Hier heb ik hetzelfde scenario uitgestippeld. Wij zitten na afloop van ons Innova contract op ongeveer 2100 kWh afname van Tibber dat we eerst gaan salderen. Voor nu hebben we een Vattenfall modelcontract, maar als dat inderdaad op 1 november of 1 januari gaat veranderen kijken we wel weer wat er dan het beste is. Denk dat het ongeveer februari zal zijn voordat we ons verbruik bij Tibber gesaldeerd hebben met de normale afname er naast. Dat is net voordat wij 1 jaar bij hun zitten.Srednier schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:22:
Na het innova contract (dat op PAP zit) zou ik nog een kleine maand alle PV op Tibber (SAP) kunnen hangen om zo daar nog even de energiebelasting te salderen. Ik heb daar zo'n 3000 kWh van gekocht, maar ik zou daar nog wel 2000 kWh aan kunnen leveren op die manier. Ik heb echter geen idee of er ook gesaldeerd wordt op SAP, iemand?
Tibber is met hun nieuwe regels voor het in rekening brengen van verbruik en opsparen van terug levering waarschijnlijk niet heel optimaal meer voor de degenen die veel terug leveren. Dat is ook iets om rekening mee te houden, maar dat is voor volgend jaar.