Toon posts:

Dringende vraag m.b.t Coinbase

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Xavier001
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-03 21:24
Beste tweakers,

Ik heb via een "broker" een account op dgtl trade.com aangemaakt en heb €250 overgeschreven. Op dit bedrag is winst gemaakt. Nu heb ik een coinbase account en mijn bankrekening is gekoppeld door €5 over te schrijven naar coinbase en deze terug over te schrijven naar mijn rekening ( €0.15 transaction cost).

Nu komt het.

Na hier en daar te lezen en omdat ik het niet vertrouw wil ik mijn €250 terug. ze willen zelf met de winst het volledige bedrag teruggeven aan mij. dit geld staat op "dgtltrade" en moet naar coinbase gebracht worden voor belasintngen e.d. Nu willen ze dat ik €5000 overschrijf naar Coinbase omdat ik anders mijn geld niet kan terughalen omdat er "limieten" zijn op de account en de belastingsdienst geeft problemen als deze niet weten vanwaar mijn "bedrag" zou komen op mijn rekening. Ze stellen dus voor om € 5000 over te schrijven naar coinbase. dan mijn winst e.d erbij en terug naar mijn bankrekening... Ik begrijp het dus niet en vindt het omslachtig. Broker belt ook via gsm nummers via de pc denk ik...

Hopelijk kan iemand hierop snel antwoorden want ga geen €5000 overschrijven ook al heb ik enkel het wachtwoord?

ik vraag mij ook af wat is de geschatte kost van die €5000 als transactie?

Woon ook in België

Hartelijk dank
Groeten

[Voor 4% gewijzigd door Xavier001 op 27-06-2022 16:16]

Beste antwoord (via Xavier001 op 28-06-2022 13:18)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:21

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als je denkt dat zij geen toegang hebben tot jouw Coinbase account: melden dat er 5k is gestort en dat je graag de winst uitgekeerd ziet :) Ben benieuwd wat de volgende bullshit stap is.

Solis2mqtt: cloud-loze oplossing om je Solis wifi-stick uit te lezen.

Alle reacties

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-03 16:25
Dus je moet €5000 overschrijven om je wist in ontvangst te kunnen nemen?

Zeg nu zelf, dat klinkt toch niet echt legit...

Acties:
  • +7Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
stop, scam!
Die 250 ben je helaas kwijt, redelijk bekende scam de laatste jaren.
Ik zal ff een linkje zoeken met een gelijkwaardig verhaal en ik meen zelfs hetzelfde bedrijf.

Zeker die 5k niet overmaken!

Ingetrapt dus opgelicht. Voorbeeld, andere site

[Voor 88% gewijzigd door arjants op 27-06-2022 16:20]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Xavier001
De € 5000 is naar mijn eigen Coinbase account. niet naar hen toe... hoe gaan ze die €5000 dan stelen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Opnemen van Coinbase is toch niet hun zaak, maar die van Coinbase zelf :? Laat het ze maar uitleggen... Gelet op de online reviews, vraag ik me af of er antwoord komt.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Xavier001 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:18:
De € 5000 is naar mijn eigen Coinbase account. niet naar hen toe... hoe gaan ze die €5000 dan stelen?
Als zij beheer hebben over je coinbase API kunnen ze zeker wel met die 5k traden.
En natuurlijk slaat dat hele verhaal dat je er eerst 5k moet storten helemaal nergens op

edit:
Controleer eens of er al een API actief is onder jouw account.
Ik zou dit account zeker niet meer gebruiken trouwens :P
  • Select the Menu in the top-right corner of the Coinbase Pro dashboard on the website. Managing API keys is not currently supported on the Coinbase Pro mobile app
  • Select the API link from the menu
  • Under Profile Information, select the API Settings tab, then select + New API Key
  • Select your profile and appropriate permissions, create a passphrase, and then enter in your 2-Factor Authentication code
  • Finally, select Create API Key at the bottom to make a unique key. The new API key and secret will be displayed on the API Settings page.

[Voor 62% gewijzigd door arjants op 27-06-2022 16:23]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Xavier001 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:18:
Wellicht via een vervolgstap waar je dan in moet trappen? Met een snelle Google search op dgtl-trade is al duidelijk het om scammers gaat.

Je geeft aan je Coinbase account te hebben gekoppeld? Heb je daarvoor je wachtwoord bij hun ingevuld? Ik zou dat account inmiddels ook niet meer vertrouwen. Je hebt echt geen geld nodig om geld terug te krijgen. Of je dat nu via Coinbase, Kraken, Bitstamp of welke partij dan ook doet. Je zou het ook om moeten kunnen zetten naar Bitcoin (of iets anders) en dan overmaken naar een exchange naar keuze. Dat zal wel niet kunnen bij hun. Niet omdat het echt niet kan, maar omdat het scammers zijn.

• Xavier001
dit is de link https://client.dgtl-trade.com/#/en/login

Dit is dus waarom ik het vertrouwde in de eerste plaats zonder te veel na te denken...
Nederland NIEUWS:

https://netherland-news.c...per%20week%20verdiend.%22

het werkt via Immediate edge en deze is zogenaamd "Legit" en dan kom je bij dgtl trade terecht en idd na surfen zag ik ook de reviews
Ja klinkt idd belachelijk waarom ik geld zou moeten overschrijven en het zal idd in de volgende stap zijn dat ze alles aan de haak gaan slaan

• Xavier001
Thijsmans schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:19:
Opnemen van Coinbase is toch niet hun zaak, maar die van Coinbase zelf :? Laat het ze maar uitleggen... Gelet op de online reviews, vraag ik me af of er antwoord komt.
Nee bedoelen dat ik eerst geld moet overmaken naar mijn Coinbase account en dat ze pas daarna de winst daarop kunnen zetten om dan alles terug over te schrijven naar mijn bankrekening. heb mijn Coinbase ook extra beveiligd en paswoord aangepast maar voel me nog niet veilig op het coinbase account. denk wel dat ze idd in een volgende stap alles gaan proberen buit te slaan door nog iets aan te halen dat die €5000 eerst ook nog naar ergens anders moet...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:31
Xavier001 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:31:

Dit is dus waarom ik het vertrouwde in de eerste plaats zonder te veel na te denken...
Nederland NIEUWS:

Letterlijk alles wat klikbaar is op die website gaat naar een totaal ander domein wat meteen allemaal rode waarschuwingen laat zien. Absoluut niet te vertrouwen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-03 16:25

Nederland NIEUWS:

het werkt via Immediate edge en deze is zogenaamd "Legit" en dan kom je bij dgtl trade terecht en idd na surfen zag ik ook de reviews
Ja klinkt idd belachelijk waarom ik geld zou moeten overschrijven en het zal idd in de volgende stap zijn dat ze alles aan de haak gaan slaan
Letterlijk alles op die site wijst erop dat het gewoon een scam is...

• Xavier001
arjants schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:20:
[...]

Als zij beheer hebben over je coinbase API kunnen ze zeker wel met die 5k traden.
En natuurlijk slaat dat hele verhaal dat je er eerst 5k moet storten helemaal nergens op

edit:
Controleer eens of er al een API actief is onder jouw account.
Ik zou dit account zeker niet meer gebruiken trouwens :P
  • Select the Menu in the top-right corner of the Coinbase Pro dashboard on the website. Managing API keys is not currently supported on the Coinbase Pro mobile app
  • Select the API link from the menu
  • Under Profile Information, select the API Settings tab, then select + New API Key
  • Select your profile and appropriate permissions, create a passphrase, and then enter in your 2-Factor Authentication code
  • Finally, select Create API Key at the bottom to make a unique key. The new API key and secret will be displayed on the API Settings page.
Nee er staat er is geen API op je account. Heb mijn pw veranderd en de beveiliging loopt via mijn gsm. heb ook op IP gekeken en daar staan geen apparaten bij enkel die van mij.

• Xavier001
HikariMisako schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:34:
[...]

Letterlijk alles wat klikbaar is op die website gaat naar een totaal ander domein wat meteen allemaal rode waarschuwingen laat zien. Absoluut niet te vertrouwen.
ja heb ik dus niet gedaan Hahhahahaah

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Nu online

Nederland NIEUWS:

Die link zou voor mij juist een reden zijn om het niet te vertrouwen. Net als Immediate Edge. De lokkertjes druipen er gewoon vanaf. Een paar quotes erbij die je niet kunt controleren en de scam is compleet.

En vergeet nooit: als je een gouden kip hebt verkoop je hem niet. Kortom: als je een tool hebt die geautomatiseerd veel winst maakt met handelen dan ben je zelf rijk en hou je verder je mond. Je hebt geen enkele reden om een ander ook rijk te maken. Zeker geen vreemdeling ergens op het internet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-03 19:14

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik denk dat je heel blij mag zijn dat het eindigt bij deze 250 euro kerel. Als je meer oogkleppen op hebt gehad was dit heel anders afgelopen...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-03 05:19
Xavier001 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:38:
[...]

ja heb ik dus niet gedaan Hahhahahaah
Niet de links geklikt, wel geld overgemaakt 8)7

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als je denkt dat zij geen toegang hebben tot jouw Coinbase account: melden dat er 5k is gestort en dat je graag de winst uitgekeerd ziet :) Ben benieuwd wat de volgende bullshit stap is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Thijsmans schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:21:
Dat is serieus geen slecht idee!

• Xavier001
NeFoRcE schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 07:43:
[...]

Dat is serieus geen slecht idee!
Heb ik inmiddels gedaan en dat liep op het pad van ja je moet nu ook die 3 accounts linken met elkaar van je rekening en dgtl en coinbase... dan heb ik hem aangedproken dat ik dat niet ging doen en na wat welles nietes gedoe afgelegd. Mijn bezorgdheid is wel dat ik een foto van mijn pas moest doorsturen voor het trade account. Kan ik iets hier aan doen of aangeven ?

Ps hij gaat zijn advocaat raadplegen en mijn transactie staat pending en het gaat heel lang duren voor ik het geld terugzie...

Bedankt en groeten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:08
Xavier001 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:17:
[...]

Heb ik inmiddels gedaan en dat liep op het pad van ja je moet nu ook die 3 accounts linken met elkaar van je rekening en dgtl en coinbase... dan heb ik hem aangedproken dat ik dat niet ging doen en na wat welles nietes gedoe afgelegd. Mijn bezorgdheid is wel dat ik een foto van mijn pas moest doorsturen voor het trade account. Kan ik iets hier aan doen of aangeven ?

Ps hij gaat zijn advocaat raadplegen en mijn transactie staat pending en het gaat heel lang duren voor ik het geld terugzie...

Bedankt en groeten
Kijktip, de laatste 12 seizoenen van Kees van der Spek; Oplichters ontmaskerd. Diverse keren aan bod gekomen.
Die gasten zitten in het buitenland, maken je lekker met fictieve winsten met nep websites waar je kan inloggen. Op een gegeven moment gaat het zo lekker dat je wilt cashen, maar dat kan pas als je meer geld investeert..

Nederland NIEUWS:

En even zonder dollen, informatie volledig vertrouwen op een site als netherland-news.com? Ik snap dat mensen bepaalde media wantrouwen, doe ajb onderzoek bij betrouwbaardere bronnen dan lukraak een advertentie aanklikken op een obsure site.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:58
Klinkt als hetzelfde soort scam als Ingetrapt dus opgelicht.

Zoals reeds eerder gezegd: ik denk dat je blij mag zijn dat je schade "slechts" €250,- is. Leergeld.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Je zou het ook positief kunnen bekijken natuurlijk. Met die 250 euro leergeld, heb je een scam van wellicht 50.000 euro ontlopen.

Je zou dus kunnen zeggen, met deze investering van 250 euro, heb ik 50k verdiend. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Xavier001 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:17:
Je hebt dus eerder al een kopie van je paspoort ingestuurd? Ik zou even overleggen met de politie of het raadzaam is om een nieuw paspoort te laten maken.
Correctie: hij gaat zijn advocaat zeker niet raadplegen en je geld zie je helaas niet meer terug. Zoals @NeFoRcE zei, heb je voor een relatief klein bedrag een grote schade afgewend.

Heb overigens net pas een deel van het artikel van Netherland News gelezen. Hier hadden toch wel wat alarmbellen moeten afgaan. De website heeft maar één artikel, namelijk die over deze scam. De spelfouten zijn na een minuut al niet meer op handen en voeten te tellen. Out of the blue zit het gezin bij "het" TV-programma, waarbij volstrekt onduidelijk blijft welk programma dat is. En van een AI die markttrends analyseert, is het ineens een product dat door enkele van de slimste mensen ter wereld wordt ondersteund.

Maar ja: op deze geheel onafhankelijke vergelijkingssite FintechSaviours scoren ze wel lekker :+

• svenie3000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:39
Thijsmans schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:49:

Maar ja: op deze geheel onafhankelijke vergelijkingssite FintechSaviours scoren ze wel lekker :+
Dat is wel makkelijk, weet je direct welke partijen je moet vermijden :p

Zoals ik het lees heeft hij een foto van zijn bankpas opgestuurd, en niet van zijn paspoort. Iets mindere implicaties dus, maar nog steeds wellicht verstandig om een nieuwe aan te vragen bij de bank. Kosten zijn maximaal 10 euro ongeveer, en oude dan blokkeren. Ook die kan namelijk gebruikt worden:
Deel ook nooit een kopie van je bankpas met anderen! Door de combinatie van rekeningnummer en pasnummer kan ook opgelicht worden. Vaak wordt gebruik gemaakt van de afbeelding, het rekeningnummer wordt aangepast en vervolgens wordt er misbruik van de naam gemaakt, zonder dat de rekeninghouder hiervan op de hoogte is.
https://www.vraaghetdepol...as.-wat-moet-ik-doen.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xavier001
Ik heb net een aangifte gedaan bij de politie
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee