Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Tazzy schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:45:
Ubisoft connect naar de knoppen? Kom dr niet in :D
Is al de hele week offline :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:36
:')

Zojuist voor het eerst tegengekomen! Is ook nu pas in de codex terechtgekomen… na 15h 5m en 51s spelen :P Gek dat daar dan zo’n verschil in zit, volgens mij volg ik puur het verhaal…
spoiler:
Bij de dig site ten zuiden van Bagdad, niet veel van gemerkt want stealth kill.

[ Voor 3% gewijzigd door mrdemc op 20-10-2023 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:37
Ike. schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:47:
[...]

Is al de hele week offline :+
Oh serieus? Ik kon er gisteravond nog gewoon in :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
mrdemc schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 02:17:
[...]

:')

Zojuist voor het eerst tegengekomen! Is ook nu pas in de codex terechtgekomen… na 15h 5m en 51s spelen :P Gek dat daar dan zo’n verschil in zit, volgens mij volg ik puur het verhaal…
spoiler:
Bij de dig site ten zuiden van Bagdad, niet veel van gemerkt want stealth kill.
Haha je hebt hem eindelijk ontmoet? :P Dan te bedenken dat ik hem bij mijn eerste wandeling door de stad al tegenkwam, ik zit trouwens op 26 uur + en ben bij de middelste cirkel aangekomen.

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 20-10-2023 09:20 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:23

thijsco19

KTM 990 SMT

Toch maar besloten om Mirage nu te kopen. Wilde eerst wachten gezien ik nog andere dingen te doen had maar gisteravond toch maar de knoop doorgehakt.

Een half uurtje gespeeld maar kan nog niet veel zeggen over de gameplay enzo. Besturing is sowieso even wennen weer.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepoep
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-05 11:33
Vraagje; ik heb de hele game uitgespeeld, en elke trophy verzameld échter popt 'Fearless Trophy / Achievement (All Viewpoint Locations)' niet op terwijl ik wel alle sync points heb. dit is de laatste trophy die ik nodig heb voor de Platinum award PS5.

is er nog iemand met dit probleem of andere trophy bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
koudepoep schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:53:
Vraagje; ik heb de hele game uitgespeeld, en elke trophy verzameld échter popt 'Fearless Trophy / Achievement (All Viewpoint Locations)' niet op terwijl ik wel alle sync points heb. dit is de laatste trophy die ik nodig heb voor de Platinum award PS5.

Als je zeker weet dat je ze allemaal hebt dan zou ik even wachten op een bugfix.
Heb je een iets oudere save file waarbij je nog maar een aantal viewpoints moet vinden?

Bij Assassin Creed spellen gebruik ik altijd een stuk of 10 save files omdat ik al vaker vervelende bugs heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
thijsco19 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:49:
Toch maar besloten om Mirage nu te kopen. Wilde eerst wachten gezien ik nog andere dingen te doen had maar gisteravond toch maar de knoop doorgehakt.

Een half uurtje gespeeld maar kan nog niet veel zeggen over de gameplay enzo. Besturing is sowieso even wennen weer.
Heel veel plezier! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WarWarrior
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:28

Zelf miste ik een viewpoint in de wilderness, wellicht jij ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je ze écht allemaal? Ik dacht ook dat ik ze allemaal had, maar tegen het einde van het spel bleek ik er een midden in de stad te missen, en er zijn er ook in de wilderness waar je echt naartoe moet gaan en daarna nooit meer terug hoeft te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Eerlijk is eerlijk, ben weer wat verder in de game en geniet er wel van. Ik hou van stealth en dat voelt gewoon goed. Genoeg op de game aan te merken verder maar ergens infiltreren en de boel zonder opgemerkt te worden neer leggen vind ik gewoon heerlijk. Ik speel dan ook volledig stealth en probeer alles te doen zonder dat ze me zien. Throwing knife en soms een bommetje, verder alles clean kills met de hiden blade.
Dit kan uiteindelijk zomaar een 8- worden voor mij.

Hoop wel een soort van dat het snel klaar is nu want Spider-Man 2 wacht. Wat een nare maand voor gamers. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepoep
ik heb echt 3x gekeken of ik alle punten gesynced heb dus wss gewoon een bug. jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepoep
Ike. schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:21:
[...]

Als je zeker weet dat je ze allemaal hebt dan zou ik even wachten op een bugfix.
Heb je een iets oudere save file waarbij je nog maar een aantal viewpoints moet vinden?

Bij Assassin Creed spellen gebruik ik altijd een stuk of 10 save files omdat ik al vaker vervelende bugs heb gehad.
al geprobeerd met een oude save maar helaas werkt het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
koudepoep schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:44:
ik heb echt 3x gekeken of ik alle punten gesynced heb dus wss gewoon een bug. jammer
Heb je screenshot van je map? Ik denk nog steeds dat je er een vergeten bent

Acties:
  • +1 Henk 'm!
koudepoep schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:44:
Heb je ook vergeleken met bijv. de kaart van MapGenie? Je kunt daar rechtsklikken op viewpoints die je al hebt om ze als 'gezien' te markeren, maakt het heel makkelijk om 100% zeker te weten dat je ze allemaal hebt.

Niet dat ik je niet geloof, maar dit geeft je wel een concreet lijstje om het tegen te checken. Het kan zeker een bug zijn en dat is heel jammer als dat zo is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepoep
@Oon @SemperFidelis

ik stuur straks even een screenshot! alvast dank voor jullie effort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepoep
Hierbij de screens!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5Qxes4HQJRJ08dkQ2KOxcR4kd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vTp9UyevW8FAAIhOmjOiXiyX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7LWvWc3Z5vQTpd7NhJjhWXsxhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0x4NANaL4kdhqBxXj69kw6Ep.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXdsDTcl-5jr0Rf7hNyt1Pn7nZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5bKiQBIePerUI8PAR5vm1ITS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koudepoep
Oke, extreem lomp van mij! Even de kaart van MapGenie erbij gepakt, en inderdaad. Midden in de wilderness vergeet ik er een.

Dom! Platinum komt er aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koudepoep schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:00:
Oke, extreem lomp van mij! Even de kaart van MapGenie erbij gepakt, en inderdaad. Midden in de wilderness vergeet ik er een.

Dom! Platinum komt er aan!
Mooi dat je het hebt gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:21

FeaR

In GoT we trust

Meer mensen problemen met het redeemen van de The Forty Thieves, pre-order bonus? Code hier geeft aan onjuist te zijn of niet meer geldig. Zal wel een ticket bij Ubisoft inschieten worden...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FeaR schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:53:
Meer mensen problemen met het redeemen van de The Forty Thieves, pre-order bonus? Code hier geeft aan onjuist te zijn of niet meer geldig. Zal wel een ticket bij Ubisoft inschieten worden...
Ubi Connect heeft al de hele week problemen, van volledig onbereikbaar tot features die niet (goed) werken. Als je die code in-game of in Ubi Connect moet redeemen (ipv direct bij Playstation of Microsoft) dan zou het goed daar aan kunnen liggen.

Ik kreeg toen ik met Ubi+ het spel wilde activeren ook de melding dat de licentie niet geldig zou zijn, terwijl ik die nog helemaal geen had :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

FeaR schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:53:
Het is overigens een missie van 0.0. Maximaal 10 minuten en je bent er mee klaar. Beloning is ook ad nihil :')

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
Ik vrees.. dat ik mijn spel misschien wel helemaal niet kan uitspelen, telkens als ik bij de laatste missie mijn vogel oproep om de objectives te zoeken crashed mijn spel. Nu maar even zonder die vogel proberen en hopelijk kom ik dan wel verder...

Blijkbaar mocht ik de vogel niet pas gebruiken wanneer ik al binnen de muren was, vond het spel niet zo leuk. Inmiddels de missie gehaald d:)b

Edit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RicWYKatzNAwtEaDiXXcvPATY38=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bCfUrenE0fHFyWihIAK6IlMg.png?f=fotoalbum_large

Uitgespeeld op hard zonder dood te gaan :)

[ Voor 55% gewijzigd door G_Dragon op 21-10-2023 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-05 17:01
net gestart met deze game, maar is ook echt weer hetzelfde liedje (had Valhalla CE als pre-order): De eerste 3 missies hebben al 8 crashes veroorzaakt (zucht)

En de back-to-basic: Nog niet kunnen ontdekken.
Upgrade voor wapens: valhalla style
Levelen: nog steeds aanwezig via het rank systeem

Maar wel weer een lekker verhaal. Dat is gewoon business as usual 8-)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D_Jeff schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:35:
net gestart met deze game, maar is ook echt weer hetzelfde liedje (had Valhalla CE als pre-order): De eerste 3 missies hebben al 8 crashes veroorzaakt (zucht)

En de back-to-basic: Nog niet kunnen ontdekken.
Upgrade voor wapens: valhalla style
Levelen: nog steeds aanwezig via het rank systeem

Maar wel weer een lekker verhaal. Dat is gewoon business as usual 8-)
Is dit op PC? Dat is wel een hele hoop crashes, bij Valhalla was dat bij meer mensen zo maar over Mirage heb ik niemand echt horen klagen.

Verder denk ik dat je verwachtingen gewoon verkeerd zijn, want het upgraden van wapens en het hebben van skillpoints is duidelijk gecommuniceerd voor launch en was ook niet onderdeel van het 'terug naar AC' verhaal. Ze hebben eigenlijk alleen ingezet op meer stealth mogelijkheden in het level design en de combat minder aantrekkelijk gemaakt. Of dat succesvol is weet ik niet, maar het is zeker geen Ezio trilogie game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
Oon schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:38:
[...]

Is dit op PC? Dat is wel een hele hoop crashes, bij Valhalla was dat bij meer mensen zo maar over Mirage heb ik niemand echt horen klagen.

Verder denk ik dat je verwachtingen gewoon verkeerd zijn, want het upgraden van wapens en het hebben van skillpoints is duidelijk gecommuniceerd voor launch en was ook niet onderdeel van het 'terug naar AC' verhaal. Ze hebben eigenlijk alleen ingezet op meer stealth mogelijkheden in het level design en de combat minder aantrekkelijk gemaakt. Of dat succesvol is weet ik niet, maar het is zeker geen Ezio trilogie game :)
Zelf gisteren 1 crash gehad in een van de laatste story missies op pc maar verder inderdaad niet. Het loopt behoorlijk soepel verder en alles op ultra :)
spoiler:
Ik vond wel het aandeel isu erg minimaal, vond het ook jammer dat er geen deel in het heden is. Het einde vond ik dan wel weer mooi, maar laat ook veel vragen open voor mij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mrdemc schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:01:
[...]
spoiler:
Ik vond wel het aandeel isu erg minimaal, vond het ook jammer dat er geen deel in het heden is. Het einde vond ik dan wel weer mooi, maar laat ook veel vragen open voor mij :P
spoiler:
Het gebrek aan modern day story vind ik ook jammer, maar ergens ook wel beter dan wat we in de laatste games hebben gezien. De tijd dat we als Desmond mochten rondklimmen is wel echt voorbij, ik hoop dat dat in de volgende volledige game weer terugkomt. Wat mij betreft acceptabel dat ze dat nu niet hebben gedaan ivm DLC-sized, maar het is zeker jammer.

Vwb ISU dingen, ik vond het jammer dat ze niet verder zijn ingegaan op Nehal en de jinni, buiten die ene cutscene helemaal op het einde. Was mooi geweest als ze daar nog wat extra ontwikkelingen aan hadden toegevoegd. Het einde vond ik sowieso mager, want het idee was dat we hier de start van Basim's verhaal zouden zien, en nu zie je eigenlijk alleen maar de backstory tot net voor het belangrijkste deel. Er zit nog een flink gat tussen wat we nu hebben gezien en wat we in Valhalla te zien/horen krijgen.
Hopen dus dat het volgende spel ook daar weer iets mee gaat doen. Het is duidelijk dat Basim's verhaal nog niet klaar is, en Valhalla's open einden zijn hier niet afgesloten (logisch, want het is backstory).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:47
Is vrij in het begin, maar zal het maar in spoilers zetten. gewoon vraagje

spoiler:
De gear die je kan krijgen in die rare kamer, is dat direct eindlevel gear? Heb tot nu toe nog niet echt andere dingen geprobeerd/geupgrade

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:46:
Is vrij in het begin, maar zal het maar in spoilers zetten. gewoon vraagje

spoiler:
De gear die je kan krijgen in die rare kamer, is dat direct eindlevel gear? Heb tot nu toe nog niet echt andere dingen geprobeerd/geupgrade
spoiler:
Die gear zit ongeveer halverwege qua 'power', dus zeker nuttig als je net bent begonnen
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-05 17:01
@Oon Ja, dat is op PC
De grap is dat de 3970x nauwelijks aan het werk hoeft, terwijl de 3060Ti het serieus zwaar heeft. Sinds ik de Target FPS naar 45 (ipv 60) heb gezet, heb ik geen last meer van de crashes.

spoiler:
Ja, deze game heeft kneiter veel weg van Valhalla. Ook acties om een barred door te open zijn van het type: ehm, juist. Throwing knife om een blok hout weg te krijgen bijv.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:46

sjaool

Every life should have 9 cats

[YouTube: https://youtu.be/Vji5DNlrBHw?si=1zXMjIQxPLtlrQUV]

Hier zitten nog wel wat leuke dingen tussen moet ik zeggen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:12
Heb ik ergens wat laten liggen als de deur van het paleis bij het balcon niet open staat in de quest voor de 6 boeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tazzy schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:22:
Heb ik ergens wat laten liggen als de deur van het paleis bij het balcon niet open staat in de quest voor de 6 boeken?
spoiler:
Het paleis ga je in de eennalaatste missie binnen, dan krijg je ook toegang tot het laatste boek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik zit me al een tijdje te ergeren aan het volgende: Als ik met de controller snelle bewegingen maar lijkt het scherm te schokken alsof de XBOX het niet aankan ofzo. Heb beide graphics modes geprobeerd maar het blijft zich uiten.

Herkennen jullie dit en zo ja hoe kan ik dit oplossen?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:14

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Oon schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:34:
[...]

Als je de juiste kant op dodged dan sta je meteen achter ze en kun je met een paar klappen dood krijgen tegen de tijd dat je halverwege het spel zit (of de juiste map completion hebt en wat upgrades hebt gedaan). Stealth is nog altijd veel wachten, en de AI lijkt een stuk statischer in dit spel dan voorheen dus dat kan soms écht heel lang duren.
Je bedoelt, als je genoeg geleveled bent en genoeg skills hebt unlocked, dan is het te doen. Want dat achter die kerel komen is namelijk een skill die je moet unlocken.

Iedereen die claimt dat je als Valhalla los kan gaan is blijkbaar vergeten dat ze daarvoor eerst al heel wat uren gespeeld moeten hebben.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoamingZombie schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:04:
[...]

Je bedoelt, als je genoeg geleveled bent en genoeg skills hebt unlocked, dan is het te doen. Want dat achter die kerel komen is namelijk een skill die je moet unlocken.
Nee hoor. Wel om er overheen te rollen bij een parry, maar niet om er omheen te dodge. Als je zorgt dat je net één stapje opzij staat en op het juiste moment een dodge doet kom je er ook (schuin) achter te staan waar je ze kunt raken.
Iedereen die claimt dat je als Valhalla los kan gaan is blijkbaar vergeten dat ze daarvoor eerst al heel wat uren gespeeld moeten hebben.
Valt heel erg mee, ik heb van begin tot eind hetzelfde gespeeld. De handigheid vereist wat tijd maar die neem je mee uit Valhalla want de keybinds en timing zijn grotendeels hetzelfde, maar je hebt verdere cht geen progression nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 14:04
@Oon ik heb er blijkbaar iets meer moeite mee, maar vind dat op zich niet erg omdat ik dan meer stealth moet spelen wat mij wel goed past. Alleen bij sommige van die niet te ontwijken confrontaties loop ik er wel tegenaan dat het niet zo makkelijk is voor mij om achter die gepantserde tegenstanders te komen.

Het is voor mij wel een hele tijd geleden dat ik Valhalla heb gespeeld en heb in de tussentijd redelijk wat andere games gedaan, daarom zal het ook niet zo makkelijk voor mij zijn om die speelstijl weer over te nemen. Wat voor mijn ervaring met deze game voor mij wel positief is.

Tot nu toe vermaak ik me nog prima, ik heb het idee dat ik redelijk op schiet in de story, dus ben me nu meer op de "sidequests" aan het storten. Van mij mag deze game nog wel een aantal uur doorgaan, maar aan de andere kant ben ik ook wel blij dat het niet zo lang is als Valhalla, want daar was ik op een gegeven moment ook wel klaar mee.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YdieresiS schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:01:
@Oon ik heb er blijkbaar iets meer moeite mee, maar vind dat op zich niet erg omdat ik dan meer stealth moet spelen wat mij wel goed past. Alleen bij sommige van die niet te ontwijken confrontaties loop ik er wel tegenaan dat het niet zo makkelijk is voor mij om achter die gepantserde tegenstanders te komen.

Het is voor mij wel een hele tijd geleden dat ik Valhalla heb gespeeld en heb in de tussentijd redelijk wat andere games gedaan, daarom zal het ook niet zo makkelijk voor mij zijn om die speelstijl weer over te nemen. Wat voor mijn ervaring met deze game voor mij wel positief is.

Tot nu toe vermaak ik me nog prima, ik heb het idee dat ik redelijk op schiet in de story, dus ben me nu meer op de "sidequests" aan het storten. Van mij mag deze game nog wel een aantal uur doorgaan, maar aan de andere kant ben ik ook wel blij dat het niet zo lang is als Valhalla, want daar was ik op een gegeven moment ook wel klaar mee.
Wat in mijn ervaring belangrijk is in Mirage (en ook in Valhalla, maar daar iets minder omdat Eivor nagenoeg onsterfelijk was) is blijven bewegen. Niet bang zijn om weg te rennen, een dak op te klimmen en opnieuw te beginnen. Dat systeem is overigens wel echt verbeterd; als je line of sight kwijtraakt dan kun je heel makkelijk van combat terug naar stealth gaan, dus die optie heb je eigenlijk altijd wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Oon schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:01:
[...]

Wat in mijn ervaring belangrijk is in Mirage (en ook in Valhalla, maar daar iets minder omdat Eivor nagenoeg onsterfelijk was) is blijven bewegen. Niet bang zijn om weg te rennen, een dak op te klimmen en opnieuw te beginnen. Dat systeem is overigens wel echt verbeterd; als je line of sight kwijtraakt dan kun je heel makkelijk van combat terug naar stealth gaan, dus die optie heb je eigenlijk altijd wel.
Daar maak ik wel veelvuldig gebruik van als ik wel ontdekt wordt. In Valhalla deed ik dit inderdaad niet, omdat dat net als Odyssey echt meer op combat gericht was en dat ook prima werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:25

Oxigeon

En zo is dat!

Hier ondertussen de eerste persoon op de lijst omgelegd en het eerste gebied in Baghdad 100% gehaald. Kan nu dus weer verder met de quest tot ik in een nieuw gebied kom en dat ook voor 100% mag gaan halen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:15:
Hier ondertussen de eerste persoon op de lijst omgelegd en het eerste gebied in Baghdad 100% gehaald. Kan nu dus weer verder met de quest tot ik in een nieuw gebied kom en dat ook voor 100% mag gaan halen.
Zo heb ik Valhalla ook gedaan, werkte lekker. Baghdad kun je in een (half) uurtje helemaal 100% map completion halen, ik vond alles te veel door elkaar lopen om het echt per district te doen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Zit nog niet zover in de game, maar verhaal is wel wat slapjes. Basim loopt als een fanboy achter de Assassins aan en dialogen voelen ook niet echt diepgaand aan. Als je dat vergelijkt met de campfire scene in Valhalla is dat toch een groot verschil en wat teleurstellend wat voor character hij had kunnen tonen:

YouTube: Assassin's Creed Valhalla - Eivor & Basim Campfire Scene

Gameplaywise amuseer ik me er wel mee voorlopig

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 00:38:
Zit nog niet zover in de game, maar verhaal is wel wat slapjes. Basim loopt als een fanboy achter de Assassins aan en dialogen voelen ook niet echt diepgaand aan. Als je dat vergelijkt met de campfire scene in Valhalla is dat toch een groot verschil en wat teleurstellend wat voor character hij had kunnen tonen:

YouTube: Assassin's Creed Valhalla - Eivor & Basim Campfire Scene

Gameplaywise amuseer ik me er wel mee voorlopig
Vergeet niet dat Basim in Valhalla al voorbij de 30 en een flink aantal jaar assassin is, terwijl hij in Mirage net van de straat is geplukt nadat hij in de problemen is gekomen. Hij heeft letterlijk z'n leven te danken aan Roshan.
Tegen het einde van het spel zul je zien dat het verhaal wat dat betreft toch wel redelijk logisch is, maar ik ben het wel met je eens dat het begin een beetje twijfelachtig is. Zonder spoilers te noemen, het is echt een verhaal dat je als backstory moet zien en waar je dus op terug moet kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Ik speel de game momenteel tussen andere games door voor de afwisseling. De game is vrij kort maar met mijn trage speelstijl valt het niet tegen. Zit al over de 20uur en nog niet klaar, denk dat ik de 25 uur wel ga aantikken.
Er valt nog steeds genoeg op te merken aan de game, maar onder aan de streep heb ik het naar mijn zin en daar gaat het om. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik heb er momenteel ongeveer 15 uur in zitten en merk echt dat ik met het hoofdverhaal richting een einde aan het gaan ben (althans dat is mijn vermoeden). Eigenlijk wil ik nog niet dat deze game afgelopen is, ook omdat ik me prima vermaak en deze game erg goed bij mijn speelstijl past. Deze AC komt dus qua fun die ik eruit haal wel hoog in mijn lijstje te staan. Qua verhaal vind ik het nu nog wel vrij mager, maar misschien dat er nog een plottwist komt die van alles op zijn plek legt.

Wat mij betreft mag er in de toekomst wel vaker een AC komen die weer terug naar zijn roots gaat, waar mogelijk wel met wat vernieuwende elementen erin, maar dat hoeft niet perse om me er goed mee te vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronvdboorn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21-05 18:03
Goede avond.

Ik hangt vast in het spel waardoor ik niet verder kom. In de missie the warlord blijft het spel vragen dat ik een sleutel nodig heb om gasten te bevrijden. Enkel heb ik deze deur al open en is de bewaker die de sleutel heeft al omgelegd. Ik kan de sleutel ook niet van zijn lichaam af stelen daar hij al dood is.

Save bestanden heb ik geprobeerd maar de betreffende bewaker blijft dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aaronvdboorn schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 02:41:
Goede avond.

Ik hangt vast in het spel waardoor ik niet verder kom. In de missie the warlord blijft het spel vragen dat ik een sleutel nodig heb om gasten te bevrijden. Enkel heb ik deze deur al open en is de bewaker die de sleutel heeft al omgelegd. Ik kan de sleutel ook niet van zijn lichaam af stelen daar hij al dood is.

Dit probleem had ik in Valhalla ook vaker, was daar heel vervelend. Helaas weet ik geen oplossing, maar als de quest state kapot is zul je sowieso moeten wachten op een fix.

Weet je zeker dat de actie die je moet uitvoeren niet met iemand praten is oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronvdboorn
Oon schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:49:
[...]

Dit probleem had ik in Valhalla ook vaker, was daar heel vervelend. Helaas weet ik geen oplossing, maar als de quest state kapot is zul je sowieso moeten wachten op een fix.

Weet je zeker dat de actie die je moet uitvoeren niet met iemand praten is oid?
Heb alle overige soldaten en mensen al aangesproken. Zelfs de persoon Ali staat in het betreffende gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aaronvdboorn schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:26:
[...]

Heb alle overige soldaten en mensen al aangesproken. Zelfs de persoon Ali staat in het betreffende gebouw.
Vreemd, bij mij was die quest ook redelijk buggy maar gelukkig triggerde de volgende stap wel bij het openen van de deur, heb je ook al geprobeerd om uit de zone te gaan of dood te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronvdboorn
Oon schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:27:
[...]

Vreemd, bij mij was die quest ook redelijk buggy maar gelukkig triggerde de volgende stap wel bij het openen van de deur, heb je ook al geprobeerd om uit de zone te gaan of dood te gaan?
Ben zelfs vertrokken en andere missies gaan doen. Wat mij opviel was dat de soldaten wel weer aangevuld werden, enkel de betreffende wachter ligt dan telkens dood neer. Als ik een save bestand pak en kijk met de adelaar, zie ik dat die twee stappen zet en dan neervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
aaronvdboorn schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 02:41:
Goede avond.

spoiler:
Volgens mij hoor je daarna een gepland gevecht te krijgen voordat je de deur opent, misschien loopt ie daarop vast? Als je nu bij dat plein staat en de deur aan de rechterkant van je houdt (de deur waar je doorheen moet wanneer je naar de deur met tralies moet gaan), en dan rechtdoor naar boven klimt, zou ik verwachten dat er een aantal wachters weer aan komt lopen waar Ali mee gaat vechten en je moet helpen. Heb je dat gedeelte ook al gehad? Gaat in dat geval om een 5/6 tal wachters volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronvdboorn
mrdemc schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:10:
[...]

spoiler:
Volgens mij hoor je daarna een gepland gevecht te krijgen voordat je de deur opent, misschien loopt ie daarop vast? Als je nu bij dat plein staat en de deur aan de rechterkant van je houdt (de deur waar je doorheen moet wanneer je naar de deur met tralies moet gaan), en dan rechtdoor naar boven klimt, zou ik verwachten dat er een aantal wachters weer aan komt lopen waar Ali mee gaat vechten en je moet helpen. Heb je dat gedeelte ook al gehad? Gaat in dat geval om een 5/6 tal wachters volgens mij.
Zojuist geprobeerd maar bied geen oplossing. Hoop niet dat ik nu het spel opnieuw moet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aaronvdboorn schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:33:
[...]

Zojuist geprobeerd maar bied geen oplossing. Hoop niet dat ik nu het spel opnieuw moet spelen.
Bij Valhalla hebben ze toen bij bugfixes ook meteen de quest states voor kapotte quests gefixt, als het inderdaad een bug is is dat de grootste kans voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronvdboorn
Zou gewoon handig zijn als ze de optie terugbrengen waar je de missie zou kunnen herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 11:09
Dit weekend het verhaal uitgespeeld. Is er daarna nog wat te doen (behalve achievements halen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
janvanmil schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:30:
Dit weekend het verhaal uitgespeeld. Is er daarna nog wat te doen (behalve achievements halen)?
Kijk eens op je map of je alle gebieden 100% hebt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-05 16:56

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ike. schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:32:
[...]

@janvanmil Alle collectibles. Het verhaal uitspelen, is één ding van het spel, de collectibles die je moet vinden dragen volgens mij ook bij aan echt 100%, ipv 100% verhaal uitspelen.

spoiler:
Alle Enigma's die je verzamelt, zijn aanwijzigen/schatkaarten (soort van) waarmee je op een bepaald deel van de kaart weer een verborgen item kan vinden (verf voor je outfit, een medalloin etc)

Speel toch iets langzamer dan gedacht. Vermaak me er overigens prima mee.

Fan kit url van Ubisoft: https://ubiservices.cdn.u...dable/ACMirage_FanKit.zip

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUHgaQpUGjpdGEDlZpnzAlngVnk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4t7hmEwwJirHRf27WK4XqLGo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door MRE-Inc op 02-11-2023 08:04 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pfoe, bijna 42 uur.. Dan doe je wel echt op je gemak :)

Zit daar ook AFK tijd in, of is dat echt allemaal actief gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik zit nu op de helft van die tijd, 21 uur. Ik vermaak me prima en misschien als ik alles 100% wil halen tik ik wel ergens de 30 uur aan, maar 42 is wel heel veel. Als je volledig stealth wil spelen en alle tegenstanders 1 voor 1 afmaakt dan kom je daar wel makkelijk aan natuurlijk, want dan ga je er lekker rustig doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:18
Alle AC games met overgave gespeeld. Toch is dit de game die ik oversla.

Als ik dit vergelijk met de kwalitiet van Cyberpunk of Alan Wake II is dit toch een lachertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 11:09
Ike. schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:32:
[...]

Heb ik. Er komen ook geen nieuwe contracts meer trouwens. Nu nog 5 achievements en dan is het volgens mij voor het eerst in een AC-game dat er echt niks meer te doen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Oon schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:20:
[...]

Pfoe, bijna 42 uur.. Dan doe je wel echt op je gemak :)

Zit daar ook AFK tijd in, of is dat echt allemaal actief gespeeld?
Allemaal actieve tijd. Speel op de Xbox Series X. Die gaat uit als ik de controller een uur niet aanraak.

En ja, ik speel echt op m'n gemak. Vind het een toffe game. Doe ook alles te voet of paard. Amper fast travel gebruikt. En idd, ik speel compleet op stealth en ga pas op mijn terget af, als ik elke soldaat heb omgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

jaapstobbe schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:59:

Als ik dit vergelijk met de kwalitiet van Cyberpunk of Alan Wake II is dit toch een lachertje.
Waarom een lachtertje. Als je alleen maar van games kunt genieten als het er foto realistisch uitziet of iets dergelijks, dan kun je beter stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben wel benieuwd waarom CP2077 en Alan Wake II dan wel, en AC Mirage niet? CP2077 V2 is een prima spel, maar het was bij de originele release zo'n brakke zooi dat je écht niet kunt zeggen dat het een beter spel was. Alan Wake II heeft zo enorm veel bugs en is buiten het toffe verhaal ook steeds hetzelfde riedeltje, alleen heeft die het voordeel dat het een lineair spel is en dus geen open wereld met Ubisoftformule.

Maar zonder te ver off-topic te gaan over andere spellen die een eigen topic hebben, ik ben wel benieuwd wat je dan niet aanspreekt aan Mirage, want tot nu toe lijkt iedereen zich er goed mee te vermaken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:22

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik zit er over te denken om AC:Mirage ook aan te schaffen, omdat ik vorig jaar met heel veel plezier AC:Odyssey heb gespeeld.

Verder heb ik alleen AC:III/Liberation (?) gespeeld, die in dezelfde bundel als Odyssey zat. Geweldige setting, alleen wat minder fijne besturing als Odyssey.

Het enige nadeel bij beide delen vond ik de stukjes die in het 'heden' spelen, ik kon er totaal geen touw aan vastknopen; ik vermoed omdat dit een overkoepelende verhaallijn is?

Zitten er in MIrage veel van dit soort 'hedendaagse' stukken, en is het spel te spelen zonder al te veel kennis uit voorgaande delen? Ik begreep ook dat het origineel een DLC was voor Valhalla, maar die heb ik dus ook nooit gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrs.ED
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 05:51

Dit snap ik wel. Ik vermaak me prima, maar het is wel een ontzettend vereenvoudigd spel. Ik heb twee tools ontgrendeld (maar gebruik alleen de werpmessen), heb mijn dolk of zwaard nog niet geupgrade en ook nog nooit de moeite genomen een van de andere outfits te proberen.

Je kunt eigenlijk het hele spel stealth doorkomen. Ik loot vanalles, maar wat heb je eigenlijk aan je geld? Of aan al die veren die je krijgt?

Het is echt een lekkere snack voor tussendoor. Hierna ga ik weer verder met Phantom Liberty 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Polariteit schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:16:
Ik zit er over te denken om AC:Mirage ook aan te schaffen, omdat ik vorig jaar met heel veel plezier AC:Odyssey heb gespeeld.

Verder heb ik alleen AC:III/Liberation (?) gespeeld, die in dezelfde bundel als Odyssey zat. Geweldige setting, alleen wat minder fijne besturing als Odyssey.

Het enige nadeel bij beide delen vond ik de stukjes die in het 'heden' spelen, ik kon er totaal geen touw aan vastknopen; ik vermoed omdat dit een overkoepelende verhaallijn is?
Precies dat, ja. Het overkoepelende 'modern day' verhaal is in AC1 begonnen met Desmond Miles, waar je ook écht in de moderne wereld 'buiten de Animus' dingen deed. Het verhaal van Desmond Miles is aan het einde van AC3 beëindigd.
In AC4 is het moderne verhaal veranderd in een first-person verhaal met een nondescript personage, waar de focus vooral lag op de reïncarnatie van een personage in de 'oude wereld', die je dus ook in de moderne wereld weer tegen kwam. Daarna in Unity en Syndicate waren het alleen wat cutscenes.

In Origins is een nieuw modern personage (Layla) het leven in geroepen, en die zit ook weer in Odyssey en Valhalla. Valhalla gaat ook veel meer in op het hele reïncarnatie gebeuren dat ze in AC4 hebben bedacht.

Het is dus een overkoepelend verhaal, maar het zijn allemaal losse stukjes die eigenlijk weinig echt met elkaar te maken hebben tussen de verschillende 'generaties' door.
Zitten er in MIrage veel van dit soort 'hedendaagse' stukken, en is het spel te spelen zonder al te veel kennis uit voorgaande delen? Ik begreep ook dat het origineel een DLC was voor Valhalla, maar die heb ik dus ook nooit gespeeld :)
Goed nieuws voor jou dan; Mirage heeft geen 'modern day'. Mirage speelt zich volledig binnen de Animus af. Het is een backstory voor Basim, die in Valhalla ook voorkomt, en in Valhalla is wél modern day, maar de focus van Mirage ligt echt op Basim vóór Valhalla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrs.ED schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:28:
[...]
Je kunt eigenlijk het hele spel stealth doorkomen. Ik loot vanalles, maar wat heb je eigenlijk aan je geld? Of aan al die veren die je krijgt?
Het meeste dat je vindt is alleen om te verkopen voor geld, en dat geld gebruik je weer voor consumables en upgrades. Het is echt de simpelste vorm van dit systeem, maar ik denk dat dat wel prima is.

Overigens geldt wat je verder zegt ook als je helemaal niet stealth speelt. Tot heel ver richting het einde van het spel hoef je geen enkele upgrade te doen om toch nog zonder dood te gaan te kunnen spelen op de hoogste difficulty. De combat is net zo ver versimpeld als de andere systemen, als je het ritme eenmaal snapt hoef je helemaal niet meer geraakt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Oon schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:50:
[...]

Precies dat, ja. Het overkoepelende 'modern day' verhaal is in AC1 begonnen met Desmond Miles, waar je ook écht in de moderne wereld 'buiten de Animus' dingen deed. Het verhaal van Desmond Miles is aan het einde van AC3 beëindigd.
In AC4 is het moderne verhaal veranderd in een first-person verhaal met een nondescript personage, waar de focus vooral lag op de reïncarnatie van een personage in de 'oude wereld', die je dus ook in de moderne wereld weer tegen kwam. Daarna in Unity en Syndicate waren het alleen wat cutscenes.

In Origins is een nieuw modern personage (Layla) het leven in geroepen, en die zit ook weer in Odyssey en Valhalla. Valhalla gaat ook veel meer in op het hele reïncarnatie gebeuren dat ze in AC4 hebben bedacht.

Het is dus een overkoepelend verhaal, maar het zijn allemaal losse stukjes die eigenlijk weinig echt met elkaar te maken hebben tussen de verschillende 'generaties' door.

[...]

Goed nieuws voor jou dan; Mirage heeft geen 'modern day'. Mirage speelt zich volledig binnen de Animus af. Het is een backstory voor Basim, die in Valhalla ook voorkomt, en in Valhalla is wél modern day, maar de focus van Mirage ligt echt op Basim vóór Valhalla.
Tnx voor je toelichting, dan ga ik 'm binnenkort halen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YdieresiS
Een heel eind op weg om de game platinum te halen. Ik loop alleen wel tegen het punt aan dat de "historical sites" niet zo goed worden weergegeven op de kaart (en soms helemaal niet als je ze nog niet ontdekt hebt). Ik vind het verschil in icoon tussen al wel bezocht en nog niet bezocht er mager. Ik heb in sommige districten dat ik er nog 2 of 3 moet, maar dan is gewoon niet lekker te zien (kaart/radar) welke je al wel gehad hebt. Ik denk dat dit voor de laatsten dus een rondje met mapgenie wordt om daarop af te vinken welke ik al heb, al is dat wel even een klus omdat er ruim 60 van deze zijn.

Vanmorgen begonnen met de contracts (had ik tot nu toe links laten liggen), maar merk dat die ook best leuk zijn om te doen en dat de ene contract soms doorwerkt in een volgende contract en je daar een kleine verhaalmissie speelt. Leuke toevoeging (normaal laat ik sidequests redelijk links liggen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YdieresiS schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 07:36:
Een heel eind op weg om de game platinum te halen. Ik loop alleen wel tegen het punt aan dat de "historical sites" niet zo goed worden weergegeven op de kaart (en soms helemaal niet als je ze nog niet ontdekt hebt). Ik vind het verschil in icoon tussen al wel bezocht en nog niet bezocht er mager. Ik heb in sommige districten dat ik er nog 2 of 3 moet, maar dan is gewoon niet lekker te zien (kaart/radar) welke je al wel gehad hebt. Ik denk dat dit voor de laatsten dus een rondje met mapgenie wordt om daarop af te vinken welke ik al heb, al is dat wel even een klus omdat er ruim 60 van deze zijn.

Vanmorgen begonnen met de contracts (had ik tot nu toe links laten liggen), maar merk dat die ook best leuk zijn om te doen en dat de ene contract soms doorwerkt in een volgende contract en je daar een kleine verhaalmissie speelt. Leuke toevoeging (normaal laat ik sidequests redelijk links liggen).
Pro tip voor MapGenie; aan de rechterkant zit een category tracker met een checklist optie, daar kun je heel makkelijk een hele categorie (bijv. historical sites) aan toevoegen en dan afvinken, dan hoef je ze niet eerst te zoeken op de kaart.
Ik pak meestal ook pas halverwege MapGenie erbij en dat scheelt echt veel, dan kun je gewoon per ding even het lijstje doorgaan en checken of je die al hebt gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:05
Polariteit schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:11:
[...]

Tnx voor je toelichting, dan ga ik 'm binnenkort halen :)
Verwacht wel een andere game dan Oddysey. Ik vond die laatste fenomenaal en Mirage echt matig en als een stap terug voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Timothy3000 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 07:51:
[...]

Verwacht wel een andere game dan Oddysey. Ik vond die laatste fenomenaal en Mirage echt matig en als een stap terug voelen.
Oh dat doe ik wel hoor, dat had ik al begrepen. Is niet erg. En of ik het matig vind ga ik dan uitvinden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Oon schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 07:46:
[...]

Pro tip voor MapGenie; aan de rechterkant zit een category tracker met een checklist optie, daar kun je heel makkelijk een hele categorie (bijv. historical sites) aan toevoegen en dan afvinken, dan hoef je ze niet eerst te zoeken op de kaart.
Ik pak meestal ook pas halverwege MapGenie erbij en dat scheelt echt veel, dan kun je gewoon per ding even het lijstje doorgaan en checken of je die al hebt gedaan
Die kende ik nog niet. Ik gebruikte wel veel de filters om 1 categorie zichtbaar te maken. Heb deze eigenlijk alleen maar gebruikt tot nu toe bij de Enigma's en de oplossingen daarvan. Nu dus de historical sites nog meepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ben wel benieuwd wie hier de Enigma puzzels zelf heeft opgelost, zonder hulp. Ik ben 1x per toeval zo'n begraven paint dye tegengekomen in een district nadat ik beide Enigma's gevonden had maar nog niet bekeken in de inventaris. Maar de rest heb ik toch echt met een website moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Ik heb Mirage verwijderd na mijn 100% run zonder dood te gaan op hard met ongeveer 30+ uren, nu weer wachten op een nieuw Assassin's Creed spel die hopelijk wel 3 keer zoveel verhaal uren heeft en veel moeilijker is om 100% te spelen en bij de combat dan Mirage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
MRE-Inc schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:56:
Ben wel benieuwd wie hier de Enigma puzzels zelf heeft opgelost, zonder hulp. Ik ben 1x per toeval zo'n begraven paint dye tegengekomen in een district nadat ik beide Enigma's gevonden had maar nog niet bekeken in de inventaris. Maar de rest heb ik toch echt met een website moeten vinden.
Huh maar die waren helemaal niet zo moeilijk toch? Gewoon in de stad je vogel laten vliegen en alle gele rondjes die je zag even laten taggen en dan verscheen het allemaal vanzelf wel op de map :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
G_Dragon schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:00:
[...]

Huh maar die waren helemaal niet zo moeilijk toch? Gewoon in de stad je vogel laten vliegen en alle gele rondjes die je zag even laten taggen en dan verscheen het allemaal vanzelf wel op de map :o
Dat wel, maar dat werkt met de oplossingen niet, die moet je echt zelf gaan zoeken. Daar heb ik dan ook voornamelijk mapgenie voor gebruikt. Een aantal is me zelf gelukt, maar anderen vond ik te wazig om ook maar uit te vinden waar de plek ongeveer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
YdieresiS schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:33:
[...]

Dat wel, maar dat werkt met de oplossingen niet, die moet je echt zelf gaan zoeken. Daar heb ik dan ook voornamelijk mapgenie voor gebruikt. Een aantal is me zelf gelukt, maar anderen vond ik te wazig om ook maar uit te vinden waar de plek ongeveer was.
Huh kon je met die dingen nog meer dan alleen verzamelen dan? Want ik heb het spel wel helemaal 100% gespeeld maar nooit geweten dat het een soort schatkaarten waren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ja, dat zijn het inderdaad. Elke Enigma laat een plaatje/kaart zien als je die opent in je inventory, en aan de hand daarvan kun je een "schat" vinden, wat vaak een kleur is voor een outfit of een ander klein ding. Ik vond sommige tekeningen niet duidelijk genoeg om de locatie te vinden waar je dan iets "op kan graven". Het is een beetje vergelijkbaar met de treasure maps in Red Dead Redemption 2.

Je had wel een keer een dye gevonden gaf je aan, maar dat was puur toeval dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 07:51:
[...]

Mirage is natuurlijk ook wel écht heel klein vergeleken met de andere spellen, zelfs vergeleken met bijv. Brotherhood.

Maar die stap terug was bewust, want de mainstream RPG-richting waar ze in Origins+ zijn opgegaan trekt een heel ander publiek aan. Mirage was een poging tot een stukje fanservice, alleen zijn ze helaas niet ver genoeg teruggegaan en is het eindresultaat nog niet echt de oldschool AC waar de fans van de eerdere spellen op gehoopt hadden.

Wat mij betreft wel een stap in de goede richting, maar nog een aantal stappen te weinig :)
MRE-Inc schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:56:
Ik heb er een handjevol zelf weten op te lossen, maar de meesten inderdaad gewoon opgezocht. MapGenie laat gewoon de ongeveer-locatie van de beloning zien, dan hoef je alleen maar even op de hint te kijken voor de exacte plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

YdieresiS schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:42:
Ja, dat zijn het inderdaad. Elke Enigma laat een plaatje/kaart zien als je die opent in je inventory, en aan de hand daarvan kun je een "schat" vinden, wat vaak een kleur is voor een outfit of een ander klein ding. Ik vond sommige tekeningen niet duidelijk genoeg om de locatie te vinden waar je dan iets "op kan graven". Het is een beetje vergelijkbaar met de treasure maps in Red Dead Redemption 2.

Je had wel een keer een dye gevonden gaf je aan, maar dat was puur toeval dus?
Dit dus. En met je vogel kun je die dingen niet vinden. Althans ik niet maar wellicht komt dat omdat ik de rechter skill tree van die vogel nog nauwelijks heb unlocked.

@G_Dragon kijk maar eens in je inventory of bij alle outfits ook de dye/paint jobs staan zodat je een outfit van kleur kan veranderen. Kijk ook of je in je inventory ook alle medaillons/talismannen hebt. Die kun je aan je outfit vastmaken en zie je bungelen aan de achterkant van je outfit een beetje zoals een kind een sleutelhanger aan zn broek heeft hangen :)

Ik heb deze week deze guide gebruikt: https://www.polygon.com/2...ns-creed-ac-mirage-guides

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
MRE-Inc schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:29:
[...]

Dit dus. En met je vogel kun je die dingen niet vinden. Althans ik niet maar wellicht komt dat omdat ik de rechter skill tree van die vogel nog nauwelijks heb unlocked.

@G_Dragon kijk maar eens in je inventory of bij alle outfits ook de dye/paint jobs staan zodat je een outfit van kleur kan veranderen. Kijk ook of je in je inventory ook alle medaillons/talismannen hebt. Die kun je aan je outfit vastmaken en zie je bungelen aan de achterkant van je outfit een beetje zoals een kind een sleutelhanger aan zn broek heeft hangen :)

Ik heb deze week deze guide gebruikt: https://www.polygon.com/2...ns-creed-ac-mirage-guides
Thanks! Als ik het verhaal van CoD Mw3, Dead Space en The Crew: Motorfest heb uitgespeeld zal ik er even naar gaan kijken, gelukkig zijn spellen binnen 10 minuten weer geïnstalleerd door die 1Gbit/s download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Oon schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:13:
[...]

Ik heb er een handjevol zelf weten op te lossen, maar de meesten inderdaad gewoon opgezocht. MapGenie laat gewoon de ongeveer-locatie van de beloning zien, dan hoef je alleen maar even op de hint te kijken voor de exacte plek.
Knap. Ik had ze allemaal wel gelezen/bekeken in mijn inventory, maar als je bv de Find what I Stole brief leest, dan had ik niet zoiets van: Oh ja, laat ik naar het district gaan waar de Soap boilers staan gewoon omdat ik niet onthouden heb wat er allemaal in Baghdad te doen en te vinden is.
The guards are closing in, and I must write this quickly. I have obtained what was seeking just as I said I would but I have run out of time! Avenge me and find what I risked my life for! Search the soap boilers… and from the heights, look for the colorful fabrics! Remember me for my courage and not my fate and I bid you good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:46:
[...]

Knap. Ik had ze allemaal wel gelezen/bekeken in mijn inventory, maar als je bv de Find what I Stole brief leest, dan had ik niet zoiets van: Oh ja, laat ik naar het district gaan waar de Soap boilers staan gewoon omdat ik niet onthouden heb wat er allemaal in Baghdad te doen en te vinden is.

[...]
Ze zijn niet allemaal even cryptisch gelukkig, sommige zijn redelijk duidelijke kaartjes voor een opvallende plek in de buurt. Maar er zijn er zeker een aantal waar je écht niet zomaar aan uit gaat komen, wat ik jammer vind want ik hou wel van puzzelen en dat is in dit geval niet echt van toepassing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7

dude, vergelijk geen appelen met peren

Ac Mirage was eerst gezien als een expansion pack voor Valhalla, dus sinds 2020/2021. Cyberpunk is meer dan een decennium in ontwikkeling geweest en wanneer het uitkwam was het een ramp... Alan wake zou 4+ jaar zijn naar wat ik lees.

Het doel voor Mirage was duidelijk een kleinere AC in vergelijking met de gigantische, uitgemolken mappen van Valhalla en Oddyssey met filler. En in dat opzet zijn ze goed geslaagd vind ik. Interessant verhaal, leuke stad om in te freerunnen (zeker vergeleken met de vorige games). Geen modern day interrupties

Ook wat minpunten natuurlijk. gear en wapens vond ik weinig relevant, heb heel de game niet geupgrade. heb de tools ook niet zoveel gebruikt. Pickpocket vond ik ook niet zoveel toevoegen.

Al bij al vond ik het een goeie tussendoor, solide 8/10 game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:12
AntiChrist7 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 22:46:
[...]

Al bij al vond ik het een goeie tussendoor, solide 8/10 game.
Eens... maar had er meer van verwacht, ben nu met de laatste kleine dingen bezig maar de main story line is hier af

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YdieresiS
Hier nu alle collectibles gehaald, behalve 1 book. Alle contracts volgens mij ook gehad (er komen geen nieuwe op het bord). Alle regio's doorgespeeld, dus nu op naar de laatste missies en dan kijken wat ik nog moet hebben om de game platinum te halen. BIjna afgerond dus.

Elke keer als ik speel geniet ik nog volop. Bij AC Valhalla was dit op het einde niet meer. Ik denk dat deze AC qua gameplay en speelduur gewoon veel beter bij mij past en ook beter in lijn ligt met AC1 en AC2. AC2 heb ik destijds in 19 uur volledig uitgespeeld. Ik vind dat Ubisoft deze lijn wel mag aanhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
YdieresiS schreef op maandag 6 november 2023 @ 07:41:
Hier nu alle collectibles gehaald, behalve 1 book. Alle contracts volgens mij ook gehad (er komen geen nieuwe op het bord). Alle regio's doorgespeeld, dus nu op naar de laatste missies en dan kijken wat ik nog moet hebben om de game platinum te halen. BIjna afgerond dus.

Elke keer als ik speel geniet ik nog volop. Bij AC Valhalla was dit op het einde niet meer. Ik denk dat deze AC qua gameplay en speelduur gewoon veel beter bij mij past en ook beter in lijn ligt met AC1 en AC2. AC2 heb ik destijds in 19 uur volledig uitgespeeld. Ik vind dat Ubisoft deze lijn wel mag aanhouden.
Ik denk dat Mirage ook precies raakt wat de eerdere AC games ook deden; er is een hoop te doen, maar het voelt niet essentiëel om meteen alles te gaan doen en er is genoeg variatie. Story is kort genoeg om in een paar avondjes klaar te hebben, en de rest is eigen keuze.

Waar je in Valhalla echt 24/7 moest pushen om door de vleesmolen heen te komen omdat er anders geen eidne aan kwam, voelt dit veel meer als 'niet weinig, maar ook niet te veel'. Ik vind dat ze een erg goede middenweg hebben gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
@Oon ik denk dat dat wel een hele goede samenvatting is van wat het is. Daarnaast voelt dit ook weer gewoon alsof je een Assassin kan uithangen en kan toeslaan vanuit de schaduw. Kortom, past precies in mijn straatje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:10
Tijdje terug deze ook uitgespeeld (als in: verhaal uitgespeeld en daar op zijn tijd genoeg van afgeweken om rond te dwalen en chests enzo te zoeken, en alle contracts te doen).

Best een vermakelijke AC. Dit bevalt me gewoon veel beter dan spellen zoals Origins of Valhalla (odyssey niet gespeeld). Valhalla heb ik niet tot het einde vol kunnen maken. Ik moest op een gegeven moment geloof ik min of meer verplicht die raids gaan zitten grinden, nou toen ben ik harder afgehaakt op een spel als nooit tevoren.

Mirage blijft niet langer dan welkom. De lengte zou ik bijna perfect noemen. Het verhaal was ook goed te volgen (tot aan het einde, maar ik zal niks spoilen), dat is ook weleens anders bij AC, vind ik. De stad is mooi, maar doods, vond ik. Grote nadelen van dit spel zijn eigenlijk de ontzettend houterige bewegingen, langzaam rennen, het blijven plakken aan/op objecten en muurtjes en dergelijke...Het ging me op een bepaald moment echt wel irriteren. Maar toen was het spel gelukkig afgelopen :)

De afgelopen twee dagen Unity weer eens in de xbox geschoven. Wat een veradming. Dat spel is nu 9 jaar oud...maar ik kan iedereen die die nog niet gespeeld heeft, en Mirage een kans wil geven, aanraden: Haal gewoon Unity in huis.

[ Voor 8% gewijzigd door Prullenbak84 op 07-11-2023 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

*O*

https://www.eurogamer.net...ages-chromatic-aberration
An update for Mirage launches today for PC, PlayStation and Xbox which adds a toggle for the visual effect. There had been numerous fan complaints that it was simply too distracting, and many requests for it to be switched off or toned down.

You can download the update (version 1.0.5) from 1pm UK time and try the option for yourself. Download sizes for the update range from around 3 to 5GB, depending on platform.
Jammer dat ik de game al heb uitgespeeld :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Laatst online: 27-05 21:02
Wat was er nou precies storend? Ik begrijp niet waar het precies over gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Nog 5 trophies om de game platinum te halen, waarvan 1 story trophie. Die laatste wil ik pas afronden als ik de rest van de trophies ook heb. Ik ben er bijna dus ;).

Ik heb nog wat te doen met traps, en smoke bombs, maar ik weet niet helemaal of dat nu goed geregistreerd wordt in de game, of dat je bepaalde upgrades niet mag hebben hierbij. Iemand een idee of dat effect heeft, ik kan het namelijk nog niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
iemand idee wat de 4gb update is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:57
"Uitgespeeld" na +/- 30 uur, op de map valt niks meer te doen, alleen nog wat laatste achievements als ik daar nog zin in heb.

Overall was het een prima game, kon het terug naar de basics wel waarderen. Speel zoveel mogelijk stealth, vechtspelletjes was ik altijd al waardeloos in en nu nog. Vind het knap dat sommigen op hard het uit kunnen spelen zonder dood te gaan, op normal legde ik toch wel een keer of 10 het loodje in die 30 uur.
Ik zie gewoon altijd te laat welke move poppetjes gaan maken, waardoor het bij mij meer neer komt op random button bashen.

Daarom vond ik het ook erg fijn dat de combat erg is afgezwakt; geen vermoeiende inventory, oneindig veel wapens, veel te veel supermoves voor specifiek combat etc, geen dozijn aan grote monsters dat afgewerkt moet worden.... in plaats daarvan meer stealth tools, en ook meer missies/locaties die betere ruimte geven voor stealth, genieten!

Is de game dan perfect? Nee, zeker niet. Ik heb alle A-titels uit de reeks gespeeld, en waar de laatste 3 echt veel te veel content hadden, had deze naar mijn idee weer te weinig. Ik mis een hele reeks aan kleine toevoegingen die ik altijd waardeerde voor de afwisseling, en voor mij inmiddels evenveel bij AC horen als het sluipen en killen zelf. Ik heb het dan over: een simpel (bord)spelletje dat je op een handje vol plekken kan spelen, een puzzeltje dat hooguit 10x langs komt (denk aan de sterrenpuzzels uit Origins of het stenen stapelen uit Valhalla), het achter briefjes/notes aanrennen over daken (super frustrerend als het fout gaat, maar nu het er niet meer is mis ik het wel), maar boven alles mis ik vooral de zoektochten naar een handje vol verborgen tempels/schatkamers met een soort parkour-puzzel om bij de schat te komen. Dit spel kende er eentje, en dat was eigenlijk niet eens een puzzel maar gewoon een "kom je beloning ophalen als je alles hebt gevonden".

All in all; de gameplay die het spel te bieden had kon me veel beter bekoren dan de laatste 3 delen, alleen jammer dat daarmee teveel andere elementen zijn verdwenen die de speel ervaring juist net wat rijker en afwisselender maakten. 7*, good, but not great, enjoyable but not the best experience ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik zit nu al meer dan 40 uur in de game en dan moet ik de DLC nog spelen. Ik vermaak mij er prima mee. Mooie omgeving en genoeg te zien. Wat ik wel jammer vind dat de contracten niet gewoon doorgaan maar op een gegeven moment gewoon op zijn. Ik hoop dat Ubisoft daar nog wat mee gaat doen.

Ik moet dus nog de DLC en verder de rest op 100% zien te krijgen. Ik ben voorlopig dus nog wel even bezig. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Met DLC bedoel je de pre-order bonus van de 40 thieves? Verder zit er namelijk geen DLC bij voor zo ver ik weet.

Vanmorgen de game ook 100% uitgespeeld inclusief de platinum trophy. 29 uur en 29 minuten over gedaan. Overall vond ik het een erg goede game waar ik met veel plezier bijna dagelijks naar terug kwam. Alleen het einde kan me nog niet helemaal bekoren:
spoiler:
De tweestrijd in Nehal en Basim kan ik wel waarderen dat die zo tot uiting komt, maar het gebeuren over de jinnni wordt wel snel afgedaan. Daarnaast heb ik nu nog geen idee waarom Basim in Valhalla Loki is. En waarom Basim naar Engeland is gegaan. Verder mis ik de link met modern day, maar gelukkig zit er nog wel wat van de ISU in.

Al met al prima mee vermaakt in ieder geval, ondanks wat kleine puntjes. Voor mij toch wel een 8,5 uit 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sjaool schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 00:41:
Ik zit nu al meer dan 40 uur in de game en dan moet ik de DLC nog spelen. Ik vermaak mij er prima mee. Mooie omgeving en genoeg te zien. Wat ik wel jammer vind dat de contracten niet gewoon doorgaan maar op een gegeven moment gewoon op zijn. Ik hoop dat Ubisoft daar nog wat mee gaat doen.

Ik moet dus nog de DLC en verder de rest op 100% zien te krijgen. Ik ben voorlopig dus nog wel even bezig. :P
De 40 thieves quest is echt 10-15 minuten speeltijd, leuke extra missie en je krijgt er een (m.i.) leuke outfit voor, maar het is nou niet echt DLC te noemen.
Volgens mij was de pre-order missie die je bij Brotherhood kreeg langer dan deze, want dat was een hele templar outpost met z'n eigen stukje verhaal en niet alleen twee keer exact dezelfde combat encounter en een miniboss :+

Verder ook wel prima, ze hebben van tevoren al gezegd dat er geen echte DLC zou komen, ook wel logisch aangezien heel Mirage eigenlijk DLC zou zijn. Voor zover ik me herinner hadden Freedom Cry en Liberation ook geen DLC :)
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)