Het grote Mercedes EQ-topic

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliverson12
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-06 21:41
Goedemiddag

Kan iemand me bevestigen dat je in een EQE 300 echt one pedal drive kan rijden? Waarbij je effectief tot stilstand komt en blijft bij loslaten van gas ?

Klopt het dat je een ‘hold’ of ‘roll’ instelling hebt, los van het type recuperatie dat je kiest met de hendels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Imhotep

The Dark Side

Weet iemand waar de laatste prijslijst van de EQB 250+ te vinden is?
Op de site van Mercedes zelf is er alleen een prijslijst van de 300 serie te vinden en hierin worden ook nog de oudere versies genoemd.

Zit momenteel de 250+ Business Solution AMG en Luxury met elkaar te vergelijken, maar ook op de website zelf worden verschillende items tegen gesproken.
Zo wordt in de highlights aangegeven dat de Luxury beschikt over een 360 camera, terwijl bij de gegevens wordt gesproken over parkeer sensoren...

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:06
Imhotep schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:52:
Zit momenteel de 250+ Business Solution AMG en Luxury met elkaar te vergelijken, maar ook op de website zelf worden verschillende items tegen gesproken.
Zo wordt in de highlights aangegeven dat de Luxury beschikt over een 360 camera, terwijl bij de gegevens wordt gesproken over parkeer sensoren...
Nee, maar parkeersensoren zitten er denk ik altijd op? De 360 camera is een optie, anders heb je alleen achteruitrijcamera. Je kan dit in de configurator zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Black Sparrow op 12-06-2025 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliverson12
Blijkbaar komt de EQE 300 vanaf nu met 265pk ipv 245 ? De motor is hetzelfde maar dit zou via een software update zijn. In de USA kon je dit al doen door een subscription voor ‘acceleration increase’. Hier lijkt het nu standaard te zijn.
Naar de dealer gebeld die me bevestigd dat het nu 265pk is, mijn model dat binnen een week van de band rolt zou het ook hebben.

Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:20
Oliverson12 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:24:
Blijkbaar komt de EQE 300 vanaf nu met 265pk ipv 245 ? De motor is hetzelfde maar dit zou via een software update zijn. In de USA kon je dit al doen door een subscription voor ‘acceleration increase’. Hier lijkt het nu standaard te zijn.
Naar de dealer gebeld die me bevestigd dat het nu 265pk is, mijn model dat binnen een week van de band rolt zou het ook hebben.

Je weet toch alles....
Je auto krijgt het en en het is 265pk ipv 245pk. Wat wil je meer weten?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:59

Church of Noise

Drive it like you stole it

(jarig!)
Oliverson12 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:24:

Ha, dat is interessant. Iets gehoord over bestaande auto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

vraag me af als dat legaal is om dat zomaar te verhogen op een auto die reeds ingeschreven is, zonder papierwerk..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:08
Yalopa schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:44:
vraag me af als dat legaal is om dat zomaar te verhogen op een auto die reeds ingeschreven is, zonder papierwerk..
Tot 20% verhoging mag gewoon, zonder herkeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliverson12
Het vreemde is dat ik hier absoluut nergens informatie kan van terugvinden. Daarom dat ik het hier even vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Imhotep

The Dark Side

Black Sparrow schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:58:
[...]

Nee, maar parkeersensoren zitten er denk ik altijd op? De 360 camera is een optie, anders heb je alleen achteruitrijcamera. Je kan dit in de configurator zien.
Neem inderdaad aan dat er sowieso parkeer sensoren op zitten.
maar in de configurator staat in de Highlights dat er dus een 360 camera pakket op zit, zelfde als de AMG lijn.
Maar duik je dieper in de eigenschappen dat heeft de Luxurty lijn een parkeerpakket met achteruitrijcamera terwijl de AMG een parkeerpakket heeft met 360 -camera.

Vandaar de vraag naar een prijslijst waardoor je dit ook kan vergelijken

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinelli
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 20:39
Oliverson12 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:44:
Goedemiddag

Kan iemand me bevestigen dat je in een EQE 300 echt one pedal drive kan rijden? Waarbij je effectief tot stilstand komt en blijft bij loslaten van gas ?

Klopt het dat je een ‘hold’ of ‘roll’ instelling hebt, los van het type recuperatie dat je kiest met de hendels?
Dat kan inderdaad, op de manier zoals je beschrijft.
Ik vind het zelf toch niet lekker rijden en heb 'hold' weer uitgezet. Rij overigens altijd op de standaard recuperatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliverson12
martinelli schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 22:44:
[...]

Dat kan inderdaad, op de manier zoals je beschrijft.
Ik vind het zelf toch niet lekker rijden en heb 'hold' weer uitgezet. Rij overigens altijd op de standaard recuperatie.
Bedankt voor feedback. Ik zal alle modes uittesten de eerste week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16-06 14:04
Als goed is krijg ik morgen of overmorgen te horen of de mercedes eqb van jaartje oud voor mij is... Ben echt zo benieuwd. Wordt eerste x elektrische auto.

Wat hebben jullie mbt laadpas? Is Mercedes Me charge zonder credit card te doen? Iemand nog wat tips mbt elektrisch
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste