Goedendag heren (en dames ?),
Inmiddels na een goed jaar wachten inmiddels ook toegetreden tot de Hyundai Tucson rijders.
Net als zijn voorganger, een Peugeot 3008, in private-lease . Contract getekend 6-2022 en 1-7-2023 de wagen opgehaald.
PHEV, NLine Sunset Red, Mica Phantom zwart dak.
Afneembare trekhaak
Suede lederlook bekleding
Verlichting kofferbak
ff ingereden en vervolgens ermee naar de Bodensee met de sleurhut erachter. Nog net geen 2 maanden verder staat er nu al bijna 5000 km op de teller.
Meeste ervaringen zoals hier beschreven kan ik alleen maar ondersteunen, fijne wagen waar ik de komende 60 mnd heel veel plezier mee ga beleven. In sportstand op de autobahn (zonder caravan dan) echt een geweldige pittige wagen
Middenconsole-bakje had ik al besteld en is een aanwinst, alleen is de ruimte eronder nu redelijk nutteloos, dus daar zal we iets heen verhuizen wat ik niet vaak nodig heb.
Als je de smart cruisecontrole aanzet met de caravan erachter zet de Tucson ook HDA en Lane-following aan. wat resulteerde in een ge-pingpong tussen de lijnen die versterkt werd door de caravan en dus in een zichzelf versterkende slingerbeweging.

HDA dus definitief uitgezet. daarna was SCC met de caravan op de drukke Duitse wegen (veel wegwerkzaamheden) wel erg prettig rijden.
Eigenlijk heb op dit moment maar 3 dingetjes in de categorie 'jammer' maar ook niet meer dan dat :
- Geen automatische handrem (tenzij je auto-hold steeds aan zet)
- na mij eerste ervaring met elektrisch rijden : Nóg meer kilometrage zou wel hel leuk zijn
- Ruimte in de portiervakken valt wel erg tegen, bij de Peug kon ik er bijna mijn boodschappen in kwijt.
Wat ik nog overweeg :
- Langere laadkabel, en liefst en wat lichtere. Op sommige plekken moet ik vooruit en schuin inparkeren (garage) en dan zit de laadpaal links voor en de laadklep rechts achter... En een lichtere kabel omdat je deze een beetje opgetild moet houden voor hij goed vergrendeld.
- Spatlappen, de zijkant van de auto ziet er niet uit als je wat plassen of modder/zand mee gepakt hebt...
- Misschien nog een rubberen kofferbak mat...