Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:19
Millie-ano schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:09:
[...]

Tof! Hier staat ook een X1C printer op het werk. Die ik af en toe wel mag gebruiken om dergelijke dingen te printen. In hoeverre heb je nog meer instellingen dit zo 'glad' mogelijk te krijgen. Ik verf graag bustes zoals de jouwe. Zo rond de schaal 1:10 is een mooi formaat vind ik altijd.

Maar ik krijg tot nu toe toch veel 'ribbels' die je ook op de kirby hierboven ziet. Terwijl jouw joker er toch echt glad uitziet als een resin model.
Ik print met de 0.2 nozzle en dan op de beste kwaliteit (0.06 mm). Dat maakt dat je veel details ziet en weinig 'ribbels'. Dus weet niet wat de printer op je werk gebruikt qua nozzle. Een 0.4 of 0.6 nozzle zal veel meer werk in de nabewerking opleveren. Verder is het vrij standaard qua instellingen. Heb wel de nodige support aanpassingen gedaan omdat ik in het begin issues had met het verwijderen van de supports met de nodige gevolgen... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:11
grote_oever schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:22:
[...]

Nee, zijn 4 onderdelen die je los van elkaar kunt printen:
- Voorkant boo (wit)
- Achterkant boo (wit)
- Tong (rood)
- Ogen en mond (zwart)

Model is b20cm x h15cm x d25cm en op de foto kun je niet helemaal goed zien hoe "groot" hij is. Zeer geslaagde print. Op mijn vorige printer was ik altijd beetje huiverig om zulke grote prints te starten. Maar dit stelt niks meer voor bij de X1C. Zelfs de grootste onderdelen zijn in maximaal 3 a 4 uur geprint.

Ik zit trouwens te kijken welk model ik heb geprint, maar ik kan hem op MakerWorld niet meer terug vinden. Als ik in Bambulab naar het model gaat opent hij het model gelijk.
Er staat wel een (gratis) download op Cults3d die erop lijkt --> https://cults3d.com/en/3d...m-mario-games-multi-color
Maar die is zo te zien zelfs 10-delig.

3-4 uur is niet slecht, duidelijk sneller dan de P1S dan en die doet 't al niet slecht. Ik heb een doosje voor 5 complete hotends gemaakt, standaard print in place doosje van 170 bij 90 bij 40 van Makerworld en een passende tray voor erin gemaakt, die combinatie duurde ook al ruim 5 uur om te printen in PETG-HF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 11:45
Vesper64 schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:45:
[...]

Ik heb wel een kerstboom ornament gevonden, die is geremixed van deze: https://www.thingiverse.com/thing:2824758
Ja, bedankt! Die lijkt er inderdaad op en dezelfde prints. Wel raar, want dat is nog steeds niet degene die ik geprint heb. Maar goed, zal allemaal wel zelfde zijn.

Zo staat hij bij mijn in bambulab:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eP0ldqv26WW1KGwIhrn2EbAMtlY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6BEtIrGLXroWiNVYueKwoiFx.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04 14:58
grote_oever schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:52:
[...]

Ja, bedankt! Die lijkt er inderdaad op en dezelfde prints. Wel raar, want dat is nog steeds niet degene die ik geprint heb. Maar goed, zal allemaal wel zelfde zijn.

Zo staat hij bij mijn in bambulab:

[Afbeelding]
Gooi hem via de app in je favorieten en open deze favorieten op je laptop/pc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorneB
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:27
DeGroteMuis schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:57:
[...]
Gebruik je bij het uit elkaar halen de tool die Bambu in hun wiki heeft staan (de stl), of een andere vorm van ondersteuning? Ik kan me voorstellen dat rootoot nog niet die tool geprint heeft, maar ook geen idee of die een beetje fijn werkt eigenlijk.
De eerste keer heb ik inderdaad een klein vierkant hulpmiddeltje gebruikt, een gear removal tool om te helpen de as er uit te tikken. Na enige ervaring met de benodigde kracht (korte ferme impact) de tool niet meer nodig, kan gewoon in het vuistje. Terugplaatsen is nog makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:20

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

bvsteyn schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:41:
[...]

Kom anders ff bij mij langs..kan je de X1C zien. Je weet mijn adres nog wel ga ik vanuit.. :+
Super, dat is aardig joh, ik kwam je nickname al tegen toen ik door het topic worstelde op zoek naar wat reviews en prijzen, en ik zie nu ineens je appje binnen stuiteren, klein wereldje dat Tweakers _O-

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:14
Even een vraag:

Zit er aan te denken om een 2e AMS te kopen voor mijn p1s. Kan ik die aansluiten op de bestaande hub of moet ik dan een extra hub kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:47
Een week of zo geleden stonden hier allemaal berichten, dat je prima af kon met een splitter/combiner in plaats van de nogal prijzige extra hub; is dacht ik een € 50 of zo? Die splitters staan bij tientallen op Makersworld, en Bambu verkoopt ze ook
Even terugbladeren....
En electrisch gaat de nieuwe kabel gewoon aangesloten op de bestaande AMS, die daarvoor 2 in/uitgangen heeft.

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tribunus schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:06:
Even een vraag:

Zit er aan te denken om een 2e AMS te kopen voor mijn p1s. Kan ik die aansluiten op de bestaande hub of moet ik dan een extra hub kopen?
Wat bedoel je met bestaande HUB? Heb je al een HUB?

AFAIK : er kan 1 AMS op een P1S worden aangesloten; wil je 2 of meer AMS-en aansluiten dan heb je de HUB nodig

https://eu.store.bambulab.com/nl-nl/products/ams-hub

"De AMS Hub wordt gebruikt om het aantal AMS dat is aangesloten op printers uit de Bambu X1/P1-serie uit te breiden van 1 AMS-eenheid (4 kanalen) tot een maximum van 4 AMS-eenheden (16 kanalen) om de tanksnelheid van uw meerdere AMS te verbeteren eenheden en ondersteunen de redundantie van een gebufferd signaal."

@Naalroc thanks, ik wist niet van het bestaan van splitters, ik heb even op de Bambu site gekeken maar kan de "officiele"versie van hun niet vinden, heb jij een linkje? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Fraggert op 11-11-2024 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:01
Fraggert schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:28:
[...]

Kijk, dat is goed te horen...thanks voor het delen.
De nieuwe Prusa MK4S vond ik echt te duur worden, zeker als ik daar nog een enclosure bij wil, dan is de kit 1200 euro.....dat is een P1S+AMS met een paar extra formaten nozzles en een hele berg filament :+ .
Hou wel rekening dat de p1s niet bepaald stil is. wat de MK4S wel is :)

Ik heb sinds vorige week een 2de AMS, helemaal ideaal. :)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Renegade666 schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:22:
[...]

Thanks, dat had ik begrepen uit wat reviews inderdaad. Gelukkig geen slapende kids en hij krijgt een plekje op zolder of een knutselkamer waarvan de deur dicht kan :)

Hoe heb jij die 2de AMS aangesloten? via een HUB of splitter, gezien de vraag van @Tribunus hier zojuist :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naalroc
Fraggert schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:19:
[...]

@Naalroc thanks, ik wist niet van het bestaan van splitters, ik heb even op de Bambu site gekeken maar kan de "officiele"versie van hun niet vinden, heb jij een linkje? :)
https://eu.store.bambulab...bambu-4-in-1-ptfe-adapter

En dit is de link naar de hub, die je niet nodig hebt, zie eerdere discussie hierover
https://eu.store.bambulab...essories/products/ams-hub

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:01
Fraggert schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:25:
[...]

Thanks, dat had ik begrepen uit wat reviews inderdaad. Gelukkig geen slapende kids en hij krijgt een plekje op zolder of een knutselkamer waarvan de deur dicht kan :)

Hoe heb jij die 2de AMS aangesloten? via een HUB of splitter, gezien de vraag van @Tribunus hier zojuist :)
Ik heb de hub gekocht. Puur omdat ik niet aan de splitter heb gedacht :X
Maar het is ook een stukje extra controle denk ik, omdat daar ook een stukje slimmigheid in zit wat niet in de splitter zit.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Renegade666 schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:55:
[...]

Ik heb de hub gekocht. Puur omdat ik niet aan de splitter heb gedacht :X
Maar het is ook een stukje extra controle denk ik, omdat daar ook een stukje slimmigheid in zit wat niet in de splitter zit.
ik was wat snel met mijn antwoordje over de HUB-vraag met mijn, blijkbaar, te beperkte kennis.

Ik had gelezen over de HUB bij meerdere AMS-en en dat leek mij de way to go, ik ga nog even inlezen over die splitter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Voor wie nog wacht op de gratis spoelen bij de filament refills: er schijnen wat dingen misgegaan te zijn met het koppelen van die spoelen aan orders, aldus een collega. Ze moeten op je orderbevestiging staan. Geen idee of dat klopt, maar ik heb toch maar even een ticket aangemaakt, want bij mij stonden ze er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 22:09
DeGroteMuis schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:08:
Voor wie nog wacht op de gratis spoelen bij de filament refills: er schijnen wat dingen misgegaan te zijn met het koppelen van die spoelen aan orders, aldus een collega. Ze moeten op je orderbevestiging staan. Geen idee of dat klopt, maar ik heb toch maar even een ticket aangemaakt, want bij mij stonden ze er niet op.
staat dat van die gratis spoelen ook ergens op de website?
Ik sta op het punt om mijn eerste bestelling te doen. Afgelopen weekend even down the 3d printer rabbit hole gegaan. Het wordt een A1 + ams lite. Wil meteen filament en extra nozzles bestellen gezien de korting.
En dan zijn die spoelen wel handig :D

Was trouwens aan het twijfelen om de mini te nemen. Maar FOMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-05 21:22
DarkChylde schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:12:
[...]

Ik sta op het punt om mijn eerste bestelling te doen. Afgelopen weekend even down the 3d printer rabbit hole gegaan. Het wordt een A1 + ams lite. Wil meteen filament en extra nozzles bestellen gezien de korting.

Staat op de Black Friday Store pagina, per 4 refill filament aankopen 1 spoel gratis :)
Edit: Correctie, ik zie het daar nu niet meer staan, stond op de plek waar nu de sunflower yellow (nieuwe PLA basis kleuren) staat

Weet er al iemand wat voor go-to build plate er morgen komt, nog nergens iets gelekt?

[ Voor 16% gewijzigd door lubbertkramer op 11-11-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Zijn er hier mensen die bij bambu direct zakelijk bestellen?

Ik heb een B2B aangemaakt; is keurig gevallideerd; na inloggen krijg ik ook B2B tezien.
Maar bij afrekenen gaat de BTW niet van de prijs af; via support krijg ik alleen standaard antwoorden als cache-legen etc.

Misschien iemand zoiets meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorneB
Gisteren voor het eerst geprint met Nylon-6 met glasvezels. (Bambu Lab PA6 GF Orange)

Direct vanuit de gesealde verpakking zo de AMS in met een foutloze Benchy als resultaat. Wat mij hierbij vooral opviel is dat de luchtvochtigheid in de AMS in rap tempo kelderde. Dit spul absorbeert nog sneller vocht dan de korrels die wij allemaal gebruiken. Dat word dus rol drogen en zo snel mogelijk de vacuümzak in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
DarkChylde schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:12:
[...]

Ik zeg: FOMO dictates X1C combi with triple extra AMS :+
Maar zonder gein: het extra oppervlak kan wel fijn zijn. Dus als je de ruimte in je budget hebt... Dan is de A1 een prima keuze! (y)

De gratis spoelen: ik zie het nu ook niet meer op de site staan. Stond inderdaad eerder bij de BF sale pagina, zoals @lubbertkramer ook aangeeft, bij iedere 4 refills 1 gratis spoel. Dit weekend nog gezien. Ik hoop wel dat ze nog geleverd worden voor degenen die er op tijd bij waren, ik heb zo'n 10 materiaal-kleurcombinaties alleen als refill, ervanuit gaande dat ik er voor 5 in ieder geval al een herbruikbare spoel bij zou krijgen. |:(

Voor 3 euro meer heb je de spoel erbij, gewoon filament met spoel kiezen, maar da's een stuk beperkter qua kleurkeuze. Van de meer gebruikte kleuren is het sowieso wel fijn om een paar rollen te hebben als je een beetje enthousiast print, zoals grote_oever in "Bambu Lab 3D Printers" ook al zei, dat maakte de gratis spoelen wel zo fijn, ook bij 1 op 4 rollen kan je de meeste nieuwe combinaties al snel kwijt. De RF tag zit trouwens ook gewoon aan de refill, dus als je eenmaal wat spoelen leeggeprint hebt, kan je ze wel vullen met andere kleuren. Heb je alleen niet zoveel aan in het begin. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:47
Renegade666 schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:22:
[...]

Wat de P1S vooral luidruchtig maakt zijn de fans.
Ik print alles op 50% snelheid ongeveer, deur open en aux/chamber fans uit.
De motoren zijn behoorlijk stil, als ze maar niet te snel hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:14
Naalroc schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:18:
Een week of zo geleden stonden hier allemaal berichten, dat je prima af kon met een splitter/combiner in plaats van de nogal prijzige extra hub; is dacht ik een € 50 of zo? Die splitters staan bij tientallen op Makersworld, en Bambu verkoopt ze ook
Even terugbladeren....
En electrisch gaat de nieuwe kabel gewoon aangesloten op de bestaande AMS, die daarvoor 2 in/uitgangen heeft.
Cool! Dat zijn de betere tips 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
DeGroteMuis schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:49:
[...]

Ik zeg: FOMO dictates X1C combi with triple extra AMS :+
Maar zonder gein: het extra oppervlak kan wel fijn zijn. Dus als je de ruimte in je budget hebt... Dan is de A1 een prima keuze! (y)

De gratis spoelen: ik zie het nu ook niet meer op de site staan. Stond inderdaad eerder bij de BF sale pagina, zoals @lubbertkramer ook aangeeft, bij iedere 4 refills 1 gratis spoel. Dit weekend nog gezien. Ik hoop wel dat ze nog geleverd worden voor degenen die er op tijd bij waren, ik heb zo'n 10 materiaal-kleurcombinaties alleen als refill, ervanuit gaande dat ik er voor 5 in ieder geval al een herbruikbare spoel bij zou krijgen. |:(

Voor 3 euro meer heb je de spoel erbij, gewoon filament met spoel kiezen, maar da's een stuk beperkter qua kleurkeuze. Van de meer gebruikte kleuren is het sowieso wel fijn om een paar rollen te hebben als je een beetje enthousiast print, zoals grote_oever in "Bambu Lab 3D Printers" ook al zei, dat maakte de gratis spoelen wel zo fijn, ook bij 1 op 4 rollen kan je de meeste nieuwe combinaties al snel kwijt. De RF tag zit trouwens ook gewoon aan de refill, dus als je eenmaal wat spoelen leeggeprint hebt, kan je ze wel vullen met andere kleuren. Heb je alleen niet zoveel aan in het begin. ;)
Ik zat serieus na te denken over p1p en daarna zelfs de p1s. Maar A1 is voor mij gebruik waarschijnlijk meer dan voldoende. Eerst maar eens echt gebruiken. Zijn de spoelen van de BL filamenten met spoel herbruikbaar? Kan ze ook printen natuurlijk, maar scheelt plastic ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

DarkChylde schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:54:
[...]

Ik zat serieus na te denken over p1p en daarna zelfs de p1s. Maar A1 is voor mij gebruik waarschijnlijk meer dan voldoende. Eerst maar eens echt gebruiken. Zijn de spoelen van de BL filamenten met spoel herbruikbaar? Kan ze ook printen natuurlijk, maar scheelt plastic ;-)
Zo denk ik ook, echter geeft een P1S met AMS wel het grote voordeel dat er geen stof en vocht bijkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
DarkChylde schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:54:
[...]

Ja, de lege Bambu spoelen kan je hergebruiken. Gewoon uit elkaar draaien, de 'lege toiletrol' eraf halen en de refill erop volgens instructie.

Grootste voordeel van de P1S is de gesloten behuizing (meer opties later) en vooral de gesloten AMS (enorme plus voor ons aangezien de ruimte waar de printer staat nog wel eens boven de 60% RH scoort). Voor mij was dat wel de moeite waard en het budget liet het toe, maar P1S zonder AMS en A1 met AMS lite, dan zou ik denk ik ook de A1 gepakt hebben. Ook een meer dan capabele printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:19
Grootste voordeel van de P1S is de gesloten behuizing (meer opties later)
Een ander belangrijk voordeel van een gesloten behuizing is dat het beter voor je gezondheid is. Je hebt immers maar 1 punt heb waar het grootste deel van de 'vieze' lucht uitkomt dat je daardoor makkelijker (extra) kan filteren of afvoeren. Ook printen met PLA kan al slecht zijn door een verhoogde concentratie VOCs en micro deeltjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
HGM schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:43:
Zijn er hier mensen die bij bambu direct zakelijk bestellen?

Ik heb een B2B aangemaakt; is keurig gevallideerd; na inloggen krijg ik ook B2B tezien.
Maar bij afrekenen gaat de BTW niet van de prijs af; via support krijg ik alleen standaard antwoorden als cache-legen etc.

Misschien iemand zoiets meegemaakt?
Om de zakelijk te kopen zonder de BTW, moet je elke keer inloggen via de speciale link die je in de email hebt ontvangen. Alleen dan werkt het.
Het is dus niet zo dat ze het account op 'zakelijk'hebben gezet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

OverTheTop schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:51:
[...]

Om de zakelijk te kopen zonder de BTW, moet je elke keer inloggen via de speciale link die je in de email hebt ontvangen. Alleen dan werkt het.
Ja dat doe ik dus ook; maar het blijft inclusief BTW.

Adres kan ik niet wijzigen dat is het gekke juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
DeGroteMuis schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:00:
[...]

Ja, de lege Bambu spoelen kan je hergebruiken. Gewoon uit elkaar draaien, de 'lege toiletrol' eraf halen en de refill erop volgens instructie.

Grootste voordeel van de P1S is de gesloten behuizing (meer opties later) en vooral de gesloten AMS (enorme plus voor ons aangezien de ruimte waar de printer staat nog wel eens boven de 60% RH scoort). Voor mij was dat wel de moeite waard en het budget liet het toe, maar P1S zonder AMS en A1 met AMS lite, dan zou ik denk ik ook de A1 gepakt hebben. Ook een meer dan capabele printer.
Daar zat ook de twijfel voor de P1S. Maar hij komt nu op zolder te staan in waskamer. Even kijken wat vocht en stof doet. Ga starten met PLA. Misschien dat ik een keer een simpel enclosure maak.
En scheelt alles bij elkaar toch wel veel t.o.v. een A1.
Ventilatie op zolder is goed. Staat altijd een raam open en is geen directe leef/slaap ruimte. Vochtigheid is huis zit meestal tussen de 55% en 65% (volgens switchbot).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:44
Ik heb vorige week ook de stap genomen om een 3d printer te kopen.
Het is een Bambulab P1S met AMS geworden, en ik ben er erg blij mee!

Heb ooit een zelfbouw printer gekregen, 2e hands, maar dat trok mij niet, zag er allemaal net
niet uit, en daar heb ik dus ook nooit wat mee gedaan, en deze ook weer weggegeven.

Vroeg mij wel steeds af, wat wil je dan printen, en is het echt nuttig/nodig? Adapter voor al mijn rond slingerende Bosch/Gardena accu`s, leuke vaas, lampenkap, maar is dat nodig?
Nee dat is het niet, maar het is nu al heel erg leuk om te doen, en daar komt de lol van mijn kinderen sinds vandaag ook nog bij, die zijn nu iig, helemaal wild. :*)

Ook de keuze, A1 combo of P1S combo, heb ik wel wat weken over lopen denken, en uiteindelijk bedacht dat ik het maar beter in huis kon hebben, dan er later om verlegen te zitten. En dan bedoel ik de mogelijkheid om ABS etc te printen in de gesloten behuizing.
De AMS wordt door heel veel mensen toch echt als zeer handig omschreven, en mensen die hem eerst niet hadden, willen niet meer zonder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8jC1cjoYXiQffReZKfMaRX5KoI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bWIyW883ip23oRqea11eUyUz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2iM5ZjnrB1EFoR99im2oqyQQFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wY9roLNuWHnZbuZOuwHIJl6h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTWa2P59mnMsNfFePIgiVafEEz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJQr9Fff8mqd0OrBhFi3172F.jpg?f=fotoalbum_large

En wat ook belangrijk is, ik zoek wat op, zorg voor de juiste kleur in de AMS en printen maar, tot nu toe, super makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:49
lubbertkramer schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:25:
[...]

Staat op de Black Friday Store pagina, per 4 refill filament aankopen 1 spoel gratis :)
Edit: Correctie, ik zie het daar nu niet meer staan, stond op de plek waar nu de sunflower yellow (nieuwe PLA basis kleuren) staat

Weet er al iemand wat voor go-to build plate er morgen komt, nog nergens iets gelekt?
Woensdag 6 nov. 6 rollen en wat extra's besteld maar er staat geen extra spoel op de lijst.....

Ook maar een ticket ingeschoten..

[ Voor 3% gewijzigd door bing69 op 11-11-2024 17:08 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Iemand een idee waar dit door zou kunnen komen?
1x goed gegaan, maar loopt nu steeds te rellen. Print lijkt op 1 punt los te laten van de plaat.
Plaat schoongemaakt. Temperatuur wat verhoogd. Maar nog geen succes.

Kan dit evt komen door vochtig filament? Of dat het nu wat kouder wordt ofzo (printer staat bij 't raam).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DGpu_xlstptmfN56JGkU6cGf4eQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQJ9PabIYoHJG8y0OlxKtvD6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:06
DarkChylde schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:59:
[...]

Daar zat ook de twijfel voor de P1S. Maar hij komt nu op zolder te staan in waskamer. Even kijken wat vocht en stof doet. Ga starten met PLA. Misschien dat ik een keer een simpel enclosure maak.
En scheelt alles bij elkaar toch wel veel t.o.v. een A1.
Ventilatie op zolder is goed. Staat altijd een raam open en is geen directe leef/slaap ruimte. Vochtigheid is huis zit meestal tussen de 55% en 65% (volgens switchbot).
Mijn A1's staan in dezelfde (geventileerde) kamer als waar ik de was op gang.
Luchtvochtigheid meestal rond die waardes die jij ook aangeeft.
Gaat prima met PLA, al zorg ik wel dat er geen rol op een ams (lite) of printer blijft zitten, langer dan nodig voor een print.
Daarna sla ik een rol op in een sealed zak met silica en een vochtmeter.
Ik heb iig nog nooit bros filament gehad of kraters in een print.

Ben wel overtuigd dat het beter kan, bij eerst drogen in een filament droger en dan pas sealed opslaan.
Ik wacht nog even op een leuke BF aanbieding.
matthijst schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:43:

Kan dit evt komen door vochtig filament? Of dat het nu wat kouder wordt ofzo (printer staat bij 't raam).
Plaat schoon gemaakt.. Waarmee en hoe?
Paar druppels Dreft uitsmeren over de plaat en dan goed nawassen met warm water is waar de meesten veel succes mee hebben.

Heb je de plaat al eens omgedraaid of de print op een ander deel van het bed laten printen?
Een andere plate zoals smooth plate beschikbaar? Probeer dat eens.

Ik zit ook even hardop te denken maar kan het zijn dat je nozzle de print een tik heeft gegeven? Daardoor verschoven en dan wordt het ook spaghetti..?
Zet in dat geval de speed eens lager (silent mode) of gebruik ander infill soort..
Object 90 graden draaien op je bed kan ook nog wel eens helpen. Een bedslinger kan best wat krachten uitoefenen op de y-as, neem daarbij bv een cross pattern infill en hoge snelheid en een nozzle kan zomaar je print raken als er ook maar iets aan filament omheen hangt.

[ Voor 36% gewijzigd door PepieNL op 11-11-2024 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Plaat idd met dreft gewassen en op de kop gelegd. Ik zal die infill eens aanpassen en 'm roteren.
Ben 'm nu met petg aan het proberen.
Trager is ook een optie idd.
Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
De printer staat nu bij mij ook een week in de kamer, met de druppel op 3 binnen bambu studio.
Ik probeer vanwege een houtkachel de luchtvochtigheid juist altijd omhoog te krijgen met een luchtbevochtiger, voor een prettig binnenklimaat.

Omdat het voor het filament juist weer minder goed is, bedacht dat ik het eerst maar gewoon probeer zo en kijken wat de prints doen. Dat lijkt voor nu nog gewoon goed.
Maar goed, ben nog maar een week onderweg. Wel al de bakjes voor in de ams tbv de silicagel geprint, en die korrels komen morgen binnen. Dus dat helpt voor in de ams al heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teslatokkie
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 04-03 15:58
Ik ben van plan om die x1 carbon met ams te bestellen ivm black friday.

de petG fillamenten via een goedkope bekende chinese webshop met een A.
Ik vroeg me af of mensen goede ervaring hebben met een merk van die website die goed te printen is met een x1 carbon combo.
Graag hoor ik van je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorneB
Jayo PETG, verkrijgbaar via de '3DJayo Online Store" op AliExpress. Bevalt mij prima, betaal daar Euro 6,90 per kilo. Rollen lijken ietjes duurder per stuk, maar zit dan ook 1,1 kilo op. Past wel in de AMS, kunststof spoel. Wel aanbevolen ze te drogen voor gebruik. Alleen in zwart, wit, grijs, blauw, en rood verkrijgbaar als ik het goed herinner. Ik gebruik hun zwart en wit als bulk filament tot nu toe, met succes. Levering ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

PepieNL schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:52:
[...]

Mijn A1's staan in dezelfde (geventileerde) kamer als waar ik de was op gang.
Luchtvochtigheid meestal rond die waardes die jij ook aangeeft.
Gaat prima met PLA, al zorg ik wel dat er geen rol op een ams (lite) of printer blijft zitten, langer dan nodig voor een print.
Daarna sla ik een rol op in een sealed zak met silica en een vochtmeter.
Ik heb iig nog nooit bros filament gehad of kraters in een print.

Ben wel overtuigd dat het beter kan, bij eerst drogen in een filament droger en dan pas sealed opslaan.
Ik wacht nog even op een leuke BF aanbieding.
Ik heb mijn printer op zolder staan, waar ook de was gedaan word. er staat weliswaar een (klein) dakraam op een kier voor wat ventilatie, maar ik heb nooit problemen gehad met PLA en vochtigheid. (en ik laat gerust een rol een maand op mijn open printer zitten)
Nu nog een Ender3 V2, maar zit al lang met een schuin oog naar bambulab te kijken.
Twijfel nu tussen een P1S combo of A1 combo. In principe is de A1 prima; ik print eigenlijk alleen maar PLA. Maar een bedslinger heeft wel weer wat meer ruimte nodig en een afgesloten kastje ziet er ook weer wat netter uit... keuzes keuzes :D :X

[ Voor 14% gewijzigd door GeleFles op 11-11-2024 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 11:45
TheInsider schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:00:
De printer staat nu bij mij ook een week in de kamer, met de druppel op 3 binnen bambu studio.
Ik probeer vanwege een houtkachel de luchtvochtigheid juist altijd omhoog te krijgen met een luchtbevochtiger, voor een prettig binnenklimaat.
bij mij staat de druppel ook continue op 3. De nieuwe spoelen heb ik ook keurig gedroogd voordat ze in de AMS gingen, dus heel erg druk maak ik me er niet om. Prints zijn super mooi! Op Reddit lees ik veel mensen die hem ook niet lager krijgen dan 3. Een aantal adviseren wel deze print te gaan gebruiken, maar hier heb ik geen ervaring mee: https://makerworld.com/en/models/713314#profileId-643769

Je zou de korrels die bij de spoel komen in je AMS kunnen schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
grote_oever schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:17:
[...]

bij mij staat de druppel ook continue op 3. De nieuwe spoelen heb ik ook keurig gedroogd voordat ze in de AMS gingen, dus heel erg druk maak ik me er niet om. Prints zijn super mooi! Op Reddit lees ik veel mensen die hem ook niet lager krijgen dan 3. Een aantal adviseren wel deze print te gaan gebruiken, maar hier heb ik geen ervaring mee: https://makerworld.com/en/models/713314#profileId-643769

Na het opnieuw drogen van mijn korrels & een dag of wat wachten, krijg ik de druppels naar 1... Voor een week of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
[...]
Een aantal adviseren wel deze print te gaan gebruiken, maar hier heb ik geen ervaring mee: https://makerworld.com/en/models/713314#profileId-643769
Deze heb ik inderdaad geprint, kijken of dat met die korrels wat gaat doen. Zoals ik hierboven al lees, misschien niet voor langere tijd 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
[...]

Naar 1 lukt je ook niet met de standaard pakketjes. Als je losse korrels gebruikt wel.
TheInsider schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:59:
[...]

Deze heb ik inderdaad geprint, kijken of dat met die korrels wat gaat doen. Zoals ik hierboven al lees, misschien niet voor langere tijd 😊
Jup, dat werkt ;)

Je moet alleen niet te vaak filament wisselen, dan raken de korrels verzadigd. Even in de oven en het werkt weer.

[ Voor 22% gewijzigd door rinkel op 11-11-2024 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
matthijst schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:43:
Iemand een idee waar dit door zou kunnen komen?
1x goed gegaan, maar loopt nu steeds te rellen. Print lijkt op 1 punt los te laten van de plaat.

[Afbeelding]
PLA Matte Charcoal? Die is bij mij al ruk nieuw uit de seal. Net een hond in de rui tijdens printen. Bij andere rollen geen problemen.

De gratis spoel actie was blijkbaar tot 31 oktober.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0D7plv8HWZjOPedWJp8bVuWNs0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kAar8oQgfs5ZaFP0RFeFdb9c.png?f=user_large

Die kwam bij mij als los pakketje nog als laatste binnen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pboelhouwer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-05 21:11
MC Taz Man schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:39:
[...]

Na het opnieuw drogen van mijn korrels & een dag of wat wachten, krijg ik de druppels naar 1... Voor een week of wat.
Zelfde hier, standaard gel er uit en geprinte bakjes met herbruikbare korrels er in en je rollen drogen.
Dan blijft ie heeel lang op 1 staan (hygrometer geeft tussen 10-20% aan bij mij in de AMS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:41
Goedemorgen! Ik sta op het punt om een set van 3dsets.com aan te schaffen. Voor het printen van de body en frame zou PLA voldoende zijn geeft de ontwikkelaar aan, maar voor de gears en de assen niet. Wat ik op zich begrijp.

Ik heb mij laten vertellen dat PETG daar ook niet geschikt voor zou zijn en dat PC blend of ASA een beter alternatief is.

ASA gaat hem met mijn A1 sowieso niet worden en over PC blend lees ik gemengde berichten. Zijn er hier ervaringen met dat type filament en een A1?

Of zijn er andere ervaringen met het printen van een filament voor gears? (betreft gears in een versnellingsbak dus moet wel wat kunnen hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Michel schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:53:
Goedemorgen! Ik sta op het punt om een set van 3dsets.com aan te schaffen. Voor het printen van de body en frame zou PLA voldoende zijn geeft de ontwikkelaar aan, maar voor de gears en de assen niet. Wat ik op zich begrijp.

Ik heb mij laten vertellen dat PETG daar ook niet geschikt voor zou zijn en dat PC blend of ASA een beter alternatief is.

ASA gaat hem met mijn A1 sowieso niet worden en over PC blend lees ik gemengde berichten. Zijn er hier ervaringen met dat type filament en een A1?

Of zijn er andere ervaringen met het printen van een filament voor gears? (betreft gears in een versnellingsbak dus moet wel wat kunnen hebben)
Ik heb nog geen printer, maar kwam wel dit tegen. Voor kleine zaken als een tandwieltje kan het misschien proberen. Leuk experiment.
YouTube: How to 3D Print Warp-Free on any Printer! Peel-off Layer Trick.

Volgens mij ergens in dit topic gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:10
Michel schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:53:

Ik heb in de open lucht prima ABS kunnen printen, volgens mij vervormt ASA niet meer dan dat? Bed temp goed hoog (90-110), kamer waar de A1 staat lekker warm stoken en zorgen dat er zo min mogelijk tocht is. Kan zeker de moeite van het proberen waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Zsub schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:42:
[...]

Ik heb in de open lucht prima ABS kunnen printen, volgens mij vervormt ASA niet meer dan dat? Bed temp goed hoog (90-110), kamer waar de A1 staat lekker warm stoken en zorgen dat er zo min mogelijk tocht is. Kan zeker de moeite van het proberen waard zijn.
Kleine voorwerpen lukt misschien nog wel, grote lange voorwerpen gaan zeker warpen, en anders is de layer sterkte erg slecht.
Misschien dat ABS+ wel iets makkelijker print, maar dat is vaak bijna geen ABS meer met alle toevoegingen.
ABS+ van Esun is bijvoorbeeld bijna net zo hittebestendig als goede PETG. HDT van 73 graden dacht ik.

[ Voor 7% gewijzigd door rinkel op 12-11-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
Zsub schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:42:
[...]

Ik wil het op zich best proberen maar als het niet lukt zit ik met een rol ASA/ ABS waar ik niets meer aan heb. PC blend zie ik meer positieve reacties voor dan met ABS, dus dan gok ik liever voor PC denk ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net BS geüpdate, ze doen nu (eindelijk) de eindtijd weergeven tijdens het printen in het Device tabblad :D *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Michel schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:01:
[...]
Ik wil het op zich best proberen maar als het niet lukt zit ik met een rol ASA/ ABS waar ik niets meer aan heb. PC blend zie ik meer positieve reacties voor dan met ABS, dus dan gok ik liever voor PC denk ik :+
Kun je niet een El Cheapo enclosure fabriceren van een kartonnen doos? Hoeft niet mooi te zijn, als het maar de warmte binnen houdt.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
[b]Señor Sjon schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:39:[/
Typisch, dat heeft vrij zeker nooit ergens gestaan. Wel dat het 'zolang de voorraad strekt' was.

Die nieuwe kleuren zijn ook een beetje jammer, zitten mooie kleuren tussen maar bijna geen een daarvan is op voorraad. Turquoise zou bv. gister op voorraad komen, maar zoals wel vaker kloppen die verwachtte beschikbaarheidsdatums niet. Dat is nu extra vervelend i.v.m. de bulkkortingen helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Michel schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:01:
[...]

Wat @mphilipp zegt....of een plastic opbergbak ondersteboven er overheen.

Die dingen zin niet zo duur bij de Action/Hema/Blokker/IKEA en dan kun je het spul nog zien ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
@Fraggert @mphilipp , ook geen gek idee! Had ik zelf kunnen bedenken natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
pimlie schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:09:
[...]

Typisch, dat heeft vrij zeker nooit ergens gestaan. Wel dat het 'zolang de voorraad strekt' was.

Die nieuwe kleuren zijn ook een beetje jammer, zitten mooie kleuren tussen maar bijna geen een daarvan is op voorraad. Turquoise zou bv. gister op voorraad komen, maar zoals wel vaker kloppen die verwachtte beschikbaarheidsdatums niet. Dat is nu extra vervelend i.v.m. de bulkkortingen helaas :-(
Señor Sjon in "Bambu Lab 3D Printers"

Limited offer stond erbij, maar het heeft november niet eens gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

Bambu's nieuwe Cool Plate Supertack.

https://eu.store.bambulab...ambu-cool-plate-supertack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:09

BM

Moderator Spielerij
Als ze ze nu ook als losse stickers gaan aanbieden zou dat ideaal zijn. Was laatste toevallig op zoek naar vervangende cool-plate stickers, maar die waren niet meer te krijgen, maar kennelijk zijn die dus vervangen door deze.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

OverTheTop schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:51:
[...]

Misschien voor andere mensen.

Maar heb dus twee weken correct geprobeerd. Vandaag in totaal 3h via de chat eea zitten uitzoeken. Bleek dat er een koppeling niet goed stond.

Nu dus correct zonder BTW kunnen bestellen.

Snap dat niet iederen dat doet, maar denk toch dat ze flink wat zakelijke klanten hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BioHazard
  • Nu online

BioHazard

*\o/*

mphilipp schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:46:
[...]

Is dit net zoiets als die blauwe plates van Bique? Cryogrip heten die geloof ik.
Dus zonder lijm te gebruiken.
Jep, komt aardig overeen daarmee. Zal wel wat verschil tussen zitten, maar zonder lijm op lagere temps printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:30
MC Taz Man schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:26:
Net BS geüpdate, ze doen nu (eindelijk) de eindtijd weergeven tijdens het printen in het Device tabblad :D *O*
Crasht hij bij jou niet dan bij het importeren van een step? Ik moest terug naar 1.9.7.52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio_342
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:07
Hallo, ik wil graag beginnen met 3D printen, en mijn oog viel op de A1 mini nu in de aanbieding als combo. Mijn vraag is, wat is slim om mee te bestellen nu er black friday kortingen zijn, wat heb je allemaal nodig?

Groeten, Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:39:
[...]

PLA Matte Charcoal? Die is bij mij al ruk nieuw uit de seal. Net een hond in de rui tijdens printen. Bij andere rollen geen problemen.

[Afbeelding]

Die kwam bij mij als los pakketje nog als laatste binnen.
Yep, ze melden ook via de Support Desk dat mijn order van begin november te laat was, want 'limited stock, thank you for understanding'. Nou, niet echt zoveel understanding, want dan vind ik het wel storend dat 't nog wel op de site stond toen ik bestelde én dat er gewoon nog spoelen op voorraad waren. Intussen zijn de normale grijze spoelen wel op. Nu dus de nodige kleur-materiaalcombinaties die ik niet kan gebruiken, want geen spoelen. En spoelen printen van PETG-HF of PLA lijkt me niet heel handig als je deze filamenten ook wil drogen op de spoelen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:06
Japio_342 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:30:
Hallo, ik wil graag beginnen met 3D printen, en mijn oog viel op de A1 mini nu in de aanbieding als combo. Mijn vraag is, wat is slim om mee te bestellen nu er black friday kortingen zijn, wat heb je allemaal nodig?

Groeten, Jaap
Dat pakket met een smooth plate, 3 maten nozzles en silicone jasjes.
En vier rollen filament natuurlijk voor je AMS 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:13

3_s

PepieNL schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:15:
[...]

Dat pakket met een smooth plate, 3 maten nozzles en silicone jasjes.
En vier rollen filament natuurlijk voor je AMD 😁
Nozzles en plate hangt maar net van je doel af. Ik heb dat gedaan, ligt al een half jaar nutteloos te wezen.
Ik zou zeggen: veel filament.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
Mijn printer maakt tegenwoordig een wat raar geluid (bambu P1P), wat lijkt te komen door de lagers/glijstangen in de Z-richting, maar de Y-richting lijkt het ook te doen. Op de Bambu website vond ik al het een en ander over het smeren hiervan (https://wiki.bambulab.com...any%20squeaking%20noises.), maar ik vroeg me af welk smeermiddel jullie hiervoor gebruiken. Ze raden van Bambu super lube aan, maar dat is niet erg verkrijgbaar hier en wilde kijken of ik niet lokaal wat kon kopen :+ .

Is dit inderdaad de oorzaak van het geluid dat ik hoor, en, welk smeermiddel gebruiken jullie voor de glijstangen? De onderstaande video is gemaakt tijdens de kalibratie voor een print.

[Video: https://player.vimeo.com/video/1028970966?h=da60e859b8]

Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:22

Groeten, Jaap
Dag @Japio_342 ,

Hier een drie weken beginneling met de A1 - Combo.

TLdR;
Conclusie van het onderst5aande verhaal, naast de standaard nozzle en genoeg filament zijn het voornamelijk nice to haves.

Ikzelf heb - naast de A1 Combo - twee nozzles bijbesteld. de 0.2mm voor fijne, kleine details zoals tekst e.d. en omdat ik misschien met Carbon Fiber wil printen de 0.4mm Hardend Steel (HS) variant.

Ik had het tof gevonden als Bambulab de optie gaf om je standaard nozzle bij aankoop van de printer te kiezen. De 0.4mm Stainless Steel is voor mij overbodig omdat ik of de HS variant gebruik of de 0.2 variant.

Verder zou ik inzetten op (veel) filament en een klein beetje inschatten wat je wilt gaan printen.

Ik heb in deze drie weken een totaal van 24 (!!!) rollen besteld. In eerste instantie alleen maar een mix van PLA Basic en Matte en twee Silk varianten.
Later bedacht ik mij dat PETG ook van pas zou komen dus nog een batch besteld. Dit is allemaal van Bambulab zelf vanwege de Black Friday korting. Ik was nog op tijd en heb daar 4 refill spools bij gekregen.
Nu is een hoeveelheid van 24 rollen wel een beetje excessief. Ik heb er zoveel besteld vanwege de bulkkorting en die gratis refill spools. Daarnaast heb ik van sommige kleuren dubbel besteld. (wit, zwart en light grey heb ik allemaal 2x).
Dit omdat ik dacht dat deze kleuren redelijk rap kunnen gaan als je wat grotere prints maakt. Ook zijn er een aantal gave printer mods en die wil ik in dezelfde kleur als de printer, vandaar de Light Grey variant.

Helaas kwam ik er te laat achter dat de community heel goede oplossingen bedenkt voordat je weet dat je het nodig hebt. Voor de AMS Lite wil ik een enclosure printen zodat de luchtvochtigheid naar beneden gaat. Ik heb een tweetal prints gehad waarbij deze los lieten van de buildplate vanwege een te hoge luchtvochtigheid in de nacht.
De autist die ik ben wil de filament spoelen wel kunnen zien en heb daarom een Amazon Basic Transparent spoel van 1kg besteld. Geen idee wat de kwaliteit is maar aangezien ik niet zo veel transparant wil printen vond ik het de prima om een aftermarket/goedkoop spoeltje te halen.

Verder qua buildplate kan je met de standaard variant uit. Al merk ik zelf dat het soms wel leuk is om een ander motiefje in je print te krijgen, maar dat is écht een nice to have dan dat je het nodig hebt. Ik denk dat je bij complexere prints (zoals met TPU, ASA, ABS e.d.) pas moet gaan denken aan de Engineering/Cool Plate (correct me if i'm wrong).

Waar ik zelf achter kwam is dat het fijn kan zijn dat je een lijmstift heb (just in case), aangezien bij één van mijn prints de Prime Tower was omgedonderd .. 8)7
Kwam meer doordat ik had lopen spelen met de instellingen, maar zonder de lijm had ik mijn print van 33 uur (waarvan nog 6 uur op de klok), kunnen afbreken.
Verder heb ik een spray flesje en Isapropyl Alcohol + microvezel doekje besteld. Vette vingers op je buildplate is killing voor de adhesie voor je buildplate en deze elke keer met warm water en wat Dreft afnemen is meer werk dan een beetje spray en afnemen.

En als laatste bespaar tip kan je overwegen door 4 normale spoelen te bestellen en overige kleuren als refill te bestellen. Dat bespaart je nog wat extra geld, aangezien er op Maker World een hoop modellen staan om je eigen spoel te printen.
Kost je natuurlijk wel weer filament, dus die afweging moet je zelf maken.

En om je verder mee te nemen in mijn overweging proces. Toen ik drie weken geleden aan het kijken was voor een 3D printer was ik ook de A1 Mini + Combo aan het overwegen. Echter vanwege de geringe buildplate afmeting van de A1 Mini (18*18*18) vs de A1 (25*25*25) heb ik besloten om voor de A1 Combo te gaan.
Mijn overweging was dat ik al snel tegen het limiet van een te kleine buildplate zou lopen.

Het is een heel verhaal, maar hopelijk heeft je bovenstaande je meer inzicht gegeven!

[ Voor 3% gewijzigd door CuBras op 13-11-2024 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
CuBras schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:18:
[...]
.
Verder heb ik een spray flesje en Isapropyl Alcohol + microvezel doekje besteld. Vette vingers op je buildplate is killing voor de adhesie voor je buildplate en deze elke keer met warm water en wat Dreft afnemen is meer werk dan een beetje spray en afnemen.
Maar Dreft werkt wel veeel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
rinkel schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:33:
[...]

Maar Dreft werkt wel veeel beter :)
Zekers, dat ontken ik niet! Maar ik was het zat om elke drie prints naar beneden te lopen haha. Iets met luiheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Titanicfanatic schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:54:
[...]

Crasht hij bij jou niet dan bij het importeren van een step? Ik moest terug naar 1.9.7.52
Ik gebruik eigenlijk nooit step bestanden. Geen idee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
A1 met ams lite vandaag besteld. En kreeg net een mail binnen met track en trace. Had verwacht dat het wel even zou duren. Maar lijkt mee te zitten😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:49
Ik heb na lang twijfelen vandaag ook de knoop doorgehakt en een A1 besteld. Geen AMS. Ten eerste omdat ik er niet per se de noodzaak van inzie en vooral ook omdat ik er niet echt een goede plek voor heb.

Als het goed is komt de PETG rol binnen voordat de printer binnenkomt, dan kan ik daarna meteen de herbruikbare spoelen printen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-05 21:22
DarkChylde schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:35:
A1 met ams lite vandaag besteld. En kreeg net een mail binnen met track en trace. Had verwacht dat het wel even zou duren. Maar lijkt mee te zitten😁
Juich niet te vroeg, als het DHL is kan het redelijk snel komen (al ligt het vaak 1-3 dagen nog bij Bambu) en via DPD lag mijn afgelopen bestelling gewoon nog 7 dagen bij Bambu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
[...]

Met een soortgelijk setje als in jouw link en losse silicagel korrels staat bij mij de AMS strak op 1 druppel. Met een 1 kg zak heb je meer dan genoeg voor dat ding, de rest gebruik ik deels in afsluitbare boxen voor rollen met materiaal-kleurcombinaties die nog niet opgemaakt zijn, met nog een buffertje voor wanneer de korrels verzadigd zijn en even moeten drogen. Intussen volgens de hygrometers wel van 10% (laagst meetbare voor het ding) naar 16%. Het filament wat in de AMS gaat wordt wel eerst gedroogd voor het erin gaat. De collega die ik eerder noemde heeft een A1 mini zonder AMS en print PLA zonder problemen, dus ik vermoed dat je met alleen drogen bij PLA sowieso geen issue hebt. Met een verse rol Bambu PETG-HF merkte ik wel verschil tussen lang en kort drogen, maar hoe snel die last heeft van het hogere vochtgehalte in je AMS, geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon

Groeten, Jaap
Ik ben voor de A1-Combo gegaan omdat de build plates hetzelfde zijn als de X1/P1 series. Er zijn dus veel meer (grote) modellen voor. Van de week een sorteerbakje 20x20cm geprint, die kan dus al niet op de A1 mini.

Verder
- nozzles niet per se nodig
- build plates. je krijgt een 2-zijdige textured plate erbij, kan je lang mee vooruit
- rollen: yes please. Zeker met de AMS (lite) ga je stiekem toch meer in kleur denken. :P
wit, grijs, zwart als hoofdkleuren en dan de regenboog af. :P In mijn prints tot nu toe zit er niet spannend veel verschil tussen de PLA Basic en Matte qua glans trouwens.
- kleurstaaltjes heb ik erbij gekocht, maar die zitten ook al bij in ieder geval de combi in de doos. Nu dus 2x...

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 13-11-2024 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@CuBras inderdaad een heel verhaal voor @Japio_342 , maar wel nuttige info. Zeker vwb filament! We begonnen met maar een paar rollen, maar die zijn er al lang doorheen gejaagd, het gaat toch echt harder dan je denkt.

Een lijmstift voor een omgevallen prime tower snap ik niet helemaal, zat de tower nog wel vast aan 1 kant? Want exact op dezelfde plek terugplaatsen wordt lastig toch?

Microvezeldoekje is inderdaad wel erg fijn, de IPA staat nog ongebruikt te staan bij mijn P1S met de originele build plate, nog geen aanhechtingsproblemen gehad. We zijn wel extra voorzichtig met aanraken en natuurlijk heeft de P1S het voordeel van een behuizing en een printbed dat alleen over de Z as beweegt.

De bespaartip, die weet ik niet hoor. Met 4 filamenten op spoel en verder alleen refill is het wel onhandig als je een materiaal of kleur wil printen die je alleen als refill hebt, tenzij je al een andere opgeprint hebt. En het printen van losse spoelen kan wel met standaard materiaal als je de filamenten niet op de spoel droogt, maar anders is PLA in ieder geval geen optie en lijkt PETG mij ook niet erg geschikt ivm vervorming.

Verder ben ik het wel aardig eens met @Señor Sjon, bij Bambu zelf vooral filamenten. Ja, de 0,2mm kan je meteen meenemen als je al weet dat je juist zoveel mogelijk details wil, maar niet direct nodig. Hardened 0,4 of 0,6 heb je ook niet direct nodig tenzij je weet dat je daar zeker gebruik van gaat maken. Hetzelfde geldt voor de buildplates.

Een goede afsluitbare, droge opslag, voor je aangebroken rollen heb ik nog niet voorbij zien komen, maar kan denk ik ook handig zijn, net als hygrometers om het vochtgehalte bij te houden. Hier zit de AMS vol en zitten er 6 rollen PETG en PLA in verschillende kleuren in afsluitbare boxen met silicagel, terwijl we dachten echt wel genoeg te hebben aan alleen de 4 plekken in de AMS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik heb best zin in mijn weekje Texel, maar mijn muis zweeft steeds boven VOEG TOE AAN WINKELKAR bij zo'n kekke P1S-Combo, potverdorie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ja opslag van rollen en drogen.
Voor nu kijk ik hiernaar:
Silica (regenereerbaar) https://www.amazon.nl/gp/product/B0781BJXWN (dit keer 4x50gr was per stuk goedkoper dan 6x50gr, YMMV)
Opbergdozen: https://www.amazon.nl/gp/product/B0BL3CXNHZ Tussen de 25-32 euro per 6. Net weer gestegen in prijs, maar met Keepa een prijsalert instellen op bv .de. Individueel rollen verpakt en te labelen en er past een rol met spoel in.
Vochtmeters toevoegen naar smaak.
Losse spoelen. Volgens mij is deze printen in PLA of PETG niet echt zinvol als je ook moet drogen. Helaas zijn ze nu uitverkocht. Een aangebroken rol wisselen van spoel is volgens mij vragen om problemen.

Een droger heb ik sowieso nog nodig voordat ik PETG openmaak en om mijn gemankeerde rolletje PLA matte te fixen. Ook daar zijn weer tigduizend varianten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
DeGroteMuis schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:08:
@CuBras inderdaad een heel verhaal voor @Japio_342 , maar wel nuttige info. Zeker vwb filament! We begonnen met maar een paar rollen, maar die zijn er al lang doorheen gejaagd, het gaat toch echt harder dan je denkt.

Een lijmstift voor een omgevallen prime tower snap ik niet helemaal, zat de tower nog wel vast aan 1 kant? Want exact op dezelfde plek terugplaatsen wordt lastig toch?
Teruglezend is het inderdaad een heel verhaal; ik heb een TLdR toegevoegd :+
Ik weet niet wat de oorzaak van het omvallen is geweest. Het leek erop dat de printkop de toren geraakt heeft (misschien een verstopinkje van de nozzle?). Ik was beneden toen ik iets op de grond hoorde vallen en bij binnenkomst lag de toren op de grond en was de printer in de lucht aan het printen. :?

De toren was voor de rest nog intact en zat geen residu op de plaat. De lijm zorgde er in ieder geval voor dat de print niet helemaal afgeschreven was.
DeGroteMuis schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:08:

De bespaartip, die weet ik niet hoor. Met 4 filamenten op spoel en verder alleen refill is het wel onhandig als je een materiaal of kleur wil printen die je alleen als refill hebt, tenzij je al een andere opgeprint hebt. En het printen van losse spoelen kan wel met standaard materiaal als je de filamenten niet op de spoel droogt, maar anders is PLA in ieder geval geen optie en lijkt PETG mij ook niet erg geschikt ivm vervorming.
Deze tip is inderdaad afhankelijk van je eigen situatie. In mijn geval kreeg ik 4 lege spoelen meegestuurd. Als ik nu een filament uit de seal haal dan hoef ik niet direct een spoel te printen en heb ik wat extra overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
Señor Sjon schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:32:

Silica (regenereerbaar) https://www.amazon.nl/gp/product/B0781BJXWN (dit keer 4x50gr was per stuk goedkoper dan 6x50gr, YMMV)
Wisedry is volgens mij wel een prima merk inderdaad. Ik ben zelf voor losse korrels in een container gegaan. Ik vond de zakjes te beperkend voor de hoeveelheid rollen die ik heb. Wel ietsjes duurder maar zag meer mogelijkheden met deze optie.

https://www.amazon.nl/-/e..._dt_b_fed_asin_title&th=1

[ Voor 5% gewijzigd door CuBras op 13-11-2024 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimlie
Als je een NL-bedrijf wilt steunen koop dan hier: https://silica-gel-shop.com/ (kan ook via bol.com)
Opbergdozen: https://www.amazon.nl/gp/product/B0BL3CXNHZ Tussen de 25-32 euro per 6. Net weer gestegen in prijs,
Zelf heb ik deze gekocht: https://www.iriswebshop.e...liter-set-van-2-copy.html Ongeveer zelfde afmetingen als de Ikea Samla (dus passen 4 rollen in), maar deze zijn fabriek-af al luchtdicht terwijl Samla dat niet is. Levering via hun eigen webshop kan wel even duren, het magazijn van de webshop zit in Frankrijk ergens. Duurde bij mij anderhalve week

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:19
Fraggert schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:15:
Ik heb best zin in mijn weekje Texel, maar mijn muis zweeft steeds boven VOEG TOE AAN WINKELKAR bij zo'n kekke P1S-Combo, potverdorie :P
Gewoon doen, joh.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De Iris dozen zijn ook bij Amazon leverbaar: https://www.amazon.nl/Iri...luchtdichte/dp/B0CBBJ9CFP
2 euro per rol, maar dan wel telkens per 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:41
Niekserr schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:37:
Mijn printer maakt tegenwoordig een wat raar geluid (bambu P1P), wat lijkt te komen door de lagers/glijstangen in de Z-richting, maar de Y-richting lijkt het ook te doen. Op de Bambu website vond ik al het een en ander over het smeren hiervan (https://wiki.bambulab.com...any%20squeaking%20noises.), maar ik vroeg me af welk smeermiddel jullie hiervoor gebruiken. Ze raden van Bambu super lube aan, maar dat is niet erg verkrijgbaar hier en wilde kijken of ik niet lokaal wat kon kopen :+ .

Is dit inderdaad de oorzaak van het geluid dat ik hoor, en, welk smeermiddel gebruiken jullie voor de glijstangen? De onderstaande video is gemaakt tijdens de kalibratie voor een print.

[Video]

Bedankt!
Ik had na twee maanden printen exact hetzelfde geluid. Het is inderdaad heel makkelijk te verhelpen door het smeren van de riem aan de onderkant van de printer. Ik heb daarvoor Super Lube 21030 Synthetic Grease (NLGI 2) gebruikt. Onder andere te bestellen via Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 09:30
Yes, leuk spul kan ik vertellen uit betrouwbare bron ;-)
Shore hardness is 68d dus het is een stukje minder flexibel dan "normale" TPU.
Gaat hele leuke toepassingen mogelijk maken, aangezien je nu dus eenvoudig multi material kunt printen met TPU in je AMS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:01
Bitbull schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:35:
[...]

Ik had na twee maanden printen exact hetzelfde geluid. Het is inderdaad heel makkelijk te verhelpen door het smeren van de riem aan de onderkant van de printer. Ik heb daarvoor Super Lube 21030 Synthetic Grease (NLGI 2) gebruikt. Onder andere te bestellen via Amazon.
Goeie tip, dankjewel! en in een ander filmpje van bambulab spuiten ze de riem o.a. in met een IPA spray, waar halen jullie dit vandaan? is flink wat aanbod online zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:49
lubbertkramer schreef op woensdag 13 november 2024 @ 00:52:
[...]

Juich niet te vroeg, als het DHL is kan het redelijk snel komen (al ligt het vaak 1-3 dagen nog bij Bambu) en via DPD lag mijn afgelopen bestelling gewoon nog 7 dagen bij Bambu
Hier Filament (DHL) precies een week, komt vanavond binnen.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Ja opslag van rollen en drogen.
Opbergdozen: https://www.amazon.nl/gp/product/B0BL3CXNHZ Tussen de 25-32 euro per 6. Net weer gestegen in prijs, maar met Keepa een prijsalert instellen op bv .de. Individueel rollen verpakt en te labelen en er past een rol met spoel in.
Vochtmeters toevoegen naar smaak.
Losse spoelen. Volgens mij is deze printen in PLA of PETG niet echt zinvol als je ook moet drogen. Helaas zijn ze nu uitverkocht. Een aangebroken rol wisselen van spoel is volgens mij vragen om problemen.

Een droger heb ik sowieso nog nodig voordat ik PETG openmaak en om mijn gemankeerde rolletje PLA matte te fixen. Ook daar zijn weer tigduizend varianten in.
Wat @pimlie zegt: Losse korrels van silicagelshop, goed verpakt, snel geleverd en werken prima. Gewoon prima korrels, geen gruis. Enige dat je als minpuntje kan zien, het zijn allemaal indicatorkorrels en die zijn in principe giftig. Maar je moet ze ook niet niet gebruiken als fidget tool, in de oven drogen naast je zelfgemaakte lasagne, of opeten natuurlijk :+

De 20l boxen van Iris zijn ook een goede tip. Fijne boxen in 20 en 50 liter formaat, dus met wat beleid is die serie ook geschikt voor de grootverbruikers. ;) We hadden nog een 50l uit een eerdere set van Amazon staan, duurde duidelijk langer om onder de 20% RH te krijgen, maar blijft wel erg stabiel. De 20l boxen zijn handzamer en drogen de lucht ook sneller.

Qua droger redelijke geluiden gehoord over de Sunlu S4 en ronduit positieve geluiden over de Creality Sapce Pi. Die tweede was bij Creality voor een Sunlu S2 prijsje te koop, dus die staat nu hier. Plek voor 2 rollen ipv 4 in de Sunlu, maar 2 tegelijk drogen is tot nu toe voor ons ook genoeg geweest. Enige mogelijke minpunt dat ik tot nu toe merkte: de tijd moet je zelf instellen. Ook meteen een droogmandje voor op een lege spoel geprint van makerworld, met een deksel: https://makerworld.com/en/models/255248#profileId-271653 Dat model gaf geprint in een lichte kleur Bambu PETG-HF na 12 uur op 50 graden geen vervorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-05 22:28
Bitbull schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:35:
[...]

Ik dacht dat smeren van de riem niet ‘mocht’ ivm met het slippen?
Overigens heb ik wel de bovenste riem rechts van de printkop aan de bovenkant ingesmeerd met superlube omdat hij de bovenkant van de kogellager moer raakte. Ongelofelijk vervelend geschraap maar t is volledig opgelost. Gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
https://www.ebay.de/itm/166369728235

De Graef 2042 kom ik overal tegen als suggestie. Kunnen 2 rollen tegelijk in en de voedseldroogindustrie heeft lang geleden al dit soort problemen getackeld.

Alleen, waar ie normaal iets van 60 euro zou moeten kosten, is ie nu nagenoeg onvindbaar voor dat geld of niet leverbaar buiten Duitsland zelf (is een Duitse machine).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Richard89 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:00:
[...]

Goeie tip, dankjewel! en in een ander filmpje van bambulab spuiten ze de riem o.a. in met een IPA spray, waar halen jullie dit vandaan? is flink wat aanbod online zag ik.
Ik koop deze: https://www.bol.com/nl/nl...OptionButton#productTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafvhoof
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:27
smoken schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:42:
[...]

Yes, leuk spul kan ik vertellen uit betrouwbare bron ;-)
Shore hardness is 68d dus het is een stukje minder flexibel dan "normale" TPU.
Gaat hele leuke toepassingen mogelijk maken, aangezien je nu dus eenvoudig multi material kunt printen met TPU in je AMS!
In hoeverre kan je ook support materiaal (PVA?) met deze TPU gebruiken? Dat zou nog meer mooie toepassingen mogelijk maken.
Wel jammer dat de witte variant gelijk niet meer beschikbaar is. De multi material (color ;-)) geeft inderdaad leuke opties... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Señor Sjon schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:50:

De Graef 2042 kom ik overal tegen als suggestie. Kunnen 2 rollen tegelijk in en de voedseldroogindustrie heeft lang geleden al dit soort problemen getackeld.

Alleen, waar ie normaal iets van 60 euro zou moeten kosten, is ie nu nagenoeg onvindbaar voor dat geld of niet leverbaar buiten Duitsland zelf (is een Duitse machine).
Die tray is 195 mm diep, en een rol is 200 mm diameter
Bovendien lees ik:

Ggf. kein Versand nach Niederlande

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hij was eerst blijkbaar wel overal leverbaar, maar nu beperkt tot DE. Die 5mm met de tray komt wel goed denk ik. Ik lees zeer wisselende verhalen over de drogers van bijna alle merken. Tot vastgebakken (middendelen) van rollen tot niet eens in de buurt van de droogtemperatuur komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Señor Sjon schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:50:

Inderdaad niet te vinden. En soortgelijke alternatieven nogal duur, lage temperatuur, of erg wisselende recenties, dus de Creality besteld, die over het geheel genomen toch aardig scoort. Die is nu 79,20 ex verzend bij Creality zelf zie ik.
Naalroc schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:23:
[...]

Die tray is 195 mm diep, en een rol is 200 mm diameter
Bovendien lees ik:

Ggf. kein Versand nach Niederlande
Het apparaat zelf is dieper en je leest online meerdere berichten van mensen die zonder problemen 2 rollen drogen in dit apparaat, dus ik denk dat je wel wegkomt met die halve cm oversteek. Maar ja, helpt niet als het niet leverbaar is zonder woekerprijzen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Naalroc @Señor Sjon er is hier een topic over zo’n pakketpunt voor Nederlanders, mocht je echt per se die wilt bestellen is dat misschien nog een optie, moet je het spul wel ophalen natuurlijk.

Ik dacht ik gooi “m er effe in als optie.

Gevonden:

DHL Packstation: gratis afhaalpunt in DLD voor Nederlanders

[ Voor 16% gewijzigd door Fraggert op 13-11-2024 16:01 ]

Pagina: 1 ... 72 ... 103 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.