Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tito129 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 20:04:
Zie ik dat jij xl bed hebt? Is dat beetje handig met klappen en ruimte in de bak?
Klopt. Qua klappen is er weinig verschil, je verliest alleen de dikte van het uitstekende deel aan laadruimte in de wagenbak. Ik heb echter alles in kratten gedaan die precies tot de binnenste rand van de wagenbak komen, en dan past het bed daar precies nog boven en heb ik evengoed genoeg ruimte om de zak met stokken op de kratten te leggen.
Nu zijn wij beschaafd met zooi mee nemen maar mocht je meer ruimte in de bak willen dan kan je altijd nog het matrasje bovenop het bed gooien en dan scheelt dat weer wat ruimte in de wagenbak.
Stoelen of een kinderfietsje/step gaan meestal gewoon onder het dekzeil op de tent, dus dat hoeft niet in de wagenbak. Serieuze fietsen gewoon op de dissel, heb daar een kogel voor mijn fietsendrager.
Al wordt dat steeds meer puzzelen om de kogeldruk op peil te houden, m'n dochter heeft tegenwoordig ook een grotere fiets en met drie op de dissel weegt het best wat. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
Gonadan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:35:
[...]

Klopt. Qua klappen is er weinig verschil, je verliest alleen de dikte van het uitstekende deel aan laadruimte in de wagenbak. Ik heb echter alles in kratten gedaan die precies tot de binnenste rand van de wagenbak komen, en dan past het bed daar precies nog boven en heb ik evengoed genoeg ruimte om de zak met stokken op de kratten te leggen.
Nu zijn wij beschaafd met zooi mee nemen maar mocht je meer ruimte in de bak willen dan kan je altijd nog het matrasje bovenop het bed gooien en dan scheelt dat weer wat ruimte in de wagenbak.
Stoelen of een kinderfietsje/step gaan meestal gewoon onder het dekzeil op de tent, dus dat hoeft niet in de wagenbak. Serieuze fietsen gewoon op de dissel, heb daar een kogel voor mijn fietsendrager.
Al wordt dat steeds meer puzzelen om de kogeldruk op peil te houden, m'n dochter heeft tegenwoordig ook een grotere fiets en met drie op de dissel weegt het best wat. :D
Dat laatste herken ik wel. Heb een Campooz. Die heeft wat minder gewicht aan de achterzijde en dan 3 fietsen op de dissel.
Zit al een poosje te kijken naar de Livingstone. Staat een mooie te koop. Alleen die heeft geen boogluifel. Vind zelf de midden stok onder de luifel niet ideaal. Ookal hebben we die bij lazy jack ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:34

vhal

ಠ_ಠ

Toch wel mooi dat er met termen worden gestrooid als 'even uitklappen' en dat de absolute waardes in minuten worden gespecificeerd per handeling. :P

In de praktijk komt er (bij mij) toch geen ruk van terecht en reken ik de absolute waardes met een factor 4. Uiteindelijk ben ik gewoon blij dat we binnen 3 uur weg zijn :+

Al zijn die tentzakken van Aart Kok voor de luifel/kuip/etc altijd wel een gevecht om het spul er normaal in te krijgen. Waarom moet het nou op de mm net passend zijn en dan vouw ik het echt volgens 'de juiste manier' op. Inmiddels gooi ik die meuk maar in een plastic zak en zoek ik het thuis wel uit. :P

[ Voor 34% gewijzigd door vhal op 04-04-2025 16:27 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Haha, terug in zakken? Wat bazel jij nou joh? Opvouwen en zo de kar in, hoppa. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tuurlijk kun je een wagen nat en vies inklappen maar ik heb in al die jaren maar 1x thuis de wagen nog uitgeklapt om te drogen, voor de rest altijd schoon en droog ingeklapt. Heeft wel mijn voorkeur, liever een uurtje later weg en thuis niet meer hoeven schoonmaken/drogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 04-04-2025 19:49 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Chaoss op 04-04-2025 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Gonadan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:46:
Haha, terug in zakken? Wat bazel jij nou joh? Opvouwen en zo de kar in, hoppa. :D
Ja dat dus :9 . Die zakken zijn direct na aanschaf in de kliko verdwenen :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik hoor het al, we kunnen nu binnen 2 uur weg ipv 3 :+

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 05-04-2025 07:29 ]

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vandaag toch de Lazy Jack gekocht, in en uitklappen viel me alles mee, zoals met elke vw moet je er handigheid in krijgen. Voor een overnachting onderweg staat hij sneller dan de Odyssee.

Camping zet van 800 euro kregen we er 'gratis' bij verder hebben we behalve een reservewiel en schokbrekers geen opties gekozen. We willen nog wel een opberschort, maar de originele van Campooz is best prijzig (169,-) en ik vindt die rode randjes niet zo mooi. Ik zag dat iemand zelf iets had gemaakt door op een bestaand vakkenschort een strook klittenband te naaien.

We hebben ook nog getwijfeld over de vloermatten van Campooz (228,-) die zijn mooi op maat maar dan heb je wel dezelfde blauwe matten als alle andere Campooz eigenaren, zit tussen de oren want de kans dat je een andere treft is natuurlijk klein. :P

Keuken (379,-) hebben we ook niet gedaan, ik denk dat ik zelf iets ga maken. Een inklapbare keuken is leuk maar ik heb liever een vast kastje zodat het spul erin kan blijven

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 05-04-2025 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gefeliciteerd en goed idee qua keuken. Heb daar wel vaker tips van gezien, dat mensen een soort draagbaar kastje maken wat alles in kan blijven. Noemen ze ook wel chuck box geloof ik.
Chaoss schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:45:
Tuurlijk kun je een wagen nat en vies inklappen maar ik heb in al die jaren maar 1x thuis de wagen nog uitgeklapt om te drogen, voor de rest altijd schoon en droog ingeklapt. Heeft wel mijn voorkeur, liever een uurtje later weg en thuis niet meer hoeven schoonmaken/drogen.
Op weg naar huis heb je hem het liefst al klaar inderdaad en met dauw kan een uurtje met het verschil maken. Maar als het echt geregend heeft dan heb je de hele ochtend nodig.
Al blijf ik op de laatste camping meestal ook zo lang mogelijk, die kies ik meestal op een paar uurtjes van huis.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Chaoss schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 16:19: want de kans dat je een andere treft is natuurlijk klein. :P
Dat weet ik niet, ik zie best veel Campooz en met name de Lazy Jack. :) Veel kampeerplezier gewenst met die mooie wagen! :)

Keuken (379,-) hebben we ook niet gedaan, ik denk dat ik zelf iets ga maken. Een inklapbare keuken is leuk maar ik heb liever een vast kastje zodat het spul erin kan blijven
Spullen niet door de handen hoeven hebben is inderdaad de grootste winst, goed idee dus!

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
“Kampeermeneer” heeft trouwens een geinige “test” gedaan van de opzet-tijd van verschillende vouwwagens. :)

https://www.kampeermeneer.nl/welke-vouwwagen-snel-opzetten/

Als snel opzetten belangrijk voor je is, kun je zo wel zien welke wagens je in ieder geval niet moet hebben. Op zich is de uitkomst (voor mij) niet zo verrassend en doorgaans klopt de lijst voor mijn gevoel ook best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Vind het maar een rare uitkomst wat betreft de Combi Camp Flexi en de Aart Kok Kavango. In de basis zijn dit toch wel identieke vouwwagens, ik vraag mij af waar het verschil in zit.

En nee, ik heb de enquête niet ingevuld voor de Kavango waardoor de gemiddelde tijd flink naar boven is geëindigd :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-05 10:43
Pfff de eeuwige snelheid komt ook weer voorbij.
Daar heb je helemaal niks aan want je weet nooit hoe handig iemand is met het opzetten van vouwwagens.
Vind het meer van belang dat het makkelijk gaat.
Denk dan een geen gesleep met zware keukens en zo min mogelijk losse stokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JanHenk schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 18:27:
“Kampeermeneer” heeft trouwens een geinige “test” gedaan van de opzet-tijd van verschillende vouwwagens. :)

Als snel opzetten belangrijk voor je is, kun je zo wel zien welke wagens je in ieder geval niet moet hebben. Op zich is de uitkomst (voor mij) niet zo verrassend en doorgaans klopt de lijst voor mijn gevoel ook best aardig.
Als ik zo even kijk naar modellen die ik ken dan krijg ik meer vragen dan dat ik het gevoel heb dat het klopt.
Zo is de Zambezi een stuk sneller dan de Livingstone, terwijl het exact dezelfde tent is: River Lodge.
De Game Drive variant duurt dan ineens heel veel langer, terwijl het enige verschil de vaste keuken is.
Ik heb sterk het gevoel dat de accessoires nogal verschillend waren en het niet zoveel met de modellen an sich te maken had.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Leuk onderzoekje, maar vooral voor de amusementswaarde en interessante/goede uitleg eromheen. Ik zou er geen aankoop op baseren. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-05 23:22
Chaoss schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 16:19:
Misschien vind je het wat, misschien ook niet. Wij hebben hier stapellades achter de achterklep zitten. De klep zelf aan de binnenkant een restant zeil geplakt. Klep open is dus een werkblad met makkelijk afneembaar zeil, en daar achter staan dan 3x2 lades met alles wat we maar nodig hebben om te eten. Op de camping een prima werkplek en ook zo weer opgeruimd, klep dicht en alles uit het zicht. Ook onderweg is het eetgerei op deze manier goed benaderbaar.

Zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VllUNzIMWaWvIbPz2WDzogt_is4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rsjww9khP2sDpCkZ5Xxmi0lM.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door -MD- op 06-04-2025 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Thnx voor de tip. Ik denk dat ik iets ga maken van ikea kastjes en dat dan mischien op rails zodat je het zo uit de wagen trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swenno
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:04
Wij zijn stiekem aan het kijken voor een andere vouwwagen. Hebben nu een vrij jonge Cabanon Mercury waarmee we 6x zijn weggeweest afgelopen 2 jaar. Maar lopen toch tegen een aantal 'puntjes' aan.

Spelen nu met het idee om de Mercury weg te doen en een andere type te kopen. Met een 123 systeem zoals een CC flex / AK Kavengo / Trigano Odyssee / Jamet Jametic.

De Trigano staat nu boven aan de lijst, moeten deze nog wel even bekijken in de showroom. Alleen twijfel een beetje of we hier veel mee gaan winnen en of het zin heeft om weer wat te investeren.

'Puntjes' waar we nu tegen aan lopen met de Mercury:
- Stokken / voortent en kuipzuil nemen veel plek in waardoor het gangpad bijna al compleet gevuld is.
- Redelijke tijd bezig met opzetten. De vouwwagen open klappen gaat snel maar eigenlijk heb je dan nog niks.
- Keuken niet echt praktisch en krap met 3 pitten. Hadden eigenlijk het idee om de keuken compleet te verbouwen.
- Tijdens afbreken vaak de spullen meerdere keren in het hand.
- Stokken niet super degelijk, beginnen al wat gebreken in voor te komen.

Met de Trigano zouden we een aantal dingen oplossen, denk ik:
- Spullen maar 1x vast door de grotere opslag
- Minder tentdoek doordat er al gedeelte meeklap.
- Makkelijker voor doorreis ivm de voortent die meeklapt
- Keuken gebruiken wij nooit meer dan 2 pitten op de camping dus dat zou ook voordeel zijn

Nadeel die ik op het moment zie:
- 60 haringen de Trigano ? Hoe lang ben je daar mee bezig ?
- Iets minder stevige constructie doordat het geen boogtent is zoals de Mercury.
- Voortent 1 meter kleiner en 40 cm smaller. (hebben 2 jonge kids die graag op de vloer spelen)

Zien wij verder nog wat over het hoofd?
Ook speelt de gedachten om naar een type te gaan met 1 bed op de kar en de kinderen op de grond. Die optie hebben we nog niet bekeken en dan zou er weer een lading andere types beschikbaar komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
  • Nu online
Swenno schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 00:04:
Wij zijn stiekem aan het kijken voor een andere vouwwagen. Hebben nu een vrij jonge Cabanon Mercury waarmee we 6x zijn weggeweest afgelopen 2 jaar. Maar lopen toch tegen een aantal 'puntjes' aan.

Spelen nu met het idee om de Mercury weg te doen en een andere type te kopen. Met een 123 systeem zoals een CC flex / AK Kavengo / Trigano Odyssee / Jamet Jametic.

De Trigano staat nu boven aan de lijst, moeten deze nog wel even bekijken in de showroom. Alleen twijfel een beetje of we hier veel mee gaan winnen en of het zin heeft om weer wat te investeren.

- Stokken / voortent en kuipzuil nemen veel plek in waardoor het gangpad bijna al compleet gevuld is.
- Redelijke tijd bezig met opzetten. De vouwwagen open klappen gaat snel maar eigenlijk heb je dan nog niks.
- Keuken niet echt praktisch en krap met 3 pitten. Hadden eigenlijk het idee om de keuken compleet te verbouwen.

- Keuken gebruiken wij nooit meer dan 2 pitten op de camping dus dat zou ook voordeel zijn

- Iets minder stevige constructie doordat het geen boogtent is zoals de Mercury.
- Voortent 1 meter kleiner en 40 cm smaller. (hebben 2 jonge kids die graag op de vloer spelen)

Ook speelt de gedachten om naar een type te gaan met 1 bed op de kar en de kinderen op de grond. Die optie hebben we nog niet bekeken en dan zou er weer een lading andere types beschikbaar komen.
Wij hebben een Odyssee GL 2. Ik denk dat je de voor- en nadelen behoorlijk goed op een rijtje hebt. Het is vooral zaak om in een winkel te voelen of het iets voor je is. Wij hadden er gelijk een goed gevoel bij.

Wat betreft ruimte binnen: door de verticale wanden en stahoogte tot de rand heb je véél ruimte. Wij hebben er afgelopen jaar met 3 kleine kinderen 3 maanden mee rondgereisd door Europa. Ruimte zat, ook met de keuken binnen. Bij slecht weer kan je trouwens ook nog de voordeur van de tent in de luifel ritsen. Dan heb je echt een balzaal. Wel het luifel-deel zonder vloer dus het moet niet té hard regenen, maar meestal wil je dit op de miezerige dagen dat het de hele dag regent. Dan is dit perfect.

Wat betreft gemak, ik vind het nog steeds een klus om op te zetten. Voor 1 nacht doen wij het niet. 60 haringen is alleen nodig met luifel en storm, maar 30 sla je er al gauw.

De keuken vind ik handig ingedeeld. Ik heb een vaste buis van de wasbak naar beneden door de keuken gelegd zodat we voor waterafvoer er alleen nog een emmer onder hoeven te zetten. En inderdaad, meer dan 2 pitten zijn op zo’n klein oppervlak toch niet handig.

Groot voordeel door geen gangpad: al je bagageruimte is beschikbaar tijdens het kamperen. Wij halen zo min mogelijk eruit en leven uit de bak. Al onze kleren en dergelijke blijven er de hele vakantie in. Alleen de kleren voor de volgende ochtend leggen we klaar.

Laat maar weten als je nog meer vragen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:40
Swenno schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 00:04:

Identieke afweging als wij hebben gemaakt, lees ook dezelfde argumenten terug ;) Behalve de keuken, die gebruiken we toch alleen als opslag, eten maak ik altijd op de skottelbraai. Wij hebben uiteindelijk voor de Kavango gekozen, die vonden we mooier en voelde wat meer solide aan dan de Odyssee naar ons gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swenno
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:04
Stalensnuitje schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:23:
[...]

Identieke afweging als wij hebben gemaakt, lees ook dezelfde argumenten terug ;) Behalve de keuken, die gebruiken we toch alleen als opslag, eten maak ik altijd op de skottelbraai. Wij hebben uiteindelijk voor de Kavango gekozen, die vonden we mooier en voelde wat meer solide aan dan de Odyssee naar ons gevoel.
Vanochtend ff snel langs de vouwwagen zaak gereden.
En conclusie:

Kavango is helaas afgevallen. Met mijn 1.96 is deze te klein en mis toch wel wat licht.

De CC flex kwam in de buurt maar miste beetje het wow effect om met zijn prijsrange interessant te worden.

Dus we gaan kijken of we een Trigano odyssee op de kop kunnen tikken voor een mooie prijs. De vrouw is ook wel overtuigd om een andere te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Swenno schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:23:
[...]

Vanochtend ff snel langs de vouwwagen zaak gereden.
En conclusie:

Kavango is helaas afgevallen. Met mijn 1.96 is deze te klein en mis toch wel wat licht.

De CC flex kwam in de buurt maar miste beetje het wow effect om met zijn prijsrange interessant te worden.

Dus we gaan kijken of we een Trigano odyssee op de kop kunnen tikken voor een mooie prijs. De vrouw is ook wel overtuigd om een andere te halen.
Met die lengte snap ik dat ;) Voor ons is het prima te doen en vind de Mrs het vooral lekker knus.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zo, de Kyte weer uit de stalling. Even opzetten in de voortuin voor de laatste checks en vulling, en we kunnen over een paar daagjes weer ;)

Tentdoek 14 jaar oud, ziet er nog mooi wit uit. Ik heb een prototype uit 2011 met de prototype WindForce. Blaasmotor is zo eentje die je ook bij een luchtkussen krijgt. Omkeerbaar gemonteerd, aan de zijkant, zodat er 1 motor is, die max 1100W trekt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpyE2tY9IK8XrGgh0yjH4ExNGbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRV3Xbb8c7fH0aPajuUrmpjW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door Get!em op 11-04-2025 20:45 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Gonadan schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 16:57:
Gefeliciteerd en goed idee qua keuken. Heb daar wel vaker tips van gezien, dat mensen een soort draagbaar kastje maken wat alles in kan blijven. Noemen ze ook wel chuck box geloof ik.
Zelf heb net zo’n Chuck box / kookkist getracht te maken. Ik heb een alu box uit de kelder gepakt, 7 jaar geleden precies voor dit doel gekocht, maar hij werd anders gebruikt. Na een scheiding hebben we de AK Kariba verkocht. En sinds kort heb ik een Zambezi Karsten. Zonder keuken. Dus heb ik het plan van 7 jaar geleden eindelijk omgezet in een project. Met Pasen ga ik de Zambezi en de kookkist testen. In de zomer staat er een trekvakantie op de agenda: we beginnen in Baden Württemberg en ga via de Franse Alpen naar de middellandse zee. Anyhow: de kookbox:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apbYT-v_yJI8kL9tJLYfcnCYp9M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hYCMuK2PmrahKk05yZSZkkNg.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78aKtLRg8SWQYul8qRv2u2ZMiKA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Pyg4kzHbC6nvSO5lRZOlnkr.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVQZW-0JBPlf1cnsyYMfcUJdcRk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NU7NxLmX6GJDMDOkleVDt2vF.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BPlO1aPrvKY3eN91a8vrBTFfrk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l37tKrmvv5JS4J6UvRWMhPRx.jpg?f=fotoalbum_medium

Rechstachter plaats voor de pannenset. Rechtsvorm komt de waterkoker. Bovenop de gaspit. Onderin zit een besteklade. Daarboven komen de borden. Het hoge vak links is voor gasflesjes, snijplank, en ader hoogspanning. In het vak rechts van de besteklade komen de bekers.

[ Voor 5% gewijzigd door ST10©DE op 13-04-2025 12:09 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vrijdag gaan we de Lazy Jack ophalen! Bij de dealer nog alle meuk uit onze oude overhevelen.

Heb alvast 6 van deze kratten gehaald bij de Action:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhv18j0I012FwZTIkyNvI71OuGE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6QaotWL1u9xVxdMtcggQ7xNh.png?f=user_large

Deksel, klep aan de voorkant en zijn stapelbaar. Als het goed is passen er 2 op elkaar in de bak van de LJ. Ik ga de LJ wat netter indelen dan de Odyssee die toch wat onhandig is door de wielbakken.

Ook 3 van deze lampjes meegenomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKkZ6J1HWehDAE65ZZ9Echx9KV4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0PLvtJu9WzrJYcYxLvDyAFKR.png?f=user_large

Ga er 2 in de wagenbak plakken en 1 onder de bovenste traptrede. Deze hebben een bewegingsensor en zijn met usb oplaadbaar.

In de meivakantie vanaf 26/27 april gaan we gelijk een weekje weg met de LJ. Ik weet nog niet waarheen, bewust niets geboekt in de hoop dat we het beste weer een beetje kunnen opzoeken. Maar ik wil ook niet veel verder dan 600km rijden dus of dat lukt... :P

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 19-04-2025 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:44
Heb je toevallig ook directe links? Deze zien er wat steviger uit dan wat ik normaal zie bij de action.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kwet schreef op zondag 20 april 2025 @ 08:35:
Heb je toevallig ook directe links? Deze zien er wat steviger uit dan wat ik normaal zie bij de action.
Dit zijn ze: https://www.action.com/nl...em_UFh9LgIlUjl1TFU9lkwdVg

Zijn qua afmetingen vergelijkbaar met een boodschappen krat. Ik ben bij 2 actions geweest hadden er elk 3 liggen. Ze liggen niet bij de ander opbergvbakken maar bij het kampeerspullen. Duurde ff voordat ik kon vinden... bijzonder ook dat action medewerkers totaal geen idee hebben waar spullen liggen :')

Als ze goed bevallen haal ik er misschien nog een paar. Denk dat de kinderen hun kleding er ook wel in kan, scheelt weer koffers die minder efficiënt zijn in de wagenbak.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 20-04-2025 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ook nog een product tip: als je kinderen hebt die uit de babystoel zijn gegroeid, maar te klein voor de hoge campingtafel:

https://kidseropuit.nl/re...rstoel-hoge-campingstoel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Nog een producttip: https://www.decathlon.nl/...8?mc=8819856&c=Zwartgrijs

Deze stoel stoel was al populair bij ons (in dit lage/kleine model) maar nu is er een versie met een hogere rugleuning + de zitting is net zo laag + je zit er minder "in" dan bij het andere hoge model (deze). Wij zitten graag wat dichter bij de grond en deze 900 XL versie is perfect voor ons. Vervangt, met een voetenkrukje de lomp/grote Redwood Sequoia.

Zondag de eerste trip van het jaar met onze nieuwe Kavango, veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:32

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MrAcid schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:41:
Nog een producttip: https://www.decathlon.nl/...8?mc=8819856&c=Zwartgrijs

Deze stoel stoel was al populair bij ons (in dit lage/kleine model) maar nu is er een versie met een hogere rugleuning + de zitting is net zo laag + je zit er minder "in" dan bij het andere hoge model (deze). Wij zitten graag wat dichter bij de grond en deze 900 XL versie is perfect voor ons. Vervangt, met een voetenkrukje de lomp/grote Redwood Sequoia.

Zondag de eerste trip van het jaar met onze nieuwe Kavango, veel zin in!
.. en via Obelink houdt Bo-Camp uitverkoop, zoals hier :D

Veel plezier, vergeet de foto's niet!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 18:08

ralpje

Deugpopje

Chaoss schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:16:

Ook 3 van deze lampjes meegenomen:

[Afbeelding]

Ga er 2 in de wagenbak plakken en 1 onder de bovenste traptrede. Deze hebben een bewegingsensor en zijn met usb oplaadbaar.
Ook bij de Action? Ik wil inderdaad ook nog wel wat verlichting in de bak van onze Jack maken, dit ziet er uit als een prima optie!

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ralpje schreef op woensdag 23 april 2025 @ 22:31:
[...]

Ook bij de Action? Ik wil inderdaad ook nog wel wat verlichting in de bak van onze Jack maken, dit ziet er uit als een prima optie!
Ja ook action, volgens mij 6 of 7 euro pst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:44
ralpje schreef op woensdag 23 april 2025 @ 22:31:
[...]

Ja die liggen bij de verlichting. Ook meegepakt. Hopelijk geeft het genoeg licht, want lijkt in huis niet heel veel vanaf te komen. Zijn magnetisch dus makkelijk te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:59
Ik gebruik die lamp thuis al enkele jaren in de trapkast. Weet niet of ik het een handige lamp zou vinden om wat op te zoeken, maar voor in een ruimte is het prima.

Mooi dat ze weer terug zijn, want ze zijn best even weggeweest. VOlgens mij zijn ze ook bij tellSell geweest voor €50 per lamp :+

[ Voor 29% gewijzigd door GAIAjohan op 23-04-2025 22:57 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
JanHenk schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 18:27:

Vaag verhaal, hoe kan er zoveel verschil zitten tussen een Combi-Camp Flexi Comfort en een Aart Kok Kavango, terwijl het 99% qua opbouw hetzelfde is,.. En opzettijd overnachtingsplek 20min?! echt niet..

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 23-04-2025 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-05 10:43
Tja.
Dit komt op de Vouwwagenclub.info ook vaak voorbij.
Je kunt er niks mee want voor sommige is snelheid zo belangrijk dat ze de werkelijkheid wel eens uit het oog verliezen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-05 19:52
Het is zover… na 2 jaar een vouwwagen gehuurd te hebben, gaan we morgen met onze eigen Cabanon Mercury op pad. Een weekje kamperen in het oosten van het land.

Nu vraag ik mij af (en ja, dit is een brede vraag): zijn er zaken/spullen die jullie door de jaren heen onmisbaar zijn gaan vinden? Dingen die niet standaard bij je vouwwagen zitten? Ik heb zelf bijv. lampjes gekocht die ik aan de stokken kan vastmaken, dat leek mij wel zo handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Lampjes zou ik niet als onmisbaar beschouwen, een trekhaak wel. :P

Veel hangt af van je persoonlijke wensen en wat je normaal wenselijk vindt in je kampeeruitrusting. Specifiek voor een vouwwagen weet ik eigenlijk niet. Ik zou zeggen dat wielkeggen, pootjeszwengel en eventueel disselhoes er gewoon bij zitten. Wellicht dingen als een waterpasje of een stukje worteldoek voor onder je kuipzeil? Mooi nummerbord met oplegletters. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Als je al 2 jaar met een vouwwagen op pad bent geweest zijn alle dingen die je toen NIET mee had in elk geval niet onmisbaar, dus dat scheelt weer kosten en ruimte! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:09
Wij zijn gisteren in Boxtel en Schijndel geweest. Bij de Wit hebben we toch meer vouwwagens kunnen bekijken die ons passen. We gaan de markt op voor een Cabanon Chamonix. Grote bedden (168x220) en een hoge tent en luifel. Ik kan er met mijn twee meter zonder te bukken onderdoor lopen. :)

Zelf ben ik geen kampeerder. Maar mijn vriendin en twee zoons vinden het fantastisch. Ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wij staan alweer twee dagen met de Cabanon Neptune te kamperen, nog een week dan is de eerste vakantie van dit jaar alweer voorbij.
Opzetten blijft toch een oefening van een paar uur, maar daarna heb je wel alle ruimte als het regent (gisteren de hele dag) en toch het kampeergevoel.
Projectje wat ik nog ga doen is een fatsoenlijke WiFi router/pihole/Home Assistant voor op de camping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piper
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:42

Piper

No guts, no glory

Hier alweer 5 dagen op pad, gelukkig nog even te gaan en krijgen we goed weer komende week!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Crosspost uit het kampeer topic, waar ik het per ongeluk gepost had:

Vandaag de campooz opgehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjm0oqjCutjRkHxdVqMZQPNd2VQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RXe4vMInaK8KtsuJzXWM5qwO.jpg?f=fotoalbum_large

En veilig in de tuin geparkeerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w831U4Yf18udJrQXgiUQtBHZZRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oYYuXKTFSBEhM01jWbNcdQeY.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de dealer al het spul uit de oude vouwwagen gehaald, wat een meuk :P Morgen alles maar eens sorteren en netjes in bakken doen.

Thuis er achter gekomen dat ons oprolbaar/opklapbaar tafeltje vergeten zijn... zit in zo'n soort tas waar ook tentstokken inzitten dus over het hoofd gezien.... dealer is maar 15min rijden maar is wel ff een gedoe.

Helaas past het disselslot wat ik heb ook niet... hij staat gelukkig uit het zicht op eigen grond achter een afgesloten schutting

Zondag vertrekken we naar deze camping: https://www.camping-leukbachtal.de/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Muncher schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 14:32:
Nu vraag ik mij af (en ja, dit is een brede vraag): zijn er zaken/spullen die jullie door de jaren heen onmisbaar zijn gaan vinden? Dingen die niet standaard bij je vouwwagen zitten? Ik heb zelf bijv. lampjes gekocht die ik aan de stokken kan vastmaken, dat leek mij wel zo handig.
Onmisbaar is vaak een groot woord, maar wat lampjes om op te hangen is inderdaadwel erg handig.

Verder:
-Kapstokje met haakjes die je aan een willekeurige buis kunt hangen.
-deurmat/droogloop mat ligt bij ons ook standaard in de vouwwagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muncher
Appesteijn schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:47:
Wij staan alweer twee dagen met de Cabanon Neptune te kamperen, nog een week dan is de eerste vakantie van dit jaar alweer voorbij.
Opzetten blijft toch een oefening van een paar uur, maar daarna heb je wel alle ruimte als het regent (gisteren de hele dag) en toch het kampeergevoel.
Projectje wat ik nog ga doen is een fatsoenlijke WiFi router/pihole/Home Assistant voor op de camping.
Ik kan je deze aanraden: https://www.gl-inet.com/products/gl-axt1800/

Is een wifi repeater en router in 1 (je kan repeaten, losse dongle aankoppelen, je telefoon, etc.). Je kan adhome als plug-in draaien. Tailscale wordt ook ondersteunt, dus dat gebruik ik om mijn pi-hole thuis te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Muncher Misschien een rare vraag hoor, maar ik zag het apparaat eerder ook voorbij komen. Wat is het voordeel ten opzichte van “gewoon” een iPhone (of Android zo je wil) als hotspot gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Chaoss Leuke combi zo met de Scenic. 8) Veel plezier ermee!! Benieuwd hoe het je bevalt.

De Campooz komt uit Noardburgum denk ik? Groetnis út It Hearrenfean. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
JanHenk schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 21:12:
@Muncher Misschien een rare vraag hoor, maar ik zag het apparaat eerder ook voorbij komen. Wat is het voordeel ten opzichte van “gewoon” een iPhone (of Android zo je wil) als hotspot gebruiken?
Geen rare vraag hoor. Een travel router kan veel meer dan alleen internet geven. Zie bijv. een van deze twee video’s voor meer details (die zijn uitgebreider dan wat ik hier kan typen).

YouTube: Why You Need a Pocket Router: Hotels, Airports, Airplanes, Cruise Sh...

YouTube: Pocket Router - From Wi-Fi Woes to Travel Bliss! | GL.iNet Slate AX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 21:43
Muncher schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 20:18:
[...]

Ik kan je deze aanraden: https://www.gl-inet.com/products/gl-axt1800/

Is een wifi repeater en router in 1 (je kan repeaten, losse dongle aankoppelen, je telefoon, etc.). Je kan adhome als plug-in draaien. Tailscale wordt ook ondersteunt, dus dat gebruik ik om mijn pi-hole thuis te gebruiken.
Zelf ben ik bewust niet voor een dergelijke router gegaan, maar een zo hoog mogelijke cat 4g router. Bereik is op campings in het buitenland vaak wat minder en werk ik liever niet met een dongle.

Uiteindelijk gegaan voor een Huawei b818-263 met daarnaast een NUC die ik gebruik als Proxmox backup server. Home Assistant in een VM en hoppa domotica in de vouwwagen. Nou ja, een led strip met WLED, cotton ball lights met een outdoor plug, een Ikea lamp + knop en wat sensors. Misschien dat ik de elektrische kacheltjes nog op een "slim" stopcontact zet en met een temperatuur sensor een thermostaat maak.

Morgen vertrekken we voor een weekje met de Cabanon Stratos die we in het najaar hebben gekocht naar Luxemburg. Onwijs veel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Niet online
barrymossel schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 07:56:
[...]

Zelf ben ik bewust niet voor een dergelijke router gegaan, maar een zo hoog mogelijke cat 4g router. Bereik is op campings in het buitenland vaak wat minder en werk ik liever niet met een dongle.

Uiteindelijk gegaan voor een Huawei b818-263 met daarnaast een NUC die ik gebruik als Proxmox backup server. Home Assistant in een VM en hoppa domotica in de vouwwagen. Nou ja, een led strip met WLED, cotton ball lights met een outdoor plug, een Ikea lamp + knop en wat sensors. Misschien dat ik de elektrische kacheltjes nog op een "slim" stopcontact zet en met een temperatuur sensor een thermostaat maak.

Morgen vertrekken we voor een weekje met de Cabanon Stratos die we in het najaar hebben gekocht naar Luxemburg. Onwijs veel zin in.
Het gaat een beetje off-topic, maar heb je je HA ook gekoppeld met thuis? Dat je bv je huis in de gaten kan houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

JanHenk schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 21:17:
@Chaoss Leuke combi zo met de Scenic. 8) Veel plezier ermee!! Benieuwd hoe het je bevalt.

De Campooz komt uit Noardburgum denk ik? Groetnis út It Hearrenfean. ;)
Idd gekocht in Noordburgum. Woon zelf in drachten, dik kwartiertje rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Appesteijn schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 09:41:
[...]

Het gaat een beetje off-topic, maar heb je je HA ook gekoppeld met thuis? Dat je bv je huis in de gaten kan houden?
Neuh, in de HA app kun je meerdere instances opnemen. Dus eventueel kan ik omschakelen. En ik zou niet weten wat ik in de gaten moet houden. Als er iets aan de hand zou zijn krijg ik sowieso een melding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Gisteren bijna 3,5 uur bezig geweest om de Cabanon op te zetten en in te richten. Wat een gedoe. Dat had ik niet verwacht... 8) :P

Maar, ik weet nu wel voor de volgende keer dat je eerst het kuipzeil goed strak moet zetten op de hoeken.

Wat ik nog moet bedenken is hoe ik de universele ondertentjes aan die bedplanken kan bevestigen. Er zitten van die haakjes aan de tentjes die je aan tentstokken zou moeten kunnen hangen. Maar helaas zijn die stokken nergens binnen bereik. Dus de kinderen hebben vannacht in de cabine geslapen. Vandaag eens op zoek naar een oplossing. En anders slapen ze maar de hele week in de slaapcabine...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Laatst online: 21:51
Paar haakjes in de onderkant van de bedplank schroeven? Of anders de touwtjes verlengen?

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:57
barrymossel schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:06:
Gisteren bijna 3,5 uur bezig geweest om de Cabanon op te zetten en in te richten. Wat een gedoe. Dat had ik niet verwacht... 8) :P

Maar, ik weet nu wel voor de volgende keer dat je eerst het kuipzeil goed strak moet zetten op de hoeken.

Wat ik nog moet bedenken is hoe ik de universele ondertentjes aan die bedplanken kan bevestigen. Er zitten van die haakjes aan de tentjes die je aan tentstokken zou moeten kunnen hangen. Maar helaas zijn die stokken nergens binnen bereik. Dus de kinderen hebben vannacht in de cabine geslapen. Vandaag eens op zoek naar een oplossing. En anders slapen ze maar de hele week in de slaapcabine...
Ik weet niet hoe breed jouw ondertentje is maar wij maken die 'haakjes' vast aan de rand van de bedplank. Hier kunnen we het haakje precies omheenschuiven.
Of anders zou je een touw om de bedplank heen kunnen maken en kun je daar je haakjes aan vastmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
SonOfSam schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:28:
Paar haakjes in de onderkant van de bedplank schroeven? Of anders de touwtjes verlengen?
Ik wilde inderdaad zo naar de bouwmarkt rijden voor haakjes.
steviewonder23 schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:00:
[...]

Ik weet niet hoe breed jouw ondertentje is maar wij maken die 'haakjes' vast aan de rand van de bedplank. Hier kunnen we het haakje precies omheenschuiven.
Maar dit heeft me een ritje bespaard. De tentjes hangen (enigszins provisorisch) aan de bedplank. Heb er vertrouwen in dat dat wel gaat lukken...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:09
Wij hebben gisteren een Cabanon Suncruiser uit 2014 bekeken en na ‘m samen met de verkoper deels te hebben opgezet ook maar direct gekocht :)

Het ding heeft (helaas?) geen bermkeuken maar we hebben er wel een mooie opzet kleuren, twee stoelen, een tafel en een kacheltje bij.

Pinksterweekend gaan we ‘m voor het eerst proberen.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
  • Nu online
barrymossel schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:06:

Haha tja dat hoort erbij voor een eerste keer. Wij hebben er ook ongeveer zo lang over gedaan om onze Odyssee in vol ornaat op te zetten. Tegenwoordig gaat het in een uurtje denk ik.

Veel plezier ermee nu hij staat! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
ephymerous schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:29:
Wij hebben gisteren een Cabanon Suncruiser uit 2014 bekeken en na ‘m samen met de verkoper deels te hebben opgezet ook maar direct gekocht :)

Het ding heeft (helaas?) geen bermkeuken maar we hebben er wel een mooie opzet kleuren, twee stoelen, een tafel en een kacheltje bij.

Pinksterweekend gaan we ‘m voor het eerst proberen.
Een bermkeuken zou ik achteraf gezien niet missen denk ik. Opvouwbaar keukentje en gasstelletje is eigenlijk veel makkelijker.

De bermkeuken is gewoon zo vreselijk zwaar, dat het eigenlijk gewoon niet hanteerbaar is..

In ons geval is alleen de wagenbak een stuk groter als je wel een bermkeuken hebt (CC Flexi).

En echt koken terwijl het ding aan de auto hangt lijkt mij vrij vervelend ook qua spetters enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Laatst online: 14:56
GAIAjohan schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:50:
[...]

Een bermkeuken zou ik achteraf gezien niet missen denk ik. Opvouwbaar keukentje en gasstelletje is eigenlijk veel makkelijker.

De bermkeuken is gewoon zo vreselijk zwaar, dat het eigenlijk gewoon niet hanteerbaar is..

In ons geval is alleen de wagenbak een stuk groter als je wel een bermkeuken hebt (CC Flexi).

En echt koken terwijl het ding aan de auto hangt lijkt mij vrij vervelend ook qua spetters enzo..
Bermkeuken kan je wielen onder zetten, dan kan je m rollen. Het blijven hele zware gevallen, maar ik vind ze wel praktisch, vooral omdat de wagen niet groter wordt, maar je wel je keukenspullen / kooktoestel niet in de vouwwagen bak hoeft te laten. Je hebt dan inderdaad meer ruimte.

Voor onderweg, doe je het zeil wat aan de kant, zet de kleppen omhoog (tenminste bij onze vouwwagen) en dan heb je gelijk je spatschermen bij je kookgedeelte zitten. Heeft je vouwwagen geen last van hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ze zijn juist gemaakt om onderweg te gebruiken, dus ik maak me niet zo'n zorgen om spatten of zo. Die van mij zit dan ook aan de achterkant dus de auto heeft er sowieso geen last van. Best ideaal om even een lunch te doen op een parkeerplaats langs een mooie omgeving.

@jbdeiman hoe bedoel je de wagen wordt niet groter? Qua lengte telt hij er gewoon bij toch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
jbdeiman schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:02:
[...]

Bermkeuken kan je wielen onder zetten, dan kan je m rollen. Het blijven hele zware gevallen, maar ik vind ze wel praktisch, vooral omdat de wagen niet groter wordt, maar je wel je keukenspullen / kooktoestel niet in de vouwwagen bak hoeft te laten. Je hebt dan inderdaad meer ruimte.

Voor onderweg, doe je het zeil wat aan de kant, zet de kleppen omhoog (tenminste bij onze vouwwagen) en dan heb je gelijk je spatschermen bij je kookgedeelte zitten. Heeft je vouwwagen geen last van hoor.
We hebben ook wielen maar het blijft een zwaar geval.

In geval van de CC Flexi/AK Kavango is de versie met keuken een heel andere wagen dan die zonder keuken. Die met keuken is breder en langer. Er zitten andere banden onder, die zonder keuken vallen de wielen buiten de bak, die met keuken vallen ze binnen de bak. Qua inhoud is het dacht ik zelfs 500L verschil dat die met keuken groter is. 1000vs 1500L.
Punt voor mij is ook gewoon het lichte tentdoek direct erachter, ondanks de klepjes enzo. Overigens wordt die keuken in de brandende zon in Frankrijk ook gewoon te heet om aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Ik lees overal dat de Kavango/Flexi keuken zo zwaar is. Dat was die van de Mercury ook, maar ik kan nergens vinden wat de verschillen nou echt zijn qua (leeg)gewicht, iemand dat wel eens gecheckt?

Ben van plan om m gewoon te laten hangen, dus dan maakt t niet uit. En idd, als het uiteindelijk toch handiger (b)lijkt haal ik wel een paar wielen bij Hornbach ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Lastig te vinden inderdaad. De keuken mag nog 35 kg inhoud hebben en als je bedenkt dat de 'lichtgewicht' disselkeuken van AK al 28 kg is dan kan je wel uitrekenen hoe zwaar het potentieel zou kunnen zijn.
Die 500 L extra zou ik overigens met een pallet zout nemen, dat lijkt me vrij theoretisch.

Die van mij kan ik niet eens los halen, maar dat vind ik ook wel weer prettig. Hoef er weinig aan te doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Gonadan schreef op maandag 28 april 2025 @ 18:51:
Lastig te vinden inderdaad. De keuken mag nog 35 kg inhoud hebben en als je bedenkt dat de 'lichtgewicht' disselkeuken van AK al 28 kg is dan kan je wel uitrekenen hoe zwaar het potentieel zou kunnen zijn.
Die 500 L extra zou ik overigens met een pallet zout nemen, dat lijkt me vrij theoretisch.

Die van mij kan ik niet eens los halen, maar dat vind ik ook wel weer prettig. Hoef er weinig aan te doen.
20cm breder aan de binnenkant, verschil in breedte zie je ook duidelijk. Verder ook een paar centimeter hoger, en dan nog de inhoud van de keuken.

Volgens mijn rekenmachine moet een Flexi zonder keuken 932L (210*120*37) zijn onder het bed, en een Flexi met keuken 1176L (210*140*40)onder het bed en een gokje van de keuken is 145*45*40, nog eens 261L dus 1437 L.

Wat betreft gewicht van de keuken schat ik die op een kilo of 40-45 + dat er nog 35kg meuk in mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
De Flexi met of zonder keuken zijn inderdaad ook wel compleet verschillende wagens, het verschil is niet letterlijk de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ah de bak zelf is ook daadwerkelijk groter? Dat had ik gemist. Ik vond 500L in alleen de keuken niet zo realistisch. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Dat is (of in elk geval: lijkt) inderdaad wel een volstrket andere wagen(bak) te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://aartkok.nl/content/uploads/2017/01/Daarom-een-Kavango-Game-Drive-XL-800x0-c-center@1x.webp
Afbeeldingslocatie: https://aartkok.nl/content/uploads/2017/05/Aart-Kok-Tent-en-Trailer.n-647x0-c-default.webp

[ Voor 16% gewijzigd door Stalensnuitje op 29-04-2025 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

De combi-camp website laat dit ook wel zien: het middelste filmpje (?) hier: https://combi-camp.com/nl/vouwwagens/flexi-comfort/ waar mevrouw Kok de wagens laat zien kan je het zien.

Overigens heeft de CC Country hetzelfde verschil met de CC Valley (staat hier voor de deur); andere bak met minder inhoud (en ander bed!). Maar, de CC Valley bestaat niet meer, dat is nu de CC Country Pure en die heeft dan weer dezelfde bak met evenveel inhoud als de CC Country.
Verder vooral puzzelen op de site van CC - of even de winkel bezoeken.

Mocht je tweedehands kijken (ik zag een Valley op MP) weet je dat verschil.

De CC Countries/Pure hebben trouwens geen easypack; voor ons niet zo belangrijk, alles zit in de Valley en de wagen is klaar voor vertrek; de rest gaat in de auto..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Stalensnuitje schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:00:
Dat is (of in elk geval: lijkt) inderdaad wel een volstrket andere wagen(bak) te zijn:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op deze foto kan ik het goed zien, alleen de wielkasten zijn afgedekt maar de rest is extra ruimte. Bij mij is over de hele lengte bekisting aangebracht, dus geeft die extra breedte niet per se veel extra inhoud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1S4H_wQcSWoLN3n5RvQc3g-WZ-c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/esmhb0y4cAR5h2HOlhXJ16Oj.png?f=fotoalbum_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
pjottum schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:11:

De CC Countries/Pure hebben trouwens geen easypack; voor ons niet zo belangrijk, alles zit in de Valley en de wagen is klaar voor vertrek; de rest gaat in de auto..
Als je ziet hoe snel je zo'n Country of Valley kunt openklappen heb je alleen even een paar meter nodig en dan is ie sneller open dan de meeste wagens die wél easy pack hebben. Lukte mij gewoon op de oprit onder de carport.

Wij hebben een Country gehad en weer verkocht, maar dat was niet vanwege het ontbreken van easy pack (dat heb ik op die wagen nooit gemist). Dat was meer vanwege gezinsuitbreiding (wilden meer ruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:27
JanHenk schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:58:
[...]

Als je ziet hoe snel je zo'n Country of Valley kunt openklappen heb je alleen even een paar meter nodig en dan is ie sneller open dan de meeste wagens die wél easy pack hebben. Lukte mij gewoon op de oprit onder de carport.

Wij hebben een Country gehad en weer verkocht, maar dat was niet vanwege het ontbreken van easy pack (dat heb ik op die wagen nooit gemist). Dat was meer vanwege gezinsuitbreiding (wilden meer ruimte).
Maar dan moet je die paar meter wel hebben. Wij hebben nu een Gerjak Tago Indian die we moeten openklappen om hem in te pakken, maar dat betekent in ons geval dat we de buren moeten vragen of ze hun auto wat willen verzetten zodat hij op de parkeerplaats achter het huis uitgeklapt kan worden. Wat dat betreft zou ik graag zo'n easypack functie willen hebben, maar dat heb je volgens mij niet zoveel op dubbelklappers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Eddos schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:20:
[...]

Maar dan moet je die paar meter wel hebben. Wij hebben nu een Gerjak Tago Indian die we moeten openklappen om hem in te pakken, maar dat betekent in ons geval dat we de buren moeten vragen of ze hun auto wat willen verzetten zodat hij op de parkeerplaats achter het huis uitgeklapt kan worden. Wat dat betreft zou ik graag zo'n easypack functie willen hebben, maar dat heb je volgens mij niet zoveel op dubbelklappers.
Dat is ook wel wat een ander model dan een Combi-camp Country / Valley en dergelijke. De Indian is inderdaad een dubbelklapper en die is behoorlijk breed als je die aan beide kanten moet uitlklappen. Daar zou ik inderdaad wel graag een easy pack-achtig iets op hebben. :)

Mijn opmerking ging specifiek over de Country dus, daar zou jij het mogelijk ook niet missen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VkTyHAXk-oAb_WpC35vmL7Gxik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tf1EmHLuRDtEjLo2GNEyHvAV.jpg?f=fotoalbum_large

Zo dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

JanHenk schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:58:
[...]

Ja, ik zet hem op de oprit op, dat is geen probleem, maar je moet er wel de ruimte voor hebben. Easypack is hier een wel vaker genoemde wens, vandaar dat ik het noemde.
JanHenk schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:25:
[...]

Dat is ook wel wat een ander model dan een Combi-camp Country / Valley en dergelijke. De Indian is inderdaad een dubbelklapper en die is behoorlijk breed als je die aan beide kanten moet uitlklappen. Daar zou ik inderdaad wel graag een easy pack-achtig iets op hebben. :)

Mijn opmerking ging specifiek over de Country dus, daar zou jij het mogelijk ook niet missen.

[Afbeelding]

Zo dus! :)
Mooi hoor!

[ Voor 33% gewijzigd door pjottum op 29-04-2025 10:26 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Eddos schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:20:
[...]

Ik klapte onze Cabanon Mercury op de oprit altijd overdwars open, dan zit je aan 4m lang en 2m breed ;) Moet je alleen wel de dissel ergens kwijt kunnen O-)

De nieuwere versies daarvan hebben wel Easypack, dan heb je inderdaad gemak bij het volpakken van de bak, maar om bijvoorbeeld thuis de bedden vast op te maken moet 'ie dan alsnog open natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Stalensnuitje op 29-04-2025 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Precies dat. Ik draai hem op de stoep zo dat de dissel net langs de kliko's achter mijn schuur steekt. Dan kan ik hem richting huis over de oprit uitklappen en kunnen de buren gewoon nog parkeren en mensen er ook nog langs op de stoep. Maar ik besef me dat ik mazzel heb dat het precies past. :P

Die van mij heeft wel 'laden en lossen' ofwel ik kan zonder uitklappen bij de bagage, maar het grootste nadeel van alles vind ik nog dat je zoveel elastieken los moet halen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Laatst online: 21:51
Stalensnuitje schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:00:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mensen dit zijn compleet andere wagens. De gamedrive is alleen een vouwwagen. De flexi is een aanhanger met een vouwwagen er op. Die kan je er vrij gemakkelijk af halen en dan het karretje voor andere dingen gebruiken. Uitgangspunt is dus heel anders

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Daarom zei ik ook:
GAIAjohan schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:17:
[...]

In geval van de CC Flexi/AK Kavango is de versie met keuken een heel andere wagen dan die zonder keuken.
:+

En ja wij hebben bewust voor easypack gekozen.We hadden eerst wel een Country of Trigano Itinea op het oog, maar de breedte bij het inpakken is het probleem. Onze oprit is misschien 3m breed, en daar krijg je zo'n Country/Itinea niet uitgeklapt. Bovendien kan kan de Flexi met Easypack ook 'open' in de garage staan, dus bij nattigheid ook prima te vullen vóór een vakantie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzjZ5LK5G34k92voyoLtSTa8m78=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/59ZGR5c20ou6yR042JCtDLrB.jpg?f=user_large

Het is geen Cabanon Malawi geworden omdat ik het idee had dat die veel bewerkelijker waren met opzetten.

Voor dit jaar nog maar zien of het lukt hiermee weg te gaan, of dat het toch een huisje wordt. De trekauto is total loss na een aanrijding van achteren. + fysiek ongemak daarvan. Theoretisch mag de Yaris ervoor (max trekgewicht 830kg), maar zal toch wat vreemd lijken denk ik, plus de koelbox kan dan zeker niet mee :P

[ Voor 33% gewijzigd door GAIAjohan op 29-04-2025 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

GAIAjohan schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:16:

En ja wij hebben bewust voor easypack gekozen.We hadden eerst wel een Country of Trigano Itinea op het oog, maar de breedte bij het inpakken is het probleem. Onze oprit is misschien 3m breed, en daar krijg je zo'n Country/Itinea niet uitgeklapt. Bovendien kan kan de Flexi met Easypack ook 'open' in de garage staan, dus bij nattigheid ook prima te vullen vóór een vakantie.

[Afbeelding]

Voor dit jaar nog maar zien of het lukt hiermee weg te gaan, of dat het toch een huisje wordt. De trekauto is total loss na een aanrijding van achteren. Theoretisch mag de Yaris ervoor (max trekgewicht 830kg), maar zal toch wat vreemd lijken denk ik, plus de koelbox kan dan zeker niet mee :P
Da's wel verrot - niet alleen de kosten van het vervangen van je auto maar ook de hogere kosten van zo'n huisjespark (wellicht is een auto huren zelfs voordeliger..) Met een Yaris wordt wel een uitdaging kan ik me voorstellen. Kan die box niet op het dak dan? :o

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Voor dit jaar nog maar zien of het lukt hiermee weg te gaan, of dat het toch een huisje wordt. De trekauto is total loss na een aanrijding van achteren. Theoretisch mag de Yaris ervoor (max trekgewicht 830kg), maar zal toch wat vreemd lijken denk ik, plus de koelbox kan dan zeker niet mee :P
Dat is wel naar zeg...

Kun je niet een autoruil doen voor tijdens de vakantie, met vrienden of familie? Natuurlijk afhankelijk van je relatie met die mensen en wat voor auto die hebben, maar ik zou dat zonder problemen kunnen voorstellen met mijn ouders en schoonouders die beide een auto met trekhaak hebben en genoeg trekgewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:27
Hoe ver ga je rijden? Ik zag afgelopen weekend iemand met een Campooz achter een Yaris arriveren op de camping in Raalte, dat zag er prima te doen uit.
Maar ik weet niet of ik er mee naar Oostenrijk zou rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
pjottum schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:09:
[...]

Da's wel verrot - niet alleen de kosten van het vervangen van je auto maar ook de hogere kosten van zo'n huisjespark (wellicht is een auto huren zelfs voordeliger..) Met een Yaris wordt wel een uitdaging kan ik me voorstellen. Kan die box niet op het dak dan? :o
Het is niet alleen de auto, maar ook het fysieke deel van het opzetten. Op dit moment zou het me denk ik niet lukken.

Lenen van een andere auto is wellicht wel een optie. Koelbox op het dak zie ik niet zo zitten. Zeker niet met inhoud :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Eddos schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:32:
[...]

Hoe ver ga je rijden? Ik zag afgelopen weekend iemand met een Campooz achter een Yaris arriveren op de camping in Raalte, dat zag er prima te doen uit.
Maar ik weet niet of ik er mee naar Oostenrijk zou rijden.
We zouden dit jaar niet zo ver gaan, Max iets van 600km, maar je zit wel met vier personen in een zwaarbezakte Yaris in dat geval. Maar inderdaad is lenen dan beter, of toch maar even huisje/stacaravan dit jaar. Als het niet lukt tijdig een vervanger met trekhaak te krijgen en het fysieke deel natuurlijk

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 29-04-2025 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

GAIAjohan schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:40:
[...]

We zouden dit jaar niet zo ver gaan, Max iets van 600km, maar je zit wel met vier personen in een zwaarbezakte Yaris in dat geval. Maar inderdaad is lenen dan beter, of toch maar even huisje/stacaravan dit jaar. Als het niet lukt tijdig een vervanger met trekhaak te krijgen en het fysieke deel natuurlijk
Als jullie allebei een rijbewijs hebben is het misschien zelfs een optie om alleen een auto te huren voor de heen en terugrit . Bij Europcar ofzo. In NL ophalen en afleveren ter plaatse? En voor de terugreis dito. En de ander rijdt met de Yaris zodat je ter plaatse tijdens de vakantie daarover kan beschkken.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
ST10©DE schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:53:
[...]

Als jullie allebei een rijbewijs hebben is het misschien zelfs een optie om alleen een auto te huren voor de heen en terugrit . Bij Europcar ofzo. In NL ophalen en afleveren ter plaatse? En voor de terugreis dito. En de ander rijdt met de Yaris zodat je ter plaatse tijdens de vakantie daarover kan beschkken.
Mooiste zou zijn als er op tijd een andere auto met trekhaak is, en vooral het fysieke deel is opgelost. Auto lenen van familie is ook zeker een optie. Huurauto’s zou de laatste oplossing zijn.

Een nieuwe (tweedehands) auto is opzich zo geregeld natuurlijk, punt is alleen wel dat ik wel iets wil voor de lange termijn en niet snel/hup omdat het moet. En mogelijk nog een trekhaak geplaatst moet worden.

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 29-04-2025 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
SonOfSam schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 11:30:
[...]

Mensen dit zijn compleet andere wagens. De gamedrive is alleen een vouwwagen. De flexi is een aanhanger met een vouwwagen er op. Die kan je er vrij gemakkelijk af halen en dan het karretje voor andere dingen gebruiken. Uitgangspunt is dus heel anders
Dat zeg ik toch ook :?

@GAIAjohan dat is balen zeg, hopelijk ben je iig snel van het fysieke ongemak af!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jrrooster
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-05 09:29
Wij hebben net een Campooz Lazy Jack gekocht. Wat voor bakken(en welke maat) gebruiken jullie om spullen in op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@jrrooster Wij hebben kratten (Euroboxen) van Auer, uit Duitsland. Super stevig, maar kost op zich ook wel wat. Passen wel goed in de Holtkamper en volgens mij ook wel in de Campooz aanhanger. 1,20m breed is ideaal, dan kun je tetrissen met formaten 60x40, 40x30, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:39
Wij hebben verschillende formaten euroboxen met scharnierdeksel van Auer in onze CampooZ (2022). Zijn de hoge prijs meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56
@jrrooster Wij gebruiken 60x40 Wibo boxen van de Hornbach in onze Lazy Jack. 4 setjes van 32 en 20 hoog, past precies op elkaar met een los deksel per set.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jrrooster schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:38:
Wij hebben net een Campooz Lazy Jack gekocht. Wat voor bakken(en welke maat) gebruiken jullie om spullen in op te slaan.
Heb ook een Lazy Jack, en ik heb opberg boxen van de Action gekocht een whopping 13 euro per stuk. Zijn stevig genoeg, los deksel en een klep aan de voorkant, zodat je gestapeld toch ook spullen eruit kunt halen.

Zie mijn eerdere post:
Chaoss schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:16:
Vrijdag gaan we de Lazy Jack ophalen! Bij de dealer nog alle meuk uit onze oude overhevelen.

Heb alvast 6 van deze kratten gehaald bij de Action:
[Afbeelding]

Deksel, klep aan de voorkant en zijn stapelbaar. Als het goed is passen er 2 op elkaar in de bak van de LJ. Ik ga de LJ wat netter indelen dan de Odyssee die toch wat onhandig is door de wielbakken.
Hier passen precies 2 van op elkaar in de LJ, MITS je een 2024/2025 model hebt. De eerdere modellen hebben een iets lagere wagenbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Gonadan schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:14:
Ze zijn juist gemaakt om onderweg te gebruiken, dus ik maak me niet zo'n zorgen om spatten of zo. Die van mij zit dan ook aan de achterkant dus de auto heeft er sowieso geen last van. Best ideaal om even een lunch te doen op een parkeerplaats langs een mooie omgeving.

@jbdeiman hoe bedoel je de wagen wordt niet groter? Qua lengte telt hij er gewoon bij toch?
Ik bedoel dat de wagen op zichzelf niet groter wordt, maar je bergruimte krijgt doordat je geen kookspullen e.d. in de wagen zelf op hoeft te bergen. Als je de keuken eraf haalt, is de wagen even groot, dus op de kampeerplek is het even groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:33:
Ik bedoel dat de wagen op zichzelf niet groter wordt, maar je bergruimte krijgt doordat je geen kookspullen e.d. in de wagen zelf op hoeft te bergen. Als je de keuken eraf haalt, is de wagen even groot, dus op de kampeerplek is het even groot.
Ja je bedoelt dat je de keuken iets flexibeler kunt plaatsen dan, mocht het wat krap worden zeg maar? Want hij neemt nog steeds wel ruimte in natuurlijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Gonadan schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:42:
[...]

Ja je bedoelt dat je de keuken iets flexibeler kunt plaatsen dan, mocht het wat krap worden zeg maar? Want hij neemt nog steeds wel ruimte in natuurlijk.
Ik bedoel dat je er onderweg vooral voordeel aan hebt dat je geen los kooktoestel en je potten/ pannen en servies in de vouwwagenback moet stoppen. Het scheelt je wat ruimte in de bak, maar die wordt er op zichzelf niet groter van natuurlijk. Er komt vooral een 'los-vast' Item achteraan onder je dekzeil van de vouwwagen.

Tijdens het kamperen zelf heb je er weinig voordeel van vind ik, omdat je zo'n kooktoestelletje vaak nog gemakkelijker kan verplaatsen en wij gebruiken het kookgedeelte vaak niet eens.
Ik zou zelf liever een licht (los) kooktoestelletje op een wat lichter model kast achterop de vouwwagen hebben zeg maar, wel de voordelen qua ruimte voor onderweg en toch een soort keukentje die je binnen/ buiten kan zetten, maar niet de nadelen van een loeizwaar apparaat achterop de vouwwagen.

Maar iets zegt mij dat dit met stevig en veiligheid te maken heeft, waardoor het gewicht zo hoog wordt (in combinatie met prijs, kan vast ook met lichtere materialen, maar dat zou m veel duurder maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op woensdag 30 april 2025 @ 16:00:
Ik bedoel dat je er onderweg vooral voordeel aan hebt dat je geen los kooktoestel en je potten/ pannen en servies in de vouwwagenback moet stoppen. Het scheelt je wat ruimte in de bak, maar die wordt er op zichzelf niet groter van natuurlijk. Er komt vooral een 'los-vast' Item achteraan onder je dekzeil van de vouwwagen.

Tijdens het kamperen zelf heb je er weinig voordeel van vind ik, omdat je zo'n kooktoestelletje vaak nog gemakkelijker kan verplaatsen en wij gebruiken het kookgedeelte vaak niet eens.
Ik zou zelf liever een licht (los) kooktoestelletje op een wat lichter model kast achterop de vouwwagen hebben zeg maar, wel de voordelen qua ruimte voor onderweg en toch een soort keukentje die je binnen/ buiten kan zetten, maar niet de nadelen van een loeizwaar apparaat achterop de vouwwagen.

Maar iets zegt mij dat dit met stevig en veiligheid te maken heeft, waardoor het gewicht zo hoog wordt (in combinatie met prijs, kan vast ook met lichtere materialen, maar dat zou m veel duurder maken).
Ik begrijp je. Dan heb je misschien nog meer aan een kleintje in een disselbak of zo, kost ook geen ruimte in de bak en kan dan lichter zijn.

Zelf heb ik een vaste achteraan de wagen, daar ben ik wel heel blij mee. We gebruiken hem ook heel veel en de koelbox zit er gewoon standaard in. De kar wordt er wel langer en zwaarder van, maar dat compenseert weer ene beetje de fietsendrager op de dissel. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Gonadan schreef op woensdag 30 april 2025 @ 16:26:
[...]

Ik begrijp je. Dan heb je misschien nog meer aan een kleintje in een disselbak of zo, kost ook geen ruimte in de bak en kan dan lichter zijn.

Zelf heb ik een vaste achteraan de wagen, daar ben ik wel heel blij mee. We gebruiken hem ook heel veel en de koelbox zit er gewoon standaard in. De kar wordt er wel langer en zwaarder van, maar dat compenseert weer ene beetje de fietsendrager op de dissel. :P
Bij de onze kan er geen koelbox in, dat zou wel super zijn inderdaad. Zo'n koelbox kost anders zoveel ruimte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:47:
[...]

Bij de onze kan er geen koelbox in, dat zou wel super zijn inderdaad. Zo'n koelbox kost anders zoveel ruimte.
Ja precies, scheelt een hoop ruimte en sjouwen. En ik vind het heerlijk om soms zo een broodje te doen onderweg. Pauze in de natuur in plaats van bij een druk tankstation en toch al je eten en koude drankjes bij de hand.
Al moet ik zeggen dat de vaak aanwezige toileteis het met regelmaat niet toestaat zo te pauzeren. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxiuWi13RNPLJBbWj54yZSWIAA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8iUgFzw7jasUIJ8D7JkdXgay.jpg?f=fotoalbum_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zoveel mensen, zoveel wensen. Heb 10 jaar een berm keuken gehad maar in die 10 jaar nog nooit onderweg gebruikt. Ik maak de broodjes thuis al, en als ik ze onderweg zou maken zou ik denk nog steeds de bermkeuken er niet voor gebruiken :P

Ik ga voor de Lazy Jack wel weer een keukentje maken, met name omdat al het keuken spul dan een vaste makkelijk, toegankelijke plek heeft, we zitten nu steeds in plastic bakken te graaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat laatste is ook zeker het grootste voordeel hoor. Je hoeft gewoon niets meer te verplaatsen, dat is gewoon heel relaxed.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste