Heb hier vandaag een testritje van +- 45 minuten kunnen maken met de nieuwe CLA (BE). Het betrof een 250+ Sports Edition in het Alpine grijs (Wat een mooie kleur zeg! zou mijn keuze zijn!). Ik ben geen auto reviewer, maar hier onder een paar bevindingen.
Rijgedrag: Auto voelt fijn & comfortabel aan. Niet te sportief, maar ook niet te zacht. Al heeft hij wel de neiging om serieus door te leunen waneer je een lange doordraai bocht tegen een, te, hoge snelheid neemt... Wat me ook opviel is dat hij erg stil is! Stond op 19" velgen en ik vond het band & wind geluid goed meevallen!
Interieur: iets minder m'n ding. Die grote glasplaat blijft een zeer aanwezig iets. Ben zelf niet zo'n fan, maar OK nog. Ook de gebruikte materialen konden naar mijn mening beter. Maar de zaken die je vaak aanraakt zijn wel goed in orde! (Stuurwiel, pinkers, schakelpook, raamswitches & stoel instel knopjes.)
De auto zat minder laag dan ik had verwacht. Al kreeg ik zeker niet het gevoel dat ik "op" de auto zat... Qua zit vond ik de auto ook wel ruim genoeg, ik had hier wat bang voor van te voren. Wel vond ik de zitting van de sportstoelen vrij smal (Ben zelf wel niet de smalste persoon, dus een persoonlijk iets waarschijnlijk.). Dus ik zou graag de standaard stoelen ook wel eens willen zien/testen.
beenruimte achter mezelf vond m'n vrouw tegenvallen (Ik ben 1m 82 ongeveer), Deze is wel Ok, maar de voeten onder de stoel plaatsen was geen optie volgens haar met mijn rijpositie (lekker laag...) Maar zeker OK voor 2 volwassenen voor korte ritjes denk ik...
Opbergruimte in het interieur is wel beperkt, klein handschoenkastje, alsook onder de midden armsteun. Onder de middenconsole & en in de deuren wel OK.
Infotainment: Zag er allemaal wel goed uit, mooie graphics, geen rare bugs. simpel te navigeren. Had liever wat meer fisieke knoppen (zeker op het stuur!) Maar alles werkte wel goed. Dus geen klachten hierover.
Kofferruimte: tja... Is een sedan hé... De koffer is breed & diep, maar de opening... Ik weet niet goed hoe deze zich verhoud tegenover bv. een Tesla of BYD Seal. De Frunk is echter wel een heel mooi formaat. Wij zouden gerust een weekendje weg kunnen met enkel de Frunk gevuld...
Range: Helemaal niet goed kunnen testen natuurlijk. Maar volgens de auto had ie 15% & 99Km range... Dus ja, ziet er goed uit! (Wagen zal ook wel niet zo ecologische gereden worden tijdens al die testritten...)
Conclusie, zeker een kanshebber voor mij volgende lease wagen. Al ligt de keuze momenteel tussen de CLA & de Bmw i4. m.a.w. moderner & range vs praktischere koffer & mooier interieur (laatste is een persoonlijke mening natuurlijk.) ... Moeilijk!!
[
Voor 3% gewijzigd door
Witte_200 op 21-08-2025 15:54
. Reden: Typo's ]