Toon posts:

Het grote Hyundai Tucson topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 19:11
Inmiddels rijd ik een maand of 4 in mijn MHEV comfort handgeschakeld. Natuuuurlijk had ik liever de (P)HEV gewild maar daar kon ik aan mezelf niet verantwoorden qua investering. Begrijp mij niet verkeerd, het is echt een heerlijke auto volgepropt met techniek, maar handgeschakeld en dat mini accu'tje dat voelt soms als Rico Verhoeven die z'n handschoenen vergeten is. Toch, nooit spijt hebben van je keuzes en ik rijd er nog steeds daglijks met veel plezier in.

Wat dingen die mij opvallen die wel leuk zijn om even in de groep te gooien:

Ik heb er een sport van gemaakt om werkelijk allll het voordeel uit die 48v accu te halen wat mogelijk is. Nu blijft het een mysterie wanneer deze besluit in te schakelen en ondersteuning te geven. Ik probeer het te doorgronden:
  • [Accu werkt pas nadat er 'iets' van stroom bij is gekomen en/of de auto eventjes gereden hebt. Ik heb wel eens tijdens een lange rit al het verbruik geminimaliseerd en alleen maar proberen op te laden. Je zou dan verwachten dat deze na een halve dag nog propvol is maar ook dan hetzelfde gedrag. (God, wat zou een batterij indicator fijn zijn)
  • De ECO mode geeft (ook bij geringe accu capaciteit) bij het wegrijden wat ondersteuning en schakelt (bij medium accu capaciteit) de coasting functie in. Ik ben niet in de veronderstelling dat die coasting functie IETS doet met je brandstof vebruik en het is meer een milieu ding als je het mij vraagt. Ik vind hem in deze modus ongelooflijk suf overigens bij het stoplicht
  • De Normal mode geeft bij medium accu capaciteit bij het wegrijden ondersteuning maar, en dit is het grote mysterie, op willekeurige momenten ook bij de rest van de versnellingen bij doorschakelen. Logischerwijs zou je verwachten dat dit wordt 'vrijgegeven' op het moment de accu goed vol is maar als ik heel erg aan het sparen ben geweest en schakel naar de normal mode dan geeft ie hem 9 van de 10 keer NIET. Ik ben er nog niet achter waarom dit is. Met het koude weer van dit moment heb ik het overigens nog helemaal niet gezien wat weer wijst op een vrijgeving op basis van capaciteit.
  • De Sport mode geeft (bij laag/medium capaciteit) op elke versnelling ondersteuning. Ook hier begint ie bij de eerste maar al vrij snel geeft ie de ondersteuning ook op de andere versnellingen en verbruikt de accu helemaal leeg. Lekker laten staan op deze modus zou je zeggen, toch maak je echt zichtbaar meer toeren en staat ie veel agressiever ingesteld. Soms merk ik ook dat in deze modus bij het remmen/schakelen ineens de auto 1000rpm meer toeren maakt. Zal erbij horen maar wel vervelend.
Overall zou de NORMAL modus het zuinigste moeten zijn mits hij in elke versnelling support geeft en dat is nou net het grote mysterie. Het is overigens bloed irritant dat je de modus elke keer zelf moet wijzigen. Dit zal wel een milieu dingetje zijn.

Verder moet ik veel bewuster bezig zijn met schakelen (in vergelijking met mijn eerdere Kona) om een beetje smooth weg te rijden maar misschien ligt dit aan mijn voet/schoenen :).

En het laatste zeuren: Hoe irritant is het dat (actieve) lane support tegenwoordig elke keer aangezet moet worden. In mijn kona stond dit gewoon lekker aan all the time!

Positieve dingen:

- Led verlichting --> Wat een fantastisch zicht geeft dat
- Media console --> Erg veel info, mooi weggewerkt.
- Zelf updaten --> Een beetje huisvader kan gewoon zelf z'n software updaten (wel naatje dat ze ons niet dezelfde nieuwe Radio look and feel hebben gegeven als de Amerikanen na de laatste update)

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:52

Locke_

Never fear....

xon schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:04:
Inmiddels rijd ik een maand of 4 in mijn MHEV comfort handgeschakeld.
Nice, welkom bij de club (y)

Persoonlijk rijdt ik nooit meer in de ECO stand, ik heb het gevoel in die stand namelijk dat ik al het echte nut van de 48v accu verkwansel.
(God, wat zou een batterij indicator fijn zijn)
Amen, ik blijf het raar vinden dat ze dat niet geactiveerd hebben in de software. Kleine moeite, gigantisch plezier.

“Please let me know if there’s some other way we can screw up tonight.”

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 17:18

jasjenl

Liab A Tymo

xon schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:04:
- Zelf updaten --> Een beetje huisvader kan gewoon zelf z'n software updaten
Nou ja, bij mij ging het dus in eerste instantie om één of andere duistere reden niet helemaal goed, zie jasjenl in "Het grote Hyundai Tucson topic"
Inmiddels heb ik dat wel opgelost door de update nog een keer te installeren, gek genoeg kreeg ik alleen nu geen notificatie via Bluelink dat de update klaar was. Maar de melding dat de update niet compleet was is nu wel weg.
(wel naatje dat ze ons niet dezelfde nieuwe Radio look and feel hebben gegeven als de Amerikanen na de laatste update)
Is dat niet alleen als je naar FM luistert ipv DAB?

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:22
Hyundai Tucson kwam zondag als beste gezinswagen uit de bus bij Top Gear. Uiteraard wel met een knipoog, semi serieus, zoals het Top Gear betaamt 8) Ik weet alleen niet of Top Gear met sommige TV abonnementen nog terug te kijken is (zondag avond en afgelopen nacht op BBC), met dat van mij (Ziggo, geen Horizonbox) in ieder geval niet...

Helaas heeft BBC iPlayer een geo-restrictie.

iRacing Profiel

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:14
Ligt het aan mij of sluit de tankdeur niet meer goed? Lijkt een beetje uit te steken... Niets noemenswaardigs mee gedaan of gebeurt. Of stel ik me aan :D

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06

Klippy

Still Game

Nee dat is niet normaal. Maar raar ook, lijkt helemaal hoger te liggen, ook de linker kant waar het scharnier zit.
Kan je niet met de dop open het plastic binnenwerk naar binnen drukken?

Anders even naar de dealer, dit ziet er niet uit, maar heb ook geen idee hoe dit kan ontstaan.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Locke_

Locke_

Never fear....

xminator schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 18:33:
Ligt het aan mij of sluit de tankdeur niet meer goed? Lijkt een beetje uit te steken... Niets noemenswaardigs mee gedaan of gebeurt. Of stel ik me aan :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat oogt niet goed idd, kun je hem nog verder indrukken? Dealer lijkt mij de beste optie.

Fijne kerst!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 17:30
Hmmbob schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:34:
[...]

De uitvoering: Viofo A129 Duo Pro Dashcam is besteld. Wordt een kerstcadeautje zoals ik al zei, dus pas in december inbouwen.

Overigens nu met 20 euro black friday korting op viofo.nl
Zodra het een beetje beter weer is maar eens gaan inbouwen. Iemand al eens een dashcam hardwired ingebouwd? Welke fuse locaties heb je gebruikt voor BATT en ACC?

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:01
Die klep steekt bij mij net zo uit. Benieuwd of de dealer daar iets mee kan. Zal het zelf volgend jaar ook eens aankaarten.

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:42
zeezuiper schreef op zondag 25 december 2022 @ 19:18:
[...]

Die klep steekt bij mij net zo uit. Benieuwd of de dealer daar iets mee kan. Zal het zelf volgend jaar ook eens aankaarten.
Ik zal het morgen ff checken, maar op foto’s ziet de mijne er gewoon strak uit.

Wel voelt de laadklep heel goedkoop, een beetje los en deze sluit daarentegen niet zo mooi aan. Waarschijnlijk mede doordat deze wat speling heeft. Herkend iemand dit?

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Hmmbob

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit hoort niet idd

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• xminator
  • Laatst online: 01:14
zeezuiper schreef op zondag 25 december 2022 @ 19:18:
[...]

Vanochtend even langsgegaan en de monteur heeft het afgesteld. Ziet er nu wel weer een stuk beter uit.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Als ik op het dashboard naar 'Totale informatie' ga, zie ik een heel raar getal staan bij wat, naar ik vermoed, de totale gereden afstand zou moeten zijn:

Staat daar bij jullie wel een getal dat ergens op slaat?

• Hmmbob
Dat is de tripteller. Je totale afstand is 11596km (zie rechtsonder). Die ging in mijn andere auto's (incl andere merken) ook nooit voorbij de 9999km.

En tijd om een laadpaal te zoeken :+

[Voor 64% gewijzigd door Hmmbob op 09-01-2023 16:03]

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Hm, is dat zo? Want hij geeft ook per rit aan wat de gereden afstand is. Of is dit iets anders?
Je totale afstand is 11596km (zie rechtsonder). Die ging in mijn andere auto's (incl andere merken) ook nooit voorbij de 9999km.
Die totale afstand had ik inderdaad al gezien, vandaar dat ik het verwarrend vond dat bij 'totale informatie' een ander getal stond.
En tijd om een laadpaal te zoeken :+
Haha, hij is inmiddels al weer vol ;)

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-02 13:27
Hoi,

Hierbij de tucson nx4 afgeleverd, N line sky,

Echter heb ik nog wel vragen over Android Auto,

Bijvb de telefoon toets opent niet de telefoon gesprekken van mijn telefoon. Wel in de originele layout van de tucson maar niet in Android Auto.

Hebben jullie hier ook last van?
Verder is bij Android auto 3,4 deel van de scherm gevuld. Ipv fullscreen

• Locke_

Locke_

Never fear....

Probook8979 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:59:
Hoi,

Echter heb ik nog wel vragen over Android Auto,

Bijvb de telefoon toets opent niet de telefoon gesprekken van mijn telefoon. Wel in de originele layout van de tucson maar niet in Android Auto.
Klopt, die knop is niet gekoppeld aan Android auto maar aan de Hyundai software.
Verder is bij Android auto 3,4 deel van de scherm gevuld. Ipv fullscreen
Ik las dat er een nieuwe release uitgegeven is die dit oplost. Ik heb zelf geen AA, maar mijn zoon heeft de laatste release en die heeft wel full-screen beeld.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:28
Probook8979 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:59:
Hoi,

Pics or it didn’t happen 8)

• Probook8979
Locke_ schreef op zondag 15 januari 2023 @ 17:57:
[...]

Klopt, die knop is niet gekoppeld aan Android auto maar aan de Hyundai software.

[...]

Ik las dat er een nieuwe release uitgegeven is die dit oplost. Ik heb zelf geen AA, maar mijn zoon heeft de laatste release en die heeft wel full-screen beeld.
Is dit full screen? :

https://imgur.com/a/36YF9KV

Snap niet waarom het 3/4 gevuld is ipv 4/4 Google maps.
Hoe zet ik de splits reen functionaliteit uit?
https://www.tucson-forum....hybrid-limited.197/page-4

Hoe ga jij om in Apple carplay met de belknop op de stuur? Werkt dat in Apple car play? I'm Android car werkt dat dus niet..

Is er niet iets met een work around? Ik heb Android wireless met AA Wireless.Io, super responsive!

In de dev instellingen heb ik het ingesteld op scherm resolutie op 1980x1020 bij 1020x1980

Super scherp beeld kwaliteit. Het was een beetje korrelig.

[Voor 7% gewijzigd door Probook8979 op 15-01-2023 20:07]

• Probook8979
JuG schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:58:
Hij is er 🥳

Meteen al even gereden en dat ging heel lekker, gevaarlijk qua verkeersboetes 🤣

Voor de rest, aan huis geleverd door de dealer en dat ging vlekkeloos. De auto ziet er echt goed uit en ik ben een tevreden man 😎

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Namiddag de Kia inleveren en de kentekenhouder vervangen achteraan. Eindelijk :)
Precies dezelfde variant, model ontvangen!

• Locke_

Locke_

Never fear....

Zo te zien wel
Hoe zet ik de splits reen functionaliteit uit?
In de instellingen zit er een optie voor en je kunt op het kleine poeltje drukken tussen de twee vensters.
Hoe ga jij om in Apple carplay met de belknop op de stuur? Werkt dat in Apple car play? I'm Android car werkt dat dus niet..
In CarPlay ook niet. Die knop gebruik ik simpelweg niet.
Is er niet iets met een work around? Ik heb Android wireless met AA Wireless.Io, super responsive!

In de dev instellingen heb ik het ingesteld op scherm resolutie op 1980x1020 bij 1020x1980

Super scherp beeld kwaliteit. Het was een beetje korrelig.
Voor de belknop, nee niet zonder een hack van de software. Voor de resolutie, mijn zoon gebruikt een USB-C kabel, probeer dat eens ipv wireless. Als dat wel werkt ligt het aan je wireless systeem. Als dat ook niet werkt aan je telefoon/AA.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Locke_ schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:26:
[...]
Ik heb overigens alle nieuwe feedback ook toegevoegd. Mocht er nog meer zijn, ik wil hem morgen einde van de dag indienen ;)
@Locke_ Hoe is het eigenlijk gegaan met die feedback die je naar Hyundai kon sturen, heb je daar ooit nog iets van vernomen?

• donderz
  • Laatst online: 04-02 16:25
Ik heb er ook ééntje (PHEV) vanaf vorig jaar juni. Nu pas dit topic gevonden.

Dingen waar ik me al aan gestoord heb:
- Zetel geheugenstand enkel te gebruiken in stilstand. Dit zal misschien voor de veiligheid zijn, maar bij mijn vorige wagen (passat) moest ik het knopje ingedrukt houden om te switchen tijdens het rijden.
- De auto-hold functie die je elke rit opnieuw moet activeren ipv steeds of met een setting.
- Soms niet duidelijk waarom de motor aanslaat. Ik had ook liever gehad dat deze in EV mode enkel aanslaat indien je het gaspedaal volledig induwd ipv ergens halverwege
- Regeneratief remmen ook niet duidelijk hoe je best zo veel mogelijk remt zonder de remmen te gebruiken. Het remmen reageert soms ook wat met vertraging.
- Dashboard moet je kiezen tussen toerenteller of elektrische mode. Zouden perfect gecombineerd weergegeven kunnen worden

In verband met het remmen en optrekken heb ik de indruk dat ze aan de gebruikers zo weinig mogelijk hebben willen laten merken dat het een elektrische wagen is, maar daardoor voelt hij soms aan als ontworpen voor oude mensen.
Hoewel het misschien niet uit dit lijstje blijkt ben ik algemeen wel zeer tevreden en zou ik hem opnieuw kopen :) .
Als het koud is zoals nu vraag ik me af of het niet beter zou zijn om de motor ook nuttig te gebruiken voor verplaatsing ipv enkel voor warmte. Ik zet hem bij het starten dus dikwijls even in sport, maar geen idee of dit beter is.

• Locke_

Locke_

Never fear....

jasjenl schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:17:
[...]

@Locke_ Hoe is het eigenlijk gegaan met die feedback die je naar Hyundai kon sturen, heb je daar ooit nog iets van vernomen?
Nee, maar ik ben het zelf eerlijk gezegd ook vergeten. Ga dit weekend mijn contact eens mailen, kijken wat ie weet ;)

• Probook8979
Zojuist navi-kaarten update uitgevoerd naar de laatste versie:

Let niet op de kabels, was aan het testen met fastcharge en AA wireless:

Build/versie nummer:

[Voor 13% gewijzigd door Probook8979 op 20-01-2023 17:35]

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Wow, jij bent een koukleum zeg >:)

• Medx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-02 23:05
Is AA wireless beschikbaar?

Zelf heb ik in de kerstvakantie een nieuwe hyundai tucson in bestelling geplaatst bij een lokale dealer. Betreft een shine uitvoering met hybride motor.

Wat vinden jullie van het premium krell geluids systeem?

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Alleen het 8 inch entertainment systeem ondersteunt wireless CarPlay (en ik gok Android auto), het 10 inch entertainment systeem vereist een kabel.
Wat vinden jullie van het premium krell geluids systeem?
Ik ben er niet erg van onder de indruk eerlijk gezegd. Het klinkt niet echt slecht maar is ook verre van premium te noemen, er zijn veel betere car audio systemen.

• Locke_

Locke_

Never fear....

jasjenl schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:31:

[...]

Ik ben er niet erg van onder de indruk eerlijk gezegd. Het klinkt niet echt slecht maar is ook verre van premium te noemen, er zijn veel betere car audio systemen.
Het is niet slecht, maar het Canton systeem in mijn vorige auto was beter. Alhoewel tot nu toe kan nog niets winnen van het JBL systeem in de Peugeot 508 uit 2012.

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-02 16:09
Ik heb een tijdje geleden zo'n Carplay/AA apparaatje getest zodat we het draadloos kon gebruiken, de Carlinkit 4.0. Na twee dagen alweer terug gestuurd, wat een bucht.

Heel onstabiele verbinding, uitvallen tijdens het rijden, vaak een zwart scherm, etc. Voor mij dus nooit meer zo'n ding, bedraad is echt wel superieur.

Als het er ooit standaard inzit, leuk maar hoop wel dat bedraad altijd een mogelijkheid zal zijn.

• Probook8979
Ik gebruik https://www.aawireless.io/,
0 vertraging, werkt subliem!

• Basje1975
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-02 18:30
Ik heb gister en occasion Tuscon 1.6 t-gdi 4x4 gekocht uin jan 2018. We hebben ook bij de nieuwe HEV gekeken, maar (in tegenstelling tot de cijfers op papier) leek die minder ruimte achter de bestuurder te hebben. Nu ben ik zelf vrij lang (1.98m) dus staat de stoel bijna helemaal naar achteren, maar in het oude model was er nog genoeg ruimte over. Mijn vrouw kon ruim achter mij zitten en ik bijna, iets dat in het 2022 model (nagenoeg) onmogelijk bleek. Ik schrijf dit toe aan de vorm van de voorstoelen die in de nieuwe modellen rechter lijken te lopen waar het 2015-2018 model een kromming lijkt te hebben. Maar weet iemand hier wellicht meer over?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee