After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
https://www.netflix.com/fi-en/title/81618079
Kan je S05 los kijken of moet je de andere seizoenen ook hebben gekeken om het te kunnen volgen?rachez schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:00:
[...]
Eens, Fargo S05 is echt heel erg goed, misschien wel de beste tot nu toe.
Heel verschil met S04 wat we hier na 3 afleveringen opgegeven hebben.
Seizoen 1, 2 en 3 zijn in elk geval losstaande seizoenen met eigen karakters. Er zijn wel raakvlakken, maar dat maakt voor het verhaal niet uit.ramrodwillem schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:28:
Kan je S05 los kijken of moet je de andere seizoenen ook hebben gekeken om het te kunnen volgen?
Ik ga er dus vanuit dat de overige seizoenen een gelijk concept hebben.
Ondertussen regent het nog clichés zoals *knip*
Post geen spoilers aub, zie de Topic warning
[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2024 06:55 ]
Ook S5 taat helemaal los van eerdere seizoenen. Enige verbindende factor is enigszins de omgeving plus het feit dat vroegere hoofdspelers nu producent zijn.ramrodwillem schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:28:
[...]
Kan je S05 los kijken of moet je de andere seizoenen ook hebben gekeken om het te kunnen volgen?
Ik vind het een zeer vermakelijke serie waarbij ik benieuwd ben hoe het afloopt. Mijn verwachtingen waren niet erg hoog, dat scheelt. Het verhaal is makkelijk te volgen en de actie scenes zijn goed in beeld gebracht.algalid schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:27:
Nog een deel van Masters of the Air geskimd. Het blijft wat aanmodderen. Ik zie vooral flarden van herinneringen met een weinig samenhangend verhaal. Enkele personages houden het meerdere afleveringen uit maar een echt ankerpunt zijn ze niet, hoogstens "handig" om een nieuwe locatie te introduceren.
Ondertussen regent het nog clichés zoals *knip*
Ik zou zeggen een 7,5
[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2024 06:56 . Reden: Quote aangepast ]
Yippie kayak, other buckets!
Ja zeker, een fan van Koreaanse series. Zelf vind de Koreaanse series een stuk beter wat er momenteel uit Hollywood komt. Alleen soms dat overacting. Maar ja, erg genoten van The Psychical 100, One Dollar Layer, Eve, Mine, The Penthouse, Taxi Driver 1 & 2, Itaewon Class etc.Notlupus schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:33:
Nog fans van de Koreaanse series? Kwam deze tegen op Netflix vorige week en direct in één keer uitgekeken. Typisch Koreaans zit er ook een liefdesverhaal in natuurlijk maar ik heb er van genoten. Niet mijn eerste rodeo, ik kijk best vaak Koreaanse shows en films, maar voor de nieuwkomer (die ook van een beetje horror/thriller en historie houdt) die geen moeite heeft met ondertitels een aanrader.
https://www.netflix.com/fi-en/title/81618079
Ik heb nog één aflevering te gaan. Dit is echt een heerlijke serie. Het vertelt mooi het verhaal van Monarch, zowel ten tijde van de oprichting als in de huidige tijd. Oh en de aanwezigheid van *knip* in de latere afleveringen kan ook geen kwaad.Vrijdag schreef op maandag 20 november 2023 @ 07:51:
Eerste twee afleveringen van Monarch gezien. Dat was toch best leuk
[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2024 06:57 . Reden: Geen spoilers aub. ]
Inderdaad leuke serie. Geen hoogvlieger maar sluit leuk aan bij de films.Wildfire schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:06:
[...]
Ik heb nog één aflevering te gaan. Dit is echt een heerlijke serie. Het vertelt mooi het verhaal van Monarch, zowel ten tijde van de oprichting als in de huidige tijd. Oh en de aanwezigheid van [mbr]*knip*/] in de latere afleveringen kan ook geen kwaad.
*knip*
-------------------
Drive to Survive was weer als vanouds. Gewoon weer 10 afleveringen juice en (over)dramatisering. Beetje jammer dat de werkelijke sportieve prestatie van Max met slechts 1 minuutje schermtijd werd afgedaan. Ach ja, we hadden vorig jaar al genoeg Max gezien op TV
[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2024 06:58 . Reden: Geen spoilers aub. ]
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Ik heb ervan genoten, ook heerlijk gecast inderdaad. tbh ben m ook gaan kijken omdat Lodge 49 zo geweldig is. wat een range heeftWildfire schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:06:
[...]
Ik heb nog één aflevering te gaan. Dit is echt een heerlijke serie. Het vertelt mooi het verhaal van Monarch, zowel ten tijde van de oprichting als in de huidige tijd. Oh en de aanwezigheid van *knip* in de latere afleveringen kan ook geen kwaad.
*knip*
[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2024 06:59 . Reden: Geen spoilers aub. ]
Gelukkig werd hij in een andere serie (na de film waarmee het begon) vervangen door iemand die zijn personage een stuk leuker neerzetteWildfire schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:06:
[...]
Ik heb nog één aflevering te gaan. Dit is echt een heerlijke serie. Het vertelt mooi het verhaal van Monarch, zowel ten tijde van de oprichting als in de huidige tijd. Oh en de aanwezigheid van *knip* in de latere afleveringen kan ook geen kwaad.
Hint: Ronddraaiend buitenaards apparaat.
[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 27-02-2024 07:00 . Reden: Geen spoilers aub. ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
HahaRaven schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:13:
[...]
Gelukkig werd hij in een andere serie (na de film waarmee het begon) vervangen door iemand die zijn personage een stuk leuker neerzette![]()
Ik kan me Stargate SG-1 ook niet anders indenken dan met Richard Dean Anderson. Kurt Russell, hoe goed hij ook is, zou die rol zo nooit neergezet kunnen hebben.
Helaas herinner ik Kurt in de 1e Stargate filmWildfire schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:48:
[...]
Haha
Ik kan me Stargate SG-1 ook niet anders indenken dan met Richard Dean Anderson. Kurt Russell, hoe goed hij ook is, zou die rol zo nooit neergezet kunnen hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 26-02-2024 19:52 ]
Oscar Wilde
Nog maar twee afleveringen zijn uit maar de personages zijn al meteen voltreffers. Er zijn enkele parallelle verhaallijnen maar eigenlijk lopen ze snel samen, dus tot nu toe zijn er geen "nutteloze" sideplots om de tijd te vullen.
Naar mijn idee zijn ruimte films/series altijd een hit or miss, afhankelijk van de science die erachter zit en of die enigszins klopt of te verklaren is of niet. Hoe is dat bij Constellation?sig69 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 23:26:
Constellation is wel aardig tot nu toe. Heeft wel potentie om aardig mindfuck materiaal te worden
Quantum physics dus alles is mogelijk..Starlight96 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:28:
[...]
Naar mijn idee zijn ruimte films/series altijd een hit or miss, afhankelijk van de science die erachter zit en of die enigszins klopt of te verklaren is of niet. Hoe is dat bij Constellation?

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 01-03-2024 06:04 ]
Oscar Wilde
[ Voor 3% gewijzigd door Woohooo op 01-03-2024 22:58 ]
Het genre is lastig natuurlijk, maar 2 series die bij mij op komen zijn dan Arcane of Cyberpunk EdgerunnersWoohooo schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:57:
Heeft er iemand nog een toffe kijktip voor mij? Ben net klaar met Blue Eye Samurai en love death & Robots. Wat een fantastische series beiden. Zoek iets in dat genre wat er op lijkt
En bedankt, nu moet ik dat weer opnieuw gaan kijkenRaven schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:13:
[...]
Gelukkig werd hij in een andere serie (na de film waarmee het begon) vervangen door iemand die zijn personage een stuk leuker neerzette![]()
En dan ook meteen alles?sig69 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:44:
[...]
En bedankt, nu moet ik dat weer opnieuw gaan kijken
Film 1 -> serie 1 -> films 2 & 3 -> spinoff 1 -> spinoff 2 en de prequel serie? Dan ben je wel ff zoet
Oscar Wilde
Film 1 weet ik nog exact dus die skip ik. Ik doe SG-1 en de afleveringen waarvan ik me kan herinneren dat ze wat minder zijn sla ik ook over. Daarna kijk ik wel waar het schip strand, hoef me voorlopig niet te vervelen in ieder geval...Raven schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:10:
[...]
En dan ook meteen alles?
Film 1 -> serie 1 -> films 2 & 3 -> spinoff 1 -> spinoff 2 en de prequel serie? Dan ben je wel ff zoet
Anders is dat met Travelers. Die ga ik maar eerst kijken denk ik, tot ik het wat beu ben en ga dan over naar banshee. Dark Matter en Continuüm staan ook op het programma.
Shogun is inderdaad fantastisch, werd er zo ingezogen. Ook een belachelijk hoge beoordeling op IMDB, die volkomen terecht is.algalid schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:20:
Shogun is nu uit op Disney+. Een echte topserie, alles ziet er goed uit en je wordt echt ingezogen in het oude Japan. Met 10 afleveringen krijg je binnen enkele weken een afgewerkt verhaal dus geen kans op losse eindjes.
Nog maar twee afleveringen zijn uit maar de personages zijn al meteen voltreffers. Er zijn enkele parallelle verhaallijnen maar eigenlijk lopen ze snel samen, dus tot nu toe zijn er geen "nutteloze" sideplots om de tijd te vullen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Oscar Wilde
.... trailer van de nieuwe serie:
Oscar Wilde
https://www.imdb.com/title/tt13210838/
Gisterenavond de laatste afleveringen gebinged en ik moet zeggen dat ik S4 weer goed vind.Stukfruit schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:38:
True Detective S4 begint toch iets te worden. Het is niet meer echt TD, maar het heeft iets
Jodie Foster met Christopher Eccleston als tegenspeler in IJsland
De rest is ook prima maar ik ken de bijbehorende acteurs (nog) niet
Foster en Eccleston, top!
Alles in de donkere pooldagen, "occult" (of juist niet?), het harde leven in een afgelegen stadje in Alaska...
Easter egg met Rust uit S1 was ook grappig.
"What do you get if you multiply six by nine..."
hoe verder ik kom hoe vager het wordt .. hier en daar wordt een klein tipje van de sluier opgelichtsig69 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 23:26:
Constellation is wel aardig tot nu toe. Heeft wel potentie om aardig mindfuck materiaal te worden
maar ik vind het wel lastig te volgen.
jumps van realiteit 1 naar realiteit 2 ? zonder te weten waar je naar kijkt?
zo snap ik niets van het cruiseschip verhaal en de daarop volgende scenes waar dezelfde persoon in speelt (om maar geen verdere spoilers te maken)
absoluut geen serie om te kijken en er wat naast te doen. Wat zeg ik: zelfs als ik 100% gefocussed ben wil ik nog wel eens even terug rev-en om nog een keer te zien of het klopt wat ik denk gezien te hebben
There are no secrets, only information you do not yet have
IMDB: IMDB: Mr Bates vs. The Post Office (TV Mini Series 2024)
Erg vermakelijke serie waarbij na de invoering van een nieuw computersysteem van The Post Office de zelfstandige postkantoor uitbaters worden benadeeld.
Waargebeurd verhaal waardoor het een extra lading meekrijgt.
Ik heb hem op onze backlog gezet maar nog niet aan toegekomenFarabi schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:51:
gaat iemand the regime bekijken met kate winslet?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik geniet erg van het seizoen en spaar de laatste twee afleveringen even op en dan kijk ik ze achter elkaar.Tortelli schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:31:
Lees niet veel over Masters of the Air, ben benieuwd hoe ze alles in de laatste aflevering (vrijdag) aan elkaar gaan knopen. Hoop dat die langer duurt dan normaal!
Valt me best mee, ik had niet al te hoge verwachtingen. Het is een leuke afwisseling. Ben ook benieuwd naar de grand finale in heroverd Europa en de bevrijding. En hoe het afloopt met de hoofdrolspelers natuurlijk. Alles is erg goed in beeld gebracht.
De frequentie van 1 aflevering per week vind ik minder. Ik zou dan ook adviseren ze vrij snel achter elkaar te kijken. Het is goed te volgen allemaal, geen hele ingewikkelde dingen.
gisteren de 1e aflevering gekeken. maar weet niet of ik doorga met dit.Tijntje schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:22:
[...]
Ik heb hem op onze backlog gezet maar nog niet aan toegekomen
Heb gekeken maar spreekt me niet zo aan. Misschien had ik te hoge verwachtingen. Vind het geen straf om naar Kate Winslet te kijken en natuurlijk was het meespelen van Schoenaerts ook wel een reden om te kijken. Maar was toch aan het twijfelen of ik ging verder kijken. Besloten om het toch nog een paar afleveringen de kans te geven mij te overtuigenFarabi schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:51:
gaat iemand the regime bekijken met kate winslet?
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Alleen gewoon 1 (of 2) afleveringen tekort imo. Sommige zaken hadden best meer uitgewerkt kunnen worden.The Legend schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:34:
Je wordt op je wenken bediend, want de laatste ep duurt 1 uur en 17 minuten
Oscar Wilde
Aangezien er geen geld meer is voor extra afleveringen vertellen de personages nog even in monologen welke stukken van het boek we allemaal mis hebben gelopen. Maar of iemand daarom maalt.
Vond het een mooie afsluiter. In het rijtje met Band of Brothers en The Pacific staat Masters of the Air voor mij op 2Tortelli schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:51:
[...]
Alleen gewoon 1 (of 2) afleveringen tekort imo. Sommige zaken hadden best meer uitgewerkt kunnen worden.
Ik vond het eigenlijk niet veel, had niks met de karakters. Maar de laatste was prima. Voor mij op 3 na de logische 1 en 2.The Legend schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 22:57:
[...]
Vond het een mooie afsluiter. In het rijtje met Band of Brothers en The Pacific staat Masters of the Air voor mij op 2
Vond die shots met zoveel vliegtuigen wel indrukwekkend. Ooit met bevrijdingsdag kwamen er 5 van dit soort dingen over met wat spitfires ernaast, wat een geweld. Moet je nagaan als er zo'n hele vloot overvliegt..
Dat had ik met The Pacific. Misschien is voor mij de oorlog ‘dichtbij’ dan toch zoveel boeiender dat ik de flaws voor lief neem. Je hebt ook nog de korte docu The Bloody Hundredth waar de echte hoofdpersonen nog aan het woord komen, wel de moeite waard.sig69 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 02:34:
[...]
Ik vond het eigenlijk niet veel, had niks met de karakters. Maar de laatste was prima. Voor mij op 3 na de logische 1 en 2.
Vond die shots met zoveel vliegtuigen wel indrukwekkend. Ooit met bevrijdingsdag kwamen er 5 van dit soort dingen over met wat spitfires ernaast, wat een geweld. Moet je nagaan als er zo'n hele vloot overvliegt..
Ik was best voldaan gisteravond al ben ik het helemaal eens met het commentaar van @algalid . Er had veel meer in kunnen zitten. Hele serie voelde voor mij een beetje te gehaast. Ze hadden het wat langer moeten rekken naar 10 - 12 episodes. Was er meer tijd geweest voor karakter ontwikkeling en diepgang. De echte connectie met de personages miste in verhouding met BOB.The Legend schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 22:57:
[...]
Vond het een mooie afsluiter. In het rijtje met Band of Brothers en The Pacific staat Masters of the Air voor mij op 2
Ben blij met de serie hoor, keek er sinds 2013 (of wanneer waren de eerste geruchten?) al naar uit. Overall een 6,5 of 7 zou ik hem geven.
Heb The Pacific te lang niet meer gezien om een eerlijke volgorde te bepalen. Dat Band of Brothers op 1 staat hoef ik niet over te twijfelen.sig69 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 02:34:
[...]
Ik vond het eigenlijk niet veel, had niks met de karakters. Maar de laatste was prima. Voor mij op 3 na de logische 1 en 2.
Ik ken het gevoel wat je bedoel met The Pacific. Het was meer een ver van je bed show waar je de verhalen lang niet zo goed van ken. Wel indrukwekkend.The Legend schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 07:10:
[...]
Dat had ik met The Pacific. Misschien is voor mij de oorlog ‘dichtbij’ dan toch zoveel boeiender dat ik de flaws voor lief neem. Je hebt ook nog de korte docu The Bloody Hundredth waar de echte hoofdpersonen nog aan het woord komen, wel de moeite waard.
Binnenkort maar weer eens aanslingeren!
[ Voor 55% gewijzigd door Tortelli op 16-03-2024 09:12 ]
Al een tijdje geleden afgehaakt bij beide series.
MotA vond het toch wel een goede laatste aflevering. Maar het had wel een paar episodes langer mogen duren inderdaad.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
De islam kan uw vrijheid schaden
Fan-tas-tisch.
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 18-03-2024 08:57 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
De eerste 10 minuten dacht ik, wat is dit voor softe, waardeloze zooi...gelukkig even blijven hangen...Rivanov schreef op maandag 18 maart 2024 @ 06:40:
Gisteren begonnen aan The Gentlemen.
Fan-tas-tisch.
You're either part of the solution or you're part of the problem
Heh, ik heb gisteravond de laatste aflevering al gebinge-watch'dRivanov schreef op maandag 18 maart 2024 @ 06:40:
Fan-tas-tisch.

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 19-03-2024 13:30 . Reden: niet de suggestie wekken dat ik gisteravond ook de 1e aflevering had gezien. Dat is een beetje te veel binge watching ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
4 juni op Disney+.
Oscar Wilde
Knaller van een serie. Kijk elke week uit naar de nieuwe aflevering.algalid schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:20:
Shogun is nu uit op Disney+. Een echte topserie, alles ziet er goed uit en je wordt echt ingezogen in het oude Japan. Met 10 afleveringen krijg je binnen enkele weken een afgewerkt verhaal dus geen kans op losse eindjes.
Vanavond de laatste aflevering gekeken, prachtige serie bedankt voor de tip.nielsn schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:54:
Afgelopen weekend heb ik de miniserie Mr Bates vs. The Post Office gekeken.
IMDB: IMDB: Mr Bates vs. The Post Office (TV Mini Series 2024)
Erg vermakelijke serie waarbij na de invoering van een nieuw computersysteem van The Post Office de zelfstandige postkantoor uitbaters worden benadeeld.
Waargebeurd verhaal waardoor het een extra lading meekrijgt.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Voor mij geen blijvertje ..
Beetje in dezelfde trant als James May Our Man in...
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Oscar Wilde
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Waar is deze te zien?Pierre schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:32:
[...]
Vanavond de laatste aflevering gekeken, prachtige serie bedankt voor de tip.
Je kan hem kijken op NPO start.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Het valt mij dan weer op dat al die MTV series van Taylor Sheridan zijn. Yellowstone incl. de prequels 1883 en 1923, Mayor of Kingstown, Lioness: Special Ops, Tulsa King, .... Dus wie van de twee zorgt nu voor het goede niveau, is dat MTV of Sheridan?Cyrus The Virus schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 06:35:
Afgelopen week aan Yellowstone begonnen bevalt me zeer goed. Het valt me ook vaak op dat series gemaakt zijn door MTV studios van goed niveau zijn.
hehe zover had ik nog niet gekeken maar zal idd Sheridan zijnRobertMe schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:18:
[...]
Het valt mij dan weer op dat al die MTV series van Taylor Sheridan zijn. Yellowstone incl. de prequels 1883 en 1923, Mayor of Kingstown, Lioness: Special Ops, Tulsa King, .... Dus wie van de twee zorgt nu voor het goede niveau, is dat MTV of Sheridan?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Gisteren de laatste aflevering gezien van de Netflix-versie gezien (ik kan dit soort dingen iets eerder zien dan anderen), en ik moet zeggen dat de toeters en bellen nogal tegenvallen (dan heb ik het vooral over de FX, die bij tijd en wijle m.i. beschamend zijn, al ken ik het budget niet).Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:50:
[...]
Het had inderdaad misschien iets korter gekund, maar het hielp wel bij het opbouwen van de spanning/hopeloosheid bij de serie. De Amerikaanse Netflix-versie zal wat meer toeters en bellen hebben, wat meer humor tussendoor en ook korter zijn. Nu maar hopen dat het niet té gefocust is op die toeters en bellen en het verhaal ook goed overbrengt.
Ik heb het boek niet gelezen, maar weet wel dat de meeste centrale karakters in de serie óf niet in het boek voorkomen, óf een deel van een karakter uit het boek zijn (dus twee karakters in de serie zijn in het boek één en hetzelfde karakter).
Het gegeven is best aardig en levert best wat filosofische en morele vragen op, maar de uitwerking is wat magertjes. Je kunt ook merken dat de 'verzonnen' karakters verzonnen zijn, want ze hebben niet veel te doen. Qua acteren is het niet bijzonder, met uitzondering van Benedict Wong en Rosalind Chao (dat zijn ook de meest interessante karakters).
Geen idee of ik Seizoen 2 ga kijken, als dat gemaakt gaat worden.
Voor de boekenlezers: dit seizoen eindigt grofweg waar het boek eindigt, met één ding uit het tweede boek erbij.
Snowfall is een drama dat zich afspeelt aan het begin van de crack-epidemie in Los Angeles en gaat over de uiteindelijke impact ervan op de cultuur zoals we die nu kennen.
Gaat over een jongen die van een vriendlijke tiener verwordt tot een de grootste coke importeur in L.A Southwest. Treftwoorden voor deze serie: CIA, Columbianen, Crack, Corruptie, War on Drugs, wapenhandel en geo-politieke intriges waarbij im-export van coke een groot deel bij een rol speelt
Serie die bij mij zeker minimaal een 8 krijgt en mij altijd de volgende aflevering dwingt te kijken. Gelukkig lukt dat niet altijd.... Bedtijd
Eind 2023 deze serie op het spoor gekomen. En binnen een zucht afgekeken. Toffe serie!RCBL schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:56:
Ben niet zo goed in het schrijven van een recentie. Ben nu aan het kijken naar Snowfall. Speelt in de jaren 80 en behapt 6 seizoenen [2017-2023]
Snowfall is een drama dat zich afspeelt aan het begin van de crack-epidemie in Los Angeles en gaat over de uiteindelijke impact ervan op de cultuur zoals we die nu kennen.
Gaat over een jongen die van een vriendlijke tiener verwordt tot een de grootste coke importeur in L.A Southwest. Treftwoorden voor deze serie: CIA, Columbianen, Crack, Corruptie, War on Drugs, wapenhandel en geo-politieke intriges waarbij im-export van coke een groot deel bij een rol speelt
Serie die bij mij zeker minimaal een 8 krijgt en mij altijd de volgende aflevering dwingt te kijken. Gelukkig lukt dat niet altijd.... Bedtijd
Nu ken ik de game helemaal niet, dus ik had zo mijn twijfels over het hoe en wat mbt er met de
Jammer dat zulke dingen niet duidelijker en/of zichtbaarder worden gemaakt (of er zou een referentie in S1 / S2) geweest moeten zijn die daar naar verwijst en die ik heb gemist ..
Daarnaast in een dag 3 Body Problem gekeken.. Wat een mooie serie en hoe goed en snel ook het verhaal blijft doorlopen. Ben benieuwd naar het vervolg ..
Ja en ja.Kenhas schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:01:
Is er iemand van hier bij de miljoenen mensen die in de eerste week naar 3 body problem hebben gekeken? Indien ja, bevalt dit?
[YouTube: 3 Body Problem | Official Trailer | Netflix]
Dat zit wel Schnorr.
Ja, Ik vond het best goed. Reacties in het topic hierover zijn ook overwegend positief.Kenhas schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:01:
Is er iemand van hier bij de miljoenen mensen die in de eerste week naar 3 body problem hebben gekeken? Indien ja, bevalt dit?
[Serie] 3 Body Problem
ja, JA!!!..Kenhas schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:01:
en als netflix deze serie niet afmaakt zeg ik mijn abo op.
Nu ben ik niet bekend met het boek of de originele verfilming dus daar kan ik niks over zeggen. De serie zelf is echt fantastisch.
Gaat dat zien, gaat dat zien!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Kleine shout-out trouwens naar Invincible seizoen 2.5. Heerlijk (brute) seizoen.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Het is in ieder geval een groot verschil met de verfilming met Richard Chamberlain die ik ergens begin de jaren 80 gezien hebVrijdag schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:08:
Ik ben Shogun aan het kijken en man man man. Waren er maar meer series zo. Echt een geweldige serie. Interessante karakters, intrigerend verhaal, prachtige aankleding en sfeer.
Nu ben ik niet bekend met het boek of de originele verfilming dus daar kan ik niks over zeggen. De serie zelf is echt fantastisch.
Weet niet of er eigenlijk nog verfilmingen waren maar die is me toch bijgebleven.
T'is toch letterlijk hetzelfde verhaal? Ja, het is allemaal mooier en duurder, maar er is geen toegevoegde waarde... (toch?)Kenhas schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:04:
[...]
Het is in ieder geval een groot verschil met de verfilming met Richard Chamberlain die ik ergens begin de jaren 80 gezien heb![]()
Weet niet of er eigenlijk nog verfilmingen waren maar die is me toch bijgebleven.
Het was toen allemaal een stuk braver. Althans in mijn geheugen was het een stuk braver.durian schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:07:
[...]
T'is toch letterlijk hetzelfde verhaal? Ja, het is allemaal mooier en duurder, maar er is geen toegevoegde waarde... (toch?)
Vergelijk het met een Game of Thrones of Westworld zonder naakt . Hetzelfde verhaal maar toch niet hetzelfde
Ik kan verkeerd zijn hoor en dat het toch zwaar ongeschikte beelden waren voor een tienjarige of zo. Zou misschien veel verklaren
[ Voor 3% gewijzigd door Kenhas op 28-03-2024 18:08 ]
:-) Je hebt waarschijnlijk wel gelijk, ik kan het me niet meer herinneren (ik was 16 of 17 toen'ie op TV was). De "gore" is wel beter tegenwoordig :-) (Helaas kan mijn rare brein het niet aan om dingen twee keer te zien, dus ik moet deze remake aan me voorbij laten gaan.)Kenhas schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 18:07:
[...]
Het was toen allemaal een stuk braver. Althans in mijn geheugen was het een stuk braver.
Vergelijk het met een Game of Thrones of Westworld zonder naakt . Hetzelfde verhaal maar toch niet hetzelfde![]()
Ik kan verkeerd zijn hoor en dat het toch zwaar ongeschikte beelden waren voor een tienjarige of zo. Zou misschien veel verklaren
[ Voor 9% gewijzigd door durian op 28-03-2024 20:54 ]
Ik vind hem tot op heden nog maar weinig aan. Er gebeurt gewoon niet zoveel en wat er wel gebeurt is eigenlijk nog niet zo boeiend (en dan heb ik al 2 afleveringen gezien).Kenhas schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:01:
Wat dat betreft doet Shogun het echt veel beter imo. Daar geniet ik van elke aflevering
Eens, op de subplot met die naïeve kerel en dat meisje na. Te ongeloofwaardig....Rivanov schreef op maandag 18 maart 2024 @ 06:40:
Fan-tas-tisch.
Nog maar 2 afleveringen gezien, maar hij bevalt uitstekend. Nu heb ik hiervoor wel de serie Constellation gezien, dus daarna is het al snel 10x beterKenhas schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:01:
Ok, ik was daarmee gestopt om later nog eens een kans te geven, maar ik begrijp dat het niet veel is geworden?sverzijl schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:28:
Nu heb ik hiervoor wel de serie Constellation gezien, dus daarna is het al snel 10x beter
Het ging zoooo traag. 80% was slechts loze opvulling en aan het einde weet je hetzelfde als wat je na 2 afleveringen ook al wist, maar wordt er nog wat creatieve onzin bovenop gegooid.LA-384 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:02:
[...]
Ok, ik was daarmee gestopt om later nog eens een kans te geven, maar ik begrijp dat het niet veel is geworden?
“Waarom bleef je dan kijken?” Tja irritante eigenschap dat ik dan toch het einde wil zien als ik er eenmaal aan begonnen ben.
[ Voor 14% gewijzigd door sverzijl op 29-03-2024 23:01 ]
Of de ellendige hoop dat het qua achterliggend concept invulling gaat geven aan dat wat andere series in het verleden hebben geprobeerd en iedere keer op hebben gefaald (gecanceld dus)
Dat zit wel Schnorr.
IMDB: Dick Turpin on steroids!

En wie houdt er nou niet van een underdog?
Vandaag grootste deel van Tokyo Vice S1 erdoorheen gerost. Wat een goede serie is dat zeg, het NSFW gehalte mag wel iets minder.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Constellation wel uitgekeken maar vond het toch niks, af en toe heel verwarrend en die koter vond ik maar vervelend bijdehand.sverzijl schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:28:
[...]
Nog maar 2 afleveringen gezien, maar hij bevalt uitstekend. Nu heb ik hiervoor wel de serie Constellation gezien, dus daarna is het al snel 10x beter
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Haar belangrijkste tekst was “mama? mama?” En dat een paar honderd keeraveenhuysen schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 00:32:
[...]
Constellation wel uitgekeken maar vond het toch niks, af en toe heel verwarrend en die koter vond ik maar vervelend bijdehand.
Middelmatige Star Wars shows? Als je niet van Star Wars houdt zal het misschien middelmatig zijn voor je maar ik kom prima aan mijn trekken hoor! Andor vond ik de beste tot nu toe.alienfruit schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:26:
Ik vraag mij of Shogun een Disney productie is of ingekocht is. Want het is toch wel een van de betere nieuwe tv shows op Disney+. De komende Star Wars serie ziet er tot nu toe behoorlijk zwak uit. Blijft toch knap of zoveel middelmatige Star Wars shows uit te brengen als je bergen lore hebt
Ah, nog eens een serie met een NSFW gehalte. Zal ik eens moeten opzoekenRazorMaron schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 00:08:
Vandaag grootste deel van Tokyo Vice S1 erdoorheen gerost. Wat een goede serie is dat zeg, het NSFW gehalte mag wel iets minder.
Oscar Wilde
Ik vond Tokyo Vice erg goed, maar kan me niet herinneren dat het NSFW was... misschien heb ik een gecensureerde versie gezien danRazorMaron schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 00:08:
Er is/zijn in bijna elke aflevering wel een of meerdere bed scènes. Nu moet ik wel zeggen dat het voornamelijk de mannen zijn die je naakt (weliswaar backshots) ziet rondlopen. Dit element mag er uit worden gehaald imo.durian schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:31:
[...]
Ik vond Tokyo Vice erg goed, maar kan me niet herinneren dat het NSFW was... misschien heb ik een gecensureerde versie gezien dan
Ben ondertussen halverwege seizoen 2, blijft erg vermakelijk.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Oja, dat was ik al vergetenRazorMaron schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:51:
[...]
Er is/zijn in bijna elke aflevering wel een of meerdere bed scènes. Nu moet ik wel zeggen dat het voornamelijk de mannen zijn die je naakt (weliswaar backshots) ziet rondlopen. Dit element mag er uit worden gehaald imo.
Ben ondertussen halverwege seizoen 2, blijft erg vermakelijk.
Ik ben er ook mee begonnen. Helaas zijn sommige special effects een beetje te "nep" en andere special effects zijn wel weer goed gedaan. Verder vind ik het echt een geweldige serie.Destiny schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:24:
[...]
Ja, Ik vond het best goed. Reacties in het topic hierover zijn ook overwegend positief.
[Serie] 3 Body Problem
[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 05-04-2024 21:43 ]
Dit topic is gesloten.
POST GEEN SPOILERS!
In dit topic wordt over veel verschillende series gepraat, en er zijn altijd lezers die de serie waarover je post nog niet gezien hebben. Post daarom in dit topic dus geen spoilers, ook niet als je ze "netjes" in spoilertags zet.
Als je dieper op een serie wil ingaan en ook discussiëren over zaken die spoilers zijn voor mensen die de serie nog niet gezien hebben, doe dat dan in het topic specifiek voor die serie - en als die er nog niet is, dan kan je die natuurlijk maken.