Het grote Mercedes EQ-topic

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliverson12
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-06 17:55
Goedemiddag

Kan iemand me bevestigen dat je in een EQE 300 echt one pedal drive kan rijden? Waarbij je effectief tot stilstand komt en blijft bij loslaten van gas ?

Klopt het dat je een ‘hold’ of ‘roll’ instelling hebt, los van het type recuperatie dat je kiest met de hendels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 10:50

Imhotep

The Dark Side

Weet iemand waar de laatste prijslijst van de EQB 250+ te vinden is?
Op de site van Mercedes zelf is er alleen een prijslijst van de 300 serie te vinden en hierin worden ook nog de oudere versies genoemd.

Zit momenteel de 250+ Business Solution AMG en Luxury met elkaar te vergelijken, maar ook op de website zelf worden verschillende items tegen gesproken.
Zo wordt in de highlights aangegeven dat de Luxury beschikt over een 360 camera, terwijl bij de gegevens wordt gesproken over parkeer sensoren...

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:45
Imhotep schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:52:
Zit momenteel de 250+ Business Solution AMG en Luxury met elkaar te vergelijken, maar ook op de website zelf worden verschillende items tegen gesproken.
Zo wordt in de highlights aangegeven dat de Luxury beschikt over een 360 camera, terwijl bij de gegevens wordt gesproken over parkeer sensoren...
Nee, maar parkeersensoren zitten er denk ik altijd op? De 360 camera is een optie, anders heb je alleen achteruitrijcamera. Je kan dit in de configurator zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Black Sparrow op 12-06-2025 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliverson12
Blijkbaar komt de EQE 300 vanaf nu met 265pk ipv 245 ? De motor is hetzelfde maar dit zou via een software update zijn. In de USA kon je dit al doen door een subscription voor ‘acceleration increase’. Hier lijkt het nu standaard te zijn.
Naar de dealer gebeld die me bevestigd dat het nu 265pk is, mijn model dat binnen een week van de band rolt zou het ook hebben.

Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:22
Oliverson12 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:24:
Blijkbaar komt de EQE 300 vanaf nu met 265pk ipv 245 ? De motor is hetzelfde maar dit zou via een software update zijn. In de USA kon je dit al doen door een subscription voor ‘acceleration increase’. Hier lijkt het nu standaard te zijn.
Naar de dealer gebeld die me bevestigd dat het nu 265pk is, mijn model dat binnen een week van de band rolt zou het ook hebben.

Je weet toch alles....
Je auto krijgt het en en het is 265pk ipv 245pk. Wat wil je meer weten?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:45

Church of Noise

Drive it like you stole it

Oliverson12 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:24:

Ha, dat is interessant. Iets gehoord over bestaande auto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

vraag me af als dat legaal is om dat zomaar te verhogen op een auto die reeds ingeschreven is, zonder papierwerk..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Yalopa schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:44:
vraag me af als dat legaal is om dat zomaar te verhogen op een auto die reeds ingeschreven is, zonder papierwerk..
Tot 20% verhoging mag gewoon, zonder herkeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliverson12
Het vreemde is dat ik hier absoluut nergens informatie kan van terugvinden. Daarom dat ik het hier even vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 10:50

Imhotep

The Dark Side

Black Sparrow schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:58:
[...]

Nee, maar parkeersensoren zitten er denk ik altijd op? De 360 camera is een optie, anders heb je alleen achteruitrijcamera. Je kan dit in de configurator zien.
Neem inderdaad aan dat er sowieso parkeer sensoren op zitten.
maar in de configurator staat in de Highlights dat er dus een 360 camera pakket op zit, zelfde als de AMG lijn.
Maar duik je dieper in de eigenschappen dat heeft de Luxurty lijn een parkeerpakket met achteruitrijcamera terwijl de AMG een parkeerpakket heeft met 360 -camera.

Vandaar de vraag naar een prijslijst waardoor je dit ook kan vergelijken

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinelli
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-07 23:00
Oliverson12 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:44:
Goedemiddag

Kan iemand me bevestigen dat je in een EQE 300 echt one pedal drive kan rijden? Waarbij je effectief tot stilstand komt en blijft bij loslaten van gas ?

Klopt het dat je een ‘hold’ of ‘roll’ instelling hebt, los van het type recuperatie dat je kiest met de hendels?
Dat kan inderdaad, op de manier zoals je beschrijft.
Ik vind het zelf toch niet lekker rijden en heb 'hold' weer uitgezet. Rij overigens altijd op de standaard recuperatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliverson12
martinelli schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 22:44:
[...]

Dat kan inderdaad, op de manier zoals je beschrijft.
Ik vind het zelf toch niet lekker rijden en heb 'hold' weer uitgezet. Rij overigens altijd op de standaard recuperatie.
Bedankt voor feedback. Ik zal alle modes uittesten de eerste week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jthem
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12:04
Als goed is krijg ik morgen of overmorgen te horen of de mercedes eqb van jaartje oud voor mij is... Ben echt zo benieuwd. Wordt eerste x elektrische auto.

Wat hebben jullie mbt laadpas? Is Mercedes Me charge zonder credit card te doen? Iemand nog wat tips mbt elektrisch

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jthem
  • Laatst online: 12:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XtnuOGUUoRvkNd_0Kvfr8vXX8Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXnbacuUqK4puBqQPFmzIqHS.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds dit weekend eigenaar van deze mooie auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
Ik zit een beetje in dubio, ik zoek een elektrische Mercedes met rijassistentiepakket. Wil kiezen tussen een EQB en een EQE, maar de EQB is bijna niet te krijgen als jonge occassion (<1 jaar) met dat pakket.

Wie heeft een winnend argument voor of tegen de EQB / EQE? We zoeken niet perse een ruime auto, dus daarvoor hoeft de EQB niet te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:11
Is de prijs hetzelfde?

De EQE is de luxere auto als je kan, zou ik altijd voor de EQE SUV gaan. Ikzelf ben voor de EQE limousine gegaan omdat na de ipace het zat was om actieradius in te leveren voor een hogere zit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

De EQE limousine is echt wel relax rijden😎

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise

Church of Noise

Yalopa schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:46:
De EQE limousine is echt wel relax rijden😎
Dit dus.
EQB en EQE zijn erg verschillend.
De EQE rijdt als een 'limousine' door de lange wielbasis, erg aangenaam en comfortabel.
De EQB is ook een erg leuke auto, maar niet vergelijkbaar... (hiermee zeg ik niet dat ie 'minder' is he...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik mag weer een nieuwe leaseauto uitzoeken en momenteel op de shortlist:

EQE
A6 etron
i4/i5

Verwachten jullie nog iets nieuws/updates vwb de EQE?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Dean Martin schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:46:
Ik mag weer een nieuwe leaseauto uitzoeken en momenteel op de shortlist:

EQE
A6 etron
i4/i5

Verwachten jullie nog iets nieuws/updates vwb de EQE?
Als het goed is komt dit jaar de verbeterde techniek; 800V, eigen motor ipv Valeo, 2-speed versnellingsbak.

De i4 is niet zo groot, dan kan de nieuwe CLA (evt shooting break) ook, heb je nu al toegang tot veel nieuwere/betere techniek

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 04-07-2025 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
mitsumark schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:21:
[...]

Als het goed is komt dit jaar de verbeterde techniek; 800V, eigen motor ipv Valeo, 2-speed versnellingsbak.

De i4 is niet zo groot, dan kan de nieuwe CLA (evt shooting break) ook, heb je nu al toegang tot veel nieuwere/betere techniek
Vind de CLA erg mooi, maar dat interieur is wel erg kinderlijk geworden. En alleen laden bij 800v laders is toch nog een behoorlijke beperking.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-07 17:38
Iemand hier met een EQS?
Door de sterke waardevermindering lijken mij deze ook een interessante piste om binnen een paar maand te veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
St_frederik schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 21:51:
Iemand hier met een EQS?
Door de sterke waardevermindering lijken mij deze ook een interessante piste om binnen een paar maand te veranderen.
Si, heb er 1 aangeschaft uit Duitsland, rij er nu 2 weken in rond, machtig mooi apparaat 8)
Zag die waardedaling eigenlijk een jaar geleden al, heb ook bijna een jaar gezocht naar de juiste uitvoering met juiste prijs.

Nieuw zijn ze natuurlijk stervensduur geweest, maar hoorde verhalen over 30-40% korting... dus die waardedaling lijkt niet alleen 2e hands.
Misschien is dat nu wat minder dan een paar jaar geleden i.v.m. CO2 boetes?

Natuurlijk wel een stuk minder sportief dan een i4 of zelfs i5, maar wel veel comfortabeler en ruimer.

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 05-07-2025 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
mitsumark schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 22:50:
[...]Si, heb er 1 aangeschaft uit Duitsland, rij er nu 2 weken in rond, machtig mooi apparaat
Ik kijk ook naar de duitse markt, heb je nog wat kunnen onderhandelen? Was het een Junge Sterne?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Black Sparrow schreef op zondag 6 juli 2025 @ 07:10:
[...]

Ik kijk ook naar de duitse markt, heb je nog wat kunnen onderhandelen? Was het een Junge Sterne?
Junge sterne inderdaad.

Heb in totaal bij 4 auto's een prijsopvraag gedaan, bij geen enkele was onderhandeling mogelijk (volgens de importeur, maar die vertrouw ik wel). Ik keek dan wel naar in eerste instantie al goede deals.
Wel krijg je (bij Junge Sterne's) doorgaans voor 3200 aan accessoire tegoed, bv voor wielen/trekhaak.

Had eerder dit jaar een betere deal gevonden bij een handelaar ipv mercedes dealer, maar de importeur had wat verder onderzoek gedaan en vertrouwde de verkoper niet zo. Allemaal reviews van familie/kennissen enzo, als het te goed is om waar te zijn...

In Nederland was ik ook bij meerdere gaan kijken waarvan 1 serieus, was toen nog wel íets mogelijk (1000 euro en 2 banden ofzo), maar uiteindelijk voldeed ie te weinig aan mn wensenlijstje.
Die was vlak daarna nog in prijs verlaagd en staat 6 maanden later nog steeds te koop, denk dus dat je misschien wel mogelijkheden hebt.

De Duitsers met goede prijs zijn vaak binnen een paar dagen weg, dus bij twijfel gelijk doen ;)
Anderen die 10-20k te duur zijn staan ook al maanden te koop.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 06-07-2025 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
mitsumark schreef op zondag 6 juli 2025 @ 09:22:
[...]De Duitsers met goede prijs zijn vaak binnen een paar dagen weg, dus bij twijfel gelijk doen ;)
Anderen die 10-20k te duur zijn staan ook al maanden te koop.
Ik zie bij de EQEs ook inderdaad een paar tegen hoge prijzen (direct van Mercedes) en een aantal tegen veel lagere prijzen (toch bij het dealernetwerk). Ben benieuwd, tot nu toe nog geen reactie uit DE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Black Sparrow schreef op zondag 6 juli 2025 @ 09:56:
[...]

Ik zie bij de EQEs ook inderdaad een paar tegen hoge prijzen (direct van Mercedes) en een aantal tegen veel lagere prijzen (toch bij het dealernetwerk). Ben benieuwd, tot nu toe nog geen reactie uit DE.
Die dure staan waarschijnlijk al 1+ jaar te koop, te duur ingekocht/ingeruild/geleased en dan wachten ze liever op inflatie dan verlies nemen ofzo. Ik snap het ook niet zo, op een moment moet je er toch vanaf...
Maar ik zie "exact" dezelfde auto's te koop staan voor 60k en 80k, dan zou je toch gek zijn...
De mijne was dichter bij 60k dan 80k en er is echt niks op aan te merken so far, zelfs de velgen waren compleet zonder schades (best wel uniek met die sturende achterwielen en stoeprandjes).
Een "gelijke", wel met minder kilometers, stond in Nederland voor 95k, nu verlaagd naar 90k (ook al een jaar te koop)... Er zijn in NL ook wel goedkopere maar niet volgens mn wensenlijstje, anyway, ik ben voorzien :)

[ Voor 27% gewijzigd door mitsumark op 06-07-2025 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
Iemand een idee of de stuurwielverwarming hardwarematig wel altijd aanwezig is? De sturen van de elektrische mercedi zijn toch allemaal gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:22
Wat is Mercedi?
Of rij jij Mercedus?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
100% te voorspellen is het volgens mij niet, op een EQA is het wellicht minder waarschijnlijk dan op een EQS.
Op basis van VIN kan de dealer dat wel achterhalen (voorbereiding).

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 08-07-2025 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
Mercedussen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Black Sparrow
Uiteindelijk een mooie EQE MB AG ex-medewerkersauto gevonden in Duitsland, en die aan de "vloot" kunnen toevoegen. Eigenlijk alle elektrische auto's van deze dealer gingen naar het buitenland, dus ze wisten precies wat er gedaan moest worden voor import. Prijs veel beter dan in Nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door Black Sparrow op 18-07-2025 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise

Church of Noise

Black Sparrow schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 06:55:
[...]

Uiteindelijk een mooie EQE MB AG ex-medewerkersauto gevonden in Duitsland, en die aan de "vloot" kunnen toevoegen. Eigenlijk alle elektrische auto's van deze dealer gingen naar het buitenland, dus ze wisten precies wat er gedaan moest worden voor import. Prijs veel beter dan in Nederland.
Gefeliciteerd!
Hoe heb je 'm gevonden? Via AutoScout24, of een Mercedes website?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Black Sparrow
Church of Noise schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 07:49:
[...]
Hoe heb je 'm gevonden? Via AutoScout24, of een Mercedes website?
De Junge Sterne zoekmachine is ineens erg gebruiksvriendelijk geworden voor het zoeken naar opties:
https://gebrauchtwagen.me...00,zeqe43,zeqe53s&georan=

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kadbr0
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11:00
Sinds 2 weken ben ik eigenaar van een gloednieuwe EQA AMG-line, kleur rood en met het rijassistentie pakket. Totnutoe zeer tevreden, alleen de achterklep staat af en toe ongevraagd open. Volgens de dealer kan dat voorkomen als je de sleutel in je zak hebt en de knop daardoor ingedrukt wordt. Ze gaan dat nu aanpassen zodat je 2x op de knop moet drukken.

Hebben jullie ook zo'n lompe, zware laadkabel bij je auto gekregen? Ik heb direct een andere gekocht, een spiraal kabel van Lapp. Dat werkt een stuk fijner, niet zo zwaar en ligt door spiraal ook niet op de grond. Extra bonus is dat hij onder de laadvloer achterin past. Scheelt weer een brok bagaberuimte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
kadbr0 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 12:17:
Totnutoe zeer tevreden, alleen de achterklep staat af en toe ongevraagd open.
Gefeliciteerd, dat is een feature die alleen Mercedes heeft, daar hebben we allemaal wel eens last van :+

Wel goed dat je het rijhulppakket hebt gekozen, tip: probeer de intelligente regeneratiestand door de stuurflipper een paar seconde ingedrukt te houden. Daarna hoef je vrijwel nooit meer zelf te remmen, dat doet de auto zelf bij rotondes en auto's voor je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kadbr0
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11:00
Black Sparrow schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 17:32:
[...]
Wel goed dat je het rijhulppakket hebt gekozen, tip: probeer de intelligente regeneratiestand door de stuurflipper een paar seconde ingedrukt te houden. Daarna hoef je vrijwel nooit meer zelf te remmen, dat doet de auto zelf bij rotondes en auto's voor je.
Intelligente regeneratie heb ik idd al gevonden en begin dat steeds meer te waarderen. Af en toe remt het eerder of sterker dan ik zelf zou doen maar dan geef je gewoon weer een beetje 'gas'.

Ik heb al 8 jaar ervaring met elektrisch rijden, dit is mijn derde EV. Wil nooit meer anders. Het echte EV rijden is voor mij zonder regen, dwz 'coasten', wat ook nog eens de meest efficiënte manier van rijden is als je het een beetje beheerst. Op de EQA zit helaas geen zero regen modus, maar de intelligente modus komt in de buurt. Als de auto geen obstakels ziet dan zeilt hij gewoon zonder remmen door, zoals het wat mij betreft hoort bij een EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:20

Blokker_1999

Full steam ahead

kadbr0 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:32:
[...]

Het echte EV rijden is voor mij zonder regen, dwz 'coasten', wat ook nog eens de meest efficiënte manier van rijden is als je het een beetje beheerst.
Persoonlijk wil ik graag zoveel mogelijk controle over de regeneratie. Zowel coasten, lichte regeneratie, wat zwaarder tot heel zwaar waarbij je ook gewoon tot stilstand komt. Hyundai/Kia heeft dat al jaren heel goed voor elkaar waarbij ik heel het bereik gebruik en zeer vlot wissel tussen alle modi afhankelijk van de situatie.

Binnenkort eens een testrit plannen bij Mercedes. Denk eraan om vanaf volgend jaar een wagen te nemen via mijn werkgever en o.a. de nieuwe elektrische CLA staat zeer hoog op mijn verlanglijstje en zou, met de gewenste opties, nog net binnen budget moeten passen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste