Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:24

FeaR

In GoT we trust

Voor de PS5 eigenaren: kijk ik erover heen of heeft de game geen Adaptive Triggers? In de instellingen kan ik alleen de Vibration vinden, maar that's it. Dus geen instellingen om de functie aan of uit te zetten zoals in bijvoorbeeld Far Cry 6 (Ubisoft game die wel de ondersteuning heeft).

Edit:
Om mijn eigen vraag, denk ik, te beantwoorden: game heeft geen Adaptive Trigger support. Google vertelt van wel maar check net achter het doosje en staat niet specifiek vermeldt.

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 05-10-2023 16:38 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:21
Wát een vette game zeg en wat is die soundtrack geweldig! Echt een heerlijke AC weer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu net ook eindelijk Mirage geactiveerd in Ubi+, gaat alleen wel een hele 8 minuten duren om te downloaden :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Normaal zie ik niet bijzonder veel verschil tussen quality of high framerate modus, maar met AC:M is het wel een enorm verschil in kwaliteit. (Series X in dit geval)

Ja, de fps gaat naar 30 maar je krijgt er wel een veel mooiere stad voor terug. En AC kan het imo prima hebben om een 30 fps te hebben.

Inmiddels alweer de eerste ruimte gevonden waar ik overduidelijk wat mis om het te kunnen unlocken. Lijkt erop dat ik wat moet verzamelen, maar er is 0 context nog. Niet heel gek, want ik moet de eerste hoofdmissie in Baghdad nog doen :P. Eerst weer viewpoint unlocken en lekker alles looten; de rest komt wel.

[ Voor 34% gewijzigd door Notna op 05-10-2023 18:20 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:15
De pre rendered cut scenes konden wel beter, de compressie is echt wel hard te merken in sommige scenes. Sowieso al jammer dat ze pre rendered gebruiken.

Voor de rest een prachtige game, ik ben nog niet tot in baghdad geraakt maar ik ben nu al onder de indruk van hoe mooi alles eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AppleFan2007 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:14:
De pre rendered cut scenes konden wel beter, de compressie is echt wel hard te merken in sommige scenes. Sowieso al jammer dat ze pre rendered gebruiken.

Voor de rest een prachtige game, ik ben nog niet tot in baghdad geraakt maar ik ben nu al onder de indruk van hoe mooi alles eruit ziet.
Ik vind het ook jammer dat het spel meteen opent met een onskipbare cutscene die dan ook wéér een andere VA heeft voor een personage die al langer in de serie zit. Die heeft inmiddels al 3 of 4 verschillende stemmen gehad met verschillende accenten :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
Oon schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:19:
[...]

Ik vind het ook jammer dat het spel meteen opent met een onskipbare cutscene die dan ook wéér een andere VA heeft voor een personage die al langer in de serie zit. Die heeft inmiddels al 3 of 4 verschillende stemmen gehad met verschillende accenten :|
Dat je de cutscene niet kan overslaan, daar kan ik nog mee leven. Ik skip zelf nooit cutscenes.

Een andere voice actor is wel enorm vervelend, het feit dat basim zelf een andere stem heeft is al hatelijk. De verbondenheid met het personage dat al deels werd opgebouwd in Valhalla is zo verloren.
Hetzelfde geld dan voor William Miles die al langer meegaat in de serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb er nu een uurtje of twee in zitten.. Aan de ene kant blij verrast, aan de andere kant jammer dat er nog zoveel van Valhalla over is. Parkour is niet echt vloeiender of beter geworden, de 'AI' kiest er net zo vaak voor om helemaal de verkeerde kant op te springen en de 'parkour down' optie werkt bij lange na niet zo als in bijv. Unity..

Ook de combat is zo enorm simpel dat stealth eigenlijk helemaal niet nodig is, zelfs op de hoogste difficulty is het sneller om gewoon naar binnen te rennen en lekker te vechten. Het level design is wel meer op stealth gericht, maar het is absoluut niet nodig of de betere optie oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 00:26
Meer mensen er last van dat HDR enorm washed out / donker is?

Heb niet de nieuwste OLED meer maar het doet me enorm denken aan RDR2

Speel op een C7 en zou HDR het liefst uitzetten voor deze game (PS5) maar elke weer naar de settings van de console heb ik ook geen trek ik.

Verder grafisch wat minder dan ik verwacht had.

Cutscenes zijn ook wel ERG achterhaald ps4 era. Maar de gameplay is best prima.

Ik share de game, dus 25 euro is het wel waard. Meer dan dat weet ik niet, nog niet genoeg voor gespeeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Wat een geweldig spel, genieten dit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GmvsdeOGU3dLcInk96i1Vu_w4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wW15uGiCMXeY2QrlIdjlg4NB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTjSSt3FdByAlzgfEaIGnTPIcak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BtXZaJbCEVzz1WsyMFdl2LhY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBdmgXtqrBRavTQ-BXKpqQ_WCzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MYTN4Rzy9htlLzb7NEOttVhM.png?f=fotoalbum_large

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihlm3P09YxFe9Fq5KhacxkBZyq4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pIBeD29A7F2LyK18LF0kcVOa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7cIflf5eaYHuT7vSiAhGysb32o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/39rUUCNFY9Yh7hSJLrRSmlq0.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-05 16:24
Wat een toffe game zeg! Inmiddels al 7 uurtjes erin zitten en ik moet zeggen dat je de story volgensmij vrij vlot doorkomt. Heb al 2 personen van 'the order' verslagen en dat proces erachter is uitdagend! Opzoek naar clues, rondneuzen en hier en daar sneaken door raampjes. Graphics zien er echt goed uit, nog niet veel last gehad van buggs alleen dat als ik een screenshot maakte me game random afsloot. Benieuwd naar de rest van het verhaal, het begin zit echt uitstekend in elkaar en er word stap voor stap een echte assassin van je gemaakt.

Op naar meer uurtjes in AC Mirage!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ib_tNl0Mfp-NdmGGRoV5vnoOtHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rt8oxBBnraTFO5AOl8tD8ON1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pzn2b2bgWXejQTP6FVDn2bCEkK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9S992lcIYx4xQXuOOKGEkbHY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door JessetjeNL op 06-10-2023 01:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-05 15:46
Hier nu ongeveer 4 uur in de game,
spoiler:
de eerste van de order is neer
en ik vermaak me uitstekend. Straks een weekje vakantie en kijken of ik daarna de controls nog in de vingers heb, ik merkte vanmorgen ook alweer dat ik wel eens het verkeerde knopje gebruikte om een parry uit te voeren. Ik kan er nog niet helemaal aan wennen, maar dat komt mogelijk ook omdat ik andere games heb gespeeld in de tussentijd. Verder echt een top game naar mijn mening.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Niet teveel spoliers aub voor diegene die het zelf willen ontdekken :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slasher schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:15:
Daar zijn spoiler tags voor. Als ik zo door het topic kijk zie ik nog niemand die spoilers heeft gedeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Oon schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:17:
[...]

Daar zijn spoiler tags voor. Als ik zo door het topic kijk zie ik nog niemand die spoilers heeft gedeeld?
Ik zie in de post boven mij gepost worden dat "de eerste van de order" verslagen is.
Nu ben ik wel bekend met AC en is dit niet verrassend maar ik had het zelf willen "ervaren" :)

Dus het is voor mij in zekere zin wel een spoiler.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Slasher schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:19:
[...]

Ik zie in de post boven mij gepost worden dat "de eerste van de order" verslagen is.
Nu ben ik wel bekend met AC en is dit niet verrassend maar ik had het zelf willen "ervaren" :)

Dus het is voor mij in zekere zin wel een spoiler.
Ik snap je punt, maar dat zijn van die globale thema's die door de recente AC games heen spelen die al bekend waren.. Als je de lijn al zó vroeg trekt kunnen we niet veel meer bespreken hier, want dan is ieder detail al een spoiler. Deze 'spoiler' heeft ook totaal niks met het verhaal te maken.

Hoe dan ook, de meesten hier zullen hun best doen om overduidelijke spoilers in tags te zetten of niet direct te delen, maar er blijven toch altijd mensen voorbij waaien die die memo hebben gemist. Als je echt niet tegen spoilers kunt dan zou ik nog een week of twee van het internet weg blijven. Op de AC subreddit hebben ze bijvoorbeeld een veel strenger spoilerbeleid maar daar heb ik ook al genoeg nieuwe informatie gelezen die niet voor release bekend was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:29

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Oon schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:38:
[...]

Ik snap je punt, maar dat zijn van die globale thema's die door de recente AC games heen spelen die al bekend waren.. Als je de lijn al zó vroeg trekt kunnen we niet veel meer bespreken hier, want dan is ieder detail al een spoiler. Deze 'spoiler' heeft ook totaal niks met het verhaal te maken.

Hoe dan ook, de meesten hier zullen hun best doen om overduidelijke spoilers in tags te zetten of niet direct te delen, maar er blijven toch altijd mensen voorbij waaien die die memo hebben gemist. Als je echt niet tegen spoilers kunt dan zou ik nog een week of twee van het internet weg blijven. Op de AC subreddit hebben ze bijvoorbeeld een veel strenger spoilerbeleid maar daar heb ik ook al genoeg nieuwe informatie gelezen die niet voor release bekend was.
Ik quote even mijzelf uit een ander topic:
Modbreak:Ten aanzien van de spoiler-discussie in zijn algemeenheid, die hoeft ook echt verder niet meer gevoerd te worden.

Voor de mensen die al spelen: gebruik je gezonde verstand, en gebruik spoilertags waar het om verhalende elementen gaat. Als iemand vriendelijk vraagt of je iets achteraf nog even in spoilertags wil plaatsen, dan doe je dat ook gewoon zonder gezeur. Kleine moeite toch :).

Voor de mensen die het spel nog niet gespeeld hebben (zoals ik): ga ook niet gelijk op alle slakken zout leggen. Mensen maken foutjes, mensen maken andere inschattingen. Als je toch graag ergens spoilertags had gezien, vraag die persoon dan gewoon vriendelijk, dus zonder verwijten, of hij/zij alsnog even een spoilertag wil plaatsen. Ja, dat is dan voor jou te laat. Maar als je per se echt nul komma nul spoilers wil zien, dan is het gewoon niet handig om in dit topic rond te neuzen. Er kan immers altijd iets tussendoor glippen.

Tot slot voor mensen die persoon X aan persoon Y zien vragen of ze iets in spoilertags willen plaatsen: dat is iets tussen persoon X en Y, en daar hoef je dus verder niet op te reageren. Jouw mening of het wel of niet in spoilers zou moeten, is dan niet relevant.

Carry on :).

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bart ® schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:46:
[...]

Ik quote even mijzelf uit een ander topic:
<mb>

Carry on :).
Misschien wel mooi om ook hier een waarschuwing bij het toevoegen van een nieuwe reactie neer te zetten?

Maar zeker, je hoopt er uiteindelijk op dat iedereen z'n best doet en uit gaat van goede intenties van anderen. Blijft alleen wel interessant om te zien hoe dat voor sommige mensen veel gevoeliger ligt dan anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:39

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Notna schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:19:
Normaal zie ik niet bijzonder veel verschil tussen quality of high framerate modus, maar met AC:M is het wel een enorm verschil in kwaliteit. (Series X in dit geval)

Ja, de fps gaat naar 30 maar je krijgt er wel een veel mooiere stad voor terug. En AC kan het imo prima hebben om een 30 fps te hebben.

Inmiddels alweer de eerste ruimte gevonden waar ik overduidelijk wat mis om het te kunnen unlocken. Lijkt erop dat ik wat moet verzamelen, maar er is 0 context nog. Niet heel gek, want ik moet de eerste hoofdmissie in Baghdad nog doen :P. Eerst weer viewpoint unlocken en lekker alles looten; de rest komt wel.
Kon in het begin even 10 minuten moeilijk wennen aan de 30fps, maar toch even doorgezet. Wilde eigenlijk de framerate mode proberen, maar dat hoeft dus niet als ik jouw post lees.

Had je overigens eergisteren op XBox Live toegevoegd en zag in game nu, net als je voor het eerst richting Bagdad gaat, een paar iconen op de map in de vorm van de fotootje (rechthoekig icoon). Toen ik er naar toeging, kwam jouw naam erbij te staan. Bleek dat jij daar een screenshot hebt gemaakt die ik dan weer full screen kon zien en zelfs kon liken. Heb ik dus ook maar gedaan :)

Over die ruimte waar iets mist...

spoiler:
Is dat het gedeelte helemaal links waar je die geweldadige christelijke monnik tegenkomt die je vraagt om iets op grafstenen te ontcijferen ? Daar zat ik gisteren in een ruimte waar ik wat voorraadkasten kon verschuiven, maar met geen mogelijkheid naar de andere kant van de muur kon. Had daar het idee dat ik idd ook iets nog niet geunlocked had om daar verder te kunnen.

Vanavond maar weer verder. Waar ik eerder open wereld moe was, heb ik dat nu totaal niet. Wellicht komt dat door de kleinere omvang van de map en een totale speelduur van rond de 20-25u. Ben wel van plan om alles te zoeken en te verzamelen. Speelde de afgelopen paar jaar alleen maar Battlefield 5 en bijna niks anders meer. Voornamelijk omdat de meeste games veel te groot aan het worden waren qua map omvang en ik beperkte tijd heb ivm werk, gezien etc.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:39

thijsco19

KTM 990 SMT

Gisteren aantal filmpjes gekeken.
Zo snel gezien lijkt het mij een leuke game. Thema is veel beter dan Valhalla dus dat is sowieso een grote vooruitgang.

Helaas zie ik ook veel kleine details dat eigenlijk anno 2023 niet meer kan. Maar dat is mierenneuken.

Veel zin om aan te game te binnen. Helaas komende weken geen tijd..

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 18:48
YdieresiS schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 07:48:
Hier nu ongeveer 4 uur in de game, de eerste van de order is neer en ik vermaak me uitstekend. Straks een weekje vakantie en kijken of ik daarna de controls nog in de vingers heb, ik merkte vanmorgen ook alweer dat ik wel eens het verkeerde knopje gebruikte om een parry uit te voeren. Ik kan er nog niet helemaal aan wennen, maar dat komt mogelijk ook omdat ik andere games heb gespeeld in de tussentijd. Verder echt een top game naar mijn mening.
De knoppen lay-out is niet ideaal, maar kan je aanpassen.
Ik heb beide block knoppen nu onder L1 en R1 gezet en slaan onder vierkantje (op de PS5)
Vond de indeling niet lekker spelen en maakte steeds de verkeerde keuzes.

Daarnaast (spoiler-alert)
spoiler:
Gisteren deze outfit plus bijbehorende wapens vrij gespeeld (via golden shards). Echt awesome en je hele stem vervormt mee. Een groot nadeel, je health is nu maar maximaal 50% en dat is wel een tegenvaller. Dus terug naar mijn originele outfit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cI0sqOOKchJwqlHJFoESAqKZ8M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VE2GX4vlqNZOCIAp1W056cVr.png?f=fotoalbum_large

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Valandil schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:21:
[...]
spoiler:
Gisteren deze outfit plus bijbehorende wapens vrij gespeeld (via golden shards). Echt awesome en je hele stem vervormt mee. Een groot nadeel, je health is nu maar maximaal 50% en dat is wel een tegenvaller. Dus terug naar mijn originele outfit.
spoiler:
Ik heb het idee dat die 50% wel acceptabel is, tot nu toe is het bij mij toch echt heel zeldzaam dat ik geraakt word, de enemies lijken een stuk langzamer dan in bijv. Valhalla en er zijn minder rare gevallen waar je ineens damage krijgt die je niet had kunnen vermijden.
Dan ga ik toch voor de mooie outfit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

De enige outfits die je mag dragen in deze game, zijn die van Altair en Ezio. Maar dat is mijn bescheiden mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:35:
De enige outfits die je mag dragen in deze game, zijn die van Altair en Ezio. Maar dat is mijn bescheiden mening ;)
De outfit van Ezio is wat mij betreft de verkeerde, had liever de versie uit Brotherhood gehad. Of beiden..
Die van Altaïr bedekt te veel van het gezicht vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Oon schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:37:
[...]

De outfit van Ezio is wat mij betreft de verkeerde, had liever de versie uit Brotherhood gehad. Of beiden..
Die van Altaïr bedekt te veel van het gezicht vind ik.
Dat vind ik juist mooi in deze game. Dat ze zo goed als onherkenbaar zijn. Overigens heb ik er in real life een hekel aan als ik gasten helemaal verborgen in een hoodie zie rondlopen.

Heb nu al tig youtube filmpjes gezien over wat je als eerste moet unlocken en gaan doen etc. etc. Denk dat ik gewoon lekker relaxed het verhaal ga volgen en wat side missies ga doen en lekker mijn eigen pad volg.

Ook mbt de skill tree zag ik wat voorbij komen dat je eerst dit en dat moet unlocken om zo snel mogelijk zo krachtig mogelijk te worden. Haalt voor mij de fun uit de game. Net zoals die optie om zakkenrollen makkelijker te maken. Blijf lekker bij de basis zoals de game door de ontwikkelaars bedoelt is om te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-05 15:46
Slasher schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:15:
Post boven mij werd ook al wat genoemd, naar mijn idee was het geen spoiler, maar een main game element dat in alle delen van de serie terugkomt. Ik heb het nu toch in spoiler tags gezet en zal het forum wel mijden totdat ik de game heb uitgespeeld en een algemeen beeld kan geven zonder spoilers.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:46:
[...]

Dat vind ik juist mooi in deze game. Dat ze zo goed als onherkenbaar zijn. Overigens heb ik er in real life een hekel aan als ik gasten helemaal verborgen in een hoodie zie rondlopen.

Heb nu al tig youtube filmpjes gezien over wat je als eerste moet unlocken en gaan doen etc. etc. Denk dat ik gewoon lekker relaxed het verhaal ga volgen en wat side missies ga doen en lekker mijn eigen pad volg.

Ook mbt de skill tree zag ik wat voorbij komen dat je eerst dit en dat moet unlocken om zo snel mogelijk zo krachtig mogelijk te worden. Haalt voor mij de fun uit de game. Net zoals die optie om zakkenrollen makkelijker te maken. Blijf lekker bij de basis zoals de game door de ontwikkelaars bedoelt is om te spelen.
Ik ben ook totaal niet bezig met wat het meest efficiënt is om te unlocken.. Ik vind het een beetje absurd dat mensen op die manier denken in dit spel, want zelfs met de startoutfit en wapens zonder enige upgrades is combat zo simpel. De tools gebruik ik bijna niet, want helemaal moeilijk doen met afleidingen e.d. duurt langer dan gewoon naar binnen rennen en wat armen en benen afhakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
Oon schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:50:
[...]

Ik ben ook totaal niet bezig met wat het meest efficiënt is om te unlocken.. Ik vind het een beetje absurd dat mensen op die manier denken in dit spel, want zelfs met de startoutfit en wapens zonder enige upgrades is combat zo simpel. De tools gebruik ik bijna niet, want helemaal moeilijk doen met afleidingen e.d. duurt langer dan gewoon naar binnen rennen en wat armen en benen afhakken.
Dat is wel goed aan deze game. Je kan het op meerdere manieren benaderen.
Ik zelf ben niet van de hack-and-slash. Gewoon beetje ontdekken, onderzoeken, bekijken en je opties afwegen. Dat geeft mij met een kill veel meer voldoening.

wijze woorden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• flugelisoke
Sfeer, sfeer en nog eens SFEER deze game!

Ik neem bij iedere AC rustig de tijd om slow paced door de game heen te gaan, ook Mirage is weer genieten want wat is er veel te zien!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtywJctsvHcGMiUq13Az3bL1Nq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tBp20HXfmaRC6FXTe8Dn5vN6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ktvYVfj3L4tp8TJ638cc7zhjJ4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tS1sUXSORjZiAx2XafruM4bu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hcdVDLHxA9MITHDkZJfclqZ5Q2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXIPpWJDZIyd6QUjbqgQB9KD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5bQJ7MCP_gyL_YB8e1ApNUOTlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9E8RIsGGEqmIdNKWY28ybrPD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMzBopBQRsOpQrL3ubeVzcPV8mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3LTGXlwyK0sULJOJsYjpUg7B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 21:11
Gisteren kreeg ik via een mail van Bol.com de bevestiging dat de game mijn kant op zou komen. Vannacht een volgende mail gehad dat het pakketje toch (wederom) vertraagd is. Ze geven aan dat "ze de levertijd te krap hebben ingeschat". Nog een dag wachten dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

MRE-Inc schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:45:
[...]

Kon in het begin even 10 minuten moeilijk wennen aan de 30fps, maar toch even doorgezet. Wilde eigenlijk de framerate mode proberen, maar dat hoeft dus niet als ik jouw post lees.

Had je overigens eergisteren op XBox Live toegevoegd en zag in game nu, net als je voor het eerst richting Bagdad gaat, een paar iconen op de map in de vorm van de fotootje (rechthoekig icoon). Toen ik er naar toeging, kwam jouw naam erbij te staan. Bleek dat jij daar een screenshot hebt gemaakt die ik dan weer full screen kon zien en zelfs kon liken. Heb ik dus ook maar gedaan :)

Over die ruimte waar iets mist...

spoiler:
Is dat het gedeelte helemaal links waar je die geweldadige christelijke monnik tegenkomt die je vraagt om iets op grafstenen te ontcijferen ? Daar zat ik gisteren in een ruimte waar ik wat voorraadkasten kon verschuiven, maar met geen mogelijkheid naar de andere kant van de muur kon. Had daar het idee dat ik idd ook iets nog niet geunlocked had om daar verder te kunnen.

Vanavond maar weer verder. Waar ik eerder open wereld moe was, heb ik dat nu totaal niet. Wellicht komt dat door de kleinere omvang van de map en een totale speelduur van rond de 20-25u. Ben wel van plan om alles te zoeken en te verzamelen. Speelde de afgelopen paar jaar alleen maar Battlefield 5 en bijna niks anders meer. Voornamelijk omdat de meeste games veel te groot aan het worden waren qua map omvang en ik beperkte tijd heb ivm werk, gezien etc.
spoiler:
De ruimte waar ik het over had is in 'the Wilderness' ten noorden van Baghdad/ Zuid/Oosten van het eerste stuk waar je speelt, bij dat stuk water (oase). In het water duiken en dan even goed zoeken zeg maar :+

Dat met die monnik heb ik ook gedaan en ik weet denk ik waar je het over hebt. Maar dat is echt een kwesite van schuiven voor het gewenste resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:19

OMD

Zonder een flame discussie te starten en ik vraag het oprecht.

Is het niet een beetje herkauwde gameplay? Is Mirage echt weer anders dan de afgelopen 5 delen? Ik ben altijd wel AC fan geweest maar de laatste 2 heb ik eigenlijk na 3 uur spelen wel zoiets van, dit weer???

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OMD schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:58:
Zonder een flame discussie te starten en ik vraag het oprecht.

Is het niet een beetje herkauwde gameplay? Is Mirage echt weer anders dan de afgelopen 5 delen? Ik ben altijd wel AC fan geweest maar de laatste 2 heb ik eigenlijk na 3 uur spelen wel zoiets van, dit weer???
De gameplay is 1:1 die van Valhalla, er is niks gewijzigd in de onderliggende systemen. Logisch, want het was eigenlijk DLC.

Je hebt alleen wat andere tools, andere abilities, en een nieuw verhaal in een nieuwe (veel kleinere) wereld. Als dat niet genoeg is dan is het niks voor jou, want het verhaal is echt de enige reden om ook dit spel weer te spelen.

Ik vind het wel leuk om de backstory van Basim te zien en ben benieuwd wat voor Isu tie-in we hier gaan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Ik vraag mij het volgende af
spoiler:
Ben ik de enige die zich irriteert aan die zware shag stem van Roshan?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:10:
spoiler:
Zeker niet

spoiler:
Ik vind haar niet naar te luisteren. Vond het in The Expanse ook heel irritant. Geweldige actrice, maar die stem kan ik niet aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Oon schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:11:
[...]

Zeker niet

spoiler:
Ik vind haar niet naar te luisteren. Vond het in The Expanse ook heel irritant. Geweldige actrice, maar die stem kan ik niet aan wennen.
spoiler:
Ik weet geen eens wie haar heeft in gesproken om heel eerlijk te zijn dus weet daarom ook niet of ik haar van anders films / series / games ken, maar irritant is het wel. Mijn vriendin keek bij de eerste zinnen ook op met de opmerking van wow die heeft teveel gerookt :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:13:
[...]

spoiler:
Ik weet geen eens wie haar heeft in gesproken om heel eerlijk te zijn dus weet daarom ook niet of ik haar van anders films / series / games ken, maar irritant is het wel. Mijn vriendin keek bij de eerste zinnen ook op met de opmerking van wow die heeft teveel gerookt :D
spoiler:
Shohreh Aghdashloo, best wel een bekende actrice. Kan me goed voorstellen dat zij meer heeft gekost dan alle andere VA's bij elkaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Oon schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:15:
[...]

spoiler:
Shohreh Aghdashloo, best wel een bekende actrice. Kan me goed voorstellen dat zij meer heeft gekost dan alle andere VA's bij elkaar :+
spoiler:
Zooo dat is zeker geen kleine :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
Oon schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:06:
Nu net ook eindelijk Mirage geactiveerd in Ubi+, gaat alleen wel een hele 8 minuten duren om te downloaden :(
Zo lang? :P ik kon m na 2 minuten downloaden al starten en na 4 minuten was het compleet :D

Vond het "intro" deel wel lang duren, gisteren geëindigd bij het deel waarin ik echt kan starten. Dus vanavond maar weer verder daarmee :-) ben heel benieuwd, de sfeer is in ieder geval goed overgebracht vind ik.
G_Dragon schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:10:
spoiler:
spoiler:
Ik snap wat je bedoelt, maar vind het zelf juist wel karakter hebben en prima om naar te luisteren :)
In de trailer trouwens ook al te horen.

[ Voor 27% gewijzigd door mrdemc op 06-10-2023 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Voor wie nog twijfelt of er genoeg vernieuwing is:

Je kunt het met ‘m eens zijn of niet maar ik kan altijd wel lachen om zijn reviews. X-ray x-ray! Haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:23
Kon het niet laten om hem niet te kopen.Deze dagen dus AC en Forza. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
Anoniem: 1486766 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:05:
Voor wie nog twijfelt of er genoeg vernieuwing is:
[YouTube: Assassins Creed Mirage Review - Back to Basics, yeah right!]
Je kunt het met ‘m eens zijn of niet maar ik kan altijd wel lachen om zijn reviews. X-ray x-ray! Haha
Ik wilde juist geen vernieuwing maar meer terug naar het oude :)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, bijna de hele map gecleared, alleen...

spoiler:
Blijkbaar mag je pas ergens richting het einde van het spel het paleis helemaal in het midden binnen, en daar is een boek dat nodig is voor completion.. Dat wordt dus even doorspelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
Ben gewoon lekker op m'n gemakje met Aladdin muziek op de achtergrond het eerste kleine gebied waar je start aan het verkennen, lekker het paleis leegroven daar :P

Nu al meer dan 10 uur in de game en heb eigenlijk alleen nog maar de prologue voltooid. Jup, zo speel ik AC games.

[ Voor 26% gewijzigd door flugelisoke op 06-10-2023 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:24

sjaool

Every life should have 9 cats

jori040 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:07:
Kon het niet laten om hem niet te kopen.Deze dagen dus AC en Forza. :)
Ach, je bent niet de enige. Ik heb de Launch Edition vandaag binnen gekregen en voor €44,95 bij bol.com vond ik het een leuke aanbieding. Dus alweer lekker aan het struinen door Bagdad. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Notna schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:19:

Qua visuals viel het volgens mij allemaal wel mee wat ik extra zag in Quality. De 30 FPS minder was meer dan duidelijk. Keuze is hier Performance, game als AC kan mijns inziens juist niet op 30 FPS draaien. Zeker als je meer close combat krijgt. Sowieso lastig vergelijken omdat je de game geheel moet herstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
sjaool schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:56:
[...]

Ach, je bent niet de enige. Ik heb de Launch Edition vandaag binnen gekregen en voor €44,95 bij bol.com vond ik het een leuke aanbieding. Dus alweer lekker aan het struinen door Bagdad. :D
Heerlijke stealth game en qua sfeer echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

FeaR schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:53:
[...]

Qua visuals viel het volgens mij allemaal wel mee wat ik extra zag in Quality. De 30 FPS minder was meer dan duidelijk. Keuze is hier Performance, game als AC kan mijns inziens juist niet op 30 FPS draaien. Zeker als je meer close combat krijgt. Sowieso lastig vergelijken omdat je de game geheel moet herstarten.
Zolang die vieze chromatic abbreration niet uit te zetten is, is het hoe dan ook meh :X.

Maargoed; ik vind het verschil wél opvallend. Maar ben het met je eens dat de hele game moeten herstarten het niet makkelijk maakt om te vergelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Notna schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:08:
[...]
Maargoed; ik vind het verschil wél opvallend. Maar ben het met je eens dat de hele game moeten herstarten het niet makkelijk maakt om te vergelijken.
Ik dacht dat het verschil tussen Fidelity en Performance vooral resolutie was. Fidelity houdt 4K vast waar Performance aanzienlijk in kan zakken maar wel met behoudt van detail, beetje zoals Forza Motorsport nu ook doet. Wel fijn, een modus die niet direct alle eye-candy laat vallen. Sony en Microsoft mogen van mij toch wel een console uitbrengen die 4K/60 doet én Raytracing. Hele console gamen was voor mij onder andere aantrekkelijk omdat je dan geen settings hoeft te doen.

Ontopic:
Voor mijn gevoel zit ik nog redelijk in het begin van de game. Wel wat exploration gedaan en viewpoints maar geen missies in die gebieden. Echter geeft de GUI van de PS5 aan dat ik 10 uur in de game heb zitten (klopt, stond ook in de save van AC:Mirage) maar ik zou ook op 60% van de game zitten? Hopelijk wordt er naar ontdekt gebied gekeken en niet naar missies. Dat het een korte game is wist ik maar tien uur met vooral exploren en dan 60%?

Verder, top game en precies wat ik hoopte. Kleine wereld, geen tientallen icons om je heen met side quests en andere challenges, geen vijanden met skill levels, et cetera. Natuurlijk hoort er een skill tree in de game maar die is nog geen 10% van wat Valhalla had. Het voelt haast onwennig, zo veel voelt het voor er te missen ten opzichte van Valhalla, en dat is goed voor een game die terug naar de basis wilde. Bij Valhalla had ik FOMO (met elke RPG), bij Mirage is het meer behapbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 07-10-2023 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Ubisoft reportedly adds Denuvo to Assassin’s Creed Mirage PC in day one patch [Artikel]

1.Gratis media pre-reviews
2.Pre-sales / Day 1 Sales
3.Profit
4.Time to add Denuvo

Echt Scumbags tactics noem ik dat.

[ Voor 9% gewijzigd door LadyVodka op 08-10-2023 00:08 . Reden: added tweet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Lizardz schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:22:
Gisteren kreeg ik via een mail van Bol.com de bevestiging dat de game mijn kant op zou komen. Vannacht een volgende mail gehad dat het pakketje toch (wederom) vertraagd is. Ze geven aan dat "ze de levertijd te krap hebben ingeschat". Nog een dag wachten dus.
Vreemd. Ik heb afgelopen vrijdag de launch edition besteld bij bol.com en die lag zaterdagochtend bij mij in de brievenbus.
Oon schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:00:
[...]

De gameplay is 1:1 die van Valhalla, er is niks gewijzigd in de onderliggende systemen. Logisch, want het was eigenlijk DLC.
De besturing is ook anders. Tenminste het vechten. Dat is wel even een omschakeling als je de laatste tijd veel Valhalla hebt gespeeld. De wereld is dan wel veel kleiner maar Bagdad is wel heel groot met al die kleine straatjes etc. Er is genoeg te zien en te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 00:35:
[...]

De besturing is ook anders. Tenminste het vechten. Dat is wel even een omschakeling als je de laatste tijd veel Valhalla hebt gespeeld. De wereld is dan wel veel kleiner maar Bagdad is wel heel groot met al die kleine straatjes etc. Er is genoeg te zien en te ontdekken.
Zo heel veel anders is de besturing toch niet? Op PC is het in ieder geval nagenoeg hetzelfde, alleen de melee abilities zijn weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Oon schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:41:
[...]

Zo heel veel anders is de besturing toch niet? Op PC is het in ieder geval nagenoeg hetzelfde, alleen de melee abilities zijn weg
Ik ben niet gewend om de X en de schouderbuttons te gebruiken in gevechten en dat vraagt toch wel een bepaalde gewenningsperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik lees het nu pas, maar blijkbaar heeft Ubisoft de DRM technologie van Denuvo toegevoegd: https://gamer.nl/nieuws/o...ntvangt-plots-denuvo-drm/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XWB schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:37:
[...]

Ik lees het nu pas, maar blijkbaar heeft Ubisoft de DRM technologie van Denuvo toegevoegd: https://gamer.nl/nieuws/o...ntvangt-plots-denuvo-drm/
Gadverdamme, dat verklaart dus waarom mijn performance zoveel slechter is terwijl je van allerlei reviewers leest/hoort dat ze het zo goed hebben geoptimaliseerd ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 15:32
jori040 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:23:
[...]

Heerlijke stealth game en qua sfeer echt top.
Fluiten, wachten, slashen.
Xray - zoek object.
Mission complete.

Rinse repeat.

|:(

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bad Brains schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:45:
[...]

Xray - zoek object.
Mission complete.

Rinse repeat.

Daar kies je toch echt zelf voor, ik schakel de paar mensen uit die ik makkelijk kan zonder gezien te worden en dan ren ik naar binnen voor de rest. Je hoeft niet stealth te spelen, en de missies zijn een stuk gevarieerder dan in bijv. Valhalla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het enige jammere tot nu toe vind ik de vele cut scenes met actie die ik graag zelf had willen doen. Maar het zal wel niet anders gekund hebben vanwege het budget ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 08-10-2023 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb m'n 100% in de pocket, toch weel een heel mooi spel :)

spoiler:
Mooi om te zien dat mijn gokken vanaf het begin klopten; Roshan heeft nogal ego issues, en Nehal is toch iets meer dan gewoon een zijpersonage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

sjaool schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:57:
[...]

Ik ben niet gewend om de X en de schouderbuttons te gebruiken in gevechten en dat vraagt toch wel een bepaalde gewenningsperiode.
Ook hier mijn grote probleem. Ondanks dat de combat niet de moeilijkste is, faal ik regelmatig vanwege deze knoppen combinaties. Ik moet nog even kijken of ik dat kan aanpassen. Kan me ook niet herinneren dat dit in AC2 en Brotherhood ook zo was. Eens uitzoeken wat daar de block en slash toetsencombo was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Dit weekend veel gespeeld maar weinig hoofdmissies gedaan, heb wel 6 contracten gehaald en bijna de hele Round City compleet aan collectibles. Een paar kan ik niet bijkomen vanwege deuren die nog niet open zijn vanwege het hoofdverhaal, zo is er een bij The Green Palace waar het raam nog dichtzit.

Ik vind het spel echt heel gaaf, de sfeer + het verhaal en dan ook nog eens de gevechten! Het is allemaal gewoon goed en sluit op elkaar aan zonder dat je denkt dit had beter gekund, dit word wel weer zo'n spel waarbij ik voor de 100% ga denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Bad Brains schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:45:
[...]

Xray - zoek object.
Mission complete.

Rinse repeat.

Het spel mooi laten liggen dan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

jori040 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:19:
[...]

Ach, is dat bij elke game niet zo. Zelfs televisieseries werken op die manier. Het is geen 7th Guest met iedere keer compleet nieuwe puzzels.

Ik vind game best geslaagd. Vooral de vele kleine straatjes in Bagdad. Ik heb vaak geen enkel idee waar ik op een gegeven moment op de kaart bent. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:14:
Dit weekend veel gespeeld maar weinig hoofdmissies gedaan, heb wel 6 contracten gehaald en bijna de hele Round City compleet aan collectibles. Een paar kan ik niet bijkomen vanwege deuren die nog niet open zijn vanwege het hoofdverhaal, zo is er een bij The Green Palace waar het raam nog dichtzit.

Ik vind het spel echt heel gaaf, de sfeer + het verhaal en dan ook nog eens de gevechten! Het is allemaal gewoon goed en sluit op elkaar aan zonder dat je denkt dit had beter gekund, dit word wel weer zo'n spel waarbij ik voor de 100% ga denk ik.
Dat raam is ook de enige collectible die je niet kunt halen tot..
spoiler:
de laatste missie

Vind het altijd jammer als collectibles story locked zijn, want ik wil gewoon m'n 100% halen voor ik de story ga doen :+
jori040 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:19:
[...]

Dat ligt er maar helemaal aan hoe je zelf wil spelen. Ik denk dat dit spel nog meer dan Valhalla de keuze aan jou laat. Ik ben het meeste gewoon naar binnen gerend om te vechten of heb stealth een paar mensen uitgeschakeld, maar verder was het óf stealth en dan niemand doden (dus gewoon naar binnen rennen en ongezien weer naar buiten) óf alleen stealth zolang het makkelijk/leuk was.

Het level design staat echt heel veel meer toe, en de combat is niks moeilijker dan eerdere spellen, dus je kunt het helemaal doen zoals je zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Oon schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:59:
[...]

Dat raam is ook de enige collectible die je niet kunt halen tot..
spoiler:
de laatste missie

Vind het altijd jammer als collectibles story locked zijn, want ik wil gewoon m'n 100% halen voor ik de story ga doen :+
Nee joh dan pas? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup,
spoiler:
gelukkig heb je daarna wel nog een kans om 100% te halen voor je de 'je gaat nu het einde in en kan niet meer terug tot je klaar bent' missie in gaat, waarin je geforceerd een andere outfit aan krijgt en geen toegang meer hebt tot je inventory

Maar altijd jammer als de rewards van collectibles pas op het einde komen, want dan heb je er niet zo gek veel meer aan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@Oon
Ik zelf vind het spel gewoon top hoor.Mijn reactie was op iemand die het blijkbaar als herhalend ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:10

Oxigeon

En zo is dat!

Heb hier nog een redelijk tegoed staan van ongeveer 40 euro omdat ik wat 2e hands games inruil. Is deze game wel elde 40 euro waard of zeggen jullie wacht even tot die in de aanbieding is?

Het verhaal speel je uit in ongeveer 15uur. Maar hoe lang duurt het om zoiets alles te clearen en dus 100% te halen. Denk als een game een 25uur gespeeld wordt je best 40euro mag vragen toch?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 22:42
Oxigeon schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:54:
Heb hier nog een redelijk tegoed staan van ongeveer 40 euro omdat ik wat 2e hands games inruil. Is deze game wel elde 40 euro waard of zeggen jullie wacht even tot die in de aanbieding is?

Het verhaal speel je uit in ongeveer 15uur. Maar hoe lang duurt het om zoiets alles te clearen en dus 100% te halen. Denk als een game een 25uur gespeeld wordt je best 40euro mag vragen toch?
Nu 40 euro betalen, uitspelen en op Marktplaats weer voor 20 a 25 verkopen.
Heb je per saldo 15 a 20 euro voor het spel betaald... dikke prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-05 15:54

s0kkie

Cowabunga

Ik vind het een prima game als het op het exploren en het stealth aankomt, maar zodra er gedwongen combat gedaan moet worden baal ik er persoonlijk echt toch wel van dat het combat systeem best slecht is. Het is niet meer zoals een AC2 of Unity helaas.
De mogelijkheid om te parryen of te dodgen wat wordt aangegeven met rood of geel wordt veel te laat aangegeven en ik ben bijna altijd te laat waardoor ik vooral met 3 of 4 vijanden om je heen gewoon de pan in wordt gehakt :/
Ubisoft mag wel eens ook wat gaan doen aan de engine, de manier hoe poppetjes lopen en bewegen is letterlijk vanaf de eerste AC nooit meer veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

s0kkie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:17:
Ubisoft mag wel eens ook wat gaan doen aan de engine, de manier hoe poppetjes lopen en bewegen is letterlijk vanaf de eerste AC nooit meer veranderd.
Dat maakt toch niet uit. Als iets goed werkt waarom dan veranderen? Of wil je een soort van Ministry of Funny Walks. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
Ik vind het een prima game als het op het exploren en het stealth aankomt, maar zodra er gedwongen combat gedaan moet worden baal ik er persoonlijk echt toch wel van dat het combat systeem best slecht is. Het is niet meer zoals een AC2 of Unity helaas.
De mogelijkheid om te parryen of te dodgen wat wordt aangegeven met rood of geel wordt veel te laat aangegeven en ik ben bijna altijd te laat waardoor ik vooral met 3 of 4 vijanden om je heen gewoon de pan in wordt gehakt :/
Ik speel zelf op de PC met een controller, maar ik merk dat er tijdens combat soms niet eens gereageerd wordt als ik een toets in druk. kies ik bijv. met RB om een aanval te doen en dan staat ie daar een beetje... vervolgens krijg ik zelf een tik (want de parry doet hetzelfde) :? wat dan vervolgens zo een aantal keer door gaat en hups weer dood :X Enige dat wel goed werkt is de dodge.
Ik ga er dus maar voor om zoveel mogelijk combat te vermijden en zo stelt mogelijk te zijn, helaas soms niet te vermijden om toch het gevecht aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speel je op PC of consoles? Want ik heb op PC geen last van dat ik te laat pas reageer. Alleen parryen van messen/pijlen lukt mij niet, die timing krijg ik maar niet voor elkaar, terwijl daar júist ver van te voren gecommuniceerd wordt.
Ik denk dat je dan toch wel overschat hoe goed dat in andere spellen zit. Ja het kan beter, maar als je dit vergelijkt met menig ander AAA-spel valt het toch echt wel heel erg mee. NPC's lopen redelijk statisch, dat klopt, maar het is niet dat de animaties slecht zijn of dat ze onrealistische bewegingen maken. Zeker de animaties vwb klimmen en vechten zijn wel écht beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
Oon schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:03:
[...]

Speel je op PC of consoles? Want ik heb op PC geen last van dat ik te laat pas reageer. Alleen parryen van messen/pijlen lukt mij niet, die timing krijg ik maar niet voor elkaar, terwijl daar júist ver van te voren gecommuniceerd wordt.

[...]

Ik denk dat je dan toch wel overschat hoe goed dat in andere spellen zit. Ja het kan beter, maar als je dit vergelijkt met menig ander AAA-spel valt het toch echt wel heel erg mee. NPC's lopen redelijk statisch, dat klopt, maar het is niet dat de animaties slecht zijn of dat ze onrealistische bewegingen maken. Zeker de animaties vwb klimmen en vechten zijn wel écht beter geworden.
Speel je dan met de muis en toetsenbord of een controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrdemc schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:40:
[...]

Speel je dan met de muis en toetsenbord of een controller?
Muis en toetsenbord, ik vind sinds Origins de ervaring met een controller significant minder fijn dan in bijv. Unity en Black Flag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-05 15:54

s0kkie

Cowabunga

Oon schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:03:
[...]

Ik speel op de PS5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-05 14:31
Heb zelf sinds Origins geen AC game meer gespeeld, nu met deze begonnen en tot nog toe positief. Krijg alleen het vecht systeem maar niet onder de knie, waardoor ik nu noodgedwongen eigenlijk alles stealth speel (ook geen straf maar toch). Iemand tips voor combinatie van toetsen / muisknoppen die het handigst werken werken zodat je op tijd kunt dodgen, counteren etc.? Ben bijna altijd te laat of druk weer de verkeerde knoppen in |:( :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-05 06:21
HWSHHZ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:22:
Heb zelf sinds Origins geen AC game meer gespeeld, nu met deze begonnen en tot nog toe positief. Krijg alleen het vecht systeem maar niet onder de knie, waardoor ik nu noodgedwongen eigenlijk alles stealth speel (ook geen straf maar toch). Iemand tips voor combinatie van toetsen / muisknoppen die het handigst werken werken zodat je op tijd kunt dodgen, counteren etc.? Ben bijna altijd te laat of druk weer de verkeerde knoppen in |:( :X
Er zijn toch maar een paar knoppen?
  • Linkermuis button voor attack
  • Q voor parry
  • Alt voor dodge
  • Shift + Linkermuis button voor heavy attack
  • F voor assasination (heb ik op een MMO-muisbutton zitten)
De eerste drie gebruik ik zonder problemen, shift gebruik ik nauwelijks en F werkt alleen als de breakbar van de tegenstander leeg is.
In de meeste gevechten is het wachten op een aanval, op Q klikken voor de parry en dan F om het af te maken. Dit is op normale moeilijkheidsgraad, op hogere moeilijkheidsgraad heb je wellicht 2 parries nodig. Voor een rode aanval werkt een parry niet, dan moet je dodgen. Ik zet de Windows key altijd uit als ik begin aan een AC spel, want die raak ik regelmatig in plaats van de Alt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
RoseSolane schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:39:
[...]

Er zijn toch maar een paar knoppen?
  • Linkermuis button voor attack
  • Q voor parry
  • Alt voor dodge
  • Shift + Linkermuis button voor heavy attack
  • F voor assasination (heb ik op een MMO-muisbutton zitten)
De eerste drie gebruik ik zonder problemen, shift gebruik ik nauwelijks en F werkt alleen als de breakbar van de tegenstander leeg is.
In de meeste gevechten is het wachten op een aanval, op Q klikken voor de parry en dan F om het af te maken. Dit is op normale moeilijkheidsgraad, op hogere moeilijkheidsgraad heb je wellicht 2 parries nodig. Voor een rode aanval werkt een parry niet, dan moet je dodgen. Ik zet de Windows key altijd uit als ik begin aan een AC spel, want die raak ik regelmatig in plaats van de Alt :)
Nu je het zo uit getypt hebt valt het wel mee eigenlijk inderdaad :$. Denk dat het ook komt doordat ze nu zo snel achter elkaar of tegelijk aanvallen waardoor ik in de haast te vaak op de verkeerde knoppen druk. Vanavond nog maar weer eens proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:14
Ik vind de alt voor dodge erg lastig om snel te doen. op de een of andere manier wil mijn hand dit niet doen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Dementii schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:58:
Ik vind de alt voor dodge erg lastig om snel te doen. op de een of andere manier wil mijn hand dit niet doen. :P
Dit type game met toetsenbord spelen lijkt me verschrikkelijk.Met X[Xbox controller] een dodge doen voelt heel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
Dementii schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:58:
Die is inderdaad niet heel makkelijk vind ik zelf ook. Heb die al aangepast naar een muisknop maar dat gaat nog steeds niet helemaal van harte :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lizardz
sjaool schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 00:35:
[...]

Vreemd. Ik heb afgelopen vrijdag de launch edition besteld bij bol.com en die lag zaterdagochtend bij mij in de brievenbus.
Hmm ik heb geen idee hoe dat kan. Ik heb twee keer een mail gehad dat de game vertraagd was. Hij zou eigenlijk donderdag al komen, maar dit is uiteindelijk zaterdag in de loop van de dag geworden.

Anyways ik vermaak mij prima met de game. Het feit dat het allemaal wat kleinschaliger is vind ik juist veel leuker. Valhalla was voor mij veel te groot. Ook de beperkte skills etc. maakt het voor mij allemaal wat overzichtelijker. Ben tot nu toe weinig bugs tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HWSHHZ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:22:
Je zou dodge naar ctrl kunnen verplaatsen, of rechtermuisknop. Rechtermuisknop heb je alleen maar nodig voor throwables, maar daar zou je dan ook weer ctrl of alt van kunnen maken.

Zonder spoilers; er is op het openen van ramen/deuren maar één situatie in het hele spel waar je een vlugge throwable nodig hebt, de rest kun je volledig zonder of heb je ruim de tijd voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:54:
[...]

Dit type game met toetsenbord spelen lijkt me verschrikkelijk.Met X[Xbox controller] een dodge doen voelt heel natuurlijk.
Ik heb AC3, 4, en bijv. Unity ook allemaal met een controller gespeeld. De eerdere games hadden op PC geen (fatsoenlijke) controller support, maar daarna was dat wel mijn voorkeur.
Alleen sinds Origins weer niet, want de controls zijn zo slap/rommelig geworden dat het me met een controller niet meer lukt. Met muis en toetsenbord heb ik toch het gevoel dat ik net wat meer controle heb, alsof het spel dan beter luistert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Ik heb denk ik een vervelende bug gevonden die ervoor zorgt dat de platinum trofee op PlayStation niet kan worden behaald.
Ik mis momenteel nog 1 skill punt om de hele set te voltooien maar er is geen enkele manier meer om dat punt te behalen, er worden geen contracten meer aangeboden in het bureau en voor de rest zijn alle missie's voltooid.
Ook de missie die met de pre-order kwam levert geen skill points op.

Edit: er is toch nog een contract tevoorschijn gekomen, de platinum zal toch nog haalbaar zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door AppleFan2007 op 09-10-2023 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Lizardz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:17:
[...]

Hmm ik heb geen idee hoe dat kan. Ik heb twee keer een mail gehad dat de game vertraagd was. Hij zou eigenlijk donderdag al komen, maar dit is uiteindelijk zaterdag in de loop van de dag geworden.

Anyways ik vermaak mij prima met de game. Het feit dat het allemaal wat kleinschaliger is vind ik juist veel leuker. Valhalla was voor mij veel te groot. Ook de beperkte skills etc. maakt het voor mij allemaal wat overzichtelijker. Ben tot nu toe weinig bugs tegengekomen.
Het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat jij hem van een externe partij moest ontvangen terwijl die van mij bij Bol zelf vandaan kwam. Maar goed, lekker door Bagdad en omgeving struinen is een leuke bezigheid. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:17
Lizardz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:17:
[...]

Same here,

Ik vind deze game vele malen leuker dan Valhalla. Ik vind games waarbij de speelduur kunstmatig wordt verlengt waardoor je 100+ uren aan het verzamelen bent en skilltrees hebt waar je door de bomen het bos niet meer kunt zien dus niks aan.

Ik geniet van de sfeer van deze game, prachtig en lekker overzichtelijk. Eindelijk weer een AC game waar ik blij van wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HWSHHZ
Oon schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:54:
[...]

Je zou dodge naar ctrl kunnen verplaatsen, of rechtermuisknop. Rechtermuisknop heb je alleen maar nodig voor throwables, maar daar zou je dan ook weer ctrl of alt van kunnen maken.

Zonder spoilers; er is op het openen van ramen/deuren maar één situatie in het hele spel waar je een vlugge throwable nodig hebt, de rest kun je volledig zonder of heb je ruim de tijd voor
Bedankt voor de tip, ik ga nog even met de instellingen sjoemelen om te kijken wat me het beste lukt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Gisteravond weer een paar uur gespeeld, maar geen enkele hoofdmissie gedaan.
Je word zo afgeleid door de zij-missies en andere activiteiten, heerlijk een wereld die zo leeft.
Dit is echt wel een sterke Assassin's Creed!

Vinden jullie de combat ook veel te makkelijk? Heb serieus het idee dat ze het versimpeld hebben, want ik speel op hard en ben nog geen een keer dood gegaan of heb nog geen een keer echt moeite gehad. Dit had ik bij Assassin's Creed: Orgins of Assassin's Creed: Odyssey niet namelijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HWSHHZ
G_Dragon schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:53:
Gisteravond weer een paar uur gespeeld, maar geen enkele hoofdmissie gedaan.
Je word zo afgeleid door de zij-missies en andere activiteiten, heerlijk een wereld die zo leeft.
Dit is echt wel een sterke Assassin's Creed!

Vinden jullie de combat ook veel te makkelijk? Heb serieus het idee dat ze het versimpeld hebben, want ik speel op hard en ben nog geen een keer dood gegaan of heb nog geen een keer echt moeite gehad. Dit had ik bij Assassin's Creed: Orgins of Assassin's Creed: Odyssey niet namelijk..
Ik heb het juist precies andersom met de combat, maar dat komt denk ik omdat mijn laatste AC die ik serieus gespeeld heb Syndicate was, en dat was nog het 'oude' combat systeem. Kan er bij deze nog niet echt aan wennen en ga over het algemeen gevechten juist uit de weg :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:53:
Absoluut. De combat is vele malen simpeler, en helaas hebben ze daar de moeilijkheid ook op aangepast. NPC's doen gewoon niet zo veel; ze worden geel of rood, en als je te ver weg bent schieten ze soms met pijlen.
Ik vind de combat echt veel simpeler dan ze ons lieten denken voor release, je hebt stealth helemaal niet nodig op de bonus objectives van de bureau missies na.
HWSHHZ schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:30:
[...]

Ik heb het juist precies andersom met de combat, maar dat komt denk ik omdat mijn laatste AC die ik serieus gespeeld heb Syndicate was, en dat was nog het 'oude' combat systeem. Kan er bij deze nog niet echt aan wennen en ga over het algemeen gevechten juist uit de weg :X
Het is inderdaad minder 'auto counter' geworden, maar Mirage is dan ook weer een stapje 'dichterbij' dan Valhalla of Odyssey, waarin je helemaal los kon gaan met de grootste onzin abilities :+

Maar moeilijk vind ik 't niet, het is gewoon heel erg gefocusd op parryen en dodgen wanneer een parry niet kan. Je moet er de tijd voor nemen en rustig blijven, dan stelt het niet veel voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Oon op 10-10-2023 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Oxigeon schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:54:

20 uur in de game en nog maar net de prison missie gedaan in het begin. Ben verder foto's aan het maken, echt veel prachtige locaties met mooie lichtinval. Lekker rondsneaken in enemy camps verveelt me nooit.

Op dit moment geef ik de game een 9 / 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
flugelisoke schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:44:
[...]

20 uur in de game en nog maar net de prison missie gedaan in het begin. Ben verder foto's aan het maken, echt veel prachtige locaties met mooie lichtinval. Lekker rondsneaken in enemy camps verveelt me nooit.

Op dit moment geef ik de game een 9 / 10.
Hier is het ook echt genieten van de game.Tussen al die toppers van dit jaar gaat deze aan het einde van het jaar goed scoren op mijn lijstje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

DF analyse op de consoles tussen Quality of HFR

TL;DW: Dynamic 4k Op de SX and PS5 bij Quality mode. Verschil (op schaduw en draw-distance na) tussen SS en SX is, in dezelfde modus, ad-nihil. HFR is 1800P dynamic resolution op de SX en PS5. Strakke 30 fps op quality mode, bij HFR een 99% target van 60 fps.

De reviewer raadt de HFR modus aan, zeker op de PS 5 en de SX omdat de verschillen klein zijn in wat je op offert (afgezien van resolutie, LOD en schaduw). Wellicht toch maar weer de HFR een kans geven of ik na een aantal uur spelen het daar mee eens ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Ik heb inmiddels zo'n 14 uur in de game zitten en heb de main story inmiddels uitgespeeld. Er waren uiteindelijk nog 3 viewpoints die ik niet gesynchroniseerd had. Dit nu nog even gedaan om te kijken wat er in die gebieden nog te doen is. Ik heb me prima vermaakt met de storyline. Nu even kijken of ik nog de side-missies wil doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Kan AC op moment niet opstarten.Meer mensen op Series X last van ?

UPDATE
Zie al dat meer mensen op Xbox consoles er last van hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door jori040 op 10-10-2023 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Notna schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:43:
DF analyse op de consoles tussen Quality of HFR

[YouTube: Assassin's Creed Mirage - DF Tech Review - PS5 & Xbox Series X/S Tested at 30FPS/60FPS]

TL;DW: Dynamic 4k Op de SX and PS5 bij Quality mode. Verschil (op schaduw en draw-distance na) tussen SS en SX is, in dezelfde modus, ad-nihil. HFR is 1800P dynamic resolution op de SX en PS5. Strakke 30 fps op quality mode, bij HFR een 99% target van 60 fps.

De reviewer raadt de HFR modus aan, zeker op de PS 5 en de SX omdat de verschillen klein zijn in wat je op offert (afgezien van resolutie, LOD en schaduw). Wellicht toch maar weer de HFR een kans geven of ik na een aantal uur spelen het daar mee eens ben :)
Ik ben van de week begonnen in HFR, toen geswitcht naar Quality n.a.v. reviews en ben gisteren weer teruggegaan naar HFR, de 60 FPS met de kwaliteit op de PS5 is voor mij prima.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizardz
LAD93 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:56:
[...]

Ik ben van de week begonnen in HFR, toen geswitcht naar Quality n.a.v. reviews en ben gisteren weer teruggegaan naar HFR, de 60 FPS met de kwaliteit op de PS5 is voor mij prima.
Ik heb inderdaad ook beide getest en ben ook voor HFR gegaan. Ik vond het verschil in graphics nihil en vond het in HFR wel veel vloeiender spelen.
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)