Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Ook kunnen beginnen, speel in het Arabisch dat is wel tof dat dat er in zit. Vind de voice actor van Basim heel fijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:12
Weer eventjes aan de slag geweest met de photomode:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Duz5WPGAVZM1J4gcdt3boZaZ64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/emVfu05LDxSSxkoDlaMyzTzY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6Zin5oP_SrmqUMp2-ANlub_j0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gkJYBYY6F0szRTBUNwiUzXuM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIPjSA94iuecfTzqAvTPUMS07zE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SLvp9T5aU85K4Fp3nx9c8uge.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a03pOghq2pnZYpwA03G6_ZkpuIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igJnkNZ5wcopej9GMrZklMdp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pez8S11FbpgqLAEwiE_SouyHEAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fOmfcTidow4SzyjSGaMNY0FL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFFlSscf1FbicbNtnf8ya6RURYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZP3M4t6HvwUa6NUVWiBsBNVQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:02
HWSHHZ schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:30:
[...]

Ik heb het juist precies andersom met de combat, maar dat komt denk ik omdat mijn laatste AC die ik serieus gespeeld heb Syndicate was, en dat was nog het 'oude' combat systeem. Kan er bij deze nog niet echt aan wennen en ga over het algemeen gevechten juist uit de weg :X
Oef dan heb je een aantal mooie spellen gemist zoals Assassin's Creed Origins en Assassin's Creed Odyssey, want dat waren twee pareltjes! Maar dan snap ik wel heel goed dat je even moet wennen aan deze vernieuwde controls. Ik moet heel eerlijk zijn dat ik Assassin's Creed Unity en Assassin's Creed Syndicate nooit heb uitgespeeld omdat ik het slechte spellen vond, maar dat zijn dan ook echt de enige twee die ik nooit heb uitgespeeld.

Gisterenavond nog even lopen spelen met die grote meneer met zijn vlammenwerper, ben erachter gekomen dat wanneer je precies op het juiste moment ontwijkt dat je onder de vlam langs kan en zo vrij snel achter hem kan komen.
Oon schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:32:
[...]

Absoluut. De combat is vele malen simpeler, en helaas hebben ze daar de moeilijkheid ook op aangepast. NPC's doen gewoon niet zo veel; ze worden geel of rood, en als je te ver weg bent schieten ze soms met pijlen.
Ik vind de combat echt veel simpeler dan ze ons lieten denken voor release, je hebt stealth helemaal niet nodig op de bonus objectives van de bureau missies na.
Mee eens, als ik dan al een puntje maar benoemen is dit het wel. Voor de rest vermaak ik mij prima met het spel, zit inmiddels al op 16 uur en heb nog amper hoofdmissies gedaan.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
jori040 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:51:
Kan AC op moment niet opstarten.Meer mensen op Series X last van ?

UPDATE
Zie al dat meer mensen op Xbox consoles er last van hebben.
Hier nergens last van , hoop dat ze het snel oplossen zodat je weer kan spelen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-05 14:31
G_Dragon schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:07:
Oef dan heb je een aantal mooie spellen gemist zoals Assassin's Creed Origins en Assassin's Creed Odyssey, want dat waren twee pareltjes! Maar dan snap ik wel heel goed dat je even moet wennen aan deze vernieuwde controls. Ik moet heel eerlijk zijn dat ik Assassin's Creed Unity en Assassin's Creed Syndicate nooit heb uitgespeeld omdat ik het slechte spellen vond, maar dat zijn dan ook echt de enige twee die ik nooit heb uitgespeeld.
Ik heb Origins een paar uurtjes geprobeerd, maar dat hele RPG element wat ze er toen in gestopt hebben heeft die spellen voor mij echt verpest. Ben totaal geen fan daarvan, waardoor ik dus met Origins ben gestopt en tot aan Mirage geen AC meer heb aangeraakt.

Juist Unity vond en vind ik nog steeds erg goed, en dan met name de parkour. Zo vloeiend is het jammer genoeg nooit meer geweest. Kan niet helemaal begrijpen waarom ze dit niet in de nieuwste games gebruiken, iedereen is daar het meest positief over naar mijn idee maar goed. Erger me best nog wel eens in Mirage hoe houterig en lomp het free runnen is in vergelijking met Unity, dan snap ik niet dat ze dat niet opnieuw gebruikt en doorontwikkeld hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
HWSHHZ schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:28:
[...]

Ik heb Origins een paar uurtjes geprobeerd, maar dat hele RPG element wat ze er toen in gestopt hebben heeft die spellen voor mij echt verpest. Ben totaal geen fan daarvan, waardoor ik dus met Origins ben gestopt en tot aan Mirage geen AC meer heb aangeraakt.

Juist Unity vond en vind ik nog steeds erg goed, en dan met name de parkour. Zo vloeiend is het jammer genoeg nooit meer geweest. Kan niet helemaal begrijpen waarom ze dit niet in de nieuwste games gebruiken, iedereen is daar het meest positief over naar mijn idee maar goed. Erger me best nog wel eens in Mirage hoe houterig en lomp het free runnen is in vergelijking met Unity, dan snap ik niet dat ze dat niet opnieuw gebruikt en doorontwikkeld hebben 8)7
Ja als je dat niks vind dan zijn die spellen inderdaad niks voor jou, ik vond het juist een verademing in combinatie met de nieuwe grafische upgrade en vrije open wereld. Snap nu wel waarom je ze hebt overgeslagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:37
G_Dragon schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:07:
[...]

spoiler:
Gisterenavond nog even lopen spelen met die grote meneer met zijn vlammenwerper, ben erachter gekomen dat wanneer je precies op het juiste moment ontwijkt dat je onder de vlam langs kan en zo vrij snel achter hem kan komen.

[...]

Mee eens, als ik dan al een puntje maar benoemen is dit het wel. Voor de rest vermaak ik mij prima met het spel, zit inmiddels al op 16 uur en heb nog amper hoofdmissies gedaan.
Daar had wat mij betreft wel een tag omheen gemogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
mrdemc schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:38:
[...]

Daar had wat mij betreft wel een tag omheen gemogen ;)
Oh serieus? Het heeft niks met het verhaal te maken en je komt ze al vrij direct tegen nadat je nieuw spel begint, was me dus eerlijk gezegd van geen kwaad bewust nu het spel al een week uit is dus sorry! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
G_Dragon schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:39:
[...]

Oh serieus? Het heeft niks met het verhaal te maken en je komt ze al vrij direct tegen nadat je nieuw spel begint, was me dus eerlijk gezegd van geen kwaad bewust nu het spel al een week uit is dus sorry! :D
Ben het nog niet tegengekomen en heb er nu zo’n 8 uur inzitten ook pas (werk lange dagen dus niet veel tijd) snap wat je zegt, maar toen ik die regel las dacht ik wel ff "ooh!" :o
Zou in ieder geval in de eerste weken nog wat conservatief zijn met het delen van details, het kan toch een verassingselement zijn ondanks dat het geen verhaallijn dingetje is :)
Maar geen probleem verder hoor, excuus aanvaard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
mrdemc schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:44:
[...]

Ben het nog niet tegengekomen en heb er nu zo’n 8 uur inzitten ook pas (werk lange dagen dus niet veel tijd) snap wat je zegt, maar toen ik die regel las dacht ik wel ff "ooh!" :o
Zou in ieder geval in de eerste weken nog wat conservatief zijn met het delen van details, het kan toch een verassingselement zijn ondanks dat het geen verhaallijn dingetje is :)
Ik zal er in ieder geval even om denken, want zo hou je elkaar scherp.
Zal het misschien komen omdat ik op Hard speel en je daarom meer verschillende vijanden tegenkomt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:56

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Vanwege de berperkte tijd nog maar 10 uur in de game zitten. Maar had tussen door al aardig wat reviews en andere Youtube filmpjes gekeken waarin telkens naar voren kwam dat je vrij snel het extra wapen slot moet unlocken.

Na 10 uur kan ik dat nog steeds niet omdat er staat: You must progress in the game to unlock this (of iets dergelijks). Ik zit echter nog maar in de eerste missies als ik het zo zie van de storyline. Wel wat side missies gedaan en wat lopen rotzooien etc. Vind het prima, komt vanzelf wel.

Over die spoilers, ik lees ze stiekem toch wel, maar onthoud er overigens niks van. Wellicht als ik het tegenkom tijdens het gamen dat het dan herkenbaar is, maar niet dat ik dan gelijk weet wat ik moet doen om bv een sterke tegenstander om te leggen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
G_Dragon schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:45:
[...]

Ik zal er in ieder geval even om denken, want zo hou je elkaar scherp.
Zal het misschien komen omdat ik op Hard speel en je daarom meer verschillende vijanden tegenkomt :D
Wie weet, geen idee eigenlijk! Ik speel het zelf op normal. Als ik het tegenkom laat ik het weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
MRE-Inc schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:51:
Vanwege de berperkte tijd nog maar 10 uur in de game zitten. Maar had tussen door al aardig wat reviews en andere Youtube filmpjes gekeken waarin telkens naar voren kwam dat je vrij snel het extra wapen slot moet unlocken.

Na 10 uur kan ik dat nog steeds niet omdat er staat: You must progress in the game to unlock this (of iets dergelijks). Ik zit echter nog maar in de eerste missies als ik het zo zie van de storyline. Wel wat side missies gedaan en wat lopen rotzooien etc. Vind het prima, komt vanzelf wel.

Over die spoilers, ik lees ze stiekem toch wel, maar onthoud er overigens niks van. Wellicht als ik het tegenkom tijdens het gamen dat het dan herkenbaar is, maar niet dat ik dan gelijk weet wat ik moet doen om bv een sterke tegenstander om te leggen.
Inderdaad een beetje doorspelen dat komt vanzelf wat je zegt ;)
En ja dat zal voor iedereen verschillen inderdaad, beter om dan het zekere voor het onzekere te nemen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
mrdemc schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:52:
[...]

Wie weet, geen idee eigenlijk! Ik speel het zelf op normal. Als ik het tegenkom laat ik het weten :P
:+ :+
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHXGGeKWHTai-LKVNvdrcaWH8Bg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cMzuEFH2GsMiGPT7JHEoWZwS.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
Haha het lezen daarvan bewaar ik even voor dat moment :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrdemc schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:44:
[...]

Heb je dan bewust de story gemeden?
Ik begin altijd met map completion zo gauw de wereld opengaat, dus ik had meteen in het eerste half uur na de openingsscene alle enemy types al gezien.

Maar aangezien alle vier enemy types al in de trailers e.d. zaten en uitgebreid besproken waren voor launch lijkt het me niet echt een spoiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:23
G_Dragon schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:25:
[...]

Hier nergens last van , hoop dat ze het snel oplossen zodat je weer kan spelen.
Gisteren laat in de middag werkte alles weer.Alleen in offline-mode werkte het in die uren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:51:

Vwb de tools
spoiler:
die unlock je aan het einde van iedere 'grote' missie, dus niet iedere story assassination die je doet maar wel iedere 'baas' die je uitschakelt
.

Dus ook opletten met welke je kiest, want je kunt niet meer switchen en ze zijn m.i. lang niet allemaal even nuttig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Oon schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:41:
[...]

Vwb de tools
spoiler:
die unlock je aan het einde van iedere 'grote' missie, dus niet iedere story assassination die je doet maar wel iedere 'baas' die je uitschakelt
.

Dus ook opletten met welke je kiest, want je kunt niet meer switchen en ze zijn m.i. lang niet allemaal even nuttig
Wel even zorgen dat je spoilers op de juiste manier neerzet :P

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Oon schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:41:
[...]

Vwb de tools
[spoiler]die unlock je aan het einde van iedere 'grote' missie, dus niet iedere story assassination die je doet maar wel iedere 'baas' die je uitschakelt[/spoiler].

Ja dat had ik gelezen dat je ze niet kan resetten, maar nu heb ik echt nog helemaal niks van de 3 unlock trees, alleen de eerste. Heb momenteel 5 van die punten om te besteden, maar zal eerdaags wel eens een van die missies afsluiten. Eentje die er nu steeds op mijn scherm verschijnt is: Regroup with.... en dan staat er een icoon op de map linksboven Bagdad.

Zijn er ook al interactieve maps te vinden op internet ? Sniper Elite 5 heeft die bijvoorbeeld waar je van elke missie de collectibles etc etc kan zien en aan/afvinken.

EDIT: Zelf maar even gezocht. Naast IGN die een interactieve map aanbied, is er ook nog deze: https://mapgenie.io/assassins-creed-mirage

[ Voor 6% gewijzigd door MRE-Inc op 11-10-2023 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
Oon schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:39:
[...]

Heb je dan bewust de story gemeden?
Ik begin altijd met map completion zo gauw de wereld opengaat, dus ik had meteen in het eerste half uur na de openingsscene alle enemy types al gezien.

Maar aangezien alle vier enemy types al in de trailers e.d. zaten en uitgebreid besproken waren voor launch lijkt het me niet echt een spoiler
Nope, ben de story aan het volgen met af en toe een zij-stapje naar een uitkijktoren en sidemissies. Begin ondertussen aan mezelf te twijfelen maar weet vrij zeker dat ik 'm nog niet ben tegengekomen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LAD93 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:15:
[...]

Wel even zorgen dat je spoilers op de juiste manier neerzet :P
Pff, was nog voor de koffie :X Gefixt, niemand gezien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:21:
[...]

Ja dat had ik gelezen dat je ze niet kan resetten, maar nu heb ik echt nog helemaal niks van de 3 unlock trees, alleen de eerste. Heb momenteel 5 van die punten om te besteden, maar zal eerdaags wel eens een van die missies afsluiten. Eentje die er nu steeds op mijn scherm verschijnt is: Regroup with.... en dan staat er een icoon op de map linksboven Bagdad.

Zijn er ook al interactieve maps te vinden op internet ? Sniper Elite 5 heeft die bijvoorbeeld waar je van elke missie de collectibles etc etc kan zien en aan/afvinken.

EDIT: Zelf maar even gezocht. Naast IGN die een interactieve map aanbied, is er ook nog deze: https://mapgenie.io/assassins-creed-mirage
Oh ja, sorry, ik was even in de war. Voor tools heb je inderdaad skill points nodig, die krijg je ook van map completion en stories (side missies) e.d.

Ik heb zelf ook de kaart van MapGenie gebruikt, die hebben voor zo'n beetje alles wel een kaart en is m.i. veel fijner dan de kaarten van IGN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Oon schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:16:
[...]

Oh ja, sorry, ik was even in de war. Voor tools heb je inderdaad skill points nodig, die krijg je ook van map completion en stories (side missies) e.d.

Ik heb zelf ook de kaart van MapGenie gebruikt, die hebben voor zo'n beetje alles wel een kaart en is m.i. veel fijner dan de kaarten van IGN :)
Ja is idd een fijne kaart. Niet dat ik alle iconen 1 voor 1 ga afwerken, maar voor af en toe om iets te completen vind ik het wel leuk. Als je namelijk in een gebied bent, dan zie je als je de kaart erbij pakt, wat er in dat gedeelte/disctrict beschikbaar is en wat je al wel of niet voltooid hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-05 09:29
Gister Mirage besteld, komt vandaag binnen.. ben benieuwd! Heb Valhalla gespeeld en die vond ik leuk maar veel en veel te groot/uitgebreid en kost zeer veel tijd. Zoals ik heb begrepen is Mirage compacter dus dat vind ik wel fijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:58:
[...]

Ja is idd een fijne kaart. Niet dat ik alle iconen 1 voor 1 ga afwerken, maar voor af en toe om iets te completen vind ik het wel leuk. Als je namelijk in een gebied bent, dan zie je als je de kaart erbij pakt, wat er in dat gedeelte/disctrict beschikbaar is en wat je al wel of niet voltooid hebt.
Het enige dat ik jammer vond is dat de kaart niet heel duidelijk laat zien welke districten waar liggen, dat maakte het soms lastig om op de randjes per district te clearen. Was mooi geweest als ze daar ook een overlay voor hadden toegevoegd :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
DM89 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:55:
Gister Mirage besteld, komt vandaag binnen.. ben benieuwd! Heb Valhalla gespeeld en die vond ik leuk maar veel en veel te groot/uitgebreid en kost zeer veel tijd. Zoals ik heb begrepen is Mirage compacter dus dat vind ik wel fijn..
Mirage is een echt niks bij Valhalla kwa grote, denk een 15%? Want ik hoor al dat je het verhaal binnen 15 tot maximaal 20 uur kan uitspelen, dat is zeker niet lang. De wereld leeft wel veel meer dan in Valhalla, daar ben ik wel veel meer over te spreken.

Heel veel plezier met spelen _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 11-10-2023 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
G_Dragon schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:40:
[...]

Mirage is een echt niks bij Valhalla kwa grote, denk een 15%? Want ik hoor al dat je het verhaal binnen 15 tot maximaal 20 uur kan uitspelen, dat is zeker niet lang. De wereld leeft wel veel meer dan in Valhalla, daar ben ik wel veel meer over te spreken.
Ah oke! Opzich goed genoeg voor mij. Aankoop prijs is ook lager 😝 Weet nog goed bij Valhallla dat er op een gegeven moment in de game weer een nieuwe map bij kwam, dacht echt van pff meen je niet 🤣 maar snap ook dat er genoeg mensen zijn die het geweldig vinden.

Denk dat ik meer plezier beleef aan een kleinere levendigere ma dan een extreem grote map met 250+ uren, sowieso geen tijd voor maar goed.

[ Voor 12% gewijzigd door DM89 op 11-10-2023 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

[...]

Dat zie je bijna bij elke game gebeuren. Ik weet nog dat ik Just Cause 2 op de XBox360 speelde. Dat was een levendig eiland. Overal liepen of reden wel mensen etc. Toen kwam Just Cause 3 en het speelbare gebied was natuurlijk weer groter dan in deel 2 met als bijkomend nadeel dat de gehele wereld heel leeg aanvoelde. Je kwam nauwelijks npc's tegen.

Daarom heb na AC1, 2, Brotherhood en Revelations ook geen AC meer aangeraakt en is Mirage weer de eerste voor mij sinds lange tijd. Had destijds nog wel die AC gekocht die in Parijs dacht ik afspeelde, maar die was bij de release zo vol met bugs dat ik die na een paar uur aan de kant heb gelegd en nooit meer heb aangeraakt.

Verder trekt de setting (Midden-Oosten) zoals in Mirage me veel meer dan de Europese steden als Parijs en London en Boston (USA) in AC3. Denk dat ik vele uurtjes ga doorbrengen in Mirage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Heel veel plezier met spelen _/-\o_
Ik heb de map 100% en de story uitgespeeld, nog niet alle contracts en stories maar dus wel 'uitgespeeld', en ik zit op 11h 54m volgens Ubisoft's teller, inclusief zeker een uur of 3 waar het spel aan stond maar ik niet bij m'n PC zat.
Ik heb nog geen speedruns gezien, maar ik denk dat de optimale casual speedrun (dus gewoon heel snel spelen maar geen rare strats) van alleen de story nog geen 5 uur zou zijn als je cutscenes skipt, en die zijn er wel een flink aantal :+

Al met al prima, want de story is natuurlijk maar een klein deel van het geheel, en er is genoeg anders te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
Oon schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:17:
[...]

Ik heb de map 100% en de story uitgespeeld, nog niet alle contracts en stories maar dus wel 'uitgespeeld', en ik zit op 11h 54m volgens Ubisoft's teller, inclusief zeker een uur of 3 waar het spel aan stond maar ik niet bij m'n PC zat.
Ik heb nog geen speedruns gezien, maar ik denk dat de optimale casual speedrun (dus gewoon heel snel spelen maar geen rare strats) van alleen de story nog geen 5 uur zou zijn als je cutscenes skipt, en die zijn er wel een flink aantal :+

Al met al prima, want de story is natuurlijk maar een klein deel van het geheel, en er is genoeg anders te doen
Een heel groot verschil met valhalla dus.. 😅

Zelf ben ik een beetje open-wereld moe maar goed, Mirage valt net op de mat, ben benieuwd!

Liever een kleinere map met een goed verhaal en met leuke side missions die wat toevoegen dan een mega map met allemaal verzinsels om het maar te vullen.. maar dat is mijn mening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FClosejgfJ01JQCxRwwdXOVbHao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wj14wTDT0ieFgnRqrV1XkJ3F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door DM89 op 11-10-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Oon schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:17:
[...]

Maar 11 uur is ook wel heéeeeeel gerushed voor 100% want dat ga ik nooit van mijn leven halen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:38:
[...]

Maar 11 uur is ook wel heéeeeeel gerushed voor 100% want dat ga ik nooit van mijn leven halen :o
Mwah, ik heb me redelijk gefocused op de story nadat ik de map completion had, maar ik heb toch geen hele rare dingen gedaan. De eerste helft was redelijk rustig, de tweede helft wat sneller (toen had ik ook de map 100% klaar dus kon ik overal heen fast travelen).

Volgens HLTB zit de story op 13 uur, story + sides op 18,5, en completionist op 24,5.
Ben benieuwd hoeveel tijd ik er in heb zitten als ik alle achievements en ieder beetje side content ook gedaan heb :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
@Oon Respect want ik ben op 33,33% van de story en zit al op 13 uur en 47 minuten :p

[ Voor 23% gewijzigd door G_Dragon op 11-10-2023 14:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:12
Dit is.... uniek oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2aNNMInhH6IG4MROnkFrkhsxns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u2ERds04JatZrcV4k14VPvtt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:52

sjaool

Every life should have 9 cats

G_Dragon schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:43:
@Oon Respect want ik ben op 33,33% van de story en zit al op 13 uur en 47 minuten :p
Ik zit hier op 13:03 uur en 21.67% van het verhaal. Ik ben teveel met andere dingen bezig dus het verhaal schiet niet echt op. :P

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 12-10-2023 00:38 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-05 00:10

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren ook de game binnen gekregen en de prologue gespeeld. Daarna nog wat missies gedaan en ben nu volgens mij in de "open wereld" hier ben ik gestopt met spelen.

Merk wel een aantal dingen tov andere delen.
- je gaat sneller dood... even 6 man neermeppen zit er niet meer in.
- de map is idd een stuk kleiner maar evengoed nog groot haha

Verder eigenlijk nog niets anders gedaan dan de story dus kan verder nog niks zeggen. Soundtrack luistert ook goed weg.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 07:17:
- je gaat sneller dood... even 6 man neermeppen zit er niet meer in.
Dat is helaas niet mijn ervaring :'(

Het is wel een heel ander systeem dan eerdere spellen, helemaal t.o.v. de 'good old' counter-combat, maar ik vind het toch nog erg makkelijk en heb niet het gevoel dat het moeilijker is.
Je moet vooral goed op de kleuren letten en op tijd parryen, dan kun je met gemak een groep van 30 man neermaaien. Het nadeel is dat Basim maar twee aanvallen heeft en het dus wel een hele tijd duurt, zeker als je focus op de parry ligt en je dus minder agressief bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Dedication:

Spoiler: Deze persoon heeft (voor zover ik kan zien) alle AC games op 100%. Plaatje zit in de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Waar kun je zien op hoeveel % completion je zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
MRE-Inc schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:43:
Dedication:

Spoiler: Deze persoon heeft (voor zover ik kan zien) alle AC games op 100%. Plaatje zit in de link.

[Twitter]
Assassin's Creed: Liberation HD en Chronicles staan er niet bij… 🤓

Ik heb alle delen gespeeld (PS3, Vita en PS4). De helft 100% gespeeld, wel 3/4 platinum (een aantal niet 100% alleen vanwege de MP trophies).

Abstergo Employee of the Month van Brotherhood in 2010 veel tijd in gestoken en helaas nooit gehaald :( :(

[ Voor 25% gewijzigd door Ike. op 12-10-2023 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-Joker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-05 15:34
Mirage is nu aan het downloaden en hopelijk vanavond even tijd om te gaan spelen als de kinderen op bed liggen. Kan je Mirage eigenlijk ook op een PSP spelen of is daar het scherm veel te klein voor?

Ik vind het altijd wel leuk als er weer een nieuwe Assasins Creed uitkomt en kan mij er altijd prima mee vermaken. Veel speel plezier allemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ike. schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:24:
[...]

Assassin's Creed: Liberation HD staat er niet bij… 🤓

Ik heb alle delen gespeeld (PS3, Vita en PS4). De helft 100% gespeeld. (een aantal niet 100% alleen vanwege de MP trophies).

Abstergo Employee of the Month van Brotherhood in 2010 veel tijd in gestoken en helaas nooit gehaald :( :(
Project Legacy e.d. missen ook, maar die is natuurlijk nooit op console beschikbaar geweest :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ike. schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:24:
[...]

Assassin's Creed: Liberation HD en Chronicles staan er niet bij… 🤓

Ik heb alle delen gespeeld (PS3, Vita en PS4). De helft 100% gespeeld, wel 3/4 platinum (een aantal niet 100% alleen vanwege de MP trophies).

Geen idee of die op de console is uitgekomen. Deze persoon speelt alleen op de Xbox zo te zien. Dit is een schreenshot van de Xbox app.

In AC Brotherhood had je idd een multiplayer met diverse achievements en sommige waren idd vrij lastig te halen, weet ik nog.

Overigens gisteravond van Quality mode naar FPS mode gegaan op de Series X. Merkte nauwelijks verschil in graphics. Loopt nu wel een stuk vloeiender door de 60fps. Ondertussen al wat verder in het verhaal, maar nog steeds geen extra unlock slot voor rookbommen of darts etc. Ben benieuwd wanneer je die kan unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
MRE-Inc schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:07:
[...]

Geen idee of die op de console is uitgekomen. Deze persoon speelt alleen op de Xbox zo te zien. Dit is een schreenshot van de Xbox app.

In AC Brotherhood had je idd een multiplayer met diverse achievements en sommige waren idd vrij lastig te halen, weet ik nog.
Van Liberation is er een HD remake voor de PS3 en Xbox360 (Alleen digitaal?). Van Chronicles is er een Xbox One, PS4 en PS Vita versie.

Deel III en IV hadden helaas ook MP trophies / achievements :(

[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 12-10-2023 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 09:33
Zat net even snel te kijken, maar klopt het dat Mirrage betrekkelijk goedkoop is voor een nieuwe game (45 UK pond), waar dit normaal rond de 60+ zit?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VincentG schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:25:
Zat net even snel te kijken, maar klopt het dat Mirrage betrekkelijk goedkoop is voor een nieuwe game (45 UK pond), waar dit normaal rond de 60+ zit?
Ja, Mirage was eigenlijk DLC voor Valhalla maar ze hebben na de eerste weken gekozen om 'm door te ontwikkelen naar een spel. Het een stuk kleiner dan Valhalla en gebouwd op dezelfde engine, dus minder ontwikkelkosten/tijd en je doet er iets minder lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 09:33
Ah ok. Ik heb niet alle laatste delen gespeeld. Vond het ouderwets klimmen/puzzelen wel leuk, maar op den duur werd dat meer piraatje spelen (wat sommigen weer geweldig vonden) en met de A-knop ingedrukt was je zo zonder enige moeite bovenop een toren.
Laatst gespeelde was Odyssey, maar daar kon ik niet echt inkomen. Syndicate ervoor gespeeld en die vond ik wel vermakelijk. Hoop dus dat Mirage ook meer mijn ding is.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VincentG schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:30:
Ah ok. Ik heb niet alle laatste delen gespeeld. Vond het ouderwets klimmen/puzzelen wel leuk, maar op den duur werd dat meer piraatje spelen (wat sommigen weer geweldig vonden) en met de A-knop ingedrukt was je zo zonder enige moeite bovenop een toren.
Laatst gespeelde was Odyssey, maar daar kon ik niet echt inkomen. Syndicate ervoor gespeeld en die vond ik wel vermakelijk. Hoop dus dat Mirage ook meer mijn ding is.
Ligt er helemaal aan wát niet je ding was aan bijv. Odyssey. Mirage is wel kleiner, maar heeft niet echt puzzels ofzo (op een schuifpuzzel na), en de parkour is 100% de Origins/Odyssey/Valhalla versie waar je inderdaad gewoon een knop inhoudt en omhoog gaat.

Het is een klein stapje terug de goede kant op, maar het blijft een (kleine) variatie op Valhalla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
Kleine 20 uur verder, verhaal uitgespeeld en de wijken compleet, alleen wilderness nog enkele dingen doen.. daarna de contracten nog en dan is het alweer gedaan 👍

Geef de game een 6.5/10, ziet er goed uit en gameplay is leuk maar kan een stuk beter. Parkour is leuk maar blijft vaak ergens achterhangen etc. Verhaal is niks bijzonders en het einde snap ik weinig van..
spoiler:
heeft weer iets te maken met het einde van Valhalla/Loki?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DM89 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:06:
Kleine 20 uur verder, verhaal uitgespeeld en de wijken compleet, alleen wilderness nog enkele dingen doen.. daarna de contracten nog en dan is het alweer gedaan 👍

Geef de game een 6.5/10, ziet er goed uit en gameplay is leuk maar kan een stuk beter. Parkour is leuk maar blijft vaak ergens achterhangen etc. Verhaal is niks bijzonders en het einde snap ik weinig van..
spoiler:
heeft weer iets te maken met het einde van Valhalla/Loki?
spoiler:
In Valhalla krijg je te zien dat Basim Loki is, hier zien we het begin van zijn verhaal. Hij komt er hier achter dat er iets meer is, maar nog niet precies wat. Vermoeden is dus dat hij van hier uit de wereld over gaat reizen om de andere tempels te bezoeken en meer informatie over zichzelf te krijgen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
Wat een spel...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/leXL55TgnUzHJTZBG2k_xDXyqbI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WmcidkNdimerkq4WIg0Gqb1J.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhkMu0i6lTk0jE1fKKondjUmql8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cmxNqbSr1sk2HMm0mkFcuqPN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zmX1PF3QJzDpFez8yV_oarWMqM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g3Wz6vi5IzkcNBzBWXMkHcP9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R36UbI51bU-gB5W2zrVy9snOPzg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2NdYLubsxCfFC6kwP9sUwbTh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TULrHuYww7FvuLTHnLe905uoHSI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OkGZe4h6ELh4hERHex5iyMSJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-qLTHH_gzxFVMLxN01TDPAm3Hc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SVB00SRHEWbd15bkXP9msd3E.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

nvm. :)

[ Voor 151% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 14-10-2023 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNG-whxC5d7_vWHeLNiIAZAUpMc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wmi3SvGSZnuvF2aksEu9nrCk.png?f=fotoalbum_large

spoiler:
Heb ze allemaal, maar wat is dat zwaard een tegenvaller met 50% minder health...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:44:
[Afbeelding]

spoiler:
Heb ze allemaal, maar wat is dat zwaard een tegenvaller met 50% minder health...
spoiler:
Wel flinke damage als je 'm meteen aan het begin van het spel oppikt, die HP kon ik wel missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Oon schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:01:
[...]

spoiler:
Wel flinke damage als je 'm meteen aan het begin van het spel oppikt, die HP kon ik wel missen
Oh really? Dan ga ik hem toch even proberen, ben nog steeds op 33,33% van de story namelijk haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:02:
[...]

Oh really? Dan ga ik hem toch even proberen, ben nog steeds op 33,33% van de story namelijk haha
Ja ik ben echt puur voor agressie gegaan en dat werkte lekker, als je niet geraakt wordt maakt het ook niet uit hoeveel defensieve stats je hebt :)

spoiler:
Alleen die vlammenwerpers zijn dan wel minder, maar die kom je niet zo gek veel tegen en kun je focussen

[ Voor 13% gewijzigd door Oon op 14-10-2023 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Oon schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:03:
[...]

Ja ik ben echt puur voor agressie gegaan en dat werkte lekker, als je niet geraakt wordt maakt het ook niet uit hoeveel defensieve stats je hebt :)
Oh dan is het misschien echt wel een voor mij want ben nog geen een keer doodgegaan in het spel op hard, doe amper iets met stealth :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Met nog maar 33,33% aan verhaalprogressie, heb ik de verschillende regio's wel al op:
  • Harbiyah 100%
  • Abbasiyah 95%
  • Karkh 100%
  • Round City 95%
  • Wilderness 100%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:16

JSchut

.....

Ik kom er op de 1 of andere manier echt niet in. Misschien moet ik het wat nog meer tijd geven.

Combat klikt nog niet lekker. Mis veel te vaak een party of een dodge. Zal even wennen zijn wellicht.

Waar ik me heel erg aan stoor is het parcour wat totaal niet werkt. Random springt hij ineens van gebouwen af en weer de helft van je hp kwijt.

Ben ook beetje het overzicht kwijt maar dat is mijn eigen schuld. Omdat ik er niet echt in kwam ben ik rond gaan rennen en allemaal andere dingen gaan doen. Zoals sync points e.d.

Ga nog even proberen om de main quest op te pakken om te kijken of het me nog gaat grijpen.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
JSchut schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 19:43:
Ik kom er op de 1 of andere manier echt niet in. Misschien moet ik het wat nog meer tijd geven.

Combat klikt nog niet lekker. Mis veel te vaak een party of een dodge. Zal even wennen zijn wellicht.

Waar ik me heel erg aan stoor is het parcour wat totaal niet werkt. Random springt hij ineens van gebouwen af en weer de helft van je hp kwijt.

Ben ook beetje het overzicht kwijt maar dat is mijn eigen schuld. Omdat ik er niet echt in kwam ben ik rond gaan rennen en allemaal andere dingen gaan doen. Zoals sync points e.d.

Ga nog even proberen om de main quest op te pakken om te kijken of het me nog gaat grijpen.
T.o.v. de laaste drie AC games ligt de focus hier meer op stealth gameplay.Als je het puur als een actie game gaat spelen dan denk ik dat die klik er niet gaat komen.

Begin lekker opnieuw zou ik zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 14-10-2023 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jori040 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:47:
[...]

T.o.v. de laaste drie AC games ligt de focus hier meer op stealth gameplay.Als je het puur als een actie game gaat spelen dan denk ik dat die klik er niet gaat komen.
Maar dat is dus totaal niet waar. In tegendeel; alles is gewoon lekker simpel, ook de combat, dus zowel combat als stealth zijn makkelijker geworden.
Level design is meer gericht op stealth dan Valhalla, maar ook niet zo heel veel meer; het is vergelijkbaar met Origins, maar omdat Mirage zo'n kleine compacte (en dichtbevolkte) map heeft en Origins meer de grote tempels had zoals in Odyssey speelt het wat vlotter.

Maar er is echt geen reden om juist alleen op stealth te gaan focussen, want als je de combat z'n tijd geeft is die ook gewoon bijna niet verkeerd te doen en best wel leuk. Je moet alleen wat meer geduld hebben want je hebt geen rare magische krachten tijdens combat zoals in Valhalla en Odyssey.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Parkour is even wennen, je moet de A/spring knop echt alleen inhouden wanneer je begint met klimmen of wanneer je moet springen (dus een beweging doet die niet kan zonder A in te houden), als je A de hele tijd inhoudt gaat het fout en spring je inderdaad vaak naar beneden.

Qua overzicht; als je de kaarten van de cartographer tegen het einde van het spel koopt krijg je een mooi overzicht van alle kistjes e.d., en je kunt met de kaart van MapGenie heel makkelijk per gebied alles langs gaan; in-game zie je namelijk per gebied hoeveel collectibles je nog mist.
De main story is een kwestie van naar je openstaande quest points gaan, die kun je in je investigation menu weer oppikken als je die hebt uitgezet.

Waar ik zelf vaak tegenaan loop is dat ik te veel focus op collectibles, daar op uitbrand, en dan geen zin meer heb om te spelen. Als ik dan gewoon weer even begin bij de eerste beste story missie heb ik dat probleem voor mezelf opgelost en loopt het allemaal vanzelf weer. Ik zou er dus gewoon even voor gaan zitten en de story weer doorpakken, dan zou je het overzicht snel weer terug moeten krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:52

sjaool

Every life should have 9 cats

...en weer de helft van je hp kwijt.
Dat lost zich vanzelf op als je wat skill points gebruikt. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:16

JSchut

.....

Oon schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:57:
[...]

Parkour is even wennen, je moet de A/spring knop echt alleen inhouden wanneer je begint met klimmen of wanneer je moet springen (dus een beweging doet die niet kan zonder A in te houden), als je A de hele tijd inhoudt gaat het fout en spring je inderdaad vaak naar beneden.

Qua overzicht; als je de kaarten van de cartographer tegen het einde van het spel koopt krijg je een mooi overzicht van alle kistjes e.d., en je kunt met de kaart van MapGenie heel makkelijk per gebied alles langs gaan; in-game zie je namelijk per gebied hoeveel collectibles je nog mist.
De main story is een kwestie van naar je openstaande quest points gaan, die kun je in je investigation menu weer oppikken als je die hebt uitgezet.

Waar ik zelf vaak tegenaan loop is dat ik te veel focus op collectibles, daar op uitbrand, en dan geen zin meer heb om te spelen. Als ik dan gewoon weer even begin bij de eerste beste story missie heb ik dat probleem voor mezelf opgelost en loopt het allemaal vanzelf weer. Ik zou er dus gewoon even voor gaan zitten en de story weer doorpakken, dan zou je het overzicht snel weer terug moeten krijgen
Thanks! Parkour tip scheelt een hoop frustratie. Ik ben nu weer met de missies bezig en begin er meer in te komen.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DM89
Zo, 11 oktober binnen gekregen en vandaag weer op V&A.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVzvfj8ete1L_Ox9_9vbtjRk_TI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M0C8JtrwvI2Fp6HmCesz0Uj1.jpg?f=fotoalbum_large

Na ~28-29 uur Platinum Trophy gehaald.

Volgende AC mag van mij ook weer rond deze speelduur zitten, iets meer mag ook natuurlijk maar geen 200+ uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Zit nu op 18 uur en volgens mij nog redelijk in het begin van het verhaal. Ben bij de missie dat je
spoiler:
een kantoor moet onderzoeken in de Temple of Wisdom

Één gebied pas op 100% andere op minder dan de helft. Blijft een fijn spel ook gezien de omvang.

Verder wat dingen unlocked zoals die afleidingsbommetjes en rookbommen, maar voel niet echt de noodzaak om ze te gebruiken behalve de achievements. Speel compleet stealth overigens wat prima werkt op deze map omvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Gisteravond nog 5 missies gedaan en dan springt je storyprogress opeens van 35% naar 53%, dat gaat veel te snel voor 5 missies! -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Net Patch 1.0.4 voor de XSX binnen gekregen. Nog geen patchnotes, behalve dat alle filmpjes nu 'fatsoenlijk' moeten afspelen.

Update is wel ruim 3.5 GB groot, dus dat vind ik wat groot voor alleen een dergelijke update...?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Als liefhebber van Origins en Odyssey kon ik mijn nieuwsgierigheid niet meer tegenhouden en wachten op een aanbieding. Na de reviews gezien te hebben vond ik de prijs te hoog en als oplossing een maandje Ubi+ gepakt. 8)
Het is eigenlijk precies zoals verwacht. Soms wat flauw (wat een natte krant is Basim zeg) en eentonig maar wanneer je eenmaal aan de slag kunt (gevangenis missie onlangs bijvoorbeeld) dan vind ik het zoals altijd weer heerlijk om te spelen. Het gevoel van 'er zat zoveel meer in' blijft wel hangen.
Weet niet eens of ik 'm ga uitspelen maar voor die €18 vermaak ik mij prima.
Tussentijds oordeel: 7/10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:25:
Als liefhebber van Origins en Odyssey kon ik mijn nieuwsgierigheid niet meer tegenhouden en wachten op een aanbieding. Na de reviews gezien te hebben vond ik de prijs te hoog en als oplossing een maandje Ubi+ gepakt. 8)
Het is eigenlijk precies zoals verwacht. Soms wat flauw (wat een natte krant is Basim zeg) en eentonig maar wanneer je eenmaal aan de slag kunt (gevangenis missie onlangs bijvoorbeeld) dan vind ik het zoals altijd weer heerlijk om te spelen. Het gevoel van 'er zat zoveel meer in' blijft wel hangen.
Weet niet eens of ik 'm ga uitspelen maar voor die €18 vermaak ik mij prima.
Tussentijds oordeel: 7/10.
Heel veel plezier met dit spel, ik denk wel dat je hem uit zal gaan spelen want hij is erg kort en in 15 uur uit te spelen. Dat moet lukken gok ik ? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

G_Dragon schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:43:
[...]

Heel veel plezier met dit spel, ik denk wel dat je hem uit zal gaan spelen want hij is erg kort en in 15 uur uit te spelen. Dat moet lukken gok ik ? O-)
Ik ga mijn best doen om dat deze week voor elkaar te krijgen want grote kans dat Spider-Man 2 in huis komt. >:)
Na een uur of 6 heb ik AL-Ghul gisteren aangepakt, idee hoe ver ik ben? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 18-10-2023 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:51:
[...]

Ik ga mijn best doen om dat deze week voor elkaar te krijgen want grote kans dat Spider-Man 2 in huis komt. >:)
Na een uur of 6 heb ik AL-Ghul gisteren aangepakt, idee hoe ver ik ben? :)
Als je in het menu naar Ubisoft Connect gaat, kan je daar ergens zien hoever je bent in de story :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ook uitgespeeld. Ik vond dit eindelijk weer een leuke AC :) Terug in de stad, niet te groot, meer stealth, speelduur was ook prima, geen geneuzel met levels of gedoe dat je teveel in menu's bezig bent (RPG). De stad zag er erg fraai uit. De missies waren prima en leuk uitgewerkt (voor Ubisoft's doen), maar het grote verhaal was matig. Al met al een stuk leuker dan de vorige drie delen.

Kritiek is er ook, namelijk dat sommige elementen gewoon echt verouderd zijn. Andere ontwikkelaars proberen hun games op alle vlakken iets te verbeteren (cutscenes, mechanics, animaties, AI etc.). Bij Ubisoft zijn sommige zaken exact hetzelfde als 10 jaar terug, 95% van het personeel zit daar alleen content te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Notna schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:54:
Net Patch 1.0.4 voor de XSX binnen gekregen. Nog geen patchnotes, behalve dat alle filmpjes nu 'fatsoenlijk' moeten afspelen.

Update is wel ruim 3.5 GB groot, dus dat vind ik wat groot voor alleen een dergelijke update...?
Hoop dat het wat crashes oplost naar het dashboard daar heb ik wel wat last van gehad.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chromatic aberration was ook nog niet uit te schakelen na de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:54
Na 3 weken pc problemen toch gisteren wat kunnen spelen.
Vind de investigations wel leuk, alleen dom dat als je op hen op de map klikt dat je naar het menu gaat ipv een marker te zetten

ook interessant dat je notoriety krijgt van civilians die je zien killen.

Ben voorlopig geen fan van de voice actors, maar zal wel loslopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tom schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:20:
Ook uitgespeeld. Ik vond dit eindelijk weer een leuke AC :) Terug in de stad, niet te groot, meer stealth, speelduur was ook prima, geen geneuzel met levels of gedoe dat je teveel in menu's bezig bent (RPG). De stad zag er erg fraai uit. De missies waren prima en leuk uitgewerkt (voor Ubisoft's doen), maar het grote verhaal was matig. Al met al een stuk leuker dan de vorige drie delen.

Kritiek is er ook, namelijk dat sommige elementen gewoon echt verouderd zijn. Andere ontwikkelaars proberen hun games op alle vlakken iets te verbeteren (cutscenes, mechanics, animaties, AI etc.). Bij Ubisoft zijn sommige zaken exact hetzelfde als 10 jaar terug, 95% van het personeel zit daar alleen content te maken.
Ik ben wel benieuwd of je ook voorbeelden hebt, want qua mechanics is er niet zo gek veel te vernieuwen. Het zou mooi zijn als we juist terug in de tijd zouden gaan en de parkour van Unity terug kregen, maar verder is dat allemaal wel prima.
Animaties zijn flink verbeterd, misschien niet tegenover Valhalla maar wel tegenover de wat oudere spellen.

AI geef ik je helemaal, die was hier ook weer belabberd, maar daar is Ubisoft ook niet de enige mee. Net als cutscenes, nog los van dat het duidelijk is dat de betere schrijvers weg zijn uit de game wereld zijn het allemaal geen cinematografische hoogstanden, maar ook dat is niet iets waar Ubisoft alleen in is. Ik kan me geen game uit het afgelopen jaar herinneren waar ik niet het gevoel had dat twee robots tegen elkaar aan het praten waren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Het speelt wel lekker, maar er zijn ook zaken die gewoon verouderd aanvoelen. Animaties vind ik juist slecht, het is allemaal erg houterig. De interactie met de omgeving is bij RDR2 of TLoU veel beter. Open je een kistje in AC dan vliegt zo'n kist open terwijl je karakter er gewoon statisch voor staat. Overgangen van cutscenes naar speelbare delen zijn in die andere games ook heel smooth. Bij AC zijn het echt geprogrammeerde stukjes die afspelen en ophouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Het hele combat systeem is toch wel extreem lame. Dodge, parry, instakill. Verder is het verhaal wel oke, maar het feit dat je gated clues vindt maakt het toch allemaal erg lineair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tom schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:43:
Het speelt wel lekker, maar er zijn ook zaken die gewoon verouderd aanvoelen. Animaties vind ik juist slecht, het is allemaal erg houterig. De interactie met de omgeving is bij RDR2 of TLoU veel beter. Open je een kistje in AC dan vliegt zo'n kist open terwijl je karakter er gewoon statisch voor staat. Overgangen van cutscenes naar speelbare delen zijn in die andere games ook heel smooth. Bij AC zijn het echt geprogrammeerde stukjes die afspelen en ophouden.
Dat is zeker minder geworden ja, die kistjes zijn erg 'RPG' en dat hebben ze in Valhalla niet anders gemaakt. Was mooi geweest als er in ieder geval consequent een animatie was waar de PC voor het kistje hurkt en 'm zelf open maakt, of zelfs even met z'n handen er doorheen gaat.

Ik moet zeggen dat ik de cutscenes in de 'black box missies' in dit spel (die niet echt black box waren maar gewoon verschillende manieren om naar hetzelfde punt te komen) ook wel minder vond, dat was echt een stukje film dat heel duidelijk pre-rendered was en daarna ging je terug naar gameplay. Dat vond ik in Unity beter gedaan.
Maar ik vond het al heel leuk dat we überhaupt die mijlpalen in het verhaal hebben weer, want die waren er in Origins t/m Valhalla helemaal niet, daar was het alléén de RPG-stijl missies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Tom schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:43:
De volgende AC mag het idd iets moderner.Buiten dat RDR2 er visueel mooi uitziet vond ik de gameplay verschrikkelijk oud aanvoelen.

Net als de vorige AC games komt die wereld goed tot leven dus dat zie ik als een grote plus.Als ik aan een cijfer zou moeten denken dan is het zeker een 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:11
Poh, paar uur gespeeld maar vind deze toch wat tegenvallen. Erg eentonig, buggy en een te simpel combatsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:59:
Poh, paar uur gespeeld maar vind deze toch wat tegenvallen. Erg eentonig, buggy en een te simpel combatsysteem.
Oke je kan dat vinden maar in heel het voortrajecht[marketing] van deze game blijkt toch dan het niet de grote opvolger van Valhalla is.

Dit is een prima old-school achtige AC voor een leuke prijs.Als je het wil spelen[actie] zoals Valhalla dan snap ik dat het te kort schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Laatst online: 30-04 11:50
Ik vermaak me prima, maar heb AC dan ook al eeuwen niet meer gespeeld. Wanneer komt de volgende oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:10:
[...]

Oke je kan dat vinden maar in heel het voortrajecht[marketing] van deze game blijkt toch dan het niet de grote opvolger van Valhalla is.

Dit is een prima old-school achtige AC voor een leuke prijs.Als je het wil spelen[actie] zoals Valhalla dan snap ik dat het te kort schiet.
Ik wil het niet spelen zoals Valhalla (die vond ik niet zo leuk), maar ik vind dit ook vrij mager. De game is aardig buggy (al meerdere malen in objecten vast blijven hangen), de AI is slecht en het combatsysteem vind ik aardig saai doordat het veel te simpel is. Ik vond die oudere AC games erg goed maar dat niveau haalt Mirage bij lange na niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:23:
[...]

Ik wil het niet spelen zoals Valhalla (die vond ik niet zo leuk), maar ik vind dit ook vrij mager. De game is aardig buggy (al meerdere malen in objecten vast blijven hangen), de AI is slecht en het combatsysteem vind ik aardig saai doordat het veel te simpel is. Ik vond die oudere AC games erg goed maar dat niveau haalt Mirage bij lange na niet voor mij.
Meerdere malen in objecten vast blijven hangen heb ik zelf 0 keer ervaren.Combat syteem vind ik voor een Steath focus aanpak prima.

Het ding is dat je deze game niet als een actie game moet spelen.

Maar op wat voor basis heb je deze dan gekocht ?
Ik bedoel de trailers laten niets beter zien ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik vond de oudere games gaaf en ben dol op stealth games, maar deze vind ik door de slechte AI niet echt leuk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:58:
Ik vond de oudere games gaaf en ben dol op stealth games, maar deze vind ik door de slechte AI niet echt leuk. :)
Ik heb de eerste drie AC game niet gespeeld[was bezig met andere games] maar als ik mensen moet geloven was de AI in die games niet veel beter.Dat het verhaal en de parkour gameplay beter was in die games valt me in reacties wel op.

Vind je niet dat de sfeer van Bagdad heel goed is gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
De sfeer is fantastisch en de game is grafisch heel mooi. De parcours werkt imo inderdaad niet helemaal lekker maar is alsnog best tof.

Wat me vooral wat dwarszit is dat stealth bijna niet nodig is. Het vechten is zo makkelijk dat je hordes enemies verslaat zonder enige moeite. Dodge, parry, instakill. Ik hou van wat moeilijkere stealth games, waar je echt echt alles moet doen om je onzichtbaar te blijven. Dat mis ik gewoon wat in deze game. Het voelt nooit als een win als je een missie cleared en dat vind ik wat jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:20:
De sfeer is fantastisch en de game is grafisch heel mooi. De parcours werkt imo inderdaad niet helemaal lekker maar is alsnog best tof.

Wat me vooral wat dwarszit is dat stealth bijna niet nodig is. Het vechten is zo makkelijk dat je hordes enemies verslaat zonder enige moeite. Dodge, parry, instakill. Ik hou van wat moeilijkere stealth games, waar je echt echt alles moet doen om je onzichtbaar te blijven. Dat mis ik gewoon wat in deze game. Het voelt nooit als een win als je een missie cleared en dat vind ik wat jammer.
Oke ik snap dat je het zo evaart.Zelf speel ik het zo stealth mogelijk dus ik heb weinig ervaring met de actie in deze game. ;)

Ik zie dit als een geslaagd tussendoor projectje. ;) Was in wezen zelfs bedoeld als DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:37:
[...]
Het ding is dat je deze game niet als een actie game moet spelen.
Daar ben ik het toch echt niet mee eens ;)

Ik heb zelf Mirage ongeveer hetzelfde gespeeld als Valhalla, en vond het stukje stealth leuker omdat het level design er wat meer op gericht is, maar de combat leuker dan Valhalla omdat er geen rare magische krachten in zitten. Maar het is echt niet zo dat het beter speelt met stealth dan combat, dat was misschien wel het doel maar de combat is zo simpel/gemakkelijk dat het zelfs op de hoogste difficulty nog goed te doen/leuker is/kan zijn om gewoon niet stealth te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Oon schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 19:56:
[...]

Daar ben ik het toch echt niet mee eens ;)

Ik heb zelf Mirage ongeveer hetzelfde gespeeld als Valhalla, en vond het stukje stealth leuker omdat het level design er wat meer op gericht is, maar de combat leuker dan Valhalla omdat er geen rare magische krachten in zitten. Maar het is echt niet zo dat het beter speelt met stealth dan combat, dat was misschien wel het doel maar de combat is zo simpel/gemakkelijk dat het zelfs op de hoogste difficulty nog goed te doen/leuker is/kan zijn om gewoon niet stealth te spelen.
Valhalla heb ik dan weer meer als een actie game gespeeld.Ja je kan daar in bepaalde stukken stealth gaan maar voor mijn gevoel past het niet in die setting.

Ik kijk uit naar de volgende AC[Red] die zich in Japan afspeelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-05 15:46
Ik lees overal dat iedereen niet stealth zoveel makkelijker vind, ik heb toch nog wel wat moeite met die gepantserde tegenstanders, die vaak een niet te parry-en aanval doen en eigenlijk alleen in de rug kwetsbaar zijn. Hebben jullie dat probleem niet? Juist om die tegenstanders doe ik zo stealth mogelijk, zodat ik ze gewoon kan assassinaten van boven af, of vanuit de bosjes.

Nu ongeveer 8 uur in de game zitten en ik vermaak me nog prima. Ik vind dit stukken beter te pruimen dan bijvoorbeeld een Odyssey of Valhalla. Origins vond ik nog wel te doen, die andere twee waren te groot en te veel op combat gericht naar mijn idee. Ik vind het skills menu ook gewoon lekker overzichtelijk en er zijn gewoon niet te veel dingen die me afleiden van de basis en dat vind ik toch wel erg prettig. Game ziet er goed uit, al kun je (op de PS5) wel goed zien dat er meer aandacht naar de CGI van de tussenfilmpjes is gegaan dan naar de game zelf en de sfeer is naar mijn idee wel echt top en dat je bijna overal kan komen over de daken spreekt mij ook zeker aan.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
Wat een spel zeg jemig..

Heb er nu ongeveer 26 uur in zitten en ben aangekomen bij het middelste stuk van het bord met missies, waardoor ik toch langzaam wel bang ben dat ik dichtbij het einde begin te komen. Wat ik totaal nog niet wil omdat het spel te leuk is en ik meer tijd wil doorbrengen in deze wereld, naast de story mis ik nog twee verzamelobjecten waar ik niet bij kan omdat die in huizen zitten die pas verder in het verhaal opengaan en heb ik alle contracten gedaan.

Het verhaal is tot op heden ook echt erg goed en neemt je mee in een mooie reis door Bagdad, ben alleen nog wel heel erg benieuwd naar de grote verrassende plottwist die ik nu nog niet zie aankomen.

De AI is wel echt slechter dan slecht, denk wel een van de meest slechte die ik ooit heb gezien in een Assassin's Creed spel. Ik moet nog een paar video's uploaden om te laten zien wat ik nou precies bedoel, maar laat ik zeggen dat ik iemand vermoorde voor de ogen van zijn mede soldaat en hij zelfs geel werd dus mij overduidelijk zag maar vervolgens zich omdraait en verder gaat met iets anders alsof ik er gewoon compleet niet was en zijn dode maat er niet ligt. Zucht..

Dit heb ik nog nooit meegemaakt in een Assassin's Creed spel, tenminste niet zo extreem. Want de gevechten zijn ook veel te simpel maar het klopt tenminste wel dus daar hoor je me verder ook niet over, ik loop elke basis in, ga elk gevecht aan omdat dit veel sneller is dan stealth en het lijkt er daarnaast ook nog eens op dat ik het spel ga uitspelen op hard zonder dood te zijn gegaan.

Hopelijk is het volgende Assassin's Creed weer een keer zo groot en lang :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YdieresiS schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 07:47:
Ik lees overal dat iedereen niet stealth zoveel makkelijker vind, ik heb toch nog wel wat moeite met die gepantserde tegenstanders, die vaak een niet te parry-en aanval doen en eigenlijk alleen in de rug kwetsbaar zijn. Hebben jullie dat probleem niet? Juist om die tegenstanders doe ik zo stealth mogelijk, zodat ik ze gewoon kan assassinaten van boven af, of vanuit de bosjes.
Als je de juiste kant op dodged dan sta je meteen achter ze en kun je met een paar klappen dood krijgen tegen de tijd dat je halverwege het spel zit (of de juiste map completion hebt en wat upgrades hebt gedaan). Stealth is nog altijd veel wachten, en de AI lijkt een stuk statischer in dit spel dan voorheen dus dat kan soms écht heel lang duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:32:
Hopelijk is het volgende Assassin's Creed weer een keer zo groot en lang :o
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat ze de volgende zo groot/lang als Valhalla gaan maken, het meeste kritiek was daarover en dat kost ook flink veel extra developmenttijd. Ik hoop op een mooie middenweg; zo'n 40 uur, misschien net 50, maar niet over de 100 zoals Valhalla.
Ik vond Mirage wel érg kort, want ik zat er net lekker in en toen was het voorbij. Krijg mezelf ook niet zover om dan nadat de story klaar is nog alle completion te gaan doen, want dan heb ik niks meer om het mee af te wisselen.

Een iets langer verhaal en net wat grotere wereld (misschien 2x of 3x zo groot als Baghdad) zou ik wel mooi vinden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
Oon schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:36:
[...]

Ik kan me ook echt niet voorstellen dat ze de volgende zo groot/lang als Valhalla gaan maken, het meeste kritiek was daarover en dat kost ook flink veel extra developmenttijd. Ik hoop op een mooie middenweg; zo'n 40 uur, misschien net 50, maar niet over de 100 zoals Valhalla.
Ik vond Mirage wel érg kort, want ik zat er net lekker in en toen was het voorbij. Krijg mezelf ook niet zover om dan nadat de story klaar is nog alle completion te gaan doen, want dan heb ik niks meer om het mee af te wisselen.

Een iets langer verhaal en net wat grotere wereld (misschien 2x of 3x zo groot als Baghdad) zou ik wel mooi vinden
Nee ik bedoel persoonlijk ook meer de lengte van Assassin's Creed: Orgins en Assassin's Creed: Odyssey, daar kon je makkelijk 170 uur in kwijt voordat je de 100% had _/-\o_ _/-\o_. Assassin's Creed: Valhalla was ook niet boeiend genoeg om de 100 uur aan te tikken, je moet dan echt wel een wereld zoals Orgins & Odyssey neerzetten om spelers bezig te houden.

Maar een tussenweg zoals jij hierboven aangeeft heb ik ook wel vrede mee, zolang het maar boven de 50+ uren is en niet eronder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik weet nog steeds niet wat ik nou van de game vind haha. Inmiddels uurtje of 10 ingestopt dus hij doet iets goed maar tegelijk vind ik het matig. Vreemde relatie met deze game. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:07
Ubisoft connect naar de knoppen? Kom dr niet in :D
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)