Maakt het voor de garantie en Apple giftcard uit als ik de SE in Frankrijk koop? Kan ik die kaart dan hier ook gebruiken?
Ik zou dan voor een nieuwe SE gaanyonexfreak schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:01:
Bedankt voor je reactie.
Juist met de wetenschap dat een apple watch zo ik lees al lastig 1 dag doorkomt, kan ik beter nog even verder kijken naar een ouder(e) watch met een betere batterij.
Even een relativerende ervaring, ik heb een AW5 met 85% en merk echt geen verschil. Ik laad 's ochtends als ik in de badkamer ben 20min en 's avonds als ik in bed nog even lees 20 min en dat is bijna altijd voldoende.yonexfreak schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:00:
Even uit nieuwsgierigheid, ik ben geïnteresseerd om ervaring op te doen met een apple watch en kan voor een redelijk bedrag 2e hands een watch 6 aankopen in goede staat.
Enige punt van zorg is de batterij status van 81%.
Ik kan niet zo snel achterhalen vanaf welk (max) capaciteit advies is om de batterij te vervangen en/of het dan nog een zinvolle aankoop wordt 2e hands.
Lees dat vervanging €99,- is voor een watch 6 wat het meteen een relatief dure actie wordt.
Wellicht kunnen mensen met ervaring me hierin adviseren wat wijsheid is?
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Zoals verteld is gedachte nu voor een ouder model 2e hands te gaan voor vriendelijker bedrag om te ontdekken of een watch voor mij meerwaarde heeft.
Nieuwe SE 44mm begint bij €339, terwijl bv de watch 6 ik voor €200-€250 kan overnemen 2e hands in goede staat (als ik de advertentie fotos zie
Voor tussen de €150-€200 is een SE (2021) versie ook wel te vinden 2e hands.
maargoed nog maar even laten bezinken wat wijsheid is, bedankt iig allen voor de 1e reactie op mn bericht vanmorgen
I don't drive fast, I only fly low!
Ik heb nu de Ultra. Hiervoor de series 4 stainless steel gold cellular . Die gaat nog gewoon een dag mee. Accu capaciteit is 75%!!! Geen hele lange dag, maar van 8.00 tot 21.00 uur redt hij wel. Bij normaal gebruik.
Helaas is de ingebouwde encoder (digital Crone) een beetje op hol geslagen. Dus als je in een menu scrolt, beweegt het menu vanzelf en is het lastig om op het juiste moment een knop in te drukken. 😂
Maar verder werkt alles normaal.
Moet wel zeggen, na de laatste update gaat de accu langer mee als ervoor.
Helaas is de ingebouwde encoder (digital Crone) een beetje op hol geslagen. Dus als je in een menu scrolt, beweegt het menu vanzelf en is het lastig om op het juiste moment een knop in te drukken. 😂
Maar verder werkt alles normaal.
Moet wel zeggen, na de laatste update gaat de accu langer mee als ervoor.
heb dus vandaag ook mijn ultra binnen gekregen en nu laad deze niet op! klopt het dat op de loader een wit plaatje vast zit? of moet deze ook er af op te kunnen laden?
Zó ziet de lader er uit, en daar hoef je NIETS vanaf te halen behalve de beschermfolie... Je hoeft vervolgens alleen die USB-C stekker in een USB-C aansluiting welke voldoende vermogen heeft te drukken. Ding klikt vanzelf vast aan de onderkant van je AWUjefjef schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:40:
heb dus vandaag ook mijn ultra binnen gekregen en nu laad deze niet op! klopt het dat op de loader een wit plaatje vast zit? of moet deze ook er af op te kunnen laden?
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 21-11-2022 19:07 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Thnxs hij doet het weer moest hem gewoon aansluiten aan een powers trekker dus dat maar gedaan.Will_M schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:59:
[...]
Zó ziet de lader er uit, en daar hoef je NIETS vanaf te halen behalve de beschermfolie... Je hoeft vervolgens alleen die USB-C stekker in een USB-C aansluiting welke voldoende vermogen heeft te drukken. Ding klikt vanzelf vast aan de onderkant van je AWU![]()
[Afbeelding]
Wait wut, je had de kabel niet op een stekker aangesloten? Echt? Dat doet me denken aan de dame die ik ooit sprak die dacht dat haar draadloze modem geen stroomstekker nodig hadjefjef schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:04:
[...]
Thnxs hij doet het weer moest hem gewoon aansluiten aan een powers trekker dus dat maar gedaan.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
I’ll raise you huisvesting van een bedrijf waar ik gewerkt heb die bij een verbouwing dacht dat er geen netwerk outlets nodig waren voor de Access Points omdat t draadloos was en dus alle outlets maar schrapte omdat het zo duur was die aan te leggen lKassad schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:14:
[...]
Wait wut, je had de kabel niet op een stekker aangesloten? Echt? Dat doet me denken aan de dame die ik ooit sprak die dacht dat haar draadloze modem geen stroomstekker nodig had(<— echt gebeurd…)
Hij doet z’n ondertitel (onder de nickname) in ieder geval eer aan!Kassad schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:14:
[...]
Wait wut, je had de kabel niet op een stekker aangesloten? Echt? Dat doet me denken aan de dame die ik ooit sprak die dacht dat haar draadloze modem geen stroomstekker nodig had(<— echt gebeurd…)
Mag je trouwens een AW6 opladen op de lader van een AW Ultra? Ik begrijp dat de Ultra laadt met een hoger vermogen, Zou dat de AW6 kunnen beschadigen of beperkt hij zelf het laadvermogen?
Verwijderd
Ja, je Watch vliegt dan in de fik.Mad Wally schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:01:
Mag je trouwens een AW6 opladen op de lader van een AW Ultra? Ik begrijp dat de Ultra laadt met een hoger vermogen, Zou dat de AW6 kunnen beschadigen of beperkt hij zelf het laadvermogen?
Nee grapje, je kan zonder zorgen je AW6 laden met een Ultra lader.
Ik dacht dat dat helaas niet mogelijk is. Het is een app, geen watchface. Dat vond ik wel zonde.jefjef schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:57:
[Afbeelding]
Ben er blij mee ben nog wel aan het uitzoeken hoe clockology nu eigenlijk werkt. Hoe je de faces permanent kan laten zien
Heb vandaag een 8 besteld alleen vraag ik me af of mensen een screen protector adviseren en zo ja welke.
Persoonlijke keuze wat mij betreft. Ik heb inmiddels 3 Apple Watches gehad en altijd zonder screen protector.
De mooiste screenprotector is het saffierglas van een roestvrijstalen (of Ultra) Apple Watch. Sinds drie jaar normaal gebruik, inclusief onbedoeld contact met muren, nooit krasjes gehad.
Ik heb er een aantal geprobeerd, maar ik vond ze allemaal "meh"...Malt1982 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:05:
Heb vandaag een 8 besteld alleen vraag ik me af of mensen een screen protector adviseren en zo ja welke.
Ondertussen al een paar keer met het horloge een muurtje geraakt, een deurpostje hier en daar, enz.
Maar! Geen krasje te zien (nog).
Ik ben aardig lomp geweest en heb me al meerdere keren gestoten tegen allerlei objecten / oppervlaktes van verschillende materialen (inclusief muur / beton). Een enkele keer dacht ik een kras te zien, maar dit was steeds met wat poets werk weer te verwijderen. Werkt verrassend goed, dat Ion- X glass 🙂Malt1982 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:05:
Ik kan mij hier niet in vinden, series 8 nu enkele weken in bezit, Apple watch is behoorlijk beschadigd.VP. schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:32:
[...]
Ik ben aardig lomp geweest en heb me al meerdere keren gestoten tegen allerlei objecten / oppervlaktes van verschillende materialen (inclusief muur / beton). Een enkele keer dacht ik een kras te zien, maar dit was steeds met wat poets werk weer te verwijderen. Werkt verrassend goed, dat Ion- X glass 🙂
Ik zou zeker een screenprotector aanbevelen en/of AppleCare afsluiten.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s14KYllgHbGNhkTQKHokTFMI.jpg?f=user_large)
Die ervaringen had ik in het verleden ook met Ion-X glas. Het krast erg snel. Beter voor saffierglas gaan, of een Apple Watch Ultra.Noisyplate schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:05:
[...]
Ik kan mij hier niet in vinden, series 8 nu enkele weken in bezit, Apple watch is behoorlijk beschadigd.
Ik zou zeker een screenprotector aanbevelen en/of AppleCare afsluiten.
[Afbeelding]
Ik bestel altijd van die hele dunne screenprotectors bij Ali. Ik zie ze amper zitten en het is voor mij een geruststelling dat als ik bots met een object ik geen krassen op het glas heb. Daar irriteer ik mij mateloos aan dus ik kan je die screenprotectors van harte aanbevelen als je ook zo bentMalt1982 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:05:
©2004
Ik snap iets niet. Ik heb laatst bij Amac een m/l bandje gepast bij de SE en deze paste. Nu heb ik net mijn pols opgemeten en zou op een 12 uitkomen bij Apple maar dat kan bij de kleine niet ( gaat tot maat 9) zijn dit dan echt verschillende maten?
Verwijderd
Kun je niet beter ook een iPhone bij je hebben, dan zet je af en toe je Watch op low power. Of je plakt een battery-pack op je iPhone en laadt onder het wandelen de Watch op.svenn15 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 14:17:
[...]
Heb de 7,en ja klopt in 1 ruk.Zou graag de gps route bijhouden.Ik kan wel even op pauze zetten,bijladen en dan weer verder ?
Verwijderd
Gebruik een glas van Whitestone, te koop bij gsmpunt. Deze zijn van saffier, heel makkelijk aan te brengen, in het pakket zit een hulpmiddel én een UV-lamp.Dennisweb schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:22:
[...]
Die ervaringen had ik in het verleden ook met Ion-X glas. Het krast erg snel. Beter voor saffierglas gaan, of een Apple Watch Ultra.
Aanrader inderdaad die heb ik er ook op zittenVerwijderd schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:50:
[...]
Gebruik een glas van Whitestone, te koop bij gsmpunt. Deze zijn van saffier, heel makkelijk aan te brengen, in het pakket zit een hulpmiddel én een UV-lamp.
Gisteren mijn AWU opgehaald.
Paar indrukken:
- het inschuiven van het bandje ging minder soepel dan ik verwacht had, niet bepaald Apple.
- aantrekken van Alpine loop is idd een dingetje, maar zit dan ook echt secure
- Setup proces soepel en duidelijk (typisch Apple)
- hele fijne haptic feedback, erg bevredigend
- speaker kan je niet gebruiken voor audio (typisch Apple), ja ik weet het BT pairen of op de Iphone en dat terwijl de speaker toch best okay als ik een gesprek voer.
- Toegangscode aanzetten moet ik uitvogelen want nu locked hij zodra ik hem af doe en unlocken met Iphone is vervelend en niet practisch als die niet in de buurt is.
- Scherm belachelijk dim in donkere ruimte, brightness settings doen erg weinig. Workaround voor gevonden maar moeten ze echt rechttrekken met update.
- Zit fijn om de pols, Alpine loop merk ik amper en bevalt me qua comfort. Vind er niks zwaars aan (wat je vaak hoort als nadeel)
- Flashlight feature erg handig
- Duikfunctie ben ik benieuwd naar en ga die testen volgend jaar op curacao
Is mijn eerste Apple watch dus moet nog even een dag alles doornemen en bekijken maar ansich ben ik best tevreden muv de bijzonder matige brightness in het donker die door de ambient sensor gegijzeld wordt.
Workaround maakt dat goed maar is totaal onlogisch en had allang gefixed moeten zijn.
Paar indrukken:
- het inschuiven van het bandje ging minder soepel dan ik verwacht had, niet bepaald Apple.
- aantrekken van Alpine loop is idd een dingetje, maar zit dan ook echt secure
- Setup proces soepel en duidelijk (typisch Apple)
- hele fijne haptic feedback, erg bevredigend
- speaker kan je niet gebruiken voor audio (typisch Apple), ja ik weet het BT pairen of op de Iphone en dat terwijl de speaker toch best okay als ik een gesprek voer.
- Toegangscode aanzetten moet ik uitvogelen want nu locked hij zodra ik hem af doe en unlocken met Iphone is vervelend en niet practisch als die niet in de buurt is.
- Scherm belachelijk dim in donkere ruimte, brightness settings doen erg weinig. Workaround voor gevonden maar moeten ze echt rechttrekken met update.
- Zit fijn om de pols, Alpine loop merk ik amper en bevalt me qua comfort. Vind er niks zwaars aan (wat je vaak hoort als nadeel)
- Flashlight feature erg handig
- Duikfunctie ben ik benieuwd naar en ga die testen volgend jaar op curacao
Is mijn eerste Apple watch dus moet nog even een dag alles doornemen en bekijken maar ansich ben ik best tevreden muv de bijzonder matige brightness in het donker die door de ambient sensor gegijzeld wordt.
Workaround maakt dat goed maar is totaal onlogisch en had allang gefixed moeten zijn.
Pas op: hier volgt een mening.
Hier ook een nieuwe AW opgehaald, van de zwarte S4 alu naar een zilver S8 RVS. Zo'n zwarte S4 was altijd een vies zwart hok, zwart bandje d'r bij, beeldscherm altijd zwart, generiek zwart moloch. Maar oke, het werd dus tijd voor een nieuwe, de S4 is nog perfect en gaat nog steeds ruim 36 uren mee op een lading. Maar het gebrek van GSM en een always-on-display was ik wel een beetje klaar mee.
De Ultra viel af na het passen. 18cm polsen maar dat ding is veel te groot, ook de manchetten van een overhemd passen niet, kortom: niet voor mij.
Oke, dus een S8, had niet verwacht dat ik 'm een hogere score zou geven voor looks maar zowaar, één puntje d'r bij, van een 3.5 (voor de S4) naar een 4.5 (de S8). De nieuwe RVS kast is een halve punt en dat AoD ook een halve punt. Vooral die laatste maakt het niet meer zo'n zwart hok om je pols, er is wat te zien.
Hopelijk voor kerst nog even een Hermes bandje halen in Duitsland, of even ergens online aanklikken, komt er wellicht weer een half puntje bij
Al met al dus nog steeds zwaar onvoldoende maar wellicht dat het bij de volgende upgrade naar een voldoende kruipt, zou fijn zijn. Tot die tijd: functies > looks en dus even doorbijten.
Nu nog even de eSim aan de praat krijgen bij KPN, blijkbaar kan je niet twee eSim's actief hebben (iPhone + AW) dus dadelijk even naar de store voor een fysieke Sim. Dan zou het moeten werken is mij verteld voor de helpdesk van KPN...
Hier ook een nieuwe AW opgehaald, van de zwarte S4 alu naar een zilver S8 RVS. Zo'n zwarte S4 was altijd een vies zwart hok, zwart bandje d'r bij, beeldscherm altijd zwart, generiek zwart moloch. Maar oke, het werd dus tijd voor een nieuwe, de S4 is nog perfect en gaat nog steeds ruim 36 uren mee op een lading. Maar het gebrek van GSM en een always-on-display was ik wel een beetje klaar mee.
De Ultra viel af na het passen. 18cm polsen maar dat ding is veel te groot, ook de manchetten van een overhemd passen niet, kortom: niet voor mij.
Oke, dus een S8, had niet verwacht dat ik 'm een hogere score zou geven voor looks maar zowaar, één puntje d'r bij, van een 3.5 (voor de S4) naar een 4.5 (de S8). De nieuwe RVS kast is een halve punt en dat AoD ook een halve punt. Vooral die laatste maakt het niet meer zo'n zwart hok om je pols, er is wat te zien.
Hopelijk voor kerst nog even een Hermes bandje halen in Duitsland, of even ergens online aanklikken, komt er wellicht weer een half puntje bij
Al met al dus nog steeds zwaar onvoldoende maar wellicht dat het bij de volgende upgrade naar een voldoende kruipt, zou fijn zijn. Tot die tijd: functies > looks en dus even doorbijten.
Nu nog even de eSim aan de praat krijgen bij KPN, blijkbaar kan je niet twee eSim's actief hebben (iPhone + AW) dus dadelijk even naar de store voor een fysieke Sim. Dan zou het moeten werken is mij verteld voor de helpdesk van KPN...
Dat laatste klopt niet hoor. Heb esim kpn in iPhone en multisim op Apple Watch.Grin schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:51:
Pas op: hier volgt een mening.
Hmmm øke, ik ga zo naar de winkel en dan vraag ik nog maar eens een keer...giantgiantus schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:02:
[...]
Dat laatste klopt niet hoor. Heb esim kpn in iPhone en multisim op Apple Watch.
Ben benieuwd wat het dan wel is, hij blijft maar staan op activeren:
:strip_exif()/f/image/TBYUyRScbT5zTEmXGiFC2cAH.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand enig idee hoe ik de Toegangscode kan activeren op de AWU ?
Nu gaat de AWU op slot als ik hem af doe en moet dan unlocken met de iphone.
Als ik dus zonder Iphone ben kan ik niks met de AWU en dat is niet de bedoeling met een Cellular watch.
De meeste van de Toegangscode opties op zowel de watch als de Iphone (apple watch app menu) zijn 'ghosted' en kan daar dus niks mee.
Ben wel wat gewend maar kan me niet herinneren dat ik ooit zo lang heb zitten klooien om een code in te stellen voor welke device dan ook.
Nu gaat de AWU op slot als ik hem af doe en moet dan unlocken met de iphone.
Als ik dus zonder Iphone ben kan ik niks met de AWU en dat is niet de bedoeling met een Cellular watch.
De meeste van de Toegangscode opties op zowel de watch als de Iphone (apple watch app menu) zijn 'ghosted' en kan daar dus niks mee.
Ben wel wat gewend maar kan me niet herinneren dat ik ooit zo lang heb zitten klooien om een code in te stellen voor welke device dan ook.
@Bomberman71 Het lijkt er op dat er iets in de koppeling van je AWU aan je AppleID + iPhone niet helemaal lekker is. Ik zou de hele koppeling met je iPhone eens verwijderen en van voor af aan opnieuw beginnen met koppelen... Dat die opties Grayed-Out zijn op je AWU én iPhone zou niet moeten kunnen tenzij je iPhone onder MDM van bijv. je werkgever o.i.d. valt én dat spel dicht gezet is.
BINGO ! Die laatste zin zet me aan het denken ... En natuurlijk, zal het MDM van het bedrijf zijn.Will_M schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:25:
@Bomberman71 Het lijkt er op dat er iets in de koppeling van je AWU aan je AppleID + iPhone niet helemaal lekker is. Ik zou de hele koppeling met je iPhone eens verwijderen en van voor af aan opnieuw beginnen met koppelen... Dat die opties Grayed-Out zijn op je AWU én iPhone zou niet moeten kunnen tenzij je iPhone onder MDM van bijv. je werkgever o.i.d. valt én dat spel dicht gezet is.
Hm, niet best en dat bied voor mij weinig perspectieven denk ik zo.
Edit: even gekeken en idd MDM beheer. 15 beperkingen
*snip* we gaan hier niet helpen met het omzeilen van een beveiliging
[ Voor 18% gewijzigd door Daedalus op 25-11-2022 13:19 ]
Tsja, dat wordt dus je zakelijke toestel mee nemen naar Curaçao én daar ook gewoon je zakelijke ellende af blijven handelen terwijl je vakantie hebtBomberman71 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:29:
[...]
BINGO ! Die laatste zin zet me aan het denken ... En natuurlijk, zal het MDM van het bedrijf zijn.
Hm, niet best en dat bied voor mij weinig perspectieven denk ik zo.
Edit: even gekeken en idd MDM beheer. 15 beperkingen
*snip* we gaan hier niet helpen met het omzeilen van een beveiliging
[ Voor 10% gewijzigd door Daedalus op 25-11-2022 13:19 ]
Hahahaha, nou het is zakelijk heen voor langere tijd dus dat komt wel goed.Will_M schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:50:
[...]
Tsja, dat wordt dus je zakelijke toestel mee nemen naar Curaçao én daar ook gewoon je zakelijke ellende af blijven handelen terwijl je vakantie hebt![]()
Bedankt voor de tip, ik ga daar wel uit komen.
Dit is idd iets wat KPN moet oplossen, de KPN winkel heeft er een issue voor aangemaakt. Bekend probleem dus.giantgiantus schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:02:
[...]
Dat laatste klopt niet hoor. Heb esim kpn in iPhone en multisim op Apple Watch.
Sowieso heb je aan de Cellular functie van de AWU nu nog niets in het buitenland met een NL SIM. Roaming is volgens mij bij geen van de NL providers op dit moment al mogelijk met de e-SIM / Multisim combinatie.Bomberman71 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:33:
[...]
Hahahaha, nou het is zakelijk heen voor langere tijd dus dat komt wel goed.
Bedankt voor de tip, ik ga daar wel uit komen.
Klopt, maar ik heb een sim die ik overal ter wereld kan gebruiken met onbeperkte data en maak dan permanente hotspot aan.Will_M schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:50:
[...]
Sowieso heb je aan de Cellular functie van de AWU niets in het buitenland met een NL SIM. Roaming is volgens mij bij geen van de NL providers op dit moment al mogelijk met de e-SIM / Multisim combinatie.
En ja, zal dan altijd de smartphone bij me moeten hebben maar dat zal bijna altijd het geval zijn.
Overigens kan ik prima een halve dag zonder data connectie zonder in paniek te raken.
Even iets héél anders:
Zijn er mensen welke de afgelopen week nog issues ondervonden hebben tijdens het gebruik van ApplePay op de Apple-Wacht Ultra in NL?
Het issue met de AWU lijkt hier inmiddels opgelost te zijn na het bijwerken van certificaten aan de kant van Verifone
Zijn er mensen welke de afgelopen week nog issues ondervonden hebben tijdens het gebruik van ApplePay op de Apple-Wacht Ultra in NL?
Het issue met de AWU lijkt hier inmiddels opgelost te zijn na het bijwerken van certificaten aan de kant van Verifone
[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 25-11-2022 15:17 ]
Ik betaal elke dag met mijn ultra en tot op heden nooit mislukt, maargoed ook want ik laat mijn telefoon vaak thuis tegenwoordig sinds ik esim gebruik
ook zonder e-SIM / Multi-SIM zou je daar geen issue mee mogen hebben. NFC werkt op een ander niveau en gebruikt de dataverbinding van je iPhone of Apple-Watch niet eensExpje87 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:03:
Ik betaal elke dag met mijn ultra en tot op heden nooit mislukt, maargoed ook want ik laat mijn telefoon vaak thuis tegenwoordig sinds ik esim gebruik
Je AWU is gewoon een soort van NFC Bankpasje en ook voor een "old-skool" bankpasje heb je geen dataverbinding nodig op de pas. Zou mooi worden als dat wel zo zou zijn, moeten de banken ook een USB-C lader mee gaan leveren om het bankpasje op te kunnen laden
Deze week nog wel 1 of 2 keer een Spaanstalige terminal gehad en gisteren een keer dat de terminal geheel niet reageerde op de AWU, ook niet na herhaaldelijk de pas oproepen. iPhone deed het wel meteen.Will_M schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:00:
Even iets héél anders:
Zijn er mensen welke de afgelopen week nog issues ondervonden hebben tijdens het gebruik van ApplePay op de Apple-Wacht Ultra?
Het issue met de AWU lijkt inmiddels opgelost te zijn na het bijwerken van certificaten aan de kant van Verifone![]()
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje:
In heb AW ultra en ben momenteel in Duitsland. Daar lukt het me niet om te betalen met de Watch. Apple Pay via mijn telefoon doet het wel.
Heeft iemand een tip om dit te fixen?
Ik heb een vraagje:
In heb AW ultra en ben momenteel in Duitsland. Daar lukt het me niet om te betalen met de Watch. Apple Pay via mijn telefoon doet het wel.
basmq schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:27:
[...]
Deze week nog wel 1 of 2 keer een Spaanstalige terminal gehad en gisteren een keer dat de terminal geheel niet reageerde op de AWU, ook niet na herhaaldelijk de pas oproepen. iPhone deed het wel meteen.
Klinkt als: In ES én D mogen ze bij Verifone ook nog wat gaan aanpassen / pushen (aanname is dat het daar ook Verifone Terminals waren).Barth1234 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:55:
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje:
[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 25-11-2022 15:08 ]
Kon vandaag betalen met de AWU bij de Sbux in Groningen waar ik dat eerder niet kon. Blijkbaar worden er langzaam maar zeker softwareupdates doorgevoerd.
/edit
Inderdaad bedoelde ik vooral aan de terminalzijde
/edit
Inderdaad bedoelde ik vooral aan de terminalzijde
[ Voor 16% gewijzigd door Radiodurans op 25-11-2022 16:14 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Lag niet aan de AWU alléén, meer een combinatie van factoren waarbij de AWU niet 'bekend' was als legitiem én vooral geldig betaal middel / NFC device. Aan je AWU en/of WatchOS is niets aangepastRadiodurans schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:17:
Kon vandaag betalen met de AWU bij de Sbux in Groningen waar ik dat eerder niet kon. Blijkbaar worden er langzaam maar zeker softwareupdates doorgevoerd.
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 25-11-2022 15:25 ]
Verwijderd
Is gymkit eigenlijk bruikbaar in Nederland?
https://support.apple.com...atch/apdf855bb3c0/watchos
Ik ben van plan volgend jaar vaker naar de sportschool te gaan en als er een sportschool is die dit ondersteund dan neem ik dat wel in overweging.
Ik ben van plan volgend jaar vaker naar de sportschool te gaan en als er een sportschool is die dit ondersteund dan neem ik dat wel in overweging.
Twijfel al een tijd om een Apple Watch aan te schaffen. Helaas zit de Series 8 niet bij de Black Friday deals voor een £50 voucher, waardoor ik naar de SE versie neig. £150 goedkoper en de £50 voucher is toch een flink verschil.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Je vergelijkt appels met peren. 😉VincentG schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:57:
Twijfel al een tijd om een Apple Watch aan te schaffen. Helaas zit de Series 8 niet bij de Black Friday deals voor een £50 voucher, waardoor ik naar de SE versie neig. £150 goedkoper en de £50 voucher is toch een flink verschil.
Mja, zo snel ik kan zien zijn de features op de 8 me het prijsverschil niet waard. Tenzij de batterij echt flink verbeterd is. AoD is dan wel een sterk pluspunt van de 8.
Wil hem oa gebruiken om m'n nachtrust beter te kunnen monitoren, aangezien die veelal beroerd is.
Wil hem oa gebruiken om m'n nachtrust beter te kunnen monitoren, aangezien die veelal beroerd is.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Ik heb de aw ultra inmiddels een keer of 8 gebruikt, maar elke keer zonder succes. iPhone werkt prima.Will_M schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:02:
[...]
[...]
Klinkt als: In ES én D mogen ze bij Verifone ook nog wat gaan aanpassen / pushen (aanname is dat het daar ook Verifone Terminals waren).
Ik ben al een tijdje aan t twijfelen voor de AW. ik begon bij de SE, toen de 8 en wil twijfel nu of ik de AWU moet nemen. heb al een Fenix 5 namelijk maar die begint wel aan zijn einde te geraken. Vind hem vooral nog wel erg duur, maar de hufterproof heb ik wel nodig!
Ik had een AW7, binnen 2 weken al krassen op het scherm! Nu al poosje de AWU en nog helemaal krasvrij! Zonder bescherming, ben er al mee onderuit gegaan tijdens een bosloop! Draag hem ook op mijn werk! Had er voor de zekerheid AppleCare+ bijgenomen, dat dan weer wel! Ik kan hem je van harte aanbevelen 👍thomas1750 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 00:09:
Ik ben al een tijdje aan t twijfelen voor de AW. ik begon bij de SE, toen de 8 en wil twijfel nu of ik de AWU moet nemen. heb al een Fenix 5 namelijk maar die begint wel aan zijn einde te geraken. Vind hem vooral nog wel erg duur, maar de hufterproof heb ik wel nodig!
Ja ik denk ook dat ik de normale zo “gesloopt” heb. Vraag mezelf gewoon af heb ik het echt nodig of is het weer zo’n Hebbe dingetje..😂ronbont schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:04:
[...]
Ik had een AW7, binnen 2 weken al krassen op het scherm! Nu al poosje de AWU en nog helemaal krasvrij! Zonder bescherming, ben er al mee onderuit gegaan tijdens een bosloop! Draag hem ook op mijn werk! Had er voor de zekerheid AppleCare+ bijgenomen, dat dan weer wel! Ik kan hem je van harte aanbevelen 👍
Twijfelde ook maar ben voor de AWU gegaan. Doe er toch weer minimaal 4 tot 5 jaar mee. Bevalt echt uitstekend.thomas1750 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 00:09:
wijze woorden
Nice!! Ik ben voor mezelf redenen aan het zoeken waarom ik het nodig heb haha😂Valandil schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:05:
[...]
Twijfelde ook maar ben voor de AWU gegaan. Doe er toch weer minimaal 4 tot 5 jaar mee. Bevalt echt uitstekend.
Gewoon omdat het kan. En als je toch veel geld uitgeeft dan gelijk maar goed doen 😉thomas1750 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:16:
[...]
Nice!! Ik ben voor mezelf redenen aan het zoeken waarom ik het nodig heb haha😂
wijze woorden
Ik sport bij Anytime Fitness. Daar is bij mijn lokale club drie maanden geleden alle cardioapparatuur vervangen met het merk Matrix. Daar zit zowel Apple Gymkit als Samsung Watch ondersteuning op. Wel dus fonkelnieuwe apparaten.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:08:
Simpelweg je Watch tegen het pair icoontje tappen en op je Watch bevestigen dat je wil pairen en je bent good to go. Heel fijn want je virtuele kilometers worden teruggeschreven naar je workout geschiedenis en je hartslag is zichtbaar op t Cardio Apparaat.
Hahah true! nog maar wat filmpjes kijken etc. als ik dat ding uit eindelijk heb.. moet ik weer een nieuw doel hebben hahaValandil schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:16:
[...]
Gewoon omdat het kan. En als je toch veel geld uitgeeft dan gelijk maar goed doen 😉

Yes. Bij mij op de sportschool hebben ze GymKit compatibele apparaten. Werkt erg goed.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:08:
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Yes bij mij werkt het prima. Sportschool heeft vrij nieuwe Technogym equipmentVerwijderd schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:08:
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Ik vraag me af op Apple ooit eens een fitness tracker zal maken. Een heel subtiel minimalistisch design, type fitbit inpsire of WHOOP. Een apple watch zonder scherm, een "watch Nano" als je wil
Ik zit helemaal in het apple eco-systeem, met veel plezier trouwens. Hoef mezelf nergens van te overtuigen, maar ik heb wel al lang en breed beslist dat een smartwatch (in huidige vorm) helemaal niets voor mij is. Zelfs niet van apple. Ik heb niets met prielen en data tot mij nemen via een klein schermpje, ik heb daar geen behoefte toe. En dan de andere genoemde nadelen zoals design en batterijduur.
Tenzij apple met een mooier design komt en erg lange batterijduur hoeft het echt niet. (ik zwem hier in de apple hardware by the way)
Plus, ik zal nooit die plaats op de pols willen 'opgeven' die nu ingenomen wordt door meer klassieke (vaak ook flink duurdere) analoge horloges.
Maar een subtiele fitness band op de andere pols zou bvb best kunnen. Wat me interesseert in het hele smartwacht gebeuren is de 'health' kant van de zaak. Fitbit = Google dus liever niet. En WHOOP is met een abonnement.
Een apple fitness tracker wearable zou een schot in de roos zijn voor wie helemaal niet aan de smartwatch wil, maar wel aan tracking wil doen in het apple ecosysteem.
We blijven hopen
Ik zit helemaal in het apple eco-systeem, met veel plezier trouwens. Hoef mezelf nergens van te overtuigen, maar ik heb wel al lang en breed beslist dat een smartwatch (in huidige vorm) helemaal niets voor mij is. Zelfs niet van apple. Ik heb niets met prielen en data tot mij nemen via een klein schermpje, ik heb daar geen behoefte toe. En dan de andere genoemde nadelen zoals design en batterijduur.
Tenzij apple met een mooier design komt en erg lange batterijduur hoeft het echt niet. (ik zwem hier in de apple hardware by the way)
Plus, ik zal nooit die plaats op de pols willen 'opgeven' die nu ingenomen wordt door meer klassieke (vaak ook flink duurdere) analoge horloges.
Maar een subtiele fitness band op de andere pols zou bvb best kunnen. Wat me interesseert in het hele smartwacht gebeuren is de 'health' kant van de zaak. Fitbit = Google dus liever niet. En WHOOP is met een abonnement.
Een apple fitness tracker wearable zou een schot in de roos zijn voor wie helemaal niet aan de smartwatch wil, maar wel aan tracking wil doen in het apple ecosysteem.
We blijven hopen
Wat raden jullie mij aan een AW 7 of een AW SE 2022?
Ik heb nu een Garmin Venu 2.
Ik hecht het meeste belang aan de gezondheidsmetingen.
Slaap, calorieverbruik, hartslagmeting,…
ECG weet ik niet of dit een meerwaarde is
Als je saturatie wél als meerwaarde ziet dan zou ik de AW 7 pakken. Anders is de SE prima.Gvw18380 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:01:
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Alleen al voor de always on display zou ik voor de AW7 gaan.Gvw18380 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:01:
Aardig herkenbaar.Amos_x schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:03:
Ik vraag me af op Apple ooit eens een fitness tracker zal maken. Een heel subtiel minimalistisch design, type fitbit inpsire of WHOOP. Een apple watch zonder scherm, een "watch Nano" als je wil![]()
We blijven hopen
Echt data tot je nemen is er bij mij ook niet bij, het is voornamelijk betalen, meldingen en bereikbaar zijn als je de telefoon niet bij je hebt. Voor de meldingen is het heel strikt afgesteld, alleen de meldingen/personen die er echt toe doen worden doorgezet naar de AW; vind het ideaal om zo de zaken te filteren. Maar ook het bereikbaar zijn is handig als je (tijdens het sporten, uit eten, etc) geen telefoon mee wilt
Alle andere zaken bekijk ik periodiek als ik nieuwsgierig ben (slaap, gezondheid, etc).
Ook ik heb de nodige klassieke horloges maar die draag ik alleen nog bij gelegenheden. Wat ik al eerder zei: de AW is met de jaren iets minder lelijk, echter, het blijven gedrochten die ik niet koop voor de looks maar de functionaliteit.
ECG en AOD gebruik ik niet maar ik zou voor het grotere scherm van de AW7 gaan.Gvw18380 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:01:
Scheelt toch maar 1mm of heb ik het verkeerd?Kassad schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:37:
[...]
ECG en AOD gebruik ik niet maar ik zou voor het grotere scherm van de AW7 gaan.
De kast ja, maar de schermranden zijn ook veel smaller dus meer schermoppervlak.Gvw18380 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:20:
[...]
Scheelt toch maar 1mm of heb ik het verkeerd?
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Hopelijk bevalt de overstap me van Garmin naar AW.amphora schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:24:
[...]
De kast ja, maar de schermranden zijn ook veel smaller dus meer schermoppervlak.
Iemand ervaring mee?
Simpel. Smartwatch functionaliteit bij Apple is veel beter, net als bedien gemak. Qua sport is de Garmin veel beter net als batterijduur.Gvw18380 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:32:
[...]
Hopelijk bevalt de overstap me van Garmin naar AW.
Iemand ervaring mee?
Dus afhankelijk van wat je er van verwacht is de overstap heel prettig of een grote faal
En je bent uit dat afgrijselijke Garmin Connect. Maar hoezo is Garmin veel beter op sportgebied? Met de app Workoutdoors kom je een heel eind, zo niet genoeg, ook voor de Garmin gebruikers..giantgiantus schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:37:
[...]
Simpel. Smartwatch functionaliteit bij Apple is veel beter, net als bedien gemak. Qua sport is de Garmin veel beter net als batterijduur.
Dus afhankelijk van wat je er van verwacht is de overstap heel prettig of een grote faal
Batterij is wel goed bij de Garmins maar over mijn Ultra heb ik ook geen klagen.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Heb toevallig vorige week voor dezelfde keuze gestaan. De SE 2022 stond lang bovenaan mijn lijstje: heeft alles wat ik nodig dacht te hebben, voor de laagste prijs. Uiteindelijk toch voor de series 7 gekozen vanwege AOD, quick charge en het grotere scherm.Gvw18380 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:01:
ECG is leuk voor een paar keer, maar ik zie me dit in de toekomst niet vaak gebruiken.
Qua gezondheidsfuncties zal de SE niet onderdoen t.o.v. de series 7.
Als je weinig waarde hecht aan bovenstaande punten zit je met de SE dus ook prima denk ik zo.
Ik heb met de komst van de AWU de overstap gemaakt van een Garmin Fenix 6 naar de AWU. Moet zeggen had zelf nooit zo veel issues met Garmin Connect. Gebruik tegenwoordig de website nog steeds om mijn routes te maken, vervolgens de gpx exporteer om in Workoutdoors te importeren. Al heb ik ook nog wel steeds een Garmin Edge voor op de Mountainbike. Nu ben ik zelf niet een hele fanatieke sporter maar als je ook nog Athlytic toevoegd krijg je redelijk wat meer inzichten op de AWU welke je standaard wel op de Garmin krijgt. Die App kost je wel iets van 35€ per jaar. Toch wel jammer dat Apple dat niet standaard heeft toegevoegd aan de AWU. Met de focus die ze lijken te hebben op bepaalde actieve doelgroepen toch jammer dat er zoveel data is maar eigenlijk weinig mee gedaan word. Al moet ik zeggen dat met alleen Workoutdoors de AWU precies doet wat ik zelf gebruik. Daarin was de Garmin wel wat overkill voor mij.pdavie2311 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:07:
[...]
En je bent uit dat afgrijselijke Garmin Connect. Maar hoezo is Garmin veel beter op sportgebied? Met de app Workoutdoors kom je een heel eind, zo niet genoeg, ook voor de Garmin gebruikers..
Batterij is wel goed bij de Garmins maar over mijn Ultra heb ik ook geen klagen.
Had vaak wel meer issues met de Garmin Fenix zelf. Batterijduur was super maar scherm in veel gevallen lastig te lezen. Met de kaart op het scherm niet makkelijk om je heen te kijken. Vond hem toch wel traag in gebruik. Nu zou je tegenwoordig voor een Oled versie kunnen bij Garmin maar dan lever je volgens mij ook wel weer batterijduur in en denk niet dat de snelheid veel beter is geworden.
Nu met de AWU met Workoutdoors een betere ervaring, scherm is altijd duidelijk af te lezen en ff om je heen kijken op de kaart ook een veel fijnere ervaring. Een groot nadeel van de AWU vind ik wel de af en toe eigenwil qua knoppen en touchscreen, dat je in eens weer in een app zit die je niet had willen openen door een druppel etc. Daar had ik met de Garmin zelden last van, dat gaat bij de AWU soms net ff te makkelijk.
Weet niet of je vaak moet switchen tussen schermen onder het sporten anders zou je het druppeltje kunnen indrukken, waterstand, dan reageert het scherm niet meer op druppels en aanrakingen..Soji schreef op donderdag 1 december 2022 @ 07:48:
[...]
Ik heb met de komst van de AWU de overstap gemaakt van een Garmin Fenix 6 naar de AWU. Moet zeggen had zelf nooit zo veel issues met Garmin Connect. Gebruik tegenwoordig de website nog steeds om mijn routes te maken, vervolgens de gpx exporteer om in Workoutdoors te importeren. Al heb ik ook nog wel steeds een Garmin Edge voor op de Mountainbike. Nu ben ik zelf niet een hele fanatieke sporter maar als je ook nog Athlytic toevoegd krijg je redelijk wat meer inzichten op de AWU welke je standaard wel op de Garmin krijgt. Die App kost je wel iets van 35€ per jaar. Toch wel jammer dat Apple dat niet standaard heeft toegevoegd aan de AWU. Met de focus die ze lijken te hebben op bepaalde actieve doelgroepen toch jammer dat er zoveel data is maar eigenlijk weinig mee gedaan word. Al moet ik zeggen dat met alleen Workoutdoors de AWU precies doet wat ik zelf gebruik. Daarin was de Garmin wel wat overkill voor mij.
Had vaak wel meer issues met de Garmin Fenix zelf. Batterijduur was super maar scherm in veel gevallen lastig te lezen. Met de kaart op het scherm niet makkelijk om je heen te kijken. Vond hem toch wel traag in gebruik. Nu zou je tegenwoordig voor een Oled versie kunnen bij Garmin maar dan lever je volgens mij ook wel weer batterijduur in en denk niet dat de snelheid veel beter is geworden.
Nu met de AWU met Workoutdoors een betere ervaring, scherm is altijd duidelijk af te lezen en ff om je heen kijken op de kaart ook een veel fijnere ervaring. Een groot nadeel van de AWU vind ik wel de af en toe eigenwil qua knoppen en touchscreen, dat je in eens weer in een app zit die je niet had willen openen door een druppel etc. Daar had ik met de Garmin zelden last van, dat gaat bij de AWU soms net ff te makkelijk.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Thanks, dat is wel een goede, alleen dan wel met de hand aanzetten maar is te doen. Ik wist wel van dat druppeltje maar was me nog niet opgevallen dat het je touchscreen uitzet.pdavie2311 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 08:01:
[...]
Weet niet of je vaak moet switchen tussen schermen onder het sporten anders zou je het druppeltje kunnen indrukken, waterstand, dan reageert het scherm niet meer op druppels en aanrakingen..
Echt verbaasd dat de gezondheids data van de AW(U) niet gesync'd kan worden met de Mac of Ipad anno 2023 (zo goed als) ......
En dan praten over een 'ecosysteem'.
Ik heb dezelfde verbazing. Ben een polar gebruiker maar sinds een aantal weken ben ik aan het twijfelen om een AW aan te schaffen. Ik heb medisch gezien vervelend nieuws te horen gekregen en hierdoor is het belangrijk geworden om meer (medische) metingen bij te houden. Ook moet ik ineens zoveel pillen slikken dat ik wel een maatje kan gebruiken die me helpt herinneren. Ik merk soms dat ik nog wel eens een pil vergeet doordat ik niet altijd de iPhone in de buurt hebt en er niet de hele dagen op zit te kijken.Bomberman71 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:51:
Echt verbaasd dat de gezondheids data van de AW(U) niet gesync'd kan worden met de Mac of Ipad anno 2023 (zo goed als) ......
S’avonds zit ik vaak met de iPad op de bank maar aangezien de Health app hiervoor niet beschikbaar krijg ik op de iPad ook geen reminders door vanuit de Health app. Een gemiste kans (vooralsnog). Kan je dit bij Apple aangeven als toekomstig gewilde feature?
Vervelend nieuws, beterschap.Crawl NL schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:10:
[...]
Ik heb dezelfde verbazing. Ben een polar gebruiker maar sinds een aantal weken ben ik aan het twijfelen om een AW aan te schaffen. Ik heb medisch gezien vervelend nieuws te horen gekregen en hierdoor is het belangrijk geworden om meer (medische) metingen bij te houden. Ook moet ik ineens zoveel pillen slikken dat ik wel een maatje kan gebruiken die me helpt herinneren. Ik merk soms dat ik nog wel eens een pil vergeet doordat ik niet altijd de iPhone in de buurt hebt en er niet de hele dagen op zit te kijken.
S’avonds zit ik vaak met de iPad op de bank maar aangezien de Health app hiervoor niet beschikbaar krijg ik op de iPad ook geen reminders door vanuit de Health app. Een gemiste kans (vooralsnog). Kan je dit bij Apple aangeven als toekomstig gewilde feature?
Ja, Apple heeft een topic op hun website voor featurre requests maar zoals wel vaker duurt het of jaren, of ze doen er niks mee.
(batterij percentage terug brengen naar de iphone in mainscreen duurde slechts 5 jaren ...,,).
Je kunt het wel op andere devices krijgen die data door workarounds met het exportereren van die data maar dat noem ik niet intuitief en zeker niet handig.
Wellicht is dit voor jou wel de optie ondanks de extra stappen.
Dank je. Heeft dus niet zoveel zin om hier melding van te maken. Ik heb ook geen behoefte om via allerlei omwegen de data op de iPad te krijgen. Dan maar door op de iPhone. In ieder geval bedankt voor het meedenkenBomberman71 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:37:
[...]
Vervelend nieuws, beterschap.
Ja, Apple heeft een topic op hun website voor featurre requests maar zoals wel vaker duurt het of jaren, of ze doen er niks mee.
(batterij percentage terug brengen naar de iphone in mainscreen duurde slechts 5 jaren ...,,).
Je kunt het wel op andere devices krijgen die data door workarounds met het exportereren van die data maar dat noem ik niet intuitief en zeker niet handig.
Wellicht is dit voor jou wel de optie ondanks de extra stappen.
Ik heb een beetje hoop dat het op de andere platformen ook komt. Juist op een iPad of MacBook kan je mooi data en grafieken bekijken.Crawl NL schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:41:
[...]
Dank je. Heeft dus niet zoveel zin om hier melding van te maken. Ik heb ook geen behoefte om via allerlei omwegen de data op de iPad te krijgen. Dan maar door op de iPhone. In ieder geval bedankt voor het meedenken
Hoop dat ze dat zelf ook inzien en snel implementeren en het 'ecosysteem' eer aan doen.
Band vind ik best netjes zo! Maar is zo'n plastic cover nou echt nodig? Ik heb mijn Watch SE nu 2 jaar en er zit nog geen krasje op, ook niet op het glas. Dus het kan best wat hebben. En bij de Ultra zou het alleen maar sterker moeten zijn.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik vind de zwarte bezel hier ook wel erg aanwezig. De band is inderdaad erg mooi.
©2004
Apple behandeld je gezondheidsdata iets anders dan je mail. Daarbij wil je die data ook niet overal hebben rondslingeren. Zelf vind ik dergelijke data op de iPhone meer dan genoeg.Bomberman71 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:51:
De Mac is een veel meer open platform waarbij je meer moet nadenken over de beveiliging daarvan. Ik snap Apple wel…
Dus je gaat mij vertellen dat de Mac minder veilig is ?
Pure onzin. Het is gewoon een kwestie van niet willen.
Vanaf mijn mac kan ik al mijn devices locken en wipen maar slaap data bekijken en mijn activiteiten mbt beweging is een privacy probleem ?
Yeah right.
Kan me voorstellen dat jij het op je iPhone genoeg vind maar ik (en anderen) niet, en zouden graag ZELF die keuze willen maken.
Enne hoezo 'rondslingeren' ? Die data hoeft niet als een .doc file ergens op een schijf te staan. Kan prima in icloud staan en in de app/OS gedisplayed worden.
Vanaf mijn mac kan ik al mijn devices locken en wipen maar slaap data bekijken en mijn activiteiten mbt beweging is een privacy probleem ?
Yeah right.
Kan me voorstellen dat jij het op je iPhone genoeg vind maar ik (en anderen) niet, en zouden graag ZELF die keuze willen maken.
Enne hoezo 'rondslingeren' ? Die data hoeft niet als een .doc file ergens op een schijf te staan. Kan prima in icloud staan en in de app/OS gedisplayed worden.
[ Voor 17% gewijzigd door Bomberman71 op 03-12-2022 18:00 ]
Band ziet er idd goed uit en lijkt erg te passen bij het geheel ! Onder welke noemer zou ik hem zelf kunnen vinden bij Amazon ?jefjef schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:19:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Via Amazon een mooie titanium looking band en doorzichtige case binnengekregen. Moet zeggen het ziet er mooi uit en draagt goed!
Zie hierBomberman71 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 18:02:
[...]
Band ziet er idd goed uit en lijkt erg te passen bij het geheel ! Onder welke noemer zou ik hem zelf kunnen vinden bij Amazon ?
MaKTech Titanium Metalen Polsband Vervanging Voor Apple Watch-Band,Stijfheid en Lichtgewicht Armband Compatibel met Apple Watch Se... https://amzn.eu/d/7NKMXpS
Omdat Apple en keuzes geven niet door 1 deur gaan.Bomberman71 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:43:
Yeah right.
dat soort keuzes bedoel ik
Dat begin ik zelf ook steeds vaker te merken met iOS, ik was eerst heel tevreden mee maar als ik nu zie dat mijn partner bepaalde dingen wel kan die bij Apple geen optie zijn (of ik moet onnodig een duurder product kopen puur voor 1 DING dat ik wil).
Dan is dat best irritant aan het worden.
Ik ben nu nog tevreden genoeg, anders had ik geen iPhone meer, maar feit is dat je het gaat gebruiken zoals Apple dat wil, of je zoekt een alternatief (en dat kan variëren tussen andere app zoeken of misschien een andere eco systeem buiten Apple om kiezen)
Of je leert ermee te leven.
Verwijderd
En wijzerplaat van Clockology?jefjef schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:19:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Via Amazon een mooie titanium looking band en doorzichtige case binnengekregen. Moet zeggen het ziet er mooi uit en draagt goed!
@Crawl NL Je kan wel in de gezondheid app je medicatie invoeren en daar reminders voor krijgen op je Watch en je iPhone dus.
Maar dat is dus niet wat je zocht natuurlijk.
Maar dat is dus niet wat je zocht natuurlijk.
Euh ja?Bomberman71 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:43:
Yeah right.
Als je ook maar een beetje nadenkt kan je niet tot een andere conclusie komen. De Mac kan je op legio manieren aanvallen, niet alleen qua hardware maar ook de software is behoorlijk anders.
We hebben het niet alleen over Apple Silicon Macs maar ook Intel. Alle huidig ondersteunde Macs!
Ik begrijp prima dat Apple dit nooit naar Intel Macs gaat brengen. Wellicht als macOS ARM only wordt, dat zou een goed moment zijn voor dergelijke data naar de Mac. Tot die tijd? Forget it.
Hallo
In navolging op een eerdere vraag over de nieuwe Apple Watch se met 4G.
Ik begrijp dat je die moet koppelen aan een telefoon voor in gebruikname. Maar daarna is dit in principe toch een stand alone apparaat welke niet perse een iPhone in de buurt nodig heeft?
Ik vraag dit omdat mijn huidige horloge kapot is en ik toch graag een nieuw horloge wil maar mijn huidige iPhone van het werk die nog niet ondersteund (iPhone 7 die halverwege volgend jaar wordt vervangen) maar de iPhone van mijn vrouw al wel.
Ik begrijp dat je die moet koppelen aan een telefoon voor in gebruikname. Maar daarna is dit in principe toch een stand alone apparaat welke niet perse een iPhone in de buurt nodig heeft?
Ik vraag dit omdat mijn huidige horloge kapot is en ik toch graag een nieuw horloge wil maar mijn huidige iPhone van het werk die nog niet ondersteund (iPhone 7 die halverwege volgend jaar wordt vervangen) maar de iPhone van mijn vrouw al wel.
Pure onzin. Je praat hier over een zeer kleine hoeveelheid data die je wilt inzien.Grin schreef op zondag 4 december 2022 @ 19:17:
[...]
Euh ja?
Als je ook maar een beetje nadenkt kan je niet tot een andere conclusie komen. De Mac kan je op legio manieren aanvallen, niet alleen qua hardware maar ook de software is behoorlijk anders.
We hebben het niet alleen over Apple Silicon Macs maar ook Intel. Alle huidig ondersteunde Macs!
Ik begrijp prima dat Apple dit nooit naar Intel Macs gaat brengen. Wellicht als macOS ARM only wordt, dat zou een goed moment zijn voor dergelijke data naar de Mac. Tot die tijd? Forget it.
Met hedendaagse encryptie kan dat makkelijk.
Als dat niet te beveiligen is zonder Apple silicon en dat het te hacken is, vertel mij dan eens waarom we dan nog steeds geld op onze bankrekeningen hebben staan ??
Imessage, facetime gaan ook prima tussen alle devices en privacy daarvan is ook best een dingetje. Om maar te zwijgen van de Photogallery op icloud die ik met de mac zo in kan zien.
Maar mijn slaaproutine, stappenteller en hartslag is opeens een issue.
Met de iphone van je vrouw kan je een Apple Watch instellen als een soort van gast gebruiker.Anman schreef op zondag 4 december 2022 @ 19:53:
Hallo
Speciaal voor gezinsleden zoals kinderen enzo die dan met een smartwatch kunnen lopen zonder een iphone te hebben.
Tenzij jij graag de telefoon op neemt voor haar en de berichtjes van haar minnaar wil ontvangen lijkt me dat een heel slecht idee…Anman schreef op zondag 4 december 2022 @ 19:53:
maar de iPhone van mijn vrouw al wel.
Je 4G Watch moet echt gekoppeld zijn aan je eigen iPhone anders heb je er niets aan.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Als je de Apple watch voor de 1e keer installed heb je de keuze 'voor jezelf' of voor een familielid.Radiodurans schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:00:
[...]
Tenzij jij graag de telefoon op neemt voor haar en de berichtjes van haar minnaar wil ontvangen lijkt me dat een heel slecht idee…![]()
Je 4G Watch moet echt gekoppeld zijn aan je eigen iPhone anders heb hebt niets aan.
Bij die laatste is de Apple watch stand alone maar de iphone is alleen even nodig voor de setup en het aanmelden.
Zo simpel is het niet.Anman schreef op zondag 4 december 2022 @ 19:53:
Hallo
Je moet naar de app watch gaan op je iphone, dan naar mobiel netwerk.
Indien je provider esim ondersteund kun je dit hier inschakelen.
Als dit gelukt is kun je je watch standalone gebruiken.
Werkt ook met een iphone 7, het is de watch die 4g moet ondersteunen.
[ Voor 4% gewijzigd door sn0w13 op 04-12-2022 20:19 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.