Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Die eerste is goed man, hoe krijg je zo'n "gevuld" plaatje, bij mij komt altijd alleen het onderwerp naar voren en wat blurry achtergrond, nooit echt een totaalplaatje.CR2032 schreef op zondag 23 april 2023 @ 23:58:
Science Fiction doet het ook geweldig op AI. Zoveel verrassende effecten en details.
Voor het eerst eens met Automatic1111.
Future Hospital
Voor een paar nieuwe implantaten. Hoe lang zal het duren voordat dit de realiteit gaat worden.
[Afbeelding]
Your Friendly Medical Team
[Afbeelding]
[Afbeelding]
...
[Afbeelding]
Voila.
[Afbeelding]
Is dat in 1 prompt of meerdere layers ofzo?
Het is niet dat ik hem echt heel mooi vind, maar echt(!) heel goed, lijkt zo een shot uit een film te zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 24-04-2023 06:44 ]
https://stablehorde.net/
Je hoeft geen account te maken, maar wat ik begrepen heb, hebben diegene die geen account hebben, geen prioriteit en gaan ze acheraan in de que.
En krijg je een vergoeding als je je systeem "uitleent" ofzo dan? Zoals cryptomining?Runaque schreef op maandag 24 april 2023 @ 08:03:
Voor wie minder geluk heeft om geen Stable Diffusion lokaal op hun system te draaien heb je AI Horde waar je een account kan aanmaken en SD kan doen via GPU's van anderen die hun systeem "uitlenen" voor wie via een minder krachtig systeem SD wil doen! Ze hebben ook blijkbaar een app voor zowel Android als iOS, maar ik vind de resultaten niet echt super via de app op Android.
https://stablehorde.net/
Je hoeft geen account te maken, maar wat ik begrepen heb, hebben diegene die geen account hebben, geen prioriteit en gaan ze acheraan in de que.
Want waarom zou je anders je GPU volop laten branden.
Ik heb uitgerekend dat ik met 1 sale per dag over 6 maanden over kan op een 4070 met 12GB
[ Voor 5% gewijzigd door JDx op 24-04-2023 10:14 ]
Geen idee hoe het juist werkt, ik denk dat het gewoon een community ding is.JDx schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:13:
[...]
En krijg je een vergoeding als je je systeem "uitleent" ofzo dan? Zoals cryptomining?
Want waarom zou je anders je GPU volop laten branden.
Ik heb uitgerekend dat ik met 1 sale per dag over 6 maanden over kan op een 4070 met 12GB
Meh, af en toe gratis een leuk prompt delen is nog tot daar aan toe, maar gratis je PC laten blazenRunaque schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:46:
[...]
Geen idee hoe het juist werkt, ik denk dat het gewoon een community ding is.

Doe ik dan wel voor eigen rekening! Voor hetzelfde geld gebruiken ze die toegang tot je systeem om crypto te minen zonder dat je het goed en wel weet.JDx schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:30:
[...]
Meh, af en toe gratis een leuk prompt delen is nog tot daar aan toe, maar gratis je PC laten blazen
Thnx! Alleen een prompt en negatives. De prompt zo uitgebreid en gedetailleerd mogelijk beschijven met veel (high detailed) of (insanely detailed) erin werkt goed. De achtergrond doet dan ook goed mee.JDx schreef op maandag 24 april 2023 @ 06:41:
[...]
Die eerste is goed man, hoe krijg je zo'n "gevuld" plaatje, bij mij komt altijd alleen het onderwerp naar voren en wat blurry achtergrond, nooit echt een totaalplaatje.
Is dat in 1 prompt of meerdere layers ofzo?
Het is niet dat ik hem echt heel mooi vind, maar echt(!) heel goed, lijkt zo een shot uit een film te zijn.
Automatic1111 bevalt mij steeds beter, het is fantastisch leuk speelgoed.
Alles is mogelijk, de grenzen zijn vooral de eigen fantasie.
Hier nog een paar
Medical Test / Horror Lab *klik voor groter
:strip_exif()/f/image/ohrq8cSgdqzSOrbTW7CiSXwj.jpg?f=fotoalbum_large)
Dr Robots
:strip_exif()/f/image/cjMxY6pL0A1MtpJ7KivgBlD5.jpg?f=fotoalbum_large)
Al die kleine details zijn zo gaaf
:strip_exif()/f/image/r5uOGP5lkmxipPnSrZI7bx04.jpg?f=fotoalbum_large)
Head replacement
:strip_exif()/f/image/npEo43c0NAyXcPWzvlE9B3Tw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 24-04-2023 22:24 ]
Ik heb inderdaad ook zo'n prompt met extreem veel details erin met (sleeves:1.2) dat soort dingen.CR2032 schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:09:
[...]
Thnx! Alleen een prompt en negatives. De prompt zo uitgebreid en gedetailleerd mogelijk beschijven met veel (high detailed) of (insanely detailed) erin werkt goed. De achtergrond doet dan ook goed mee.
Automatic1111 bevalt mij steeds beter, het is fantastisch leuk speelgoed.
Alles is mogelijk, de grenzen zijn vooral de eigen fantasie.
Medical Test / Horror Lab
* klik voor groter
[Afbeelding]
Dr Robots
[Afbeelding]
Al die kleine details zijn zo gaaf
[Afbeelding]
Ready for operation Head replacement
[Afbeelding]
Als je het goed beschrijft komt er echt uit wat je wil, op enkele dingen na, die wil ie niet ofzo. Vind je creaties wel heel creepy, maar dat is de bedoeling denk ik
[ Voor 4% gewijzigd door JDx op 24-04-2023 14:14 ]
Ook omdat iedereen zo blij kijktJDx schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:12:
[...]
Ik heb inderdaad ook zo'n prompt met extreem veel details erin met (sleeves:1.2) dat soort dingen.
Als je het goed beschrijft komt er echt uit wat je wil, op enkele dingen na, die wil ie niet ofzo. Vind je creaties wel heel creepy, maar dat is de bedoeling denk ik
Gezelligste horrorlab - AI-stijl.
Lurk al even mee, binnenkort maar verdiepen hoe ik dit zelf kan doen met m'n GPU. Vind het echt mega intrigerend: ik kan namelijk niet zo goed tekenen of schilderen ofzo, maar heb wel een onuitputtelijke fantasie
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Misschien zijn ze gedroggeerd, vandaar dat ze allemaal blij zijn!NiGeLaToR schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:09:
[...]
Ook omdat iedereen zo blij kijkt![]()
Gezelligste horrorlab - AI-stijl.
Lurk al even mee, binnenkort maar verdiepen hoe ik dit zelf kan doen met m'n GPU. Vind het echt mega intrigerend: ik kan namelijk niet zo goed tekenen of schilderen ofzo, maar heb wel een onuitputtelijke fantasie

In Automation1111 begint het in de preview redelijk rustig met de opbouw en dan komen opeens al die details te voorschijn. Geweldig al die snoertjes, slangen en ander onderbekend spul.
De GPU moet hiervoor echt vol aan de bak. Je leert zo wel prompts maken.
Future Hospital
:strip_exif()/f/image/1yUszUc4qhxNX8CS1pOJDDE4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FMWhrdFcOdE65Fdpgq0heTUE.jpg?f=fotoalbum_large)
Face implant
:strip_exif()/f/image/cAY1dxS38VayjB6Wh6HR28sB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xAeq59idqRlHKUf7grAh6KoT.jpg?f=fotoalbum_large)
Dr Robots
:strip_exif()/f/image/d5IZFKhtHfmRQ8OOdIizm015.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 78% gewijzigd door CR2032 op 24-04-2023 22:40 ]

[ Voor 15% gewijzigd door JDx op 24-04-2023 21:51 ]
/f/image/MWkklhrcJcvkmgO51uHGiRzm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xvggqTMcsoBjAybGqG6JKRld.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rimfjIOeRuh5mV8x2Epw06Hs.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Runaque op 25-04-2023 09:08 ]
Als men denkt dat ze echt echt zijn, dan kan ik dat alleen maar als het beste compliment aanvaarden!
/f/image/SQWxWTNbBdb8j8GdpbPUyFMQ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Runaque op 25-04-2023 08:16 ]
Ze lijkt door de lichtval geen nek te hebben, een los hoofd op een romp.Runaque schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:09:
Nu wou ik eens iets doen met loodglas en dat vind je doorgaans in kerken en kastelen terug (of bij opa en oma) en heb met de recentelijke "Brides" serie de twee wat proberen te combineren en ben best tevreden met het resultaat.
Of is dit net zo'n creepy ziekenhuis foto als van die vorige poster?

Ahahaha, ja ik zag hetzelfdeCorrigan schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:21:
[...]
Ze lijkt door de lichtval geen nek te hebben, een los hoofd op een romp.
No offense Rune, maar dat is wel een dingetje. Soms zie je dingen ook zelf helemaal niet meer en als je het dan post op DeviantArt ofzo komt er in de comments, she has 7 fingers!

Die 2e is waar ik complimenten van de maker van AllysMixIII voor kreeg.
[ Voor 68% gewijzigd door JDx op 26-04-2023 12:55 ]
En ik moet zeggen, het wordt er elke prompt beter op

[ Voor 11% gewijzigd door JDx op 26-04-2023 13:03 ]
Klik voor groter, er zijn zoveel fantastische details te zien.
Boek 1
:strip_exif()/f/image/e820KBa7ZEcKF0wYJTwbniub.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K1k68hB3Zyr568DIU4HP1Upv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9N5wy0xBld922VyTlnywNrGr.jpg?f=fotoalbum_large)
Boek 2
:strip_exif()/f/image/hMyllScAxPrketpYWhfSbsu0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kFXdpEk80zJFj0SgvLSVJIwW.jpg?f=fotoalbum_large)
En deze paar kunnen hier in een lijst zo aan de muur.
:strip_exif()/f/image/HBBJltTmHJ4SuTrKzxqEBIPX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Dijra1dopHyNADzLkxU2hZfB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cbY8iqwFIfrdNKFRq5eJ3jMY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door CR2032 op 26-04-2023 19:40 ]

Door tegen licht in te fotograferen kan je dat soort effecten hebben, licht reflecteerd op wit en dergelijke en het is niet verwonderlijk dat je een effect als dit verkrijgt.Corrigan schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:21:
[...]
Ze lijkt door de lichtval geen nek te hebben, een los hoofd op een romp.

Ik ben van mening dat dit pure onzin is! Ik doe ook fotografie en ik post mijn werken op bepaalde kanalen en daar wordt niets in vraag gesteld, en uiteindelijk kan iemand die goed genoeg is vlotjes je werk reproduceren, ook op Midjourney! Er mag altijd nog dat soort gevoel aanwezig zijn waar men zicht afvraagt hoe de maker (poster) dit voor elkaar gespeeld heeft, wat het "wauw" effect misschien wel versterkt.
Ben wel benieuwd wanneer landschappen er echt mooi en gedetaileerd uit gaan zien. Is dit ook te "trainen" zoals bij een model? Of begrijp ik het woord "model" verkeerd in SD.
Leuk om hier wat creaties voorbij te zien komen. Ben zelf net begonnen met SD en het is wel echt impressive. Het is ook erg leuk om in no time leuke creaties te maken. En ook wel verslavend. Ik merk wel dat ik na een creatie niet een echt trots gevoel heb. Het blijft toch ergens wel knagen dat het hele creatieve proces uit handen is genomen. Ben benieuwd hoe jullie daar in staan
Voor mij met name nu te kijken in hoeverre ik het kan toepassen in mijn werk; visuals voor architecten. En dan met name input die ik kan toepassen in de beelden zoals personen of objecten. Het landschaps gedeelte zou erg interessant zijn gezien we hier best veel tijd aan kwijt zijn de juiste foto's te vinden, de juiste bomen. Birdseyes etc. Maar landschap is nog niet niet overtuigend en voor nu te low res om toe te passen.
Later zal ik eens wat creaties posten
Het creatieve proces is dat ene prompt weten te vinden (en eventueel te bewaren) voor een resultaat te bekomen dat je zoekt! Het kan dat je wat random zaken ingeeft en uitprobeert en dan zie je welk effect dat heeft op het proces en van zodra je iets weet te genereren met je prompt, dan denk ik wel dat je een beetje trots mag zijn.Plint schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:46:
[...]
Ben wel benieuwd wanneer landschappen er echt mooi en gedetaileerd uit gaan zien. Is dit ook te "trainen" zoals bij een model? Of begrijp ik het woord "model" verkeerd in SD.
Leuk om hier wat creaties voorbij te zien komen. Ben zelf net begonnen met SD en het is wel echt impressive. Het is ook erg leuk om in no time leuke creaties te maken. En ook wel verslavend. Ik merk wel dat ik na een creatie niet een echt trots gevoel heb. Het blijft toch ergens wel knagen dat het hele creatieve proces uit handen is genomen. Ben benieuwd hoe jullie daar in staan
Voor mij met name nu te kijken in hoeverre ik het kan toepassen in mijn werk; visuals voor architecten. En dan met name input die ik kan toepassen in de beelden zoals personen of objecten. Het landschaps gedeelte zou erg interessant zijn gezien we hier best veel tijd aan kwijt zijn de juiste foto's te vinden, de juiste bomen. Birdseyes etc. Maar landschap is nog niet niet overtuigend en voor nu te low res om toe te passen.
Later zal ik eens wat creaties posten
Dit is wel een plaatje geweest van 900x600 die gewoon met Photoshop groter is gemaakt, het origineel is best gedetailleerd, het is alleen wachten tot je ook gewoon rechtstreeks kan renderen in 2560x1440 of zelfs 4K!Plint schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:46:
[...]
Dit inderdaad, kost soms wel 30 pogingen om te krijgen wat je wil, tenzij je gewoon tevreden bent met whatever eruit komt en dan zegt dit heb ik gemaakt, ja dan is dat wat anders.Runaque schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:10:
[...]
Het creatieve proces is dat ene prompt weten te vinden (en eventueel te bewaren) voor een resultaat te bekomen dat je zoekt! Het kan dat je wat random zaken ingeeft en uitprobeert en dan zie je welk effect dat heeft op het proces en van zodra je iets weet te genereren met je prompt, dan denk ik wel dat je een beetje trots mag zijn.
En dan nog de nabewerking vaak.
[ Voor 9% gewijzigd door JDx op 27-04-2023 09:15 ]
Ik upscale in Automatic1111 door het naar extra's te sturen en dat werkt prima!JDx schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:13:
[...]
Dit is wel een plaatje geweest van 900x600 die gewoon met Photoshop groter is gemaakt, het origineel is best gedetailleerd, het is alleen wachten tot je ook gewoon rechtstreeks kan renderen in 2560x1440 of zelfs 4K!
Ik zie dat mijn bericht het eerste woordje miste in de reactie op jouw post "Nice!"JDx schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:13:
[...]
Dit is wel een plaatje geweest van 900x600 die gewoon met Photoshop groter is gemaakt, het origineel is best gedetailleerd, het is alleen wachten tot je ook gewoon rechtstreeks kan renderen in 2560x1440 of zelfs 4K!
Komt zo nogal zuur over
Maar ik kijk er wel naar uit die 4k landschappen / bomen, als ook beangstegend dat mijn job er straks anders uitziet of niet meer is.
Een beetje zekerRunaque schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:10:
[...]
Het creatieve proces is dat ene prompt weten te vinden (en eventueel te bewaren) voor een resultaat te bekomen dat je zoekt! Het kan dat je wat random zaken ingeeft en uitprobeert en dan zie je welk effect dat heeft op het proces en van zodra je iets weet te genereren met je prompt, dan denk ik wel dat je een beetje trots mag zijn.
En ik moet zeggen dat ik het zover echt wel een leuk proces vind, dat zoeken naar de juiste prompts.
Misschien zijn dit ook wel de gedachten die een tekenaar / schilder had jaren geleden met de komst van computers en hun makkelijke tools.

Is het je al eens gelukt om die "lange sluitertijd" uit stromend water te krijgen?Runaque schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:56:
Deze afbeelding is gewoon de eerste poging uit een prompt met SD, op zich al niet slecht, maar ik ga er nog aan werken in de hoop het te kunnen verbeteren en normaal werk ik ook die rotte "watermerken" weg die soms in afbeeldingen sluipen.
[Afbeelding]
Ik weet dat fotografen het graag doen, je ziet het ook bijvoorbeeld op bijna alle foto's van Lake Plitvice, maar ik zou ook wel eens meer helder kolkend water willen renderen.

[ Voor 45% gewijzigd door JDx op 27-04-2023 10:14 ]
Moet er nog even aan toevoegen dat bovenstaande gemaakt is met een anime model, moest eigenlijk zelfs nog iets meer fantasy worden, zoals deze bijvoorbeeld, maar deze kwam eruit tussen getekend en realisme.Plint schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:46:
[...]
Ik zie dat mijn bericht het eerste woordje miste in de reactie op jouw post "Nice!"![]()
Komt zo nogal zuur over
Maar ik kijk er wel naar uit die 4k landschappen / bomen, als ook beangstegend dat mijn job er straks anders uitziet of niet meer is.

[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 27-04-2023 10:22 ]
Zit overigens ook nog eens "fantasy world" in de prompt
[ Voor 27% gewijzigd door JDx op 27-04-2023 10:31 ]

deliberate

unvail

protogen

realisticVision

wondermix
Helaas wel veel repetitie in de vegetatie (wat een zin).
[ Voor 34% gewijzigd door JDx op 27-04-2023 10:55 ]
Ik volg de unvail discord al een tijdje, valt denk ik nog meer uit te halen, kan de post op discord zo 1,2,3 niet vinden, maar in de pdf staan wel wat tips;JDx schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:42:
[Afbeelding]
deliberate
[Afbeelding]
unvail
[Afbeelding]
protogen
[Afbeelding]
realisticVision
[Afbeelding]
wondermix
Helaas wel veel repetitie in de vegetatie (wat een zin).
:strip_exif()/f/image/BOFNJewlqXqRZC9mKTgOKUPt.jpg?f=fotoalbum_large)
https://docs.google.com/p...ide=id.g20e38f5ac7c_0_159
Ik vind het niet echt een fijn model, hou meer van andere stijlen, maar voor realisme zal ie zeker goed zijn, gebruik 'm eigenlijk nooit, was alleen nu even om te laten zien wat hetzelfde prompt doet in andere models.nFo schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:39:
[...]
Ik volg de unvail discord al een tijdje, valt denk ik nog meer uit te halen, kan de post op discord zo 1,2,3 niet vinden, maar in de pdf staan wel wat tips;
[Afbeelding]
Ik vind die tussen anime en realisme het leukst om te maken.

Zoals dit stijltje.
[ Voor 18% gewijzigd door JDx op 27-04-2023 11:44 ]
Wel een mooi cheat sheet voor beginners om binnen no-time iets vets te makennFo schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:39:
[...]
Ik volg de unvail discord al een tijdje, valt denk ik nog meer uit te halen, kan de post op discord zo 1,2,3 niet vinden, maar in de pdf staan wel wat tips;
[Afbeelding]
Daarna gewoon steeds de prompt aanpassen in wat je wil bereiken.
[ Voor 4% gewijzigd door JDx op 27-04-2023 11:47 ]
Die sheet is best handig, maar ik heb hem eens geprobeert en als ik (((small breast))) ingeef in het positieve prompt en het tegenovergestelde in het negatieve, dan krijg ik nog van die mega voorziene dames te zien met dat Unvail model.JDx schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:47:
[...]
Wel een mooi cheat sheet voor beginners om binnen no-time iets vets te maken
Daarna gewoon steeds de prompt aanpassen in wat je wil bereiken.
/f/image/AdJWNMowB896LBcHL7dlVnG1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WuFzIzpGnfboKU3echEa9xyc.png?f=fotoalbum_large)
Misschien moet ik het eens proberen met "muggenbeten" als beschrijving voor de cupmaat!
Runaque schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:48:
[...]
Die sheet is best handig, maar ik heb hem eens geprobeert en als ik (((small breast))) ingeef in het positieve prompt en het tegenovergestelde in het negatieve, dan krijg ik nog van die mega voorziene dames te zien met dat Unvail model.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Misschien moet ik het eens proberen met "muggenbeten" als beschrijving voor de cupmaat!![]()
![]()
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PitoXMxsUefTdlKny15m1FxF.jpg?f=user_large)
En als het lukt en je post het ergens gaan ze zeiken

Tegengekomen in de trein:
Als je de upscaler in je A1111 hebt geïnstalleerd, dan kan je via Extra's in "Batch from directory" een hele serie foto's, hoeft niet met A1111 gemaakt te zijn, kan net zo goed foto's van op vakantie zijn! Je kopiëert de locatie van waar de foto's zich bevinden en waar je ze naartoe wil bewaren.

Na het proces ga je zien in de doellocatie dat A1111 tumbnails gemaakt heeft alsook de geupscalede foto's!

Kwaliteit is dik in orde!
Download :
https://mega.nz/folder/qZRBmaIY#nIG8KyWFcGNTuMX_XNbJ_g
Gewoon het bestand "4x-UltraSharp.pth" in je models/ESRGAN folder droppen en je Ui reloaden en dan zit deze upscaler in je A1111!
[ Voor 12% gewijzigd door Runaque op 27-04-2023 20:17 ]
Ik bedoel ik vroeg om een Iberian Montante en had zelf renaissance jaren genoemd, geschiedenis bronnen, linkjes etc en zei specifiek Sword en niet Swords. Krijg ik:
/f/image/ISepRgh54okTzFbtLm6blVK2.png?f=fotoalbum_large)
teh fek? ter referentie een montante:

Vraag ik in 1 zin om een axis deer with tribal tattoos looking at the camera (Miyama 50mm)
/f/image/Gq81Spn3l7VsVZUraKjqvjbg.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door ROFLASTC op 27-04-2023 19:41 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Na helemaal enthousiast geworden te zijn van al die fantastische afbeeldingen die hier voorbij komen, ben ik ook maar eens gaan experimenteren hiermee...
En ik moet zeggen... das best verslavend zeg, dat allemaal zo uit het niks door de PC laten genereren.. (En dan is het in mijn geval nog verschriiiiikelijk traag.. zie verder beneden).

Ik zal er ook even een paar delen die ik zelf wel erg gaaf gelukt vind, als beginner zijnde...
Klik voor groot.
:strip_exif()/f/image/lpNXrnztDfohxCcXMxuJ3jiF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/97VFmayy2xbuh3I2p4BabzHZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/19IjqtJ3JN77qtSMHqTbT6U1.jpg?f=fotoalbum_large)
(spoiler-tags voor de zekerheid, al leek mij het niet perse nodig volgens de definitie van wormaap)
Ik heb alles gerenderd met een local install van Stable Diffusion, Automatic1111.
Dit zijn verder allemaal volledig unedited results... 1-step rechtstreeks uit de txt2img generator. Geen photoshop postprocessing, inpaint, upscale oid. (er zit ook hier en daar nog een foutje in dus)...
Veel meer kan ik op het moment ook nog niet...

(Dus @SnoeiKoei : die 1070 van jou met 8GB is zo slecht nog niet...
Wat gaat er dan niet goed?
Nou, ik heb ontzettend vaak het probleem dat er bijvoorbeeld twee hoofden in de render staan..
Dit idee.. vast wel bekend bij jullie:
:strip_exif()/f/image/lzbTOBwZlyci1JCsjxtw0wbd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vond online dat dat vaak veroorzaakt wordt door een te hoge ingestelde base resolutie, en/of het niet vierkant zijn van de aspect-ratio..
Dat kan, al die afbeeldingen hierboven zijn 800x1200px. Das dus ook de render-resolutie..
Hebben jullie daar geen last van? Hoe lossen jullie dat op? Ik zie hier in dit topic overal haarscherpe afbeeldingen voorbij komen met vergelijkbare of hogere resoluties..
Gewoon achteraf met een tweede iteratie een upscale uitvoeren?
Daarnaast ben ik vaak nog niet tevreden met de achtergronden en composities.
De achtergronden zijn erg vaak out-of-focus.. Soms wel mooi en wenselijk natuurlijk, die lage DoF, maar niet als ik meerdere text instructies geef om de background helemaal scherp en ultra-gedetailleerd (enz) te krijgen. (hmm.. bij nader inzien: ik stop er dan wel weer vaak iets in als "DSLR" om een gedetailleerde foto-alike stijl te krijgen.. misschien die maar eens weglaten...)
Met de compositie krijg ik het vrijwel niet voor elkaar om een persoon volledig in beeld te krijgen, zoals sommige van jullie prachtige afbeeldingen.. (ik noem bijvoorbeeld even die vrouw met gekleurd haar en blauw 'superhero' outfit, knielend op een bergtop, van @JDx ) Bij mij zijn het vaak óf close-up portretten, of upper-body shots.. Soms gaat het (per toeval?) bijna goed zoals op de laatste paar fotos, maar ook daar staat iemand dan net niet helemaal op.
Als ik de aspect ratio naar landscape zet, dan staan er vaak weer óf twee personen (al dan niet in elkaar gemorphed op), óf een iemand die helemaal uit elkaar gerekt is of zo...
Doen jullie gewoon een 10-tal images tegelijk genereren, (of 100?
Anyway... ik heb nog wel wat finetuning te doen... Leuke hobby zo, dat wel...
Nog even een paar daagjes wachten op m'n inmiddels bestelde RTX 3060 met 12GB ram...
want die 1050Ti schiet toch écht niet meer op, en na 6,5 jaar met deze kaart werd het wel weer eens tijd voor een upgrade..
(kan mn Sketchup editing en CUDA video-encoding ook weer mooi van profiteren)
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!
high res fix gebruiken om dubbele hoofden te voorkomen, en dan een upscaler gebruiken zoals; 4x ultra scharp op 2x zetten bijvoorbeeld.BrainCrash schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:44:
Hi all,
Na helemaal enthousiast geworden te zijn van al die fantastische afbeeldingen die hier voorbij komen, ben ik ook maar eens gaan experimenteren hiermee...
En ik moet zeggen... das best verslavend zeg, dat allemaal zo uit het niks door de PC laten genereren.. (En dan is het in mijn geval nog verschriiiiikelijk traag.. zie verder beneden).![]()
Ik zal er ook even een paar delen die ik zelf wel erg gaaf gelukt vind, als beginner zijnde...![]()
Klik voor groot.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
spoiler:
(spoiler-tags voor de zekerheid, al leek mij het niet perse nodig volgens de definitie van wormaap)
Ik heb alles gerenderd met een local install van Stable Diffusion, Automatic1111.
Dit zijn verder allemaal volledig unedited results... 1-step rechtstreeks uit de txt2img generator. Geen photoshop postprocessing, inpaint, upscale oid. (er zit ook hier en daar nog een foutje in dus)...
Veel meer kan ik op het moment ook nog niet...![]()
deze zijn namelijk allemaal één-voor-één tergend traag gemaakt op mn GeForce GTX 1050 Ti met een whopping 4GB VRAM...
![]()
(Dus @SnoeiKoei : die 1070 van jou met 8GB is zo slecht nog niet...)
Nou, ik heb ontzettend vaak het probleem dat er bijvoorbeeld twee hoofden in de render staan..
[Afbeelding]
Ik vond online dat dat vaak veroorzaakt wordt door een te hoge ingestelde base resolutie, en/of het niet vierkant zijn van de aspect-ratio..
Dat kan, al die afbeeldingen hierboven zijn 800x1200px. Das dus ook de render-resolutie..
Hebben jullie daar geen last van? Hoe lossen jullie dat op? Ik zie hier in dit topic overal haarscherpe afbeeldingen voorbij komen met vergelijkbare of hogere resoluties..
Gewoon achteraf met een tweede iteratie een upscale uitvoeren?
Daarnaast ben ik nog niet tevreden met de achtergronden en composities.
De achtergronden zijn erg vaak out-of-focus.. Soms wel mooi en wenselijk natuurlijk, die lage DoF, maar niet als ik meerdere text instructies geef om de background helemaal scherp en ultra-gedetailleerd (enz) te krijgen. (hmm.. bij nader inzien: ik stop er dan wel weer vaak iets in als "DSLR" om een gedetailleerde foto-alike stijl te krijgen.. misschien die maar eens weglaten...)
Met de compositie krijg ik het vrijwel niet voor elkaar om een persoon volledig in beeld te krijgen, zoals sommige van jullie prachtige afbeeldingen.. Bij mij zijn het vaak óf close-up portretten, of upper-body shots.. Soms gaat het (per toeval?) bijna goed zoals op de laatste paar fotos, maar ook daar staat iemand dan net niet helemaal op.
Als ik de aspect ratio naar landscape zet, dan staan er vaak weer óf twee personen (al dan niet in elkaar gemorphed op), óf een iemand die helemaal uit elkaar gerekt is of zo...
Doen jullie gewoon een 10-tal images tegelijk genereren, (of 100?) en dan er ééntje uitkiezen waar je mee verder gaat of zo?
Anyway... ik heb nog wel wat finetuning te doen... Leuke hobby zo, dat wel...![]()
Nog even een paar daagjes wachten op m'n inmiddels bestelde GTX 3060 met 12GB ram...![]()
want die 1050Ti schiet toch écht niet meer op, en na 6,5 jaar met deze kaart werd het wel weer eens tijd voor een upgrade..
(kan mn Sketchup editing en CUDA video-encoding ook weer mooi van profiteren)
En een lagere base resolutie gebruiken, tussen de; 512 - 768, maar kan per model verschillen, hoe ze getraind zijn.
Met Automatic1111 krijg je veel snelheidswinst door 1024x768 te gebruiken en de Upscale uit te laten. Pas later in het tabblad Extra de upscale te gebruiken wat dan maar een paar seconden duurt.
In plaats van meer dan 5 minuten een nieuwe afbeelding wordt het dan minder dan een minuut incl. upscale.
Wat ik nog steeds lastig vind is om de juiste camerahoek te vinden, zoals hier achter het stuur van een auto.
Politie, brandweer of ambulance?
:strip_exif()/f/image/qAg7n0MgNMgstaCnQKMxtbfO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PLFjKnC1RnxQIo3FDvf68gx1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Zrame835HXiplcNXUmMTGLs4.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door CR2032 op 27-04-2023 23:42 ]
Met controlnet kom je trouwens een heel eind;bron;ROFLASTC schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:33:
Er zijn te weinig goede mes en/of zwaard afbeeldingen online ofzo want welke AI je ook gebruikt het komt altijd neer op een onzin ding dat op een aardappelschil mesje lijkt of een katana. Beetje gecharcheerd gezegd natuurlijk maar het zou helpen als dit ooit kan verbeteren. Ik heb zelf plaatjes van Feder, parat schwert of andere dingen moeten maken en toen leek het pas ergens op maar dat vergde wel wat seeding helaas.
Ik bedoel ik vroeg om een Iberian Montante en had zelf renaissance jaren genoemd, geschiedenis bronnen, linkjes etc en zei specifiek Sword en niet Swords. Krijg ik: [Afbeelding]
teh fek? ter referentie een montante: [Afbeelding] banana for scale
:fill(white):strip_exif()/f/image/EHjhpDFU3rrkHEIfZeEMnVai.png?f=user_large)
/f/image/rgv8T4lKVn7FMY8UJRia7FnM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3fOF3MrdW5JU8Q9lfVFhkv2N.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VFVuSSNJaUNM6F7VN9bSYD1u.png?f=fotoalbum_large)
Alleen dat bestand of ook alle andere folders? Die staan er niet voor niets toch?Runaque schreef op donderdag 27 april 2023 @ 18:59:
Heb net een serie afgewerkt in Midjourney en heb bij wijze van experiment het upscalen in Automatic1111 gedaan en ben er best tevreden van.
Als je de upscaler in je A1111 hebt geïnstalleerd, dan kan je via Extra's in "Batch from directory" een hele serie foto's, hoeft niet met A1111 gemaakt te zijn, kan net zo goed foto's van op vakantie zijn! Je kopiëert de locatie van waar de foto's zich bevinden en waar je ze naartoe wil bewaren.
[Afbeelding]
Na het proces ga je zien in de doellocatie dat A1111 tumbnails gemaakt heeft alsook de geupscalede foto's!
[Afbeelding]
Kwaliteit is dik in orde!
Download :
https://mega.nz/folder/qZRBmaIY#nIG8KyWFcGNTuMX_XNbJ_g
Gewoon het bestand "4x-UltraSharp.pth" in je models/ESRGAN folder droppen en je Ui reloaden en dan zit deze upscaler in je A1111!
Welk model gebruikte je ook alweer, want vind je images geweldig gedetailleerd, maar de mensen creepyCR2032 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 23:34:
@BrainCrash Van die RTX 3060 ga je veel plezier van hebben, die heb ik ook.
Met Automatic1111 krijg je veel snelheidswinst door 1024x768 te gebruiken en de Upscale uit te laten. Pas later in het tabblad Extra de upscale te gebruiken wat dan maar een paar seconden duurt.
In plaats van meer dan 5 minuten een nieuwe afbeelding wordt het dan minder dan een minuut incl. upscale.
Wat ik nog steeds lastig vind is om de juiste camerahoek te vinden, zoals hier achter het stuur van een auto.
Politie, brandweer of ambulance?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gebruik je een whitened teeth smile lora ofzo, weet niet wat het is
Enkel dat bestand moet je in die map zetten.JDx schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 07:58:
[...]
Alleen dat bestand of ook alle andere folders? Die staan er niet voor niets toch?
Je kan allerlei dingen proberen zoals full body, 1 woman in frame, 1 person, 1 girl, one girl, one person in image, sommige dingen werken wel/niet bij verschillende modellen.BrainCrash schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:44:
Met de compositie krijg ik het vrijwel niet voor elkaar om een persoon volledig in beeld te krijgen, zoals sommige van jullie prachtige afbeeldingen.. (ik noem bijvoorbeeld even die vrouw met gekleurd haar en blauw 'superhero' outfit, knielend op een bergtop, van @JDx ) Bij mij zijn het vaak óf close-up portretten, of upper-body shots...
Er zijn ook modellen waar je echt een vierkante resolutie moet gebruiken om geen hoofden op elkaar te krijgen, daar gaat het bijna altijd fout. Bij landscape foto's waar bij mij 1 vrouw op staat heb ik ook vaak de 2e "gewoon" weggehaald met Photoshop
Bij mij gaat het meestal wel goed in 720x960 in Deliberate (en anderen), maar bij 960x1024 ofzo alweer mis.
Ja, maar de rest ook downloaden?Runaque schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:03:
[...]
Enkel dat bestand moet je in die map zetten.
Je hebt enkel dat bestand nodig, de rest verwijder je gewoon!
Daarna is het enkel een kwestie zoals ik beschreven heb en dan kan je na het renderen als je een goed plaatje hebt doorsturen naar extras en daar upscalen.
In de negative umbrella zetten werkte dan meestal wel, maar ook niet altijd en net niet bij die ene goed gelukte, wat een werk om dat eruit te shoppen.
Cool, ga het proberen!Runaque schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:09:
[...]
Je hebt enkel dat bestand nodig, de rest verwijder je gewoon!
Daarna is het enkel een kwestie zoals ik beschreven heb en dan kan je na het renderen als je een goed plaatje hebt doorsturen naar extras en daar upscalen.
Bij upscaler 1 stel je dan R-ESRGAN 4x+ en in upscaler 2 diegene die je net geïnstalleerd hebt! Rest van de sliders kan je wat mee spelen, maar ik gebruik doorgaans enkel de resize slider en kan met de 3060 6Gb tot 4 gaan, meer moet het ook niet als ik 1024*768 (of omgekeerd) gerenderd heb, dan is het al ziek groot dat plaatje! Je kan ook in batch upscalen zoals ik beschreven had.
Ik heb gemerkt dat het gebruik van negatieve prompts ook kan helpen bij dit soort dingen.BrainCrash schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:44:
[Afbeelding]
Bijvoorbeeld 'double heads' of 'multiple heads'. Het is alleen soms even zoeken naar de goede benamingen (hangt ook beetje af van het model dat gebruikt wordt).
Rupsen, Rapsen.
Random prompt random model, gerenderd in 1280x720 en inderdaad al ziek grootRunaque schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:14:
[...]
Bij upscaler 1 stel je dan R-ESRGAN 4x+ en in upscaler 2 diegene die je net geïnstalleerd hebt! Rest van de sliders kan je wat mee spelen, maar ik gebruik doorgaans enkel de resize slider en kan met de 3060 6Gb tot 4 gaan, meer moet het ook niet als ik 1024*768 (of omgekeerd) gerenderd heb, dan is het al ziek groot dat plaatje! Je kan ook in batch upscalen zoals ik beschreven had.

Ook wordt het heel erg smooth gemaakt, maar dat is misschien in de stellen met de sliders, zie bijvoorbeeld de details van het leer op de "flapjes" van de jas. Bovenste is via A1111, onderste via Photoshop.

Wat bij mij veel sneller werkt is om altijd zonder upscale te werken in 1024 x 768 en daarna als batch de beste sets alleen nog te upscalen onder de tab Extra. Voor foto's werkt ESRAN-4x erg goed. R-ESGRAN maakt het gladder. Dit gaat razendsnel in een paar seconden.
Foto's editen doe ik ook bijna alleen nog maar met Automatic1111, ik raak GIMP bijna niet meer aan.
Neem bijvoorbeeld deze airline piloot. Dt kan allemaal wel wat losser, rechter bovenarm klopt ook niet helemaal en wat andere instrumenten van de flight deck.
:strip_exif()/f/image/6xsxQ8QvKyAksytJn85OlUiZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de knop Sent to Inpaint in Automatic1111 alleen die delen markeren die je anders wilt hebben. De prompt verder aanpassen. Alleen bijna dit gedeelte wordt dan verder aangepast en eventueel herhalen.
:strip_exif()/f/image/EW8TjkBbU15M5Qo3opPnBVt2.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu anders en toch veel hetzelfde. Zoek de verschillen.
:strip_exif()/f/image/yaP7hIWZW4yrWUmTxTiFkjPJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Werkt zoveel handiger en vooral sneller dan Photoshop of GIMP, want het sluit perfect op elkaar aan.
Het worden nog zware tijden voor Adobe..
Ik gebruikte eerst als model Deliberate 1.0. Ben nu nu volop aan het experimenteren met andere models van Huggingface en Civitai met Automatic1111. Er is zo'n enorme keuze aan models wat het ook leuk maakt.JDx schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:00:
[...]
Welk model gebruikte je ook alweer, want vind je images geweldig gedetailleerd, maar de mensen creepy
Gebruik je een whitened teeth smile lora ofzo, weet niet wat het is
Deze laatste paar zijn gemaakt met dreamlike-photoreal-2.0. Verder is het niets anders dan uitgebreide prompts en negative prompts gebruiken.
Dit stijltje van fake real bevalt mij wel en geeft steeds verrassende effecten door al die aparte details die de AI erbij verzint. Dat beetje creepy komt ook wel door dat lachje, ze zijn allemaal zo happy.
[ Voor 15% gewijzigd door CR2032 op 29-04-2023 07:42 ]
Net stockfoto's zo creepy 😁
Ja klopt en het lijkt een reclame van Oral B ofzoCR2032 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:43:
Dit stijltje van fake real bevalt mij wel en geeft steeds verrassende effecten door al die aparte details die de AI erbij verzint. Dat beetje creepy komt ook wel door dat lachje, ze zijn allemaal zo happy.

Daar heb je anders geen internet meer voor nodig.JDx schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:59:
[...]
Ja klopt en het lijkt een reclame van Oral B ofzo![]()
![]()
Let them shine
:strip_exif()/f/image/Lb9f9YFgwVsF4ktvwI8RuhSV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een laptop met een nVidia 3060, maar een desktop met een RX6700XT. Gewoon op de laptop draaien dus? En de install handleiding hier volgen?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Werkt super. Ben er wel achter dat programma ook steeds beter leert. Merk dat dezelfde prompt de eerste paar x niet zulke goede plaatsjes maakt. Maar na een paar x een stuk beter.
You only live once, so enjoy the ride.
Vet, mooi hoe ze die wapens vasthouden, dat was maanden geleden nog niet te doen.
controlnet 1.1 is ook weer verbeterd, maar moest nog wat photo shoppen om de vingers een beetje goed te krijgen, nieuwe remove tool in photoshop werkt ook goed.JDx schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:13:
[...]
Vet, mooi hoe ze die wapens vasthouden, dat was maanden geleden nog niet te doen.
Nice! Controlnet is een Stable diffusion onderdeel als ik dat goed zie? En dat A1111 wat ik elders lees ook? Zo ja dan ben ik duidelijk met de verkeerde plaatjes maker begonnen.nFo schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 00:26:
[...]
Met controlnet kom je trouwens een heel eind;bron;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
And it goes BRAAAAAPP!
Welk platform heb je dan gebruikt? En ik ben van mening als iets voor je werkt, dat het niet zonodig het verkeerde platform is.ROFLASTC schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:40:
[...]
Nice! Controlnet is een Stable diffusion onderdeel als ik dat goed zie? En dat A1111 wat ik elders lees ook? Zo ja dan ben ik duidelijk met de verkeerde plaatjes maker begonnen.
Midjourney. Ik ben nog aan het leren hoe je de prompt text moet organiseren en hoeveel voorbeeld fotos je kan geven maar zwaarden/messen isecht nog een leerpuntje voor MJ. Vuurwapens zijn ook niet echt goed maar wel beter met minder moeite.Runaque schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 07:31:
[...]
Welk platform heb je dan gebruikt? En ik ben van mening als iets voor je werkt, dat het niet zonodig het verkeerde platform is.
And it goes BRAAAAAPP!
Ja een extension die je kan downloaden, A1111 is het programma om Stable diffusion te draaien, je hebt ook andere zoals vlad1111 fork waar al controlnet in zit ect, het vreet wel Vram.ROFLASTC schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:40:
[...]
Nice! Controlnet is een Stable diffusion onderdeel als ik dat goed zie? En dat A1111 wat ik elders lees ook? Zo ja dan ben ik duidelijk met de verkeerde plaatjes maker begonnen.
Met die hamstertjes enzo kan je zo een hele cute animals DeviantArt beginnen, sommige vinden dat geweldig haha, zit ook iemand op die zoiets doet met 10K+ volgers.
Ook geen idee wat voor negative prompt ik moet gebruiken.
https://huggingface.co/spaces/DeepFloyd/IF
https://stability.ai/blog/deepfloyd-if-text-to-image-model
https://github.com/deep-floyd/IF
/f/image/e5iPJmHXj0GLlUJb9uoADSwV.png?f=fotoalbum_large)
Beetje realistic vision inpaint en photoshop;
/f/image/lsQD6EXluC99xeVRFDokf7jG.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 75% gewijzigd door nFo op 30-04-2023 18:42 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Dit was eerst het Midjourney topic, vandaar de summiere OP, als jij een mooie op kan maken, dan kan ik volgens mij de eerste post nog aanpassen.ROFLASTC schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:21:
Zo teruglezend naar alle sites, apps en programmas. Zou het een idee zijn om ea in de OP te verzamelen over hoe men met ChatGPT, MJ, SD etc van alles kan maken? Ikzelf heb bijvoorbeeld een boel dingen uit de MJ userguide op een rij gezet om GPT4 prompts te laten maken (oa met de tussenhaakjes prompt een aantal dingen met gpt4 gemaakt dat 40 batchjobs opleverde
En anders even doorsturen naar een mod, ik ben zelf niet zo best in een nette OP
[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 01-05-2023 11:27 ]
Het werkt wel op mijn Mac Pro met een R9 380 4Gb met DiffusionBee, maar dan kan ik gemakkelijk even een toiletpauze nemen die tien minuten duurt! Ideaal is het niet, maar op dat soort systemen werken sinds een bepaald MacOS geen Nvidia kaarten meer. Mijn 3060 werkt toch een stuk aangenamer dan de Mac!JDx schreef op maandag 1 mei 2023 @ 21:04:
Zijn er eigenlijk mensen in dit topic die een AMD videokaart gebruiken en werkt dat zonder problemen?
Via Linux kon het wel, ik weet niet of het inmiddels ook op Windows kan.JDx schreef op maandag 1 mei 2023 @ 21:04:
Zijn er eigenlijk mensen in dit topic die een AMD videokaart gebruiken en werkt dat zonder problemen?
Toms hardware had wel benchmarks gedaan,
https://www.tomshardware....-diffusion-gpu-benchmarks
Performance is met AMD wat minder, maar in aanschaf een stuk goedkoper.
/f/image/kgVQ8U3A3c7AZLUbZDW8HyNZ.png?f=fotoalbum_large)
De 3060 Ti zit nog best goed, ben benieuwd waar de 4070 zit.nFo schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:16:
[...]
Via Linux kon het wel, ik weet niet of het inmiddels ook op Windows kan.
Toms hardware had wel benchmarks gedaan,
https://www.tomshardware....-diffusion-gpu-benchmarks
Performance is met AMD wat minder, maar in aanschaf een stuk goedkoper.
[Afbeelding]
Ja maarja, die AMD dacht ik alleen leuk vanwege 16GB VRam voor weinig, maar ze zijn alsnog veel langzamer dus. Dan kan je net zo goed het opdelen in 2 batches op een 3060 Ti ben je sneller.
Zeker tegenover die 3070 zit die goed! Denk met een overclock dat je met die 3060Ti toch tegen een "standaard" 3070 komt te zitten!JDx schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:54:
[...]
De 3060 Ti zit nog best goed, ben benieuwd waar de 4070 zit.
Ja maarja, die AMD dacht ik alleen leuk vanwege 16GB VRam voor weinig, maar ze zijn alsnog veel langzamer dus. Dan kan je net zo goed het opdelen in 2 batches op een 3060 Ti ben je sneller.
Ja ik gebruik het i.c.m. Shark. https://github.com/nod-ai/SHARKJDx schreef op maandag 1 mei 2023 @ 21:04:
Daarom was dit toen ook de beste koop, de 3060 Ti leek meer op een 3070 dan een 3060 en allemaal 8GB.Runaque schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:31:
[...]
Zeker tegenover die 3070 zit die goed! Denk met een overclock dat je met die 3060Ti toch tegen een "standaard" 3070 komt te zitten!
Die waren toen 600, 750 en 950 euro ofzo. Jammer dat de 4070 blijkbaar nog niet uit was in die test die jij gepost had, maar als ik het zo bekijk zou die wel 2x zo snel AI moeten genereren dan een 3060 Ti.
Als ik 23.000 en 20.000 zie dan zal die misschien op 17.000 iterations per second zitten.
[ Voor 7% gewijzigd door JDx op 03-05-2023 10:54 ]

an american M4A1 Sherman tank on patrol in the Ardennes forest circa december 1944 --v 5.1 --style raw
Dat is wel een prettige verrassing. Eens zien wat andere prompts opleveren
[ Voor 63% gewijzigd door ROFLASTC op 03-05-2023 16:12 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Vooral met vele details is iedere extra GB hard nodig.
:strip_exif()/f/image/LJ3uF9UmhHOHlLDzfOhtsSiV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6jIyHN4zGg1kps5DCSKSW2hp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nZdsuj35whxGMKNFP2A8l2e0.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door CR2032 op 03-05-2023 21:24 ]
Bij de selectie hieronder heb ik een cfg van 15 gebruikt (tussen de 7 en 9 wordt volgens mij aanbevolen). Het aantal steps heb ik ook drastisch omhoog gegooid (tussen de 30 en 55). Ik heb een goed gevoel bij deze instellingen.
Even een kleine selectie van wat willekeurige dingen die ik vandaag heb geprobeerd, ik heb nog veel te leren, maar is erg leuk om mee te spelen. Verder niets gebruikt om het aan te passen, dit is vers van de pers.
En het werkt allemaal nog best goed op m'n huidige PC/GPU, ergens dit jaar een upgrade naar een 4080 of 4090, dan gaat het allemaal wat sneller.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |

https://twitter.com/iamneubert/status/1653868339066814464
[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 04-05-2023 09:39 ]
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.
GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.