Toon posts:

Eneco snoeit in terugleververgoeding

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste
Acties:

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:55

de Peer

under peer review

boukewerff schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:06:

Wat een prutsers, die zien mij nooit meer terug.
Nou mij wel hoor, als ze weer de hele zomer de hoogste TLV hebben. Kassa!
Maar als het maar om een paar tientjes gaat zou ik de moeite niet nemen inderdaad.

[Voor 15% gewijzigd door de Peer op 03-12-2022 12:51]

Tibber-klant, 18.285 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
Ik ben nu toe aan mijn 3e klacht: 1 direct via de klantenservice, nu de 2e via klachtenkompas.

Steeds reageert Eneco snel (binnen 1 of 2 dagen) dat ze er binnen 14 dagen op terugkomen, en steeds laten ze die periode zonder enig verder bericht verlopen.

Maar ik zie hierboven dat 3-6 keer een klacht in moeten dienen, geen uitzondering is... 8)7

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier eindelijk een positief antwoord van Eneco dat mijn tlv alsnog tegen het juiste tarief wordt vergoed + 50 euro.

Bedankt voor de tip van het klachtenkompas, want via de andere kanalen bleef het beperkt tot de gebruikelijke reactie binnen 14 dagen die nooit kwam.

• Tvern
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:48
Ik heb 3 keer een klacht bij Eneco neergelegd (via de website en telefonisch), waarna ik er niets meer van hoorde.
Toch nog een klacht op klachtenkompas gezet en vandaag (exact 14 dagen na de eerste reactie van Eneco) te horen gekregen dat mijn oude terugleververgoeding blijft gelden +€50 compensatie.

De klacht op klachtenkompas was ook het minste werk. Ik heb alleen aangegeven dat ik niet op de hoogte gesteld ben van een tariefswijziging en dat Eneco niet op mijn klacht reageert. Als bijlage alleen mijn contract meegestuurd.

• yingli405
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
Waar we recht op hebben krijgen we gewoon door hen op de feiten te wijzen..!

ps. we hebben 'n model contract met tlv van 61 ct

All electric: 12xYingli 405 Wp, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION en Hyundai IONIQ Electric

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:11

Esumontere

Floep, banaan.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ook hier compensatie van 50 euro!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
yingli405 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:54:
Waar we recht op hebben krijgen we gewoon door hen op de feiten te wijzen..!
[Afbeelding]
ps. we hebben 'n model contract met tlv van 61 ct
Jou contact van 61 cent loopt dus nog steeds en verder geen bericht gehad dat de TLV inmiddels lager is? Wanneer heb je aan de bel getrokken, na de jaarafrekening of daarvoor al?

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:09
Ik had ook nog een modelcontract van 61 cent, kreeg een mail met nieuwe tarieven per 1 januari. Geen expliciete melding van de TLV, maar de tarieven liggen lager dan Engie die wel/ook gewoon het kale tarief als TLV hanteert.

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

• overwinteraar
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-02 15:22
Na meerdere klachten bij Eneco en via klachtenkompas eindelijk resultaat. Bericht dat ze gaan corrigeren is binnen. Nu de betaling nog. ;)

Geen 50 euro voor compensatie ongemak; dat hoeft ook niet, maar is wel volstrekte willekeur zo.

Dank voor tip klachtenkompas d:)b

Loria 6010 met HCTM | 300l SWW zonneboiler | 27 kWp PV | gasloos

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:01
Achteraf gezien had ik beter nog even kunnen blijven zitten voor die mooi 61 cent. + 50 euro compensatie. :9

• yingli405
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
Brokencore schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:48:
[...]

Jou contact van 61 cent loopt dus nog steeds en verder geen bericht gehad dat de TLV inmiddels lager is? Wanneer heb je aan de bel getrokken, na de jaarafrekening of daarvoor al?
Tlv van 61 ct loopt nog steeds, want formeel heeft Eneco ons nog steeds niet geïnformeerd over de wijziging van tlv.
Nadat de jaarrekening binnen was hebben we pas aan de bel getrokken.

All electric: 12xYingli 405 Wp, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION en Hyundai IONIQ Electric

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
kiddyl schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:10:
Hier eindelijk een positief antwoord van Eneco dat mijn tlv alsnog tegen het juiste tarief wordt vergoed + 50 euro.

Bedankt voor de tip van het klachtenkompas, want via de andere kanalen bleef het beperkt tot de gebruikelijke reactie binnen 14 dagen die nooit kwam.
Bij uitzondering mijzelf maar even quoten. Maar vandaag heb ik de betaling van Eneco binnen.

Met het vlotte uitbetalen heb ik geen klachten over Eneco. Dit jaar 1 x een tussentijdse rekening, 2 x eindafrekening en 1 x vanwege verkeerde berekening + 50 euro allemaal vlot uitbetaald van Eneco.

• Rik!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:45
Hier inmiddels, na blijven aandringen op klachtenkompas, ook de correctie + 50 euro voor het ongemak gekregen.

6470 Wp op ZZO - Midden Nederland

• aa4ever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:36
Zojuist bericht ontvangen van Eneco na 1x klacht direct via de klantenservice en 1x klacht via klachtenkompas dat ze mij compenseren + 50 Euro voor het ongemak, toch weer € 400,00 voor 3 weken.

Door hun actie zit ik nu met een comfortabele TLV bij Innova.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Net de jaaropgave gekregen, hebben ze heel 2022 met 0,09 gerekend. Zucht, het is een paar tientjes (zou 0,12 moeten zijn) maar toch een principekwestie.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• pirke
Een maand geleden netjes een mail + compensatie gekregen dat de TLV hersteld zou worden. Op de eindafrekening net hadden ze alsnog met 9 cent gerekend vanaf september. Klantenservice gebeld, ze gaan het oplossen...

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:48
Vanaf wanneer was de hogere TLV bij Eneco ingegaan?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• pirke
D_Jeff schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:59:
Vanaf wanneer was de hogere TLV bij Eneco ingegaan?
Half juli ging ons contract in, vanaf dat moment geldt de TLV van 61 cent. De aanpassing naar 9 cent is ongeldig hebben ze schriftelijk zelf bevestigd.

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:30:
Net de jaaropgave gekregen, hebben ze heel 2022 met 0,09 gerekend. Zucht, het is een paar tientjes (zou 0,12 moeten zijn) maar toch een principekwestie.
Hoe kwam je aan 0,12 TLV? Het was als het goed is gelijk aan het normale levertarief exclusief belastingen/heffingen (die voorwaarde hadden ze al een paar jaar dus vrijwel alle Eneco klanten hadden dat). Had jij een nog steeds lopend vast contract met zo'n laag tarief?

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
NTS schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:14:
Hoe kwam je aan 0,12 TLV? Het was als het goed is gelijk aan het normale levertarief exclusief belastingen/heffingen (die voorwaarde hadden ze al een paar jaar dus vrijwel alle Eneco klanten hadden dat). Had jij een nog steeds lopend vast contract met zo'n laag tarief?
Iets van 20ct per kWh inkoop en ongeveer 12ct per kWh teruglevertarief inderdaad.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het blijft bijzonder, in onze maandelijkse overzichten blijft de teruglever vergoeding nog steeds gekoppeld aan het normale tarief iig.

Benieuwd wat ze uiteindelijk volgend jaar op de jaar afrekening gaan prutsen.
https://tweakers.net/i/acTofTVt3HyzheKJJMdmDmIeeYM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xPQnEyxXROoChT7WYWS2Gy1C.png?f=user_large

[Voor 30% gewijzigd door YakuzA op 12-12-2022 17:23]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• pirke
YakuzA schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:22:
Het blijft bijzonder, in onze maandelijkse overzichten blijft de teruglever vergoeding nog steeds gekoppeld aan het normale tarief iig.

Benieuwd wat ze uiteindelijk volgend jaar op de jaar afrekening gaan prutsen.
[Afbeelding]
Wat is daar vreemd aan? Bij afname door een andere klant krijgen ze subsidie vanaf het plafondtarief. Effectief komt die subsidie dus bij de opwekker terecht, of je nu 20 zonnepanelen hebt of een mega windpark.

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:52
Oxxio, van Eneco, weer in het nieuws:
https://nos.nl/nieuwsuur/...len-onjuist-energietarief

of is dit off-topic?

[Voor 7% gewijzigd door Naalroc op 12-12-2022 21:55. Reden: off-topic misschien?]

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:46
Eneco en mijn klachten over de zonder persoonlijk bericht verlaagde terugleververgoeding

3 × klantenservice = nul

Eneco's e-mail klantenservice voor klachten is een waardeloze tijdsverspilling.

1 × klachtenkompas = compensatie

• Mortel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:15
Van de week, na meermaals klagen en klachtencompas, het verschil uitgekeerd gekregen incl 50 euro voor de moeite.

WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:36
Hier zojuist een mail ontvangen; teruglevertarieven wordt aangepast en 50 euro compensatie. Alleen geklaagd bij Eneco zelf, niet via klachtenkompas.

• Filimento
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-01 18:19
Nadat ik weken geleden al bericht ontving van Eneco dat mijn tarief inderdaad onterecht is aangepast en ik 50 euro heb ontvangen voor het ongemak ontving ik vandaag de eindafrekening.
Uiteraard is daar weer met het verkeerde tarief gerekend, het gaat om een kleine 60 euro, maar uit principe ga ik er gewoon weer achteraan. Wat een bende hebben ze er daar van.

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
Deze week bericht gekregen na 1x Eneco direct een klacht, 2x Klachtenkompas.

Netjes mijn eindafrekening compleet volgens het oude tarief + 50 euro compensatie.

De aanhouder wint. Het duurt even, maar zo wel naar tevredenheid (behalve de doorlooptijd) opgelost.

• knarf_st
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-02 21:06
Ze zeggen weleens de aanhouder wint. Het heeft even geduurd en maar blijven klagen maar uiteindelijk heb ik al het geld teruggekregen waar ik recht op had, daar waren uiteindelijk 3 correctie facturen voor nodig.

Ze waren "vergeten" dat mijn terugleververgoeding vanaf 15 juli niet €0,41265 maar €0,61425 was. Maar uiteindelijk hebben ze alles gecorrigieerd met ook de €50,- compensatie.

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:10
Nou zo te zien doet Eneco het beter dan Oxxio. Al weken aan het klagen maar heeft geen zin. Mailing of klachtenkompas, ze willen er niks van weten.

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:57

JL-IP(!)

Hikvision & Ajax installateur

Ik zit in een situatie met Eneco dat ze mij maanden willen laten wachten.. Zie onderstaande mailwisseling.

Donderdag 10 november.
Op 20 september 2022  heb je een klacht bij ons ingediend over de wijziging in je terugleververgoeding. Bedankt voor je geduld, in deze mail reageren we hier graag op.

We hebben vastgesteld dat we je niet hebben geïnformeerd over de wijziging van de terugleververgoeding. Daarom hebben we besloten dat de eerder afgesproken terugleververgoeding blijft gelden totdat je persoonlijk bericht ontvangt over de aanpassing hiervan. Het kan even duren voordat het juiste tarief van de terugleververgoeding verwerkt is onze systemen.

Als er in de toekomst een nieuwe terugleververgoeding gaat gelden, dan informeren we je hier tijdig over.

Op 5 december heb ik gevraagd naar het vervolg van bovenstaande reactie. Geen reactie.

Op 13 december heb ik telefonisch contact gezocht en mij werd verteld om nogmaals een mail te sturen.

Op 15 december heb ik onderstaande mail ontvangen.
Hartelijk dank voor uw reactie.

Op 5 december 2022 heb ik u een e-mail gestuurd. Hierin heb ik u geïnformeerd dat we hebben besloten dat de eerder afgesproken terugleververgoeding blijft gelden totdat u persoonlijk bericht ontvangt over de aanpassing hiervan. Het kan echter enkele maanden duren voordat het juiste tarief van de terugleververgoeding verwerkt is onze systemen en u dit kan zien in uw app. De eerder gesproken terugleververgoeding blijft echter gelden. 

Als er in de toekomst een nieuwe terugleververgoeding gaat gelden, dan informeren we u hier tijdig over.

----

Wat moet ik hier nu mee? Kan mij niet voorstellen dat het maanden duurt voordat de wijziging doorgevoerd is. Vraag me af of ik überhaupt wel weer naar het oude tarief van de TLV ga...

Hikvision & Ajax Jeweller + Fibra installateur

• Vendetta_X
  • Niet online
JL-IP(!) schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:26:
Ik zit in een situatie met Eneco dat ze mij maanden willen laten wachten.. Zie onderstaande mailwisseling.

Donderdag 10 november.
Op 20 september 2022  heb je een klacht bij ons ingediend over de wijziging in je terugleververgoeding. Bedankt voor je geduld, in deze mail reageren we hier graag op.

We hebben vastgesteld dat we je niet hebben geïnformeerd over de wijziging van de terugleververgoeding. Daarom hebben we besloten dat de eerder afgesproken terugleververgoeding blijft gelden totdat je persoonlijk bericht ontvangt over de aanpassing hiervan. Het kan even duren voordat het juiste tarief van de terugleververgoeding verwerkt is onze systemen.

Als er in de toekomst een nieuwe terugleververgoeding gaat gelden, dan informeren we je hier tijdig over.

Op 5 december heb ik gevraagd naar het vervolg van bovenstaande reactie. Geen reactie.

Op 13 december heb ik telefonisch contact gezocht en mij werd verteld om nogmaals een mail te sturen.

Op 15 december heb ik onderstaande mail ontvangen.
Hartelijk dank voor uw reactie.

Op 5 december 2022 heb ik u een e-mail gestuurd. Hierin heb ik u geïnformeerd dat we hebben besloten dat de eerder afgesproken terugleververgoeding blijft gelden totdat u persoonlijk bericht ontvangt over de aanpassing hiervan. Het kan echter enkele maanden duren voordat het juiste tarief van de terugleververgoeding verwerkt is onze systemen en u dit kan zien in uw app. De eerder gesproken terugleververgoeding blijft echter gelden. 

Als er in de toekomst een nieuwe terugleververgoeding gaat gelden, dan informeren we u hier tijdig over.

----

Wat moet ik hier nu mee? Kan mij niet voorstellen dat het maanden duurt voordat de wijziging doorgevoerd is. Vraag me af of ik überhaupt wel weer naar het oude tarief van de TLV ga...
Zelfde situatie hier. Gewoon afwachten maar... TLV is afgelopen maanden (variabel) alleen maar omhoog gegaan i.v.m. LEV = TLV (-BTW etc.)

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:45
net mijn eindafrekening gekregen maar óndanks de excuus en dat ze het terug op 61ct zetten
hebben ze tóch de laatste paar weken TLV 9ct gebruikt, dus maandag even bellen.

• Tha_TiCK
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-12-2022
roT- schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:54:
Nou zo te zien doet Eneco het beter dan Oxxio. Al weken aan het klagen maar heeft geen zin. Mailing of klachtenkompas, ze willen er niks van weten.
Mijn stappen:
- aangetekende brief (men compenseert niet);
- klachtenkompas (men compenseert niet);
- geschillencommissie (komt op de lijn bij Oxxio die mij direct belt om te melden dat zij alle gemaakte kosten + vergoeding ongemak €50 + misgelopen tlv over zullen maken).

Ze hebben dus geen zin in gedoe met de Geschillencommissie. Helaas moet je wel tot zover door blijven zetten.

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:10
Tha_TiCK schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 13:55:
[...]

Mijn stappen:
- aangetekende brief (men compenseert niet);
- klachtenkompas (men compenseert niet);
- geschillencommissie (komt op de lijn bij Oxxio die mij direct belt om te melden dat zij alle gemaakte kosten + vergoeding ongemak €50 + misgelopen tlv over zullen maken).

Ze hebben dus geen zin in gedoe met de Geschillencommissie. Helaas moet je wel tot zover door blijven zetten.
Dan is dat de volgende stap. Helaas al ervaring met de geschillencommissie inzake een nooit opgeleverde verbinding van Delta Fiber..

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:15
Ik ben ook bezig, na enkele contacten kreeg ik gisteren weer het verweer dat omdat ze niet wisten of ik ging overleveren (bij contract aangegeven 9000kWH terulevering, 6000kWh afname) ze besloten hebben dat ik niet geinformeerd hoefde te worden.
Tevens werd aangegeven dat ik per 1 juli naar een ander product ben overgegaan; mijn contract is 10-6 gestart, die mails heb ik, en ik zou op 17-6 een mail gehad hebben over de nieuwe tarieven per 1 juli. Dat laatste is niet het geval.

Ik ga nu ook een klacht indienen bij de geschillencommissie, maar eerst nog een aangetekende brief.

• pirke
Mijn klomp is gebroken.

Op 20 september klacht ingediend dat we niet geinformeerd zijn over een verandering in de TLV.

Daarop kreeg ik begin november deze reactie, incl 50 euro tegemoetkoming:
We hebben vastgesteld dat we je niet hebben geïnformeerd over de wijziging van de terugleververgoeding. Daarom hebben we besloten dat de eerder afgesproken terugleververgoeding blijft gelden totdat je persoonlijk bericht ontvangt over de aanpassing hiervan. Het kan even duren voordat het juiste tarief van de terugleververgoeding verwerkt is onze systemen. Als er in de toekomst een nieuwe terugleververgoeding gaat gelden, dan informeren we je hier tijdig over.
Op de eindafrekening vorige week stond alsnog de verkeerde TLV. Na wederom een klacht ingediend te hebben kreeg ik zojuist deze reactie:
Het teruglevertarief wat op uw eindnota is te vinden is correct, vanwege het feit dat uw energietarieven niet vaststonden.
Daardoor is het teruglevertarief op die datum zoals aangekondigd teruggezet naar 0,09 EUR.
Wat een stelletje incompetente pipo's zijn het daar zeg. Wederom maar weer een reactie gestuurd dat het tegen de voorwaarden in gaat om het tarief aan te passen zonder ons bericht te sturen en dat ze zelf bevestigd hebben dat de oude TLV hersteld moet worden.

Ik had hoop dat het na die bevestiging wel goed zou komen.... wat een poppenkast is het daar :X :r

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:45
pirke schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:23:
Mijn klomp is gebroken.

Op 20 september klacht ingediend dat we niet geinformeerd zijn over een verandering in de TLV.

Daarop kreeg ik begin november deze reactie, incl 50 euro tegemoetkoming:

[...]

Op de eindafrekening vorige week stond alsnog de verkeerde TLV. Na wederom een klacht ingediend te hebben kreeg ik zojuist deze reactie:

[...]

Wat een stelletje incompetente pipo's zijn het daar zeg. Wederom maar weer een reactie gestuurd dat het tegen de voorwaarden in gaat om het tarief aan te passen zonder ons bericht te sturen en dat ze zelf bevestigd hebben dat de oude TLV hersteld moet worden.

Ik had hoop dat het na die bevestiging wel goed zou komen.... wat een poppenkast is het daar :X :r
Het éérste deel kreeg ik ook, en idd na foute afrekening.

Even een belletje en ik hoorde dat
"zoals ze aangaven in de email dat de wijziging even nodig heeft om door te voeren"

ik láter nog een aanpassing krijg over de foute afrekening.. "dit kan nog even duren m'neer" heeft nog éven nodig... lol

• pirke
Tja, mijn vertrouwen in Eneco was enigszins een beetje hersteld, maar ondertussen is hij negatief.

En ja ik weet dat dit gewoon een of andere doos op een klantenservice is die dit als bijbaantje doet tegen bijna minimumloon en niet verder kijkt dan haar neus lang is en het ook echt niet kan schelen of het correct is wat ze schrijft of niet, maar het schaadt wel het imago van het bedrijf waar ze voor werkt.

• Stefke
Gisteren een aangetekende brief verstuurd, ik kreeg vandaag al deze reactie (nadat ik vandaag via het websiteformulier heb aangegeven een aangetekende brief te hebben verstuurd)
We hebben altijd gehandeld volgens de wet en de algemene voorwaarden die in de energiesector gelden en bekend zijn bij de ACM. Om echter te voldoen aan de oproep om klanten eerder over hun nieuwe tarieven te informeren, hebben we besloten om - conform de wens van de ACM - vanaf 1 oktober klanten ten minste 30 dagen voor het ingaan van de nieuwe tarieven hierover te informeren. Bij tarieven die eerder zijn ingegaan dan 1 oktober verandert er dan ook niets.

Heb je nieuwe tarieven die in oktober ingaan?
Dan heb je inmiddels een mail van ons ontvangen waarin bevestigd wordt dat je tarieven 30 dagen na ontvangst van de communicatie ingaan. Heb je bijvoorbeeld op 25 september bericht van ons ontvangen? Dan gaan die nieuwe tarieven vanaf 25 oktober in. Tot deze datum gelden je huidige tarieven. Het duurt even voordat we de verlengde ingangstermijn kunnen verwerken in onze systemen. Het kan dus zijn dat je de wijziging nog niet direct terugziet in de Eneco app, Mijn Eneco en andere communicatie, zoals je Maandelijkse Energierapport. We werken er hard aan om je zo snel mogelijk de juiste informatie te tonen, hier hoef je zelf niets voor te doen.

We vinden het nogmaals erg vervelend dat er verwarring is ontstaan. Het is altijd ons doel geweest om je tijdig en juist te informeren over je tarieven. We verwachten met het eerder communiceren van de tarieven beter aan jouw wensen te voldoen en je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Dus niet, want ik had aangegeven wat ik verwachtte van Eneco

Ik ga dus maar een klacht indienen bij de instanties, eerst maar klachtenkompas en daarna de geschillencommissie (daar wordt een lange doorlooptijd opgegeven)

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:43
Tjonge jonge, dit is dus ook voor mij 1keer en nooit weer. Nu in de app, aanmelden voor happy hour, als je toestemming geeft voor om de 15minuten uitlezen slimme meter dan krijg je 5 uren gratis stroom. Dus ik dacht, voordat ik 31-12 bij deze club vertrek, hark ik dit nog maar even binnen.
Voorwaarden; 1 uur per week, max.2,5kWh, gaat de week na aanmelding pas in. 8)7

Gelijk weer afgemeld, die 2,5 kWh steken ze maar....u weet wel... :(

Gasloos per 6-1-2020, L/W Elga(carriër), Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 20kWp(oost,west)

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Floppus

Customer Experience matters

Ze vergeten blijkbaar dat als een communicatie niet aan de wet voldoet, de inhoud ervan vernietigbaar is. Niet dat ze achteraf - in veel gevallen terwijl bezwaar loopt - de termijn van ingang veranderen.

Dat wat ze communiceerden was niet in strijd met 'een wens' van de ACM. Het was in strijd met de wet.

Gaan ze nou werkelijk de laatste groep die nog over is nog een keer door het hele gezeik slepen tot er weer iemand opstaat die er een zaak van maakt? Leest Eneco hier mee? Onwaarschijnlijk, maar mocht er daar toch iemand hun tweede hersencel ingeschakeld hebben: wat denk je nou zelf?

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:43
Hier per 31-12 gestopt bij Eneco, zojuist de afrekening gekregen, keurig eerst het gedeelte na 5-9 gesaldeerd naar 0. En de rest (circa 2000 kWh) wordt keurig voor 0,61425 exclusief BTW, ivm MKB contract uitgekeerd.

Gasloos per 6-1-2020, L/W Elga(carriër), Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 20kWp(oost,west)

• Bravertal
  • Laatst online: 15:28
vanderv schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:56:
Hier per 31-12 gestopt bij Eneco, zojuist de afrekening gekregen, keurig eerst het gedeelte na 5-9 gesaldeerd naar 0. En de rest (circa 2000 kWh) wordt keurig voor 0,61425 exclusief BTW, ivm MKB contract uitgekeerd.
Hier ook t/m 31/12 klant geweest bij Eneco. Ik wacht nog op de eindafrekening en zal de strijd aangaan want ik heb na 5 september nog ruim 400 kWh meer opgewekt dan verbruikt en wil daar uiteraard ook de ruim 61 cent voor vangen.

23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord. Regio West-Friesland te Noord-Holland..

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

vanderv schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:56:
Vanmorgen ook de eindafrekening tot 1-1-23 gekregen van MKB contract. Na saldering ook alles tegen TLV van € 0,614 ex BTW verrekend.
Blijkbaar zijn ze iets wijzer geworden na alle klachten.
Contract sinds maart 2022 was toch een lucratieve deal

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT LG65E9

• Bravertal
Bravertal schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:12:
[...]

Hier ook t/m 31/12 klant geweest bij Eneco. Ik wacht nog op de eindafrekening en zal de strijd aangaan want ik heb na 5 september nog ruim 400 kWh meer opgewekt dan verbruikt en wil daar uiteraard ook de ruim 61 cent voor vangen.
En de rekening ontvangen. 366 kwh is tegen 9 cent vergoed. Uiteraard meteen gemaild dat ik het betwist en gewoon ruim 61 cent terug wil per kWh.

Wat is een redelijke termijn om hun de kans te geven om het op te lossen (alvorens naar klachtkompas te gaan)?

23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord. Regio West-Friesland te Noord-Holland..

• overwinteraar
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-02 15:22
Bravertal schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:48:
[...]

En de rekening ontvangen. 366 kwh is tegen 9 cent vergoed. Uiteraard meteen gemaild dat ik het betwist en gewoon ruim 61 cent terug wil per kWh.

Wat is een redelijke termijn om hun de kans te geven om het op te lossen (alvorens naar klachtkompas te gaan)?
Geef ze 2 weken reactietijd. En schakel bij uitblijven daarvan meteen door naar klachtenkompas. Hier eerst 3 of 4x direct bij Eneco klacht/reminder ingediend en nul inhoudelijke reactie gekregen. Daarna wel resultaat via klachtenkompas (ook met paar reminders). Hele proces duurde hier zo'n 2,5 maand, daarna wel binnen een week uitbetaald; dus wel gecorrigeerd van 9 naar 61+ cent per kWh. Beetje zooitje daar...

Hier overigens geen 50 euro compensatie gekregen. Die hoef ik ook niet; wel ben ik nog benieuwd naar het antwoord op mijn vraag aan Eneco waarom de ene (oud) klant die compensatie wel krijgt en de ander niet. Inmiddels ligt die vraag al een maandje bij Eneco... verwacht niet dat daarop ooit nog reactie komt. Iemand daarover nog uitsluitsel gekregen? Lijkt volstrekte willekeur wat ze daarmee doen.

Loria 6010 met HCTM | 300l SWW zonneboiler | 27 kWp PV | gasloos

• Vendetta_X
  • Niet online
964C2 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:31:
[...]

Vanmorgen ook de eindafrekening tot 1-1-23 gekregen van MKB contract. Na saldering ook alles tegen TLV van € 0,614 ex BTW verrekend.
Blijkbaar zijn ze iets wijzer geworden na alle klachten.
Contract sinds maart 2022 was toch een lucratieve deal
Hoe komen jullie aan die .614 cent? Je krijgt toch gewoon je kale leveringstarief als TLV vergoeding?

• 964C2
  • Nu online

964C2

@Vendetta_X
Die € 0,614 was het kale leveringstarief vanaf 1 juli 2022 en dus het teruglevertarief.
Met MKB variabel contract krijg je daar de BTW ook over uitgekeerd.
Als je veel meer teruglevert dan gebruikt ben je juist gebaat bij een hoog tarief.
Ik ben nooit officieel op de hoogte gebracht van verlaging per 5 september naar € 0,09 per kWh.
Wel over wijziging per 1 januari 2023 en daarmee overgestapt naar andere provider.

[Voor 30% gewijzigd door 964C2 op 05-01-2023 18:35. Reden: Aanvullende info]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT LG65E9

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

Aan de kust🏝

964C2 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:31:
@Vendetta_X
Die € 0,614 was het kale leveringstarief vanaf 1 juli 2022 en dus het teruglevertarief.
Met MKB variabel contract krijg je daar de BTW ook over uitgekeerd.
Als je veel meer teruglevert dan gebruikt ben je juist gebaat bij een hoog tarief.
Ik ben nooit officieel op de hoogte gebracht van verlaging per 5 september naar € 0,09 per kWh.
Wel over wijziging per 1 januari 2023 en daarmee overgestapt naar andere provider.
Correctie ;)
vanaf maandag 11 juli ging bij Eneco de tlv naar 61,4 ct.
Ik begon 1 juli daar met 41,265 ct

Edit: 964C2 in "Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding?"

Toen een zooitje bij Eneco: -NRG- in "Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding?"

[Voor 14% gewijzigd door JoKo op 05-01-2023 19:27]

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

• 964C2
  • Nu online

964C2

JoKo schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:20:
[...]

Correctie ;)
vanaf maandag 11 juli ging bij Eneco de tlv naar 61,4 ct.
Ik begon 1 juli daar met 41,265 ct
Helemaal correct, JoKo (y)
Blij dat jij door een perfect geheugen alle details nog paraat hebt.

Ik ben 30 juni 2022 voor een aantal dagen van Eneco naar Delta geswitcht. Daarna snel weer terug naar Eneco.
Heeft goed geholpen om de investeringen in panelen versneld terug te verdienen.

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

Aan de kust🏝

@964C2
Waar zit je nu?
Ikzelf voor 1 jaar bij Innova vanaf 1/1/23. (tlv van 90 ct ongeveer)
Wacht op de afrekening met 3 tlv tarieven van Eneco.

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

• 964C2
  • Nu online

964C2

JoKo schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:38:
@964C2
Waar zit je nu?
Ikzelf voor 1 jaar bij Innova vanaf 1/1/23. (tlv van 90 ct ongeveer)
Wacht op de afrekening met 3 tlv tarieven van Eneco.
Ik zit zakelijk per 1-1-23 bij Energie Van Ons.
Was te laat om over te stappen naar UC of Innova. Toen ik wilde overstappen half december gaven ze ook geen goede TLV meer. ( dacht iets van 7 of 13 cent )
Innova heb ik nog steeds geen goed gevoel bij. Denk dat ze vanwege de extra marge bovenop het prijsplafond dit jaar wel gaan overleven. De Staat helpt hier alle Energie Cowboys behoorlijk mee.

Privé zit ik tot begin 2025 bij GC op het goedkope 3 jarige contract via de Consumentenbond.
Ik verbruik privé meer dan ik opwek mede door laden EV en de Jacuzzi. Totaal > 10.000 kWh
Dan is dat voor mij de goedkoopste optie voor stroom.
Gasverbruik is hier maar 400 M3 dus dat is peanuts bij hun tarief

[Voor 19% gewijzigd door 964C2 op 05-01-2023 20:17]

• 964C2
  • Nu online

964C2

964C2 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:28:
[...]

Helemaal correct, JoKo (y)
Blij dat jij door een perfect geheugen alle details nog paraat hebt.

Ik ben 30 juni 2022 voor een aantal dagen van Eneco naar Delta geswitcht. Daarna snel weer terug naar Eneco.
Heeft goed geholpen om de investeringen in panelen versneld terug te verdienen.
Even gecheckt in de jaarnota :
Van 4 tot 12 juli was de TLV bij Eneco inderdaad € 0,41265 excl BTW

• igix
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-02 13:01
Eneco toont niet de volledige teruglevering. In mijn zonne-app is 85 KWh opgewekt maar eneco geeft slechts 50kwh weer. elke maand is er een verschil van 30-40kwh. is dit normaal ?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

igix schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:01:
Eneco toont niet de volledige teruglevering. In mijn zonne-app is 85 KWh opgewekt maar eneco geeft slechts 50kwh weer. elke maand is er een verschil van 30-40kwh. is dit normaal ?
Wat zegt je meter?

€50 welkomstbonus bij Raisin Spaarrekening? Stuur een DM.

• paQ
  • Laatst online: 15:23
igix schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:01:
Eneco kan onmogelijk je opwek weten. Ze kunnen het hooguit gokken.
Het enige dat ze zien is wat er retour gaat over je meter, terug het net op.

Het verschil tussen opwek en je retour, is wat je direct verbruikt.

De app zat er bij mij altijd mijlenver naast.
Zelfs als er stond "opgewekt 640, waarvan teruggeleverd 812" vonden ze dat heel normaal :F

[Voor 12% gewijzigd door paQ op 09-01-2023 16:08]

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Vorige week (5 jan) mijn afrekening van Eneco binnen gekregen en ze hadden inderdaad vanaf 5 september met 9 cent gerekend.
Gelijk gebeld met klantenservice, probleem uitgelegd, in de wacht gehangen, nog eens uitgelegd waarom het niet klopte en toen werd me medegedeeld dat ik dezelfde dag nog teruggebeld zou worden. Dat gebeurde ook netjes 2 uur later.
Toen wilde men mij weer afwimpelen. Weer uitgelegd dat dat niet kon en ze niet volgens hun eigen voorwaarden handelden (ik was immers niet over die prijswijziging geïnformeerd) .
Uiteindelijk is er een case aangemaakt, waarover ik "binnenkort" wat zou horen. Vriendelijk gevraagd wanneer dat dan zou zijn en wat de voornaam van de medewerker was zodat ik later naar dit gesprek kon verwijzen.
Blijkbaar heeft dat allemaal geholpen, want vandaag kwam de email dat ze me gingen compenseren en ik netjes over de hele periode de afgesproken 61.4 cent krijg. :)

Jammer dat je er zelf achteraan moet, maar het ging toch een stuk soepeler dan ik hier zo nu en dan lees.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 + Ubbink AirExcellent. Stuur DM voor €50 Raisin bonus.

• Chewmonkey
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-02 14:06
Voor mij, na gedoe begin september (Chewmonkey in "Eneco snoeit in terugleververgoeding") kan ik ook goed bericht geven over mijn vaste contract:

Van 8-1-2022 tot 8-1-2023 15ct per teruggeleverde kWh na salderen.

Ik hoef en ik ga nooit meer naar die sch#t-Eneco-boevenbende en wacht ondertussen tot onze huidige leverancier met fratsen gaat komen in deze bizarre tijden!

[Voor 13% gewijzigd door Chewmonkey op 10-01-2023 18:50. Reden: Linkje naar begin september]

• Bravertal
Hier t/m 31 december klant van Eneco, net als bij ieder ander een foutieve eindfactuur m.b.t teruglevertarief van 9 cent. Via de mail haalde ik geen gelijk, via de chat haalde ik geen gelijk. Via klachtcompas (11 januari) direct een reactie van Eneco (er werd intern een case aangemaakt).

Vanochtend kreeg ik weer een mail, het blijft 9 cent. Einde van de middag kreeg ik weer een mail. Sorry, huilie huilie, u krijgt het verschil (0,61425 - 0,09 + €50 compensatie) teruggestort.

Eind goed al goed!

• Stefke
Zojuist een klacht aangemaakt op klachtenkompas...

Als ik nu bij Innova kijk kan ik een jaar vast krijgen voor 0,41(N), 0,26(D) en inderdaad een TLV van 0,07. Dat is niet interessant want wij leveren zo'n 4000kWh terug en zelfs Eneco geeft dan meer. Maar even verder kijken.

[Voor 69% gewijzigd door Stefke op 16-01-2023 11:33]

• Vendetta_X
  • Niet online
Is er al iemand die een afrekening heeft gehad o.b.v. variabele teruglevertarieven? Momenteel kun je op zo'n euro/kWh zitten...

• JL-IP(!)

JL-IP(!)

Nou snap ik er niks meer van.. In mijn productoverzicht van Eneco staat TLV €0.09000 maar als ik mijn app bekijk en TLV terug reken dan kom ik uit op mijn normaaltarief.. Waarom geeft de Eneco app wel teruglevering aan en rekent met het normaaltarief ipv tlv tarief..

Ik heb Eneco gebeld maar die snappen er niks van en begrijpen niet waarom ik bel.

Ben ik nou zo verward?

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:11

Esumontere

Floep, banaan.

JL-IP(!) schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:19:
Nou snap ik er niks meer van.. In mijn productoverzicht van Eneco staat TLV €0.09000 maar als ik mijn app bekijk en TLV terug reken dan kom ik uit op mijn normaaltarief.. Waarom geeft de Eneco app wel teruglevering aan en rekent met het normaaltarief ipv tlv tarief..

Ik heb Eneco gebeld maar die snappen er niks van en begrijpen niet waarom ik bel.[Afbeelding]

Ben ik nou zo verward?
De app is fout, al jaren, en daarom irrelevant.

• JL-IP(!)

JL-IP(!)

@Esumontere Helder. Dank.

• 964C2
  • Nu online

964C2

Chewmonkey schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:44:
Voor mij, na gedoe begin september (Chewmonkey in "Eneco snoeit in terugleververgoeding") kan ik ook goed bericht geven over mijn vaste contract:

Van 8-1-2022 tot 8-1-2023 15ct per teruggeleverde kWh na salderen.

Ik hoef en ik ga nooit meer naar die sch#t-Eneco-boevenbende en wacht ondertussen tot onze huidige leverancier met fratsen gaat komen in deze bizarre tijden!
Waarom maar 15 cent teruglevering bij jou? Oud contract ?
Bijna iedereen kreeg hier toch 61,4 cent per teruggeleverde kWh ?

• Vendetta_X
  • Niet online
JL-IP(!) schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:19:

Ik heb Eneco gebeld maar die snappen er niks van en begrijpen niet waarom ik bel.[Afbeelding]

Ben ik nou zo verward?
i.v.m. salderen. Ze verwachten dat je meer verbruikt dan produceert, dus klopt de berekening op deze manier beter dan dat ze met 9 cent rekenen.

• Chewmonkey
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-02 14:06
964C2 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:49:
[...]

Waarom maar 15 cent teruglevering bij jou? Oud contract ?
Bijna iedereen kreeg hier toch 61,4 cent per teruggeleverde kWh ?
Oud contract inderdaad. Het contract op 8 oktober 2021 afgesloten, ingangsdatum op 8 januari 2022 tot 8 januari 2023.

Met de kennis die ik nu heb, had ik het contact moeten opbreken begin 2022 en lekker variabel moeten zitten.

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-01 22:45
Niet meer verwacht maar toch ontvangen. Het is nog niet het contract bedrag van 61 ct afgesproken in juni maar wel weer iets terug.

Op 28 september 2022 heb je een klacht bij ons ingediend over de wijziging in je terugleververgoeding. Bedankt voor je geduld, in deze mail reageren we hier graag op.

Wij hebben vastgesteld dat we je niet op de goede manier hebben geïnformeerd over de wijziging van het teruglevertarief. Daarom hebben wij besloten om je te compenseren voor de stroom die je hebt teruggeleverd vanaf 5 september 2022 tot aan de einddatum van je stroomcontract bij Eneco.

Persoonlijke berekening
Op basis van je eindnota hebben we een persoonlijke berekening gemaakt. Uit onze gegevens blijkt dat je:
• voor de periode van 1 juli 2022 tot 5 september 2022 voor 3923 kWh €0,41265 hebt ontvangen
• voor de periode 5 september 2022 tot 29 september 2022 voor 585 kWh € 0,09 hebt ontvangen
De compensatie bereken wij over 585 kWh, dit is de teruglevering over de periode vanaf 5 september 2022 tot einddatum van je stroomcontract. Hierover hebben wij je per kWh € 0,09 betaald, maar je had over deze periode per kWh €0,41265 moeten ontvangen. Daarom compenseren wij je € 188,75. ( €0,41265– €0,09= 0,32265*585= € 188,75).

Coulance
We kunnen je natuurlijk nooit meer jouw tijd teruggeven, maar komen je wel graag tegemoet voor het ongemak. We bieden je graag uit coulance 50 euro aan, met behoud van rechten en weren.

Binnen twee weken ontvang je dit bedrag op je rekening. Heb je nog een openstaande rekening bij Eneco? Dan wordt de compensatie hier eerst mee verrekend.

• Stefke
Ik heb een mail van dezelfde strekking na een klacht op klachtkompas
Op 17 januari 2023 heb je een klacht via klachtenkompas bij ons ingediend over de wijziging in je terugleververgoeding. In deze mail reageren we hier graag op.

We hebben vastgesteld dat we je niet hebben geïnformeerd over de wijziging van de terugleververgoeding. Daarom hebben we besloten dat de eerder afgesproken terugleververgoeding blijft gelden totdat je persoonlijk bericht ontvangt over de aanpassing hiervan. Als er in de toekomst een nieuwe terugleververgoeding gaat gelden, dan informeren we je hier tijdig over.
Nu ben ik overgegaan op Engie, maar dat gaat pas 16-2 in. Vermoedelijk geen "persoonlijke berekening" omdat mijn contract nog loopt.

Wat ik wat "vreemd" vind is dat Eneco in deze mail niet per direct informeert dat mijn TLV naar beneden gaat (over 30 dagen....), dan is dat probleem voor hun iig opgelost. Hoeft natuurlijk niet van mij ;)
Ze geven in de deze mail aan dat de TLV nog gelijk blijft aan afnametarief totdat over een verlaging gecommuniceerd wordt.
Als ik dus nu Engie weer annuleer, dan blijf ik dus voorlopig een hoge TLV ontvangen bij Eneco (al wordt dat pas vanaf april weer interessant, ik ben nu aan t afnemen nog een maand of 2, daarna ga ik weer TLV-en)....neem aan dat t Eneco wel lukt om voor april een lagere TLV te communiceren.

[Voor 4% gewijzigd door Stefke op 24-01-2023 12:40]

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee