* Raven hoopt dat je niet tot de door Rtl en Net5 gebruikte vertalers behoordtElvhenk schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:22:
(Ik heb hem ondertiteld)

Daar maken ze fouten die 1e-jaars mavo-leerlingen niet maken, althans, mavo-leerlingen van de generatie die kinderprogramma's nog ondertiteld hebben meegemaakt i.p.v. nagesynchroniseerd
De subs zijn zo slecht dat Rtl en Net5 betaald zouden moeten krijgen om die ondertiteling te gebruiken, i.p.v. ervoor te betalen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Haha, nope, het is voor een production company. Maar ik beloof niet dat het foutloos zal zijn, hoor! Er is ook altijd wel iets. Ik heb het in eerste instantie vertaald. Het was nog helemaal niet af en daarna bemoeien zich nog diverse anderen ermee. Meestal wordt het daar beter van, maar niet altijd.Raven schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:54:
[...]
* Raven hoopt dat je niet tot de door Rtl en Net5 gebruikte vertalers behoord
Daar maken ze fouten die 1e-jaars mavo-leerlingen niet maken, althans, mavo-leerlingen van de generatie die kinderprogramma's nog ondertiteld hebben meegemaakt i.p.v. nagesynchroniseerd
De subs zijn zo slecht dat Rtl en Net5 betaald zouden moeten krijgen om die ondertiteling te gebruiken, i.p.v. ervoor te betalen.
['behoord' hierboven moet met een t zijn. Dus je ziet: het zit in een klein hoekje...

[ Voor 5% gewijzigd door Elvhenk op 14-01-2024 15:39 ]
WoopsElvhenk schreef op zondag 14 januari 2024 @ 15:36:
[...]
Haha, nope, het is voor een production company. Maar ik beloof niet dat het foutloos zal zijn, hoor! Er is ook altijd wel iets. Ik heb het in eerste instantie vertaald. Het was nog helemaal niet af en daarna bemoeien zich nog diverse anderen ermee. Meestal wordt het daar beter van, maar niet altijd.
['behoord' hierboven moet met een t zijn. Dus je ziet: het zit in een klein hoekje...]
Ik ben dan nog niet eens begonnen over vertalingen waarbij de overduidelijke context niet wordt meegenomen: Bijv. "burner phone" (brandende telefoon in de subs) en moving the tape back (politieafbakening, in de subs iets met terugspoelen videoband).
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ja, die vallen allemaal in de categorie critital error, namelijk waar de kijker op het verkeerde spoor wordt gezet.Raven schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:26:
[...]
Woops, maar ik doel op fouten als andere namen in de subs zetten als wat uitgesproken wordt, getallen andersom tikken (thirtyfive-> 53), organen/ledematen verkeerd vertalen (liver->nier, hand -> arm) en nog meer van dat soort domme fouten.
Ik ben dan nog niet eens begonnen over vertalingen waarbij de overduidelijke context niet wordt meegenomen: Bijv. "burner phone" (brandende telefoon in de subs) en moving the tape back (politieafbakening, in de subs iets met terugspoelen videoband).
Ikzelf maak geregeld 'haast'-fouten. Dan vergeet ik een lidwoord of zo. 'Ze gaan naar film.'
De deadlines zijn vaak heel krap. Dus ik ben zeker niet foutvrij!

Verwijderd
Bedankt voor de tip, ik zal zeker kijken.Elvhenk schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:56:
[...]
Ja, die vallen allemaal in de categorie critital error, namelijk waar de kijker op het verkeerde spoor wordt gezet.Te letterlijke vertalingen zie ik inderdaad vaak als fout, of gewoon dat mensen de idiomatische uitdrukkingen niet goed kennen. Of niet weten wat de Nederlandse variant daarvan is.
Ikzelf maak geregeld 'haast'-fouten. Dan vergeet ik een lidwoord of zo. 'Ze gaan naar film.'
De deadlines zijn vaak heel krap. Dus ik ben zeker niet foutvrij!
Normaal zet ik de ondertiteling niet aan, maar nu ben ik wel nieuwsgierig geworden
Ik ben nu van S2 Reacher aan het genieten, nadat S1 me van de bittere nasmaak van de Tom Cruise film heeft afgeholpen. Grappig detail, Alan Ritchson is zelfs nog kleiner dan Reacher in de boeken opmschreven wordt. (Wat het nog raadselachtiger maakt dat ze ooit dachten dat Tom Cruise een goede kandidaat was om hem te spelen)
Zo nu en dan komen er., hoe zal ik het zeggen, creatieve vertalingen voorbij. Kan er zo gauw geen bedenken, maar heel af en toe heeft iemand er wel over nagedacht, Meestal staat het Engelse er, tussen quotes.Elvhenk schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:56:
Of niet weten wat de Nederlandse variant daarvan is.
Meestal zet ik de Engelse aan, zodat als ik iets niet goed heb verstaan (door dialect ofzo) het na kan lezen, bij Nederlandse tv-zenders heb je de keus uit bagger NL-subs of niets.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:08:
Normaal zet ik de ondertiteling niet aan, maar nu ben ik wel nieuwsgierig geworden
Oscar Wilde
Hoewel ander onderwerp: wordt niet van vertalers verwacht dat ze het verschil kennen tussen dingen zoals vertaling (letterlijke tekst) en lokalisatie (cultuur, enz)?Elvhenk schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:56:
[...]
Te letterlijke vertalingen zie ik inderdaad vaak als fout, of gewoon dat mensen de idiomatische uitdrukkingen niet goed kennen.
Wij weten wat een kaaskop is, maar in het buitenland is een hoofd met of van kaas niet erg duidelijk!
Dat zit wel Schnorr.
@Stukfruit Ja, dat word je geacht weten inderdaad, maar ja! Een cheesehead! Dan denken ze dat diegene uit Wisconsin komt.
(Als iemand nog iets wil weten over ondertitelen, stuur maar een DM)
Ik ga zo ook beginnen aan Reacher 2. Seizoen 1 vond ik top en idd, deze acteur is zoveel beter dan onderdeurtje Tom Cruise. Bijna elke acteur van over de 1.90 m was beter geweest!
hehalve als je voor de Grene Bay Packers bent natuurlijk ;-)Stukfruit schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:43:
[...]
Hoewel ander onderwerp: wordt niet van vertalers verwacht dat ze het verschil kennen tussen dingen zoals vertaling (letterlijke tekst) en lokalisatie (cultuur, enz)?
Wij weten wat een kaaskop is, maar in het buitenland is een hoofd met of van kaas niet erg duidelijk!
Wikipedia: Cheesehead
Die acteur had bij mij wel wat goed te maken, want in Blue Mountain State (aanrader) vond ik hem verschrikkelijk ..Elvhenk schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:57:
Ik ga zo ook beginnen aan Reacher 2. Seizoen 1 vond ik top en idd, deze acteur is zoveel beter dan onderdeurtje Tom Cruise. Bijna elke acteur van over de 1.90 m was beter geweest!
There are no secrets, only information you do not yet have
M.b.t. letterlijke vertalingen, misschien, maar er staan (veel) fouten in die zelfs Google Translate niet doetCoenen schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:36:
zijn sommige NL subs niet 'gewoon' vertaald met Google, oid? waardoor je soms wat gekke letterlijke vertalingen krijgt.
Oscar Wilde
Ik geloof ook niet dat hij kampioen acteren is, maar hij heeft van zichzelf al die uitstraling.zeroday schreef op maandag 15 januari 2024 @ 07:43:
[...]
Die acteur had bij mij wel wat goed te maken, want in Blue Mountain State (aanrader) vond ik hem verschrikkelijk ..
Trouwens, het meest onwaarschijnlijke van het hele verhaal is dat een man van zijn postuur van die goed passende kleding vindt in kringloopwinkels...

Met alle obese inwoners daar vind ik dat niet zo gek. XXL is daar standaard, toch?Elvhenk schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:02:
[...]
Ik geloof ook niet dat hij kampioen acteren is, maar hij heeft van zichzelf al die uitstraling.
Trouwens, het meest onwaarschijnlijke van het hele verhaal is dat een man van zijn postuur van die goed passende kleding vindt in kringloopwinkels...
Ik ben overigens weer aan het genieten van S2 van Reacher. Moet weer behoorlijk wennen aan het elke week wachten op de nieuwe aflevering..
Knowledge reigns supreme over nearly anything

Wat me speciaal in deze nieuwe aflevering geergerd heeft is dat ze met aardappelen een laptop proberen aan te slingeren, terwijl ze omgeven met auto's zijn die dynamo's en accu's bevatten. En de porto's die ze bij hebben kennelijk een oneindige lading hebben (liepen ze al mee rond in het 2de seizoen)

[ Voor 14% gewijzigd door Caveman op 15-01-2024 13:36 ]
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
IMDB: True Detective (TV Series 2014– )
Enjoy 👍
Ja, het wordt erg ongeloofwaardig onderhand. Laten we ook niet vergeten dat ze er, ondanks de tijd in 10.000 BC, nog steeds zo fris en fruitig uitzien, ook qua kleding.Caveman schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:30:
Ik zag dat La Brea een 3de seizoen heeft gekregen, ik vond het al knap dat ze een 2de seizoen gekregen hadden (waar ik trouwens na 1,5 afleveringen mee gestopt ben, ivm met slechte acteer prestaties, verhaallijn als een los kanon op dek, ect) Ik dacht laat ik eens kijken of ze ergens iets geleerd hebben.... en weer 41 min die ik nooit meer terug krijg. Ongelofelijk dat goede series na 1 seizoen gecanceled woirden en deze draak van een serie maar voortkabbelt. Ligt het nu aan mij, of mis ik iets. Karakters zijn gebaseerd op het verhaal van de week, dus iedere week reageren ze weer anders om het verhaal kloppend te krijgen. Niet dat het verhaal zo geweldig is, het lijkt erop dat ze ieder week een andere schrijver hebben die alleen de laatste 5 min van de vorige aflevering mocht zien. Owja, het gaat om tijdreizen maar het heen en weer springen in de tijd heeft geen enkele consequentie op de toekomst![]()
Wat me speciaal in deze nieuwe aflevering geergerd heeft is dat ze met aardappelen een laptop proberen aan te slingeren, terwijl ze omgeven met auto's zijn die dynamo's en accu's bevatten. En de porto's die ze bij hebben kennelijk een oneindige lading hebben (liepen ze al mee rond in het 2de seizoen)
Ik begreep wel dat dit het laatste seizoen is, gezien de ondertitel 'The Final Journey'.
[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 15-01-2024 16:57 ]
Verwijderd
https://www.bol.com/nl/nl...problem/9200000024498040/
Trailer:
Het is heel theoretisch, een scifi serie met weinig 'actie' zoals je bijvoorbeeld van The Expanse gewend bent, maar wauw het is bijna beangstigend wat in deze serie aan theorieën en gebeurtenissen voorbijkomt.
Er komt tevens binnenkort een Netflix-verfilming in maart:
Zeker een aanrader om te kijken of lezen.
Daar was ik heel snel klaar mee want elke aflevering is hetzelfde. Als ik het me goed herinner verprutsen ze iets op een ongelooflijk domme manier (meestal die vrouw dacht ik) en dat moet dan weer opgelost worden. Net al Fear the walking dead. Fuck up, fix repeat.Caveman schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:30:
Ik zag dat La Brea een 3de seizoen heeft gekregen, ik vond het al knap dat ze een 2de seizoen gekregen hadden (waar ik trouwens na 1,5 afleveringen mee gestopt ben, ivm met slechte acteer prestaties, verhaallijn als een los kanon op dek, ect) Ik dacht laat ik eens kijken of ze ergens iets geleerd hebben.... en weer 41 min die ik nooit meer terug krijg. Ongelofelijk dat goede series na 1 seizoen gecanceled woirden en deze draak van een serie maar voortkabbelt. Ligt het nu aan mij, of mis ik iets. Karakters zijn gebaseerd op het verhaal van de week, dus iedere week reageren ze weer anders om het verhaal kloppend te krijgen. Niet dat het verhaal zo geweldig is, het lijkt erop dat ze ieder week een andere schrijver hebben die alleen de laatste 5 min van de vorige aflevering mocht zien. Owja, het gaat om tijdreizen maar het heen en weer springen in de tijd heeft geen enkele consequentie op de toekomst![]()
Wait, WHAT? Er is een Chinese serie? Ik heb de boeken gelezen en kijk uit naar de netflix serie, blijkt er al een te zijn.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:43:
Heb onlangs de Chinese TV-serie Three-Body gekeken gebaseerd op de boeken
https://www.bol.com/nl/nl...problem/9200000024498040/
Netflix[/URL]]
Zeker een aanrader om te kijken of lezen.
San ti, maar niet echt een hoge score op IMDB.durian schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 06:17:
[...]
Wait, WHAT? Er is een Chinese serie? Ik heb de boeken gelezen en kijk uit naar de netflix serie, blijkt er al een te zijn.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
[ Voor 3% gewijzigd door devices op 19-01-2024 08:27 ]
Verwijderd
Deze is ook pas vorig jaar uitgekomen, de eerste twee aflevering in 4K kan je hier op Youtube kijken met ondertiteling:durian schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 06:17:
[...]
Wait, WHAT? Er is een Chinese serie? Ik heb de boeken gelezen en kijk uit naar de netflix serie, blijkt er al een te zijn.
YouTube: 【4K超高清】ENG SUB【三体 Three-Body】第01集 | 腾讯视频
(Van Tencent zelf)
Er zijn in totaal 37 afleveringen, tot voor kort kon je ze allemaal gratis kijken op Youtube, nu moet je volgens mij member worden op het kanaal op Youtube, maar geen idee hoe dat exact nu in zijn werking gaat.
Een tweede seizoen gebaseerd op het tweede boek The Dark Forest is als het goed is al in de maak:
https://mydramalist.com/754441-three-body-ii-the-dark-forest
Ik heb de boeken zelf niet gelezen omdat ik niet echt een boekenlezer ben, maar van wat ik gehoord heb was de serie wel een goede vertolking van de boeken.
Qua Aziatische series die niet op Netflix uitgebracht worden vind ik IMDB niet echt 'accuraat' om het zomaar t e stellen, al valt een 7.6 nog best mee. Het is veel theorieën en 'droge stof' terwijl men van scifi waarschijnlijk meer actie verwacht.Mandrake466 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 07:34:
[...]
San ti, maar niet echt een hoge score op IMDB.
Het had inderdaad misschien iets korter gekund, maar het hielp wel bij het opbouwen van de spanning/hopeloosheid bij de serie. De Amerikaanse Netflix-versie zal wat meer toeters en bellen hebben, wat meer humor tussendoor en ook korter zijn. Nu maar hopen dat het niet té gefocust is op die toeters en bellen en het verhaal ook goed overbrengt.devices schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:27:
De Chinese Three-Body is voor een Chinese serie echt van hoge kwaliteit. Naar mijn ogen is het enige probleem dat het te langzaam is. Ik heb het boek niet gelezen, dus wellicht hoort dat er bij, maar het had van mij in 10 episodes minder gekund en dan zou het denk ik wel lekker lopen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2024 09:52 ]
Ik vind het 2e seizoen een beetje meh (gezien tot aflevering 5 of 6). Het leunt veel te veel op het team ipv op reacher zelf, naar mijn mening. Daarmee wordt het een doorsnee actieserie zoals we die al vaker hebben gezien.Coenen schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:45:
Net laatste aflevering Reacher gekeken, mooie afsluiting.Jammer dat het seizoen al weer voorbij is.
Seizoen 1 was veel meer reacher die zijn ding doet en de rest probeert het bij te houden.
[ Voor 12% gewijzigd door LA-384 op 19-01-2024 17:23 ]
Nou, dat is precies wat ik hier kwam zeggen! Het was te veel een team efffort...LA-384 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:21:
[...]
Ik vind het 2e seizoen een beetje meh (gezien tot aflevering 5 of 6). Het leunt veel te veel op het team ipv op reacher zelf, naar mijn mening. Daarmee wordt het een doorsnee actieserie zoals we die al vaker hebben gezien.
Seizoen 1 was veel meer reacher die zijn ding doet en de rest probeert het bij te houden.
Het was toch een leuke serie, maar niet zo Reacherig.
[ Voor 4% gewijzigd door Elvhenk op 21-01-2024 14:06 ]
Voor Season 3 is het boek al uitgekozen en ik las dat het een Reacher only season wordt.Elvhenk schreef op zondag 21 januari 2024 @ 14:05:
[...]
Nou, dat is precies wat ik hier kwam zeggen! Het was te veel een team efffort...
Het was toch een leuke serie, maar niet zo Reacherig.
[ Voor 11% gewijzigd door redfoxert op 21-01-2024 15:15 ]
Ik heb er niet zo'n moeite mee. Het is toch een serie die gewoon luchtig lekker wegkijkt.LA-384 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:21:
[...]
Ik vind het 2e seizoen een beetje meh (gezien tot aflevering 5 of 6). Het leunt veel te veel op het team ipv op reacher zelf, naar mijn mening. Daarmee wordt het een doorsnee actieserie zoals we die al vaker hebben gezien.
Sowieso een vreemde serie volgens Amazon Prime had ik seizoen 1 gezien. Ik kon mee niks van herinneren ook niet na een recap en stukje van de laatste aflevering van seizoen 1.
Het acteren is vrij matig. Het verhaal is vreemd.
Bijvoorbeeld die opper killer terrorist. Je verwacht daar nog een epische eind battle mee maar nee... Toch kon ik dat ook wel waarderen.
7/10
Ben benieuwd naar seizoen 3 en ben benieuwd of ik dan wel een herinnering aan dit seizoen heb
Eerste aflevering net gekeken, mooie serie tot nu toe. Ik ga straks de tweede kijken.Dacuuu schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:01:
Iemand de eerste 2 episodes van Masters of the air al gezien? Ik ben benieuwd!
Vind je? Teveel geklets en te weinig echte goede actie. Vind het erg flauw tot nu toe, na 2 eps.Zenix schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:02:
[...]
Eerste aflevering net gekeken, mooie serie tot nu toe. Ik ga straks de tweede kijken.
Ik moet nog beginnen, maar denk niet dat je MOTA moet kijken voor de actie.YaYo86 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:13:
[...]
Vind je? Teveel geklets en te weinig echte goede actie. Vind het erg flauw tot nu toe, na 2 eps.
Wat vond je dan van Band of Brothers en The Pacific? Of heb je die niet gezien? Ik moet nog beginnen aan MotA, maar BoB is wat mij betreft echt wel één van de beste series ooit.YaYo86 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:13:
[...]
Vind je? Teveel geklets en te weinig echte goede actie. Vind het erg flauw tot nu toe, na 2 eps.
Nomen nescio
BoB is helemaal de shit! The Pacific heb ik nooit gezien.Bra-Jo schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:44:
[...]
Wat vond je dan van Band of Brothers en The Pacific? Of heb je die niet gezien? Ik moet nog beginnen aan MotA, maar BoB is wat mij betreft echt wel één van de beste series ooit.
Ja ik vind het erg tegenvallen. Komt niet zo goed uit de verf al BoB.Dacuuu schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:01:
Iemand de eerste 2 episodes van Masters of the air al gezien? Ik ben benieuwd!
Oef ben ik niet de enige dus haha. De beelden zijn opzich redelijk mooi, maar elke nieuwe serie ziet er gelikt uit tegenwoordig.sig69 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:47:
[...]
Ja ik vind het erg tegenvallen. Kom niet zo goed uit d3 verf al BoB.
De constante bombastische muziek klinkt tegenwoordig ook wat oubollig, alsook veelvuldig opdringerig schreeuwen "Help!" "Get out now!" "Come on come on" "Let's go". We zijn nu niet zo blind. Soms is er ook te veel exposition. Op andere momenten is er ook iets te nadrukkelijk "zie je hoe dramatisch het is, ik wring je tranen uit voor de valse emotie".
Hopelijk betert het de komende afleveringen maar enkele recensies geven toch aan dat het nooit echt van de grond komt. Jammer.
[ Voor 10% gewijzigd door algalid op 26-01-2024 18:02 ]
Vond daarnaast sommige 'CGI scenes' er erg nep eruit zien
Relatief veel verhaallijn rondom de personages momenteel en er lijkt iets minder een duidelijke hoofdpersoon te zijn dan bijvoorbeeld in Band of Brothers.
Grootste probleem wat ik er zelf mee heb (was al een beetje in de trailers) is dat ze Austin Butler soms wel erg heldhaftig neerzetten (Rack 'em up. Knock ‘em down uitspraak welke ook in de trailers zat bijvoorbeeld).
BoB en The Pacific (vrij lang geleden dat ik de laatste gezien heb) waren wat realistischer / minder bombastisch voor mij gevoel?
Jij kijkt 10 jaar uit naar serie die toen nog niet eens aangekondigd was?! Leg uit..Tortelli schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:45:
Misschien ben ik minder kritisch maar ik vond de eerste 2 afleveringen van Masters of the Air erg vermakelijk. Moet eerlijk zeggen dat ik er ook gewoon al > 10 jaar naar uitkijk maar het me absoluut niet tegenvalt.
Relatief veel verhaallijn rondom de personages momenteel en er lijkt iets minder een duidelijke hoofdpersoon te zijn dan bijvoorbeeld in Band of Brothers.
Grootste probleem wat ik er zelf mee heb (was al een beetje in de trailers) is dat ze Austin Butler soms wel erg heldhaftig neerzetten (Rack 'em up. Knock ‘em down uitspraak welke ook in de trailers zat bijvoorbeeld).
BoB en The Pacific (vrij lang geleden dat ik de laatste gezien heb) waren wat realistischer / minder bombastisch voor mij gevoel?
19 oktober 2012: https://collider.com/hbo-band-of-brothers-series/YaYo86 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 13:12:
Jij kijkt 10 jaar uit naar serie die toen nog niet eens aangekondigd was?! Leg uit..
18 januari 2013: https://www.hollywoodrepo...d-wwii-miniseries-413632/If your heart has mended since having seen the WWII HBO miniseries Band of Brothers [...] then prepare for a new soul-crushing possibility: a third series that would follow the aerial battles in the Pacific.
The follow-up to "Band of Brothers" and "The Pacific" will be based on Donald Miller's "Masters of the Air."
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Ik had wel vooraf gehoopt dat er genoeg actie in zou zitten. Waar zou je het wel voor moeten kijken?Dacuuu schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:24:
[...]
Ik moet nog beginnen, maar denk niet dat je MOTA moet kijken voor de actie.
[ Voor 54% gewijzigd door Gunner op 27-01-2024 13:59 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Als je van geouwehoer houdt!Gunner schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 13:57:
Ik moet er nog aan beginnen maar misschien moeten we het niet teveel willen vergelijken met BoB. Die staat op eenzame hoogte.
[...]
Ik had wel vooraf gehoopt dat er genoeg actie in zou zitten. Waar zou je het wel voor moeten kijken?
@Tortelli je was er laat bij met je 10 jaar8088 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 13:44:
[...]
19 oktober 2012: https://collider.com/hbo-band-of-brothers-series/
[...]
18 januari 2013: https://www.hollywoodrepo...d-wwii-miniseries-413632/
[...]
Serie over een uitbraak van een dodelijk virus in Rusland. Niet de ontwikkelingen, maar de karakter groei heeft mij geboeid.
Season1 staat op Netflix. Serie is gespeeld door Russische acteurs en ook opgenomen in Rusland. Als je van het genre houdt zeker de moeite waard:
Waarmee kan ik deze serie vergelijken? Beetje The Walking Dead-achtig maar dan een sterk afgezwakte versie? Karakter groei is voor mij ondergeschikt als het verhaal sterk is. Niet at TWD erg sterk was maar oke haha.rachez schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:08:
Verbaasd me dat niemand hem nog gemeld heeft, maar hierbij "To the lake"
Serie over een uitbraak van een dodelijk virus in Rusland. Niet de ontwikkelingen, maar de karakter groei heeft mij geboeid.
Season1 staat op Netflix. Serie is gespeeld door Russische acteurs en ook opgenomen in Rusland. Als je van het genre houdt zeker de moeite waard:
[YouTube: "To the Lake" (2019) season 1 HD Trailer [1080p]]
* Stukfruit heeft verder in het verleden geprobeerd te kijken en vond het vooral een soort Rusissche The Walking Dead met dezelfde flawsrachez schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:08:
Wel goede vage seksscénes.
Dat zit wel Schnorr.
Hahaha ik ben overgehaald! Meteen even in mijn *arr gezet. If you know, you knowStukfruit schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:39:
[...]
* Stukfruit heeft verder in het verleden geprobeerd te kijken en vond het vooral een soort Rusissche The Walking Dead met dezelfde flaws
Wel goede vage seksscénes.
The walking dead maar dan een stuk beter / realistischer. Minder drama en geleuter.YaYo86 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:21:
[...]
Waarmee kan ik deze serie vergelijken? Beetje The Walking Dead-achtig maar dan een sterk afgezwakte versie? Karakter groei is voor mij ondergeschikt als het verhaal sterk is. Niet at TWD erg sterk was maar oke haha.
*knip*
Zie de TW, geen spoilers aub.
En de beeldkwaliteit was ook gewoon slecht. "4K", maar alle gezichten zagen er nogal "plastic fantastic" uit of zo waarbij er een soort van blur / vegen overheen leken te zitten. Gezichtsuitdrukkingen (fronzen etc) werden daardoor ook super raar. Zag er vaak echt heel raar uit. Waarschijnlijk dan teveel compressie of zo, waardoor (scherpe) details wegvielen of zo.
Voor een domme actiefilm/serie om met een bak popcorn te kijken, okay-ish. Maar niet als je het "met aandacht" kijkt dus. Die 7,5 op IMDB snap ik dan ook niet. Want normaal krijgen die "domme" films / series die an zich wel vermakelijk zijn (meer als comedy dan als actie
[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 02-02-2024 09:38 ]
Ik heb hetzelfde met de karakters. Je geeft niks om ze en het interesseert me nog totaal niet wat er me ze gaat gebeuren. Het acteerwerk is ook niet fantastisch en de 2 hoofdrolspelers overtuigen ook niet.algalid schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:59:
Ik ben tot nu toe ook niet erg enthousiast over MotA. Te veel personages om een band mee te kunnen opbouwen en op andere momenten blijven ze redelijk lang "doorzeuren".
De constante bombastische muziek klinkt tegenwoordig ook wat oubollig, alsook veelvuldig opdringerig schreeuwen "Help!" "Get out now!" "Come on come on" "Let's go". We zijn nu niet zo blind. Soms is er ook te veel exposition. Op andere momenten is er ook iets te nadrukkelijk "zie je hoe dramatisch het is, ik wring je tranen uit voor de valse emotie".
Hopelijk betert het de komende afleveringen maar enkele recensies geven toch aan dat het nooit echt van de grond komt. Jammer.
Tot nu toe een erg magere serie.
Ik ben zeker dat sommige kijkers (vooral in de States) deze serie in heroïsche jaren 50 filmstijl zullen kunnen smaken maar ik ben uitgecheckt. Uit pure interesse zal ik de komende afleveringen op snelle skip eens doorbomen, kan ik ook af en toe eens lachen met de overdramatische poses.
[ Voor 15% gewijzigd door algalid op 02-02-2024 15:25 ]
Voor mij een van de betere momenteel beschikbare series`s.
Smaken verschillen natuurlijk flink.
Maar in de trend van de eerdere verschenen Band of Brothers en meer dergelijke, toch een leuke aanvullende serie.
https://variety.com/2024/...-la-pilot-nbc-1235894684/The “Suits” spinoff, “Suits: LA” has landed a pilot order at NBCUniversal. Production is scheduled to start in late March in Vancouver.
[ Voor 37% gewijzigd door Rivanov op 02-02-2024 18:26 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ooooh!breew schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:52:
[...]
Ben nu bij ep3. Vind het allemaal nog niet echt interessant.
Vertaling is wel goed 😉

Het verhaal wordt wel een bumpier ride naarmate het vordert, maar misschien ben je je nu al verder.
[ Voor 14% gewijzigd door Elvhenk op 03-02-2024 10:26 ]
Het is een absolute aanrader. In eerste instantie vond ik het begin van de serie matig, maar nu ikYaYo86 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:45:
[...]
BoB is helemaal de shit! The Pacific heb ik nooit gezien.
er aan terug denk, was het wel helemaal hoe het moest zijn. En vanaf een bepaald moment, helemaal
goed tot het einde. Voor sommige scenes heb je wel een sterke maag nodig.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Klinkt veelbelovend. Matig omdat je BoN en/of MotA hebt gezien of.?Ome Ernst schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:21:
[...]
Het is een absolute aanrader. In eerste instantie vond ik het begin van de serie matig, maar nu ik
er aan terug denk, was het wel helemaal hoe het moest zijn. En vanaf een bepaald moment, helemaal
goed tot het einde. Voor sommige scenes heb je wel een sterke maag nodig.
Ik denk dat het deels ook met verwachtingen te maken heeft, maar ik deel je mening. Gezien de originele film en de trailer had ik meer actie verwacht. Eerste aflevering vond ik prima, het is niet raar als je daar meer praten dan actie in hebt om de setting en de karakters te introduceren, maar dat blijft zo in de andere zeven afleveringen.breew schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:52:
[...]
Ben nu bij ep3. Vind het allemaal nog niet echt interessant.
Vertaling is wel goed 😉
Als ik een cijfer zou moeten geven voor Mr. & Mrs. Smith seizoen 1, dan is dit een 6.
There's no place like 127.0.0.1
BoB is een onrealistisch hoge lat. Wij kijken met veel plezier naar MotA. Geeft weer een ander ervaringsperspectief op WWIIGunner schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 22:49:
Ik heb net de eerste aflevering gezien van MotA maar het valt me niet tegen. Nee het is geen BoB maar dat verwacht ik ook niet. De cgi stoorde me niet.
XXXVI
Dan weet ik nog niet of ik het ga volhouden. Dan maar eens kijken of Fargo wat is.
Zie mijn reactie 2 posts boven je, het blijft veel praten inderdaad.Coenen schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:07:
Over Mr. & Mrs. Smith, ik ben begonnen met aflevering 1. Een hoop gepraat. Dat blijft zo?
Dan weet ik nog niet of ik het ga volhouden. Dan maar eens kijken of Fargo wat is.
There's no place like 127.0.0.1

Nee, matig omdat het tempo heel laag lag. Wat mijn AHA moment was in de serie zeg ik liever niet, dit ivmYaYo86 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:51:
[...]
Klinkt veelbelovend. Matig omdat je BoN en/of MotA hebt gezien of.?
spoilers. MotA heb ik net afl. 2 gezien, en dat valt me helemaal niet tegen. BoB is een iconische serie.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Dat vind ik er inderdaad ook leuk aan, en het blijkt historisch ook aardig juist. Heb sommige dingen wat na lopen zoeken, omdat dit deel van de oorlog mij ook niet echt bekend was. Bijvoorbeeld dus het grote verschil in tactiek (en het complete gebrek aan samenwerking) tussen de Britten en de Amerikanen. De Britten waren al lang bezig met nachtelijk alles platbombarderen, terwijl de Amerikanen nog op hun moral high horse zaten en eindeloos bommenwerpers met hun bemanning naar de shredder stuurden omdat ze perse overdag precisie bombardementen wilden doen om maar geen burgerdoelen te raken.ephymerous schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:05:
[...]
BoB is een onrealistisch hoge lat. Wij kijken met veel plezier naar MotA. Geeft weer een ander ervaringsperspectief op WWII
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik kreeg griep voor het weekend, dus ik heb hem uitgekeken. Alleen de laatste EP8 is te pruimen, deCoenen schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:42:
Ik heb het opgegeven vanavond, halvewege aflevering 2. Helaas geen Mr en Mrs Smith voor mij.
rest matig.
Als je nog een goede serie zoekt, Tokyo Vice op HBO Max. Deze week start seizoen 2. Gaat over een jonge verslaggever die in de jaren 90 in de zaakjes van de plaatselijke Yakuza verzand raakt.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Zeker een toffe serie, bedankt voor de tip dat hij weer gaat beginnen!loekf2 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:04:
[...]
Ik kreeg griep voor het weekend, dus ik heb hem uitgekeken. Alleen de laatste EP8 is te pruimen, de
rest matig.
Als je nog een goede serie zoekt, Tokyo Vice op HBO Max. Deze week start seizoen 2. Gaat over een jonge verslaggever die in de jaren 90 in de zaakjes van de plaatselijke Yakuza verzand raakt.
Ik kreeg eigenlijk het gevoel dat dit een manier was om de schrijvers- en acteurstaking te omzeilen. De script lagen min of meer klaar voor de opnames van een andere NCIS maar om de stakingen te omzeilen, zijn ze uitgeweken naar Australië. Ik weet dat het niet zo kan zijn qua timing en zo maar dat was toch het gevoel. Denk dat deze komt op het ondertussen veel te lange en constant langer wordende lijstje "voor als er echt niets anders te zien is"
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Bedankt voor de heads up. S1 van Tokyo Vice heb ik in een ruk uitgekeken!loekf2 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:04:
[...]
Grappig detail dat de hoofdpersoon helemaal geen japans spreekt en enkel het bijna foutloos kan uitspreken (na heel veel oefenen)

Jodie Foster met Christopher Eccleston als tegenspeler in IJsland

De rest is ook prima maar ik ken de bijbehorende acteurs (nog) niet
Dat zit wel Schnorr.
Dat had ik na seizoen 1 al toen Matthew McConaughey en Woody Harrelson er niet meer in zaten. Erg jammer want was een top seizoen.Stukfruit schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:38:
True Detective S4 begint toch iets te worden. Het is niet meer echt TD, maar het heeft iets
Jodie Foster met Christopher Eccleston als tegenspeler in IJsland
De rest is ook prima maar ik ken de bijbehorende acteurs (nog) niet
Dat zit wel Schnorr.
Oscar Wilde
Check, zie 'm na wat verder scrollen staan, RSS-filter had 'm net opgepikt/breew schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:44:
[...]
en s02e02 ook (dubbele aflevering gisteren)
Oscar Wilde
Ik vond hem erg vermakelijk. Helaas nergens nog het 2e seizoen legaal kunnen vinden, en m'n Ruskie is een beetje ondermaats.rachez schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:08:
Ook wel een goed seizoen overigens.
Weer heel wat te kijken deze week. Van bijna niks naar bijna 2 series per dag
Season 3 vond ik echt wel weer goed, season 2 daarentegen...Stukfruit schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:33:
S2 en 3 waren inderdaad matige aftreksels van S1.
To dare is to do
Wel beter, maar toch een beetje een herhaling als ik het me goed herinnerSlaapje schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:23:
[...]
Season 3 vond ik echt wel weer goed, season 2 daarentegen...
Dat zit wel Schnorr.
"The Recruit"... geen idee of het wat is maar zag er wel grappig uit
The recruit prima serie om je mee te vermakenRicmaniac schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:51:
Gezien ik "The Rookie"af heb gemaakt laatst ga ik aan een nieuwe beginnen.
"The Recruit"... geen idee of het wat is maar zag er wel grappig uiteposide 1 nu kijken.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Typische kwantiteit over kwaliteit Netflix serie zeg maar.Ricmaniac schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:51:
Gezien ik "The Rookie"af heb gemaakt laatst ga ik aan een nieuwe beginnen.
"The Recruit"... geen idee of het wat is maar zag er wel grappig uiteposide 1 nu kijken.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
dat vind ik soms geen enkel probleemDonstil schreef op maandag 12 februari 2024 @ 23:27:
[...]
Typische kwantiteit over kwaliteit Netflix serie zeg maar.
Oscar Wilde
Eens, Fargo S05 is echt heel erg goed, misschien wel de beste tot nu toe.jmk schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:09:
Fargo was echt fantastisch het laatste seizoen. Echt kippenvel.
Heel verschil met S04 wat we hier na 3 afleveringen opgegeven hebben.
IMDB: The Brothers Sun (TV Series 2024)
Chines maffia, leuke actie, wat humor, ok verhaal. Ik heb me ermee vermaakt
[ Voor 9% gewijzigd door sig69 op 15-02-2024 21:49 ]
Oscar Wilde
FBI S06 is ook weer begonnen
Het scripten begint er nu toch wel erg dik op te liggen. De ongescripte dingen (gewoon een grap of een uitspraak ofzo, dat ze samen dubbel liggen) vind ik eigenlijk het leukste. De "oude chemie" zeg maar. Vond ik toch minder aanwezig. Alsnog prima om naar te kijken overigens hoor.Coenen schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:45:
The Grand Tour was weer top.
Oscar Wilde
Dit topic is gesloten.
POST GEEN SPOILERS!
In dit topic wordt over veel verschillende series gepraat, en er zijn altijd lezers die de serie waarover je post nog niet gezien hebben. Post daarom in dit topic dus geen spoilers, ook niet als je ze "netjes" in spoilertags zet.
Als je dieper op een serie wil ingaan en ook discussiëren over zaken die spoilers zijn voor mensen die de serie nog niet gezien hebben, doe dat dan in het topic specifiek voor die serie - en als die er nog niet is, dan kan je die natuurlijk maken.