En je hoeft geen behuizing te printen, omdat die gewoon meegeleverd isMC Taz Man schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:26:
[...]
Plus je hebt dan meer mogelijkheden qua filament.

En je hoeft geen behuizing te printen, omdat die gewoon meegeleverd isMC Taz Man schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:26:
[...]
Plus je hebt dan meer mogelijkheden qua filament.
Nee, ik op textured ook niet, maar soms wil je een vlakke onderkant.colorsone schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:42:
[...]
Ik heb op de Textured PEI en smooth PEI van Bambu nog nooit een plakstift nodig gehad..
[Voor 9% gewijzigd door gday op 13-02-2023 19:11]
ingen vill veta var du köpt din tröja
gday schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:10:
[...]
Nee, ik op textured ook niet, maar soms wil je een vlakke onderkant.![]()
Maar heb je het over de high temp PEI? Met welk materiaal print jij daar op met succes zonder release agent?
Ik had graag dezelfde platen gehad als op m’n Prusa’s. Satin blijft fijn.
Ja, zoals gezegd gebruik ik die textured platen zelf ook. Ik heb ook een paar van die high temp platen maar eerlijk gezegd heb ik nooit geprobeerd om daar PLA op te printen zonder release agent. Toch maar eens proberen dan.colorsone schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:09:
[...]
[Afbeelding]
Deze 2 platen werken prima met PLA+ wel eerst even schoonmaken met 97% IPA.
Hier lijken de reviews toch over te verschillen van mening.Yzord schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:46:
Dan zou ik toch maar voor de carbon gaan want de closed environment zorgt sowieso voor minder geluid.
Met het deurtje open hoor ik (veel) meer herrie dan met het deurtje dicht.Zilverdael80 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:02:
[...]
Hier lijken de reviews toch over te verschillen van mening.
Enerzijds door 2 extra fans (waarvan 1 vrijwel nutteloze 'filtratie' fan)
Anderzijds door het resoneren van de zijpanelen.
en die gesloten omgeving is nog eens niet ideaal voor PLA door hitte opbouw in de print kamer.
Vandaar dat ik vroeg naar iemand die echt die ervaring heeft (liefst met beide units).
Een decibelmeter zegt ook niet alles.
Ik heb X1C's en P1P's, maar die laatste moet ik nog uitpakken. Zitten al 5 weken in de doos omdat ik ruimte moet maken.Zilverdael80 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:02:
[...]
en die gesloten omgeving is nog eens niet ideaal voor PLA door hitte opbouw in de print kamer.
Vandaar dat ik vroeg naar iemand die echt die ervaring heeft (liefst met beide units).
Nou ja en nee... is ook weer afhankelijk van of je hot plate of cool plate print.Yzord schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:46:
Dan zou ik toch maar voor de carbon gaan want de closed environment zorgt sowieso voor minder geluid.
Daarom vind ik die cool plate ook wel fijn, maar ik vind het echt wel irritant hoe goed die hecht. Ik heb de plakstift gebruikt van m'n Prusa's, de plakstift van Bambu (wat naar ik aanneem niks anders is dan die van Prusa), de nieuwe liquid glue van Bambu, 3DLac en 3DLac Plus, maar met al die oplossingen blijft het problematisch om prints van de cool plate af te krijgen.iMars schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:33:
[...]
Nou ja en nee... is ook weer afhankelijk van of je hot plate of cool plate print.
Mijn X1C's printen zo goed als alleen textured sheet, dus op 50gr. Dan gaat de fan van de X1 harder blazen en dat maakt behoorlijk wat lawaai. Heb er een muffler voor geprint en dat scheelt een beetje.
Print je op de coolplate, ja dan is de X1 zeker minder lawaaierig dan de P1.
[Voor 18% gewijzigd door gday op 14-02-2023 14:11]
Nou die fan maakt inderdaad een PL****S herrie, bij ons staat hij op de slaapverdieping dus hij maakt dan teveel herrie.iMars schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:33:
[...]
Nou ja en nee... is ook weer afhankelijk van of je hot plate of cool plate print.
Mijn X1C's printen zo goed als alleen textured sheet, dus op 50gr. Dan gaat de fan van de X1 harder blazen en dat maakt behoorlijk wat lawaai. Heb er een muffler voor geprint en dat scheelt een beetje.
Print je op de coolplate, ja dan is de X1 zeker minder lawaaierig dan de P1.
[Voor 6% gewijzigd door FRANQ op 14-02-2023 14:35]
Ik heb twee van beide.Zilverdael80 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:02:
[...]
[Voor 20% gewijzigd door smoken op 15-02-2023 19:28]
De assen kun je vervangen en zijn niet duur,... dat zou ik geen showstopper laten zijn.Yelti schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:02:
Iemand tips bij aankoop van een 2dehands x1cc met ams. Zaken waar ik zeker moet op letten?
Heb het topic al eens doorgenomen en heb gemerkt dat de ams wel wat issues heeft.
Ook de assen goed nakijken op krassen/vuil.
Nog andere zaken?
Enig idee welke grote orde de prijs zou kunnen liggen?
[Voor 21% gewijzigd door iMars op 17-02-2023 09:14]
Wow... Is het al bekend wat hier de oorzaak van is?iMars schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:08:
[...]
De assen kun je vervangen en zijn niet duur,... dat zou ik geen showstopper laten zijn.
Ik heb wel berichten voorbij zien komen met mensen die in vak 1 slecht printen en zelfde gcode en filament in vak 2 print prima.
Edit: gaat om deze tweet:
https://twitter.com/stlDenise3D/status/1624132983425798147
https://twitter.com/stlDenise3D/status/1624131154621173781
[Afbeelding]
M.a.w.: print van elke vak een test printje en als het goed print weet je dat het goed werkt (op dat moment)
Nou niet echt, moet ik even terug lezen wat ze allemaal gedaan heeft.MC Taz Man schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:57:
[...]
Wow... Is het al bekend wat hier de oorzaak van is?
iMars schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:08:
[...]
De assen kun je vervangen en zijn niet duur,... dat zou ik geen showstopper laten zijn.
Ik heb wel berichten voorbij zien komen met mensen die in vak 1 slecht printen en zelfde gcode en filament in vak 2 print prima.
Edit: gaat om deze tweet:
https://twitter.com/stlDenise3D/status/1624132983425798147
https://twitter.com/stlDenise3D/status/1624131154621173781
[Afbeelding]
M.a.w.: print van elke vak een test printje en als het goed print weet je dat het goed werkt (op dat moment)
Ik heb de video voorbij zien komen in mijn YT feed, maar helaas heeft die meneer het bij mij helemaal verprutst met zijn paranoïde conspiracy verhalen dat ik gewoon nooit meer een filmpje van 'm ga kijken. Hij moet ofwel hulp zoeken of zijn medicijnen vaker innemen.ocf81 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 00:16:
Wel een mooie in-depth review van Design Prototype Test: https://watch.thekitty.zone/watch?v=_y7Me79WMws
(met niet al te veel prusa bashing)
Wat voor dingen riep hij dan?mphilipp schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:24:
[...]
Ik heb de video voorbij zien komen in mijn YT feed, maar helaas heeft die meneer het bij mij helemaal verprutst met zijn paranoïde conspiracy verhalen dat ik gewoon nooit meer een filmpje van 'm ga kijken. Hij moet ofwel hulp zoeken of zijn medicijnen vaker innemen.
+1 ... zijn manier van filmen en anderen afzeiken is bij mij in het verkeerde keelgat geschoten. Staat bij mij op de ignore/block listmphilipp schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:24:
[...]
Ik heb de video voorbij zien komen in mijn YT feed, maar helaas heeft die meneer het bij mij helemaal verprutst met zijn paranoïde conspiracy verhalen dat ik gewoon nooit meer een filmpje van 'm ga kijken. Hij moet ofwel hulp zoeken of zijn medicijnen vaker innemen.
https://twitter.com/3dpNero/status/1613747547079680003
[Voor 16% gewijzigd door iMars op 17-02-2023 12:45]
Hij heeft ook ooit een hele video gewijd aan zijn 'constatering' dat sommige Youtubers zijn ideeën stelen. Als voorbeeld noemde hij Teaching Tech. Verder acht hij het noodzakelijk om steeds weer Prusa aan te vallen en af te geven op China/Chinese fabrikanten. Dat is niet altijd zo geweest, want ik heb wel een handvol interessante filmpjes van 'm bekeken. Maar hij is denk ik gestopt met Prozac ofzo, want opeens begon ie wartaal uit te slaan. Ik ga dan ook niet meer de moeite nemen om zijn content te bekijken.
Ik heb z'n Apple filmpje na 5 minuten uit gezet... Wat een irritant figuur & ik ken hem helemaal nietmphilipp schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:01:
[...]
Hij heeft ook ooit een hele video gewijd aan zijn 'constatering' dat sommige Youtubers zijn ideeën stelen. Als voorbeeld noemde hij Teaching Tech. Verder acht hij het noodzakelijk om steeds weer Prusa aan te vallen en af te geven op China/Chinese fabrikanten. Dat is niet altijd zo geweest, want ik heb wel een handvol interessante filmpjes van 'm bekeken. Maar hij is denk ik gestopt met Prozac ofzo, want opeens begon ie wartaal uit te slaan. Ik ga dan ook niet meer de moeite nemen om zijn content te bekijken.
Tja, je mag natuurlijk wel wat van iemand vinden, maar persoonlijk denk ik dat je hier doorschiet. Je reactie heeft (veel) te veel weg van cancel cultuur. Dat zou net zoiets zijn als dat ik zeg: "Oh, het is mphilipp maar, dus die reactie is over de top, zeer vooringenomen en zal waarschijnlijk inhoudelijk niet veel voorstellen. Die sla ik maar standaard over. Weg met mphilipp". Ik zit zo niet in de race.mphilipp schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:24:
[...]
Zijn technische video's zijn meestal tamelijk goed. Als het weer eens een anti-prusa filmpje is skip ik hem. Deze video was gewoon weer een goede technische analyse.Yzord schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:50:
Ik vond het anders wel een interessant filmpje hoe hij de X1c sloopte lol. Heb het helemaal afgekeken en vond hem op zich niet echt storend en vond wel dat hij valide punten had vwb het jatten van andermans ideeen door Bambu en het in een closed source environment te plaatsen.
Maar goed, mij ging het om het technisch aspect, hoe de printer in elkaar is gezet. Zoals dat de carbon filter geen ene hol doet en er dus gewoon voor de sier in zit welke ook nog eens lawaai maakt door de grote fan die er aan gekoppeld is. Of de main pcb die op zo'n plek geplaatst is waar constant hete lucht langs komt wat op den duur niet goed zou zijn.
Het is een vernuftige printer, maar het heeft zo zijn design flaws.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag van wokeness! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave
Ik zit er precies hetzelfde in als mphilipp. Hij heeft meerdere video's gemaakt waarin blijkt dat het een koekoek is met zijn conspiracy theorien. Dat hoef ik niet meer te zien dus dan ben je mij ook kwijt als subscriber.ocf81 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:02:
Tja, je mag natuurlijk wel wat van iemand vinden, maar persoonlijk denk ik dat je hier doorschiet. Je reactie heeft (veel) te veel weg van cancel cultuur. Dat zou net zoiets zijn als dat ik zeg: "Oh, het is mphilipp maar, dus die reactie is over de top, zeer vooringenomen en zal waarschijnlijk inhoudelijk niet veel voorstellen. Die sla ik maar standaard over. Weg met mphilipp". Ik zit zo niet in de race.
Boullie
Onzin natuurlijk. Cancel cultuur is dat je er voor wil zorgen dat de persoon in kwestie geen platform meer heeft. Zijn filmpjes niet (meer) kijken vanwege een mening over de persoon zelf, zonder dit breder te trekken dan jezelf, is simpelweg een keuze maken in de media die je consumeert.ocf81 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:02:
[...]
Tja, je mag natuurlijk wel wat van iemand vinden, maar persoonlijk denk ik dat je hier doorschiet. Je reactie heeft (veel) te veel weg van cancel cultuur. Dat zou net zoiets zijn als dat ik zeg: "Oh, het is mphilipp maar, dus die reactie is over de top, zeer vooringenomen en zal waarschijnlijk inhoudelijk niet veel voorstellen. Die sla ik maar standaard over. Weg met mphilipp". Ik zit zo niet in de race.
Ik heb het nog een paar geprobeerd, maar dan begint ie weer met zijn rants. Volledig misplaatst en het voegt ook helemaal niets toe. Dan sla ik 'm over. Je mag het cancel cultuur noemen, want dat is hip tegenwoordig. Maar ik kan wel betere dingen met mijn tijd doen dan naar zijn geraaskal te luisteren. Er is nog genoeg interessants te vinden zonder rants over wie dan ook.ocf81 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:02:
[...]
Tja, je mag natuurlijk wel wat van iemand vinden, maar persoonlijk denk ik dat je hier doorschiet. Je reactie heeft (veel) te veel weg van cancel cultuur.
[Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 17-02-2023 16:05]
Vind ik wel een goeie.iMars schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:08:
[...]
uurtje, kwartier per slotFRANQ schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:07:
[...]
Vind ik wel een goeie.
Maar met die benchy ben je dan zo 2 uur verder.
Dan zou je wel iets moeten prepareren thuis.
Zoals een 20x20x20 cube die hol is.
Iets wat max 10 minuten duurt.
Het valt mij niet eens op. Twitter doe ik niks meer mee omdat dat sowieso één grote shit show is, en ik zie zo vaak content creators elkaar afzeiken.iMars schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:44:
[...]
+1 ... zijn manier van filmen en anderen afzeiken is bij mij in het verkeerde keelgat geschoten. Staat bij mij op de ignore/block list
[...]
https://twitter.com/3dpNero/status/1613747547079680003
Met alle respect, maar reacties zoals die van @mphilipp, met referenties naar niet vastgestelde ziekten en het al dan niet nemen van medicijnen, vallen wat mij betreft al in het soort kritiek dat fase 1 van het traject tot cancellen valt.MC Taz Man schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:34:
[...]
Onzin natuurlijk. Cancel cultuur is dat je er voor wil zorgen dat de persoon in kwestie geen platform meer heeft. Zijn filmpjes niet (meer) kijken vanwege een mening over de persoon zelf, zonder dit breder te trekken dan jezelf, is simpelweg een keuze maken in de media die je consumeert.
Voorbeeld; Ik heb een hekel aan evangeliserende mensen, ik zou dat soort filmpjes dan ook nooit aanzetten en zelfs actief mijden. Echter vind ik niet dat deze mensen geen platform zouden mogen hebben, of zelfs maar van mijn favoriete platform af moeten. Dat is een keuze. Zou ik actief campagne voeren om deze mensen van mijn favoriete platform af geknikkerd te krijgen, wordt het cancellen.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag van wokeness! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave
Selecteer je bij het slicen ook de hotplate en de PA-CF?Yzord schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:02:
Hmm, weet iemand hoe ik automatisch de temp van PA-CF doorgestuurd krijg naar de printer?
Ik heb dus hun PA-CF in de AMS zitten. Ik open een project, geef aan dat hij dus van die rol moet printen en verstuur de opdracht. Maar hij gebruikt de temperatuur van PLA de hele tijd, dus 220gr ipv 270gr waardoor mijn prints hele tijd mislukken.
Hoort zoiets niet automatisch te gaan? Als ik naar de instellingen van de filament kijk dan lijkt alles toch goed te staan
[Afbeelding]
Nu kan ik wel handmatig de temp opvoeren als hij aan het printen is, maar het lijkt mij niet de bedoeling.
Kan je op het ams scherm bij bambu-lab filament ook het pennetje aanklikken om de temperatuur aan te passen? (Zoals wanneer je een ander merk filament hebt)Yzord schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:20:
Ja dat doe ik allemaal. AMS staat aangevinkt en ik selecteer dan de slot waar PA-CF in zit. Misschien moet ik de rol handmatig loaden ofzo?
Het lijkt erop dat je iets verkeerd heb staan in de slicer. Heb je een nieuwe rol incl rfid in de AMS gedaan? Zo ja, dan herkent de AMS / X1 en slicer gewoon wat en waar het zit.Yzord schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:20:
Ja dat doe ik allemaal. AMS staat aangevinkt en ik selecteer dan de slot waar PA-CF in zit. Misschien moet ik de rol handmatig loaden ofzo?
[Voor 5% gewijzigd door JCreations op 20-02-2023 12:02]
Herkend de AMS het filament ook als PA-CF? Zoals PETG en hout hieronder:Yzord schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:20:
Welke settings wil je hebben? Er zijn er zoveel lol.JCreations schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:01:
[...]
Het lijkt erop dat je iets verkeerd heb staan in de slicer. Heb je een nieuwe rol incl rfid in de AMS gedaan? Zo ja, dan herkent de AMS / X1 en slicer gewoon wat en waar het zit.
Kan je een screenshot maken van je slicer settings?
Yup, ik druk dan op de Sync filaments with the AMS knop en dan wordt hij perfect herkend.MC Taz Man schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:18:
[...]
Herkend de AMS het filament ook als PA-CF? Zoals PETG en hout hieronder:
[Afbeelding]
Doe maar een screenshot van je hele scherm incl obj dat je wilt slicen.Yzord schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:27:
[...]
Welke settings wil je hebben? Er zijn er zoveel lol.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Oeps, zie je bericht nu pas. Ik heb het al voor elkaar gekregen door gewoon lomp alle andere rollen eruit te trekken lol.JCreations schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:50:
[...]
Doe maar een screenshot van je hele scherm incl obj dat je wilt slicen.
Het kan zijn dat je verkeerd materiaal hebt geselecteerd links bij filament of je object is toegewezen aan een verkeerde filament als je meerdere in je slicer hebt.
Hoe bedoel je? Ik duw TPU gewoon door de bowden tube naar de hotend tot ik weerstand voel, en dan druk ik op het scherm een paar keer op extrude tot het ver genoeg zit. Doe jij iets anders dan?Sebazzz schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:10:
TPU kan je niet laden met het touchscreen heb ik gemerkt, het gaat te snel en loopt vast - maar je kan er wel mee printen. Prima zelfs.
'Al' na 3 maanden? Dat vind ik verdraaid lang eerlijk gezegd.Yzord schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 04:31:
[...]
Oeps, zie je bericht nu pas. Ik heb het al voor elkaar gekregen door gewoon lomp alle andere rollen eruit te trekken lol.
Even een tip, de ontvochtigers in de AMS die standaard meegeleverd werden zijn bij mij al na 3 maanden verzadigd. Ik merkte ineens een verhoging van luchtvochtigheid in de AMS. Heb nu twee bakjes geprint welke ik heb gevuld met van die balletjes en nu is mijn luchtvochtigheid weer terug naar <10%.
Nou inderdaad.gday schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:18:
'Al' na 3 maanden? Dat vind ik verdraaid lang eerlijk gezegd.Ik ben toevallig momenteel ook een serie van die bakjes aan het printen.
[Voor 24% gewijzigd door FRANQ op 22-02-2023 11:20]
Gefeliciteerd vandaagFRANQ schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:17:
[...]
Nou inderdaad.
Ik zou verwachten dat je ze wel eens in de 2 weken zou moeten vervangen. (al dan niet vaker)
Ik had tot gister de zakjes nog niet eens open gemaakt, ga zo hard door de rollen heen dat het niet echt nodig is.
Dat is ook nog wel een dingetje...
Heb je net de niet aan je vrouw verantwoordbare aankoop gedaan van de X1C.
Print je in een maand door de gehele voorraad "oude" rollen heen en al 4 nieuwe rollen moeten bestellen.
Als dat zo door gaat zijn gaat deze printer zo'n 200 euro aan filament per maand opvreten.
Ja ok, maar hoeveel levert 'ie op/bespaard 'ie? Even aangenomen dat je het filament niet gebruikt om onzin te printenFRANQ schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:17:
[...]
Nou inderdaad.
Ik zou verwachten dat je ze wel eens in de 2 weken zou moeten vervangen. (al dan niet vaker)
Ik had tot gister de zakjes nog niet eens open gemaakt, ga zo hard door de rollen heen dat het niet echt nodig is.
Dat is ook nog wel een dingetje...
Heb je net de niet aan je vrouw verantwoordbare aankoop gedaan van de X1C.
Print je in een maand door de gehele voorraad "oude" rollen heen en al 4 nieuwe rollen moeten bestellen.
Als dat zo door gaat zijn gaat deze printer zo'n 200 euro aan filament per maand opvreten.
Afgelopen maand een hoop onzin geprintMC Taz Man schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:32:
[...]
Ja ok, maar hoeveel levert 'ie op/bespaard 'ie? Even aangenomen dat je het filament niet gebruikt om onzin te printen
[Voor 6% gewijzigd door FRANQ op 22-02-2023 14:51]
Uhm, lees weinig onzinFRANQ schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:49:
[...]
Afgelopen maand een hoop onzin geprint![]()
Denk dat er maar een printje of 5 zelf ontworpen onderdeeltjes waren.
Maar de kinderen zijn blij met hun nieuwe paarse duplo tracks
Ik en mijn zwager zijn blij met de makita acculader en accu muur houders.
En nog veel meer printables dingen...
De onzin gaat wel afnemen, kreeg een hoop verzoekjes van vrouw en kinderen.
Zelf gebruik ik hem vooral voor het printen van freesmallen (bijvoorbeeld voor scharnieren) en reparaties in en om huis. Zo moet ik nog een volkswagen R36-R32 luchtfilter verloopstuk tekenen en printen.
Oh, da's simpel. WordPress site, WooCommerce erop, SEO goed instellen, klaar. Of je dat moet willen, is deel 2. Maar ok.Bied prints niet commercieel aan.
Print vaak gratis voor vrienden en familie, zolang het de spuigaten niet uit loopt.
Met mijn oude printer verbruikte ik een rol per maand ongeveer.
Het zal daar wel weer op uitdraaien. (alhoewel ik nu wel meer kleuren gebruik in een print)
Zou op zich wel printservice willen aanbieden online, eventueel met ontwerp, maar zou niet weten waar.
Vraagje, welke bakjes gebruik je hiervoor? Merk dat de luchtvochtigheid hoog is in de AMS, maar geen idee welke bakjes ik het beste kan printen hiervoor.Yzord schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 04:31:
[...]
Even een tip, de ontvochtigers in de AMS die standaard meegeleverd werden zijn bij mij al na 3 maanden verzadigd. Ik merkte ineens een verhoging van luchtvochtigheid in de AMS. Heb nu twee bakjes geprint welke ik heb gevuld met van die balletjes en nu is mijn luchtvochtigheid weer terug naar <10%.
AZ-104 / MD-100 / MD-101 / MS-100 / MS-101
https://www.thingiverse.com/thing:5661638Web-Brielle schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:58:
[...]
Vraagje, welke bakjes gebruik je hiervoor? Merk dat de luchtvochtigheid hoog is in de AMS, maar geen idee welke bakjes ik het beste kan printen hiervoor.
Slim ja! Ga ik doenYzord schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:22:
Vergeet er geen elastiekje omheen te doen zodat je de bakjes er makkelijk uit kan pulken
AZ-104 / MD-100 / MD-101 / MS-100 / MS-101
Vandaag de platen van WhamBam ontvangen. Heb ze vorige week besteld en ze zouden eigenljik uit Polen moeten komen, zodat ik geen import had. Er ging echter iets mis met de voorraad waardoor ze mijn platen vanuit China zouden versturen, maar dan met expedited shipping en zij zouden de importheffingen namens mij betalen. Prima!colorsone schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:42:
[...]
Ik heb op de Textured PEI en smooth PEI van Bambu nog nooit een plakstift nodig gehad..
[Voor 67% gewijzigd door FRANQ op 22-02-2023 16:50]
Nee, maar dat werkt bij mijn Geeetech TPU niet (wat voor de rest prima print). Je hoort de extruder stotteren.gday schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:18:
[...]
Hoe bedoel je? Ik duw TPU gewoon door de bowden tube naar de hotend tot ik weerstand voel, en dan druk ik op het scherm een paar keer op extrude tot het ver genoeg zit. Doe jij iets anders dan?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Grr, denk, bestellen die hap, kan het niet via hun website lol. Maar dat ziet er zeker beter uit en ga ik opzeker ook doen. Moek alleen wel mijn mancave uitFRANQ schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:42:
Voor wie nog led balkjes wil voor OP de printer.
Ik heb deze gekocht https://www.action.com/nl-nl/p/led-lichtbalkenset/
Geven veel beter beeld op de camera.
Ledbalken zijn dimbaar en in 3 tinten wit te verstellen.
Ze onthouden na power-loss de oude stand, dus zit hier allemaal achter de shelly plug-s van de printer.
moet alleen nog even kijken hoe ik dit cosmetisch wat mooier kan maken.
Standaard led balk.
[Afbeelding]
Standaard + action led balken
[Afbeelding]
Haha, ja een webshop kennen ze nog niet echt daar.Yzord schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:10:
[...]
Grr, denk, bestellen die hap, kan het niet via hun website lol. Maar dat ziet er zeker beter uit en ga ik opzeker ook doen. Moek alleen wel mijn mancave uit
Nee daarom had ik OP ook in hoofdletters gezet.Yzord schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:41:
Ow, je hebt ze er niet ingezet/gehangen? Dat veranderd natuurlijk de zaak een beetje bij mij. Ik heb hier nog een 5 meter led strip met 3m plakzooi aan de achterkant liggen. Denk dat ik die maar eens ga behangen in de printer.
Gisteren 3 stuks binnen gekregen, gauw maar even wat testprintengday schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:49:
[...]
Vandaag de platen van WhamBam ontvangen. Heb ze vorige week besteld en ze zouden eigenljik uit Polen moeten komen, zodat ik geen import had. Er ging echter iets mis met de voorraad waardoor ze mijn platen vanuit China zouden versturen, maar dan met expedited shipping en zij zouden de importheffingen namens mij betalen. Prima!
Er zit wel even een flink verschil in surface finish tussen de High Temp PEI en die PEX-platen van WhamBam:
[Afbeelding]
Links = WhamBam, rechts = High Temp PEI.
Lijkt alsof ik weer als vroeger op glas aan het printen ben.
Ikzelf zou me daar niet aan storen, maar kan me voorstellen dat je als je iets nieuws koopt/ontvangt, dat je verwacht dat het spik en span is.Flight777 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:59:
Gisteren ook mijn X1C binnengekregen, helaas wel met een leuke handtekening van de fabriek. Eén van de panelen achter heatbed is aardig bekrast...
[Afbeelding]
Nou dat is idd niet netjes. Zou ze toch even er over aanschrijven.Flight777 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:59:
Gisteren ook mijn X1C binnengekregen, helaas wel met een leuke handtekening van de fabriek. Eén van de panelen achter heatbed is aardig bekrast...
[Afbeelding]
Welke platen zijn dat? Deze?iMars schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:20:
[...]
Gisteren 3 stuks binnen gekregen, gauw maar even wat testprinten
[Voor 20% gewijzigd door iMars op 24-02-2023 00:27]
Kia E-Niro 64kWh ExecutiveLine (2021)
Welke horror verhalen?dewfuz schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:37:
[...] Had hem na horrorverhalen over bochum al niet meer verwacht.
Mijn duit in het zakjegday schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:49:
[...]
Vandaag de platen van WhamBam ontvangen. Heb ze vorige week besteld en ze zouden eigenljik uit Polen moeten komen, zodat ik geen import had. Er ging echter iets mis met de voorraad waardoor ze mijn platen vanuit China zouden versturen, maar dan met expedited shipping en zij zouden de importheffingen namens mij betalen. Prima!
Er zit wel even een flink verschil in surface finish tussen de High Temp PEI en die PEX-platen van WhamBam:
[Afbeelding]
Links = WhamBam, rechts = High Temp PEI.
Lijkt alsof ik weer als vroeger op glas aan het printen ben.
Wellicht! Hoe snel wil je 'm hebben?cacofant schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:03:
Iemand nog een Bambulab P1P of een X1 C te koop toevallig?
Ik wil mijn beide Prusa machines vervangen door een van Bambu lab.
Misschien heeft hier iemand iets over :-) ?
Dat ziet er idd mooi uit moet ik zeggen. Ik heb die texture plaat van Bambu nog liggen en niet getest. Maar eens doen dan.iMars schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:27:
[...]
Mijn duit in het zakje
De WhamBam plate print erg fijn (geen lijm nodig), let wel, ik print voornamelijk PLA en geen PETG, voor PETG adviseren ze om wel lijm te gebruiken. Het geeft een mooie gladde laag. Persoonlijk kies ik voor textured voor mijn gebruik, daar zie je de lijnen minder.
2 lagen, alles op 0.2. Ligt ook aan de filament. Met Polyterra, Prusament, Extrudr en Fillamentum komt het er mooi uit. Als ik de refill van FormFutura neem, komt deze veel donkerder uit (is wat meer 'glazig' transparant).tyfoon_2 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:37:
[...]
Dat ziet er idd mooi uit moet ik zeggen. Ik heb die texture plaat van Bambu nog liggen en niet getest. Maar eens doen dan.
Dat blauw met 'slimme meter' komt er ook mooi uit. Hoeveel lagen print je hiervan?
Als je op bochum zoekt in dit topic dan zie je nog 2 postst van mensen waarbij hij een tijd in bochum lijkt te liggen. Als je googled op DHL bochum dan vind je ook veel verhalen. Dus idd ik verwachtte hem al nietmeer.Zilverdael80 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:58:
[...]
Welke horror verhalen?
Heb er wellicht overheen gelezen, maar begin hem nu een beetje te knijpen nu mijn P1P al meer dan 48 uur daar stil lijkt te liggen, terwijl de AMS gewoon binnen 2 dagen is bezorgd
Ik heb even 1 zo'n balk open gemaakt.FRANQ schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:38:
[...]
Haha, ja een webshop kennen ze nog niet echt daar.
Die webshop heet Ali-Express.
Ze passen er niet in helaas, misschien dat ik de behuizing nog van de lampen af haal om het dan erin te passen.
Maar ik zit er nu aan te denken om er gewoon iets zwarts overheen te maken en ze los op het glas te leggen.
[Afbeelding]
Ik heb geen P1P, maar de toon, woordkeuze & algehele tendens die ik uit z'n video haal is "ik ben belangrijk, waarom doen ze me niet als een koning behandelen, geef mij wat ik wil".mphilipp schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:31:
Iemand dit verhaal al gezien?
[YouTube: Bambu Labs Printers are JUNK (Read Description)]
Nou doet ie blijkbaar (lees ik uit de comments) ook zelf wel een beetje moeilijk met support omdat hij zelf overtuigd is van zijn analyse. Hij lijkt niet te snappen dat support nooit van jouw analyse uit kan gaan en dat zij jou dingen laten doen om zelf een analyse te maken van het probleem. En ze hebben (nadat ie zei dat ie een YT kanaal had, dat dan weer wel) aangeboden de machine om te ruilen onder garantie, waar ie niet op in wilde gaan.
Maar buiten de volgens mij reeds bekende customer service perikelen, waar ik al eerder wat negatieve verhalen over las, heeft is denk ik wel een punt over bepaalde slijtage onderdelen die niet door de eindgebruiker te vervangen zijn. Beetje sneu als je de hele printer moet gaan opsturen omdat er wat lagers versleten zijn. Blijkbaar zitten die allemaal in een dicht geperste behuizing.
Ik ben benieuwd wat de mensen die al een Bambu hebben en 'm wat beter bestudeerd hebben hiervan denken. Klopt het wat hij zegt of is het weer een schreeuwlelijk die op views uit is?
Ik denk niet dat de hoofdzaak is of het nu closed of open source is, maar dat bepaalde onderdelen zodanig gemaakt zijn dat ze niet zonder meer door de gebruiker te openen zijn om bv lagers te vervangen. Ik denk dat ze het zo gedaan hebben omdat het goedkoper te produceren is. Schroefjes zijn lastig en kunnen los gaan, waardoor je misschien wel meer uitval hebt dan wanneer het het press-fit maakt. Maar dat is een gok van mij; ik heb het ding niet bestudeerd en ik heb er ook geen verstand van.MC Taz Man schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:48:
In theorie zou hij gelijk hebben mbt de closed-source onderdelen, maar goed. We moeten maar zien waar het heen gaat & we zijn met z'n allen met open ogen hier in gestapt. Hij ook. Dan gaan janken dat het niet open is... Tja..
Dat dus...MC Taz Man schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:48:
[...]
Ik heb geen P1P, maar de toon, woordkeuze & algehele tendens die ik uit z'n video haal is "ik ben belangrijk, waarom doen ze me niet als een koning behandelen, geef mij wat ik wil".
Of, zoals we het vroeger noemde... Een verwend snertjong.
In theorie zou hij gelijk hebben mbt de closed-source onderdelen, maar goed. We moeten maar zien waar het heen gaat & we zijn met z'n allen met open ogen hier in gestapt. Hij ook. Dan gaan janken dat het niet open is... Tja..
Sorry, maar iets wat DOA aankomt behoor je niet zelf te gaan repareren.iMars schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:46:
[...]
Dat dus...
Eerlijk is eerlijk, ik heb 4x de X1C staan omdat ik te lui ben om het zelf te bouwen. Ik heb hier 90% aan materiaal liggen om een Voron V2.4r2 350 te kunnen bouwen, maar het ontbreekt mij gewoon aan tijd. Dus als je veel geld betaald, verwacht ik ook dat het gewoon moet werken.
Maar het blijven printers. Ik had 3x een AMS besteld voor 1 van de jongens en bij ontvangst was bij een de deksel niet recht (elke zijde naar binnen gecurved) en van 1 waren de plek waar de rollers in zitten gescheurd. Die met een kromme deksel kon ik terug sturen en een maand later kreeg ik een nieuwe terug. Voor die met de gebarsten houders kreeg ik een nieuwe binnen untit opgestuurd. Moest zelf alles overzetten. Geen rocket science, maar ik had liever beide terug gestuurd en gewoon 2 nieuwe/vervangende ontvangen. Deze binnen unit staat ook nergens op de website te koop. Ik gok dat dat in de toekomst wel gaat gebeuren.
Eens...Yzord schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:19:
[...]
Sorry, maar iets wat DOA aankomt behoor je niet zelf te gaan repareren.
Ja, maar dat argument is al vele malen opgevoerd, door veel mensen, op een veel respectvollere manier. Hell, Uncle Jessy had enorme problemen met zijn review unit (uit m'n hoofd), met het versturen & met de support afdeling. Op geen enkel moment heeft hij zo'n video gemaakt als dit persoon. Hij bleef respectvol, gaf aan wat de problemen waren, wat hij ervaren heeft, etc. En liet z'n kijkers een eigen keuze maken. Als ik de comments goed onthouden heb, heeft dat geintje BL een hoop potentiële klanten gekost. Vergelijk die saga met hoe dit persoon zijn ervaring online gooit.mphilipp schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:54:
[...]
Ik denk niet dat de hoofdzaak is of het nu closed of open source is, maar dat bepaalde onderdelen zodanig gemaakt zijn dat ze niet zonder meer door de gebruiker te openen zijn om bv lagers te vervangen. Ik denk dat ze het zo gedaan hebben omdat het goedkoper te produceren is. Schroefjes zijn lastig en kunnen los gaan, waardoor je misschien wel meer uitval hebt dan wanneer het het press-fit maakt. Maar dat is een gok van mij; ik heb het ding niet bestudeerd en ik heb er ook geen verstand van.
Een 3D printer heeft namelijk een aantal slijtage onderdelen die op den duur aan vervanging toe zijn. Bij een willekeurige andere 3D printer zijn die onderdelen naar mijn idee doorgaans vrij makkelijk te vervangen door gewoon wat zaken te demonteren. Maar als het zodanig is gefabriceerd dat je het niet op een normale manier open kunt maken, zal je de hele printer moeten opsturen voor zo'n relatief makkelijke ingreep. Dat lijkt mij niet zo efficiënt.
Yep, BL is VERRE van perfect en er gaat een hoop mis. Van wat ik ondertussen nog mee krijg (niet veel meer) is dit niet heel veel meer dan bij andere bedrijven. Imo te verwachten, want we moeten onthouden dat we nog in de start-up fase zitten & wij met z'n allen een beta-product hebben gekocht. In die fases gaat er een hoop fout. Mensen die dat niet verwachten.... Tja.,iMars schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:46:
[...]
Dat dus...
Eerlijk is eerlijk, ik heb 4x de X1C staan omdat ik te lui ben om het zelf te bouwen. Ik heb hier 90% aan materiaal liggen om een Voron V2.4r2 350 te kunnen bouwen, maar het ontbreekt mij gewoon aan tijd. Dus als je veel geld betaald, verwacht ik ook dat het gewoon moet werken.
Maar het blijven printers. Ik had 3x een AMS besteld voor 1 van de jongens en bij ontvangst was bij een de deksel niet recht (elke zijde naar binnen gecurved) en van 1 waren de plek waar de rollers in zitten gescheurd. Die met een kromme deksel kon ik terug sturen en een maand later kreeg ik een nieuwe terug. Voor die met de gebarsten houders kreeg ik een nieuwe binnen untit opgestuurd. Moest zelf alles overzetten. Geen rocket science, maar ik had liever beide terug gestuurd en gewoon 2 nieuwe/vervangende ontvangen. Deze binnen unit staat ook nergens op de website te koop. Ik gok dat dat in de toekomst wel gaat gebeuren.
Klopt. Imo had BL de optie moeten geven "Zelf vervangen, of insturen", waarbij je (zou moeten) kan weten dat die laatste een paar maanden duurt.Yzord schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:19:
[...]
Ik had zelfs mijn order gecanceld na zijn filmpje erover. Maar na een nachtje slapen toch maar weer ingestapt en warempel was er een early bird spot open haha. Waarschijnlijk had die ook gecanceld na zijn filmpjeMC Taz Man schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:39:
[...]
Ja, maar dat argument is al vele malen opgevoerd, door veel mensen, op een veel respectvollere manier. Hell, Uncle Jessy had enorme problemen met zijn review unit (uit m'n hoofd), met het versturen & met de support afdeling. Op geen enkel moment heeft hij zo'n video gemaakt als dit persoon. Hij bleef respectvol, gaf aan wat de problemen waren, wat hij ervaren heeft, etc. En liet z'n kijkers een eigen keuze maken. Als ik de comments goed onthouden heb, heeft dat geintje BL een hoop potentiële klanten gekost. Vergelijk die saga met hoe dit persoon zijn ervaring online gooit.
Yep, op de discord waren er ook een aantal berichten van mensen die de order gecancelled hadden. En niemand nam ze dat kwalijk, BL niet, Jessy niet en de meeste mensen op de Discord niet. Hell, niemand (BL incluis) nam Jessy, z'n filmpje en z'n conclusies iets kwalijk.Yzord schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:44:
[...]
Ik had zelfs mijn order gecanceld na zijn filmpje erover. Maar na een nachtje slapen toch maar weer ingestapt en warempel was er een early bird spot open haha. Waarschijnlijk had die ook gecanceld na zijn filmpje
Ja, klopt. Maar pas na wat problemen met supportZilverdael80 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:48:
Uncle Jesse had erg veel problemen met zijn pre production unit en heeft samen met bambu lab support juist heel veel stappen in de goede richting kunnen zetten hierover.
Yep & zijn filmpje daar over vond ik heel netjes.Zijn kickstarter machine heeft de problemen die hij in het filmpje aangaf niet.
DatNee, BL is niet perfect, maar wat iedereen ook zegt. het is een nieuw bedrijf wat een klein bommetje op de markt heeft gelegd.
Discord, gok ikIk heb (bron onbekend) ook begrepen dat de Prusa XL pre-orders massaal geannulleerd zijn ten behoeve van bambu.
Ze hebben nu vooral tijd nodig om personeel te vinden en trainen op support en kwaliteit.
Een 3D printer is een machine, daar dien je onderhoud aan te plegen. Je fiets stuur je inprincipe ook niet terug als je een lekke band hebt...Yzord schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:19:
[...]
V&A: 3D Print Service + \\ Eigen Website, Product Ontwerpen + 3D Printen
Klopt, ik heb mijn order ook gecanceld. Logische keuze ook, of 5K betalen en nog steeds wachten of 1200 euro betalen en hem in huis hebben. Zeg het maarZilverdael80 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:48:
Uncle Jesse had erg veel problemen met zijn pre production unit en heeft samen met bambu lab support juist heel veel stappen in de goede richting kunnen zetten hierover.
Zijn kickstarter machine heeft de problemen die hij in het filmpje aangaf niet.
Nee, BL is niet perfect, maar wat iedereen ook zegt. het is een nieuw bedrijf wat een klein bommetje op de markt heeft gelegd.
Ik heb (bron onbekend) ook begrepen dat de Prusa XL pre-orders massaal geannulleerd zijn ten behoeve van bambu.
Ze hebben nu vooral tijd nodig om personeel te vinden en trainen op support en kwaliteit.
Hoe meer mensen annuleren, des te eerder zal ik mijn order krijgenYzord schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:56:
[...]
Klopt, ik heb mijn order ook gecanceld. Logische keuze ook, of 5K betalen en nog steeds wachten of 1200 euro betalen en hem in huis hebben. Zeg het maar
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details