Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-05 14:55
flipje81 schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:12:
Al wat jaren vaste klant bij Vattenfall, nu in variabel contract met 15% blijven loont:

Aanboden op persoonlijke pagina:

Lage vaste kosten hoge KWH en TVL prijs:
[Afbeelding]

Hogere vaste kosten lage KWH en TVL prijs:
[Afbeelding]

Toen maar eens gebeld want de mij "persoonlijk" geboden gasprijs ligt 6 cent per kuub hoger dan voor nieuwe klanten. Toen een nieuw aanbod ontvangen:
[Afbeelding]

Drie dingen vallen op:
  • De gasprijs is nu lekker 1,21
  • Maar, ik kan opeens niet meer kiezen voor lagere vaste leveringskosten bij de stroom levering. (nagebeld).
  • Ik verlies mijn blijven loont korting (maar goed; zoals jullie kunnen zien had die net zo goed de "Blijven loont Niet korting" kunnen heten).
kan wel hoor, is mij ook gelukt vanochtend

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_h46IpzueufJFeXGrKERveAntqI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LsaGebg3JDodVEPeqxbh6T5k.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:25
flipje81 schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:12:
Al wat jaren vaste klant bij Vattenfall, nu in variabel contract met 15% blijven loont:

Aanboden op persoonlijke pagina:

Lage vaste kosten hoge KWH en TVL prijs:
[Afbeelding]

Hogere vaste kosten lage KWH en TVL prijs:
[Afbeelding]

Toen maar eens gebeld want de mij "persoonlijk" geboden gasprijs ligt 6 cent per kuub hoger dan voor nieuwe klanten. Toen een nieuw aanbod ontvangen:
[Afbeelding]

Drie dingen vallen op:
  • Maar, ik kan opeens niet meer kiezen voor lagere vaste leveringskosten bij de stroom levering. (nagebeld).
  • Ik verlies mijn blijven loont korting (maar goed; zoals jullie kunnen zien had die net zo goed de "Blijven loont Niet korting" kunnen heten).
Die laatste :o €0,269 daltarief. Bizar dat die rek er nog in zit als je het vergelijkt met de rest van de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamz0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-04 06:48
Weet iemand of leveranciers ergens een lijst bijhouden van mensen die annuleren binnen de bedenktijd?
Zelf heb nu al twee keer een aanbieding geannuleerd omdat ik betere tarieven zag voor gas. Ik vraag me af of ik dit trucje nog een tijdje vol kan houden tot ik echt het onderste uit de kan heb qua vaste tarieven (1 jaar).

Tot die tijd zit ik namelijk nog goed met tarieven onder deze jaar tarieven bij Zonneplan (momenteel rond de 1.08 per kuub)

[ Voor 16% gewijzigd door deamz0r op 11-09-2023 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

deamz0r schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:10:
Weet iemand of leveranciers ergens een lijst bijhouden van mensen die annuleren binnen de bedenktijd?
Zelf heb nu al twee keer een aanbieding geannuleerd omdat ik betere tarieven zag voor gas. Ik vraag me af of ik dit trucje nog een tijdje vol kan houden tot ik echt het onderste uit de kan heb qua vaste tarieven (1 jaar).

Tot die tijd zit ik namelijk nog goed met tarieven onder deze jaar tarieven bij Zonneplan (momenteel rond de 1.08 per kuub)
Ik denk wel dat ze na een aantal keer denken van ff kappe nou :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:36

En wat voor aanbieding heb je geannuleerd dan ? ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:57

Valt wel mee denk ik. Ik heb al eens voor Eneco 5 keer geannuleerd.
Bovendien is het gewoon rechtmatig. Het zijn maar administratieve handelingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:39

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Net even gebeld met Vattenfall nav. de aanbiedingen boven. De man van de klantenservice vertelde dat het tarieven voor nieuwe klanten zijn, maar ze die voor mij ook konden toepassen.

Aanbod wat ik gisteren had geaccepteerd heeft hij geannuleerd en een nieuw contract aangemaakt.
Prijzen waren wel wat hoger dan gisteren zei hij, maar kwam uit op 27 cent dal- en 32 cent normaaltarief.
10,99 vaste leveringskosten en 7,6 cent teruglevertarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Maurice- schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:59:
De Vattenfall tarieven voor 1 jaar vast zijn weer aangepast op de eigen site. Nog lager dan de vorige keer onder de 30 ct + leverkosten omlaag (van 10,99 per product naar 7,99)

Normaal 0,341
Dal 0,294
Gas 1,212

Ter referentie, 6 augustus waren dit de laagste tarieven (sinds 3 jaar)
Normaal 0,344
Dal 0,296
Gas 1,260

Daarna verhoogd.
Voor de twijfelaars (waaronder ikzelf): de tarieven zijn weer omhoog. Bovenstaande tarieven op het moment van schrijven nog wel actief op Gaslicht.com, zelf dus toch nog voor gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23:41
Zojuist zelf ook afgesloten bij Vattenfall voor 1 jaar met vaste tarieven.

Elektra (all-in enkeltarief): € 0,2938
Leveringskosten: € 10,99 per maand
Netbeheerkosten: € 16,96 per maand

Gas: € 1,2125
Leveringskosten: € 7,99 per maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:28
Lieuwe15 schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:53:
[...]

Tenzij je teruglevering hebt, dan verdwijnen alle cashbacks als sneeuw voor de zon 8)7
Das ook niet heel gek: Deze partij bood tijdens de dure dagen een terugleveringsvergoeding van bijna 1 euro per kwh. Een aantal Tweakers met "dak vol" hebben daar goed gebruik van gemaakt.

Terug on topic: Voor de Cashback zijn wel de nodige regels van toepassing. Bijv.: 1x te laat betalen met je voorschot en je kan fluiten naar je cashback

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:06
Ik heb al even zitten zoeken in het topic, maar ik zal vast op de verkeerde steekwoorden zoeken.... 7(8)7

Ik zat te denken aan het Vattenfall aanbod, echter viel mij op dat indien je aangeeft zonnepanelen te hebben de prijzen 'spontaan' hoger uitvallen voor zowel enkel als dubbel tarief (even los of je wel/niet terugleverd).

Waar zit dit verschil hem? Ik zie in de voorwaarden er niet direct iets over terug? :+

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Geen idee, maar de tarieven van mij en @flipje81 zijn ook met teruglevering. En dan ook de hogere terugleververgoeding van Vattenfall die 7,6 cent is. Sommige aanbiedingen komen ze met 4,5 cent ofzo.

Zou gewoon een keer de telefoon pakken en bellen. Dan is er altijd meer mogelijk blijkbaar. En in 10 minuutjes geregeld.

[ Voor 4% gewijzigd door AndereKoekoek op 12-09-2023 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:41
Maurice- schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:50:
[...]

Voor de twijfelaars (waaronder ikzelf): de tarieven zijn weer omhoog. Bovenstaande tarieven op het moment van schrijven nog wel actief op Gaslicht.com, zelf dus toch nog voor gegaan.
0,325 Normaaltarief
0,277 Daltarief

1,237709 gas m3

7,99 leveringstarief

Zojuist gebeld. Dit zijn de huidige tarieven. Nu maakt die 0,02 cent op 300m3 niet zo heel veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
medu80 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:29:
[...]

0,325 Normaaltarief
0,277 Daltarief

1,237709 gas m3

Zojuist gebeld. Dit zijn de huidige tarieven. Nu maakt die 0,02 cent op 300m3 niet zo heel veel verschil.
Op de Vattenfall site zie ik: 0,350 normaal, 0,301 dal en €1,237?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-05 14:11
Maurice- schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:39:
[...]

Ik wou mijn Engie deal met flinke cashback van een (kleine ;) ) 2 weken terug vervangen door de Vattenfall deal. Het levert mij niet heel veel extra op, maar los daarvan vind ik het wel relaxed als er zo min mogelijk cashback is en vooral zo realistisch mogelijk maandbedrag.

Echter:
Vattenfall
Extra tariefinfo: Vaste tarieven t/m 30-09-2024. Hierna krijgt u geleverd tegen variabele tarieven. De looptijd van dit contract is soms korter dan één jaar. Dit is het geval als u nog een lopend contract heeft en dit duurt nog 60 dagen, of korter. Vattenfall wacht dan de einddatum van dat contract af. Pas dan gaat uw contract in. Zo hoeft u geen opzegvergoeding te betalen. De looptijd van uw nieuwe contract is dan op zijn hoogst 60 dagen korter dan één jaar.
Dit was dan in mijn nadeel aangezien ik 60 dagen vooruit plan. Bij Engie staat het lekker vast tot mid-november 2024 en dat komt mij beter uit.

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maurice- schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:39:
[...]

is gestegen, maar ligt ook aan je contract of je dall hebt etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ton14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ter info

In mijn Coolblue contract stond € 0,605 per Kw teruglever tarief. Op mijn eerste factuur stond € 0,0500 ct per Kw. Op mijn vraag voor correctie gaven ze het antwoord, dat € 0,0605 inclusie 21% BTW is en dat de BTW niet aan particulieren teruggegeven wordt. Op mijn contract staat inderdaad inclusief BTW.

Dus let daar ook even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 19:58
Ewivis schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:29:
[...]

Ik heb deze zojuist afgesloten. Inderdaad niet de laagste tarieven, maar zat nog aan een 3 jarig unive contract van hun, waar de tarieven aanzienlijk hoger waren.
Ik kon deze verlengen zonder overstapboete (oude regeling), dus scheelde me dan ook alweer paar 100 euro.
Als ik naar een andere zou willen moet ik wel die boete betalen, dus al met al prima zo.

Ben ik weer 2 jaar er niet mee bezig :)
Aangeboden tarieven nieuwe contract (Unive Zonnestroom 3 jaar):
Stroom normaal: €0,39744
Stroom dal: €0,39624
Gas: €1,41067

Ik had tot 01-01-2024 (daarna wordt het weer lager):
Stroom normaal: €0,67802
Stroom dal: €0,58669
Gas: €2,77976

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 12-09-2023 16:27 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:56

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[b]flipje81 schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:12...

Drie dingen vallen op:
Je hebt een variabel contract afgesloten, dus lijkt logisch dat de compensatie voor een lagere gasprijs ergens vandaan moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:12
ton14 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:13:
Ter info

In mijn Coolblue contract stond € 0,605 per Kw teruglever tarief. Op mijn eerste factuur stond € 0,0500 ct per Kw. Op mijn vraag voor correctie gaven ze het antwoord, dat € 0,0605 inclusie 21% BTW is en dat de BTW niet aan particulieren teruggegeven wordt. Op mijn contract staat inderdaad inclusief BTW.

Dus let daar ook even op.
En waar zijn de overige €0,55 per kWh gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:36
rubenos schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:44:
[...]

Ik wou mijn Engie deal met flinke cashback van een (kleine ;) ) 2 weken terug vervangen door de Vattenfall deal. Het levert mij niet heel veel extra op, maar los daarvan vind ik het wel relaxed als er zo min mogelijk cashback is en vooral zo realistisch mogelijk maandbedrag.

Echter:

[...]

Dit was dan in mijn nadeel aangezien ik 60 dagen vooruit plan. Bij Engie staat het lekker vast tot mid-november 2024 en dat komt mij beter uit.
Had ik ook al gezien. Heb een aanbieding van engie geaccepteerd met 0,37 normaal en 0,30 dal en 50€ cashback die ingaat op 1 december omdat ik dan verwacht op 0 kW over het hele jaar gebruikt te hebben.
Zag de lagere tarieven bij Vattenfall maar je kan maximaal 30 dagen vanaf vandaag het contract laten ingaan en het is dan voor 11 maanden.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

tweaker2010 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:27:
[...]

Je hebt een variabel contract afgesloten, dus lijkt logisch dat de compensatie voor een lagere gasprijs ergens vandaan moet komen.
Wat bedoel je met variabel? Zelf heb ik na een belletje dezelfde tarieven voor een jaar vastgezet bij Vattenfall.

In het contract staat ook
Groen uit Nederland Vast

Einddatum stroom 30 september 2024
Daarna gaat het inderdaad automatisch om naar variabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Laatst online: 18:25
@Jumpman ik vroeg mij af of je verbruik ook boven het plafond uitkomt, dan zou dit vergelijkbaar zijn.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 23:03

HollovVpo1nt

I like gadgets

Zo, ik heb heel vaak vergelijkingsberekeningen gedraaid en komst steeds bij dezelfde uit.
Situatie: nieuwbouwwoning binnenkort opgeleverd, hoekwoning, straks met 2 personen bewoond, lucht/water warmtepomp verwarmd. Standaard 6 zonnepanelen à 340Wp per paneel vanaf de bouw, plannen om uit te breiden naar 12 panelen van 420Wp en de standaard 6 te verkopen.

De twee waar ik steeds op uit komt:
Greenchoice NL Groene Stroom 1 jaar Vast Actie:
Stroom
Normaal tarief € 0,3820 /kWh
Dal tarief € 0,3293 /kWh

Teruglevering
Normaal tarief € 0,0800 /kWh
Dal tarief € 0,0800 /kWh

GreenChoice Nederlandse Windstroom Variabel
Stroom
Normaal tarief € 0,3841 /kWh
Dal tarief € 0,3710 /kWh

Teruglevering
Dal tarief € 0,0800 /kWh

Het gaat wel één van deze contracten worden. Wij gaan zeer waarschijnlijk terugleveren, dus de terugleververgoeding is welkom.

Waar ik nog niet helemaal over uit ben is het variabel t.o.v. 1 jaar vast. Ik heb namelijk een elektrische (lease)auto die ik thuis zou kunnen opladen (met een omweg, heb geen oprit). Met een variabel contract zou ik over kunnen stappen wanneer ik mij meer heb ingelezen in wat een handige contractvorm is voor ons. Aan de andere kant, een vast contract kan helpen om in ieder geval inzicht te krijgen is ons verbruik over een jaar om op basis daarvan keuzes te maken. Ik weet even niet wat wijsheid is

[ Voor 3% gewijzigd door HollovVpo1nt op 12-09-2023 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storm-biker
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@HollovVpo1nt Zou kiezen om getouwtrek over salderen op je jaarrekening te voorkomen en dus een jaarcontract kiezen.

• kokpol
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:43
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:28:
Zo, ik heb heel vaak vergelijkingsberekeningen gedraaid en komst steeds bij dezelfde uit.
Situatie: nieuwbouwwoning binnenkort opgeleverd, hoekwoning, straks met 2 personen bewoond, lucht/water warmtepomp verwarmd. Standaard 6 zonnepanelen à 340Wp per paneel vanaf de bouw, plannen om uit te breiden naar 12 panelen van 420Wp en de standaard 6 te verkopen.

De twee waar ik steeds op uit komt:
Greenchoice NL Groene Stroom 1 jaar Vast Actie:
Stroom
Normaal tarief € 0,3820 /kWh
Dal tarief € 0,3293 /kWh

Teruglevering
Dal tarief € 0,0800 /kWh

GreenChoice Nederlandse Windstroom Variabel
Stroom
Normaal tarief € 0,3841 /kWh
Dal tarief € 0,3710 /kWh

Teruglevering
Dal tarief € 0,0800 /kWh

Het gaat wel één van deze contracten worden. Wij gaan zeer waarschijnlijk terugleveren, dus de terugleververgoeding is welkom.

Waar ik nog niet helemaal over uit ben is het variabel t.o.v. 1 jaar vast. Ik heb namelijk een elektrische (lease)auto die ik thuis zou kunnen opladen (met een omweg, heb geen oprit). Met een variabel contract zou ik over kunnen stappen wanneer ik mij meer heb ingelezen in wat een handige contractvorm is voor ons. Aan de andere kant, een vast contract kan helpen om in ieder geval inzicht te krijgen is ons verbruik over een jaar om op basis daarvan keuzes te maken. Ik weet even niet wat wijsheid is
Je geeft aan dat je zeer waarschijnlijk gaat terugleveren, wat dus betekent dat je over een heel jaar meer opwekt dan verbruikt. Aangezien je een wp krijgt, een EV met daarbij weinig panelen lijkt me dat niet het geval bij jou.
Vattenfall heeft een aanbod van 0,31 /kWh

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

kokpol schreef op woensdag 13 september 2023 @ 07:12:
[...]

Je geeft aan dat je zeer waarschijnlijk gaat terugleveren, wat dus betekent dat je over een heel jaar meer opwekt dan verbruikt. Aangezien je een wp krijgt, een EV met daarbij weinig panelen lijkt me dat niet het geval bij jou.
Vattenfall heeft een aanbod van 0,31 /kWh
EV is een optie. Het is een auto van de zaak die prima openbaar opgeladen kan worden. Maar ik snap inderdaad dat terugleveren anders optimistisch zou zijn.

En heel eerlijk, als ik de berekening maak:
Stel we gebruiken jaarlijks 5000 kWh en wekken zelf jaarlijks 3500 kWh op, dan moeten we betalen voor 1500 kWh. Dan moet je kijken naar een contract waar de energietarieven gunstig zijn. Bij vattenfall was dit 33ct/kWh en bij Greenchoice 38ct/kWh.. dat zou 75 euro schelen

Stel we gebruiken jaarlijks 5000 kWh en wekken zelf jaarlijks 6000 kWh op, dan moeten we geld terug krijgen voor 1000 kWh. Dan moet je kijken naar een contract waar de teruglever tarieven gunstig zijn. Bij vattenfall is dit 4,5ct/kWh en bij Greenchoice 8 ct/kWh. Dat zou 30 euro schelen...

Daar word je ook niet armer of rijker van.

[ Voor 37% gewijzigd door HollovVpo1nt op 13-09-2023 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-05 21:26
HollovVpo1nt schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:29:
[...]

EV is een optie. Het is een auto van de zaak die prima openbaar opgeladen kan worden. Maar ik snap inderdaad dat terugleveren anders optimistisch zou zijn.

Stel we gebruiken jaarlijks 5000 kWh en wekken zelf jaarlijks 3500 kWh op, dan moeten we betalen voor 1500 kWh. Dan moet je kijken naar een contract waar de energietarieven gunstig zijn. Bij vattenfall was dit 33ct/kWh en bij Greenchoice 38ct/kWh.. dat zou 75 euro schelen

Stel we gebruiken jaarlijks 5000 kWh en wekken zelf jaarlijks 6000 kWh op, dan moeten we geld terug krijgen voor 1000 kWh. Dan moet je kijken naar een contract waar de teruglever tarieven gunstig zijn. Bij vattenfall is dit 4,5ct/kWh en bij Greenchoice 8 ct/kWh. Dat zou 30 euro schelen...

Ik zou er niet op rekenen dat je 6000 kwh gaat opwekken met 12 panelen. Of heeft een installateur je dat voorgerekend?

• Jojan265
  • Laatst online: 22:46
BigTasty schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:48:
[...]

Ik zou er niet op rekenen dat je 6000 kwh gaat opwekken met 12 panelen. Of heeft een installateur je dat voorgerekend?
Met 560 Wp panelen zou dat best kunnen. O-)

LG-HM071MR-U44 / SWW Hewalex PCWU 3.0 / PV SMA + Jinko 14 kWp / Kia e-Niro

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-03 13:06
HollovVpo1nt schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:29:
[...]

Je gaat ws niet boven de 4600 kwh per jaar opwek uitkomen. Dus kijk vooral naar de laagste afnametarieven.

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:06

PnD

like in Pinda ^_^

Hoogheid schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:56:
Zojuist zelf ook afgesloten bij Vattenfall voor 1 jaar met vaste tarieven.

Elektra (all-in enkeltarief): € 0,2938
Leveringskosten: € 10,99 per maand

Gas: € 1,2125
Leveringskosten: € 7,99 per maand
Telefonisch? Ik heb alleen gas nodig en krijg op hun website nu: 1.200 m³ * € 1,237709 per m³
Zit nog in mijn bedenktijd bij Delta en die is op jaarbasis (als mijn verbruikschatting klopt) een paar tientjes goedkoper i.c.m. de € 190 cashback.

Ga liever naar een goedkoper tarief dan op jaarbasis iets goedkoper zijn o.b.v. een cashback.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

BigTasty schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:48:
[...]

Nee gaan we niet doen, was een extreem 'wat als voorbeeld' in het geval dat je wél zo veel opwekt, dat het dan voor je kosten ook niet veel uit maakt.

De bedoeling is dat wij 12 panelen krijgen van 420Wp, het het internet zegt dat ik als vuistregel factor 0,85 eroverheen moet gooien. Dus onze opwekking zou volgens de schatting zijn 12*420*0,85 = 4284 kWh. We hebben een plat dak dus dat scheelt.

Maar we moeten dus minder dan 4284 kWh gebruiken.

Ik heb een overzicht in elkaar gegooid met een aantal scenario's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2MKcY5Ug8vqkEaAo3nOBKyeTW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEzlEfAyBqzRBhy81Ix9aKPf.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat ik gewoon voor 1 jaar vast Vattenfall ga. We zullen niet vanaf dag 1 de zonnepanelen hebben.

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 07:08
Hmm twijfel. Zit nu bij Eneco zonder vast contract. Vattenfall is wel iets goedkoper, al zijn de bovengenoemde tarieven niet meer zichtbaar. Zit nu op 35ct normaal tarief en 1,24eu voor gas. Ook wel weer lekker om een jaar lang te weten wat je betaalt. Aan de andere kant mogelijk gaan de tarieven nog meer omlaag..

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:54
HollovVpo1nt schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:31:
[...]

Nee gaan we niet doen, was een extreem 'wat als voorbeeld' in het geval dat je wél zo veel opwekt, dat het dan voor je kosten ook niet veel uit maakt.

De bedoeling is dat wij 12 panelen krijgen van 420Wp, het het internet zegt dat ik als vuistregel factor 0,85 eroverheen moet gooien. Dus onze opwekking zou volgens de schatting zijn 12*420*0,85 = 4284 kWh. We hebben een plat dak dus dat scheelt.

Maar we moeten dus minder dan 4284 kWh gebruiken.

Ik heb een overzicht in elkaar gegooid met een aantal scenario's:

[Afbeelding]

Ik denk dat ik gewoon voor 1 jaar vast Vattenfall ga. We zullen niet vanaf dag 1 de zonnepanelen hebben.
Ik heb 12 van 320 en met onze zomers haal ik al 4700 opwek

• ton14
  • Niet online
GioStyle schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:35:
[...]

En waar zijn de overige €0,55 per kWh gebleven?
Ik snap niet wat je hier met € 0,55ct bedoelt, dit is alleen de terug lever vergoeding, €0,05ct ex BTW is €0,0605ct incl. BTW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:12
ton14 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:10:
[...]

Ik snap niet wat je hier met € 0,55ct bedoelt, dit is alleen de terug lever vergoeding, €0,05ct ex BTW is €0,0605ct incl. BTW.
Laat maar, ik denk dat je een typo hebt gemaakt. Je spreekt zelf over een terugleververgoeding van €0,60 per kWh in je contract. In je factuur spreek je over €0,05. Daar zit nogal een verschil tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

MitchellHearth schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:06:
Hmm twijfel. Zit nu bij Eneco zonder vast contract. Vattenfall is wel iets goedkoper, al zijn de bovengenoemde tarieven niet meer zichtbaar. Zit nu op 35ct normaal tarief en 1,24eu voor gas. Ook wel weer lekker om een jaar lang te weten wat je betaalt. Aan de andere kant mogelijk gaan de tarieven nog meer omlaag..
Zelfde dilemma. Nu bij Oxxio €0,376 normaaltarief en 1,248 voor gas.

Vattenfall 1 jaar cast idd op €0,35/€1,24, dan iig geen verrassingen komende winter ;)

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 07:08
-Wahtah- schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:31:
[...]

Vattenfall 1 jaar cast idd op €0,35/€1,24, dan iig geen verrassingen komende winter ;)
Dat dus. Je tekent toch weer voor wat zekerheid met het risico dat het nog wel (iets) goedkoper wordt. Aan de andere kant zou het net zo goed weer duurder kunnen worden en dan is het wel lekker om een jaartje goed te zitten.

Ben je er al uit? ;)

• ton14
  • Niet online
GioStyle schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:51:
[...]

Laat maar, ik denk dat je een typo hebt gemaakt. Je spreekt zelf over een terugleververgoeding van €0,60 per kWh in je contract. In je factuur spreek je over €0,05. Daar zit nogal een verschil tussen.
Klopt ik zie het, in de 2e regel staat het goed.

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:36

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

-Wahtah- schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:31:
[...]

Waar heb je deze tarieven vandaan? Ik zie alleen hogere tarieven namelijk. Thnx

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-04 16:21
Rtoo schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:03:
[...]

Waar heb je deze tarieven vandaan? Ik zie alleen hogere tarieven namelijk. Thnx
De vattenfall tarieven zijn die zoals je ze bij gaslicht of vattenfall zelf krijgt voor een dubele meter.
Voor een enkele meter krijg ik.0.3263 per kwh (gas 1.2377)

[ Voor 0% gewijzigd door effem op 13-09-2023 17:22 . Reden: fix typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey82
effem schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:09:
[...]

De vattenfall tarieven zijn die zoals je ze bij gaslicht of vattenfall zelf krijgt voor een dubele meter.
Voor een enkele meter krijg ik.0.3263 per kwh (gas 1.2377)
was zelf gelukkig op tijd voor 0,31 kwh en 1.21m3 bij vattenfall ( 1 jaar )

na aantal weken steeds net op annuleren en een nieuw aanbod aanvaarden....

echt heel veel goedkoper zal het richting de winter niet worden vrees ik

• effem
joey82 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:43:
[...]

Ik zag die een paar dagen geleden, maar had niet meteen een offerte aangevraagd, en de dag erna was het aanbod weg. Echter de cashback is verhoogd van eur 75 naar eur 100 dus dat compenseert voor mij voor een behoorlijk deel het verschil

• joey82
effem schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:56:
[...]

Ik zag die een paar dagen geleden, maar had niet meteen een offerte aangevraagd, en de dag erna was het aanbod weg. Echter de cashback is verhoogd van eur 75 naar eur 100 dus dat compenseert voor mij voor een behoorlijk deel het verschil
tegen 1 ding kan ik niet, en dat is onzekerheid, dus voor de winter maar vast gezet,

echt strenge winters zoals vroeger zullen we niet meer meemaken maargoed,

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-05 10:29
Ik kan het niet vinden op internet:
Zijn er verborgen kosten of dubbele kosten bij het kiezen van losse energie leveranciers voor gas en stroom in vergelijking met stroom en gas via 1 leverancier?

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:54
alki schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:09:
[...]

Ik heb 12 van 320 en met onze zomers haal ik al 4700 opwek
Dat is onmogelijk, wellicht heb je voor 320 betaald en heb je meer gehad. Onze buuren hebben bijvoorbeeld ook voor 320 betaald maar 375 gekregen.

Jij zegt dat je al meer dan 100% haalt in de zomer. Je mag blij zijn als je dat haalt per jaar.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 22:35
Bschnitz schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:42:
[...]

Dat is onmogelijk, wellicht heb je voor 320 betaald en heb je meer gehad. Onze buuren hebben bijvoorbeeld ook voor 320 betaald maar 375 gekregen.

Jij zegt dat je al meer dan 100% haalt in de zomer. Je mag blij zijn als je dat haalt per jaar.
Beetje offtopic, maar volgens mij zegt @alki niet dat hij dat haalt ín de zomer, maar mét deze zomers.
Ik haal de afgelopen jaren regelmatig ook meer dan 4060 kWh op jaarbasis op mijn 4060 Wattpiek installatie, die niet eens ideaal gepositioneerd is.
Nu is 4700 kWh met een 3840 Wattpiek installatie wel veel, maar ik kan me voorstellen dat het mogelijk is als ze precies goed liggen en het een zonnig jaar is.

Weer enigszins terug ontopic: zijn naast Vattenfall eigenlijk geen leveranciers meer die (dal)tarieven onder of rond de 30ct aanbieden? Ik vind het best een groot verschil met de andere. Vraag me af of ze daarom deze week hun aanbod iets duurder hebben gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door dextertje op 13-09-2023 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:54
Bschnitz schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:42:
[...]

Dit is ook per jaar, het ging om de 0.85 berekening

• Boreo
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03-01-2024
effem schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:56:
[...]

Waar heb je die cashback gevonden? Klinkt interessant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• effem
Boreo schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:58:
[...]

Waar heb je die cashback gevonden? Klinkt interessant!
Sorry is geen cashback, is een korting van eur 100 te verrekenen met de eerste jaarafrekening.
te vinden op gaslicht.com (moet je misschien wel elektra en gas afnemen en geen zonnepanelen hebben)

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-05 00:07
joey82 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:43:
[...]

Ik was op 12 september en dus al te laat bij Vattenfals eigen aanbieding(stom stom, maar vergeten op de 11de het aanbod te bevestigen). Ik zag, terwijl ik met Vattenfall aan de telefoon zat bij wijziging van verbruiksgegevens, bij Gaslicht de aanbieding van 1,21 per m3 gas letterlijk verdwijnen.
Nu dus op 1,237 vastgezet en hopen dat de komende weken er nog een leverancier "Zieltjes" gaat winnen, met een beter aanbod.

• effem
flipje81 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:34:
[...]

Ik was op 12 september en dus al te laat bij Vattenfals eigen aanbieding(stom stom, maar vergeten op de 11de het aanbod te bevestigen). Ik zag, terwijl ik met Vattenfall aan de telefoon zat bij wijziging van verbruiksgegevens, bij Gaslicht de aanbieding van 1,21 per m3 gas letterlijk verdwijnen.
Nu dus op 1,237 vastgezet en hopen dat de komende weken er nog een leverancier "Zieltjes" gaat winnen, met een beter aanbod.
Via gaslicht en waarschijnlijk ook vai andere vergelijkerssites krijg je eur 100 korting op de eerste jaarafrekening. Dat krijg je bij vattenfall zelf niet.

• flipje81
oh, die 100 euro korting kan ik bij de vattenfall aanbieding op gaslicht niet terugzien, waar vond jij dat?

• Hoogheid
PnD schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:05:
[...]

Telefonisch? Ik heb alleen gas nodig en krijg op hun website nu: 1.200 m³ * € 1,237709 per m³
Zit nog in mijn bedenktijd bij Delta en die is op jaarbasis (als mijn verbruikschatting klopt) een paar tientjes goedkoper i.c.m. de € 190 cashback.

Ga liever naar een goedkoper tarief dan op jaarbasis iets goedkoper zijn o.b.v. een cashback.
Nee via Gaslicht.com heb ik hem afgesloten. Ik zie nu ook op Gaslicht.com dat wij al bijna 70 euro op jaarbasis bespaard hebben.

• effem
flipje81 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:39:
oh, die 100 euro korting kan ik bij de vattenfall aanbieding op gaslicht niet terugzien, waar vond jij dat?
Was bij mij de eerste hit. .
De data die ik ingevoerd heb is 2500 kwh enkele meter, en 1500 m3 geen slimme meter, geen zonnepanelen.

Je moet wel gas en elektra afnemen en misschhien krijg je de korting ook niet als je zonnepanelen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flipje81
effem schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:52:
[...]

Was bij mij de eerste hit. .
De data die ik ingevoerd heb is 2500 kwh enkele meter, en 1500 m3 geen slimme meter, geen zonnepanelen.

Je moet wel gas en elektra afnemen en misschhien krijg je de korting ook niet als je zonnepanelen hebt.
Dat laatste dus, ik heb zonnepanelen, dus geen korting, het grote discimineren en decimeren van zonnepaneel bezitters is begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• effem
flipje81 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:53:
[...]

Dat laatste dus, ik heb zonnepanelen, dus geen korting, het grote discimineren en decimeren van zonnepaneel bezitters is begonnen.
Off-topic,maar dat komt omdat de salderingsregeling zonnepanelen de energiemaatschappij alleen maar geld kost. (Je levert als de stroomprijs laag is omdat er veel aanbod is, en de maatschappij moet terugleveren als het aanbod laag is en daardoor de prijs hoger). Daar zit een energiemaatschappij niet op te wachten.

• joey82
Is een aanbod met korting maar wel met hogere tarieven niet gewoon een sigaar uit eigen doos?

Of zie ik dat verkeerd?

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:50
flipje81 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:53:
[...]

Zoiets was onlangs in Juni ook aan de hand met een aanbieding van 'Pure Energie'.

Hier heb ik gebruik van gemaakt. Ik heb GEEN zonnepanelen.

Dit ; WiLLoW_TieN in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" en verder naar beneden...

• m3power
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 02:42
joey82 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:19:
Is een aanbod met korting maar wel met hogere tarieven niet gewoon een sigaar uit eigen doos?

Of zie ik dat verkeerd?
Ja en nee. In mijn situatie ben ik alsnog tien euro per maand goedkoper uit bij Oxxio dan bij Vattenfall door de cashback van 230 euro.

• Boreo
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03-01-2024
joey82 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:19:

Of zie ik dat verkeerd?
Als je je verbruik goed kunt inschatten, kun je bij de jaarkosten zien of de korting de hogere tarieven genoeg compenseert.

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:06

PnD

like in Pinda ^_^

Mijn contract bij Delta binnen de bedenktijd ontbonden en bij Vattenfall een aanvraag voor € 1,237709 per m³

Op mijn geschatte verbruik klein beetje duurder dan Delta met zijn hogere tarief en €190 cashback.

Zag echter dat de cashback vanaf 1000m3 toegekend is. Wil met mijn 1200m3 geschat verbruik het risico niet lopen eronder te komen. Zou zomaar kunnen met een zachte winter icm mijn nieuwe kruipruimte isolatie.

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:17

Radjesh

hoi

Zojuist via de consumentenbond een contract (enkel stroom) aangegaan bij Innova.

Een jaarcontract enkel tarief tegen: € 0,39555 per kwh

Maar aan het eind van het contract een eenmalige korting van € 215. :)

Niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Laatst online: 18:57
MuVo schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:15:
Ik kan het niet vinden op internet:
Zijn er verborgen kosten of dubbele kosten bij het kiezen van losse energie leveranciers voor gas en stroom in vergelijking met stroom en gas via 1 leverancier?
Nee. Enige is dat je (soms) welkomstkorting krijgt als je stroom en gas afneemt. Elk afzonderlijk (meestal) niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Radjesh schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:39:
Zojuist via de consumentenbond een contract (enkel stroom) aangegaan bij Innova.

Een jaarcontract enkel tarief tegen: € 0,39555 per kwh

Maar aan het eind van het contract een eenmalige korting van € 215. :)
Weet niet hoeveel je verbruikt, maar deze week een contract afgesloten voor 10 cent minder per kWh.

3400kwh x 10 cent = 340 euro

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:17

Radjesh

hoi

AndereKoekoek schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:12:
[...]

Weet niet hoeveel je verbruikt, maar deze week een contract afgesloten voor 10 cent minder per kWh.

3400kwh x 10 cent = 340 euro
Met zonnepanelen ongeveer 1000 kwh netto per jaar.

Waar heb je dat afgesloten?

Niet

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Radjesh schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:04:
[...]

Met zonnepanelen ongeveer 1000 kwh netto per jaar.

Waar heb je dat afgesloten?
Vattenfall, maar wel door even te bellen ipv online. Online stond 29+ cent en telefonisch was 27 mogelijk.

Bedenk me nu daar het dan 22 cent lager is dan hoe contract. Maar met die bonus zit je alsnog wel lager

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-02 20:05
AndereKoekoek schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:09:
[...]

Vattenfall, maar wel door even te bellen ipv online. Online stond 29+ cent en telefonisch was 27 mogelijk.

Bedenk me nu daar het dan 22 cent lager is dan hoe contract. Maar met die bonus zit je alsnog wel lager
Zijn de vaste aansluitkosten dan wel gelijk? Ik heb dinsdagavond zitten puzzelen, en kwam twee Vattenfall aanbiedingen tegen, eentje met 0,35 en 0,30ct/kWh (vaste kosten 7,99) en andere met 0,32/0,27ct/kWh, maar dan was het vast tarief 10,99/maand.
Voor mijn situatie bleek de iets hogere variabele tarieven toch gunstiger te zijn (vooral omdat ik weinig verbruik verwacht vanwege zonnepanelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Joostdz schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:45:
[...]

Zijn de vaste aansluitkosten dan wel gelijk? Ik heb dinsdagavond zitten puzzelen, en kwam twee Vattenfall aanbiedingen tegen, eentje met 0,35 en 0,30ct/kWh (vaste kosten 7,99) en andere met 0,32/0,27ct/kWh, maar dan was het vast tarief 10,99/maand.
Voor mijn situatie bleek de iets hogere variabele tarieven toch gunstiger te zijn (vooral omdat ik weinig verbruik verwacht vanwege zonnepanelen)
Waar vind je die 2e, met de hogere vaste kosten? Ik krijg steeds alleen de eerste voorgeschoteld. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheid
dextertje schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:43:
[...]

Waar vind je die 2e, met de hogere vaste kosten? Ik krijg steeds alleen de eerste voorgeschoteld. :?
Ik kreeg via Gaslicht.com twee verschillende aanbiedingen te zien van Vattenfall. Eentje met lagere leveringskosten en hogere tarieven en een met hogere leveringskosten en lagere tarieven. Die tweede optie heb ik afgesloten omdat dit op jaarbasis goedkoper was. Via de website van Vattenfall kreeg ik enkel de optie met lagere leveringskosten en hogere tarieven te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Joostdz schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:45:
[...]

Wij betalen inderdaad 10,99 permaand ipv 7,99.
Verschil daarin is ook dat je een hogere terugleververgoeding hebt. 4,5 vs 7,6 cent volgens mij. Maar dan moet je wel een overschot hebben.

Wij hebben een warmtepomp en verbruiken 5400kwh per jaar ongeveer. Leveren 2100 kWh terug.

Die 3 euro vaste kosten voor levering verdienen we wel terug in het kWh tarief. Het was 2,5 cent verschil per kwh tussen de hogere of lagere vaste leveringskosten.

Die 2,5 cent bespaart ons ongeveer 80 euro, maar betalen wel 36 euro meer leveringskosten per jaar.

Wanneer je geen overschot hebt of gene zonnepanelen hebt, dan ligt het kantelpunt rond de 1800kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-02 20:05
dextertje schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:43:
[...]

Kreeg deze te zien bij Pricewise, moest ook even twee keer kijken voordat ik doorhad dat het vaste tarief anders was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Update: Wij zijn voor Innova Energie gegaan via het Energiecollectief van Consumentenbond. Daar krijg je een verbruiksafhankelijke aansluitbonus, want in ons geval 215 euro was wanneer je netto meer verbruikt dan teruglevert en 190 euro wanneer je netto meer teruglevert. De energietarieven bij Innova zijn wel hoger, maar die korting maakt een hoop goed.

Note: Bedrag 'koop zonnepanelen' is een schatting, niet op basis van een offerte.

Scenario 1: Wij houden het standaard aantal panelen (6) vanaf de Bouw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWXMLbHmmTa_jgJZsZZAwMJp7mc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NMEh6YJbAV4xElXY7I5NtKkH.png?f=fotoalbum_large

Scenario 2: Wij vervangen de standaard 6 voor nieuwe 12 panelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcmGGxCfOoLQjCzhVeAmPvpNqQs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nIMc2DbTGTq4dSQoil5FZvYq.png?f=fotoalbum_large

In Scenario 1 is Innova het goedkoopste tot een verbruik van 4500 kWh.
In Scenario 2 is Innova over de bandbreedte van verbruik de goedkoopste, dus tot 6000 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Hoogheid schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:51:
[...]

Ik kreeg via Gaslicht.com twee verschillende aanbiedingen te zien van Vattenfall. Eentje met lagere leveringskosten en hogere tarieven en een met hogere leveringskosten en lagere tarieven. Die tweede optie heb ik afgesloten omdat dit op jaarbasis goedkoper was. Via de website van Vattenfall kreeg ik enkel de optie met lagere leveringskosten en hogere tarieven te zien.
Met Nijmeegse postcodes krijg ik helaas alleen de optie met lagere leveringskosten te zien; hele week al, ook bij gaslicht.com. Misschien dat het niet voor deze streek geldt? Of woon je zelf in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Joostdz schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:10:
[...]

Kreeg deze te zien bij Pricewise, moest ook even twee keer kijken voordat ik doorhad dat het vaste tarief anders was
Om een of andere reden krijg ik bij Pricewise niet eens een aanbod van Vattenfall, sterker nog: ik kan 'm niet eens expliciet aanvinken (is grijs). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Hoogheid schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:51:
[...]

Bij Gaslicht.com komt Vandebron weer niet omhoog bij mij. Die hebben bij bijvoorbeeld Pricewise een korting van €200,- bij stroom en gas 1-jarig contract: 0,32642 (piek en dal) en € 1,43649 gas.
Leveringskosten € 87,00 pj.

En op https://vandebron.nl een 3-jarig contract met €300,- korting 0,32615 (piek en dal) en 1,39934 gas. Leveringskosten € 72,00 pj. Ook wel lekker, 3 jaar geen omkijken meer naar :)

PS ik heb geen zonnepanelen.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

dextertje schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:25:
[...]

Om een of andere reden krijg ik bij Pricewise niet eens een aanbod van Vattenfall, sterker nog: ik kan 'm niet eens expliciet aanvinken (is grijs). :?
Gaslicht.com is de enige prijsvergelijker waar Vattenfall überhaupt in zit, heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:19:
Update: Wij zijn voor Innova Energie gegaan via het Energiecollectief van Consumentenbond. Daar krijg je een verbruiksafhankelijke aansluitbonus, want in ons geval 215 euro was wanneer je netto meer verbruikt dan teruglevert en 190 euro wanneer je netto meer teruglevert. De energietarieven bij Innova zijn wel hoger, maar die korting maakt een hoop goed.

Note: Bedrag 'koop zonnepanelen' is een schatting, niet op basis van een offerte.

Scenario 1: Wij houden het standaard aantal panelen (6) vanaf de Bouw

[Afbeelding]

Scenario 2: Wij vervangen de standaard 6 voor nieuwe 12 panelen

[Afbeelding]

In Scenario 1 is Innova het goedkoopste tot een verbruik van 4500 kWh.
In Scenario 2 is Innova over de bandbreedte van verbruik de goedkoopste, dus tot 6000 kWh.
Klopt het dat in je tabel alleen enkeltarief-prijzen staan bij Innova? Ik reken namelijk andersom: per saldo betaal ik jaarlijks alleen voor daltarief (uren piektarief wordt volledig gesaldeerd met teruglevering); bij Vattenfall kan ik terecht voor ~€0,30/kWh. Netto (gesaldeerd) verbruik bij ons is ongeveer 3500 kWh. Dus bij een eenmalige korting van € 215, dan moet het daltarief kleiner zijn dan ongeveer € 0,36 (€215/3500 + € 0,30).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

dextertje schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:34:
[...]

Klopt het dat in je tabel alleen enkeltarief-prijzen staan bij Innova? Ik reken namelijk andersom: per saldo betaal ik jaarlijks alleen voor daltarief (uren piektarief wordt volledig gesaldeerd met teruglevering); bij Vattenfall kan ik terecht voor ~€0,30/kWh. Netto (gesaldeerd) verbruik bij ons is ongeveer 3500 kWh. Dus bij een eenmalige korting van € 215, dan moet het daltarief kleiner zijn dan ongeveer € 0,36 (€215/3500 + € 0,30).
Klopt, maar ook de tarieven van de GreenChoice en Vattenfall zijn enkeltarief jaarcontract. Ik had inderdaad vrij laat het "oops" moment dat ik enkeltarief heb gebruikt, maar de prijsverschillen tussen de tarieven zijn hetzelfde. Het verschil in enkeltarief tussen Innova en Vattenfall is bijvoorbeeld 8 cent/ kWh, maar dit is ook het verschil tussen het normaaltarief en daltarief tussen die twee. De delta is dus hetzelfde, alleen het rekensommetje wordt wel anders inderdaad. Wellicht dat ik in de 14 dagen bedenktijd na aansluiting een normaal/daltarief berekening maakt, maar voor nu heb ik even voldoende hoofdpijn van de spreadsheets :P

Ik moet zeggen dat ik je rekensommetje niet snap, ligt vast aan mij. Kan je nog eens uitleggen wat je bedoelt en waarom je die korting op die manier verrekent?

[ Voor 6% gewijzigd door HollovVpo1nt op 15-09-2023 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Ah, delta van 8 cent is te groot om het voor mij voordelig te maken, dus ik ga niet eens kijken. Bedankt voor de info!.
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:43:
[...]
Ik moet zeggen dat ik je rekensommetje niet snap, ligt vast aan mij. Kan je nog eens uitleggen wat je bedoelt en waarom je die korting op die manier verrekent?
Bij een verbruik van 3500 kWh, is een korting van €0,0614/kWh evenveel als een eenmalige korting van € 215 aan vaste korting: 3500 * 0,0614 =~ 215
Dus als Vattenfall €0,30 rekent, dan is Innova grofweg duurder als hun tarief meer dan € 0,36 is.

[ Voor 72% gewijzigd door dextertje op 15-09-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

dextertje schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:45:
Ah, delta van 8 cent is te groot om het voor mij voordelig te maken, dus ik ga niet eens kijken. Bedankt voor de info!.

[...]

Bij een verbruik van 3500 kWh, is een korting van €0,0614/kWh evenveel als een eenmalige korting van € 215 aan vaste korting: 3500 * 0,0614 =~ 215
Ah ik snap 'm, jij hebt de korting naar tarieven omgerekend. Jup, zelfs met die korting is Innova de duurste.
Als je gesaldeerd verbruik op c.a. 3500kWh zit, dan zit je in mijn tabel in Kolom P (Saldo jaarafrekening ~3638). En dan zie je dat Vattenfall het voordeligste is inderdaad. De rode cijfers zullen "Innova is duurder dan Y] zullen dus ook voor de berekeningsvariant normaaltarief/daltarief gelden, omdat het 8 cent verschil ook geldt voor die tarieven. Je kosten zullen waarschijnlijk veranderen, maar relatief gezien zullen die rode cijfers hetzelfde zijn.

• Hoogheid
dextertje schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:23:
[...]

Met Nijmeegse postcodes krijg ik helaas alleen de optie met lagere leveringskosten te zien; hele week al, ook bij gaslicht.com. Misschien dat het niet voor deze streek geldt? Of woon je zelf in de buurt?
Ik zit in Molenhoek, dus dat is relatief dichtbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje
Hoogheid schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 00:00:
[...]

Ik zit in Molenhoek, dus dat is relatief dichtbij.
Ah, ik zie al waar het aan ligt: je krijgt dat andere tarief alleen als je geen ook gas afneemt en niks invult voor teruglevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Eind december is het 3 jaren contract van mijn schoonmoeder bij Buget Energie afgelopen. Ze heeft een nieuw voorstel gekregen voor een jaarcontract:

Normaal tarief
incl. energiebelasting en btw€ 0,38840 / kWhTarief
Dal Tarief
incl. energiebelasting en btw€ 0,38840 / kWhVaste leveringskosten€ 6,99
Gas
incl. energiebelasting en btw€ 1,31261 / m³Vaste leveringskosten€ 6,99

Totale kosten per jaar 1598,75 euro bij een verbruik van 869 kWh normaal, 481 kWh dal en 701 m3 gas

Op Gaslicht.com de aanbieding voor een van Vattenfall gezien, contract tot 30-9-24

Stroom
Normaal tarief Dal tarief
€ 0,3019 /kW € 0,3501 /kWh

Gas
€ 1,2377 /m³

Totale leveringskosten per maand E 15.97

Totale jaarkosten € 1498,40 Welkomskorting 100 euro dus € 1398,40

Dus in totaal is ze dan ongeveer 200 euro goedkoper uit bij Vattenfall dan bij Budget Energie. Ik twijfel alleen nog of ik nu al het contract voor haar ga afsluiten of nog even wacht aangezien het contract pas eind december verloopt, geen idee wat de prijzen de komende tijd nog gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:56

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik twijfel alleen nog of ik nu al het contract voor haar ga afsluiten of nog even wacht aangezien het contract pas eind december verloopt, geen idee wat de prijzen de komende tijd nog gaan doen.
De kans dat je de loterij wint is groter dan de kans dat de gasprijs in de winter lager is dan in de zomer. Maar goed als je van gokken houdt kun je wachten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
tweaker2010 schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:57:
[...]

De kans dat je de loterij wint is groter dan de kans dat de gasprijs in de winter lager is dan in de zomer. Maar goed als je van gokken houdt kun je wachten inderdaad.
Helemaal waar, koffiedik kijken dus. Had mij alleen vergist in het contract van Vattenfall, dat loopt tot 30-9-24, dus geen jaarcontract.

Op Pricewise komt vandebron er best voordelig uit

Normaaltarief per kWh € 0,34593
Daltarief per kWh € 0,30550
Vaste leveringskosten per jaar € 87,00

Tarief per m³ € 1,35000

totaalbedrag per jaar € 1.557,61
Cashback € -200,00
€ 1.357,61

Acties:
  • +2 Henk 'm!

yep123 schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:21:
[...]

Helemaal waar, koffiedik kijken dus. Had mij alleen vergist in het contract van Vattenfall, dat loopt tot 30-9-24, dus geen jaarcontract.

Op Pricewise komt vandebron er best voordelig uit

Normaaltarief per kWh € 0,34593
Daltarief per kWh € 0,30550

Tarief per m³ € 1,35000

totaalbedrag per jaar € 1.557,61
Cashback € -200,00
€ 1.357,61
Als je geen panelen hebt wel ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05 13:07
Vrijdag de nieuwe aanbieding van VEH ontvangen, gaat weer via Coolblue:

Tarieven:
- € 0,30 (enkeltarief) per kWh stroom
- € 1,35 per m3 gas

inclusief btw en energiebelasting.

Prima aanbod dacht ik, max 7000 contracten beschikbaar. Ik had al eerder de aanbieding van Engie genomen met €250 bonus wat voor mijn lage verbruik het een betere aanbieding maakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wollie91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-04 20:55
wildcheese schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:01:

Tarieven:
- € 1,35 per m3 gas

Prima aanbod dacht ik, max 7000 contracten beschikbaar. Ik had al eerder de aanbieding van Engie genomen met €250 bonus wat voor mijn lage verbruik het een betere aanbieding maakt.
De vaste leveringskosten zijn wel hoog bij dit aanbod. Aanbieding van Vattenfall via gaslicht.com is goedkoper.

Enviline 7.0 e-s split + HR300 boiler. 7,7 KWp solar 10*oost/ 11*west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05 13:07
Wollie91 schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:53:
[...]
De vaste leveringskosten zijn wel hoog bij dit aanbod. Aanbieding van Vattenfall via gaslicht.com is goedkoper.
Die had ik nog niet gezien..zijn idd €12 per maand voor elektra en als je gas hebt nog eens €12. Zeker als je laag verbruik hebt totaal niet interessant. Apart dat VEH dat niet even duidelijk meld in de mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Laatst online: 21:03
wildcheese schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:01:

Tarieven:
- € 1,35 per m3 gas

ik vind de gasprijs nog te hoog...ik ben met het vorige aanbod overgestapt alleen met electra helaas...foutje gemaakt...zit nu nog met mijn gas variabel bij ANWB ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:29
Het is steeds lastiger om aanbiedingen te vergelijken op de appels/met/appels methode.

IEDERE leverancier moet een MODEL-contract hebben,
waarom dan niet gewoon op de vergelijkings sites een tick-box met MODELCONTRACT??

hebben "ze" dat bewust niet gedaan? omdat vergelijken dan ineens een stuk makkelijker is??

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-05 10:52
Hansieo schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:08:
Het is steeds lastiger om aanbiedingen te vergelijken op de appels/met/appels methode.

IEDERE leverancier moet een MODEL-contract hebben,
waarom dan niet gewoon op de vergelijkings sites een tick-box met MODELCONTRACT??

hebben "ze" dat bewust niet gedaan? omdat vergelijken dan ineens een stuk makkelijker is??
Ik weet het niet zeker, want ik weet niet hoe makkelijk of moeilijk het is, maar als ik bij de leverancier rechtstreeks op de site zoek naar een modelcontract, is dat heel moeilijk te vinden. Wellicht dat die vergelijkingsites dus ook heel moeilijk die gegevens kunnen achterhalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jumpman
Vandaag toch maar Green Choice Univé Duurzaam Dalen contract opengebroken zonder boete. Ik had dit contract in augustus 2022 afgesloten en 1 januari 2023 in laten gaan.
Ik had tot 01-01-2024 (daarna wordt het weer lager elk jaar):
Stroom normaal: €0,67802
Stroom dal: €0,58669
Gas: €2,77976

Gebeld met Green Choice en Groengarantie 2 jaar aangeboden gekregen:
Stroom normaal: €0,37221
Stroom dal: €0,35739
Gas: €1,32150

Best netjes van Green Choice als ik dit vergelijk met andere aanbieders voor twee jaar. Mag ook weleens gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptosGoBrrr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-01 13:36
De kogel is door de kerk. Via gaslicht.com zojuist gekozen voor Innova Energie, 3 jaar vast. Ik hecht toch wel waarde aan zekerheid en de € 0,3807 / kWh en € 1,3179 / m³ zijn sowieso goedkoper dan de € 0,39163 / kWh en € 1,32713 / m³ waarnaar Essent mijn variabele tarieven per 1 oktober zou 'verlagen'. :') Terugleververgoeding is even goed 2 cent hoger.

*knip* Politieke discussie hoort niet in een aanbiedingentopic.

[ Voor 28% gewijzigd door Yorinn op 19-09-2023 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 10:18
*knip* Offtopic

[ Voor 100% gewijzigd door Yorinn op 19-09-2023 22:06 ]

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
joey82 schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:33:
[...]

kan wel hoor, is mij ook gelukt vanochtend

[Afbeelding]
dag ervoor had ik het volgend aanbod [10 sep]

Variabele leveringskosten enkeltarief €0,124146

dus 0,2766 per kwh met 25% blijven loont korting.

helaas nog 10.99 per maand vaste leveringskosten... maar dat verdienen we wel terug door meer te verbruiken.

dus jaartje vastgezet, ook wel een heel laag tarief als ik rond kijk. :*)

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Wellicht toch voor 3 jaar moeten afsluiten :+

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
3 jaar was weer 32 cent ofzo. We zien volgend jaar wel weer.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Jumpman
Simply1337 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:12:
[...]

dag ervoor had ik het volgend aanbod [10 sep]

Variabele leveringskosten enkeltarief €0,124146

dus 0,2766 per kwh met 25% blijven loont korting.

helaas nog 10.99 per maand vaste leveringskosten... maar dat verdienen we wel terug door meer te verbruiken.

dus jaartje vastgezet, ook wel een heel laag tarief als ik rond kijk. :*)
Kunnen ze eigenlijk die Blijven Loont korting afschaffen en jou aan je contract houden? Iedereen rekent natuurlijk met de Blijven Loont korting, maar dit lijkt los te staan van je contract?

Pagina: 1 ... 41 ... 80 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.