Er is ergens een woordenboek online met alle stijl termen die MJ kan hanteren. Nijicore grungecore etcetc. Hebbes: https://github.com/willwu...es-and-Keywords-ReferenceJDx schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:36:
Deze baas deelt gewoon even een paar dikke prompts voor MidJourney v5.1 en het ziet er goed uit, wil toch ook wel eens MJ5 proberen, al is het maar een maandje.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://twitter.com/iamneubert/status/1653868339066814464
Lolz:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HAONUE4XxwfH3mITT9XgRiks.jpg?f=user_large)
Edit: landschappen in MJ tof genoeg maar mensen not quite. Is er een reeks tutorials beschikbaar om via Stable Diffusion voertuigen te maken? SD moet je wel trainen hierop maar dat is geen issue natuurlijk.
/f/image/RlEfeAyQic9ngFIrZHpg0YWt.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xa318jrg9Nsqnp66jaN9gsC0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sbkGMTJbPzzCOaKhWWGLnQAp.png?f=fotoalbum_large)
Edit2: https://github.com/willwu...es-and-Keywords-Reference Found it
[ Voor 47% gewijzigd door ROFLASTC op 05-05-2023 13:21 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Leuke WO serie! lijkt wel alsof het echt van weleer was!ROFLASTC schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 18:24:
[...]
Er is ergens een woordenboek online met alle stijl termen die MJ kan hanteren. Nijicore grungecore etcetc. Hebbes: https://github.com/willwu...es-and-Keywords-Reference
Lolz: [Afbeelding]
Edit: landschappen in MJ tof genoeg maar mensen not quite. Is er een reeks tutorials beschikbaar om via Stable Diffusion voertuigen te maken? SD moet je wel trainen hierop maar dat is geen issue natuurlijk.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit2: https://github.com/willwu...es-and-Keywords-Reference Found it
Of laad het in automatic1111 en dan upscale met ultra sharp, 2xROFLASTC schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:32:
[Afbeelding]
Zijn er eigenlijk al manieren om de resolutie hoger te krijgen dan de 1024 van v5 en 5.1? Het zou helpen als ik in Photoshop wat meer data heb voor wat tweaks.
Gisteren nog een testje gedaan tussen A1111 via ControlNet te gebruiken met x2 upscalen in de IMG2IMG functie en via Luminar NEO en ben toch iets meer voor die van A1111.nFo schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:42:
[...]
Of laad het in automatic1111 en dan upscale met ultra sharp, 2x
De eerste afbeelding is de originele waarvan ik vertrokken ben, de tweede is een upscale via A1111 met behulp van ControlNet en de derde via Luminar NEO.

Is het niet een gratis WebUI? Ik kan ea vinden op github maar dan install ik iets op mijn pc? Er zijn aanbieders die weer een abbo willen en er zijn opensource installers. wat is wijs?nFo schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:42:
[...]
Of laad het in automatic1111 en dan upscale met ultra sharp, 2x
And it goes BRAAAAAPP!
https://imgupscaler.com/ROFLASTC schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:54:
[...]
Is het niet een gratis WebUI? Ik kan ea vinden op github maar dan install ik iets op mijn pc? Er zijn aanbieders die weer een abbo willen en er zijn opensource installers. wat is wijs?
Hier heb je 5 gratis upscales per week en anders eens overwegen om een pakket voor upscalen aan te schaffen.
Ik upscale eigenlijk alles van 720x960 naar 1920x2560 met Photoshop, werkt voor mij prima, ik moet vaak toch nog vingers verwijderen of andere rare dingen die uit Stable Diffusion komen, daarna pas upscalen.ROFLASTC schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:32:
[Afbeelding]
Zijn er eigenlijk al manieren om de resolutie hoger te krijgen dan de 1024 van v5 en 5.1? Het zou helpen als ik in Photoshop wat meer data heb voor wat tweaks.
Meestal, maar niet altijd is dan nog een Smart Sharpen filter nodig.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Mag ook nog wel eens graag wat extra eyeliner (wings) toevoegen met een brush, maakt de ogen nog mooier.

Ik upscale het ook sowieso hoger dan dat ik het post, eigenlijk wat sommige games ook doen zodat je een smoother/fijner beeld krijgt, renderen op 110% bijvoorbeeld, zie je vaak in video settings wel staan.
[ Voor 53% gewijzigd door JDx op 06-05-2023 15:21 ]
Die landscape was 1280 breed, upscale naar 2560 breed, maar deel ik maar op 1600 breed, dan blijft ie strak.
[ Voor 35% gewijzigd door JDx op 06-05-2023 15:20 ]
Geen idee of je op zoek bent naar feedback, maar als iemand die ondertussen 20 jaar gitaar speelt doen de gitaren zelf pijn aan m'n ogenRunaque schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:18:
Deel van mijn "Guitar Man" serie!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daar kan ik ook specifieker op in gaan uiteraard, maar niet als je er niet op zit te wachten natuurlijk
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik zoek geen feedback over gitaren, maar dat model zal vast wel correcter worden naarmate het vaker daarmee in aanraking komt! Ik heb gewoon wat anders geprobeert dat kwam eruit en vond de algemene sfeer van het geheel wel goed zitten!Wormaap schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 18:11:
[...]
Geen idee of je op zoek bent naar feedback, maar als iemand die ondertussen 20 jaar gitaar speelt doen de gitaren zelf pijn aan m'n ogenVerder prima sfeervolle plaatjes die denk ik de overall look waar je voor gaat goed raken. Maar het model dat je gebruikt snapt duidelijk gitaren niet verder dan het abstracte concept ervan
Daar kan ik ook specifieker op in gaan uiteraard, maar niet als je er niet op zit te wachten natuurlijk
Heb heel die gitaren niet eens gezien, voor mij zien ze er gewoon uit als gitaren haha, zie gewoon een totaal plaatje en een toffe sfeer. Maar zie op m'n eigen plaatjes ook heel vaak 6 vingers niet meerRunaque schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 18:30:
[...]
Ik zoek geen feedback over gitaren, maar dat model zal vast wel correcter worden naarmate het vaker daarmee in aanraking komt! Ik heb gewoon wat anders geprobeert dat kwam eruit en vond de algemene sfeer van het geheel wel goed zitten!
https://github.com/Coyote...upscale-for-automatic1111
https://github.com/Coyote...Q#parameters-descriptions

MJ speelt Red Alert? Wel erg crea op de tanks
EDIT: Met het risico wat dommig te klinken. Welke installer voor SD is handig? Ik zie van alles op GitHub
[ Voor 15% gewijzigd door ROFLASTC op 07-05-2023 12:08 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Laatste keer deze installer gebruikt; https://github.com/EmpireMediaScience/A1111-Web-UI-InstallerROFLASTC schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:49:
Fields of Prokarovka, Russian painting, 1943
[Afbeelding]
EDIT: Met het risico wat dommig te klinken. Welke installer voor SD is handig? Ik zie van alles op GitHub
De origineleEDIT: Met het risico wat dommig te klinken. Welke installer voor SD is handig? Ik zie van alles op GitHub
https://github.com/AUTOMATIC1111/stable-diffusion-webui
Hiërogliefen lukken ook prachtig, heb in de prompt een heel verhaal meegegeven.
De plaatjes kloppen wel, ik ben benieuwd of die tekst ook nog wat zinnigs zegt.
:strip_exif()/f/image/HLR010IDeiXbk7zsh8yx07Xf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bEX1b6hDRHWXSgfnY3TXDRDF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VTk1KtkrS67GhbHm97xjnTKn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dJljd7SqJbhFwg3L5KZde0cv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door CR2032 op 07-05-2023 19:08 ]
Per ongeluk 2043 ingevuld? Vliegende tanks enzoROFLASTC schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:49:
Fields of Prokarovka, Russian painting, 1943
yeah ik denk dat MJ niet weet wat het met een HE129B aan moet
RogernFo schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:16:
[...]
Laatste keer deze installer gebruikt; https://github.com/EmpireMediaScience/A1111-Web-UI-Installer
Edit: uiteindelijk leer je je battles wel een beetje picken hiermee dat wel.
https://s.mj.run/RckVUsMS5PQWarhammer 40K and it's the SpaceWolves, photo-realistic, detail wolf helmet, --s 0 --q 2 --v 5.1
https://s.mj.run/zmGZ3QRZk5w

[ Voor 61% gewijzigd door ROFLASTC op 07-05-2023 23:14 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Haha ja Stable Diffusion net zo, echte specifics zoals een Subaru Impreza 555 GT Turbo of 1991 Mazda MX-5 Miata daar komt gewoon maar wat mengsels van koplampen enzo uit.ROFLASTC schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:22:
[...]
yeah ik denk dat MJ niet weet wat het met een HE129B aan moet
Maar hele bekende auto's waar heel veel afbeeldingen online zijn, bijvoorbeeld gewoon Porsche 911 wil wel.
Moet je alsnog een beetje bumpers en luchtinlaten bijwerken, maar specifics zijn erg lastig, kreeg laatst een request van iemand die wilde een vrouw in een oud dorpje in een cottage, naked, but the men around her are clothed, and playing cards and drinking whisky in the background, she doesn't look scared but proud of her body, you see the men sneaky staring. And another picture where the woman is sunbathing and the village kids are sneaky looking from the bushes... ehm, yeah that's not gonna work for $5 sorry.
Haha ik zei even if you pay $100 i can't do that. Ask a real digital artist.
Na een tijdje weet je wel een beetje hoe AI werkt, sowieso is het niet getrained op naakt, dus moet je alweer lora's gebruiken om dat te krijgen, die zijn vaak weer getrained op enkele plaatjes en dus niet erg versatiel.
En het leukste is dan om de mooiste te kiezen, die helemaal te perfectioneren en daarna upscalen.
Voor sommige wagens die een bepaalde status hebben kan je Lora's downloaden, maar niet iedereen houd zich ermee bezig om een Impreza of Miata/MX3 in een Lora te steken! Supra en zo heb ik al zien voorbijkomen, maar dat is omdat die dingen een cultstatus hebben en ook gewoon door iedereen gekend zijn (of toch zo goed als).JDx schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:47:
[...]
Haha ja Stable Diffusion net zo, echte specifics zoals een Subaru Impreza 555 GT Turbo of 1991 Mazda MX-5 Miata daar komt gewoon maar wat mengsels van koplampen enzo uit.
Maar hele bekende auto's waar heel veel afbeeldingen online zijn, bijvoorbeeld gewoon Porsche 911 wil wel.
Moet je alsnog een beetje bumpers en luchtinlaten bijwerken, maar specifics zijn erg lastig, kreeg laatst een request van iemand die wilde een vrouw in een oud dorpje in een cottage, naked, but the men around her are clothed, and playing cards and drinking whisky in the background, she doesn't look scared but proud of her body, you see the men sneaky staring. And another picture where the woman is sunbathing and the village kids are sneaky looking from the bushes... ehm, yeah that's not gonna work for $5 sorry.
Haha ik zei even if you pay $100 i can't do that. Ask a real digital artist.
Na een tijdje weet je wel een beetje hoe AI werkt, sowieso is het niet getrained op naakt, dus moet je alweer lora's gebruiken om dat te krijgen, die zijn vaak weer getrained op enkele plaatjes en dus niet erg versatiel.
Je kan natuurlijk ook zelf een model, Embedding of Lora trainen van een specifiek type auto. Ik heb dit zelf alleen met gezichten geprobeerd, maar met andere dingen zou het ook moeten werken. Dreambooth en het trainen van Embeddings kan gewoon lokaal als je SD lokaal kan draaien. Een Lora heb ik nog nooit geprobeerd.Runaque schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:36:
[...]
Voor sommige wagens die een bepaalde status hebben kan je Lora's downloaden, maar niet iedereen houd zich ermee bezig om een Impreza of Miata/MX3 in een Lora te steken! Supra en zo heb ik al zien voorbijkomen, maar dat is omdat die dingen een cultstatus hebben en ook gewoon door iedereen gekend zijn (of toch zo goed als).
a chinook helicopter landing on makeshift landing zone in vietnam 1969
en soms is het best goed op een 1e poging. Ik ga deze nog wel bashen door bij de ene de misplaatste turbines weg te halen en correcte er doorheen te blenden.

And it goes BRAAAAAPP!
Ja dat heb je ook vaak met luchtinlaten op de motorkap bijvoorbeeld.ROFLASTC schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:42:
[...]
a chinook helicopter landing on makeshift landing zone in vietnam 1969
en soms is het best goed op een 1e poging. Ik ga deze nog wel bashen door bij de ene de misplaatste turbines weg te halen en correcte er doorheen te blenden.
[Afbeelding]
Wat is die zooi op de grond dan? Een neergestorte chinook?
Huey crash die opgehaald wordtJDx schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:20:
[...]
Ja dat heb je ook vaak met luchtinlaten op de motorkap bijvoorbeeld.
Wat is die zooi op de grond dan? Een neergestorte chinook?
And it goes BRAAAAAPP!

Model: theAllysMixIII_v10
Originele uitkomst

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
AMD is vaak een probleem met Stable Diffusion.zonoskar schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:14:
Zou iemand eens kunnen proberen een blend te maken van 2 auto’s, de Ioniq 6 en een Mercedes C Klasse Estate. Ik krijg midjourney niet aan de praat op mijn Radeon RX5500XT. Ik heb zo het idee dat die kaart gewoon niet ondersteund wordt.
Leuk gevonden combi, alleen met de estate heeft die moeite.
Kan zo de verkoop in, al zijn classics ook heel leuk.
:strip_exif()/f/image/qEqparZ9t2PS3mhGySfiibMH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Lq5Le7PLeoXgM4YLVKBuhp9t.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een PDF gemaakt met een uitleg voor ChatGPT4 over MidJourney en dat leverde een boel goede prompts op. De inhoud heb ik via anderen online dus mijn input is minimaal geweest. Is het leesbaar?
And it goes BRAAAAAPP!
Ik heb heel ver terug in dit topic ook eens zoiets gedaan, ChatGPT gevraagd how does a christmas home look like ofzo en toen de uitkomst in MJ gegooid, was nog v3 denk ik.ROFLASTC schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:41:
https://drive.google.com/...13firrqY/view?usp=sharing
Ik heb een PDF gemaakt met een uitleg voor ChatGPT4 over MidJourney en dat leverde een boel goede prompts op. De inhoud heb ik via anderen online dus mijn input is minimaal geweest. Is het leesbaar?
Kan me bijna niet voorstellen wat er nu uit komt. met GPT4 en MJ5.1 haha, gaat zo fckn snel allemaal.
Ik heb automatic1111 nu op mijn Macbook met M1 proc geinstalleerd. Krijg er nog geen echt mooie plaatjes uit, maar dat komt nog hopelijk
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
And it goes BRAAAAAPP!
Het zijn allemaal Stable Diffusion varianten. Easy Diffusion is een wat eenvoudiger Automatic1111.ROFLASTC schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:01:
Right, Ik heb nu Python 3.10.6, Easy Diffusion (een .exe installer) en de A1111 installer op de PC gezet. Ik vermoed dat Easy Diffusion eigenlijk overbodig is? Ik dacht dat A1111 een add-on zou zijn maar zo te zien kan je ook beelden maken. Het zijn flinke installs wel. Easy SD is 13GB alleen al en dan weet ik nog niet of er elders wat is aangemaakt.
Daar ben ik ook eerst mee begonnen, daarna werd het InvokeAI en nu uitsluitend Automatic1111.
Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit. Genoeg fantasie hebben en veel experimenteren met de prompts is meer van belang.
Easy diffusion is gewoon iets gemakkelijker te installeren dan Automatic1111 en is misschien ook iets minder uitgebreid, wat het voor beginners misschien iets gemakkelijker maakt om mee aan de slag te gaan. Denk ook dat het beter werkt op minder zware systemen.ROFLASTC schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:01:
Right, Ik heb nu Python 3.10.6, Easy Diffusion (een .exe installer) en de A1111 installer op de PC gezet. Ik vermoed dat Easy Diffusion eigenlijk overbodig is? Ik dacht dat A1111 een add-on zou zijn maar zo te zien kan je ook beelden maken. Het zijn flinke installs wel. Easy SD is 13GB alleen al en dan weet ik nog niet of er elders wat is aangemaakt.
And it goes BRAAAAAPP!
Hoe hoog heb je denoise staan? Ik ga meestal niet verder dan 0.3ROFLASTC schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 14:29:
Helder. Ik heb even vlug wat scales gedaan maar de de-noise is nogal heftig waardoor sommige platen wel heel muddy/water color worden. Wat is jullie ervaring? Er zijn een aantal opties om uit te kiezen namelijk. Liefst doe ik straight upscalen zonder andere effecten.
A 1980 Japanese manga style cover, Macross::1 text:: -0.5 --ar 2:3 --s 1000 --v 5.1

Hmm de Mecha toch niet zo strak als ik had gehoopt
Macross / Robotech: YouTube: Robotech - Opening (1985)
erm waar zit die knop?Runaque schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:50:
[...]
Hoe hoog heb je denoise staan? Ik ga meestal niet verder dan 0.3
[ Voor 86% gewijzigd door ROFLASTC op 13-05-2023 19:03 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Dat is een slider als je "hiresfix" gebruikt bij het renderen. Ik zet deze meestal niet verder dan 0.3ROFLASTC schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 17:14:
erm waar zit die knop?

a Michael Bay inspired disaster of a tectonic disaster causing the end of civilization, cinematic, vulcanic activity, --ar 3:2 --v 5.1 --style raw
https://www.bing.com/images/create
(contrast en helderheid aangepast in gimp)
:strip_exif()/f/image/en8Q3CWvbb39xN3taOAtjTRQ.jpg?f=fotoalbum_large)
prompt:
day scene, photo of a cover girl, posing, look at a camera. She has an intense look, finely eyes. She is dirty. Her hair is waving in the wind. She wears yoga pants, burgundy leather distressed biker jacket, white top, scarf, tan boots. she looks like a vagabond. She looks like freddy krueger and a figure athlete. In a scary forest. Distressed and dirty clothes.. Angry face.
[ Voor 4% gewijzigd door Salvatron op 14-05-2023 08:13 ]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
:strip_exif()/f/image/MU5XELDV4ujSGdksAxnGu4Wu.jpg?f=fotoalbum_large)
Prompt:
ukranian soldier on the red square, holding M4 rifle, in US body armor, dirty uniform with ukrainian patch on the shoulder, fast type kevlar helmet, eyes filled with determination and acceptance, sleeves rolled up, ukrainian army tattoo on his fore arm, holding ukrainian flag in the air, celebrating victory, standing on a slighty burning destroyed russian tank, detailed background, burning kremlin buildings on background
Zal wat beter moeten worden in prompts zodat wat ik krijg er uit ziet als in mijn gedachte. Dit is echt verre van dat, maar toch interessant. 3 van de 4 hadden ernstige glitches in de weergave zoals het magazijn los van het geweer. ‘Het’ weet blijkbaar niet wat het bij elkaar zet en waarom.
Edit: ik denk als ik dan wil vergelijken met iets dan een vakantie foto reproduceren van de meest recente reis:
:strip_exif()/f/image/oEdS8olhEUklmR8ZxnuWDlJS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w7Tgvrgdiizd08UjFDwPRK31.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerst los haar, maar ze draagt het meestal in een vlecht, alleen dit lijkt niet helemaal. Maar verder had ik m’n vrouw een momentje tuk, het lijkt best wel goed, zeker de eerste incl de setting.
Prompt:
realistic scenery, blond girl with long hair in a braid, age 10, standing in front of icelandic waterfall which is 60 meters high with a lot of splash, looking at the falling water with curiosity, wears black skinny jeans and leather boots, with black ski jacket with pink accents
[ Voor 36% gewijzigd door NiGeLaToR op 14-05-2023 10:02 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
ah found it. Dat geeft nog wel softening fouten zeker in Bokeh delen. Zelfs als ik de slider op 0.0 zet voor dit.Runaque schreef op zondag 14 mei 2023 @ 07:42:
[...]
Dat is een slider als je "hiresfix" gebruikt bij het renderen. Ik zet deze meestal niet verder dan 0.3
EDIT: maar met 2 keer nearest als upscaler valt het allezins mee maar dat vergroot alleen het pixel oppervlake. Eventuele scherpte of anti-aliasing is natuurlijk niet OK. RESRGAN WDN 4xv3 ook niet gek. gezichten nog wel wat soft, zou noisyer mogen blijven.
[ Voor 28% gewijzigd door ROFLASTC op 14-05-2023 14:06 ]
And it goes BRAAAAAPP!
geen idee, ik weet niet of credits er iets mee te maken hebben. De boosts houden op na 100x maar hebben meestal weinig invloed.NiGeLaToR schreef op zondag 14 mei 2023 @ 09:50:
@Salvatron thanks voor de tip, zie dat ik 25 credits heb, reset die counter per tijdseenheid?
Zou ook kunnen dat midjourney en stable diffusion betere resultaten geven dan dall-e, bijv. qua gezichten.
Komt een paard de mcdonalds binnen (microsoft bing create):
:strip_exif()/f/image/PExjICYEayh1LjHfUPur5c1r.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Salvatron op 15-05-2023 00:11 ]
And it goes BRAAAAAPP!
:strip_exif()/f/image/HTDJqUix2sQd5OBU4tKaGltf.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/B0JRELpIZHonIvARjTLjfZvx.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cudR15IafMcAaNwcS0e8WPar.jpg?f=user_large)
Gebruik eens (((full car))), (((24mm lens))) en (((wide angle lens))) en een resolutie van 768*512 (iets als een 3:2 aspect ratio).zonoskar schreef op maandag 15 mei 2023 @ 23:29:
Hoe krijg ik die automatic1111 zover dat ie wat verder uitzoomt? Ik krijg altijd plaatjes waar het subject half op staat.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met die zaken krijg ik iets als dit te zien en dit is dan nog op enkele minuten in elkaar geflanst.
:fill(white):strip_exif()/f/image/9ZjM5p7dqFWk79HVD3NhF3J3.png?f=user_large)
[ Voor 16% gewijzigd door Runaque op 16-05-2023 08:08 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4BS16G7UQ0j0YSUGcdwfinnl.jpg?f=user_large)
Gezichten bij Bing zijn toch echt wel "bingbong" maar goed, het staat nog relatief in zijn kinderschoenen in vergelijking met de rest. De rest is relatief ok vind ik, maar de gezichten zijn echt om enge plaatjes te maken.
Bing is (vooralsnog) inderdaad minder dan midjourney en waarschijnlijk ook stable diffusion, er is altijd wel wat aan te merken aan wat er bij Bing uitrolt. Het is ook dat ik het gewoon leuk vind om enge plaatjes te maken.Runaque schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:35:
[...]
Gezichten bij Bing zijn toch echt wel "bingbong" maar goed, het staat nog relatief in zijn kinderschoenen in vergelijking met de rest. De rest is relatief ok vind ik, maar de gezichten zijn echt om enge plaatjes te maken.
Je kunt er echter wel gezichten mee maken ook al zijn ze verre van perfect en komen ze lang niet in de buurt van de kwaliteit van midjourney (wat jij hier laat zien):
Met Bing:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M85RHXnsz298n9srlH3HZyW6.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K8qVaKGAZw1GpDBaraCclhcF.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UTxsMIEocGEPBChSSSgqVsln.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SHPyy27rZsJaSJvYLyQUOLYN.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MSdWNMM3b1j5SZNkPDYKTSrT.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5erv36WSzy5PjYs0fKzWru7e.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0oFGrO5ySOYVxhzkmlH2ySlB.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4zDgEDZhs4xa7XbTm5vWnCWp.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aDqxPiVrI0p0Ki7cd6X3bvt0.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n7zMSAqE6wiD6QaDE16RpxnF.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J0hXqM1UGLbVfylFQnvuHdXt.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IMYZxDhBHit57yOqC75aDD3j.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y5sqwzTrphXzX0GAqAoafS31.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oDeLHmUUPm8U7UpHkcPa3tct.jpg?f=user_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Salvatron op 17-05-2023 19:40 ]

[ Voor 38% gewijzigd door Wormaap op 17-05-2023 23:09 ]
Er zitten wel veel fouten in deze plaatjes. Ik denk dat je negative prompt aanpassen hier nog wel wat aan kan verbeteren. Eventueel icm. open poser, maar dat is naar mijn ervaring meer werk.
[ Voor 16% gewijzigd door Wormaap op 17-05-2023 23:10 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Van mij mag het, als zijnde een goed voorbeeld hoe de ai er goed naast kan zitten met ledematen! De enige die wel OK lijkt te zijn is de geanimeerde roodharige chick, hoewel ik wel nipples kan zien, kan ik haar pepperoni's niet door het natte shirt zien.
[ Voor 14% gewijzigd door Wormaap op 17-05-2023 23:10 ]
Een "Geisha" is een soort van opgeleide gastvrouw die klanten bezig houd met allerhande zaken gaande van een gesprek tot zang of dans op feestjes of theehuizen. Wat velen veronderstellen is dat het enkel dames zijn die mannen bezig houden, maar niets is minder waar, vaak nemen mannen hun vrouw mee naar zulke gelegenheden en dan kan ze best wat gezelshap hebben. Geisha's leven ook naar traditie in gemeenschap.
/f/image/WhYJiA8PIyUc7sAwXE0JUBVY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/S3HYJL2ESfXt7XpW365X5YM2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AxmqD448TD9g3q1nQMtNc9ok.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Q3Gog7QpVfXCS6uboyLtS1Z2.png?f=fotoalbum_large)
heel fraai!nFo schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 00:30:
[...]
Kan het eventueel met inpaint de gezichten fixen.
[Afbeelding]
Soms is er wel wat werk aan aan de plaatjes die je via eender welke ai maakt, ik heb gelukkig nog nooit echt veel werk gehad aan plaatjes, buiten extra vingers of watermerken wegwerken.
Zo uit de AI generator gerold, geen nabewerking gedaan:
:strip_exif()/f/image/jM22cwUGGNEWPSNV5IfUovbH.jpg?f=fotoalbum_large)
En een variatie er op:
:strip_exif()/f/image/2lfNvMg3Am9FjPEtRG88RWWC.jpg?f=fotoalbum_large)
En van een heel andere orde:
:strip_exif()/f/image/ezQ4rEq49Qd1Rhb5vR3cs2JA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door Yaksa op 18-05-2023 13:58 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Een "boudoir" is een prive vertrekt, soort van zitkamer (soms zelfs slaapkamer) voor een vrouw van standing waar ze zich even kan terugtrekken om uit te rusten.
/f/image/j5MBNro3RcRKpfooNYWHOn4q.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ELO1q0faeRHrY65NjedzzWY8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/b89kVQ2ZfKaCp9WI8DVqZfz6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Aep0JRHChNz6FAist48fpGDc.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3iA5HdWfNIwHaDBV0XxVRoeM.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BmfkBEcNjdGGxb2mOkTkiYBz.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eApKt19ruEfSF5Ot7lJNwRbO.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WIvbTmqG5Agx4n4IrHP1inly.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yf5ggk1MQBLfs6mCQGfA3y0T.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l28zSS9plAUx9x0Vcc6KxEUJ.jpg?f=user_large)
Veel prompten om te leren (best in relax modus, kost je geen GPU minuten), zaken veranderen en zien wat er veranderd/verbetert en eens je een goed prompt hebt kan je beginnen met een serie te maken door zaken als origine, kleur, omgeving, ... te veranderen.ceescees schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:20:
He Runaque, heel sick. Gebruik je MJ 5.1 en heb je tips of resources om tot deze kwaliteit te komen?
Deze serie komt uit MJ 5.1 en is nog door A1111 gegaan, dan door Affinity Photo 2.1 en PhotoBulk.
begrijp ik goed dat inpaint circa 20 euro per jaar kost?nFo schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 00:30:
[...]
Kan het eventueel met inpaint de gezichten fixen.
[Afbeelding]
Nee, gewoon met Automatic1111,Salvatron schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 22:49:
[...]
begrijp ik goed dat inpaint circa 20 euro per jaar kost?
Verwijderd
Checkpoint: https://civitai.com/models/22922/lyriel
VAE: https://huggingface.co/stabilityai/sd-vae-ft-mse-original
Upscaler: https://huggingface.co/lokCX/4x-Ultrasharp/tree/main
Extensions:
https://github.com/adieyal/sd-dynamic-prompts
+
https://civitai.com/models/20868/200-wildcards-nsfw-and-sfw
+
https://github.com/DominikDoom/a1111-sd-webui-tagcomplete
Positive prompt:
Beautiful male, __portrait-type__, __artist-anime____hair-color__, __eyecolor__, __clothing-male__, __headwear-male__, (masterpiece, best quality, high quality, highres, ultra-detailed), __forest-type__, __flower__
Beautiful female, __portrait-type__, __artist-anime____hair-color__, __eyecolor__, __clothing-female__, __headwear-female__, (masterpiece, best quality, high quality, highres, ultra-detailed), __forest-type__, __flower__
__background__, __cosmic-galaxy__, __cosmic-nebula__, __cosmic-star__, __cosmic-term__, (masterpiece, best quality, high quality, highres, ultra-detailed)
Negative prompt:
bad_prompt_version2, bad-artist-anime, bad-hands-5, bad-image-v2,
/f/image/jLwNmOHBbuzFRBO1zJQQvXgY.png?f=fotoalbum_large)
Generation info:
Beautiful female, Leaning, Chiho Aoshimapurple, dark brown, colored eyeliner, (masterpiece, best quality, high quality, highres, ultra-detailed), coastal mixed forest, Phalaenopsis
Negative prompt: bad_prompt_version2, bad-artist-anime, bad-hands-5, bad-image-v2
Steps: 50, Sampler: DPM++ 2M Karras, CFG scale: 7, Seed: 1616394514, Size: 1024x1024, Model hash: ec6f68ea63, Model: lyriel_v16, Clip skip: 2, Version: v1.2.1
/f/image/O2falRhkFXZWBFz9NdToL8vs.png?f=fotoalbum_large)
Generation info:
Beautiful female, 3/4 shot, Armin Hansenlight brown, grey, cream eyeliner, shirred dress,hijab, (masterpiece, best quality, high quality, highres, ultra-detailed), rainforest (tropical), Convallaria
Negative prompt: bad_prompt_version2, bad-artist-anime, bad-hands-5, bad-image-v2
Steps: 50, Sampler: DPM++ 2M Karras, CFG scale: 7, Seed: 3903331729, Size: 1024x1024, Model hash: ec6f68ea63, Model: lyriel_v16, Clip skip: 2, Version: v1.2.1
/f/image/ShCE9fGvqqRCOYPQqZegr8lx.png?f=fotoalbum_large)
Generation info:
Beautiful male, Lying down, Kobayashi Kiyochikalight blonde, dark brown, suit pants, pork pie hat, (masterpiece, best quality, high quality, highres, ultra-detailed), rainforest (subtropical), Pixie Carnation
Negative prompt: bad_prompt_version2, bad-artist-anime, bad-hands-5, bad-image-v2,
Steps: 50, Sampler: DPM++ 2M Karras, CFG scale: 7, Seed: 1599072971, Size: 1024x1024, Model hash: ec6f68ea63, Model: lyriel_v16, Clip skip: 2, Version: v1.2.1
/f/image/KRdiBvNyapYwYWMKaZ1uOqaA.png?f=fotoalbum_large)
Generation info:
ocean, Draco Dwarf Galaxy, Eta Carinae Nebula, Alhena Star, Lunar, (masterpiece, best quality, high quality, highres, ultra-detailed)
Negative prompt: bad_prompt_version2, bad-artist-anime, bad-hands-5, bad-image-v2,
Steps: 50, Sampler: DPM++ 2M Karras, CFG scale: 7, Seed: 124219067, Size: 1024x1024, Model hash: f8bb2922e1, Model: revAnimated_v122, Clip skip: 2, Version: v1.2.1
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2023 13:51 ]
klik voor groter
:strip_exif()/f/image/9jGPrOOPzL8mo9dEMZmAcPRK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OyjeMVGJmiQ9mRdZqb6j49kC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XKaHYbCNH69Epgw78EzXVfyN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XiFHLjePRadZv3TOkujY8OfN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door CR2032 op 20-05-2023 23:56 ]
Ik ben zeker niet iemand die overgewicht wil promoten, maar er is al veel discussie over het ideaalbeeld wat de mode-industrie en reclamewereld uitstraalt en de invloed op met name de jongere generatie. Als die generators uit zichzelf met dit soort "perfect gevormde" dames komen, doen ze daar nog een flinke schep bovenop.
Ik ben dus benieuwd of het ook mogelijk is om normale of zelfs lelijke mensen te generen, met lichamelijke onvolkomenheden. En dan doel ik natuurlijk niet op fouten van het programma.
Dat dus.LA-384 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 06:14:
Ik kijk af en toe eens in dit topic en het valt me op dat als het om vrouwelijke personen gaat, er bijna uitsluitend erg slanke en aantrekkelijke meiden worden gegenereerd.
...
Ik zie vrijwel alleen de, van weelderige ideale proporties voorziene dames, langs komen...
Hoezo éénzijdig c.q. ideaalbeeld?
Ik stel ook even voor om eens door dit gehele topic te bladeren, want ik weet van mezelf wat ik gedeeld heb en daar zitten zowel jonge dames, mannen en ouderen bij! Dat er een bepaalde vorm van ideaalbeeld bij komt kijken is ook deels met het feit van wat ik hierboven aankaart en mijn grafische achtergrond alsook mijn fotografie die ik ernaast uitoefen als hobby (en kleine bijverdienste).
Ik heb hier enkele plaatjes die ik nog niet afgewerkt heb omdat ik er gewoon niet aan toe gekomen ben, maar ik hoop dat het toch enige vorm van tevredenheid schept.
/f/image/Idf7f8AKsrDTD7sddvgjxuSF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/L3MRLqPmG9EcbxxSNVRlRZoD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jj6f09AOb52NeJHOgLVelyXD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/GP3JbhnwxWeiR5YizPN7l6TC.png?f=fotoalbum_large)
Mensen voor moraalridders uitmaken is nou ook weer niet nodigRunaque schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:47:
De moraalridder uithangen heeft weinig zin, want de maatschappij zit dusdanig in elkaar dat je oog eerder op een mooi persoon valt, dan op een obees iemand. Het is een deel van onze natuur en het gebeurt ook in de natuur zelf met dieren die hun sterkte of schoonheid tentoonstellen in de zoektocht naar een partner.
Nu snap ik dat mensen wat gevoelig kunnen zijn voor kritiek omdat momenteel natuurlijk de halve wereld schreeuwt hoe akelig AI-art is. Maar gezien we hier op een gemodereerd forum zitten waar iedereen het beste met elkaar voor heeft (toch, mensen, TOCH!?) is het niet nodig om in de verdediging te schieten.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Dat was zeker niet als belediging bedoeld, want ik had in eerste instantie een geheel ander (antwerps) woord in gedachten om te gebruiken en alternatieven op dat woord zijn naar mijn idee niet veel beter. Het kost ook vaak veel werk voor eender wie die zulke beelden maakt om tot een goed resultaat te komen, soms uren voor gewoon één goede afbeelding en daarnaast maken sommigen de investering om mee te kunnen blijven doen bij het steeds intensievere proces om tot dat resultaat te komen, dan denk ik aan de stap maken van een RTX3060 naar een RTX4070 of zelfs hoger!Wormaap schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:15:
[...]
Mensen voor moraalridders uitmaken is nou ook weer niet nodigHet is een vrij bekend verschijnsel dat modellen de biases die in de trainingsdata zitten overnemen, en daar kunnen we het zeker over hebben. Tot op zekere hoogte dan, want op enig punt wordt het natuurlijk meer een AWM-discussie
Nu snap ik dat mensen wat gevoelig kunnen zijn voor kritiek omdat momenteel natuurlijk de halve wereld schreeuwt hoe akelig AI-art is. Maar gezien we hier op een gemodereerd forum zitten waar iedereen het beste met elkaar voor heeft (toch, mensen, TOCH!?) is het niet nodig om in de verdediging te schieten.
Moest het toch als belediging overgekomen zijn, dan excuseer ik me daarvoor.
Meeste modellen neigen natuurlijk naar het schoonheidsideaal en Stable diffussion (SD) modellen zijn vaak gemixt met andere modellen, kijk er zelf ook liever naar, met bijvoorbeeld het Unvail model heb ik ze wel voorbij zien komen.LA-384 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 06:14:
Ik kijk af en toe eens in dit topic en het valt me op dat als het om vrouwelijke personen gaat, er bijna uitsluitend erg slanke en aantrekkelijke meiden worden gegenereerd. Uit nieuwsgierigheid: is dat een specifiek ingevoerde prompt, of neigen de verschillende generators uit zichzelf hiernaar?
Ik ben zeker niet iemand die overgewicht wil promoten, maar er is al veel discussie over het ideaalbeeld wat de mode-industrie en reclamewereld uitstraalt en de invloed op met name de jongere generatie. Als die generators uit zichzelf met dit soort "perfect gevormde" dames komen, doen ze daar nog een flinke schep bovenop.
Ik ben dus benieuwd of het ook mogelijk is om normale of zelfs lelijke mensen te generen, met lichamelijke onvolkomenheden. En dan doel ik natuurlijk niet op fouten van het programma.
Het zeker niet onmogelijk dames te generen met een maatje meer, al gaat het met het ene model makkelijker dan een ander.
(borsten zijn nooit een probleem geweest.
Ik heb mij nog niet verdiept in het maken/trainen/mixen van SD modellen, maar dan kun je die afbeelding eventueel toevoegen aan je eigen SD mix.
Daar wil ik mij meer in gaan verdiepen om een eigen mix te maken.
Midjourney/Bing/Adobe Firefly kan ik weinig over zeggen, nog niet niet echt geprobeerd.
Wat je er in stopt komt er uit:ehtweak schreef op zondag 21 mei 2023 @ 08:43:
[...]Dat dus.
Ik zie vrijwel alleen de, van weelderige ideale proporties voorziene dames, langs komen...
Hoezo éénzijdig c.q. ideaalbeeld?
:strip_exif()/f/image/92BEHWEJdGX9HBECcSFogBQS.jpg?f=fotoalbum_large)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Maar het valt gewoon op hoe geavanceerd AI generated images al zijn. En hoe 'gemakkelijk' het ideaalbeeld maar ff gecreëerd wordt.
Als je b.v. de beelden van deze persoon op flickr ziet:
https://www.flickr.com/photos/190264826@N02/
Die is zo te zien begonnen met echte beelden van twee dames en is flink gaan oefenen wat 'ie daar vervolgens met AI-ondersteuning van kan maken.
Petje af; ik doe het 'm niet na.
Runaque in "Het grote AI art show- & kletstopic"
Vat mijn post niet op als kritiek, want dat was niet de insteek.
Natuurlijk zie je het ook elders, dat is letterlijk wat ik zelf al schreef. Je hoeft me ook niet als moraalridder te zien, want dat ben ik niet. Ik kijk ook veel liever naar mooie vrouwen dan naar lelijke vrouwen, dat geldt voor iedere hetero-man waarschijnlijk en is niet het punt hier. Overigens is "een maatje meer" niet voor iedereen meteen lelijk.
Wat ik vroeg is of die AI generators er zelf een knap persoon met goede vormen van maken, of dat je dat uitsluitend via de juiste promts kunt doen. Of met andere woorden, komt er een gemiddeld persoon uit als je het niet verder specificeert?
Als de AI generator er zelf al een knap persoon van maakt, lijkt mij dat wel een dingetje waarover een discussie mag zijn.
Je voorbeelden vind ik overigens geen sterke voorbeelden van een "normaal persoon", dat zijn gewoon nog altijd vrouwen die niet lelijk, maar gewoon wat ouder zijn, waardoor ze op het eerste oog minder aantrekkelijk lijken, wat biologisch gezien ook logisch is.
Kijk eens in je omgeving/familie/vriendenkring, dat zijn waarschijnlijk lang niet allemaal fotomodellen of bijzonder aantrekkelijke mensen. Er zal vast wel iemand met een overbeet bij zitten, of waarvan de oren/ogen niet helemaal gelijk staan, een scheve neus, konijnentanden, grote neus, acne, ongelijke borsten, peervormig lichaam, geen kont, etc etc. normale, gemiddelde mensen met onvolkomenheden.
Ik snap dat je weinig interesse hebt om daar een halve dag aan te besteden, maar ik vraag me dus af of dat het resultaat is als je niet specifiek een aantrekkelijk persoon specificeert in de prompts en of het überhaupt mogelijk is om zoiets er uit te krijgen.
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.
GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.