Ja ik zou eentje nemen, je gaat al verwarmen met vloerverwarming, dus hoge temperaturen heb je in principe al niet nodig. Wel direct je leidingen 32mm maken tot het punt waar je over gaat naar 22mm per verdeler.jevin20 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:25:
[...]
Oef. Zo zie je maar dat zo’n bedrijfje als DeWarmte er dus echt geen verstand van heeft, of beter gezegd, de verkopers niet.
Niemand die ergens naar vraagt wat dit betreft.
Ik zou naar 32mm kunnen, dan moet ik die nu bestellen en het gat door de buitenmuur flink opboren, maar dan gaat het hoe dan ook nog steeds naar 22mm staal voordat het naar de vloerverwarmingscircuits gaat, dus heeft dat dan zin?
Ik kan niet (makkelijk) onder het staal uit, want er moet ook ergens een vulpunt, vuilafscheider, expansievat etc tussen. En dikker dan 22mm staal is ook niet gebruikelijk toch?
Ik heb max 5 meter vanaf warmtepomp tot aan 22mm staal, een T splitsing waarvan 1x naar vloerverwarming verdeler 1 en 2 (begane grond en eerste verdieping, die zitten bij elkaar in de (tweede) meterkast en 1x gaat er een 22mm stalen leiding een meter of 20 naar vloerverwarming verdeler 3 op de tweede verdieping.
Ik heb geen radiatoren meer.
Ik geloof dat ik me alleen maar meer zorgen begin te maken zo.
Ik overweeg nu toch maar te beginnen met 1 warmtepomp, en dan voor mijn part die doorstroomverwarmer van DeWarmte van 3kW erbij te zetten. Een extra WCD op aparte groep kan ik er zo neerleggen.
Mijn PompAO statistieken: https://pompao.isgehost.nl/