Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:13
Nee, dit is Beast oftewel Dr. Henry Philip "Hank" McCoy van Marvel Comics. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:51
aah henk! het oor liet me denken dat het niet beast was.. :D

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Heeft overigens iemand al ervaring met deze nieuwe panda buildplate(s):
panda buildplate

Schijnt dat je hiermee de buildplate veel minder warm kan zetten tijdens het printen. De reacties zijn positief als ik de berichten hierover lees op FB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 09:16
bvsteyn schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:59:
[...]

Als je een stukje gekneed milliput in isopropyl alcohol doet dan lost de milliput op tot een papje. Dat papje kan je dan met een kwast aanbrengen op oneffenheden of bijvoorbeeld het wegwerken van layer lines.
Ah zo! Ik verdun het altijd met water; kan me idd voorstellen dat alcohol sneller verdampt.
Ik ga er eens mee spelen, dank!
Ik ken hem! Ik check regelmatig wel wat vids van hem. Al doe ik vrij weinig met airbrush, ik leer enorm van die man.
Ik had issues met de base van sauron, steen/rotsen schilderen bleek toch lastiger dan verwacht op zo'n grote schaal, ik was totaal niet tevreden met mn eerste versie (was te klinisch, eentonig van kleur, etc) en ben opnieuw begonnen a.d.v. zijn tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:32
bvsteyn schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:23:
panda buildplate

Schijnt dat je hiermee de buildplate veel minder warm kan zetten tijdens het printen. De reacties zijn positief als ik de berichten hierover lees op FB.
Ik wacht op een zelfde soort plaat van BambuLab. Die komt half November uit.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• bvsteyn
En Beast is ' klaar' na 250 uur printen met de 0.2 nozzle en 0.06 mm layer height.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZrShHI9QUItebXjmiKx-T-jTh0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nBHEo0hvPN15TlJHhXLmlR9X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kf-t_Ba9n4cGqTnlIM2CGFZxb7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OPcwqOc0k53wZUV04nI24QGh.jpg?f=fotoalbum_large

..nu alleen de base nog printen. En uiteraard het voorbereidende herstelwerk van wat printfoutjes en naden. Daarna schilderen...duurt nog wel ff voordat hij klaar is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 10:37
Sinds kort staat hier een P1S met AMS, onze eerste 3D printer dus nog een beetje aan het leren. Eerste indruk erg positief, het is echt een heel gebruiksvriendelijke 3D printer. Wat ik zo snel niet terug kon vinden: Is er een handige manier om van een project met meerdere platen via de Handy app na het printen van plaat 1 de volgende te printen, zonder het project opnieuw op te zoeken, in een collectie te zetten, of te delen in de browser en dan de open in handy app popup te klikken?

Andere, mogelijk licht offtopic vraag: We hebben vorige week donderdag een extra filamentbestelling geplaatst bij de Bambu webshop, dezelfde dag verzendbevestiging met een DPD link, maar DPD geeft in de T&T nu nog aan dat zij nog niets ontvangen hebben. Nu hebben we niet echt goede ervaringen met DPD bezorging, dus is het normaal dat dit soms een stuk langer duurt bij Bambu, of kan het zijn dat DPD weer eens een pakketje kwijtgeraakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:29
DeGroteMuis schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:34:
Sinds kort staat hier een P1S met AMS, onze eerste 3D printer dus nog een beetje aan het leren. Eerste indruk erg positief, het is echt een heel gebruiksvriendelijke 3D printer. Wat ik zo snel niet terug kon vinden: Is er een handige manier om van een project met meerdere platen via de Handy app na het printen van plaat 1 de volgende te printen, zonder het project opnieuw op te zoeken, in een collectie te zetten, of te delen in de browser en dan de open in handy app popup te klikken?

Andere, mogelijk licht offtopic vraag: We hebben vorige week donderdag een extra filamentbestelling geplaatst bij de Bambu webshop, dezelfde dag verzendbevestiging met een DPD link, maar DPD geeft in de T&T nu nog aan dat zij nog niets ontvangen hebben. Nu hebben we niet echt goede ervaringen met DPD bezorging, dus is het normaal dat dit soms een stuk langer duurt bij Bambu, of kan het zijn dat DPD weer eens een pakketje kwijtgeraakt is?
Spul komt uit duitsland, en kans soms even duren voordat het opgepakt wordt. meestal een dag of 2 (bij mij).

Qua meer platen en handy, dat is idd een ding wat mij ook opgevallen is, maar ik doe dat dan maar gewoon via de pc met de Studio, vind ook prettiger werken. een plaat vol vind ik niet prettig.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Renegade666 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:56:
[...]

Spul komt uit duitsland, en kans soms even duren voordat het opgepakt wordt. meestal een dag of 2 (bij mij).

Qua meer platen en handy, dat is idd een ding wat mij ook opgevallen is, maar ik doe dat dan maar gewoon via de pc met de Studio, vind ook prettiger werken. een plaat vol vind ik niet prettig.
Bij mij is de plaat juist max gevuld :+ Maar dat is alleen maar om de gemiddelde printtijd per object omlaag te brengen (productie) :Y)

Mijn ervaring is dat het meestal binnen 2~4 dagen binnen komt, de ene keer iets sneller, andere keer wat langzamer. Dat je een link krijgt is normaal, zending is aangemaakt, maar nog niet verzonden. Is alles wel op voorraad? Ik heb een keer meegemaakt dat alles op voorraad was, maar naderhand toch bleek dat ze wachten op iets wat toch blijkbaar niet op voorraad was.

Gewoon geduldig wachten, als het kwijt is, zullen ze het nog een keer versturen.

[ Voor 56% gewijzigd door iMars op 01-11-2024 13:18 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Renegade666 en @iMars Bedankt, we wachten geduldig af en ik zal eens kijken of ik mijn vriendin toch nog aan de laptop krijg! ;)

Natuurlijk kan het even duren, maar na ruim 7 dagen het pakket nog niet eens bij de vervoerder leek me wat veel. ;) Dat gecombineerd met regelmatig problemen als DPD iets af moet leveren deed me wel twijfelen of het niet weer eens mis was gegaan bij DPD. Maar als Bambu eerst de verzendlabels aanmaakt en daarna pas de order verzamelt, kan dat inderdaad wel even duren We zullen geduldig afwachten.

Studio is inderdaad wel een stuk fijner! Daar kan je toch meer in sleutelen voor je print. Maar mijn vriendin vindt het gemak van een printje selecteren, dan naar de printer sturen terwijl je op de bank zit met de telefoon ideaal. Behalve dus bij prints met meer dan 1 plaat.

Volle plaat of minder volle plaat zal voorkeur zijn. Het lijkt voor de Bambu zelf niet erg veel uit te maken! _/-\o_ Sinds de printer binnen is maakt ie veel uren en ook diverse platen vol Halloween versieringen (deze en de versie zonder vleugels), maar alles printte succesvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:36

gday

TENACIOUS D TIME!!!

bvsteyn schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:23:
panda buildplate

Ik heb onlangs 4 CryGrip Pro Frostbite-platen van Biqu binnen gekregen. Ik vind het heel fijn dat je gewoon op lage temperatuur kunt printen, maar de adhesion is echt héél goed. Zo goed dat het soms best lastig is om purge lines er vanaf te krijgen. :)

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Leuk dat high-speed printen.
Ik heb PETG-HF van bumbu eens getest, op 16mm3 volumetric speed, standaard in PETG-HF profiel. Ziet er mooi uit, maar de laagsterkte is dan echt heel erg beroerd. Ik moet naar 5mm3 om enige sterkte te krijgen.
Eigenlijk gewoon hetzelfde als Polymaker PETG dus.

Ik test altijd met eenzelfde testprintje (zelf gemaakt) om de juiste laagsterkte te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 01-11-2024 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:11
rinkel schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:53:
Leuk dat high-speed printen.
Ik heb PETG-HF van bumbu eens getest, op 16mm3 volumetric speed, standaard in PETG-HF profiel. Ziet er mooi uit, maar de laagsterkte is dan echt heel erg beroerd. Ik moet naar 5mm3 om enige sterkte te krijgen.
Eigenlijk gewoon hetzelfde als Polymaker PETG dus.

Ik test altijd met eenzelfde testprintje (zelf gemaakt) om de juiste laagsterkte te vinden.
Heb je het filament eerst gedroogd? Ook al komt het net uit de verpakking .. bij PETG is dat wel aan te raden.

Met welke temperatuur heb je geprint? Ik print, na drogen, met het standaard PETG-HF profiel in Bambu Studio ( 21mm3/s, 230 first layer en 245 overige layers) en de print is prima voor zover ik kan inschatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Nu online
smoken schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:58:
[...]

Heb je het filament eerst gedroogd? Ook al komt het net uit de verpakking .. bij PETG is dat wel aan te raden.

Met welke temperatuur heb je geprint? Ik print, na drogen, met het standaard PETG-HF profiel in Bambu Studio ( 21mm3/s, 230 first layer en 245 overige layers) en de print is prima voor zover ik kan inschatten.
Het filament heeft idd een uur of 7 in de oven gelegen.
Ik heb dezelfde instellingen, alleen 16mm3.

Ik heb echter per ongeluk 10% vs 15% infill vergeleken, niet helemaal eerlijk dus (ik vergelijk altijd 10% infill en 2 walls)

Ik ga de testjes nog een keer printen.
Het is een supersimpel object:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9XSekGze2W-qzf82S6kbmg-3VU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2hcAtyCfpgLGQR37YnE9P3Cg.png?f=user_large

Ik probeer dan het vertikale deel af te breken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 11:11
rinkel schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:08:
[...]

Het filament heeft idd een uur of 7 in de oven gelegen.
Ik heb dezelfde instellingen, alleen 16mm3.

Ik heb echter per ongeluk 10% vs 15% infill vergeleken, niet helemaal eerlijk dus (ik vergelijk altijd 10% infill en 2 walls)

Ik ga de testjes nog een keer printen.
Het is een supersimpel object:
[Afbeelding]

Ik probeer dan het vertikale deel af te breken.
Ah duidelijk! Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is een interessant iets wat ik op X tegen kwam; PLA als raft voor ASA. Schijnt heel goed te werken, alleen heb ik geen ASA:

https://x.com/lucky13toys/status/1852145219380142367

Hier het originele idee:
https://x.com/jan_tec/status/1851715574327300239

[ Voor 17% gewijzigd door MC Taz Man op 01-11-2024 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Nu online
MC Taz Man schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:22:
Dit is een interessant iets wat ik op X tegen kwam; PLA als raft voor ASA. Schijnt heel goed te werken, alleen heb ik geen ASA:

https://x.com/lucky13toys/status/1852145219380142367

Hier het originele idee:
https://x.com/jan_tec/status/1851715574327300239
Probleem met ASA/ABS is niet alleen het warpen op het bed, als het stevig genoeg vast zit zorgen de krimp-krachten er wel voor dat de print op andere plaatsen breekt.

Krijg je zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skltvFRZt221SJ7pR7N4MVLG61Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6nxeVaArXjTizzxCpscDgvrm.png?f=fotoalbum_large

Het kan ook gebeuren dat de krimp-kracht groter is dan de magneet van het bed, dan trekt het ABS gewoon de plaat van het bed.

Maar het is een tof idee en kan mensen helpen toch nog ABS(+ denk ik) te printen.

[ Voor 9% gewijzigd door rinkel op 01-11-2024 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rinkel schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:03:
[...]

Probleem met ASA/ABS is niet alleen het warpen op het bed, als het stevig genoeg vast zit zorgen de krimp-krachten er wel voor dat de print op andere plaatsen breekt.

Krijg je zoiets als dit:
[Afbeelding]

Het kan ook gebeuren dat de krimp-kracht groter is dan de magneet van het bed, dan trekt het ABS gewoon de plaat van het bed.

Maar het is een tof idee en kan mensen helpen toch nog ABS(+ denk ik) te printen.
Dat is precies wat Taylor (Nero3D/CanuckCreator) zei:
https://x.com/CanuckCreator/status/1849967631526396054

Maar ik vind het "peal-off" effect wel erg gaaf :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:32
Met betrekking tot verzenden: Blijkbaar is BambuLab overgegaan van DHL naar DPD. Met DHL had ik mijn bestelling gemiddeld binnen 4 dagen binnen (bestel minimaal 1 keer per maand een zwik filament), nu met DPD staat mijn order al sinds Dinsdag te wachten.....Sowieso niet zo'n hoge pet op van DPD, ben benieuwd wat dit met de daadwerkelijke lever termijnen doet.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:50:
Met betrekking tot verzenden: Blijkbaar is BambuLab overgegaan van DHL naar DPD. Met DHL had ik mijn bestelling gemiddeld binnen 4 dagen binnen (bestel minimaal 1 keer per maand een zwik filament), nu met DPD staat mijn order al sinds Dinsdag te wachten.....Sowieso niet zo'n hoge pet op van DPD, ben benieuwd wat dit met de daadwerkelijke lever termijnen doet.
Ik heb juist wél positieve ervaringen met DPD. Ook met DHL. En PostNL. Eigenlijk met alle pakketbezorgers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rinkel schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:03:
[...]
Is dat dan niet een gevolg van een te lage kamertemp? Als die wat hoger zou zijn, zou het niet zo snel krimpen, waardoor het (misschien) meer kans krijgt om goed stevig te worden zodat er geen layer separation meer optreedt. ik bedoel, bij professionele 3D printers gebeurt dit volgens mij niet. Of het ligt aan het materiaal. Het wisselt ook sterk vind ik. Ik heb een paar perfecte ASA prints en ook een paar waar ik bijna hysterisch werd omdat het maar niet wilde lukken....

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MC Taz Man schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:23:
[...]
Ik heb juist wél positieve ervaringen met DPD. Ook met DHL. En PostNL. Eigenlijk met alle pakketbezorgers hier.
Het ligt erg aan de mensen die de bezorging doen. Ik woon in een hoge flat en dan willen sommige bezorgers wel eens geen zin hebben om al die pakjes mee te nemen naar de hoofdingang, aan te bellen en in de flat er achter komen dat de helft van de mensen niet thuis is. Dus die rijden gewoon door (ik heb het een keer zien gebeuren). Of ze kiepen de pakjes beneden in de hal. In het gunstigste geval gooien ze het op de mat. Bijna nooit nemen ze het mee zodat je het ergens op moet halen. Dat heb ik hoogst zelden meegemaakt.

Het helpt in die gevallen om te klagen, zowel bij de winkel als de pakketdienst. het gaat de laatste tijd erg goed hier, maar ik werk ook veel thuis.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Nu online
mphilipp schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:21:
[...]

Is dat dan niet een gevolg van een te lage kamertemp? Als die wat hoger zou zijn, zou het niet zo snel krimpen, waardoor het (misschien) meer kans krijgt om goed stevig te worden zodat er geen layer separation meer optreedt. ik bedoel, bij professionele 3D printers gebeurt dit volgens mij niet. Of het ligt aan het materiaal. Het wisselt ook sterk vind ik. Ik heb een paar perfecte ASA prints en ook een paar waar ik bijna hysterisch werd omdat het maar niet wilde lukken....
Dat klopt helemaal.
Alleen als je een goede behuizing hebt en de kamer aardig op temperatuur kunt houden is die extra PLA laag eigenlijk niet echt nodig.
Het hangt ook nog eens af van het model, als je lange hoge stukken hebt is er meer krimp.

Het ene ASA/ABS is het andere ASA/ABS ook niet mbt krimpen. MyTechFun heeft eens een aardig vergelijkingsfilmpje gemaakt, waar hij ook keek naar warping.
Azurefilm en FormFutura warpten het minst, maar dat waren dan ook de + variant en die hebben meteen ook nadelen. Deze twee kwamen danook uiteindelijk ergens op de laatste plaats.

Een kamer temperatuursensor mis ik eigenlijk wel in de P1S. Als er een opvolger komt van de X1C ga ik daar eens naar kijken, als ze tenminste dat VFA eens onder controle kunnen krijgen.

Maar ik heb de P1S voornamelijk voor de AMS. Vandaag voor het eerst eens een PLA/PETG blokje geprint, gewoon omdat het kan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gI9Fn8RnNQ9YvmJ9qME2TlSeRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sOv6vtHAz7CNpOY8pLWBvL0T.jpg?f=fotoalbum_large

Onderkant PLA, bovenkant PETG.

Ik wil nog wat pootjes voor audioapparatuur maken, onderkant TPU, bovenkant PETG.

[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 01-11-2024 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 09:52

Volgens mij kun je in de Handy app op de 'device' pagina op 'next plate' drukken als een plate is afgerond :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo-45
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:50
Ik Verleden week donderdag een bestelling gedaan en alleen nog maar een melding gehad dat deze digitaal verwerkt was verder niks meer gehoord.
Dus ik zit al meer dan een week te wachten.
Als ik de track en trace open is er nog niets te zien. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Mojo-45 op 02-11-2024 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Vannacht was p1s in de soep gelopen, frontcover was er af. Want de poopchute zat verstopt. dus ding geleegt met wat moeite, maar toen ik de opdracht weer gaf om teprinten, was de temp opeens in de -... Dus de stekker van de hotend was ook deels los. En dat pakt hij niet op zonder een herstart :( dag print...

Hopelijk wordt dit bij de nieuwe verbeterd, aka, groter gat zonder meuk in de weg XD

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik kijk al heel lang verlekkerd naar de Bambu printers. Ik heb nu een Ender 34 V2, waar ik zo af en toe eens wat mee print. Dat gaat zonder enige problemen; handmatig levellen gaat prima. Het duurt alleen zo ontzettend lang... En meerdere kleuren is superlastig..

Ik zou graag een bambu + ams willen, die meerdere kleuren, én sneller kan printen. maar ik deins wel wat terug over alle issues en keuzes en optimalisaties die ik allemaal voorbij zie komen. Daar heb ik niet zo veel trek in, in het begin wat uitvogelen prima, maar dan moet ik met vast profielen betrouwbaar kunnen printen.

Kan dat, of blijft Bambu een echte tweak printer?

En welke dan? De X1C+AMS is leuk met lidar etc maar is dat niet overkill? Zou een P1S + AMS niet goed genoeg zijn? Ik vind een afgesloten behuizing wel fraai

Ik print eigenlijk alleen maar PLA, misschien later PETG ofzo. Ook stat hij vlakbij mijn PC dus ben niet zo afhankelijk van de lokale printer besturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Nu online
superduper schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 10:21:
Ik kijk al heel lang verlekkerd naar de Bambu printers. Ik heb nu een Ender 34 V2, waar ik zo af en toe eens wat mee print. Dat gaat zonder enige problemen; handmatig levellen gaat prima. Het duurt alleen zo ontzettend lang... En meerdere kleuren is superlastig..

Ik zou graag een bambu + ams willen, die meerdere kleuren, én sneller kan printen. maar ik deins wel wat terug over alle issues en keuzes en optimalisaties die ik allemaal voorbij zie komen. Daar heb ik niet zo veel trek in, in het begin wat uitvogelen prima, maar dan moet ik met vast profielen betrouwbaar kunnen printen.

En welke dan? De X1C+AMS is leuk met lidar etc maar is dat niet overkill? Zou een P1S + AMS niet goed genoeg zijn? Ik vind een afgesloten behuizing wel fraai

Ik print eigenlijk alleen maar PLA, misschien later PETG ofzo. Ook stat hij vlakbij mijn PC dus ben niet zo afhankelijk van de lokale printer besturing.
Bambu printers zijn prima, stukken beter dan de Enders.
Als je alleen PLA print volstaat een A1, dan heb je geen behuizing, maar wel betere prints.
De X1C en P1S hebben last van VFA's, vooral zichtbaar bij glanzende prints.

Ik heb een P1S en ben daar verder wel tevreden over, zeer betrouwbare printer.
Bedenk wel dat als je met meerdere kleuren gaat printen, de printtijd exponentieel toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semoi
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-07 11:16

Ik heb sinds een week of twee een P1S met AMS, juist vanwege de verhalen dat ze zo makkelijk zijn. Ik heb eerder een Ender 3 gehad en die is in de kast beland omdat ik meer aan het klooien was om iets te kunnen printen dan dat ik daadwerkelijk aan het printen was.
Mijn ervaring komt volledig overeen met de verhalen: Je pakt het uit, sluit het aan en het werkt. Ik gebruik 'm te kort om iets te kunnen zeggen over lange termijn problemen. Ik ben op het moment continue wat Gridfinity spul aan het printen en dat gaat print na print vlekkeloos, er is nog niks mislukt. Ik heb wel wat dingen geprint om te verbeteren zoals de poop chute en een AMS riser, maar verder is de printer standaard en ik gebruik alle standaard instellingen. Met in meerdere kleuren printen heb ik geen ervaring, maar ik heb gezien dat je dan wel heel veel afval hebt.

Als je voor een Bambu zou gaan, dan is de keuze voor welke je zou moeten pakken heel persoonlijk. Ik heb voor de P1S gekozen omdat ik nieuwsgierige katten heb en de P1S is dicht. Dat ik dan toevallig ook meer soorten filamenten kan gebruiken is misschien iets leuks voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo q
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 11:43

Ik heb zelf een A1 mini (eerste printer). Zolang je standaard dingen print met standaard filament (PLA, PETG. ABS/ASA geen ervaring mee) is dat tweaken niet nodig volgens mij. TPU van een goed merk lukt ook zonder veel problemen, maar de het absorberen van water is wel redelijk snel een probleem, printen vanuit een dry box ging dan weer vlot. Voor de rest is het tweaken om de maximum snelheid er uit te kunnen halen of om van 95% naar 100% kwaliteit te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:16
Ik heb vorig jaar net voor de zomer de X1c met AMS gekocht.
Ik had voorheen 2 Ender 3 printers (v1) waar ik meer troubles mee had dan plezier en ik was klaar met het knutselen en troubleshooten.

Vanaf dag 1 geen enkel moment spijt gehad. Wel had ik van tevoren niet goed genoeg in de gaten dat multicolor in de meeste gevallen betekend dat het ook veel langer duurt.
De AMS is tegenwoordig voornamelijk gevuld met de "basiskleuren" die ik het meest gebruik zodat ik niet telkens de rol hoef te wisselen. Hij staat in de garage en heb de printer achter een smart plug zitten. Omdat ik na het printen telkens zorg dat het bed leeg en schoon is, kan ik als ik iets wil printen in 9 van de 10 gevallen de printer vanuit huis aanzetten, gewenste kleur selecteren in de AMS en de print eenvoudig starten. Vaak zet ik de camera view niet eens meer aan om te waken dat het goed gaat: het gaat gewoon goed.

De afgelopen maanden aardig wat punten van Makerworld bij elkaar gespaard en gisterochtend de A1 mini met AMS Lite voor die punten kunnen kopen. Leuk om mee samen te werken met mijn nieuwschierig zoontje. Eenvoudig oppakken en binnen op de tafel neer te zetten en vervolgens wat dingen uit te leggen, te laten zien en dingetjes samen te printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hoe is het verschil tussen de A1 en P1 in printkwaliteit?
Ik heb momenteel een Ender 3 V2, maar ik vind de prints erg lang duren.

Ik zit te denken om te upgraden naar een bambu, maar twijfel of ik een P1 of A1 wil. Voor de prijs van een P1 kan ik ook een A1 met AMS nemen; dat lijkt me een hoop extra functionaliteit te geven.
In de 5 jaar dat ik de Ender heb, heb ik alleen maar PLA geprint en ik verwacht eigenlijk niet dat ik andere materialen ga gebruiken.
Zijn er nog andere verschillen tussen de A1 en P1 die ik moet weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 12:28

Voor mijzelf een tijd geleden een X1C gekocht, afgelopen week voor op werk een P1S gekocht, mede omdat veel mensen zo tevreden waren met de P1S.

Zal wel zijn omdat de betreffende personen geen referentie hadden. Wat een armoe met dat schermpje/bediening als je een X1C gewend ben zeg 8)7

Als je het geld hebt lekker een X1C scoren, veel makkelijkere bediening, auto calibratie en nog wat andere voordelen. Enkel dat tocuhscreen scherm zou mij die paar honderd verschil al waard zijn.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Nu online
FSSF schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:06:
[...]

Voor mijzelf een tijd geleden een X1C gekocht, afgelopen week voor op werk een P1S gekocht, mede omdat veel mensen zo tevreden waren met de P1S.

Zal wel zijn omdat de betreffende personen geen referentie hadden. Wat een armoe met dat schermpje/bediening als je een X1C gewend ben zeg 8)7

Als je het geld hebt lekker een X1C scoren, veel makkelijkere bediening, auto calibratie en nog wat andere voordelen. Enkel dat tocuhscreen scherm zou mij die paar honderd verschil al waard zijn.
Ik heb wel mijn kritiek op de P1S, maar dat schermpje boeit me nou echt helemaal niet. Ik doe alles vanaf de PC, want daarop staat ook de slicer. Mijn voron en Prusa mini (met klipper) hebben helemaal geen scherm.
Voor de een erg belangrijk, voor de ander totaal niet (en ergens ertussen)

Ik mis wel de chamber temp sensor.

Ook kun je nog de app gebruiken. Als je er echt niet mee kunt werken kun je altijd nog een ander scherm kopen, kost 60 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door rinkel op 02-11-2024 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
[...]
Nou voor mij niet hoor. Ik vind het prijsverschil erg groot (voor mij als thuisgebruiker).

En voor 200 euro heb je al een fenomenale printer van bambu (met touchscreen bediening) <3 Voor het prijsverschil kan je er daar zelfs twee van kopen :9

Ik vind het schermpje van de P1S ook wel een beetje matig, maar het is niet iets waar ik vaak aan zit te prutsen. Meestal doe ik alles gewoon via de PC of de app.

Wat ik wel liever in de P1S had gezien was een snellere processor waardoor auto calibratie wel kan (zoals de A1 doet), en stillere motoren. De A-serie is toch wel een flinke stap vooruit op dat gebied. De Lidar zou ik dan weer niet zo missen, ik hoor ook dat dat toch niet helemaal perfect werkt qua spaghetti detectie enzo.

En er zijn twee thirdparty opties zoals @rinkel al noemde: De Xtouch (zelfbouw) en de BigTreeTech Panda Touch

[ Voor 9% gewijzigd door Llopigat op 02-11-2024 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
rinkel schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:19:
[...]

Ik heb wel mijn kritiek op de P1S, maar dat schermpje boeit me nou echt helemaal niet. Ik doe alles vanaf de PC, want daarop staat ook de slicer. Mijn voron en Prusa mini (met klipper) hebben helemaal geen scherm.
Voor de een erg belangrijk, voor de ander totaal niet (en ergens ertussen)

Ik mis wel de chamber temp sensor.

Ook kun je nog de app gebruiken. Als je er echt niet mee kunt werken kun je altijd nog een ander scherm kopen, kost 60 euro.
Zal best dat je e.e.a. via de pc kan doen. Scherm van de X1C werkt gewoon vele malen beter en sneller met het laden van filament, kleine instellingen wijzigen tijdens het printen, visuele voorbeelden van de interne printbestanden etc.
Dat is ook wat ik bedoel met het niet hebben van geen referentie. Prima als je het gewend bent, en dat werkt uiteraard ook. Heb je echter eenmaal het gemak van een X1C ondervonden wil je m.i. niet meer terug naar een P1S. En dan heb ik het enkel nog maar over het scherm/bediening.

Lidar voor de spaghetti dectectie werkt inderdaad voor geen meter. Voor de auto settings van het filament i.t.t. het handmatig moeten doen werkt het doen weer heel prima. Waar dat gebrek bij de P1s precies aan ligt weet ik niet maar ik miste het wel.

[ Voor 10% gewijzigd door FSSF op 02-11-2024 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

[...]

Dat is idd makkelijk maar €500 meerprijs op € 750 die een P1S combo kost is toch wel even iets om over na te denken. Koop je een boel spoelen filament voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
superduper schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:05:
[...]

Dat is idd makkelijk maar €500 meerprijs op € 750 die een P1S combo kost is toch wel even iets om over na te denken. Koop je een boel spoelen filament voor ;)
Dat is waar. Ging ook eigenlijk meer om het punt dat veel mensen beweren dat de verschillen tussen de P1s en de X1c minimaal zijn. Daar ben ik het in ieder geval niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Mojo-45 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 10:08:
[...]

Ik Verleden week donderdag een bestelling gedaan en alleen nog maar een melding gehad dat deze digitaal verwerkt was verder niks meer gehoord.
Dus ik zit al meer dan een week te wachten.
Als ik de track en trace open is er nog niets te zien. |:(
Zes dagen geleden een A1 besteld samen met een Smooth plate.
Ik heb mn A1 binnen gekregen (yay! :+ ) via DHL in twee dagen (vanuit Duitsland).

De Smooth plate kwam uit china en lijkt nu na zes dagen dus in de duitse hub gearriveerd, ik kreeg vanmorgen een update.
Het zal wel druk zijn door de BF deals :9
Tot het daar in die duitse hub ligt hoef je niet zoveel updates te verwachten qua levering; viel me met een vorige bestelling ook op. Als het gepicked is in verzonden vanuit China verdwijnt de order even een paar dagen vd radar zeg maar.. en dan komt het aan in duitsland en dan gaat het ineens hard en heb je het twee dagen later thuis.

[ Voor 50% gewijzigd door PepieNL op 03-11-2024 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 19-09 15:10
Ben ook overstag gegaan, maar mijn bestelling is in 5 delen gehakt. 2 van 5 binnen (A1 Combi printer en extra plate). Helaas is er al sinds donderdag geen update meer van de doos met 9kg filament. Mijn 20 gram is bijna op nu. 😅

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo-45
Señor Sjon schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:27:
Ben ook overstag gegaan, maar mijn bestelling is in 5 delen gehakt. 2 van 5 binnen (A1 Combi printer en extra plate). Helaas is er al sinds donderdag geen update meer van de doos met 9kg filament. Mijn 20 gram is bijna op nu. 😅
Bij mij gaat het ook om filament dat nog moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

Nicap

Tsssk....

Mojo-45 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:52:
[...]

Bij mij gaat het ook om filament dat nog moet komen.
Hier idem. Kom van een Ender 3, maar ben superblij met de P1S. Heb de printer vrijdag binnen gekregen. De extra plate zat er wel bij, maar de rollen filament niet.

Gelukkig had ik nog wat over van de Ender.

Wel een stapje vooruit zeg, gemak en kwaliteit is echt super. Ok, hij maakt wel wat meer lawaai, maar hij staat op zolder. Dus daar heb ik niet zo'n last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Nu online
Nicap schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:24:
[...]

Hier idem. Kom van een Ender 3, maar ben superblij met de P1S. Heb de printer vrijdag binnen gekregen. De extra plate zat er wel bij, maar de rollen filament niet.

Gelukkig had ik nog wat over van de Ender.

Wel een stapje vooruit zeg, gemak en kwaliteit is echt super. Ok, hij maakt wel wat meer lawaai, maar hij staat op zolder. Dus daar heb ik niet zo'n last van.
Heb je de noise calibratie al uitgevoerd?
Ik heb deze na de initiele calibratie nogmaals los gedaan, en dat scheelde enorm.

[ Voor 7% gewijzigd door rinkel op 03-11-2024 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

rinkel schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:01:
[...]

Heb je de noise calibratie al uitgevoerd?
Ik heb deze na de initiele calibratie nogmaals los gedaan, en dat scheelde enorm.
Ik heb alleen die eerste calibratie gedaan, die met dat concert aan vibratie geluiden.
Zal vandaag de calibratie nog eens doen. Tis niet storend ofzo hoor. Zit er toch niet naast.
Als ik dat wel zat was het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Nu online
Nicap schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:06:
[...]

Ik heb alleen die eerste calibratie gedaan, die met dat concert aan vibratie geluiden.
Zal vandaag de calibratie nog eens doen. Tis niet storend ofzo hoor. Zit er toch niet naast.
Als ik dat wel zat was het een ander verhaal.
Je kunt ook alleen de noise calibratie doen, dus de rest overslaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Zojuist een mailtje van Bambulabs dat ze nogal vertraging hebben in de orderverwerking door het succes van hun BF actie en verwachten binnen 1-7 dagen weer volgens normaal schema te leveren. Dus deze keer geen DPD probleem. ;) Bij een extra bestelling andere kleurtjes kreeg ik trouwens een DHL en een DPD T&T code, misschien DPD als backup, of als tweede vervoerder naast DHL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
DeGroteMuis schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:11:
Zojuist een mailtje van Bambulabs dat ze nogal vertraging hebben in de orderverwerking door het succes van hun BF actie en verwachten binnen 1-7 dagen weer volgens normaal schema te leveren. Dus deze keer geen DPD probleem. ;) Bij een extra bestelling andere kleurtjes kreeg ik trouwens een DHL en een DPD T&T code, misschien DPD als backup, of als tweede vervoerder naast DHL?
Hmm ben benieuwd, ik had een 2de ams besteld, die ik d3ze week/weekend nodig heb🙈
Marja, snap ook niet waarom we nu al een black friday hadden, die is pas 29 nov😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Nu online
iMars schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:43:
@rinkel Ik kan het nu niet verifieren omdat ik niet thuis ben, maar heb jij in de gantry toothed of toothless pulley's?

Zie in de link die jij gaf een foto met een opmerking eronder wat me doet aannemen dat de pulley vroeger toothless was en nu (datum van posten) met toothed pulley's komt:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat zou misschien iets kunnen verklaren.

De pulley die bij mij defect is (twitter linkje) zit achter de metalen zijpanels van de X1C. Om deze te verwijderen was ik al een uur bezig (zoeken naar verborgen schroefjes). Pas dan kan je een beetje onderhoudt plegen (lees: kogelagers beetje olien). Als je ze wil vervangen, er zit een pin aan de onderkant welke maar eenzijdig erin kan, maar van boven nergens de mogelijkheid om deze pin eruit te drukken 8)7 |:(
Ik reply je maar even in dit topic, om on-topic te blijven.

Ik heb de gladde pulleys, maar mensen die de pulleys hebben vervangen zien gemengd beeld.
Niet alle bambu's hebben er overigens last van.
Zou je eens een 4x2 (4 in x) gerekte kubus kunnen printen met outer wall op 80 mm/s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Renegade666 schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:17:
[...]

Hmm ben benieuwd, ik had een 2de ams besteld, die ik d3ze week/weekend nodig heb🙈
Marja, snap ook niet waarom we nu al een black friday hadden, die is pas 29 nov😅
Zou moeten passen als ze woord houden, fingers crossed!
MC Taz Man schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:23:
[...]

De bezorgers zelf zijn op een enkele hork na eigenlijk altijd wel goed en vriendelijk bij alle diensten. Hooguit en keertje bij echt hondenweer dat het pakketje bij de buren gedropt wordt terwijl er wel iemand thuis is. Die buur heeft dan de pakketjes voor de halve straat. :+ Maar geen pakketjes in vuilbakken, over de schutting of voor de deur vol in het zicht achtergelaten zoals je soms hoort. De organisatie voor de bezorger op pad gaat, daar hebben we mindere ervaringen mee bij DPD en GLS. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
DeGroteMuis schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:29:
[...]

Zou moeten passen als ze woord houden, fingers crossed!

[...]

De bezorgers zelf zijn op een enkele hork na eigenlijk altijd wel goed en vriendelijk bij alle diensten. Hooguit en keertje bij echt hondenweer dat het pakketje bij de buren gedropt wordt terwijl er wel iemand thuis is. Die buur heeft dan de pakketjes voor de halve straat. :+ Maar geen pakketjes in vuilbakken, over de schutting of voor de deur vol in het zicht achtergelaten zoals je soms hoort. De organisatie voor de bezorger op pad gaat, daar hebben we mindere ervaringen mee bij DPD en GLS. .
is idd wel wisselend qua bezorger, daarom heb ik ook een 3D print aan de voordeur met de text, indien geen gehoor, dan onder veranda achter huis. En daar ligt 99% van de tijd.
Maar soms, zoals vorige week op een avond, zit ik beneden voor de tv, brrrr, bel gaat, loop naar de deur, was hij alweer naar achter gelopen.. ja, zo snel kan nou ook weer niet.. En het is ook niet zo dat ik een gigantisch huis heb ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Hercul3s schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:12:
[...]

Volgens mij kun je in de Handy app op de 'device' pagina op 'next plate' drukken als een plate is afgerond :).
Hmmm, had dat wel gezien op de wiki, maar die optie ontbrak in de app. Maar die hoort er toch nog wel te zijn? Dan maar eens testen op mijn telefoon of de tablet, bij mijn vriendin in ieder geval alleen een print again optie op die plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 09:52
DeGroteMuis schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:33:
[...]

Hmmm, had dat wel gezien op de wiki, maar die optie ontbrak in de app. Maar die hoort er toch nog wel te zijn? Dan maar eens testen op mijn telefoon of de tablet, bij mijn vriendin in ieder geval alleen een print again optie op die plek.
Ik gebruik het niet veel, maar met de knikkerbaan ging dat wel goed. Die heb ik helemaal vanaf de Handy app geprint met steeds 'next plate'. Ik vermoed dat je de print mss wel moet beginnen vanaf de Handy app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zo filament gisteren binnen en nu een printje pla matte charcoal. Maar het lijkt erop alsof het bambu logo mee komt met de print? Is de standaard plaat bij de A1. Ben ik ergens iets vergeten?

Je ziet de witte contour op de print
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUGPoCjKYuAeGYtQ7A2gii_XJD4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hSe2APOKYRXkQu0KDQPQqZeL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Vandaag mijn bestelde filament binnen. Iets later dan verwacht, maar ik had geen haast. I.p.v. de gratis navulbare spoel heb ik 1 PLA matte zwart en 1 PLA CF wit gekregen. Ik klaag niet. Had toch al meerdere lege spoelen.
Wel netjes van Bambu. Tenzij het een fout door de drukte was.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Señor Sjon schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:36:
Zo filament gisteren beneden en nu een printje pla matte charcoal. Maar het lijkt erop alsof het bambu logo mee komt met de print? Is de standaard plaat bij de A1. Ben ik ergens iets vergeten?

[Afbeelding]
Hoe veel kracht had je nodig om het los te trekken? Is dit geen verkleuring die is ontstaan doordat het plastic te goed aan het bed hechtte?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo filament gisteren beneden en nu een printje pla matte charcoal. Maar het lijkt erop alsof het bambu logo mee komt met de print? Is de standaard plaat bij de A1. Ben ik ergens iets vergeten?

[Afbeelding]
Wat @ocf81 zegt... Als het nog te vast op de plaat zit, krijg je van deze witte stressplekken/-strepen.
Even voorzichtig met heatgun of aansteker eroverheen en dan zal het verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 22:06

[Afbeelding]
Ja, wacht, was je printplaat goed schoon? ook als je andere kleuren hebt geprint dan wit in de sessies daarvoor kan het nog wel eens verkleuringen geven op de opeenvolgende print.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mday schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:33:
[...]

Ja, wacht, was je printplaat goed schoon? ook als je andere kleuren hebt geprint dan wit in de sessies daarvoor kan het nog wel eens verkleuringen geven op de opeenvolgende print.
Je merkt het vanzelf ;) als het niet gelijk weg gaat met warmte, dan kan het inderdaad verkleuring zijn. Al is mijn vermoeden toch eerder dit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
ocf81 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:24:
[...]

Hoe veel kracht had je nodig om het los te trekken? Is dit geen verkleuring die is ontstaan doordat het plastic te goed aan het bed hechtte?
Ik heb de plaat laten af laten koelen tot een graad of 30 en met gepast geweld :P losgehaald. Ik heb een paar dagen ervoor wel een witte scraper geprint met de paar gram wit filament die er nog over was na een benchy.

[ Voor 14% gewijzigd door Señor Sjon op 06-11-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Dubbelcheck vraagje:
zijn de onderdelen van een complete hotend set uitwisselbaar voor een P1S? Zo op het oog wel, maar beter zeker weten. De complete 0,2mm hotend set is iedere keer niet leverbaar, maar het losse mondstuk wel. Het meeste wordt geprint op de 0,4mm die wel compleet leverbaar is, dus als ik het mondstuk van de 0,2 bestel en combineer met de 0,4 onderdelen, heb ik een extra reserve mondstuk voor de 0,4 en meteen een complete 0,2 hotend.
Hercul3s schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:06:

Ik gebruik het niet veel, maar met de knikkerbaan ging dat wel goed. Die heb ik helemaal vanaf de Handy app geprint met steeds 'next plate'. Ik vermoed dat je de print mss wel moet beginnen vanaf de Handy app?
Nog geen kans gehad om te testen, maar zal eens kijken, thanks!
Xyphoid schreef op woensdag 6 november 2024 @ 00:46:
Vandaag mijn bestelde filament binnen. Iets later dan verwacht, maar ik had geen haast. I.p.v. de gratis navulbare spoel heb ik 1 PLA matte zwart en 1 PLA CF wit gekregen. Ik klaag niet. Had toch al meerdere lege spoelen.
Wel netjes van Bambu. Tenzij het een fout door de drukte was.
Bij mij de eerste bestelling (via DPD) ook binnen, precies zoals besteld, maar zonder de extra spoel. Stond die bij jou op de factuur erbij? Bij mij niet, maar dat gold ook voor de mystery creator pack bij aanschaf van de printer en die is ook gewoon geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:45

watercoolertje

Untertitel

DeGroteMuis schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:36:
Dubbelcheck vraagje:
zijn de onderdelen van een complete hotend set uitwisselbaar voor een P1S? Zo op het oog wel, maar beter zeker weten.
Uitwisselbaar met wat?

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als je een complete 0.4 bestelt en daarbij een losse 0.2. De 0.4 vervang je vervolgens door de 0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo-45
Heb gisteravond ook mijn filament bestelling binnen maar de refill spoel zat er niet bij.
Had een ticked aan gemaakt en als antwoord gekregen dat de bestelling was op gesplitst in twee afzonderlijke.
Dus die zal dan nog wel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik had vijf verschillend en ik zit op 3 van 5. Halloween Oranje (50% korting) met een nozzle en pakket 5 met de spoel die je voor 50% korting kreeg bij filament uit pakket 4. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
Ik heb nu ook alles binnen.
Printer was dus vorige week al geleverd vanuit de hub in Duitsland, in twee dagen geleverd via DHL.
De Smooth plate heeft er 10 dagen over gedaan om vanuit china te komen, ben ik niet gewend van Bambu.
Drukte zal ongetwijfeld door de BF deals komen. Ook geleverd met DHL overigens.

Maar wat leuk, ik heb kadootjes! Bij de A1 zat al een klok mechaniek en bij de zojuist ontvangen Smooth plate zat een RGBW puck light LED set, een LED candle set en een doosje met parts voor een card shufler.
Leuk, dank je Bambu :)

[ Voor 16% gewijzigd door PepieNL op 06-11-2024 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo-45
Señor Sjon schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:50:
Ik had vijf verschillend en ik zit op 3 van 5. Halloween Oranje (50% korting) met een nozzle en pakket 5 met de spoel die je voor 50% korting kreeg bij filament uit pakket 4. :+
Bij mij was de spoel gratis bij de bestelling
Bambu High Temperature Reusable Spool - Reusable Spool

RSP002
Reusable Spool

1 €0.00

De bestelling werd wel gewoon met DHL geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
PepieNL schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:53:
Ik heb nu ook alles binnen.
Printer was dus vorige week al geleverd vanuit de hub in Duitsland, in twee dagen geleverd via DHL.
De Smooth plate heeft er 10 dagen over gedaan om vanuit china te komen, ben ik niet gewend van Bambu.
Drukte zal ongetwijfeld door de BF deals komen. Ook geleverd met DHL overigens.

Maar wat leuk, ik heb kadootjes! Bij de A1 zat al een klok mechaniek en bij de zojuist ontvangen Smooth plate zat een RGBW puck light LED set, een LED candle set en een doosje met parts voor een card shufler.
Leuk, dank je Bambu :)
Da's serieus veel extra waarde. Ik kreeg wat swatches bij mijn P1S, maar geen enkel ander dingetje. Die card shuffler heb ik al geprint (leuk speelgoed!) maar wel 10,- aan parts voor betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
Mday schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:48:
[...]

Da's serieus veel extra waarde. Ik kreeg wat swatches bij mijn P1S, maar geen enkel ander dingetje. Die card shuffler heb ik al geprint (leuk speelgoed!) maar wel 10,- aan parts voor betaald.
Bij elkaar bijna 40,- aan kadootjes, niet verkeerd op een bestelling van 340,- nee :)
Free gifts gaan (zover ik kan zien) alleen maar met de A1's mee :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88DTnHNnmBa2oG3hp6dLHaY2lgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CtH7Ph64J1H8vMOfvc8gWjfd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Señor Sjon schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:33:
[...]

Ik heb de plaat laten af laten koelen tot een graad of 30 en met gepast geweld :P losgehaald. Ik heb een paar dagen ervoor wel een witte scraper geprint met de paar gram wit filament die er nog over was na een benchy.
Was dat ook een print met PLA dan? (of een ander soort plastic dat aan PLA bljft plakken)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

PepieNL schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:55:
[...]

Bij elkaar bijna 40,- aan kadootjes, niet verkeerd op een bestelling van 340,- nee :)

[Afbeelding]
Volgens mij ook free gifts met de P1S(combo). Ik had er ook een paar bij zitten. De A1 mini printer oplader, een LED lamp usb, en een buitenboord opwind motortje voor een benchy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Wat @Señor Sjon zegt: Het mondstuk van de 0,2 mm met de sok, thermistor, keramisch element en fan van een 0,4mm complete hot end. 99% zeker van wel, want ze verkopen maar 1 soort, maar het is mijn eerste 3D printer en ik wil straks niet iets slopen omdat ik wat onderdelen bij elkaar gepropt heb die niet bij elkaar passen. De complete 0,2 mm staat namelijk al even out of stock, maar het losse mondstuk is wel gewoon leverbaar.
Nicap schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:10:
[...]

Volgens mij ook free gifts met de P1S(combo). Ik had er ook een paar bij zitten. De A1 mini printer oplader, een LED lamp usb, en een buitenboord opwind motortje voor een benchy.
De P1S combo had het inderdaad ook, maar het staat er nu niet meer bij als de de BF pagina bekijkt. Bij mij was het de wireless charger kit K012 en de engine model kit K005, naast de klok die in de doos van de printer zelf zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
[...]

Bij mij de eerste bestelling (via DPD) ook binnen, precies zoals besteld, maar zonder de extra spoel. Stond die bij jou op de factuur erbij? Bij mij niet, maar dat gold ook voor de mystery creator pack bij aanschaf van de printer en die is ook gewoon geleverd.
Extra lege spoel stond op de factuur, maar niet geleverd.
De twee andere extra spoelen stonden er niet op.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:12
Hier komt het elke keer in 4-5 verzendingen, bij afgelopen bestelling vorige week kwamen de 2 extra spoels met een apart verzonden pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 18:46

rally

Deyterra Consultancy

Hier ook. De twee extra High Temp spoelen kwamen gisteren.
Vandaag verwacht ik de rollen filament.

En dat is al een paar keer gebeurd nu dat het in 2-3 zendingen arriveerde.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
ocf81 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:54:
[...]

Was dat ook een print met PLA dan? (of een ander soort plastic dat aan PLA bljft plakken)
Jup. De 20 gram die je krijgt voor een benchy en een tooltje om te schrapen en dan DHL de levering met 8 rollen 3 dagen ziet opschuiven. }:|

De free gifts hier waren:
1x KIT011 klok componenten (10,16 bij A1 zelf)
2x CA005 4x2 20 magneetjes (2,72 p.s. = 5,44)
1x KC007 duoset RGBW remote verlichting (7,36)
1x KC018 12x theelichtjes warm wit. (10,53)

Ik had ook de nieuwe swatch set besteld, die is gelukkig wel nieuwer dan de versie die bij de A1 in de doos sit.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 07-11-2024 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
PepieNL schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:55:
[...]

[Afbeelding]
Bij de P1 was het ook een limited offer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNWVr2-JOKyn4usMCd12tW51LBM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8uow4fetxa3VxKM4jKZ2LC8E.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo-45
Xyphoid schreef op woensdag 6 november 2024 @ 22:51:
[...]

Extra lege spoel stond op de factuur, maar niet geleverd.
De twee andere extra spoelen stonden er niet op.
Was bij mij ook zo maar die word vanavond geleverd.
Kreeg daar vanmorgen mail over van DHL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Ik ben bezig met een stuk printen in PETG en ik loop tegen het volgende aan:
In mijn project zit een stukje tussen 2 cilinder uitsneden. Daar print de printer eerst een diagonale baan, daarna de randen om de cilinders en als laatste pas de omringende toplaag in dit stukje. Dat ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjtXiQMQXnJOh-zH_J4ThoGHrMw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CKxOwrCBJ2kI5h4csAdGYxx8.png?f=user_large

Het exemplaar op de foto was met verse Bambulab PETG-HF, flow calibrated na 12 uur drogen, maar een nieuwe print na nóg eens 12 uur drogen doet hetzelfde, maar nét iets minder duidelijk en zonder artefacts als dat foutje in de cilinder rechtsboven in beeld. Fans uit en de deur dicht om verschillen door afkoelen te voorkomen helpt ook niet, de diagonale baan blijft. Ook al verschillende toplaag snelheden geprobeerd, van 50 naar de default 200, wordt niet veel beter. En ironing helpt ook niet.

Zo te zien kan je in BBL Studio niet zelf bepalen in welke volgorde de toplaag geprint wordt, is hier nog een andere oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

Je kan proberen om de Surface pattern op concentric te zetten, dan zit er weinig verschil meer tussen de walls en de rest

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fordox schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 16:39:
Je kan proberen om de Surface pattern op concentric te zetten, dan zit er weinig verschil meer tussen de walls en de rest
Ik heb een poosje terug een filmpje gezien waar iemand aanraad 'monotonic line' te gebruiken als top surface finish. Dan volgt ie een ander algoritme om de top in te vullen. Anders zet ie een lijn tussen twee obstakels en gaat daarna ergens anders verder. Met monotonic line doet ie dacht ik eerst alles tussen dat obstakel oid. Het zou in ieder geval een fraaier resultaat moeten geven.

Maar misschien wordt het met concentric ook mooi. Hangt denk ik af hoe de toplaag eruit ziet, wat obstakels betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Vandaag mijn 2de AMS binnen gekregen van de BF deal :)
Kan ik mooi met 8 kleuren printen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rootoot
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-03 16:08
Ik heb sinds kort een X1C, toen ik vanmorgen wilde gaan printen kreeg ik de melding “Failed to pull out the filament from the extruder”.

Na uiteraard heel wat uitzoekwerk en gepruts zit er (lijkt mij) niks anders op dan de hele extruder uit elkaar te halen. Het filament loopt helemaal tot de extruder door, geen AMS probleem dus.

Is er iemand in de buurt van Hoorn/Alkmaar die mij zou kunnen helpen tegen een vergoeding? Bij het bekijken van YouTube tutorials krijg de rillingen. Ik hoop dat het na het ‘live’ te hebben gezien het gaat klikken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:39
rootoot schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:32:
Ik heb sinds kort een X1C, toen ik vanmorgen wilde gaan printen kreeg ik de melding “Failed to pull out the filament from the extruder”.

Na uiteraard heel wat uitzoekwerk en gepruts zit er (lijkt mij) niks anders op dan de hele extruder uit elkaar te halen. Het filament loopt helemaal tot de extruder door, geen AMS probleem dus.

Is er iemand in de buurt van Hoorn/Alkmaar die mij zou kunnen helpen tegen een vergoeding? Bij het bekijken van YouTube tutorials krijg de rillingen. Ik hoop dat het na het ‘live’ te hebben gezien het gaat klikken.

Alvast bedankt!
Dit heb ik ook een keer mee gemaakt. toen zat er 2-3mm aan pla vast in de extruder. De extruder is zeer hoogwaardig plastic / metaal. Deze kan je redelijk strafloos uit elkaar halen.

De parrallen pinnen (dowel pins) zitten met een redelijke strakke glij passing vast. Hier is wel enige kracht voor vereist deze los te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Codeaction op 09-11-2024 13:38 ]

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:52

Kan het zijn dat het filament niet teruggetrokken was toen je de printer uitzette de laatste keer? Heb dat ook weleens gehad (na een andere storing), en dan is de print kop afgekoeld en zit het filament vast in de kop. Geen idee hoe je dat het beste los krijgt en/of je de printer expliciet kan instrueren om de print kop te verwarmen, maar ik heb toen:

- handmatig het filament los gesneden met de filament cutter aan de zijkant van de extruder
- de print kop los geschroefd en eraf gehaald
- toen kwam er dus een stuk filament mee dat uitstak aan de achterkant
- rubber hoes om de printkop eraf gehaald
- met een soldeerbout de printkop verwarmd terwijl ik met een tang het filament terug probeerde te trekken

En na een paar minuten lukte dat. Voor alle stappen hierboven waar je je nu misschien voor afvraagt hoe doe ik dat, zoek op de BBL wiki naar de howto's van b.v. het vervangen van een print kop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JorneB
  • Laatst online: 17:15
De hierboven door Pimlie beschreven methode werkt prima om je filament los te krijgen wanneer deze slechts vast zit in de nozzle maar verder nog wel intact is.

Bij filamentbreuk zul je toch nog wat dieper moeten graven, het gele tandwiel met as en al eruit tikken, en dan pas heb je toegang tot een eventuele verstopping/blokkade in de extruder. Is op zich prima te doen, schroefjes wel opvangen anders kunnen ze op de bodemplaat in een uitsparing vallen.

Eergisteren nog moeten doen helaas, ABS klem in extruder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-Mgi99U6JSKR5couaO-PPZUd4k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNRjGWZfGOSOQqCFXK3Kut9V.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6h3wKB1lNgJVcZfRQHeV9spkAM8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HrXuRDTBD1DATK3ZL4SxwbpI.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• bvsteyn
Vandaag de laatste hand gelegd aan 'The Joker'. Geprint met de X1C (0.2 nozzle) en daarna met airbrush en kwast geschilderd. Dit is mijn eerste 'gezicht' die ik geschilderd heb. De ogen vielen me eigenlijk nog best mee om te schilderen..had het lastiger verwacht. Op naar het volgende project!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KLIRzh0KMm_bp2IEYAFlIyIe-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KR77w0WZExQs4BDpVBFPG4ry.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FtKjjTL5LwcxpfplFmTJjy3K-Ng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DvZtrsxt6RAaTrTIlcL6tVmU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:03

Alvast bedankt!
Probeer deze anders eens te volgen. Het zal vaker kunnen gebeuren dus meest handige is als je zelf de ervaring krijgt om het te doen en is niet heel ingewikkeld.
YouTube: How to Easily Unclog & Clean Your Bambu Lab 3D Printer Extruder: A S...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:12

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

even mijn oortje te luister leggen hier ;)

Op zoek naar mijn eerste 3D-printer na al wat jaren de boot afgehouden te hebben, zwik reviews en filmpjes gezien de laatste tijd om weer even bij te zijn in het wereldje aan merken en types.

Een P1S met AMS staat nu hoog op mijn verlanglijstje :)

De printer zou op zolder komen te staan, waar ik ook wat klus (zagen, frezen etc.) dus enclosed is wel een vereiste en als ik er niet klus hangt de was er te drogen dus een AMS lijkt me ook geen slecht plan :+

Collega van me heeft deze combo ook, dus ik kan binnenkort eens bij komen kijken bij hem.

Dat #gridfinity lijkt me wel wat om mee te beginnen om eens wat orde te scheppen in de gereedschaps-chaos van steeksleutels, inbussen, bitjes en ander los spul :o .

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:15
Over 2 tot 8 werkdagen komt als het goed is mijn P1S combo. Tijdens het orderproces kreeg ik dat sommige items out of stock zijn. Ik neem aan dat dat gaat over het filament wat ik erbij heb besteld. Hebben meerdere mensen dat misschien gezien tijdens het bestellen?

[ Voor 4% gewijzigd door Eddye op 11-11-2024 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:17
Fraggert schreef op maandag 11 november 2024 @ 07:40:

Op zoek naar mijn eerste 3D-printer na al wat jaren de boot afgehouden te hebben, zwik reviews en filmpjes gezien de laatste tijd om weer even bij te zijn in het wereldje aan merken en types.

De printer zou op zolder komen te staan, waar ik ook wat klus (zagen, frezen etc.) dus enclosed is wel een vereiste en als ik er niet klus hangt de was er te drogen dus een AMS lijkt me ook geen slecht plan :+

Collega van me heeft deze combo ook, dus ik kan binnenkort eens bij komen kijken bij hem.

Dat #gridfinity lijkt me wel wat om mee te beginnen om eens wat orde te scheppen in de gereedschaps-chaos van steeksleutels, inbussen, bitjes en ander los spul :o .
Bespaar je de moeite. Koop er gelijk een AMS erbij. Je hoeft geeneens te kijken naar de combinatie. Je zult er vanaf dag 1 geen spijt van hebben. Vooral in wat stoffige omgeving wil je filament niet buiten de printer hebben hangen.

Nu kan ik natuurlijk niet bij iedereen in de portemonnee kijken, maar de AMS is eigenlijk altijd wel aan te raden.

Enkele voordelen AMS:
- Filament gelijk beschikbaar bij de printer
- Mogelijkheid om 4 rollen bij de printer te hebben
- Filament gelijk droog en stofvrij opgeslagen
- AMS wordt ook nog herkend door de software

Zelf ben ik na meerdere printers te hebben gehad overgestapt op een X1C, maar geen enkele seconden spijt van gehad. Vanaf het eerste moment gelijk goede prints!

[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 11-11-2024 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

grote_oever schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:16:
[...]

Bespaar je de moeite. Koop er gelijk een AMS erbij. Je hoeft geeneens te kijken naar de combinatie. Je zult er vanaf dag 1 geen spijt van hebben. Vooral in wat stoffige omgeving wil je filament niet buiten de printer hebben hangen.

Nu kan ik natuurlijk niet bij iedereen in de portemonnee kijken, maar de AMS is eigenlijk altijd wel aan te raden.

Enkele voordelen AMS:
- Filament gelijk beschikbaar bij de printer
- Mogelijkheid om 4 rollen bij de printer te hebben
- Filament gelijk droog en stofvrij opgeslagen
- AMS wordt ook nog herkend door de software

Zelf ben ik na meerdere printers te hebben gehad overgestapt op een X1C, maar geen enkele seconden spijt van gehad. Vanaf het eerste moment gelijk goede prints!
Kijk, dat is goed te horen...thanks voor het delen.
De nieuwe Prusa MK4S vond ik echt te duur worden, zeker als ik daar nog een enclosure bij wil, dan is de kit 1200 euro.....dat is een P1S+AMS met een paar extra formaten nozzles en een hele berg filament :+ .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• grote_oever
Fraggert schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:28:
[...]

De nieuwe Prusa MK4S vond ik echt te duur worden, zeker als ik daar nog een enclosure bij wil, dan is de kit 1200 euro.....dat is een P1S+AMS met een paar extra formaten nozzles en een hele berg filament :+ .
Mijn ervaring is wel, wanneer je wat fanatieker bent in printen, dat de aanschafprijs van een printer niet echt een probleem is. De kosten die je daarna maakt aan filament zijn vaak een probleem. Gelukkig komt mening vrouw daar pas achter nadat de printer is gekocht :+

Er gaat best veel filament in onderstaande print:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94yYd5QVkJiVVIeIqNcZrp8rr1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LztTbC3zkSLrAqHUid44QHA0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

grote_oever schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:32:
[...]

Mijn ervaring is wel, wanneer je wat fanatieker bent in printen, dat de aanschafprijs van een printer niet echt een probleem is. De kosten die je daarna maakt aan filament zijn vaak een probleem. Gelukkig komt mening vrouw daar pas achter nadat de printer is gekocht :+
Gelukkig is de WAF hier geen probleem....die gaat dit een enorm goed plan vinden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
pimlie schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:18:
[...]

Kan het zijn dat het filament niet teruggetrokken was toen je de printer uitzette de laatste keer? Heb dat ook weleens gehad (na een andere storing), en dan is de print kop afgekoeld en zit het filament vast in de kop. Geen idee hoe je dat het beste los krijgt en/of je de printer expliciet kan instrueren om de print kop te verwarmen, maar ik heb toen:

- handmatig het filament los gesneden met de filament cutter aan de zijkant van de extruder
- de print kop los geschroefd en eraf gehaald
- toen kwam er dus een stuk filament mee dat uitstak aan de achterkant
- rubber hoes om de printkop eraf gehaald
- met een soldeerbout de printkop verwarmd terwijl ik met een tang het filament terug probeerde te trekken

En na een paar minuten lukte dat. Voor alle stappen hierboven waar je je nu misschien voor afvraagt hoe doe ik dat, zoek op de BBL wiki naar de howto's van b.v. het vervangen van een print kop.
Zelf nog niet geprobeerd, maar de wiki geeft aan dat de unload optie de kop verwarmt en zo te zien kan je ook in de Studio / Handy app de koptemperatuur instellen.
JorneB schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:29:
De hierboven door Pimlie beschreven methode werkt prima om je filament los te krijgen wanneer deze slechts vast zit in de nozzle maar verder nog wel intact is.

Bij filamentbreuk zul je toch nog wat dieper moeten graven, het gele tandwiel met as en al eruit tikken, en dan pas heb je toegang tot een eventuele verstopping/blokkade in de extruder. Is op zich prima te doen, schroefjes wel opvangen anders kunnen ze op de bodemplaat in een uitsparing vallen.

Eergisteren nog moeten doen helaas, ABS klem in extruder:

[Afbeelding][Afbeelding]
Gebruik je bij het uit elkaar halen de tool die Bambu in hun wiki heeft staan (de stl), of een andere vorm van ondersteuning? Ik kan me voorstellen dat rootoot nog niet die tool geprint heeft, maar ook geen idee of die een beetje fijn werkt eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Fraggert schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:28:
En die hele berg filament gaat dan nog heel hard. :+ Maar wat @grote_oever zegt, als het in je budget past, AMS lekker erbij nemen. Containertjes printen voor silicagel korrels met een houder voor een hygrometer en je houdt meteen je filament een stukje droger, naast dat 't stofvrij blijft. Plus ook als je niet veel kleurenprints wil maken, het werkt gewoon heel fijn om meerdere filamenten kant en klaar in de AMS te hebben.
grote_oever schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:32:
[...]

Er gaat best veel filament in onderstaande print:

[Afbeelding]
Is die uit 1 stuk geprint? Dan heb je waarschijnlijk ook best wat waste door al die kleurovergangen, niet? Wel een leuke! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
bvsteyn schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:56:
Vandaag de laatste hand gelegd aan 'The Joker'. Geprint met de X1C (0.2 nozzle) en daarna met airbrush en kwast geschilderd. Dit is mijn eerste 'gezicht' die ik geschilderd heb. De ogen vielen me eigenlijk nog best mee om te schilderen..had het lastiger verwacht. Op naar het volgende project!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tof! Hier staat ook een X1C printer op het werk. Die ik af en toe wel mag gebruiken om dergelijke dingen te printen. In hoeverre heb je nog meer instellingen dit zo 'glad' mogelijk te krijgen. Ik verf graag bustes zoals de jouwe. Zo rond de schaal 1:10 is een mooi formaat vind ik altijd.

Maar ik krijg tot nu toe toch veel 'ribbels' die je ook op de kirby hierboven ziet. Terwijl jouw joker er toch echt glad uitziet als een resin model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
DeGroteMuis schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:02:

Is die uit 1 stuk geprint? Dan heb je waarschijnlijk ook best wat waste door al die kleurovergangen, niet? Wel een leuke! _/-\o_
Nee, zijn 4 onderdelen die je los van elkaar kunt printen:
- Voorkant boo (wit)
- Achterkant boo (wit)
- Tong (rood)
- Ogen en mond (zwart)

Model is b20cm x h15cm x d25cm en op de foto kun je niet helemaal goed zien hoe "groot" hij is. Zeer geslaagde print. Op mijn vorige printer was ik altijd beetje huiverig om zulke grote prints te starten. Maar dit stelt niks meer voor bij de X1C. Zelfs de grootste onderdelen zijn in maximaal 3 a 4 uur geprint.

Ik zit trouwens te kijken welk model ik heb geprint, maar ik kan hem op MakerWorld niet meer terug vinden. Als ik in Bambulab naar het model gaat opent hij het model gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday

Heb een mooi laatje gridfinity gemaakt, en na een paar maanden kan ik met zekerheid zeggen: het is top. Je kan herordenen en je weet waar dingen liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn

Kom anders ff bij mij langs..kan je de X1C zien. Je weet mijn adres nog wel ga ik vanuit.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vesper64
  • Niet online
grote_oever schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:22:
[...]
Ik zit trouwens te kijken welk model ik heb geprint, maar ik kan hem op MakerWorld niet meer terug vinden. Als ik in Bambulab naar het model gaat opent hij het model gelijk.
Ik heb wel een kerstboom ornament gevonden, die is geremixed van deze: https://www.thingiverse.com/thing:2824758
Pagina: 1 ... 71 ... 114 Laatste

Let op:
Dit is geen "centraal 3D print topic". Maar specifiek bedoeld voor de discussie rond Bambu Lab printers.

Vragen over alternatieve slicers, filament, 3D ontwerp, luchtreinigers, etc. etc. kunnen in de daarvoor bestemde topics of in een eigen topic gesteld worden.