Het grote Hyundai Tucson topic

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:54
stervis schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:45:
[...]

Zodra je het weet hoor ik het graag ook. Zelfs met de instelling uit krijg ik vaak klachten van de andere kant..
Ik hou je op de hoogte. Ga binnenkort wat testen doen met verschillende telefoons. Welke telefoon heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 18:05
Extigo schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:27:
[...]

Ik hou je op de hoogte. Ga binnenkort wat testen doen met verschillende telefoons. Welke telefoon heb jij?
Een Samsung S20 FE. Ik moet ook voor de eerste beurt over twee weken en wilde ook vragen of de dealer wellicht iets 'weet'.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
stervis schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:28:
[...]

Een Samsung S20 FE. Ik moet ook voor de eerste beurt over twee weken en wilde ook vragen of de dealer wellicht iets 'weet'.
Dat is toevallig. Dat is hetzelfde toestel als mijn vrouw heeft. Ik hou je op de hoogte van mijn test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:11

Klippy

Still Game

Al weer een jaar in bezit de auto, de tijd vliegt.
Gisteren de eerste service gedaan, had ook precies 15K kilometer op de teller staan, dus dat interval is voor mij prima. Ik rijd een stukje minder door het online vergaderen. Maar ben eigenlijk nog steeds positief na een jaar. Ik heb geen andere ervaringen of ergernissen gevonden dan na drie weken.

Is het eerste merk waar mijn auto ook echt goed gewassen wordt afgeleverd (was zelfs bij mijn i10 zo). VW deed daar niet aan. Viel me nu weer positief op. Gewoon een wasstraat want de wax zit nog op de ramen, maar toch een plusje.

Wat ik wel net zag op de checklist is dat ze een navigatie update aanraden, maar volgens mij zit ik op de laatste versie. Ze hebben hem ook niet bijgewerkt. Ik heb wel nog wat bugjes, dus heeft iemand hier info over of de website misschien alleen grote updates weergeeft, maar de update tool toch een nieuwere versie kan binnenhalen met patches?
Ik zal de nieuwste versie nog eens downloaden en goed de versie nummers vergelijken.

[edit]Mijn eigen vraag beantwoorden, versie nummer met de laatste download is identiek, dus geen idee waarom ze dat aangeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Klippy op 19-10-2023 00:13 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
Bij mij is de navi update gewoon uitgevoerd, niet aangeraden. Zou ook niet zo goed weten waarom ze alleen aanraden en je dan weer terug zou moeten komen voor de uitvoer - dat kan prima gedaan worden terwijl ze bezig zijn met je auto.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
stervis schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:28:
[...]

OK, we zijn weer een stap verder. Ik heb problemen met de S20 FE en de S21 FE, maar de S21 en de S23 hebben geen problemen met de carkit. Even de specs bekeken en zowel de S20 FE als de S21 FE maken gebruik van Bluetooth 5.0, waarbij de S21 en de S23 gebruik maken van respectievelijk Bluetooth 5.2 en 5.3.

Mijn eerste indicatie zegt dus dat er een probleem is met Bluetooth 5.0, maar de testset is niet heel groot en ik lees er online ook verder niets over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stervis
Extigo schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:21:
[...]

OK, we zijn weer een stap verder. Ik heb problemen met de S20 FE en de S21 FE, maar de S21 en de S23 hebben geen problemen met de carkit. Even de specs bekeken en zowel de S20 FE als de S21 FE maken gebruik van Bluetooth 5.0, waarbij de S21 en de S23 gebruik maken van respectievelijk Bluetooth 5.2 en 5.3.

Mijn eerste indicatie zegt dus dat er een probleem is met Bluetooth 5.0, maar de testset is niet heel groot en ik lees er online ook verder niets over.
Ik heb toevallig ook een update. Ik heb vooral bij één collega problemen. Hij heeft enorme ruis op zijn carkit (Ford Focus van 2 jaren oud). Die ruis zorgt ervoor dat mijn ruisonderdrukking afgaat en ik amper tot niet te horen ben. Zodra hij zijn microfoon mute, hoort hij mij wel.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
stervis schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:20:
[...]

Ik heb toevallig ook een update. Ik heb vooral bij één collega problemen. Hij heeft enorme ruis op zijn carkit (Ford Focus van 2 jaren oud). Die ruis zorgt ervoor dat mijn ruisonderdrukking afgaat en ik amper tot niet te horen ben. Zodra hij zijn microfoon mute, hoort hij mij wel.
Bedankt voor de update. Ik zal dat vandaag met de S21 FE eens even testen als ik na mijn werk thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thymon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 20:04
Met mijn S10 (Ook BT5.0) heb ik de klacht nog nooit gehoord, de meeste hebben niet eens door dat ik vanuit de auto bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebakker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 15:46
Afgelopen vrijdag heb ik winterbanden laten plaatsen onder onze Tuscon (HEV) Het lawaai en de resonantie in het stuur van deze banden is niet te harden. De achterbank is bijna niet te verstaan. De herrie en resonantie is het ergste tussen de 90 en 110 precies de snelheden die ik het meest rijdt. Vanmiddag terug naar kwikfit. Tip voor jullie Pirelli Scorpion banden zijn niet de juiste onder de Tuscon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Extigo schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:23:
[...]

Bedankt voor de update. Ik zal dat vandaag met de S21 FE eens even testen als ik na mijn werk thuis ben.
Inmiddels is mijn S20 stuk gegaan. Nu een A54 en die heeft een nieuwere BT versie. Eens kijken of dit nu verschil maakt.

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08:45
Ik denk dat ik in een vorig leven blond was, ik kom nu pas tot de ontdekking dat ik met het zwartje knopje op de handgreep de auto ook op slot kan zetten... 8)7

En ik iedere keer maar etteren om m'n sleutels te pakken als ik de wagen af wil sluiten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Jpiek schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:50:
Ik denk dat ik in een vorig leven blond was, ik kom nu pas tot de ontdekking dat ik met het zwartje knopje op de handgreep de auto ook op slot kan zetten... 8)7

En ik iedere keer maar etteren om m'n sleutels te pakken als ik de wagen af wil sluiten |:(
Nou, ik loop nog wel te kloten met de achterdeuren. Deze gaan niet van het slot als ik de auto uitzet. Dan moet ik de sleutel of de knopjes aan de binnenkant van de deur gebruiken. Moet nog even opzoeken of dit ook anders kan...

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idefix70
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 18:39
RTFM: Gebruikersinstellingen, deur. Zie handleiding blz 200 en meer specifiek blz 204.
Daar kunje instelling automatisch ontgrendelen bij inschakelen P of bij contact uit en sleutel verwijderen.
stervis schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:02:
[...]

Nou, ik loop nog wel te kloten met de achterdeuren. Deze gaan niet van het slot als ik de auto uitzet. Dan moet ik de sleutel of de knopjes aan de binnenkant van de deur gebruiken. Moet nog even opzoeken of dit ook anders kan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Jpiek schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:50:

:X
stervis schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:02:
[...]

Geen kinderslot er op? Het kan ik elk geval anders want bij mij ontgrendelen die gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Idefix70 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:20:
RTFM: Gebruikersinstellingen, deur. Zie handleiding blz 200 en meer specifiek blz 204.
Daar kunje instelling automatisch ontgrendelen bij inschakelen P of bij contact uit en sleutel verwijderen.
[...]
Die had ik dan weer wél gevonden.
Zit alleen nog met de onhebbelijkheid dat de achterportieren niet mee ontgrendelen als je met het zwarte knopje de auto ontgrendeld..

ik wil nog wel eens spullen op de achterbank gooien. Nu is het bestuurdersportier ontgrendelen, hele auto ontgrendelen via knop in de bestuurdersportier, portier dicht en dan achterportier open, bv jas er in, portier dicht, bestuurdersportier weer open...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stervis
Klippy schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:42:
[...]

:X

[...]

Geen kinderslot er op? Het kan ik elk geval anders want bij mij ontgrendelen die gewoon mee.
Nee, heb het al kunnen uitschakelen via de app. Ongetwijfeld het 'ontgrendelen' over het hoofd gezien in de automenu's. Ik dacht dat ik ook de handleiding via Bluelink kon checken, maar kon het niet vinden. Dus ik was al van plan de handleiding in de auto erbij te pakken @Idefix70

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Jpiek schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:53:
[...]

Die had ik dan weer wél gevonden.
Zit alleen nog met de onhebbelijkheid dat de achterportieren niet mee ontgrendelen als je met het zwarte knopje de auto ontgrendeld..

ik wil nog wel eens spullen op de achterbank gooien. Nu is het bestuurdersportier ontgrendelen, hele auto ontgrendelen via knop in de bestuurdersportier, portier dicht en dan achterportier open, bv jas er in, portier dicht, bestuurdersportier weer open...
Huh? Ben ik de enige die dit niet kan volgen? Je kunt toch gewoon het knopje op je handvat indrukken en dan gaat alles open?

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Als het juist ingesteld staat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaydreamBelieve
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:55
Mijn hyundai live services werkt sinds 2 dagen niet meer, zijn er meer mensen die hiern last van hebben . Foutmelding in het bluelink scherm is can't connect to network
Als ik zoek dan zegt men al infotainment resetten maar dat zou ik enkel als last resort dat willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

@DaydreamBelieve Ik had dat een paar weken geleden. Ik heb het uiteindelijk opgelost door Bluelink opnieuw te activeren in de auto. Ik weet eigenlijk niet meer precies wat ik gedaan heb, ik kwam ook alleen diezelfde reset instructies tegen online, maar een harde reset via het dashboard pinnetje was in elk geval niet nodig.
Ik ben ik elk geval in de auto alleen in het Bluelink menu geweest en heb daar iets gekozen als Bluelink opnieuw instellen. Ik kan morgen eventueel in de auto kijken of ik het nog weet.
Ik weet ook niet helemaal zeker of ik de app nog wat gedaan had, auto verwijderen en opnieuw toevoegen mogelijk...
Het leek niet vanzelf goed te komen in elk geval, heb ook een paar dagen afgewacht, maar uiteindelijk was het ook vrij snel weer opgelost en het werkt nu al weer een hele tijd goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaydreamBelieve
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:55
Klippy schreef op woensdag 1 november 2023 @ 23:13:
@DaydreamBelieve Ik had dat een paar weken geleden. Ik heb het uiteindelijk opgelost door Bluelink opnieuw te activeren in de auto. Ik weet eigenlijk niet meer precies wat ik gedaan heb, ik kwam ook alleen diezelfde reset instructies tegen online, maar een harde reset via het dashboard pinnetje was in elk geval niet nodig.
Ik ben ik elk geval in de auto alleen in het Bluelink menu geweest en heb daar iets gekozen als Bluelink opnieuw instellen. Ik kan morgen eventueel in de auto kijken of ik het nog weet.
Ik weet ook niet helemaal zeker of ik de app nog wat gedaan had, auto verwijderen en opnieuw toevoegen mogelijk...
Het leek niet vanzelf goed te komen in elk geval, heb ook een paar dagen afgewacht, maar uiteindelijk was het ook vrij snel weer opgelost en het werkt nu al weer een hele tijd goed.
Ik heb het uiteindelijk opgelost door even het miniscule reboot knopje naast de aan / uit knop in te drukken. Daarna maakte hij weer connectie. Hiermee lijk je het systeem te rebooten maar behoud je de gegevens overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

DaydreamBelieve schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:00:
[...]

Ik heb het uiteindelijk opgelost door even het miniscule reboot knopje naast de aan / uit knop in te drukken. Daarna maakte hij weer connectie. Hiermee lijk je het systeem te rebooten maar behoud je de gegevens overigens.
Oh dat is ook goed om te weten.
Ik dacht dat dat knopje vrij destructief was en ook data zou wissen.
Bedankt voor de info. Die stap kan ik namelijk wél onthouden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Extigo schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:23:
[...]

Nieuwe telefoon is niet de oplossing. Zit dan toch echt in de carkit... Ik heb ook een panoramisch dak. Misschien dat dit nog invloed heeft?

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
stervis schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:01:
[...]

Nieuwe telefoon is niet de oplossing. Zit dan toch echt in de carkit... Ik heb ook een panoramisch dak. Misschien dat dit nog invloed heeft?
Hier lijkt een nieuwe telefoon wel te helpen. De S20 FE van mijn vrouw is vervangen voor een S23 en die lijkt tot op heden geen problemen te hebben. Ik heb geen panoramisch dak trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebakker
Inmiddels een nieuwe set voorbanden gekregen van hetzelfde merk Pirelli. De hoofmonteur heeft daarna een rit gemaakt en nog steeds blijft de herrie en resonantie in het stuur en boven alles uit komen. Soms past een type band niet bij een bepaalde auto gaf deze man aan. Nu gaan ze Bridgestone banden plaatsen. Dan ben ik inmiddels een maand verder en ga dan voor de 4de keer terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:50
Wireless carplay android en apple - niet -beschikbaar met update:
https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/yy6hNY

Iemand al geprobeerd?

-- edit, blijkt dus toch niet te werken op de tucson.

[ Voor 19% gewijzigd door xminator op 07-11-2023 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Oh, nice catch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Oeh nice. Ik ben benieuwd, maar heb nog geen tijd om die te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 16:06

Locke_

Iron within, Iron Without!

xminator schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:54:
Wireless carplay android en apple inmiddels beschikbaar met update:
https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/yy6hNY

Iemand al geprobeerd?
Bezig met de update installeren, meteen daarna testen

*update*

Installatie voltooid, werkt niet helaas.
Zoals ik de release notes lees zou het wel moeten werken :(

*update 2*

Kennelijk geldt het enkel voor auto’s met ccNC (Connected Car Navigation Cockpit). Echter heb heb nog niet kunnen achterhalen welke model headunits dat dan zijn. (Bron)

[ Voor 42% gewijzigd door Locke_ op 06-11-2023 20:53 ]

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
Ook bij mij werkt AA niet draadloos na de update. Telefoon verwijderd en opnieuw toegevoegd.

In een huurauto in Spanje recent werkte het feilloos (in een standaard uitvoering) dus ik weet hoe het zou moeten werken. Wie lukt het wel?
Locke_ schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:05:
[...]

Bezig met de update installeren, meteen daarna testen

*update*

Installatie voltooid, werkt niet helaas.
Zoals ik de release notes lees zou het wel moeten werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

@Locke_ volgens mij staat het gewoon in je bron. Vanaf de nieuwe Kona. Denk niet dat de Tucson dit ooit krijgt. Wel jammer dat ze niet even duidelijk vermelden in de release notes.

Ben nu aan het updaten. Als de verkeersbord herkenning na trajectcontrole bug opgelost is ben ik al blij :)
Maar die alternatieve route feature is ook wel handig, vond dat jammer, had mijn vorige VW ook en was soms best handig bij files die helemaal vast staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Klippy op 06-11-2023 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
stervis schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:56:
[...]

Huh? Ben ik de enige die dit niet kan volgen? Je kunt toch gewoon het knopje op je handvat indrukken en dan gaat alles open?
Ga ik ff op terugkomen, weet nu ff niet meer hoe of wat (ben vrijdagavond en weekendrijder in de Tuc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Klippy schreef op maandag 6 november 2023 @ 22:34:
@Locke_ volgens mij staat het gewoon in je bron. Vanaf de nieuwe Kona. Denk niet dat de Tucson dit ooit krijgt. Wel jammer dat ze niet even duidelijk vermelden in de release notes.
Eens, echter vind ik ook verwijzingen die zeggen dat ccNC alle modellen met Bluelink betreft. Hoe dan ook, het werkt niet op de Tucson helaas.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
De Tuscon heeft de "Standard class Gen5W" unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Nou, de update heeft dus ook niet de verkeersbord herkenning bug opgelost -O-
Eens opzoeken hoe ik Hyundai kan bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oeroeg
  • Laatst online: 03:58
Maar gelukkig krijgen we wél "offers" in ons infotainmentsysteem. Ik sla nog even over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Mja dat wilde ik eigenlijk ook al zeggen. Naast de nieuwe kaarten updates hebben we dan één nieuwe feature en dat is reclame tijdens de navigatie d:)b

Ohja en vier nieuwe ambient geluiden, dat is de feature die ik precies één keer gebruikt heb op de dag dat ik de auto in ontvangst heb genomen.

Eigenlijk moet ik niet klagen, op mijn VW had ik nooit nieuwe features, maar ook geen nieuwe bugs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Klippy schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 23:05:
Ohja en vier nieuwe ambient geluiden, dat is de feature die ik precies één keer gebruikt heb op de dag dat ik de auto in ontvangst heb genomen.
Ik vraag me sowieso af wie dat uberhaupt gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebakker
Klippy schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 23:05:
Mja dat wilde ik eigenlijk ook al zeggen. Naast de nieuwe kaarten updates hebben we dan één nieuwe feature en dat is reclame tijdens de navigatie d:)b

Eigenlijk moet ik niet klagen, op mijn VW had ik nooit nieuwe features, maar ook geen nieuwe bugs.
Reclame.... wat en hoe moet ik mij dat voorstellen? Wel slecht trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Laatst online: 13-09 22:03
Net als Flitsmeister, langs elke tankstation, mcdonalds ''zin in een kopje koffie''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ebakker schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:52:
[...]

Reclame.... wat en hoe moet ik mij dat voorstellen? Wel slecht trouwens
Zie de release notes die @xminator heeft gedeeld.
Deze software-update biedt een nieuwe functie „Aanbiedingen in de buurt“, die bijv. winkels, horeca of tankstations met speciale aanbiedingen op het navigatiescherm toont. Als u geïnteresseerd bent, klik dan voor meer informatie gewoon op het logo van de zaak die is gemarkeerd
Je kan dat gewoon uitschakelen hoor, dus ik heb er niet heel veel last van, maar ze hadden de tijd in andere dingen mogen steken wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebakker
Is het automatisch starten van apple CarPlay weer terug met deze update? Met de vorige was het verdwenen en moet je die nu apart starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 08:57
https://www.iphoned.nl/nieuws/apple-carplay-draadloos-2023/

Zou het dan toch gaan gebeuren. Er wordt gelinkt naar een tabel met modellen en daar staat zo’n beetje iedere moderne Hyundai in; waaronder de tucson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stervis
Ik heb de update ook geïnstalleerd in de N-Line.Geen wireless AA. Maar mijn telefoonproblemen lijken wel opgelost. Mijn 'test collega' kan mij elke keer goed verstaan @Extigo.

Ik gebruik het eigen info systeem niet, dus voor mij geen reclame. Maar hoe dan ook blijft de audio heel erg matig ha

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 17:22

jasjenl

Liab A Tymo

wienesroa schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 06:58:
https://www.iphoned.nl/nieuws/apple-carplay-draadloos-2023/

Zou het dan toch gaan gebeuren. Er wordt gelinkt naar een tabel met modellen en daar staat zo’n beetje iedere moderne Hyundai in; waaronder de tucson
Je link werkt niet (althans, ik kom uit op de frontpage van iPhoned). Maar volgens mij is de conclusie al getrokken dat wireless carplay nooit gaat werken op de huidige Tucsons, simpelweg omdat de hardware het niet kan.

Overigens lukt het mij momenteel helemaal niet om de update te downloaden (en gisteren ook al niet), ik krijg steeds deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/etnr2xHNvmM0nARVnQia9BEyhBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9j5yU0enFNNFi0khYgwnCnX.jpg?f=fotoalbum_large

Ben ik de enige of is de server bij Hyundai gewoon down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Hmm, vreemd. Bij mij werkt het ook niet meer.
Er stond in ieder geval vermeld dat op termijn alle systemen vanaf 2018 wireless zouden werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 17:22

jasjenl

Liab A Tymo

wienesroa schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:49:
Hmm, vreemd. Bij mij werkt het ook niet meer.
Er stond in ieder geval vermeld dat op termijn alle systemen vanaf 2018 wireless zouden werken.
Ik vermoed dat het artikel is verwijderd omdat het dus niet klopte ;)
En ben er inmiddels achter dat voor de Tucson PHEV de update nog niet beschikbaar is, dus vermoedelijk krijg ik daarom die foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
De irritaties over het ontbreken van wireless CarPlay werden steeds groter. (Gek eigenlijk, hoe snel een mens kan wennen aan CarPlay tov de bijvoorbeeld standaard auto navi etc)

Op aanraden van een vriend een ottocast besteld. Man man man; dit had ik eerder moeten doen.
Koppelen is eenmalig en super easy. Zodra ik in auto stap, maakt hij verbinding. Gsm hoeft niet meer uit broekzak, draadloos laden geprobeerd en na 30min niet noemenswaardig warm. Echt heel erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

@wienesroa Waar besteld en voor welke prijs?
Ik ben er ook al een tijdje over aan het twijfelen, maar de vervolgvraag is dan welke wireless AA dongle.
Ottocast had ik nog niet echt in het vizier, maar zie ze niet op veel plekken in NL te koop.

Eens de black friday deals bij Amazon in de gaten houden.

[edit]Is dat dit model?

[edit2]Ik zie nu pas dat jij het over Carplay hebt ipv AA :P Dus jij hebt deze neem ik aan?

[ Voor 38% gewijzigd door Klippy op 15-11-2023 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienesroa
https://www.ottocast.com/products/u2-air-pro

BKCM35
Is kortingscode

Uiteindelijk betaalde ik 74€ en was het binnen een week binnen.

Tot nu toe: grote blij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Klippy schreef op woensdag 15 november 2023 @ 23:33:
@wienesroa Waar besteld en voor welke prijs?
Ik ben er ook al een tijdje over aan het twijfelen, maar de vervolgvraag is dan welke wireless AA dongle.
Ottocast had ik nog niet echt in het vizier, maar zie ze niet op veel plekken in NL te koop.

Eens de black friday deals bij Amazon in de gaten houden.

[edit]Is dat dit model?

[edit2]Ik zie nu pas dat jij het over Carplay hebt ipv AA :P Dus jij hebt deze neem ik aan?
Ik heb deze gister binnen gekregen. Was even updates installeren en daarna een kleine configuratie aanpassing zodat hij met iPhone 14+ beter samenwerkt en gaan.

Werkt zowel met AA als CarPlay en ben tot zover tevreden. Het is een heel klein beetje langzamer dan bekabeld, maar alleen als je echt met je neus op het scherm blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

wienesroa schreef op woensdag 15 november 2023 @ 23:44:
https://www.ottocast.com/products/u2-air-pro

BKCM35
Is kortingscode

Uiteindelijk betaalde ik 74€ en was het binnen een week binnen.

Tot nu toe: grote blij!
Ik heb hem toch maar op Amazon besteld, is nu ook 20 Euro korting met coupon en zeker geen importheffingen. Komt vanavond al aan met Prime. Toch bedankt voor de tip.

Die varianten van Ali ben ik toch wat terughoudender in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Snap ik helemaal. De otto heeft ook wel wat youtube reviews.
Bij Ali bestel ik ook eigenlijk alleen maar laadkabeltjee, houders, kleine meuk. Duurder dan €10 is dat weggegooid geld. Al zit er soms wel een pareltje bij.
De huidige telefoon tablet houders voor de kids die aan de hoofdsteunstangen zitten, gaan al 2jr mee.
De laadkabeltjes achterin slijten wel snel, doordat de kids ze met hun voeten steeds stuk trappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Facelift informatie: Huh, nu al? Facelift voor de Hyundai Tucson

Eigenlijk best een grote wijziging, zowel qua exterieur als interieur en ik vind beiden een verbetering.
Die lampen buiten zijn strakker, maar toch speelser en het interieur vind ik ook frisser met die gescheiden dashboards. Draaiknoppen voor de airco, not bad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

De Ottocast werkt overigens perfect, nu een paar dagen in gebruik en hij maakt elke keer probleemloos verbinding, ook snel. De dongle wordt al actief als er stroom op staat, dus bij het openen van de deuren, top ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oeroeg
Mooi dat ze het meeste wat ik matig vond nu opgelost hebben:
- USB C
- Wireles Android Auto
- Dat lelijke infotainentsysteem chique gemaakt.
- Meer fysieke knoppen
- (geïntegreede dashcam?)

Dat infotainmentsysteem lijkt mij minder fijn als die zo hoog zit, krijg je een lamme arm van. Nu kun je bedienen en met je elleboog op het middenconsole rusten tegelijk.

Grappig die versnellingspook aan het stuur, dat zie je vaak bij electrische auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Oeroeg schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:53:
Mooi dat ze het meeste wat ik matig vond nu opgelost hebben:
- USB C
- Wireles Android Auto
- Dat lelijke infotainentsysteem chique gemaakt.
- Meer fysieke knoppen
- (geïntegreede dashcam?)

Dat infotainmentsysteem lijkt mij minder fijn als die zo hoog zit, krijg je een lamme arm van. Nu kun je bedienen en met je elleboog op het middenconsole rusten tegelijk.

Grappig die versnellingspook aan het stuur, dat zie je vaak bij electrische auto's.
Zou bijna spijt hebben gehad en nog een paar maanden hebben gewacht voordat de nieuwe lease geregeld was... Ondanks dat vind ik het stuur wel heel simpel en lelijk. Je kunt nu lekker je handen erin leggen.

[ Voor 6% gewijzigd door stervis op 21-11-2023 18:57 ]

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oeroeg
stervis schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:57:
[...]

Zou bijna spijt hebben gehad en nog een paar maanden hebben gewacht voordat de nieuwe lease geregeld was... Ondanks dat vind ik het stuur wel heel simpel en lelijk. Je kunt nu lekker je handen erin leggen.
Hij wordt pas begin volgend jaar aangekondigd. Dus eer dat je erin kan rijden ben je twee jaar verder.
Ik heb deze auto gekocht op het comfort. Dat is nog steeds fantastisch en gaat niet veranderen met de facelift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Mijn eerste reactie is dat ik het niet bepaald veel mooier vind. Lelijk stuur, eenheid in de bediening scherm en knoppen eronder is weg. Lijkt wel of er weer een CD speler inzit ?

En wat doet dat spuugbakje bij de passagier in het dashboard ? Zoiets had mijn oude Citroen Xantia ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Nu ik nog eens beter kijk is het stuur inderdaad niet heel mooi en dat pookje lijkt me ook wennen.
De middenconsole is wel beter gesplitst, maar de huidige oogt wel meer als één geheel.
Die oplaad pad daar voor je armsteun is ook niet erg fraai.

Denk dat je aan de nieuwe ook snel gewend bent, de cockpit lijkt ook rechtstreeks uit de Sportage te komen. Op foto's vond ik dat grote scherm altijd leuk uitzien, maar in het echt is het gewoon jammer dat het nog steeds twee losse schermen zijn en het middenstuk niks toevoegt behalve onnodige reflecties. Dat was ook deel van mijn keuze voor de Tuscson, dat gaat de nieuwe dus ook hebben.

Ik hoef de keuze nu niet meer te maken, maar inderdaad er zitten ook mindere zaken in het nieuwe interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Beiden hebben voor en nadelen. Aangezien ik ook keuze niet meer hoef te maken, geen issue. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat je liever facelift rijdt dan eerste gen.
Aan de andere kant, levertijd, prijs kan je juist naar uitlopende model drijven.

Edit: @Klippy , fijn dat de ottocast jou ook goed bevalt.

[ Voor 11% gewijzigd door wienesroa op 22-11-2023 09:59 ]

• Ebakker
na afgelopen vrijdag opnieuw een bandenwissel uitgevoerd (poging 3 winterbanden) Ze hebben er nu Bridgestone banden geplaatst. En het is weer heerlijk stil in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 16:19
hier sinds 2 weken de Tucson PHEV shine op de oprit (leasing van werkgever voor komende 5j). Sinds zaterdag Michelin Alpin winterbanden er op en geen last van resonatie of geluid. Heb zelfs de indruk dat er geen extra geluid is terwijl ik voordien met mijn Skoda octavia wel duidelijk meer rijgeluid had met winterbanden.

Voor de rest is het even wennen. Ondertussen al 1500 km achter de rug en toch 2 'ergernissen':
  • moet vaak tanken met de tank van 42l. Ook al laad ik de wagen wel telkens op. Had liever een grotere tank gezien. Ik tank nu 95, zou ik met 98 meer rijbereik halen? Qua prijs maakt het niet uit dankzij m'n tankkaart
  • nog geen positie gevonden waarbij ik geen rugpijn heb bij langere ritten. Ik blijf zoeken
Verder is het wel een fijne wagen. Nog geen spijt van m'n keuze. Binnen 2 weken kerstmarktje gaan doen in Duitsland, eens testen op de Autobahn dan O-)

• Jpiek
PierreG schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:00:
[moet vaak tanken met de tank van 42l. Ook al laad ik de wagen wel telkens op. Had liever een grotere tank gezien. Ik tank nu 95, zou ik met 98 meer rijbereik halen? Qua prijs maakt het niet uit dankzij m'n tankkaart
Betwijfel ik, geen sportstand gebruiken iig. maar hoeveel rij je dan eigenlijk, ik haal toch redelijk makkelijk 500 km op een tank. Ik weeg 72 kg en 60 ervan zit in m'n rechtervoet :o
]nog geen positie gevonden waarbij ik geen rugpijn heb bij langere ritten. Ik blijf zoeken[/li]
Veel experimenteren met de lendesteun (heeft de shine die ?)
Binnen 2 weken kerstmarktje gaan doen in Duitsland, eens testen op de Autobahn dan O-)
Dan gaat je actieradius er zeker aan >:) Dan wél sportstand gebruiken, kan je vertellen dat dat een feestje is op de linkerbaan _/-\o_

• Hmmbob

Voor de rest is het even wennen. Ondertussen al 1500 km achter de rug en toch 2 'ergernissen':
  • moet vaak tanken met de tank van 42l. Ook al laad ik de wagen wel telkens op. Had liever een grotere tank gezien. Ik tank nu 95, zou ik met 98 meer rijbereik halen? Qua prijs maakt het niet uit dankzij m'n tankkaart
"vaak" is een relatief begrip. Het is natuurlijk geen diesel, dus als je dat als referentie hebt dan moet je vaker tanken idd.
Verder is het wel een fijne wagen. Nog geen spijt van m'n keuze. Binnen 2 weken kerstmarktje gaan doen in Duitsland, eens testen op de Autobahn dan O-)
192km/u. :+

• Probook8979
Hoe stel je verkeers radio in zodra je op Spotify muziek zit te luisteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Jpiek schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:35:
[...]

Betwijfel ik, geen sportstand gebruiken iig. maar hoeveel rij je dan eigenlijk, ik haal toch redelijk makkelijk 500 km op een tank. Ik weeg 72 kg en 60 ervan zit in m'n rechtervoet :o
500km valt me ook wel tegen voor een PHEV eigenlijk, ik haal er makkelijk 700 met de HEV. Weliswaar een grotere tank, maar ik dacht dat je met de PHEV véél meer zou halen, als je hem tenminste ook echt elektrisch gebruikt.... Maar dat zal voor iedereen anders zijn, bij lange afstanden zal je meer op bezine rijden.
Probook8979 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:31:
Bedoel je dat je automatisch naar de zender met verkeersinfo gaat? Volgens mij is dat niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Klippy schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:48:
[...]

500km valt me ook wel tegen voor een PHEV eigenlijk, ik haal er makkelijk 700 met de HEV. Weliswaar een grotere tank, maar ik dacht dat je met de PHEV véél meer zou halen, als je hem tenminste ook echt elektrisch gebruikt.... Maar dat zal voor iedereen anders zijn, bij lange afstanden zal je meer op bezine rijden.
Zelfs met de MHEV haal ik tussen de 700 en 750km op een tank, maar volgens mijn jongste (20) rij ik als een trage opa :+ (rij veelal aangegeven snelheid + 3km/h)

• Probook8979
Klippy schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:48:
[...]

[...]

Bedoel je dat je automatisch naar de zender met verkeersinfo gaat? Volgens mij is dat niet mogelijk.
Dit laatste idd ^.
Zodra ik Spotify via mijn mobiel zit te luisteren, dat hij automatisch overschakeld naar RADIO FM of DAB verkeersinfomatie.

• Idefix70
RTFM: http://webmanual.hyundai....steningtodaboptionfm.html
Probook8979 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:31:

• wienesroa
Klopt het dat de auto hold na uitschakelen auto iedere keer opnieuw ingeschakeld moet worden?

Bij de sportage stond deze gewoon aan iedere keer als ik erin reed

• Idefix70
Ja helaas wel. Bloed irritant met het is voor nu wat het is. Waar zou je een rfc in kunnen dienen?
wienesroa schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:39:
Klopt het dat de auto hold na uitschakelen auto iedere keer opnieuw ingeschakeld moet worden?

• Klippy

Klippy

Still Game

Je doet nu net voorkomen alsof het kan?
In de handleiding staat
TA-functie maakt het voor het systeem mogelijk om te schakelen naar verkeersberichten (TA) vanuit de huidige bron.
Daaruit maak ik op dat het niet kan.

• Locke_

Locke_

Idefix70 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:41:
Ja helaas wel. Bloed irritant met het is voor nu wat het is. Waar zou je een rfc in kunnen dienen?

[...]
Klantenservice, meermaals contact mee gehad, zelfs vanuit hier eerder een lijst met tips, ideeen en verbeteringen aangeleverd. Werd toegezegd dat ze intern dit gingen bespreken en er feedback zou komen. Nooit meer wat van gehoord en op een vraag voor een update werd gereageerd dat ze van niets wisten.

Dus of je het nou naar hun mailt of verwijst naar /dev/null maakt weinig uit denk ik

• wienesroa
Klippy schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:36:
De Ottocast werkt overigens perfect, nu een paar dagen in gebruik en hij maakt elke keer probleemloos verbinding, ook snel. De dongle wordt al actief als er stroom op staat, dus bij het openen van de deuren, top ding.
Ik ben sinds vandaag om van sportage naar Tucson.
En heb Otto hier geplakt, volledig uit het zicht en werkt perfect!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/db1Qo4MqBvUR2CPkDdOQbbkiO5E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d60AbXzcfVdB5e4LCYcdnPwg.jpg?f=user_large

Wel uiterst links (Timmerfrans zou trots op me zijn), want anders zit die voor sfeerverlichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 16:19
Jpiek schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:35:
[...]

[...]

Veel experimenteren met de lendesteun (heeft de shine die ?)

[...]

Dan gaat je actieradius er zeker aan >:) Dan wél sportstand gebruiken, kan je vertellen dat dat een feestje is op de linkerbaan _/-\o_
Klopt, inderdaad wel vergeleken met mijn Skoda Octavia (Diesel) die toch vlot 850-900 km haalde met een tank. Heb enkel een tankkaart voor BE, was wel handig om vlak voor de grens nog eens te tanken en door te rijden tot Zuid-Frankrijk of Oostenrijk met een tank op kosten van de werkgever ;-)

Shine heeft inderdaad lendesteun. Die heeft alle opties behalve panoramisch dak en adaptieve ophanging, dat is de Shine met 'sensation pack'. In NL zijn de uitvoeringen anders genoemd. Al een stap vooruit gemaakt door het stuur wat beter te positioneren alvast zodat ik minder verkrampt naar voor zit. Blijven zoeken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
  • nog geen positie gevonden waarbij ik geen rugpijn heb bij langere ritten. Ik blijf zoeken
Mijn vader heeft sinds februari een HEV premium (dus de volle hybride maar geen plugin) maakt tanken doet hij weinig. In ieder geval veel minder dan de vorige Tucson op benzine. Hij zit rond de 1 op 17. In ieder geval zijn mijn ouders erg blij ermee. Vorige was een auto die de garage gebruikte voor uitlenen en was lui. Reed je in zijn 2 omhoog op een col. Leek soms wel een vrachtwagen zo traag. De huidige rijdt volbepakt zo omhoog op cols als de Grimsel en De La Forclaz terwijl daar wel een goede klimmen in zitten. Als het een mens zou zijn, zou hij nog niet eens zweten. Morgen ga ik met ze mee naar de kerstmarkt dus 1e keer Autobahn. Ik vermoed wel dat mijn vader even het gaspedaal gaat testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Niet zo relevant, met stip het leukste is bij ca 120/130 km/uur in de sportstand het gas VOL intrappen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
martwoutnl schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:50:
[...]
Morgen ga ik met ze mee naar de kerstmarkt dus 1e keer Autobahn. Ik vermoed wel dat mijn vader even het gaspedaal gaat testen.
Mijn gebruiksmeter is nog steeds herstellende van een ritje met caravan naar de Bodensee en 2 weken autobahn aldaar.... O-)

Ik sta nu ergens rond 1:14:9 :9
Eerste maand was ik meteen al 3000 km verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Klippy schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:01:
[...]

In de handleiding staat

[...]

Kan het nou of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

wienesroa schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:41:
[...]

Ik ben sinds vandaag om van sportage naar Tucson.
En heb Otto hier geplakt, volledig uit het zicht en werkt perfect!

[Afbeelding]

Wel uiterst links (Timmerfrans zou trots op me zijn), want anders zit die voor sfeerverlichting
Daar zit die van mij ook geplakt (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idefix70
Klippy schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:01:
[...]

In de handleiding staat

[...]

Ik ook _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idefix70
wienesroa schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:39:

Reactie van de importeur n.a.v. mijn rfc:
De door u gevraagde logica-aanpassing geldt voor de latere geïntroduceerde modellen. Bij deze modellen zal de functie niet meer automatisch uitschakelen wanneer het contact wordt uitgeschakeld. Helaas zijn er geen plannen vanuit de fabriek om deze aangepaste logica beschikbaar te stellen voor voertuigen met de oude logica. We begrijpen dat dit teleurstellend kan zijn en staan klaar om eventuele andere vragen te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
moet vaak tanken met de tank van 42l. Ook al laad ik de wagen wel telkens op. Had liever een grotere tank gezien. Ik tank nu 95, zou ik met 98 meer rijbereik halen? Qua prijs maakt het niet uit dankzij m'n tankkaart
Je kunt als de pomp afslaat er nog 5-7 liter extra in krijgen door het pistool er half in te hangen en heel rustig te tanken. Op een gegeven moment zie je de benzine in de opening staan, dan is hij afgetopt. Mijn record is 56,3 liter in één tankbeurt met <10km bereik (specificatie = 52L)

Op die manier haal ik 1000km met de HEV.

Heeft iemand al getest hoe ver je nog kunt rijden als je tank leeg is en hij 0km bereik aangeeft? En kun je met een lege brandstoftank nog elektrisch rijden?

[ Voor 9% gewijzigd door Oeroeg op 01-12-2023 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idefix70
Je kunt als de pomp afslaat er nog 5-7 liter extra in krijgen door het pistool er half in te hangen en heel rustig te tanken. Op een gegeven moment zie je de benzine in de opening staan, dan is hij afgetopt.
Er staat niet voor niets een waarschuwing in het manual om dit niet te doen. Vooral met hogere temperaturen kan er overdruk ontstaan in de tank. Er zit functionaliteit in de tank in om dat te mitigeren maar verstandig is dat 'aftoppen' niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Idefix70 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 06:23:
[...]

Er staat niet voor niets een waarschuwing in het manual om dit niet te doen. Vooral met hogere temperaturen kan er overdruk ontstaan in de tank. Er zit functionaliteit in de tank in om dat te mitigeren maar verstandig is dat 'aftoppen' niet.
Kan er iets stuk gaan dan? Er zijn tegenwoordig ontlucht systeem die het ontlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Probook8979 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 20:39:
[...]

Kan er iets stuk gaan dan? Er zijn tegenwoordig ontlucht systeem die het ontlucht.
Klopt, maar als er geen lucht inzit maar alleen maar benzine omdat je hem tot de rand gevuld hebt ? Dan gaat het ontluchtingssyteem er dus benzine uitgooien ipv lucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 12:14
En bij sommige auto's komt er dan benzine in het dampfilter, waardoor dat direct aan vervanging toe is. Dat kan dan aardig in de papieren lopen.

Zelf ben ik ook wel van het lekker voltanken (ik rijd Diesel, geen Tucson trouwens). Maar ik doe dat wel alleen wanneer ik daarna nog een stuk moet rijden. En bijvoorbeeld niet op een zomerse dag met nog maar 10 km te gaan.

Hier wat meer info:
https://www.destentor.nl/...nken-na-de-klik~add094e8/

Ik kon overigens geen info op auto sites vinden hierover, dat is dan wel weer bijzonder. Hoewel ik het bijvoorbeeld op het Skoda Forum ook wel vaker voorbij heb horen komen.

Waarbij mijn Skoda Fabia van 2013 een palletje in de toevoerleiding heeft (wat normaal ingedrukt wordt wanneer je de dop er in draait), waarmee je na afslag nog zo'n 10 liter door kan tanken. Dat is dus een ontluchting van de kopruimte in de tank, als je die met het tankpistool indrukt, kan je echt nog 8-10 liter doortanken, wat ik met mijn Diesel meestal dus ook doe, scheelt 200-250 km actieradius :o

EDIT: Waarom ik benoem dat ik Diesel rijd: die hebben voor zover ik weet geen dampfilter, daarbij is het risico op beschadiging daarvan dus niet aanwezig. Wel zou koude Diesel uit een ondergrondse tank bij warm weer zodanig kunnen uitzetten, dat de tank overstroomt.

[ Voor 10% gewijzigd door Wild Chocolate op 03-12-2023 12:09 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Wild Chocolate schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:02:
Wel zou koude Diesel uit een ondergrondse tank bij warm weer zodanig kunnen uitzetten, dat de tank overstroomt.
Dank voor de meer dan uitgebreide aanvulling :)

Bovenstaande vang je dan weer af door meteen die 100-200 km te rijden en dus het peil weer op normaal te brengen.

Ik druk nog wel een paar keer door na aftanken maar niet met hoeveelheden van 5 liter, meestal om het bedrag een beetje mooi af te ronden (slaat nergens op, ik weet het, maar iedereen heeft recht op z'n eigen tic :+ )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Altijd fijn als hij weer even gewassen is na die eerste laag sneeuw en zout.
Gisteravond weer even van grijs grauw naar Amazon Grey getransformeerd.
Winterbandjes er weer onder, kunnen we er weer even tegenaan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4QFrE3hOdi_XUMVU_J6PMXftcA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MXSNjltT308djtVqp6b2tPSU.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Zijn er mensen die al extra spatborden/randjes hebben gevonden die passen op een Nline?
Ik vind dat de auto aan de zijkant wel erg veel vuil vangt vanaf voorwielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Spatlappen heten die dingen, maakt zoeken misschien makkelijker :)
Er zijn geen originele van Hyundai volgens mij, maar je kan altijd vragen bij een dealer. Klopt inderdaad dat hij snel vies is aan de zijkant.

Op Amazon zag ik deze, volgens mij gelijk aan deze van Ali.
Verder niet veel eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienesroa
Dankjewel Klippy.
Ik was deze ook al eens tegengekomen, maar lijken toch niet te passen.

Dit staat er op Amazon:

Beschrijving
Compatibele modellen:
Compatibel met nieuwe Hyundai Tucson NX4 / Hybride / Plug-In Hybrid 2021 2022 2023

Waarschuwing: Niet voor nieuwe Tucson N Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Oh inderdaad, dat had ik niet gezien. Dat zal zijn omdat de N Line de meegespoten wielkasten heeft, daar had ik niet eens bij stil gestaan. Dan zal het lastig worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Begin komend jaar heb ik nog een afspraak bij dealer; eens kijken of hij nog tips heeft.

Die voorste lijken zo op oog te passen. Wielkasten achter hebben echt ietwat andere vorm volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
wienesroa schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:55:
Zijn er mensen die al extra spatborden/randjes hebben gevonden die passen op een Nline?
Ik vind dat de auto aan de zijkant wel erg veel vuil vangt vanaf voorwielen.
Ik heb die sidesteps, treeplanken hoe je het ook wilt noemen. Blijft een dikke smeerbende...

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oeroeg
Iemand al ervaring met garantie claimen op het tankdopklepje?

Ik meen eerder gelezen te hebben dat deze bij sommigen na verloop van tijd niet meer goed aansluit. Na wat onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat de hechting van metaal en kunststof los zit. Ik kan hem weer op z'n plaats duwen en dan hoor ik een klik, maar dat laat direct weer los. Wellicht dat dit door de warmte vervormd is. Nooit iets geks met het kapje gedaan.

Foto ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCmFhIj8NUeNf1w--7cRhuY08nc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hyxMNYq31devBSjYUvBlcZ7F.jpg?f=fotoalbum_tile

Bonustip. Tijdens het inspecteren kwam ik erachter dat er een houder voor je tanktop in het kapje zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mBPibataPB7VdN0U9sQBf-QEH0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dc2v5X8wuiP52MR31BeUvaAq.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wienesroa
Hier nog geen speling te zien. Nog een bonustip, je kan je hoedenplank rollo onder de kofferbak mat klemmen, ligt die niet in de weg in de garage.
EN de vetste, je kan de zonneklep naar links zetten EN verlengen, zodat je niet verblind wordt door de zon die tussen de klep en b stijl spiekt 😇😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:50
Oeroeg schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:23:
Iemand al ervaring met garantie claimen op het tankdopklepje?

Ik meen eerder gelezen te hebben dat deze bij sommigen na verloop van tijd niet meer goed aansluit. Na wat onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat de hechting van metaal en kunststof los zit. Ik kan hem weer op z'n plaats duwen en dan hoor ik een klik, maar dat laat direct weer los. Wellicht dat dit door de warmte vervormd is. Nooit iets geks met het kapje gedaan.

Foto ter illustratie:
[Afbeelding]

Bonustip. Tijdens het inspecteren kwam ik erachter dat er een houder voor je tanktop in het kapje zit.
[Afbeelding]
Schijnt inmiddels nu wel een bekend probleem te zijn bij de dealers. Ik heb een afspraak eind januari.

Iets met afstelling oid.
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste