Plaatje omdat het kan
Inmiddels een week Duitsland achter de rug met erg goed weer (22 tot 29graden Celsius). De eerste 2 nachten waren dan wel steenkoud maar wel te doen met het dekbed en fleecedekens. Onze jongste dochter sliep nu voor het eerst in de slaapcabine, hiervoor hadden wij een universele binnentent gekocht (de luxe variant bij De Wit Schijndel). Paste prima, moet alleen even de clips fixeren om de bedlatten met een tywrap want ze hebben de neiging om weg te glijden. Ergens ben ik wel jaloers want het is stuk donkerder en koeler in deze cabine.
Verder was het ook de eerste grote reis met de nieuwe auto (een hybride Toyota Corolla Cross). Het was even behelpen met het inpakken maar je leert dan wel kritischer te zijn met wat mee kan (tot ergenis van mijn wederhelft). Voor de grote vakantie gaat ws wel een dakkoffer er op. Qua rijcomfort is het een wereld van verschil met de vorige auto (Honda Civic Tourer). Waar het met de vorige altijd roeren was met de versnellingen, trekt deze automaat zonder enige moeite de vouwwagen de heuvels op. Een caravan trekken ambiëren we niet dus het trekgewicht van 750kg is voldoende (al heb ik het idee dat deze beperking wel aan de veilige kant is). Qua zuinigheid ook wel een vooruitgang, gewoon 6,1 a 5,8l/100km en dan rij ik redelijk door.
Leermoment
- de echte "deur" weten te ontdekken

voorheen liepen we vanuit het midden de vouwwagen in tot ik een foto/filmpje zag waarbij de "deur" uiterst links/rechts was.
To do
- iets verzinnen voor de elektra want een hangende verlengblok aan de stang is ook geen porem.
- iets van verlichting plaatsen in de laadbak.
- langere spanelastieken (isaflex) kopen want soms zijn die van 7cm net te kort en misschien kan ik de wagen ook net wat hoger afspannen.
- een keer proberen om in te klappen inclusief dekbedden (al betwijfel ik of dit gaat lukken met een 4-seizoens dekbed, misschien iets voor de zomervakantie).
L.N. schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:48:
Wat nemen jullie mee op de vouwwagen, maar onder het zeil? We hebben daar best wat ruimte en plaatsen daar 4 redelijk grote klapstoelen, een wasrek en 2 sups. Bij de sups gaat het alleen om de sup zelf, dus geen tas/pomp/peddel. De sups liggen uitgerold op de vouwwagen. Het zeil loopt schuin af bij de keuken, waardoor we daar ook ruimte hebben. Meestal gebruiken we die niet, maar we hebben er wel eens de slaapzakken op gelegd.
Onder het zeil hebben we 4 stoelen, een tafel en een wasrek. In de bak zit een krat en een gereedschapkoffer met alle benodigdheden om de Kavango op te zetten. Wellicht kan er meer onder maar het zeil van de Kavango is niet heel riant qua rekbaarheid. Na ruim 1.5 kaar zijn de elastieken nu wel iets ruimer geworden zodat het minder sjorren is om deze vast te zetten aan de bevestigingspunten.
[
Voor 11% gewijzigd door
vhal op 04-05-2025 19:03
]