da_PSI schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:18:
Wij hebben een Tucson uit 2016, nieuw gekocht. Zijn nu opzoek naar een nieuwe Tucson =)
Nooit problemen met de auto gehad en ons altijd veel plezier gegeven met de ritjes in de bergen, etc.
Nu kijken we voor een nieuwe Auto, willen graag bij Hyundai blijven. De nieuwe Tucson Hybrid plugin lijkt me eigenlijk wel wat. ~47km op de electro motor en als je meer km rijdt dan gaat de benzine lopen. Heeft iemand deze auto en wat zijn de bevindingen? =)
Ik rijdt nu een half jaar in de Phev versie.
Als je de kachel niet hoeft te gebruiken kan je puur elektrisch rijden en kom je goed mee in het nederlandse verkeer. Elektrisch rijden is op dit moment alleen interessant als je onder de 40ct/kwh kan laden.
Bij 100km/u heb ik een verbruik van ongeveer 5,5l/100km.
Door Duitsland met 130km/u ging dat omhoog naar 8,5l/100km. Vermogen is er genoeg om volgeladen met het duitse verkeer mee te komen.
Ik rijdt trouwens het meest op de cruisecontrol.
Auto ligt stabiel op de weg en geeft vertrouwen.
Sommige mensen hebben problemen met de stoelen, ik vind ze lekkerder dan mijn vorige auto’s (skoda yeti, Mercedes e-klasse 2010).
De auto is enthousiast in het geven van waarschuwings piepjes.
Als je besluit er een te nemen, kijk dan naar een voorraad model. Anders kan de wachttijd zomaar 1 tot 1,5 jaar zijn.