• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:42

[Multi] Assassin's Creed: Mirage Topic

Ontwikkelaar: Ubisoft Bordeaux
Uitgever: Ubisoft
Platforms: Playstation 4|5, Xbox One, Xbox Series X|S, Windows (Ubisoft & Epic Games Store), Amazon Luna
Release-datum: 12-10-2023
Zie ook: Officiële Website

In Assassin's Creed Mirage ben je Basim, een sluwe straatdief met nachtmerrie-achtige visioenen die op zoek is naar antwoorden en gerechtigheid. Sluit je aan bij een oude organisatie en leer een nieuw credo dat Basims lot zal veranderen op een manier die hij zich nooit hadden kunnen voorstellen.

Een indrukwekkend verhaal over opgroeien
Ontdek een verhalend actie-avontuur over een jongeman die zich ontwikkelt tot een verfijnde Master Assassin met een conflicterende lotsbestemming. Je maakt kennis met een groep inspirerende personages die Basims lotsbestemming zullen vormen en mogelijk meer zijn dan ze lijken...

De ultieme Assassin
Word de meest veelzijdige Assassin in de geschiedenis van de reeks. Parkour moeiteloos door de stad en hanteer de grootste verzameling gereedschappen tot nu toe. Krijg contracten van de kantoren van de Assassins, verzamel belangrijke aanwijzingen en schakel al sluipend doelwitten uit met nog meer uitgekiende methoden dan ooit tevoren.

Een meeslepende stad die op je reageert
Verken een drukke, levendige stad met inwoners die op elke beweging reageren. Ontrafel de geheimen van vier unieke districten, van het industriële Karkh tot de groene tuinen van Round City. Ontdek verrassende wereldgebeurtenissen en heb interactie met historische figuren die de hoogtijdagen van Bagdad vorm hebben gegeven.

Een eerbetoon aan het origineel
Beleef een moderne variant op de kenmerken en gameplay die 15 jaar lang een franchise hebben bepaald. Reis naar Alamut, de legendarische thuishaven van de Assassins die de basis van het credo hebben gelegd in deze hartverwarmende hommage aan de game waarmee het allemaal begonnen is.

Personages

Basim
Basim, geboren in Samarra, verloor op jonge leeftijd zijn moeder en groeide in zijn eentje op in de straten van Bagdad. Hij bewondert de Hidden Ones en droomt ervan zich bij hen aan te sluiten.

Roshan
Nadat Roshan was ontsnapt aan een leven vol onderdrukking, werd ze een Master Assassin in Alamut, de schuilplaats van de Hidden Ones. Nu neemt ze Basim onder haar hoede als haar eerste echte leerling.

Komt binnenkort
Komt binnenkort

Edities

Standard Edition
  • Assassin's Creed Mirage (basisspel)
Deluxe Edition
  • Assassin's Creed Mirage (basisspel)
  • Basims broche
  • Basim-beeldje
  • Bagdad kaart
  • Verzamelbox
  • Luxe pakket
  • Digitaal kunstboek
  • Digitale soundtrack
  • Mini-kunstboek
  • Staalboek

Collector's Editie
  • Volledige game
  • Deluxe-pakket
  • Premium kwaliteit figurine van
  • Replica van Basims broche
  • Een exclusieve steelbook en meer

Trailers

Screenshots

Wanneer er meer informatie bekend is word dit topic geupdated
Wil je Mede-auteur worden? Doe gerust een berichtje..
^ Naar boven ^

[Voor 107% gewijzigd door G_Dragon op 25-05-2023 09:29]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Assassin's Creed formula:
- New Assassin's Creed Tittle ✓
- DLC Roadmap ✓
- Cash Store Time Savers ✓
- 40h+ of Collectables ✓
- Copy Paste missions ✓
- Empty Open World with big plain fields of nothing ✓
- Pre-order bonuses + one extra mission ✓

[Voor 14% gewijzigd door LadyVodka op 01-09-2022 21:41]

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:46

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

LadyVodka schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:38:
Assassin's Creed formula:
- New Assassin's Creed Tittle ✓
- DLC Roadmap ✓
- Cash Store Time Savers ✓
- 40h+ of Collectables ✓
- Copy Paste missions ✓
- Empty Open World with big plain fields of nothing ✓
- Pre-order bonuses + one extra mission ✓
Zulke reacties zijn net zo repetitief. Als je niet van dit soort games houdt is dat helemaal prima, maar ga hier dan ook niet reageren.

Cunning linguist.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:55
Ben benieuwd, ben niet zo warm van de aanstaande hoofdpersoon. Maar ac games bevallen mij altijd wel.

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:24
Zorroberner schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 00:00:
Ben benieuwd, ben niet zo warm van de aanstaande hoofdpersoon. Maar ac games bevallen mij altijd wel.
Is dat om wat er gebeurd is in Valhalla? het karakter an sich leek in Valhalla namelijk wel een rijke geschiedenis te hebben met de hidden ones,

Wel hoop ik dat ze weer terug gaan naar de gameplay van AC1/2, in plaats van het hack-and-slash van Valhalla, de setting (Constantinopel?) lijkt zich er in ieder geval wel voor te lenen.

• Zorroberner
dragoncry schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:43:
[...]

Is dat om wat er gebeurd is in Valhalla? het karakter an sich leek in Valhalla namelijk wel een rijke geschiedenis te hebben met de hidden ones,

Wel hoop ik dat ze weer terug gaan naar de gameplay van AC1/2, in plaats van het hack-and-slash van Valhalla, de setting (Constantinopel?) lijkt zich er in ieder geval wel voor te lenen.
Ja inderdaad om wat er gebeurde in Valhalla. Ik vond dat zo enorm zuur haha.

Setting wordt Bagdad volgens mij. Wel interessant, was volgens mij de hoofdstad van het Abbasydische Islamitisch rijk.

• dragoncry
Zorroberner schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:22:
[...]

Setting wordt Bagdad volgens mij. Wel interessant, was volgens mij de hoofdstad van het Abbasydische Islamitisch rijk.
Dat wel, maar Altaïr en Ezio waren ook niet bepaald lieverdjes :+ :P

Had nog niet gehoord van het Abbasydische Islamitisch rijk, dus heb het even opgezocht, maar het Abbasydische Islamitisch rijk heeft meerdere hoofdsteden gehad (waaronder inderdaad Baghdad) en genoeg gebeurtenissen om een AC-game van te maken, tnx voor de info :)

Voor de liefhebbers : https://nl.wikipedia.org/wiki/Kalifaat_van_de_Abbasiden

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Zorroberner schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:22:
[...]

Hmm.. ik ben Valhalla aan het spelen en heb (nog) geen idee waar jullie het over hebben. Misschien verstandig om dit Mirage topic nog maar even te mijden..

Qua platforms hoop ik ze 10-9 bevestigen dat het ook naar Stadia komt.

• dragoncry
erwn schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:49:
[...]

Hmm.. ik ben Valhalla aan het spelen en heb (nog) geen idee waar jullie het over hebben. Misschien verstandig om dit Mirage topic nog maar even te mijden..
Ai, niet aan gedacht, zal in het vervolg de informatie over/van/uit vorige delen in spoilertags plaatsen,
Mijn excuses.

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
dragoncry schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:57:
[...]

Ai, niet aan gedacht, zal in het vervolg de informatie over/van/uit vorige delen in spoilertags plaatsen,
Mijn excuses.
(No worries, nog niets gespoild hoor.)

• Zorroberner
Wel goede inderdaad, want dit spel is soort van prequel op Valhalla inderdaad. Maar we hebben de hoofdpersoon gelukkig nog niet eens benoemd :)

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
ik ben blij! ben nu net weer met Valhalla bezig, en ja ik snap de kritiek dat het Assassin stukje uit de games is verdwenen, en daar ben ik het compleet mee eens. Maar het blijven goede games.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• LadyVodka
  • Niet online
Rumors van Februari 2022 :
The next Assassin's Creed game will be more compact with more emphasis on stealth and less focus on open-world exploration.
Ubisoft reportedly has a smaller, stealth-focused Assassin's Creed game in the works
Based around Valhalla character Basim.
A new Assassin's Creed game focused on stealth is coming this year or next featuring the Assassin's Creed Valhalla character Basim
DLC Already Leaked of pre-order bonus? ✓
spoiler:

Man man man , waarom kan ik mezelf geen +1 geven? O+

[Voor 11% gewijzigd door LadyVodka op 02-09-2022 14:06. Reden: added tweet, fixed spoiler]

• dragoncry
Zorroberner schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:08:
Wel goede inderdaad, want dit spel is soort van prequel op Valhalla inderdaad. Maar we hebben de hoofdpersoon gelukkig nog niet eens benoemd :)
spoiler:
ladyvodka fixed that for you :Y
LadyVodka schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:33:
Rumors van Februari 2022 :

[...]

[...]

[...]

DLC Already Leaked of pre order bonus? ✓
[Afbeelding]
Man man man , waarom kan ik me zelf geen +1 geven? O+
Beter, dat is iets waar ik echt doorheen moest bijten bij valhalla, de immens grote map met grote stukken waar relatief weinig te doen of te vinden was, een compactere map klinkt mij als muziek in de oren.

Wat betreft je laatste opmerking: Laat het los, heb je er ook geen last meer van ;)

• G_Dragon
Volgens dezelfde bronnen die de vorige keer ook gelijk hadden zijn dit de nieuwste leaks over de game, ik hoop persoonlijk dan wel dat deze stad dan wel een grote is en we niet teruggaan naar een kleine map.
  • De game bevat één stad en dat is Bagdad.
  • Deze stad is opgedeeld in vier districten, elk met een baas.
  • Rond de stad zijn oases, rivieren en woestijnen te vinden.
  • De optie om werpmessen te gooien keert terug.
  • Net zoals de optie om op daken in verbergplekken te schuilen voor vijanden.
  • Het doel is om de straten te bevolken met veel NPC’s, een beetje vergelijkbaar met de drukte in Assassin’s Creed: Unity.
  • Er zullen veel interacties mogelijk zijn tijdens het parcouren, zoals slingeren aan lantarens om verder gelegen gebouwen te bereiken.
  • Sommige executies zullen in slow-motion gepresenteerd worden, met name als ze vanuit de lucht zijn.

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Zorroberner
G_Dragon schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:26:
Volgens dezelfde bronnen die de vorige keer ook gelijk hadden zijn dit de nieuwste leaks over de game, ik hoop persoonlijk dan wel dat deze stad dan wel een grote is en we niet teruggaan naar een kleine map.
  • De game bevat één stad en dat is Bagdad.
  • Deze stad is opgedeeld in vier districten, elk met een baas.
  • Rond de stad zijn oases, rivieren en woestijnen te vinden.
  • De optie om werpmessen te gooien keert terug.
  • Net zoals de optie om op daken in verbergplekken te schuilen voor vijanden.
  • Het doel is om de straten te bevolken met veel NPC’s, een beetje vergelijkbaar met de drukte in Assassin’s Creed: Unity.
  • Er zullen veel interacties mogelijk zijn tijdens het parcouren, zoals slingeren aan lantarens om verder gelegen gebouwen te bereiken.
  • Sommige executies zullen in slow-motion gepresenteerd worden, met name als ze vanuit de lucht zijn.
Bagdad was toen echt een metropool. Ook een kruispunt tussen Oost en West. (Als je alles ten westen van het midden-oosten als West beschouwd). Dus denk dat ze wel een grote weergave gaan doen. We gaan het zien :)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hopelijk meer stealth gameplay, minder grote map (maar met grotere stad) en minder missies (maar de missies die er zijn van hogere kwaliteit).

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:37

DarkSide

theres no place like ::1

Ben wel benieuwd.
Het is een lang lopende reeks. En ik heb de eerste games niet gespeeld.
Binnen gekomen met Unity en Syndicate en heb me daar wel mee vermaakt.
Origens vond ik ook top. En vooral ook mooi om te zien.
Odyssey vond ik niets. Leek te veel op origins (dat gevoel kreeg ik).
En was beetje terughoudend met Valhalla.

Vond ik ook geen top game. Maar wel vermakelijk en dat is voor mij wel het belangrijkste met gamen.
Maar een beetje terug naar de AC roots en een minder massive map ben ik wel blij mee.
Zal geen day 1 insta buy worden. Maar zal zeker wel gespeeld worden

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

DarkSide schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 20:16:
Ben wel benieuwd.
Het is een lang lopende reeks. En ik heb de eerste games niet gespeeld.
Binnen gekomen met Unity en Syndicate en heb me daar wel mee vermaakt.
Origens vond ik ook top. En vooral ook mooi om te zien.
Odyssey vond ik niets. Leek te veel op origins (dat gevoel kreeg ik).
En was beetje terughoudend met Valhalla.

Vond ik ook geen top game. Maar wel vermakelijk en dat is voor mij wel het belangrijkste met gamen.
Maar een beetje terug naar de AC roots en een minder massive map ben ik wel blij mee.
Zal geen day 1 insta buy worden. Maar zal zeker wel gespeeld worden
Nou je bent letterlijk op het laagtepunt van de reeks binnengekomen :p Syndicate was echt vreselijk. Ik weet niet wat het is met Ubisoft, maar ze kunnen geen games maken die zich in londen afspelen. Legion was ook al matig. Black Flag en de hele Ezio collectie zijn toppers.

Kijk er wel naar uit om terug wat meer stealth te hebben + een echte stad
Zorroberner schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 00:00:
Ik juist wel, eindelijk weer een echte assassin en geen gerommel eromheen. Leuke tie-in met het Isu/goden verhaal ook.

Hoop dat dit Assassin's Creed weer terug op de rit brengt
AntiChrist7 schreef op zondag 4 september 2022 @ 00:30:
[...]

Nou je bent letterlijk op het laagtepunt van de reeks binnengekomen :p
Unity was toch ook wel een topper hoor. Het verhaal was matig en er waren nogal wat bugs en frustraties, maar dat laatste is ook bij de eerdere games waar. De sfeer en muziek in Unity waren geweldig en Unity had toch echt wel de beste parkour tot nu toe als je het eenmaal onder de knie had.

Ik hoop ook echt dat Mirage weer een wat kleinere map heeft en vooral weer de sfeer weet te pakken, want dat mis ik sinds toen zo'n beetje volledig.
Oon schreef op zondag 4 september 2022 @ 00:43:
[...]

Unity was toch ook wel een topper hoor. Het verhaal was matig en er waren nogal wat bugs en frustraties, maar dat laatste is ook bij de eerdere games waar. De sfeer en muziek in Unity waren geweldig en Unity had toch echt wel de beste parkour tot nu toe als je het eenmaal onder de knie had.
Bwa er wren een paar design choices bij unity waar ik me ernstige vragen bij stelde. Zoals het verwijderen van het fluiten om guards te lokken, wat me heel wat frustratie opleverde. Het verhaal an sich vond ik eigenlijk niet slecht. Ipv Assassin vs templar is het meer een focus hoe verschillende facties in die groeperingen voor dominante strijden, elk met hun eigen interpretatie (al was het overkoepelend verhaal met Bishop complete rommel).

Wat me het meeste stoorde aan Unity is dat je de meest interessante periode uit de geschiedenis hebt, en ze doen er niks mee. Je praat niet met de Robbespierre, niet met de Louis XVI of Marie Antoinette, noch met Danton of Lafayette. Je moet het doen met een paar cameo's, en dat is zo zonde.
Zelfs met Napoleon wissel je amper van gedachten. En dat maakte de characters die erin meespeelden ook zo flets en vergeetbaar. Dan vond ik kleine broertje Rogue beter

Ohja, en de MP werd gedumpt voor wat shitty co-op missies, daar was ik ook niet blij mee :p
AntiChrist7 schreef op zondag 4 september 2022 @ 01:02:
[...]

Bwa er wren een paar design choices bij unity waar ik me ernstige vragen bij stelde. Zoals het verwijderen van het fluiten om guards te lokken, wat me heel wat frustratie opleverde. Het verhaal an sich vond ik eigenlijk niet slecht. Ipv Assassin vs templar is het meer een focus hoe verschillende facties in die groeperingen voor dominante strijden, elk met hun eigen interpretatie (al was het overkoepelend verhaal met Bishop complete rommel).

Wat me het meeste stoorde aan Unity is dat je de meest interessante periode uit de geschiedenis hebt, en ze doen er niks mee. Je praat niet met de Robbespierre, niet met de Louis XVI of Marie Antoinette, noch met Danton of Lafayette. Je moet het doen met een paar cameo's, en dat is zo zonde.
Zelfs met Napoleon wissel je amper van gedachten. En dat maakte de characters die erin meespeelden ook zo flets en vergeetbaar. Dan vond ik kleine broertje Rogue beter

Ohja, en de MP werd gedumpt voor wat shitty co-op missies, daar was ik ook niet blij mee :p
Ik denk dat AC Unity wat hele goeie ideeën had, maar uiteindelijk niet veel kans had. Supervette nieuwe engine, eindelijk 'echt multiplayer samen spelen', nieuw parkour systeem dat vele malen beter was dan we ooit gezien hadden, zelf je outfit kunnen kiezen en upgraden.. Maar daartegenover was het cover systeem ruk, was de multiplayer niet zoals gepland, was de performance niet zoals beloofd, en viel het allemaal een beetje in het water.

Ik hoop dat ze in dit geval bij Mirage gewoon even het goeie van alle andere spellen pakken (dus ook de betere controle over parkour uit Unity, maar dan wel kunnen fluiten, kleinere map, meer focus op verhaal en sfeer etc) en niet te avontuurlijk zijn, want dat hebben ze na Unity wat mij betreft te veel los gelaten.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik hou erg van grote open world games, dus vond Valhalla juist een van de leukste games die ik gespeeld heb uit deze reeks. Maar goed, de Ezzio collectie kon ik ook best waarderen, dus komt het waarschijnlijk wel goed. Geen instant buy, daarvoor vind ik Ubisoft te wisselend qua kwaliteit.

[Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 04-09-2022 07:20]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

ArthurMorgan schreef op zondag 4 september 2022 @ 07:20:
Ik hou erg van grote open world games, dus vond Valhalla juist een van de leukste games die ik gespeeld heb uit deze reeks. Maar goed, de Ezzio collectie kon ik ook best waarderen, dus komt het waarschijnlijk wel goed. Geen instant buy, daarvoor vind ik Ubisoft te wisselend qua kwaliteit.
Maar hou je van de vrijheid en het op onderzoek uit kunnen gaan, of hou je echt van de loze ruimte tussen hotspots zoals in de 3 meest recente AC games?

Ik vond Valhalla ook wel leuk, maar als je een bepaalde weg al een keer bereden hebt en daar de ene activity gedaan hebt die bewust daar geplaatst is omdat er anders te lang helemaal niks is, dan is er gewoon niks meer. Ziet er allemaal mooi uit, maar er zijn hele grote stukken van Engeland in Valhalla waar gewoon écht helemaal niks is.

Vergelijk dat met bijv. AC2; kleinere maps, maar wel meer maps. Iedere map heeft z'n eigen sfeer (visueel, maar ook qua geluid), eigen aankleding, en steeds als je een nieuwe map in komt is er weer veel te ontdekken. In Valhalla had ik het na het eerste gebied wel gezien, de rest is vooral meer van hetzelfde. Zelfs de steden hadden hetzelfde probleem; die waren wel wat drukker, maar echt levend voelde ze niet.

De eerdere spellen voelen gewoon meer alsof je echt 'als Desmond' in de Animus zit, en de nieuwere spellen hebben dan wel Layla maar die is eigenlijk niet relevant, want je bent gewoon een RPG aan het spelen als Bayek, Kassandra/Alexios of Eivor (of onze grote vriend, als Eivor eenmaal z'n verhaal heeft afgerond).

Ik mis bij de latere spellen een beetje de core story. Nog los van dat ze de modern day helemaal hebben verwaarloosd, hebben ze voor mijn gevoel significant minder aan world building gedaan om je echt het tijdperk in te trekken. Misschien juist omdat het op die schaal niet mogelijk is.

Ik denk dat een kleinere map met wel diezelfde vrijheid als we al sinds AC2 kennen (AC1 technisch gezien ook, maar de story was iets meer lineair), maar gewoon meer de focus op een iets kleiner gebied, zou leiden tot minder herhaling en een leukere ervaring :)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik ervaar het niet zozeer als loze ruimte. Het verhoogt mijn betrokkenheid dat je echt ergens naar toe gaat. Sowieso zijn de uitzichten vaak ook echt mooi, dat ik echt geniet van dat paardrijden of zeilen.
Ik merk dat ik in de stad vaak echt bezig ben zo snel mogelijk van de ene plek naar de andere te komen. In een meer landelijke omgeving (mits mooi, want de paardrijtochtjes in de oudere spellen vond ik dan weer niks) doe ik veel rustiger aan over het algemeen.

Over de core story en het heden ben ik het wel erg eens trouwens. Dat lijkt er alleen nog maar een beetje bij te hangen omdat dat nou eenmaal moet ipv er een mooi verhaal van te maken.

ArthurMorgan schreef op zondag 4 september 2022 @ 16:59:
Ik ervaar het niet zozeer als loze ruimte. Het verhoogt mijn betrokkenheid dat je echt ergens naar toe gaat. Sowieso zijn de uitzichten vaak ook echt mooi, dat ik echt geniet van dat paardrijden of zeilen.
Ik merk dat ik in de stad vaak echt bezig ben zo snel mogelijk van de ene plek naar de andere te komen. In een meer landelijke omgeving (mits mooi, want de paardrijtochtjes in de oudere spellen vond ik dan weer niks) doe ik veel rustiger aan over het algemeen.

Over de core story en het heden ben ik het wel erg eens trouwens. Dat lijkt er alleen nog maar een beetje bij te hangen omdat dat nou eenmaal moet ipv er een mooi verhaal van te maken.
Grappig om te lezen, dat zijn echt net de dingen waar ik weinig mee heb in deze spellen. Ik vond het zeker in Odyssey wel mooi om zo boven op een berg te staan en over het landschap uit te kijken, maar ook dat blijft niet erg lang interessant. Uiteindelijk is het voor mij toch snel gewoon meer van hetzelfde.

Maar goed, ieder z'n eigen ding natuurlijk. Ik hoop er vooral op dat de ruimte die er is in het spel goed benut gaat worden, en het niet voelt alsof 2/3e van de map opvulling is. Zoals Odyssey en Valhalla kan ik er wel mee leven want je kunt fast travel gebruiken, en sinds Origins hebben we natuurlijk ook de mogelijkheid om een paard (of kameel :) ) automatisch naar een waypoint te laten lopen, maar ik hou niet zo van padding in spellen. Heb liever een goed spel van 4 uur dan een goed spel van 4 uur met nog eens 6 uur aan reistijd.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:01
Ik vind het sowieso wel grappig om te zien hoe divers de meningen over de AC games zijn.

Persoonlijk vind ik origins en Odyssey de beste games, voornamelijk vanwege die mooie grote wereld en ik vond de karakters ook erg leuk. Valhalla, hoewel gelijkaardig in opzet, vond ik dan weer veel minder en had ik moeite mee om uit te spelen. Voornamelijk omdat de Vikingen me niet aanspraken, Eivor me niks deed en de omgeving saai was imho. Unity was voor mij met afstand de slechtste AC, vreselijk saai en heb ik ook niet uitgespeeld.

Gamertag: FinrazielNL

• dragoncry
Finraziel schreef op maandag 5 september 2022 @ 07:26:
Ik vind het sowieso wel grappig om te zien hoe divers de meningen over de AC games zijn.

Persoonlijk vind ik origins en Odyssey de beste games, voornamelijk vanwege die mooie grote wereld en ik vond de karakters ook erg leuk. Valhalla, hoewel gelijkaardig in opzet, vond ik dan weer veel minder en had ik moeite mee om uit te spelen. Voornamelijk omdat de Vikingen me niet aanspraken, Eivor me niks deed en de omgeving saai was imho. Unity was voor mij met afstand de slechtste AC, vreselijk saai en heb ik ook niet uitgespeeld.
Een grote open wereld hoeft geen probleem te zijn zolang er genoeg te doen is op verschillende plekken,
Bij Origins vond ik dit prima geregeld, bij Valhalla aanzienlijk minder, er zijn echt hele grote stukken grasland of sneeuw waar helemaal niet te doen/vinden is. Oddessey kon ik niet inkomen en heb ik maar een klein stukje gespeeld

• ArthurMorgan
  • Niet online
Wat ik trouwens wel hoop is dat ze nu wel wat gaan doen aan dat ik een huis met bewoners inloop, daar in hun spullen ga lopen rommelen en de boel leegjat ze boos op me worden en me willen stoppen of soldaten (oid) roepen. Dat is echt een van mijn allergrootste ergernissen.

[Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-09-2022 09:35]

• G_Dragon
ArthurMorgan schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:34:
Wat ik trouwens wel hoop is dat ze nu wel wat gaan doen aan dat ik een huis met bewoners inloop, daar in hun spullen ga lopen rommelen en de boel leegjat ze boos op me worden en me willen stoppen of soldaten (oid) roepen. Dat is echt een van mijn allergrootste ergernissen.
Dat zou wel heel vet zijn inderdaad!

Finraziel schreef op maandag 5 september 2022 @ 07:26:

Ik denk dat dat gewoon een direct resultaat is van het feit dat ze meer richting mainstream zijn gegaan. Origins, Odyssey en Valhalla zijn gewoon keiharde mainstream RPGs, terwijl de eerdere spellen toch wel wat meer niche waren. Ze waren niet écht stealth tegenover bijv. Thief of Styx, maar hadden wel de focus op de Creed. De laatste 3 spellen zijn daar gewoon helemaal van afgestapt.

Op zich is dat prima, maar het trekt gewoon een heel ander publiek aan. Ik ben benieuwd of ze dit nieuwe spel leuk weten te maken voor beide kanten van het verhaal.
ArthurMorgan schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:34:
Maar dit is toch iets dat de meeste spellen doen? Er zijn wel spellen als bijv. de Elder Scrolls waar als je 's nachts een huis in gaat of overdag spullen jat ze niet blij zijn, maar de meeste spellen doen de NPCs alsof het niet hun spullen zijn.

Ben het verder wel met je eens hoor, zou een leuk stukje simulatie zijn dat makkelijk te doen is en veel toevoegt. Ik vind het sowieso al een raar idee dat een assassin zomaar spullen van iemand zou (moeten) jatten, dat is niet echt 'hidden in plain sight' 8)7. Het stukje pickpocketen kan ik nog wel mee leven, maar echt inbreken in een huis en dat huis leegroven gaat wel wat verder.

[Voor 6% gewijzigd door Oon op 05-09-2022 15:55]

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-05 13:59

Plainside

I browse when I'm at work

Ik hoop echt dat ze het compact houden zoals vele hier, sinds Origins geen zin/tijd/motivatie meer gehad om er een uit te spelen, laatste waren Unity en Syndicate welke uitgespeeld werden. Hopelijk kan ik Mirage toevoegen aan het lijstje, het open wereld gevoel was eerst leuk maar leent zich niet voor een game waar stealth voorop hoort te staan.
Plainside schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:01:
Ik hoop echt dat ze het compact houden zoals vele hier, sinds Origins geen zin/tijd/motivatie meer gehad om er een uit te spelen, laatste waren Unity en Syndicate welke uitgespeeld werden. Hopelijk kan ik Mirage toevoegen aan het lijstje, het open wereld gevoel was eerst leuk maar leent zich niet voor een game waar stealth voorop hoort te staan.
Ik vond Syndicate al een hele takenlijst eerlijk gezegd. Unity was een super mooi spel met leuke parkour en een mooie sfeer, maar Syndicate voelde ineens veel groter en heel leeg, en iedere borough was weer hetzelfde riedeltje. De grappling hook die ze daar in hebben gestopt maakte het ook niet beter, heel veel sneller was het niet en het zorgde er alleen voor dat ze geen reden hadden om de map zo in te richten dat je lekker rond kon rennen over daken.

• G_Dragon

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dat "Back to basics" spreekt mij wat minder aan, ik vond de eerdere delen eigenlijk allemaal niet zo heel erg sterk, repetitive gameplay, weinig te doen en kleine werelden. Daarom was ik erg blij met Black Flag en natuurlijk Origins, Odyssey en Valhalla.

Toch ben wel benieuwd wat ze er nou mee gaan doen, ondanks dat de wereld kleiner wordt zijn ze bij Ubisoft (of bij het AC team) wel erg goed in geloofwaardige werelden bouwen en dat spreekt mij altijd wel aan.

Edit: Ooh en die hedendaagse tijd ellende mogen ze wat mij betreft ook helemaal schrappen, dat vond ik altijd enorm tenenkrommend om doorheen te komen.

[Voor 14% gewijzigd door Donstil op 05-09-2022 22:35]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil
  • Niet online
dragoncry schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:32:
[...]

Een grote open wereld hoeft geen probleem te zijn zolang er genoeg te doen is op verschillende plekken,
Bij Origins vond ik dit prima geregeld, bij Valhalla aanzienlijk minder, er zijn echt hele grote stukken grasland of sneeuw waar helemaal niet te doen/vinden is. Oddessey kon ik niet inkomen en heb ik maar een klein stukje gespeeld
Ah dat is zonde zeg, Odyssey was naar mijn mening de beste van de drie, echt de moeite waard om het even een betere kans te geven.

Eigenlijk sloeg ik een beetje aan op dat "hele grote stukken grasland of sneeuw waar helemaal niet te doen/vinden is". Tuurlijk dat lijkt saai op het eerste gezicht maar wat hoe denk je dat dit vroeger geweest is? Toen was de wereld simpelweg niet fun op elke hoek van de straat. Ik vond dat daarom juist erg sterk, je had het gevoel echt in een grote wereld te zijn en je moest regelmatig even reizen om ergens te komen net zoals dat vroeger ging.

• G_Dragon
Donstil schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:27:
Dat "Back to basics" spreekt mij wat minder aan, ik vond de eerdere delen eigenlijk allemaal niet zo heel erg sterk, repetitive gameplay, weinig te doen en kleine werelden. Daarom was ik erg blij met Black Flag en natuurlijk Origins, Odyssey en Valhalla.

Toch ben wel benieuwd wat ze er nou mee gaan doen, ondanks dat de wereld kleiner wordt zijn ze bij Ubisoft (of bij het AC team) wel erg goed in geloofwaardige werelden bouwen en dat spreekt mij altijd wel aan.

Edit: Ooh en die hedendaagse tijd ellende mogen ze wat mij betreft ook helemaal schrappen, dat vond ik altijd enorm tenenkrommend om doorheen te komen.
Ja Black Flag was een geweldige titel, erg vernieuwend. Heb die game 2 tot 3x 100% gespeeld, maar ik moet zeggen dat ik me met bijna alle Assassin's Creed games prima heb vermaakt en de onderstaande delen sowieso minimaal 1 keer 100% heb gespeeld:
  • Assassin's Creed 1
  • Assassin's Creed 2
  • Assassin's Creed: Brotherhood
  • Assassin's Creed: Revelations
  • Assassin's Creed 3
  • Assassin's Creed Black Flag
  • Assassin's Creed Rogue
  • Assassin's Creed Orgins
  • Assassin's Creed Odyssey (inclusief alle dlc)
Helaas valt Valhalla hier nog buiten maar die moet zeker nog op dit lijstje komen, bij Assassin's Creed Unity en Assassin's Creed Syndicate ben ik halverwege afgehaakt want ik kwam er gewoon niet doorheen en waren voor mij de minste van de hele serie.

Ben heel benieuwd naar de volgende Assassin's Creed titel!

• dragoncry
Donstil schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:31:
[...]

Ah dat is zonde zeg, Odyssey was naar mijn mening de beste van de drie, echt de moeite waard om het even een betere kans te geven.
Hmm, zal er nog eens naar kijken dan en er wat meer tijd in steken, misschien toch te vroeg opgegeven en heb wel weer zin in een beetje AC :)
Eigenlijk sloeg ik een beetje aan op dat "hele grote stukken grasland of sneeuw waar helemaal niet te doen/vinden is". Tuurlijk dat lijkt saai op het eerste gezicht maar wat hoe denk je dat dit vroeger geweest is? Toen was de wereld simpelweg niet fun op elke hoek van de straat. Ik vond dat daarom juist erg sterk, je had het gevoel echt in een grote wereld te zijn en je moest regelmatig even reizen om ergens te komen net zoals dat vroeger ging.
Dat is wel zo, maar voor mij was het toch een beetje teveel van het goede, heb mij prima vermaakt met valhalla hoor, daar niet van. De leegte had ook gevuld kunnen worden met collectable lore bijvoorbeeld, in ieder geval iets wat het (voor mij) meer de moeite waard maakt om de rit/omweg te nemen.

Hoewel historish accuraat, voegt het voor mij niet veel toe, zeker als wanneer ik al de nodige uren in het spel heb zitten. Er komt dan een punt waarop ik door wil zonder eerst (relatief) lang moet reizen, dit is natuurlijk persoonlijk :) dat gezegd hebbende waren de vergezichten wel prachtig.

Misschien word ik wel te oud/heb ik te weinig tijd om dit soort grote werken correct te waarderen :P

• G_Dragon
dragoncry schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:13:
[...]

Hmm, zal er nog eens naar kijken dan en er wat meer tijd in steken, misschien toch te vroeg opgegeven en heb wel weer zin in een beetje AC :)

[...]

Dat is wel zo, maar voor mij was het toch een beetje teveel van het goede, heb mij prima vermaakt met valhalla hoor, daar niet van. De leegte had ook gevuld kunnen worden met collectable lore bijvoorbeeld, in ieder geval iets wat het (voor mij) meer de moeite waard maakt om de rit/omweg te nemen.

Hoewel historish accuraat, voegt het voor mij niet veel toe, zeker als wanneer ik al de nodige uren in het spel heb zitten. Er komt dan een punt waarop ik door wil zonder eerst (relatief) lang moet reizen, dit is natuurlijk persoonlijk :) dat gezegd hebbende waren de vergezichten wel prachtig.

Misschien word ik wel te oud/heb ik te weinig tijd om dit soort grote werken correct te waarderen :P
Assassin's Creed Odyssey is een geweldige game! Het is een ware uitdaging om deze 100% te spelen :D

Het is me tot nu toe 1 keer gelukt:

[Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 05-09-2022 23:19]

• Donstil
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:16:
[...]

Assassin's Creed Odyssey is een geweldige game! Het is een ware uitdaging om deze 100% te spelen :D

Het is me tot nu toe 1 keer gelukt:

[Afbeelding]
Ah ja hier ook. Odyssey main game op Platinum en alle DLC op 100% (want geen platinum).
Valhalla ook op Platinum maar de laatste DLC moet ik ooit nog eens doen (lees: Gaat niet meer gebeuren).

• G_Dragon
Donstil schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:34:
[...]

Ah ja hier ook. Odyssey main game op Platinum en alle DLC op 100% (want geen platinum).
Valhalla ook op Platinum maar de laatste DLC moet ik ooit nog eens doen (lees: Gaat niet meer gebeuren).
Haha ik moet alle dlcs nog doen dus je loopt al voor op me :9

Donstil schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:27:

Juist die nieuwere games waren een en al herhaling, en de eerdere games een stuk minder. Waar de eerdere games in ieder geval wat unieke dungeons e.d. hadden, was alles na Unity zo'n beetje een klein handjevol unieke activiteiten en de rest kopiëren en plakken op de story na, en de story is er ook niet unieker op geworden.

En ik hoop al helemaal dat de modern day story terugkomt, want dat was juist wat de AC games interessant maakte. Dat ze die in Black Flag hebben verpest en daarna helemaal hebben laten vallen vond ik heel jammer, dus ik was blij dat die in Origins weer een beetje terug kwam zelfs al was het maar weinig

• Donstil
  • Niet online
Oon schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 07:38:
[...]

Juist die nieuwere games waren een en al herhaling, en de eerdere games een stuk minder. Waar de eerdere games in ieder geval wat unieke dungeons e.d. hadden, was alles na Unity zo'n beetje een klein handjevol unieke activiteiten en de rest kopiëren en plakken op de story na, en de story is er ook niet unieker op geworden.

En ik hoop al helemaal dat de modern day story terugkomt, want dat was juist wat de AC games interessant maakte. Dat ze die in Black Flag hebben verpest en daarna helemaal hebben laten vallen vond ik heel jammer, dus ik was blij dat die in Origins weer een beetje terug kwam zelfs al was het maar weinig
Nah daar kan ik mij niet in vinden, in de nieuwe games is naar mijn gevoel veel meer te doen dan in de eerdere games.

Story spoel ik altijd door, dus dat weet ik niet, toen ze in Deel 2 (of wanneer ook al weer) met Aliens kwamen waren ze mij kwijt.

Donstil schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:47:
[...]

Nah daar kan ik mij niet in vinden, in de nieuwe games is naar mijn gevoel veel meer te doen dan in de eerdere games.

Story spoel ik altijd door, dus dat weet ik niet, toen ze in Deel 2 (of wanneer ook al weer) met Aliens kwamen waren ze mij kwijt.
Ah ja kijk daar zit 't probleem natuurlijk :P

De eerdere AC games gingen juist om de story, het hele verhaal achter de manier waarop Desmond via de Animus in de huid van Altaïr en daarna Ezio kruipt, het gevecht tussen de Assassins en Templars, de First Civilization/Those Who Came Before/Isu en de Pieces of Eden die zij voor ons hebben achtergelaten.

Als je de story overslaat dan ben je gewoon het verkeerde spel aan het spelen en snap ik dat de laatste drie je meer liggen, want die zijn gewoon veel meer mainstream RPG en story is daar minder belangrijk.

Zoals ik eerder zei zou het mooi zijn als Mirage voor beide kanten leuk is, maar in dit geval hoop ik toch dat ze zich op bestaande fans richten en juist weer meer aandacht aan story besteden, want dat is de kern van de IP en het enige wat mensen keer op keer terugtrekt, als ze dat nog verder laten vallen dan kunnen ze net zo goed hun focus op andere spellen leggen die al bij het eerste of tweede spel (zoals Far Cry) volledig op een mainstream publiek gericht waren. Het zou jammer zijn als ze Assassin's Creed, dat enkel en alleen Assassin's Creed is door de story, nog verder verbasteren.

Maar goed, tot zover is de communicatie heel duidelijk over dat ze dus wel weer de goeie kant op gaan en het RPG gebeuren laten vallen en meer richting de compacte keiharde kern van AC1 willen. Dat is jammer voor mensen als jij die daar niet van houden, maar ik ben er zelf toch wel heel blij mee als ze het waar kunnen maken :)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Volgens mij moet het ook niet moeilijk zijn om het optioneel te maken. Dat je gewoon kunt kiezen of je het heden erbij wilt hebben of alleen het gedeelte in de geschiedenis. Ik ben er niet zeker van of dat een slim iets is, maar je bereikt dan wel beide kampen.

• Nightspark
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-05 16:07
Ondanks de beperkte consistentie aan kwaliteit de afgelopen jaren ga ik meteen met geld gooien als Mirage de magie van de Ezio trilogie terug brengt.

Ook wederom goed te merken dat er echt 2 kampen zijn:
Vóór of Tégen de hedendaagse achtergrond.

Ik ben dus duidelijk voor ;) Waarbij ik ook hoop dat we weer teruggaan naar de storylines waarin je als speler vanuit de schaduw invloed uitoefent op historische momenten.
Donstil schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:47:
[...]

Ben met je eens dat er veel meer te doen is. En zeker de type missies in AC1 is niet bijster creatief en afwisselend.

Maar een map vergroten en dan vervolgens volplempen met allemaal dezelfde activiteiten geeft je inderdaad méér te doen. Maar meer is in mijn geval zeker niet beter, want ik moet wordt op zoveel dingen gewezen die ik kán doen (waar ik vervolgens geen voldoening uit) dat het mij uit het verhaal trekt.
Immersie brekend in mijn geval.

[Voor 49% gewijzigd door Nightspark op 06-09-2022 11:36]

ArthurMorgan schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:14:
Volgens mij moet het ook niet moeilijk zijn om het optioneel te maken. Dat je gewoon kunt kiezen of je het heden erbij wilt hebben of alleen het gedeelte in de geschiedenis. Ik ben er niet zeker van of dat een slim iets is, maar je bereikt dan wel beide kampen.
Of een incentive geven om juist wel de modern day te willen spelen.

Ik vond het vanuit story oogpunt altijd supervet om ook als Desmond rond te rennen, helemaal in AC3 waar de parkour een beetje uitgebreider werd en je ook echt wat combat had in de modern day story.

Als ze nou de modern day uitbreiden naar meer dan alleen een stukje story, bijv. dat je bepaalde dingen in de animus unlockt vanuit optionele modern day missies in plaats van hele lineaire story triggers zou mooi zijn.

Of om Valhalla als voorbeeld te nemen; die heeft een droomwereld waar Eivor in gaat, waarom niet zo'n wereld voor de modern day story? Of zoals AC Brotherhood, daar kun je in Monteriggioni rondrennen als Desmond, alleen kan het daar niet overdag en is het maar een klein stukje.
Stel je voor dat je gewoon een hele moderne map hebt, de moderne versie van de Animus wereld bijvoorbeeld, waar je echt in kan rondrennen en dingen kan vinden die daar vroeger ook waren.

In ACB en/of 3 heb je ook een aantal sequences waar je in de Animus iets vindt, en dan in de modern day ga je geforceerd naar die locatie in een cutscene om er iets mee te doen. Waarom niet gewoon een fysieke locatie waar je als modern day persoon heen kan rennen/klimmen om het 'in person' te onderzoeken?

Lijkt mij een veel beter idee dan de modern day schrappen of optioneel maken, want dan hebben ook mensen die niks om de story geven een reden om het stukje moderne verhaal wel met plezier te spelen.

• dragoncry
Oon schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:38:
[...]

Of een incentive geven om juist wel de modern day te willen spelen.

Ik vond het vanuit story oogpunt altijd supervet om ook als Desmond rond te rennen, helemaal in AC3 waar de parkour een beetje uitgebreider werd en je ook echt wat combat had in de modern day story.

Als ze nou de modern day uitbreiden naar meer dan alleen een stukje story, bijv. dat je bepaalde dingen in de animus unlockt vanuit optionele modern day missies in plaats van hele lineaire story triggers zou mooi zijn.

Of om Valhalla als voorbeeld te nemen; die heeft een droomwereld waar Eivor in gaat, waarom niet zo'n wereld voor de modern day story? Of zoals AC Brotherhood, daar kun je in Monteriggioni rondrennen als Desmond, alleen kan het daar niet overdag en is het maar een klein stukje.
Stel je voor dat je gewoon een hele moderne map hebt, de moderne versie van de Animus wereld bijvoorbeeld, waar je echt in kan rondrennen en dingen kan vinden die daar vroeger ook waren.

In ACB en/of 3 heb je ook een aantal sequences waar je in de Animus iets vindt, en dan in de modern day ga je geforceerd naar die locatie in een cutscene om er iets mee te doen. Waarom niet gewoon een fysieke locatie waar je als modern day persoon heen kan rennen/klimmen om het 'in person' te onderzoeken?

Lijkt mij een veel beter idee dan de modern day schrappen of optioneel maken, want dan hebben ook mensen die niks om de story geven een reden om het stukje moderne verhaal wel met plezier te spelen.
In AC:B maakte het "modern day" deel uit van het verhaal en ging dat mooi in elkaar over, zeker de proloog,
In Valhalla staat de "modern day" voor mijn gevoel grotendeels los van wat er in de animus gebeurd, dit toevoegen aan Mirage is prima, maar dan wel graag volledig geintergreerd/in lijn met wat in in de animus gebeurd, en, niet onbelangrijk : geniet, maar drink (speel) met mate.
Donstil schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:34:
[...]

100% voor mij is de main game, het enige AC spellen waarvoor ik DLC heb gehaald zijn Origins (alles) en valhalla (druids), achievements vind ik leuk om te halen, maar sommige laat ik voorbij gaan, zeker als hiervoor een specifieke actie aan hangt die ik door normaal spelen niet (of moeilijk) kan halen,
spoiler:
deze heb ik laten gaan in valhalla, simpelweg geen zin om de moeite te doen :z :
"While on fire during a fight, kill 3 hard difficulty soldiers without breaking their shields"
dragoncry schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:48:
[...]

In AC:B maakte het "modern day" deel uit van het verhaal en ging dat mooi in elkaar over, zeker de proloog,
In Valhalla staat de "modern day" voor mijn gevoel grotendeels los van wat er in de animus gebeurd, dit toevoegen aan Mirage is prima, maar dan wel graag volledig geintergreerd/in lijn met wat in in de animus gebeurd, en, niet onbelangrijk : geniet, maar drink (speel) met mate.
Precies dit ja. In de eerdere spellen was de modern day leuk voor het verhaal, maar dat hebben ze in AC4 laten vallen (daar ging het hele modern day gedeelte alleen over de ene 'easter egg' dat de IT meneer degene was die je in de animus ook tegen kwam en een kickoff voor de reïncarnatie die in Valhalla weer terug komt), in Unity was het alleen een paar cutscenes. Daarna in Origins had je wel een heel klein stukje, maar niks relevants.

Moet zeggen dat ik dat modern day kampje in Valhalla wel heel mooi vond, maar zo jammer dat ze er gewoon helemaal niks mee deden.

• Donstil
  • Niet online
dragoncry schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:48:
100% voor mij is de main game, het enige AC spellen waarvoor ik DLC heb gehaald zijn Origins (alles) en valhalla (druids), achievements vind ik leuk om te halen, maar sommige laat ik voorbij gaan, zeker als hiervoor een specifieke actie aan hangt die ik door normaal spelen niet (of moeilijk) kan halen,
spoiler:
deze heb ik laten gaan in valhalla, simpelweg geen zin om de moeite te doen :z :
"While on fire during a fight, kill 3 hard difficulty soldiers without breaking their shields"
Ooh nee in dit geval met 100% bedoelde ik ook echt 100%, dus de main game story en alles wat er verder nog aan een trophy hangt.

Oon schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:50:
[...]

Precies dit ja. In de eerdere spellen was de modern day leuk voor het verhaal, maar dat hebben ze in AC4 laten vallen (daar ging het hele modern day gedeelte alleen over de ene 'easter egg' dat de IT meneer degene was die je in de animus ook tegen kwam en een kickoff voor de reïncarnatie die in Valhalla weer terug komt), in Unity was het alleen een paar cutscenes. Daarna in Origins had je wel een heel klein stukje, maar niks relevants.

Moet zeggen dat ik dat modern day kampje in Valhalla wel heel mooi vond, maar zo jammer dat ze er gewoon helemaal niks mee deden.
In Unity hebben ze idd volledig de bal misgeslagen. Er was wel modern day, maar die bleek gewoon irrelevant te zijn (zoek het lijk van de Sage, oh hij is onvindbaar, good job). In black flag viel het nog mee.

Oddyssey was vooral heel messy qua modern day, zeker de DLCs, en daar vond ik Valhalla wel goed. Wat losse eindjes opgekuist, en regelmatig een referentie naar de oudere AC's. Je zag er duidelijk de hand in van Darby (een van de originele schrijvers), en er is een setup naar een nieuw main character. Had ook eens gelezen dat Oddyssey door een volledig ander team was gemaakt/geschreven
AntiChrist7 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:18:
[...]

In Unity hebben ze idd volledig de bal misgeslagen. Er was wel modern day, maar die bleek gewoon irrelevant te zijn (zoek het lijk van de Sage, oh hij is onvindbaar, good job). In black flag viel het nog mee.

Oddyssey was vooral heel messy qua modern day, zeker de DLCs, en daar vond ik Valhalla wel goed. Wat losse eindjes opgekuist, en regelmatig een referentie naar de oudere AC's. Je zag er duidelijk de hand in van Darby (een van de originele schrijvers), en er is een setup naar een nieuw main character. Had ook eens gelezen dat Oddyssey door een volledig ander team was gemaakt/geschreven
Het rare in de modern day van Odyssey en Valhalla vond ik dat het eigenlijk best wel lekker speelde, maar ze er gewoon zo weinig mee hebben gedaan. Precies wat AC3's modern day zo leuk maakte was hier ook te vinden, maar dan zonder ook maar enige reden om niet gewoon heel vlug die sequences af te maken en verder te spelen.

Ik zou al heel blij zijn als ze bijv. een aantal vorige locaties beschikbaar zouden maken in of uit de animus, dat lijkt mij veel leuker dan het landschap in Engeland of Griekenland in de animus. Iets kleinschaliger, leuk om in rond te klimmen, en vooral herkenbaar.

Maar helaas, in plaats daarvan kregen we in Origins twee combat missies en verder niks, in Odyssey alleen het einde eigenlijk, en in Valhalla dan wel een mooie afronding van het verhaal van Layla.

• G_Dragon

[Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 06-09-2022 21:29]

Ben benieuwd wat voor nieuws we gaan krijgen de 10e, dit is zo te zien allemaal live action en/of prerendered en gewoon marketing. Hopelijk krijgen we een stukje echte gameplay te zien en meer info over wat we daadwerkelijk kunnen verwachten qua story enzo

• dragoncry
Donstil schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:44:
[...]

Ooh nee in dit geval met 100% bedoelde ik ook echt 100%, dus de main game story en alles wat er verder nog aan een trophy hangt.
Ahh, nou dat gaat mij echt te ver, ben wat dat betreft meer een casual gamer O-)
Heb wel Oddessey geinstalleerd en ben eraan begonnen :*)

Wat is trouwens jullie mening over het RPG gear gedeelte?
Terug naar AC2 (gear kopen) of het huidige systeem behouden (vinden/upgraden van gear)?
Persoonlijk vind ik het huidige systeem prima, je heb hierin meer keuze om bepaalde skills te "boosten"
of te focussen op een bepaald type wapen.
dragoncry schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:27:
[...]

Ahh, nou dat gaat mij echt te ver, ben wat dat betreft meer een casual gamer O-)
Heb wel Oddessey geinstalleerd en ben eraan begonnen :*)

Wat is trouwens jullie mening over het RPG gear gedeelte?
Terug naar AC2 (gear kopen) of het huidige systeem behouden (vinden/upgraden van gear)?
Persoonlijk vind ik het huidige systeem prima, je heb hierin meer keuze om bepaalde skills te "boosten"
of te focussen op een bepaald type wapen.
Van wat Ubi gezegd heeft gaan ze weg van het echte RPG, en dat is wat mij betreft een hele goeie keuze.

Ik vond het systeem van Unity wel leuk; je koopt gewoon direct de gear die je wil gebruiken, die kun je upgraden, en daarmee kies je je eigen speelstijl zonder vast te hangen aan wat je vindt. Helemaal sinds ze bij Valhalla gear als collectibles hebben gedaan in plaats van drops, want toen voegde het niks meer toe.

Maar sowieso zijn de AC games niet bepaald uitdagend, ik ren altijd rond in gear die ik mooi vind (of juist zonder gear, die juten zak in Valhalla vind ik er ook wel leuk uit zien) en dat werkt ook prima :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:34

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Oon schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:37:
[...]
Van wat Ubi gezegd heeft gaan ze weg van het echte RPG, en dat is wat mij betreft een hele goeie keuze.
Inderdaad! Ik heb alle Assassin's Creed tot en met Origins gekocht maar die laatste nooit echt gespeeld omdat het RPG element me tegen houdt. De enige reden dat ik nu Valhalla aan het spelen ben is omdat ik de Viking vibe wel OK vind en ik de game kon lenen. Maar ook Valhalla ga ik niet completen. Ik zit op 100+ uur maar zit pas halverwege het verhaal. Domme (?) keuze gemaakt om per regio alles te doen qua missies. Daardoor heb ik nu een te hoog level waardoor de missies relatief makkelijk zijn. Tevens, omdat ik al zo veel missies (vooral side) heb gedaan, trekt het me niet überhaupt nog missies te doen. Of het nostalgie is of dat het echt een goede game was durf ik niet te zeggen maar Assassin's Creed 2 (en de add-ons) blijft voor mij de Assassin's Creed game. Ook de enige game waarbij ik de hele verhaallijk volgde en echt in het verhaal zat. Vanaf Black Flag was dat toch minder. Ik deed missies en legde mensen om maar waarom die personen en met welk motief? Dat deed in die games er zo veel minder toe dan bij Assassin's Creed 2.

Als Ubisoft echt terug gaat naar de basis kan dit weer een Assassin's Creed worden waarvan ik direct de luxe versie bestel met figure (al moet die dan wel mooi zijn en niet zoals het lelijke hoofd van vrouwelijke Eivor bij Valhalla).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

FeaR schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:03:
[...]

Inderdaad! Ik heb alle Assassin's Creed tot en met Origins gekocht maar die laatste nooit echt gespeeld omdat het RPG element me tegen houdt. De enige reden dat ik nu Valhalla aan het spelen ben is omdat ik de Viking vibe wel OK vind en ik de game kon lenen. Maar ook Valhalla ga ik niet completen. Ik zit op 100+ uur maar zit pas halverwege het verhaal. Domme (?) keuze gemaakt om per regio alles te doen qua missies. Daardoor heb ik nu een te hoog level waardoor de missies relatief makkelijk zijn. Tevens, omdat ik al zo veel missies (vooral side) heb gedaan, trekt het me niet überhaupt nog missies te doen. Of het nostalgie is of dat het echt een goede game was durf ik niet te zeggen maar Assassin's Creed 2 (en de add-ons) blijft voor mij de Assassin's Creed game. Ook de enige game waarbij ik de hele verhaallijk volgde en echt in het verhaal zat. Vanaf Black Flag was dat toch minder. Ik deed missies en legde mensen om maar waarom die personen en met welk motief? Dat deed in die games er zo veel minder toe dan bij Assassin's Creed 2.

Als Ubisoft echt terug gaat naar de basis kan dit weer een Assassin's Creed worden waarvan ik direct de luxe versie bestel met figure (al moet die dan wel mooi zijn en niet zoals het lelijke hoofd van vrouwelijke Eivor bij Valhalla).
Ik heb mijn eerste Valhalla playthrough gewoon snel afgemaakt en dat was prima, tweede playthrough ook ieder gebied eerst 100% gemaakt voor ik de story missies ging doen maar ik zit nu op 400 uur en ik ben nog niet klaar 8)7

Origins was uiteindelijk qua story wel relevant, maar het is pas richting het einde van het spel. Het heet niet voor niks Origins, want het is de oorsprong van de Hidden Ones die later de Assassins zijn geworden. Wat dat betreft voor mij een 'goed genoeg', zeg maar.

Odyssey en Valhalla hebben gewoon helemaal nul komma nul met Assassin's Creed te maken. Valhalla verklaart de link naar de Isu wat meer (obv reïncarnatie), maar daar hadden ze net zo goed een andere IP voor kunnen gebruiken om 1:1 hetzelfde spel te maken.

Maar je hebt inderdaad helemaal gelijk, het 'kruip in de huid van een Assassin' uit de Ezio trilogie is heel snel veranderd in 'Assassin sandbox'. Ik heb totaal geen binding met de personages en hun beweegredenen, en waar Ezio echt een doel voor ogen had is het bij AC4's Edward, Unity's Arno, Syndicate's Jacob en Evie gewoon de keuze om mensen te vermoorden omdat ze het leuk vinden. Dat is niet wat de eerdere AC games zo speciaal maakte.

Origins is daarin wel enigszins een uitschieter want Bayek heeft een vergelijkbaar verhaal met Ezio; z'n zoon wordt vermoord en hij gaat op zoek naar de verantwoordelijken. Odyssey en Valhalla hebben dat totaal niet.

Dus ik hoop op z'n minst dat Mirage weer een echt goeie story met realistische motivatie krijgt. Basim die z'n vrouw zoekt bijvoorbeeld zou een mooie zijn, dat zie ik liever dan gewoon Basim die als Assassin de taakjes doet die hij van bovenaf krijgt toegewezen. Die takenlijsten van de recentere spellen ben ik wel klaar mee.

Vwb AC2; ben daar nu weer doorheen aan het spelen en het is gewoon echt een super spel. Ook in deze tijd nog heel mooi om Venetië te zien, speelt allemaal lekker weg, en het verhaal is kei goed. Eens in de zoveel tijd speel ik ze allemaal op een rijtje en AC2 en Brotherhood zijn daarin wel echt mijn hoogtepunten.

• Tom
  • Niet online
Als ze een remake met hedendaagse graphics en controls zouden maken van AC2 met de uitbreidingen zou ik die direct kopen, voor de volle mep. Dat was by-far de beste AC. Een stad met sfeer, een goed verhaal dat zich langzaam ontwikkelde, missies die op het verhaal aansloten, en de gameplay was leuk (meer een assassin die toeslaat zonder gezien te worden dan het hack & slash vecht-gebeuren waar het later heen ging).

En het stukje historie van de vroege delen vond ik tof. Origins had nog wel wat historie, maar bij Odyssey was het alweer minimaal (een beetje over de goden en ontstaan democratie). Bij Valhalla was het niet veel meer dan waar de vikingen vandaan kwamen.

• dragoncry
Origins was uiteindelijk qua story wel relevant, maar het is pas richting het einde van het spel. Het heet niet voor niks Origins, want het is de oorsprong van de Hidden Ones die later de Assassins zijn geworden. Wat dat betreft voor mij een 'goed genoeg', zeg maar.

Odyssey en Valhalla hebben gewoon helemaal nul komma nul met Assassin's Creed te maken. Valhalla verklaart de link naar de Isu wat meer (obv reïncarnatie), maar daar hadden ze net zo goed een andere IP voor kunnen gebruiken om 1:1 hetzelfde spel te maken.

Maar je hebt inderdaad helemaal gelijk, het 'kruip in de huid van een Assassin' uit de Ezio trilogie is heel snel veranderd in 'Assassin sandbox'. Ik heb totaal geen binding met de personages en hun beweegredenen, en waar Ezio echt een doel voor ogen had is het bij AC4's Edward, Unity's Arno, Syndicate's Jacob en Evie gewoon de keuze om mensen te vermoorden omdat ze het leuk vinden. Dat is niet wat de eerdere AC games zo speciaal maakte.
Hiermee sla je de spijker op zijjn kop imho, hoewel geen slechte spellen missen ze wel de verbinding met AC 1/2, Basim heeft een rijke geschiedenis met "the hidden ones" en aangezien ze toch weer terug gaan in de tijd heb ik goede hoop dat de verhaallijn weer meer in lijn is met AC1/2
Ik vond het systeem van Unity wel leuk; je koopt gewoon direct de gear die je wil gebruiken, die kun je upgraden, en daarmee kies je je eigen speelstijl zonder vast te hangen aan wat je vindt. Helemaal sinds ze bij Valhalla gear als collectibles hebben gedaan in plaats van drops, want toen voegde het niks meer toe.
Vond dit in Unity juist erg onoverzichtelijk en vervelend om mee te werken, er was geen optie om gear te vergelijken naar ik mij herinner, en veel te veel keuze, dan liever terug naar hoe het was in AC2, bij het bereiken van een bepaald level en nieuw stukje van je vaste outfit vrijspelen

Mijn playthroug van Valhalla duurde overigens maarliefst 560 uur om op 100% te komen (alleen story/side missions en collectables) al is dat inclusief de druids uitbreiding.
Best belachelijk eigenlijk, ruim 23 dagen om spel volledig uit te spelen 8)7
dragoncry schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:03:
[...]

Mijn playthroug van Valhalla duurde overigens maarliefst 560 uur om op 100% te komen (alleen story/side missions en collectables) al is dat inclusief de druids uitbreiding.
Best belachelijk eigenlijk, ruim 23 dagen om spel volledig uit te spelen 8)7
Dan speel je wel heel traag. Mijn ubisoft connect teller staat op 300u, maar ik log me wel elke week in voor de weekly challenges te doen. Denk met de dlc inbegrepen wss een 200u zonder te rushen

• dragoncry
AntiChrist7 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:34:
[...]

Dan speel je wel heel traag. Mijn ubisoft connect teller staat op 300u, maar ik log me wel elke week in voor de weekly challenges te doen. Denk met de dlc inbegrepen wss een 200u zonder te rushen
Heb zeker geen haast gehad, en alle collectible items opgehaald in alle gebieden (ook als ze niet verplicht waren voor completion, bijvoorbeeld alle gouden kleine stipjes).
Speel op XBOX dus er is ook afwezige tijd meegerekend, wat ivm auo-uitschakeltijd best in de papieren zal lopen.
Was ook meer om aan te geven dat een teller van 400 uur (die eerder vermeld werd) niet vreemd is :)
dragoncry schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:03:
[...]

Vond dit in Unity juist erg onoverzichtelijk en vervelend om mee te werken, er was geen optie om gear te vergelijken naar ik mij herinner, en veel te veel keuze, dan liever terug naar hoe het was in AC2, bij het bereiken van een bepaald level en nieuw stukje van je vaste outfit vrijspelen
Wat ik fijn vond aan de manier waarop Unity het deed was dat je zelf kon kiezen welke outfit je unlockte, iedere outfit een afweging tussen voor en nadelen was, en er grote cosmetische verschillen waren. AC2's systeem is ook prima, maar daar heb je die keuzes allemaal niet. Het is een lineaire upgrade die je gewoon doet wanneer beschikbaar, maar je hebt geen reden om die upgrade niet te doen, en echt anders ziet je outfit er ook niet uit.

• G_Dragon
Wederom weer nieuwe informatie gelekt:

Experience the story of Basim, a cunning street thief seeking answers and justice as he navigates the bustling streets of ninth-century Baghdad. Through a mysterious, ancient organization known as the Hidden Ones, he will become a deadly Master Assassin and change his fate in ways he never could have imagined.
  • Experience a modern take on the iconic features and gameplay that have defined a franchise for 15 years.
  • Parkour seamlessly through the city and stealthily take down targets with more visceral assassinations than ever before.
  • Explore an incredibly dense and vibrant city whose inhabitants react to your every move, and uncover the secrets of four unique districts as you venture through the Golden Age of Baghdad.
Bron

[Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 07-09-2022 18:55]

G_Dragon schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:54:

[...]

Bron
Dat klinkt meer zoals we de jonge Ezio hebben meegemaakt dan de Basim die we in Valhalla zagen, ben erg benieuwd of ze er ook zo'n sterk personage van weten te maken

• dragoncry
G_Dragon schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:54:

[...]

Bron
Kijk, deze berichten geven een goed gevoel, al blijft het afwachten natuurlijk. Nu is het hopen op gameplaybeelden zaterdag.
dragoncry schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:48:
[...]

Kijk, deze berichten geven een goed gevoel, al blijft het afwachten natuurlijk. Nu is het hopen op gameplaybeelden zaterdag.
Ik mis de stukjes developer gameplay die ze bij AC3 hebben gereleased. Was toentertijd een hele leuke sneak preview, van wat ik me herinner een stuk of drie filmpjes die specifieke gameplay elementen lieten zien nog ver voor de release van het spel zelf. Heb het altijd jammer gevonden dat ze dat daarna niet meer deden.

Maar blijkbaar hebben content creators Mirage al mogen uitproberen en mogen ze de 10e of 11e daar meer details over geven. Ben benieuwd of ze volledige gameplay mogen laten zien of dat ze niks hebben mogen opnemen, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat Ubisoft zelf helemaal geen gameplay gaat delen.

• dragoncry
Oon schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:16:
[...]

Ik mis de stukjes developer gameplay die ze bij AC3 hebben gereleased. Was toentertijd een hele leuke sneak preview, van wat ik me herinner een stuk of drie filmpjes die specifieke gameplay elementen lieten zien nog ver voor de release van het spel zelf. Heb het altijd jammer gevonden dat ze dat daarna niet meer deden.

Maar blijkbaar hebben content creators Mirage al mogen uitproberen en mogen ze de 10e of 11e daar meer details over geven. Ben benieuwd of ze volledige gameplay mogen laten zien of dat ze niks hebben mogen opnemen, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat Ubisoft zelf helemaal geen gameplay gaat delen.
Inderdaad jammer dat ze het niet meer doen, helaas is dat heel normaal geworden, alleen maar mooie pre-renders en veel (mooie) beloftes, maar amper tot geen "bewijs" dat ze dit ook gaan waarmaken.
We gaan het zien, al geloof ik wel dat Ubi in dit geval wat waar gaat maken gezien de grootse aankondiging en hoeveelheid reclame die er gemaakt wordt voor de Forward. (niet alleen voor Mirage, maar ook voor Infinity bijvoorbeeld)
Wel erg benieuwd naar informatie van content-creators dan, dat is hands-on informatie (al dan niet subjectief)

Gameplay zou ik graag zien, maar uitleg over speelstijl en mogelijkheden zijn ook zeer welkom zijn,
Veel gameplay van nieuwe spellen tegenwoordig lijkt meer gefocussed te zijn op het kunnen van de engine dan daadwerkelijk te laten zien hoe dingen werken (het "kijk mij er eens mooi uitzien!")
Persoonlijk heb altijd nog liever (goede) inhoud dan looks (tot op zekere hoogte uiteraard)

Ik probeer dan maar mijn hoop/hype in toom te houden om (grote) teleurstelling te voorkomen,
AC spellen zijn doorgaans prima spellen, zou zonde zijn als valse hoop/hype het spelplezier verpest.

Deze uitspraak is daarvoor deels bepalend:
Experience a modern take on the iconic features and gameplay that have defined a franchise for 15 years.
De features en gameplay varieren zo erg per deel dat het afwachten blijft van welke er gebruikt gaan worden in Mirage en wat Ubi ziet als "een moderne kijk op.."

Voor nu in ieder geval een goed gevoel bij.
dragoncry schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:05:
[...]

Inderdaad jammer dat ze het niet meer doen, helaas is dat heel normaal geworden, alleen maar mooie pre-renders en veel (mooie) beloftes, maar amper tot geen "bewijs" dat ze dit ook gaan waarmaken.
We gaan het zien, al geloof ik wel dat Ubi in dit geval wat waar gaat maken gezien de grootse aankondiging en hoeveelheid reclame die er gemaakt wordt voor de Forward. (niet alleen voor Mirage, maar ook voor Infinity bijvoorbeeld)
Wel erg benieuwd naar informatie van content-creators dan, dat is hands-on informatie (al dan niet subjectief)

Gameplay zou ik graag zien, maar uitleg over speelstijl en mogelijkheden zijn ook zeer welkom zijn,
Veel gameplay van nieuwe spellen tegenwoordig lijkt meer gefocussed te zijn op het kunnen van de engine dan daadwerkelijk te laten zien hoe dingen werken (het "kijk mij er eens mooi uitzien!")
Persoonlijk heb altijd nog liever (goede) inhoud dan looks (tot op zekere hoogte uiteraard)

Ik probeer dan maar mijn hoop/hype in toom te houden om (grote) teleurstelling te voorkomen,
AC spellen zijn doorgaans prima spellen, zou zonde zijn als valse hoop/hype het spelplezier verpest.

Deze uitspraak is daarvoor deels bepalend:

[...]

De features en gameplay varieren zo erg per deel dat het afwachten blijft van welke er gebruikt gaan worden in Mirage en wat Ubi ziet als "een moderne kijk op.."

Voor nu in ieder geval een goed gevoel bij.
Een belangrijk verschil m.i. is pre-rendered tov volledig verzonnen. De graphics gaan gewoon op niveau zijn, daar kun je inmiddels vanuit gaan, maar de gameplay moet er wel in te herkennen zijn.

Maar zou inderdada heel mooi zijn als ze weer lekker oldschool laten zien wat we in dit spel kunnen. Dat hebben ze sinds Origins niet meer echt gedaan omdat er niet veel vernieuwend was, maar gewoon een voice over bij wat gameplay met expliciet wat we aan stealth gameplay en combat kunnen verwachten zou veel preorders binnen kunnen trekken.

• G_Dragon

Zal deze leak kloppen?

Vanavond om 9 uur gaan we het hier zien!

• G_Dragon

• G_Dragon

[Voor 70% gewijzigd door G_Dragon op 10-09-2022 22:25]

2023, dat is lekker vaag :p

Dat Hexe ding zag er wel interessant uit

[Voor 44% gewijzigd door AntiChrist7 op 10-09-2022 22:56]

Die trailer is toch wel heel mooi, en wat leuke details zoals dat we weer hidden blade combat gaan hebben. Ook mooi dat ze in de developer breakdown aangeven dat je door het spel heen nieuwe moves leert, hopelijk is dat iets vloeiends en niet gewoon een skill tree waar je zelf dingen unlockt.

• G_Dragon

• LadyVodka
  • Niet online

The Leaker had weeral gelijk.

Die zegt ook dat: Red & Hexe = Infinity

• Tom
  • Niet online
Ik ben bij Ubisoft altijd wat sceptisch maar de berichten zijn hoopvol. Wat meer story-driven, meer op een stad gericht, meer assassins-gameplay. Trailer ziet er ook goed uit maar dat is eigenlijk altijd wel het geval bij Ubisoft, ook bij games die achteraf tegenvielen. Bagdad als stad en sfeertje lijkt mij gaaf.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op de site van Ubisoft staat de pre-order van Mirage voor 50 euro. Dat is toch 10 of 20 minder dan waar Valhalla voor ging?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

ArthurMorgan schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:09:
Op de site van Ubisoft staat de pre-order van Mirage voor 50 euro. Dat is toch 10 of 20 minder dan waar Valhalla voor ging?
Prijzen lijken lager te liggen inderdaad. Collectors Edition voor console is met 149,99 euro ook goedkoper dan de vorige delen. Al hadden de vorige delen twee verschillende versies met statue. Mogelijk dat er nog meer versies komen of is Ubisoft echt terug naar het begin?

Ik ben in ieder geval hyped :) Als de game waar maakt wat ze zeggen wordt dit weer een Collectors Edition voor mij. Na Origins ben ik gestopt omdat het te veel RPG werd. Al moet ik zeggen dat ik Valhalla nu wel speel en ergens neig die Collectors Edition te halen maar de vrouwelijke Eivor statue is echt lelijk :X

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
FeaR schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:43:
[...]

Prijzen lijken lager te liggen inderdaad. Collectors Edition voor console is met 149,99 euro ook goedkoper dan de vorige delen. Al hadden de vorige delen twee verschillende versies met statue. Mogelijk dat er nog meer versies komen of is Ubisoft echt terug naar het begin?

Ik ben in ieder geval hyped :) Als de game waar maakt wat ze zeggen wordt dit weer een Collectors Edition voor mij. Na Origins ben ik gestopt omdat het te veel RPG werd. Al moet ik zeggen dat ik Valhalla nu wel speel en ergens neig die Collectors Edition te halen maar de vrouwelijke Eivor statue is echt lelijk :X
CE van Valhalla was inderdaad €199,99 zie ik in mijn bestelgeschiedenis (uiteraard wel de 20% korting gebruikt dus €159,99 betaald). Mirage staat nu in mijn bestelgeschiedenis voor €119,99 (incl. de korting :P).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FlipFluitketel schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:50:
[...]
CE van Valhalla was inderdaad €199,99 zie ik in mijn bestelgeschiedenis (uiteraard wel de 20% korting gebruikt dus €159,99 betaald). Mirage staat nu in mijn bestelgeschiedenis voor €119,99 (incl. de korting :P).
Valhalla had toch twee versies? Eentje van de mannelijke Eivor en één vrouwelijke? Odyssey had geloof ik ook verschillende versies van groot tot klein. Zo nog wel meer verder terug de reeks in. Unity heb ik de versie met de guillotine maar je had er ook eentje met een deel Notre Dame als base. Kan het me niet allemaal meer heugen. Alleen dat Origins ook een versie had van honderden euro's met een beeld van 70 centimeter. Klikte toentertijd blin de hoogste versie aan, maar goed dat ik nog even de prijs checkte voor afrekenen. Ach, minder versies maakt het alleen overzichtelijker.

Net even gekeken hoe je ook alweer aan die 20% kon korting komen. Helaas mis ik nog wat Ubisoft credits. Geeft wel aan hoe populair Ubisoft bij mij was de laatste jaren 😅

Edit:
Toch even gekeken of ik de Valhalla CE niet moet halen (aangezien ik de game heb liggen en gespeeld heb). Maar ga het toch niet doen. Beide statues hebben niet eens de bekende Assassin's hood op. Zegt ook genoeg over hoe de game niet meer Assassin's Creed was/is.

[Voor 10% gewijzigd door FeaR op 11-09-2022 12:26]

• FlipFluitketel
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
FeaR schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:20:
[...]

Valhalla had toch twee versies? Eentje van de mannelijke Eivor en één vrouwelijke? Odyssey had geloof ik ook verschillende versies van groot tot klein. Zo nog wel meer verder terug de reeks in. Unity heb ik de versie met de guillotine maar je had er ook eentje met een deel Notre Dame als base. Kan het me niet allemaal meer heugen. Alleen dat Origins ook een versie had van honderden euro's met een beeld van 70 centimeter. Klikte toentertijd blin de hoogste versie aan, maar goed dat ik nog even de prijs checkte voor afrekenen. Ach, minder versies maakt het alleen overzichtelijker.

Net even gekeken hoe je ook alweer aan die 20% kon korting komen. Helaas mis ik nog wat Ubisoft credits. Geeft wel aan hoe populair Ubisoft bij mij was de laatste jaren 😅

Edit:
Toch even gekeken of ik de Valhalla CE niet moet halen (aangezien ik de game heb liggen en gespeeld heb). Maar ga het toch niet doen. Beide statues hebben niet eens de bekende Assassin's hood op. Zegt ook genoeg over hoe de game niet meer Assassin's Creed was/is.
Voor zover ik me kan herinneren was er maar 1 CE-versie van Valhalla en dat was met de vrouwelijke Eivor en die is nu uitverkocht. Er zijn wel losse beeldjes zijn van Eivor (m) en Eivor (v). Andere losse beeldjes heb ik wel eens gekocht maar deze vind ik toch te prijzig. :+

Op Assassinscreed15.com staat wel nog een beeldje van Amunet dat "Binnenkort verkrijgbaar" is en deze staat ook als pre-order in de store.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Tom
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:09:
Bijzonder inderdaad, meeste nieuwe games hebben tegenwoordig toch wel een adviesprijs van 70 euro. Ik heb nog genoeg van die Ubisoft credits dus heb 'm besteld voor 40 euro inclusief verzendkosten. Ben niet zo van het pre-orderen (zeker niet bij Ubisoft) maar als het niks is gaat ie weer voor 30 euro op Marktplaats. Dank voor de tip :)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FlipFluitketel schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:10:
[...]
Voor zover ik me kan herinneren was er maar 1 CE-versie van Valhalla en dat was met de vrouwelijke Eivor en die is nu uitverkocht. Er zijn wel losse beeldjes zijn van Eivor (m) en Eivor (v). Andere losse beeldjes heb ik wel eens gekocht maar deze vind ik toch te prijzig. :+

Op Assassinscreed15.com staat wel nog een beeldje van Amunet dat "Binnenkort verkrijgbaar" is en deze staat ook als pre-order in de store.
Volgens mij was er ook een versie met mannelijke Eivor, met één been op een kist. Google geeft mij die mannelijke inderdaad alleen als los te kopen beeldje. Valhalla dan mogelijk niet allemaal met beeldje maar Odyssey begon bij de Medusa edition, verder omhoog naar de Spartan - en daarna Pantheon Edition. Al is de main figure in die drie beelden wel telkens gelijk als basis, al was dat voorheen ook.

Maar Eivor gaat hier niet komen. Ik heb het ooit over de game gezegd en het geldt ook voor de statue: leuke game maar had het "Assassin's Creed" laten vallen. Waarbij het beeld van Eivor ook een behoorlijk fucked up gezicht heeft.

• LadyVodka
  • Niet online

Red, Jade, Hexe? volgens mij zit er wel iets achter...
Opeens multiple Assasins Creeds tittles en nog €49.99 prijs is wel verdacht. :/

Is pre-order live?
Ik heb foutmelding tijdens het verbinden met store.ubi.com.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik mis wel de Season Pass. Zou de eventueel lagere prijs kunnen verklaren. Of geen Season Pass maar elk jaar een vervolg zoals met Assassin's Creed 2 daarna Brotherhood en Revelations.

• ArthurMorgan
  • Niet online
FeaR schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:05:
[...]

Ik mis wel de Season Pass. Zou de eventueel lagere prijs kunnen verklaren. Of geen Season Pass maar elk jaar een vervolg zoals met Assassin's Creed 2 daarna Brotherhood en Revelations.
Ik mis die aankondiging ook. Maar voor de prijs maakt dat volgens mij niet uit. Want je hebt altijd basisgame, en een versie met season pass, en die is dan altijd 2 of 3 tientjes duurder.

ArthurMorgan schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:09:
[...]

Ik mis die aankondiging ook. Maar voor de prijs maakt dat volgens mij niet uit. Want je hebt altijd basisgame, en een versie met season pass, en die is dan altijd 2 of 3 tientjes duurder.
Season pass is alleen nodig als er (betaalde) DLC gepland staat, misschien dat ze dat hierbij gewoon niet gaan doen?

• G_Dragon
Hoofdtopic even snel een update gegeven, kijk morgen op me werk wel even wat er nog allemaal bij kan :)

[Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 11-09-2022 18:59]

• FlipFluitketel
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
G_Dragon schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:59:
Hoofdtopic even snel een update gegeven, kijk morgen op me werk wel even wat er nog allemaal bij kan :)
Maak je ook ffkes vlugvlug nog een topic voor Hexe/Red/Jade? :+ :P

Onderstaand gaat dan wel over Hexe maar in de "Forward" zei die kerel van Ubisoft al iets over het ontcijferen van hints, wat dus al (gedeeltelijk?) gedaan is.

Het lijkt mij dat ze al jaren weten wat ze gaan doen met de serie gezien de verwijzingen naar "Würzburg" in een van de vorige AC's.

• G_Dragon
FlipFluitketel schreef op zondag 11 september 2022 @ 19:56:
[...]

Maak je ook ffkes vlugvlug nog een topic voor Hexe/Red/Jade? :+ :P

Onderstaand gaat dan wel over Hexe maar in de "Forward" zei die kerel van Ubisoft al iets over het ontcijferen van hints, wat dus al (gedeeltelijk?) gedaan is.
[YouTube: We Have CRACKED The Codes & Secrets of Assassin's Creed Infinity - Project Hexe Teaser (AC Infinity)]
Het lijkt mij dat ze al jaren weten wat ze gaan doen met de serie gezien de verwijzingen naar "Würzburg" in een van de vorige AC's.
Haha ja is goed, zal er morgen mee aan de slag gaan!

Dit bedoelde je?
ArthurMorgan schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:14:
Is dat niet wat aan de vroege kant? Op mij kwam dat toch echt over als verre vergezichten waar we pas over een jaar of zo weer een nieuwe glimp van gaan zien.
Vond ik persoonlijk wel maar ach als de community erom vraagt maak ik toch even snel iets en dan kijk ik morgen wel even naar de kleurstelling enz :D .

[Voor 35% gewijzigd door G_Dragon op 11-09-2022 20:17]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Is dat niet wat aan de vroege kant? Op mij kwam dat toch echt over als verre vergezichten waar we pas over een jaar of zo weer een nieuwe glimp van gaan zien.

Hier een mooie breakdown van de informatie die we op dit moment hebben:

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
Zin in :9

• G_Dragon

Ben benieuwd of het dit keer ook echt een personage wordt, want dat was tot nu niet echt het geval (op de Odyssey intro na, waar Kassandra/Alexios op het dak zit).

Aan de andere kant, aangezien guards nu (waarschijnlijk) je vogel neer kunnen schieten is dat misschien ook geen geweldig idee :+

• dragoncry
Voor mij is de hype nu compleet,
Vol verwachting klopt mijn hart :*)

De cinematic was heerlijk in lijn met de Ezio vehaallijn, beginnen vanaf 0 en opwerken naar master assassin
Ben benieuw naar de eerste gameplay!
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee