Toon posts:

Het grote Mercedes EQ-topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• vgeldorp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-04 00:51
vgeldorp schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:53:
Vandaag bericht van dealer, vermoedelijke leverdatum EQA is weer verschoven van 14 oktober naar december.
En nog maar eens verschoven naar de week van 3 februari 2023...

• vgeldorp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-04 00:51
vgeldorp schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 23:25:
[...]

En nog maar eens verschoven naar de week van 3 februari 2023...
Hij is er. Woensdag mag ik hem afhalen en volgens de datasheet zit alles erop.

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-05 20:41
Hier net een specifieke datum gekregen.

Dealer verwacht de EQB op 29/06. Natuurlijk onder voorbehoud.

Bestelling was op 20/07/2022.

Zou dus een levertijd zijn van 11 maanden.

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:41

The_Woesh

De man die.....

Zijn hier nog mensen met een EQS? waarom voor die auto gekozen en bevalt hij?

Ik ben zelf in de showroom uitgebreid gaan kijken maar vind het echt lastig beslissen. Ik rijd nu SUV en dat bevalt goed. Maar grote sedan is ook prima. Maar wat wil ik? Nooit zo'n dure auto gekocht en je blijft een hollander. Vind ik het wel het geld waard? Geniet ik echt van die luxe of is een sprintje bij het stoplicht met een Model S plaid toch waar ik meer plezier aan ga beleven?
Dan begon de verkoper ook nog eens over de EQS SUV of wachten op de EQE SUV. Dan kan ik gewoon niet meer beslissen.

Ik ga hem wss privé kopen maar vooral zakelijk rijden. Bijtelling gaat nergens meer over bij dat soort auto's. Liever gewoon thuis goedkoop laden en zoveel mogelijk km's declareren.

"You are lucky because you caught me in a transitional phase. I was sitting here, eating my muffin, drinking my coffee, and I had what alcoholics refer to as a moment of clarity." -- Pulp Fiction

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Zelf heb ik de EQE nu een maand. IMO is die ruim genoeg (ik rij toch altijd alleen,en ik kon en wilde geen S betalen). De garagist vertelde me dat de EQE een gorte concurent is voor de EQS omdat ze zeer goed op elkaar lijken. De reden dat ik hem kocht was, full elec, geen SUV en redelijke wachttijd itt de BMW i4.

Ik rijd er graag mee, maar dat sprintje bij het stoplicht zit er niet in. Wat er wel in zit is comfortable cruisen in de file. Eigenlijk wil ik niet snel rijden met die auto, wat ik bvb altijd wel wou met mijn BMWs.

[Voor 3% gewijzigd door Yalopa op 11-01-2023 15:34]

You don't need eyes to see, you need vision

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:09

Church of Noise

Drive it like you stole it

@Yalopa dat gevoel had ik ook na de testrit met de EQE.

@The_Woesh testrijden is uiteindelijk altijd wat bij mij de doorslag geeft, nadat ik op voorhand al een zekere 'selectie' uitvoerde... Beetje moeilijk met modellen die nog niet beschikbaar zijn natuurlijk...
Voor wat het waard is: ik rijd nu een Jaguar F-Pace (ook SUV dus) en vond de meerwaarde van SUV tov een sedan/stationwagen van dezelfde grootte beperkt, dus hadden SUVs op zich geen streep voor.

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:41

The_Woesh

De man die.....

Yalopa schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:33:
....
Ik rijd er graag mee, maar dat sprintje bij het stoplicht zit er niet in. Wat er wel in zit is comfortable cruisen in de file. Eigenlijk wil ik niet snel rijden met die auto, wat ik bvb altijd wel wou met mijn BMWs.
Het grootste probleem ben ik denk ik zelf... ik weet de verschillen goed... al vaker in een mercedes gereden... mijn werk heeft zelfs een Maybach die ik een keer kon gebruiken. Die gaat loeihard in Duitsland, maar is loeizwaar en dan durf ik niet zo hard door de bocht. Zelf rijd ik aardig sportief en dan vind ik het lastig om te bepalen wat ik uiteindelijk leuker vind.
Maar anyway, thx, Ik zal toch een keuze moeten maken, en gelukkig zorgt de menselijke psychologie er uiteindelijk dat we goed zijn in eigen keuzes verantwoorden.

"You are lucky because you caught me in a transitional phase. I was sitting here, eating my muffin, drinking my coffee, and I had what alcoholics refer to as a moment of clarity." -- Pulp Fiction

• magatsu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:29
Yalopa schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:33:
Zelf heb ik de EQE nu een maand. IMO is die ruim genoeg (ik rij toch altijd alleen,en ik kon en wilde geen S betalen). De garagist vertelde me dat de EQE een gorte concurent is voor de EQS omdat ze zeer goed op elkaar lijken. De reden dat ik hem kocht was, full elec, geen SUV en redelijke wachttijd itt de BMW i4.

Ja! Exact de reden ook dat ik mijn EQE besteld heb. Eind november bestelling via KBC autolease geplaatst (Belgie) en voorlopig staat de levering gepland op 27 maart 2023! Voor mij was comfort de reden om die wagen te kiezen en na een testrit ermee was ik toch wel direct verkocht :).

Budget was groot genoeg voor een 300 Business line met een beetje opties maar hoger ging niet meer, helaas. Die met het AMG pakket zag er anders wel gelikt uit.

• OptimumEQB
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-05 22:54
Tibs schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:21:
Hier net een specifieke datum gekregen.

Dealer verwacht de EQB op 29/06. Natuurlijk onder voorbehoud.

Bestelling was op 20/07/2022.

Zou dus een levertijd zijn van 11 maanden.
Tibs, via welke leasemaatschappij heb je besteld, en welke garage hebben ze aangesteld om af te leveren?

heb zelfde situatie als u, 28 juli 2022 besteld,
EQB 250 Business Line
verwachte leverdatum was toen 23 maart 2023.
Tot heden nog geen definitieve datum ontvangen.

Groetjes

• Tibs
OptimumEQB schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:34:
[...]

Tibs, via welke leasemaatschappij heb je besteld, en welke garage hebben ze aangesteld om af te leveren?

heb zelfde situatie als u, 28 juli 2022 besteld,
EQB 250 Business Line
verwachte leverdatum was toen 23 maart 2023.
Tot heden nog geen definitieve datum ontvangen.

Groetjes
Leasingmaatschappij is Vancia Car Lease en ik heb besteld bij de garage Ghistelinck in Heule/Kortrijk.

Voorlopig nog geen update maar ik stuur maandelijks een mailtje naar de garage om de huidige status te weten. Dat staat ergens de 10de februarie terug op de planning. :-P

• OptimumEQB
Tibs schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:56:
[...]

Leasingmaatschappij is Vancia Car Lease en ik heb besteld bij de garage Ghistelinck in Heule/Kortrijk.

Voorlopig nog geen update maar ik stuur maandelijks een mailtje naar de garage om de huidige status te weten. Dat staat ergens de 10de februarie terug op de planning. :-P
Haha :*) , bedankt!
bij mij is het J&T Lease en besteld bij Van Mossel in Turnhout.
Op hoop van zege, tegen mij hadden ze vermeld om eind februari terug te bellen, dan hebben ze
verdeling van garages en konden ze meer toelichten.
Dus verdeling van garages.. is nog niet in productie?? Vreemd..

grt

• Tibs
OptimumEQB schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:50:
[...]

Haha :*) , bedankt!
bij mij is het J&T Lease en besteld bij Van Mossel in Turnhout.
Op hoop van zege, tegen mij hadden ze vermeld om eind februari terug te bellen, dan hebben ze
verdeling van garages en konden ze meer toelichten.
Dus verdeling van garages.. is nog niet in productie?? Vreemd..

grt
Ik vermoed dat de dealers totaal geen idee hebben van wanneer welke auto juist komt. Bij bestelling was de geschatte levertijd 12 maanden maar de meeste werden in 9-10 maanden geleverd.

Is dus afwachten en blijven informeren.

• burgler45
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-03 16:46
Na door het topic te zijn gegaan begin ik me toch af te vragen wat ze bij de lease hier van plan zijn.
Ik heb in oktober 2021 een EQA 250 business solution lux besteld. Ondertussen hangt de laadpaal al een dik jaar tegen de gevel en tot op heden is de wagen al 5 keer uitgesteld.

Nu staat er in de tool verwachte levering is eind februari maar de kans is klein dat hij er bij zal zijn vermoed ik aangezien er staat dat hij nog wacht op productie.

16 maanden lijkt me precies lang en ik weet zelfs niet of het bestelde model nog wel geleverd kan worden ( meen te hebben gelezen dat enkel de 250 plus nog geleverd ging worden ) Zijn er nog mensen met deze wachttijden voor de EQA?

• Kenwood960
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06-05 08:31
burgler45 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:08:
Na door het topic te zijn gegaan begin ik me toch af te vragen wat ze bij de lease hier van plan zijn.
Ik heb in oktober 2021 een EQA 250 business solution lux besteld. Ondertussen hangt de laadpaal al een dik jaar tegen de gevel en tot op heden is de wagen al 5 keer uitgesteld.

Nu staat er in de tool verwachte levering is eind februari maar de kans is klein dat hij er bij zal zijn vermoed ik aangezien er staat dat hij nog wacht op productie.

16 maanden lijkt me precies lang en ik weet zelfs niet of het bestelde model nog wel geleverd kan worden ( meen te hebben gelezen dat enkel de 250 plus nog geleverd ging worden ) Zijn er nog mensen met deze wachttijden voor de EQA?
Een collega van mij met en eqa in bestelling ging hem einde deze maand hebben, maar is uitgesteld naar juli : accu tekort

Dan maar een mailtje naar dezelfde garagist gestuurd, mijn eqb staat gepland voor 31 mei. Status quo voor mij...

[Voor 23% gewijzigd door Kenwood960 op 01-02-2023 21:13]

• burgler45
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-03 16:46
Kenwood960 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:12:
[...]

Een collega van mij met en eqa in bestelling ging hem einde deze maand hebben, maar is uitgesteld naar juli : accu tekort

Dan maar een mailtje naar dezelfde garagist gestuurd, mijn eqb staat gepland voor 31 mei. Status quo voor mij...
Ik heb nog nooit een reden voor uitstel gekregen buiten een vage mail in verband met de wereldwijde situatie. Toen ik dan vroeg waar het probleem zat wist niemand iets. Wannneer heeft je collega zijn wagen besteld ?

Meer doen dan wachten gaat toch niet aangezien het een bedrijfswagen is. Maar met de wijziging in de fiscale afhandeling moet het wel niet meer te lang duren want deze wagen is aanzienlijk goedkoper dan mijn huidige en er zijn nog wijzigingen op til dus ja :)

• Kenwood960
  • Laatst online: 06-05 08:31
Mijn bestelling dateert van september. Die van mijn collega de week ervoor.

Ik heb alles getekend, en mijn huidige wagen liep af eind december.

Dat de regering elke blauwe maandag de spelregels verandert is niet mijn probleem. Mijn bestelling en "kostprijs" daarvan liggen vast.

• martinelli
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-05 19:23
Al weer meer dan een maand heb ik mijn EQE 350+, en nog steeds als een kind zo blij. Wat een heerlijke auto. Best lang getwijfeld tussen deze, een model Y p en een iX3. Eigenlijk wilde ik wat hogers na mijn BMW 530 maar de iX3 vond ik te oude technologie en de Y te weinig luxe. Nu ik hem heb blijkt de EQE toch net wat hoger te zitten dan de 530 dus eigenlijk wel prima. EQE suv duurde te lang en werd te duur.
Spraakbesturing is geweldig, net als de navigatie, displaymogelijkheden etc. Afwerking heel netjes hoewel de sommige knopjes zoals stoelverwarming wel erg plastic aanvoelen.
Van agressieve BMW rijder die hard de bocht om ging en veel remblokken versleet ben ik ineens super rustig gaan rijden. Verbruik zit gemiddeld op 20 kWh/100 km. Voor het relatief koude weer lang niet slecht.
Eco coach app is geweldig, onverwacht erg motiverend moet ik zeggen.

• Church of Noise

Church of Noise

@martinelli Wat jij beschijft is exact wat ik verwacht van de EQE 300 die in juni aankomt (...), al zal die iets minder snel accelereren.

Hoe is de 'omschakeling' van een snedige BMW naar een comfortabele Mercedes? (enige puntje wat ik moeilijk in te schatten vind, gezien een testrit daar geen beeld van kan geven...)

• martinelli
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-05 19:23
Church of Noise schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:30:
@martinelli Wat jij beschijft is exact wat ik verwacht van de EQE 300 die in juni aankomt (...), al zal die iets minder snel accelereren.

Hoe is de 'omschakeling' van een snedige BMW naar een comfortabele Mercedes? (enige puntje wat ik moeilijk in te schatten vind, gezien een testrit daar geen beeld van kan geven...)
Mijn BMW was iets sneller, maar deze lijkt sneller. Afgezien van een keer proberen trek ik nu vrij langzaam op. Overstap naar elektrisch heeft echt iets veranderd.
Het rijdt wel heel anders. Vooral in de bochten merk ik dat hij zwaar is. En de RWD helpt dan ook niet. Mijn BMW had 4WD en die trok de wagen echt geweldig door een scherpe bocht heen. Maar alles bij elkaar genomen vind ik het echt een hele fijne auto. Erg comfortabel maar niet ontworpen om mee te scheuren.
Veel plezier met de jouwe, ben benieuwd wat je er van vindt!

• magatsu
Net bericht van de verkoper: auto is gemaakt, chassisnummer is gekend en transport staat gepland voor rond de 20ste februari.

En dan hopelijk snel de papieren van de leasing geregeld krijgen en de baan op met de EQE :D

• OptimumEQB
magatsu schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:02:
Net bericht van de verkoper: auto is gemaakt, chassisnummer is gekend en transport staat gepland voor rond de 20ste februari.

En dan hopelijk snel de papieren van de leasing geregeld krijgen en de baan op met de EQE :D
Amai wat een geluk!
voor EQE zijn de levertijden precies wel stipter als voor de EQB :(

Succes ermee!

• 1EQE
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-02 13:50
Ik rijd sinds juli de EQE 350+, vind het zicht naar achter slecht, verder fijne auto, alleen een probleem, ik heb een kleine aan rijding achterop een geparkeerder auto gehad, weinig schade alleen de grote plasticplaat voor en de camera die er achter zit.was in november, nu bijna drie maanden later nog steeds geen onderdelen en men weet ook niet wanneer ze wel komen. Gelukkig kan ik er normaal mee rijden maar moet er niet aandenken als het erger was en ik drie maanden zonder auto zat.
Al veertig jaar mercedesrijder, nog nooit problemen gehad, maar nu is het toch te gek.
Hebben andere merken deze problemen nu ook?

• Tibs
Net nieuwe datum gekregen voor mijn EQB.

Levering staat voorlopig op 22/06/2023, nog eventjes geduld dus...

• OptimumEQB
Tibs schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:18:
Net nieuwe datum gekregen voor mijn EQB.

Levering staat voorlopig op 22/06/2023, nog eventjes geduld dus...
Beter iets nieuws dan geen nieuws ;)

waar had je uw wagen besteld?

Grt

• Tibs
OptimumEQB schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 08:14:
[...]

Beter iets nieuws dan geen nieuws ;)

waar had je uw wagen besteld?

Grt
Wagen is besteld via Vancia Car Lease bij Ghistelinck in Kortrijk (BE).

Ik verneem van collega's die andere merken gekozen hebben dat het niet veel beter is. Blijkbaar zit ik nog bij de snellere leveringen.

• Yoade75
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 28-05 12:22
knip

[Voor 113% gewijzigd door Yoade75 op 21-02-2023 08:46]

• Sooi Verheyde
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 24-04 15:18
Vandaag de melding gekregen dat mijn EQE 300 op 16 maart geleverd wordt. Bestelling in augustus vorig jaar bij Group JAM in Hasselt via Leaseplan.

• Church of Noise

Church of Noise

Gisteren ook de dealer gecontacteerd rond m'n EQE 300 (want m'n huidige leasebak, een Jaguar F-Pace, heeft een motorprobleem gehad waardoor ie waarschijnlijk 'economisch total loss' is).

Initieel aangegeven: eind april, begin mei
Leasemaatschappij info: eind juni
Laatste nieuws: mogelijks eind mei.

(besteld eind december 2022)

Valt allemaal best mee vind ik - en al zeker als je vergelijkt met BMW (en zeker in België!).

• soebo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:02
Eind januari heb ik een EQB 250+ Luxury Line besteld (met derde zitrij, want: groot gezin)
Kreeg van zowel de leasemaatschappij (Athlon) als dealer (van Mossel, Rotterdam) dat de verwachte levering in oktober/november 2023 zal zijn.

Vorig week zag ik toevallig spyshots voorbijkomen van een EQB (en GLB) met camouflage op de gril en achterpaneel (led-strip-gedeelte)...
Vroeg mij af of de levertijd zo lang is vanwege de aankomende facelift.
De dealer kon (nog) niet aangeven of de auto met of zonder facelift geleverd zal worden.

• Tibs
soebo schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:28:
Eind januari heb ik een EQB 250+ Luxury Line besteld (met derde zitrij, want: groot gezin)
Kreeg van zowel de leasemaatschappij (Athlon) als dealer (van Mossel, Rotterdam) dat de verwachte levering in oktober/november 2023 zal zijn.

Vorig week zag ik toevallig spyshots voorbijkomen van een EQB (en GLB) met camouflage op de gril en achterpaneel (led-strip-gedeelte)...
Vroeg mij af of de levertijd zo lang is vanwege de aankomende facelift.
De dealer kon (nog) niet aangeven of de auto met of zonder facelift geleverd zal worden.
Dat vraag ik mij ook af. Krijgen wij dan nog de "oude" versie of de nieuwe.
Misschien pols ik ook eens bij mijn dealer maar ik heb het gevoel dat ik sneller op dehoogte ben van zo'n dingen dan hij is. :9

• OptimumEQB
Gisteren nog contact opgenomen met Van Mossel in Turnhout voor
EQB 250 bus.line.
Besteld juli 2022, eerste leverdatum was Maart 23'.

Na contact gisteren kreeg ik te horen nog steeds geen productiedatum is gemeld...

• Tibs
OptimumEQB schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:59:
Gisteren nog contact opgenomen met Van Mossel in Turnhout voor
EQB 250 bus.line.
Besteld juli 2022, eerste leverdatum was Maart 23'.

Na contact gisteren kreeg ik te horen nog steeds geen productiedatum is gemeld...
Zelfde situatie als bij mij dan. Voorlopig staat mijn leverdatum op 22/06/2023.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• magatsu
Vrijdag mijn EQE 300 mogen ophalen. Man, wat een klassebak 🫣. Ondertussen toch al een goeie 350km gereden en moet zeggen dat hij super comfortabel zit en goed op de weg ligt!

Besteld eind november, geleverd 17/3/2023.

• Tibs
magatsu schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:26:
Vrijdag mijn EQE 300 mogen ophalen. Man, wat een klassebak 🫣. Ondertussen toch al een goeie 350km gereden en moet zeggen dat hij super comfortabel zit en goed op de weg ligt!

Snelle levertermijn! Daar ben ik nu eens jaloers op 8)7

Veel plezier ermee!

• Church of Noise

Church of Noise

magatsu schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:26:

Proficiat!

Hoe is de ophanging?
Ik heb enkel met een EQE met luchtvering (op 21 inch velgen) gereden en ben dus erg nieuwsgierig te horen (en binnen een dikke 2 maanden zelf te ondervinden) hoe een EQE op 'klassieke' vering rijdt.

Trouwens, pictures or it didn't happen :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• magatsu
Church of Noise schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:41:
[...]

Proficiat!

Hoe is de ophanging?
Ik heb enkel met een EQE met luchtvering (op 21 inch velgen) gereden en ben dus erg nieuwsgierig te horen (en binnen een dikke 2 maanden zelf te ondervinden) hoe een EQE op 'klassieke' vering rijdt.

De ophanging is eigenlijk dik OK, rijdt zeer vlot, zacht en je zit ook comfortabel. De verkoper had me zelf afgeraden om de luchtvering te nemen, overkill en niet echt nodig zei hij. Ben er zeer tevreden over, uitermate stille wagen. Ook op de snelweg!

Heb alleen een foto van ophaling waar ik natuurlijk zelf op sta. Ik zal er morgen wat uploaden. Ben nu helaas niet thuis 😁.

• Church of Noise

Church of Noise

magatsu schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:15:
[...]

De ophanging is eigenlijk dik OK, rijdt zeer vlot, zacht en je zit ook comfortabel. De verkoper had me zelf afgeraden om de luchtvering te nemen, overkill en niet echt nodig zei hij. Ben er zeer tevreden over, uitermate stille wagen. Ook op de snelweg!
Fantastisch, dat is exact waar ik op hoopte!

• magatsu
Church of Noise schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:41:
[...]

Proficiat!

Hoe is de ophanging?

Iets later dan normaal en met regen maar je hebt wel een ideetje nu 😊

• Tibs
Hmm, gisteren nieuwe update gekregen. Huidige leverdatum staat nu op 10/07 ;(

• Hopefull
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-05 15:19
Na een tijdje al te hebben meegelezen, wil ik toch ook even posten.
Mijn EQB business line besteld begin juli 2022 (leasewagen via KBC Autolease, besteld bij GMS Tienen). Initieel stond 31-3 als leverdatum vooropgesteld.
Omwille van wat ik hierboven las, toch vorige week maar eens nagevraagd bij de garage, en blijkt nu dat deze leverdatum niet gehaald zal worden (niet geheel onverwacht, maar toch). Qua 'estimated delivery date' geven ze nu '10/2023' mee. Te gek voor woorden eigenlijk, maar ja, ik kan niets anders doen dan afwachten en blijven hopen dat hij er plots toch eerder zal zijn.

• OptimumEQB
Hopefull schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:09:
Mijn EQB business line besteld begin juli 2022 (leasewagen via KBC Autolease, besteld bij GMS Tienen). Initieel stond 31-3 als leverdatum vooropgesteld.
Omwille van wat ik hierboven las, toch vorige week maar eens nagevraagd bij de garage, en blijkt nu dat deze leverdatum niet gehaald zal worden (niet geheel onverwacht, maar toch). Qua 'estimated delivery date' geven ze nu '10/2023' mee. Te gek voor woorden eigenlijk, maar ja, ik kan niets anders doen dan afwachten en blijven hopen dat hij er plots toch eerder zal zijn.
Lijkt beetje op zelfde verhaal inderdaad..

• Tibs
OptimumEQB schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:58:
[...]

Lijkt beetje op zelfde verhaal inderdaad..
Hier ook zoiets. Al zeiden ze bij mij wel nog juli 2023. Eens benieuwd of ze dat gaan halen.
Bijkomende puntje bij mij is dat ik nog steeds op winterbanden rij omdat mijn zomerbanden "op" waren.
De leasingmaatschappij wil geen nieuwe set zomerbanden meer opleggen dus moet ik verder met winterbanden...

• Scolopax
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-05 07:27
Tibs schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:21:
[...]

Hier ook zoiets. Al zeiden ze bij mij wel nog juli 2023. Eens benieuwd of ze dat gaan halen.
Bijkomende puntje bij mij is dat ik nog steeds op winterbanden rij omdat mijn zomerbanden "op" waren.
De leasingmaatschappij wil geen nieuwe set zomerbanden meer opleggen dus moet ik verder met winterbanden...
Hier hetzelfde verhaal ...

Bestelling EQB AMG september 2022
Vermoedelijke leverdatum juni 2023
Garage geeft mee dat dit eerder oktober - november 2023 zal zijn ...

• gunterve
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-05 13:40
Helaas is mijn EQB ook uitgesteld, van juni naar augustus. Maar het productieslot is wel vastgelegd.
Een collega die ook in juli heeft besteld krijgt hem volgende maand al.

[Voor 26% gewijzigd door gunterve op 08-04-2023 14:22]

• Fred.
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hier ook via het werk / leasing een EQB 250 AMG Line besteld in Mei 2022 en toen gaven ze als levertermijn Februari 2023, dat hebben ze later uitgesteld naar Maart en in Maart is het opnieuw uitgesteld naar "Waarschijnlijk in de zomer".
Dus dat gaat waarschijnlijk meer dan een jaar zijn dan voor hij geleverd is.

• simon3tiw
  • Laatst online: 07:37
Voor de EQB moeten we inderdaad rekenen op een jaar levertermijn.

Via Arval de EQB 300 AMG Line besteld mid MEI 2022 en van de garage meegekregen dat deze in Juni 2023 geleverd zal worden;

Info Mercedes garage;

Volgens het logistieke programma staat de productie van jouw EQB gepland tussen 16/04 en 27/04.

Op 19 mei wordt de wagen verwacht in het centrale dispatch center van Born (Nederlands).

Voorlopig zit alles dus op schema met het oog op een levering tijdens de maand juni.

• Tibs
gunterve schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:21:
Helaas is mijn EQB ook uitgesteld, van juni naar augustus. Maar het productieslot is wel vastgelegd.
Een collega die ook in juli heeft besteld krijgt hem volgende maand al.
Hoe weet je dat? Heb je dan een VIN gekregen ofzo?

• gunterve
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-05 13:40
Tibs schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:40:
[...]

Hoe weet je dat? Heb je dan een VIN gekregen ofzo?
Ik heb de dealer gebeld en die vertelde mij dat het productieslot was ingepland voor begin juli.
Initieel was gezegd dat productie tussen eind april en eind juli ging gebeuren.

• Tibs
gunterve schreef op donderdag 13 april 2023 @ 08:55:
[...]

Ik heb de dealer gebeld en die vertelde mij dat het productieslot was ingepland voor begin juli.
Initieel was gezegd dat productie tussen eind april en eind juli ging gebeuren.
Top! Ik denk dat ik volgende week ook maar eens terug een mailtje stuur naar mijn dealer. :P

• Hopefull
Hopefull schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:09:
Ondertussen een nieuwe update gekregen: 16 november 2023... het wordt later en later :/

• Tibs
Hopefull schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:55:
[...]

Ondertussen een nieuwe update gekregen: 16 november 2023... het wordt later en later :/
Hmm, dat is niet echt bemoedigend. Veel kun je er helaas niet aan doen vrees ik?

Gisteren heb ik ook een mailtje gestuurd naar de dealer. Eens benieuwd wat hij zal antwoorden.

• Scolopax
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-05 07:27
Scolopax schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:16:
[...]

Hier hetzelfde verhaal ...

Bestelling EQB AMG september 2022
Vermoedelijke leverdatum juni 2023
Garage geeft mee dat dit eerder oktober - november 2023 zal zijn ...
Ondertussen nieuws van de dealer. Productie begin juli ... levering eind augustus of begin september

• Tibs
Net antwoord gekregen van de dealer. De mijne blijft voorlopig staan op 10/07. Laat ons hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Church of Noise

Church of Noise

Vandaag telefoon gekregen van de dealer dat m'n EQE aangekomen was - besteld in December, met initiële inschatting om begin mei aan te komen. Ietsje later dus maar niet veel.

Ik ben al snel even gaan kijken (dealer is op 5 minuten rijden), erg blij mee!
(en ook blij dat ik de originele velgen heb, bij een recente wijziging van de 300 Business Line zijn de zwarte 10-spaaks vervangen door een pseudo-sportieve velg)

Nu nog de hele papiermolen laten gebeuren (dealer, leasemaatschappij) dus nog een kleine 2 weken wachten...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05 14:39
The_Woesh schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:42:
Zijn hier nog mensen met een EQS? waarom voor die auto gekozen en bevalt hij?

Ik ben zelf in de showroom uitgebreid gaan kijken maar vind het echt lastig beslissen. Ik rijd nu SUV en dat bevalt goed. Maar grote sedan is ook prima. Maar wat wil ik? Nooit zo'n dure auto gekocht en je blijft een hollander. Vind ik het wel het geld waard? Geniet ik echt van die luxe of is een sprintje bij het stoplicht met een Model S plaid toch waar ik meer plezier aan ga beleven?
Dan begon de verkoper ook nog eens over de EQS SUV of wachten op de EQE SUV. Dan kan ik gewoon niet meer beslissen.

Ik ga hem wss privé kopen maar vooral zakelijk rijden. Bijtelling gaat nergens meer over bij dat soort auto's. Liever gewoon thuis goedkoop laden en zoveel mogelijk km's declareren.
De meeste SUVs kosten minder dan grote sedans / hatchbacks en hebben een hogere inruilwaarde. Daarnaast zijn die Mercedes elektrische SUVs niet bepaald langzaam.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05 14:39
1EQE schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:50:
Ik rijd sinds juli de EQE 350+, vind het zicht naar achter slecht, verder fijne auto, alleen een probleem, ik heb een kleine aan rijding achterop een geparkeerder auto gehad, weinig schade alleen de grote plasticplaat voor en de camera die er achter zit.was in november, nu bijna drie maanden later nog steeds geen onderdelen en men weet ook niet wanneer ze wel komen. Gelukkig kan ik er normaal mee rijden maar moet er niet aandenken als het erger was en ik drie maanden zonder auto zat.
Al veertig jaar mercedesrijder, nog nooit problemen gehad, maar nu is het toch te gek.
Hebben andere merken deze problemen nu ook?
Ik vraag me af of zo'n EQE grote dode hoeken heeft door de zeer schuine A-stijlen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hopefull
De laatste update van de dealer zou de wagen er begin september moeten zijn :-D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tibs
Hopefull schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:27:
De laatste update van de dealer zou de wagen er begin september moeten zijn :-D
Bij mij blijft hij voorlopig staan op midden/eind Juli.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Church of Noise

Church of Noise

Noorderling schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:44:
[...]

Ik vraag me af of zo'n EQE grote dode hoeken heeft door de zeer schuine A-stijlen?
Tijdens de testrit is me dat wel een beetje opgevallen idd.

Morgen de mijne ophalen (na 19d vertraging, stukje door leaseplan, maar vooral door trage levering door de post)! Kijk er erg naar uit!
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee