Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-06 21:08
Wordt er bij de P1S combo nog steeds een reserve PTFE tube geleverd voor de printer zelf? En zo ja, waar zit die in de doos? Ik heb wel een reversesetje voor de AMS, maar niet voor de printer zelf. Ik ging ervan uit dat dat de PTFE waren die genoemd werden in de wiki, maar een kennis heeft een losse P1S gekocht en die heeft wel de langere voor de printer zelf erbij. :?

Vanochtend naar verrast door de eerste verstopping. Niet echt over te klagen na ruim 940 printuren natuurlijk, maar het was ook meteen een aparte. Hoewel de print nog vast zat aan de plaat, kwam er een blob van 1-2 cm op de nozzle. Deze liet wel vanzelf al los terwijl ik even opzocht wat ik het beste eraan kon doen zonder mogelijk iets te beschadigen, maar de nozzle zit nog wel goed verstopt. Terwijl ik de boel loshaalde voor een cold pull viel me op dat ook de thermische sok die pas 120-130 uur erop heeft zitten beschadigd was. Dat terwijl er alleen met PLA (basic, matte, galaxy, silk) en PETG geprint is, niet eens TPU of ASA zoals bij de originele (stainless) nozzle die verder wel versleten was, maar nog een prima thermische sok had. Kan de beschadigde sok de blob veroorzaakt hebben, of eerder omgekeerd? Het filament is al eerder succesvol gebruikt zonder rare dingen, gedroogd en gecalibreerd. Ik heb voor nu even een andere volledige hotend erin gezet, maar ik wil later deze week nog wel even dit hotend weer klaar voor gebruik maken.

Ik heb ook meteen maar even de HS extruder tandwielen gemonteerd omdat die toch uit elkaar moest vanwege het nodige filamentstof. Behalve het stof van het verstopte filament zag de originele er nog prima uit verder.
DeGroteMuis schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:58:
Een extruder smeer-vraagje: Bambu geeft aan dat het goed is om de tandwielen te voorzien van een drupje olie, maar de extruder die er standaard in zit had toch echt een beetje vet erop. Wat is nou beter voor de tandwielen van de extruder?
Even mezelf quoten: intussen gekozen voor een heel klein beetje vet op de HS tandwielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:08

MsG

Forumzwerver

Iemand die weet of er nog een sale gaat komen voor de normale A1? Ik zit enorm te twijfelen tussen een A1 Mini en een A1, maar helaas is de Black Friday deal nu weg voor de A1. Dacht dat er de hele tijd wel sale was bij Bambu, dat las ik ergens althans. Straks natuurlijk weer Chinees nieuwjaar, wie weet brengt dat nog wat?

Anderen die spijt hebben van de A1 Mini aankoop en vrij snel daarna een normale A1 hebben gehaald?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-06 20:47

Nitai

Live the life you love.

MsG schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:31:
Iemand die weet of er nog een sale gaat komen voor de normale A1? Ik zit enorm te twijfelen tussen een A1 Mini en een A1, maar helaas is de Black Friday deal nu weg voor de A1. Dacht dat er de hele tijd wel sale was bij Bambu, dat las ik ergens althans. Straks natuurlijk weer Chinees nieuwjaar, wie weet brengt dat nog wat?

Anderen die spijt hebben van de A1 Mini aankoop en vrij snel daarna een normale A1 hebben gehaald?
Hij is nu toch in de end of year sale?
https://eu.store.bambulab...banner#menu-printers-sale

Ik weet niet hoeveel het met BF was, maar 100 euro korting is gewoon een goede deal.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:08

MsG

Forumzwerver

Nitai schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:46:
[...]

Ik weet niet hoeveel het met BF was, maar 100 euro korting is gewoon een goede deal.
Dat is alleen de A1 mini. De normale is duurder geworden dan met BF.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online

We kunnen niet in de toekomst kijken maar sinds de voorjaar sale is alles idd wel constant in aanbieding geweest ja. Maar idd, de A1 was eerst 315 euro als ik het me goed herinner. Hopelijk Chinees nieuwjaar idd.

Overigens geen spijt van mijn A1 mini, dat zeker niet. Het is een prachtig apparaatje voor 180 euro <3 Ik vraag me eigenlijk af hoe ze dat voor die prijs kunnen maken.

Maar ik heb er ook een P1S + AMS naast staan dusja... Ik gebruik de mini alleen met 0,2mm nozzle prints die lang duren. Doordat de mini zo stil is kan dat 's avonds doorgaan. Wat ik met de P1S niet aandurf. En zulke grote dingen print ik toch niet in die hoge resolutie want dan duurt het echt dagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Llopigat op 22-12-2024 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:14

Ik heb vandaag de eerste print gemaakt op onze nieuwe A1 Mini (allereerste 3d printer bij ons in huis). Het is vooral voor mijn zoon (net 8 geworden) en ik denk dat hij hier heel lang plezier van gaat hebben. Tegen de tijd dat hij zelf leert ontwerpen en als de hobby beklijft zal hij vast wel een groter model willen hebben, maar dan is een P1S Combo of iets vergelijkbaars waarschijnlijk de volgende stap ipv een A1.

Het grootste verschil tussen A1 en A1 Mini is het maximale volume. Bedenk wat je zou willen printen en of dat past op de A1 Mini.

Ik zat eerst naar nog goedkopere printers te kijken (rond €100), maar die printen vaak nog kleiner. En als je dan reviews zoekt zie je heel ervaren mensen die meteen beginnen met mods omdat het anders slecht werkt.

Als je dan nagaat wat voor kwaliteit je bij de A1 Mini krijgt, hoe goed het werkt en dat het volume ook flink groter is dan die echte goedkope modellen... De keuze was hier snel gemaakt...

Waar ik wel nog naar zoek is een goede stof hoes voor printer en AMS Lite. Wij printen niet continu en het lijkt me voor het apparaat niet zo goed als er continu stof neerdaalt op rails etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-06 18:24
Na en paar jaar Ender 3 gebruikt te hebben heb ik in Maart een mini + ams lite in huis gehaald. In november een A1 erbij gehaald zonder ams puur om ook een paar grotere prints te kunnen maken.
Prijs van die A1 was lager dan wat ik in maart voor de mini betaalde en nu kan ik een project met meer plates 2x zo snel afronden en natuurlijk incidenteel ook wat grote prints.
Heel eerlijk, als het even kan gebruik ik de mini.
Hij is stiller en sneller (startup tijd is aanzienlijk korter) en zal ook wel wat zuiniger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Kan je de 'te laat' kortingscodes straks tegelijk gebruiken? Wij hebben er intussen een paar ontvangen voor de bestellingen, het zou fijn zijn om die te kunnen bundelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:34:
Kan je de 'te laat' kortingscodes straks tegelijk gebruiken? Wij hebben er intussen een paar ontvangen voor de bestellingen, het zou fijn zijn om die te kunnen bundelen.
Hoe heb je die codes ontvangen?
Ik heb niets in mijn mail gehad en op de site in mijn account zie ik ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:50

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DeGroteMuis schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:34:
Dat kun je toch even proberen in je winkelmandje? :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
avdl72 schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:48:

Hoe heb je die codes ontvangen?
Ik heb niets in mijn mail gehad en op de site in mijn account zie ik ook niets.
In de mail. Niet allemaal tegelijk, de laatste kwam gisteravond, dus misschien komt het nog?
Fraggert schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:08:

Dat kun je toch even proberen in je winkelmandje? :)
Pas te gebruiken na 4 januari helaas.
Er staat niet bij tot wanneer en of ze te combineren zijn.
Ik kan natuurlijk rond die tijd proberen, maar ik ben ongeduldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DeGroteMuis schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:50:
Pas te gebruiken na 4 januari helaas.
Er staat niet bij tot wanneer en of ze te combineren zijn.
Ik kan natuurlijk rond die tijd proberen, maar ik ben ongeduldig ;)
Ah juist........ik heb even gezocht maar niks gevonden in hun FAQ etc. Online op wat obscure promocodes-sites wat algemene info dat BL niet meerdere codes tegelijk zou accepteren (FWIW).

Dat wordt eerst oliebollen en uitbuiken en dan maar eens proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nitai schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:46:
[...]

Let ook even op hoe je naar de pagina gaat, ze hanteren verschillende prijzen :+
€507 = https://eu.store.bambulab...banner#menu-printers-sale
€499 = https://eu.store.bambulab...on_bar#menu-printers-sale

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 20:55
S4All schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:16:
[...]

Let ook even op hoe je naar de pagina gaat, ze hanteren verschillende prijzen :+
€507 = https://eu.store.bambulab...banner#menu-printers-sale
€499 = https://eu.store.bambulab...on_bar#menu-printers-sale
Link 1: is een directe NL shop link (zie URL) waar reeds 21% BTW in zit.

Link 2: is een globale EU link, met Duitse BTW (19%) en je ziet ook in de winkelwagen dat het juiste BTW % wordt toegepast zodra het adres bekend is. NL adres = 21% BTW = 507,39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
De verstopte hotend (DeGroteMuis in "Bambu Lab 3D Printers") heeft ook een aardige klont plastic tussen de sock en hot end, tot vlak onder de heatsink. Nog steeds geen idee hoe dat ontstaan is, maar dat wordt knap lastig op te lossen vrees ik. De clip is niet meer te zien onder het plastic en de thermistor is ook voorzien van een extra laag PLA. Da's vast niet meer te redden toch? Meteen een doel voor de kortingscodes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
DeGroteMuis schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:53:
De verstopte hotend (DeGroteMuis in "Bambu Lab 3D Printers") heeft ook een aardige klont plastic tussen de sock en hot end, tot vlak onder de heatsink. Nog steeds geen idee hoe dat ontstaan is, maar dat wordt knap lastig op te lossen vrees ik. De clip is niet meer te zien onder het plastic en de thermistor is ook voorzien van een extra laag PLA. Da's vast niet meer te redden toch? Meteen een doel voor de kortingscodes. :+
Als ik me niet vergis zit er een reserve hotend in de doos. Wellicht die er in zetten en kijken of dit het gehele probleem oplost?

Tevens even een foto maken van hoe de hotend eruit ziet. Indien het filament tussen nozzle en hotend lekt dan is het denk ik wel een support dingetje. Maar als het “gewoon” een soort een “blob” is dan is het waarschijnlijk het gevolg van een print fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

DeGroteMuis schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:53:
Ik heb recent succes gehad met het gebruik van een (haar)föhn om de grote klont plastic te verwijderen. Het plastic wordt zacht/week en laat zich dan vrij gemakkelijk verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:10
giancarlo_f schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 00:15:
[...]

Ik heb recent succes gehad met het gebruik van een (haar)föhn om de grote klont plastic te verwijderen. Het plastic wordt zacht/week en laat zich dan vrij gemakkelijk verwijderen.
anders kaars of Crème Brûlée brander werkt ook goed,
wel uitkijken :)

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:52
Hallo, nieuw hier in dit topic.
Ik zit met de gedachte een Bambu Lab A1 mini te kopen voor wat kleine prints en de eerste stappen in de 3D wereld. Nu heb ik op de werkkamer een Fjallbo Ikea wandkast staan (lang en smal (51x136cm). Deze is niet heel stevig en staat ook niet super stabiel of vast aan de muur.

Is deze denken jullie goed genoeg om de printen in te zetten te gebruiken? Of zorgen de wiebelingen/trillingen van de kast voor imperfecties tijdens het printen? Of wat raden jullie aan om te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:57

chromeeh

the Gnome

Toch maar overstag gegaan... AMS is onderweg :D
(Tijdens het printen van een grote vaas was ik door het filament heen, en heb nu een mooi gekleurd randje aan de vaas zitten welke zeker niet misstaat :) )

Iemand ervaring met de "Support PLA" filament?
Is dit materiaal qua afwerking / restanten makkelijker te verwijderen?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-06 22:55

K4F

Rotinomm schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:39:
Ik zit met de gedachte een Bambu Lab A1 mini te kopen voor wat kleine prints en de eerste stappen in de 3D wereld. Nu heb ik op de werkkamer een Fjallbo Ikea wandkast staan (lang en smal (51x136cm). Deze is niet heel stevig en staat ook niet super stabiel of vast aan de muur.

Is deze denken jullie goed genoeg om de printen in te zetten te gebruiken? Of zorgen de wiebelingen/trillingen van de kast voor imperfecties tijdens het printen? Of wat raden jullie aan om te doen?
Ik heb dit probleem enkel gehad bij hoge prints van zeg 15-20cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:57

watercoolertje

Untertitel

chromeeh schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:12:
Het smelt in water (duurt wel lang), dus je moet het zien als een laag letterlijk verdwijnt. Je hoeft daar dus ook geen ruimte tussen je object en support te hebben. Heb het nog niet getest (behalve dat ik een stukje afgeknipt heb om te kijken hoe lang het duurt om op te lossen), maar kan me voorstellen dat het echt superstrak is.

[ Voor 13% gewijzigd door watercoolertje op 24-12-2024 10:16 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
chromeeh schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:12:
Toch maar overstag gegaan... AMS is onderweg :D
(Tijdens het printen van een grote vaas was ik door het filament heen, en heb nu een mooi gekleurd randje aan de vaas zitten welke zeker niet misstaat :) )

watercoolertje schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:15:
[...]

Het smelt in water (duurt wel lang), dus je moet het zien als een laag letterlijk verdwijnt. Je hoeft daar dus ook geen ruimte tussen je object en support te hebben. Heb het nog niet getest (behalve dat ik een stukje afgeknipt heb om te kijken hoe lang het duurt om op te lossen), maar kan me voorstellen dat het echt superstrak is.
Het materiaal waar @chromeeh naar linkt is "normaal" support filament, geen (in water oplosbaar) PVA.
Dit normale support filament gebruik je als interface layer tussen je support en print, en breekt makkelijker weg met een mooier oppervlak als resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:57

watercoolertje

Untertitel

smoken schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:34:
[...]

[...]

Het materiaal waar @chromeeh naar linkt is "normaal" support filament, geen (in water oplosbaar) PVA.
Dit normale support filament gebruik je als interface layer tussen je support en print, en breekt makkelijker weg met een mooier oppervlak als resultaat.
Oh zijn er 2 soorten :+

Ging er vanuit dat ie PVA linkte inderdaad omdat ik dat bij mijn AMS had gehad. Dan heb ik niks gezegd!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
watercoolertje schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:04:
[...]

Oh zijn er 2 soorten :+

Ging er vanuit dat ie PVA linkte inderdaad omdat ik dat bij mijn AMS had gehad. Dan heb ik niks gezegd!
Er zijn inderdaad meerdere soorten support filament: https://eu.store.bambulab.com/nl-nl/collections/support
Voor ieder wat wils ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:11

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

smoken schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:05:
[...]

Er zijn inderdaad meerdere soorten support filament: https://eu.store.bambulab.com/nl-nl/collections/support
Voor ieder wat wils ;)
Ik kreeg die als 'free gift' maar heb het ook nog niet geprobeerd. Moet nog uitzoeken hoe je dat dan precies in je slicer configureert zodat hij op het juiste moment dit filament uit de AMS pakt (het liefst zonder continue veels te veel aan poop te verliezen)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• smoken
superduper schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:34:
[...]

Ik kreeg die als 'free gift' maar heb het ook nog niet geprobeerd. Moet nog uitzoeken hoe je dat dan precies in je slicer configureert zodat hij op het juiste moment dit filament uit de AMS pakt (het liefst zonder continue veels te veel aan poop te verliezen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkZFtEkN8ssQpWeG0-ElWk2vvEA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/48rdAh5SUVvQrUqliFaifDu9.png?f=user_large

In de support settings, kies je voor support het normale filament en voor de interface layer kies je het support filament. Wat er dan gebeurd is dat enkel het laagje tussen support en het object met het support filament geprint wordt. Op die manier gebruik je een minimum aan support filament.

Overigens werkt dit hetzelfde met PVA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lèg het an mijn of is ineens het 'Generic PLA Silk' profiel verdwenen in Bambu Studio? Gisteren nog iets mee geprint, maar nu doet ie ineens of het er nooit geweest is.

Of kan dat komen omdat ik even iets in Orca Slicer heb gedaan? Niet eens geprint, maar gekeken of een bepaald profiel daar wel werkte. Is nl een profiel van Lost in Tech die hij blijkbaar in Orca heeft gemaakt en die Bambu niet snapt. Maar ik heb de boel uiteindelijk weer afgesloten en ben weer verder gegaan in Bambu.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:28:
[...]

1. Wacht tot de plaat minimaal afgekoeld is tot onder de 30 graden
2. Je kan de plaat ietsje buigen om de print los te laten komen.

Inmiddels overweeg ik meerdere platen tegelijk te gebruiken, dan kan ie elders afkoelen en kan ik doorrrr.
Wat heel erg helpt is de plaat van de hotbed afhalen en dan voor een fan zetten (ik heb altijd een luchtreiniger ernaast staan blezen). 2 minuten en hij is afgekoeld en valt er vanzelf af.

Het hotbed zelf koelt veel langzamer af omdat er zoveel metaal aan zit. En dat is ook fijn want dan is het opwarmen voor de volgende print ook sneller.

PS: Ik was op zoek naar die discussie over die andere slicing engine die je aan kon zetten die de seams anders doet. Ik heb wat problemen daarmee. Sommige randjes worden te dik waardoor er een plastic puntje uitsteekt en dan drukt de toolhead hem van het bed af.

Weet iemand hoe die slicer optie heette? Ik kan het nergens meer terugvinden, ook niet met zoeken op seam enzo.

Edit: Bedankt @BM !

[ Voor 21% gewijzigd door Llopigat op 24-12-2024 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:04

BM

Moderator Spielerij
Llopigat schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 19:14:
[...]

PS: Ik was op zoek naar die discussie over die andere slicing engine die je aan kon zetten die de seams anders doet. Ik heb wat problemen daarmee. Sommige randjes worden te dik waardoor er een plastic puntje uitsteekt en dan drukt de toolhead hem van het bed af.

Weet iemand hoe die slicer optie heette? Ik kan het nergens meer terugvinden, ook niet met zoeken op seam enzo.
Wall Generator, en dan de optie Arachne

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1

Ik heb hem ook net in gwbeuik genomen. Hij staat op een laag bijzet tafeltje dat flink heen en weer schudt tijdens het printen. Ik heb niet gemerkt dat het de kwaliteit van de prints nadelig beïnvloedt.

Maar als je zo'n hoog kastje hebt van licht materiaal zou ik hem niet bovenin of bovenop zetten. Dan slaat het misschien wel heel ver uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:10

_Eend_

🌻🇺🇦

Mijn A1 staat in een Platsa, daar heb ik voor de voetjes van de kast dopjes geprint in TPU tegen de trillingen, en de printer zelf staat ook op een stuk schuim van 5-6 mm dik (iets dikkere had ik zo niet liggen) en dat lijkt ook wel te helpen. Iemand die ik ken heeft zijn A1 Mini op een matje van de Action staan, dat werkt ook

Het is wel belangrijk dat je kast goed staat en niet wiebelt. Maar als ie wiebelt dan kun je er zo wat voetjes voor printen :p

• Nokkenstok
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-06 12:44
Onlangs een P1S aangeschaft, en als kers op de taart daar later nog een AMS bij besteld.

Alles geïnstalleerd en de printer print geweldig, maar.....

Kan iemand mij uitleggen waar/hoe ik instel welk filament er in de AMS zit en hoe ik er zeker van ben dat de juiste settings tijdens het printen gebruikt worden voor de verschillende filamenten? Voor mijn gevoel kan ik tijdens het slicen (onder "filament") en bij het versturen van de daadwerkelijke print ongeveer dezelfde settings doen, maar bij dat laatste vind ik mijn zelf gecreëerde filamenten (settings) niet terug.

Ik print gedeeltelijk met bambu origineel filament (RFID) en gedeeltelijk esun/anders.

ben op het internet geen (voor mij) duidelijke uitleg tegengekomen, alleen één filmpje waarbij ze uitleggen hoe je een filament toevoegd zodat het wél zichtbaar is in het laatste scherm: YouTube: How to properly add filaments In Bambu Studio and to the AMS

• smoken
Nokkenstok schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:39:
Onlangs een P1S aangeschaft, en als kers op de taart daar later nog een AMS bij besteld.

Kan iemand mij uitleggen waar/hoe ik instel welk filament er in de AMS zit en hoe ik er zeker van ben dat de juiste settings tijdens het printen gebruikt worden voor de verschillende filamenten? Voor mijn gevoel kan ik tijdens het slicen (onder "filament") en bij het versturen van de daadwerkelijke print ongeveer dezelfde settings doen, maar bij dat laatste vind ik mijn zelf gecreëerde filamenten (settings) niet terug.

Ik print gedeeltelijk met bambu origineel filament (RFID) en gedeeltelijk esun/anders.

ben op het internet geen (voor mij) duidelijke uitleg tegengekomen, alleen één filmpje waarbij ze uitleggen hoe je een filament toevoegd zodat het wél zichtbaar is in het laatste scherm: YouTube: How to properly add filaments In Bambu Studio and to the AMS
Heb je hier wellicht iets aan?

https://wiki.bambulab.com...o/use-ams-on-bambu-studio

Sowieso, voor zowel nieuwe gebruikers als ervaringsdeskundigen: de wiki is een goedgevulde bron van informatie :)

https://wiki.bambulab.com/en/home

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-06 13:58
Nokkenstok schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:39:

https://www.esun3d.com/zl...aments_printing-settings/

Bing

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hhmm,…met de google kom ik er zelf nog ff niet uit (tegenstrijdige en oude(re) berichten) maar jullie weten dat vast wel :)

Mrs.Fraggert wil ook graag wat kunnen printen inmiddels dus gezocht hoe we 2 gebruikers op 1 printer kunnen doen om zaken als zoekopdrachten, likes etc etc wat gescheiden kunnen houden.

2 verschillende account met 1 printer schijnt kut te werken omdat je dan steeds moet uit- en inloggen op je device, dat moet handiger kunnen lijkt me.

Schijnbaar kan ik onder mijn originele account extra users aanmaken, maar waar vind ik dat in hemelsnaam terug?

Edit : verkeerde link.

Ik vind “users” niet terug onder “settings”.

Weet iemand hoe dit moet?

[ Voor 9% gewijzigd door Fraggert op 26-12-2024 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 14:11
Fraggert schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:31:
Hhmm,…met de google kom ik er zelf nog ff niet uit (tegenstrijdige en oude(re) berichten) maar jullie weten dat vast wel :)

Mrs.Fraggert wil ook graag wat kunnen printen inmiddels dus gezocht hoe we 2 gebruikers op 1 printer kunnen doen om zaken als zoekopdrachten, likes etc etc wat gescheiden kunnen houden.

2 verschillende account met 1 printer schijnt kut te werken omdat je dan steeds moet uit- en inloggen op je device, dat moet handiger kunnen lijkt me.

Schijnbaar kan ik onder mijn originele account extra users aanmaken, maar waar vind ik dat in hemelsnaam terug?

https://knowledge.bambuse...nding%20on%20their%20role.

Ik vind “users” niet terug onder “settings”.

Weet iemand hoe dit moet?
Volgens mij heeft die link je de geeft echt helemaal niets te maken met Bambulab?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Veelgehoorde klacht. Oplossing is een tweede printer kopen 🤣

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TravockMD schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:08:
[...]

Volgens mij heeft die link je de geeft echt helemaal niets te maken met Bambulab?
Ach ja, verkeerde geplakt |:( ik had wat links naar bambu forum, de wiki en zelfs Reddit maar deze stond er nog tussen, my bad.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Señor Sjon schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:18:
Veelgehoorde klacht. Oplossing is een tweede printer kopen 🤣
Hhmmmmm……dat ga ik hier maar niet te hard roepen :P

• Mojo-45
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:01
Heb een vraag over de smeer middelen die ik op dit moment gebruik voor het smeren van mijn A1.
Op dit moment gebruik de smeermiddelen van super lube.
Voor de X en Y geleiders (Part No: 51004) en voor Z het vet Part No: CA21030).
Maar begin een beetje te twijfelen of de olie die ik gebruik voor X en Y wel goed is want ik hoor nu
vooral bij snelle en grote Y bewegingen van de bouwplaat een in mijn oren klinkend schurend geluid.
Ook zie wat slijtage afval on de riem van de Y as niet veel maar toch.
De olie lijkt me ook wat dikker dan de originele olie.
Deze gebruik dus sinds kort:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpP7pM93TCrp3mCDzBOFr6eQeug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NYp9Qf9KEMAqlyiHrBBG5CPw.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn deze smeer middelen ok voor mijn A1?

• twhb
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:15
Beter niet voor de Y as als ik dit zo lees:

https://wiki.bambulab.com/en/a1/maintenance/lubricate-y-axis

Edit: X as ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door twhb op 26-12-2024 12:50 ]

• Trasos
  • Niet online
Ik heb mijn P1S een jaartje niet gebruikt, en nu hoor ik bij het printen soms een soort van bromtoon.
Is dat een kwestie van het onderhoud van de 'timing belt' uitvoeren, of is het iets anders?

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06 17:15
Fraggert schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:20:
[...]

Hhmmmmm……dat ga ik hier maar niet te hard roepen :P
Waarom niet. Ze was toch enthousiast over de printer? Gebruik van maken zou ik zeggen.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Trasos schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:30:
Ik heb mijn P1S een jaartje niet gebruikt, en nu hoor ik bij het printen soms een soort van bromtoon.
Is dat een kwestie van het onderhoud van de 'timing belt' uitvoeren, of is het iets anders?

[Streamable: Bambu Bromgeluid]
Als je goed oplet zie/hoor je dat het geluid alleen voorkomt als hij diagonaal van links onder naar rechts boven beweegt, en de aantal "brom'en" overeenkomt met het aantal infill lijntjes waar hij overheen gaat. In dit geval gewoon een kwestie van geen Grid Infill meer gebruiken dus, want wat je hoort is de nozzle die over de infill schraapt. :) Bekend probleem van Grid Infill, het legt op bijde diagonalen filament neer in dezelfde layer, zeker met grotere oppervlakken als het materiaal meer tijd heeft om af te koelen hoor je het erg. En in sommige gevallen met een troepje of blobje wat achter blijft heb je inneens een print die faalt. Of in extreme gevallen buigt je nozzle, wat weer voor een hoop andere problemen zorgt.

Persoonlijk print ik met rectilinear infill om die reden. Moet het sterker zijn, gooi je er meer walls tegenaan. Genoeg youtubers die bewezen hebben dat daar toch de meeste sterkte vandaan komt. Kom je op het punt dat die ene procent sterkte die je nodig hebt van je infill moet gaan afhangen, heb je toch al verloren. Dan print ik het gewoon solide. (Doe ik sowieso wel graag de laatste tijd, om een of andere reden voelen dingen 'meer echt' als ze zwaarder zijn)

[ Voor 3% gewijzigd door Ischium op 26-12-2024 14:01 ]

• Trasos
  • Niet online
Het klinkt niet helemaal hetzelfde, ik hoor echt geschraap als ik de voorbeelden op Reddit zie.
Maar het lijkt inderdaad wel alleen te spelen bij die specifieke beweging, dus het is wel aannemelijk.
Kan me niet echt herinneren dat ik dit geluid vorig jaar gehoord heb bij andere prints.

In ieder geval bedankt voor de tip, ik zal wel naar andere infills kijken dan. :)
Ik ben maar eenvoudige gridfinity bakjes aan het printen, stevigheid is daar niet heel erg van belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

bvsteyn schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:36:
[...]

Waarom niet. Ze was toch enthousiast over de printer? Gebruik van maken zou ik zeggen.. :+
Weet je hoeveel rollen filament dat is :P

Voorlopig lossen we het wel ff op dat ze mij mailt wat ze wil printen d:)b

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:48
Die van mij is ook binnen en hij is al ingeprint. Voorlopig gewoon pla en zaken die ik vind op het internet.

Nu zag ik op de site van bambu lab bij filamenten ”pla wood” enn afbeeldingen staan ”wooden trays”. Nog niet iets om dadelijk te printen maar daar mixen ze precies 2 kleuren door elkaar. Ik weet dat je multicollor kan printen maar kan je ook bv zeggen ik wil 80% donker bruin en 20% licht bruin en mix er maar op los om dat effect te krijgen? Geen afval om telkens de kleur te ”spoelen’ en een ’natuurlijk effect” zoiets lijkt mij wel tof om te experimenteren

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 14:11
chundo schreef op donderdag 26 december 2024 @ 21:15:
Die van mij is ook binnen en hij is al ingeprint. Voorlopig gewoon pla en zaken die ik vind op het internet.

Nu zag ik op de site van bambu lab bij filamenten ”pla wood” enn afbeeldingen staan ”wooden trays”. Nog niet iets om dadelijk te printen maar daar mixen ze precies 2 kleuren door elkaar. Ik weet dat je multicollor kan printen maar kan je ook bv zeggen ik wil 80% donker bruin en 20% licht bruin en mix er maar op los om dat effect te krijgen? Geen afval om telkens de kleur te ”spoelen’ en een ’natuurlijk effect” zoiets lijkt mij wel tof om te experimenteren
Helaas ken ik geen manier om het te printen op de manier zoals je beschrijft.
Ik heb nog even naar de desbetreffende afbeelding gekeken, en ik denk dat het gewoon in 1 kleur is geprint en dat de "afwijkende" kleur die je zit, de schaduw is. Je ziet namelijk dezelfde soort vorm licht "vlekken" als je links boven de tray kijkt om de witte ondergrond.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Mijn eerste eigen ontwerp / remix.

Korte hendels voor een Duco ventilatierooster. Die standaard dingen zijn veel te lang en zonder werkt niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uo1tZHRwgJncbMkf4gQHM8rzir8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zj1VIEquK7H738Vi5Oj7m5Qz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtXVbbjArcoovj1D29XwiKZYYnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/buRn2TyYML3MU7ZOiL6qs3Gf.jpg?f=fotoalbum_large

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 20-02-2025 13:43 . Reden: url bijgewerkt ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• chundo
TravockMD schreef op donderdag 26 december 2024 @ 22:39:
[...]

Helaas ken ik geen manier om het te printen op de manier zoals je beschrijft.
Ik heb nog even naar de desbetreffende afbeelding gekeken, en ik denk dat het gewoon in 1 kleur is geprint en dat de "afwijkende" kleur die je zit, de schaduw is. Je ziet namelijk dezelfde soort vorm licht "vlekken" als je links boven de tray kijkt om de witte ondergrond.
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben of iemand doet daar aan graffiti...

Het is in ieder geval een gemiste kans, hopelijk voegen ze zoiets ooit toe in een firmware update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chundo
_eLMo_ schreef op donderdag 26 december 2024 @ 22:54:
Mijn eerste eigen ontwerp / remix.

Korte hendels voor een Duco ventilatierooster. Die standaard dingen zijn veel te lang en zonder werkt niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***
Mooi ontwerp, welk filament is dat met die puntjes in?

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

chundo schreef op donderdag 26 december 2024 @ 23:05:
[...]

Mooi ontwerp, welk filament is dat met die puntjes in?
Spectrum Stone Age Light. Ik heb ‘m van 3djake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14-06 16:54
Mijn Bambu X1 heeft problemen en moet eigenlijk een nieuw bed, maar nu gooit Bambu het er op dat de 2 jaar garantie verlopen is. Iemand bekent er mee of we met Nederlandse garantie langer kunnen claimen voor zo'n dure printer? Die regels zijn zo vaag.

[ Voor 6% gewijzigd door Rogers op 27-12-2024 12:49 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-06 20:10

Mitchell

Ondertitel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SIiHUq-5G7-GVOBKBKKoJ58-zA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ujNADKdobbmKMWeE4Mg7WJ2R.jpg?f=fotoalbum_large

Staat er nu alweer een paar dagen, totaal vergeten een update te posten (want lekker mee bezig + kerst). Wat een prachtding is het zeg <3

[ Voor 3% gewijzigd door Mitchell op 27-12-2024 15:26 ]

Signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virox
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:18
Volg de 3D print wereld al jaren, maar altijd de boot afgehouden omdat er zoveel gedoe leek bij te komen qua afstellen en print-failures. Maar dan toch overstag gegaan voor een A1 Mini...

Wauw, dit is echt wel plug-n-print 8)

Heb ondertussen al enkele prints gedaan, ging allemaal vlekkeloos.
Ik heb hem ook al wat op proef gesteld, sample filament was op en het ging vlot om een nieuwe rol op te steken om daarna verder te printen. Alsook tijdens een print hem in pauze gezet/afgesloten om pas paar uur later verder te printen. Ging ook perfect...

Hier ga ik nog veel plezier mee beleven, nu nog wat Fusion en Bambu Studio onder te knie krijgen...

Mijn Lego ontwerpen/MOC's https://rebrickable.com/users/Virox%20Bricks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-06 13:30
Rogers schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:49:
Mijn Bambu X1 heeft problemen en moet eigenlijk een nieuw bed, maar nu gooit Bambu het er op dat de 2 jaar garantie verlopen is. Iemand bekent er mee of we met Nederlandse garantie langer kunnen claimen voor zo'n dure printer? Die regels zijn zo vaag.
https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Ik print eigenlijk alleen met “veilige” materialen zoals PLA en PETG, maar voor de droogmiddel doosjes in de AMS wilde ik graag in ABS printen. Hierdoor kan je het droogmiddel drogen zonder het uit het doosje te moeten halen.

Cheapass ABS filament van Ali getuned en komt er eigenlijk heel strak uit.
Valt mij op dat ABS kleine details veel mooier print dan met PLA/PETG.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udDbyPOtGjq0JrpASbFYfw9iH0M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NOHVMuxiDj85H2gtz70gmrDE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-x-lEDKwtz5agf8lnak7Cz76AjI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsCioTvviiuya2LzD3y7712O.jpg?f=fotoalbum_tile

Wel flinke warping met default settings, maar alles past perfect. Nu bezig met deel twee en dus wat settings veranderd tegen warping:

- 1cm brim
- Exhaust fan uit, en chamber temperature control op 40 graden
- Layer cooling op 15% fixed en minimaal 12s per layer

Ik ben verder ook erg tevreden met de LAN only mode van de P1S en de Home Assistant integratie. Geen zorgen over gehackte chinese printers en wel de voordelen van een “app”. VPN naar huis en Home Assistant opstarten. Ik heb een simpele view op m’n dashboard, maar je kan bijna alles vanuit de integratie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8rYr1-Lav1nTZmoIuNKc1PDlLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4hY3HeQvkdKgW9dqFMGdqHw7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben Teaching Tech's afsluitende video aan het kijken en hij had het over de X1Plus Expander... Deze hier al besproken? https://www.crowdsupply.com/accelerated-tech/x1plus-expander

Voegt, oa, een ethernet poort toe aan de X1 printers. Is niet voor mij, daar ik een apart subnet heb voor domotica & m'n 3D printer, maar ik snap waarom mensen dit willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:52

rally

Deyterra Consultancy

MC Taz Man schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:21:
Ben Teaching Tech's afsluitende video aan het kijken en hij had het over de X1Plus Expander... Deze hier al besproken? https://www.crowdsupply.com/accelerated-tech/x1plus-expander

Voegt, oa, een ethernet poort toe aan de X1 printers. Is niet voor mij, daar ik een apart subnet heb voor domotica & m'n 3D printer, maar ik snap waarom mensen dit willen.
Bedankt voor deze tip. Voor mijn X1C is eigenlijk nog het enige wat ik zou willen toevoegen ethernet.
De Wifi is nl. niet altijd even betrouwbaar op de X1C (mijn wifi signaal wel, maar van de Bambu dus niet… dan kan ik de Pixels tellen).

En hoewel ik geen fan ben van Kickstarter-achtige funding, ben ik hier dermate enthousiast over dat ik er maar ben ingesprongen. :P

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• smoken

rally schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:50:
[...]

Bedankt voor deze tip. Voor mijn X1C is eigenlijk nog het enige wat ik zou willen toevoegen ethernet.
De Wifi is nl. niet altijd even betrouwbaar op de X1C (mijn wifi signaal wel, maar van de Bambu dus niet… dan kan ik de Pixels tellen).

En hoewel ik geen fan ben van Kickstarter-achtige funding, ben ik hier dermate enthousiast over dat ik er maar ben ingesprongen. :P
Even voor de zekerheid (en ter educatie van gebruikers die niet weten hoe e.e.a. werkt met custom firmware en garantie):

https://blog.bambulab.com...ad-and-freedom-of-choice/
https://bambulab.com/en-u...lan?ref=blog.bambulab.com

Het feit dat de firmware voor deze uitbreiding voorzien moet worden van custom firmware staat ook in het "crowd supply" project beschreven, maar wellicht wordt daar overheen gelezen.

[ Voor 6% gewijzigd door smoken op 28-12-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar had ie inderdaad al een keer een video over gemaakt. Leuk spul. Moet er nog over nadenken of ik zo'n ding wil en wat ik er aan heb, maar wat ik bij voorbaat al jammer vind, is dat ie achter het display moet worden bevestigd. Dan zit alles wat je erin prikt wat mij betreft enorm in de weg. Ik vind het een slechte plek voor uitberidingen. Maar goed, wie weet verzinnen ze een andere manier. Iets met een kabeltje naar de zijkant ofzo zou een stuk beter zijn.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:23:
[...]

Daar had ie inderdaad al een keer een video over gemaakt. Leuk spul. Moet er nog over nadenken of ik zo'n ding wil en wat ik er aan heb, maar wat ik bij voorbaat al jammer vind, is dat ie achter het display moet worden bevestigd. Dan zit alles wat je erin prikt wat mij betreft enorm in de weg. Ik vind het een slechte plek voor uitberidingen. Maar goed, wie weet verzinnen ze een andere manier. Iets met een kabeltje naar de zijkant ofzo zou een stuk beter zijn.
Wss eerste versie, welke altijd enorm ruk is qua design.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
Het probleem met deze link is dat hier de situatie volgens Nederlands recht wordt uitgelegd. Dit geldt als je een printer bij een Nederlandse handelaar koopt. Die handelaar is dan verantwoordelijk voor de garantie, niet de fabrikant. De Nederlandse recht is ook wel uitzonderlijk, want het gaat om een deugdelijk product en een normale verwachte levensduur. Erg subjectief voor zoiets als een 3D-printer.

Als je rechtstreeks bestelt bij Bambu koop je bij een bedrijf uit Hong Kong en dan geldt hun vrijwillige fabrieksgarantie van 2 jaar.

Voor @Rogers is dat kennelijk van toepassing. Ik weet ook niet wat de aard van het defect is. Het kan ook een normale slijtage zijn die zelfs onder het Nederlandse recht niet onder garantie zou vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
bilgy_no1 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:02:
[...]

Het probleem met deze link is dat hier de situatie volgens Nederlands recht wordt uitgelegd. Dit geldt als je een printer bij een Nederlandse handelaar koopt. Die handelaar is dan verantwoordelijk voor de garantie, niet de fabrikant. De Nederlandse recht is ook wel uitzonderlijk, want het gaat om een deugdelijk product en een normale verwachte levensduur. Erg subjectief voor zoiets als een 3D-printer.

Als je rechtstreeks bestelt bij Bambu koop je bij een bedrijf uit Hong Kong en dan geldt hun vrijwillige fabrieksgarantie van 2 jaar.

Voor @Rogers is dat kennelijk van toepassing. Ik weet ook niet wat de aard van het defect is. Het kan ook een normale slijtage zijn die zelfs onder het Nederlandse recht niet onder garantie zou vallen.
Mijn printbed heeft niet de temperatuur die wordt weergegeven. Bij 110 graden is het bed bijv. +-20 graden kouder dan weergegeven. Bij 70 graden 10 graden kouder. Dit speelt waarschijnlijk al vanaf het begin gezien de bed adhesion problemen die ik heb, maar ben er net pas achter.
Maar Nederlands recht is moeilijk qua garantie,.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:47
Ik heb de P1S nu een paar weken en meerdere keren heb ik mij al verbaasd over hoe makkelijk je dingen kan printen en de kwaliteit er van. Bij mijn bestelling zat een gratis klokje, maar die vond ik wat saai. En zo kwam ik vandaag op het fenomeen 'hueforge' en dat was toch wel weer een wow momentje, en het aanbod ervan.

Wijzers moeten nog geprint worden. Echt super nice geprint met zwart en wit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lp6hpDBzpfk1d6QONEEJutC8-CE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BAyRLXfrzPvj39367XCvTXOr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:29
Damn, coole klok wijzerplaat 😲 @vino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
vinom schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:25:
Ik heb de P1S nu een paar weken en meerdere keren heb ik mij al verbaasd over hoe makkelijk je dingen kan printen en de kwaliteit er van. Bij mijn bestelling zat een gratis klokje, maar die vond ik wat saai. En zo kwam ik vandaag op het fenomeen 'hueforge' en dat was toch wel weer een wow momentje, en het aanbod ervan.

Wijzers moeten nog geprint worden. Echt super nice geprint met zwart en wit.
[Afbeelding]
Cool, dat is meer detail dan ik had verwacht.
0.4mm nozzle?

Heb overigens ook gratis software gezien die dat kan, in de browser.

[ Voor 4% gewijzigd door Rogers op 28-12-2024 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:47
Rogers schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 23:32:
[...]

Cool, dat is meer detail dan ik had verwacht.
0.4mm nozzle?

Heb overigens ook gratis software gezien die dat kan, in de browser.
Yep, 0.4mm nozzle.
Linkje: https://makerworld.com/models/562527

En linkje naar de user, aangezien hij nog vele andere toffe heeft: https://makerworld.com/@cP3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MC Taz Man schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:43:
[...]
Wss eerste versie, welke altijd enorm ruk is qua design.
Het is zo te zien nog wel de bedoeling om 'm daar te monteren. Die kabelboom die TT had was niet echt de release versie. Het zou al heel wat helpen als ze een optie hadden voor een langere kabelboom zodat je 'm gewoon op een of andere manier aan de zijkant kwijt kunt, of de achterkant. Zo achter het scherm vind ik echt waardeloos.
Of ze moeten aangeven hoe die kabelboom er precies uitziet zodat (wie dat kan) je 'm zelf kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:24

Superflip

*pwiet*

Da's iets voor V&A

[ Voor 93% gewijzigd door _ferry_ op 29-12-2024 10:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:37

thijsco19

KTM 990 SMT

Binnenkort hier een P1S staan. Zojuist er een besteld.
Inclusief een geharde nozzle en tandwiel voor de extruder, PLA filament en PAHT-CF filament.

Jaren geleden had ik een Ender 2 gekocht om een idee die ik toen had te realiseren. Helaas niet verder gekomen dan een concept prototype vanwege de problemen die ik had met die 3d printer.
Hopelijk gaat het nu met de P1S wel lukken.

Geen gedoe meer met het in en afstellen van de printer, finetunen van de parameters etc maar gewoon printen.

Hopelijk verzin ik weer nieuwe dingen om te printen als dit project afgelopen is. Zonde als de printer dadelijk bijna niet meer gebruikt gaat worden. :+

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:10
thijsco19 schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:19:
Binnenkort hier een P1S staan. Zojuist er een besteld.
Inclusief een geharde nozzle en tandwiel voor de extruder, PLA filament en PAHT-CF filament.

Jaren geleden had ik een Ender 2 gekocht om een idee die ik toen had te realiseren. Helaas niet verder gekomen dan een concept prototype vanwege de problemen die ik had met die 3d printer.
Hopelijk gaat het nu met de P1S wel lukken.

Geen gedoe meer met het in en afstellen van de printer, finetunen van de parameters etc maar gewoon printen.

Hopelijk verzin ik weer nieuwe dingen om te printen als dit project afgelopen is. Zonde als de printer dadelijk bijna niet meer gebruikt gaat worden. :+
Enigste nadeel van een Bambu is dat je zo snel door je filament heengaat :)
je blijft maar printen

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06 17:15
bdevogt schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:54:
[...]

je blijft maar printen
Dat kan ik alleen maar beamen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Rogers schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:19:
[...]

Mijn printbed heeft niet de temperatuur die wordt weergegeven. Bij 110 graden is het bed bijv. +-20 graden kouder dan weergegeven. Bij 70 graden 10 graden kouder. Dit speelt waarschijnlijk al vanaf het begin gezien de bed adhesion problemen die ik heb, maar ben er net pas achter.
Maar Nederlands recht is moeilijk qua garantie,.
Ja, dat klinkt inderdaad als een lastig te maken punt. Ik weet niet of je direct een ticket hebt aangemaakt voor de bed adhesion problemen toen het in het begin mis ging? Dan zou je daarop terug kunnen grijpen.

Uiteraard zou het Bambu sieren als ze je tegemoet komen op een of andere manier. De praktische realiteit is ook dat het waarschijnlijk niet uit kan om een 3D printer te verschepen om te diagnosticeren en vervolgens een kapotte temperatuursensor te vervangen.

Maar als je die afwijkingen weet, is het dan niet zelf aan te passen in je instellingen? Wel wat meer gedoe, maar mogelijk nog wel functioneel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rascal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-06 14:18
Vraag:

Gisteren na het printen van mijn Duplo dubbele wissel (PLA Grijs)

Wilde ik een print starten vanuitn AMS lite in PLA groen, deze liep vast tijdens het laden. na enig onderzoek bleek er een stukje zwart PLA in de hub te zitten.

Waarom zou de A1 na het printen van grijs eerst zwart terug erin laden aan het einde van de print om deze vervolgens klem te komen laten zitten?? (zwart zit in tray/slot 1)

Plaatje van de dubbele wissel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33DRRffXj6GFHYI1WwuIh89Cz7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MeOtHu9HGA4RSIVDsMeIhjBa.jpg?f=fotoalbum_large

https://makerworld.com/@Thymen/collections/3860060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
bilgy_no1 schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:29:
[...]

Ja, dat klinkt inderdaad als een lastig te maken punt. Ik weet niet of je direct een ticket hebt aangemaakt voor de bed adhesion problemen toen het in het begin mis ging? Dan zou je daarop terug kunnen grijpen.

Uiteraard zou het Bambu sieren als ze je tegemoet komen op een of andere manier. De praktische realiteit is ook dat het waarschijnlijk niet uit kan om een 3D printer te verschepen om te diagnosticeren en vervolgens een kapotte temperatuursensor te vervangen.

Maar als je die afwijkingen weet, is het dan niet zelf aan te passen in je instellingen? Wel wat meer gedoe, maar mogelijk nog wel functioneel.
Voor pla enz kan ik het bed 10 graden warmer zetten maar bijv. Asa en PC vinden een temperatuur fijner die ik niet kan halen, max instelbaar is 110 en dan wordt die dus maar 90°

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om nog even terug te komen op die X1Plus Expander: ik heb gisteravond laat via die Crowdsupply pagina mijn 'gripe' met de montage van dat bordje gedeeld. Kreeg vanmorgen keurig antwoord van Joshua Wise, de ontwerper die zei dat ie het begreep, maar dat ie geen handigere manier zag om dat ding te monteren, zonder gaten te boren in de zijkant. Dat is inderdaad ook al wat ik dacht; die voorkant is heel handig. Je zit dicht bij waar de kabels aangesloten moeten worden en door de opening van de flatcable voor de display kun je die kabels naar buiten voeren. Maarja...daar houden de voordelen dan ook op.

Hij heeft wel meteen een bedradingsschema gedeeld. Hier een link naar de WireViz source (zal wel een electronice design tool zijn oid). En ook een render:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dw2d3SI0MMvX04EriZ7EM0s6C04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJ4ykHntSqjn1uFUtqf2MSTf.jpg?f=fotoalbum_large

Cool dat ie meteen reageert. Ik zal niet de enige zijn die op- of aanmerkingen maakt. Ik weet niet of ik de skills heb om een nieuwe kabelboom te maken. Idealiter zou ik dat ding aan de zijkant willen hebben. Als ik die expander wil kopen. En dan moet ik ook eerst nog even kijken of ik mijn X1C wel wil rooten. Grappig dat ik daarover moet nadenken. Er was een tijd waarin ik dat direct had gedaan nadat ik hoorde dat het kon... :+

Maarja, zoals het nu is, kun je het niet doen zonder dat Dr.Tao het weet, dus dat maakt het wat lastiger. Moet nog eens kijken wat ik ermee opschiet. Ik kan nu ook prima werken met de printer zoals ie is. Aansluiten via ethernet is leuk en de LED verlichting via dat ding laten lopen is ook wat handiger dan wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:44
Rogers schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:28:
[...]

Voor pla enz kan ik het bed 10 graden warmer zetten maar bijv. Asa en PC vinden een temperatuur fijner die ik niet kan halen, max instelbaar is 110 en dan wordt die dus maar 90°
Ik meen te weten dat de standaard bed temperatuur 100 of 110°C is, maar dat de Europese uitvoering begrenst is op 90° om de een of andere (legale?) reden; weet niet meer precies hoe dat zit.
@smoken ?

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

bdevogt schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:54:
[...]

je blijft maar printen
Zou mooi wezen! :9

Serieus getwijfeld juist omdat ik nog niet veel andere dingen of projecten kan bedenken. Is natuurlijk zonde als de printer stil komt te staan na dit ene projectje.
Hoewel, als dit project succesvol is zijn er meerdere versie mogelijk, dus potentieel de eerste periode genoeg te printen.

Ook nog aan gedacht om het eerst in 3d volledig uit te werken en dan via 1vd vele print services het te laten printen. Maar je hebt altijd wel afwijkingen of iteraties waardoor je het vaak meerder keren moet laten printen. Dan lopen de kosten uiteindelijk ook op en duurt het stuk langer.
Voorlopig nog geen spijt van de bestelling :D .

Oh, vandaag al een tracking nummer gekregen die aangeeft dat het verzonden is. Lekker snel.

@Fraggert Wie? :+

[ Voor 30% gewijzigd door thijsco19 op 30-12-2024 12:53 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

thijsco19 schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:30:
[...]

Serieus getwijfeld juist omdat ik nog niet veel andere dingen of projecten kan bedenken. Is natuurlijk zonde als de printer stil komt te staan na dit ene projectje.
Hoewel, als dit project succesvol is zijn er meerdere versie mogelijk, dus potentieel de eerste periode genoeg te printen.
Laat je vrouw/eega/ega maar een pinterest bord aanmaken, je zzal versteld staan waar ze allemaal mee aankomt ....van hilarische kerstballen tot koekjesvormen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoken
Naalroc schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:11:
[...]

Ik meen te weten dat de standaard bed temperatuur 100 of 110°C is, maar dat de Europese uitvoering begrenst is op 90° om de een of andere (legale?) reden; weet niet meer precies hoe dat zit.
@smoken ?
Op 220V (EU) kan het heatbed opwarmen tot 110 graden, op 110V (niet EU) kan dit tot 120 graden.

Inhoudelijk kan ik niet reageren op het besluit van support om wel/niet iets te doen met dit heatbed, aangezien ik de historie niet ken (en vooral of deze er wel/niet is).

Maar stel dat @Rogers een nieuw heatbed wilt installeren, dan is dit via de webshop te koop.

https://eu.store.bambulab...atbed-maintenance-kit-x1c

Op basis van inschatting (!) gaat het in het geval van Rogers om een printer die tijdens of niet lang na de Kickstarter gekocht is (aangezien 2 jaar garantie voorbij is). Dit zou betekenen dat er waarschijnlijk het V2 heatbed in zit en dat het AC Board ook vervangen dient te worden.

"If your printer is out of warranty, you will need to purchase the Heatbed Unit V3 replacement and we will provide the AC Board free of charge as a one time courtesy."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-06 13:16

D_V

Fraggert schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:52:
[...]

Laat je vrouw/eega/ega maar een pinterest bord aanmaken, je zzal versteld staan waar ze allemaal mee aankomt ....van hilarische kerstballen tot koekjesvormen :P
Hier is het mijn vrouw die print met de bambu en elegoo en ik mag met de verzoeken aankomen. Ideaal.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-06 22:47
Zijn hier nog meer mensen die lang moeten wachten op een support reactie? ik wacht inmiddels al 14 dagen..
Snap het wegens de feestdagen maar dit is wel erg lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
KevinSetz schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:41:
Zijn hier nog meer mensen die lang moeten wachten op een support reactie? ik wacht inmiddels al 14 dagen..
Voor mij was het altijd +/- 1 dag. De laatste maanden gelukkig niet nodig gehad maar ik kan me niet voorstellen dat het zoveel veranderd is. 14 is wel heel veel idd.

Ik denk eigenlijk niet dat het met de feestdagen te maken heeft want kerstmis is helemaal geen ding in China en ons nieuwjaar ook niet. Chinees nieuwjaar wel. Dan ligt alles daar minstens een week dicht (en vaak meer) omdat men naar huis afreist. Maar dat is pas eind januari.

[ Voor 15% gewijzigd door Llopigat op 30-12-2024 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

De laatste tijd heb ik op mijn A1 regelmatig bij het starten van een print de foutmelding dat het homen van de Z-as is mislukt. De Z-as gaat dan helemaal naar boven en kan dan niet meer verder. Meestal na een filament wissel, maar niet altijd, want het komt ook wel eens voor nadat de printer net klaar is met een andere print.

Doe ik iets fout, of hoort dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:34
_Eend_ schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:17:
De laatste tijd heb ik op mijn A1 regelmatig bij het starten van een print de foutmelding dat het homen van de Z-as is mislukt. De Z-as gaat dan helemaal naar boven en kan dan niet meer verder. Meestal na een filament wissel, maar niet altijd, want het komt ook wel eens voor nadat de printer net klaar is met een andere print.

Dat herken ik in ieder geval niet en ik heb vandaag 5 keer van filament gewisseld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo-45
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:01

Ik heb een A1 zins augustus maar heb dat (gelukkig) nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Ik heb dat een paar keer gehad met de P1S, alleen gaat het bed dan helemaal omlaag.
Ik heb toen het bed eens handmatig geleveled, dat heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heb net de P1S Combo nog eens besteld nadat de bestelling met Black Friday fout liep.
De prijs is 40 euro hoger (799 euro) maar je krijgt er een Mystery Filament Box bij twv tot 67 euro.
Ben eens benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Goed dat je het zegt, die mystery box word apart Verzonden. Alleen zie ik hem er nog niet tussen staan. Ik verwacht dat het later komt, klopt dat?
Of word die box met 1 vd andere zendingen (komen totaal 4 zendingen mijn kant op) mee verzonden zonder dat het erbij staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
KevinSetz schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:41:
Ja, het duurt hier ook erg lang. Heb op 19 december een ticket ingeschoten vanwege missende rol Filament in het pakket. Ik kreeg de 28e het verzoek foto's als bewijs op te sturen (altijd een beetje vreemd bij missende items, maar goed). Die heb ik direct opgestuurd en dan zou er tussen 1 en 5 werkdagen een oplossing moeten komen.

Ik wilde eigenlijk nog filament bestellen met de huidige actie, maar ik wacht even de oplossing af.

Wat wel een beetje lullig is: het gaat om een van de filamenten van het Christmas Pack. Leuk en aardig als dat ergens in januari komt, maar dan heb ik ondertussen weinig aan de kerstkleuren...

Heb begin december besteld, printer was binnen een paar dagen in huis. Filament deed er bijna twee weken over. En toen bleek er dus iets te ontbreken.

Beetje een bummer dit, maar de printer werkt wel echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is mij overigens de laatste weken opgevallen dat Bambu Lab een nieuwe campagne is gestart op YouTube (en misschien andere media). Ik zie ineens allerlei filmpjes opduiken van niet-3D printer kanalen die over Bambu Lab printers praten. Kanalen van 'makers', maar dan van de soort die (nog) niet met 3D printers werken: houtbewerkers, klussers, modelmakers, etc. Erg slim, want bv zo'n timmerman laat dan zien wat voor tools hij kan maken die hem helpen bij houtbewerking, en en passant maken ze ook nog leuk speelgoed voor de kinderen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-06 23:36

Dat is bijna altijd een probleem met de connectors in in de x as assembly. Meestal zijn de motor connectors goed aangesloten waardoor de boel lijkt te werken, maar zit de usb kabel die daar ook verstopt zit net niet helemaal lekker. Je moet dan even die slide screw losmaken, de usb kabel er goed (ver genoeg) inschuiven en opnieuw vastzetten. (https://wiki.bambulab.com/en/a1/maintenance/x-axis)

Anders krijg je inderdaad die z homing issues waarbij ie krakende geluiden gaat maken doordat ie niet verder kan. Beetje een slecht design, maar komt dus wel vaker voor.

[ Voor 8% gewijzigd door zynex op 31-12-2024 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-06 22:47
bilgy_no1 schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:56:
[...]

Ja, het duurt hier ook erg lang. Heb op 19 december een ticket ingeschoten vanwege missende rol Filament in het pakket. Ik kreeg de 28e het verzoek foto's als bewijs op te sturen (altijd een beetje vreemd bij missende items, maar goed). Die heb ik direct opgestuurd en dan zou er tussen 1 en 5 werkdagen een oplossing moeten komen.

Ik wilde eigenlijk nog filament bestellen met de huidige actie, maar ik wacht even de oplossing af.

Wat wel een beetje lullig is: het gaat om een van de filamenten van het Christmas Pack. Leuk en aardig als dat ergens in januari komt, maar dan heb ik ondertussen weinig aan de kerstkleuren...

Heb begin december besteld, printer was binnen een paar dagen in huis. Filament deed er bijna twee weken over. En toen bleek er dus iets te ontbreken.

Beetje een bummer dit, maar de printer werkt wel echt goed.
Bij miste er ook 1 rol.filament 1 nozzle en 1 buildplate >.<

Was ook wel een mega order maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

D_V schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:19:
[...]

Hier is het mijn vrouw die print met de bambu en elegoo en ik mag met de verzoeken aankomen. Ideaal.

;)
ik zit hier nog niet zolang..maar een Elegoo..is dat zo'n hars/resin-printer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Fraggert schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 07:45:
[...]

ik zit hier nog niet zolang..maar een Elegoo..is dat zo'n hars/resin-printer?
Ze maken ook FDM printers: Afbeeldingslocatie: https://eu.elegoo.com/cdn/shop/files/4-size-1024x1024_912266ae-6e69-48be-bb6d-3c1959fc2299.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mphilipp schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 01:18:
Het is mij overigens de laatste weken opgevallen dat Bambu Lab een nieuwe campagne is gestart op YouTube (en misschien andere media). Ik zie ineens allerlei filmpjes opduiken van niet-3D printer kanalen die over Bambu Lab printers praten. Kanalen van 'makers', maar dan van de soort die (nog) niet met 3D printers werken: houtbewerkers, klussers, modelmakers, etc. Erg slim, want bv zo'n timmerman laat dan zien wat voor tools hij kan maken die hem helpen bij houtbewerking, en en passant maken ze ook nog leuk speelgoed voor de kinderen...
Yup, dat idee kreeg ik ook.

Zelfs een kanaal waar een stel een kasteel herstelt heeft recent een P1S ontvangen. Hij is wel into tech zeg maar...maar geen "maker" in de traditionele zin zoals wij dat kennen.

Ze hadden al een A1 of A1 mini staan, bij mij onbekend of ze die ook hebben gekregen van Bambu. Ik meen van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

right, thanks :)

edit.....volgens mij zag ik een keer zo'n enorm ding voorbij komen in een filmpje van die stuiterende Ivan Miranda ofzo....ik wist niet dat er zulke groter printers bestonden.

[ Voor 23% gewijzigd door Fraggert op 31-12-2024 07:55 ]

Pagina: 1 ... 84 ... 105 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.