Sometimes you need to plan for coincidence
Uiteindelijk wel gelukt, maar best vervelend dat die handmatige release het ook niet doet.. ik denk dat ik te hard getrokken heb (maar wel voorzichtig, dus niet eraan gerukt). Echt vervelend dit.Hmmbob schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:23:
Iets tussen je tankdopklep stoppen, zodat je hem kan helpen?
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Snap ik. Bij thuiskomst langs de dealer en beide zaken laten fixen (die tankklep is een bekend probleem).WVL_KsZeN schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:25:
[...]
Uiteindelijk wel gelukt, maar best vervelend dat die handmatige release het ook niet doet.. ik denk dat ik te hard getrokken heb (maar wel voorzichtig, dus niet eraan gerukt). Echt vervelend dit.
Zal vast een garantie dingetje zijn, daar zou ik in ieder geval wel op staan (mja, mijne is lease dus dat zoekt de leasemij maar uit)
Waar zit dat koortje in de kofferbak? En nu?WVL_KsZeN schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 11:51:
Nou.. ben ik Frankrijk en de tankdop wil niet open. Tien keer proberen, tien keer 'controleer de tankdop'. Maar geen nood, gelukkig is er ook een handmatige release in de kofferbak. Rustig omhoog trekken aan het koordje en.. pang, koordje afgebroken...
Hyundai pechservice gebeld : het is zondag en dan doen we niks.. ehr en nu Hyundai? Zonder benzine kom ik niet verder...
Ik ben ook wel benieuwd als iemand hem vindt en even een foto kan maken.
Edit:
Volgens handleiding inderdaad alleen mogelijk in de phev.
:strip_exif()/f/image/B2A6t0oJZezyWNBW4vfJwnQt.jpg?f=fotoalbum_large)
EDIT2:
De optie lijkt er dus te zijn, omdat je bij een PHEV ook nog via een toets de klep moet ontgrendelen. BIj de HEV is dit niet nodig en is deze ontgrendeld zodra de auto ontgrendeld is.
[ Voor 64% gewijzigd door wienesroa op 12-08-2024 11:38 . Reden: Afbeelding uit handleiding toegevoegd. + Ontgrendel instructie. ]
Toch doen, is waarschijnlijk iets wat ze zo afgesteld hebbenWVL_KsZeN schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:34:
Ik zou morgen met de auto langs rijden bij de garage, maar opeens gaat de tankklep gewoon weer open.. pfffff.
https://nl.aliexpress.com/item/1005005833918416.html
Wel lekker goedkoop 'voor het geval dat', maar is het ook aan te raden ?
Ik kan niet adviseren over specifiek dit model, maar ik gebruik de bij mij meegeleverde hyundai lader regelmatig thuis. Stroom thuis is goedkoper dan van de paal aan de weg.Jpiek schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 17:28:
ik kwam in een van de vele (spam)mailtjes van Aliexpress (kom je ooit nog van die krengen af ?) deze tegen :
https://nl.aliexpress.com/item/1005005833918416.html
Wel lekker goedkoop 'voor het geval dat', maar is het ook aan te raden ?
In een nacht is de auto weer helemaal opgeladen. Ik heb wel een eigen oprit waar de auto kan staan.
IVM kofferruimte twijfel ik nog of dat deze voldoende is voor vakanties in vergelijking met de Cee'd. Wat is jullie ervaring? Geen sleurhut hier
Ik rij zakelijk de HEV en die verbruikt gecombineerd ongeveer 1/13. Dus echt een zuinigheidswonder is ook niet. Moet ik wel bekennen dat ik vaak tussen 100-130kmh rij.
Als bovenstaande geen issue is, ik vind de Nline echt supergaaf. Mede door interieur, bumpers in kleur, lelijke glimmende plaat bij zijruit is zwart. Nadeel: geen stoelgeheugen. En (maar dat is volgens mij vergeleken met de sportage, die onderhuids zelfde is) geen adaptieve matrix lichten.
Ik rij geen woonwerk, stekker 2 a 3 keer per week en rij toch wel 12-15000 per jaar.
Oja, de NLine heeft net als de Premium ongeveer alle opties.
Nadeel is straks de stijging van de HB !
De Nline in grijs spreekt me het meeste aan en het feit dat deze phev is, denk binnenkort de knoop door te hakken. Bedankt alvast voor jullie opmerkingen 🙂
Ik heb dus de full hybrid. Nline sky grijs.In tegenstelling tot een plug-in hybride kan een hybride slechts kleine afstanden volledig elektrisch rijden, maar hoeft deze niet aan een laadpaal of stopcontact te worden opgeladen. Bij een mild hybrid is het echter niet mogelijk om volledig elektrisch te rijden.
Erg gaaf, maar dus niet super zuinig.
Ik was laatst voor een beurt bij de garage en heb het nieuwe model bekeken. Dit model werd door de verkoper afgeraden:-Tarantula- schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:37:
bij de dealer kan ik een tweedehands nline verkrijgen, phev met 30.000km voor +- 32.000 EUR. Bij een andere dealer staat de nieuwe versie, mild hybride voor dezelfde prijs, maar dan feel versie. Wat zouden jullie doen?
- Je moet je ogen op de weg houden, dit wordt gecontroleerd via een camera. Deze functie moet je iedere rit opnieuw uitzetten
- Het vermogen is geknepen
- Hij begint direct te piepen bij een snelheidsovertreding van 1km/h
Wij hebben ook een full hybrid uit 2021 in België, als je veel op cruise control rijdt en op de snelweg netjes 103 blijft rijden kun je er echt wel zuinig meer rijden. Dan zit je op 1 op 18/19. De tip van 103 op de snelweg heb ik ook uit deze thread. Ik reed voorheen ook 120/130 maar daar haalde ik 1 op 14/15 mee hahawienesroa schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:56:
Ik heb eerlijk gezegd even moeten googlen.
[...]
Ik heb dus de full hybrid. Nline sky grijs.
Erg gaaf, maar dus niet super zuinig.
Betreft een bedrijfswagen met vergoeding voor het stroomverbruik thuis wat de PHEV nog eens extra interessant maakt ;-) Ben er wel nog niet helemaal uit hoe ik de stroom vanaf volgend jaar met de digitale meter efficiënt kan opnemen. Werk wel vaak van thuis maar met een smart cable kan je weinig sturen, je kan enkel via de Hyundai app een laad schedule instellen bv. tussen 10 en 16u wanneer er meeste zon is. Eigenlijk heb je een slimme laadpaal nodig en is die investering het wel waard voor een PHEV met een kleine batterij?
PHEV versie heeft ook als voordeel dat het 4x4 is. 't is een nice to have maar woon nogal landelijk en bij sneeuw en modder voel je toch wel die extra tractie tegenvoer de FW drive van m'n vrouw haar wagen.
Overweeg eens een iungo + modmeter te installeren, of als je gaat laden op 1 fase 16A, gewoon en Zwave tussensteker..PierreG schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:57:
Betreft een bedrijfswagen met vergoeding voor het stroomverbruik thuis wat de PHEV nog eens extra interessant maakt ;-) Ben er wel nog niet helemaal uit hoe ik de stroom vanaf volgend jaar met de digitale meter efficiënt kan opnemen. Werk wel vaak van thuis maar met een smart cable kan je weinig sturen, je kan enkel via de Hyundai app een laad schedule instellen bv. tussen 10 en 16u wanneer er meeste zon is.
¯\_(ツ)_/¯
Ik kan thuis op een laadpaal slechts 3,7 halen trouwens, hier in Frankrijk een paal gevonden die 7kWh doet. Lekker opladen tijdens de boodschappen en een terrasje 😁
[ Voor 199% gewijzigd door Jpiek op 23-08-2024 09:30 ]
Ik heb eens even de verbruiksmeter afgelezen. HEV 1/15 over de laatste 1500km (daarvoor niet relevant, want met caravan).
¯\_(ツ)_/¯
/f/image/jbsy9viPcI444KYl9v7V5TQC.png?f=fotoalbum_large)
Is dit die nieuwe Europese eis dat je auto de hele tijd gaat zeuren als je boven de speed limit zit?
Want als dat zo is, gaat die update er dus niet op..... Ik heb geen zin in die biepjes de hele tijd, die staan niet voor niets uit
Edit: volgens mij zeggen ze hier dus "joh, al heb je het nu uit staan, we zetten het iedere keer opnieuw aan voor je"
[ Voor 9% gewijzigd door Hmmbob op 23-08-2024 16:45 ]
1) De (digitale) brandstofmeter vind ik nogal vreemd. Het kan aan mij liggen, maar als de meter aangeeft nog ongeveer 100km te kunnen rijden terwijl je dezelfde snelheid op de snelweg rijd, vind ik het vreemd dat dit daadwerkelijk maar ongeveer 50-60km is? Dat maakt het op zoek gaan naar een tankstation (zeker in het buitenland) wel wat onzeker?
2) Veel op de cruisecontrol gereden op de peage. Heerlijk rijden! Ik vroeg me alleen af dat wanneer de snelheid op 130 ingesteld staat, de auto remt op een gegeven moment zelf af op de voorligger die langzamer rijd (bijv 110) je de auto voorbij wil, de auto heel langzaam weer naar 130 gaat. Dan zou je zeggen, dan ga je er eerder voorbij, maar dat lukt niet altijd bij drukte. Normaliter als je inhaalt geef je ook even gas om er voorbij te gaan, maar op cruisecontrol gaat dit wat langzamer wat ik vervelend vind. Ik kon er in de instellingen niets over vinden, iemand tips?
Als het druk is op de weg, of als ik geen zin heb om voor mijn gevoel veel tijd te verliezen met vertragen en weer versnellen, zet ik hem in sport. Dan lijkt hij wat meer bij de les.
Ik heb in het middelste scherm dan ook vaak digitale snelheid, dan word ik wat sneller getriggerd dat het terug loopt.
Wat ook helpt, 140kmh+ en links plakken 😂😇
Versnellen voor inhalen doe ik zelf met het pedaal, waarna ik dat "op snelheid" weer los laat en de ACC het weer zelf oppakt.
[ Voor 8% gewijzigd door Hmmbob op 24-08-2024 11:35 ]
Als de Cruisecontrol aanstaat en er komt een stoplicht aan welke op rood staat. Remt de auto dan tot stilstand op zijn voorligger, waarna hij bij groen licht de voorligger automatisch volgt? Dus de auto gaat weer rijden tot de snelheid waar je de cruisecontrol op heb ingesteld?
Ik “durfde” dit nog niet te testen haha
Ja, auto remt op de voorganger, maar wegrijden moet je even gaspedaal aantikken of knopje op stuur, daar komt een melding voor.wizzlewaxx schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:50:
Bedankt voor jullie antwoorden. Daarop nog een wedervraag uit nieuwsgierigheid:
Als de Cruisecontrol aanstaat en er komt een stoplicht aan welke op rood staat. Remt de auto dan tot stilstand op zijn voorligger, waarna hij bij groen licht de voorligger automatisch volgt? Dus de auto gaat weer rijden tot de snelheid waar je de cruisecontrol op heb ingesteld?
Niet altijd though, soms is de "timeout" nog niet geweest en gaat hij (net als in een file) gewoon zelf verder.swhnld schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:43:
[...]
Ja, auto remt op de voorganger, maar wegrijden moet je even gaspedaal aantikken of knopje op stuur, daar komt een melding voor.
Mijn vrouw vind dit doodeng weliswaar, want die vindt dat de auto veeeeel te laat begint door te remmen tot stop
Niet updaten is natuurlijk uitstel van executie. 1x de mute ff ingedukt houden valt me nog mee, ik heb ook situaties gehoord waarbij je eerst 2 of 3 lagen diep 5x 'arrow down' moet en dat moet bevestigen.Hmmbob schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:45:
[Afbeelding]
Is dit die nieuwe Europese eis dat je auto de hele tijd gaat zeuren als je boven de speed limit zit?
Want als dat zo is, gaat die update er dus niet op..... Ik heb geen zin in die biepjes de hele tijd, die staan niet voor niets uit
Edit: volgens mij zeggen ze hier dus "joh, al heb je het nu uit staan, we zetten het iedere keer opnieuw aan voor je"
Ik vind het veel erger dat het nieuwe model ernstig gelimiteerd is qua trekgewicht....
Mijn huidige caravan mag 1300 wegen, dat gaat nu met een PHEV, straks niet meer, en nog maar net met de HEV.
Wil ik straks wellicht een grotere caravan zit ik met 1350kg met de HEV ook gelijk klem.
Ik vond de 'noodingreep' toen ik gewoon met een bochtje naar rechts om om een links afslaande auto heen wou veel enger.Hmmbob schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 15:24:
[...]
Niet altijd though, soms is de "timeout" nog niet geweest en gaat hij (net als in een file) gewoon zelf verder.
Mijn vrouw vind dit doodeng weliswaar, want die vindt dat de auto veeeeel te laat begint door te remmen tot stop
Ik schrok me echt lam, vooral omdat ik dat dus niet verwacht had...
Als dit gebeurd in het verkeer, komt het meestal wel goed. Na optrekken van je voorligger, moet je wel even op de knop can de cc tikken. Als de voorligger stilstaat voordat hij er al zijn snelheid op aanpast, geeft hij waarschuwing met allerlei iconen en tent hij hard, maar gek genoeg stopt hij midden in die poging en dan is het hard remmen kan ik je zeggen 😅wizzlewaxx schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:50:
Bedankt voor jullie antwoorden. Daarop nog een wedervraag uit nieuwsgierigheid:
Haha Thanks voor je antwoorden! Binnenkort maar eens testen. Zonder mijn vrouw naast me denk ik maar. Die krijgt het Spaans benauwd van dit soort dingenwienesroa schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:15:
[...]
Als dit gebeurd in het verkeer, komt het meestal wel goed. Na optrekken van je voorligger, moet je wel even op de knop can de cc tikken. Als de voorligger stilstaat voordat hij er al zijn snelheid op aanpast, geeft hij waarschuwing met allerlei iconen en tent hij hard, maar gek genoeg stopt hij midden in die poging en dan is het hard remmen kan ik je zeggen 😅

Loxone als domotica met een ingebouwd energie management systeem. Laadpaal van m'n vrouw is al gekoppeld via Modbus en SMA omvormer zonnepanelen wordt ook uitgelezen via modbus over tcp.Jpiek schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:29:
[...]
Overweeg eens een iungo + modmeter te installeren, of als je gaat laden op 1 fase 16A, gewoon en Zwave tussensteker..
Hoop iets te kunnen doen met een slim stopcontact van Shelly die ik kan sturen via api call's maar dat gaat die smartcable van m'n werkgever die alles registreerd voor de vergoeding waarschijnlijk niet leuk vinden. Een laad schedule in de Hyundai app bv. tussen 10 en 16u wanneer de PV opbrengst het hoogst is, is dan misschien de makkelijker keuze. En de verbruikers die ik wel kan sturen gaan zich dan moeten aanpassen. To be investigated
Binnenkort de teller maar resetten, dat krijg ik nooit meer goed

Dit is 1 op 15,9 toch? Ik zou verwachten bij zo'n nette rijstijl die je hanteert, dat het verbruik dan lager zou liggen.ettie1990 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:53:
Een tijdje geleden las ik een reactie voor zuinig rijden, constant 103 op de snelweg en verder zoveel mogelijk op cruise control, dat advies heb ik ter harte genomen. We merken ook dat we minder vaak hoeven te tanken, 1,529 (BE) op dit moment
¯\_(ツ)_/¯
1 op 18 volgens mij toch?M.v.Veelen schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:17:
[...]
Dit is 1 op 15,9 toch? Ik zou verwachten bij zo'n nette rijstijl die je hanteert, dat het verbruik dan lager zou liggen.
Edit, ik keek naar het totaalverbruik, jullie kijken naar de rit wss.
[ Voor 24% gewijzigd door M.v.Veelen op 30-08-2024 16:13 ]
¯\_(ツ)_/¯
[ Voor 3% gewijzigd door Jpiek op 31-08-2024 10:37 ]
Je hebt gelijk, het ging mij om t verbruik van die rit, die andere is t verbruik sinds laatste keer tanken, heb ook nog een vrouwtje die er soms in rijd, die rijd met een ander gaspedaal in de tucs hahaM.v.Veelen schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:12:
100:5,5 is 18 idd, maar op de foto zie ik 6,3L/100KM staan en 100:6,3=15,9 of zie ik ergens 5,5 over 't hoofd ?
Edit, ik keek naar het totaalverbruik, jullie kijken naar de rit wss.
Is dit de issue met de tankklep die uitsteekt? Had dit al een keer laten aanpassen, of is dit een nieuwe issue?
Onderstaande 6 meter kabel gekocht, en het aansluiten is een fluitje van een cent, gewoon in de auto prokken, in de paal en pasje bij de paal... Stekker locked gewoon goed zonder hulp..
https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details
99 euro vond ik heel acceptabel (ik heb een PVT Leasebak)...
Denk het wel, bij mij hebben ze dat tijdens het laatste onderhoud in juli gedaan en sindsdien werkt ie prima en ziet het er visueel ook juist uit.xminator schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:56:
Afspraak gemaakt voor 3e onderhoudsbeurt, zie nu op de factuur staan: service campagne 40dc03 aanpassen montage brandstofvulpijp.
Is dit de issue met de tankklep die uitsteekt? Had dit al een keer laten aanpassen, of is dit een nieuwe issue?
[ Voor 4% gewijzigd door JuG op 16-10-2024 08:39 ]
Ja, is iets rond het tankklep issue. Bij mij was het eerder ook al aangepast, maar deze regel stond nu ook op de laatste factuur.xminator schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:56:
Afspraak gemaakt voor 3e onderhoudsbeurt, zie nu op de factuur staan: service campagne 40dc03 aanpassen montage brandstofvulpijp.
Maar iets strakker mag wel.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ja dat geluid heb ik pcs bij mijn nieuwe tucson phev 4wd n lineLocke_ schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:59:
[...]
Nee, ik hoor niets vreemds tussen de 100 en 120 ten opzichte van andere snelheden.
Heb je dat nog steeds? Of heb je de oplossing?
Ja dat geluid heb ik pcs bij mijn nieuwe tucson phev 4wd n lineHmmbob schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:57:
Hebben jullie ook een resonantie-geluid linksvoor als je 100-120 rijdt? Langzamer en sneller dan is het niet te horen, maar tussen deze snelheden hoor je een soort lage scheepshoorn (niet zo hard weliswaar) geluid.
Heb je dat nog steeds? Of heb je de oplossing?
Is wel wat minder geworden lijkt het, maar da's niet dankzij een bewuste actie
Hmm ok vervelend , bij mij weten ze het ook eigenlijk niet echt , wel dat het afwijkend is tov andere tucsons.ze willen nu krukaspoelie vervangen maar twijfelen of het daar uberhaupt aan ligt. Welk type tucson heb jij? Dus aan je bericht te zien rijd je er al 2 jaar mee rond?Hmmbob schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:29:
Ja, nog steeds (en dus nee: geen oplossing)
Is wel wat minder geworden lijkt het, maar da's niet dankzij een bewuste actie
Ook een PHEV maar dan Premium.
Bedankt voor de reactie , ik zal laten weten als voor mij een oplossing is gevonden , ik zou zelf niet 2 jaar mee kunnen rijden , vind het geluid echt hinderlijk en ook best hardHmmbob schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:46:
Ik heb zelf het idee dat het iets met de luchtstroming over een onderdeel ofzo te maken heeft, niet iets mechanisch.
Ook een PHEV maar dan Premium.
ik weet niet of dit hetzelfde issue is, maar ik had vrijwel direct toen ik hem kreeg van een resonerend geluid bij het rijden. Dit lag uiteindelijk aan de spiegels, die hebben ze opgevuld met schuim ofzo en toen was het verholpen. Duurde wel een paar uur voor ze daar achter waren overigensHmmbob schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:57:
Hebben jullie ook een resonantie-geluid linksvoor als je 100-120 rijdt? Langzamer en sneller dan is het niet te horen, maar tussen deze snelheden hoor je een soort lage scheepshoorn (niet zo hard weliswaar) geluid.
Dat idee heb ik bij mij ook , maar bandenresonantie zoals teactie hiervoor klinkt ook aannemelijk , iemandbtoevallig andere banden geprobeerd?Hmmbob schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:13:
Hmm, het geluid lijkt bij mij echt van voor-onder de auto te komen.
Was het bij jou ook enkel bij hogere snelheden? (Ik heb het ook enkel tussen 110 en 130)DaydreamBelieve schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:02:
[...]
ik weet niet of dit hetzelfde issue is, maar ik had vrijwel direct toen ik hem kreeg van een resonerend geluid bij het rijden. Dit lag uiteindelijk aan de spiegels, die hebben ze opgevuld met schuim ofzo en toen was het verholpen. Duurde wel een paar uur voor ze daar achter waren overigens
Nee was al bij lagere snelheden maar werd behoorlijk erger op de snelwegdonderz schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:48:
[...]
Was het bij jou ook enkel bij hogere snelheden? (Ik heb het ook enkel tussen 110 en 130)
Kan ook zijn dat de banden uitgelijnd moeten worden, want je kunt last hebben van cuppenpim schijndel schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:40:
[...]
Dat idee heb ik bij mij ook , maar bandenresonantie zoals teactie hiervoor klinkt ook aannemelijk , iemandbtoevallig andere banden geprobeerd?
https://gtmobility.nl/elementor-17766/
[ Voor 0% gewijzigd door Staalfreak op 28-10-2024 19:08 . Reden: Tekst ]
Wintrac pro x load
230 50 19
(Als iemand de exacte details wilt, kijk ik straks wel even op de band)
Hier is dat ook zo.pim schijndel schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:15:
Iemand ook last van het slechte zicht in donker met achteruitrijden , verlichting is veel te zwak zie niks in de spiegels en camera doet het ook dan haast niet
ik ben al even aan het meelezen op dit forum. Morgen ontvang ik mijn Tucson PHEV uit 2021. En meteen heb ik enkele vraagjes.
In de handleiding staat dat je bij het laden, eerst de laadkabel aan de auto moet aansluiten en daarna aan de laadpaal.
Bij andere EV's die ik heb gereden moet je juist eerst de kabel aan de laadpaal koppelen en daarna aan de auto. Maakt het eigenlijk wat uit in welke volgorde je dit doet?
Dan nog een vraag: de auto heeft een turbo motor en ik heb altijd geleerd dat je die eerst goed warm moet rijden voordat je deze zwaar belast én even (30 sec) stationair moet laten draaien alvorens de motor uit te zetten. Dit om het turbowiel te laten vertragen (en de olie wat te laten afkoelen), want als je de motor uit zet, stopt ook de olietoevoer naar het lager hiervan. En bij een snel draaiend turbowiel kan dit schade opleveren. Hoe zit dit dan als je elektrisch rijdt en op de snelweg ineens de motor moet bijschakelen? Of als je op de snelweg rijdt en de motor zichzelf uitchakelt om elektrisch verder te rijden?
Privé: 2022 Volvo XC-40 Pure electric twin, 2015 Mazda CX-3 AWD. Zakelijk: 2020 Airbus H-135 P3H, PH-UMC, 1987 Slingsby T-67M-200 Firefly, PH-KAI
Nee maakt geen verschil, al zul je ws. de stekker 'omhoog' moeten houden en dan de auto op slot moeten zetten om goed verbinding te maken. De stekker is eigenlijk te zwaar.Patrick07 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:10:
Goedendag,
ik ben al even aan het meelezen op dit forum. Morgen ontvang ik mijn Tucson PHEV uit 2021. En meteen heb ik enkele vraagjes.
In de handleiding staat dat je bij het laden, eerst de laadkabel aan de auto moet aansluiten en daarna aan de laadpaal.
Bij andere EV's die ik heb gereden moet je juist eerst de kabel aan de laadpaal koppelen en daarna aan de auto. Maakt het eigenlijk wat uit in welke volgorde je dit doet?
Hoef je je tegenwoordig al lang niet meer druk over te maken, mijn werk-caddy staat nog minuten lang na te draaien nadat ik hem geparkeerd heb..Dan nog een vraag: de auto heeft een turbo motor en ik heb altijd geleerd dat je die eerst goed warm moet rijden voordat je deze zwaar belast én even (30 sec) stationair moet laten draaien alvorens de motor uit te zetten. Dit om het turbowiel te laten vertragen (en de olie wat te laten afkoelen), want als je de motor uit zet, stopt ook de olietoevoer naar het lager hiervan. En bij een snel draaiend turbowiel kan dit schade opleveren. Hoe zit dit dan als je elektrisch rijdt en op de snelweg ineens de motor moet bijschakelen? Of als je op de snelweg rijdt en de motor zichzelf uitchakelt om elektrisch verder te rijden?
En stekker omhoog houden heb ik alleen in het begin een paar keer gehad, nu al een hele lange tijd niet meer.
Warm rijden regelt de auto zelf als die dat nodig vindt.
Minder denken, meer rijden
Klein detail, maar als je het weet is het toch veel netter.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Vwb. verwarming (ventilation?) lees ik dit in de app release notes:
New remote services have been added
(1) Remote Lights & Remote Horn&Lights: for all vehicles with connected car services
(2) Remote Windows: for the vehicles with power-safety windows equipped in all four windows
(3) Remote Ventilation: only for certain vehicles, including Staria and New Tucson with ccNC (Connected Car Navigation Cockpit)
Added charging completion alert for PHEVs
Fixed an issue where the vehicle status incorrectly displayed as "not plugged in" while V2L was in use
Vind het zelf irritant dat het schuifdak niet met app of sleutel te bedienen is. Dat kan immers tot dusver alleen handmatig in de auto én bij ingeschakeld contact.
krijg gelijk zin om dat op 50 km afstand uit te proberen
Dacht dat ik de enige was hiermee, heb er ook niet op gezocht en telkens voor lief genomen dat ik 'm even wat omhoog moest bewegen voordat ie vergrendelde....Jpiek schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:15:
Voor wie het ge-etter met omhooghouden van de orginele laadkabel ook zo zat is :
Onderstaande 6 meter kabel gekocht, en het aansluiten is een fluitje van een cent, gewoon in de auto prokken, in de paal en pasje bij de paal... Stekker locked gewoon goed zonder hulp..
https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details
99 euro vond ik heel acceptabel (ik heb een PVT Leasebak)...
Is dit dan eigenlijk niet iets wat je kunt melden bij de garage? Kan toch niet zo zijn dat ze dan zeggen dat dit zo hoort lijkt me. Heb binnenkort de 1e afspraak en zal het in ieder geval benoemen, want met de meegeleverde kabel heb ik dit geklungel ook (laden op het werk) en thuis met een thuislader nooit problemen gehad.
¯\_(ツ)_/¯
Ik ben sinds kort in het bezit van een Tuscson 2025 N-line Sky. Ik heb een vraag over de nieuwe sleutels die erbij zitten. Beide sleutels zijn 5 knops en geen 7 knops. Eigenlijk zijn het maar 3 knops. "Lock", "Unlock" en een kleine "Hold" aan de zijkant. De 4 grote knoppen aan de voorkant hebben 2 dummies, waar eigenlijk de "Horn"en "Remote start" zouden moeten zitten. Wie weet meer over deze sleutels en waarom in deze toch wel dure uitvoering deze functies en dus knoppen ontbreken?
:strip_exif()/f/image/VRjCtw67ddQEb61SRA5S4LFp.png?f=user_large)
Kan dit alleen met de PHEV op de sleutel? Of kan dit enkel op de variant (dus niet de N-Line) die je kunt bedienen met de sleutel?Ebakker schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:47:
Vanochtend een nieuwe update van de bluelink app. Ik blijf het jammer vinden dat ik niet via de app de verwarming alvast kan aanzetten vanuit huis. Dit kan wel vanaf de sleutel op afstand maar de auto staat onder het pand in de garage. Ik heb geen behoefte aan het remote laten toeteren van de auto of de ramen open of dicht te doen (dit kan trouwens ook met de sleutel). Het lijkt mij toch niet zo heel ingewikkeld gezien het feit dat de sleutel dit wel kan aansturen.
Kortom, als je de motor aanzet om voor- of achteruit te gaan rijden zet je gelijk ook de klimaatbeheersing aan?
[ Voor 8% gewijzigd door stervis op 02-11-2024 12:56 ]
Moo, I say.
Je auto moet via de sleutel vooruit of achteruit kunnen rijden.stervis schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:52:
[...]
Kan dit alleen met de PHEV op de sleutel? Of kan dit enkel op de variant (dus niet de N-Line) die je kunt bedienen met de sleutel?
Kortom, als je de motor aanzet om voor- of achteruit te gaan rijden zet je gelijk ook de klimaatbeheersing aan?
Als je dan de verwarming aan hebt en je drukt op motorstarten op de sleutel, dan gaat je auto voorverwarmen.
Bij mijn enkele poging hiertoe, was het maar van korte duur en ging na een tijdje de motor weer uit en de auto in slaapstand.
De Airconditioning heb ik niet geprobeerd en ik weet ook niet of de sleutel in de buurt van de auto moet blijven.
In de handleiding zie ik het volgende
:strip_exif()/f/image/3jtkC8q5fUgexNyEjhUoWEBv.png?f=user_large)
Echter zijn textielenkettingen, zoals www.sneeuwkettingenstore.com/husky-textile-maat-l , niet toegestaan in Duitsland. Betekent dit dat er voor mijn auto met R19-banden geen sneeuwkettingen mogelijk zijn?
Hier doe ik het ook zo 's morgens in de winter of op warme dagen in de zomer. Met de sleutel remote start, temperatuur staat altijd op 'auto' en dan verwarmd/koelt de wagen ook netjes naar die gewenste temperatuur. Na 10 min valt de motor automatisch uit.jbbrans schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:48:
[...]
Je auto moet via de sleutel vooruit of achteruit kunnen rijden.
Als je dan de verwarming aan hebt en je drukt op motorstarten op de sleutel, dan gaat je auto voorverwarmen.
Bij mijn enkele poging hiertoe, was het maar van korte duur en ging na een tijdje de motor weer uit en de auto in slaapstand.
De Airconditioning heb ik niet geprobeerd en ik weet ook niet of de sleutel in de buurt van de auto moet blijven.
Jammer dat er geen warmtepomp in zit en het warmen niet via de stroom van het net kan. Bij PHEV met warmtepomp heb je meestal wel de mogelijkheid via de app om voor te warmen. Bij de hyundai is de motor nodig. In de zomer werkt de airco wel netjes op batterij zonder dat de motor start.
[ Voor 3% gewijzigd door PierreG op 04-11-2024 13:08 ]
[...]
Bedankt voor de reactie , ik zal laten weten als voor mij een oplossing is gevonden , ik zou zelf niet 2 jaar mee kunnen rijden , vind het geluid echt hinderlijk en ook best hard
[ Voor 12% gewijzigd door pim schijndel op 06-11-2024 18:23 ]
Er worden bij mij nu 4 nieuwe banden gemonteerd om te kijken of dit probleem dan weg is...weet niet of jij de originele michelins primacy 4 nu ook hebtHmmbob schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:57:
Wel de winterbanden op de originele 19 inch velg? Of op andere velgen?
[ Voor 30% gewijzigd door pim schijndel op 07-11-2024 08:16 ]
Ik heb geen hoorbaar gezoem bij de zomerbanden.
Wel vind ik dat de auto beduidend minder goed geisoleerd is dan bijvoorbeeld broertje Sportage 2023, of een voorloop X1 2019 die ik paar maanden reed.
:strip_exif()/f/image/GQ5WBNVxNNwrKVyxDd1HKbLg.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik moet dan mijn tucson weer handmatig toevoegen.
Meedere hier last van?
En is hier een oplossing voor?
[ Voor 9% gewijzigd door marigo op 12-11-2024 19:10 ]
In de app -> selecteer voertuig -> toevoegen.
De auto blijft er wel in staan, maar dit viel mij op. Ik zal m eens resetten en opnieuw toevoegen.
Het werkt wel, maar het is beetje vervelend.
Alles werkt nu weer naar behoren.
Nog steeds geen scheepshoorngeluid?..dinsdag komen bij mij 4 andere banden op , laat het weten als het daarmee verholpen isHmmbob schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:37:
Liggen net winterbanden op, heb het nog niet weer gehoord
Nog geen / weinig snelweg geredenpim schijndel schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 16:38:
[...]
Nog steeds geen scheepshoorngeluid?..dinsdag komen bij mij 4 andere banden op , laat het weten als het daarmee verholpen is
https://www.hyundai.com/n...luelink-abonnementen.html