Toon posts:

Ingetrapt dus opgelicht.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +10Henk 'm!

• LeslieRietveld
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-01 21:02
To good to be true is to good to be true.

Met beide benen en met een best bedrag in getrapt. Begon een maandje geleden toe Pro-trader Mike contact met me opnam.
Leuke kerel heeft veel filmpjes online staan op Youtube YouTube: LIVE DAYTRADING 🎃🎃 THE MOJO #DAYTRADING SHOW ⌚️10/30/2020.
Na wat chit chat eerst via Instagram met paar duizend volgers, daarna via Whatsapp kwamen we tot een gesprek over Crypto en een bot die hij had ontwikkeld die winst op kon leveren.
Hij was ermee aan het ontwikkelen en vroeg of ik belangstelling had om mee te doen.
Crypto's stegen flink dus ik dacht laat ik het eens proberen, zag er tenslotte allemaal betrouwbaar uit. Ik kon nergens iets negatiefs vinden over de website www.cross-options.co wat zijn portal was dus ik investeerde $1.000.
Dat ging zo lekker door en werd als snel $ 1.500 en toen had Pro Trader Mike het over een bonus bij een bepaalde inleg, ik ging er vo met beide benen in en heb in totaal 25.000 overgemaakt.
Dus bonus gekregen en de winsten liepen op. Ik zat natuurlijk op rozen en we hielden prima contact. Af en toe nog een Youtube van hem bekeken helemaal goed.
Aan het einde van de maand kon ik het geld opnemen en we hadden 20% fee afgesproken.
Helaas moest eerst de fee overmaken, natuurlijk dommer dan dom achteraf maar ja daar is nu niets meer aan te veranderen. Dus voor 56.000 het schip in gegaan. Ik zou niet weten hoe ik dat geld terug zou moeten krijgen. Als iemand een idee heeft hoor ik het graag tegen een percentage van het terug gehaalde bedrag.
Dat betaal ik dan wel pas als het geld op mijn bankrekening staat 8)7
Wees gewaarschuwd, hij werkte samen vanhttps://www.cross-option.co/index.php met een bot van https://www.tradingcentral.com.
Het adres waar het heen is gegaan is 1LLdkPqhJEAd8QyKi78vHJY1sjgccP9zUi

Acties:
  • +17Henk 'm!

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Wat mij als eerste opvalt is dat deze Mike volgens jouw link naar zijn YT kanaal nog elke dag redelijk professionele filmpjes kan maken, en er geen 10tallen comments met waarschuwingen van anderen bij staan die opgelicht zijn. Was die website wel van die Mike of was dat misschien een heel ander iemand? Ik vind het gewoon gek, maar misschien ziet iemand iets wat ik over het hoofd zie.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
25000euro+
31000euro aan fee. Voor 105000 aan btc

Klopt mijn rekensom een beetje.?

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:59
Ik ben bang dat het geld dan weg is...
Het enige wat je kunt doen is aangifte en hopen dat er toevallig ergens een bende opgerold wordt ofzo.
Maar dit zal een hele kleine kans zijn.

Toch denk ik niet dat Mike hier achter zit. (gokje)
Als ik namelijk de video's van die Mike bekijk, is het een daytrader in (US) stocks, geen crypto.
Hoe weet je zeker dat het Whatsapp contact van die Mike komt?

Hoe dan ook, er is vrij weinig aan te doen ben ik bang.

Acties:
  • +57Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ik kan je niet helpen Leslie ,maar mijn hart brak wel een beetje bij het lezen van je verhaal. Ik hoop ookserieus dat je straks dit achter je kan laten hoe kut het ook allemaal is. Voel je niet dom, schaam je niet(aangezien je die topic opent denk ik dat je er boven staat). Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms verhalen lees van mensen en denk, jezus hoe dan? Maar ik ben zelf er nooit ingetrapt en laten we eerlijk zijn, iedereen kan wel eens te pakken genomen worden. Sterkte de komende tijd.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:15

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Aangifte doen bij de politie wegens oplichting. Dat is het enige dat je kunt doen.

Verder op de blaren zitten......Geld ga je nooit meer terugkrijgen.

3850Wp WZW, 1155Wp ONO - Enphase IQ7+ - pvoutput.org

Acties:
  • +5Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:07
@LeslieRietveld Echt zuur voor je! Toch dapper dat je het hier durft te posten, want een hoop mensen zouden zich daarvoor schamen.

Probeer eens contact op te nemen met Jim Browning: Youtube: Jim Browning

Deze gast is actief met het opsporen van Indiasche scammer maar heeft ook veel contact met andere mensen die achter andere oplichters aanzitten. Wellicht kunnen die je helpen.
Ze hebben al veel succes gehad met het terughalen van geld of het opsporen van dit soort lui.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LeslieRietveld
Ik heb ook achteraf zo'n vermoeden dat de "echte" Mike hier niets mee toemaken heeft.
Maar helemaal zeker weet ik dat ook niet, misschien zit hij wel in het complot.
Vanuit instagram account ben ik rechtstreeks met hem aan het chatten.

En natuurlijk schaam ik me er wel voor wilde het toch posten om andere te waarschuwen, het is echt zo super doortrapt en sneaky en slim opgezet dat je er echt met gemak in kan trappen.

Ik krijg nog wel het verzoek mijn BTC wallet adres op te geven zodat ze het geld kunnen storten.
Ik heb nog wel een lege BTC wallet op kraken staan die ik daarvoor kan gebruiken, schuilt daar een risico in?

Afspraak voor aangifte bij de politie staat al.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:53
LeslieRietveld schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:31:
Ik krijg nog wel het verzoek mijn BTC wallet adres op te geven zodat ze het geld kunnen storten.
Ik heb nog wel een lege BTC wallet op kraken staan die ik daarvoor kan gebruiken, schuilt daar een risico in?
Nee, zou het geven en kijken wat er gebeurd. Anders maak je een nieuwe BTC adres aan.

[Voor 5% gewijzigd door mrFoce op 02-03-2021 19:38]

• LeslieRietveld
Ga ik doen,
Ik ben heel benieuwd.

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:53
Heb je nadat je de fee hebt overgemaakt nog contact met hem gehad? Of hoe is je gevraagd je btc wallet adres te delen?

Het kan verder geen kwaad je deposit adres van kraken met hem te delen.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:04
99,9% zeker dat je helaas echt bent opgelicht (geld maakt mensen, zeker in deze tijden, helaas blind :( )

Je kunt zonder problemen het adres sturen van Kraken, ze kunnen daar verder niks mee (behalve op storten). Maar ik acht de kans klein dat deze niet door komt. Ik voorzie wel een soort smoes van 'ja hij staat op pending, kijk hier maar' en een paar dagen later 'hij is geweigerd door iets (te lage fee)'.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aarebe1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-01 21:52
Aii. Sterkte Leslie!
Kan de beste overkomen, hoop dat je nu niet in de problemen komt.

• LeslieRietveld
Btc adres van Kraken gestuurd, ik kreeg keurig een verzoek mail dat te doen en inderdaad grote kans dat er weer een probleem is met fee en dat ik weer moet storten.
Tsja .. ik heb alle chats alvast uitgedraaid van whatsapp en Instagram voor de aangifte.

Ik heb die Jim Browning ook een mail gestuurd, misschien is er wat te halen, maar ik verwacht niets.

Heb zijn telefoonnummer natuurlijk wel maar daar zijn vast ook geen persoonsgegevens vanaf te halen denk ik.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:04
LeslieRietveld schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:04:
Btc adres van Kraken gestuurd, ik kreeg keurig een verzoek mail dat te doen en inderdaad grote kans dat er weer een probleem is met fee en dat ik weer moet storten.
Tsja .. ik heb alle chats alvast uitgedraaid van whatsapp en Instagram voor de aangifte.

Ik heb die Jim Browning ook een mail gestuurd, misschien is er wat te halen, maar ik verwacht niets.

Heb zijn telefoonnummer natuurlijk wel maar daar zijn vast ook geen persoonsgegevens vanaf te halen denk ik.
In ieder geval goed dat je alles hebt verzameld. Bewaar het en doe aangifte van oplichting. Kans dat ze iemand pakken is nihil, maar mocht er in de toekomst toch ooit iemand gepakt worden dan weten ze je te vinden :)

• LeslieRietveld
NimRod1337 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:41:
Wat mij als eerste opvalt is dat deze Mike volgens jouw link naar zijn YT kanaal nog elke dag redelijk professionele filmpjes kan maken, en er geen 10tallen comments met waarschuwingen van anderen bij staan die opgelicht zijn. Was die website wel van die Mike of was dat misschien een heel ander iemand? Ik vind het gewoon gek, maar misschien ziet iemand iets wat ik over het hoofd zie.
Ja dat was 1 van de oorzaken waarom ik erin ben gestonken. Er was gewoon niets negatiefs te vinden over die Mike. Ik redeneerder dat als er mensen opgelicht waren het daaronder wel zou staan. Ik ben ook zijn halve Twitter account nagelopen, met ook heel veel volgers, van de afgelopen maanden om te zien of er wat in de comments stond. Had er echt wel tijd aan besteed voordat ik heb wat over ging maken.

Het viel me wel op dat er weinig commentaren onder stonden, dat stond wel aan want ook dat heb ik getest .....

Ik ben nu wel een beetje paranoia en heb via een andere computer ingelogd op Kraken, heb uiteraard two steps authentication aanstaan maar je weet maar nooit.

[Voor 7% gewijzigd door LeslieRietveld op 02-03-2021 20:15]

• GlowMouse
  • Niet online
Hoe ben je van Instagram naar Whatsapp gegaan? En wat het instagramaccount wellicht niet van Mike?

[Voor 13% gewijzigd door GlowMouse op 02-03-2021 20:19]

• NimRod1337
  • Nu online
LeslieRietveld schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:09:
[...]

Ja dat was 1 van de oorzaken waarom ik erin ben gestonken. Er was gewoon niets negatiefs te vinden over die Mike. Ik redeneerder dat als er mensen opgelicht waren het daaronder wel zou staan. Ik ben ook zijn halve Twitter account nagelopen, met ook heel veel volgers, van de afgelopen maanden om te zien of er wat in de comments stond. Had er echt wel tijd aan besteed voordat ik heb wat over ging maken.

Het viel me wel op dat er weinig commentaren onder stonden, dat stond wel aan want ook dat heb ik getest .....

Ik ben nu wel een beetje paranoia en heb via een andere computer ingelogd op Kraken, heb uiteraard two steps authentication aanstaan maar je weet maar nooit.
Weet je zeker dat je met die Mike te maken hebt dan? Reageer eens op zijn Youtube kanaal op de laatste video en vertel even kort je verhaal in een comment, kijk hoe die reageert. Die comment kan je zo weer weghalen indien nodig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Op YouTube stikt het van de scammers. Allemaal met dezelfde naam en profielfoto als de eigenaar van het kanaal. Je mist alleen het grijze blokje met vinkje. YouTube doet er helaas niets aan. Heb 3 maanden op report geramd bij elke scammer....maar helaas.
Iig hoop ik dat je geluk hebt, maar vrees ervoor

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ricardovv
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-07-2022
Sterkte

• LeslieRietveld
Inderdaad vragen ze om meer geld of ik even $ 84.550 wil betalen aan belasting for IRS.
Dan zou daarna mijn winst betaald worden :-) Yeah Right ....

FROM ::: LIVE TRADING ACCOUNT DASHBOARD
(Encryption code :: Qys43DO9)
Hello :: Mr L. RIETVELD

We’ve received your recent payment for the clarification of your account and value added fees on withdrawal and your profits has been sent into your wallet address now but still pending right now sir due to the administration of the Internal Revenue Code ( IRC ) on your account by the Internal Revenue Service Agencies ( IRS )
This was done because they were pursuing and resolving instances or erroneous or fraudulent tax quotes and fillings on your account and as part of the enforcement mission of the IRS, the agency audits has declared a Red Flag on your account which was the reason your profits payout sent into your wallet address are still pending until the Internal Revenue Code (IRC) on your account is resolved . You’ll need to prepare and eFile a 2021 tax return to the broker Support Affiliated with The Internal Revenue Service (IRS) for instant processing of withdrawal on your account This will cost you 84,557.06 USD (40% of your profits payout as shown below )
✔ INTERNAL REVENUE CODE (IRC) - 40% OF ✔ PROFITS WITHDRAWN FROM ACCOUNT
✔ IRC - 40% OF $211,394.00 USD
✔ IRC - 84,557.06 USD
NOTE :
The Internal Revenue Service (IRS) is a U.S. government agency responsible for the collection of taxes and enforcement of tax laws.Established in 1862 by President Abraham Lincoln, the agency operates under the authority of the United States Department of the Treasury,and its primary purpose includes the collection of individual income taxes ,employment taxes and Trading Taxes. The IRS also handles corporate, gift, excise and estate taxes. People colloquially refer to the IRS as the "tax man."
So after you’ve made this deposit you’ll get your profits payout immediately and your tax refund also meaning this payment will be added to your profits sent to your wallet address .
Thanks for your Service and Cooperation
CROSS-OPTION TEAM 🛡✔

Acties:
  • +19Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:56
Phoe sterkte, ik kan er nog steeds niet bij dat iemand zomaar even een bedrag als 25.000(+) euro overmaakt naar een volstrekt vreemde. Heb je dit ook met niemand besproken? Partner, ouders, broer/zus/vrienden?

Wellicht is het lastiger als je bijvoorbeeld alleen bent en geen klankbord hebt waarbij iemand zegt "joh wat denk je zelf, doe ff normaal?!".

Hoop dat het je financieel, maar ook emotioneel niet kapot maakt, een hele dure les helaas. Nogmaals sterkte.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• GlowMouse
  • Niet online
LeslieRietveld schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:13:
You’ll need to prepare and eFile a 2021 tax return to the broker Support Affiliated with The Internal Revenue Service (IRS) for instant processing of withdrawal on your account
Is dat even jammer. Aangifte doen voor 2021 kan pas vanaf februari volgend jaar. :+

• LeslieRietveld
Martinusz schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:26:
Phoe sterkte, ik kan er nog steeds niet bij dat iemand zomaar even een bedrag als 25.000(+) euro overmaakt naar een volstrekt vreemde. Heb je dit ook met niemand besproken? Partner, ouders, broer/zus/vrienden?

Wellicht is het lastiger als je bijvoorbeeld alleen bent en geen klankbord hebt waarbij iemand zegt "joh wat denk je zelf, doe ff normaal?!".

Hoop dat het je financieel, maar ook emotioneel niet kapot maakt, een hele dure les helaas. Nogmaals sterkte.
Maakt me gelukkig emotioneel en financieel niet kapot. Alhoewel ik er wel flink sjaggie van ben.
Hele dure les zo.

Tsja waarom is natuurlijk een vraag die ik mezelf ook stel, ik heb echt wel goed de zaken uitgezocht maar ze kunnen perfect dingen namaken simuleren.
Heb een afspraak voor doen van aangifte bij de politie en een link gekregen van Coinbase van de FBI waar ik ook een complain heb gemaakt.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:20
LeslieRietveld schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:39:
[...]

Maakt me gelukkig emotioneel en financieel niet kapot. Alhoewel ik er wel flink sjaggie van ben.
Hele dure les zo.

Tsja waarom is natuurlijk een vraag die ik mezelf ook stel, ik heb echt wel goed de zaken uitgezocht maar ze kunnen perfect dingen namaken simuleren.
Heb een afspraak voor doen van aangifte bij de politie en een link gekregen van Coinbase van de FBI waar ik ook een complain heb gemaakt.
Maar hoe ga je het de volgende keer voorkomen dan? Want als je het zo goed hebt uitgezocht en het was nog steeds overtuigend dan kan iemand het zo nog eens proberen en trap je er weer in. Waren er echt geen signalen? (ik weet het, is achteraf gepraat, maar wel belangrijk om op te reflecteren lijkt me). Hoe liet deze persoon bijvoorbeeld zien dat je geld zo goed rendeerde? Kreeg je screenshots ofzo via WhatsApp?

[Voor 4% gewijzigd door Ramon op 04-03-2021 21:29]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• LeslieRietveld
Nee ik ben wel even genezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-01 15:45

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Ongelofelijk naar Leslie. Aangifte doen en duimen, maar heb er een hard hoofd in. Komt helaas nu, maar zeker in de toekomst steeds vaker voor.

Zelf in 2011 LiteCoin gekocht bij Cryptsy (trading platform). Bleek jaren later gehackt te zijn en 10k aan litecoin kwijt. Was met de huidige markt ruim 100k geweest.

Werkzaam bij: Cybersecurity en IT Beheer, FIRST Blog en Treinkaartjes

• LeslieRietveld
Lieftalig schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:29:
Ongelofelijk naar Leslie. Aangifte doen en duimen, maar heb er een hard hoofd in. Komt helaas nu, maar zeker in de toekomst steeds vaker voor.

Zelf in 2011 LiteCoin gekocht bij Cryptsy (trading platform). Bleek jaren later gehackt te zijn en 10k aan litecoin kwijt. Was met de huidige markt ruim 100k geweest.
Is in elk geval een dure les en met de kennis van nu had ik natuurlijk anders gehandeld.
Misschien dat er via digitale sporen nog wat te halen is, ik acht de kans erg klein.
Wie weet zijn er slimme koppen die toch nog wat boven water kunnen halen.

Het is gewoon ontzettend stom 8)7 8)7 8)7

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:53

Hmm, kende het niet maar die lijken niet gehackt te zijn maar had een eigenaar die alles zelf verbrast heeft. Zie oa. http://www.cryptsysettlement.com/

• Kabbie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:25

Daarom ook, zeker als je voor enkele jaren HODLed, altijd je private keys in eigen beheer nemen :Y

Acties:
  • +34Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:29
LeslieRietveld schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:33:
Begon een maandje geleden toen Pro-trader Mike contact met me opnam.
Waarom zou hij contact met jou opnemen? De man heeft een full-time hobby en is alleen maar bezig met geld verdienen.
Leuke kerel heeft veel filmpjes online staan op Youtube YouTube: LIVE DAYTRADING 🎃🎃 THE MOJO #DAYTRADING SHOW ⌚️10/30/2020.
Elke video heeft de titel in all-caps. Er zijn slechts een paar duizend abonnee's en nauwelijks reacties. Er staan meerdere filmpjes op van volgers die hem aanprijzen (een grote red-flag). Los van of jij contact met de echte persoon hebt gehad, wat een waardeloze bende is dat Youtube-kanaal. Zoals naar mijn mening al die daytrader-kanalen. Hij schrijft in zijn stream in paint uit dat 200x800=160k om iets uit te leggen, pfff. Doet dat op een vreemde wijze. Hij weet niet wat een bitrate is, waar hij waarschuwingsmeldingen over krijgt van zijn stream-pc. Hij laat uiteraard alleen maar goede daytrade-keuzes zien. De man zou allang multimiljardair moeten zijn. Hij doet alsof hij de beste en slimste is met daytraden, maar roept maar wat en gebruikt vooral veel warrige taal om intelligent te lijken. En waarom streamt hij dit alles als hij zijn geld met daytraden verdient? Als je bij alleen dat Youtube-kanaal, ongeacht of dat wel of niet echt is, al denkt dat het een 'leuke kerel' is en dat het prima is daar...
Na wat chit chat eerst via Instagram met paar duizend volgers, daarna via Whatsapp kwamen we tot een gesprek over Crypto en een bot die hij had ontwikkeld die winst op kon leveren.
Deze persoon is niet in staat om zelf een bot te ontwikkelen, laat staan een goed werkende bot of iets wat beter is dan bestaande bots.
Ten tweede, zodra iemand ergens winst mee kan maken, waarom dat dan delen met vreemden? En waarom via persoonlijke chat?
Hij was ermee aan het ontwikkelen en vroeg of ik belangstelling had om mee te doen.
Crypto's stegen flink dus ik dacht laat ik het eens proberen, zag er tenslotte allemaal betrouwbaar uit.
Daytraden en bots die dat doen, hebben niks met stijgende koersen te maken. Die maken gebruik van volatiele koersen. Als je denkt dat crypto's stijgen, dan koop je gewoon die crypto of iets in die richting. Dus waarom een experimentele bot als je een stijgende markt in wil gaan?
Ik kon nergens iets negatiefs vinden over de website www.cross-options.co wat zijn portal was dus ik investeerde $1.000.
Dat ging zo lekker door en werd als snel $ 1.500 en toen had Pro Trader Mike het over een bonus bij een bepaalde inleg, ik ging er vo met beide benen in en heb in totaal 25.000 overgemaakt.
Vreemd stukje. Als je nergens iets negatiefs kan vinden, dan is het dus automatisch goed? Kon je wel iets echt positiefs vinden ergens?
Die 1000 dollar kan ik iedereen vergeven. Werd al snel 1500 dollar. Dat is vrijwel hetzelfde. Zodra er een bonus bij komt, ga je ineens van 1500 naar 25000? Was je eerst nog niet echt overtuigd? En waarom met een bonus wel? Een bonus weggeven, is zo ongeveer de grootste red-flag, maar dat terzijde.
Dus bonus gekregen en de winsten liepen op. Ik zat natuurlijk op rozen en we hielden prima contact. Af en toe nog een Youtube van hem bekeken helemaal goed.
Hoe kun je denken dat een vreemde zoveel tijd in jou zou investeren? Waarbij het over grote bedragen ging.
Aan het einde van de maand kon ik het geld opnemen en we hadden 20% fee afgesproken.
Dit is de grootste fee ooit. Jouw geld gebruiken en dan vooraf afspreken dat 20% daarvan (of van de mogelijke winst neem ik aan) al van hem is. De normale fees van onder de 1% tikken al zoveel aan dat het miljoenen per maand oplevert bij grotere partijen.
Helaas moest eerst de fee overmaken, natuurlijk dommer dan dom achteraf maar ja daar is nu niets meer aan te veranderen. Dus voor 56.000 het schip in gegaan.
Hoe dan? De fee wordt toch betaald van de investering of winst? Jij moest de fee zelf betalen van eigen geld? Om daarna nog meer geld van de ander terug te krijgen? Hier is gewoon niks logisch aan. Zeker als je persoonlijk contact hebt met iemand, dan vraag je gewoon even waarom en hoe. "Haal de fee maar van de winst en geef mij de winst zo snel mogelijk."

Ik heb het allemaal maar even hard uitgeschreven. Er zijn hier zoveel rode vlaggen, problemen en valkuilen waar je vol in bent gegaan. Een scammer is duidelijk fout en verdiend geen geld met zijn praktijken. Aan de andere kant, wordt het geld ze met grote bedragen per keer letterlijk gratis gegeven. Ik gun het je niet hoor, maar ik heb tegelijk ook grote moeite om medelijden te hebben.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Playa del C. schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 08:05:
[...]

Waarom zou hij contact met jou opnemen? De man heeft een full-time hobby en is alleen maar bezig met geld verdienen.

[...]

Elke video heeft de titel in all-caps. Er zijn slechts een paar duizend abonnee's en nauwelijks reacties. Er staan meerdere filmpjes op van volgers die hem aanprijzen (een grote red-flag). Los van of jij contact met de echte persoon hebt gehad, wat een waardeloze bende is dat Youtube-kanaal. Zoals naar mijn mening al die daytrader-kanalen. Hij schrijft in zijn stream in paint uit dat 200x800=160k om iets uit te leggen, pfff. Doet dat op een vreemde wijze. Hij weet niet wat een bitrate is, waar hij waarschuwingsmeldingen over krijgt van zijn stream-pc. Hij laat uiteraard alleen maar goede daytrade-keuzes zien. De man zou allang multimiljardair moeten zijn. Hij doet alsof hij de beste en slimste is met daytraden, maar roept maar wat en gebruikt vooral veel warrige taal om intelligent te lijken. En waarom streamt hij dit alles als hij zijn geld met daytraden verdient? Als je bij alleen dat Youtube-kanaal, ongeacht of dat wel of niet echt is, al denkt dat het een 'leuke kerel' is en dat het prima is daar...
Het is met al die dingen hetzelfde. Ik heb ook wel eens zitten kijken naar niche websites (veel lagere instap gelukkig, je hebt alleen een domeintje nodig, wat software en wat vrije tijd) en long-tail-keywords, maar waar volgens mij het meeste aan verdient wordt is deze verhalen (software, websites, lijsten met woorden, lessen) verkopen aan mensen die geld willen verdienen met niches. Er zullen wel een paar mensen zijn die er echt geld mee verdienen, maar dat zijn niet de mensen die het uitleggen en verkopen op Youtube. Die verdienen geld aan you :)

Hetzelfde met de 4 hour workweek enzo, waar verdient die man het meeste geld mee? Met het verkopen van zijn 4 hour workweek boek.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:11
Marzman schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:00:
[...]

Het is met al die dingen hetzelfde. Ik heb ook wel eens zitten kijken naar niche websites (veel lagere instap gelukkig, je hebt alleen een domeintje nodig, wat software en wat vrije tijd) en long-tail-keywords, maar waar volgens mij het meeste aan verdient wordt is deze verhalen (software, websites, lijsten met woorden, lessen) verkopen aan mensen die geld willen verdienen met niches. Er zullen wel een paar mensen zijn die er echt geld mee verdienen, maar dat zijn niet de mensen die het uitleggen en verkopen op Youtube. Die verdienen geld aan you :)

Hetzelfde met de 4 hour workweek enzo, waar verdient die man het meeste geld mee? Met het verkopen van zijn 4 hour workweek boek.
hahaha, indeed. Maar al die dingen zijn allemaal marketing spelletjes. Ik volg inmiddels over de 90 nationale en internationale Guru's. en sinds covid is er gewoon een wildgroei aan gurus die herhalen wat guru a zei. En dan kopen ze de cursus. En vertalen deze beetje knippen en plakken en dan voila nieuwe cursus. En mensen trappen er volledig in. Gewoon inschreven op de zolderkamer(niet dat daar wat mis mee is) maar wel duur overkomen.. Als jij 10/50 k per maand binnen harkt zit jij niet op een zolder kamer met een acer laptopje.

Zo zie ik dit ook terug in trade, gamestop, amc iemand? Daar zijn wereldwijd ook duizenden mensen(zo niet meer) ingestonken.

Maar zo werkt het nu met heel veel, waar geld is zijn nog meer oplichters. Doe het zelf of doe het niet. Dan kan je namelijk zelf zeggen het is me gelukt of ik hebt gefaald.

Betreft die boeken die verkocht worden dat is niks, zoals een echte marketing genie zei: Ik verkoop boeken, maar ik verdien pas op de toelichting :)

How are you doing?

Acties:
  • +13Henk 'm!

• LeslieRietveld
@ Tjeerd84

Ik poste het niet voor medelijden ...
Ik heb ook geen zelfmedelijden, wat ik niet leuk vind is .... dat ik zo stom ben geweest om erin te trappen.

Dat ik me heb laten leiden door wat ik zag en las op internet over deze Pro Trader Mike, wilde een doel hebben voor mijn spaargeld en dacht dat hierin gevonden te hebben.
Dat er genoeg rode vlaggen waren kan ik ook wel achteraf inzien, maar op dat moment dus niet.
Het is heel zonde van het geld.

Mijn belangrijkste doel zou zijn dat niemand hier nog een keer intrapt onder de alias Pro Trader Mike.
Al ben ik er niet helemaal van overtuigd dat deze Mike van de filmpjes niet in het complot zit.

Het zou ook mooi zijn als er toch nog wat terug te halen valt, daar wil wel een beloning tegenaan zetten.
Maar wat ik zo allemaal lees is die kans eigenlijk nihil.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-01 17:10
LeslieRietveld schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:58:
@ Tjeerd84

Ik poste het niet voor medelijden ...
Ik heb ook geen zelfmedelijden, wat ik niet leuk vind is .... dat ik zo stom ben geweest om erin te trappen.

Dat ik me heb laten leiden door wat ik zag en las op internet over deze Pro Trader Mike, wilde een doel hebben voor mijn spaargeld en dacht dat hierin gevonden te hebben.
Dat er genoeg rode vlaggen waren kan ik ook wel achteraf inzien, maar op dat moment dus niet.
Het is heel zonde van het geld.

Mijn belangrijkste doel zou zijn dat niemand hier nog een keer intrapt onder de alias Pro Trader Mike.
Al ben ik er niet helemaal van overtuigd dat deze Mike van de filmpjes niet in het complot zit.

Het zou ook mooi zijn als er toch nog wat terug te halen valt, daar wil wel een beloning tegenaan zetten.
Maar wat ik zo allemaal lees is die kans eigenlijk nihil.
Niet om vervelend te doen, maar pas ook op met mensen die nu aanbieden / beloven het terug te kunnen halen voor een vergoeding (die je vast weer vooraf moet neerleggen).

Een tijd terug was er bij Kees van der Spek een aflevering waarin iemand werd opgelicht voor een groot bedrag. En de scammers achteraf nog een keer contact opnamen - nu uit naam van de politie/overheid die zogenaamd de scammers hadden gevonden. Die konden het geld weer teruggeven mits - je raad het al - er eerst nog even een bedrag betaald werd om de verdachten langer vast te houden...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LeslieRietveld
Dat had ik mezelf inderdaad ook al bedacht, dat deze kans erin zou kunnen gaan zitten.

Ik houd de reacties daarop scherp in de gaten.

Afspraak met de politie is gemaakt. Kunnen pas over 2 weken 🤨

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 21:40

JT

VETAK y0

Zo. Dat is even zwaar k*t. Sterkte er verder mee. Ik zou als ik jou was alvast gaan accepteren dat het geld weg is want de kans dat dat terug komt is eigenlijk wel 0. En zolang je dat niet accepteert laat je dit je dagelijks leven beinvloeden. Daar heb je al helemaal niks aan.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je geen aangifte moet doen enzo.

[Voor 12% gewijzigd door JT op 06-03-2021 14:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:35
LeslieRietveld schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:19:
Afspraak met de politie is gemaakt. Kunnen pas over 2 weken 🤨
Triest, je zou bijna zeggen dat ze er tijd genoeg voor moeten hebben om nu juist de burger te beschermen of er voor op te komen. En als KP en andere geneuzel binnen 24 uur van internet af moet, want anders boete, dan zou je zeggen dat dit soort gespuis toch ook makkelijk aangepakt kan worden.

Heel knap dat je jezelf niet in het schaamhoekje heb gedrukt, door jouw ervaring te delen kunnen vele andere er van leren en voorkomen. Ik denk dat het probleem zwaar onderschat word door al de standaard schaamte, de meeste verhalen niet naar buiten komen.

Dus de noodzaak tot aanpakken niet gezien word.

[Voor 3% gewijzigd door T-Forever op 06-03-2021 14:23]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
LeslieRietveld schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:13:
Inderdaad vragen ze om meer geld of ik even $ 84.550 wil betalen aan belasting for IRS.
Dan zou daarna mijn winst betaald worden :-) Yeah Right ....

FROM ::: LIVE TRADING ACCOUNT DASHBOARD
(Encryption code :: Qys43DO9)
Hello :: Mr L. RIETVELD

[..knip..]
Oef...

Met zoveel spellingsfouten en die "sir" en die icoontjes en de waardeloze manier van schrijven in het algemeen zouden er toch gruwelijk veel alarmbellen moeten gaan rinkelen? Dit zijn gewoon Afrikaanse oplichters zo te zien, misschien Indiërs.

Super spijtig man, maar zo te zien kan je 100% fluiten naar je geld. Je zou kunnen kijken of je mensen kan vinden die jagen op dit soort oplichters, zoals Kitboga op YouTube.

Anyway. Op Instagram en letterlijk alle andere sociale media kan je gewoon followers en likes kopen. Dat zegt ook helemaal niks. Iemand (zeker iemand die contact zoekt met jou) zou ik 100% direct op de manier van schrijven al herkennen als een oplichter.

Een YouTube kanaal met weinig subscribers, weinig reacties, ALLES IN CAPS, en amateuristische knipperende schermpjes met informatie die je overal kan vinden in beeld om "echt" over te komen is natuurlijk helemaal verdacht.

Je zou je geld terug kunnen verdienen door andere mensen te vertellen wat jij hebt geleerd. Ik zie ook mijn oudere familieleden (en dan doel ik op 40+ers) hier makkelijk instinken.

Dus schaam je niet, je was gewoon hun doelgroep. En die doelgroep is erg groot.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Glockner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-12-2021
Thanks voor het delen! Heel netjes van je. Elk individu die ook maar zo'n verhaal leest en waarmee een scam wordt voorkomen, is mooi meegenomen.

En alle succes met de nasleep. Hou je hoofd omhoog, verwerk het en probeer het op een gegeven moment achter je te laten. De meeste mensen zijn te vertrouwen, echt waar. Maar niet de mensen die om geld vragen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
hoi Leslie, bedankt voor het delen van je ervaring. Het helpt anderen de signalen beter te herkennen.
En sterkte met de nasleep, enorm balen natuurlijk!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:25
Misschien heb je het ergens gezegd maar heb niet alles gelezen.
Van waar heb je het geld betaald? Is dit van je bank naar die persoon (ook een rekeningnummer)?

Heb zeer recent eveneens een verhaal gehoord dat als volgt ging:
Gezin dat plots telefoon kreeg van hun bank met de melding dat hun spaarrekening leeg was. Bank gaf aan dat ze zeker zijn dat iemand met rechten op de rekening dit heeft gedaan. Zij waren zich van compleet niets bewust en bank heeft finaal laten weten dat het de moeder was die de betaling heeft uitgevoerd.
Zij contact opgenomen met de moeder en die wist van niets. Politie gecontacteerd, klacht ingediend enz.
Tot de man even eens ging kijken op de pc van die ma. Blijkt dat die vol rommel stond en dit voorgelegd aan de moeder. Blijkt dat gewoon gereageerd had op berichten van "snel rijk worden met bitcoin", ze werd dan opgebeld en heeft al die betalingen (in België is dat met een bankkaart en kaartlezer) goedgekeurd. Ja, ze heeft gewoon gelogen aan de politie omdat ze zich schaamde (is zo'n verhaal dat lijkt alsof je enkel in de krant kan lezen).

Terug naar politie gegaan, verhaal bij de bank gedaan en dan wachten.
Heb een week geleden gehoord dat de bank alles terugbetaald heeft. Het geld is weliswaar spoorloos, maar verzekering van de bank heeft alles tot op de cent terugbetaald. Enige wat het gezin moet doen is een document tekenen dat moest het geld op een of andere manier toch terugkomen ze de bank dienen in te lichten en terug te betalen.

En die moeder, die had blijkbaar nog rechten op de rekening want de dochter was origineel minderjarig bij het aanmaken van de rekening (en dan moet een ouder mee de rekening openen). Het schrappen van de moeder op de rekening was nooit gebeurt.

Om een lang verhaal kort te maken: ben je al naar de bank gegaan.
Natuurlijk als je niet vanuit je rekening naar de fraudeur (maar pakweg vanaf je rekening naar je eigen bitcoin wallet) bent gegaan zal de bank meer dan waarschijnlijk niets doen.

[Voor 4% gewijzigd door SMGGM op 06-03-2021 22:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
Zo heb ik een paar dagen geleden een tante nog geadviseerd. Zij had van iemand uit de straat een tip gekregen over, ook, een trading platform/bot. Bitcoin Era. Als je daar op zoekt en de resultaten bekijkt is het al snel duidelijk. Maar men heeft moeite gedaan om neppe 'review' zogenaamd onafhankelijke pagina's, over bijv. Bitcoin Era, met sterretjes e.d er toch redelijk betrouwbaar uit te laten zien voor iemand die er zonder voorkennis in valt. Er staat zelfs, dit is geen scam :P Dus zo goed is het ook weer niet gedaan, maar je zult er maar in trappen.De sites/links zijn veilig om te bezoeken, maar niet meer dan dat dus :P

Gelukkig weet ze dat ze beter eerst mij kan vragen om raad, en heeft ze dat ook gedaan, maar het aantal mensen dat in dit soort dingen trapt zal groot zijn, want er zijn heel veel van dit soort criminelen actief als je kijkt naar de zoekresultaten. Heeft te maken met het aanbod aan makkelijke slachtoffers natuurlijk die last hebben van FOMO na het lezen van de nieuwsberichten over Bitcoins recordkoersen.

[Voor 22% gewijzigd door KleineJoop op 07-03-2021 03:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
SMGGM schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:34:
Misschien heb je het ergens gezegd maar heb niet alles gelezen.
Van waar heb je het geld betaald? Is dit van je bank naar die persoon (ook een rekeningnummer)?

Heb zeer recent eveneens een verhaal gehoord dat als volgt ging:
Gezin dat plots telefoon kreeg van hun bank met de melding dat hun spaarrekening leeg was. Bank gaf aan dat ze zeker zijn dat iemand met rechten op de rekening dit heeft gedaan. Zij waren zich van compleet niets bewust en bank heeft finaal laten weten dat het de moeder was die de betaling heeft uitgevoerd.
Zij contact opgenomen met de moeder en die wist van niets. Politie gecontacteerd, klacht ingediend enz.
Tot de man even eens ging kijken op de pc van die ma. Blijkt dat die vol rommel stond en dit voorgelegd aan de moeder. Blijkt dat gewoon gereageerd had op berichten van "snel rijk worden met bitcoin", ze werd dan opgebeld en heeft al die betalingen (in België is dat met een bankkaart en kaartlezer) goedgekeurd. Ja, ze heeft gewoon gelogen aan de politie omdat ze zich schaamde (is zo'n verhaal dat lijkt alsof je enkel in de krant kan lezen).

Terug naar politie gegaan, verhaal bij de bank gedaan en dan wachten.
Heb een week geleden gehoord dat de bank alles terugbetaald heeft. Het geld is weliswaar spoorloos, maar verzekering van de bank heeft alles tot op de cent terugbetaald. Enige wat het gezin moet doen is een document tekenen dat moest het geld op een of andere manier toch terugkomen ze de bank dienen in te lichten en terug te betalen.

En die moeder, die had blijkbaar nog rechten op de rekening want de dochter was origineel minderjarig bij het aanmaken van de rekening (en dan moet een ouder mee de rekening openen). Het schrappen van de moeder op de rekening was nooit gebeurt.

Om een lang verhaal kort te maken: ben je al naar de bank gegaan.
Natuurlijk als je niet vanuit je rekening naar de fraudeur (maar pakweg vanaf je rekening naar je eigen bitcoin wallet) bent gegaan zal de bank meer dan waarschijnlijk niets doen.
TS heeft het gehad over een BTC wallet dus dan is het verhaal voor je bank al klaar, en kan de politie ook zo goed als niks voor je betekenen.

Maar als je na zóveel alarmbellen die toch wel af moeten gaan en een compleet gebrek aan verificatie van met wie je bezig bent toch nog eens 50k aan bitcoin overmaakt dan vraag je er ook wel een beetje om..

[Voor 5% gewijzigd door Oon op 07-03-2021 03:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
KleineJoop schreef op zondag 7 maart 2021 @ 02:51:
Zo heb ik een paar dagen geleden een tante nog geadviseerd. Zij had van iemand uit de straat een tip gekregen over, ook, een trading platform/bot. Bitcoin Era. Als je daar op zoekt en de resultaten bekijkt is het al snel duidelijk. Maar men heeft moeite gedaan om neppe 'review' zogenaamd onafhankelijke pagina's, over bijv. Bitcoin Era, met sterretjes er toch redelijk betrouwbaar uit te laten zien voor iemand die er zonder voorkennis in valt. Er staat zelfs, dit is geen scam :P Dus zo goed is het ook weer niet gedaan, maar je zult er maar in trappen.De sites/links zijn veilig om te bezoeken, maar niet meer dan dat dus :P

Gelukkig weet ze dat ze beter eerst mij kan vragen om raad, en heeft ze dat ook gedaan, maar het aantal mensen dat in dit soort dingen trapt zal groot zijn, want er zijn heel veel van dit soort criminelen actief als je kijkt naar de zoekresultaten. Heeft te maken met het aanbod aan makkelijke slachtoffers natuurlijk die last hebben van FOMO na het lezen van de nieuwsberichten over Bitcoins recordkoersen.
Dit/dat soort scams zullen ook alleen maar groter worden nu mensen minder rente krijgen op een spaarrekening en naar andere opties zoeken, en het tegelijkertijd steeds makkelijker wordt om aandelen en crypto te verhandelen zonder kennis van waar je mee bezig bent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

T-Forever schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:22:
[...]

En als KP en andere geneuzel binnen 24 uur van internet af moet, want anders boete, dan zou je zeggen dat dit soort gespuis toch ook makkelijk aangepakt kan worden.
Je vergist je. Die regeling bestaat juist zodat de politie zich niet met KP bezig hoeft te houden want die regeling wordt door de hosting providers zelf uitgevoerd (in samenwerking met een meldpunt). Een vorm van zelfregulering dus. Daarom hameren ze er op dat hosters die afspraken om binnen 24 uur te verwijderen ook echt na moeten komen want de politie heeft nauwelijks mensen om KP aan te pakken. Die richten zich daarom liever op de misbruikers en niet op elke idioot die wat oude foto’s en filmpjes online gooit.

De recherche is juist zwaar onderbezet en moet echt prioriteiten stellen. Online scams zijn niet een prioriteit, net zo min als gewone diefstal, maar geweldsdelicten geven ze wel prioriteit.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
nu hij met de IRS begint, en je kunt het aan, is het misschien handig om meer info te verzamelen. voor de IRS - amerikaanse belastingdienst - moet je nl als niet-amerikaan een zg W8-BEN formulier invullen, en moet de uitkerende partij jou identificeren en een ITIN nummer ( soort BSN nummer ) toekennen. dit om je volgend jaar een 1042 statement ( jaaropgaaf ) te kunnen sturen.
om dit in te kleden kun je zeggen dat je bank deze transactie als ongebruikelijk voor jou heeft geblokkeerd en ook om dat W8-BEN formulier vraagt.
als hij zich op voor hem mogelijk onbekend terrein begeeft maakt hij mogelijk eerder fouten en krijg je meer informatie los.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:59
PetervdM schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:11:
nu hij met de IRS begint, en je kunt het aan, is het misschien handig om meer info te verzamelen. voor de IRS - amerikaanse belastingdienst - moet je nl als niet-amerikaan een zg W8-BEN formulier invullen, en moet de uitkerende partij jou identificeren en een ITIN nummer ( soort BSN nummer ) toekennen. dit om je volgend jaar een 1042 statement ( jaaropgaaf ) te kunnen sturen.
om dit in te kleden kun je zeggen dat je bank deze transactie als ongebruikelijk voor jou heeft geblokkeerd en ook om dat W8-BEN formulier vraagt.
als hij zich op voor hem mogelijk onbekend terrein begeeft maakt hij mogelijk eerder fouten en krijg je meer informatie los.
Maar het gaat hier over een of andere scam. De IRS weet niet eens dat TS bestaat. Er is namelijk helemaal niks aan die kant van het water gedaan waarschijnlijk. De IRS is alleen in het verhaaltje gebruikt om TS op het verkeerde been te zetten. Meer dan bij de FBI melden kun je niet doen en dat heeft TS al gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 21:12
Heel naar.

Maar het is me niet helemaal duidelijk op welke manier er contact met je opgenomen werd. Via Youtube, of instagram?

Ben dus benieuwd hoe het contact verliep, van jij die YouTube fimpjes van die Mike keek, en vervolgens (via Instagram?) op Whatsapp belandde.
Daar zitten een paar stappen in om zich voor te doen als die Mike of zijn platform.

Ampera-e (60kWh)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-01 00:13
Playa del C. schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 08:05:
[...]
Hoe dan? De fee wordt toch betaald van de investering of winst? Jij moest de fee zelf betalen van eigen geld? Om daarna nog meer geld van de ander terug te krijgen? Hier is gewoon niks logisch aan. Zeker als je persoonlijk contact hebt met iemand, dan vraag je gewoon even waarom en hoe. "Haal de fee maar van de winst en geef mij de winst zo snel mogelijk."

Ik heb het allemaal maar even hard uitgeschreven. Er zijn hier zoveel rode vlaggen, problemen en valkuilen waar je vol in bent gegaan. Een scammer is duidelijk fout en verdiend geen geld met zijn praktijken. Aan de andere kant, wordt het geld ze met grote bedragen per keer letterlijk gratis gegeven. Ik gun het je niet hoor, maar ik heb tegelijk ook grote moeite om medelijden te hebben.
Een paar dagen geleden wilde ik dit ook uitschrijven maar vond het te vervelend voor de TS. Maar het verhaal klopt ook gewoon niet helemaal. Een Youtuber met een handje vol views.. Die kerel heeft er waarschijnlijk 0,0 mee te maken.

Het ging ook over een eerste "bonus", die was vast ook nooit uitbetaald, maar of je wel alvast de grotere inleg wilt betalen. En dan die fee.. Los van het percentage betaal je die van je winst. Maar ik kon nergens in het verhaal terugvinden hoe dat nou precies is gegaan. Krijg het idee dat er ook maar de helft van het verhaal stond.

Het spijt me zeer maar het is verkeerde beslissing na verkeerde beslissing geweest. Ik weet het; natrappen heeft geen zin. Maar pffoee... wat hoop ik dat jij en anderen hier van leren. Ik zou je alle moeite besparen om je geld terug te krijgen, kansloze missie. Je geld is in handen van een paar Nigerianen of zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35

mkleinman

4.5kWp, 8.4GJ Zb/CV, WTW, ELGA

KleineJoop schreef op zondag 7 maart 2021 @ 02:51:
Zo heb ik een paar dagen geleden een tante nog geadviseerd. Zij had van iemand uit de straat een tip gekregen over, ook, een trading platform/bot. Bitcoin Era. Als je daar op zoekt en de resultaten bekijkt is het al snel duidelijk. Maar men heeft moeite gedaan om neppe 'review' zogenaamd onafhankelijke pagina's, over bijv. Bitcoin Era, met sterretjes e.d er toch redelijk betrouwbaar uit te laten zien voor iemand die er zonder voorkennis in valt. Er staat zelfs, dit is geen scam :P Dus zo goed is het ook weer niet gedaan, maar je zult er maar in trappen.De sites/links zijn veilig om te bezoeken, maar niet meer dan dat dus :P

Iets offtopic: Net even gekeken op bankr.nl. Als je gaat kijken naar alle Bitcoin Robot pagina's op die site dan zijn ze allemaal vergelijkbaar. Klik je dan door lijken al die pagina's enorm op elkaar en met name het formulier om in te schrijven, inclusief de kleine lettertjes.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
mkleinman schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:40:
Iets offtopic: Net even gekeken op bankr.nl. Als je gaat kijken naar alle Bitcoin Robot pagina's op die site dan zijn ze allemaal vergelijkbaar. Klik je dan door lijken al die pagina's enorm op elkaar en met name het formulier om in te schrijven, inclusief de kleine lettertjes.
Inderdaad. Maar zo offtopic is het niet, van dat soort sites kun je goed afkijken/oefenen, hoe je zo'n site moet beoordelen. Je moet onthouden dat je altijd je eigen geld te verliezen hebt, en afhankelijk bent van de onbekende ander voor goed advies/rendement/etc en dat je daar geen enkele zekerheid of toezegging in hebt dat te krijgen.

Als ik bij contact kijk is het een UK bedrijf, maar de hele site is in het Nederlands, en alle (UK?) werknemers hebben die standaard verhaaltjes erbij, in het Nederlands, met stock photo achtige plaatjes van mensen. Overigens wel met Linkedin erbij, maar ik verdenk ze er van dat die profielen ook nep zijn, gewoon als poging om men te overtuigen. Het is sluw en redelijk goed gedaan. Uitgebreide site, allemaal links en verwijzingen naar brokers, kredietverleners, crypto, etc Niet te vertrouwen. En al klopt het wel, werken die mensen er echt, dan nog zou ik er ver van wegblijven. Er zijn genoeg bedrijven die onder die schuilterm criminele praktijken bedrijven. Ha, bedrijven.... Kijk zo in de taal is het woord ook al minder positief soms.

EDIT: Oplichting is van alle tijden/technologieën/manieren, etc En het vereist kritisch denken en bekwaamheid met die technologieën/manieren om de kans te vergroten er niet in te trappen. Want het kan iedereen overkomen, mij ook, dat sluit ik niet uit.

[Voor 8% gewijzigd door KleineJoop op 07-03-2021 16:58]

Acties:
  • +9Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

cs-tweak schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:16:
[...]

Een tijd terug was er bij Kees van der Spek een aflevering waarin iemand werd opgelicht voor een groot bedrag. En de scammers achteraf nog een keer contact opnamen - nu uit naam van de politie/overheid die zogenaamd de scammers hadden gevonden. Die konden het geld weer teruggeven mits - je raad het al - er eerst nog even een bedrag betaald werd om de verdachten langer vast te houden...
Als ik jouw was zou ik dit zeker even bij Kees van der Spek melden. Mocht hij het interessant vinden dan kan er een uitzending over worden gemaakt, en wie weet kan je in één of ander land (hopelijk geen Nigeria) oog in oog komen met de dader. Wie niet waagt, wie niet wint. Maar houd wel rekening ermee dat je niks van het bedrag terug zal zien.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:02

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

aiai, treugi om te lezen. sterkte man. Aantal jaar terug min of meer hetzelfde in onze familie (30k€ + ). Voor diegene die zegt: daar stink je toch niet in. Forget it. Deze mensen gaan zo geraffineerd te werken en leveren alle bewijs aan dat ze legit zijn en hebben hun huiswerk prima op orde (bedrijven en namen bestaan gewoon enz) . Werkelijk het enige wat niet kan is langsgaan, maar bellen en alle communicatie gaat helemaal 'officieel'. Hele typische werkwijze eerst zilveren bergjes die waar lijken te zijn, daarna gouden bergen en heel langzaam wordt je erin gezogen. Op papier gaat alles prima tot je geld wil zien. Dan moet er 'even iets geregeld worden'. en dan gaat het mis.

politie kan niks doen, of het wordt een heel lange adem traject maar kans is groot dat dan de vogel is gevlogen of in een onbereikbaar land zit.

Ik hoop dat je het geld kan 'missen' en niet in de grote problemen komt. Naast het verloren geld heeft mijn vertrouwen in 'de mensheid' ook echt een knauw opgelopen. Dat er zulk smerig volk rondloopt die hun dagen vult en misleiding en bedrog, bah.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LeslieRietveld
!null schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:33:
Heel naar.

Maar het is me niet helemaal duidelijk op welke manier er contact met je opgenomen werd. Via Youtube, of instagram?

Ben dus benieuwd hoe het contact verliep, van jij die YouTube fimpjes van die Mike keek, en vervolgens (via Instagram?) op Whatsapp belandde.
Daar zitten een paar stappen in om zich voor te doen als die Mike of zijn platform.
Ik keek op You tube een filmpje van Pro Trader Mike die likte ik en toen kwam het contact via Instagram.
Na even wat tijd op Instagram te hebben gechat kwamen we op Whatsapp terecht.

Van beide platforms heb ik de gegevens gedownload de aangifte.
Is het ijdele hoop om te denken dat er wat met het telefoonnummer gedaan kan worden?

Overigens heeft hij gisteren nog geappt, dat ik niet zo slecht over hem moet denken bla bla maar terug storten ho maar. (Had ik uiteraard gevraagd)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LeslieRietveld
AW_Bos schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:58:
[...]

Als ik jouw was zou ik dit zeker even bij Kees van der Spek melden. Mocht hij het interessant vinden dan kan er een uitzending over worden gemaakt, en wie weet kan je in één of ander land (hopelijk geen Nigeria) oog in oog komen met de dader. Wie niet waagt, wie niet wint. Maar houd wel rekening ermee dat je niks van het bedrag terug zal zien.
Misschien wel een idee, maar is best een stap, om nou met me bakkes het hele verhaal op TV te doen is ook weer zo'n ding....

Acties:
  • +11Henk 'm!

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:22

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

LeslieRietveld schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:49:
[...]

Pro Trader Mike die likte ik en toen kwam het contact via Instagram.
Ja, dan zou ik ook contact leggen met je ;)

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-12-2022

pizzacabonara

It's a put on..

Waar ik mij over verbaas is dat dit soort gasten niet aangepakt worden.

Poah dikke Massey.

• LeslieRietveld
Een update van mijn kant ...

Er is nog steeds contact middels mail en Whatsapp, ik ben blijkbaar interessant genoeg om te blijven proberen om de IRS belasting te betalen zodat mijn winst vrij komt.
Bullshit natuurlijk want er komt helemaal geen geld terug.

Ondertussen zie ik gewoon dat de website weer ge-update is www.cross-option.co en ook zijn insta-account protrader __Mike (let op de streepjes, daar zit een verschil in met de echte van de You tube filmpjes.
Op zoek naar volgende slachtoffers denk ik, die net zo dom als mij zijn om erin te trappen.
Ben er nog zoooooo ziek van ....

Ben ondertussen bij de politie geweest voor het doen van aangifte, maar ik stond na 5 minuten weer buiten. Volgens hun is er pas sprake van oplichting als hij het bedrag niet terug betaald. Het bedrag moest ik van hem vorderen en hem er 7 dagen de tijd voor geven.
Dat heb ik maar braaf gedaan.

Ben benieuwd, misschien kunnen de autoriteiten zijn locatie peilen aan de hand van telefoontoestel daar hebben ze laatst nog 2 mensen in Frankrijk mee opgepakt. Die blijft hij gebruiken voor Whatsappjes.
Maar ja zal wel niet gebeuren kwestie van prioriteiten stellen.

• LeslieRietveld
Via een ander instagram account account heb ik heimelijk contact gezocht met Pro Trader MIke.
Er is een nieuwe website in de lucht met eenzelfde format als Cross-options.

Bedoeld natuurlijk om weer nieuwe slachtoffers te maken, die lui zijn niet te stoppen.
www.roboticsignals.com

Ondertussen houden ze met mij aan de lijn met het verzoek 35% te storten van het totaal profit om zo de IRS te ontduiken. Dat geld moet ik storten op een blockchain die zei gemaakt hebben en waarvan ik vervolgens wel het wachtwoord mocht veranderen.

Ik zou zo graag deze bende te pakken willen nemen, iets installeren op hun pc of zo.
De politie doet geen zak, ik moest zelfs mijn eigen aangifte maar opmaken en langs brengen....

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Tip van flip.
Laat het los, laat het gaan.

Niks wat jij kan doen gaat hun raken.
Je geld komt niet terug. En het kost je verder alleen maar energie.

Sorry voor je, dure les.

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-08-2022
LeslieRietveld schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:19:
De politie doet geen zak, ik moest zelfs mijn eigen aangifte maar opmaken en langs brengen....
Wat moeten ze ook doen. Die oplichters zitten wsl in één of ander ** Knip ** en zijn ongrijpbaar...

[Voor 4% gewijzigd door Taro op 20-04-2021 09:12]

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

LeslieRietveld schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:52:
[...]

Misschien wel een idee, maar is best een stap, om nou met me bakkes het hele verhaal op TV te doen is ook weer zo'n ding....
Je kan ook geblurred en met stemvervormer je verhaal doen. Of een stand-in/acteur het verhaal laten doen.

Op dit subforum zal je niet het publiek bereiken wat je wil beschermen.

Sterkte.

Today's subliminal thought is:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:30

Agent47

I always close my contracts.

Geld is nog niet terug neem ik aan en de 7 dagen vordering is voorbij. TS heb je aangifte kunnen doen? Als laatste stap zou je nog je verhaal aan bijvoorbeeld Kees van der spek kunnen doen. Ik probeer ook mee te denken.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:31
LeslieRietveld schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:19:
Ik zou zo graag deze bende te pakken willen nemen, iets installeren op hun pc of zo.
Dat is precies wat deze jongen doet! ;-)

[Voor 12% gewijzigd door mcsluis op 19-04-2021 14:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LeslieRietveld
Agent47 schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:02:
Geld is nog niet terug neem ik aan en de 7 dagen vordering is voorbij. TS heb je aangifte kunnen doen? Als laatste stap zou je nog je verhaal aan bijvoorbeeld Kees van der spek kunnen doen. Ik probeer ook mee te denken.
Tof dat je probeert te helpen.
Kees is een optie, het is echt een industrie zeg.

Ben gewoon weer benaderd door iemand met hetzelfde script zowat.
Weer een website waarop je zogenaamd kan met een bot kan investeren.

www.cryptsfxtrade.com
www.cross-options.com
www.roboticsignals.com

Heb ik als leek zo al even boven water gekregen.
Wat had ik dit soort dingen liever 2 maanden eerder gelezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Agent47

Agent47

LeslieRietveld schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:05:
[...]

Tof dat je probeert te helpen.
Kees is een optie, het is echt een industrie zeg.

Ben gewoon weer benaderd door iemand met hetzelfde script zowat.
Weer een website waarop je zogenaamd kan met een bot kan investeren.

www.cryptsfxtrade.com
www.cross-options.com
www.roboticsignals.com

Heb ik als leek zo al even boven water gekregen.
Wat had ik dit soort dingen liever 2 maanden eerder gelezen.
Ik zou toch voor Kees gaan. Die neemt vaak dit soort gevallen wel op. Vroeger kon Peter, maar Kees heeft alles van hem geleerd. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:11
Tja geen toezicht op crypto, dus dat is het wilde westen... Als je erin stapt kan helaas niemand je helpen als het misgaat; maar goed die (dure) les heb je nu wel gehad helaas...

Wat je nog kan doen is een abuse melding doen bij de hosters van die websites en hopen dat ze offline worden gehaald. Schiet je zelf natuurlijk geen zak mee op, maar misschien geeft het een beetje genoegdoening qua vergelding en help je er nog een paar anderen mee...

Sterkte in ieder geval! Laatst zelf ook bijna gescammed op Markplaats en bedreigd en de politie die er niks mee kon/deed, dus kan me een klein beetje inleven in hoe frustrerend het is!

• kaatje13
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-06-2021
Helaas zit ik nu ook in hetzelfde schuitje.
Ik heb er iets minder aan uitgegeven maar veels te veel aangezien het weg blijft....
Had een leuke vakantie kunnen zijn.

Als je acties onderneemt kunnen wij wellicht elkaar helpen?
Ik hoor het graag

en sterkte.... ik snap het.... is echt een lamlendig gevoel... keihard in zeik genomen... en vertrouwen in mensheid krijgt ook weer een flinke knauw

Ik kom dus ook graag samen in actie!!!!

• Agent47

Agent47

@LeslieRietveld Hoe is de zaak bij jou nu...?

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:16
jack zomer schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:22:
Tip van flip.
Laat het los, laat het gaan.

Niks wat jij kan doen gaat hun raken.
Je geld komt niet terug. En het kost je verder alleen maar energie.

Sorry voor je, dure les.
Geld komt niet terug. Maar er wordt natuurlijk wel regelmatig het een en ander opgerold door de politie. Dat is ook ergens begonnen, dus aangifte zou ik wel doen, maar er niet teveel mentale energie in stoppen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-01 12:22
Sterkte, geld verliezen zo is zuur. Ik lees gelukkig niet dat het geld is wat je echt ergens nodig voor had, dat scheelt een stuk.

In het begin van BTC was het vrij gewoon dat je "faucets" had. Daar kreeg je dan een klein beetje BTC gratis.
Toen was het natuurlijk nog niets waard.

Later een keer ingetrapt op een faucet die je geld dubbel terug zou uit keren. Gelukkig maar geprobeerd met 100 euro, maar uiteraard niets gekregen.. Tegenwoordig doen ze die scam ook op Twitter, en dan onder naam van bekende Twitteraars. Ik vraag me echt af hoeveel mensen daar per dag in trappen, ik denk erg veel.

Nou ja gelukkig in ieder geval gedeelde smart, door de crypto dip-in dip zitten we nu allemaal in hetzelfde schuitje..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-01 15:46

FijneKerst

Flufjes!!

Op twitter ook legio van die gasten met fake accounts waarvan de naam NET 1 letter verschilt dan van de echte persoon.

NOOIT maar dan ook NOOIT ingaan op DM's/PM's van onbekenden die je opeens benaderen en vragen gaan stellen.

"Hello, this is Kenny from Microsoft, i am calling you in regards to your pc..."

FUK OFF KENNY

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

• Franky65
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21-04-2022
** Spam **

[Voor 98% gewijzigd door Taro op 21-04-2022 22:34]

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-01 17:43
nvm oude post had ik niet op moeten reageren.

[Voor 96% gewijzigd door Immutable op 22-04-2022 22:12]

• LeslieRietveld
En inderdaad nu meer dan een jaar verder werd ik heel geraffineerd benaderd dat de daders gevonden zijn.
Of ik mee wilde doen aan met een groep gedupeerde om het geld terug te krijgen.

Waarschijnlijk eindigt dit in een verzoek tot betalen van te voren voor onderzoekskosten :(
Ik ben het wel weer te boven allemaal maar dit was weer een nare reminder aan de gebeurtenis.
Wel goed dat ik laatst een reclame hoorde van Slachtofferhulp hiervoor. Het is een serieus probleem en er wordt volgens mij verschrikkelijk veel geld mee verdient.

• Agent47

Agent47

Nogmaals. Leg het verhaal bij een Kees vd Spek o.i.d. neer. Dat is je laatste kans.

[Voor 80% gewijzigd door Agent47 op 30-11-2022 10:08]

• NimRod1337
  • Nu online
Agent47 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:00:
Er wordt ook veel geld mee verdient. Maar als de daders gepakt zijn en je kunt je aanmelden om eventueel een deel terug te krijgen, waarom zou je dat niet doen?

Of begrijp ik je verkeerd?
Waarom zou dat geen scam zijn?

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:24
Agent47 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:00:
Nogmaals. Leg het verhaal bij een Kees vd Spek o.i.d. neer. Dat is je laatste kans.
Geloof je het zelf.. dat is alleen amusement.
Zeker, het opsporen zal lukken.. misschien komt het zelfs tot een rechtzaak en dan..
.. dan wordt er tenslotte gewoon niet betaald. Heb ik al zovaak gezien. De rechter doet een uitspraak dat de persoon in kwestie het geld moet terugbetalen aan de gedupeerde.. zaak gesloten.
En vervolgens komt het geld nooit.. einde verhaal.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:37

jdh009

FP ProMod
DonJunior schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:14:
[...]

Zeker, het opsporen zal lukken.. misschien komt het zelfs tot een rechtzaak en dan..
.. dan wordt er tenslotte gewoon niet betaald. Heb ik al zovaak gezien. De rechter doet een uitspraak dat de persoon in kwestie het geld moet terugbetalen aan de gedupeerde.. zaak gesloten.
Mocht er een uitspraak liggen kun je weldegelijk iets meer doen dan bij de pakken neerzitten en niets doen. Van een kale kip kan je inderdaad niet plukken maar is die kip ook echt zo kaal? Er zijn tal van andere wegen die je ook nog kunt bewandelen. Mocht OP een rechtsbijstandverzekering hebben dan kan hij daar nog advies inwinnen, bij het juridisch loket en als particulier kun je ook mogelijk gaan denken aan het een inschakelen van een incassobureau (die gespecialiseerd is in particuliere zaken). Je recht moet je helaas vaak halen in onze maatschappij en krijg je zelfden zo in je schoenen schoven terwijl je er wel recht op hebt/in staat.

In deze casus ben ik vooral blij dat het erop lijkt dat OP geen geld heeft gebruikt dat hij absoluut niet kon missen. Hopelijk heb je met alle communicatie die je nu hebt gehad met hem voldoende materiaal om een dossier op te bouwen en de stappen te kunnen nemen die je zelf wilt en waar jij je goed bij voelt.

[Voor 12% gewijzigd door jdh009 op 30-11-2022 11:36]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:02
DonJunior schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:14:
[...]

Normaal gesproken zou ik ook zeggen 'bespaar je de moeite' als het gaat om bekende mensen/programma's te benaderen om je uit de brand te helpen, maar het gaat om veel geld, en wat heb je te verliezen?

[Voor 6% gewijzigd door Hahn op 30-11-2022 11:42]

The devil is in the details.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
LeslieRietveld schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:52:
[...]

En inderdaad nu meer dan een jaar verder werd ik heel geraffineerd benaderd dat de daders gevonden zijn.
Of ik mee wilde doen aan met een groep gedupeerde om het geld terug te krijgen.

Waarschijnlijk eindigt dit in een verzoek tot betalen van te voren voor onderzoekskosten :(
Ja, niet meer geld uitgeven, aan niks, ook niet aan "onderzoekskosten". Die criminelen zijn gehaaid genoeg om slachtoffers die mogelijk wanhopig zijn nog meer geld afhandig te maken...
Ik ben het wel weer te boven allemaal maar dit was weer een nare reminder aan de gebeurtenis.
Wel goed dat ik laatst een reclame hoorde van Slachtofferhulp hiervoor. Het is een serieus probleem en er wordt volgens mij verschrikkelijk veel geld mee verdient.
Sterkte, ik kan me niet voorstellen hoe kut dit allemaal moet voelen :-(

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:27
Rond 2020 werk ik gematched met een 'dame' op Tinder, ze werkte zogenaamd bij Binance, had flink wat verstand van crypto en hele verhalen inclusief geloofwaardige foto's, LinkedIn profielen en noem het maar op; je kan het zo gek niet bedenken, best opgezette scam die ik ooit ben tegengekomen. Na wat onderzoek bleek dit een Chinese organisatie in o.a. Turkije, USA en China die een groot deel van dit soort zaken uitvoerden. Ik heb deze informatie toen toegestuurd naar de FTC in de USA en het Cybercrime team van de politie in NL.

Als je informatie hebt adviseer ik je het door te spelen naar de autoriteiten in het land waar de daders zich bevinden of de Nederlandse politie, je geld ben je kwijt maar er wordt echt gehandeld.

Ik ben uit crypto gestapt vanwege het grote maar vooral zeer uitgebreide scams, het gaat van pump & dump naar impersonatie tot Celsius en FTX, mij te listig.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee