• Michiel_78
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44AclSiv1DUAhkajsDBYfzkUmLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PJvRfUlNmurGp2dqkosDXdfS.jpg?f=fotoalbum_large

Tweede Huttopia deze vakantie in stoffig Bretagne na zeer fijne Huttopia bij krijtrotsen in Normandië (wel voor comfort plus kiezen); daar vooral camperbusjes, leuk om te zien hier meer vouwwagens! Veel Cabanons en Trigano’s maar ook HK en een collega Kavango.

Staan wel vlakbij zo’n sanitair tent dus kindjes gebruiken onze plek als geitenpaadje 🤪

De Dometic absorptiekoelkast doet het beter nadat ik even op z’n kop had gezet, en de tip om hem bij hitte niet maximaal te zetten werkt, hou m nu rond de 4 graden. Maar volgend jaar compressorkoelkast 🥶

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:40

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wij staan sinds zondagmiddag ook weer op de camping. Het is dichtbij huis, dus we hadden het plan om redelijk op tijd daar te zijn. We hadden al vrienden op de camping die hadden geïnformeerd of onze plek vrij was, en dat was het geval.
Helaas was afgelopen week nogal rommelig, waardoor ik pas vrijdavond thuis was en dus zaterdag de boel moest inpakken (en tussendoor "even" mijn zwager van Schiphol halen). Zondagmorgen dus de laatste dingen ingepakt en bij het omdraaien van de wagen reed hij een metertje naar achteren tegen een metalen hekje --> achterlichtunit kapot :X
Een voordeel van ons tripje in het voorjaar was echter dat de kapotte keuken nog wel intacte lichtunits had, dus daar had ik de glaasjes afgehaald zodat dit redelijk snel gefixt was.
Bij het wegrijden deed ik mijn gebruikelijke rem/optrekoefening om te kijken of de wagen goed vast zat. Dat zat hij blijkbaar niet, waardoor hij ineens een paar meter achter de auto stond |:( |:(
We hebben nu dus getest dat de oplooprem/breekkabel werkt, en geleerd dat zo'n 13-polige stekker netjes in de socket blijft zitten. Dat betekent wel dat beide los waren en ik een snelcursus "welke kleur ader hoort bij welke pool/nummer" heb gehad.
Na een korte baalsessie een YT filmpje opgezocht waarin dit uitgelegd werd, en onder kletsen met de buren de boel weer netjes in elkaar geklust.
Een paar uurtjes later dan gepland zijn we dus toch aangekomen op de camping, waar ons een gigantische plek wachtte. Wel vol in de zon, maar dat is tot vandaag een probleem en daarna vooral lekker geloof ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsRhENoAoerV_KV_qOh9ZU8TwE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yWyTbvK7iycj1N3oqeqG5heg.jpg?f=fotoalbum_large
De Jametic bevalt nog prima. Ik had die eerste dag geen zin om het netjes op te zetten, dus op de foto staat hij met de minimale hoeveelheid haringen. Gisteren heb ik de rest toegevoegd.
Kleine tegenvaller: de grond is zo droog, dat ik van zo'n 5 peggy pens de kop heb afgedraaid. Die steken nu dus als puntjes een paar cm uit de grond...... voor de overige lusjes heb ik dus maar ouderwetse haringen/spijkers gebruikt

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Michiel_78 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:17:
[Afbeelding]

Tweede Huttopia deze vakantie in stoffig Bretagne na zeer fijne Huttopia bij krijtrotsen in Normandië (wel voor comfort plus kiezen); daar vooral camperbusjes, leuk om te zien hier meer vouwwagens! Veel Cabanons en Trigano’s maar ook HK en een collega Kavango.

Staan wel vlakbij zo’n sanitair tent dus kindjes gebruiken onze plek als geitenpaadje 🤪

De Dometic absorptiekoelkast doet het beter nadat ik even op z’n kop had gezet, en de tip om hem bij hitte niet maximaal te zetten werkt, hou m nu rond de 4 graden. Maar volgend jaar compressorkoelkast 🥶
Huttopia la falaises ? Is er een groot verschil in grootte van de plekken tussen de comfort en de comfort plus ? Op website kon ik niets over het formaat van de plekken vinden

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:25
vhal schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:28:
[Afbeelding]

Staan nu op de tweede camping in Oostenrijk. Het gras is VERBOTEN terrein dus we staan netjes tot aan de rand op het grind. Rotspennen zijn wel een must want schroef- en v-haringen zijn waardeloos. Het grasveld en een riviertje voor je neus is wel fijn.
Grubhof? Veel plezier, genoeg te doen in de omgeving.

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:32

Theuno

Da Devil Crew

gwystyl schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:40:

Kleine tegenvaller: de grond is zo droog, dat ik van zo'n 5 peggy pens de kop heb afgedraaid. Die steken nu dus als puntjes een paar cm uit de grond...... voor de overige lusjes heb ik dus maar ouderwetse haringen/spijkers gebruikt
Balen zeg.

Die Peggy pegs hebben me nog steeds niet overtuigd. Laatste opgezet, en kreeg er meerdere niet in de grond, dan kan je voor gaan boren, en dan steken ze nog uit... maar die schroefharingen van obelink gooi je er zonder problemen helemaal in. Ben benieuwd of die er krom of recht uitkomen. De grond hier is droog en er zit wat steen in.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:22
GAIAjohan schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 21:01:
[...]

Thanks, misschien maken de stoelen of tafel nog uit?

https://www.decathlon.nl/p/opvouwbare-ligstoel-voor-buiten-en-kamperen-3-standen-grijs/376737/c311m8990764 Deze passen precies in de lengte achter elkaar, tussen die balk in het midden en de zijkant. Theoretisch kun je dus vier van deze exact plat vervoeren. Zitcomfort ervan is okay, maar vind ze niet top.

Qua tafel hebben wij deze: https://www.obelink.nl/obelink-abruzzo-superlight-120-tafel-716099.html

Die past er ook precies tussen. Echt een fantastische tafel trouwens. Stabiel, maar weegt niks
Die tafel hebben wij ook. Althans zo goed als dezelfde. Deze hebben wij echter onderin de bak liggen normaal gesproken. Wel 4 stoelen er bovenop en dat lukt echt net met het dekzeil.

2 toppers liggen wel op de bedden. Maar nu heb ik hem ingeklapt naast huis staan zonder stoelen er bovenop en nog is hij niet zo plat.

Dit weekend gooi ik hem nog een keer open en ga proberen iets nonchalanter in te klappen. Ik ben geneigd te denken dat we tijdens het inklappen iets teveel stof er al tussen willen steken waardoor de kant met de buizen al wat hoog is..

En anders is het maar wat het is...
Pagina: 1 ... 34 35 Laatste