Toon posts:

Geld overgemaakt naar verkeerd Wallet adres

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• brandweer
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-07-2022
Bij bitcoin overmaken van mijn ene Wallet naar een andere Wallet ben ik per ongeluk 1 didget vergeten, hierdoor zijn mijn bitcoins nu zoek en zoek ik mogelijkheden om ze terug te halen.

Heeft iemand hier mee ervaring of kan tips/suggesties geven om mijn bitcoins terug te krijgen.

Ik gevraagd bij het platform waar de Wallet opstaat waar het geld vanaf is geschreven maar die konden mij niet helpen.

Alle reacties

Acties:
  • +5Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Begin met de transactie op te zoeken op een blockexplorer. Dan kan je ziet wat er aan de hand is. Misschien ben je het kwijt, mischien wordt de transactie uit de mempool gegooit en komt het terug.

Edit: Als het een valide adres is en de transactie wordt opgepakt door de blockchain, dan ben je het kwijt, niets aan te doen. Dat transacties niet terug te draaien zijn is waar Bitcoin nou juist om gaat.

[Voor 34% gewijzigd door PilatuS op 16-07-2022 21:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:04
** Knip, offtopic. **

[Voor 102% gewijzigd door Taro op 18-07-2022 18:15]

• brandweer
PilatuS schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:01:
Begin met de transactie op te zoeken op een blockexplorer. Dan kan je ziet wat er aan de hand is. Misschien ben je het kwijt, mischien wordt de transactie uit de mempool gegooit en komt het terug.

Edit: Als het een valide adres is en de transactie wordt opgepakt door de blockchain, dan ben je het kwijt, niets aan te doen. Dat transacties niet terug te draaien zijn is waar Bitcoin nou juist om gaat.
Ik het het "verkeerd' getypte wallet adres gechecked en blijkt niet in gebruik te zijn.

Op Blockexplorer heb ik naar mijn transactie verleden gekeken en de recente (verkeerde overschrijving) staat er niet op.

• PilatuS
  • Niet online
Pak de transactie ID en zoek die op. Niet naar de oude transacties kijken, maar deze transactie specifiek opzoeken. Dan kan je zien wat er aan de hand is, nu weten we nog niets.

• brandweer
sorry voor de late reactie, maar zie door de bomen het bos niet meer.het handelformaat waar de transfer toe moest heeft mijt wallet gesloten, de wallet waar ik mee werkte zegt mij dai ik #17000 doller moet insetten zij het bedrag aanvullen en verwijzen mij naar de site https://bitcoinops.org/en/topics/cpfp/,heb deze geopend maar is voor mij niet te begrijpen waar ik moet zoeken.
iemand die mij kan helpen.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:30

Croga

The Unreasonable Man

brandweer schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:20:
de wallet waar ik mee werkte zegt mij dai ik #17000 doller moet insetten zij het bedrag aanvullen
Dat klinkt mij als een scam in de oren.... Ik denk dat we een wat vollediger verhaal nodig gaan hebben.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Traguardo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:49
sorry voor de late reactie, maar zie door de bomen het bos niet meer.het handelformaat waar de transfer toe moest heeft mijt wallet gesloten, de wallet waar ik mee werkte zegt mij dai ik #17000 doller moet insetten zij het bedrag aanvullen en verwijzen mij naar de site https://bitcoinops.org/en/topics/cpfp/,heb deze geopend maar is voor mij niet te begrijpen waar ik moet zoeken.
Welke wallets gebruik je? Het klinkt alsof er meer gaande is dan enkel een verkeerd adres ingevuld hebben.

Een wallet kan niet zomaar gesloten worden.

Nooit extra geld overboeken! Dit klinkt meer als een scam dan als een fout met een verkeerd adres.

No One Can Predict the Market!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

** Offtopic. **

[Voor 94% gewijzigd door Taro op 18-07-2022 15:56]

• brandweer
** Dit is een forum, telefonische hulp/ondersteuning zoeken is niet de bedoeling. **

[Voor 77% gewijzigd door Taro op 18-07-2022 15:54]

Acties:
  • +14Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

• Ik heb het in mijn vorige post tegen iemand die het heeft over een bankoverschrijving. Ik weerspreek zijn statement dat geld via bankoverschrijving (dus geen crypto!) niet terug te halen is, eigenlijk was die offtopic en niet relevant, dat je de mijn post als beste antwoord markeert is typisch. Dat je posts in dit topic alleen +1't indien ze positief zijn (al dan niet over wat anders) doet mij denken dat je hoopt dat het nog opgelost kan worden.
  • @brandweer jij post flarden informatie, het lijkt er op dat je opgelicht bent, iemand heeft je doelbewust laten denken dat je geld kon verdienen en heeft je geld afgetroggeld wat je hebt overgemaakt naar een fraudeur. Dat geld krijg je NIET terug. Meer geld (of crypto) storten zorgt er ook NIET voor dat je je geld wel terug gaat krijgen.
Nogmaals, maak niet nog meer geld/crypto over naar deze instantie/personen.
Als je meer informatie/hulp wilt, post je volledige verhaal met alle informatie die je hebt en die relevant is. Dan kunnen we je zeggen of je mogelijk nog wat terug gaat krijgen omdat je een fout gemaakt hebt, of dat je je geld kwijt bent omdat je a) een fout gemaakt hebt of b) opgelicht bent .

[Voor 1% gewijzigd door Taro op 18-07-2022 15:55]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• HenkEisjedies
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:30
** Onnodig / aanname. **

[Voor 84% gewijzigd door Taro op 18-07-2022 13:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• brandweer
WIE IS ts ?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:58
@brandweer
Stap 1 - Rustig even adem halen
Stap 2 - Controleer of het adres waar je naartoe bitcoin hebt overgemaakt een geldig btc adres is. Dat kan bijvoorbeeld hier: https://thomas.vanhoutte....idate-bitcoin-address.php
Mocht het geen geldig adres zijn, dan zal de tx niet gedaan worden, maar na een x aantal blocks terug in de wallet beschikbaar komen.
Stap 3 - Als iets te mooi is om waar te zijn dan is het wsl te mooi om waar te zijn. Vrijwel niemand geeft zomaar geld weg. Scams zijn er helaas ten overvloede in de wereld (ook buiten de crypto wereld genoeg)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:04
Naja, ik doe even een topic volgen, ik ben wel benieuwd.

Laat ik wel wat toevoegen, TS, zijnde @brandweer , ongeacht hoeveel bitcoins je net hebt verloren, maak geen extra geld over om het 'ongedaan' te maken. Wat je ook doet, maak geen geld over.

• twdikkert
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-03 21:03
Bij bitcoin overmaken van mijn ene Wallet naar een andere Wallet ben ik per ongeluk 1 didget vergeten, hierdoor zijn mijn bitcoins nu zoek
Dit is technisch gesproken niet mogelijk. De adressen zijn tegen invoer fouten beveiligd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-03 12:23
twdikkert schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:51:
[...]

Dit is technisch gesproken niet mogelijk. De adressen zijn tegen invoer fouten beveiligd.
Als de wallet die de TS gebruikt dit correct implementeert wel. Maar zonder het volledige verhaal blijft het gissen natuurlijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 18:37

Qwerty-273

Meukposter

burnedhardware schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:02:
Een troost, ik heb dat een keer gedaan bij de ING (pre-iban en pre-naam/nummercontrole) en kon ook fluiten naar mijn geld. Dus het is niet alleen bij crypto munten dat een transactie onherroepelijk is.
True schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:23:
Ik heb het in mijn vorige post tegen iemand die het heeft over een bankoverschrijving. Ik weerspreek zijn statement dat geld via bankoverschrijving (dus geen crypto!) niet terug te halen is, eigenlijk was die offtopic en niet relevant
De transactie is inderdaad uitgevoerd. Maar je spreekt dan over een onverschuldigde betaling, en die is terug te vorderen. Nadeel van crypto is dat je niet weet aan wie een wallet toe behoord, terwijl je met een bankrekening dat wel via het recht bovenwater kan halen.
Wanneer iemand aan een ander een geldsom of een goed heeft gegeven zonder dat daar een rechtsgrond voor was (een reden voor de betaling, bijvoorbeeld ‘koop’ of ‘schenking’), kan deze persoon de geldsom of het goed terug vorderen volgens de wet door middel van een beroep op onverschuldigde betaling. Dat wil zeggen dat deze persoon het goed of het geld moet teruggeven.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-03 17:12

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik denk niet dat TS écht per ongeluk iets verkeerd heeft overgemaakt, maar gewoon te maken heeft met een scam. TS heeft waarschijnlijk nooit bitcoins gehad.

@brandweer kun je iets meer achtergrond geven over hoe dit probleem precies heeft kunnen onstaan? Ben je met iemand in contact (geweest) die je heeft aangeboden te helpen met het investeren in cryptocurrency, of heb je dit volledig zelfstandig gedaan?

Misschien zegt dit scenario je iets: Je bent benaderd door, of bent recentelijk op de hoogte gesteld van, mensen die je kunnen helpen met het investeren in crypto. Je hebt misschien zelfs een beetje onderzoek gedaan naar hun achtergrond, en dat zag er allemaal erg legitiem uit. De mensen die je hebt gesproken waren behulpzaam, vriendelijk en leken verstand van zaken te hebben. Ze stuurden keurige mails, of misschien heb je zelfs wel telefonisch gesproken met iemand die je met een foutloos brits accent te woord stond. Je hebt een kleine (proef)investering gedaan en dat deed het eigenlijk prima, en je kreeg het advies om dit meteen door te zetten in een wat grotere investering. Daarbij ging het mis, je moest de crypto die je had ingezet én het rendement daarop naar de nieuwe wallet sturen en werd bijgestaan door een adviseur. Toch ging het mis, je tikte één verkeerd karakter en het geld ging naar de verkeerde plek. Paniek. Ze gaan je helpen, maar daarvoor is natuurlijk wel een bepaalde her-investering nodig. Hoe het precies is is ingewikkeld, maar je bent gevraagd 17.000 dollar aan bitcoin naar weer een ander adres te sturen. Als je dat doet komt het goed, en krijg je alles terug.

Doe dat sowieso niet. Misschien klinkt bovenstaand verhaal (gedeeltelijk) bekend. Is dat het geval? Dan is het een scam, je bent opgelicht. Schaam je niet. Je bent echt niet de enige. Beschouw het geld als verloren. Steek er zeker geen extra geld in. Dat gaat niet helpen, je bent dan alleen maar meer kwijt.

[Voor 1% gewijzigd door Patriot op 18-07-2022 16:35. Reden: typo]

de Tweakers-cookiewall is illegaal

Acties:
  • +1Henk 'm!

• twdikkert
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-03 21:03
OverSoft schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:54:
[...]

Als de wallet die de TS gebruikt dit correct implementeert wel. Maar zonder het volledige verhaal blijft het gissen natuurlijk.
Als de wallet een fout adres gebruikt zal de transactie niet door de nodes en miners geaccepteerd worden.

• Willemhubers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-03 17:51
** Offtopic. **

[Voor 94% gewijzigd door Taro op 18-07-2022 15:53]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

** Offtopic. **

[Voor 95% gewijzigd door Taro op 18-07-2022 15:53]

• HenkEisjedies
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:30
** Offtopic. **

[Voor 96% gewijzigd door Taro op 18-07-2022 15:53]

• brandweer
True schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:23:
[...]
  • Ik heb het in mijn vorige post tegen iemand die het heeft over een bankoverschrijving. Ik weerspreek zijn statement dat geld via bankoverschrijving (dus geen crypto!) niet terug te halen is, eigenlijk was die offtopic en niet relevant, dat je de mijn post als beste antwoord markeert is typisch. Dat je posts in dit topic alleen +1't indien ze positief zijn (al dan niet over wat anders) doet mij denken dat je hoopt dat het nog opgelost kan worden.
  • @brandweer jij post flarden informatie, het lijkt er op dat je opgelicht bent, iemand heeft je doelbewust laten denken dat je geld kon verdienen en heeft je geld afgetroggeld wat je hebt overgemaakt naar een fraudeur. Dat geld krijg je NIET terug. Meer geld (of crypto) storten zorgt er ook NIET voor dat je je geld wel terug gaat krijgen.
Nogmaals, maak niet nog meer geld/crypto over naar deze instantie/personen.
Als je meer informatie/hulp wilt, post je volledige verhaal met alle informatie die je hebt en die relevant is. Dan kunnen we je zeggen of je mogelijk nog wat terug gaat krijgen omdat je een fout gemaakt hebt, of dat je je geld kwijt bent omdat je a) een fout gemaakt hebt of b) opgelicht bent .
mjjveldt schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:24:
@brandweer
Stap 1 - Rustig even adem halen
Stap 2 - Controleer of het adres waar je naartoe bitcoin hebt overgemaakt een geldig btc adres is. Dat kan bijvoorbeeld hier: https://thomas.vanhoutte....idate-bitcoin-address.php
Mocht het geen geldig adres zijn, dan zal de tx niet gedaan worden, maar na een x aantal blocks terug in de wallet beschikbaar komen.
Stap 3 - Als iets te mooi is om waar te zijn dan is het wsl te mooi om waar te zijn. Vrijwel niemand geeft zomaar geld weg. Scams zijn er helaas ten overvloede in de wereld (ook buiten de crypto wereld genoeg)
De bitcoins wou ik overmaken van een account/wallet op Capital365 (https://capital365.fm/)
Naar een account/wallet op Kraken (https://www.kraken.com/)

Hierbij ben ik dus 1 digit aan het einde vergeten, en is het dus nooit aangekomen op mijn wallet bij Kraken

Het verkeerd getypte wallet adres met 1 missende digit blijkt niet te bestaan.

Ik snapte het resultaat niet van deze website
https://thomas.vanhoutte....idate-bitcoin-address.php

Maar deze 2 websites geven aan dat het misgetype wallet nummer NIET bestaat:
https://www.blockchain.com/explorer
https://www.walletvalidator.com/bitcoin-wallet-validator/

Ik weet niet of het normaal is, maar op mijn account/wallet bij Capital365 heb ik geen toegang tot mijn Transactie ID's. Ik heb hier zelfs telefonisch contact met hun gehad en krijg hier geen toegang of inzage in.

Mocht het eventueel nuttig zijn voor jullie om mij te helpen, kan ik eventueel het correcte wallet nummer en het mistype wallet nummer delen.

[Voor 28% gewijzigd door brandweer op 18-07-2022 21:05. Reden: toevoeging]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Ik geef het weinig kans dat je geld ooit nog terug gaat zien. Site is een standaard template, krijgt een 1/100 score: https://www.scamadviser.com/check-website/capital365.fm ToS cyprus maar vestiging in zwitserland.

Als het wallet adres daadwerkelijk niet bestaat, dan heb je tzt je geld weer terug. Zoniet, pak maar een stift en begin op je buik te schrijven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:24
brandweer schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:02:
[...]

[...]

De bitcoins wou ik overmaken van een account/wallet op Capital365 (https://capital365.fm/)

Hierbij ben ik dus 1 digit aan het einde vergeten, en is het dus nooit aangekomen op mijn wallet bij Kraken

Ik weet niet of het normaal is, maar op mijn account/wallet bij Capital365 heb ik geen toegang tot mijn Transactie ID's. Ik heb hier zelfs telefonisch contact met hun gehad en krijg hier geen toegang of inzage in.

Mocht het eventueel nuttig zijn voor jullie om mij te helpen, kan ik eventueel het correcte wallet nummer en het mistype wallet nummer delen.
Nee, dat is niet normaal. Capital365 lijkt ook een scam te zijn.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ga er maar vanuit dat er nooit een transactie is geweest. Ieder normaal bedrijf geeft je direct een transactie zodat je kan zien hoe het gaat. Het is compleet belachelijk als dit niet wordt gegeven. Dit samen met die vage .fm site mag je er wel vanuit gaan dat er nooit een transactie heeft plaats gevonden.

Ik hoop dat je er niet al te veel in hebt gestopt en maak vooral ook geen cent meer over.

https://www.forexbrokerz.com/brokers/capital365-review

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:04
Dus even voor mijn onwetendheid; TS is al in een scam getrapt door te investeren in bitcoins op die .fm extensie, en die investering in bitcoins wilde TS overmaken naar Kraken, waar TS al dan niet toevallig achter de scam is gekomen?

• PilatuS
  • Niet online
FlowSnake schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:19:
Dus even voor mijn onwetendheid; TS is al in een scam getrapt door te investeren in bitcoins op die .fm extensie, en die investering in bitcoins wilde TS overmaken naar Kraken, waar TS al dan niet toevallig achter de scam is gekomen?
Daar lijkt het wel op ja :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:29
@brandweer, helaas lijkt het er op dat je gescammed bent en dat je kan fluiten naar je centen en/of BTC. Ik wil je adviseren om in de toekomst ver weg te blijven van crypto in het algemeen, niet omdat er per sé iets mis is met crypto, maar dat je wel bepaalde digitale vaardigheden moet bezitten wil je niet in dit soort overduidelijke scams trappen.

Je bent zeker niet de eerste. De laatste weken zie je helaas vaker dit soort topics voorbij komen van mensen die via via (advertentie op facebook toevallig?) bij dit soort scam platformen terecht komen en voor (soms) veel geld het schip in gaan.

Als het te goed klinkt om waar te zijn, dan is dat het helaas waarschijnlijk ook. Dit soort platformen die dusdanige rendementen bieden zijn vaak 'overduidelijke' scams.

Ik hoop voor je dat je slechts een basic account hebt genomen en dus 'beperkt' leergeld hebt hoeven te betalen..

• brandweer
FlowSnake schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:19:
Idd, belegt in bitcoins op de capital365.fm website, na 7 maanden wou ik het overmaken naar mijn Kraken account en ben ik dus blijkkaar 1 digit vergeten waardoor alles is mis gegaan.

Ik kan de betaling-geschiedenis niet inzien, waardoor ik niet kan verifiëren dat er daadwerkelijk een transfer heeft plaats gevonden en of er echt een digit missende was bij de doel wallet.

Daarom heb ik dus om een transferkopie gevraagd maar ze willen niks geven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Traguardo
brandweer schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:02:
[...]

[...]

Weet je ook waarom je nu weet dat de invoer niet correct was? Als je niet bij de transacties kan, hoe zie je dat?

De alarmbellen gaan hier af voor het betalen voor een account.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Traguardo schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:32:
[...]
De alarmbellen gaan hier af voor het betalen voor een account.
Die site is een en al alarmbellen.

Ze zouden in Zwitserland moeten zitten. Alleen in Zwitserland moet je 21 miljoen euro op tafel leggen voor een licentie. Omdat dit zo duur is zal iedere site die een licentie heeft het duidelijk vermelden. Alleen op deze site is er niets over te vinden. Dus ze zitten niet in Zwitserland en/of ze hebben geen licentie.

Waarschijnlijk is het geld wat de TS heeft ingelegt ook al 10x over de kop gegaan. Dit terwijl de laatste 7 maanden extreem slecht is geweest voor crypto. Niet dat je dan geen geld kan verdienen, maar het is lastig en het zijn geen vette maanden. Zulke site's laten zien dat je investering groeit en groeit, maar het geld uitcashen zal nooit gebeuren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:29
PilatuS schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:37:
[...]

Die site is een en al alarmbellen.

Ze zouden in Zwitserland moeten zitten. Alleen in Zwitserland moet je 21 miljoen euro op tafel leggen voor een licentie. Omdat dit zo duur is zal iedere site die een licentie heeft het duidelijk vermelden. Alleen op deze site is er niets over te vinden. Dus ze zitten niet in Zwitserland en/of ze hebben geen licentie.

Waarschijnlijk is het geld wat de TS heeft ingelegt ook al 10x over de kop gegaan. Dit terwijl de laatste 7 maanden extreem slecht is geweest voor crypto. Niet dat je dan geen geld kan verdienen, maar het is lastig en het zijn geen vette maanden. Zulke site's laten zien dat je investering groeit en groeit, maar het geld uitcashen zal nooit gebeuren.
Exact bovenstaande. Alles lijkt goed te gaan totdat je een withdraw doet en opeens is het geld weg, of moet je eerst nog even een flink bedrag aftikken voor de belasting, of is er technisch een probleem.

:/

• PilatuS
  • Niet online
Junia schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:39:
[...]

Exact bovenstaande. Alles lijkt goed te gaan totdat je een withdraw doet en opeens is het geld weg, of moet je eerst nog even een flink bedrag aftikken voor de belasting, of is er technisch een probleemp.

:/
:Y

En ze laten je 500 euro inleggen waabij het na een paar maanden al 2500 euro waard zou zijn. Dan stoppen mensen er 20k in en dat zou dan al snel 100k waard zijn. Het is alleen allemaal fictief en er wordt nooit geïnvesteerd in wat dan ook. De waarde van de belegging bestaat niet.

Misschien loopt het nu voor de TS wat vreemd omdat ie zelf een fout heeft gemaakt, maar normaal gesproken wordt er bij uitcashen inderdaad om meer geld gevraagd.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:12

mace

Sapere Aude

brandweer schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:30:
[...]

Idd, belegt in bitcoins op de capital365.fm website, na 7 maanden wou ik het overmaken naar mijn Kraken account en ben ik dus blijkkaar 1 digit vergeten waardoor alles is mis gegaan.

Ik kan de betaling-geschiedenis niet inzien, waardoor ik niet kan verifiëren dat er daadwerkelijk een transfer heeft plaats gevonden en of er echt een digit missende was bij de doel wallet.

Jonge, luister nou eens. Het komt niet door dat missende cijfer. Je kon vanaf het moment dat je je geld had ingelegd er al naar fluiten. CAPITAL365 IS EEN SCAM.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:38

knakworst

Get Dilberted!

[...]

Lees de berichten nog een keertje rustig door. Er is ongeveer een keer of 15 gezegd dat het allemaal één grote dikke scam is. Hopelijk was het een bescheiden hoeveelheid leergeld.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Traguardo
Ga ook geen dollar extra naar die club overmaken. Alles wat je nog erbij stort is ook weg.

Het zal klote voelen, echter wees bewust dat de getallen die je ze je voorgeschoteld hebben nooit waarheid zijn geweest.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

Helaas als ik het zo lees ben je opgelicht. Een van de vele scam / oplichtingen met bitcoins etc.
Het probleem is niet het missende cijfer. het geld was je vanaf dag 1 er in hebt gestoken was je meteen al kwijt.

Aangifte doen. Niks meer aan geld of iets aan hun overhandigen. Ook al zeggen ze dat ze je dan helpen, ze gaan je niet helpen. Ze willen je geld en/of bitcoins etc. meer niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:13

me1299

$ondertitel

mace schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:44:
[...]

Jonge, luister nou eens. Het komt niet door dat missende cijfer. Je kon vanaf het moment dat je je geld had ingelegd er al naar fluiten. CAPITAL365 IS EEN SCAM.
Je schreef exact wat ik dacht. Niet lullig bedoeld naar OP, maar sommige mensen moeten echt tegen zichzelf in bescherming genomen worden.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Kees van de spek heeft er ook al eens een artikel over gemaakt, geld inleggen gaat altijd prima... maar geld er uit halen gaat altijd fout :)

• Qwerty-273
  • Laatst online: 18:37

Qwerty-273

Meukposter

Weet je of je inderdaad een cijfer/karakter bent vergeten, of is dit het antwoord/suggestie van Capital365?
Ik neem aan het tweede, en als men dan geld vraagt om het probleem op te lossen, dan is het inderdaad een scam zoals de velen hierboven al melden.

Er zijn helaas heel veel van zulke scam praktijken, je legt geld in, ziet geweldige rendementen op een portaal of papiertje, je wordt gepusht om meer in te leggen voor een niet te missen kans om nog meer rendement te pakken, maar op het moment dat je wilt cashen, dan volgt het ene probleem (een cijfer vergeten) op het andere probleem. Waar de kern altijd is, dat ze meer en meer geld van je vragen om de problemen op te lossen. Zonder dat je daadwerkelijk iets terug zult zien.

Dat is met het onderwerp crypto, maar ook tal van andere investeringskansen met torenhoge rendementen die eigenlijk niet mogelijk zijn. Wie herinnert zich nog de gouden tijden van Palm Invest aangeprezen door Harry Mens (die alles aanprijst zolang je maar betaald).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:58
Het is 100% zeker een scam. Onderaan de pagina vind je dilfetrono, deze zit in Cyprus en niet in Zwitserland en is bekend van een andere scam site. Zie ook https://fintelegram.com/a...-cryptodock-broker-scams/
24/5 support? Wat is dat, van maandag tm vrijdag de hele dag en in t weekend gesloten? Waarom vermelden ze dat niet? Support nummer in de UK. (We hebben nu dus al 3 landen waar ze zitten).

AFM waarschuwt ook voor de site (omdat de finma er voor waarschuwt), helaas is die waarschuwing van juni dit jaar, https://www.afm.nl/nl-nl/...je-aanbieder/c/capital365

Lesje voor de volgende keer: Google even op de website en de namen die je tegen komt. Veel waarschuwingen zijn al van juni 2021.

[Voor 10% gewijzigd door SunnieNL op 19-07-2022 00:34]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:01
SunnieNL schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 00:32:
Het is 100% zeker een scam. Onderaan de pagina vind je dilfetrono, deze zit in Cyprus en niet in Zwitserland en is bekend van een andere scam site. Zie ook https://fintelegram.com/a...-cryptodock-broker-scams/
24/5 support? Wat is dat, van maandag tm vrijdag de hele dag en in t weekend gesloten? Waarom vermelden ze dat niet? Support nummer in de UK. (We hebben nu dus al 3 landen waar ze zitten).

AFM waarschuwt ook voor de site (omdat de finma er voor waarschuwt), helaas is die waarschuwing van juni dit jaar, https://www.afm.nl/nl-nl/...je-aanbieder/c/capital365

Lesje voor de volgende keer: Google even op de website en de namen die je tegen komt. Veel waarschuwingen zijn al van juni 2021.
Wat ik vooral niet helemaal snap, is de neiging van mensen om hun geld te stoppen in dit soort obscure sites. Ik laat de nachtwinkel om de hoek toch ook niet mijn spaargeld beheren? Daarvoor gebruik ik een reputabele bank. Idem zou ik om geld in Bitcoin te stoppen een reputabele exchange gebruiken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee