor glas.

Andere optie is om alsnog AppleCare+ af te sluiten en zodra er nog meer krassen opzitten voor 65€ een nieuw glas te laten plaatsen.

Ik zou voor AppleCare gaan, geeft ook een fijner gevoel, mocht er echt iets zijn. Ik heb er helemaal geen bescherming opzitten, gaat veelal gewoon prima. Een paar krasjes is voor mij ook geen probleem bij een gebruikersvoorwerp.

• oviMivo
Nol_NL schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:25:
[...]

Ik zou voor AppleCare gaan, geeft ook een fijner gevoel, mocht er echt iets zijn. Ik heb er helemaal geen bescherming opzitten, gaat veelal gewoon prima. Een paar krasjes is voor mij ook geen probleem bij een gebruikersvoorwerp.
Wat oppervlakkige krasjes vind ik idd ook niet heel erg, alleen dit was flink balen, aangezien het best diep is en dus behoorlijk opvalt.

Dan ga ik toch eens goed nadenken over AppleCare, 165€ (totaal) is toch een stuk interessanter dan 350€ zonder verzekering 😅

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30
What? 50% van de waarde betaal je aan een verzekeringspremie?!?!? Je eigen keuze natuurlijk, maar ik zou er nog eens goed over nadenken.

Heb je al eens je eigen verzekering er op nagezien of deze een dekking buitenshuis heeft?

• Nol_NL
RicoK schreef op donderdag 15 december 2022 @ 18:01:
What? 50% van de waarde betaal je aan een verzekeringspremie?!?!? Je eigen keuze natuurlijk, maar ik zou er nog eens goed over nadenken.

Heb je al eens je eigen verzekering er op nagezien of deze een dekking buitenshuis heeft?
Bedrag is inclusief herstelkosten en 2 jaar dekking. Blijft een redelijk bedrag, maar wel erg makkelijk.

Bij mijn verzekering betaal ik hiervoor 268 Euro, dus 2 jaar buitenhuis dekking en 100 Euro aan eigen risico. Ook beginnen ze na een jaar over de dagwaarde van een product en overstijgende reparatie kosten, daar heb ik geen zin in. Voordeel hiervan is wel dat overige gezinsleden ook aanspraak kunnen maken op de verzekering.

Persoonlijk doe ik liever direct zaken met Apple, daar heb ik mijn producten ook aangeschaft.

[Voor 22% gewijzigd door Nol_NL op 15-12-2022 18:51]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor het geld wat je nu extra aan AppleCare gaat betalen had je ook een SS versie met Safierglas kunnen aanschaffen :+

Captain Hindsight....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
WatchOS 9.2 is beschikbaar.

• john-hendriks
Hoi allemaal,

Je kunt er ook een Whitestone Screenprotector overheen plakken. Beschermt goed en je ziet de kras niet meer of een stuk minder, ligt aan de diepte

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01 22:48
Vanmiddag er opgezet en lijkt weer een batterij zuiper te zijn. Mn AW(5) was binnen paar uur leeg.
Ik kwam net even buurten om te kijken of dit andere ook al opgevallen was maar het is denk ik nog iets te vroeg, Alleen ik weet wel dat binnen 4 uur van 65% naar 10% echt ridicuul snel is.(gebruik geen always on, heb geen gps of wifi gebruikt etc) dus ergens klopt er iets niet.

[Voor 9% gewijzigd door Tmaster op 15-12-2022 20:37]

• Nol_NL
Tmaster schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:36:
[...]

Vanmiddag er opgezet en lijkt weer een batterij zuiper te zijn. Mn AW(5) was binnen paar uur leeg.
Ik kwam net even buurten om te kijken of dit andere ook al opgevallen was maar het is denk ik nog iets te vroeg, Alleen ik weet wel dat binnen 4 uur van 65% naar 10% echt ridicuul snel is.(gebruik geen always on, heb geen gps of wifi gebruikt etc) dus ergens klopt er iets niet.
AW 8 (9.2) gisteravond rond 18:00 uur opgeladen. Mee geslapen, vandaag heel de dag gedragen en mee gesport. Always on uit, verder staat alles aan. Vandaag rond 18:00 uur weer aan de oplader met een accu van 56 %.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tmaster schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:36:
[...]

Gisteren al op m'n AWU gezet (11:00 uur) en m'n accu staat nu nog op 61% zónder tussentijds laden :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:29
Will_M schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:58:
[...]

Gisteren al op m'n AWU gezet (11:00 uur) en m'n accu staat nu nog op 61% zónder tussentijds laden :9
Met 9,2 en nu 9.3 op mijn AWU totaal geen moeite. Eerste horloge die ik dag en nacht draag. Elke dag een workout en tijdens het douchen (15min) aan de lader. Gevolg dat ik elke dag zo'n 10 % batterij verlies. Om de 5 a 6 dagen een uurtje aan de lader en ik heb nergens last van. De vorige watches legde ik altijd gedurende de nacht aan de lader.

Ben super tevreden met de AWU!!

Bing

• Gr4mpyC3t
bing69 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:02:
[...]

Elke dag een workout en tijdens het douchen (15min) aan de lader. Gevolg dat ik elke dag zo'n 10 % batterij verlies.
Wat een verschil met mijn Apple Watch Series 8 zeg. Anderhalve dag met normaal gebruik halen is wel het meeste wat er uit komt.

• Grin
  • Registratie: April 2009

Grin

Ride si sapis.

Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:10:
[...]

Wat een verschil met mijn Apple Watch Series 8 zeg. Anderhalve dag met normaal gebruik halen is wel het meeste wat er uit komt.
45 min opladen en dan is een reguliere AW weer vol. Ik snap de hele hype niet over de batterij van de AWU. Als ze de batterijduur van de AWU nu voor elkaar krijgen in een reguliere AW, oke... Dat zou idd indrukwekkend zijn maar zolang ze een dergelijk grote kast moeten maken voor een batterijduur van enkele dagen dan ben ik niet echt (echt niet?) onder de indruk.
Als je overhemden draagt dan past een AWU niet eens onder/bij de manchetten, kom op even... Drie/vier dagen batterijduur is dan wel het minste wat je mag verwachten, toch?

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:06
Grin schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:13:
[...]

45 min opladen en dan is een reguliere AW weer vol. Ik snap de hele hype niet over de batterij van de AWU. Als ze de batterijduur van de AWU nu voor elkaar krijgen in een reguliere AW, oke... Dat zou idd indrukwekkend zijn maar zolang ze een dergelijk grote kast moeten maken voor een batterijduur van enkele dagen dan ben ik niet echt (echt niet?) onder de indruk.
Als je overhemden draagt dan past een AWU niet eens onder/bij de manchetten, kom op even... Drie/vier dagen batterijduur is dan wel het minste wat je mag verwachten, toch?
dit idd. Dat ding is echt spuuglelijk, bij Apple is de esthetiek duidelijk losgelaten. Nou ben ik wel voor vorm boven functie maar dat heeft blijkbaar ook grens :+
En met twee keer kort laden (tijdens het douchen en vlak voor het slapen) heb ik altijd voldoende batterij dus ook dat probleem gaat aan mij voorbij :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:30

pdavie2311

Live life to the fullest..

Kassad schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:12:
[...]

dit idd. Dat ding is echt spuuglelijk, bij Apple is de esthetiek duidelijk losgelaten. Nou ben ik wel voor vorm boven functie maar dat heeft blijkbaar ook grens :+
En met twee keer kort laden (tijdens het douchen en vlak voor het slapen) heb ik altijd voldoende batterij dus ook dat probleem gaat aan mij voorbij :)
De AWU spuuglelijk? Mooi dat smaken verschillen. Ik hoef niet meer terug naar het oude “ ronde “ model. Die valt in het niet bij de Ultra..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het model vind ik mooi maar door de grootte/dikte slechts bruikbaar voor een beperkte doelgroep. Had erg graag een AWU gezien met de groote van de de AW40mm.

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 26-01 14:21

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:10:
[...]

Heb je dan je scherm altijd aan staan? Ik heb hier een 2020 Watch SE 44mm (dus zonder always on display) en 2 dagen red ik er nog altijd wel mee. Dus dag 1 's morgens van de lader, en dag 2 's avonds er weer op, meestel zit hij wel onder de 10% dan hoor. Soms zelfs onder de 5% :) Verder normaal gebruik, meerdere workouts per dag. Ik wandel gemiddeld zo'n 5 a 6 km per dag met de hond, of ik fiets 2x 16 km woon werk.

Alleen als ik ga golfen red ik het niet, meestal eind van de dag rond de 35% dan.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Kassad schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:12:
[...]

Tsja, smartwatches heb ik nog nooit mooi gevonden; ongeacht het merk/type.
Dat zeg ik ook over de AW8 RVS die ik nu draag, ook die is gedrochtelijk maar ja, functie > vorm (tot op zekere hoogte).
AWU ook gepast en daadwerkelijk overwogen maar om mijn 18cm polsen was dat een lachwekkend gezicht en het past niet bij/onder de overhemden die ik draag. Als het beter had geleken om mijn polsen en het passend was onder mijn kleding dan had ik ook een AWU gekocht.
Zoveel lelijker vind ik de AWU namelijk niet t.o.v. een AW; scheelt een halve punt ofzo op een schaal van 10 (AW8: 4,5 en de AWU: 4,0).

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:44
Nu KPN ook multisim aanbiedt ben ik overstag gegaan en een Ultra gehaald. Hij valt me alles mee. Batterijduur zonder telefoon in de buurt is ongeveer hetzelfde als mijn oude Series 4 met telefoon.

• oviMivo
john-hendriks schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:00:
[...]

Je kunt er ook een Whitestone Screenprotector overheen plakken. Beschermt goed en je ziet de kras niet meer of een stuk minder, ligt aan de diepte
Ik las daar idd ook iets over, hoe zit dat met die screenprotector? Kan je die er evt ook weer afhalen indien gewenst?

• Ferret
  • Laatst online: 26-01 13:40
Ik heb sinds gisteren een nieuwe series 8 watch en ik krijg het niet voor elkaar om mijn ING betaalpas toe te voegen. Noch via de watch app op m'n iPhone en ook niet via de wallet app op de watch. Ik krijg telkens de melding dat het toevoegen is mislukt (de kaart wordt wel gevonden) en dat ik contact op moet nemen met de kaartverstrekker.
Als ik de ING app open op de iPhone en via Service -> App Instellingen -> Apple Pay krijg ik ook een melding dat er iets is fout gegaan.

Weet iemand hoe ik toch de kaart op de watch krijg toegevoegd?

• Gr4mpyC3t
Grin schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:13:
[...]

Dat klopt, 45 minuten is ook weer niet zo belachelijk lang. Ik heb ook geen AWU vanwege de prijs en het feit dat het een lomp ding is. Maar toch ben ik op een of andere manier altijd bezig met nadenken wanneer ik dat ding dan moet opladen.

Vaak denk ik er niet genoeg aan en komt het niet uit om bij te laden, of is mijn ritme zo onregelmatig dat ik 'm niet op een vast moment aan de oplader kan doen. First world problem, I know. :)

• Gr4mpyC3t
Ferret schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:27:

Weet iemand hoe ik toch de kaart op de watch krijg toegevoegd?
Wachten, want ik probeer net via ING mijn creditcard toe te voegen aan Apple Pay en dat werkt ook niet. Heb al vaker op dit forum voorbij zien komen dat kaarten niet toegevoegd kunnen worden aan Watch of iPhone.

De app geeft bij mij ook aan dat er een fout is opgetreden. Maandag waarschijnlijk weer opgelost door ING.

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-01 17:01
ABN Amro en Rabo werken prima op de AW(U). Heel erg fijn en het switchen ertussen is top.
ING geen ervaring mee.

9.2 update geen issues mee, maar jammer dat ze bepaalde zaken niet fixen zoals de erbarmelijke brightness op de AWU in het donker. Waardeloze lregeling met de autolichtsensor want hij kan echt bright. Snap niet dat zoiets basic hun ontgaat of ze het simpelweg gewoon weigeren.

Ook de auto Unclock met je Macbook werkt niet feilloos. Hangt er meer vanaf hoe hij is gaan locken.
Dus, een timeout of de klep dicht. Timeout levert vaak een negatieve unlock op, maar na even op de Esc te drukken dan werkt het opeens wel. Geeft dus aan dat we te maken hebben met een bug.
Is al iets dat even loopt als ik de diverse fora mag geloven.

Design is smaak en daar valt niet over te twisten. De AWU is mijn eerste AW en vind die wel mooi.
Alles daarvoor vond ik meer een kermishorloge, vooral de eerste versies met die flinke bezels en geen AOD.
Maar goed anderen dachten daar dus ander over. Kortom het is erg persoonlijk.

Al met al een leuk ding mijn inziens.
Best wel tevreden maar op software gebied valt er nog veel te halen.

Mijn bevindingen tot nu toe :

Pluspunten:

- Health tracking
- Design
- Materiaal
- app opties
- Relatieve fastcharging
- 32GB storage
- Bandjes wissel systeem

Minpunten:

- trage Cellular data (T-mobile nadeel !)
- cellular niet zo stabiel als hetzelfde abonnenment met smartphone
- slechte brightness in het donker (waardeloze manuele aanpassing)
- Speaker lockout voor media (typisch Apple)
- tegenvallende Ecosysteem integratie (Health data, remote unlock, wireless Airpods pro connect)

• john-hendriks
oviMivo schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:15:
[...]

Ik las daar idd ook iets over, hoe zit dat met die screenprotector? Kan je die er evt ook weer afhalen indien gewenst?
Ja hoor. Geen probleem. Er zitten er 2 in een verpakking met een heel mechanisme op hem te bevestigen. Eerst ff het instructiefilmpje bekijken.

• john-hendriks
Bomberman71 schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:24:
ABN Amro en Rabo werken prima op de AW(U). Heel erg fijn en het switchen ertussen is top.
ING geen ervaring mee.

9.2 update geen issues mee, maar jammer dat ze bepaalde zaken niet fixen zoals de erbarmelijke brightness op de AWU in het donker. Waardeloze lregeling met de autolichtsensor want hij kan echt bright. Snap niet dat zoiets basic hun ontgaat of ze het simpelweg gewoon weigeren.

Ook de auto Unclock met je Macbook werkt niet feilloos. Hangt er meer vanaf hoe hij is gaan locken.
Dus, een timeout of de klep dicht. Timeout levert vaak een negatieve unlock op, maar na even op de Esc te drukken dan werkt het opeens wel. Geeft dus aan dat we te maken hebben met een bug.
Is al iets dat even loopt als ik de diverse fora mag geloven.

Design is smaak en daar valt niet over te twisten. De AWU is mijn eerste AW en vind die wel mooi.
Alles daarvoor vond ik meer een kermishorloge, vooral de eerste versies met die flinke bezels en geen AOD.
Maar goed anderen dachten daar dus ander over. Kortom het is erg persoonlijk.

Al met al een leuk ding mijn inziens.
Best wel tevreden maar op software gebied valt er nog veel te halen.

Mijn bevindingen tot nu toe :

Pluspunten:

- Health tracking
- Design
- Materiaal
- app opties
- Relatieve fastcharging
- 32GB storage
- Bandjes wissel systeem

Minpunten:

- trage Cellular data (T-mobile nadeel !)
- cellular niet zo stabiel als hetzelfde abonnenment met smartphone
- slechte brightness in het donker (waardeloze manuele aanpassing)
- Speaker lockout voor media (typisch Apple)
- tegenvallende Ecosysteem integratie (Health data, remote unlock, wireless Airpods pro connect)
Gezien je comment denk ik dat je beter een Tag Heuer Connect of Garmin MARQ moet kopen.

• Bomberman71
  • Laatst online: 20-01 17:01
john-hendriks schreef op zondag 18 december 2022 @ 22:29:
[...]

Gezien je comment denk ik dat je beter een Tag Heuer Connect of Garmin MARQ moet kopen.
Want ?

• Ferret
Ik probeer mijn nieuwe AW 8 te updaten naar 9.2 maar hij hangt nu al ruim een uur op 'Installeren'. Het vreemde is ook dat het woord 'Installeren' in die balk onderin grijs is.

Hoelang moet ik nog wachten en hoe krijg ik dit alsnog aan de gang? Ik heb dat echt nog nooit meegemaakt...

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 00:15
Ferret schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:26:
Ik probeer mijn nieuwe AW 8 te updaten naar 9.2 maar hij hangt nu al ruim een uur op 'Installeren'. Het vreemde is ook dat het woord 'Installeren' in die balk onderin grijs is.

Hoelang moet ik nog wachten en hoe krijg ik dit alsnog aan de gang? Ik heb dat echt nog nooit meegemaakt...
Ligt je AW aan de lader en is die minimaal 50 procent opgeladen?

• Ferret
Jazeker. Hij is nu inmiddels zelfs volledig opgeladen. En ik doe het ook altijd zo dus ik snap er niks van...

/edit: ik kijk nu weer even (op de iPhone -> Aple Watch -> Instellingen -> Algemeen -> Software update en nu zie ik weer dat draaiende sterretje en 'Zoeken naar updates' . Ik sta erbij te kijken en ik krijg een melding op de iPhone dat de update is mislukt en dat ik zorgen dat de AW bij de iPhone in de buurt is en dat de vliegtuigstand niet mag aan staan. Ik kijk en zie dat dit niet het geval is. Ik zie ineens een melding op de AW voorbij komen dat de de AW is bijgewerkt en als ik kijk bij Info zie ik inderdaad 9.2 staan. Maar ik krijg nu geen verbinding meer tussen de iPhone en de AW...

/edit: beide apparaten opnieuw opgestart en nu zijn ze weer verbonden. Ook heb ik 9.2 op de AW staan. Bizar allemaal

[Voor 80% gewijzigd door Ferret op 20-12-2022 18:33]

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10
Ik heb iets raars met gebruik van Stocard op m'n AWU.
Ik heb daarop de AH bonuskaart geinstalleerd, waarmee ik tot voor kort netjes het pasje kon scannen bij diverse AH winkels. Sinds enkele weken werkt dit niet meer. De kaart komt netjes tevoorschijn, de barcode ziet er uit zoals verwacht en het scherm licht op. Maar de scanner pakt de kaart niet op.
Stocard werkt wel als ik mijn iPhone gebruik.

Gebruik ik een andere app op de AWU, zoals MijnKassabon, dan werkt dit zonder problemen. Deze app heeft helaas geen Watch Face complicatie, dus net iets onhandiger.

Ik heb de app al verwijderd van m'n AWU, van m'n iPhone en ook de bonuskaart er opnieuw opgezet. Zonder succes. Alles draait op de laatste standaard software versies.

Iemand anders met dit issue? Of een mogelijke oplossing?

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:37
martijnn schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:31:
Ja hier hetzelfde issue. :'( Het werkt niet meer bij door Stocard ondersteunde winkels zoals AH maar ook niet meer bij een zelfgemaakte foto van kaarten met streepjescodes.

Het enige verschil dat ik kan zien is dat de barcode nu kleiner wordt weergegeven op het AWU scherm maar het is nog steeds scherp en zou te lezen moeten zijn met goede positionering van de reader. Dat is dus helaas niet zo. Ik was aan het wachten op een update…
Ik heb iets raars met gebruik van Stocard op m'n AWU.
Ik heb daarop de AH bonuskaart geinstalleerd, waarmee ik tot voor kort netjes het pasje kon scannen bij diverse AH winkels. Sinds enkele weken werkt dit niet meer. De kaart komt netjes tevoorschijn, de barcode ziet er uit zoals verwacht en het scherm licht op. Maar de scanner pakt de kaart niet op.
Stocard werkt wel als ik mijn iPhone gebruik.

Gebruik ik een andere app op de AWU, zoals MijnKassabon, dan werkt dit zonder problemen. Deze app heeft helaas geen Watch Face complicatie, dus net iets onhandiger.

Ik heb de app al verwijderd van m'n AWU, van m'n iPhone en ook de bonuskaart er opnieuw opgezet. Zonder succes. Alles draait op de laatste standaard software versies.

Wellicht een tip; zet hem in je Wallet. Daar werkt ie bij mij prima. Dit kan bv via de app pass4wallet. Werkt bij mij uitstekend :)

©2004

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Hier had ik ook last van, maar de laatste versie van Stocard heeft dit gefixed. Volgens mij heb ik wel de app opnieuw op de watch moeten installeren. Afgelopen weekend inderdaad de AWU weer gewoon kunnen gebruiken hiervoor.

[Voor 10% gewijzigd door ma9ma op 21-12-2022 11:03]

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10
ma9ma schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:02:
[...]

Hier had ik ook last van, maar de laatste versie van Stocard heeft dit gefixed. Volgens mij heb ik wel de app opnieuw op de watch moeten installeren. Afgelopen weekend inderdaad de AWU weer gewoon kunnen gebruiken hiervoor.
Het is inderdaad gelukt! Alles weer even verwijderd en opnieuw geinstalleerd en nu werkt het weer. Bedankt voor de tip!

• pdavie2311

pdavie2311

Bij mij werkte hij net ook niet bij de Appie op mijn AWU. Even eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd. Zie niet echt verschil maar hoop dat het nu wel weer werkt.

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

pdavie2311 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:18:
Bij mij werkte hij net ook niet bij de Appie op mijn AWU. Even eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd. Zie niet echt verschil maar hoop dat het nu wel weer werkt.
Je hoort wel een verschil te zien. Bij mijn foutsituatie werden de barcode's maar op 1/3e van het scherm getoond. Nu is het zo goed als volledig gevuld. Als je bij Stocard in de app store kijkt bij de reviews zie je ook dat dit alleen op de AWU speelde en dat het een bug was in de app zelf.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:38
Mijn Ultra blijft tot 81/82% opladen. Dit komt door het leergedrag van het optimaliseren van de batterij.

Echter heeft de Ultra een functie waarbij je zou kunnen toestaan om tot 100% te laden zonder batterijoptimalisatie uit te zetten. Als ik onderstaande stappen volg, kan ik niet op "laad nu volledig op" klikken. Iemand tips?
'Geoptimaliseerde oplaadlimiet' op Apple Watch Ultra
Naast 'Geoptimaliseerd opladen’ biedt de Apple Watch Ultra ook 'Geoptimaliseerde oplaadlimiet'. Deze functie leert van uw dagelijkse gebruik om te bepalen wanneer moet worden opgeladen tot een geoptimaliseerde limiet en wanneer volledig opladen moet worden toegestaan. 'Geoptimaliseerde oplaadlimiet' is standaard ingeschakeld wanneer u uw Apple Watch Ultra configureert.

Als 'Geoptimaliseerde oplaadlimiet' actief is, wordt een open oplaadring weergegeven wanneer u uw Apple Watch Ultra aansluit op de oplader. Volg deze stappen als u uw Watch meer dan de geoptimaliseerde limiet wilt opladen:

Zorg ervoor dat de Apple Watch Ultra is aangesloten op de oplader.
Tik op uw Watch om het oplaadscherm weer te geven en tik daarna op de cirkel met het groene of gele oplaadsymbool .
Tik op 'Laad nu volledig op'.
Uw Apple Watch Ultra neemt de tijd om uw laadpatronen te leren kennen voordat 'Geoptimaliseerd opladen' of 'Geoptimaliseerde oplaadlimiet’ wordt gebruikt. Als uw Apple Watch Ultra nieuw is, wordt 'Volledig opladen' weergegeven op het oplaadscherm.

Als u 'Geoptimaliseerde oplaadlimiet' wilt uitschakelen:

Open de Instellingen-app op de Watch.
Scrol omlaag en tik vervolgens op 'Batterij'.
Tik op 'Batterijconditie'.
Schakel 'Geoptimaliseerde oplaadlimiet' uit.
Kies 'Zet uit tot morgen' of 'Zet uit'.
'Geoptimaliseerde oplaadlimiet' verandert dynamisch afhankelijk van hoe u uw Apple Watch Ultra gebruikt. Op basis van uw gebruikspatronen wordt uw Watch op bepaalde dagen mogelijk opgeladen tot 100% en minder opgeladen op andere dagen.

• pdavie2311

pdavie2311

turkeyhakan schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:29:
Mijn Ultra blijft tot 81/82% opladen. Dit komt door het leergedrag van het optimaliseren van de batterij.

Echter heeft de Ultra een functie waarbij je zou kunnen toestaan om tot 100% te laden zonder batterijoptimalisatie uit te zetten. Als ik onderstaande stappen volg, kan ik niet op "laad nu volledig op" klikken. Iemand tips?

[...]
Ik gooi hem elke 2 dagen de hele nacht aan de lader en als ik wakker wordt is hij 100%! Heb voor de rest niks aan staan dacht ik.

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb sinds deze week een Watch series 8. Nu gebruik ik altijd de wekker met slaapschema om wakker te worden en de Watch draag ik in de nacht. Ik heb de neiging om in mijn slaap de wekker uit te zetten, dus ik leg mijn telefoon bewust ver van mij af, zodat ik echt wakker moet zijn om de wekker uit te zetten.

Nu draag ik de Watch in de nacht, en heb me in 3 dagen al 1x verslapen. Ik voel en hoor de wekker niet op mijn Watch, laat staan dat ik hem in mijn slaap niet uitzet.

Graag wil ik dat mijn Watch gewoon stil blijft en het alarm op mijn telefoon weer af gaat. Hoe stel ik dat in?

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:27
turkeyhakan schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:29:

[...]
Nice. Je bent de eerste waarvan ik heb gelezen dat die “Optimized Charge Limit” echt werkt.
Vraagje: heb je ‘m iedere dag aan de lader?

• turkeyhakan
Kaspers schreef op donderdag 22 december 2022 @ 21:43:
[...]

Nice. Je bent de eerste waarvan ik heb gelezen dat die “Optimized Charge Limit” echt werkt.
Nee, om de 2 dagen! Maar ik heb ook geen optie om de watch tot 100% te laden. Mijn watch wordt heel weinig gebruikt. Eigenlijk alleen om notficaties op te bekijken en te betalen via Apple Pay.

• pdavie2311

pdavie2311

turkeyhakan schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 02:10:
[...]

Nee, om de 2 dagen! Maar ik heb ook geen optie om de watch tot 100% te laden. Mijn watch wordt heel weinig gebruikt. Eigenlijk alleen om notficaties op te bekijken en te betalen via Apple Pay.
En dan koop je een Ultra? Had je net zo goed een SE kunnen kopen voor wat jij er mee doet?

• turkeyhakan
pdavie2311 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 07:43:
[...]

En dan koop je een Ultra? Had je net zo goed een SE kunnen kopen voor wat jij er mee doet?
Dat is een persoonlijke keuze :-)

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 16:44
Ben gisteren overgestapt van een S5 aluminium naar een RVS S7 welke ik voor €395,- hagelnieuw op de kop heb weten te tikken. Was echt een buitenkans, anders had ik de overstap niet gemaakt.
Maar wat een brak installatieproces is het toch: om 19:00u gestart met het koppelen, updaten en terugzetten. Om 22:00u dacht ik klaar te zijn maar toen na een herstart liep de watch vast en kon ik hem opnieuw pairen. Uiteindelijk om 23:30u klaar...

Maar ik had een kleiner verschil verwacht: de S7 is echt een stuk sneller. Ook het scherm is een stuk helderder. Blij mee!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

De nieuwe Milanese Loop die geleverd werd bij mijn AW8 ging telkens los, daardoor zat ik elk uur/30min met dat ding te pielen (strakker trekken). De ergernis was zo groot dat ik een nieuw stalen bandje wilde, niet veel keus dus de Apple Link Bracelet aangeklikt.
Damn, deze had ik eerder moeten kopen. Wat een degelijke constructie, makkelijk te verstellen en wat een prachtig ding! Mochten er twijfelaars zijn, en dat is voor 349 euro best begrijpelijk; hij is zijn geld (op het eerste gezicht) zowaar waard.
We noteren wederom 0,3 punten erbij voor de looks: 4,8/10 voor de AW8. :)

Gezien de ervaring van dit bandje en hoe blij/tevreden ik hiermee ben, de volgende wordt: Hermès Single Tour 45 mm Deployment Buckle, Fauve. Eens kijken wat dat is...

• pdavie2311

pdavie2311

turkeyhakan schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:43:
[...]

Dat is een persoonlijke keuze :-)
Snap ik. Beetje hetzelfde als een R1 motor kopen en niet harder dan 80 gaan. Heb je nog 5 versnellingen over..😉

• turkeyhakan
pdavie2311 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:03:
[...]

Snap ik. Beetje hetzelfde als een R1 motor kopen en niet harder dan 80 gaan. Heb je nog 5 versnellingen over..😉
Het grotere scherm en de extra features (zoals een helderder display) zijn erg welkom. Bovendien wilde ik graag een saffier scherm.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:13
Grin schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:51:
De nieuwe Milanese Loop die geleverd werd bij mijn AW8 ging telkens los, daardoor zat ik elk uur/30min met dat ding te pielen (strakker trekken). De ergernis was zo groot dat ik een nieuw stalen bandje wilde, niet veel keus dus de Apple Link Bracelet aangeklikt.
Damn, deze had ik eerder moeten kopen. Wat een degelijke constructie, makkelijk te verstellen en wat een prachtig ding! Mochten er twijfelaars zijn, en dat is voor 349 euro best begrijpelijk; hij is zijn geld (op het eerste gezicht) zowaar waard.
We noteren wederom 0,3 punten erbij voor de looks: 4,8/10 voor de AW8. :)

Gezien de ervaring van dit bandje en hoe blij/tevreden ik hiermee ben, de volgende wordt: Hermès Single Tour 45 mm Deployment Buckle, Fauve. Eens kijken wat dat is...

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zou met die Milanese loop even teruggaan naar de winkel waar je de Watch hebt gekocht. De band hoort echt niet vanzelf losser te gaan zitten, de magneet hoort sterk genoeg te zijn om dat te voorkomen. Tenzij de Milanese loop van de Watch 8 slechter is dan degene die werd geleverd bij de Watch 7, maar dat betwijfel ik (al kan het natuurlijk wel zijn dat Apple op de kwaliteit bezuinigt bij een nieuwe versie, zie de achteruitgang van de Iphone leather cases sinds de Iphone 12).
Dus even bij de winkel langsgaan en laten zien dat de magneet niet sterk genoeg is. Je hebt nog garantie.

• pdavie2311

pdavie2311

turkeyhakan schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:13:
[...]

Het grotere scherm en de extra features (zoals een helderder display) zijn erg welkom. Bovendien wilde ik graag een saffier scherm.
Ik begrijp je hoor. Bedoelde gewoon, veel meer met dat ding gaan doen joh! Pracht apparaat..

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-01 22:27

amphora

Websites & Fotografie

pdavie2311 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:03:
[...]

Er zijn ook mensen die een Rolex van 20k kopen voor een paar dagen per jaar gebruik.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:04

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik heb eigenlijk sinds iOS16 het volgende probleem:

Tijdens het sporten gebruik ik de app Reps & Sets welke ook een AW app heeft. Dan kun je na elke oefening op het knopje Done drukken en dan gaat de timer lopen. Dat is het blauwe balkje. Deze staat bij mij ingesteld op 1 minuut en je ziet het balkje ook real-time oplopen.

Echter sinds iOS16 is het zo dat wanneer ik m'n pols omlaag doe, het balkje niet meer zichtbaar oploopt en wanneer ik dus m'n pols weer op til om te kijken hoe ver het balkje is, deze ineens verspringt naar de correcte positie.

Eigenlijk wil ik dat tijdens het sporten en het open hebben van de AW app het scherm niet dimt en gewoon actief blijft, ongeacht of m'n pols naast m'n lichaam hangt of dat ik er actief op aan het kijken ben.

In de instellingen niks kunnen vinden behalve de Activeer bij pols optillen. Dat uitzetten heeft ook geen zin.

XBL: MRE Inc

• Radiodurans
Wellicht kun je kijken naar de instellingen bij ‘Display & Brightness’? Als je onder ‘Always on’ kijkt dan staan sommige apps wel of niet aan bij ‘wrist down’. En andere optie is om ‘Wake Duration’ op 70s te zetten, dat is langer dan je 60s rust >:)

Ik vraag Siri altijd om een een countdown te doen na elke set, dus bijv. een wrist raise en dan ‘countdown 2 minutes’. Toegegeven, dat doe ik alleen in mijn home gym ;)

• Radiodurans
MRE-Inc schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:21:
Eigenlijk wil ik dat tijdens het sporten en het open hebben van de AW app het scherm niet dimt en gewoon actief blijft, ongeacht of m'n pols naast m'n lichaam hangt of dat ik er actief op aan het kijken ben.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Radiodurans schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:38:
Wellicht kun je kijken naar de instellingen bij ‘Display & Brightness’? Als je onder ‘Always on’ kijkt dan staan sommige apps wel of niet aan bij ‘wrist down’. En andere optie is om ‘Wake Duration’ op 70s te zetten, dat is langer dan je 60s rust >:)

Ik vraag Siri altijd om een een countdown te doen na elke set, dus bijv. een wrist raise en dan ‘countdown 2 minutes’. Toegegeven, dat doe ik alleen in mijn home gym ;)
Ja daar had ik al gekeken en die app zelf staat daar niet eens tussen om aan te zetten. Workout app wel overigens en die staat aan. De wake duration staat ook al op 70 seconden, maar dat lost het probleem niet op. :(

• TR1969

Tijdens het sporten gebruik ik de app Reps & Sets welke ook een AW app heeft. Dan kun je na elke oefening op het knopje Done drukken en dan gaat de timer lopen. Dat is het blauwe balkje. Deze staat bij mij ingesteld op 1 minuut en je ziet het balkje ook real-time oplopen.

Echter sinds iOS16 is het zo dat wanneer ik m'n pols omlaag doe, het balkje niet meer zichtbaar oploopt en wanneer ik dus m'n pols weer op til om te kijken hoe ver het balkje is, deze ineens verspringt naar de correcte positie.

In de instellingen niks kunnen vinden behalve de Activeer bij pols optillen. Dat uitzetten heeft ook geen zin.

[Afbeelding]
De laatste update van die app is ook alweer 2 jaar terug dus wellicht dat de app zelf niet volledig compatibel is met IOS16. ik zou de app developer informeren over je probleem.

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online

[Afbeelding]
Gefeliciteerd, je Apple Watch werkt zoals hij bedoeld is.

Bij Always On wordt het scherm slechts een keer per minuut ververst.

En bij een “timer van een minuut” zie je inderdaad de voortgang niet.

• MRE-Inc

MRE-Inc

TR1969 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:58:
[...]

De laatste update van die app is ook alweer 2 jaar terug dus wellicht dat de app zelf niet volledig compatibel is met IOS16. ik zou de app developer informeren over je probleem.
Zal ik eens doen.
Haga schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:29:
[...]

Gefeliciteerd, je Apple Watch werkt zoals hij bedoeld is.

Bij Always On wordt het scherm slechts een keer per minuut ververst.

En bij een “timer van een minuut” zie je inderdaad de voortgang niet.
Is dat zo ? Volgens mij niet. Als ik een timer op mijn AW instel die aftelt dan dimt het scherm maar blijft de countdown gewoon doorlopen. Breng ik mijn pols omhoog, dan verandert alleen de kleur van de ring van grijs naar oranje bij mij.

En wanneer zou die scherm verversing moeten plaatsvinden dan en reset die timer zich dan elke keer als je je pols omhoog doet ?

EDIT: wellicht zit er verschil tussen de grafische weergave, dus een balk die volloopt/leegloopt naarmate de tijd verstrijkt en de daadwerklijke tijd weergave ? De oranje ring die bij een timer van 1 minuut leegloopt, gaat idd in de dim stand als je je pols omlaag doet en wordt dus grijs en zie je niet meer actief leeglopen, maar de daarwerkelijke tijd blijft dan wel aftellen wat je ook op het scherm blijft zien.

[Voor 16% gewijzigd door MRE-Inc op 23-12-2022 15:02]

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:42
Na lang wikken en wegen toch maar zojuist de ultra opgehaald. Ben erg benieuwd vind nog steeds veel geld, hopelijk is het, het waard!

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

• Radiodurans
thomas1750 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:58:
Na lang wikken en wegen toch maar zojuist de ultra opgehaald. Ben erg benieuwd vind nog steeds veel geld, hopelijk is het, het waard!
Als ‘ie goed staat dan ga je er echt plezier van hebben. Het is by far de beste Apple Watch die ik heb gehad!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:29
Radiodurans schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:10:
[...]

Als ‘ie goed staat dan ga je er echt plezier van hebben. Het is by far de beste Apple Watch die ik heb gehad!
Idem

Bing

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:31
Kaspers schreef op donderdag 22 december 2022 @ 21:43:
[...]

Dit heb ik inmiddels al een week of twee. Ik heb ‘m eens in de twee dagen aan de lader. Vind het een prima functie. Met 80% valt ook best prima twee dagen door te komen. :)

• thomas1750
Radiodurans schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:10:
[...]

Hoe bedoel je als ie goed staat? Is mijn eerste aw kom van Garmin Fenix 5 af. Dat werd echt oud!

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

• TR1969
thomas1750 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:51:
[...]

Hoe bedoel je als ie goed staat? Is mijn eerste aw kom van Garmin Fenix 5 af. Dat werd echt oud!
Hij bedoelt waarschijnlijk of de AW misschien niet te groot is tov je polsomtrek.
Maar aangezien je al een Fenix 5 hebt gehad zal dat wel goed zitten.

Veel plezier ermee!

• thomas1750
TR1969 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:22:
[...]

Hij bedoelt waarschijnlijk of de AW misschien niet te groot is tov je polsomtrek.
Maar aangezien je al een Fenix 5 hebt gehad zal dat wel goed zitten.

Veel plezier ermee!
Aaah zo, ja inderdaad! Is niet veel groter dan de Fenix5 ff zoeken allemaal maar mooi speelgoed!

• TR1969
Zijn er hier ook ervaringen met de Apple Watch Ultra in combinatie met de solo (braided) bandjes?

Ik vraag me af hoe ik dat qua maatvoering moet doen, een maatje kleiner vanwege de grotere kast van de Ultra of misschien zelfs 2?
Het lijkt me dat bij de maat die de tool aangeeft de band te los komt te zitten, deze is immers gebaseerd op de maatvoering van de standaard modellen.

• ChillPascal
  • Laatst online: 22:36

ChillPascal

In the end...

TR1969 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 23:18:
Zijn er hier ook ervaringen met de Apple Watch Ultra in combinatie met de solo (braided) bandjes?

Ik vraag me af hoe ik dat qua maatvoering moet doen, een maatje kleiner vanwege de grotere kast van de Ultra of misschien zelfs 2?
Het lijkt me dat bij de maat die de tool aangeeft de band te los komt te zitten, deze is immers gebaseerd op de maatvoering van de standaard modellen.
Sowieso is het advies al om 1 à 2 maten kleiner te nemen bij een ‘normale AW’. Ik zou bij de AWU zeker voor 3 maten gaan.

Ter illustratie: ik kom van een AW series 5, 40 mm. De meet tool geeft een maat 6 aan, maar heb een maat 4 aangeschaft. Deze zat een maand iets wat strak, maar sindsdien (3 jaar) perfect. Als ik deze nu om mijn AWU doe zit die veel te los.

Kortom; mag echt wel 3 maten kleiner dan de meet tool aangeeft.

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:02
Ik twijfel of ik een AW Series 8 ga halen. Hoe bevalt jullie de sleep tracking? Ik hoorde wat geluiden dat dit niet zo goed is in de AW, omdat er geen continue heart rate monitor is, het vooral gebaseerd is op een algoritme en enkel werkt tijdens de zelf ingestelde slaapmomenten.

En ziet de AW ook automatisch wat voor activiteit je gedaan hebt wanneer je wandelt of fietst? Of moet je die zelf aanzetten wanneer je de activiteit onderneemt?

Ik heb nu een Fitbit en die is erg goed in het tracken van slaap, zelfs als ik een dutje doe. Ook weet de Fitbit eigenlijk zonder fouten altijd vast te stellen wanneer ik een stuk gewandeld of gefietst heb. Een beetje meer ‘set it and forget it’.

[Voor 72% gewijzigd door Belecthor op 28-12-2022 15:56]

• XeNeRgY
  • Niet online
Belecthor schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:30:
Ik twijfel of ik een AW Series 8 ga halen. Hoe bevalt jullie de sleep tracking? Ik hoorde wat geluiden dat dit niet zo goed is in de AW, omdat er geen continue heart rate monitor is, het vooral gebaseerd is op een algoritme en enkel werkt tijdens de zelf ingestelde slaapmomenten.

En ziet de AW ook automatisch wat voor activiteit je gedaan hebt wanneer je wandelt of fietst? Of moet je die zelf aanzetten wanneer je de activiteit onderneemt?

Ik heb nu een Fitbit en die is erg goed in het tracken van slaap, zelfs als ik een dutje doe. Ook weet de Fitbit eigenlijk zonder fouten altijd vast te stellen wanneer ik een stuk gewandeld of gefietst heb. Een beetje meer ‘set it and forget it’.
De AW is juist de beste sleep tracking horloge dat beschikbaar is. Dat is niet op basis van ‘wat geluiden’ maar onderbouwd met concrete metingen door the Quantified Scientist. Zie hier en specifiek op 12:30.

Je kunt een workout automatisch laten starten als je dat wilt.

Bij activiteit is de gemiddelde Fitbit (o.a. Sense) overigens maar matig accuraat. Ook daarmee speel je champions league met een Apple Watch. Zie videos van hierboven.

• Belecthor
XeNeRgY schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:14:
[...]

De AW is juist de beste sleep tracking horloge dat beschikbaar is. Dat is niet op basis van ‘wat geluiden’ maar onderbouwd met concrete metingen door the Quantified Scientist. Zie hier en specifiek op 12:30.

Je kunt een workout automatisch laten starten als je dat wilt.

Bij activiteit is de gemiddelde Fitbit (o.a. Sense) overigens maar matig accuraat. Ook daarmee speel je champions league met een Apple Watch. Zie videos van hierboven.
Top, thanks! Ja, ik lees vooral op Reddit dat de sleep tracking niet zo best is, maar de video die je linkte maakt gehakt van die kritiek. Wat ik wel opvallend en jammer vind is dat de AW niet zelf kan inschatten of je slaapt, maar dat je er handmatig iets voor moet instellen.

• XeNeRgY
  • Niet online
Heb ik nog nooit gedaan en werkt prima automatisch. Zie de vele ervaringen in dit topic. Of het voor een dutje ook werkt betwijfel ik maar dat kun je hier ook vinden.

• Belecthor
XeNeRgY schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:31:
Heb ik nog nooit gedaan en werkt prima automatisch. Zie de vele ervaringen in dit topic. Of het voor een dutje ook werkt betwijfel ik maar dat kun je hier ook vinden.
Dus jouw AW pakt wel automatisch de slaap? Jij hebt dan niet die slaap momenten (bedtime volgens mij) ingesteld op de momenten dat je slaapt?

[Voor 24% gewijzigd door Belecthor op 28-12-2022 18:12]

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Belecthor schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:30:

Ik doe geen dutjes maar als ik op de bank in slaap val dan pakt hij dat als 'slaap', zie ook de grafiek van afgelopen nacht. Bedtijd staat ingesteld om 23:55 maar ik begin al iets eerder volgens de grafiek O-) :

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-12-2022

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

Net 3 weken mijn Apple Watch Ultra en nu een grote diepe kras op mijn scherm. Echt geen idee hoe, zo zuinig op. Behuizing heeft geen teken van schade, dus echt raar hoe de kras erop is gekomen.

Ik heb nu nog wel 20 dagen om Apple Care + af te nemen. Dit heb ik enkel alleen maar bij mijn Apple Watch series 1 ooit afgenomen. Toen in garantie hem laten vervangen wegens krassen op het scherm en kleur af vallen van de behuizing. Zijn ze nog steeds zo relaxed? Of zijn de regels verscherpt en heeft het geen zin in Apple Care + af te nemen voor mijn Ultra?

http://www.Twitter.com/Xmoo

• pdavie2311

pdavie2311

Xmoo schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:38:
Net 3 weken mijn Apple Watch Ultra en nu een grote diepe kras op mijn scherm. Echt geen idee hoe, zo zuinig op. Behuizing heeft geen teken van schade, dus echt raar hoe de kras erop is gekomen.

Ik heb nu nog wel 20 dagen om Apple Care + af te nemen. Dit heb ik enkel alleen maar bij mijn Apple Watch series 1 ooit afgenomen. Toen in garantie hem laten vervangen wegens krassen op het scherm en kleur af vallen van de behuizing. Zijn ze nog steeds zo relaxed? Of zijn de regels verscherpt en heeft het geen zin in Apple Care + af te nemen voor mijn Ultra?
Wat heb je gedaan dan? Het is immers saffier. Dan moet je dat wel hebben vernomen lijkt me?

• Xmoo

Xmoo

pdavie2311 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:21:
[...]

Wat heb je gedaan dan? Het is immers saffier. Dan moet je dat wel hebben vernomen lijkt me?
Oprecht geen idee. Behuizing is ook niet beschadigd

• Nol_NL
pdavie2311 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:21:
[...]

Dat is wat je wordt wijs gemaakt. Saffier is net zo goed krasbaar. De juiste hoek en het object zijn hierin bepalend. Zand, granol, steen enz… Met een beetje pech ontstaan er net zo goed krassen, zonder dat je hier eigenlijk erg in hebt.

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 16:33
Nol_NL schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:40:
[...]

Dat is wat je wordt wijs gemaakt. Saffier is net zo goed krasbaar. De juiste hoek en het object zijn hierin bepalend. Zand, granol, steen enz… Met een beetje pech ontstaan er net zo goed krassen, zonder dat je hier eigenlijk erg in hebt.

Wat krassen misschien, maar een 'grote diepe kras' zonder dat je het doorhebt lijkt mij wel sterk. Saffier is echt wel sterk, bewezen in diverse tests door youtubers.

[Voor 5% gewijzigd door talkatoo op 29-12-2022 15:48]

• pdavie2311

pdavie2311

Nol_NL schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:40:
[...]

Al enkele jaren de RVS versie van de Apple Watch en nog nooit krassen op het scherm gehad. Ik sport er mee etc dus echt niet net zo goed krasbaar als dat gorilla glas meuk..

• Xmoo

Xmoo

Ik zal eens kijken of ik het op foto krijg.

• XeNeRgY
  • Niet online
Het is iedere keer (ook o.a. bij Garmin) dezelfde discussie. Geen screen protector nodig want saffier…uiteindelijk toch krassen op het scherm. Wil je geen risico lopen neem dan gewoon altijd een screen protector. Zo niet dan is het vragen om problemen. Het is mij 2x overkomen en ik plak voortaan standaard protectors.

• pdavie2311

pdavie2311

XeNeRgY schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:48:
Het is iedere keer (ook o.a. bij Garmin) dezelfde discussie. Geen screen protector nodig want saffier…uiteindelijk toch krassen op het scherm. Wil je geen risico lopen neem dan gewoon altijd een screen protector. Zo niet dan is het vragen om problemen. Het is mij 2x overkomen en ik plak voortaan standaard protectors.
Ik ga echt niet van die lelijke plakplaatjes plakken op een horloge van 1000,- dat saffierglas heeft. Net zo erg als er een hoes om doen. Ieder zijn ding, begrijp me goed maar bij een horloge vind ik dat spuuglelijk…

• sushieffer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:33
Xmoo schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:38:

Kras ziet Apple als cosmetische schade, iets wat de werking van de Watch niet belemmerd, dus valt niet onder garantie of AC+.

Think Different

XeNeRgY schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:48:
Welke protectors gebruik jij? Voor mijn S5 en S7 gebruikte ik altijd van die dunne flexibele van Ali. Deze zie je amper zitten en heeft mij al een flink aantal keren gered. Gebruik jij deze ook of gebruik je voor de Ultra andere?

©2004

• Xmoo

Xmoo

sushieffer schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:23:
[...]

Kras ziet Apple als cosmetische schade, iets wat de werking van de Watch niet belemmerd, dus valt niet onder garantie of AC+.
Kan hem natuurlijk wat extra beschadigen :+

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Xmoo Niet grappig. Door de mensen die dat doen, betalen wij allemaal ieder jaar een hogere premie.

• sushieffer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:33
Xmoo schreef op donderdag 29 december 2022 @ 20:22:
[...]

Kan hem natuurlijk wat extra beschadigen :+
Je weet dat Apple een test op je Apple Watch gaat uitvoeren als je AC+ wilt afsluiten hè? Ze kunnen vast zien doormiddel van sensoren ofzo dat er een impact op de Watch is geweest en deze dus is beschadigd. Op beschadigde producten kan je geen AC+ meer afsluiten.

Think Different

• Xmoo

Xmoo

sushieffer schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:06:
[...]

Je weet dat Apple een test op je Apple Watch gaat uitvoeren als je AC+ wilt afsluiten hè? Ze kunnen vast zien doormiddel van sensoren ofzo dat er een impact op de Watch is geweest en deze dus is beschadigd. Op beschadigde producten kan je geen AC+ meer afsluiten.
Dat begrijp ik. Maar ik bedoel meer van nu afsluiten en als het een x gebeurt, dan laten vervangen.

Heb de watch nu relatief weinig gebruikt. Zodra het zonnetje gaat schijnen zal ik het vaker gebruiken, (trail) runs, fietsen, zwemmen.

• XeNeRgY
  • Niet online
Is het mogelijk een workout te tracken zonder de AW om je pols te dragen? Met Google kwam ik er niet direct uit. Ik gebruik een borstband gekoppeld aan de AW7 en bij kickboksen wil ik het horloge liever aan de kant leggen. Bij Garmin kan dit prima en wordt HR door de band gelogd. De AW lijkt op pauze te springen.

• Volkan1984
  • Laatst online: 21:21
XeNeRgY schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:32:
Is het mogelijk een workout te tracken zonder de AW om je pols te dragen? Met Google kwam ik er niet direct uit. Ik gebruik een borstband gekoppeld aan de AW7 en bij kickboksen wil ik het horloge liever aan de kant leggen. Bij Garmin kan dit prima en wordt HR door de band gelogd. De AW lijkt op pauze te springen.
https://discussions.apple.com/thread/8326291

• XeNeRgY
  • Niet online
Thx! Dus na de eerste keer pauze ‘resumé’ klikken en dan komt er geen pauze meer. Ga het proberen.

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-01 00:20
Sinds gisteren ook een Apple Watch Ultra met grijze trail loop.
Spijtig genoeg hadden ze bij Telenet enkel de s/m versie…

Beetje moeilijk aan te krijgen dus ga het bandje proberen te verkopen.
Dus moest er iemand interesse hebben in een grijs/oranje trail bandje….

Verder wel tevreden met de look van de Watch zelf👍🏻

Xbox Gamertag: Urbanus4809

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee