Acties:
  • +6 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TIEf_oO2Sifmsi5lw0S2v6gAxxE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zD9KCByQDH8hqmN7Z34HYR07.webp?f=fotoalbum_large

3 Body Problem is een nieuwe science fiction serie van de makers van Game of Thrones. Het is gebaseerd op de trilogie van de Chinese schrijver Liu Cixin en zal binnenkort (21 maart) op Netflix verschijnen.

Seizoen 1 bestaat uit 8 afleveringen.

Verhaal
Wikipedia: 3 Body Problem (TV series)
Ye Wenjie is an astrophysicist who saw her father brutally murdered during the Chinese Cultural Revolution. Later, she was conscripted by the military because of her scientific background and sent to a secret radar base in a remote region. Her fateful decision at the base echoes across space and time to a group of scientists in the present day, forcing them to face humanity's greatest threat.

Trailers

Ik heb de boeken vorig jaar gelezen en ben erg benieuwd naar deze serie. Het verbaasde me dat er nog geen topic was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:17
Bedankt voor het aanmaken van een topic. Ik kijk wel een beetje uit naar deze serie. Hopelijk hebben ze flink wat budget voor de special effects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:18

Punkrocker

Mostly harmless

De eerste aflevering bekeken en ik moet nog wennen hoor.
Waarom af laten spelen in Loden? Waarom al die extra personen?
De gebeurtenissen in China eind jaren 60 volgen wel aardig het boek.

Special effects zijn wel mooi gedaan.

Nog even wat verder kijken.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:06
Er is blijkbaar ook een Chinese nieuwe serie over dezelfde boeken. Moet nog even kijken of dat ook wat is. Natuurlijk wel leuk om even te kijken wie het beter doet.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:26

BCC

Punkrocker schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:40:

Dat lijkt me logisch toch? Netflix wil dat iedereen en z'n moeder deze serie gaat kijken dus ze volgen wel een beetje het boek, maar maken het verhaal zo breed mogelijk toegankelijk.

Aangezien het boek niet heel toegankelijk was hoop ik ook dat het ze lukt :)

[ Voor 6% gewijzigd door BCC op 22-03-2024 08:54 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

BCC schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:49:
[...]

Dat lijkt me logisch toch? Netflix wil dat iedereen en z'n moeder deze serie gaat kijken dus ze volgen wel een beetje het boek, maar maken het verhaal zo breed mogelijk toegankelijk.

Aangezien het boek niet heel toegankelijk was hoop ik ook dat het ze lukt :)
In Londen, OK maar waarom alle stories van één persoon verdelen over meerdere personen? Zie ik het nut niet van in.

Maar ik ben voorzichtig optimistisch gestemd hoor en hoop ook zeker dat het niet alleen een fatsoenlijke adeptatie blijkt maar ook voldoende succesvol. Zodat we een vervolgserie kunnen krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Punkrocker schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:17:
[...]

In Londen, OK maar waarom alle stories van één persoon verdelen over meerdere personen? Zie ik het nut niet van in.

Maar ik ben voorzichtig optimistisch gestemd hoor en hoop ook zeker dat het niet alleen een fatsoenlijke adeptatie blijkt maar ook voldoende succesvol. Zodat we een vervolgserie kunnen krijgen.
Zie o.a. https://www.denofgeek.com...aracter-change-explained/
Op zich vind ik het wel echt een goede aanpassing t.o.v. het boek. Het hoofdpersonage in het boek is relatief 1-dimensionaal, door de huidige aanpassingen krijgen de karakters meer diepgang en sympathie en geeft het meer gelegenheid om dingen uit te leggen/interactie etc.. En het maakt het ook makkelijker de verhaallijnen uit de opvolgende boeken te introduceren/te verwerken in de serie, waardoor de serie meer één geheel kan blijven.

Maar goed, ik vind het zelf nooit zo erg als series (flink) afwijken van een boek. Het verhaal uit het boek ken ik vaak al wel en ik laat mij dan graag verrassen doordat ze in de serie dingen net wat anders doen. Het hoeft van mij niet zo trouw aan het bronmateriaal; wat in een boek juist werkt, kan in een serie/film juist niet werken en vice versa.

[ Voor 6% gewijzigd door DarkFly op 22-03-2024 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:58
chaoscontrol schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:42:
Er is blijkbaar ook een Chinese nieuwe serie over dezelfde boeken. Moet nog even kijken of dat ook wat is. Natuurlijk wel leuk om even te kijken wie het beter doet.
Ik heb de Chinese reeks gezien. Het blijft dichter bij het boek maar is ook te lang uitgerokken. Kijkers klagen over vele herhaalde scènes (letterlijke recaps met een zwartwit filter, beetje jaren 90 stijl om ook afleveringen te vullen) en als dat er niet is krijg je minutenlang iemands wandeling te zien of gewoon staren in het niets. Er zijn ook willekeurige momenten voor een muzikaal intermezzo (nu is dat voor oubollige Aziatische series een typisch fenomeen maar het komt wat belachelijk over).

We mogen mss blij zijn dat die reeks geen "typische" lengte heeft van 50 afleveringen, ik zou niet weten wat ze daar allemaal zouden tussen werpen om de minuten te vullen.

Er zijn gelijkenissen met de Netflix reeks dus qua plot is het redelijk consistent. De Tencent reeks heeft wat last van redelijk vlakke personages buiten Ye Wenjie en een geagiteerde sidekick politieagent. Geen van de twee verfilmingen is perfect te noemen, maar het boek is dan ook aartsmoeilijk in beeld te brengen. En eerlijk gezegd: de personages in het boek zijn ook niet fantastisch uitgewerkt als pure standhouders voor grotere concepten die de auteur wou uitbeelden.

[ Voor 6% gewijzigd door algalid op 22-03-2024 13:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:49
De Tencent variant is ook beschikbaar in een chinees gesproken en Engels ondertitelde Fan edit: https://disembiggened.com/

Fan-edit of "Three-Body" created to help viewers avoid 22-hour commitment needed to watch the show.
THREE-BODY: DISEMBIGGENED is about 6 hours long.

I didn't just remove material added by Tencent, I also removed scenes written by Liu Cixin himself. No 100% faithful adapatation exists, as Tencent didn't include some scenes either. But I think 6 hours is an optimal balance for the most engrossing video adaptation possible.

MTVenus V151 CT003 V114 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-06 10:29
Punkrocker schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:40:

De extra personen voegen niet veel toe, en bij twee/drie ervan is het ook duidelijk dat ze erbij verzonnen zijn, omdat ze niet heel veel te doen hebben. De enige echt interessante karakters zijn Da Shi en Ye Wenjie.

Ik vind de special effects in de serie eerlijk gezegd ontzettend tegenvallen, al weet ik niet meer welke effecten er in de eerste aflevering zitten. In ieder geval het spel in de headset, denk ik? Dat zou super realistisch moeten zijn, maar dat vond ik niet echt.

Op zich snap ik de verandering van setting en het toevoegen van niet-Aziatische karakters wel, anders kijkt er niemand, maar verplaats dan het hele verhaal naar Engeland en hou vast aan de oorspronkelijke verhaallijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:58
Voor mij is Benedict Wong's versie van Da Shi leuker en meeslepender dan de Tencent vertolking. Die blonk uit in de kijker irriteren, maar andere kijkers vonden hem lekker vastberaden, gewiekst en spitsvondig dus mss zijn er hier ook mensen die die versie beter vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:02
Ben een enorme fan van de boeken, heb ze meerdere keren gelezen, fantastisch verhaal. Vooral het kleine stukje met de zaden, het enorme tijdsbestek tussen begin en eind, prachtig! Ben erg benieuwd naar de serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:06
deBennie schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:33:
Ben een enorme fan van de boeken, heb ze meerdere keren gelezen, fantastisch verhaal. Vooral het kleine stukje met de zaden, het enorme tijdsbestek tussen begin en eind, prachtig! Ben erg benieuwd naar de serie.
Er eindelijk aan begonnen, maar ik vind het erg goed. Zin om het boek te lezen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:27

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Net afgekeken - niet 100% trouw aan het eerste boek, maar het zit er zeker niet ver vanaf. Eens dat de Netflix-personages stiekem interessanter zijn dan die in het boek.

De SFX zijn soms goed te pruimen, en soms niet.

Zo is:
spoiler:
de vernietiging van de Judgment Day

érg mooi in beeld gebracht en precies zoals ik me het voorstelde toen ik het boek las.

Maar was
spoiler:
de chimpansee

niet bepaald realistisch.

Ik kan eigenlijk niet wachten op S2!

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MischaBoender
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-05 12:28
Was een mooie serie! Kom maar op met S02!

Weet iemand of S01 (ongeveer) overeen komt met het eerste boek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 07-06 14:14

Sebazzz

3dp

Mysterieus, nu twee afleveringen gekeken. Het zeker wel waard, in ieder geval totdat Netflix er na het seizoen geen zin meer in heeft :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

MischaBoender schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:34:
Was een mooie serie! Kom maar op met S02!

Weet iemand of S01 (ongeveer) overeen komt met het eerste boek?
Qua punt in de verhaallijn wel. Boek 1 eindigt ongeveer waar serie 1 ook eindigt.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:26
Ligt het aan mij of is de serie op NF qua beeld kwaliteit erg ruk...
Andere browser/app/platform/mobiel hetzelfde probleem, allemaal erg wazig/blokkerig, terwijl als ik CTRL+ALT+SHIFT+D gebruik op de PC dan geeft hij aan dat het 1920x1080 is...
Achja, dan maar m'n piratenhoed opzetten...

Net begonnen met de eerste aflevering, en het heeft mijn interesse gewekt! Ik ben benieuwd of het zo doorzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Remy!!!! schreef op maandag 25 maart 2024 @ 00:00:
Andere browser/app/platform/mobiel hetzelfde probleem, allemaal erg wazig/blokkerig, terwijl als ik CTRL+ALT+SHIFT+D gebruik op de PC dan geeft hij aan dat het 1920x1080 is...

Net begonnen met de eerste aflevering, en het heeft mijn interesse gewekt! Ik ben benieuwd of het zo doorzet.
De kwaliteit blijft top. Zelfs de kleinste "side-story" die langs komt, heeft een link met het hoofdverhaal verderop (ook buiten dit seizoen als ze trouw blijven aan de boeken).

Het verhaal komt aardig overeen met de boeken (er zijn wat kleine verschillen). Wel is er geschoven met personages. Zo was in het boek Mike Evans zo'n beetje het enige personage dat niet Chinees was. Sommige gebeurtenissen die in het boek door het hoofdpersonage worden beleefd, worden nu beleefd door meerdere nieuwe (westerse) personages.

Maar als ik eerlijk ben, is dat juist een verbetering. Het hoofdpersonage in het boek was niet bepaald diepgaand, en de personages in de serie zijn op dat vlak veel geloofwaardiger.

Vooraf was ik sceptisch: met name de makers stonden bij mij al 1-0 achter na wat men met de laatste twee seizoenen van Game of Thrones heeft uitgehaald, maar vooralsnog is deze serie gewoon erg goed.

Ik ga vandaag eens beginnen met de Chinese versie van Tencent. Die heb ik nog nooit gezien, en met de "digest" die hierboven werd genoemd is het wel te behappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:22

Player1S

Probably out in the dark

Ik kwam toevallig een Youtube video tegen gisteren waarin men stelde dat Netflix bewust de kwaliteit omlaag trekt als je bijvoorbeeld op een pc kijkt. Ze willen dat je op een gesloten omgeving (tablet, chromecast, settop box etc) kijkt.

Van het weekend de serie gekeken. IMHO begon het heel erg sterk en was het precies mijn serie maar naar mate ik verder keek kreeg ik de indruk dat ze het onnodig lang aan het rekken waren om zo maar meer seizoenen eruit te persen. Ik hoop dan wel dat Netflix vast houd aan deze serie en niet na 1 of 2 seizoenen de stekker eruit trekt.
Ik was persoonlijk ook fan van the OA maar Netflix niet dus zitten we nog steeds met een cliffhanger :(

Ook beetje tegenstrijdig maar andere dingen hadden ze van mij juist weer meer mogen uitbreiden.

zoals

spoiler:
Had wel meer willen zien van de jonge jaren in China bijvoorbeeld

en

spoiler:
had van mij ook wel meer van dat "spel" mogen hebben. Nu waren het 3 levels waar de hoofdpersonen relatief makkelijk doorheen gingen. Tenminste, zo werd het in beeld gebracht.

edit: inmiddels wel boek 1 besteld.

[ Voor 15% gewijzigd door Player1S op 25-03-2024 09:25 ]

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:55
Ben enorme fan van de boeken, begonnen met de Netflix serie, maar het lukt me maar niet om me NIET te irriteren aan de actrice die Auggie Salazar speelt, steeds met dat pruilmondje en voor mijn gevoel een complete miscast. Erg jammer. En ik ben geloof ik niet de enige...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Player1S schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:14:
[...]

spoiler:
Had wel meer willen zien van de jonge jaren in China bijvoorbeeld

en

spoiler:
had van mij ook wel meer van dat "spel" mogen hebben. Nu waren het 3 levels waar de hoofdpersonen relatief makkelijk doorheen gingen. Tenminste, zo werd het in beeld gebracht.

edit: inmiddels wel boek 1 besteld.
Nee, het wordt niet onnodig gerekt. Ze hebben vrijwel heel boek 1 in seizoen 1 weten te stoppen (ze hebben wat elementen weggelaten of flink ingekort, zoals de pogingen om het spel uit te spelen).

Als ze dat ook met de andere boeken lukt, heb je dus drie seizoenen nodig om het hele verhaal te vertellen.

Voor wat betreft de rest:

spoiler:
In het boek worden de jonge jaren van Ye verder uitgediept, maar heel interessant is dat niet. Het komt er op neer wat ze in 1983 in het restaurant vertelt aan Mike Evans.

Er zijn inderdaad maar vier levels in het spel, maar ze hebben juist veel tijd nodig om ze te halen. Tijdens de Zoom-call tussen Rooney en Jin zie je dat er al een hele tabel staat met pogingen om de samenleving in het spel te redden. Soms bevriest de bevolking, soms smelten ze, soms ontstaat er een spontane vuurstorm etc. etc.

Het idee is dan ook dat de spelers er zo snel mogelijk achter komen dat het volk niet te redden is, en dat vluchten de enige optie is. Dát is het doel van het spel: als jij er van overtuigd bent dat het volk moet vluchten, snap je waarom ze onderweg zijn naar de Aarde.

En als een wetenschapper 'overloopt' van de mensheid naar de alien-aanhangers, is dat weer een wetenschapper minder die de komst van de aliens kan tegenhouden of hun doel in twijfel trekt.

Oh en:
Ik was persoonlijk ook fan van the OA maar Netflix niet dus zitten we nog steeds met een cliffhanger :(
Batmanglij heeft onlangs in een interview gezegd dat er "ontwikkelingen" zijn en er misschien toch een derde OA-seizoen komt.

Ik heb overigens wel iets geleerd in de 3BP-serie dat me eerlijk gezegd niet was opgevallen in het boek:

spoiler:
De trisolari/San-Ti kunnen weldegelijk liegen, en de verontwaardiging richting Mike Evans hierover is dus gespeeld.

Hoezo dan?

De aliens onthullen in de van de Judgment Day buitgemaakte simulatie dat ze de sophons naar de aarde hebben gestuurd om de vooruitgang van de mensen te remmen. Dit zodat de mensen geen voorsprong hebben op de aliens als ze uiteindelijk aankomen.

Maar:
- Waarom? Men komt toch om vreedzaam samen te leven en men vertrouwt de mensheid toch? Blijkbaar dus niet...
- De handelingen van de sophons zijn al maanden aan de gang als de aliens van Mike Evans 'leren' wat liegen is. Dus men was al bezig om de mensheid op achterstand te zetten voordat het gefingeerde 'breuk in vertrouwen' plaatsvond.

[ Voor 11% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 25-03-2024 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

spoiler:
De aliens stellen dat de mens, met z'n stabiele wereld, de technologische voorsprong binnen de tijd die het kost de aarde te bereiken zullen inhalen. Ook een 100% betrouwbare mensheid zal plaats moeten maken voor de nieuwe bewoners en dat gaat alleen lukken met een grote technologische voorsprong.

Maar het is inderdaad vreemd dat de aliens pas in die conversatie met Evans het concept van een verzonnen verhaal en liegen leren kennen. Ze zijn dan al best wel een tijd de aarde aan het observeren. Het VR spel is tenslotte ook verzonnen, net als de vorm die de sophon daar in aan neemt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

IJzerlijm schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:10:
spoiler:
De aliens stellen dat de mens, met z'n stabiele wereld, de technologische voorsprong binnen de tijd die het kost de aarde te bereiken zullen inhalen. Ook een 100% betrouwbare mensheid zal plaats moeten maken voor de nieuwe bewoners en dat gaat alleen lukken met een grote technologische voorsprong.

Maar het is inderdaad vreemd dat de aliens pas in die conversatie met Evans het concept van een verzonnen verhaal en liegen leren kennen. Ze zijn dan al best wel een tijd de aarde aan het observeren. Het VR spel is tenslotte ook verzonnen, net als de vorm die de sophon daar in aan neemt.
spoiler:
De gebeurtenissen in het spel zijn echter pogingen die de trisolari zelf in het verleden hebben ondernomen, en in de vorm van een simulatie hebben gegoten om de slimme spelers te scheiden van de minder slimme spelers. Ben je slim genoeg, dan heb je door wat er aan de hand is (geen stabiel zonnestelsel), wat je er aan kan doen (niks), wat je dan wel kan doen (niet het probleem oplossen maar de bevolking redden) en wat dan de oplossing is (weg gaan uit dat zonnestelsel).

Ook kweek je begrip bij de deelnemers: "de trisolari zijn zielig en wij zijn hun enige hoop".

Door die deelnemers stategisch te kiezen, heb je de top van de wetenschap aan de kant van de aliens - en dat is wat de aliens willen. Niet om hun probleem op te lossen, ze zijn immers al onderweg dus dat hoeft niet meer, maar om de wetenschappers niet bezig te laten zijn met het verbeteren van de aardse verdediging.

De look-and-feel van het spel is overduidelijk door mensen samengesteld. Zie ook het meisje dat de hoofdrol speelt in het spel - dat is een jonge Vera Ye, de dochter van Ye die in aflevering 1 als volwassene zelfmoord pleegt (ze staat op een oude foto in het apartment van Ye).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-06 13:17
Heroic_Nonsense schreef op maandag 25 maart 2024 @ 07:56:
[...]
Maar als ik eerlijk ben, is dat juist een verbetering. Het hoofdpersonage in het boek was niet bepaald diepgaand, en de personages in de serie zijn op dat vlak veel geloofwaardiger.

Vooraf was ik sceptisch: met name de makers stonden bij mij al 1-0 achter na wat men met de laatste twee seizoenen van Game of Thrones heeft uitgehaald, maar vooralsnog is deze serie gewoon erg goed.
Het ging bij GoT mis toen er geen boeken van George RR Martin meer waren, wat dat betreft had ik er wel vertrouwen in voor deze serie. ;)
Nu heb ik geen van de boeken Song of Ice and Fire of Three Body Problem gelezen, maar wat ik zo links en rechts over Game of Thrones las waren er niet veel belangrijke dingen uit de boeken weggelaten. Benioff en Weiss lijken best goed te zijn in het vertalen van een boekenserie naar een tv-serie, maar niet per sé in het verzinnen van een orgineel verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:47
Spookelo schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:40:
[...]

Het ging bij GoT mis toen er geen boeken van George RR Martin meer waren, wat dat betreft had ik er wel vertrouwen in voor deze serie. ;)
Nu heb ik geen van de boeken Song of Ice and Fire of Three Body Problem gelezen, maar wat ik zo links en rechts over Game of Thrones las waren er niet veel belangrijke dingen uit de boeken weggelaten. Benioff en Weiss lijken best goed te zijn in het vertalen van een boekenserie naar een tv-serie, maar niet per sé in het verzinnen van een orgineel verhaal.
Dit inderdaad. Ik blijf erbij dat zij eigenlijk the Wheel of Time hadden moeten doen. Hoe zij met details en productie value omgaan mis ik bij veel fantasie series. En nu hebben we het gedrocht wat er nu op Amazon is (ja, het is mijn favoriete boeken serie, 4 keer gelezen, en heb de serie zeker een kans gegeven).

Heb nu het hele seizoen er in 2 dagen doorheen gejaagd, want was gelijk hooked vanaf de eerste aflevering. Kan niet wachten op de volgende seizoenen, en ga zeker tzt aan de boeken beginnen.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik weet sinds vorige week dat er ook een vierde boek is: The Redemption of Time. Die is niet geschreven door Cixin zelf, maar wel door hem "goedgekeurd".

Het is een losstaand verhaal.

spoiler:
Het is het verhaal wat er gebeurde met de ingevroren Yun Tianming (Will Downing in de Netflix-serie) nadat de probe waarin zijn lichaam (hersenen in de serie) van koers raakte door een defect zeil. Hij wordt uiteindelijk toch opgepikt door de Trisolari, en is de eerste mense die in levende lijven contact maakt met het ras. Hij krijgt een nieuw lichaam en leeft een lang leven tussen de Trilosari totdat hij een pion wordt in een tweede oorlog.

In de originele trilogie leren we niet hoe de Trisolari eruit zien, maar in dit boek wél. Het zijn kleine wezens, niet veel groter dan een rijstkorrel, met een collectieve intelligentie. Er zijn geen individuen, en alle emoties en beslissingen worden als een collectief genomen. Dit verklaart ook waarom de Trisolari de mensheid vooraf wilde afremmen: ze maken geen schijn van kans tegen ons als het op een fysieke confrontatie aankomt.

Nu we weten hoe de Trisolari eruit zien, zie ik hun "You are bugs" kreet in een ander daglicht. Een uiting van een diepgeworteld minderwaardigheidscomplex?

Wat ik zo sterk vind aan de serie in zijn geheel, is de frisse blik op interstellaire relaties. In veel Sci-Fi is er sprake van een gevecht tussen werelden, of leven diverse werelden samen (denk Star trek, of zelfs Star Wars). Maar in deze trilogie (vooral in Dark Forest) leren we wat de reden is van de Fermi-paradox en bekruipt je het gevoel dat we ons beter stil kunnen houden in deze hoek van het heelal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-06 10:29
Spookelo schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:40:
[...]

Dat is een misvatting, het ging al mis toen er nog wel materiaal was maar Benioff en Weiss besloten dat niet te gebruiken, wat de verhaallijn van meerdere karakters gesloopt heeft.

Maar je hebt inderdaad wel gelijk dat ze niet heel goed zijn in het verzinnen van iets origineels. Zolang ze trouw blijven aan het verhaal (zoals in de eerste drie à vier seizoenen), dan weten ze het heel goed in een serie-formaat te gieten. Zodra ze daaraan gaan lopen rommelen wordt het minder, en als ze zelf met iets moeten komen is het heel matig en plat. De laatste drie seizoenen waren bij tijd en wijle heel vermakelijk, maar het verhaal en de karakters verloren een hoop kwaliteit die de boeken juist briljant maken.

Dat zie je hier ook terug met de karakters die zijn verzonnen voor de serie. Deze hebben weinig tot niets te doen wat met de rode draad van het verhaal en de thema's te maken heeft, tot het punt waar je je afvraagt waarom ze eigenlijk in de serie zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

autje schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:49:
[...]

Dat is een misvatting, het ging al mis toen er nog wel materiaal was maar Benioff en Weiss besloten dat niet te gebruiken, wat de verhaallijn van meerdere karakters gesloopt heeft.

Maar je hebt inderdaad wel gelijk dat ze niet heel goed zijn in het verzinnen van iets origineels. Zolang ze trouw blijven aan het verhaal (zoals in de eerste drie à vier seizoenen), dan weten ze het heel goed in een serie-formaat te gieten. Zodra ze daaraan gaan lopen rommelen wordt het minder, en als ze zelf met iets moeten komen is het heel matig en plat. De laatste drie seizoenen waren bij tijd en wijle heel vermakelijk, maar het verhaal en de karakters verloren een hoop kwaliteit die de boeken juist briljant maken.

Dat zie je hier ook terug met de karakters die zijn verzonnen voor de serie. Deze hebben weinig tot niets te doen wat met de rode draad van het verhaal en de thema's te maken heeft, tot het punt waar je je afvraagt waarom ze eigenlijk in de serie zitten.
Ik had hem overigens niet herkend, maar de:

spoiler:
Paus in de VR-game

...wordt gespeeld door Conleth Hill, die we natuurlijk kennen als de eunich Varys in de Game of Thrones-serie.

Veel bekenden uit GoT dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:28
Heroic_Nonsense schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:20:
[...]

spoiler:
De gebeurtenissen in het spel zijn echter pogingen die de trisolari zelf in het verleden hebben ondernomen, en in de vorm van een simulatie hebben gegoten om de slimme spelers te scheiden van de minder slimme spelers. Ben je slim genoeg, dan heb je door wat er aan de hand is (geen stabiel zonnestelsel), wat je er aan kan doen (niks), wat je dan wel kan doen (niet het probleem oplossen maar de bevolking redden) en wat dan de oplossing is (weg gaan uit dat zonnestelsel).

Ook kweek je begrip bij de deelnemers: "de trisolari zijn zielig en wij zijn hun enige hoop".

Door die deelnemers stategisch te kiezen, heb je de top van de wetenschap aan de kant van de aliens - en dat is wat de aliens willen. Niet om hun probleem op te lossen, ze zijn immers al onderweg dus dat hoeft niet meer, maar om de wetenschappers niet bezig te laten zijn met het verbeteren van de aardse verdediging.

De look-and-feel van het spel is overduidelijk door mensen samengesteld. Zie ook het meisje dat de hoofdrol speelt in het spel - dat is een jonge Vera Ye, de dochter van Ye die in aflevering 1 als volwassene zelfmoord pleegt (ze staat op een oude foto in het apartment van Ye).
spoiler:
Als ik het mij goed herinner staat een foto van het meisje uit het spel en dus Vera Te ook op een kast bij Evens, wat dus de vader van Vera blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:34

Alleen edge ondersteund de volledige kwaliteit.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ik heb een poging gedaan, maar ik kan er gewoon niet naar kijken. Het acteerwerk vind ik echt tergend slecht en de casting van de karakters vind ik ook mislukt. Die gespeelde wazige blik van die chick met die opgespoten lippen vind ik bijvoorbeeld totaal ongeloofwaardig.

Ik denk dat ik teveel verwend ben met de Duitse en Skandinavische series van Netflix, dat dit soort Amerikaanse met haast geproduceerde meuk me gewoon niet meer kan boeien :+ Het kan dan van de makers van Game of thrones zijn, maar dat is er niet aan af te zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 01-04-2024 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
Heb hem afgekeken, maar denk een 4/10. Zoveel potentie en precies het ding wat interessant is zie je niet.
Bijna allemaal matige acteurs, slechte cgi en volgens mij zijn de cameramensen van de eerstejaars opleiding.
Nee dit Is hem niet .

Ze hadden deze hele serie in 1 aflevering moeten stoppen en dan het verhaal verder opgepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:27
Wat ik niet snap

spoiler:
Als ze zoiets als wetenschappelijke experimenten kunnen beïnvloeden; waarom slopen ze dan niet gewoon de menselijke DNA?

Ook

spoiler:
Alle wetenschap staat op z'n kop omdat het resultaat anders is dan ze dachten?

8)7

[ Voor 31% gewijzigd door xzaz op 03-04-2024 10:14 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:21

Honesty

kattenneus!

Ik vond hem wel sterk, ik stapte er blank in en was blij verrast, alleen jammer dat er nog tig seizoenen komen.
De chick met de Angela Jolie lippen vond ik ook niet storend om naar te kijken.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

xzaz schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:13:
Wat ik niet snap

spoiler:
Als ze zoiets als wetenschappelijke experimenten kunnen beïnvloeden; waarom slopen ze dan niet gewoon de menselijke DNA?

Ook

spoiler:
Alle wetenschap staat op z'n kop omdat het resultaat anders is dan ze dachten?

8)7
spoiler:
In het boek is de uitspraak van een wetenschapper "het is alsof de natuurwetten niet bestaan, en nooit bestaan hebben".

Natuurlijk weet men de resultaten van eerdere experimenten nog, en nu men doorheeft dat er actief gesaboteerd wordt, is dat ook waar men vanuit gaat. Maar nieuwe ontwikkelingen kunnen niet getest worden, omdat de testresultaten niet betrouwbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Honesty schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:17:
Ik vond hem wel sterk, ik stapte er blank in en was blij verrast, alleen jammer dat er nog tig seizoenen komen.
De chick met de Angela Jolie lippen vond ik ook niet storend om naar te kijken.
Als men dit tempo aanhoudt, komen er nog twee seizoenen. Boek 1 (en een stukje van boek 2) passen nu al in seizoen 1 van de serie namelijk - dus wellicht dat dit ook zo werkt met boek 2 en 3.

Als men ook de verhaallijn uit het vierde, losstaande boek verwerkt, kan men het nog wel oprekken tot vier seizoenen.

Dit is natuurlijk speculatief - als de serie een succes blijkt, zal men het willen oprekken (zoals dat ook met Game of Thrones gedaan is, en met tal van boekverfilmingen waarbij een boek over twee films verspreid werd).

Maar de boeken kennen niet zo heel veel uitgebreide inhoud (het is geen Lord of the Rings of Dark Tower qua complexiteit), dus ik denk niet dat men het echt kan rekken zonder zaken erbij te verzinnen (zie Game of Thrones) of nodeloos uit te smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:27
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:45:
[...]

spoiler:
In het boek is de uitspraak van een wetenschapper "het is alsof de natuurwetten niet bestaan, en nooit bestaan hebben".

Natuurlijk weet men de resultaten van eerdere experimenten nog, en nu men doorheeft dat er actief gesaboteerd wordt, is dat ook waar men vanuit gaat. Maar nieuwe ontwikkelingen kunnen niet getest worden, omdat de testresultaten niet betrouwbaar zijn.
spoiler:
Maar wat is dan precies het probleem? Ik bedoel; een echte wetenschapper gaat dan dus op zoek naar een oplossing waarbij zijn experiment WEL getest kan worden. Dan wordt dat gewoon de wetenschap. Ik zie niet echt in waarom dat een probleem is voor wetenschappers. Sterker nog; wetenschappelijk is het juist enorm interessant omdat het een tal van wegen opent.

edit: en dat wordt ook in de serie gesuggereerd; ga naar de maan, laat ze allemaal tegelijk lopen etc. De gehele 'de wetenschap' bestaat niet meer hysterie vond ik zwaar overdreven

[ Voor 9% gewijzigd door xzaz op 03-04-2024 11:13 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

xzaz schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:11:
[...]

spoiler:
Maar wat is dan precies het probleem? Ik bedoel; een echte wetenschapper gaat dan dus op zoek naar een oplossing waarbij zijn experiment WEL getest kan worden. Dan wordt dat gewoon de wetenschap. Ik zie niet echt in waarom dat een probleem is voor wetenschappers. Sterker nog; wetenschappelijk is het juist enorm interessant omdat het een tal van wegen opent.

edit: en dat wordt ook in de serie gesuggereerd; ga naar de maan, laat ze allemaal tegelijk lopen etc. De gehele 'de wetenschap' bestaat niet meer hysterie vond ik zwaar overdreven
Ik heb het boek niet geschreven hè ;)

spoiler:
Verder in het verhaal gaat dit wel een grotere rol spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Gisterenavond 3BP uitgekeken.

Londen setting had voor mij niet gehoeven maar begrijpelijk om kijkers te trekken. Net als de verdeelde personen.

Alhoewel het een niet erg dik boek is vond ik het wel erg ingekort af en toe. Maar toch een leuke serie en hopelijk wordt het vervolgd. Geen negen of acht maar een zeven en half zeker wel.

Da Shi is cool 🤘🏻
Ye Wenjie's rol kwam gelukkig aardig overeen met het boek.
Dat Will op deze manier de ruimte in gaat was een leuk oplossing.
Auggie is een irritante muts.
Raj een overbodige rol.
Jin Cheng bleef het dichtste bij de hoofdrol van het boek.
Sauls rol werd pas interessant toen
spoiler:
bleek dat hij een Wallfacer werd. Uit boek 2!

Jack Rooney, totaal overbodige rol.
Wade was wel cool gedaan. Davos! 8)

Kortom: kom maar op met seizoen twee en drie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:56
Hier ook seizoen 1 gezien. Was interessanter dan verwacht. Nu lang wachten op een vervolg seizoen. Een snelle zoektocht zegt dat s2 op zijn vroegst in 2026 zou komen? Iemand een bron met meer zekerheid gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
Punkrocker schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:56:

Alhoewel het een niet erg dik boek is
Het zijn 3 boeken he?! Deel 2 en 3 zijn flinke jongens! :P

De rol van Jack Rooney is natuurlijk belangrijk
spoiler:
vanwege het geld wat Felix van hem erft waar hij vervolgens die ster van koopt die later weer een basis gaat zijn voor de relatie Fleix <> Jij Cheng en in boek 3 zelfs nog een grotere rol krijgt

[ Voor 38% gewijzigd door deBennie op 04-04-2024 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

deBennie schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:16:
[...]

Het zijn 3 boeken he?! Deel 2 en 3 zijn flinke jongens! :P

De rol van Jack Rooney is natuurlijk belangrijk
spoiler:
vanwege het geld wat Felix van hem erft waar hij vervolgens die ster van koopt die later weer een basis gaat zijn voor de relatie Fleix <> Jij Cheng en in boek 3 zelfs nog een grotere rol krijgt
Ik weet het. Ze staan hier ook alle drie in de kast.
B)

OK. Ja op die manier is zijn rol inderdaad belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:49
Op dit moment zit ik op episode vier. Geweldige serie alleen heb ik één kritiek punt die ik wel vaker bij films/serie's heb. Sommige special effects voelen te nep aan, terwijl andere special effects weer beter zijn.

Dit fenomeen komt vaak voor bij hedendaagse films en serie's. Ze proberen tegenwoordig CGI zo erg realistisch te maken, dat juist het tegenovergestelde effect wordt bereikt.

[ Voor 16% gewijzigd door Toonen1988 op 05-04-2024 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Toonen1988 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:51:
Op dit moment zit ik op episode vier. Geweldige serie alleen heb ik één kritiek punt die ik wel vaker bij films/serie's heb. Sommige special effects voelen te nep aan, terwijl andere special effects weer beter zijn.

Dit fenomeen komt vaak voor bij hedendaagse films en serie's. Ze proberen tegenwoordig CGI zo erg realistisch te maken, dat juist het tegenovergestelde effect wordt bereikt.
Ah...ik wil niks spoilen, maar aflevering 5 zal je nog lang heugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Heroic_Nonsense schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 08:33:
Ah...ik wil niks spoilen, maar aflevering 5 zal je nog lang heugen.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CI-t7A8VZjvSSEgZQZ-8EAxVkYA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W4g5tN2rf01reyBAqOidcFW4.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

spoiler:
Ik kreeg flashbacks naar de film Ghost Ship, waar in de openingsscene een te strak gespannen staalkabel losschiet en idereen op het topdek (waar een feesrtje aan de gang is) op maaghoogte doormidden snijdt. In eerste instantie hebben mensen niets in de gaten (omdat het zo snel gaat), totdat bovenlichamen van onderlichamen afglijden :O

De enige overlevende is een klein meisje - ze was zo klein dat de staalkabel over haar hoofd vloog en zij werd als enigen iet geraakt.

Verder een redelijke popcorn-horrorfilm zonder diepgang hoor, maar die scene is me altijd bijgebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Prachtige serie. Ik zie er veel parallellen in met religie en met name waarom religie slecht is voor het mentale welzijn:
- "The Eye in the Sky" met de San Ti als stand-in voor God: een autoritaire dictator die iedereen 24x7 in de gaten houdt en zelfs de gedachten van mensen kent. Privacy bestaat niet meer.
- Cult-vorming rondom de San Ti als stand-in voor de cult-vorming rondom Jezus/Mohammed/enz waarbij cult-leden zich vrijwillig als slaaf onderwerpen aan een oppermachtige autoriteit en dat motiveren met dat later alles beter zal worden.
- Immersie in een virtuele wereld die als echt ervaren wordt is dezelfde mind-fuck als het Genesis scheppingsverhaal: onze realiteit is mogelijk een simulatie of in ieder geval een meta-niveau gecreëerd door een scheppende entiteit.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
ari3 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:25:
onze realiteit is mogelijk een simulatie of in ieder geval een meta-niveau gecreëerd door een scheppende entiteit.
Als dat zo zijn dan lijkt t me sterk dat jij de vrijheid hebt om dat te bedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 23:25
Prachtige serie. Verfrissend. Serie is niet perfect, maar het is lang geleden dat ik me zo vermaakt heb met een serie.
Op naar seizoen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08-06 12:20
Het is niet slim van de aliens om de oorlog te verklaren. In de geschiedenis gaat de wetenschap en technologie een stuk sneller als er iemand opgeblazen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-06 07:42
Eindelijk de laatste aflevering gezien. Prima vermakelijk, ook als je de boeken niet hebt gelezen.

Wat ik niet goed snap:
spoiler:
Als de Sophons iemand zoals Saul of Wade willen vermoorden of dwarsbomen, waarom passen ze dan niet de truc toe die ze ook bij de wetenschappers uithalen? Daar toonden ze een klok in het zicht. Maar in de laatste scène met Wade is te zien dat ze alles kunnen laten zien. Vrij makkelijk om iemand helemaal gek te maken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

emeralda schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:48:
Het is niet slim van de aliens om de oorlog te verklaren. In de geschiedenis gaat de wetenschap en technologie een stuk sneller als er iemand opgeblazen moet worden.
Dat stukje vind ik wel vrij sterk eigenlijk, dat de mensen tegen dat ze aankomen op een veel hoger niveau zullen zijn en dat ze dat moeten sabotteren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:26

BCC

Heroic_Nonsense schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 11:20:
Ik kreeg flashbacks naar de film Ghost Ship,
Cube niet gezien :)?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
millerman_sf schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:04:
Eindelijk de laatste aflevering gezien. Prima vermakelijk, ook als je de boeken niet hebt gelezen.

Wat ik niet goed snap:
spoiler:
Als de Sophons iemand zoals Saul of Wade willen vermoorden of dwarsbomen, waarom passen ze dan niet de truc toe die ze ook bij de wetenschappers uithalen? Daar toonden ze een klok in het zicht. Maar in de laatste scène met Wade is te zien dat ze alles kunnen laten zien. Vrij makkelijk om iemand helemaal gek te maken, toch?
Ik dacht mij te herinneren dat dat in de boeken anders verteld werd.
spoiler:
Daar begon het sowieso met een aflopende klok welke in foto's gemaakt door een van de karakters werd getoond. Wat ik gemist heb en nu via google te weten ben gekomen, is dat deze klok later ook in het zicht werd geprojecteerd. Andere illusies kwamen volgens mij niet voor. Als ze, zoals waarschijnlijk in de boeken, enkel een aflopende klok kunnen projecteren, zal niet iedereen daar even vatbaar voor zijn. Zeker van Wade verwacht ik dat die het zou kunnen negeren. In de boeken wordt niet duidelijk wat er zou gebeuren wanneer de klok tot 0 loopt, dus waarschijnlijk is het puur een mind-fuck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

@LA-384 Ze hebben ook de sterren laten knipperen, dus ze kunnen meer illusies maken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@Marzman zat dat ook in het boek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

In het boek was het de kosmische achtergrond straling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Punkrocker schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:43:
[...]

In het boek was het de kosmische achtergrond straling.
Dan is dat dus het antwoord op de vraag van @millerman_sf
De serie heeft wat veranderingen doorgevoerd die nu een plothole creëren welke in de boeken niet aan de orde was. De suggestie die @millerman_sf aanhaald ligt in lijn der verwachting met de gebeurtenissen die in de serie aan bod zijn gekomen, maar zou tegelijkertijd betekenen dat er geen verhaal meer te vertellen valt, of althans niet een die de boeken nog enigszins volgt.

Dus waarom doen de San-Ti niet wat @millerman_sf voorstelt? Omdat het in de boeken niet voorkwam/kon en het meteen een einde maakt aan het bestaande verhaal.

[ Voor 11% gewijzigd door LA-384 op 01-06-2024 05:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
De Chinese variant van deze serie volgt wat dat betreft wat meer het boek en wordt duidelijker dat de "knipoog" pas kwam nadat de hoofdpersoon aantoonbaar bewijs wilde.

Vanwege de manier waarop het verhaal rond die gebeurtenis wordt afgewerkt gaat het om achtergrondstraling. In de Amerikaanse serie gingen ze daar verder minder op in.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Het origineel niet - wel deeltje 2 (die was niet heel goed).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

De serie krijgt nog twee seizoenen, aldus Netflix:

https://www.gelderlander....-3-body-problem~a3bcdd0a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Drie boeken, drie series (y)

De CGI afdeling is alvast aan het opwarmen voor deze series. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 09:51
Ik heb ook dit seizoen bekeken en de boeken (nog) niet gelezen. Ik sta er een beetje dubbel in. sommige verhaallijnen zijn best goed gedaan en spannend. Dat aftellen, de VR headset, de puzzels. Allemaal bijzonder vermakelijk. Ook dat de San Ti eraan komen is een leuk concept. De visuals stoor ik me niet aan, ik vind het belangrijker het verhaal geloofwaardig is en de dialogen goed zijn. En daar heb ik toch een beetje kritiek.

Dialogen zijn niet echt sterk, sommige karakters lijken vrij overbodig te zijn. Ook de grote focus op de relatie tussen Jin Cheng en Felix, en de jaloezie van Raj Varma had voor mij niet zo gehoeven. Was ook wel een beetje erg cliché.

Ook is het idee van die 2 sophons die zoveel invloed kunnen uitoefenen, nogal erg belachelijk. Ik begrijp dat het sci-fi is en het gaat om nieuwe, onbekende technologie. Maar dan nog, 2 protonen? Uhuh 8)7

En zoals hier ook al aangekaart... er zijn zoveel manieren om de ontwikkeling van de raket te saboteren. Of die wallfacers te laten vermoorden. Stuur daar gewoon duizenden mensen op af en het is gedaan. Sowieso, hoe verstandig is het om die wallfacers publiek kenbaar te maken?

Waar ik me ook een beetje aan stoorde was het feit dat als tegenreactie op de openbaring van de San Ti, een groep Nobelprijs winnaars bij elkaar worden gezet om een oplossing te bedenken. En die worden ff op hun nummer gezet door Jin Cheng. Waarom!? Dat is toch helemaal niet nodig. Ik had liever gezien dat het een joint effort was van wetenschappers en landen, die samenwerken. Dat straalt professionaliteit uit, in plaats van deze vertoning.

Ik had ook wel m'n twijfels toen ik las dat D&D de series gingen maken, vanwege het debakel met GoT. En je ziet toch wel aan alles dat het een Hollywood serie is. Met grote nadruk op militair vertoon, oorlogsstrategie, standaard dialogen. Niet echt bijzonder of vernieuwend allemaal.

Voor mij krijgt S01 een 6/10. Ik denk wel dat ik S02 ga kijken. En ik ben benieuwd naar de boeken, eens kijken hoe dat geschreven is.
Pagina: 1