Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
Meh x1cc "pre-order" voor eind Jan is sold out. X1c los staat al (langer) op maart, had dus eigenlijk ook voor x1cc verwacht dat die naar maart zou springen. Maar nee..

Hmm dan wordt de twijfel tochmaar p1p te doen groter.

Naja nog ff geduld dan..staat pas net op sold out wie weet duurt het even voor de volgende batch bekend is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-09 21:22
dewfuz schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 18:51:
Meh x1cc "pre-order" voor eind Jan is sold out. X1c los staat al (langer) op maart, had dus eigenlijk ook voor x1cc verwacht dat die naar maart zou springen. Maar nee..

Naja nog ff geduld dan..staat pas net op sold out wie weet duurt het even voor de volgende batch bekend is..
Had ik maar...

ik zit dus te twijfelen of ik die materiaal unit erbij wil hebben.
Is toch weer een paar honderd euro.

Maar achteraf bijkopen is duurder, en die X1c had een langere levertijd.
En als je het hebt, ga je het misschien ook vanzelf gebruiken.

De P1P is sowieso geen optie voor mij, ik vind die aluminium/glas behuizing een groot pluspunt.
ook de betere camera en beter scherm vind ik wel wat waard.
En standaard gehard stalen nozzle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik gebruik de AMS eigenlijk weinig/niet voor multicolor prints. Ik gebruik het vooral om snel van filament te kunnen wisselen of om wel in 1 print meerdere kleuren te gebruiken maar dan 1 kleur per object (en dan de objecten serieel printen uiteraard).

Al dat gepurge en geprime voelt gewoon te verspillend.

[ Voor 11% gewijzigd door gday op 19-01-2023 20:36 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
Ik zou de AMS vooral als 'droog' filament storage gebruiken, in dus de eerder genoemde (vochtige) garage. Dat kan ook op andere manieren natuurlijk.

En toepassing is toch ook significant deel wel richting garage (denk aan gridfinity en/of alch.shop bakjes en whatnot), en dan is net ff dat bovenste laagje ander kleurtje voor label's perfect
of idd gewoon voor volgende batch ander kleurtje overschakelen.

de P1P kun je zelf ook voorzien van covers, geprint kan maar snelle google levert dat alluminum plaat 380*480*1 ook een 10tje kost.. daar 3 van en dan nog wat glasplaat op maat
edit: of er wordt actief aan 'ontwikkeld' door de community

in dat licht vraag ik me ook af of printen wel uitkan, tegen allu plaat, of bijv lego bouwplaat, dies ook 380*380. Daar een doosje dots tegenaan heb je ook pixels :P

Nozzle kun je vervangen..
Scherm is een voordeel, maar P1P bluetooth + mobiel is alsnog een 'mooi' scherm (? geen ervaring mee natuurlijk)
camera idd wel jammer, maar timelapses zijn nog steeds te doen en op 720p nog wel acceptabel
carbonfilter... nou weet niet of ik daar wel zo blij mee ben.. In mijn garage heb ik al een ongebriukte pijp naar buiten, daar wat verloopjes en afzuigslang/buis/vents tussen dan wil ik die lucht wel ongefilter naar buiten blazen :P

sjah.. ik twijfel nog echt... vooral korting op AMS + filament buffer en whatnot is voor mij reden om op X1CC te wachten.. Mocht die echt altime sold out zijn (omdat ze bijv de AMS'en nu willen bewaren voor de P1P'ers of losse X1C) dann zou het maarzo eens kunnen dat ik toch voor die P1P (al dan niet van gday ;) ga....

Edit: hmm en nu is sold out status weer weg.. eind Jan nog steeds. Dat is al haast geen pre-order meer xD

[ Voor 6% gewijzigd door dewfuz op 20-01-2023 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 18:19
dewfuz schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 18:51:

Weer op voorraad , wees snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gday schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:35:
Ik gebruik de AMS eigenlijk weinig/niet voor multicolor prints. Ik gebruik het vooral om snel van filament te kunnen wisselen of om wel in 1 print meerdere kleuren te gebruiken maar dan 1 kleur per object (en dan de objecten serieel printen uiteraard).

Al dat gepurge en geprime voelt gewoon te verspillend.
Primen hoeft niet per se :P

Maar kost idd veel filament. Hopelijk komt er ook een geoptimaliseerd algoritme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Rabbitto schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:37:
[...]

Weer op voorraad , wees snel.
Iemand nog besteld recent voor de ETA eind januari?
Ben benieuwd of mensen al mail gehad hebben over de betaling van het restbedrag en of er al leverdata genoemd zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door FRANQ op 23-01-2023 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MC Taz Man schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:00:
[...]
Bambulab heeft aangegeven dat ze alles Open Source maken, mochten ze ooit failliet gaan.
Ik ben benieuwd wat met die belofte gebeurt, mochten ze inderdaad failliet gaan en er is een partij die alles wil opkopen en vindt dat ie zich niet gehouden ziet aan die belofte.

Maar goed, is allemaal hypotetisch. Het zou wel een ernstige vorm van mismanagement zijn wil deze tent failliet gaan...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pixelmagic schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:44:
[...]

Zit met een schuin oog naar een Voron te kijken maar dat is toch een aardige prijs, voordeel vind ik wel het bouwen wat je dan kan doen (daar heb ik plezier in). Maar voor de prijs van een zelfbouw voron 2.4 ben je meer kwijt dan een kant-en-klare Bambu met changer.
Er is ook een kant en klare Voron inspired printer te koop. Is opgebouwd uit injection molded onderdelen (dus niet 3D printed) en een aantal machined alu delen. Is in principe een Voron 2.4, maar loopt op Reprap firmware. Als je daar een Pi in prutst kun je 'm denk ik zo op Klipper zetten en heb je in principe een 35x35x35 Voron voor nog geen €1200. Deze meneer heeft er wat videos aan gewijd.

Maar dan heb je alsnog niet de Bambu specifieke features die ze zo aantrekkelijk maakt...

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 23-01-2023 16:31 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-08 19:35
FRANQ schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:36:
[...]

Iemand nog besteld recent voor de ETA eind januari?
Ben benieuwd of mensen al mail gehad hebben over de betaling van het restbedrag en of er al leverdata genoemd zijn.
18/1 pre-order geplaatst. Tot nu toe nog geen updates of betaalverzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
JCreations schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:56:
[...]

18/1 pre-order geplaatst. Tot nu toe nog geen updates of betaalverzoeken.
Ik heb zojuist de pre-order gedaan.
Ik ben heel erg benieuwd hoe snel het nu gaat.

Toch een beetje spannend :D

Jammer dat er geen pei sheets mee verkrijgbaar zijn.
Die zit er denk ik ook niet standaard bij, dus dat word tijdelijk even pla printen.
(ik print vooral abs/asa en soms petg)

Ben het meest benieuwd naar Nylon CF filament, heb daarvoor een 0.6mm nozzle assembly mee besteld.

[ Voor 30% gewijzigd door FRANQ op 24-01-2023 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:28

TTLCrazy

Listen to Frankie

@FRANQ Volgens de handleiding wordt inderdaad een 0.6 mm nozzle aangraden voor PA/CF filament. Persoonlijk heb ik met de 0.4 mm nozzle en het bijgeleverde PA/CF een goed resultaat gehaald. Verder overigens nog niets met PA/CF geprint.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TTLCrazy schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:15:
@FRANQ Volgens de handleiding wordt inderdaad een 0.6 mm nozzle aangraden voor PA/CF filament. Persoonlijk heb ik met de 0.4 mm nozzle en het bijgeleverde PA/CF een goed resultaat gehaald. Verder overigens nog niets met PA/CF geprint.
Wat ook wordt aangeraden, op de Discord iig, is dat je de AMS niet gebruikt voor PA-CF. Heeft te maken met dat je bowden tubes dan heul hard zouden slijten. Een rol kan, meerdere rollen wordt een probleem.

Aldus mensen die aangeven te weten waar ze het over hebben op de Discord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik ben ook zeer te spreken over PA/CF. En ook ik heb het met de 0.4mm nozzle gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
FRANQ schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:03:
[...]

Ik heb zojuist de pre-order gedaan.
Ik ben heel erg benieuwd hoe snel het nu gaat.

.......

Jammer dat er geen pei sheets mee verkrijgbaar zijn.
........
Zal waarschijnlijk pas na de 28ste worden aangezien ze in CN nog vrij zijn. Het lijkt erop dat de eu warehouse vanuit CN beheerd wordt.

Op Reddit is een gebruiker erg te spreken over de Energetic Plate van AliExpress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
JCreations schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:34:
[...]

Zal waarschijnlijk pas na de 28ste worden aangezien ze in CN nog vrij zijn. Het lijkt erop dat de eu warehouse vanuit CN beheerd wordt.

Op Reddit is een gebruiker erg te spreken over de Energetic Plate van AliExpress.
Maar de printer heeft die data matrix codes niet nodig op de plaat?
Dan denk ik namelijk dat ik gewoon een buildtak pei sticker koop en die plak op de staalplaat van de coolplate.
https://www.3djake.nl/buildtak/pei-folie

Ik print al jaren op deze stickers, ze gaan echt super lang mee.
En ik gebruik helemaal niets als hecht (of juist minder) middel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JCreations
FRANQ schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:54:
[...]

Van wat ik lees zijn ze niet nodig.

Je kan ook zelf die codes printen.

https://www.printables.co...smooth-pei-textured-sheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
[...]

Dan denk ik namelijk dat ik gewoon een buildtak pei sticker koop en die plak op de staalplaat van de coolplate.

Ik print al jaren op deze stickers, ze gaan echt super lang mee.
En ik gebruik helemaal niets als hecht (of juist minder) middel.
Hmm, das wel een goeie. Dank voor deze tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
[...]

Ik heb de printer nog niet en zelf ook geen ervaring met PEI etc. Maar lees even dit voordat je die sheet erop plakt

https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Aan achterkant van de plate zit een stukje waar geen coating op zit. Hier gaat de nozzle overheen (?). Geen idee of dit dan nog goed functioneert met een andere sheet ivm diktes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
JCreations schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:28:
[...]

Ik heb de printer nog niet en zelf ook geen ervaring met PEI etc. Maar lees even dit voordat je die sheet erop plakt

https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Aan achterkant van de plate zit een stukje waar geen coating op zit. Hier gaat de nozzle overheen (?). Geen idee of dit dan nog goed functioneert met een andere sheet ivm diktes.
Kwam deze ook nog tegen
https://whambam3d.com/col...stalled-pex-build-surface

lijkt me ook wel wat :)

Alleen de verzending duurt nogal lang, en is duur -O-

[ Voor 3% gewijzigd door FRANQ op 24-01-2023 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FRANQ schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:26:
[...]

Kwam deze ook nog tegen
https://whambam3d.com/col...stalled-pex-build-surface

lijkt me ook wel wat :)

Alleen de verzending duurt nogal lang, en is duur -O-
Ik zit ook al een tijdje te luren naar een WhamBam plate, maar kosten houden me nog tegen...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
iMars schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:39:
[...]

Ik zit ook al een tijdje te luren naar een WhamBam plate, maar kosten houden me nog tegen...
Tis niet echt de shipping wat het duur maakt, maar die k*t tax de hele tijd haha.

En vraagje, wat moet je met die 5 qr codes?

edit, shipping duurt zo lang vanwege chinese newyear

[ Voor 7% gewijzigd door Yzord op 24-01-2023 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06-2024
Hier een bezitter van een X1C met AMS. De PA-CF van eSun gewoon geprint met de 0.4 nozzle, zonder problemen. Vanuit de AMS waar ik de luchtvochtigheid met de passieve silicaat oplossing al paar weken op 18% houd (na het drogen in de digitale keuken-oven). AMS is wat mij betreft echt een aanrader. Minder gedoe met steeds wisselen van filament, en ook het support filament werkt goed voor betere bridging.

Helaas is begin januari de hotend uit elkaar geklapt tijdens een print. Sindsdien in afwachting van een vervangende hotend die ze (onder garantie) helaas vanuit China hebben verstuurd en nog steeds onder weg is. Ondertussen zelf een 0.2 hotend vanuit Duitsland besteld en ontvangen. Weer lekker door kunnen printen tot afgelopen weekend de heatbed een interne kabelbreuk kreeg en enkel nog in de lage positie signaal doorgeeft. Nu ligt mijn printer helaas helemaal stil, want ook PETG trekt op deze manier krom.

Als hij normaal werkt een prachtig aparaat, maar op dit momen baal ik een beetje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

JCreations schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:34:
[...]

Ik heb gisteren nog wat onderdelen besteld in de EU-shop en die zijn vandaag verzonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Review van de whambam plaat.

Fepshop is de Nederlandse whambam importeur, maar die is niet van plan ze op voorraad te nemen voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
FRANQ schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 00:19:
Review van de whambam plaat.

[YouTube: WHAM BAM Build Plate For BAMBU LAB 3D Printers - Unboxing, Installation & Results]

Fepshop is de Nederlandse whambam importeur, maar die is niet van plan ze op voorraad te nemen voorlopig.
Thanks, toch maar besteld. Ziet er wel heel gelikt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Wat me al die jaren heeft tegengehouden om die Wham Bam-dingen te kopen is dat je met staalwol aan de gang moet om je plaat op te schuren. Daar heb ik helemaal geen zin in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
gday schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 01:08:
Wat me al die jaren heeft tegengehouden om die Wham Bam-dingen te kopen is dat je met staalwol aan de gang moet om je plaat op te schuren. Daar heb ik helemaal geen zin in. :P
Op dat filmpje zeggen ze juist dat ze dat helemaal niet gedaan hebben en dan werkt het alsnog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Yzord schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 01:17:
[...]

Op dat filmpje zeggen ze juist dat ze dat helemaal niet gedaan hebben en dan werkt het alsnog prima.
In de reacties staat dat mensen er problemen mee hebben gehad. Bovendien, waarom zou Wham Bam het al die jaren in de instructies hebben staan als het helemaal niet nodig zou zijn? Die ruiprint gast zegt zelf ook dat je het beter wel kunt doen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door gday op 25-01-2023 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Yzord schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 01:17:
[...]

Dat zeggen ze bij pei ook, en dat heb ik ook nooit gedaan.
Alleen af en toe ontvetten isopropyl alcohol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Yzord schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 00:43:
[...]

Thanks, toch maar besteld. Ziet er wel heel gelikt uit
Waar heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Ja toch bij whambam zelf dus.
Hoopte dat je misschien een Nederlandse webshop gevonden had :)

Ik ga hem ook bestellen.
De pei sheets van bambu zijn voorlopig toch nog niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

De PEI-sheets van BL zijn inderdaad weer uitverkocht. Ik heb er gelukkig nog 2 die in aantocht zijn. Als ik die PEX-dingen van WhamBam zou bestellen voor mijn printers ben ik bijna €200 kwijt, en dan komen er ook nog eens invoerrechten overheen. Ik weet echt niet of dat het geld waard is want ik vind de reviews altijd zo wisselend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

FRANQ schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:09:
[...]

Ja toch bij whambam zelf dus.
Hoopte dat je misschien een Nederlandse webshop gevonden had :)

Ik ga hem ook bestellen.
De pei sheets van bambu zijn voorlopig toch nog niet leverbaar.
Wham Bam heeft best wat resellers in Europa maar die verkopen altijd maar een kleine subset van het assortiment. Kans is klein dat je daar iets bij gaat vinden voor een printer van BL.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:30
Wat een super printer heb m nu een aantal weken en print echt razendsnel. Heb ooit op Gambody een Paul the Alien 👽 gekocht en wilde hem ooit op mijn prusa printen. Na wat flinke Nintendo figurines te hebben geprint ben ik toch maar eens begonnen aan de de lifesize versie van Paul 👽. Op het gemakje iets van een week over geprint. Terwijl gambody berekend op ongeveer een maand.

Helaas verkeken op het filament, 2 kleuren filament gebruikt maar niet bij nagedacht dat hij in stukken geprint moest worden, dus het is een beetje een lapjes Alien 👽 geworden. Maar moet hem toch in het voorjaar gaan bewerken en ga hem dan mooi spuiten. Het hoofd is een beetje een drama om te lijmen maar al met al toch goed tevreden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUsy2cM-uVvj3NZcM1_pIrNLZvw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SLnjPvc1l3v0x4SIxe3aUHmY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
wow, dies vet! Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Heb hem ook gekocht. Welke maat heb jij gepakt? Ik dacht ik doe de life size, maar dan ben ik nog wel ff bezig hahaha.... en toch wel een uitdaging. Maar welke heb jij?
- All connectors should be printed at 100% Infill;
Weet jij welke stl files de connectors zijn? Of hoe herken ik ze?

[ Voor 16% gewijzigd door Yzord op 28-01-2023 00:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie
Yzord schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 00:15:
[...]

Heb hem ook gekocht. Welke maat heb jij gepakt? Ik dacht ik doe de life size, maar dan ben ik nog wel ff bezig hahaha.... en toch wel een uitdaging. Maar welke heb jij?

[...]

Weet jij welke stl files de connectors zijn? Of hoe herken ik ze?
Als je hem gekocht hebt dan heb je toegang tot alle versies, ik heb hem als eerst een keer op de Prusa geprint
Deze print heeft geen connectors als ik me goed herinner, gewoon lijmen :)

De life size heeft ook geen connectors en is super goed te lijmen alleen het hoofd is een drama. maar te doen.
Zit +/- 4 tot 5 Kilo filament in.

Succes met printen!!!

Tip voor lijm : Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owDXncnsaglq7v_eshd4_L0t81o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E0B4hEAtw9tbm40XCZBU75PI.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Heb hem af. Echt een heel leuk ontwerp al moet ik hem nog wel even schilderen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Jz8Z00tn/IMG-0273.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
X1C incoming 8)

23e besteld, vanmorgen restbetaling, vanmiddag track and trace.

*O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Welcome to the fam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie
Yzord schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 21:07:
Heb hem af. Echt een heel leuk ontwerp al moet ik hem nog wel even schilderen.

[Afbeelding]
Ziet er strak uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerPas
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mijn bambu x1C met 2x AMS ook binnengekregen. Echter loop ik hier direct tegen een probleem aan.

De bambu helemaal uitgepakt en opgestart, verbonden met mijn wifi.
Bambu app geinstalleerd en Bambustudio op mijn computer.

Echter krijg ik met geen mogelijkheid het voor elkaar om de Bambu te binden.

In bamustudio geeft hij aan geen devices, klik ik op de + zie ik hem wel in mijn netwerk hangen.
Klik hem vervolgens de printer aan krijg ik een of andere vage foutmelding in beeld met error post. conf o.i.d.

Als ik vervolgens via de mobiel probeer te binden klik ik op + en dan scan ik de QR code op de display van de printer, maar blijft hij enkele minuten binden en gebeurd er vervolgens ook niks.

Heb al screens e.d. naar support gestuurd afgelopen donderdag, maar tot nu toe nog geen reactie gehad.
Heel vervelend! Zijn er meer die hier tegenaan zijn gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
TweakerPas schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:12:
Mijn bambu x1C met 2x AMS ook binnengekregen. Echter loop ik hier direct tegen een probleem aan.

In bamustudio geeft hij aan geen devices, klik ik op de + zie ik hem wel in mijn netwerk hangen.
Klik hem vervolgens de printer aan krijg ik een of andere vage foutmelding in beeld met error post. conf o.i.d.

Als ik vervolgens via de mobiel probeer te binden klik ik op + en dan scan ik de QR code op de display van de printer, maar blijft hij enkele minuten binden en gebeurd er vervolgens ook niks.

Heb al screens e.d. naar support gestuurd afgelopen donderdag, maar tot nu toe nog geen reactie gehad.
Heel vervelend :/
Helaas kan ik je niet helpen.

Maar wanneer is je printer verstuurd?
Mijne is nu in Bochum... #duurtlang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerPas
  • Niet online
19-01 kreeg ik de melding dat hij onderweg was (Bochum inderdaad) en 24-01 was hij ready for pickup oftewel onderweg met DHL. De 26e had ik hem binnen.

[ Voor 9% gewijzigd door TweakerPas op 31-01-2023 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

2.4GHz, of mixed WiFi? In het geval van mixed; daar hoorde ik idd veel issues mee. Ik heb daarom (preventief) een 2.4-only Home Automation netwerk ingesteld (naast het normale WiFi). Werkte in één keer.

Bijkomend voordeel; alle home automation shit is nu 100% gescheiden van mijn "productie" netwerk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De printer deed net een slim... Het laatste beetje support filament zat niet meer op de rol, maar in de PTFE tubes, AMS gaf aan dat de locatie leeg was, printer moest van filament wisselen voor de rest van de print, printer purged alle filament in het systeem en gaat verder met printen zoals het hoort *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Heb ik gister 2 van die pei stickers gekocht, omdat de hotplate nog steeds niet beschikbaar was.
https://eu.store.bambulab...bu-high-temperature-plate

Zijn vandaag die hotplates ineens beschikbaar :X
https://eu.store.bambulab...bu-high-temperature-plate

Dus die ook maar besteld. 8)7

Voorlopig genoeg pei dus...
MC Taz Man schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:30:
De printer deed net een slim... Het laatste beetje support filament zat niet meer op de rol, maar in de PTFE tubes, AMS gaf aan dat de locatie leeg was, printer moest van filament wisselen voor de rest van de print, printer purged alle filament in het systeem en gaat verder met printen zoals het hoort *O*
Ik weet niet hoelang die teflon tubes zijn.
Maar dan purged hij iets van 50cm filament in die shute?

Ben benieuwd of die keutel dan gewoon eruit valt.

Dat is dan toch best een zware bevalling _O-

[ Voor 23% gewijzigd door FRANQ op 31-01-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FRANQ schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:51:
[...]

Ik weet niet hoelang die teflon tubes zijn.
Maar dan purged hij iets van 50cm filament in die shute?

Ben benieuwd of die keutel dan gewoon eruit valt.

Dat is dan toch best een zware bevalling _O-
Yep, maar niet als één keutel :D Waren er 3, of 4 :P Geen idee hoe lang de PTFE is, maar laaaaaaang. Gelukkig is er nog een behoorlijke hoeveelheid Support W gebruikt, vóór het op-op was. Voelt minder als verspilling :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerPas
  • Niet online
MC Taz Man schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:29:
2.4GHz, of mixed WiFi? In het geval van mixed; daar hoorde ik idd veel issues mee. Ik heb daarom (preventief) een 2.4-only Home Automation netwerk ingesteld (naast het normale WiFi). Werkte in één keer.
Bijkomend voordeel; alle home automation shit is nu 100% gescheiden van mijn "productie" netwerk :D
Ik had mijn wifi al op 2.4Ghz only ingesteld, dat had ik ook gevonden inderdaad. Ik kreeg net ook een bericht van bambu, ze willen nu graag de log ontvangen van de machine om te kijken wat dat kan zijn.
Zal het laten weten wat daar uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik heb dit probleem ook gehad, ondanks dat ik een apart WiFI-netwerk had voorbereid dat alleen op 2.4GHz zat. Het probleem (b)leek echter in de iOS-app te zitten, want toen ik het uiteindelijk probeerde met een Android-device werkte alles meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Mag ik vragen waar iedereen hun Bambu voor gebruikt of gaat gebruiken? Hobby, commercieel of beide? En in het geval van commerciële toepassingen, in welke richting moet ik denken?

Ik ben momenteel een hobbyist met een MK3 en zit verlekkerd te kijken naar de mogelijkheden van de printers van Bambulabs. Echter, de noodzaak om een dergelijke printer te kopen is er momenteel nog niet. Na een paar commissies te hebben voltooid, lijkt een beetje productie draaien op een dergelijke printer wel leuk.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
Poosje geleden heb ik gepost dat mijn Bambu X1C Combo was opgestuurd maar weer retour was gegaan omdat Bambu de verkeerde verzendmethode had gekozen. DHL heeft niet bij me afgeleverd.

Dit is inmiddels 3 weken geleden. Meerdere berichten naar support maar behalve 1 berichtje ruim een week geleden dat ze het zouden oppakken met logistiek, helemaal niet meer. Ook niet naar meerdere berichten.

Begin me nu wel te ergeren. Heeft iemand ergens een telefoon nummer of ander email/contact bij Bambu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PjotrStroganov schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:41:
Mag ik vragen waar iedereen hun Bambu voor gebruikt of gaat gebruiken? Hobby, commercieel of beide? En in het geval van commerciële toepassingen, in welke richting moet ik denken?

Ik ben momenteel een hobbyist met een MK3 en zit verlekkerd te kijken naar de mogelijkheden van de printers van Bambulabs. Echter, de noodzaak om een dergelijke printer te kopen is er momenteel nog niet. Na een paar commissies te hebben voltooid, lijkt een beetje productie draaien op een dergelijke printer wel leuk.
Ik ben van 1 MK3 naar 2 MK3 gegaan en daarna van 1x X1C naar 3x X1C erbij gegaan.
Moet zeggen, het is bij mij 95% zakelijk (mijn behuizingen) Nu kan ik snel opschalen als ik meer nodig heb, en daarnaast doe ik wat printservices. Het is voor mij daarom heel makkelijk om printers aan te kunnen schaffen omdat deze zich al terug verdiend hebben in afgelopen jaar. De overige 5% is voor de lol tussendoor (als ik daar tijd voor heb :+ ).

Maar voor als hobbyist is dat een heel ander verhaal. Daar moet je de printer privé aanschaffen en ik kan niet in jouw financien kijken ;)

Eerlijk is eerlijk, er is niks mis met de Prusa, dat zijn echte werkpaarden en elke print komt er gewoon goed van af, keer op keer. Ja minder snel. De MMU2 is ook prima om multicolor prints te doen. De AMS is daar wel weer een stuk gebruikers vriendelijker in moet ik eerlijk toegeven.

Merk je nu dat je meer wil/moet printen dan dat je kan? Dus dat je of een extra printer nodig hebt of een snellere? Voordat ik zoveel behuizingen "moest" printen, en meer voor de lol printte, was 1 Prusa meer dan voldoende, ok je moet op je prints wachten, maar dat is prima.

Het blijft altijd een combinatie van de volgende vragen:
Heb ik het nodig?
Hoe graag wil ik het?

We kopen allemaal wel eens wat gadgets en spullen die we niet nodig hebben. Zelfde geldt voor 3D printers, dat blijft uiteindelijk een keuze voor jezelf ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel95
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13:45
iMars schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:26:
[...]

Ik ben van 1 MK3 naar 2 MK3 gegaan en daarna van 1x X1C naar 3x X1C erbij gegaan.
Moet zeggen, het is bij mij 95% zakelijk (mijn behuizingen) Nu kan ik snel opschalen als ik meer nodig heb, en daarnaast doe ik wat printservices. Het is voor mij daarom heel makkelijk om printers aan te kunnen schaffen omdat deze zich al terug verdiend hebben in afgelopen jaar. De overige 5% is voor de lol tussendoor (als ik daar tijd voor heb :+ ).

Maar voor als hobbyist is dat een heel ander verhaal. Daar moet je de printer privé aanschaffen en ik kan niet in jouw financien kijken ;)

Eerlijk is eerlijk, er is niks mis met de Prusa, dat zijn echte werkpaarden en elke print komt er gewoon goed van af, keer op keer. Ja minder snel. De MMU2 is ook prima om multicolor prints te doen. De AMS is daar wel weer een stuk gebruikers vriendelijker in moet ik eerlijk toegeven.

Merk je nu dat je meer wil/moet printen dan dat je kan? Dus dat je of een extra printer nodig hebt of een snellere? Voordat ik zoveel behuizingen "moest" printen, en meer voor de lol printte, was 1 Prusa meer dan voldoende, ok je moet op je prints wachten, maar dat is prima.

Het blijft altijd een combinatie van de volgende vragen:
Heb ik het nodig?
Hoe graag wil ik het?

We kopen allemaal wel eens wat gadgets en spullen die we niet nodig hebben. Zelfde geldt voor 3D printers, dat blijft uiteindelijk een keuze voor jezelf ;)
Waar doe je de printservice? Eigen website gemaakt? Via Etsy wat zaken verkopen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michiel95 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:54:
[...]

Waar doe je de printservice? Eigen website gemaakt? Via Etsy wat zaken verkopen...?
Zoetermeer en omgeving. Ik heb een website, maar niet voor de printservices en al helemaal niet op Etsy.
Mijn printers draaien 60~70% van de tijd alleen al voor mijn behuizingen. Ik doe voornamelijk services voor vrienden en collega's. Ik denk (is natuurlijk wel een goed teken als het zo is) dat ik of niet snel genoeg kan leveren, of mijn eigen productie in geding komt als ik dat aktief ga aanbieden.

Ik kan natuurlijk uitbreiden met nog meer printers, maar dat past niet meer in mijn huis :+
Heb nu 2x MK3S+ (1 met MMU2S), 3x X1CC (waarvan 1 met 4x AMS) een Voron v2.4r2 in de maak, een Prusa XL in pre-order en een Zaxe coreXY Idex welke ik binnen enkele maanden krijg voor beta testing.

Ohja, niet de Prusa mini+ van mijn vrouw vergeten :o _/-\o_ (gouden tip, nooit meer geklaag dat ik te veel filament bestel _/-\o_ _/-\o_ )

Zou zakelijk ruimte kunnen huren, maar dan ben ik minder flexibel. Nu kan ik een printer starten wanneer ik maar wil, anders moet ik naar mijn locatie, iets wat ik eind van de avond, begin van de nacht niet wil.

Plus het is voor mij (ondanks dat het een business is) een hobby wat ik naast mijn normale baan doe. Kan natuurlijk ook op mijn eigen locatie "thuiswerken". Maar dat vind ik nog ff te ver gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Door @iMars ook een X1C combo besteld. Bedankt hè! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
Grmbl.. kvk geregistreerd, ~ 1.5 week wachten op btw nummer. krijg ik mail dat ik al btw nummer had (van zonnepanelen)... Had ik eerder kunnen bestellen :/

Ahwell.. pre-order is geplaatst. X1CC, ~ mid-feb. als ze dat ook echt halen dan is dat nog behoorlijk rapper dan eind maart waar ik me eerst op richtte

meteen maar tweede order erachteraan.. Textured plate, 0.6 nozzle. nu het nog/weer op voorraad is. Zullen wel eerder binnenkomen dan de printer, maar prima

[ Voor 20% gewijzigd door dewfuz op 03-02-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
dewfuz schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:27:
Grmbl.. kvk geregistreerd, ~ 1.5 week wachten op btw nummer. krijg ik mail dat ik al btw nummer had (van zonnepanelen)... Had ik eerder kunnen bestellen :/

Ahwell.. pre-order is geplaatst. X1CC, ~ mid-feb. als ze dat ook echt halen dan is dat nog behoorlijk rapper dan eind maart waar ik me eerst op richtte

meteen maar tweede order erachteraan.. Textured plate, 0.6 nozzle. nu het nog/weer op voorraad is. Zullen wel eerder binnenkomen dan de printer, maar prima
kvk voor print services?
denk je meteen al zoveel omzet te draaien?
en waar ga je het aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
FRANQ schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:10:
[...]
kvk voor print services?
denk je meteen al zoveel omzet te draaien?
en waar ga je het aanbieden?
Natuurlijk ben ik bereid de generieke print/protype hulp-dienst aan te bieden. Maar dat is niet mijn primaire focus en ga ik dan ook niet persee op marketen.

Heb tenminste 2 afzonderlijke product ideeën waarbij prints ondersteunend zijn. een in combinatie met software en andere in combinatie met hardware/electronica.

Maar product ontwikkeling is onderdeel van ondernemen. Die uren en kosten tellen allemaal mee.

Wat bedoel je met 'zoveel'? Genoeg om daily job te quitten. Nee dat zeker niet. Genoeg om aanschaf van 3d printer die je over 5 jaar afschrijft te kunnen verantwoorden? Dat is wel het streven ja. Hem terugbetalen dit jaar? Ja zou ook wel fijn zijn.

Of bedoel je die 20k waaronder je de KOR mag gebruiken. Dat is het he, mag. De KOR heeft ook nadelen. Dus daar kies ik niet voor.

[ Voor 11% gewijzigd door dewfuz op 04-02-2023 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
dewfuz schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 00:11:
[...]

Natuurlijk ben ik bereid de generieke print/protype hulp-dienst aan te bieden. Maar dat is niet mijn primaire focus en ga ik dan ook niet persee op marketen.

Heb tenminste 2 afzonderlijke product ideeën waarbij prints ondersteunend zijn. een in combinatie met software en andere in combinatie met hardware/electronica.

Maar product ontwikkeling is onderdeel van ondernemen. Die uren en kosten tellen allemaal mee.

Wat bedoel je met 'zoveel'? Genoeg om daily job te quitten. Nee dat zeker niet. Genoeg om aanschaf van 3d printer die je over 5 jaar afschrijft te kunnen verantwoorden? Dat is wel het streven ja. Hem terugbetalen dit jaar? Ja zou ook wel fijn zijn.

Of bedoel je die 20k waaronder je de KOR mag gebruiken. Dat is het he, mag. De KOR heeft ook nadelen. Dus daar kies ik niet voor.
Vanwege dat je over het btw nummer van je zonnepanelen begon, dacht ik dat je ergens op een site je 3D printer ging aanmelden voor print services.

Ik vond het een beetje omslachtig om voor een hobby printer een kvk en btw nummer aan te vragen om zo de printer zonder btw aan te kunnen schaffen.

Dus ik vermoedde wel dat je iets zakelijks ermee ging doen, maar het leek me wat optimistisch om te verwwachten dat je omzet dermate hoog zou zijn met printen voor anderen dat je een kvk en btw nummer nodig hebt.

Maar ik begrijp nu dat je 3D printer een tool is om je product te kunnen maken.

Leuk, en succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
Als ik het goed begrijp kijken 'ze' wel degelijk naar je activiteiten/sbi codes. Btw aftrekken of verleggen op 3d printer ten behoeve van de activiteit stroom terugleveren ruikt idd naar verkapt korting belastingontduiking, ik vraag me af of je daar mee weg komt.

Ik heb iom kvk de activiteit product ontwikkeling bijgeprikt. En daarvoor is de 3d printer een belangrijke tool. Net als de berg devboardjes die ik ook besteld heb. Die activiteiten kun je naar hartelust bijprikken tho.

Een zakelijke bankrekening krijgen is moeilijker. Die willen al van je weten naar/van welke landen je gaat ex/importeren. Is ook een menselijk process wat nu meer dan 5 werkdagen duurt... Sjah het internet is open, dat kan overal vandankomen en naartoe gaan.

Maargoed zal wel anti witwassen zijn enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Gister was de stekker van de AMS enigszins losgekomen.
De AMS knipperde rood op alle 4 de posities.

De X1C stond te purgen en te purgen en nog meer te purgen.
In het display een melding dat het filament op positie 4 leeg was, en dat hij het restant aan het purgen was.
Alleen was dat een nieuwe rol... Kwam er pas na een lange tijd achter, heel de keutelbak vol.

Blijkbaar had ik de stekker er niet goed in geklikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Heb mijn Wham Bam Pex plate binnen. Dat ging nog vrij vlot aangezien levering voor 1 maart stond gepland. Ben benieuwd of ik nu van die glue stick af ben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Yzord schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:24:
Heb mijn Wham Bam Pex plate binnen. Dat ging nog vrij vlot aangezien levering voor 1 maart stond gepland. Ben benieuwd of ik nu van die glue stick af ben :-)
Dat is zeker vlot.
ik ben heel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:24:
Laat me/ons even je bevindingen weten. Ik wilde deze ook bestellen maar was te laat, out of stock -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
iMars schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:08:
[...]

Laat me/ons even je bevindingen weten. Ik wilde deze ook bestellen maar was te laat, out of stock -O-
Zal ik zeker doen. Ik ga echt niet aan de gang met staalwol enzo, gewoon hup, uit de verpakking zo de printer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:14:
[...]

Zal ik zeker doen. Ik ga echt niet aan de gang met staalwol enzo, gewoon hup, uit de verpakking zo de printer in.
Dat is ook precies mijn gedachte, ik wil een product wat ik gelijk kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie
Nieuwe (OTA) firmware is online :

https://wiki.bambulab.com...-firmware-release-history

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
mooi, meteen maar even binnen hengelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schijnt bij sommige nog al verkeerd te gaan... deze moeten dan de printer uit en aan zetten en dan weer... waarna het wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
Hier alles goed gegaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Hier ook alles ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Whambam verstuurt nu vanuit Polen voor $12. Scheelt weer importgedoe. Net 2 PEX-platen besteld voor omgerekend €135 incl shipping. Als het werkelijk wat is bestel ik ook nog voor de andere printers.

[ Voor 9% gewijzigd door gday op 11-02-2023 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 16:43
gday schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 11:14:
Whambam verstuurt nu vanuit Polen voor $12. Scheelt weer importgedoe. Net 2 PEX-platen besteld voor omgerekend €135 incl shipping. Als het werkelijk wat is bestel ik ook nog voor de andere printers.
Klinkt enorm duur voor 2 platen? Wat is hier zo speciaal aan als ik vragen mag. Ben zelf erg tevreden met de Textured PEI sheets van Bambu zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

colorsone schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 11:48:
[...]

Klinkt enorm duur voor 2 platen? Wat is hier zo speciaal aan als ik vragen mag. Ben zelf erg tevreden met de Textured PEI sheets van Bambu zelf.
Het idee is dat je geen plakstift of ander spul meer hoeft te gebruiken zoals bij de platen van BL zelf. Soms wil je geen textured finish op je prints maar heb je ook geen zin om met lijm aan de gang te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 16:43
gday schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 15:06:
[...]

Het idee is dat je geen plakstift of ander spul meer hoeft te gebruiken zoals bij de platen van BL zelf. Soms wil je geen textured finish op je prints maar heb je ook geen zin om met lijm aan de gang te gaan.
Ik heb op de Textured PEI en smooth PEI van Bambu nog nooit een plakstift nodig gehad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Filament was op, helaas niet meer dezelfde kleur op voorraad, maar toch leuk dat je door kan printen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vB3TISIxqUJVktNBBCsQOcd9rk0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EhSE5EfFinGp3PNFFWjq5VbD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Laatst online: 05-09 15:16
FRANQ schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 23:33:
Filament was op, helaas niet meer dezelfde kleur op voorraad, maar toch leuk dat je door kan printen

[Afbeelding]
Mocht je nog wat zoeken: https://amzn.eu/d/8WC2JXS

Wel alleen zwart in de aanbieding, maar zelf al meerdere rollen van monoprice geprint en geen problemen mee gehad. Zelf ook maar weer twee rollen besteld.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Het schijnt dat hun filament uit de fabriek van eSun komt, dus gewoon eSun nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captnemo
  • Laatst online: 07:43
Past die 1kg rol in de AMS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeru
captnemo schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:02:
[...]

Past die 1kg rol in de AMS?
De rollen die ik tot nu toe heb gehad wel.
Yzord schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:32:
Het schijnt dat hun filament uit de fabriek van eSun komt, dus gewoon eSun nemen.
Maar esun koop je niet voor 13€ pkg. Dus dan doe mij maar monoprice voor een stuk minder. Beetje rare logica om dan maar esun te kopen lijkt mij....

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeru schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:59:
[...]

Maar esun koop je niet voor 13€ pkg. Dus dan doe mij maar monoprice voor een stuk minder. Beetje rare logic om dan maar esun te kopen lijkt mij....
Ligt eraan wat er op die rollen terecht komt. Als het de b-kwaliteit is, kan hij een punt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
MC Taz Man schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:28:
[...]

Ligt eraan wat er op die rollen terecht komt. Als het de b-kwaliteit is, kan hij een punt hebben.
Tuurlijk, maar dat is tot nu toe niet mijn ervaring en ook niet wat hij zegt. Heb ook al meerdere keren met esun verkeerd gespoelde filament gehad. Dus om dat nou perse altijd kwaliteit te noemen gaat ook ver vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

Yzord schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:32:
Sunlu, klinkt als Esun :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGe-i8lECIBO6HL5knZRE9lQmiQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SLQ0fiMUH0gujXIZl7qpB2Sx.jpg?f=user_large

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeru schreef op zondag 12 februari 2023 @ 18:08:
[...]

Tuurlijk, maar dat is tot nu toe niet mijn ervaring en ook niet wat hij zegt. Heb ook al meerdere keren met esun verkeerd gespoelde filament gehad. Dus om dat nou perse altijd kwaliteit te noemen gaat ook ver vind ik.
Dat verkeerd gespoelde heb ik gelukkig maar 1 keer meegemaakt, maar verder idd gewoon niets bijzonders & goed spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, jij bent dus de schuldige van het feit dat er helemaal geen PLA meer te krijgen is van BL zelf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

MC Taz Man schreef op zondag 12 februari 2023 @ 18:32:
[...]

Ah, jij bent dus de schuldige van het feit dat er helemaal geen PLA meer te krijgen is van BL zelf :(
Nee hoor, niet mijn foto (komt uit de FB groep). Ik had een bescheiden 3 rolletjes besteld. Heb gewoon een pricetracker op de website aan staan (sold out webelement). als er voorraad is dan krijg je een notificatie. Voorlopig heb ik genoeg filament, veel Esun, prusament, Bambu en wat Filamentum.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
MC Taz Man schreef op zondag 12 februari 2023 @ 18:31:
[...]

Dat verkeerd gespoelde heb ik gelukkig maar 1 keer meegemaakt, maar verder idd gewoon niets bijzonders & goed spul.
Als je denkt dat monoprice bijzondere dingen verkoopt op basis daarvan check eens monoprice.eu maken schijnbaar ook nog wel goede audioapparatuur zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Wel een mooie in-depth review van Design Prototype Test: https://watch.thekitty.zone/watch?v=_y7Me79WMws
(met niet al te veel prusa bashing)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

@ocf81 Jammer van die titel dat ze daar Apple gebruiken. Als Apple de bambu had gemaakt had hij namelijk 3500 Euro gekost en hadden drommen mensen voor de winkel gelegen om hem zo snel mogelijk in bezit te hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

TTLCrazy schreef op maandag 13 februari 2023 @ 07:17:
@ocf81 Jammer van die titel dat ze daar Apple gebruiken. Als Apple de bambu had gemaakt had hij namelijk 3500 Euro gekost en hadden drommen mensen voor de winkel gelegen om hem zo snel mogelijk in bezit te hebben :+
Er zijn wel meer factoren dan alleen prijs die iets tot een product maakt dat te vergelijken is met Apple. Dat wordt ook duidelijk uitgelegd in de video. Heb je hem wel bekeken of heb je alleen naar de eerste paar minuten gekeken?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

ocf81 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 08:42:
[...]

Er zijn wel meer factoren dan alleen prijs die iets tot een product maakt dat te vergelijken is met Apple. Dat wordt ook duidelijk uitgelegd in de video. Heb je hem wel bekeken of heb je alleen naar de eerste paar minuten gekeken?
Ik heb helemaal niet naar de video gekeken, vandaar ook de :+ smiley :)

Ik begrijp enigszins waar de vergelijking vandaan komt, want Apple heeft wel een eco systeem waar alles meestal werkt en je als gebruiker niet veel van de hardware hoeft te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:05
Heeft iemand ervaring met beide units?
Ik vraag me af of er nou echt een groot verschil zit in het geluid tussen de P1P en de X1 Carbon.
YouTube filmpjes verschillen enorm van elkaar in oordeel en ik twijfel of het echt meerwaarde heeft om de X1 Carbon te kopen over de P1P.
Het gaat mij voornamelijk om de AMS zodat ik niet meer handmatig filament hoef te wisselen (maar veel 2 kleuren badges change color op layerheight).
Ik print voornamelijk (90%) PLA
Hiervoor gebruik ik nu een Ender 3 S1 pro welke wegens ruimtegebrek in de woonkamer staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Dan zou ik toch maar voor de carbon gaan want de closed environment zorgt sowieso voor minder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:46:
Dan zou ik toch maar voor de carbon gaan want de closed environment zorgt sowieso voor minder geluid.
Plus je hebt dan meer mogelijkheden qua filament.
Pagina: 1 ... 10 ... 114 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.