Het grote Hyundai Tucson topic

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 18:05
JuG schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:33:
[...]

Stiknaden heb ik geen last van, het enige wat mij aan de stoelen soms irriteert is dat plastic versiersel net onder de hoofdsteun. Soms als ik me goed wil zetten dan port het ineens in mijn rug. Hadden ze echt weg mogen laten want het heeft geen enkele nut.

[Afbeelding]
Ja, inderdaad. Dat heb ik ook opgemerkt. Hoop echt dat die stiknaden nog wat afzwakken in 'aanwezigheid'.

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stervis
wienesroa schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:48:
Hebben de stoelen in de Nline bij de hoofdsteunen gewoon 2 stangen?
Ik heb in mijn huidige auto zo'n tabblethouder voor de kids eraan hangen en het viel me op bij een collega met een Kodiaq, dat die stoelen in de sportline (denk ik) in een geheel doorliepen naar de hoofdsteun, dus die had andere tablethouders nodig.
Naar mijn weten wel. Niet zo'n systeem wat de Kia Sportage ook heeft iig.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Oh nog een kleine irritatie: Bij het volgende nummer kiezen via Android Auto krijg je enkel de titel te zien, niet de artiest in de cockpit. :+

Had net zo goed de bron 'Android Auto' de artiest kunnen laten zijn of een stukje lopende tekst onderin om ook de artiest te weergeven.

Maar goed, dan ben ik echt wel aan het azijn pissen.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 07:54
Wij hebben een Tucson uit 2016, nieuw gekocht. Zijn nu opzoek naar een nieuwe Tucson =)
Nooit problemen met de auto gehad en ons altijd veel plezier gegeven met de ritjes in de bergen, etc.

Nu kijken we voor een nieuwe Auto, willen graag bij Hyundai blijven. De nieuwe Tucson Hybrid plugin lijkt me eigenlijk wel wat. ~47km op de electro motor en als je meer km rijdt dan gaat de benzine lopen. Heeft iemand deze auto en wat zijn de bevindingen? =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:11

Klippy

Still Game

@da_PSI Het topic staat er vol mee :p

Ik heb er een, fijne auto, maar alle nadeeltjes zijn ook wel benoemd. Niks groots qua nadelen. Fijne reisauto, tikje groot maar echt comfortabel. Viel me net nog op na een ritje van 100 kilometer dat een uur in die auto gewoon relaxed is en je je net zo fris voelt als daarvoor.

Qua prijs/kwaliteit verhouding nog steeds een goeie deal, zeker als je hem zelf gaat kopen. Als je nu Hyundai rijder bent en dat wil blijven dan heb je een hele korte shortlist en dan ga je er blij mee zijn.
Misschien nog de PHEV overwegen, verbruik van de HEV wisselt een beetje, maar voor zijn formaat echt gewicht valt het niet tegen (deze tank zit ik op 6.2l/100km) en de elektromotor erbij maakt hem best pittig.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:08

jbbrans

da_PSI schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:18:
Wij hebben een Tucson uit 2016, nieuw gekocht. Zijn nu opzoek naar een nieuwe Tucson =)
Nooit problemen met de auto gehad en ons altijd veel plezier gegeven met de ritjes in de bergen, etc.

Nu kijken we voor een nieuwe Auto, willen graag bij Hyundai blijven. De nieuwe Tucson Hybrid plugin lijkt me eigenlijk wel wat. ~47km op de electro motor en als je meer km rijdt dan gaat de benzine lopen. Heeft iemand deze auto en wat zijn de bevindingen? =)
Ik rijdt nu een half jaar in de Phev versie.
Als je de kachel niet hoeft te gebruiken kan je puur elektrisch rijden en kom je goed mee in het nederlandse verkeer. Elektrisch rijden is op dit moment alleen interessant als je onder de 40ct/kwh kan laden.
Bij 100km/u heb ik een verbruik van ongeveer 5,5l/100km.
Door Duitsland met 130km/u ging dat omhoog naar 8,5l/100km. Vermogen is er genoeg om volgeladen met het duitse verkeer mee te komen.
Ik rijdt trouwens het meest op de cruisecontrol.

Auto ligt stabiel op de weg en geeft vertrouwen.

Sommige mensen hebben problemen met de stoelen, ik vind ze lekkerder dan mijn vorige auto’s (skoda yeti, Mercedes e-klasse 2010).

De auto is enthousiast in het geven van waarschuwings piepjes.

Als je besluit er een te nemen, kijk dan naar een voorraad model. Anders kan de wachttijd zomaar 1 tot 1,5 jaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:50
Meer mensen last van een vuile streep onder de zijspiegels?

Voorheen had ik dit ook met een kia rio, dat was toen dus een fout vanuit fabriek. Toevallig vallen ze samen onder dezelfde onderneming... bij de dealer keken ze me aan alsof ik gek was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
Pics?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
* Hmmbob kijkt uit het raam

Nope. Maar ik heb hem tussen de laatste regenbui en nu nog door de wasstraat gehad. 'T is me in ieder geval nooit opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Hmmbob schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:02:
* Hmmbob kijkt uit het raam

Nope. Maar ik heb hem tussen de laatste regenbui en nu nog door de wasstraat gehad. 'T is me in ieder geval nooit opgevallen.
Na een wasbeurt gaat het iig niet weg.. zie je overigens wel vaker bij andere autos ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 17:22

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb geen last van een streep onder de spiegels, maar ben er inmiddels wel achter dat de lak van een Tucson niet goed bestand is tegen vogelpoep... Ondanks dat ik er bij aflevering een glass coating op heb laten zitten, is er op het dak toch dusdanige schade door een poepvlek ontstaan dat het dak overgespoten moet worden. En dat wordt door Hyundai gezien als 'schade van buitenaf' dus niet gedekt onder garantie. Die glass coating heb je dus in dit geval ook blijkbaar niks aan, alhoewel het de vraag is hoeveel daarvan er nog op zit na een jaar (want zo lang hebben we deze auto inmiddels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Ik word toch langzamerhand wel een beetje gek van de irritatie die ik heb met de stoel.

Deze stikrand voel ik echt door alles heen ten koste van 't zitcomfort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czop3j50VKN3XkO38eERR429gMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZPcnTKVXBZFL01vvVbrn8C8q.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoop echt dat ik hier snel aan wen of de stoel wat 'inbreekt'... beetje een domper zo.

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 15:59
Oh die stikrand bedoel je, zelf heb ik daar echt helemaal geen last van. Zit gewoon prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 08:57
Hoe zit het trouwens met het opwarmen van de stoelen als de auto in de zon staat.
Op dit moment heb ik donker bruin leer en dat is echt een drama.
Helaas ook geen stoelairco, dus dat duurt ook lang voordat stoelen aangenaam zijn om inte zitten. De eerste seconden is het echt zo warm dat je niet met blote benen kunt gaan zitten.

Ben voornamelijk benieuwd naar de Nline. Die heeft alcantara en leren zijkanten?
En hoe snel doet de stoelairco zijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 16:06

Locke_

Iron within, Iron Without!

Het is hier nog niet gemeld, maar de nieuwe navigatie software is te downloaden via https://update.hyundai.com.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stervis
JuG schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:51:
Oh die stikrand bedoel je, zelf heb ik daar echt helemaal geen last van. Zit gewoon prima hier.
Ja, ik moet onderuit zitten wil ik 'm niet voelen... Zo even richting de dealer om nog eens in die premium te zitten. Dat was ook de proefrit auto en kan mij niet heugen dat ik het issue had bij de leren stoelen
wienesroa schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:28:
Hoe zit het trouwens met het opwarmen van de stoelen als de auto in de zon staat.
Helaas ook geen stoelairco, dus dat duurt ook lang voordat stoelen aangenaam zijn om inte zitten. De eerste seconden is het echt zo warm dat je niet met blote benen kunt gaan zitten.

Ben voornamelijk benieuwd naar de Nline. Die heeft alcantara en leren zijkanten?
Binnen 2-3 minuten is de stoel wel koel met de verkoelfunctie. Hitte niet zo gek veel last van omdat het een ruwe stof is.

[ Voor 5% gewijzigd door stervis op 16-06-2023 13:10 ]

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Locke_ schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:03:
Het is hier nog niet gemeld, maar de nieuwe navigatie software is te downloaden via https://update.hyundai.com.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Locke_ schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:03:
Grappig. Hij kan niets vinden op mijn model: NX4eAH.S5BLC.AEU. Dan maar via Hyundai > Tuscon Hybrid... :P

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 16:06

Locke_

Iron within, Iron Without!

Ah gemist, sorry 8)7

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Gelukkig was het lekker koel in de garage :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1cEZa33bZz2TdRs5BlOz8ifY6VU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/81sKT1JfVdChSbwgUxf3mXCf.jpg?f=fotoalbum_medium

Het wachten viel wel mee dit keer, gaat prima zonder draaiende motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Eigenlijk toch wel wat gemerkt van de nieuwe update, heb dat niet in de release notes gezien.

Nieuw en best leuk:
- SoundHound integratie voor de radio, werkte niet altijd, maar wel grappig :)
- Bij trajectcontroles laat hij nu ook de gemiddelde snelheid zien op dat traject, dat is wel echt handig.
- Inhaalverbod wordt nu als een los verkeersbord getoond
- Bij de KWA tunnel in Maastricht in zuidelijke richting lijkt het nu eindelijk gefixt dat de onderste tunnelbuis 100km/h is ipv 80 (dat is de bovenste buis). Dat was vrij irritant :P

Wat me wel opviel is dat 2x mijn verkeersbordherkenning in het dashboard ermee stopte, eerst lege borden tonen en daarna niks meer. Wel elke keer na een trajectcontrole, eens in de gaten houden of dat consequent nu fout gaat. In het navigatiescherm in het midden stonden wel nog de juiste borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Klippy schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 18:16:
Eigenlijk toch wel wat gemerkt van de nieuwe update, heb dat niet in de release notes gezien.

Nieuw en best leuk:
- SoundHound integratie voor de radio, werkte niet altijd, maar wel grappig :)
- Bij trajectcontroles laat hij nu ook de gemiddelde snelheid zien op dat traject, dat is wel echt handig.
- Inhaalverbod wordt nu als een los verkeersbord getoond
- Bij de KWA tunnel in Maastricht in zuidelijke richting lijkt het nu eindelijk gefixt dat de onderste tunnelbuis 100km/h is ipv 80 (dat is de bovenste buis). Dat was vrij irritant :P

Wat me wel opviel is dat 2x mijn verkeersbordherkenning in het dashboard ermee stopte, eerst lege borden tonen en daarna niks meer. Wel elke keer na een trajectcontrole, eens in de gaten houden of dat consequent nu fout gaat. In het navigatiescherm in het midden stonden wel nog de juiste borden.
Bij mij installatie ook goed gegaan, alleen gebruik altijd AA. Volgens mij wacht ik nog op je instellingen... :D

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silk-
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-01-2024
Ik heb de Nline Sky PHEV nu een maand in bezit en 1800 km op de teller staan. Tot nu toe weinig minpunten kunnen ontdekken in de auto. Hieronder wat puntjes van kritiek:
- HDA past zicht niet automatisch aan op trajecten waar je na 19.00 een andere (hogere) snelheid mag rijden.
- Lane Assist werkt niet altijd even goed. Heb momenten gehad waarbij er niet werd gecorrigeerd.
- Al die verschillende waarschuwingen (piepjes) die niet uit te zetten zijn.
- Vingervlekken overal op de auto (zowel binnen als buiten op de Shadow Grey)

Verder is het een heerlijke auto om in te rijden. Zeker in de file met HDA is het ontspannen de file door komen.
Ik ben nog wel op zoek naar een goede houder voor mijn telefoon (waar je geen bekerhouder voor moet opofferen) en een rubber kofferbakmat waarbij je wel de mogelijkheid hebt om gebruik te maken van de dubbele bodem waar de laadkabel inligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Silk- schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:02:
Ik heb de Nline Sky PHEV nu een maand in bezit en 1800 km op de teller staan. Tot nu toe weinig minpunten kunnen ontdekken in de auto. Hieronder wat puntjes van kritiek:
- HDA past zicht niet automatisch aan op trajecten waar je na 19.00 een andere (hogere) snelheid mag rijden.
De HDA om de snelheid aan te passen heb ik helemaal uit gezet. Hij reageerde ook op snelheids aanduidingen voor 90 bij regen en dergelijke. Dan reed ik 's avonds 130 en wou dan ineens weer 90.
- Lane Assist werkt niet altijd even goed. Heb momenten gehad waarbij er niet werd gecorrigeerd.
Op buitenwegen met fietsstroken aan beide zijdes en 1 auto breedte in het midden, wil de auto perse in het midden rijden. Ik kreeg hem zelfs zover dat de vermoeidheids indicatie aan sloeg omdat ik rechts reed en de lijn constant onder de auto zat.
Op een gegeven moment begon ik al niet meer op de piepjes te letten. Ze zijn hun doel voorbij geschoten.
Wacht maar tot je in een beetje stoffige omgeving verblijft. Alles wat glanst kan je dagelijks afvegen.
Verder is het een heerlijke auto om in te rijden. Zeker in de file met HDA is het ontspannen de file door komen.
Ik ben nog wel op zoek naar een goede houder voor mijn telefoon (waar je geen bekerhouder voor moet opofferen) en een rubber kofferbakmat waarbij je wel de mogelijkheid hebt om gebruik te maken van de dubbele bodem waar de laadkabel inligt.
Zeker een heerlijke auto om te rijden. Brandstof verbruik bij constante snelweg snelheid (120-130) valt mij wel tegen. (1 liter voor 10,5-12,5km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Silk- schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:02:

En wat vind je van de stoelen? Op dit moment heb ik daar wat issues mee, zelfs na 2500km.

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG
wienesroa schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:28:

Ik ben eigenlijk enorm tevreden van de geventileerde stoelen. Echte A/C is het natuurlijk niet, maar dat is eigenlijk nergens zo. Er wordt gewoon frisse lucht doorheen geventileerd maar dat doet heel goed zijn werk.

Zeker nu met de zomerse temperaturen is dat heerlijk. Waar ik in mijn vorige wagens toch wel regelmatig tegen de stoel opplakte heb ik dat nu niet meer, vooral voor de rug enorm fijn als het eenmaal +30 graden is of zo. Je hebt het zelf dan misschien niet meteen warm maar omdat je tegen die rugleuning zit begin je daar toch wel snel te zweten zonder je het doorhebt.

Qua stof is het vergelijkbaar met mijn CLA die ik vroeger reed, die had ook van dat fake alcantara stof in het midden en wat fake leer aan de zijkanten. Dit werkt samen met de ventilatie en de stoelverwarming prima in ieder geval.

[ Voor 6% gewijzigd door JuG op 21-06-2023 07:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silk-
stervis schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:29:
[...]

En wat vind je van de stoelen? Op dit moment heb ik daar wat issues mee, zelfs na 2500km.
Ik vind de stoelen heerlijk. Zeker de ventilatie is in dit weer heerlijk.
Heb er nu ondertussen 2000+ km op zitten, maar de issues waar jij tegen aan loopt ervaar ik zelf niet.

Ik kom zelf uit een Mazda CX5, daar had ik leder bekleding. Merk wel dat de stoelen van de Hyundai iets harder zijn, maar verder vind ik ze prima zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Silk- schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 07:49:
[...]

Ik vind de stoelen heerlijk. Zeker de ventilatie is in dit weer heerlijk.
Heb er nu ondertussen 2000+ km op zitten, maar de issues waar jij tegen aan loopt ervaar ik zelf niet.

Ik kom zelf uit een Mazda CX5, daar had ik leder bekleding. Merk wel dat de stoelen van de Hyundai iets harder zijn, maar verder vind ik ze prima zitten.
Ja, ik snap er ook niets van. Maar ik merk dat ik beter zit in de leren stoelen dan de alcantara - deze helaas niet kunnen proberen i.c.m. een proefrit. Maar ik vermoed ook dat het een beetje met postuur te maken heeft. Ben wel wat zwaarder geworden sinds de testrit. Lichte vermoeiing/druk op de bovenbenen/billen. Beetje afvallen en eelt/spiermasa kweken denk ik dan maar.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silk-
stervis schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:35:
[...]

Ja, ik snap er ook niets van. Maar ik merk dat ik beter zit in de leren stoelen dan de alcantara - deze helaas niet kunnen proberen i.c.m. een proefrit. Maar ik vermoed ook dat het een beetje met postuur te maken heeft. Ben wel wat zwaarder geworden sinds de testrit. Lichte vermoeiing/druk op de bovenbenen/billen. Beetje afvallen en eelt/spiermasa kweken denk ik dan maar.
De druk op de bovenbenen zou je wellicht kunnen verminderen door de zitting van de stoel naar voren te "kantelen". Dit kan door de horizontale knop (om de stoel naar voren of achteren te bewegen) aan de voorkant naar beneden te duwen. Hiermee kan je de helling van de zitting aanpassen.
Verder is afvallen/spiermassa kweken, m.a.w. beweging altijd wel goed toch ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Silk- op 22-06-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Silk- schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:57:
[...]

De druk op de bovenbenen zou je wellicht kunnen verminderen door de zitting van de stoel naar voren te "kantelen". Dit kan door de horizontale knop (om de stoel naar voren of achteren te bewegen) aan de voorkant naar beneden te duwen. Hiermee kan je de helling van de zitting aanpassen.
Verder is afvallen/spiermassa kweken, m.a.w. beweging altijd wel goed toch ;)
Ja, loop er dagelijks mee te spelen. Merk dat als ik alles in de laagste stand zet het lekkerste zit. Nadeel van een klein mannetje zijn met korte poten. Alleen dan zie ik wat minder waardoor ik m'n dode hoek vergroot. Ik blijf lekker prutsen tot ik iets heb gevonden wat het meeste comfortabel zit.

Moo, I say.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Probook8979
  • Laatst online: 13-09 22:03
Vind nog steeds jammer dat er geen navigatie map kaart in de dashboord wordt aangeduid.
Ipv weg aanduiding wat er nu aanwezig is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Mooi om te lezen dat de ervaringen bij iedereen wel ongeveer gelijk zijn.
Ik geniet eigenlijk steeds meer van de auto. In het begin is alles natuurlijk nieuw en wennen, dat heb ik met alle auto's. Pas ergens na een half jaar kan je die auto echt door een door.

Een hoop kleinere ergernissen zijn ook vaak wennen, maar ik herken ze ook allemaal, behalve de stoelen. Zo merk ik ook dat passagiers nu soms vragen "waarom piept hij nu zo?" of iets dergelijks, terwijl ik er zelf niet meer veel erg in heb, maar dan toch precies weet waarom hij piept. "ik zit rechts over de streep" of "flitser hier" of "auto rijdt weg voor me en ik keek naar wat jij mij aan het aanwijzen was" (die laatste vandaag nog).
Dus ongemerkt werkt het toch wel goed vind ik. Volume van alles wat lager zetten helpt ook.

Het enige dat echt uit blijft is die HDA met automatische snelheid, verkeersbordherkenning is leuk als reminder, maar niet als maatstaf.

Maar zeker nog wat verbeterpunten voor de nieuwe generatie Tuscon over, oa dat dashboard wat meer interactief en instelbaar mag en de pianolak. Die laatste krast ook vrij snel in de middenconsole merk ik, voordeel is wel dat er geen fysieke knoppen zijn die uitsteken dus er gaat gemakkelijk een doekje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
  • Laatst online: 16-09 17:37
Gelukkig kun je ook voor een deel van de meldingen het instellen dat het niet piept maar dat het stuur trilt (zoals over de lijn rijden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG
Vandaag het eerste onderhoud met de Tucson gehad, ging vlot. Wel nog nooit voor gehad dat ik een onderhoudsrapport en checklist krijg met foto's van de wagen in, was verbaasd :) Ik zit nu bijna aan 15.000km op 7-8 maanden en nog geen gekke dingen aan de hand gehad, tot zover dus dik tevreden.

Volgende week vertrekken we op autovakantie naar Italië met de Tucson, kijk er naar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Ik heb wat positieve vooruitgang met de stoelen. Ik heb de stoelen een stuk hoger gezet en de steun bij de knieën wat hoger gezet om een soort van kuipje te maken. Ik zit hierdoor een stuk beter, alleen nog wel wat lichte druk onderaan mijn bovenbenen. Maar ik zit echt VEEL lekkerder. |

In september ga ik met de auto op vakantie, dus heb nog even om mijn 'ultieme' instelling te vinden... :9

Krijg nog steeds niet telefoon projectie werkende via de mode knop op 't stuur @Locke_..

[ Voor 14% gewijzigd door stervis op 25-06-2023 13:30 ]

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
https://9to5mac.com/2023/...ireless-carplay-all-cars/

Misschien dus ook voor de Tucsons die al op weg rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Interessant artikel... maar met onderstaande quote zou ik niet al te veel hoop hebben.
“There is high confidence that new-generation Kona examples delivered before Q4 2023 will be capable of being updated,” the report explains. “There is lower confidence that other recent models will be able to be updated.“
Zou die WiFi hardware er in zitten denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Klippy schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:36:
Interessant artikel... maar met onderstaande quote zou ik niet al te veel hoop hebben.

[...]

Zou die WiFi hardware er in zitten denk je?
Ik verwacht wel dat de hardware erin zit, de geruchten gingen al langer dat het alleen een rechten kwestie zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Eerlijk gezegd is dit geen 'ding' meer voor mij. Telefoon overhit standaard met dat stomme draadloos laden en i.c.m. met zo'n AA Wireless kastje is de battery drain echt extreem.

Kortom, werkt allemaal prut. Kabel blijft het beste voor de connectie en het laden.

-edit-

Ik heb soms ook het vage issue met AA dat wanneer ik een gesprek ophang, die auto nog denkt dat ik een gesprek heb. Geluid doet het dan niet meer van de muziek. Ontkoppel ik AA en dan zie ik nog een gesprek lopen die ik moet ophangen.

[ Voor 19% gewijzigd door stervis op 30-06-2023 15:48 ]

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.A
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-12-2024

L.A

Goede morgen,
Ik heb sinds een kleine maand een Tuscon PHEV. Geweldige auto veel power en rijdt goed. Er zit alleen een vervelende optie op. De lane assist die bij opstarten altijd automatisch wordt gestart. Nu woon ik in een gebied met veel 60 km wegen en vooral in de ochtend vergeet ik hem nog wel eens uit te zetten. Nu heeft dat al 3x tot een bijna ongeluk geleid. Zodra ik de lijn passer om een tegenligger te passeren stuurt de auto mij weer terug richting het midden van de weg. Is er een methode om deze laneassist standaard uit te schakelen?

Groeten LA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

L.A schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:32:
Goede morgen,
Ik heb sinds een kleine maand een Tuscon PHEV. Geweldige auto veel power en rijdt goed. Er zit alleen een vervelende optie op. De lane assist die bij opstarten altijd automatisch wordt gestart. Nu woon ik in een gebied met veel 60 km wegen en vooral in de ochtend vergeet ik hem nog wel eens uit te zetten. Nu heeft dat al 3x tot een bijna ongeluk geleid. Zodra ik de lijn passer om een tegenligger te passeren stuurt de auto mij weer terug richting het midden van de weg. Is er een methode om deze laneassist standaard uit te schakelen?

Groeten LA
Ik geloof dat het niet is uit te zetten, zeker weten doe ik dat niet. Maar je kunt toch altijd nog tegensturen? Ik rij zelf ook veel op smalle 60km wegen en ja, dan wil de auto me wel eens een richting uitsturen die niet de bedoeling is, maar dat kun je altijd nog overrulen door toch het stuur de ander kant uit te draaien. Dan begint ie wel wat tegen te sputteren en te piepen, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebakker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 15:46
Allen,

Het lijk mij niet om de tuscon naar voren te laten rijden als er andere autos te dicht naast de auto staan. als ik de knop ingedrukt houdt gebeurt er helemaal niets. Ik heb de knop kort, lang en heel lang ingedrukt gehouden maar hij geeft geen krimp. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Ebakker schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:26:
Allen,

Het lijk mij niet om de tuscon naar voren te laten rijden als er andere autos te dicht naast de auto staan. als ik de knop ingedrukt houdt gebeurt er helemaal niets. Ik heb de knop kort, lang en heel lang ingedrukt gehouden maar hij geeft geen krimp. Wat doe ik fout?
Je moet sowieso eerst het juiste model hebben. Na mijn weten kan alleen de Premium het. En net als de kofferbak moet het voertuig uit én op slot staan.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebakker
stervis schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:41:
[...]

Je moet sowieso eerst het juiste model hebben. Na mijn weten kan alleen de Premium het. En net als de kofferbak moet het voertuig uit én op slot staan.
Het gaat inderdaad wel om de premium editie. Ding geeft alleen geen sjoege ook niet als hij op slot staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ebakker schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:19:
[...]

Het gaat inderdaad wel om de premium editie. Ding geeft alleen geen sjoege ook niet als hij op slot staat
Misschien dat deze video helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
Je moet hem nogmaals op slot doen ook al is hij al op slot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oeroeg
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:58
Remote start is ook een leuke feature om de airco alvast te laten draaien. Is het lekker koel als je instapt.

De airco drijft hij aan met de hybride accu. Je hoort duidelijk alleen de compressor draaien. Hij klinkt dan als een koelwagen.

Ik was bang dat je ermee zou kunnen wegrijden als je hem open zou breken, maar dat is niet zo: Als je met remote start ingeschakeld instapt zonder sleutel bij je te hebben, en hem in Drive zet, dan slaat hij direct af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xynix
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:20
Oeroeg schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:33:
Remote start is ook een leuke feature om de airco alvast te laten draaien. Is het lekker koel als je instapt.

De airco drijft hij aan met de hybride accu. Je hoort duidelijk alleen de compressor draaien. Hij klinkt dan als een koelwagen.

Ik was bang dat je ermee zou kunnen wegrijden als je hem open zou breken, maar dat is niet zo: Als je met remote start ingeschakeld instapt zonder sleutel bij je te hebben, en hem in Drive zet, dan slaat hij direct af.
Bij welke uitvoeringen kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebakker
xynix schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 07:21:
[...]

Dat vroeg ik mij dus nu ook af. Ik heb de optie niet in de bluelink app in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
xynix schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 07:21:
[...]

Alle uitvoeringen met dit knopje op de FOB:

Afbeeldingslocatie: https://www.htumanuel.com/images/books/1344/pages.11(3).jpg

Volgens mij zijn dat in Europa alleen de modellen met Remote Smart Parking Assist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebakker
Dank u... Ik blijk elke keer de verkeerde volgorde te hebben gehanteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Oeroeg schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:15:
[...]

Alle uitvoeringen met dit knopje op de FOB:

[Afbeelding]

Volgens mij zijn dat in Europa alleen de modellen met Remote Smart Parking Assist.
In Nederland zit deze functie (voor zover ik weet) alleen op de Premium uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebakker
jasjenl schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:25:
[...]

In Nederland zit deze functie (voor zover ik weet) alleen op de Premium uitvoering.
Was toch onderweg dus maar eens getest. Hold knop ingedrukt houden terwijl auto op slot staat. Daarna koelt hij inderdaad. In de bluelink app kun je dan ook de status zien. Jammer dat het niet vanaf de bank werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
Jammer dat het niet vanaf de bank werkt.
Dat heeft ermee te maken dat het in sommige landen/staten verboden is om een auto "unattended" te laten draaien.

In Australië bijv. mag je niet meer dan drie meter weglopen bij een draaiende auto.

[ Voor 8% gewijzigd door Oeroeg op 06-07-2023 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Ik heb ooit foto's voorbij zien komen van een Nline in shadow gray die de alu kleur spoiler onder de voor en achterbumper (diffuser?) in dezelfde zwarte kleur hebben laten wrappen/spuiten als het zwart van de spiegels en dak. Ik kan ze hier niet terugvinden.
Iemand toevallig de linkjes naar de foto's?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Bedoel je de auto van @JuG? JuG in "Het grote Hyundai Tucson topic"

Pro-tip voor t zoeken naar alle plaatjes in dit topic:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKCWPX__OEj7C5AxqkOQYpiQq9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5uSxmXvxCXUBwRYBnDZcv2G4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 07-07-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Vogens mij heeft JuG zijn onderbumpers niet gewrapped in zwart?

Maar dat is inderdaad wel de kleur die ik bedoelde, nu dus nog een foto met gewrapte onderbumpers :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
wienesroa schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:50:
Vogens mij heeft JuG zijn onderbumpers niet gewrapped in zwart?

Maar dat is inderdaad wel de kleur die ik bedoelde, nu dus nog een foto met gewrapte onderbumpers :-)
Ik twijfelde al of je deze auto wel bedoelde, maar voor t zelfde geld was het wel raak geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Heeft trouwens iemand een goede aanrader voor een telefoonhouder in de Tuscon?

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Probook8979
stervis schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:48:
Ik gebruik deze.
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=HyPOqYaq0YNt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Thanks! Je kunt ook wel andere kekke dingen krijgen bij de Oosterburen zie ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZwGoU4nXEnFyoZlM0wbSON6xBw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eJoP0IhuBBFDqi5wBMl6bsuc.png?f=fotoalbum_large

Past op zich ook nog wel bij de N-Line. Kan je al die piano zwarte onderdelen overplakken :+

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Daarbij gebruik ik AAWireless voor Android Auto
https://www.aawireless.io/

Super tevreden ermee!
Geen delay, geen vertraging.

Nadeel:
Het is niet voor Iphone. ONLY Android.

Voordeel:
- Kan SNELLADEN gebruiken USB-port
- Android Auto Draadloos.

[ Voor 17% gewijzigd door Probook8979 op 18-07-2023 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
stervis schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:48:
Euh, het vakje in de middenconsole? Kabel eraan & Android Auto/Apple CarPlay aan. Ik heb echt geen idee waarom je je telefoon in het zicht wil hebben in de Tucson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Hmmbob schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:59:
[...]

Euh, het vakje in de middenconsole? Kabel eraan & Android Auto/Apple CarPlay aan. Ik heb echt geen idee waarom je je telefoon in het zicht wil hebben in de Tucson.
Handig voor wanneer ik in een Teams meeting zit of als ik Flistmeister wil draaien. Ik gebruik op de 'console' liever AA.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Probook8979 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:59:

Super tevreden ermee!

Nadeel:

Voordeel:
Ik heb een kastje van Carsifi, maar niet heel tevreden over. Gaat binnenkort op V&A denk ik.

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oeroeg
Probook8979 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:59:

Super tevreden ermee!

Nadeel:

Voordeel:
En je kunt een ei bakken op je telefoon, zo warm als die wordt.

Ik gebruik het eigenlijk alleen voor korte ritjes. Als ik langer dan een uur in de auto zit, dan plug ik hem in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stervis
Ik heb deze ook binnenkregen. Pasvorm is wel wat matig, maar hij blijft hangen gelukkig. Snap even niet waarom dat schuimband erbij zit. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCuVHWhtaiQ82dxterK_SjwL4Jo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hmp87BMXB3kcQMypL8k3i6uz.jpg?f=fotoalbum_large

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
Gevoelsmatig wil ik altijd het rode lampje van de handrem zien branden, maar moet dit eigenlijk wel als je de auto uithebt gaat de hyundai dan niet automatisch in P stand en heb je dan nog handrem nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

xminator schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:30:
Gevoelsmatig wil ik altijd het rode lampje van de handrem zien branden, maar moet dit eigenlijk wel als je de auto uithebt gaat de hyundai dan niet automatisch in P stand en heb je dan nog handrem nodig?
Op een helling zet ik hem op de handrem, anders alleen in P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donderz
Ik zet hem gewoon af zonder meer en soms beweegt hij nog wel een beetje, maar nooit niet ver :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Goede vraag @xminator. Ik doe het ook altijd, maar het voelt soms wat overbodig.
De aandrijflijn zal vrij staan in de P, maar je zou verwachten dat zo'n slimme auto in de P stand er een soort rem op zet, maar toch is het wegrijden zonder handrem anders, je voelt en hoort dan niet eerst de handrem er af gaan.
Dat bewegen wat @donderz noemt laat mij twijfelen inderdaad. Maar het is ook altijd maar een beetje dus geen idee :P
jbbrans schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:17:
[...]

Op een helling zet ik hem op de handrem, anders alleen in P.
Grappig genoeg dat hij dat dus wel zelf. Zodra je hem op een (flinke) helling in de P zet piept hij en krijg je in je dashboard te zien dat hij automatisch op de handrem gaat, dat heb ik vanochtend nog gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
xminator schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:30:
Bij het afhalen van mijn auto gaf de dealer aan dat ik altijd eerst op de P moet drukken voordat ik de auto uitdoe.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

stervis schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:50:
Ik heb deze ook binnenkregen. Pasvorm is wel wat matig, maar hij blijft hangen gelukkig. Snap even niet waarom dat schuimband erbij zit. Iemand een idee?

[Afbeelding]
Om de pasvorm beter te maken :D

Die plak je aan de voor of achterkant, dan past hij perfect. Volgens mij zat die van mij al voorgeplakt zelfs.
Helpt ook tegen trillingen.

Ik vind het echt een geniaal ding, zonder dat bakje is dat vak best nutteloos, veel te diep en onoverzichtig voor kleine spullen.
stervis schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:17:
[...]

Bij het afhalen van mijn auto gaf de dealer aan dat ik altijd eerst op de P moet drukken voordat ik de auto uitdoe.
Trekken dan toch?

Overigens staat in de handleiding ook overal dat je de handrem of parkeerrem (die termen gebruiken ze door elkaar) er op moet zetten, maar alleen in de safety warnings. Ook bij tanken, etc. Dat zijn meer die legal disclaimers.
Dat zegt niet of het functioneel nodig. Met een handbak en de één weet je dat hij niet gaat rollen, met de Tucson in P, geen idee.
Ik heb er nog niet tegen geduwd om het te testen ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Klippy op 19-07-2023 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stervis
Klippy schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:38:
[...]

Om de pasvorm beter te maken :D

Die plak je aan de voor of achterkant, dan past hij perfect. Volgens mij zat die van mij al voorgeplakt zelfs.
Helpt ook tegen trillingen.

[...]
Kom maar door met de foto :9

Moo, I say.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

stervis schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:39:
[...]

Kom maar door met de foto :9
Speciaal voor jou naar de parkeergarage gelopen :Y
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZmm1oKT8kQ1rjnkFSV0EL_u23E=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsTCT1Oe0gH54VOtopm9hb8L.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8-pY7gfOyzxKY2tQ8SEPP1FH_o=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97kUoRl91JBFeL4Wlf4TRHHf.jpg?f=fotoalbum_small

Schuift nog maar een millimeter naar voren dan. Dat hij wat kleiner is dan het vak komt omdat je hem anders niet goed kan optillen onder een hoek om nog bij het originele vak te komen lijkt me.
Mocht het niet duidelijk zijn op foto zoals ik nu zie, hij plakt dus aan de voorkant onder die lip.

[ Voor 3% gewijzigd door Klippy op 19-07-2023 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Klippy schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:56:
[...]

Speciaal voor jou naar de parkeergarage gelopen :Y
[Afbeelding][Afbeelding]

Schuift nog maar een millimeter naar voren dan. Dat hij wat kleiner is dan het vak komt omdat je hem anders niet goed uit kan optillen onder een hoek om nog bij het originele vak te komen lijkt me.
Mocht het niet duidelijk zijn op foto zoals ik nu zie, hij plakt dus aan de voorkant onder die lip.
Thanks! Gek dat ie aan de voor of achterkant moet. Zou zelf denken dat het geen effect heeft.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
stervis schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:01:
[...]

Handig voor wanneer ik in een Teams meeting zit of als ik Flistmeister wil draaien. Ik gebruik op de 'console' liever AA.
Ik raadt je aan om voor de AAWireless te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Oeroeg schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:14:
[...]

En je kunt een ei bakken op je telefoon, zo warm als die wordt.

Ik gebruik het eigenlijk alleen voor korte ritjes. Als ik langer dan een uur in de auto zit, dan plug ik hem in.
Dat valt opzich wel mee.
Ja, de telefoon wordt warm. Dat heb ik ook als ik Flitsmeister en Google Maps aan heb staan terwijl ik aan het navigeren ben met Spotify op de achtergrond draaiende heb.

Het gaat mij erom als ik de DRAAD oplossing gebruik, dan wordt mijn toestel met 1% per 8 per uur opgeladen, oftewel ik dien sneloplaadt-stekker nodig te hebben. Mijn standaard voedingblok is SNEL-LADEN.

Ik gebruik juist Android Auto - DRAADLOOS (AAWireless kastje) om draadloos te verbinden ermee. Google Maps te casten naar de infortaiment systeem. Om vervolgens Flitsmeister groot op mijn telefoon weer te geven. Of Teams sessie of iets dergelijks.

+

Ik gebruik hierbij mijn sneloplaadt-stekker met draad op mijn telefoon snel te kunnen opladen, terwijl het draadloos Android Auto cast. WinWin _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
stervis schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:50:

[Afbeelding]
Hehehe, deze heb ik ook!
Precies dezelfde met rode stinting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
donderz schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:32:
Ik zet hem gewoon af zonder meer en soms beweegt hij nog wel een beetje, maar nooit niet ver :-)
Dit dus ^ ,
Dit doe ik dus ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Probook8979 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:06:
[...]

Ik raadt je aan om voor de AAWireless te gaan.
Net mijn Carsifi kastje verkocht. Misschien dat het van een andere vendor beter bevalt. Misschien nog even de update afwachten. Ik had ook gelezen dat ze AA Wireless beschikbaar willen gaan stellen in de facelift. Misschien met terugwerkende kracht voor de huidige Tuscon.

[ Voor 6% gewijzigd door stervis op 20-07-2023 10:59 ]

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Probook8979 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:13:
[...]

Dit dus ^ ,
Dit doe ik dus ook altijd.
Zelfs zonder in P te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG
Ik zet de wagen ook gewoon uit als ik ergens aankom, ik druk dus ook niet op P of iets dergelijks. Hij gaat automatisch in de P-stand en de elektronische rem gaat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oeroeg
JuG schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:23:
Ik zet de wagen ook gewoon uit als ik ergens aankom, ik druk dus ook niet op P of iets dergelijks. Hij gaat automatisch in de P-stand en de elektronische rem gaat aan.
Dat is alléén als je auto hold hebt aanstaan.
Het is voor een automatische versnellingsbak beter om de handrem te gebruiken. De stand P is alleen de parking pawl, een haakje wat de tandwielen blokkeert. Die kan kapot gaan als daar vaak veel kracht op komt.

Zie wikipedia met uitleg en aanbevelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
xminator schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:12:
[...]

Hij gaat automatisch in P stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
xminator schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:12:
[...]

Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
Oeroeg schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:13:
[...]

Dat is alléén als je auto hold hebt aanstaan.
Het is voor een automatische versnellingsbak beter om de handrem te gebruiken. De stand P is alleen de parking pawl, een haakje wat de tandwielen blokkeert. Die kan kapot gaan als daar vaak veel kracht op komt.

Zie wikipedia met uitleg en aanbevelingen.
Een geluk dat auto hold altijd aanstaat dan ;)

Verder moet de wagen het zelf maar bekijken wat hij er mee doet. Als er dingen kapot gaan omdat ik de wagen uitzet ipv eerst in de P-stand en dan de handrem in te schakelen, dan hadden ze daar maar beter over moeten nadenken of moeten ze me beletten om deze handeling op die manier uit te voeren.

[ Voor 21% gewijzigd door JuG op 21-07-2023 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

De volgorde is het probleem niet zover ik lees. Er wordt bedoeld dat alleen P niet voldoende is als je op een helling staat, die "parking pawl" (nieuw voor mij, dank @Oeroeg ) is alleen tegen het wegrollen maar geen vervanging voor je sterkere handrem.
Voor mij klinkt het logisch, vraag opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Bij mij gaat de auto-hold steeds uit als ik de auto opnieuw opstart, hoe kan ik ervoor zorgen dat die altijd geactiveerd is en dus ook steeds de parkeerrem aan zet als ik de auto uit zet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oeroeg
Klippy schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 20:41:
De volgorde is het probleem niet zover ik lees. Er wordt bedoeld dat alleen P niet voldoende is als je op een helling staat, die "parking pawl" (nieuw voor mij, dank @Oeroeg ) is alleen tegen het wegrollen maar geen vervanging voor je sterkere handrem.
Voor mij klinkt het logisch, vraag opgelost :P
De volgorde is wel van belang.
Most vehicle manufacturers[3] and auto mechanics[4] do not recommend using the transmission's parking pawl as the sole means of securing a parked vehicle, instead recommending it should only be engaged after first applying the vehicle's parking brake.
Als je op een helling staat en eerst in P zet, dan staat er al spanning op de parking pawl. Dat blijft het geval als je daarna de handrem erop zet.

Ik heb mijzelf aangeleerd om de normale rem pas los te laten zodra de parking brake geactiveerd is. Dan voorkom je dit fenomeen

.
jbbrans schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 20:56:
Bij mij gaat de auto-hold steeds uit als ik de auto opnieuw opstart, hoe kan ik ervoor zorgen dat die altijd geactiveerd is en dus ook steeds de parkeerrem aan zet als ik de auto uit zet?
Deze vraag is op het Duitse Tucson forum al eens voorbij gekomen. Het antwoord is niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Oeroeg op 22-07-2023 12:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjmyyLb8Qmekm6UEt-YZXbwQL_w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xU6iupuS1VBjhzpdRr8whL9B.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXuQXnxty9Sh_g6iNrvtyY-YUHk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DrPnojz8HMoOi4xUxX2TicnL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1ji5LhsQFQxg54u36xhpTMGZY4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z3ZSwVHeTyw18rY2yrj3mFGR.jpg?f=fotoalbum_tile

Dakdragers voor de vakantie binnen...
Zitten perfect, alsof ze speciaal voor de Tucson gemaakt zijn.
(Er zitten ook rubbers bij die ik op de eerste foto nog niet in de sleuf gedrukt heb)

[ Voor 4% gewijzigd door Roelos op 26-07-2023 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:55
Roelos schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:31:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Dakdragers voor de vakantie binnen...
Zitten perfect, alsof ze speciaal voor de Tucson gemaakt zijn.
(Er zitten ook rubbers bij die ik op de eerste foto nog niet in de sleuf gedrukt heb)
Ziet er goed uit! Heb je toevallig een linkje van de betreffende dakdragers?

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Fanatix schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 07:33:
[...]

Ziet er goed uit! Heb je toevallig een linkje van de betreffende dakdragers?
Ja, ik heb het aan mijn bericht toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Ik zat nog even op de accessoirelijst te kijken hoeveel een 'Hyundai'' set aan dakdragers kosten. Toch nog aardig verschil wel....

Nu viel mij deze optie op: Dashcam voor- & achterzijde met parkeermodus. Nu snap ik wel wat een dashcam is, maar hoezo parkeerfunctie? Iemand dit toevallig in bezit?

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

stervis schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:19:
Nu viel mij deze optie op: Dashcam voor- & achterzijde met parkeermodus. Nu snap ik wel wat een dashcam is, maar hoezo parkeerfunctie? Iemand dit toevallig in bezit?
Dat is een functie, waarbij de dashcam een timelapse blijft opnemen en bij schokken slaat hij het beeld + een aantal seconden ervoor op. Dat is om aanrijdingen te registreren als je geparkeerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
jbbrans schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:28:
[...]

Dat is een functie, waarbij de dashcam een timelapse blijft opnemen en bij schokken slaat hij het beeld + een aantal seconden ervoor op. Dat is om aanrijdingen te registreren als je geparkeerd staat.
Aardig aan de prijs wel...

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
stervis schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:19:
Ik zat nog even op de accessoirelijst te kijken hoeveel een 'Hyundai'' set aan dakdragers kosten. Toch nog aardig verschil wel....

Wat is een goede dashcam? Waar let je op?
Mij is altijd verteld zodra je de kenteken in de opname kunt inzien, is het een goede camera.
Echter, zijn er veel dashcam waarbij je dat niet goed kan zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oeroeg
Bestaat er geen mod om de ingebouwde camera's te gebruiken als dashcam?
In Korea schijnt dat te kunnen.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste