Toon posts:

Issue met uitbetaling van GStock account

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frederik vq
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 25-07-2022
Beste allen,
Ik heb het volgende voor, er is een gstock account waar ik een aardige som moet van krijgen. Dit is een account waar er traden worden gedaan. Nu beweren ze dat ik eerst 2500 euro moet storten op mijn Binance Wallet vooralleer ik het geld zie dat ze gestort hebben op mijn Binance Wallet. Heeft er hier iemand ervaring mee ?

Acties:
  • +10Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:40
Frederik vq schreef op zondag 10 juli 2022 @ 23:00:
Beste allen,
Ik heb het volgende voor, er is een gstock account waar ik een aardige som moet van krijgen. Dit is een account waar er traden worden gedaan. Nu beweren ze dat ik eerst 2500 euro moet storten op mijn Binance Wallet vooralleer ik het geld zie dat ze gestort hebben op mijn Binance Wallet. Heeft er hier iemand ervaring mee ?
Hoor je de alarmbellen al niet afgaan?
Niets overmaken.. ik weet niet hoeveel je er al in hebt gestopt, maar ben bang dat je dit nu kwijt bent..

Acties:
  • +4Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Beste allen,
Maak geen cent over. Het geld dat je er in hebt gestopt ben je kwijt.

Help! ze vragen steeds weer geld... wat moet ik doen?!

Ingetrapt dus opgelicht.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Traguardo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:48
Beste allen,
Absoluut niets instoppen. Zie ook: Dringende vraag m.b.t Coinbase

No One Can Predict the Market!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frederik vq
Beste dank voor jullie antwoorden, dit gaat volgens hun over een bewijs dat jij de eigenaar bent. Dit om witwaspraktijken tegen te gaan. Op de account staat er ook nog geld van gstock. Ik heb verschillende mails waar er duidelijk in staat wat de voorwaarden mogen zijn. De site zelf met alle bedrijven, staan ook niet als verdacht op de site van AFM. Ze zijn ook geregistreerd wat kan je dan nog meer controleren …

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Frederik vq schreef op zondag 10 juli 2022 @ 23:33:
Beste dank voor jullie antwoorden, dit gaat volgens hun over een bewijs dat jij de eigenaar bent. Dit om witwaspraktijken tegen te gaan. Op de account staat er ook nog geld van gstock. Ik heb verschillende mails waar er duidelijk in staat wat de voorwaarden mogen zijn. De site zelf met alle bedrijven, staan ook niet als verdacht op de site van AFM. Ze zijn ook geregistreerd wat kan je dan nog meer controleren …
Dat bewijs kan je ook aanleveren door 1 cent over te maken. Daar hebben ze geen 2500$ voor nodig.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Is dat kort voor Geneva stock LLC?
De site zelf met alle bedrijven, staan ook niet als verdacht op de site van AFM. Ze zijn ook geregistreerd wat kan je dan nog meer controleren …
Doe eens een linkje als je wilt naar hun, of naar de registratie

• Frederik vq
Het gaat over gstocklegal.com als dit een site is voor oplichters dan weet ik niet meer wat ik nog kan vertrouwen. Ook de mails komen van een medewerker genaamd Adam novak

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Frederik vq schreef op maandag 11 juli 2022 @ 00:33:
Het gaat over gstocklegal.com als dit een site is voor oplichters dan weet ik niet meer wat ik nog kan vertrouwen. Ook de mails komen van een medewerker genaamd Adam novak
Als je op Google zoekt naar: gstocklegal.com, en dan de eerste hits bekijkt dan is vrij snel duidelijk dat het een scam is. Ze gebruiken de naam van een normaal bedrijf, maar dat bedrijf zijn hun niet. 100% een scam.

Wat ze trouwens aan rendement beloven is ook al direct duidelijk als een scam. De beste traders van de wereld maken niet zo'n rendement. Het kan gewoon niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Je noemt dat ze geregistreerd zijn, hoe bedoel je dit?
Bij wie zouden ze geregistreerd zijn?

Alles wat ik tot nu toe zie is genoeg om mijn scamrader te laten piepen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
jack zomer schreef op maandag 11 juli 2022 @ 00:54:
[...]

Je noemt dat ze geregistreerd zijn, hoe bedoel je dit?
Bij wie zouden ze geregistreerd zijn?

Alles wat ik tot nu toe zie is genoeg om mijn scamrader te laten piepen.
Op hun site staat waar ze allemaal geregistreerd zouden zijn: https://gstocklegal.com/licenses.html

Dat betekend natuurlijk ook niet dat het waar is, maar daar gaat hij wel vanuit. Iedereen kan alles zeggen, maar pas wanneer je gaan controleren of de registraties er ook echt zijn heeft het 0 waarde.

Het domein is trouwens ook pas begin dit jaar geregistreerd terwijl ze zeggen in 2018 te zijn begonnen.

Ik moet toegeven dat het een nette site is die goed overkomt. Alleen wanneer je verder gaat kijken klopt er gewoon niets van. Het rendement is de grootste rode vlag die er is, maar de rode vlaggen zijn overal wanneer je net even iets verder kijkt. Sowieso is het aantal hits op Google ook extreem laag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:37
Een naam bij een email zegt natuurlijk niets. Hopelijk heb je niet al te veel geld overgemaakt naar deze partij, zoals anderen al aangeven is dit 1 van de zovele scams.

Hoe kom je uberhaupt terecht op dit soort websites? Je bent zeker niet de eerste, maar het blijft me verbazen hoeveel mensen voor (soms veel) geld het schip in gaan met dit soort (obvious) scams platformen.

• Frederik vq
Was een advertentie op FB. Alles leek te kloppen, alles zag er correct uit, ook de eerste kleine bedragen. Natuurlijk zit ik nu op 42000 euro. Ik lig hier te zweten van ongeloof…

Acties:
  • +4Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Frederik vq schreef op maandag 11 juli 2022 @ 01:13:
Was een advertentie op FB. Alles leek te kloppen, alles zag er correct uit, ook de eerste kleine bedragen. Natuurlijk zit ik nu op 42000 euro. Ik lig hier te zweten van ongeloof…
Heb je 42k ingelegt of is de waarde 42k ? Als je zeg 1k hebt ingelegt en de waarde is 42k dan hoef je je geen zorgen te maken want die 42k bestaat niet. Indien inleg, ouch, sterkte.

Edit: Trouwens ook echt belachelijk van Facebook dat ze zulke dingen door laten. Het is aan hun om hun platform schoon te houden en geen advertenties te tonen die niet kloppen. Belachelijk dat ze zulke dingen kunnen laten zien en er mee wegkomen als mensen ook maar 1 euro verliezen. Het is geld verdienen aan malafide bedrijven die mensen oplichten en blijkbaar hebben hun geen verantwoordelijkheid.

[Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 11-07-2022 01:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
De naam die boven een email staat is per definitie niet betrouwbaar.

Het lijkt vooral op een template waar alleen content aan is toegevoegd om interessant over te komen ipv het leveren van een (echte) dienst.

Nergens is (voor zover ik kan zien) moeite gedaan om "social proof" te leveren, zoals links naar echte sites, artikelen of statistieken bij betrouwbare partijen.

Daarnaast geeft Google na wat kort zoekwerk aan dat er tientallen bedrijven op het gegeven adres zouden zitten. Klinkt ook niet logisch voor een partij die met zulke bedragen zou werken of zo "groot" zou zijn als hoe men probeert over te komen op de site.

In het kort: if it walks like a duck...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:07

sh4d0wman

Long live the King!

PilatuS schreef op maandag 11 juli 2022 @ 01:15:
[...]
Edit: Trouwens ook echt belachelijk van Facebook dat ze zulke dingen door laten. Het is aan hun om hun platform schoon te houden en geen advertenties te tonen die niet kloppen. Belachelijk dat ze zulke dingen kunnen laten zien en er mee wegkomen als mensen ook maar 1 euro verliezen. Het is geld verdienen aan malafide bedrijven die mensen oplichten en blijkbaar hebben hun geen verantwoordelijkheid.
Klopt inderdaad dat Facebook een heel discutabele moderatie er op na houdt. Ik kom wel vaker zulke scams tegen en rapporteer ze. Daar gebeurd helemaal niks mee.

Nou valt dit nog mee. Alleen financiele schade. Er zijn hier in Azie ook advertenties welke een goed salaris beloven. Ga je daar op in dan wordt je gegijzeld en mag je andere mensen gaan oplichten totdat je familie je vrij gekocht hebt. Hier zitten Chinese criminelen achter en het gaat om duizenden mensen.

https://www.reuters.com/a...-unemployed-idUSL8N2PP21I

Voor elke investeerder, ga voor bekende bedrijven en websites. Spreid je beleggingen zodat als iets omvalt je toch nog een deel van je centen hebt ;)

Being a hacker does not say what side you are on. Being a hacker means you know how things actually work and can manipulate the way things actually work for good or for harm.
Come to the dark side. We've got cookies.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:37
Frederik vq schreef op maandag 11 juli 2022 @ 01:13:
Heel zuur, hopelijk was 42k niet je inleg maar je fictieve rendement en heb je er aanzienlijk minder ingelegd. Ik vrees dat je weinig kunt doen anders dan aangifte doen en het beschouwen als (zuur) leergeld.

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:19
Junia schreef op maandag 11 juli 2022 @ 01:06:
[...]

Een naam bij een email zegt natuurlijk niets. Hopelijk heb je niet al te veel geld overgemaakt naar deze partij, zoals anderen al aangeven is dit 1 van de zovele scams.

Hoe kom je uberhaupt terecht op dit soort websites? Je bent zeker niet de eerste, maar het blijft me verbazen hoeveel mensen voor (soms veel) geld het schip in gaan met dit soort (obvious) scams platformen.
Sommige van dit soort oplichtersnetwerken zijn ontzettend professioneel en geraffineerd. Zie bijvoorbeeld dit artikel uit de NRC en het daarin gelinkte achtergrondartikel.

https://www.nrc.nl/nieuws...de-particulieren-a4069382

Dat is natuurlijk wel een iets andere categorie dan de crypto scamsites, maar het geeft aan dat zelfs als je alles tot achter de komma nagetrokken denkt te hebben, het toch foute boel kan zijn. Met eigenlijk als belangrijkste rode vlag: als het te goed om waar lijkt te zijn, dan is het dat ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-03 20:42
Als je de naam gstocklegal in google in typt krijg je meerdere resultaten waarin duidelijk word aangegeven dat het een scam is en niet betrouwbaar is.

Sorry bro, je bent je geld kwijt.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:35
Dieper kijken op de site (zo op het oog ziet het er wel netjes uit).. 2019 meerdere kantoren geopend in meerdere landen. Rode vlag: op de contactpagina staat alleen maar 1 adres en worden de meerdere landen niet genoemd.

Andere rode vlag is het melden dat ze een turnover van 70% in 12 maanden als doel willen hebben.
Nog een rode vlag: onderste link openen vaak een niet opmaak pagina in een nieuwe tab en melden geen naam maar 'company website'. Als dat al gedaan wordt staat er altijd helemaal bovenin wie 'the client' en 'the company' is. ( https://gstocklegal.com/docs/refund_cancellation_policy.html ). https://gstocklegal.com/docs/risk_disclosure_notice.html doen ze dat wel (min of meer)
Andere pagina's verwijzen naar Gstock als naam, maar als je daar naar zoekt zie je dat gstock niet meer bestaat: https://capital.com/gstock-definition. Je moet je al afvragen waarom een bedrijf dat gstock heet, niet die domeinnaam heeft maar Gstock Legal gebruikt als domeinnaam.

Maar goed, dat is nu allemaal te laat vrees ik.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:18

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Hoi @Frederik vq, ik heb de berichten even verplaatst naar een eigen topic. Maak bij voorkeur een nieuw topic aan ipv aan te haken op andere topics die over een ander probleem gaan. Ook het posten van hetzelfde bericht in meerdere topics is niet gewenst, dus ik heb je reactie daar verwijderd. Probeer daar in het vervolg rekening mee te houden :)

[Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 11-07-2022 13:02]

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee