President schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:50:
[...]
En dat vind ik ook niet meer dan terecht. Zolang er 100% saldering is en we nu in deze bijzondere tijd zitten, is het prima dat de mensen met zonnepanelen (die geld hebben) op die manier ook gewoon bijdragen aan de moeilijke situatie momenteel. Het kost deze mensen niks, dus ik zie het ook niet als een deel van de rekening krijgen. wel inkomsten mislopen.
Prima initiatief, hopelijk wordt de 100% saldering nog een aantal jaar verlengd in combinatie met lage terugleververgoeding.
En ja, ik heb zelf ook panelen. En ja, ik heb ook een overschot. Maar nee, ik wil geen winst maken. Door de saldering verdien ik die panelen vanzelf terug binnen de economische levensduur (wat ik ook wel belangrijk vind)
Tuurlijk kost me dit wel geld.
Ik heb 2 jaar geleden zonnepanelen genomen met een behoorlijk overschot aan capaciteit, hele dak ligt vol.
Bij de aanschaf van deze panelen heb ik een berekening gemaakt.
In mijn berekening voor het gezinshuishoudboekje heb ik rekening gehouden dat ik met de TLV dit ik zou krijgen de gasrekening die ik af neem van dezelfde energieboer kan betalen.
Dit alles gebaseerd op de 2 jaar geleden geldende "spelregels"
Als de energieboeren dan nu ineens gaan beginnen met salderen per tariefperiode / maand / half jaar weet ik veel wat ze straks verzinnen, per 3 dagen? en dan ook nog de TLV flink snoeien dan trek ik als gewone burger wéér aan het kortste eind en die luilebollen in Den Haag doen er geen fl*kker aan.
Als ik nu in verhouding geen klap meer terug krijg aan TLV dan kost me dit veel geld in de maand want ik moet flink gaan bijleggen om de gasrekening aan diezelfde energieboer te kunnen betalen.
Onder aan de streep hou ik dus per maand minder over om aan leuke dingen uit te geven.
[
Voor 5% gewijzigd door
Supershiva op 25-08-2022 09:11
]