• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:17
Roos79 schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:22:
@Crawl NL Je kan wel in de gezondheid app je medicatie invoeren en daar reminders voor krijgen op je Watch en je iPhone dus.
Maar dat is dus niet wat je zocht natuurlijk.
Bedankt. Uiteindelijk wel hoor aangezien ik een AW8 ga aanschaffen. Vind het alleen bijzonder dat de gezondheid app van Apple niet beschikbaar is voor de iPad.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:53

Grin

Ride si sapis.

Bomberman71 schreef op zondag 4 december 2022 @ 19:58:
[...]

Pure onzin. Je praat hier over een zeer kleine hoeveelheid data die je wilt inzien.
Met hedendaagse encryptie kan dat makkelijk.
Als dat niet te beveiligen is zonder Apple silicon en dat het te hacken is, vertel mij dan eens waarom we dan nog steeds geld op onze bankrekeningen hebben staan ??
Imessage, facetime gaan ook prima tussen alle devices en privacy daarvan is ook best een dingetje. Om maar te zwijgen van de Photogallery op icloud die ik met de mac zo in kan zien.

Maar mijn slaaproutine, stappenteller en hartslag is opeens een issue. :+
Veel te simpel neergezet en alleen vanuit een (onwetende) gebruiker geredeneerd.
Nog even los van alle wettelijke regulering omtrent deze data, stel DAT het verkeerd gaat, wat zal de impact dan zijn op Apple/het merk? Precies, dit wil je zoveel mogelijk op het device houden wat het registreert. En alleen uitbreiden wanneer je voldoende controle hebt over de keten (hardware, software en I/O). Daarom zie ik dit pas naar macOS komen wanneer het ARM/Apple Silicon only is. Als ze het al doen...
Dit is zo ongeveer je meest persoonlijk data die je op dit moment kan vastleggen, dat is wel even wat anders dan FaceTime of je foto's. Als dit verkeerd gaat ben je f*cked als merk zijnde, de media maken je af (en terecht).

NewsBlur || My Fujifilm gear

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 14:45
Volgens mij kreeg ik de Test noodmelding ook rechtstreeks op de AWU (55 minuten later). Dankzij Vodafone is 4G niet actief :(

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:16
jefjef schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:19:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Via Amazon een mooie titanium looking band en doorzichtige case binnengekregen. Moet zeggen het ziet er mooi uit en draagt goed
👌😎👍

• leeri003
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-01 19:09
AW se koppelen aan tweede iPhone kan wel neem ik aan, met iPhone van de baas kan ik niet bellen in buitenland met de IPhone van de 2e baas mag dat wel maar die gebruik ik eigenlijk nooit.
Toch handig als ik op vakantie ga.

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-01 10:15

Alcmaria

Syntax Error in 10

Toch had ik gisteren weer dat Apple Pay op mijn AWU niet werd geaccepteerd, ik vind dat wel heel vervelend want echt megabetrouwbaar is het dus niet. Daarna met mijn ApplePay op mijn iPhone 12 betaald en dat ging zonder issues.

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:27
Wat is jullie ervaring (op de Ultra) met de nieuwe Optimized charge limit? (Opladen tot 80% op locaties als thuis) Ik krijg het maar niet voor elkaar helaas. Heb er de nodige ‘Location services’ voor aangezet, zoals ook het Apple artikel voortschrijft, maar alsnog laadt hij elke keer door tot 100%. Iemand van jullie het al wel werkend gekregen?

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:32

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Kaspers schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:40:
Wat is jullie ervaring (op de Ultra) met de nieuwe Optimized charge limit? (Opladen tot 80% op locaties als thuis) Ik krijg het maar niet voor elkaar helaas. Heb er de nodige ‘Location services’ voor aangezet, zoals ook het Apple artikel voortschrijft, maar alsnog laadt hij elke keer door tot 100%. Iemand van jullie het al wel werkend gekregen?
Mij is het ook nog niet gelukt maar ik laad ook absoluut niet op vaste tijden dus wellicht dat t daardoor komt...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:54
Sinds vandaag ook in bezit van een Apple Watch 8. Ben dik tevreden tot nu toe. Ik kan Flitsmeister berichten niet ontvangen op mijn Apple Watch! Is dit überhaupt mogelijk? Heb alles geprobeerd in instellingen maar helaas!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
kardox schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 00:04:
Sinds vandaag ook in bezit van een Apple Watch 8. Ben dik tevreden tot nu toe. Ik kan Flitsmeister berichten niet ontvangen op mijn Apple Watch! Is dit überhaupt mogelijk? Heb alles geprobeerd in instellingen maar helaas!
Wil je berichten ontvangen of waarschuwingen?

• kardox
Haga schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 07:50:
[...]

Wil je berichten ontvangen of waarschuwingen?
Ja waarschuwingen zodat ik niet geflitst wordt! 😛

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 15:36
Ik heb sinds een aantal dagen Bluetooth uitgezet op mijn Watch Ultra, omdat ik Bluetooth ook uit had staan op mijn iPhone voor ik het horloge kocht, en alles leek prima te syncen.
Notificaties komen prima binnen, Watch is ook gepaired met iPhone (dus geen rode icon bovenin).

Vanmorgen echter werd ik een half uur eerder wakker dan de bedoeling was.
Op mijn iPhone had ik het alarm een half uur opgeschoven, maar de Watch had het niet gesynced.

Blijkbaar gebeurt dat alleen via Bluetooth???
Gevalletje: WTF?

Iemand een idee of dit ook via wifi kan?
En hoe zit het als ik de esim activeer?

• Grin

Grin

Ride si sapis.

freshy98 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:13:
Ik heb sinds een aantal dagen Bluetooth uitgezet op mijn Watch Ultra, omdat ik Bluetooth ook uit had staan op mijn iPhone voor ik het horloge kocht, en alles leek prima te syncen.
Notificaties komen prima binnen, Watch is ook gepaired met iPhone (dus geen rode icon bovenin).

Vanmorgen echter werd ik een half uur eerder wakker dan de bedoeling was.
Op mijn iPhone had ik het alarm een half uur opgeschoven, maar de Watch had het niet gesynced.

Blijkbaar gebeurt dat alleen via Bluetooth???
Gevalletje: WTF?

Iemand een idee of dit ook via wifi kan?
En hoe zit het als ik de esim activeer?
Dat is een bijzondere usecase; waarom staat je BT uit?
Is dat niet onhandig met oordopjes, AirDrop, Unlock Mac en andere features/accessoires?

Ik zou BT gewoon aanzetten, het is een stuk zuiniger dan alles sync'en via wifi.

• freshy98
Grin schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:09:
[...]

Dat is een bijzondere usecase; waarom staat je BT uit?
Is dat niet onhandig met oordopjes, AirDrop, Unlock Mac en andere features/accessoires?

Ik zou BT gewoon aanzetten, het is een stuk zuiniger dan alles sync'en wifi.
Omdat ik een onveilig protocol liever zo weinig mogelijk heb aanstaan?
Ik heb niet 24/7 oordoppen in, ik heb geen Mac voor AirDrop en Unlock Mac en andere spullen.

Als het nodig is dan zet ik het wel aan.
Ik heb liever dat Apple gewoon alles synced ipv net niet alles.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Volgens mij heeft BT5 de zaakjes wel redelijk op orde dus onveilig valt voor de meeste mensen wel mee. Je kan niet verbindingen dichtzetten en vervolgens hier gaan klagen dat het syncen niet werkt. Dat is een beetje vreemd, vind je niet? :)

• freshy98
Grin schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:32:
Volgens mij heeft BT5 de zaakjes wel redelijk op orde dus onveilig valt voor de meeste mensen wel mee. Je kan niet verbindingen dichtzetten en vervolgens hier gaan klagen dat het syncen niet werkt. Dat is een beetje vreemd, vind je niet? :)
Nee, ik vind het vreemd dat het syncen inconsequent is.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:13
freshy98 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:34:
[...]

Nee, ik vind het vreemd dat het syncen inconsequent is.
Misschien, maar wat men denk ik bedoelt is dat Bluetooth gewoon de gangbare optie is tussen iPhone en Apple Watch. Goed dat je nadenkt over security en potentiële risico's, maar als je bewust connectiviteit gaat uitzetten en vervolgens hier op 't forum je ervaring deelt over een slecht werkende verbinding.. Tsja. ;)

Gebruik dan überhaupt geen Apple Watch, of neem een analoog klokje.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Tsja onveilig... Het is maar net waar je het voor gebruikt en wat voor potentieel target jij bent. Het is niet dat wifi zaligmakend veilig is. Zal ik eens wat bekennen?
Ik heb een triple tap gesture (3x tikken op de achterkant vd iPhone) voor een wissel tussen 4G en wifi. Thuis wil ik geen ongecontroleerde dataverbindingen naar buiten (i.e. zonder firewall/IPtables/timeslots), waarom? Vind het geen fijne gedachte om een (potentiële) alway's-on-microfoon/camera ongecontroleerd naar buiten te laten praten. En daarbij wil ik geen wifi geactiveerd hebben als ik buitenshuis ben, 4G is dan prima.

• freshy98
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:14:
[...]

Misschien, maar wat men denk ik bedoelt is dat Bluetooth gewoon de gangbare optie is tussen iPhone en Apple Watch. Goed dat je nadenkt over security en potentiële risico's, maar als je bewust connectiviteit gaat uitzetten en vervolgens hier op 't forum je ervaring deelt over een slecht werkende verbinding.. Tsja. ;)

Gebruik dan überhaupt geen Apple Watch, of neem een analoog klokje.
De topic titel is evaringen en discussie. Dus, zo heel raar is het niet? ;-)

De verbinding is prima, het syncen is gewoon weer typisch Apple.
Half/half.

Ik heb er een Tweet aan gewaagd richting applesupport.
Ben benieuwd of daar een reactie op komt.

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
kardox schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:50:
[...]

Ja waarschuwingen zodat ik niet geflitst wordt! 😛
In de FM-app naar “instellingen” => “geluidsopties
Omlaag scrollen naar “Apple Watch”
“Voelbaar signaal” aanzetten
Klaar.

Je krijgt dan alleen geen meldingen meer op je auto MMI.

• kardox
Haga schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:43:
[...]

In de FM-app naar “instellingen” => “geluidsopties
Omlaag scrollen naar “Apple Watch”
“Voelbaar signaal” aanzetten
Klaar.

Je krijgt dan alleen geen meldingen meer op je auto MMI.
Die stond al aan heb Flitsmeister opnieuw geïnstalleerd en nou doet het! Thanks!

[Voor 13% gewijzigd door kardox op 06-12-2022 13:36]

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:30

pdavie2311

Live life to the fullest..

Grin schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:51:
Tsja onveilig... Het is maar net waar je het voor gebruikt en wat voor potentieel target jij bent. Het is niet dat wifi zaligmakend veilig is. Zal ik eens wat bekennen?
Ik heb een triple tap gesture (3x tikken op de achterkant vd iPhone) voor een wissel tussen 4G en wifi. Thuis wil ik geen ongecontroleerde dataverbindingen naar buiten (i.e. zonder firewall/IPtables/timeslots), waarom? Vind het geen fijne gedachte om een (potentiële) alway's-on-microfoon/camera ongecontroleerd naar buiten te laten praten. En daarbij wil ik geen wifi geactiveerd hebben als ik buitenshuis ben, 4G is dan prima.

[Afbeelding][Afbeelding]
Die optie 4G/WiFi kan ik niet kiezen?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Grin

Grin

Ride si sapis.

pdavie2311 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:40:
[...]

Die optie 4G/WiFi kan ik niet kiezen?
Het is een custom opdracht die ikzelf een keer gemaakt heb.
Mocht je er belang bij hebben dan stuur maar ff een PB.

• freshy98
Heb een reactie terug van applesupport op Twitter:

Mijn vraag:
Why can my iPhone sync notifications via wifi to my Watch, but not a change to my alarm? Somehow only via Bluetooth?
Reactie terug:
Thanks for reaching out! Notifications are pushed via Wi-Fi connection to your Apple Watch. If you need to make a change to your iPhone, such as stopping an alarm, it is necessary for it to communicate via Bluetooth. For further help, send us a DM.
Beetje jammer en technisch gezien ontgaat de logica mij waarom het niet kan.
Zal wel Apple logica zijn :-(

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Er kunnen hele goede redenen voor zijn, stroombesparing is er één die ikzelf al kan verzinnen.
Ik vind het in dit geval wat ongepast om de verontwaardigde eindgebruiker kaart te spelen met: 'Zal wel Apple logica zijn'.

• freshy98
Grin schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:31:
Er kunnen hele goede redenen voor zijn, stroombesparing is er één die ikzelf al kan verzinnen.
Ik vind het in dit geval wat ongepast om de verontwaardigde eindgebruiker kaart te spelen met: 'Zal wel Apple logica zijn'.
Het is dezelfde chip.

Die kaart spelen is omdat het meestal Apple die een halfbakken implementatie heeft.
Dat is realiteit.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

freshy98 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:57:
[...]

Het is dezelfde chip.

Die kaart spelen is omdat het meestal Apple die een halfbakken implementatie heeft.
Dat is realiteit.
Dat het allemaal in dezelfde SiP/SoC (S8/W3) zit wil niet zeggen dat het daarmee onverschillig is of je WiFi of BT gebruikt. Hier komt een enorme stack aan hardware en software bij kijken (antennes, encode/decode, SP, etc etc enz enz) die net even TOTAAL wat anders doen bij BT dan bij WiFi.
WiFi kost een enorme bak stroom t.o.v. een BT5 (beetje krom om het zo te zeggen maar jullie snappen het wel). Het is niet voor niets dat de AW default naar BT en alleen WiFi pakt als dat nodig is.

[Voor 1% gewijzigd door Grin op 06-12-2022 16:25. Reden: Kleine nuance... :)]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:44
Galaxy Watch 4 Classic van mijn partner in combinatie met S22 Ultra doet precies hetzelfde, op Wifi synced de boel anders dan via BT.

En dat is op zich logisch, AW op Wifi is niet direct verbonden met je telefoon, als ik nu BT op beide uitzet en dan de stroom kabel van mij router loskoppel, dan zijn mijn AW en mijn iPhone niet met elkaar verbonden.

Via BT zijn ze direct met elkaar verbonden, best logisch dat dingen dan beter syncen.

Ik zie dit dan ook niet als "Apple logica" in dit geval, zeker niet als zo'n Samsung precies hetzelfde doet.

• pdavie2311

pdavie2311

Mizgala28 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:35:
[...]

Galaxy Watch 4 Classic van mijn partner in combinatie met S22 Ultra doet precies hetzelfde, op Wifi synced de boel anders dan via BT.

En dat is op zich logisch, AW op Wifi is niet direct verbonden met je telefoon, als ik nu BT op beide uitzet en dan de stroom kabel van mij router loskoppel, dan zijn mijn AW en mijn iPhone niet met elkaar verbonden.

Via BT zijn ze direct met elkaar verbonden, best logisch dat dingen dan beter syncen.

Ik zie dit dan ook niet als "Apple logica" in dit geval, zeker niet als zo'n Samsung precies hetzelfde doet.
Anders had hij naar Android kunnen overstappen maar dat werkt dus ook niet..

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-12-2022
Mijn eerste kras zit op het scherm van mijn reguliere apple watch 8 (geen RVS). Denk dat het door mijn stranddag kwam. Ik las online dat je het misschien kon oplossen door wat tandpasta op een microfiber cloth te smeren. Aan de ene kant wil ik dat wel doen maar tegelijkertijd denk ik ook dat er nog vele andere krassen op zullen komen gezien ik het wil gebruiken totdat het ‘op’ is en ik hem overal wil meenemen. Wat zijn jullie ervaringen hierin, accepteren jullie de krassen op het scherm & behuizing of doen jullie wel proberen om deze zo veel mogelijk kwijt te schelden/te vermijden? De kras stoort mij namelijk wel enigszins😭.

• john-hendriks
  • Registratie: April 2004
Thrawni schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:28:
Mijn eerste kras zit op het scherm van mijn reguliere apple watch 8 (geen RVS). Denk dat het door mijn stranddag kwam. Ik las online dat je het misschien kon oplossen door wat tandpasta op een microfiber cloth te smeren. Aan de ene kant wil ik dat wel doen maar tegelijkertijd denk ik ook dat er nog vele andere krassen op zullen komen gezien ik het wil gebruiken totdat het ‘op’ is en ik hem overal wil meenemen. Wat zijn jullie ervaringen hierin, accepteren jullie de krassen op het scherm & behuizing of doen jullie wel proberen om deze zo veel mogelijk kwijt te schelden/te vermijden? De kras stoort mij namelijk wel enigszins😭.
Plak er een Whitestone Screenprotector op. Speciaal gemaakt voor Apple Watch (41 of 45 mm). Je ziet geen kras meer en hij is gelijk beschermd met saffier.

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:06
Thrawni schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:28:
Ik accepteer dat er af en toe een krasje op komt. Ik merk er in dagelijks gebruik niets van en heb geen zin in screen protectors waar ik in het dagelijks gebruik wel iets van merk. Maar dat is een persoonlijke afweging natuurlijk.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:45

jefjef

learning by doing

john-hendriks schreef op zondag 4 december 2022 @ 00:00:
[...]

En wijzerplaat van Clockology?
Yep

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-01 06:43
Ik heb een Apple Watch Ultra. Ik overweeg om Multisim te nemen. Ik heb echter nu een zakelijk T-Mobile abonnement. Kan dit eigenlijk wel bij een zakelijk abonnement?

Zo niet, dan overweeg ik eventueel om zelf een sim-only abonnement af te nemen. Kan je daar wel Multisim bij afnemen of is dit alleen bij specifieke abonnementen?

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 00:15
_AN schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:07:
Ik heb een Apple Watch Ultra. Ik overweeg om Multisim te nemen. Ik heb echter nu een zakelijk T-Mobile abonnement. Kan dit eigenlijk wel bij een zakelijk abonnement?

Zo niet, dan overweeg ik eventueel om zelf een sim-only abonnement af te nemen. Kan je daar wel Multisim bij afnemen of is dit alleen bij specifieke abonnementen?
Beiden is mogelijk. Je kan dus gewoon een sim only (KPN bijvoorbeeld) afsluiten en hier de esim op activeren voor je AW.

• Kassad
Ik heb sinds kort een AW7 als vervanging van een AW5, eigenlijk alleen voor een verse batterij en het grotere scherm maar ik merk ook behoorlijk verschil in snelheid zeg.
Ik las de afgelopen jaren steeds dat de SoC's zo goed als hetzelfde waren tussen de 5, 6 en 7 en maar kan nu uit ervaring vertellen dat het echt uitmaakt, het toestel voelt veel sneller. Ook het ophalen van info gaat zoveel sneller (bijvoorbeeld buienalarm info verversen, gaat nu binnen een seconde, moest ik eerder 5-10seconden op wachten).
Ook het scherm is echt fijner, ondanks dat het maar 1 mm scheelt. Blij met de upgrade :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Gvw18380
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-01 10:02
Buiten het verschil in schermafmetingen tussen de SE2022 en de 7.

Is de ECG en Zuurstofsaturatie­sensor een reden om zeker voor de 7 te kiezen?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gvw18380 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:34:

Wat mij betreft niet, leuke gimmick, gebruik je verder nooit meer.

• Kassad

Geloof mij, het verschil in schermafmeting is een daadwerkelijk ding dat je elke dag gebruikt. Ik ben er echt een beetje verbaast over. Die andere twee zijn gimmicks.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:32

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Schermafmeting en de AOD eerder dan ECG en saturatie meter.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ik zou nu echt geen AW meer kopen zonder always-on display, bij twijfel: ga voor de AW7.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:42
Hier een AW7 (gekocht via ASR vitality) maar had als ik hem zelf had moeten betalen denk ik eerder een SE genomen. De meeste functies van de 7 kan ik prima missen.
AOD staat hier altijd uit, zie er niet veel meerwaarde van in.
ECG en saturatie gebruikte ik alleen in het begin heel even als gimmick.
En de kleinere scherm grote overleef ik ook wel wat ik laatst gemerkt heb tijdens het klussen toen ik m'n oude 4 heb omgedaan. Toen heb ik mij iig nergens aan gestoord dat ik iets miste.

Ik ga denk ik nog het meeste de snel laad functie missen.

Strava

• VincentG
  • Laatst online: 18:11
Ben uiteindelijk voor de AW8 gegaan en heb Always On eigenlijk uitgezet. :D
Moet nog wel wat tweaken qua instellingen (heb 'm pas een paar dagen).
Geeft me al een goed inzicht in mijn slaap patroon en met kleine aanpassingen begin ik al verbetering te zien.
Krijg alleen nog iets te veel meldingen (soms ook 's nachts).
Als ik ga lopen vraagt de watch constant of ik een walking workout wil starten. Is dat uit te zetten? Mag aannemen dat de watch smart genoeg is om mijn wandelingen ongestoord bij te houden, daar hoef ik toch niet steeds zelf voor te klikken 'ja ik ben aan het lopen' en 'ik ben klaar'. Aangezien ik vrijwel elke dag 20/25min heen en 20/25min terug loop naar/van werk, wil ik daar niet steeds om lastig gevallen worden.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:57
VincentG schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:06:
Ben uiteindelijk voor de AW8 gegaan en heb Always On eigenlijk uitgezet. :D
Moet nog wel wat tweaken qua instellingen (heb 'm pas een paar dagen).
Geeft me al een goed inzicht in mijn slaap patroon en met kleine aanpassingen begin ik al verbetering te zien.
Krijg alleen nog iets te veel meldingen (soms ook 's nachts).
Als ik ga lopen vraagt de watch constant of ik een walking workout wil starten. Is dat uit te zetten? Mag aannemen dat de watch smart genoeg is om mijn wandelingen ongestoord bij te houden, daar hoef ik toch niet steeds zelf voor te klikken 'ja ik ben aan het lopen' en 'ik ben klaar'. Aangezien ik vrijwel elke dag 20/25min heen en 20/25min terug loop naar/van werk, wil ik daar niet steeds om lastig gevallen worden.
Dat kan zeker uit, maar dan registreert hij alleen je stappen en actieve calorieën/minuteb. Geen uitgebreide workoutdata.

• VincentG
  • Laatst online: 18:11
Wat moet ie anders meer registreren bij een wandel workout?
Als ik ga hardlopen, wil ik dat wel kunnen blijven tracken.
Vind het niet erg als ie registreert, zolang ik maar niet voor elke dagelijkse wandeling zelf dingen moet starten en stoppen. Dat zou ie toch wel in de achtergrond moeten kunnen doen (zeker als het routine wandeling is).

Edit: Heb mogelijk functie gevonden om het uit te zetten. Vanavond eens testen. :)

[Voor 11% gewijzigd door VincentG op 08-12-2022 17:14]

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Gvw18380
Grin schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:53:
Ik zou nu echt geen AW meer kopen zonder always-on display, bij twijfel: ga voor de AW7.
[Afbeelding]
Ik ben niet iemand die naar mijn scherm zit te kijken.

De AW zou ik enkel gebruiken voor:

Slaap
Workout
Aantal stappen
Calorieverbruik
Hartslag

Berichten via de AW zal ik nooit doen, daarvoor heb ik mijn Iphone

• Gvw18380
Ik sta voor de keuze een nieuwe SW 2022 44mm

Of een tweedehands AW7 cellular van 2 maand oud met factuur voor 390euro.

Ik kom van een Garmin Venu 2

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 00:15
Gvw18380 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:23:
Ik sta voor de keuze een nieuwe SW 2022 44mm

Of een tweedehands AW7 cellular van 2 maand oud met factuur voor 390euro.

Ik kom van een Garmin Venu 2
Dan zou ik zeker voor de SE gaan. Wat jij opsomt kan daar allemaal prima mee.

• Kizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-01 11:41
Sinds vorige week ben ik het bezit van de AW8, mijn eerste AW.

Ben er zeer tevreden mee, alleen heb ik er een Spigen screenprotector op zitten waar na een dag opeens alsnog allemaal luchtbellen onder zitten. Direct na installatie zag het er super strak uit en was er geen luchtbel te zien. Werkt een Whitestone veel beter?

Verder krijg ik het niet voor mekaar om tijdens een workout informatie zoals tussentijden over m’n AirPods te horen tijdens het luisteren van muziek. Heb voorheen een xiaomi mi band 6 gehad, deze deed dat automatisch ( en dan speelde ik ook de muziek via de iPhone af over de AirPods).

Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:13
Kizer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:36:
Sinds vorige week ben ik het bezit van de AW8, mijn eerste AW.

Ben er zeer tevreden mee, alleen heb ik er een Spigen screenprotector op zitten waar na een dag opeens alsnog allemaal luchtbellen onder zitten. Direct na installatie zag het er super strak uit en was er geen luchtbel te zien. Werkt een Whitestone veel beter?

Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
Hier zelfde ervaring met de Spigen ezfit screenprotector. Na een dag in alle 4 de hoeken bubbels terwijl ik de instructievideo keurig gevolgd heb. Heb hem er weer afgehaald; morgen de tweede uit het pakje maar eens proberen :| Of de whitestone beter is weet ik niet, benieuwdnaar ervaringen van anderen ook. Vind hem wel prijzig trouwens 🥴

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier ook slechte ervaringen met die ezfit. Laatste keer heb ik mijn geld teruggevraagd bij Bol en gekregen. Heb al tientallen protectors zonder problemen geplakt maar bij deze altijd gedoe.

Voor mij is snel laden overigens de belangrijkste reden om een 7 of nieuwe te nemen. Bij mijn 6 ervaarde ik teveel ‘downtime’ door laden waardoor ik terug ging naar Garmin. Met de 7 is dat een wereld van verschil.

• Tinusvolkel
XeNeRgY schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:50:
Hier ook slechte ervaringen met die ezfit. Laatste keer heb ik mijn geld teruggevraagd bij Bol en gekregen. Heb al tientallen protectors zonder problemen geplakt maar bij deze altijd gedoe.

Voor mij is snel laden overigens de belangrijkste reden om een 7 of nieuwe te nemen. Bij mijn 6 ervaarde ik teveel ‘downtime’ door laden waardoor ik terug ging naar Garmin. Met de 7 is dat een wereld van verschil.
Idd ideaal, net een uurtje gelopen en kreeg tijdens het lopen om 21:00 (uur voor m’n ingestelde bedtijd) een melding dat m’n accu onder de 20% was. Dus toen ik terug was in de snellader en is nu mooi weer vol voordat ik ga slapen.

Strava

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Gvw18380 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:20:
[...]
Ik ben niet iemand die naar mijn scherm zit te kijken.
[…]
Hoebedoeljedat?
Kijk, iedereen gebruikt zo’n Apple Watch op een andere manier, prima. You do you.

Ik vind het dan weer handig om niet een halve balletvoorstelling te hoeven opvoeren om iets te zien op het scherm van mijn horloge.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

. Nvm

[Voor 97% gewijzigd door Grin op 08-12-2022 22:22]

• Gvw18380
Je hebt zo van die jonge gasten die alles beantwoorden via het AW.
Daarvoor ga ik mijn IPhone gebruiken. Dat bedoelde ik.

Is de oplaadtijd tussen een Se en de 7 dan zoveel langer.
Ik vind er niet veel van terug over dit.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Aardige feature maar je moet er wel een geschikte lader voor hebben.
Het gaat echt merkbaar sneller naar de 80%, ideaal om tijdens het douchen je AW te laden voor de komende 24h.

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:44
Ik had, ondanks het lezen van wat negatieve reviews, ook de Spigen EZ fit gekocht. Hier ook dezelfde ervaringen als @Kizer, @thunder68 en @XeNeRgY. Het plakken gaat prima, maar binnen no time zitten er luchtbellen onder.

Ik heb nu deze protector erop. Eerste indruk is prima, plakken gaat makkelijk, maar hij had wel iets groter mogen zijn.

• Kizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-01 11:41
Basfr schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:58:

Ik heb nu deze protector erop. Eerste indruk is prima, plakken gaat makkelijk, maar hij had wel iets groter mogen zijn.
Dat ziet er ook wel goed uit. Denk alleen dat de rand van het glas hierdoor niet echt goed beschermd is? Of gaat het er wel een stukje omheen?

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Al sinds het begin een AW en nog nooit een hoesje overwogen, maar....
Ik heb toch deze aangeklikt mocht ik het toch een keer nodig hebben 'De beste raad is voorraad'. Je klikt hem d'r zo op/af. Extra bescherming als het moet Maar verder gewoon zonder hoesje.

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ik heb deze gekocht, maakt mijn AW best stoer!

€ 1,51 21% Off | Case Voor Apple Horloge Serie 8/7/Se/6/5/4/3 Ultra 41Mm 45mm 38 40 42Mm 44Mm 49Mm Soft Tpu Shockproof Protector Bumper Voor Iwatch
https://a.aliexpress.com/_EQ5Ri9z

En voor dat geld… 8)

Dit mag in [Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires :)

[Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 12-12-2022 09:16]

• john-hendriks
Basfr schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:58:
Ik had, ondanks het lezen van wat negatieve reviews, ook de Spigen EZ fit gekocht. Hier ook dezelfde ervaringen als @Kizer, @thunder68 en @XeNeRgY. Het plakken gaat prima, maar binnen no time zitten er luchtbellen onder.

Whitestone vind ik echt super. Saffier, met module om te bevestigen. Prima protector. Deze:

https://www.gsmpunt.nl/sc...mm-screenprotector-2-pack

Dit mag in [Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires :)

[Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 12-12-2022 09:16]

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01 13:36
Volgens mij is er voor cases en accessoires een apart topic.

[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

• pdavie2311

pdavie2311

Sorry, maar een Apple Watch inpakken in een case vind ik echt spuuglelijk! Als je op de bouw werkt en je wilt hem dragen de gehele dag zou ik het nog snappen maar dan gelijk dat plastic ding eraf als de dag voorbij is.
Ieder zijn eigen natuurlijk maar die cases aan mij niet besteedt...

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:42
Iemand die toevallig rent met de AWU? Ik zie nergens op YouTube dat je ziet hoe hard je gaat? Alleen de gemiddelde snelheid?!

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:37
thomas1750 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:28:
Iemand die toevallig rent met de AWU? Ik zie nergens op YouTube dat je ziet hoe hard je gaat? Alleen de gemiddelde snelheid?!
Zowel de Apple Workout app als bijv. de WorkOutdoors app (aanrader!) kan een gemiddelde van de afgelopen korte periode laten zien. Ik gebruikt zelf WorkOutdoors om een rolling average van de afgelopen 250m weer te geven.

• thomas1750
Radiodurans schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:31:
[...]

Zowel de Apple Workout app als bijv. de WorkOutdoors app (aanrader!) kan een gemiddelde van de afgelopen korte periode laten zien. Ik gebruikt zelf WorkOutdoors om een rolling average van de afgelopen 250m weer te geven.
Dus niet de daadwerkelijke snelheid wat je loopt op dat moment??

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

• Grin

Grin

Ride si sapis.

pdavie2311 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:58:
Sorry, maar een Apple Watch inpakken in een case vind ik echt spuuglelijk! Als je op de bouw werkt en je wilt hem dragen de gehele dag zou ik het nog snappen maar dan gelijk dat plastic ding eraf als de dag voorbij is.
Ieder zijn eigen natuurlijk maar die cases aan mij niet besteedt...
Laten we wel wezen, de AW is sowieso al geen beauty…
Cases voor de AW moeten m.i. een duidelijk en tijdelijk doel dienen. Van permanente cases wordt het zelden (nooit?) beter.
Alleen op de mountainbike klik ik m’n case d’r op, en mocht ik gaan houthakken in Siberië ;)

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:37
thomas1750 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:54:
[...]
Dus niet de daadwerkelijke snelheid wat je loopt op dat moment??
Wat is snelheid anders dan de afstand die je aflegt in een bepaalde tijd? :+ Maar ja, een optie als ‘current pace’ in km/u is ook mogelijk.

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-01 10:55
Tinusvolkel schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:07:
Hier een AW7 (gekocht via ASR vitality) maar had als ik hem zelf had moeten betalen denk ik eerder een SE genomen. De meeste functies van de 7 kan ik prima missen.
AOD staat hier altijd uit, zie er niet veel meerwaarde van in.
ECG en saturatie gebruikte ik alleen in het begin heel even als gimmick.
En de kleinere scherm grote overleef ik ook wel wat ik laatst gemerkt heb tijdens het klussen toen ik m'n oude 4 heb omgedaan. Toen heb ik mij iig nergens aan gestoord dat ik iets miste.

Ik ga denk ik nog het meeste de snel laad functie missen.
Is het goed te doen om de apple watch terug te verdienen door de benodigde punten te halen?

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-01 16:04
Ik heb een AW7 met WatchOS 9.1, originele snellader en snellaadkabel.
Sinds een week duurt het +- 4 uur om de Watch volledig op te laden van 10 tot 100%.
Ik heb de puck en Watch al schoongemaakt, de Watch hard gereset etc maar niets helpt. Iemand nog een tip?

• thomas1750
Radiodurans schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:06:
[...]

Wat is snelheid anders dan de afstand die je aflegt in een bepaalde tijd? :+ Maar ja, een optie als ‘current pace’ in km/u is ook mogelijk.
In principe weinig maar heb weinig zin om te rekenen tijdens het lopen😏 zou ook op hfzones kunnen maar goed dat current pace ook kan. Ben nog in dubio kom van Fenix 5x namelijk

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:53
Radiodurans schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:06:
[...]

Dat argument zal ik de volgende keer gebruiken bij een snelheidsovertreding ;)

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:59
Blekkienl schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:07:
[...]

Is het goed te doen om de apple watch terug te verdienen door de benodigde punten te halen?
Die vraag kan je beter hier stellen
[Zorgverzekeringen 2021] a.s.r. Vitality

• Gvw18380
Dit weekend toevallig een Garmin Venu 2 plus kunnen testen.

Testen is een groot woord want bijna 3u gesukkeld om de Garmin te kunnen koppelen aan mijn IPhone11.

Dan maar opgegeven en helemaal overtuigd om voor een AW te gaan

• john-hendriks
Gvw18380 schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:44:
Dit weekend toevallig een Garmin Venu 2 plus kunnen testen.

Testen is een groot woord want bijna 3u gesukkeld om de Garmin te kunnen koppelen aan mijn IPhone11.

Dan maar opgegeven en helemaal overtuigd om voor een AW te gaan
Ik heb een Garmin Marq Aviator gehad. Afgezien van de -te- veel mogelijkheden en instellingen, een prachtige klok, net zoals de Tag Heuer Connected, maar hij was erg ingewikkeld en daarom heb ik hem verkocht maar synchronisatie en koppelen met de iphone 14 pro was geen enkel probleem. Vergelijken met mijn huidige Ultra is niet terecht. Het zijn 2 heel verschillende klokjes. Natuurlijk maakt het hele Apple eco systeem het gebruik van een AW makkelijk.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:30
Apple Pay is voor mij de enige reden waarom ik mijn AWU nog niet heb omgeruild voor een Garmin Marq Adventurer maar ik twijfel echt elke dag.

Heb nu al een aantal keer problemen met spotify gehad wanneer ik dit wil gebruiken met een hardloop sessie. echt zwaar frustrerend wanneer ik vervolgens zonder muziek de workout moet beginnen. Dit heb ik voorheen met Garmin echt nooit gehad.

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

• Kaspers
schumi1986 schreef op maandag 12 december 2022 @ 23:57:
Heb nu al een aantal keer problemen met spotify gehad wanneer ik dit wil gebruiken met een hardloop sessie. echt zwaar frustrerend wanneer ik vervolgens zonder muziek de workout moet beginnen. Dit heb ik voorheen met Garmin echt nooit gehad.
Ervaar ook problemen met Spotify op de AWU (icm AirPods). Als ik het wel voor elkaar heb, dan duurt het niet lang of het geluid begint heel even te ‘kraken’ en vervolgens hoor je niets meer. Aan de interface van Spotify is wel te zien dat de audio nog steeds afspeelt, en ook zijn de AirPods nog steeds geselecteerd als output. Bijzonder fenomeen, en idd irritant wanneer je aan het sporten bent.

Meer mensen deze ervaring?

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:08
Kaspers schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:26:
[...]

Ervaar ook problemen met Spotify op de AWU (icm AirPods). Als ik het wel voor elkaar heb, dan duurt het niet lang of het geluid begint heel even te ‘kraken’ en vervolgens hoor je niets meer. Aan de interface van Spotify is wel te zien dat de audio nog steeds afspeelt, en ook zijn de AirPods nog steeds geselecteerd als output. Bijzonder fenomeen, en idd irritant wanneer je aan het sporten bent.

Die ervaring had ik ook, ben uiteindelijk overgestapt naar Apple Music. Was er helemaal klaar mee.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:38
tiswat schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:33:
[...]

Die ervaring had ik ook, ben uiteindelijk overgestapt naar Apple Music. Was er helemaal klaar mee.
+1

Apple Music kan ik je (@Kaspers) van harte aanbevelen. Vooral ook in combinatie met een Apple Watch, maar alleen al de kwaliteit van de tracks is veel beter.

• Tinusvolkel
Apple's plannetje is geslaagd zo te lezen :)
Hier trouwens geen ervaring met Spotify, ben direct voor Apple music gegaan aangezien ik verwachte dat die beter geïntegreerd zou zijn in het apple eco systeem

Strava

• sushieffer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:33
Is hier iemand die regelmatig gebruik maakt van Cellular?

Ik heb het nu al een paar maanden, maar ik gebruik het eigenlijk niet. Beetje zonde om er €5 voor te betalen.

Aan het begin soms gebruikt om een Nike Run Club Guided Run te downloaden midden in het bos, maar dit duurde ontzettend lang. Ook het streamen van Apple Music valt ook erg tegen aangezien er vaak haperingen waren in de sportschool of tijdens het rennen.

Wat zijn jullie ervaringen?

Think Different

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:31
sushieffer schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:32:

Ik heb het nu al een paar maanden, maar ik gebruik het eigenlijk niet. Beetje zonde om er €5 voor te betalen.

Aan het begin soms gebruikt om een Nike Run Club Guided Run te downloaden midden in het bos, maar dit duurde ontzettend lang. Ook het streamen van Apple Music valt ook erg tegen aangezien er vaak haperingen waren in de sportschool of tijdens het rennen.

Nee. Ik gebruik het niet. Ik zit bij T-Mobile Zakelijk @ Work Unlimited. Dan zou ik meer gaan betalen voor het abonnement plus de kosten voor het gebruik van mobiele data op de Watch Ultra.

Ik heb altijd mijn iPhone bij me. Dus net als jij zie ik het nut er niet van.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:38

Ook ik heb het aangeschaft maar gebruik het eigenlijk niet (omdat mijn iPhone altijd bij mij is).

• sushieffer
Dennisweb schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:35:
[...]
Nee. Ik gebruik het niet. Ik zit bij T-Mobile Zakelijk @ Work Unlimited. Dan zou ik meer gaan betalen voor het abonnement plus de kosten voor het gebruik van mobiele data op de Watch Ultra.

Ik heb altijd mijn iPhone bij me. Dus net als jij zie ik het nut er niet van.
turkeyhakan schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:36:
[...]

Ook ik heb het aangeschaft maar gebruik het eigenlijk niet (omdat mijn iPhone altijd bij mij is).
Ik heb idd ook altijd mijn iPhone bij me. Tijd om maar op te zeggen dan.

Think Different

• Kaspers

Ik ben tegenwoordig veel meer op pad zonder de telefoon bij me te hebben. Ik neem 'm nog wel mee naar het werk, of wanneer ik met de auto onderweg ben, maar wanneer ik de stad in ga, we uit eten gaan, ik boodschappen doe, bij de buren zit, een wandeling maak of (uiteraard) bij sporten neem ik hem niet meer mee. Ik ben met de AWU bereikbaar en kan ermee betalen, dat was voordat ik een AWU had de primaire reden om de telefoon bij me te dragen. Geeft wel een relaxed gevoel. Heb er de 5 euro voor over.

• sushieffer
Kaspers schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:48:
[...]

Ik ben tegenwoordig veel meer op pad zonder de telefoon bij me te hebben. Ik neem 'm nog wel mee naar het werk, of wanneer ik met de auto onderweg ben, maar wanneer ik de stad in ga, we uit eten gaan, ik boodschappen doe, bij de buren zit, een wandeling maak of (uiteraard) bij sporten neem ik hem niet meer mee. Ik ben met de AWU bereikbaar en kan ermee betalen, dat was voordat ik een AWU had de primaire reden om de telefoon bij me te dragen. Geeft wel een relaxed gevoel. Heb er de 5 euro voor over.
Ja in jouw geval is het dan idd het wel waard. Stream je muziek vanaf je Watch als je sport? Zo ja, heb je dan ook af en toe haperingen?

Think Different

• Kaspers
sushieffer schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:54:
[...]

Ja in jouw geval is het dan idd het wel waard. Stream je muziek vanaf je Watch als je sport? Zo ja, heb je dan ook af en toe haperingen?
Zeker, zie m'n vorige post in dit topic :p.

Ik heb het wel en zou eigenlijk nog meer mijn telefoon thuis moeten laten. (Ook een beetje omdenken; je kan gerust een paar momenten per dag op je toestel kijken en verder je Watch gebruiken voor de spoed berichtjes of belletjes) #persoonlijke note . Ik vind het wel heerlijk dat als ik ga hardlopen, fietsen of even naar de winkel ga ik mijn telefoon niet meer mee hoef te nemen en toch bereikbaar ben in het geval van nood. Dus ja het kost wel 5 euro maar ik ben ook blij met de vrijheid maar moet het eigenlijk wel meer gebruiken :)

©2004

• XeNeRgY
  • Niet online
schumi1986 schreef op maandag 12 december 2022 @ 23:57:
Apple Pay is voor mij de enige reden waarom ik mijn AWU nog niet heb omgeruild voor een Garmin Marq Adventurer maar ik twijfel echt elke dag.

Ik gebruik Apple Podcasts en Music en dat werkt uitstekend. Laten we eerlijk zijn: de Spotify implementatie bij Garmin is ook niet bepaald gebruiksvriendelijk.Mij weerhoudt het juist om terug naar Garmin te gaan.
JimmyJoness schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:47:
Ik heb een AW7 met WatchOS 9.1, originele snellader en snellaadkabel.
Sinds een week duurt het +- 4 uur om de Watch volledig op te laden van 10 tot 100%.
Ik heb de puck en Watch al schoongemaakt, de Watch hard gereset etc maar niets helpt. Iemand nog een tip?
Hier sinds vandaag exact hetzelfde probleem met de AW7 op 9.1. Net 4% opgeladen in 15 minuten bij 28% batterij. Ik heb mijn vorige 7 in april geretourneerd door dit gedoe. Daarna bij de nieuwe eigenlijk geen last meer van gehad en nu weer wel.

• schumi1986
XeNeRgY schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:02:
[...]

Ik gebruik Apple Podcasts en Music en dat werkt uitstekend. Laten we eerlijk zijn: de Spotify implementatie bij Garmin is ook niet bepaald gebruiksvriendelijk.Mij weerhoudt het juist om terug naar Garmin te gaan.
De app op de Garmin is misschien wat minder gebruiksvriendelijk maar als je eenmaal weet hoe het allemaal werkt dan werkt het wel altijd en dat is bij mijn AWU elke keer maar afwachten.

Ik verbind mijn AWU met de Airpods pro in de spotify app (dat gaat soms al wat lastig) vervolgens zet ik muziek op, loop van huis weg muziek begint te kraken en vanaf dat moment kunnen er 2 dingen gebeuren, het kraken stopt en de muziek speelt verder of muziek stopt en is met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.

Ook offline muziek is dan niet af te spelen en ondanks ik een kpn sim heb gekoppeld is ook online muziek niet beschikbaar.

Overstappen naar Apple Music ga ik niet doen, spotify is in mijn geval veel goedkoper en is imo een stuk prettiger tov Apple Music.

Ook ik ben van mening dat mijn AWU voor de rest veruit de betere Smartwatch is maar sport mogelijkheden met muziek is voor mij een belangrijke vereiste voor een smartwatch en daar wint Garmin het wat mij betreft makkelijk van de AWU

• pdavie2311

pdavie2311

Totaal geen problemen met mijn AWU icm Spotify en mijn AirPods Pro. Werkt als een Tiet! Blij dat ik uit dat afgrijselijke Garmin Connect vandaan ben.

• ronbont
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 26-01 11:52
schumi1986 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:59:
[...]

De app op de Garmin is misschien wat minder gebruiksvriendelijk maar als je eenmaal weet hoe het allemaal werkt dan werkt het wel altijd en dat is bij mijn AWU elke keer maar afwachten.

Ik verbind mijn AWU met de Airpods pro in de spotify app (dat gaat soms al wat lastig) vervolgens zet ik muziek op, loop van huis weg muziek begint te kraken en vanaf dat moment kunnen er 2 dingen gebeuren, het kraken stopt en de muziek speelt verder of muziek stopt en is met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.

Ook offline muziek is dan niet af te spelen en ondanks ik een kpn sim heb gekoppeld is ook online muziek niet beschikbaar.

Overstappen naar Apple Music ga ik niet doen, spotify is in mijn geval veel goedkoper en is imo een stuk prettiger tov Apple Music.

Ook ik ben van mening dat mijn AWU voor de rest veruit de betere Smartwatch is maar sport mogelijkheden met muziek is voor mij een belangrijke vereiste voor een smartwatch en daar wint Garmin het wat mij betreft makkelijk van de AWU
Kan het niet aan je AirPods liggen? Probeer Apple Music is keer gratis om te zien of je dan hetzelfde probleem hebt? En is het niet zo dat zodra jij je oortjes in doet deze vanzelf met je device verbindt?

• schumi1986
ronbont schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:19:
[...]

Kan het niet aan je AirPods liggen? Probeer Apple Music is keer gratis om te zien of je dan hetzelfde probleem hebt? En is het niet zo dat zodra jij je oortjes in doet deze vanzelf met je device verbindt?
Zodra ik de Airpods in doe verbinden ze met mijn IPhone, in de Spotify App moet ik dan kiezen voor mijn AWU.

Ik heb in een ver verleden ooit eens een liedje gekocht op Apple Music en dat speelt direct zonder problemen af. Het ligt dus ook aan Spotify en niet aan de Apple Watch maar zonder goed werkende Spotify ben ik niet echt gelukkig met mijn AWU helaas.

• XeNeRgY
  • Niet online
@schumi1986 balen dat het niet lekker werkt, zeker als het dan aan spotify ligt waar je niet van af wilt stappen.

Ik had op Garmin vaak gedoe met synchroniseren van podcasts. Dat duurde lang en faalde vaak waardoor nik steeds stond te kloten terwijl ik al buiten stond. Dat werkt met de Podcasts app echt perfect. Heb zelf een abo op YouTube (Music) dus daarom geen noodzaak voor Garmin meer.

Alternatief voor je is een AW SE en FR955 of vergelijkbaar. Dan ben je hetzelfde bedrag kwijt maar moet je wel de normale AW mooi vinden.

Heb zelf een tijd een AW6 en Fenix 6Pro gehad maar der vond ik ook weer overkill voor alleen een paar keer hardlopen per week. Syncen in Gezondheid ging wel prima.

[Voor 13% gewijzigd door XeNeRgY op 13-12-2022 18:15]

• schumi1986
XeNeRgY schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:14:
@schumi1986 balen dat het niet lekker werkt, zeker als het dan aan spotify ligt waar je niet van af wilt stappen.

Ik had op Garmin vaak gedoe met synchroniseren van podcasts. Dat duurde lang en faalde vaak waardoor nik steeds stond te kloten terwijl ik al buiten stond. Dat werkt met de Podcasts app echt perfect. Heb zelf een abo op YouTube (Music) dus daarom geen noodzaak voor Garmin meer.

Alternatief voor je is een AW SE en FR955 of vergelijkbaar. Dan ben je hetzelfde bedrag kwijt maar moet je wel de normale AW mooi vinden.

Heb zelf een tijd een AW6 en Fenix 6Pro gehad maar der vond ik ook weer overkill voor alleen een paar keer hardlopen per week. Syncen in Gezondheid ging wel prima.
Hmmm raar dat jij dus echt serieuze problemen ondervond met de Spotify app op de Garmin :/

Ik heb voor mijn AWU een AW7SS + een Fenix 6X Pro tegelijk gebruikt maar wat mij betreft was dat ook overkill en 2 horloges is ook niet ideaal. meteen bij lancering een AWU gekocht vanwege de langere accuduur en daardoor de overstap naar maar 1 watch.

Maar ik weet zeker dat ik Apple Pay heel erg ga missen als ik nu de overstap naar enkel een Garmin maak. Al is de Garmin Marq imo de allermooiste smartwatch die nu te koop is o<:)

• Kaspers
Kaspers schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:26:

Heb 't (vooralsnog) weer even weten te verhelpen door de AirPods te resetten. Maar even aankijken voor hoelang het nu blijft werken. Lijkt dus in eerste instantie niet aan Spotify te liggen.

• XeNeRgY
  • Niet online
schumi1986 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:38:
[...]

Hmmm raar dat jij dus echt serieuze problemen ondervond met de Spotify app op de Garmin :/

Ik heb voor mijn AWU een AW7SS + een Fenix 6X Pro tegelijk gebruikt maar wat mij betreft was dat ook overkill en 2 horloges is ook niet ideaal. meteen bij lancering een AWU gekocht vanwege de langere accuduur en daardoor de overstap naar maar 1 watch.

Maar ik weet zeker dat ik Apple Pay heel erg ga missen als ik nu de overstap naar enkel een Garmin maak. Al is de Garmin Marq imo de allermooiste smartwatch die nu te koop is o<:)
Wat maakt dat je Garmin Pay niet als alternatief ziet (los van de gebrekkige interface)?

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-01 16:04
XeNeRgY schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:02:
[...]

[...]

Hier sinds vandaag exact hetzelfde probleem met de AW7 op 9.1. Net 4% opgeladen in 15 minuten bij 28% batterij. Ik heb mijn vorige 7 in april geretourneerd door dit gedoe. Daarna bij de nieuwe eigenlijk geen last meer van gehad en nu weer wel.
Vandaag wel weer opeens van 13 naar 78% in 40 minuutjes. Mijn klomp breekt 🤯

• schumi1986
XeNeRgY schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:35:
[...]

Wat maakt dat je Garmin Pay niet als alternatief ziet (los van de gebrekkige interface)?
Omdat mijn bank Garmin Pay niet ondersteund

Hey wat leuk, je kan nu tegen je eigen ghost racen bij work-outs dus ;) Die routes functie klinkt als iets dat wel verslavend gaat werken.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee