Het grote Hyundai Tucson topic

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23:12
wienesroa schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:01:
Hier nog geen speling te zien. Nog een bonustip, je kan je hoedenplank rollo onder de kofferbak mat klemmen, ligt die niet in de weg in de garage.
Werkt alleen niet bij de PHEV.....

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 13:21
Ondertussen zo'n 6-7 weken de Tucson PHEV in het bezit en 5000 km op de teller. Bij een kerstmarkt bezoekje in Duitsland eens doorgeduwd op de autobahn en de wagen is zo stabiel als een tank :-) Tot nu toe heel tevreden van de wagen.

Heb nu wel een vraag voor andere PHEV bezitters. Afgelopen weekend op de autosnelweg hoorde ik plots een soort getik aan de passagiers deur. Dacht eerst dat mijn vrouw haar sjaal uit de deur hing en door de wind aan het klapperen was tegen het koetswerk maar was niet zo. Op zoek gegaan en op het eerste zicht niets vreemd gevonden maar bij momenten komt het getik terug.

Met een zaklampje op inspectie gegaan onder de wagen en aan de wielkast en plots hoorde ik het 'getik' spontaan. Bij hevige wind vol op de passagierskant gaat de kunststof bodemplaat trillen. Dan hoor je een tik van metaal op metaal. Als je in de wagen zit, is dat geluid identiek aan het geluid die je tijdens het rijden hoort. Als je met je vinger de flexibele kunststof bodemplaat op en neer beweegt hoor je het geklik van metaal op metaal ook heel duidelijk.

Aan de bestuurderskant kan je de bodemplaat ook op en neer bewegen met je vinger maar daar hoor je niets.

Hebben andere PHEV bezitters dit ook of ga ik best eens langs bij de garage om te kijken of er iets los zit?

Het komt enkel voor bij hevige wind vol op de passagiers zijkant dus moest het 'by design' zo zijn, kan ik er wel mee leven. Maar moest het niet standaard zijn en ze kunnen er wat aan doen, dan zoveel te beter.

• Jpiek
PierreG schreef op donderdag 28 december 2023 @ 08:51:
Hebben andere PHEV bezitters dit ook of ga ik best eens langs bij de garage om te kijken of er iets los zit?

Het komt enkel voor bij hevige wind vol op de passagiers zijkant dus moest het 'by design' zo zijn, kan ik er wel mee leven. Maar moest het niet standaard zijn en ze kunnen er wat aan doen, dan zoveel te beter.
Ik heb de Tucson PHEV inmiddels een maand of 6, met ca 8000km op de teller. ben er mee naar Zuid Duitsland geweest en al half Nederland door geweest. Ik herken de door jou omschreven geluiden absoluut niet.

Zelfs 'by-design' zou ik dat soort rare bijgeluiden niet accepteren overigens....

• PierreG
wat zitten googlen en op een forumtopic over ratelende geluiden van de Tucson terecht gekomen.

https://www.tucson-forum....sted_view=1&sortby=oldest

Wat verschillende oorzaken maar minstens de helft komt overeen met mijn probleem. Ratelen van die plastiek beschermkappen, bij sommige onder de bestuurderszetel, bij andere aan de passagierskant. In zowat alle gevallen is het opgelost met het aanspannen van de schroeven. Mag morgen eens passeren bij de Hyundai dealer om het te bekijken. Hoop dat het even simpel opgelost kan worden.

Just fixed the rattling sound on my Tucson Hybrid 2022 SEL trim with 850+ miles on it. Rattling sound came from somewhere below and behind the driver's seat and could be heard at speed above 55 mph. Had to crawl under the car and found out it was the plastic cover (there are 2 of them, one at the driver's side and the other at the passenger's side). One metal screw was loose and the tiny metal piece in between was vibrating and caused the sound. Tightened the screw and the sound's gone. Hope this helps if someone is in the same situation.

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-05 05:05
PierreG schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:55:
wat zitten googlen en op een forumtopic over ratelende geluiden van de Tucson terecht gekomen.

https://www.tucson-forum....sted_view=1&sortby=oldest

Wat verschillende oorzaken maar minstens de helft komt overeen met mijn probleem. Ratelen van die plastiek beschermkappen, bij sommige onder de bestuurderszetel, bij andere aan de passagierskant. In zowat alle gevallen is het opgelost met het aanspannen van de schroeven. Mag morgen eens passeren bij de Hyundai dealer om het te bekijken. Hoop dat het even simpel opgelost kan worden.

Just fixed the rattling sound on my Tucson Hybrid 2022 SEL trim with 850+ miles on it. Rattling sound came from somewhere below and behind the driver's seat and could be heard at speed above 55 mph. Had to crawl under the car and found out it was the plastic cover (there are 2 of them, one at the driver's side and the other at the passenger's side). One metal screw was loose and the tiny metal piece in between was vibrating and caused the sound. Tightened the screw and the sound's gone. Hope this helps if someone is in the same situation.
Thanks, heb hier ook last van.
Maar waar precies heeft hij de bouten strak gedraaid? Onder de auto buiten de auto? heb je foto?

• Jpiek
Wat voor model PHEV hebben jullie ? Nline of of de 'gewone' ? Misschien maakt dat een verschil ?

• Probook8979
Jpiek schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:18:
Wat voor model PHEV hebben jullie ? Nline of of de 'gewone' ? Misschien maakt dat een verschil ?
Nline

• PierreG
hier de gewone. Je moet maar eens door dat forum scrollen. Het zijn inderdaad de bouten aan de buitenkant onder de wagen die de plastiek beschermingskappen vasthouden. Bij sommige is het de plastiek bouten, bij sommige de metalen bouten. Er is zelfs iemand bij wie een bout te lang is voor het schroefgat en waarbij een extra ringetje het ratelen opgelost heeft.

Mijn vrouw is naar het werk met de wagen, ga vanavond zelf snel eens kijken onder de wagen of er bouten los zitten of los gekomen zijn. Kan me niet herinneren dat het vanaf dag 1 zo was en het is me opgevallen bij een bezoekje naar de kerstmarkt in centrum Gent waarbij we enkele kasseibanen genomen hebben. Misschien is er een bout die niet helemaal strak zal wat losgekomen.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45
Ik heb wel last van resonantie rond de 110-120 km/h, wat van voor/onder de wagen lijkt te komen. Zou dat hetzelfde issue zijn?

Sometimes you need to plan for coincidence

• Jpiek
PierreG schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:29:
Bij sommige is het de plastiek bouten, bij sommige de metalen bouten. Er is zelfs iemand bij wie een bout te lang is voor het schroefgat en waarbij een extra ringetje het ratelen opgelost heeft.
...
Misschien is er een bout die niet helemaal strak zal wat losgekomen.
Klinkt dan wel erg als willekeur, best slordig eigenlijk...

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:09

Klippy

Still Game

Dat forum is wel Amerikaans, weet niet of dat veel uit maakt, maar de Tuscon voor de VS wordt gemaakt in Alabama en de EU versie in Tsjechië, dus als het een inspectieprobleem zou zijn is het raar dat het overal is, maar misschien is er een andere reden dat die boten los raken.
Wel goed gevonden, zou iets moeten zijn waar een dealer ook op let dan bij de service.

@Oeroeg Mijn tankdop komt ook langzaam wat omhoog nu, maar dat is geen metaal dat los laat, kan je afstellen. Als het erger wordt eens aangeven, valt nu nog mee bij mij, maar het viel me wel al op een paar weken voor jou post.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:39
Ik zag vandaag - en je hebt er niets aan, maar wel grappig detail - als je tank bijna leeg is, verandert het popstation symbool van wit naar oranje. Daarnaast blijft deze ook branden in het dode hoek beeld.
Grappig detail toch.

Gisteren viel me wel op dat er in de zonneklep verlichting gloeilampjes zitten. Is dat gemakkelijk te wisselen en iemand dat al gedaan?
Steekt wat ouderwets af ten opzichte van de rest van de verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreG
PierreG schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:29:
hier de gewone. Je moet maar eens door dat forum scrollen. Het zijn inderdaad de bouten aan de buitenkant onder de wagen die de plastiek beschermingskappen vasthouden. Bij sommige is het de plastiek bouten, bij sommige de metalen bouten. Er is zelfs iemand bij wie een bout te lang is voor het schroefgat en waarbij een extra ringetje het ratelen opgelost heeft.

Mijn vrouw is naar het werk met de wagen, ga vanavond zelf snel eens kijken onder de wagen of er bouten los zitten of los gekomen zijn. Kan me niet herinneren dat het vanaf dag 1 zo was en het is me opgevallen bij een bezoekje naar de kerstmarkt in centrum Gent waarbij we enkele kasseibanen genomen hebben. Misschien is er een bout die niet helemaal strak zal wat losgekomen.
Heb dan zelf het issue gevonden. Steen (tje) op die kunststof bodemplaat aan de passagiers kant. Er zijn wel wat openingen langs waar die binnen geschoten kan zijn. Er zijn overal kleine gaatjes om water weg te laten (steen lag net op zo'n gat, zo gezien) maar die waren te klein. Achteraan zit een grotere opening, door wat te kloppen op de bodemplaat heb ik de steen er zo uit gekregen. Bodemplaat maakt nog geluid als je die tegen het koetswerkt drukt maar nu is het gedempt en niet meer met zo'n metalig geluid. Op de autosnelweg tijdens enkele ritjes niets meer abnormaal gehoord.

Mijn vrouw heeft gelijktijdig een toyota BZ4X gekocht en daar is de bodem volledig dicht met een stevige staalplaat, vind ik toch wat degelijker dan die plastieken kappen.

Met 2 nieuwe wagens op hetzelfde moment vergelijk je natuurlijk en de toyota scoort op bouw en afwerkingskwaliteit toch net iets hoger. Er zijn wel andere puntjes waar de Tucson het dan wint van de toyota. Voor qua software hebben ze daar wat steken laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Laatst online: 01-05 19:58
Oeroeg schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:23:
Iemand al ervaring met garantie claimen op het tankdopklepje?

Ik meen eerder gelezen te hebben dat deze bij sommigen na verloop van tijd niet meer goed aansluit. Na wat onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat de hechting van metaal en kunststof los zit. Ik kan hem weer op z'n plaats duwen en dan hoor ik een klik, maar dat laat direct weer los. Wellicht dat dit door de warmte vervormd is. Nooit iets geks met het kapje gedaan.

Foto ter illustratie:
[Afbeelding]

Bonustip. Tijdens het inspecteren kwam ik erachter dat er een houder voor je tanktop in het kapje zit.
[Afbeelding]
Ja, dit is al eerder opgemerkt in het forum. Ik merk het zelf ook. De klep loopt niet gelijk aan de carrosserie.

Nooit gekeken of ik het zelf kan oplossen, maar zal het eens opmerken bij de volgende beurt.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Oh, ik zie dat ik deze in het algemene Hyundai topic geplaatst had:
Hmmbob schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:12:
Wij hebben nu al twee (koude) ochtenden op rij dat het display van onze Tucson PHEV voor een rode SOS waarschuwing geeft, maar dat we verder niet kunnen ontdekken wat er aan de hand is. De melding verdwijnt wel vanzelf na een stukje rijden .

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:22

jbbrans

Hmmbob schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:13:
Oh, ik zie dat ik deze in het algemene Hyundai topic geplaatst had:

[...]
Gisteren hier ook het geval. Ik heb al eens het boekje doorgespit, maar kon nergens vinden wat de SOS nu zou moeten betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 15:38

jasjenl

Liab A Tymo

Wellicht niet direct een probleem van mijn Tucson PHEV, maar misschien hebben meer mensen hier ervaring mee: ik heb bij sommige laadpalen (met name die van Vattenfall, zo lijkt) het probleem dat het laden in eerste instantie niet wil starten en dat ik soms wel tot 5 keer of meer de laadpas opnieuw voor de paal moet houden voordat het laden begint. Kennen meer mensen dit probleem? Ik heb er onderstaande video van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Enige probleem wat ik ken met opladen is het bekende 'stekker zit niet goed in de auto vergrendeld' waarbij hij soms niet wil laden of soms halverwege het laden uitvalt.

Geen idee of dit daar op lijkt, helpt opnieuw 'stekkeren' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Jpiek schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:02:
Enige probleem wat ik ken met opladen is het bekende 'stekker zit niet goed in de auto vergrendeld' waarbij hij soms niet wil laden of soms halverwege het laden uitvalt.

Geen idee of dit daar op lijkt, helpt opnieuw 'stekkeren' ?
Nee, dat is het niet, want ik vergrendel eerst de stekker aan de auto en daarna steek ik m in de paal. Ik heb eerst ook wel eens geprobeerd of het uit de paal halen en er weer opnieuw insteken wat uitmaakte, maar dat hielp ook niks. Uiteindelijk maar tot de conclusie gekomen dat het motto 'de aanhouder wint' wel werkt, maar dat je tig keer opnieuw de pas ervoor moet houden is wel irritant, zeker als het belabberd weer is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
jasjenl schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:45:
Wellicht niet direct een probleem van mijn Tucson PHEV, maar misschien hebben meer mensen hier ervaring mee: ik heb bij sommige laadpalen (met name die van Vattenfall, zo lijkt) het probleem dat het laden in eerste instantie niet wil starten en dat ik soms wel tot 5 keer of meer de laadpas opnieuw voor de paal moet houden voordat het laden begint. Kennen meer mensen dit probleem? Ik heb er onderstaande video van gemaakt.

[YouTube: 10 januari 2024]
Soms helpt opnieuw stekkeren, kan ook aan de paal liggen. Hier om de hoek staat er ook een die soms moeilijk doet (maar ik laad tegenwoordig thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Hmmbob schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:15:
[...]

Soms helpt opnieuw stekkeren, kan ook aan de paal liggen. Hier om de hoek staat er ook een die soms moeilijk doet (maar ik laad tegenwoordig thuis)
Dan zal het wel aan de paal liggen, want bij andere palen die in mijn woonplaats staan (en die van Allego zijn en niet van Vattenfall) heb ik dit probleem nooit. Wel irritant, want deze paal is juist op mijn verzoek geplaatst en is de dichtsbijzijnde. Helaas is de gemeente hier overgestapt van Allego naar Vattenfall voor het plaatsen van openbare laadpalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ff melding maken in de Vattenfall app, dan komt er een monteur (van Heijmans, waarschijnlijk) kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Die zal hem wel herstarten, deden ze hier met een paal van Allego ook mij reactie 'bent u ook IT'er ? '

Overigens lag het bij mij uiteindelijk tóch aan die %$#@^& stekker.

tegenwoordig 'stekker' ik eerst de auto, stekker omhooghouden, en op slot, dan in d epaal en dan activeren. Werkt als een zonnetje mits je de auto niet meer van het slot haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Heb het al bij Vattenfall gemeld, ook via X (waar ze er nog op terug zouden komen).
Jpiek schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:06:
Die zal hem wel herstarten, deden ze hier met een paal van Allego ook mij reactie 'bent u ook IT'er ? '

Overigens lag het bij mij uiteindelijk tóch aan die %$#@^& stekker.

tegenwoordig 'stekker' ik eerst de auto, stekker omhooghouden, en op slot, dan in d epaal en dan activeren. Werkt als een zonnetje mits je de auto niet meer van het slot haalt...
Zo doe ik het ook altijd al, dus daar ligt het bij mij echt niet aan. Sowieso: als de paal (na een paar keer opnieuw de pas ervoor gehouden te heben) het toch doet, blijft ie het ook gewoon atlijd doen. Het is echt het starten van de laadsessie wat vaak niet meteen wil lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Daarvoor moet er comms met de backend zijn, misschien modempje stuk of slecht bereik. Al is dat laatste erg onwaarschijnlijk tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSilver
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik kom van een DS7 en overweeg deze Tucson (en ook aan het uitkijken voorheen Renault Austral of een Kia Sportage).

Bij DS7 was de automatische rij-assistent fantastisch.
Auto volgt de rijstroken, maar probeert hem niet per se in het midden te duwen.
Stel dat je het systeem activeert wanneer je wat meer links rijdt op het rijvak (omdat dat veiliger is of om bijvoorbeeld de moto's de nodige plaats te geven in de file), dan blijft de DS ook gewoon die plaats behouden en blijft op die positie rijden.

Hoe werkt dit bij de Tucson?
Ik vrees dat het systeem de auto altijd in het midden van het rijvak probeert te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:38
[b]
Ik vrees dat het systeem de auto altijd in het midden van het rijvak probeert te houden?
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
xSilver schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 23:07:

Klopt, dat is imho niet zo heel vreselijk als je alleen met de auto rijd.Her is wel irritant, tot op het gevaarlijke af, met een caravan.

Bij mij bleef hij corrigeren wat een zichzelf versterkende slingerbeweging veroorzaakte. vergelijkbaar met een slechte belading van de caravan. Ik het de automatische rijbaanassistentie bij gebruik van de cruisecontrol dan ook uitgezet. Want die laatste vond ik wel erg fijn bij het rijden met caravan (mits in sportstand ivm de acceleratie)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Jpiek schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:25:
[...]

Klopt, dat is imho niet zo heel vreselijk als je alleen met de auto rijd.Her is wel irritant, tot op het gevaarlijke af, met een caravan.

Bij mij bleef hij corrigeren wat een zichzelf versterkende slingerbeweging veroorzaakte. vergelijkbaar met een slechte belading van de caravan. Ik het de automatische rijbaanassistentie bij gebruik van de cruisecontrol dan ook uitgezet. Want die laatste vond ik wel erg fijn bij het rijden met caravan (mits in sportstand ivm de acceleratie)...
Nu vind ik het rijden met een caravan toch wel iets bijzonders, waar de auto een waarschuwing mag geven maar (met de huidige stand der techniek) niet de hoofdbediening mag hebben.

Ik vind de lanekeeping ook iets te heftig/zwaar reageren, wat tegen autopilot aan zit. Helaas moet je die na elke start zelf uit schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
xSilver schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 23:07:
Ik kom van een DS7 en overweeg deze Tucson (en ook aan het uitkijken voorheen Renault Austral of een Kia Sportage).

Bij DS7 was de automatische rij-assistent fantastisch.
Auto volgt de rijstroken, maar probeert hem niet per se in het midden te duwen.
Stel dat je het systeem activeert wanneer je wat meer links rijdt op het rijvak (omdat dat veiliger is of om bijvoorbeeld de moto's de nodige plaats te geven in de file), dan blijft de DS ook gewoon die plaats behouden en blijft op die positie rijden.

Kan ik vragen waarom je niet bij de Ds7 bent gebleven? Want de Ds7 had mijn voorkeur als de Tucson niet geweest was.

Ben dan stiekem benieuwd wat de reden is dat je naar de Tucson overweegt.

[ Voor 7% gewijzigd door Probook8979 op 13-01-2024 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Werkt ook goed in de sneeuw :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETQUBrMpa9-EbvJ1I72A0JgJTMo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tUvzLm1wPNdxaz4DUR7UataN.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienesroa
Leuke foto, ik moet ook zeggen, ik kon behoorlijk doorrijden deze dagen in Zuid Limburg op de autowegen.
Wat me wel opvalt, is dat de auto toch wel vrij zoekerig is tussen banen in en ook op rotondes toch veel moeite heeft om grip te vinden en niet over de voorwielen rechtdoor te glibberen.
Ik denk dat het overigens meer met de vredestein wintrac in 235 breed te maken hebben.

Maar ik heb me geen moment onveilig gevoeld.

Trouwens nog wat zaken die opvielen:
+ Wat is stoel en stuur lekker snel warm.
+ Diffuse maakt het klimaat erg prettig in de auto
+ tractie is goed, ook bergop
+ ACC en andere hulpmiddelen blijven het verrassend lang doen in slecht weer

- Ik heb blijkbaar geen antivries ruitenvloeistof (beetje vreemd met oplevering eind november, maar kan auto niets aan doen)
- traditionele ruitensproeiers, bij autosnelweg, sproeit deze niet heel mooi over hele ruit.
- ik zou graag voorverwarmen op afstand via bluelink.
- Ik vind het jammer dat achterlichten niet standaard in dagrijverlichting worden meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Terrain mode --> snow zorgt er bij mij in ieder geval voor dat hij standaard in 4wd staat en dat je gaspedaal een heel stuk minder fel reageert (tegen het "spollen"). Hier geen centje pijn met rijden in de sneeuw.

Overigens: bij rijden tijdens sneeuwval viel mijn radar blijkbaar uit - dat wordt zeer duidelijk weergegeven op je display :+ Holy shit, wat een overload aan waarschuwingslampjes dan!

[ Voor 30% gewijzigd door Hmmbob op 19-01-2024 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Drooggeföhnt ? Of misbruik gemaakt van de 'autopark'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Jpiek schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:56:
[...]

Drooggeföhnt ? Of misbruik gemaakt van de 'autopark'?
Neuh ik sta in een parkeergarage normaal, dus dan is hij droog. En dit was na een ritje van maar 8 minuten toen het gestopt was met sneeuwen.
Hij is eigenlijk best vies, maar de kleur verhult veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Oh, jammer. Had gehoopt op ervaringen met het aanzetten van de autopark om de Tucson te ontdooien... dan weet ik wat de volgende keer te kiezen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Zover als mij bekend heeft de hybride alleen sport of Eco. En een afdaalmodus.
Snow mud is voor de phev volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joegs
  • Laatst online: 25-11-2024
Hallo, heeft er onlangs nog iemand nw wagen ( Tucson ) besteld en wat zou de leverings tijd zijn ?
Heb zelf 15/1/2024 een hybride sky Nline besteld en levering zou april zijn , maar lees op het Hyundai NL forum dat die levertijden wel eens hoog kunnen oplopen !?
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
15/3/23 besteld
Geschatte levertijd 3 mnd
Afgeleverd 30/11/2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joegs
wienesroa schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:48:
15/3/23 besteld
Geschatte levertijd 3 mnd
Afgeleverd 30/11/2023
Dan hebben ze je ook lang aant lijntje gehouden 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:17
Wat een gedoe met die nieuwe myhyundai app zeg (nu mijnhyundai is gesloten). Kan niet inloggen, wordt vervolgens gezegd dat ik geen account heb? Willen registreren krijg je melding account bestaat al....

Alleen waar kan ik onderhoudshistorie raadplegen nu? Weet iemand waar je onderhoudshistorie kan zien in de myhyundai app?

[ Voor 11% gewijzigd door xminator op 26-01-2024 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Joegs schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:38:
[...]

Dan hebben ze je ook lang aant lijntje gehouden 😩
Valt nog mee, de mijne was besteld in Mei 2022 en geleverd in juli 2023..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Hoe kun je je aanpassen om je achterlichten mee te nemen met je standaard verlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Probook8979 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 07:57:
Hoe kun je je aanpassen om je achterlichten mee te nemen met je standaard verlichting?
Kun je dat nog eens herformuleren, want ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Jpiek schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 08:31:
[...]

Kun je dat nog eens herformuleren, want ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld....
Ik zou graag de achterlichten aan willen hebben als OOK de voorrij verlichting LED aanstaan.
Op dit ogenblik gaan alleen de achterlichten aan als de dimlichten voor aangaat.

Ik zou het graag willen hebben dat overdag de achter rij verlichting aan willen hebben met de overdag rij verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Is niet instelbaar. En wel stom, dat ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Oh, ik was er eigenlijk voetstoots van uit gegaan dat dat wel het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Hmmbob schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:52:
Is niet instelbaar. En wel stom, dat ben ik met je eens.
Kun je dat niet wellicht programmeren? Net als met VAG autos(volkswagen, audi, Seat, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Bel je dealer en vraag het? Denk dat er meer mensen geïnteresseerd zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oeroeg
  • Laatst online: 05-05 02:56
Deze vraag is eerder voorbij gekomen. Daarnaast bestaat ook de wens om de verlichting automatisch in te schakelen als het regent.

Beiden is niet mogelijk.

Heb zelf nu maar permanent de dimlichten aanstaan. Ziet er minder "cool" uit dan alleen die verlichte grill, maar wel veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik ken eigenlijk geen enkele auto die ook de achterlichten aan heeft met DRL, kunnen jullie er een noemen?
Zover ik weet is het verplicht dat je automatisch dimlicht hebt met DRL óf dat DRL ook op achterlichten werkt.
Dit omdat mensen vergeten de dimlichten aan te zetten met DRL, dat was in elk geval de argumentatie. Maar de meeste fabrikanten gebruiken optie A omdat ze toch la automatisch licht hebben.
Misschien dat er auto's zijn waar je het inderdaad via software kan aanpassen, maar die ken ik persoonlijk dan niet.

@Oeroeg Je wel de gevoeligheid van de lichtsensor instellen, die heb ik standaard op het meest gevoelige staan en ik vind dat het dimlicht vrij snel aangaat, zodra er wat schemer is en dus ook in 90% van de gevallen dat het regent. Op basis van regensensor lijkt mij niet haalbaar, want als je de ruitenwisser aan zet ziet die sensor geen regen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Klippy schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:47:
Ik ken eigenlijk geen enkele auto die ook de achterlichten aan heeft met DRL, kunnen jullie er een noemen?
Zover ik weet is het verplicht dat je automatisch dimlicht hebt met DRL óf dat DRL ook op achterlichten werkt.
Dit omdat mensen vergeten de dimlichten aan te zetten met DRL, dat was in elk geval de argumentatie. Maar de meeste fabrikanten gebruiken optie A omdat ze toch la automatisch licht hebben.
Misschien dat er auto's zijn waar je het inderdaad via software kan aanpassen, maar die ken ik persoonlijk dan niet.

@Oeroeg Je wel de gevoeligheid van de lichtsensor instellen, die heb ik standaard op het meest gevoelige staan en ik vind dat het dimlicht vrij snel aangaat, zodra er wat schemer is en dus ook in 90% van de gevallen dat het regent. Op basis van regensensor lijkt mij niet haalbaar, want als je de ruitenwisser aan zet ziet die sensor geen regen meer.
Ik bij mijn Skoda (Octavia 2013) dit zelf ingesteld via de OBD-aansluiting. VAG heeft de mogelijkheid dus in ieder geval in de software zitten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Bmw x1 2019 had dit ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Klippy schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:47:
Op basis van regensensor lijkt mij niet haalbaar, want als je de ruitenwisser aan zet ziet die sensor geen regen meer.
Ik heb toch heel wat auto's gereden waarbij dimlicht aanging op het moment dat de regensensor aansprong of wanneer je de ruitenwisser aanzette...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Blijkbaar heb ik me dan vergist :p Ik heb nog nooit een auto gehad met die feature :) Is me op de weg ook nooit opgevallen. Goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Audi achter rij verlichting staan ook standaard aan samen met de Dag Led Voorverlichting.
Best veel autos hebben dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Ik heb de vraag overigens wel eens gesteld op hyundai forum, maar niet het gewenste antwoogekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joegs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Js8K18KoYII63jzfaZ9nqnX1Ozc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t8w6s7pvbeNSiLi79Xsx2w6Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwGQF9sf9menpTDhx1aH1v3GE7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XpX5jLTDNoD5bazyQVd7NsJv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MTwXreRMXM1-6gPhhPhEmhBmWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JOFXLlgomO6whBZY87QfCXmF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIZGcda9EarQZMBTwVTg9vX4P34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TrWk4GL7XMdPPpz7ql8QZmF.jpg?f=fotoalbum_large

Opvolger van mijn vorige ( bijna 8 jaar en 101000 km )is toegekomen bij de dealer :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joegs
🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilFriet
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13-10-2024
Mooie Tucson! Was de levertermijn correct? Wij hebben deze week een zwarte N-line hybride besteld en de levering zou voor april zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joegs
WilFriet schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:42:
Mooie Tucson! Was de levertermijn correct? Wij hebben deze week een zwarte N-line hybride besteld en de levering zou voor april zijn.
Ja was voor mij ook april belooft en vandaag toevalig in de garage geweest bleek dat hij net was toegekomen had hem besteld op 15/ 1 /24 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilFriet
Enkele vragen voor de Tucson HEV eigenaars:

-hoe ervaren jullie het rijgedrag? In sommige reviews wordt hij als "zwaar aanvoelend" ervaren
-ik vermoed dat er geen verschil is tussen de N-line en de gewone versies qua afstelling van het ondersteld?
-Wat is jullie verbruik algemeen? En 120 op de snelweg is sowieso +8L?
-iemand al problemen gehad met de roetfilter? (HEV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalfreak
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:53
Rijgedrag vind ik heerlijk. Kan niet zeggen dat hij zwaar aanvoelt. Geef maar eens een kickdown als je 100km/h rijdt...
Gemiddeld verbruik (30.000 km voornamelijk snelweg) 15,7 km/ltr.

[ Voor 2% gewijzigd door Staalfreak op 08-02-2024 16:06 . Reden: Verkeerde eenheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Ik heb dan een PHEV, maar uit een vakantierit van 2x1400km kwam ik op cruisecontrol 120 op ca 1l op 12,5km en bij 130 ging het al snel naar beneden naar 1l op 10,5km.

l/100km vind ik (voor mij) een te onnauwkeurige waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilFriet
Staalfreak schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:52:
Rijgedrag vind ik heerlijk. Kan niet zeggen dat hij zwaar aanvoelt. Geef maar eens een kickdown als je 100km/h rijdt...
Gemiddeld verbruik (30.000 km voornamelijk snelweg) 15,7 ltr/100km.
15,7L/100km? Ik vermoed dat dit 1 op 15,7 zal zijn?

Met rijgedrag bedoel ik vooral het gedrag van de auto in bochten. Met 230 pk zal je inderdaad niks tekort komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
Rijgedrag in de bochten is afhankelijk van waar je hem koopt. In België wordt hij namelijk met Electronic Controlled Suspension (ECS) geleverd. In Nederland niet.

Ik heb het nooit kunnen vergelijken, maar dat schijn je vooral op hogere snelheden te merken.

Overigens heb ik een verbruik van 6,1 l/100km HEV na 35000 km.

[ Voor 11% gewijzigd door Oeroeg op 08-02-2024 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreG
Oeroeg schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:33:
Rijgedrag in de bochten is afhankelijk van waar je hem koopt. In België wordt hij namelijk met Electronic Controlled Suspension (ECS) geleverd. In Nederland niet.
enkel als je de shine neemt met het Sensation Pack. Met Shine heb je alle opties behalve ECS en panoramisch dak die dan in het Sensation pack zitten. Heb je PHEV shine maar de sensation pack van 1750 eur was wat te ver gegrepen voor m'n leasebudget. Mis het panoramisch dak niet maar die ECS was wel leuk geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
jbbrans schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:33:
Ik heb dan een PHEV, maar uit een vakantierit van 2x1400km kwam ik op cruisecontrol 120 op ca 1l op 12,5km en bij 130 ging het al snel naar beneden naar 1l op 10,5km.

l/100km vind ik (voor mij) een te onnauwkeurige waarde.
Ik heb ook een PHEV en mijn gemiddelde verbruik staat na ca 10.000km op 1:15,1
Ik laad vrij regelmatig (lees: zo veel mogelijk) maar mijn verbruik is nog steeds herstellende van 2x een rit naar de Bodensee met 6,5 meter caravan (weinig opladen onderweg) en aldaar 2 weken vakantie.

Nu heb ik altijd al een zware rechtervoet gehad, maar met 265PK op de autobahn was meer dan mijn zelfbeheersing aankon >:) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Jpiek schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:21:
[...]

Ik heb ook een PHEV en mijn gemiddelde verbruik staat na ca 10.000km op 1:15,1
Ik laad vrij regelmatig (lees: zo veel mogelijk) maar mijn verbruik is nog steeds herstellende van 2x een rit naar de Bodensee met 6,5 meter caravan (weinig opladen onderweg) en aldaar 2 weken vakantie.

Nu heb ik altijd al een zware rechtervoet gehad, maar met 265PK op de autobahn was meer dan mijn zelfbeheersing aankon >:) _/-\o_
Hiervoor had ik een Mercedes E350 estate met 290 pk, dus de sensatie van de autobahn heb ik al gehad. En hoewel het leuk is om met constant 200+km/u door te rijden, begint mijn vakantie al als ik thuis de deur uit stap (eigenlijk al als ik bij mijn werk de deur uit stap ;) ) en hoef ik niet perse zo snel meer tussen de wegwerkzaamheden te racen.
De Tucson PHEV is in ieder geval krachtig genoeg om met volle bepakking de heuvels door Duitsland te nemen en ook op iets hogere snelheid.

Het enige wat ik op dit moment mis, is een warmtepomp/elektrische kachel om in de winter ook de kortere stukken op de elektromotor te kunnen afleggen, zonder beslagen/bevroren ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik zit met mijn PHEV na zo'n 28.000 km op een gemiddeld verbruik van 3,7L/100km, dus iets van 1:27. Ik probeer wel zoveel mogelijk de accu op te laden wanneer deze leeg is, maar doe dat meestal alleen als het electrisch rijbereik 0 is geworden. In de praktijk komt dat voor mij neer dat ik een keer of 2 per week naar mijn werk ga (afstand zo'n 42 km, waar ik m dan oplaad), dan is er als ik thuiskom meestal nog zo'n 10 km bereik over. In de zomer merk ik wel dat gebruik daalt naar zo'n 3,4, omdat dan de benzinemotor niet nodig is voor de verwarming. Dan maak ik regelmatig ritjes met een verbruik van 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
jbbrans schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:46:
[...]
En hoewel het leuk is om met constant 200+km/u door te rijden, begint mijn vakantie al als ik thuis de deur uit stap
Idem, met de caravan ga ik ook zeker niet racen. Maar vele malen leuker dan constant 200 (dat haalden de meesten van mijn auto's wel) is de enorme duw in je rug die je krijgt als je bij 120 het gas vol intrapt.

Maar door vooral de 2 ritten met de caravan begon ik al met een fikse achterstand van 1:8 ongeveer (900 km, alleen bij de start van de rit geladen)

[ Voor 14% gewijzigd door Jpiek op 08-02-2024 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:08
Over een dag of tien krijg ik mijn PHEV skyline met 19 inch wielen. Ik ben aan het kijken voor een setje winterbanden erbij. Mijn huidige auto is uit 2012 en ik merk dat het sinds 2014 anders gaat : TPMS.

Ik had gekeken naar banden voor de 19 inch wielen, maar wilde ook oriënteren op een setje 17 inch velgen (zit immers op de mhev en heb) en daar banden bij kopen. Blijkbaar moeten er dan ook van die TPMS sensoren bij.

Nu weet ik het niet zo goed meer : is het handiger om de banden te wisselen of een extra setje velgen te halen? En, als ik voor 17 inch velgen kies, wat is dan de bandenmaat? Voor 19 inch is dat 235/50 geloof ik.

Klopt het dat het voor 17 inch 215/65 is?

[ Voor 3% gewijzigd door WVL_KsZeN op 21-02-2024 16:35 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WVL_KsZeN schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:31:
Nu weet ik het niet zo goed meer : is het handiger om de banden te wisselen of een extra setje velgen te halen? En, als ik voor 17 inch velgen kies, wat is dan de bandenmaat? Voor 19 inch is dat 235/50 geloof ik.

Klopt het dat het voor 17 inch 215/65 is?
Je kunt een van deze 2 calculators gebruiken. Dan kun je vrij snel zien wat overeenkomt of hoeveel het scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Ook vind persoonlijk de 19” velgen vele malen mooier dan kleinere velgen.
Ik had het geluk dat de leasemij banden wisselen aanmoedigde.

De bandenboer zei dat voor een periode van een aantal jaar (2x pj wisselen) en de behoorlijke kosten voor de 235/50/19 banden, waarschijnlijk een setje 17inch stalen velgen goedkoper was geweest…

Enfin, auto staat nu op originele Nline velgen met winterbanden en eind komende maand komen de zomerbandjes er weer omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
wienesroa schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 22:21:
Ook vind persoonlijk de 19” velgen vele malen mooier dan kleinere velgen.
Ik had het geluk dat de leasemij banden wisselen aanmoedigde.

De bandenboer zei dat voor een periode van een aantal jaar (2x pj wisselen) en de behoorlijke kosten voor de 235/50/19 banden, waarschijnlijk een setje 17inch stalen velgen goedkoper was geweest…

Enfin, auto staat nu op originele Nline velgen met winterbanden en eind komende maand komen de zomerbandjes er weer omheen.
Ja, maar ik heb deze auto zelf betaald met pin :/ . Als ik een extra setje velgen erbij neem voor de winter, dan worden het geen lelijke stalen velgen, maar iets degelijks. Maar omdat je blijkbaar bij velg wissel de sensoren opnieuw moet koppelen, vraag ik me af wat beter is : velgen wisselen en TPMS koppelen of banden wisselen.

Ik had vantevoren niet gekeken hoeveel duurder banden waren voor deze auto als voor mijn Honda, en dat valt tegen doordat ik de Xtra Load nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

@WVL_KsZeN Gefeliciteerd met je aankoop.
Wielen is persoonlijk, bij mij is het ook standaard gewoon de banden wisselen, dus elke keer van de velg af en er weer op. Was bij mijn vorige auto ook, maar privé had ik wel altijd 2 sets velgen.
Als je de banden niet zelf opslaat dan is opslag met velg vaak ook wat duurder, verder maakt het in kosten onder de streep niet héél veel uit. Wat is dan beter... Als je echt veel sneeuw gaat rijden dan is een winter velg met een smallere band misschien beter. Qua looks is het zonde als je 1/3e van het jaar niet op je duur betaalde 19 inch wielen gaat rijden in Nederland. Qua TPMS, mja, sensor kost het geld niet over 4-5 jaar tijd verspreid, geen idee wat ze vragen voor opnieuw koppelen elke keer.

Ik zou zelf voor de wissel gaan van alleen banden, of een all-season band overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
@Klippy ik heb wel goede winterbanden nodig voor elk jaar wat ritten in de Alpen. Afgelopen januari nog door een sneeuwstorm gereden over de Lautarette met de Honda, geen probleem met de ultragrips. Veel andere mensen langs de kant zien staan met sneeuwkettingen of van die sloffen.

Ik ga eens bij de garage navragen wat zij adviseren kwa wissel. Ik ben geen fan van die 19 inch velgen, maar ik heb er ook geen hekel aan...

Als ik de auto heb maak ik wel wat foto's!

De banden bewaar ik gewoon hier in mijn garage in een hoek. Dus opslag telt niet mee.

[ Voor 8% gewijzigd door WVL_KsZeN op 22-02-2024 00:18 ]

• wienesroa
Ik rij al jaren met 235 breed in de sneeuw. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik afgelopen maand eens in de 108 van mijn vrouw met allseason reed, met hele smalle fietsbandjes, dat reed inderdaad ook wel fijn.

Maar, ik heb echt nog nooit problemn gehad met mijn setup.
Wel regelmatig in Oostenrijk, Frankrijk en zelfs winterberg kettingen nodig gehad.

Wisselen banden duurt btw ongeveer een uurtje. Geen idee wat de prijzen zijn particulier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienesroa
Afgelopen maand had ik plots extra opties in de app. Zo kan ik lichten aanzetten, knipperlichten laten knipperen en de claxon laten horen. Mogelijk nog wel wat extra opties, maar die kan ik me niet meer herinneren.

Zo plots als ze er waren, zo abrupt waren ze ook weer weg. Ik heb de vraag eens uitgezet bij Hyundai en binnen halve dag al antwoord. :-)

"We zijn op de hoogte van de afwijking met betrekking tot het verdwijnen van nieuwe remote functies in de app. We werken aan een nieuwe versie van de app waarin deze functies worden geïntroduceerd. Om volledig gebruik te kunnen maken van de nieuwe functies, stellen we uw geduld op prijs tot maart, wanneer ze worden vrijgegeven. "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Oh my, wat gaan de buurtkinderen deze optie haten als ze weer eens (imho) te dicht bij mijn voiture gaan voetballen of met hun fietsjes crossen >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
wienesroa schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:19:
Ik heb de vraag overigens wel eens gesteld op hyundai forum, maar niet het gewenste antwoogekregen
Heb je een update voormij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Ik heb daar hele tijd terug vraag gesteld. En er zijn geen teeakers of tuners die iets kunnen aanpassen…

Wel laatst gemaild toen plots de extra functies in de app weg waren. Deze zouden wel in maart terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 09:49
Wij zijn ons aan het oriënteren op een Hyundai Tucson model 2015-2021 ivm 3e kind op komst. Auto is niet gemaakt voor 3 kinderstoelen, dat is duidelijk. Met sommige combo's lijkt het wel te kunnen. Dochter wordt in december 6, dan is er mogelijk geen volledige autostoel meer nodig. Qua ruimte in de auto, kofferbakgrootte en overall features is de prijs/kwaliteit verhouding er goed vind ik verder namelijk. Dit is echter wel één van de twijfelpunten.

Zijn er hier ervaringen met de Tucson en 3 (jonge) kinderen icm autostoelen/zitverhogers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SH84
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-04 20:18
Tiroz schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:45:
Wij zijn ons aan het oriënteren op een Hyundai Tucson model 2015-2021 ivm 3e kind op komst. Auto is niet gemaakt voor 3 kinderstoelen, dat is duidelijk. Met sommige combo's lijkt het wel te kunnen. Dochter wordt in december 6, dan is er mogelijk geen volledige autostoel meer nodig. Qua ruimte in de auto, kofferbakgrootte en overall features is de prijs/kwaliteit verhouding er goed vind ik verder namelijk. Dit is echter wel één van de twijfelpunten.

Zijn er hier ervaringen met de Tucson en 3 (jonge) kinderen icm autostoelen/zitverhogers?
Ja die zijn er. Wij hebben vorige maand een Tuscon gekocht. We zochten ook een auto waar 3 kinderen achterin kunnen. Gekeken naar de Tuscon en de Corolla Cross. Uiteindelijk gekozen voor de Tuscon ivm iets grotere kofferbak en actie prijs. Onze ervaring was dat de Tuscon op schouderhoogte iets meer ruimte bood aan degene in het midden. Onze oudste is 7,5 en zit in het midden zonder stoelverhoger. De middelste is 4,5 en zit op een kinderstoel en de jongste is 5 maanden en zit in grote autostoel die ook gedraaid kan worden. Die vult de meeste ruimte op.
Soms zit een volwassene in het midden en de middelste of oudste op de voorstoel in een stoelverhoger/kinderstoel. Beide lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Tiroz schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:45:
Qua ruimte in de auto, kofferbakgrootte en overall features is de prijs/kwaliteit verhouding er goed vind ik verder namelijk.
Vind je ? Ik kom ui ttn Peug 3008 en vond juist de kofferbak tegenvallen. 2 boodschappenkratjes konden voorheen naast elkaar, nu moet er 1 dwars.
En de opbergruimte in de portiervakken vond ik ook teleurstellend.

Maar goed, daar laat je een auto niet voor staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
De 3008 had dan weer als enorm nadeel de badkuip bij de bijrijder; ongelofelijk hoeveel ruimte daar verloren ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Hmmbob schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:50:
De 3008 had dan weer als enorm nadeel de badkuip bij de bijrijder; ongelofelijk hoeveel ruimte daar verloren ging
Ik denk dat ik even niet begrijp wat je bedoeld ? Doel je op de hoeveelheid voetenruimte ?
Was bij ons best wel ideaal aangezien mijn partner de nodige issues heeft met z'n gezondheid... Dat was juist een van de redenen om een SUV te kiezen : hoge en ruime instap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Vooral ter hoogte van de knieën etc. Bij onze proefrit viel het meteen op hoe weinig ruimte de bijrijder had in vergelijking met de Tucson (en onze oude 308).

Afijn, Hyundai topic dus de 3008 bediscussiëren is misschien niet slim van me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
dat was dus bij ons geen probleem, 1,75 en de stoel helemaal in de achterste stand.

maar idd off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
SH84 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:20:
[...]

Ja die zijn er. Wij hebben vorige maand een Tuscon gekocht. We zochten ook een auto waar 3 kinderen achterin kunnen. Gekeken naar de Tuscon en de Corolla Cross. Uiteindelijk gekozen voor de Tuscon ivm iets grotere kofferbak en actie prijs. Onze ervaring was dat de Tuscon op schouderhoogte iets meer ruimte bood aan degene in het midden. Onze oudste is 7,5 en zit in het midden zonder stoelverhoger. De middelste is 4,5 en zit op een kinderstoel en de jongste is 5 maanden en zit in grote autostoel die ook gedraaid kan worden. Die vult de meeste ruimte op.
Soms zit een volwassene in het midden en de middelste of oudste op de voorstoel in een stoelverhoger/kinderstoel. Beide lukt.
Top, dank voor de info! Gaat dit om een recent model of al wat oudere? Zit er wat dat betreft qua ruimte nog veel verschil tussen de meest recente versies en de wat oudere ~bouwjaar 2016?

Klinkt goed trouwens, die set-up gaan wij nog naartoe, eerst nog een fase met iedereen in zit-ondersteuning B)

[ Voor 5% gewijzigd door Tiroz op 03-03-2024 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SH84
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-04 20:18
Tiroz schreef op zondag 3 maart 2024 @ 21:04:
[...]

Top, dank voor de info! Gaat dit om een recent model of al wat oudere? Zit er wat dat betreft qua ruimte nog veel verschil tussen de meest recente versies en de wat oudere ~bouwjaar 2016?

Klinkt goed trouwens, die set-up gaan wij nog naartoe, eerst nog een fase met iedereen in zit-ondersteuning B)
Geen idee of er verschil zit in de ruimte tussen de oudere en nieuwere bouwjaren. Onze auto is van de laatste generatie. Heeft inmiddels 500 km op de teller :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiroz
Proefrit gemaakt met 2016 model! Onze use case is toch wat anders dan ingeschat, natuurlijk eerst 2 babystoeltjes en een maxi cosi. En dan was de maxi cosi smaller dan ik dacht, dus dat lukt wel op de achterbank. Verder een auto die heel prettig, rustig en soepel rijdt. Niet onder de indruk van het vermogen, gewoon mooi in balans. En wat een ruimte tov onze huidige Seat Ibiza Station zeg. Zowel voorin als achterkant kan ik met 1.88m echt comfortabel zitten. Goede kanshebber dus om het te worden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oeroeg
Oeroeg schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:23:
Iemand al ervaring met garantie claimen op het tankdopklepje?
Ik ben teruggegaan naar de dealer.
Ze hebben hem nu "maximaal gesteld" en dat lijkt redelijk geholpen te hebben. Ik zou niet zeggen dat hij perfect aansluit, maar het valt nu niet meer op als je er niet op let.

Before en after bezoek aan de dealer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCmFhIj8NUeNf1w--7cRhuY08nc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hyxMNYq31devBSjYUvBlcZ7F.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tV1f0ASVTpyDVbwGR53uO2NRvQo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Cl1iflxSatIPgvr6blFiZy2.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 9% gewijzigd door Oeroeg op 11-03-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik had juist onlangs dat het tankdopklepje helemaal niet meer open wilde springen... Het gaat hier om een PHEV waarbij je dus het klepje eerst moet ontgrendelen met een knop op het dashboard. Maar om de één of andere manier zat het klepje klem. Pas na wat gewrik en tig keer opnieuw proberen wilde ie opengaan. Bij de garage, waar ik toch moest zijn, hebben ze geconstateerd dat er inderdaad iets niet helemaal lekker werkt, dus dat gaan ze bij de volgende beurt proberen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ah, dat heb ik ook sinds een week of 2 inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Laatst online: 01-05 19:58
Oeroeg schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:28:
[...]

Ik ben teruggegaan naar de dealer.
Ze hebben hem nu "maximaal gesteld" en dat lijkt redelijk geholpen te hebben. Ik zou niet zeggen dat hij perfect aansluit, maar het valt nu niet meer op als je er niet op let.

Before en after bezoek aan de dealer.
[Afbeelding][Afbeelding]
Lijkt een bekend kwaaltje. Ik heb het ook. Nog geen tijd genomen om langs de dealer te gaan.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
stervis schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:50:
[...]

Lijkt een bekend kwaaltje. Ik heb het ook. Nog geen tijd genomen om langs de dealer te gaan.
Ook ik heb zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
Iemand een idee waar ze dat stellen (van binnenuit?). In het scharnier zie ik geen stelschroeven zoals bij een keukenkastdeurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-05 17:18
Ik heb het probleem met de tankdop vorig jaar ook een tijd gehad. Dan net voor hij op onderhoud binnen ging was het magischerwijze opgelost.
Vorige tankbeurt had ik het opnieuw voor. Een paar keer aan iemand hulp moeten vragen aan het tankstation om op het knopje te rammen terwijl ik wat met de tankklep beweeg. Laatste keer was er niemand en heb ik mijn tankpas er tussen geklemd, dat werkte van de eerste keer :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Vandaag vroeg de Tucsom om in drievoud nieuwe blielink overeenkomst te approven.

Wellicht komt er nu dan toch wat extra functionaliteit
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste