Toon posts:

Het grote Hyundai Tucson topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:00
Locke_ schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:11:
En in het kader van “dit heb ik nog nooit meegemaakt” komt mijn zoon vandaag laten zien dat het binnenwerk van de USB datapoort vast zit in zijn kabel en hij het geheel eruit getrokken heeft.

En weer terug naar de dealer.. 🫤
Je bent niet de enige, op het hyundaiclubholland forum is 1 iemand die het ook overkwam en die meldt dat op een buitenlands forum meer meldingen hierover zijn.

https://hyundaiclubhollan...id=54&id=6811&Itemid=3809

Niet de meest degelijke usb poort.

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 20:06

Locke_

Never fear....

jbbrans schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:02:
[...]

Je bent niet de enige, op het hyundaiclubholland forum is 1 iemand die het ook overkwam en die meldt dat op een buitenlands forum meer meldingen hierover zijn.

https://hyundaiclubhollan...id=54&id=6811&Itemid=3809

Niet de meest degelijke usb poort.
Thanks, ik heb ff gereageerd. Het lijkt inderdaad een zwak poortje te zijn. Erg slecht 😠

“Please let me know if there’s some other way we can screw up tonight.”

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:04
Locke_ schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:11:
En in het kader van “dit heb ik nog nooit meegemaakt” komt mijn zoon vandaag laten zien dat het binnenwerk van de USB datapoort vast zit in zijn kabel en hij het geheel eruit getrokken heeft.

En weer terug naar de dealer.. 🫤
Euh wat?! Hoe dan?

• Locke_

Locke_

Never fear....

Lijkt echt slecht materiaal te zijn, het is gewoon afgebroken.

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:55
Ik heb te horen gekregen dat mijn Tuscon N-Line Sky volgende week al bij de dealer staat. In november besteld. Oorspronkelijke leverdatum was eind mei. Alleen klein issue. Het kwam totaal als een verrassing voor de dealer dat de auto nog tot oktober moest blijven staan: klein probleem dus. Overigens is dit wel door mij en mijn werkgever gemeld.

Nu is het even afwachten waar het is misgegaan en wat dat voor mijn auto betekent. Verkoopster gaf ook aan dat wanneer mijn auto wel in oktober was geleverd ik waarschijnlijk het facelift model had gekregen. Nog totaal niets bekend van dit facelift model. Geen idee of dit dus iets is waar ik enthousiast voor ben.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Zit eigenlijk niet op het facelift model te wachten zonder dat daar iets over bekend is...

Moo, I say.

• JuG
Nog twee dingen die ik aan het lijstje van minder leuke dingen wil toevoegen:

- de adaptive cruise control werkt op zich prima al zou het optrekken wel wat vlotter mogen. Voelt soms een beetje aan alsof je in oma-modus zit en ik moet dus ook altijd zelf gassen.

- het wisselen van profiel is echt enorm traag en aangezien mijn vrouw en ik dat elke dag meerdere keren doen begint het vrij irritant te worden. Dan zit je daar dus 2min te wachten op je oprit voor je kan vertrekken. Soms wil het wisselen zelfs niet werken, nog minder leuk.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:10
Ah, ik heb er ook nog een voor dat lijstje:

Als er ook maar iets aan of op de trekhaak zit (aanhanger, fietsendrager) kan je niet meer normaal achteruit rijden zonder dat de auto fors ingrijpt en op de rem trapt - omdat hij denkt dat je gaat botsen.

Waarom gaan die sensoren niet gewoon uit als er iets ingeplugd is? Dat deed mijn feaking Peugeot 308sw al....

Sometimes you need to plan for coincidence

• Locke_

Locke_

Never fear....

Hmmbob schreef op zondag 16 april 2023 @ 08:24:

Als er ook maar iets aan of op de trekhaak zit (aanhanger, fietsendrager) kan je niet meer normaal achteruit rijden zonder dat de auto fors ingrijpt en op de rem trapt - omdat hij denkt dat je gaat botsen.

Waarom gaan die sensoren niet gewoon uit als er iets ingeplugd is? Dat deed mijn feaking Peugeot 308sw al....
Raar, dit probleem heb ik helemaal niet. Als ik een aanhanger erachter heb hangen dan kan ik gewoon achteruit zonder dat de sensoren ingrijpen.

• Hmmbob
Oh, das goed om te horen.

Dan ben ik benieuwd of het een setting is, of een wiring issue ofzo

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:58
Hebben jullie allebei een dealer gemonteerde trekhaak? Ik heb de mijne nog niet gebruikt, maar ben wel benieuwd hoe de auto reageert.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Hmmbob
Ja,.dealer gemonteerd.

Heb de setting voor actieve ingrijping uitgezet, sta ik in ieder geval niet zomaar stil. Parkeersensoren gaan wel ballistic, maar soit. Binnenkort de dealer maar eens bellen

• Locke_

Locke_

Never fear....

Fanatix schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:42:
Hebben jullie allebei een dealer gemonteerde trekhaak? Ik heb de mijne nog niet gebruikt, maar ben wel benieuwd hoe de auto reageert.
Mijne ook dealer gemonteerd, afneembare variant.
Enige “klacht” die ik heb is dat hij wel erg kort op de bumper zit (veel gehoorde klacht) waardoor je erg moet uitkijken op beschadiging en je de stekker er bijna niet in krijgt zonder je handen open te halen.

Maar net nog eens getest, de sensoren gaan echt uit als ik de stekker (13 polig) erin steek.

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 21:06
Phev stekker vraag:

Als ik de stekker in de auto plug hoor ik dat de auto m wil vergrendelen. Dat geluid repeteert zich echter een keer of drie vier. Het klinkt alsof het slot-mechanisme er moeite mee heeft en komt niet als normaal over. Hebben meer mensen dat en is het normaal of moet ik even terug naar de garage.

Het betreft de originele meegeleverde laadkabel en de auto is een paar weken oud.

[Voor 11% gewijzigd door Joch_um_all op 20-04-2023 15:22]

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:45

jasjenl

Liab A Tymo

Joch_um_all schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:21:
Phev stekker vraag:

Als ik de stekker in de auto plug hoor ik dat de auto m wil vergrendelen. Dat geluid repeteert zich echter een keer of drie vier. Het klinkt alsof het slot-mechanisme er moeite mee heeft en komt niet als normaal over. Hebben meer mensen dat en is het normaal of moet ik even terug naar de garage.

Het betreft de originele meegeleverde laadkabel en de auto is een paar weken oud.
Ik herken het een beetje. Daarom houd ik de stekker altijd vast todat ik hoor dat deze vergrendeld is. Wat ik wel eens gehoord heb is dat de stekker/kabel eigenlijk te zwaar is voor de aansluiting van de Tucson PHEV en daar zou dit wel eens van kunnen komen.
Overigens heb ik de boel zo ingesteld dat de stekker vergrendeld blijft zolang de auto op slot staat (kun je ergens instellen), dus wat ik altijd doe is:

- stekker in de auto steken en vasthouden
- auto op slot doen met de afstandsbediening en stekker blijven vasthouden tot ie vergrendeld is
- vervolgens stekker in de laadpaal steken en ook weer vasthouden
- pasje ervoor houden en stekker vasthouden tot ik hoor dat ie ook aan de laadpaal vergrendeld is

Sinds ik het zo doe heb ik eigenlijk nooit meer problemen ondervonden bij het aansluiten van de laadkabel.

• jbbrans
Joch_um_all schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:21:
Phev stekker vraag:

Ik herken het helemaal.

Ook ik houdt de stekker vast en vergrendel dan de auto en ook ik heb ingesteld dat deze vergrendelt blijft, ook al is het laden gereed.

• Joch_um_all
Dank voor de tips!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:28

Klippy

Still Game

Hier nog een aardig artikel over de Tucson van Autoweek.

Praktijkervaring Hyundai Tucson: dit vinden eigenaren van hun hybride SUV

We hebben een Volks-SUV blijkbaar, maar geen hele slechte :P

In de stoelen herken ik me overigens niet, die zitten prima en ik ben niet de lichtste.
Ben het wel eens met de Autobahn,160 op de cruise voor 45 minuten gaat prima en relaxed, zelf berg op.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• pcahoppe
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-04 22:02
Hoi allemaal,

Vandaag onze Tucson phev na 8 maanden wachten eindelijk kunnen ophalen! Vraagje over het laden.. we hebben thuis een 1 fase aansluiting en geen wallbox oid. Welk type lader hebben wij nodig om hem thuis via de garage te kunnen laden?

Bedankt!
Groet
Peter

• Hmmbob
Wat heb je zelf al gevonden?

[Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 22-04-2023 08:24]

• jbbrans
pcahoppe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:49:
Hoi allemaal,

Vandaag onze Tucson phev na 8 maanden wachten eindelijk kunnen ophalen! Vraagje over het laden.. we hebben thuis een 1 fase aansluiting en geen wallbox oid. Welk type lader hebben wij nodig om hem thuis via de garage te kunnen laden?

Bedankt!
Groet
Peter
Ik kreeg er een thuislader bij van Hyundai.
Als je de folder nog hebt, van toen je hem bestelde, moet je even kijken of daar de thuislader als inclusief in staat. In de loop van afgelopen jaar is die thuislader eruit gehaald, misschien dat die bij jou er nog in stond en dan heb er gewoon recht op.
Misschien dat de dealer er anders een voor een schappelijke prijs kan verkopen, of anders gewoon een willekeurige 230V naar EV kopen waarbij je wel de amperages kan instellen. https://www.laadkabelwink...-thuisladers/type-2-lader

• pcahoppe
Goede tip bedankt. Wij kregen geen folder bij de bestelling omdat de prijzen zo hevig fluctueerden. We hebben alleen een commerciële kabel gekregen maar die verwachten we slechts minimaal te gebruiken. Daarnaast ook gemerkt dat commercieel laden niet overal mogelijk is. Veel laadpalen pakken onze registratie bij Shellrecharge niet dus zullen we vast op andere sites ook moeten registreren maar liever niet, gedoe allemaal. Laadpaal installeren is een optie als het moet maar even kijken of we ook uitkomen met simpel laden. Hoef er niet elke dag mee te rijden gelukkig. Heb er net maar een besteld en we gaan even kijken of het lukt. Nogmaals thanks!

• pcahoppe
Sorry hoor ben ik weer! Weten jullie of je ook radio kunt luisteren terwijl je navigeert met Android auto? Hij schiet steeds zodra ik op Android druk naar spotify. Van de handleiding en het internet wordt ik helaas niet wijzer. De mode knop (ergens hier op het forum gelezen) biedt ook geen uitkomst want daarmee switch ik naar het algemene radioscherm en raak ik de Android navigatie kwijt. Zal vast iets heel simpels zijn?

Groet

• Locke_

Locke_

Never fear....

pcahoppe schreef op zondag 23 april 2023 @ 13:52:
Sorry hoor ben ik weer! Weten jullie of je ook radio kunt luisteren terwijl je navigeert met Android auto? Hij schiet steeds zodra ik op Android druk naar spotify. Van de handleiding en het internet wordt ik helaas niet wijzer. De mode knop (ergens hier op het forum gelezen) biedt ook geen uitkomst want daarmee switch ik naar het algemene radioscherm en raak ik de Android navigatie kwijt. Zal vast iets heel simpels zijn?

Groet
Geen idee met Android auto, maar met CarPlay geen enkele last van. Ik heb CarPlay aanstaan met de radio op de achtergrond.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
pcahoppe schreef op zondag 23 april 2023 @ 13:52:

Groet
ergens in de Android auto instellingen op je telefoon zit een optie "media automatisch hervatten" oid. Die wil je uit zetten :+

• pcahoppe
Bedankt voor het meedenken! Ben er uit. Blijkbaar kun je vanuit Android auto niet meer naar de normale menus dus ook niet de radio. Heb het nu opgelost door tune-in te installeren op mijn telefoon zodat ik binnen die omgeving blijf. 👍

• Hmmbob
Jawel joh, gewoon op de knop "radio" drukken onder je scherm

• pcahoppe
Ja dat dacht ik dus ook maar helaas blijkt het niet zo voor de hand liggend want dan ben ik dus ook mijn Android navigatie kwijt.. maar nu is het opgelost zonder veel poeha dus prima

• Hmmbob
Ok ik had completer moeten zijn: knopje radio en dan via je menu terug naar Android Auto.

Of toch gewoon:
Hmmbob schreef op zondag 23 april 2023 @ 21:47:
[...]
ergens in de Android auto instellingen op je telefoon zit een optie "media automatisch hervatten" oid. Die wil je uit zetten :+

• JuG
pcahoppe schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:18:
Ja dat dacht ik dus ook maar helaas blijkt het niet zo voor de hand liggend want dan ben ik dus ook mijn Android navigatie kwijt.. maar nu is het opgelost zonder veel poeha dus prima
Ik heb de ster-knop onder het scherm ingesteld als telefoonprojectie-knop. Ik gebruik Carplay maar het zal bij Android Auto ook wel werken. Je kan dan op radio drukken om deze aan te zetten en dan weer op de ster-knop om terug naar je Android Auto te gaan,

• Ebakker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:42
11 mei mag ik mij bij jullie aansluiten met een silky bronze. Mijn werkgever wilde dat ik een occasion lease zou zoeken in de klasse van een octavia. En dat is een tuscon hev premium geworden met 10km op de teller (hoezo occasion). Die was goedkoper dan een octavia in leasebedrag. Na proefritje met de tuscon helemaal verkocht. Rest van onderzoek via allerlei YT filmpjes gedaan en nu wachten tot ie komt. Tot nu toe nog maar 1x de silky bronze gezien. Meteen maar een paar dagen vakantie gepland voor de duurtest. We zijn reuze benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joch_um_all
jasjenl schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:12:
[...]

Ik herken het een beetje. Daarom houd ik de stekker altijd vast todat ik hoor dat deze vergrendeld is. Wat ik wel eens gehoord heb is dat de stekker/kabel eigenlijk te zwaar is voor de aansluiting van de Tucson PHEV en daar zou dit wel eens van kunnen komen.
……….
- stekker in de auto steken en vasthouden
- ….
Goede tip. Sinds ik de stekker een beetje ondersteun vergrendelt ie probleemloos. Dank.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joch_um_all
Wie o wie heeft tips. Ik vind de kwaliteit van het krell systeem echt ondermaats. Veel slechter dan van mijn standaard 2016 tucson systeem.

1. Speakers achterin hebben heel laag volume en slechte kwaliteit, zelfs als je al het geluid volledig naar achteren selecteert.
2. Snelheidsafhankelijk volume krijg ik niet naar wens. Ik merk weinig tot geen verschil tussen de instellingen zwak, normaal of versterkt. Ik moet telkens handmatig toch volume bijschuiven als ik boven de 100 rijdt of dempen als ik weer onder de 50km/h kom.

Verder trouwens heerlijke reisauto, onze PHEV smart comfort, op onze 6000km roadtrip. Briljante HDA!

Nog een minpuntje dan, de schaal waar het stoelkussen in zit is vrij hard plastic met een scherpe rand aan de bovenzijde.niet comfortabel tegen de onderbenen als je die op lange stukken even verplaatst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Joch_um_all schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:40:
Wie o wie heeft tips. Ik vind de kwaliteit van het krell systeem echt ondermaats. Veel slechter dan van mijn standaard 2016 tucson systeem.

1. Speakers achterin hebben heel laag volume en slechte kwaliteit, zelfs als je al het geluid volledig naar achteren selecteert.
2. Snelheidsafhankelijk volume krijg ik niet naar wens. Ik merk weinig tot geen verschil tussen de instellingen zwak, normaal of versterkt. Ik moet telkens handmatig toch volume bijschuiven als ik boven de 100 rijdt of dempen als ik weer onder de 50km/h kom.
Dat herken ik allemaal wel, ik ben ook niet bijster onder de indruk van het Krell systeem en het snelheidsafhankelijke volume doet inderdaad amper wat (vraag me zelfs of het überhaupt wel wat doet). Enige optie om het geluid te verbeteren zal zijn dat je het ergens laat upgraden. Daar heb ik wel adressen voor gevonden, maar is al gauw best prijzig en ik weet niet of ik het dat waard vind.
Nog een minpuntje dan, de schaal waar het stoelkussen in zit is vrij hard plastic met een scherpe rand aan de bovenzijde.niet comfortabel tegen de onderbenen als je die op lange stukken even verplaatst.
Ik denk dat ik dat ook wel herken, ik merk althans dat ik goed in het midden van de stoel moet zitten anders voel ik dat er iets vervelends tegen de zijkant van mijn benen/heupen aan drukt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

@Joch_um_all, zie Klippy in "Het grote Hyundai Tucson topic"
Zelfde ervaringen met het audio systeem dus, dat was een reactie op @jasjenl die het toen ook zei.

Ik moet zeggen dat het me inmiddels ook niet meer echt heel erg stoort. Ik merk ook dat er tussen verschillende DAB kanalen ook nog wat volumeverschil zit en ik luister op woon-werk ritten meestal gewoon radio dus dan zit ik toch al volume te verstellen.
Erg Premium is het geluid dus niet nee. Er zitten ontzettend veel speakers in, zelfs in je dashboard, maar alles lijkt alleen uit je deur te komen zoals bij de meest basis uitvoering. Ook de subwoofer achterin merk ik weinig van.

Het is geen slecht geluid, zuiver, helder, maar zeer ingetogen. Misschien is het de Koreaanse smaak :p
Of het rijgeluid cancelt het heel erg want stilstaand vind ik het veel beter klinken.
Aan de andere kant, het is deel van de uitrusting, geen feature waar ik nog 1000 Euro extra aan heb uitgegeven zoals bij mijn vorige auto dus ik kan er mee leven...

De stoelen heb ik echter geen problemen mee, beter dan de VW sport stoelen die ik had. Vind de Tucson stoelen een goede mix tussen hard en zacht en comfortabel en sportief.
Maar de Premium is wel de enige met die stoelen, de goedkopere uitvoeringen hebben andere stoelen en de N-Line andere bekleding, dus dat kan ook verschil maken.
In de Autoweek link die ik hier had neergezet werd ook over de stoelen gesproken, maar bij jou zie ik ook niet welke uitvoering Tucson je hebt, dus misschien zijn we appels met peren aan het vergelijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Klippy schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:20:
Of het rijgeluid cancelt het heel erg want stilstaand vind ik het veel beter klinken.
Ik denk dat ook dit een groot deel van het 'probleem' is: ook al is de Tucson op zich redelijk stil, het rijgeluid is toch wel dusdanig dat ik me mede daarom afvraag of een extra upgrade van de audio installatie de moeite waard is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:58
Heeft de Nline sky ook de mogelijkheid om de achterbank vanuit kofferbak neer te klappen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JuG
wienesroa schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:27:
Heeft de Nline sky ook de mogelijkheid om de achterbank vanuit kofferbak neer te klappen?
Ja, in de kofferbak zit een hendel aan beide zijkanten om de achterbank neer te klappen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In de handleiding staat trouwens ook dat je de stekker vast moet houden totdat deze vergrendeld is. Ik kan alleen niet bedenken waarom dat dan zo werkt. Je zou denken dat goed aandrukken en loslaten ook zou moeten werken, maar goed…. het werkt op deze manier :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
In 90% van de gevallen gaat het bij mij goed zonder vasthouden, en als ik het kenmerkende 'lock geluidje' een paar keer hoor hou ik alsnog de stekker vast. Sindsdien geen gedoe.

Wel een auto die in de war was door een crappy publieke laadpaal die halverwege in storing viel. Auto bleef tijdens het rijden zeuren over een probleem met de AC-lader. Ik rij alweer, dan zit er echt geen laadpaal meer aan hoor :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ebakker
Donderdag krijg ik de mijne. Nog tips wat ik als eerste moet instellen omdat dat het leven fantastisch maakt in de auto? (tuscon hybrid premium)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Never fear....

Ebakker schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:25:
Donderdag krijg ik de mijne. Nog tips wat ik als eerste moet instellen omdat dat het leven fantastisch maakt in de auto? (tuscon hybrid premium)
zet de piepjes en waarschuwingen uit in zowel de navigatie als de systeeminstellingen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wienesroa
Ebakker schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:25:
Thuis adres, werk adres. ;-)

Verder lekker gaan rijden en na een weekje eens bedenken wat er anders kan. Dan hier even je tips delen 8)

• Silk-
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 11:16
Hallo allemaal, ik krijg de 26ste mijn Hyundai Tucson N-Line Sky PHEV geleverd in de kleur Shadow Grey.
Heb de auto vorig jaar mei besteld via de leasemaatschappij en wordt nu toch eindelijk geleverd.
Was zelf voor het bestellen aan het twijfelen tussen de Premium en de N-Line versie, maar het sportieve uiterlijk heeft mij toch over de drempel getild.

Wat ik mij nog afvraag is of de Tuscon de mogelijkheid heeft om de ramen en/of dak via de afstandsbediening te openen/sluiten.

• Idefix70
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:25
Silk- schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:45:
Wat ik mij nog afvraag is of de Tuscon de mogelijkheid heeft om de ramen en/of dak via de afstandsbediening te openen/sluiten.
Zeker, door de knop deuren sluiten of openen lang ingedrukt te houden

Gasloos 13-3-20. 2x Daikin MXM52N, Stylish35, Perfera 20/20/20/25, Daikin WPB200L PV 5100wp. Herenhuis, vrijstaand, 2007, 2 persoonshuishouden

• Silk-
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 11:16
Idefix70 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:58:
[...]

Zeker, door de knop deuren sluiten of openen lang ingedrukt te houden
Bedankt!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Wat vinden jullie van de bediening van het telefoon-gedeelte?
Ik was gewend om favorieten in te kunnen stellen, maar nu zie ik alleen de lijst met gebelde en gemiste nummers, de numerieke toetsen of een (bij mij) hele lange lijst met al mijn contacten. Veel gescroll of onder het rijden het toetsenbord gebruiken. Niet echt handig... Of zie ik iets over het hoofd?
(los van carplay of stembediening)

[Voor 2% gewijzigd door Roelos op 12-05-2023 15:28. Reden: typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Roelos schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:26:
Wat vinden jullie van de bediening van het telefoon-gedeelte?
Ik was gewend om favorieten in te kunnen stellen, maar nu zie ik alleen de lijst met gebelde en gemiste nummers, de numerieke toetsen of een (bij mij) hele lange lijst met al mijn contacten. Veel gescroll of onder het rijden het toetsenbord gebruiken. Niet echt handig... Of zie ik iets over het hoofd?
(los van carplay of stembediening)
Zie Klippy in "Het grote Hyundai Tucson topic" 2e deel.
Ik heb na ruim een half jaar nog steeds geen oplossing gevonden helaas.
En inmiddels wel al een paar keer de verkeerde persoon gebeld. Denk ook niet dat het ooit toegevoegd gaat worden.

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:58
Hmmbob schreef op zondag 16 april 2023 @ 17:14:
Ja,.dealer gemonteerd.

Heb de setting voor actieve ingrijping uitgezet, sta ik in ieder geval niet zomaar stil. Parkeersensoren gaan wel ballistic, maar soit. Binnenkort de dealer maar eens bellen
Vandaag voor het eerst met fietsendrager gereden, maar ik heb precies hetzelfde. Binnenkort moet de auto voor de eerste beurt, dan ook maar ff aankaarten.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
T staat beschreven in de handleiding als expected behavior. Wat stom is, maar soit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ebakker
Nou het bakbeest is binnen. We wisten dat ie groter was dan de Golf 6 maar als je er in zit of naast staat of hem in een parkeervak moet plaatsen dan is dat wel even " schrikken" Meteen het weekend even duitsland in geweest om te shoppen. Het ingrijpen van de systemen is af en toe wel even wennen. Bijv het afsnijden van een chicane waar je dan niet precies het midden van de weg volgt. Het terug drukken van het stuur als je bij een invoegstrook voor brommers in de bebouwde kom komt. En als je op de snelweg van de rechter naar de linkerbaan gaat waardoor je in de ogen van de Tuscon te dicht op je voorganger zit. De adaptive cruise control is heerlijk ik rij voor mijn gevoel een stuk rustiger en erger mij niet zo meer aan mensen die alle snelheden tussen de 70 en 110 rijden op een 80 of 100km weg de auto regelt het wel. Wel vind ik hem dan langzaam acceleren zodra de voorganger weg is. Tegen de tijd dat ie dan weer op snelheid is zit er al weer een auto tussen mede ook door de ingestelde afstand die voor mijn gevoel op de kortste stand nog te groot is. Dat werkt net ff wat minder fijn in de spits. Tijdens de trip duitsland viel het niet eens op. Het is dus even leren werken met de systemen. De eerste tank is er door met een gemiddelde van 1 op 18 terwijl we echt wel even hebben getest wat ie kon. Maar allemachtig wat is dit een fijne auto het zitcomfort en de hoogte van de auto zijn heerlijk. Het is dan ook tijd om afscheid te nemen van de Golf 6 diesel en daar een leuk bij autootje voor te vinden.

Wel heb ik 2 dingen die ik niet helemaal begrijp of goed ingesteld krijg. Ik gebruik 2 telefoons prive en zakelijk. Die beide gekoppeld zijn aan het systeem. Echter als je 1 van de telefoons aansluit op de usb dan is de andere niet meer bereikbaar door apple carplay. Als je het kabeltje niet gebruikt zit je in het gewone menu van de het entertainment systeem en kun je telefoons wisselen om zakelijk of prive te bellen. Heeft iemand een tip om dat op te lossen? De volgende vraag is een probleem wat ik ervaar met flitsmeister en is waarschijnlijk niet Tuscon gerelateerd. Ik had altijd mijn telefoon in een houder hangen met het " voor jou" scherm met daarin alleen de info van de file's, flitsers, wergwerkzaamheden enz. In de Tuscon heb ik alleen een kaart met een klein schuifje rechts waar je bijv een icoontje ziet. Hierdoor kan ik niet lekker anticiperen op wat er komt en daardoor een alternatief te kiezen. Iemand een idee?

• MB300
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-05 17:35
Mensen,

Van mijn werkgever krijg ik de komende tijd een Tucson mee, PHEV. Heel blij mee uiteraard alleen het past niet helemaal bij mijn type werkzaamheden.

Ik zal regelmatig met overall aan en met bemodderde schoeisel in en uit de wagen stappen.

Nu snap ik dat dat niet echt bij de stijl van deze wagens hoort maar heeft iemand misschien ervaring met een stoelhoes die perfect past in de tucson?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wienesroa
Volgens mij zijn er via dealer sowieso wintermatten te krijgen. Stoelhoezen twijfel ik over, meeste uitvoeringen hebben verwarming in stoel, dus dat werkt averechts en waarschijnlijk weinig graag naar..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wienesroa

• Hmmbob
Stoelhoes kan ik je niet mee helpen, maar de standaard dealer rubber matten vinden we maar "mwah". Dun rubber, verschuift op alle plekken (behalve de bestuurder) van plek. Dat ging met de matten in mijn 308SW beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Iemand toevallig ervaring met dakdragers voor een 2023 Tucson?
Dealer kan ze leveren voor 280 euro, terwijl non-hyundai dakdragers tussen de 100 en 175 euro kosten. Is het de 100 euro extra waard of heeft iemand al andere goede en mooie dakdragers gevonden? Ik vind het lastig om de kwaliteit vanaf webshop plaatjes te beoordelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05 14:39
MB300 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 14:02:
Mensen,

Van mijn werkgever krijg ik de komende tijd een Tucson mee, PHEV. Heel blij mee uiteraard alleen het past niet helemaal bij mijn type werkzaamheden.

Ik zal regelmatig met overall aan en met bemodderde schoeisel in en uit de wagen stappen.

Nu snap ik dat dat niet echt bij de stijl van deze wagens hoort maar heeft iemand misschien ervaring met een stoelhoes die perfect past in de tucson?
Dat klinkt meer als pickup truck / grijs kenteken werkauto :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05 14:39
Hmmbob schreef op zondag 16 april 2023 @ 08:24:

Fietsendragers worden in tal van landen gebruikt, je zou denken dat men de auto ook daarop heeft getest? Het is een courant accessoire.

• MB300
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-05 17:35
Noorderling schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:21:
[...]

Dat klinkt meer als pickup truck / grijs kenteken werkauto :-)
Ja, een pickup had me eigenlijk beter gepast :P Al raak ik zelf nog nauwelijks gereedschap aan...

Maar de auto bevalt verder prima. De set rubbermatten werd standaard bij de auto geleverd. De stoel is al dusdanig smerig dat ik echt nu een stoelhoes ga bestellen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Never fear....

Goeiemorgen allen, even een vraagje zo bij de koffie.

Nu de USB poorten zo gevoelig zijn gebleken en wij toch regelmatig van kabels wisselen door het gebruik van AA en CP in de auto overweeg ik toch maar een wireless CarPlay & Android Auto adapter te kopen.

Welke ervaringen/tips hebben jullie op dit gebied?

Bij Amazon lijkt mij de Ottocast U2-X Pro wel interessant, maar de reviews gaan alle kanten op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JuG
Ik heb zelf twee modellen uitgeprobeerd om wireless Carplay te verkrijgen, de Carlinkit 4.0 en de Ottocast (waren beiden tussen de 80-100 euro). Voor mij persoonlijk hoeft het niet meer. Ik vond beiden vrij waardeloos qua stabiliteit.
  • Ik merkte redelijk wat delay/latency en ik ben daar misschien gevoeliger voor dan de doorsnee gebruiker, maar ik vond het onaanvaardbaar.
  • Regelmatig viel het beeld gewoon uit tijdens het rijden en dat is natuurlijk niet leuk als je je navigatie aan het gebruiken bent. Ik moest de dongle dan uittrekken en even wachten tot die opgestart was.
  • Als je met meerdere mensen de wagen gebruikt en met verschillende telefoons wil verbinden dan werkt het switchen toch niet ideaal vind ik. Soms neemt hij de verkeerde telefoon als je beiden in de wagen zit en dergelijke, gewoon geen leuke ervaring.
  • Ten derde is je telefoon sneller leeg, dus ga je die op de draadloze lader leggen en wordt die dan weer super heet. Om dat te verhelpen kan je hem inpluggen, maar dan heb je natuurlijk ook geen dongle nodig.
Bedrade Carplay/AA is nog steeds superieur tov deze kastjes imo, ik geef er echt geen geld meer aan uit en ik bespaar me een boel frustraties.

PS: Die Ottocast U2-X Pro die je vermeld kan misschien beter werken, maar ik vind 150 euro teveel geld voor dergelijke functionaliteit (zeker omdat het bedraad al werkt).

PS2: Zelf heb ik totaal geen last van gevoelige USB-poorten in de Tucson, ze werken prima en voelen solide aan. Ik zou persoonlijk een kleine male to female adapter kopen en deze altijd in de USB-poort laten steken. Dan stop je je telefoon dus niet meer rechtstreeks in de poort maar enkel in die adapter. Bv deze: System-S USB 3.0 type A (mannelijk) naar USB 3.0 type A (vrouwelijke) kabel verlengkabel 30 cm of deze 10cm 20cm USB 2.0 A Male To Female 90 Angled Extension Adaptor Cable USB2.0 Male To Female

[Voor 32% gewijzigd door JuG op 28-05-2023 11:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Never fear....

JuG schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:32:
Ik heb zelf twee modellen uitgeprobeerd om wireless Carplay te verkrijgen, de Carlinkit 4.0 en de Ottocast (waren beiden tussen de 80-100 euro). Voor mij persoonlijk hoeft het niet meer. Ik vond beiden vrij waardeloos qua stabiliteit.
  • Ik merkte redelijk wat delay/latency en ik ben daar misschien gevoeliger voor dan de doorsnee gebruiker, maar ik vond het onaanvaardbaar.
  • Regelmatig viel het beeld gewoon uit tijdens het rijden en dat is natuurlijk niet leuk als je je navigatie aan het gebruiken bent. Ik moest de dongle dan uittrekken en even wachten tot die opgestart was.
  • Als je met meerdere mensen de wagen gebruikt en met verschillende telefoons wil verbinden dan werkt het switchen toch niet ideaal vind ik. Soms neemt hij de verkeerde telefoon als je beiden in de wagen zit en dergelijke, gewoon geen leuke ervaring.
  • Ten derde is je telefoon sneller leeg, dus ga je die op de draadloze lader leggen en wordt die dan weer super heet. Om dat te verhelpen kan je hem inpluggen, maar dan heb je natuurlijk ook geen dongle nodig.
Bedrade Carplay/AA is nog steeds superieur tov deze kastjes imo, ik geef er echt geen geld meer aan uit en ik bespaar me een boel frustraties.

PS: Die Ottocast U2-X Pro die je vermeld kan misschien beter werken, maar ik vind 150 euro teveel geld voor dergelijke functionaliteit (zeker omdat het bedraad al werkt).

PS2: Zelf heb ik totaal geen last van gevoelige USB-poorten in de Tucson, ze werken prima en voelen solide aan. Ik zou persoonlijk een kleine male to female adapter kopen en deze altijd in de USB-poort laten steken. Dan stop je je telefoon dus niet meer rechtstreeks in de poort maar enkel in die adapter. Bv deze: System-S USB 3.0 type A (mannelijk) naar USB 3.0 type A (vrouwelijke) kabel verlengkabel 30 cm of deze 10cm 20cm USB 2.0 A Male To Female 90 Angled Extension Adaptor Cable USB2.0 Male To Female
Thanks, ik ben zelf niet zo moeilijk over latency (vind ik) alhoewel ik andersom al vind dat de Skoda software van destijds best wel snappier was dan die van Hyundai. Dus misschien ben ik toch wel wat moeilijker hiermee 8)7

Enige wat mij dan echt wel bezorgd is het eventuele uitvallen, dat zou namelijk wel echt irritant zijn.

Zo’n stekkertje die je als alternatief aanbeveelt zou idd ook een optie kunnen zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:55
Locke_ schreef op zondag 28 mei 2023 @ 08:42:
Goeiemorgen allen, even een vraagje zo bij de koffie.

Nu de USB poorten zo gevoelig zijn gebleken en wij toch regelmatig van kabels wisselen door het gebruik van AA en CP in de auto overweeg ik toch maar een wireless CarPlay & Android Auto adapter te kopen.

Welke ervaringen/tips hebben jullie op dit gebied?

Bij Amazon lijkt mij de Ottocast U2-X Pro wel interessant, maar de reviews gaan alle kanten op.
Ik heb enige tijd geleden al een setje van Carsifi gekocht voor de Tuscon (N-Line Sky) die ik volgende week mag gaan rijden. Als 'proef' gekocht om in mijn huidige auto te proberen.

Werkt in de basis prima, maar mijn ervaring is net als die van @JuG wat wisselvallig. Zo nu en dan heb ik inderdaad ook een delay of valt de verbinding opeens weg. De verbinding herstelt zich dan wel vlot. Ook als ik langs bepaalde plekken rijd is het signaal even foetsie. Soms moet ik inderdaad ook de module opnieuw aansluiten om het aan de praat te krijgen. De batterij van de telefoon loopt inderdaad wat sneller leeg, maar dat kan ook te maken hebben dat ik soms urenlang in een Teams call zit tegelijkertijd.

Hitte door (draadloos) opladen is sowieso altijd al een issue bij een telefoon die goed gebruikt wordt. De BMW X1 (die het niet geworden is) heeft hiervoor een mooie geventileerde houder voor in de auto. Ik heb via Aliexpress hele korte usb-a naar usb-c kabeltjes gekocht om de module weg te plakken.

Maar kan ook heel goed zijn dat ik ook liever de kabel ga gebruiken (wat het draadloos laden weer wat overbodig maakt).

Is wel een adapter enkel voor Android!

Moo, I say.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Never fear....

stervis schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:37:
[...]

Ik heb enige tijd geleden al een setje van Carsifi gekocht voor de Tuscon (N-Line Sky) die ik volgende week mag gaan rijden. Als 'proef' gekocht om in mijn huidige auto te proberen.

Werkt in de basis prima, maar mijn ervaring is net als die van @JuG wat wisselvallig. Zo nu en dan heb ik inderdaad ook een delay of valt de verbinding opeens weg. De verbinding herstelt zich dan wel vlot. Ook als ik langs bepaalde plekken rijd is het signaal even foetsie. Soms moet ik inderdaad ook de module opnieuw aansluiten om het aan de praat te krijgen. De batterij van de telefoon loopt inderdaad wat sneller leeg, maar dat kan ook te maken hebben dat ik soms urenlang in een Teams call zit tegelijkertijd.

Hitte door (draadloos) opladen is sowieso altijd al een issue bij een telefoon die goed gebruikt wordt. De BMW X1 (die het niet geworden is) heeft hiervoor een mooie geventileerde houder voor in de auto. Ik heb via Aliexpress hele korte usb-a naar usb-c kabeltjes gekocht om de module weg te plakken.

Maar kan ook heel goed zijn dat ik ook liever de kabel ga gebruiken (wat het draadloos laden weer wat overbodig maakt).

Is wel een adapter enkel voor Android!
Thanks, ik zit nog enigszins in twijfel. Dat de telefoon warm wordt maakt mij niet zoveel uit, maar alleen mijn iphone heeft draadloos laden. De Android van mijn zoon niet.

Denk dat ik uiteindelijk toch voor de suggest van JuG ga en een verlengkabeltje koop. Al is dat wel wat tegenstrijdig met mijn gevoel dat het “gelijk beter” moet zijn.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee