Help! ze vragen steeds weer geld... wat moet ik doen?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaatje13
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-06-2021
met schaamte open ik dit topic met deze vraag.

Ik ben toegevoegd aan een telegram groep waarbij je kan investeren in bitcoins die dan worden getrade in een dag waarbij je dus in korte tijd veel geld kan "verdienen"

Dit heb ik gedaan en heb als met veel moeite een wallet aangemaakt... ik heb namelijk nul ervaring met bitcoins...

Uiteindelijk 500 euro in bitcoins verstuurd naar een wallet.
de volgende dag kon ik het opnemen echter ik moest eerst 10% overmaken (1580 dollar)
jajajaja ik weet het what was I thinking.

Daarna moest er nog eens 20% fee betaald worden.... en de profit was opeens ook gestegen dus moest ik nog eens 4000 euro overmaken....
Dit heb ik niet gedaan en heb gezegd dat ik dit niet kan betalen maar wel 1000 euro....
toen dacht ik ja dat is ook dom maar ja toch maar 700 euro overgemaakt.

Nu heb ik gezegd ik wil iig mijn inzet terug of een gedeelte wat ik wel aan fee heb betaald aan profit uitgekeerd krijgen. Dit was gisteravond toen ik blijkbaar bijdehand deden kreeg ik een antwoord dat ik niet moest bemoeien met hoe hun werkten.

Vanochtend toch nog eens mail gestuurd voor kindly request of withdrawal.
Waarbij ik zojuist een mail kreeg dat ik een withdrawal kon submitten en daarna van hun een code krijg.

Nou vragen ze weer om 300 euro te betalen en ik geloof er niks meer van
Als ik dat overmaak zit er daarna vast weer een adder in het gras....

Kan iemand mij helpen adviseren?!!! Ik ben nogal lost en voel me ook nogal dom dat ik toch zoveel geld heb overgemaakt :X :? 8)7

Acties:
  • +49 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 22:29

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Neem je verlies en blokkeer de app.

discogs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Stoppen dus, aangifte doen is nogal lastig, want je doet het uit jezelf. Dus het wordt mijn inziens een dure les.. :'(

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 15:27
Dat geld ben je kwijt, dit is pure oplichting.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:29
1) Je bent je geld kwijt... opgelicht.
2) Niet meer geld sturen. Wat ze ook beloven.

Harde les.
Was hier ook al een andere topic van trouwens van iemand anders.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:19

Detmer

Professioneel prutser

Je bent opgelicht. Je kunt waarschijnlijk wel aangifte doen maar ga er maar niet vanuit dat je ooit nog wat terug ziet...

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:25
Ingetrapt dus opgelicht.
Lees dat ook maar door. Is een lotgenoot van je helaas

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Misschien iets van een assertiviteitscursus gaan volgen?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

Vorkie schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:59:
Stoppen dus, aangifte doen is nogal lastig, want je doet het uit jezelf. Dus het wordt mijn inziens een dure les.. :'(
Idd stoppen. Dit als een harde les in "internet naiviteit" zien
Maar wel aangifte doen. Ondanks dat je zelf overmaakt, is dit nog steeds gewoon oplichting.

Alleen zal deze partij waarschijnlijk weer ergens in verwegistan geregistreerd staan....

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 22-06-2021 14:50 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kaatje13 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:57:

Ik ben toegevoegd aan een telegram groep waarbij je kan investeren in bitcoins die dan worden getrade in een dag waarbij je dus in korte tijd veel geld kan "verdienen"

Dit heb ik gedaan en heb als met veel moeite een wallet aangemaakt... ik heb namelijk nul ervaring met bitcoins...

de volgende dag kon ik het opnemen echter ik moest eerst 10% overmaken (1580 dollar)

Daarna moest er nog eens 20% fee betaald worden.... en de profit was opeens ook gestegen dus moest ik nog eens 4000 euro overmaken....
Dit heb ik niet gedaan en heb gezegd dat ik dit niet kan betalen maar wel 1000 euro....

Nu heb ik gezegd ik wil iig mijn inzet terug of een gedeelte wat ik wel aan fee heb betaald aan profit uitgekeerd krijgen. Dit was gisteravond toen ik blijkbaar bijdehand deden kreeg ik een antwoord dat ik niet moest bemoeien met hoe hun werkten.

Vanochtend toch nog eens mail gestuurd voor kindly request of withdrawal.
Waarbij ik zojuist een mail kreeg dat ik een withdrawal kon submitten en daarna van hun een code krijg.

Als ik dat overmaak zit er daarna vast weer een adder in het gras....

Kan iemand mij helpen adviseren?!!! Ik ben nogal lost en voel me ook nogal dom dat ik toch zoveel geld heb overgemaakt :X :? 8)7
toon volledige bericht
Niet zomaar geld overmaken aan iets waar je de ballen verstand van hebt. Lees je eerst in over CC, en ga dan rustig/bedachtzaam aan de slag. Deze sectie staat vol met advies => Cryptocurrencies

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Is dit echt regelrechte oplichting of is TS zonder het beseffen met optie-achtige constructies aan het spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Yucon schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:10:
Is dit echt regelrechte oplichting of is TS zonder het beseffen met optie-achtige constructies aan het spelen?
Lijkt me duidelijk regelrechte oplichting. Hij kan niks opnemen en moet steeds betalen om geld op te kunnen nemen (dus hun kunnen dat wel? Waarom houden ze de fee dan niet in van de winst? :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeaho
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06 15:10
Klinkt inderdaad als een oplichting.

Ben nog wel benieuwd waar die 10% fee (van $1580) over gerekend werd? Het is niet van je inzet, dus zou het om de 'potentiele' winst gaan? dat zou dan $15800 zijn. 30 keer je inzet in 1 dag terug verdienen lijkt mij ook wel fijn.

Dat volgt toch de klassieke oplichtersregel: Als het te mooi is om waar te zijn, is het dat ook.

Helaas, maar ik hoop dat je de schade kunt lijden en er weer bovenop komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Yucon schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:10:
Dat zouden dan wel heel erg lucratieve opties zijn!

Laten we eens rekenen...
Inleg: 500 euro
Tijdsduur: 1 dag
10% opname fee (aanname: van totaal saldo): 1580 dollar
aanname: 1 euro = 1 dollar (voor het gemak).

Dus in 1 dag tijd is de 500 euro inleg ineens 15800 dollar geworden. Ofwel 3160 % rendement in 1 dag! Wat denk je zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Je bent opgelicht, je kan aangifte doen, dat is fijn voor de statistieken maar je zal echt geen cent meer terug zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
[...]
Dat is wel heel toevallig he?
Waarschijnlijk als je had gezegd dat je maar 900 kon over maken hadden ze om 200 gevraagd.

Kom maar op met wat je hebt!

Het is al vaak gezegd in het topic, dat geld ben je helaas kwijt. Of je moet heel goed kunnen manipuleren en proberen om die gasten in hun eigen val te laten lopen. Dan kun je er misschien nog een centje aan overhouden. Maar er zijn slechts weinigen waar dat lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 21:17
Je verlies nemen.

Aangifte doen is onzin. Ik lees het namelijk zo:

Hee kaatje13, maak eens 500 naar mij over, ga je op verdienen.
Jij maakt 500 naar me over.

Hee kaatje13, ik heb winst voor je overgemaakt, als je het wil, maak eens 1000 over.
Jij maakt 1000 naar me over.

Hee Jazco2nd, geef me eens mijn geld terug.
Kaatje13, waarom zou ik?

Als ik jou om geld vraag met een pimpelpaarse wolk als belofte en jij maakt dat over, is dat het. Klaar. Wat er daarna gebeurd is een risico dat je neemt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:55
Jazco2nd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:33:
Je verlies nemen.

Hee kaatje13, maak eens 500 naar mij over, ga je op verdienen.
Jij maakt 500 naar me over.

Hee kaatje13, ik heb winst voor je overgemaakt, als je het wil, maak eens 1000 over.
Jij maakt 1000 naar me over.

Hee Jazco2nd, geef me eens mijn geld terug.
Kaatje13, waarom zou ik?

Als ik jou om geld vraag met een pimpelpaarse wolk als belofte en jij maakt dat over, is dat het. Klaar. Wat er daarna gebeurd is een risico dat je neemt.
toon volledige bericht
Dat is toch gewoon oplichting en daarmee strafbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

RiDo78 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:22:
[...]

Dat zouden dan wel heel erg lucratieve opties zijn!

Laten we eens rekenen...

[...]

Inleg: 500 euro
Tijdsduur: 1 dag
10% opname fee (aanname: van totaal saldo): 1580 dollar
aanname: 1 euro = 1 dollar (voor het gemak).

Dus in 1 dag tijd is de 500 euro inleg ineens 15800 dollar geworden. Ofwel 3160 % rendement in 1 dag! Wat denk je zelf...
toon volledige bericht
Zo te zien had ik over een 0 heen gelezen :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jazco2nd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:33:
...
Het is wel oplichting als je geen pimpelpaarse wolk levert. Ik kan ook een videokaart aan jouw verkopen en dan als je geld hebt overgemaakt zeggen 'welke videokaart?'. Dat vind je dan normaal?

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 22-06-2021 15:39 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Philip Ross schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:34:
[...]

Dat is toch gewoon oplichting en daarmee strafbaar?
Tuurlijk, maar kan je dat ook aantonen?
Er is geen harde afspraak gemaakt met een daadwerkelijk persoon of bedrijf. Want wat is de afspraak exact? Welke voorwaarden staan in die afspraak?

Daarnaast, met wie is die afspraak gemaakt? In de Telegram app kan het 1 persoon zijn, 100 personen, een bedrijf, een bot.

Er is geen contract, geen mailtje met voorwaarden/eisen/verplichtingen etc. Geen mondelinge overeenkomst met een officiele vertegenwoordiger oid.

er kan zelfs bij hebben gestaan: als je meedoet is de kans aanwezig dat je geen winst maakt maar wel kosten moet betalen. Dan is het misschien zelfs offcieel geen oplichting meer..

Mijn zus deed jaren geleden ook zoiets doms: had een kamer nodig, reageerde op een oproep online. Ging bekijken, vaag persoon deed open. Daarna zou ze worden gebeld. Werd ze gebeld "Jij bent het geworden!" Wel eerst even 2x maandhuur vooruit betalen dan sturen we het contract.
Zij 900 overgemaakt, nota bene naar een UK bankrekening. En dat was het. Geen contact, geen niks. Ook geen geld terug. Politie kon niks doen, ze kon nieteens aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:55
Jazco2nd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:39:
[...]

Er is geen harde afspraak gemaakt met een daadwerkelijk persoon of bedrijf. Want wat is de afspraak exact? Welke voorwaarden staan in die afspraak?

Daarnaast, met wie is die afspraak gemaakt? In de Telegram app kan het 1 persoon zijn, 100 personen, een bedrijf, een bot.

Er is geen contract, geen mailtje met voorwaarden/eisen/verplichtingen etc. Geen mondelinge overeenkomst met een officiele vertegenwoordiger oid.

er kan zelfs bij hebben gestaan: als je meedoet is de kans aanwezig dat je geen winst maakt maar wel kosten moet betalen. Dan is het misschien zelfs offcieel geen oplichting meer..

Mijn zus deed jaren geleden ook zoiets doms: had een kamer nodig, reageerde op een oproep online. Ging bekijken, vaag persoon deed open. Daarna zou ze worden gebeld. Werd ze gebeld "Jij bent het geworden!" Wel eerst even 2x maandhuur vooruit betalen dan sturen we het contract.
Zij 900 overgemaakt, nota bene naar een UK bankrekening. En dat was het. Geen contact, geen niks. Ook geen geld terug. Politie kon niks doen, ze kon nieteens aangifte doen.
toon volledige bericht
Onzin, ook een mondelinge afspraak of een berichtje in een app groep is gewoon bindend.

Als jij iets belooft dan moet je dat nakomen. Doe je dat niet dan is het oplichting.

Tenzij van tevoren expliciet gezegd is dat je niets terug krijgt is het gewoon oplichting.

Eventuele fees en kosten kunnen gewoon uit de geclaimde winst gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Marzman schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:38:
[...]

Het is wel oplichting als je geen pimpelpaarse wolk levert. Ik kan ook een videokaart aan jouw verkopen en dan als je geld hebt overgemaakt zeggen 'welke videokaart?'. Dat vind je dan normaal?
Wij zouden dan een duidelijke afspraak maken over de levering van het goed en het geld. En daarmee kan ik dan zeker aangifte doen... niet dat ik daar iets mee opschiet.

Maar je hebt gelijk, vaak genoeg gebeurd wat jij omschrijft via Marktplaats. Heb zelfs ooit kaartjes gekocht, dom, betaald. daarna niks meer vernomen. Maar hij nam zijn telefoon wel op om mij eventjes keihard uit te lachen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jazco2nd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:39:
[...]

De afspraak is dat hij 10 procent betaald (dus 10 keer dat uitbetaald zou krijgen?). Zeg maar jouw pimpelpaarse wolk. Als dat de afspraak is moet je die ook leveren, als je dat niet doet is het oplichting en kun je aangifte doen (of het nut heeft dat is weer wat anders).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Philip Ross schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:41:
[...]

Onzin, ook een mondelinge afspraak of een berichtje in een app groep is gewoon bindend.

Als jij iets belooft dan moet je dat nakomen. Doe je dat niet dan is het oplichting.
Ja eens hoor. Maar kan jij uit de first post halen wat de belofte en voorwaarden en haken precies is geweest? Ik niet. En ik vermoed dat die er ook helemaal niet zijn geweest. Er is hooguit een lekkermakend verhaaltje gepost dat de indruk van een belofte wekte.. maar totaal geen daadwerkelijke belofte. Maar goed, ik speculeer nu natuurlijk. Ik zie het in elk geval niet in de first post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jazco2nd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:43:
[...]

Ja eens hoor. Maar kan jij uit de first post halen wat de belofte en voorwaarden en haken precies is geweest? Ik niet. En ik vermoed dat die er ook helemaal niet zijn geweest. Er is hooguit een lekkermakend verhaaltje gepost dat de indruk van een belofte wekte.. maar totaal geen daadwerkelijke belofte. Maar goed, ik speculeer nu natuurlijk. Ik zie het in elk geval niet in de first post?
BIj de eerste inleg de bitcoinkoers. Bij de 10 procent fee, de andere 90 procent.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaatje13
er wordt in die groep gezegd dat je 10 tot 20x je investment kan terugkrijgen in 12 uur....
en "bewijzen" van pay outs....
500 euro kon ik wel missen de extra betalingen die ik daarna heb gedaan zijn wel flink zuur.
maar ja ik kan nog gewoon eten en mijn huur betalen...
dus vooral heel dom en zonde
Jazco2nd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:43:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Aha! Zo had ik het nog niet gelezen. Maar is er na die eerste fee betaling van 10% dan niks overgemaakt? Direct weer om nog eens 20% gevraagd? Wel bizar.

Ze waren succesvoller geweest als ze een klein beetje hadden overgemaakt en vervolgens weer een fee hadden gevraagd. Dan blijf je in elk geval nog langer in de waan dat het je wat gaat opleveren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is gewoon dezelfde oude truuk als vroeger met het geld van de koning van een Afrikaans land dat het land uit gesmokkeld moet worden (maar natuurlijk kost dat ook eerst een fee).

Alleen nu is het op Telegram en met cryptocurrency.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:56
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 11:56 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:54
Tsja, uiteraard hadden een aantal bellen moeten rinkelen; als er al mensen zijn dan 10-20x een inleg terugkrijgen, dan kan het alleen een piramidespel zijn (de nieuwe aanmeldingen betalen de eersten die erin zaten en dat gaat maar heel even goed omdat je bij elke aanmelding 20 nieuwe nodig hebt om die ene persoon te kunnen betalen), maar het rendement kan simpelweg niets te maken hebben met de bitcoinkoers, want dat zit op max 1% of zo per 12 uur.

Verder, als ze maar 90% uitkeren, dan hadden ze die 1580 dollar gewoon kunnen in houden en je die resterende 14 220 dollar kunnen overmaken; er is geen plausibele verklaring waarom jij eerst met 1580 dollar moet gaan schuiven om even later 15 800 terug te krijgen. Tenzij ze dus nooit je geld belegd hebben en je ook nooit iets gaan uitbetalen...

Ik zou trouwens wel proberen een aangifte te doen, want dit is zeer zeker gewoon oplichting en ook interessant voor de politie. Maar verwacht er verder inderdaad niet te veel van, want het zal allemaal wel in het buitenland zitten (als ik lees dat je over dollars praat)

[ Voor 14% gewijzigd door sewer op 22-06-2021 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:14
Maar als jij een wallet hebt aangemaakt, heb je dan zelf crypto's gekocht en daar naar toegestuurd?
- Of moet je daadwerkelijk geld overboeken?

In dat 1e geval heb je toch zelf eigenaarschap van de wallet?

Edit: Ik vermoed wallet aangemaakt, crypto's gekocht, en naar een andere wallet gestuurd.

[ Voor 18% gewijzigd door mcsluis op 22-06-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mcsluis schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:55:

Edit: Ik vermoed wallet aangemaakt, crypto's gekocht, en naar een andere wallet gestuurd.
Of gewoon berichtjes op telegram, zonder wallet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaatje13
Ja klopt dat eerste.... geen flauw idee waar ik mee bezig was ook :S
de vraag is dus inderdaad of het dan oplichting is bedoel jij denk ik....
mcsluis schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:55:
Maar als jij een wallet hebt aangemaakt, heb je dan zelf crypto's gekocht en daar naar toegestuurd?
- Of moet je daadwerkelijk geld overboeken?

In dat 1e geval heb je toch zelf eigenaarschap van de wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Laatst online: 06-06 10:01

Seraphin

Meep?

Dit lijkt (helaas) inderdaad op een oplichting. Als ik de inhoud correct interpreteer, heb je ook relatief weinig gegevens van de wederpartij; een telegram groep en een crypto wallet adres is alles neem ik aan?

Indien je toch (ook) geld naar een bankrekening hebt overgemaakt heb je nog een paar (wanhoops-)acties die je uit kunt zetten.

Ik vrees wel dat je met 99% zekerheid je geld kwijt bent. Hoewel ook Bitcoin nog enigszins te traceren is, zou ik niet verwachten dat je als (niet lullig bedoeld) kleine consument met een schade van een paar duizend euro de autoriteiten voldoende in bewegen krijgt om full-on FBI te gaan op de crypto addressen in kwestie.

[edit]
Mijn advies: aangifte doen. Hier ga je naar alle waarschijnlijkheid verder niets meer aan hebben, maar het helpt de statistieken (en heel misschien helpt het bij andere onderzoeken als het crypto wallet als "bad people" aangemerkt wordt).

[ Voor 15% gewijzigd door Seraphin op 22-06-2021 16:13 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wonden likken. Lering uit trekken.
Hoewel ik niet uitsluit dat dit topic verzonnen is. Het is wel heel naïef. User account van een paar posts.

~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:43
JJ Le Funk schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:33:
Hoewel ik niet uitsluit dat dit topic verzonnen is. Het is wel heel naïef. User account van een paar posts.
Als mij dit overkomen was, had ik ook een nieuw account aangemaakt. Ik zou daar niet te veel achter zoeken eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

JJ Le Funk schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:33:
1 van de reden waarom dit soort fraude zo mooi werkt.
Dat vaak als achteraf duidelijk is hoe "goedgelovig" het slachtoffer is geweest.
Ze uit een gevoel van schaamte het liever doodzwijgen dan bv aangifte doen.

Dus dat het een 1malig account is verbaast me weinig.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
** Niet erg constructief **

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 22-06-2021 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Je zegt dat het je nooit zal overkomen, totdat (de dooddoener) het je wel overkomt.

Het is tegenwoordig steeds makkelijker om je voor de gek te houden. Nepmails die zo 1..2..3 niet te onderscheiden zijn.

Inspelen op verlangens om meer geld te verdienen. Met zelfgemaakte testemonials voor meer zettingskracht.

Het is niet voor niks dat mensen erin trappen. Alsmede er ook een taboe op heerst om het kenbaar te maken vanwege schaamte.

@kaatje13 ik heb geen inzicht in je financiële situatie. Als het geld was wat je kon missen, beschouw het als verloren. Sowieso kun je het beschouwen als verloren.

Ik hoop dat de financiële impact gering voor je is.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Wat ik mij afvraag hoe je in zo'n Telegram groepje terecht komt. Uitgenodigd? Door wie? Hoe komen ze aan je telefoonnummer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:12

muhda

Time & Space traveler

Eens met bovenstaande, ik zou een hartig woordje gaan praten met de gene die je in zo'n Telegram of Whatsapp groep toevoegt. Of was het een onbekend iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:18
telegram zitten ook genoeg moneymules enzo, heel handig voor snel wat euro's om nadien gezellig een strafblad te krijgen

Odido FiberDesk, posts zijn onder persoonlijke title niet het bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BuZZem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-06 08:34
1) wees nooit meer zo naief...maar dat had je zelf al bedacht.
2) ga er van uit dat je nooit meer iets van je geld terugziet
3) overweeg serieus aangifte te doen, niet perse voor jezelf, maar toekomstige slachtoffers.
met zaken als bitcoinadressen kan de politie iets.
Moet je er wel voor zorgen dat je niet bij je wijkbureau terecht komt.

o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
NoahAmber schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:03:
Wat ik mij afvraag hoe je in zo'n Telegram groepje terecht komt. Uitgenodigd? Door wie? Hoe komen ze aan je telefoonnummer etc.
TS is waarschijnlijk zelf gaan zoeken hoe je snel geld kan verdienen oid. Dan kom je vrij makkelijk in schimmige groepen terecht waar iedereen word opgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Misschien moet er toch iets van regulering komen. ECB of DNB zijn wel leuke afkortingen. Maar serieus: nu steeds meer "leken" iets met crypto gaan doen is het een kwestie van tijd voordat er regelgeving moet komen. Regels worden niet ingevoerd om mensen te pesten maar omdat er problemen zijn geweest die voorkomen moeten worden. Stoppen voor rood licht hebben we ook niet verzonnen omdat we willen dat mensen niet door kunnen rijden maar om te voorkomen dat 2 mensen dat tegelijkertijd willen doen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:37

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Regulering gaat naïviteit en domme mensen niet helpen. Banken zijn zwaar gereguleerd en toch stinken er hordes mensen in het verhaal "Hoi pap, ik heb een nieuw nummer, vertel je nog wel waarom, maar ik moet nog een rekening betalen"
Ik zie meer in het aandacht besteden in de opvoeding dat dit soort zaken gebeuren en je er waakzaam op moet zijn dat je niet zomaar geld/spullen aan iemand moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Ook voor anderen...

"Ik ben toegevoegd aan een telegram groep........."

Gelijk verlaten. Als je er niet om gevraagd hebt, wegwezen daar...
Niemand voegt jou toe uit de goedheid van hun hart..

[ Voor 3% gewijzigd door FijneKerst op 29-06-2021 13:29 ]

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:10

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
kaatje13 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:46:
er wordt in die groep gezegd dat je 10 tot 20x je investment kan terugkrijgen in 12 uur....
en "bewijzen" van pay outs....
500 euro kon ik wel missen de extra betalingen die ik daarna heb gedaan zijn wel flink zuur.
maar ja ik kan nog gewoon eten en mijn huur betalen...
dus vooral heel dom en zonde

[...]
:(:)

Respect dat je er zo over durft te praten, dat wilde ik even zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 29-06-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerebobo
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online
Als iets te mooi klinkt om waar te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Ik vind het heel vervelend voor je dat je bent opgelicht. Echter, en vat het niet slecht op, maar ga er wel over praten en leg dit verhaal voor. Dat kan een goede bekende van je zijn maar ook een huisarts. Je bent veel te goed gelovig in wat anderen zeggen, en je gaat er blind in handelen en vertrouwen. Dit zijn geen misselijke bedragen die je even overmaakt. Wat is het volgende wat lijkt wat goed is, maar vervolgens achteraf een impact gaat hebben? Je hebt hier hulp bij nodig. Er werd eerder al door @True een assertiviteitscursus aangeraden. Maar wellicht zijn er betere / andere methodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:38
jeetje wat vervelend om te lezen, dit gaat om flink wat geld. Ik zie dat anderen hier je ook al geadviseerd hebben om het onderliggende probleem, te goedgelovig aan te gaan pakken. Je gaf pas in de laatste alinea aan. In vervolg, alles wat met geld te maken heeft, telefoon abo, goedkope tas op marktplaats, je dochter op whatsapp, persoonlijke lening, reclame over bitcoins met jort kelder of john de mol, bespreek dit eerst met anderen, want je bent een enorm makkelijk slachtoffer voor dit soort dingen blijkt nu. Dit is niet om je naar beneden te praten, maar een constatering.

"Nou vragen ze weer om 300 euro te betalen en ik geloof er niks meer van" Dat je op dit moment pas een belletje had horen rinkelen is best wel laat imho.

Nogmaals, enorm kut dat dit je overkomen is, maar probeer er ook een les uit te trekken. De kans dat je het geld terug ziet is 0,0. Stel in je telegram in dat je niet toegevoegd kan worden aan groepen door onbekenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

NoahAmber schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:03:
Misschien op een zwak moment ofzo dat je daar in trapt?

In mijn schoonfamilie worden continu de facebookaccounts gehacked. Een paar jaar geleden poste iemand een grappige foto en die kon je zelf ook maken op een website waarop je moest inloggen met je Facebookaccount. Ik dacht ook WTF is dit, maar nadat ik mijn loginnaam en wachtwoord had ingevuld (daarna meteen veranderd en toen ook de tweestapsauthentificatie aangezet). Maar zo gebeurd dat dus bij mijn complete schoonfamilie. Vaak hebben ze ook drie (of meer) accounts met allemaal vrienden en familieleden toegevoegd al waarvan er maar een echt die persoon is.

Mijn opa heeft het wel eens gehad met de bank, dat die hem belde (dat was dus ook niet de bank). Daarna merkte hij dat mensen zijn brievenbus steeds leegvisden (ze verwachte dus post van de bank).

Je kan altijd wel een keer ergens intrappen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 16:21
was inderdaad niet zo slim, maar iedereen doet wel eens domme dingen dus laten we blij zijn dat de schade nog relatief meevalt.

Belangrijk is wel om aangifte te doen. Bij een enkel geval zal daar inderdaad geen diepgaand onderzuik uit komen, maar vele kleintjes maken 1 groot en dan wordt er wel wat moeite ingestoken.

btw de kans dat je ooit een euro terugkrijgt is zeer klein

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:51
Ik lees helaas maar al te vaak dit soort berichten in Telegram groepen. Of mensen die worden 'geholpen' door een admin van een Telegram groep van een exchange, die vervolgens hun private keys afstaan of inloggegevens doorgeven. Het is helaas nog veel te makkelijk voor dat soort criminelen (want dat zijn het) om mensen geld afhandig te maken doordat mensen te naïef zijn.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Politicfrustati
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-05 15:32
Slappyjoez schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:35:
Ik lees helaas maar al te vaak dit soort berichten in Telegram groepen. Of mensen die worden 'geholpen' door een admin van een Telegram groep van een exchange, die vervolgens hun private keys afstaan of inloggegevens doorgeven. Het is helaas nog veel te makkelijk voor dat soort criminelen (want dat zijn het) om mensen geld afhandig te maken doordat mensen te naïef zijn.
Mij valt het moeilijk te begrijpen dat nog steeds mensen in zo een soort vallen trappen.
Laat ons nu zeggen dat mijn dochter geld vraagt via whatsapp, dan ga ik dit niet blindelings storten maar eerst even de dochter opbellen waarom ze het nodig heeft. Mensen zijn tegenwoordig enkel nog bezig met tegen een toetsenbord te praten en niet met elkander. Als je in cryptomunten investeert en je maakt een wallet aan dan word er steeds vermeld om je private keys nooit met iemand te delen , want dit is zoals je pincode van je bankkaart geven !
Neem me niet kwalijk maar mensen die daar nu nog steeds intrappen die hebben een bewindvoerder nodig die de rekening beheert ! ( maar dat gaan ze dan waarschijnlijk niet vertrouwen :) )
Vaak gaat het om de gemakkelijkste weg kiezen omdat ze het zelf niet kunnen of te veel inspanning vinden.
Als iets te mooi klinkt is het meestal oplichting en zeker op het gebied waar geld mee gepaard gaat !
Dergelijke oplichting over geld moet je steeds aangeven omdat je geld stort naar een rekening en een rekening kan leiden naar de oplichter in kwestie.
Gouden regel = stort nooit geld op een western union rekening !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politicfrustati
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-05 15:32
O vergeten te vermelden dat je een rekeningnummer steeds kan controleren online voor je er geld naartoe stort !
Pagina: 1