Toon posts:

Bambu Lab X1: CoreXY Color 3D Printer met Lidar en AI

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:47
Meh x1cc "pre-order" voor eind Jan is sold out. X1c los staat al (langer) op maart, had dus eigenlijk ook voor x1cc verwacht dat die naar maart zou springen. Maar nee..

Hmm dan wordt de twijfel tochmaar p1p te doen groter.

Naja nog ff geduld dan..staat pas net op sold out wie weet duurt het even voor de volgende batch bekend is..

iRacing Profiel

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:18
dewfuz schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 18:51:
Meh x1cc "pre-order" voor eind Jan is sold out. X1c los staat al (langer) op maart, had dus eigenlijk ook voor x1cc verwacht dat die naar maart zou springen. Maar nee..

Naja nog ff geduld dan..staat pas net op sold out wie weet duurt het even voor de volgende batch bekend is..
Had ik maar...

ik zit dus te twijfelen of ik die materiaal unit erbij wil hebben.
Is toch weer een paar honderd euro.

Maar achteraf bijkopen is duurder, en die X1c had een langere levertijd.
En als je het hebt, ga je het misschien ook vanzelf gebruiken.

De P1P is sowieso geen optie voor mij, ik vind die aluminium/glas behuizing een groot pluspunt.
ook de betere camera en beter scherm vind ik wel wat waard.
En standaard gehard stalen nozzle

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:09

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik gebruik de AMS eigenlijk weinig/niet voor multicolor prints. Ik gebruik het vooral om snel van filament te kunnen wisselen of om wel in 1 print meerdere kleuren te gebruiken maar dan 1 kleur per object (en dan de objecten serieel printen uiteraard).

Al dat gepurge en geprime voelt gewoon te verspillend.

[Voor 11% gewijzigd door gday op 19-01-2023 20:36]

ingen vill veta var du köpt din tröja

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:47
Ik zou de AMS vooral als 'droog' filament storage gebruiken, in dus de eerder genoemde (vochtige) garage. Dat kan ook op andere manieren natuurlijk.

En toepassing is toch ook significant deel wel richting garage (denk aan gridfinity en/of alch.shop bakjes en whatnot), en dan is net ff dat bovenste laagje ander kleurtje voor label's perfect
of idd gewoon voor volgende batch ander kleurtje overschakelen.

de P1P kun je zelf ook voorzien van covers, geprint kan maar snelle google levert dat alluminum plaat 380*480*1 ook een 10tje kost.. daar 3 van en dan nog wat glasplaat op maat
edit: of er wordt actief aan 'ontwikkeld' door de community

in dat licht vraag ik me ook af of printen wel uitkan, tegen allu plaat, of bijv lego bouwplaat, dies ook 380*380. Daar een doosje dots tegenaan heb je ook pixels :P

Nozzle kun je vervangen..
Scherm is een voordeel, maar P1P bluetooth + mobiel is alsnog een 'mooi' scherm (? geen ervaring mee natuurlijk)
camera idd wel jammer, maar timelapses zijn nog steeds te doen en op 720p nog wel acceptabel
carbonfilter... nou weet niet of ik daar wel zo blij mee ben.. In mijn garage heb ik al een ongebriukte pijp naar buiten, daar wat verloopjes en afzuigslang/buis/vents tussen dan wil ik die lucht wel ongefilter naar buiten blazen :P

sjah.. ik twijfel nog echt... vooral korting op AMS + filament buffer en whatnot is voor mij reden om op X1CC te wachten.. Mocht die echt altime sold out zijn (omdat ze bijv de AMS'en nu willen bewaren voor de P1P'ers of losse X1C) dann zou het maarzo eens kunnen dat ik toch voor die P1P (al dan niet van gday ;) ga....

Edit: hmm en nu is sold out status weer weg.. eind Jan nog steeds. Dat is al haast geen pre-order meer xD

[Voor 6% gewijzigd door dewfuz op 20-01-2023 10:21]

iRacing Profiel

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-01 17:31
dewfuz schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 18:51:

Weer op voorraad , wees snel.

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 11:52
gday schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:35:
Ik gebruik de AMS eigenlijk weinig/niet voor multicolor prints. Ik gebruik het vooral om snel van filament te kunnen wisselen of om wel in 1 print meerdere kleuren te gebruiken maar dan 1 kleur per object (en dan de objecten serieel printen uiteraard).

Al dat gepurge en geprime voelt gewoon te verspillend.
Primen hoeft niet per se :P

Maar kost idd veel filament. Hopelijk komt er ook een geoptimaliseerd algoritme.

• FRANQ
Rabbitto schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:37:
[...]

Weer op voorraad , wees snel.
Iemand nog besteld recent voor de ETA eind januari?
Ben benieuwd of mensen al mail gehad hebben over de betaling van het restbedrag en of er al leverdata genoemd zijn.

[Voor 21% gewijzigd door FRANQ op 23-01-2023 15:50]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:38

mphilipp

Romanes eunt domus

MC Taz Man schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:00:
[...]
Bambulab heeft aangegeven dat ze alles Open Source maken, mochten ze ooit failliet gaan.
Ik ben benieuwd wat met die belofte gebeurt, mochten ze inderdaad failliet gaan en er is een partij die alles wil opkopen en vindt dat ie zich niet gehouden ziet aan die belofte.

Maar goed, is allemaal hypotetisch. Het zou wel een ernstige vorm van mismanagement zijn wil deze tent failliet gaan...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Pixelmagic schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:44:
[...]

Zit met een schuin oog naar een Voron te kijken maar dat is toch een aardige prijs, voordeel vind ik wel het bouwen wat je dan kan doen (daar heb ik plezier in). Maar voor de prijs van een zelfbouw voron 2.4 ben je meer kwijt dan een kant-en-klare Bambu met changer.
Er is ook een kant en klare Voron inspired printer te koop. Is opgebouwd uit injection molded onderdelen (dus niet 3D printed) en een aantal machined alu delen. Is in principe een Voron 2.4, maar loopt op Reprap firmware. Als je daar een Pi in prutst kun je 'm denk ik zo op Klipper zetten en heb je in principe een 35x35x35 Voron voor nog geen €1200. Deze meneer heeft er wat videos aan gewijd.

Maar dan heb je alsnog niet de Bambu specifieke features die ze zo aantrekkelijk maakt...

[Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 23-01-2023 16:31]

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-01 15:45
FRANQ schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:36:
[...]

Iemand nog besteld recent voor de ETA eind januari?
Ben benieuwd of mensen al mail gehad hebben over de betaling van het restbedrag en of er al leverdata genoemd zijn.
18/1 pre-order geplaatst. Tot nu toe nog geen updates of betaalverzoeken.

• FRANQ
JCreations schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:56:
[...]

18/1 pre-order geplaatst. Tot nu toe nog geen updates of betaalverzoeken.
Ik heb zojuist de pre-order gedaan.
Ik ben heel erg benieuwd hoe snel het nu gaat.

Toch een beetje spannend :D

Jammer dat er geen pei sheets mee verkrijgbaar zijn.
Die zit er denk ik ook niet standaard bij, dus dat word tijdelijk even pla printen.
(ik print vooral abs/asa en soms petg)

Ben het meest benieuwd naar Nylon CF filament, heb daarvoor een 0.6mm nozzle assembly mee besteld.

[Voor 30% gewijzigd door FRANQ op 24-01-2023 11:04]

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:08

TTLCrazy

Listen to Frankie

@FRANQ Volgens de handleiding wordt inderdaad een 0.6 mm nozzle aangraden voor PA/CF filament. Persoonlijk heb ik met de 0.4 mm nozzle en het bijgeleverde PA/CF een goed resultaat gehaald. Verder overigens nog niets met PA/CF geprint.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied > Ajacied

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 11:52
TTLCrazy schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:15:
@FRANQ Volgens de handleiding wordt inderdaad een 0.6 mm nozzle aangraden voor PA/CF filament. Persoonlijk heb ik met de 0.4 mm nozzle en het bijgeleverde PA/CF een goed resultaat gehaald. Verder overigens nog niets met PA/CF geprint.
Wat ook wordt aangeraden, op de Discord iig, is dat je de AMS niet gebruikt voor PA-CF. Heeft te maken met dat je bowden tubes dan heul hard zouden slijten. Een rol kan, meerdere rollen wordt een probleem.

Aldus mensen die aangeven te weten waar ze het over hebben op de Discord.

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:02

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik ben ook zeer te spreken over PA/CF. En ook ik heb het met de 0.4mm nozzle gedaan.

• JCreations
FRANQ schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:03:
[...]

Ik heb zojuist de pre-order gedaan.
Ik ben heel erg benieuwd hoe snel het nu gaat.

.......

Jammer dat er geen pei sheets mee verkrijgbaar zijn.
........
Zal waarschijnlijk pas na de 28ste worden aangezien ze in CN nog vrij zijn. Het lijkt erop dat de eu warehouse vanuit CN beheerd wordt.

Op Reddit is een gebruiker erg te spreken over de Energetic Plate van AliExpress.

• FRANQ
JCreations schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:34:
[...]

Zal waarschijnlijk pas na de 28ste worden aangezien ze in CN nog vrij zijn. Het lijkt erop dat de eu warehouse vanuit CN beheerd wordt.

Op Reddit is een gebruiker erg te spreken over de Energetic Plate van AliExpress.
Maar de printer heeft die data matrix codes niet nodig op de plaat?
Dan denk ik namelijk dat ik gewoon een buildtak pei sticker koop en die plak op de staalplaat van de coolplate.
https://www.3djake.nl/buildtak/pei-folie

Ik print al jaren op deze stickers, ze gaan echt super lang mee.
En ik gebruik helemaal niets als hecht (of juist minder) middel.

• JCreations
FRANQ schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:54:
[...]

Van wat ik lees zijn ze niet nodig.

Je kan ook zelf die codes printen.

https://www.printables.co...smooth-pei-textured-sheet

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
[...]

Dan denk ik namelijk dat ik gewoon een buildtak pei sticker koop en die plak op de staalplaat van de coolplate.

Ik print al jaren op deze stickers, ze gaan echt super lang mee.
En ik gebruik helemaal niets als hecht (of juist minder) middel.
Hmm, das wel een goeie. Dank voor deze tip.

• JCreations
[...]

Ik heb de printer nog niet en zelf ook geen ervaring met PEI etc. Maar lees even dit voordat je die sheet erop plakt

https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Aan achterkant van de plate zit een stukje waar geen coating op zit. Hier gaat de nozzle overheen (?). Geen idee of dit dan nog goed functioneert met een andere sheet ivm diktes.

• FRANQ
JCreations schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:28:
[...]

Ik heb de printer nog niet en zelf ook geen ervaring met PEI etc. Maar lees even dit voordat je die sheet erop plakt

https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Aan achterkant van de plate zit een stukje waar geen coating op zit. Hier gaat de nozzle overheen (?). Geen idee of dit dan nog goed functioneert met een andere sheet ivm diktes.
Kwam deze ook nog tegen
https://whambam3d.com/col...stalled-pex-build-surface

lijkt me ook wel wat :)

Alleen de verzending duurt nogal lang, en is duur -O-

[Voor 3% gewijzigd door FRANQ op 24-01-2023 15:31]

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 14:55
FRANQ schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:26:
[...]

Kwam deze ook nog tegen
https://whambam3d.com/col...stalled-pex-build-surface

lijkt me ook wel wat :)

Alleen de verzending duurt nogal lang, en is duur -O-
Ik zit ook al een tijdje te luren naar een WhamBam plate, maar kosten houden me nog tegen...

Koop hier mijn P1 reader :)

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
iMars schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:39:
[...]

Ik zit ook al een tijdje te luren naar een WhamBam plate, maar kosten houden me nog tegen...
Tis niet echt de shipping wat het duur maakt, maar die k*t tax de hele tijd haha.

En vraagje, wat moet je met die 5 qr codes?

edit, shipping duurt zo lang vanwege chinese newyear

[Voor 7% gewijzigd door Yzord op 24-01-2023 17:10]

• Mickz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-01 14:12
Hier een bezitter van een X1C met AMS. De PA-CF van eSun gewoon geprint met de 0.4 nozzle, zonder problemen. Vanuit de AMS waar ik de luchtvochtigheid met de passieve silicaat oplossing al paar weken op 18% houd (na het drogen in de digitale keuken-oven). AMS is wat mij betreft echt een aanrader. Minder gedoe met steeds wisselen van filament, en ook het support filament werkt goed voor betere bridging.

Helaas is begin januari de hotend uit elkaar geklapt tijdens een print. Sindsdien in afwachting van een vervangende hotend die ze (onder garantie) helaas vanuit China hebben verstuurd en nog steeds onder weg is. Ondertussen zelf een 0.2 hotend vanuit Duitsland besteld en ontvangen. Weer lekker door kunnen printen tot afgelopen weekend de heatbed een interne kabelbreuk kreeg en enkel nog in de lage positie signaal doorgeeft. Nu ligt mijn printer helaas helemaal stil, want ook PETG trekt op deze manier krom.

Als hij normaal werkt een prachtig aparaat, maar op dit momen baal ik een beetje :X

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

JCreations schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:34:
[...]

Ik heb gisteren nog wat onderdelen besteld in de EU-shop en die zijn vandaag verzonden.

• FRANQ
Review van de whambam plaat.

Fepshop is de Nederlandse whambam importeur, maar die is niet van plan ze op voorraad te nemen voorlopig.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
FRANQ schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 00:19:
Review van de whambam plaat.

[YouTube: WHAM BAM Build Plate For BAMBU LAB 3D Printers - Unboxing, Installation & Results]

Fepshop is de Nederlandse whambam importeur, maar die is niet van plan ze op voorraad te nemen voorlopig.
Thanks, toch maar besteld. Ziet er wel heel gelikt uit

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Wat me al die jaren heeft tegengehouden om die Wham Bam-dingen te kopen is dat je met staalwol aan de gang moet om je plaat op te schuren. Daar heb ik helemaal geen zin in. :P

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
gday schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 01:08:
Wat me al die jaren heeft tegengehouden om die Wham Bam-dingen te kopen is dat je met staalwol aan de gang moet om je plaat op te schuren. Daar heb ik helemaal geen zin in. :P
Op dat filmpje zeggen ze juist dat ze dat helemaal niet gedaan hebben en dan werkt het alsnog prima.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Yzord schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 01:17:
[...]

Op dat filmpje zeggen ze juist dat ze dat helemaal niet gedaan hebben en dan werkt het alsnog prima.
In de reacties staat dat mensen er problemen mee hebben gehad. Bovendien, waarom zou Wham Bam het al die jaren in de instructies hebben staan als het helemaal niet nodig zou zijn? Die ruiprint gast zegt zelf ook dat je het beter wel kunt doen. ;)

[Voor 7% gewijzigd door gday op 25-01-2023 01:34]

• FRANQ
Yzord schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 01:17:
[...]

Dat zeggen ze bij pei ook, en dat heb ik ook nooit gedaan.
Alleen af en toe ontvetten isopropyl alcohol

• FRANQ
Yzord schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 00:43:
[...]

Thanks, toch maar besteld. Ziet er wel heel gelikt uit
Waar heb je besteld?

• FRANQ
Ja toch bij whambam zelf dus.
Hoopte dat je misschien een Nederlandse webshop gevonden had :)

Ik ga hem ook bestellen.
De pei sheets van bambu zijn voorlopig toch nog niet leverbaar.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

De PEI-sheets van BL zijn inderdaad weer uitverkocht. Ik heb er gelukkig nog 2 die in aantocht zijn. Als ik die PEX-dingen van WhamBam zou bestellen voor mijn printers ben ik bijna €200 kwijt, en dan komen er ook nog eens invoerrechten overheen. Ik weet echt niet of dat het geld waard is want ik vind de reviews altijd zo wisselend.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

FRANQ schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:09:
[...]

Ja toch bij whambam zelf dus.
Hoopte dat je misschien een Nederlandse webshop gevonden had :)

Ik ga hem ook bestellen.
De pei sheets van bambu zijn voorlopig toch nog niet leverbaar.
Wham Bam heeft best wat resellers in Europa maar die verkopen altijd maar een kleine subset van het assortiment. Kans is klein dat je daar iets bij gaat vinden voor een printer van BL.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee