Wat een genot na 2 dagen gebruik van de Bambu Lab X1-Carbon Combo
Kost wat maar kwaliteit is echt genieten en niets hoeven afstellen is heel relax.
Snelheid is ook erg prettig. Nu kun je meerdere dingen op een dag printen. Met de Ender 3, prima printer en print uitstekend, maar snelheid is natuurlijk niet te vergelijken.
Multiprint is ook relax nu zonder elke keer weer naar de printer te moeten lopen, kleur wisselen, wachten tot het filament stopt met lekken en weer door.
Nu printknop indrukken en lekker wat anders gaan doen en alles gaat vanzelf.
Nadeel zijn de fan's. Erg jammer dat ze niet gekozen hebben voor een andere kwaliteit. De casefan op 100% is hoorbaar door het hele huis dus die gaat nu standaard omlaag naar 60% en dan is het te doen.
Maar voor de prijs is dit een toch wel een misser.
Mijn Ender 3 is compleet voorzien van noctua fan's en dat is printen op 1 meter naast mij en hoor je niet. De Bambu wil je inderdaad niet in dezelfde ruimte hebben staan.
Maar eindconclusie voor dit moment, totaal geen spijt en blij dat na lang twijfelen ik de knop toch doorgehakt hebt
Iemand die draait met de laatste firmware versie 01.04.01.00. Draai nu nog met versie 01.03.00.00 en zag dat er voor de AMS ook een update beschikbaar is.
Maar lees op diverse plekken dat de laatste firmware update niet bij iedereen positief uitvalt.
Dus twijfel nog om deze bij te werken.