Het grote Hyundai Tucson topic

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 08:36
Iemand nog een tip om iets fysieks aan te sluiten op het stuur, pedalen of iets anders wat aantoonbaar werkt en niet in < 30 seconden gesloopt kan worden? Meeste van wat ik gezien is wel een YT video van te vinden waar een snelle demontage mogelijkheid wordt getoond.. :(

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:44
De mijne is pvt lease, diefstal kost me hooguit ER. Maar verlies voertuig is ook einde contract.

Zal niet de eerste keer zijn dat een maatschapij érg coulant naar me is omwille van een nieuw contract...

Daarvoor ga ik niet dagelijks met een ijzeren staaf en een hangslot door de auto zwaaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 15:59
Mijne is een full operational lease via de werkgever en in het slechtste geval kost het me ook maximaal het eigen risico, maar als je ziet wat voor een gedoe er bij komt kijken, als we het zelf een beetje kunnen voorkomen...

Ik ga er geen grote kosten voor maken, maar heb me bv wel al zo'n faraday kistje gekocht om de sleutels in te bewaren. Verder ook het licht aan buitenkant van het huis nu permanent aan 's nachts ipv enkel bij beweging. Tenslotte nog de deurbel camera op een andere locatie gehangen zodat ook de inrit zichtbaar is.

Maar zoals altijd, als een dief een auto echt wil, dan zal die zich niet laten tegenhouden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 08:57
Naast dat hetw ellicht in harde knaken niets kost, is vooral alles eromheen gewoon irritant.
Ik heb wat houder van tablets erin, kost geen drol, maar lang gezocht voor iets decents. Ik heb laders erin, af en toe vergeet ik nog wel eens mijn papieren, of wat drinkflessen etc.
Er liggen wat picknickdekens in, allemaal spullen die geen restwaarde hebben, maar enorm irritant zijn om opnieuw te moeten kopen.

Daarnaast zit ik er ook echt niet op te wachten om vervangend vervoer te moeten regelen. Of een nieuwe te moeten uitzoeken en waarschijnlijk naar 100%E te moeten. Dat is drama met 1500kg erachter.

Dus ja, fingers crossed en als er iets gedaan kan worden dat kleine impact in tijd heeft, ben ik ook geintresseerd. Een stuurslot etc, is mij ook te lastig, maar sleutels in de kluis, kan wat mij betreft prima, ALS dat echt kans op diefstal fors reduceert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:05
Gelukkig weinig last van diefstal hier in het noorden en mijn sleutel ligt ook wel wat verder weg dan 10 meter. Desalniettemin moet ik toch eens aanleren om bepaalde dingen niet in de auto te laten liggen... :X

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Klippy

Still Game

Knap vervelend @JuG. Je denkt altijd dat overkomt mij niet, maar die auto's zijn gouden business.
Heb inmiddels ook wel geleerd dat het overal kan gebeuren. Ook hier laatst recht voor mijn woning een Ford weg. Nog geen 8 meter van mijn woonkamer, ik was nog wakker waarschijnlijk, niks gezien of gehoord.
Die gasten rijden wat rondjes en maken hun boodschappenlijstje in elke wijk.

Dat veel auto's in NL lease zijn helpt ook niet echt, want veel mensen reageren zoals hier, "kost me hoogstens mijn eigen risico" en dat weten die bendes maar wat goed. Kleine kans dat iemand echt die auto komt zoeken of veel moeite gaat doen als ze betrapt worden. Politie is te druk, verzekeringsmaatschappijen hebben een mooi verdienmodel en de leasemaatschappij heeft dit dagelijks aan de hand.

Maar ondertussen is het toch een groot ongemak, ben je je persoonlijke spullen kwijt, slaap je toch niet meer gerust en worden de verzekeringspremies duurder.

Die van mij staat meestal in de garage, dat is wat extra moeite en je zet er niet zomaar een autoambulance voor, maar dat is allemaal geen garantie.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ik heb geen garage of oprit of dat soort zaken, uiteindelijk is het maar blik.

Als ik al ergens wakker van moet liggen dan is het eerder de gezondheid van mijn partner dan of mijn auto wel heel blijft of er nog staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG
Morgen komt er hier wel een soort van recherche op bezoek, in opdracht van de leasemaatschappij. De politie sluit in 99% van de gevallen het onderzoek al na 1 dag als er geen verdachte is. Die recherche is van een firma die zich bezig houden met het zoeken naar gestolen wagens en dergelijke, dus de lease doet wel iets of wat moeite.

Die komen wat vragen stellen, enkele foto's maken, een rondje door de wijk doen om te zien of er misschien camerabeelden zijn, etc. Maar morgen zijn we al bijna een week na het voorval, het lijkt me sterk dat die moeite nog veel zal uitmaken nu.

Verder is het idd belangrijker om niks van waarde in je wagen te liggen, onze spullen die we kwijt zijn krijgen we bv niet vergoed. Volgens de leasemaatschappij zou onze inboedelverzekering daar eventueel in tussen komen, maar volgens die hadden we daar een bijkomende "buiten de deur" verzekering voor nodig. Geen ramp, er zat niets duur tussen, maar alles samen geteld zit je toch snel aan een paar honderd euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek

Als ik al ergens wakker van moet liggen dan is het eerder de gezondheid van mijn partner dan of mijn auto wel heel blijft of er nog staat...

En aangezien het lease is, IS het niet eens mijn auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Mooi om te horen dat ze toch nog moeite doen @JuG.
Dan zullen ze toch wel succes boeken in sommige gevallen. Maar ik denk inderdaad dat als ze hem niet binnen 48 uur vinden de kans klein is.
Jpiek schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 18:40:

En dat is dus precies het probleem dat ik aanhaalde: don't care, niet mijn auto. Maar het is toch geen fijn idee dat je auto op je eigen oprit niet eens veilig is.
En ja, er zijn belangrijkere zaken in het leven, maar zo kan je alles relativeren. Het is een hoop geregel en wakker liggen is misschien overdreven, maar nu ga je voorlopig toch even uit het raam kijken als je wat gerommel hoort, etc. Het is niet niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Het is niet 'zomaar relativeren' ik meen serieus dat ik me meer zorgen maak over de gezondheid van mijn partner.

Hij heeft in 2013 een dusdanig zwaar hartinfarct gehad dat a we blij mogen zijn dat ie nog leeft, blij mogen zijn dat ie niet tóch in een scootmobiel of rolstoel zit. Hij heeft 4 maanden op de IC aan de beademing gelegen.

Ik heb toen mijn 2de grote liefde, mijn Citroen C5 2.0 weggedaan om een auto te kopen waar hij fatsoenlijk in kan stappen en kan zitten.

Een auto is sindsdien idd maar een stuk blik.
Jammer dat ik blijbaar een probleem 'veroorzaak'...

Maar goed, dit kon je niet weten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JuG
Gisteren bezoek gehad van iemand van Detektor, een firma die zich bezighoudt met het zoeken naar gestolen wagens, motoren, etc. Hij heeft hier een verslag opgesteld op basis van de voor de hand liggende vragen, wat foto's gemaakt, een rondje door de wijk op zoek naar camera beelden, etc.

Als je een losstaand tracking apparaat gebruikt, zoals zij zelf ook aanbieden, dan is de kans veel groter dat je de kan vinden uiteraard. Die doen geen live tracking en staan continu in standby, tot je ze activeert via hen wegens diefstal bv. Zij gaan dan de wagen terughalen, maar dat kost allemaal geld, geld dat een lease of de verzekering eigenlijk moet uitgeven.

Airtags en dergelijke helpen wel maar zijn ook heel makkelijk te "jammen" volgens hem. Zonder tracking, want bij wagens zoals de tucson schakelen ze dat uiteraard uit, dan vinden ze er wel eens eentje terug, maar dan moet je echt een toevalstreffer hebben. Bv iemand in de haven die bij een steekproef opmerkt dat de inhoud van een container niet matcht met de vrachtbrief oid.

Uiteindelijk verwacht hij ook niet dat de Tucson gevonden zal worden, langs mijn kant was alles positief afgecheckt in ieder geval. Dus nu is het enkele weken afwachten :)

[ Voor 11% gewijzigd door JuG op 25-07-2025 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
JuG schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:00:
Gisteren bezoek gehad van iemand van Detektor, een firma die zich bezighoudt met het zoeken naar gestolen wagens, motoren, etc. Hij heeft hier een verslag opgesteld op basis van de voor de hand liggende vragen, wat foto's gemaakt, een rondje door de wijk op zoek naar camera beelden, etc.

Als je een losstaand tracking apparaat gebruikt, zoals zij zelf ook aanbieden, dan is de kans veel groter dat je de kan vinden uiteraard. Die doen geen live tracking en staan continu in standby, tot je ze activeert via hen wegens diefstal bv. Zij gaan dan de wagen terughalen, maar dat kost allemaal geld, geld dat een lease of de verzekering eigenlijk moet uitgeven.

Airtags en dergelijke helpen wel maar zijn ook heel makkelijk te "jammen" volgens hem. Zonder tracking, want bij wagens zoals de tucson schakelen ze dat uiteraard uit, dan vinden ze er wel eens eentje terug, maar dan moet je echt een toevalstreffer hebben. Bv iemand in de haven die bij een steekproef opmerkt dat de inhoud van een container niet matcht met de vrachtbrief oid.

Uiteindelijk verwacht hij ook niet dat de Tucson gevonden zal worden, langs mijn kant was alles positief afgecheckt in ieder geval. Dus nu is het enkele weken afwachten :)
Ach. Ik denk maar zo: Mag je iets eerder een nieuwe auto! O+

Voordeel van het leasen.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Ik zag trouwens ook een nieuwe update klaar staan. Deze gedownload en op dezelfde usb-stick gezet die ik altijd gebruik, maar wordt nu opeens niet meer herkend.

Iemand anders issues met de laatste update? 09-Jul-2025

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Laatst online: 13-09 22:03
De nieuwe Tucson Nline, heeft geen achter led knipperlichten..

[ Voor 5% gewijzigd door Probook8979 op 26-07-2025 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Jpiek schreef op maandag 21 juli 2025 @ 13:56:
[...]

Hyundai sleutels hebben een sleep modus, als die langere tijd stilliggen geven ze geen signaal meer af...
Mijn vader gebruikt ondanks dat gewoon nog een beschermhoes eromheen (Tucson uit 23). Ze hebben geen oprit dus auto staat zo en zo stuk verderop maar je kan beter een extra bescherming regelen. Ik hamer ook constant bij hem dat als hij hem in zijn zak wil doen dat hij in de hoes moet. En zeer trieste situatie van Jug is duidelijk waarom. Ik zag het ook dat Tucson op 10 staat maar qua aantallen wel nog veel minder dan de andere in de top van de top 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
martwoutnl schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:27:
[...]
Mijn vader gebruikt ondanks dat gewoon nog een beschermhoes eromheen (Tucson uit 23). Ze hebben geen oprit dus auto staat zo en zo stuk verderop maar je kan beter een extra bescherming regelen.

[...]
En zeer trieste situatie van Jug is duidelijk waarom.
Is inmiddels duidelijk geworden dat men de auto heeft kunnen starten door het sleutelsignaal op te pikken dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Jpiek schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:53:
[...]

Is inmiddels duidelijk geworden dat men de auto heeft kunnen starten door het sleutelsignaal op te pikken dan ?
Zover ik lees is het of via dat of via koplamp. Geen van beiden staan nog vast als mogelijke oorzaak. Op signaal heb je nog invloed maar vraag me af hoe je via koplamp kan voorkomen. Dat lijkt me meer iets voor het merk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JuG
Ik heb nieuws van de leasemaatschappij. De firma Detektor, die sinds 18/07 op zoek is naar mijn gestolen Tucson, heeft de wagen terug gevonden in Regensburg, Duitsland. De politie heeft de wagen in beslag genomen nadat ie in het systeem omhoog kwam als gestolen.

Waarschijnlijk zal de wagen nu terug gehaald worden en naar een schadehersteller worden gestuurd, al zal het er ook vanaf hangen in welke staat ie verkeert. Ik ga er ook vanuit dat dat waarschijnlijk nog enkele maanden zal duren ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Weet niet zo goed of ik nu een "jippie, teruggevonden" of "balen, toch geen nieuwe" moet antwoorden....

edit: ik reed daar gisteren nog met onze Tucson :+
Op de terugweg van vakantie :X

[ Voor 29% gewijzigd door Hmmbob op 05-08-2025 19:25 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JuG
Hmmbob schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:24:
Weet niet zo goed of ik nu een "jippie, teruggevonden" of "balen, toch geen nieuwe" moet antwoorden....

edit: ik reed daar gisteren nog met onze Tucson :+
Op de terugweg van vakantie :X
Maakt niet zoveel uit eigenlijk, in de loop van volgend jaar zal ik toch een nieuwe bestellen. En geloof me, ik rij nu al enkele weken met een Qashqai en ik kan niet wachten om terug in de Tucson te rijden. Die Qashqai is echt wel een niveau lager op alle vlakken, ook al kost ie bijna evenveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Dus als ik het goed begrijp heeft niet Detektor de auto gevonden, maar de Duitse Politie.

Maar ik zou zeggen goed nieuws, al is het inderdaad de vraag wat ze ermee hebben gedaan, misschien niet eens economisch te herstellen als hij al flink gestript zou zijn.
In dit geval ben ik ook van het kamp "boeit niet, niet mijn auto", want hij was toch al gestolen. Hoe de LM dat afhandelt, herstellen of een nieuwe maakt me dan ook niet veel uit.

Volgend jaar komt wel een nieuwe Tucson uit, dus misschien beter even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
Klippy schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 23:10:
Dus als ik het goed begrijp heeft niet Detektor de auto gevonden, maar de Duitse Politie.

Maar ik zou zeggen goed nieuws, al is het inderdaad de vraag wat ze ermee hebben gedaan, misschien niet eens economisch te herstellen als hij al flink gestript zou zijn.
In dit geval ben ik ook van het kamp "boeit niet, niet mijn auto", want hij was toch al gestolen. Hoe de LM dat afhandelt, herstellen of een nieuwe maakt me dan ook niet veel uit.

Volgend jaar komt wel een nieuwe Tucson uit, dus misschien beter even wachten.
Ze waren heel kort aan de telefoon van de leasemaatschappij hun kant, ze zeiden dat de politie de wagen in beslag genomen had dus ik vermoed van wel ja. Detektor ging nu de wagen terug halen normaal gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oeroeg
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:33
Ik ben benieuwd of dit ook duidelijkheid geeft op de manier waarop hij gejat is.

Via de koplamp waren volgens mij vooral Toyota RAV4, relay via keyless entry was een Tesla ding.

Ik las een verhaal over een Tucson die een half uur later is teruggevonden, maar daar werd niets gezegd over schade. En op deze video zie ik niets met de koplamp gebeuren en ook niet iemand met een extra antenne bij de voordeur.

Het lijkt erop dat hij eerst de deursensor onder de zijspiegel onklaar maakt (om te voorkomen dat het alarm af gaat). En vervolgens met lockpicking het mechanische slot opent (je ziet dat de spiegels ingeklapt blijven en geen alarmlichten, dus geen centrale vergrendeling).

Dan blijft het een tijdje donker er start hij ineens. Wellicht een nieuwe sleutel inleren? Het lijkt erop dat dat kan terwijl de auto uit staat, je hebt daarvoor alleen een PIN (Product Identification Number) nodig, maar er zijn websites waar je tegen betaling van zo'n 100 dollar de PIN op basis van het chassisnummer kunt genereren. Het chassisnummer kun je onder de voorruit lezen.

Als mijn theorie klopt dan is het achterliggende probleem dat iemand een private key gejat heeft bij Hyundai waardoor deze PIN's gegenereerd kunnen worden. Normaal kunnen alleen dealers dit.

[ Voor 48% gewijzigd door Oeroeg op 06-08-2025 05:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
Die video had ik ook al zien voorbijkomen, die diefstal leek me nog wat "analoog" voor vandaag de dag en vrij lang te duren. Zover ik weet heeft mijn Tucson geen alarm trouwens. Die dieven weten dat ook, de meeste mensen steken daar namelijk hun eigen geld niet in want ze zijn toch verzekerd. Zeker bij leasebakken gebeurt dat nooit volgens die man van Detektor, mensen gaan daar echt niet hun eigen leasebudget in stoppen. Verder zei ie ook nog dat het bij een Tucson meestal via een relay attack is, via de koplamp is meestal bij Toyota.

Ik ga er bovendien al van uit dat de verzekering van de lease mij ook gaat verplichten om een alarm mee te configureren of na te plaatsen, ik zou het in ieder geval niet gek vinden moesten ze dat willen.

[ Voor 7% gewijzigd door JuG op 06-08-2025 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
JuG schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:00:
Zover ik weet heeft mijn Tucson geen alarm trouwens.
Dat dacht ik ook altijd, tot ik pas geleden de auto op slot had maar met de ramen open, en het jongste kind wat ongeduldig was en alvast zijn deur wilde openen "van binnenuit" via het open raam - toen ging de auto gewoon toeteren hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Met alle sensoren is een alarm nog slechts een software-ding denk ik. Ik 'heb' ook geen alarm en toch al eens gehad dat het alarm afging toen ik ik de kofferbak rommelde met de auto afgesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
Hmmbob schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:05:
[...]

Dat dacht ik ook altijd, tot ik pas geleden de auto op slot had maar met de ramen open, en het jongste kind wat ongeduldig was en alvast zijn deur wilde openen "van binnenuit" via het open raam - toen ging de auto gewoon toeteren hoor :+
Is dat dan niet gewoon die occupancy sensor die triggert? Dat er nog iemand in de wagen zit dus?

Echt een alarm zoals wiiiwiiiwiii en dat je niet kan wegrijden daardoor, dat lijkt me niet toch? Maar dan nog, er zit wel een startonderbreker in, maar die heeft geen nut als ze de wagen gewoon kunnen openen en starten uiteraard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oeroeg
JuG schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 12:06:
[...]

Is dat dan niet gewoon die occupancy sensor die triggert? Dat er nog iemand in de wagen zit dus?

Echt een alarm zoals wiiiwiiiwiii en dat je niet kan wegrijden daardoor, dat lijkt me niet toch? Maar dan nog, er zit wel een startonderbreker in, maar die heeft geen nut als ze de wagen gewoon kunnen openen en starten uiteraard.
Jawel, er zit een alarm in op basis van de claxon, alarmlichten en bluelink notificatie. Deze wordt 30 seconden na het vergrendelen geactiveerd. Probeer maar eens op slot te doen met de sleutel terwijl je erin zit en dan na 30 seconden uit te stappen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLiEdnFm9Atzb-LFVNCyNiDdJ0Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kTQyZTEL06d3KVvEJ46PB2Vh.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Oeroeg op 06-08-2025 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
Wel een vrij nutteloos systeem uiteindelijk dan, dat lijkt me alleen van waarde indien iemand een raampje intikt en denkt zo'n auto te kunnen hotwiren of zo, niet?

Uiteindelijk kunnen ze hem gewoon meenemen door bv een nieuwe sleutel aan te maken, relay attack, canbus hack of eender wat. Dan heb je weinig aan zo'n systeem lijkt me, voor de auto lijkt het alsof er niks aan de hand is dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oeroeg
Ik zit te denken of er niet een slimme manier is om de OBD poort tijdelijk onklaar te maken.

Volgens de handleiding deelt de diagnosestekker de zekering (F01) met de centrale vergrendeling en zit die in het interieur (dus dat is geen optie). Als die nou een eigen zekering had en die onder de motorkap zat, dan was dat een makkelijke maatregel geweest...

Edit. Blijkbaar bestaat er zoiets als een fysieke OBD port lock

[ Voor 8% gewijzigd door Oeroeg op 06-08-2025 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:28
Ouderwets stuurslot kan ook, of een bearlock inbouwen, of extra los alarm toevoegen, of je sleutels goed opruimen. Alleen al deze oplossingen betekenen wel extra werk. Net als de deur met een sleutel openen in plaats van met een sensor.

Waarom doen we dit massaal niet, voor het gemak van het uitsparen van een handeling.
En zoals altijd zijn er mensen die daar misbruik van maken.

Verbeterd de fabrikant de methode van beveiliging wordt het dievengilde ook weer slimmer, net als mensen die op je thuis wifi kunnen inbreken.
Hoeveel personen hebben al hun apparatuur in huis al op WPA3 only zitten inclusief hun (provider) modem of router?

Kortom, accepteer het risico of kom van je kont en onderneem actie.

[ Voor 5% gewijzigd door swhnld op 06-08-2025 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienesroa
Ik heb al allerlei blikken geprobeerd, maar als ik richting de Tucson loopt, klappen de spiegels uit en kan ik autio gewoon ontgrendelen.
Ik sta op het punt om eens iets te bestellen, of heeft iemand nog de gouden tip voor een goedkoop koek/thee blik ergens dat wel zijn werk doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:28
wienesroa schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 22:46:
Ik heb al allerlei blikken geprobeerd, maar als ik richting de Tucson loopt, klappen de spiegels uit en kan ik autio gewoon ontgrendelen.
Ik sta op het punt om eens iets te bestellen, of heeft iemand nog de gouden tip voor een goedkoop koek/thee blik ergens dat wel zijn werk doet?
Ik heb nu mijn 3de Tucson (eind vorig jaar nieuw prive gekocht, doe dat elke 3 jaar), is een hele fijne auto. De eerste was overigens een diesel en nog het oude model in de lease van de toenmalige werkgever, de tweede was een hybride betaald van de ontslagvergoeding ontvangen tijdens Covid en inruil auto van de ega, en nu een plugin hybride (enigste auto, die we dus delen want beide hoeven niet dagelijks naar het werk meer en de auto stelt dat grotendeels automatisch in bij kiezen profiel bij instappen). Ik ben er blij mee, de uitrusting is luxe, de ruimte is prima, en de auto smoelt ook, al is dat volgens sommige mensen een kwestie van smaak.
Uiteraard zijn er andere mogelijkheden, maar qua prijs/uitrusting/kwaliteit zit je hier beter dan bij sommige andere merken. Niet dat bijvoorbeeld een Toyota RAV4 slecht is, rijdt prima, is ruim, maar rijd je achteruit dan zie je een soort Windows 3.11 interface verschijnen en dan is de Hyundai interface Windows 11. Idem Suzuki en Ford. Bij de Duitsers moet je dieper in de buidel tasten voor een vergelijkbaar luxe niveau. Misschien dat er nog Chinese merken zijn die aanHyundai kunnen tippen, maar die hebben geen dealers bij mij in de buurt. De grootste concurrent is de Kia Sportage denk ik dan, maar die vind ik dan minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:28

Polycom

Poes van goud

https://amzn.eu/d/1HD6ndM

Ik heb deze, werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG
Ik heb deze gekocht en deze werkt 100% zeker: https://www.amazon.nl/dp/B07Y5GDRTF
Als ik de sleutels er in doe en naar de auto wandel of er langs sta en op het knopje van de deurklink druk, dan gebeurt er helemaal niks.

Zo'n pouch kan ook, maar wou een doosje omdat we toch al snel aan 3-4 autosleutels zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door JuG op 07-08-2025 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Top ga ik eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 08:36
geprobeerd ook om aluminum folie aan de binnenkant van het blik te doen?

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stervis
FYI: Nieuwe update beschikbaar voor de Tuscon Hybride.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

stervis schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:49:
FYI: Nieuwe update beschikbaar voor de Tuscon Hybride.
Thanks. Ik vond het vrij snel sinds de vorige update, maar dit is alleen een kaartupdate zie ik. Is ook kleiner dan normaal, 25GB ongeveer. Geen firmware wijzigingen deze ronde.
Hij staat er al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Klippy schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 16:07:
[...]

Thanks. Ik vond het vrij snel sinds de vorige update, maar dit is alleen een kaartupdate zie ik. Is ook kleiner dan normaal, 25GB ongeveer. Geen firmware wijzigingen deze ronde.
Hij staat er al op.
Ik download 'm nu via het programma. Maar het is echt verrekte traag. Beter om het op de usb te zetten buiten het programma om. De vorige update trouwens wilde niet bij mij installeren....

Alles stond op de stick, maar bij het insteken zei de auto dat er niets klaar stond oid.

Dus ben benieuwd.

[ Voor 7% gewijzigd door stervis op 12-09-2025 17:08 ]

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
Ligt het dan niet aan je usb stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Downloaden gaat eerst naar een tijdelijke map en daarna kopieert de navigatie update software naar USB, dus het zou niet veel verschil moeten maken als je het handmatig doet.
Maar een andere stick proberen kan geen kwaad nee. Het gaat bij mij altijd vrij rap eigenlijk. Downloaden met >100 MB/s en kopiëren zoals ik van mijn USB stick gewend ben, ongeveer 10-15 minuten voor 25GB, gebruik altijd een SanDisk Ultra Flair USB 3.0, daar heb ik er een stuk of 6 van in verschillende capaciteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:28

Polycom

Poes van goud

Ik loop nog een update achter, kan je deze update gewoon installeren als je de vorige update nog niet hebt geïnstalleerd?

@JuG Heb jij je Tucson al terug?

[ Voor 13% gewijzigd door Polycom op 15-09-2025 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Hmmbob schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:24:
Ligt het dan niet aan je usb stick?
Klippy schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 19:33:
Downloaden gaat eerst naar een tijdelijke map en daarna kopieert de navigatie update software naar USB, dus het zou niet veel verschil moeten maken als je het handmatig doet.
Maar een andere stick proberen kan geen kwaad nee. Het gaat bij mij altijd vrij rap eigenlijk. Downloaden met >100 MB/s en kopiëren zoals ik van mijn USB stick gewend ben, ongeveer 10-15 minuten voor 25GB, gebruik altijd een SanDisk Ultra Flair USB 3.0, daar heb ik er een stuk of 6 van in verschillende capaciteiten.
Ik heb ook een andere usb-stick geprobeerd. Maar no bueno. Deze update heeft wel gedraaid. En ik kan de update nu ook niet meer onder de update gids terug vinden of onder de meldingen. Volgens mij was het een update uit juni.

[ Voor 7% gewijzigd door stervis op 16-09-2025 18:05 ]

Moo, I say.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste